NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

The real pussy queen

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
انجذب للذكور
انجراف :
الانجراف هو نوع من انواع تأثير القوه علي شئ وان صح التعبير .. يعني مثلا السفينه لما تكون راسيه وتيجي موجه تحركها كده السفينه انجرفت .
الانجراف صعب ان حد يقاومه ، علشان لو حد او حاجه قاومته هيتكسر ..

يعني لو السفينه منجرفتش هتتكسر فكان لازم تخضعللقوه المؤثرة وتنجرف علشان تحافظ علي نفسها .

وللأسف لو جينا نفكر بشكل اخر :
هنلاقي ان احنا كمان انجرفنا من غير ما نحس وابتدينا كمان نلاقي نفسنا مش فاهمين ازاي وصلنا لهنا او ازاي وصلنا للمرحله دي ..

في الاول بنكون فاكرين نفسنا اقوية ومفيش قوه هتأثر علينا وعلي تفكيرنا او اسلوبنا او طرق حياتنا .. ولكن لما بنيجي نستيقظ من وهم ان ده مستحيل يحصل بنلاقي نفسنا وقعنا في مشكلة ان ده حصل ..

ولتبسيط الامر :
لو جبنا قفص تفاح بايظ وحطينا وسط التفاح ده تفاحه سليمه تلقائيا هنلاقي بعد فترة ان التفاحه انجرفت مع التيار وباظت وبقيت زي الباقي ، ولو عكسناها وجبنا قفص تفاح سليم وحطينا تفاحه بايظة هنلاقي بتلقائية باقي التفاح باظ ممكن ياخد فترة كبيره ولكن النهاية هتكون معروفة .

وهو ده الانجراف ،
حاجه كده ملهاش اي علاقه بالعدد او ان الفكرة الهيتم المحاربه عليها صح او غلط ولكن علاقتها كلها بالقوة المؤثرة ، كلما زاد القوة زادت سرعة الانجراف ، وقلت نسبة النجاة من الهروب من الانجراف ، والموضوع بيكون مجرد وقت ..

ومع الوقت هنلاقي نفسنا انجرفنا في حاجات من غير ما نعرف ازاي وصلنا لهنا..
وانا واحده من الناس حصل معايا مواقف كتير خلتني انجرف واتسحب مع الوقت ..

وانت كمان اكيد انجرفت لحاجه من غير ما تعرف ..

اتمني ان كل واحد يقول هو انجرف لأيه وازاي في الكومنتات 👇👇

هرد علي كل الكومنتات 👇👇

• عجبني
التفاعلات: بحر 98
‏الواحد لو ركز ف حياته ومشاكله وفكر ف كل حاجه وخدها علي صدره هينهار وهيتخنق، لذا وجب التنبيه بعدم الاهتمام المبالغ فيه إن لم يكن عدم الاهتمام من الاصل. لازم نكبر دماغنا علشان نعرف نكمل باقي اللي مكتوبلنا في سلام وشويه هدوء

كلا سليم شكرا للبوست

‏الواحد لو ركز ف حياته ومشاكله وفكر ف كل حاجه وخدها علي صدره هينهار وهيتخنق، لذا وجب التنبيه بعدم الاهتمام المبالغ فيه إن لم يكن عدم الاهتمام من الاصل. لازم نكبر دماغنا علشان نعرف نكمل باقي اللي مكتوبلنا في سلام وشويه هدوء
مش صحيح الشخص لازم يركز في كل تفصيله في حياته

• أتفق
التفاعلات: شريف باشا
لا داعي للشكر ،
واتمني انك تقول انت انجرفت لأيه وازاي
هو انا بنجرف دلوقتى هههههههه لكلام والدتى ان والدتى عاوزة تجوزنى بنت خالتى و للاسف بنت خالتى بتحبنى و انا موافق عليها لاكن انا رافض فكرة اتجوز قريبتى بس لاكن ساعات بفكر فى كلام امى و بلاقينى بنجرف ههههههههه

