NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

𝐄.𝐋.𝐁.𝐑.𝐎.𝐅.𝐄.𝐒.𝐒.𝐎.𝐑

الـطـنـطــــــــاوي
كاتب متميز
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
نسوانجي كروي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث

((ازيكم يارجااله..قصه جديده بشارك بيها في المسابقه..فلو متعرفنيش ف انا اخوك ابراهيم واسمي في المنتدي""البروفيسور"""ركز معايا عشااان انا بحب العب بالالغاز..ف خلينااا نقووووول....•
♪يا أهلاً وسهلاً بيكم فـــــي حكايه[لأخـــــــر نـفــــــس{نـهـــايـــة الـعــالــم}]♪
."نهايه العالم؟؟دي كلمه اخر كام سنه انته سمعتها كتير صح؟؟قصص!!ومسلسلات وافلام..ثم ان الناس برده بتحب تتفرج علي حجات من دي..أنا بقولك الكلام ده لان احنا دلوقت في سنه 2112..ف زمان اوي كانت البلاد كل ما يمر عليها الزمن بتتقدم وتتطور...لاكن دلوقت الوضع اختلف اعداد البشر زادت ومن بعد""الحرب العالميه الخامسه"""وهو في حروب اسبابها الموارد..ثم اخر كام شهر في تحذيرات ان الفضائيين بيحاولو يدخلو البلد..ومهددين بالدمار..وللأسف ممكن معاه نهااية البشريه..والإنقراض التام""

[•الجــــــــــــزء الأول•]
((أعرفكم بنفسي..أنا الدكتور "نوح سماره البليهلي" عندي 26سنه دكتور في زمن أوشك علي النهايه.."الوصف لأي شخصيه هتظهر في نهايه الجزء"أنا الإبن الوحيد معنديش آخوات كنت عايش مع آبويا سماره وآمي سلمي قبل ميموت آبويا وحالياً عايش مع أمي سلمي لوحدنا..آبويا مات مقتول من عصابات واشبآه الرجال اللي انتشرو في البلد..منعرفش مين اللي قتلو تحديداّ..بس هيا عصابه طلعت علي عربيته قتلته وخدت كل اللي معاه وخدو العربيه..أما والدتي سلمي ف هياً كفيفه"فاقده البصر"عايش معاها وبرعاها ومليش غيرها..أنا دكتور معنديش عياده..شغال في مستشفي حكوميه في البلد شغال بقالي ٣ سنوات ايوه متستغربش كليه الطب بقت ٥ سنوات بس مش سبعه))

[{•مــبـنــــي آلـمــــيـريـــا•}]
"ده زي شركه كبيره ضامه كبارات العالم دول اللي بسببهم بتقوم وقايمه حروب الموارد دول اللي لو حد هيعيش بعد النهايه ف مفيش حد اكثر فرصه منهم للعبور من الهلااك القادم..طب وفين الجيش وازاي ميكنش هو اللي بالقوه دي.؟؟قولت مسيطرين علي كل حاجه فيها موارد تساعد علي العيش من طعام لشرب لغاز لبترول كل حاجه تحت ايدهم..وبيطلعو جرعه بسيطه للجيش اللي بيحكم الخمس دول عشان يفضلو تحت طوعهم..خمس دول..خمس دول اي..؟؟بعد الحروب والهلاك اصبح العالم منعدم والدول لا تصلح للعيش فبقت الهجره طبيعه ولابد منها في دول اختفت لا معظم الدول اختفت..ومعظم الناس متجمعين حالياً في(آسيا..آوروبا..آفريقيا..آمريكا..آلمانيا الشماليه)قاره اسيا اصبحت دوله آسيا وليست قاره وكذالك آوروبا وآفريقيا اللي اختفت فيها جميع دول شمال آفريقيا وعلي رآسهم مصر أما أمريكا فهيا كانت ومزالت الأقوي في العالم ومازلت دوله لواحدها ولاكن يسكنها من جميع انحاء العالم وكذالك آلمانيا الشماليه..الدول ملهاش رؤساء..فيها مجموعه من البشر..بيوهمو الناس بالحمايه وده عشان يبقو في مرتبه اعلي نسبياً عن السكان..ولاكن الحكام اللي بجد موجودين في مبني آلميريا الموجود في دوله""آسيا"".

-::الـــــــــوقــــــت الحــــــــــــالــــــــــــي::-
[{•نـــــــــــوح•}]
"في مستشفي في دوله"آمريكا"الناس ماليه الأرض وطرقه المستشفي علي نور خافت جداً ولمبه في أخر الطرقه بتولع وتنطفئ وصوت الكحه من سيده عجوز تنام في أرض طرقه المستشفي مرتفع جداً..داخل من باب المستشفي اربع رجال يرتدون ملابس تشبهه اللبس العسكري وعلي صدرهم يرتدون صديري بلاستيك واقي رصاص مصنوع من مواد متقدمه..وعلي كتفهم حزام السلاح اللي نازل في جمبهم..كانو شايلين واحد لابس شبهمم ووشه كان غرقان ددمم ورقبته وداخلين بيزعقو وبيدوسو في الناس اللي مرميه في الأرض..بيجري عليهم ممرض بيشيل معاهم بس المعامله حتي مع الممرض كانت صعبه"
شخص١"كبيرهم".:فين..فين الجراح اللي هنااااا
الممرض:في العمليات..وارجوك تفهم احنا في مستشفي
شخص١:هتتهد لو اللي علي ايدي ماات"بيزعق في الممرض"فين اوضه العمليات
الممرض:حضرتك سلمنا المريض واحنا نقوم باللازم لحد م الدكتور يخرج..انته شايله ودمه بيتصفي ف ايدك
شخص١:."بيرفع ايد وبيناول الممرض بالقلم"سالتك فين اوضه العمليات
""الممرض بينخ وبيخاف لما بيشوف الأسلحه ف جمبهم وبيشاور وبيوصف مكان غرفه العمليات""

[{•غـــرفـــه الـعـمـلـيــــات•}]
"واقف نوح لابس الكمامه والجوانتي وقدام منه مريض بطنه مفتوحه مصاب داخلي بالرصاص وواقف معاه ممرضه بتساعده والمريض مبين الحياه والموت وفي لحظه من اللحظات باب الغرفه بيتكسر وبيدخلو الأربعه اللي علي ايدهم زميلهم المصاب الغرقان في دمه"
انا"نوح".:اي اللي بيحصل اي ده في اي
شخص١:لبسنا عرفك احنا مين لو اللي علي دراعي مات هتموت وراه
أنا:انته مجنون ولا تعبان لو مخرجتوش من هنا اللي علي السرير هيقطع النفس اطلعو بره
شخص١:اللي علي السرير خلاص مات شوف شغلك يا دكتور""بيسيب ال٣ يشيلو زميلهم وبيسحب خنجر من جزمته ام رقبه طويله""بياده الجيش""وبيقرب من السرير وبيرشق الخنجر في رقبه المريض اللي كان بيتعمله العمليه الممرضه بتحط ايده علي بوقها من الخوف وكانت هتعيط حرفياً ظلم في ظلم مستني اي منهم بيشد الأجهزه اللي كانت متوصله في المريض وبيقلبو من علي السرير في الأرض وبطنه مفتوحه ليسقط ما بداخل بطنه بجواره علي الأرض وبيحطو علي السرير زميلهم المصاب"
شخص١:شوف شغلك يا دكتور
((انا واقف ببص للمريض اللي وقع في الارض وبطنه مفتوحه قدامه وشايفه روحه بتطلع منه..شخص٢ بيقرب مني وبيخبطني ف كتفي فببصله))
شخص٢:الكبير قلك شوف شغلك..لو مات هتموت
أنا:عمر شغلي مكان بالطريقه اللي حصلت دي.؟؟
شخص١:معلش وبلاش تلعب في عداد عمرك
""خوفت علي نفسي وخوفت علي الممرضه اللي معايا فخرجت الرصاص اللي مصاب بيه واتنقل في اوضه تانيه مزدحمه ولاكن بقوتهم فضيت الأوضه وبقت ملك ليه هوه وبس""

