NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال حابه اعرف اجابته
لما بنت يحصل معاها موقف في الشارع وتواجه بطريقة ما ايا كان شتمته هزأته او ضربته حتى دي بتكون قليلة الادب ومش متربيه في نظرك ولا جدعه واخدت حقها؟؟
ولو شاب ضايق بنت في الشارع الصح انها تتجاهله وتمشي حتى لو استمر في مضايقتها ولا توقفه عند حده بالطريقه؟؟
الموضوع ده بيعتمد على نوع الموقف بس ضربتو دي صعبه لأنو هو كمان يقدر يمد ايدو احسن حل أنها تلم عليه الشارع على اساس لو عمل حاجه الناس تقف معاها ف الغالب الناس بتحب تقف مع الست حتى لو غلطانه وحوار متربيه او لا هي المفروض تعمل ال شايفاه صح من غير الرجوع ل ناس هتشوفها ازاي

حسب الموقف نفسه يعني لو مثلا ماشيه في شارع لوحدها و دخلت معاه في حوار ممكن تعرض نفسها للخطر لكن لو شارع فيه ناس تلم عليه الناس و تخليه عبره

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
سؤال حابه اعرف اجابته
لما بنت يحصل معاها موقف في الشارع وتواجه بطريقة ما ايا كان شتمته هزأته او ضربته حتى دي بتكون قليلة الادب ومش متربيه في نظرك ولا جدعه واخدت حقها؟؟
ولو شاب ضايق بنت في الشارع الصح انها تتجاهله وتمشي حتى لو استمر في مضايقتها ولا توقفه عند حده بالطريقه؟؟
لازم توجهه لانها لو تجهلته في نظر هم بردو انها لبوة وعجبها الكلام ولو شتمته وضربها كده هو اللئيم لانه في مقولة بتقول ما اهنهم الا لئيم وما اكرمنهم الا كريم. مقولة تانية تقول رفقا بالقوارير والقوارير تصن من الفخار الذي اذا كسر لا يعود فهم ارق الكائنات

• أتفق
التفاعلات: حسن٩٤
نفسيا .. اه طبعا احسن لك تاخدي حقك في وقتها فلا تلومي نفسك او تكره الناس والمجتمع عشان شخص نيله زي دا

بتقويم الجدعنه يقال جدعه و١٠٠ راجل دا ان وجدو لانه المفروض المجتمع والي واقفين كنخوه هم الي يمنعو دا ولكن للاسف دا قل في المجتمع لاسباب كتير

واقعيا في شرط كهم وهو لو قدر تحمي نفسك خاصه في اخر نقطه مكمل رزاله ومتاكده هترجعي بيتك حره سليمه منتصره لا متعوره او مترجعيش زي للاسف الشديد ما حصل في كذا موقف اوك طبعا اشتمي واضربيه برضه .. وحقك وزياده الكل يشارك في ضربه معاك وتصويره وجعله عبره

• عجبني
التفاعلات: زبيار واحد بس بس
لو قدامي بفشخ اي حد يدايق واحدة أو يمدد ايده علي واحدة
اي واحدة تسيب حقها بتنزل من نظري
و اذا مروا باللغو مروا كراما
لو كل بنت وقفت تتخانق مع كل واحد وجه لها اي كلمة مش هنخلص
و في ناس بيبقوا مستنيين بس انها ترد عليهم فليه انزل من نفسي و انولهم مرادهم؟!

• عجبني
التفاعلات: زبيار واحد بس بس
سؤال حابه اعرف اجابته
ما عليها بس تعلي صوتها وتلاقي جيش كامل نزل ضرب فيه بس لو لوحدك حاولي تبعدي باقصي سرعه

لا توقفه عند حده وتشتم الي جابوه عادي كده هاتخلي الناس يقفو جمبها وهما مطمنين ... لان دلوقتي وحصل وشوفتها بعيني واحد كان بيتحرش بواحده وواقف وراها يعتبر زبه في طيزها ولما حد اتكلم البت هي الي زعقتله وقالت إنه ماعملش حاجه وان الي بيتكلم ده وبيزعق في الواد هو الي عنده تهيئات وعاوز يعمل شوشره. و و ... الخ بس ساعتها بصراحه قولتلها احه ده كان بينيك علي الهدوم انتو هاتتشرمطوو علي الراجل انت والخول بتاعك عاوزين تتشرمطو يبقي مش في الاتوبيس روحو اي خرابه والمهم كله خاص فيهم بقي ونزلوهم ... الناس بقت بجحه اوي بجد😁

بس حضرتك لم تكسري منخيرة وكرامته حالة حلتين مع الوقت هيبقي يخاف يقرب غير لما تسكتي هيتمدي وهيوصل للتحرش الجسدي وحالت اغتصاب

• بيضحكني
التفاعلات: najwa
خلي ليكي نظرة مين رجلك غير جوزك او خطيبك والي هيصونك ويبلع لسانه عنك

بس حضرتك لم تكسري منخيرة وكرامته حالة حلتين مع الوقت هيبقي يخاف يقرب غير لما تسكتي هيتمدي وهيوصل للتحرش الجسدي وحالت ******
عمرها ما هتحصل
اصل هو يا اقصي اليمين يا اقصى الشمال
يا تلم عليه الشارع و انا مش بحب الصوت العالي
يا تعمل نفسك مش شايفه عشان هو ملهوش اي قيمة في الحقيقة

ماقلتش تتخانق تبين بس أنه بيدايقها

• هممم
عمرها ما هتحصل
اصل هو يا اقصي اليمين يا اقصى الشمال
يا تلم عليه الشارع و انا مش بحب الصوت العالي
يا تعمل نفسك مش شايفه عشان هو ملهوش اي قيمة في الحقيقة
يعني تسيبيه يلمس جسمك

ماقلتش تتخانق تبين بس أنه بيدايقها
و هو يطلع مبن و لا يخصه ايه عشان بعرف انها اتدايقت
و مفيش حد عاقل هيعاكس و هو مش عارف ان البنات بيكرهوا كدة

و هو يطلع مبن و لا يخصه ايه عشان بعرف انها اتدايقت
و مفيش حد عاقل هيعاكس و هو مش عارف ان البنات بيكرهوا كدة
طيب خلاص انا غلطان خليهم يعاكسو فيكم ويعملوا اللي يعملوه حقك علي ميتين امي انا

• بيضحكني
التفاعلات: أفنان، SNIPER89⛓️ و najwa
  • بيضحكني
سؤال حابه اعرف اجابته
بصراحه مش بعاكس ببص بس وعلى البنت الشمال

• حبيته
التفاعلات: SNIPER89⛓️
خير فهميني
انت لو بنت و رديت على اللي بيحاول يعاكسك ، هيتقال عنك انك مش محترم و بتحاول تديله سكة
طيب لو مشيت و مرديتش عليه هيقال عنك انك عجباك و بتاع الكلام
فالحل انه كل واحد يلم نفسه و بطلو قرف قرفتونا معاكم 🤡

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%