هو انا بنجرف دلوقتى هههههههه لكلام والدتى ان والدتى عاوزة تجوزنى بنت خالتى و للاسف بنت خالتى بتحبنى و انا موافق عليها لاكن انا رافض فكرة اتجوز قريبتى بس لاكن ساعات بفكر فى كلام امى و بلاقينى بنجرف ههههههههه
جواز القرايب بيجيب تخلف

• يالهوي هي وصلت لكده
جواز القرايب بيجيب تخلف
مش كتير الموضوع دا و بيكون فية كشف قبل الحمل و الكلام دا لاكن انا اللى محسسنى انى مش عاوز هو ان الناس هتقول اتجوز بنت خالتو لانو ملقاش غيرها و يتريقو عليا و انا مش عاوز اصلا خالتى تبقى حماتى هى طيبة جدا احسن من امى لاكن انا مش حابب بس البنت دكتورة و شكلها نسخة من ممصلة اسمها هند عبد الحليم و انا مهندس اتصالات فى فودافون و شكلى زى حمادة هلال كمان هههه المهم من الاخر دا سبب رفضى انى احس ان جواز القرايب دا نفسيا مش قابلو

مش كتير الموضوع دا و بيكون فية كشف قبل الحمل و الكلام دا لاكن انا اللى محسسنى انى مش عاوز هو ان الناس هتقول اتجوز بنت خالتو لانو ملقاش غيرها و يتريقو عليا و انا مش عاوز اصلا خالتى تبقى حماتى هى طيبة جدا احسن من امى لاكن انا مش حابب بس البنت دكتورة و شكلها نسخة من ممصلة اسمها هند عبد الحليم و انا مهندس اتصالات فى فودافون و شكلى زى حمادة هلال كمان هههه المهم من الاخر دا سبب رفضى انى احس ان جواز القرايب دا نفسيا مش قابلو
دي حاجه ترجعلك

• عجبني
بيحصل كثير طبعا للأسف
انا بيحصل معي وبيستفزني من نفسي فعلا موضوع الإعجاب بشخص معين مثلا
يكون مش عاجبني لكن لو هذا الشخص حوله الكثير من المعجبين فجأة يتغير رأيي واكون على وعي تماما انه بسبب الناس لكن انجرف معهم
ومثل الملابس موضة تكون غريبة او مش حلوة لكن لو الكل لبسها وتقبلها أبدأ اتقبلها وان ما لبستها فعلى الأقل تكون مقبولة بالنسبة لي

بيحصل كثير طبعا للأسف
انا بيحصل معي وبيستفزني من نفسي فعلا موضوع الإعجاب بشخص معين مثلا
يكون مش عاجبني لكن لو هذا الشخص حوله الكثير من المعجبين فجأة يتغير رأيي واكون على وعي تماما انه بسبب الناس لكن انجرف معهم
ومثل الملابس موضة تكون غريبة او مش حلوة لكن لو الكل لبسها وتقبلها أبدأ اتقبلها وان ما لبستها فعلى الأقل تكون مقبولة بالنسبة لي
طيب وبتكوني راضيه علي نفسك بعد ما بيعتي دماغك

طيب وبتكوني راضيه علي نفسك بعد ما بيعتي دماغك
بعت؟ مصطلح مبالغ فيه
الموضوع اني اكون واعية فعلا اني تأثرت بكلام وآراء الناس
لهذا طبعا لو الموضوع يتعلق بشي مهم انتبه لنفسي من الإنجراف

الانجراف هو طبيعة إنسانية
مقاومتها سيؤدي الى نوع من انواع التناقض الداخلي الذي سيتطور لمعضله اخلاقية في شخصية المقاوم

بعت؟ مصطلح مبالغ فيه
الموضوع اني اكون واعية فعلا اني تأثرت بكلام وآراء الناس
لهذا طبعا لو الموضوع يتعلق بشي مهم انتبه لنفسي من الإنجراف
للأسف كنير بيكون فاكر ان الموضوع تحت السيطرة وفي الاخر بنكتشف اننا مسيطر علينا

الانجراف هو طبيعة إنسانية
مقاومتها سيؤدي الى نوع من انواع التناقض الداخلي الذي سيتطور لمعضله اخلاقية في شخصية المقاوم
صحيح

انجراف :
الانجراف هو نوع من انواع تأثير القوه علي شئ وان صح التعبير .. يعني مثلا السفينه لما تكون راسيه وتيجي موجه تحركها كده السفينه انجرفت .
الانجراف صعب ان حد يقاومه ، علشان لو حد او حاجه قاومته هيتكسر ..