[{•بـيــــــت نــــــــوح•}]
""بيت متواضع جداً جداً في صاله البيت تجلس أم نوح"سلمي"علي كنبه وجمب منها راديو لاسلكي بينقل الآخبار"راديو صناعه متقدمه"موطيه ودنها علي السماعه وبتسمع الآخبار وعينها مفتوحه ولاكن كفيفه لا تري بعينها شيئ..صوت الباب بيخبط مره واتنين وتلاته بتقوم سلمي ام نوح وبتسند بإيدها علي الحيطه وبتمشي في اتجاه الباب علي الصوت لحد مبتسند علي الباب من جوه""
سلمي:مين..؟؟
أنا:نوح ياست الكل أنا نوح متقلقيش افتحي
""سلمي بتحسس علي الباب لفوق وبتفتح ترباس وبتنزل لتحت سيكا وبتفتح ترباس تاني ولتحت شويه ترباس تالت الباب بيتفتح وبيدخل نوح بيسلم علي أمه وبيدخل وبيتربس الباب بال٣ ترابيس تاني""
أنا:أكلتي ولا لسه
سلمي:هاكل معاك لما تغير هدومك
أنا:الراديو بيقول ايه النهارده""بقرب منها وبحط ايدي ورا ودنها وبشيل زي سماعه بجهاز تسجيل صغير وبحط ايدي ورا ودني وبشيل نفس السماعه بالجهاز من عندي وبحطهم في الحمام وبفتح جمبهم المايه بحيث ان الصوت يبقا كلو مايه""السماعات دي حكومه البلد لكل عضو في البلد بحيث يسمعو كل اللي بيتقال ويلحقو الخطر قبل ميحصل واللي بيتمسك ماشي من غير الجهاز بيبقا متمرد ضد البلد""طلعت قعدت جمب سلمي ومسكت ايدها"
سلمي"أم نوح".:انته خلعت الأجهزه لي
أنا:عايزين نمشي من البلد
سلمي:نمشي..؟؟نمشي نروح فين مفيش استعمار افضل من هنا
أنا:أسيا دوله أسيا هناك مكتب ألميريا الناس هناك مش بتتعرض للظلم بالكتره زي هنا
سلمي:هو في اي لي عايز تهاجر وفجأه كده
أنا:الكل بيمشي الكل بيدور علي الحياه أمريكا الأفضل والأقوي بس ده كان الأول دلوقت الأعداد زادت ف بقا القتل سهل الحكومه بتصفي الناس
سلمي:القتل طول عمره كان سهل ولو مشينا من هنا مش هنعيش فوسط الناس اللي هناك
انا:احنا من بعد موت ابويا واحنا مش عايشين يا ماما
""بقوم بدخل الحمام بقفل المايه وباخد اجهزه السماعات وبرجع بقعد جمب سلمي وبلبسها الجهاز في ودنها وبطبع بوسه علي خدها.وبلبس جهازاي لنفسي""
أنا:عايزه تكلي اي يا حبيبتي

[{•حـكـــــومـــــه آمــــــريـكـــــــا•}]
""في مبني الحكومه مبني ضخم ولاكن مش جديد او مبهر من بره لا تحسه مدرسه اكتر من انه مبني حكومه واقف عليه حرس من بره لابسين لبس الجيش في البلد وعلي صدرهم واقي الرصاص وعلي بوقهم لحد نصف ووشهم ورأسهم بالكامل مغطي مش ظاهر منهم غير عينيهم ويحملون الأسلحه..في داخل المبني في حاله من الهمجيه والركض المستمر ويوجد في جوانب المبني زنزانات يتواجد بها المساجين منظرهم يحسسك اننا في العصور الوسطي ازاي شكلهم متبهدل والمكان متأخر للدرجه دي وده عزيزي القارئ بسبب الحروب والنزاعات المستمره..شخص عسكري منهم يحمل سلاحه ويخطو خطوه تلو الأخري بسرعه لحد مبيوصل قدام غرفه بابها حديد ومكتوب علي الباب""الرائيس""بيخبط وبياخد إذن الدخول فبيدخل"
العسكري:قاسم باشا في كائنات غريبه ظهرت شمال البلد والطائرات بتاعتنا لقطتها بالكاميرات
الرائيس قاسم:كائنات..؟؟الكلام ده احنا بنقوله للناس عشان نخوفهم وانا الفضائيين هيحتلو الأرض..انما تقول كائنات..آمر مني الطياره اللي ارصدت الكائنات تهبط وصاحب التقرير يجيلي علي مكتبي باللقطات اللي ارصدتها الكاميرات
العسكري:تحت آمرك قاسم باشا
قاسم:وتاخد قوه وتتحرك علي شمال البلد تنشطلي المنطقه هناك وفي غضون ١٢ ساعه تكون جايبلي تقرير علي مكتبي بالأحداثيات..يلاا

[{•نـــــــــــــوُُُر•}]
"'في بيت ماا من بيوت البلد"أمريكا"يوجد بيت يعيش فيه فتتان "نور وصديقتها آنيتا"نور تبلغ من العمر 22عام وآنيتا تبلغ من العمر 25عام""في صباح اليوم كانت نور واقفه في نصف صاله المنزل النضيف لو هنقارن بينه وبين منزل نوح كانت تقف نور وهي ترتدي بنطلون واسع قماش وتيشيرت كات ضيق وتمسك في ايدها سيف طويل جدا وبتلف وبتدرب بيه وفي ظل التدريب والخبط آنيتا صديقتها بتخرج من الأوضه وكان علي وشها علامات الصحيان من النوم نور بتشوفها بتقف"'
آنيتا:بقالك سنتين بتدربي وبتصحيني من غير فايده
نور:الأول كنت بتدرب عشان انتقم من اللي قتلو اهلي كلهم ويتموني..بس بعد معرفت امسك الأسلحه اكتشفت ان انا اصلا معرفش مين اللي عمل كده.بس انا اتعودت علي التدريب وبحبه ف بقا جزء من يومي
آنيتا:انتي بتتدربي عشان تنتقمي لأهلك""بتتحرك وهيا بتتكلم وتقعد تلي الكنبه""انا سيبت ألمانيا الشماليه وهربت لأمريكا مع واحد كان ضاحك عليا بالحب والكلام الفاضي ده حتي بعد مكشفت حقيقتو مش قادره ارجع لأهلي خايفه ارجع ملقاهمش
مريم:يا حبيبتي"بتقعد جمبها"انتي اختي وانا اختك احنا اهل لبعض وقادرين نعيش وخلاص مش هتدرب تاني وانتي نايمه متعيطيش بقا
أنيتا:انتي اجمل حد في الدنيا دي""بتخش في حضنهااا""

"في مكتب رائيس المبني ورائيس كل حاجه نقدر نقول الراجل اللي حاكم العالم وهو العبقري""جوناثان""قاعد في مكتبه ومعاه مدير فرع من فروع المبني راجل ذو شأن كبير برضه وهو""كارلوس"".
كارلوس:الوضع في ألمانيا الشماليه غير مستقر ياباشا في ثورات شعبيه ضد المجموعه اللي حاكمين البلد
جوناثان:ده طبيعي لما يبقا الاكل قليل الشغل مفيش حتي الهوا ملوث واللي بيتعب من الهوا المستشفيات قليله ولو روحتها الناس فيها فوق بعضها ومعظمهم ميت يبقا لازم الشعب تثور لازم الناس تحس بالخطر
كارلوس:بس ده بيصعب حكم البلد
جوناثان:يقتلو بعض انا هبني عالم نضيف عالم مفيهوش كدب وخداع وحروب بس قبل ده لازم العالم القديم ينضف وكل اللي علي الأرض يموت
كارلوس:طب والفضئيين اللي دخلو الكوكب
جوناثان بيضحك بسخريه:مفيش الكلام ده..الكلام ده احنا بنضحك بيه علي الناس.
كارلوس:ازاي وجاي اخباريه من أمريكا انهم ظهرو في شمال البلد
("بتزول الإبتسامه من علي وجهه جوناثان")

[{•مـــوقــــــــــــع الحــــــــــــدث•}]
"في شمال البلد في طياره خاصه بحكومه البلد تلتقط بكاميراتها المشهد التالي..سفينه فضائيه كبيره علي الأرض في مكان خالي تماماً من البشر..يوجد امام السفينه اشخاص مش زي البشر دماغهم كبيره وعينهم كبيره اوي معندهمش شعر عندهم ٤ صوابع بس""
((شكلهم))"

"عددهم بيزيد مع نزولهم من السفينه الفضائيه بقو حوالي ٧٠ فرد ومازال بعضهم منزلش وطياره الجيش واقفه بترصد اللي بيحصل""

[{•بـيــــــت نـــــــــــوح•}]
""قاعد نوح وأمه بيأكلو وجمب منهم الراديو اللي مشغل موسيقي""
سلمي أم نوح:هو الواد اللي بيتكلم في الراديو ده مهمش عارفين يمسكوه
أنا:هيمسكوه قريب انشاء **** الحكومه عارفه تعمل كده""خايف من تسجيل السماعه بحط ايدي باخد سماعه سلمي اللي فودنها وكذالك سمعتي وبحطهم في الحمام وبشغل مايه جمبهم عشان الصوت وبرجع اقعد مكاني تاني""
سلمي:انته شيلت السماعات لي؟؟
أنا:عشان اقولك انهم عمرهم مهيمسكوه لان ده صوتنا ده اللي بيقول اللي احنا نفسنا نقولوه ده اللي بيتكلم علي ظلمهم لينا
سلمي:بس ده تمرد ولو اتمسك هيتقتل
أنا:هيموت شريف أشرف من كل فرد فيهم
""الراديو واحد مجهول بيتكلم فيه علطول وبيهاجم حكام البلد وبيكشفهم وبيقف مع الشعب والحكومه بتدور عليه بقالها اكتر من سنه بس مش عارفه توصله واللي هيتمسك بيسمعله بيتسجن""
سلمي:وبعد ميموت هيبقا استفاد ايه انتو ك شباب لي بتتمنو الموت لنفسكم
أنا:لاننا تعبنا مش قادرين نعيش اتولدنا في الحرب ومازالت الحرب مستمره هنعيش امته
الراديو بيفصل اغاني وبيتكلم الشاب:ازيكم أنا المتمرد اللي الحكومه بتدور عليا بس انا لو متمرد فكل اللي بيسمعني متمرد بس ده مش موضوعنا احنا مازلنا عايشين في غابه مفيش نظام مفيش عدل الشباب في آلمانيا الشماليه بدأو يتحركو وعلي بعد خطوات من طرد حكومه البلد برا منها وبعدها يختار اللي يحكمهم بمزاجهم مش يبقا بيحكمهم غصب عنهم في كل بلد شعبها يقدر يعمل كده كلامي لشعب آسيا انتو مصدقين نفسكم انتو بتوهمو نفسكم انكم ضعاف انتو عندكم مبني آلميريا منظم كل ده لو الناس اللي ف المبني ده وقعو العالم اتساوي من تاني لاكن انتو خايفين لاكن مش ضعاف ام شعب افريقيا ف هتفضلو مستعبدين طول م الخوف مالي قلوبكم بالمناسبه آمريكا وحادثه المستشفي الحكومه اقتحمت غرفه عمليات دكتور اثناء العمليه كانت بطن المريض قدامه مفتوحه مسكوه ورموه في الأرض وحطو زميلهم المصاب مكانه علي السرير وهددو الدكتور بالموت لو زميلهم منجاش وعاش الظلم مش هيخلص طول ممبني آلميريا موجود..وقبل مختم الحكومه خافيه خبر دخول الفضائيين البلد فعلا الفضائيين هبطت سفينتهم شمال آمريكا الخراااب جاي جاي ونهايه العالم مسأله وقت خلي اخر مشهد ليك علي الأرض بكرامتك.
انا:دخلو البلد ازاي انته كمان بقيت بتتكلم شبهم كده لي
سلمي:اي موضوع المستشفي ده
انا:محصلش الكلام ده في المستشفي عندي ممكن ف مكان تاني ولا حاجه
سلمي:طب كويس طمنتني عليك
انا:انا ال٣ ساعات الراحه خلصو ولازم ارجع المستشفي
سلمي:خود بالك من نفسك بس
انا:تمام متفتحيش لأي مخلوق هقفلك الشبابيك وكل حاجه وانتي معاكي الراديو اسمعي موسيقي وروقي اعصابك لحد مرجع يا حبيبتي يلا في رعايه ****.

[{•نـــــــــور+آنـيـتــــــــا•}]
"'آنيتا واقفه ماسكه سكينه شكلها غريب وبتقشر بيها بطاطس..بتدخل نور وبتلف ايدها علي وسط آنيتا وبتحضنها من ورا وبتقرب من ودنها"'
نور:هتأكلينا ايه..؟
آنيتا:بطاطس وعيش
نور:هنغير الأكله دي أمته.؟؟
آنيتا:لما نلاقي غيرها
نور:طب انا هروح الشغل وأنا راجعه هجيب العيش
آنيتا:خدي بالك من نفسك بس
""نور بتنزل من البيت وبتروح آنيتا تقفل وراها بتطلع نور علي الطريق في نفس الوقت كان نوح لسه واصل المستشفي وكان في حاله من الخوف بسبب التسجيل بتاع الراديو اللي نور وآنيتا مسمعهوش نزلت نور بتشتغل في محل خضار وفواكهه تبع الحكومه الموزع الرأيسي للمنطقه""المواطن بيشتري منها بعملات معدنيه لونها اصفر تشبهه الجنيه الذهب بس هيا مش ذهب اسمها شيك""بتوصل موزع الخضار وبتاخد لبسها بتاع الشغل وبتدخل تغير وبتخرج ومع زبون في زبونه بيجيلها واحد شاب من شكله تحسه خطر اصلا.
الشخص:عايز ب٢ شيك بطاطس
نور:حاضر ثواني
""نور بتلف وشها وبتجيب شنطه ورق وبتحط فيها ٤ بطسطيات ومع لفه عينها بتشوف الشخص اللي بيشتري ده بيخبي تفاح من المعروض في قلب هدومه""
نور:انته بتسرق ايه.؟؟
الشخص:بتسرق ايه اي انا ايدي في جمبي اهو انتي دماغك مش معاكي ولا اي
نور:انته خدت تفاح وحطيته في قلب هدوومك طلع اللي انته اخدته
الشخص:خلصي اللي انا عايزه عشان امشي هاا يلا
نور:مش هتاخد حاجه غير لما تطلع اللي انته اخدته""بتمد ايدها تطلع اللي هو مخبيه بيزق فيها وشده من هنا علي شده من هنا الشاب بيطلع سكينه صغيره وبيشقلها دراعها نور بتمسك دراعها والواد بياخد كيس البطاطس وبيطلع يجري بتشوفه كاميرات طيرات المراقبه اللي في الشارع اللي بتلف وبتراقب اللي وراها.
((شكل الطيااره))