يعني لو السفينه منجرفتش هتتكسر فكان لازم تخضعللقوه المؤثرة وتنجرف علشان تحافظ علي نفسها .

وللأسف لو جينا نفكر بشكل اخر :
هنلاقي ان احنا كمان انجرفنا من غير ما نحس وابتدينا كمان نلاقي نفسنا مش فاهمين ازاي وصلنا لهنا او ازاي وصلنا للمرحله دي ..

في الاول بنكون فاكرين نفسنا اقوية ومفيش قوه هتأثر علينا وعلي تفكيرنا او اسلوبنا او طرق حياتنا .. ولكن لما بنيجي نستيقظ من وهم ان ده مستحيل يحصل بنلاقي نفسنا وقعنا في مشكلة ان ده حصل ..

ولتبسيط الامر :
لو جبنا قفص تفاح بايظ وحطينا وسط التفاح ده تفاحه سليمه تلقائيا هنلاقي بعد فترة ان التفاحه انجرفت مع التيار وباظت وبقيت زي الباقي ، ولو عكسناها وجبنا قفص تفاح سليم وحطينا تفاحه بايظة هنلاقي بتلقائية باقي التفاح باظ ممكن ياخد فترة كبيره ولكن النهاية هتكون معروفة .

وهو ده الانجراف ،
حاجه كده ملهاش اي علاقه بالعدد او ان الفكرة الهيتم المحاربه عليها صح او غلط ولكن علاقتها كلها بالقوة المؤثرة ، كلما زاد القوة زادت سرعة الانجراف ، وقلت نسبة النجاة من الهروب من الانجراف ، والموضوع بيكون مجرد وقت ..

ومع الوقت هنلاقي نفسنا انجرفنا في حاجات من غير ما نعرف ازاي وصلنا لهنا..
وانا واحده من الناس حصل معايا مواقف كتير خلتني انجرف واتسحب مع الوقت ..

وانت كمان اكيد انجرفت لحاجه من غير ما تعرف ..

اتمني ان كل واحد يقول هو انجرف لأيه وازاي في الكومنتات 👇👇

هرد علي كل الكومنتات 👇👇
بفضله اثقلت مهاراتى فى رمى المرساة لكن ليست كل البحار صغيرة فبعضها محيطات

و اتدرب على وضع مرساتى فى آخر محيط

• أتفق
التفاعلات: Life selector
بفضله اثقلت مهاراتى فى رمى المرساة لكن ليست كل البحار صغيرة فبعضها محيطات

و اتدرب على وضع مرساتى فى آخر محيط
احسنت صديقي العزيز تطويع انجرافاتك في سبيل نجاحاتك بمرساة العقل و معيار المبادئ هو سبيل نجاحك

• حبيته
التفاعلات: مرحب
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
احنا مش قفص تفاح ولا منجرفين ولا حاجة
المسل مسل لكن الواقع اقوى
لكن عبري عن نفسيكي

احسنت صديقي العزيز تطويع انجرافاتك في سبيل نجاحاتك بمرساة العقل و معيار المبادئ هو سبيل نجاحك
بعد معاناة ****

• أتفق
التفاعلات: Life selector
احنا مش قفص تفاح ولا منجرفين ولا حاجة
المسل مسل لكن الواقع اقوى
لكن عبري عن نفسيكي
الحقيقه انا بعبر عن البشريه اجمع ، لان احنا فعلا للأسف عايشن في الانجراف ومستحيل نقدر نطلع منه ، ولو انتي شايفه نفسك مش منجرفه مكنتيش تعلقي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%