[{•نـــــــــــوح•}]
""نوح في المستشفي في وسط الناس مقعد واحد متعور في دماغه وبإبره وخيط بيلمله الجرح في نفس اللحظه داخله نور بطولها لافه دراعها بقماشه والدم بيسيل علي كف ايدها بتجري عليها ممرضه بتشوفه بتندهلي بشاورلها تدخلها اوضه لحد مخلص الراس اللي ف ايدي دي""
الممرضه بترجعلي:جرح غويط وطويل
أنا:طهري الجرح لحد مجيلك طيب يلا
الممرضه:ماشي يا دكتور
""بكمل خياطه وبلصقله الجرح بالشاش واللصق الطبي وبتجهه للأوضه بلاقي نور قاعد علي السرير قاعده مش نايمه والممرضه قاعده وماسكه دراعها الممرضه بتشوفني بتقوم من علي الكرسي مكانها وبمسك دراع نور اللي كانت بتتوجع جامد وكان جرح غويط وكبير فعلا""
أنا:كنتي بتتخانقي عشان ايه.؟؟
نور:اهه كان بيحاول يسرقني فباخد حاجتي راح معورني
أنا:عرفاه ولا اي
نور:لو شوفته اعرفه بس انا معرفهوش ومشفتهوش قبل كده
أنا:هيحرقك شويه عشان الجرح كبير
""نور بتهزلي دماغها ويخرااابي علي جمالها بحط مطهر علي قطنه وبطهر في الجرح وحاسس بتوجع نور وانا ماسك ايدها جبت ابره وخيط وشكيت وبقيت بخيطلها الجرح وانا بحاول اتكلم معاها بخفف عنها الوجع لحد مخلصت وبدأت الفلها شاش علي ايدها""
أنا:بصي بقا انتي هتخدي المرهم ده هتدهني منو عادي جداً وبعد يومين هتجيلي او لاي حد هيكون موجود هيغيرلك علي الجرح
نور:شكراً جداً يا دكتور..حضرتك عايز كام عمله مني
أنا:كده كلو ٦٠ شيك
نور:٦٠ شيك.؟؟فكلي الجرح تاني
أنا:لما انتي مش معاكي عملات مقولتيش من الأول لي
نور:مكنتش فاكره غالي كده
أنا:هو اصلا ببلاش بس انا بشوف رد فعلك
نور بتبتسم:بجد انا اتخضيت جامد كنت هفك الجرح تاني
أنا:مش للدرجه يعني هو بس حساب المرهم ٥٠ شيك
نور بتضحك:لا مش كل مره خلاص مش هتعملها تاني
أنا:خلاص الصرف بره المرهم ب اتنين شيك بس هتدفعيهم بره
نور:ميش حاجه ببلاش خالص
أنا:انا كشفي وكلو ببلاش اهو العلاج خاص بالمستشفي
نور:شكراً ليك جدا يا دكتور...
أنا:اسمي نوح دكتور نوح مش نوح بس
نور مبتسمه:اكيد دكتور نوح يعني
الممرضه:في حاله حرجه في الأوضه ٦ يا دكتور
أنا:حاضر حاضر جاي وراكي

[{•مـــركـبـــه الـفـضـائـيـيــــن•}]

""الجميع يراقب تحرك الفضائيين اللي واقفين مكانهم مش بيحاولو يدخلو البلد طيارات المراقبه متابعاهم..الي حين اللحظه اللي معاها بينكتب اول سطر من سطور النهايه..بيحصل زي هزه أرضيه قويه مصدرها غير معلوم بتستمر لمده ١٩ ثانيه في اللحظه دي الكل خرج من بيوته يجري البيوت وقعت ولعت هزه قويه جداً دمرت العالم الهزه كانت في الكوكب كله في الخمس دول البيوت وقعت اصلب مبني اللي هو مبني آلميريا انهار الجزء العلوي منه النار مشتعله بقوه في كل مكان نوح خرج من المستشفي اللي وقعت في قلب بعضها نور بتجري في الشارع زي المجنونه عايزه توصل لصحبتها ام نوح علي ضهرها في قلب البيت ووشها غرقان بالدم بعد مسقف البيت وقع عليها وماتت في لحظه من اللحظات بيطلع حوالي ٧ صواريخ من المركبه اللي دخلت من الفضاء في الجو وبيفرقعو في الجو وكل من ينظر لهم يسقط في الأرض نوح بيجري وتعبان عايز يوصل لأمه خايف تروح منه في لحظه اطلاق الصواريخ بينظر للسما ثواني وعينه بتقفل لوحدها وبيسقط علي الأرض وبتسود في عينه...........................
[{•نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الأول•}]

[{•ســنـــة 2025•}]
""في برنامج تلفزيوني مذيع مشهور يستضيف راجل سياسي معروف داخل دوله ""مصر""وبيناقشو القضايه المطروحه علي الساحه""
المذيع:ورجعنالكم من الفاصل لنستكمل حلقتنا الإستثنائيه مع الاستاذ احمد بسيوني..استاذ أحمد قبل الفاصل قولت ان الدول الأوروبيه علي وشك حروب بسبب الموارد طب هل من الممكن الحروب دي توصل لأخواتنا العرب في آسيا دول الخليخ وده بسبب كثره البترول عندهم
أحمد بسيوني:طبعاً لو قامت الحروب اللي بنتكلم عنها هتوصل لأي دوله واقفه علي رجليها وفيها اسثمار ومستثمرين..استاذ سعد احنا مش كعرب مش هناخد خطوه في اتجاه الحرب وده لسببين اولهم ان الدول العربيه حالياً من انشط الدول السياحيه ف مش هناخد خطوه ضد الخراب..ثانيهم وده الأهم ان الدول الأوروبيه اقوي مننا ودي حقيقه شيل حكايه ترتيب الجيوش وان ده في المرتبه دي والحجات دي..لا وقت الحرب الذكي بينتصر مش الأكتر ولا الاقوي..والتاريخ يشهد مصر مكسبتش حروبها بسبب قوتها.
المذيع(خالد).:طب منتا بتقول ان الحرب بالذكاء اهو..اي بقا هنخسر بسبب انهم اقوي مننا لما هيا بالذكاء.؟؟
احمد بسيوني:ده دليل انهم اذكي مننا لان انا مقصدش قوه جيوشهم قد مقصد قوه عقولهم
المذيع(خالد).:معانا خبر عاجل علي الهواء..من يومين ظهر كائن مرعب في بحر آمريكا العالم كله بيتكلم عنه والكل عارف وفاهم خطوره الموقف..بعدها بدآت المراكب والسفن في آمريكا تغرق وتنفجر في قلب البحر وده اسبابه غير معلومه ولاكن بسبب ظهور الكائن الكل معتقد ان هو من ورا ذالك..آمس اختفت في مصر سفينه بطاقمها..الكل يعلم هذه المعلومات وتحدثنا عنها مع الاستاذ احمد قبل قليل..الخبر اللي معانا ان ظهرت علي شاطئ اسكندريه رأس بدون جسد واثبتت إنها رأس فرد من أفراد طاقم السفينه""

[{•شــكــــل الـكـــــائـــن•}]

[{•الـجـــزء الـثــــانـــــي•}]
♪يا أهلاً وسهلاً بيكم فـــــي حكايه[لأخـــــــر نـفــــــس{نـهـــايـــة الـعــالــم}]♪

""نوح بيجري وتعبان عايز يوصل لأمه خايف تروح منه في لحظه اطلاق الصواريخ بينظر للسما ثواني وعينه بتقفل لوحدها وبيسقط علي الأرض وبتسود في عينه."

”"قبل دقايق من اطلاق الصواريخ وحصول الهزه الأرضيه..قاعد كارلوس مدير فرع من فروع المبني وصديقه فارس مدير فرع اخر من فروع المبني"”
فارس:انا دلوقت اللي فهمته انا جوناثان ناوي يدمر العالم كله لأجل بناء عالم جميل وألطف وزهري ليه هوه وزوجته
كارلوس:الخير والشر موجود من ايام قابيل وهابيل ف مش هينتهي الخير ولا هينتهي الشر الا بقيام الساعه لاكن البشر طماع ومهما دمرت وبنيت لازم يبقا في خير وفي شر..وطول م جوناثان مسيطر علي المبني والصاروخ يبقا في ايده تدمير الجزء الفاضل من العالم
فارس:هو هيضرب الصاروخ امته.؟؟
كارلوس:لسه((المبني بيتهز بسرعه اوي وبتبدأ الحجات تقع من مكانها والمبني بيتشقق وبيقع من فووووق))
فارس:المبني بيقعع
((بيبدأو يجرو ويخرجو بره المبني الكل بيجري والبيوت كلها بتنفجر..ملحوظه:اعضاء المبني مبيلبسوش اجهزه سماعات التسجيل عشان كده بيتكلمو عن الإنقلاب ودماغهم مرتاحه))

[{•الــ~ـــــــوقــ~ــــت الحـــــــ~ـــــالــــــ~ــــــي•}]
[{•نــــــــــــور•}]
""بعد الصورايخ اللي انضربت في السما ونظرت اليها نور وفقدت الوعي بتستفيق وبتفتح عينها واحده واحده ولاكن في نور قوي جداً ضارب في عينيها لحد معينها بتركز وبتلمح اربع فضائيين واقفين حوالين السرير اللي نايمه عليه وفي ايديهم مقصات ومشارط وآدوات الدكاتره في غرفه العمليات ويرتدون الكمامات"'
((الـمـنـظـــــر))

""شكلهم كان مرعب جامد مش فاهمه هيا فين ولا بتعمل اي ولا مين دول كل اللي كان ظاهر علي وشها هو الخوف وفي علامه غرز فوق حاجبها وتمت الخياطه بإيد النرم اللي حاطت صباعه علي بوقه ده بترفع جسمها وبتقعد بتلاقي نفسها عريانه ملط بترفع ايدها بتداري بيها صدرها وبتضم رجليها لتختبئ اعضائها وبتبص حواليها بتلاقي نفسها قاعده علي سرير فوسط مئات السراير في مكان تحسه معمل كده تحاليل وبتاع هو حقيقه جزء من المركبه الفضائيه من الداخل بتلاحظ نور ان كل من علي السراير مفيش حد لابس هدوم خالص رجاله او ستات كله كما ولدته أمه وفي جزء مستيقظ والجزء الأكبر لسه مش فايق...خلينا نفكركم ان الزلزال والصواريخ انضربو في آمريكا ولاكن انتشرو في كل العالم وكانو مؤثرين جامد ولاكن الفضائيين في آمريكا ومبني آلميريا في آسيا ف يلا بينا نروح نشوف الوضع هناك إيه اخباره

""البلد هاديه جداً المباني متدمره والرمال طاغيه علي معظم الأماكن مبني آلميريا اصبح متدمر ولا يصلح..داخل المبني قاعد جوناثان علي كرسي كله حطام وتراب ويرتدي نضارته ويمسك في يده قلم وأمامه ورقه ويكتب بهاا {{النهارده اليوم السادس عشر ومازالو الناس لم يستفيقو في عالم اصبح متهالك وبدون أكسجين وقد حان وقت بناء الأمبراطوريه}}بيقف وبيمشي بحزر لان المبني بيقع حرفيا لحد مبيوصل قدام كراتين كبيره ومرصوصه فوق بعضها بيفتح واحده منها بتبقا كلها مليانه قناعات أكسجين من دي""
((الـشـكـــل))

""ازاي جوناثان مفقدش الوعي زي باقي الناس ازاي جوناثان عرف ان العالم اصبح من غير اكسجين القناعات دي كانت معاه بتعمل اي اي خطته للي جاي ده هنعرفو قدام""

[{•نـــــــــــوح•}]
""نايم علي سرير عريان ملط في قلب المركبه وجمب منه فضائي حاطت ايده علي دماغ نوح اللي ثواني وبتبدأ رموش عينه تهتز وعينه تفتح واحده واحده لحد مبيشوف الفضائي واقف جمب منه وحاطط ايده علي رأسه بيتخض من شكله الفضائي بيشيل ايده وبيحط صباعه علي بوقه بمعني اسكت"شششش"نوح قاعد ملاحظ انه ملط بس شايف كل السراير عليها بشر زيه والكل عريان..علي الجانب الأخر نور قاعده علي سريرها وبتحاول تداري بإيدها اعضائها اللي باينه ومكشوفه وحاسه بصداع رهيب تحس دماغها هتنفجر انا قاعد ونفس الموضوع صداع رهيب في دماغي ملاحظ ان كل اللي علي السراير فايق مفيش حد لسه نايم لحد مبينفتح باب للمكان اللي احنا فيه وبتدخل فضائيه""
((صورتها))

"وبتقف قدام الباب اللي دخلت منه اللي بعد مدخلت بيتقفل وراها لوحده علطول..وبتقف بتتكلم بلغه غريبه بس المفاجئ بالنسبالي ان في صوت في دماغي بيترجملي اللي هيا بتقولو هل ده سبب الصداع هل زرعولنا حاجه في دماغنا بقيت خايف اي اللي بيحصل ده هو في اي..هقول الكلام المترجم علطول يعني لما اقول الفضائيه قالت كذا اقصد انها اتكلمت والترجمه اللي فدماغي ترجمته كذا فاهم"
الفضائيه:اهلاً بيكم يا اهل الأرض..أنا "سيماج"زوجه قائد المركبه..وجع الرأس الذي عندكم فهو دقائق معدوده وهيختفي..كوكب الأرض اصبح ملك لنا الي حين أخذ الشئ الذي جئنا لأجله وسنرحل فيجب ان تتعاونو معنا لنرحل في أسرع وقت إن أمكن..احنا راجعين ناخد اللي اخدتوه مننا من سنين.
بنت في حدود ١٧ سنه:محتاجين مساعدتنا؟؟ازاي واحنا مش عارفين نساعدكم في ايه اصلا
سيماج الفضائيه:الكائنات بتاعتنا اللي أختفت من علي كوكب""زحل""في ظل وجود أفراد الأرض لإستكشاف الكوكب..في سنه 2019.
""أنا قاعد مش فارقلي كل اللي بيتقال قد ممستغرب هيا ازاي فهمت البنت ولغتها في حاجه غلط بتحصل""
نور:طب طب ممكن ترجعولنا ملابسنا
سيماج:لا..انتو تحت سلطتنا وحكمنا وهتلبسو ملابسنا احنا..زي اللي انا لبساها كده(ارجع للصوره).
نور:طب هيا فين أي حاجه فين ملابسكم دي
سيماج:مش ده المهم الأهم ان صواريخنا نشرت غازات في الجو وانعدم الأكسجين اللي هيطلع بره المركبه هيموت..لي نشرنا الغازات دي عشان تخافو وتفضلو تحت ايدنا..البلاد الاخري اللي هيفوق هيموت من كتم النفس بعد ميفوق انتو اللي يهمنا فيكم ذاكرتكم اللي وقت منا بكلمكم بتتنسخ منكم عايزه الماضي عايزه تاريخ اللي كانو علي كوكب"زحل"عايزين وحوشنا وحراس كوكبنا

[{•جـــــونــــاثـــــان•}]
""بعد مشاف قناعات الأكسجين في الكراتين جوناثان بيخرج من المبني من غير قناع اكسجين وبيتنفس طبيعي في ظل عدم وجود اكسجين علي الكوكب وده المخاطر بتعتو كتيره جداً جوناثان نازل علي سلم في قلب مبني آلميريا المتهالك بعد الهزه الآرضيه اللي حصلت لحد مبيوصل قدام باب زي باب الاسانسير وجمب منه علي الحيطه صندوق متعلق مقفول بيمد ايده بيفتح الصندوق بيبقا جواه لوح قزاز صغير قد الموبايل كده بصباعه الكبير بيفضل ضاغط عليه لحد مبيظهر علي اللوح ده أرقام وحروف بيكتب رمز مكون من أرقام وحروف بيتفتح الباب اللي قدامه وبيرجع اللوح مكانه وكان ورا الباب موجود عربيات ٣ عربيات بيقرب لوحده منهم وبيركب وبيجيب السلوك وبيلمس بيهم العربيه بتدور وبيخرج بيها في ساحه المبني من تحت وبيبدأ يطلع ويحدف كراتين قناعات الأكسجين ويحملها في العربيه"
((شكل العربيه))

""ركب العربيه واتحرك وبقا كل حد يشوفه واقع علي الأرض يلبسه قناع ويسيبله رساله التوجهه قبل الي مبني الميريا قبل ما اكسجين القناع ينفذ وهكذا لبس كارلوس وصديقه فارس وناس كتير الغرض مش انقاذ كل البلد لان ده مستحيل الغرض بناء بلد كلها خاضعه ليه بمزاجها وبعد الأكسجين اللي معاه اللي هنعرف مصدره قدام اظن هو الملجأ الوحيد لكل سكان الأرض مش البلد بس""

[{•نـــــــــــوح•}]
""كان التحرك في قلب المكان عادي كانت الستات لبسو لبسهم اللي زي زوجه قائد المركبه مكانت لابسه عباره عن برا وآندر ولاكن مش قماش لا شبه البلاستيك كده كان واضح في الصوره اما الرجاله فلبسو من نفس الماده حاجه مبين البوكسر والشورط كده اقصد في الطول علي الفخد يعني...كنا لبسنا وقعدنا كنت اعرف ناس من اللي موجودين منا دكتور وداخل وخارج عليا ناس معظم الوقت انا كنت بلف علي السىراير بأمل اني اقابل سلمي""والدتي""مع اني عارف انه صعب جداً في نفس الوقت كانت نور بتدور علي صحبتها آنيتا وملقتهاش ورجعت قعدت مكانها فاقده الآمل وعينها مدمعه انا خدت بالي منها وهيا بتدور بس مردتش اتكلم لاني كمان كنت بدور بس ملاحظ لهفتها في التدوير وهيا بتبص علي وشوش البنات اللي معانا..لاحظت كمان اننا من علي اول ضهرنا من فوق مكتوب ارقام علي الجلد ونفس الرقم مكتوب علي طقم او لبس كل واحد فينا...يعني علي سابيل المثال نور علي اول ضهرها مكتوب 48 ونفس الرقم مكتوب علي اندرها من ورا انا الشورت اللي لابسه مكتوب عليه 112 بس مش عارف ضهري مكتوب عليه كام دماغي بدأت تجمع اللي بيحصل ولو بصوره مشوشه ومش ضقيقه بس ملهاش تفسير تاني قربت خطوات من سرير نور وقعدت قدامها""
نور:دكتور نوح انته كمان هناا
أنا:دراعك اخباره ايه؟؟
((نور بترفع دراعهاالشاش واللصق متشالين ولاكن الغرز موجوده لسه))
أنا:هو انا ضهري مكتوب علي رقم كام؟"بلفلها جسمي"
نور:112 بس رقم ايه ده
أنا:مش عارف احنا كلنا مرقمين ورقمنا اللي علي هدومنا هو اللي علي جسمنا
نور:أنا مش فارقلي حاجه انا عايزه اخرج اشوف صحبتي فين
أنا:احنا هنا بقالنا فتره اقلها خال عشر ايام الغرز اللي في دراعك دي من فتره مش من امبارح
نور:أنا مش فاهمه حاجه يعني احنا بقالنا قد اي في البتاعه دي
أنا:انا اللي فارقلي هفضل فيها قد اي انا معرفش هما عايزين ايه ولا اقدر اساعدهم
نور:طب هو احنا هنفضل محبوسين هنا؟؟

صوت من ورانا:لا هتخرجو مش هتفضلو هنا""بنبص ورانا لقينا الباب مفتوح وواقفه""سيماج""زوجه قائد المركبه.
نور:طب هنمشي أمته.؟
سيماج:اسمها هنخرج مش هنمشي انتو هتطلعو من هنا طول النهار وعند الغروب هترجعو تنامو هنا تحت عنينا واللي مش هيرجع افتكر الشريحه اللي فدماغك اللي فلحظه هنوقفلك بيها حياتك ده لحد منوصل للي احنا عايزينه وبما أن الوقت دلوقت مش ليل ولسه الغروب مظهرش فتقدرو تخرجو من المركبه.
""الكل بيقف وبيبدأ يتحرك ناحيه سيماج اللي بتعدي من سكه الباب عشان يعدو ""
أنا:استنو لو نزلنا هنموت انتي في كلامك من شويه قولتي ان في الخارج مفيش اكسجين هنخرج بره ازاي.؟؟
سيماج مبتسمه:مكنتش هسيبكم تنزلو بس بشوف قدره ذكاء البشر اللي اكتشفت انكم مش بتفكرو اصلا..كل واحد علي مكانه سريرك مترقم مع رقم ملابسك""ببص للسراير عليها فعلا ارقام مكنتش واخد بالي منها يعني القصد من الرقم اني اعرف مكان سريري يعني مظنش انهم بالغباء ده الرقم ده زي مفكرت هو رقم الشريحه عشان يعرفو مين اللي غايب ويوقفو شريحته علي ما اعتقد""كل واحد راح قعد علي سريره ودخلو فضائيين يجي 3 وبيوزعو علينا اقنعه ولاكن مش شبه بتاعه""جوناثان""لا دي من غير خرطوم وتحسها حديد كده او نحاسيه"
(((الشكل)))

""خدنا كل واحد قناعه ونزلنا من المركبه اللي اول مشوفتها من بره اتخضيت كبيره اوي ضخمه ده قد المكان اللي كنا فيه جوده يجي ٢٠ مره وكان قدامها طائرات صغيره وعربيات شكلها غريبه عجلها جنزير مش كوتش عربيات""خاصه بالمركبه" اللي مش فاهمه ان احنا ف صحراء ولا في آمريكا ولا اي انا اعرف ان شمال امريكا فاضيه بس مش صحراء لا ده في مباني واقعه ومتدمره قدامي اهي الرمال طاغيه علي البلد كلها بدأت امشي خطوه في التانيه وببص ورايا شايف ناس كتير احنا عددنا كتير مفيش مواصلات مفيش اي حاجه العالم فاضي قدامي لابس قناعي وشايف الكل واقف تايهه جمب بعضه الكل بيفكر هل هيلحق يوصل بيته يشوف اهله اللي هو مقتنع انهم ماتو ويرجع تاني هنا قبل غروب الشمس لحد ملقيت نور جات وقفت جمبي""
نور مدمعه:هو مفيش أمل ان حد يبقا لسه فاضل حي؟؟
أنا:انا مش عارف بس المفروض اللي عايش في العالم كله موجود هنا
نور:عايزه اشوف صحبتي
أنا:الاهم ارجعي هنا قبل الغروب لو ماتت ف انتي عيشي عشانها
نور:........""لسه هتتكلم سمعنا صوت طياره مش عارف ازاي طايره فوق مننا مش تبع الفضائيين باب المركبه اتفتح بسرعه والناس بدأت تدخل لما شافو الطياره الهيلكوبتر اللي بتحلق فوقنا بتضرب صواريخ علي الناس والمركبه بتضرب علي طيارات وعربيات الفضاييين اللي قدام المركبه وبدأو فعلا ينفجرو مين اللي في الطياره مين دول في لحظه من اللحظات بعد مكنت بجري انا ونور والطياره بتضرب صواريخ علي الأرض والناس بتموت والمركبه قويه لاكن طياراتها الصغيره وعربياتها بينفجرو من صواريخ المركبه كنت بجري انا ونور ببص جمبي مش لاقيها بصيت ورايا لقيت راجل مكان الصاروخ منضرب نص رجله طارت انقطعت ونايم في الأرض بيصوت وماسك في رجل نور وهيا بتحاول تفلت منه مش عارفه قربت عليه وبشدها ولاكن الراجل مكلبش فيها بعزم ما عندي وروحت مناوله بوش رجلي في وشه ساب نور اللي جريت معايا ولاكن كان فات الأوان لاننا كنا ابعد ناس عن المركبه والراجل عطلنا بنجري ف اتجاه المركبه وشايفين الباب بيتقفل قدامنا لحد موصلنا وكان اتقفل بالفعل قربت من عربيه من بتاعه الفضائيين وركبت ونور ركب معايا مش عارف بتدور ازاي بس كان في زرار احمر كبير وواحد تاني باللون الأخضر ضغط علي اللي باللون الأخضر سمعتها اشتغلت وكان جمبي زي فتيس عربيه ده اللي بيحركها جبته لقدام طلعت العربيه ومشيت لقدام وكل مجيبو لقدام اكتر بتمشي اسرع الهيلكوبتر شافنا بنتحرك بيعدل نفسه في اتجاهنا وبدأ يمشي فوقنا بيظبط السلاح علينا واحنا مسرعين جامد في الصحرا وهو طاير فوقنا وهوب بينضرب صاروخ بينهي كل حاااااجه.........................ُ

[{•نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الثـــانــــي•}]

[{•ســنــــة 2015•}]
الأخبار:اليوم في آمريكا انطلقت الرحله التي اعلن عنها سابقاً وهيا رحله الطاقم(سينجار A) الذي تتجه الي كوكب زحل..الطاقم متكون من من 5 أفراد ويوجد بينهم شخص عربي..وكاله الأخبار في أمريكا اعلنت عن اسماء طاقم الرحله المتجهه الي كوكب زحل للإستكشاف..ويظهر علي الشاشه امام حضرتكم اسماء طاقم الرحله.
القائد:جاكسون بيريرا
المساعد:روني تيرنر
فرد:جيسيكا براكلي"بنت"
فرد:توني هيرنانديز
فرد:مصعب فرحات"كويتي"
هؤلاء طاقم الرحله..ومتنسوش سؤال حلقه اليوم كيف سيهبطو علي سطح كوكب زحل وهو سطح مش صلب ولا يوجد فوقه غاز الأكسجين الا بنسبه قليله ويطغو فوقه غاز الهيدروجين والهليوم وغيرهم من الغازات؟؟بعد الفاصل هنشوف الاجابات استنونا.

[{•الجــــــــــــزء الثـــالـــث•}]

الهيلكوبتر شافنا بنتحرك بيعدل نفسه في اتجاهنا وبدأ يمشي فوقنا بيظبط السلاح علينا واحنا مسرعين جامد في الصحرا وهو طاير فوقنا وهوب بينضرب صاروخ بينهي كل حاااااجه صاروخ بيطلع من المركبه بتاعه الفضائيين بينضرب في الطياره بيفجرها وبتقع في الأرض والع فيها النار وانا واقف بالعربيه اللي راكب فيها انا ونور وشايفين منها الطياره بتنفجر"
""شـكـــل الـعــربـيــــه""

"كانت نور جمبي مخضوضه مش مستوعبه اللي احنا بقينا فيه نمنا وصحينا خسرنا اهلنا وفوسط ناس مش بشر مش عارفنهم ببصلها وشايف علي وشها الخضه"
أنا:اهدي اهدي كل حاجه هتبقا كويسه
نور:هو اي اللي بيحصل انا مش فاهمه اي حاجه وعايزه اعرف صحبتي عايشه ولا ميته
أنا:انا أمي كانت عايشه قبل الصورايخ متنضرب ولما فوقت وعرفت ان كل اللي عايش موجود علي المركبه دي فقدت الأمل انها تبقا لسه عايشه وكنت خايف اروح اشوفها لما خرجونا لاني لو لقيتها ميته مش هلحق ارجع قبل الغروب هنام ف حضنها وأفارق معاها..بس دلوقت الأمل اتجدد جوايا معني ان في طياره حاولت تقتل الفضائين واحنا معاهم لان احنا دلوقت اتباعهم بيتحكمو فينا عن طريق شريحه احنا زي الروبوتات دلوقت معني ظهور الطياره بيأكد ان في لسه ناس عايشه وبتحاول تطرد الفضائيين من علي الكوكب
""واحنا بنتكلم لقينا العربيه بتلف وبترجع في اتجاه المركبه اللي جمبها حطام كتير وفي حتت منها اتحطمت بس متأثرش""
نور:ازاي ممشيها من غير متسوق
أنا:انا ممشتش حاجه حتي العربيه بيتحكمو فيها عن بعد

[{•جــــونــاثــــان•}]
"كان قدر يوزع كل ماسكات الأكسجين علي البشر الفاقد للوعي في شوارع البلد ومع الأقنعه رسايل التوجهه للمبني قبل نفاذ الأكسجين اللذي تحمله الامبوب بتاعه القناع وكان رجع للمبني وجلس وفي انتظار وصول الفائقين من الناس..ولاكن كانت تحركه مشاعره ووقف وبدأ في التحرك في الدور الأرضي من المبني وبدأ يدخل غرف وممرات لحد موصل قدام باب غرفه حديد لونه اخضر وأخرج من جيبه مفتاح وفتح الباب ودخل وقفل الباب وراه..كانت غرفه يوجد بها نافذه صغيره لإدخال النور للغرفه فقط الغرفه كان فيها امبوب اكسجين كبير جداً يخرج منه خرطوم يصل لماسك ترتديه واحده ست في سن ال٣٥ من عمرها نايمه علي سرير وفاقده الوعي تماماًولاكن بطنها تتحرك دليل انها مازالت عايشه وايدها اليمين والشمال كل ايد منهم مربوطه في طرف من السرير..بيتجه جوناثان وبيقعد جمب منها علي السرير وبيحرك شعرها من علي وشها وببطن ايده بيحسس علي خدها""
جوناثان:هانت هانت يا حبيبتي قريب اوي هنملك العالم بتاعنا هجيب منك اولاد ومش هيبقا في غيرنا هنبني السلاله بتاعتنا..ده كان تفكير بابا بس انا بحققه عشان هو عجز عن تحقيقه صعب عليه البشر ازاي معرفش هو اللي كان جايب الكائنات من الفضاء عشان يدمرو الأرض ودمروها واللي فضل عايش عاش في سلام من شره واختفت الكائنات والوحوش لما عرف انهم لو فضلو ظاهرين الفضائين هيغزو العالم ف اختفت الوحوش من الأرض بس انا الوحش اللي فضلت ظاهر انا ابنه اللي اتحقنت عشان مكبرش وأموت انا الراجل اللي هيدمر البشريه انا اللي هبني مدينه الأحلام..كل ده كان هيحصل وكنت بقوله لما كنت في بدايه معرفتك قبل مترفضيني..لي تخليني متطر اربطك واحقنك عشان تفضلي فاقده الوعي..مش بتحبيني زي منا بحبك لي هاا انا اللي كل هيبقا تحت رحمتي ومنهم انتي كمان

"”كنا دخلنا جوه المركبه تاني وكل واحد قعد علي سريره اللي برقمه وكان الكل ساكت لحد مدخل علينا قائد السفينه اللي كنا اول مره نشوفه فيها""
((شكل القائد))

Hy6o3mb.md.png Hy6ofhx.md.png
"وكان لابس زي لبس ملوك كده زي مظاهر في الصوره بالظبط الاب اتفتح ودخل القائد وبجواره مراته سيماج ووراهم اتنين من طاقم المركبه"
القائد:تعرضنا للهجوم من البشر وده معناه ان لسه في بشر عايشين بره بس مش معني كلامي انكم تهربو وتروحو هناك لانكم دلوقت معانا وف الأغلب خاينين قدامكم عشر دقايق كل واحد هيشرب المشروب اللي هينزله عشان نبدأ الفحص عايز اخلص وانتهي من اللي أنا جاي عشانه
سيماج:مفيش حد هيتأذي مننا وانتو شفتو بعينكم اللي قتل اصحابكم اللي في الهجوم من شويه الناس اللي كانو عايشين معاكم حتي انقذنا الأتنين اللي كانو في العربيه والمروحيه بتطاردهم
نور:مقتلتوش اللي بره دول بس دمرتو ارضنا وقتلتو اصحابنا واهلنا
القائد:احنا مخلوقات مش مرحب بيها علي كوكب متأخر زي كوكبكم ف دخلنا غصب عنكم قبل سنين طويله برده انتو مكنش مرحب بيكم في ارضنا وجيتو ودخلتو غصب عنا والحاكم كان بيراقب اللي كانو عندنا بس مرداش يعمل هجوم فضلت سفينتكم علي ارضنا فتره وبعدها انطلقت ورجعت لكوكبكم ومع مرور الوقت اكتشفنا ان وحوشنا اختفت كانت صغيره خالص اختفت فعرفنا ان الزياره مكنتش خير وقتها
سيماج:خدنا وقتنا عشان نحدد مين اللي اخدهم ولاكن كل مره كنا بنفشل ظهرت علامات علي كوكبكم انهم موجودين فيه من زمن وشوفنا تدمير علي الكوكب وشفنا مدن بتغرق لا شوفنا العالم بتاعكو كلو بيغرق وبعدها آثار الوحوش اختفت الي وقتنا هذا ومن فتره قصيره حسينا بآستيقاظ احدهم فتوجهنا لكوكبكم وفي ظل الرحله اختفت الآثار مره اخري.
راجل علي سرير:احنا مالنا بكل ده افحصو عقولنا واللي يطلع مش عارف حاجه مشوه من هنا
القائد:هتعرفو تعيشو من غير أكسجين..؟
أنا:الطاقم(سينجار A)هو اللي في سنه 2015 اتوجهه لكوكب زحل ورجعت الرحله للأرض في سنه 2020
سيماج مركزه:كمل كلامك
أنا:بس ده اللي احنا درسناه وكان دائما السؤال ازاي هبطو علي سطح الكوكب اللي هو مش صلب في الواقع وازاي قعدو فوقه خمس سنوات وهو محتوي علي غاز الهيدروجين
القائد:هبوط سفينتهم مكنش علي الكوكب كان علي أحد الأقمار اللي بتدور في الحلقه اللي حوالين الكوكب نحن من نسكن الكوكب وكائنتنا كانت صغيره فكانت علي القمر اللي هما هبطو عليه وكان بينفصل مركبه صغيره من المكوك وبيقتربو فوق الكوكب بألاف الأميال لاتقاط الصور للكوكب اللي احنا فيه كانت رحله استكشافيه من الأرض..ودلوقت الدور عليك تقول اين وحوشنا في كلامك او دراستك
أنا:منذكرش حجات من دي بس التاريخ بيقول ان في سنه 2025 ظهرت وحوش في العالم مخيفه ولما تحولت الطائرات فوقها وانضرب عليها صواريخ وحدثت اصابات غضبت الكائنات دي وحدث فيضان تاريخي اغرق العالم عن بكره ابيه مكنش فيه شبر مفيهوش مايه ثم جفت الأرض واختفت الماء ونشفت البحور والبحيرات واصبحنا في صحرا البحر اختفي والوحوش اختفت بقينا في حياه مظلمه السفن بقت في نص الصحراء ولحد دلوقت مظهرتش حاجه من الوحوش دي
سيماج:ازاي البشر استمر بعد الفيضان ده لما مكنش في شبر مفيهوش مايه ازاي سلاله البشر استمرت بمعني اللي نجا وعاش بعدها نجا من الفيضان ازاي
أنا:مكنتش عايز وقتها ف معرفش انا بقول اللي انا اعرفه
القائد:الطاقم(سينجار A)مين كان قائد الرحله
أنا:جاكسون بيريرا بس ده ماات من زمن
سيماج مصدومه:مااات ازاي ده حصل مستحيل
أنا:مات طبيعي يعني زي م الناس بتموت اي الخضه دي
القائد:معني ان قائد الرحله مات يبقا الوحوش ماتت لان اللي بيسيطر علي الوحوش بيفضل عايش عمر الوحوش لازم الوحوش تموت عشان هو يموت الا لو مات مقتول
بنت ورايا:طب مش يمكن مش قائد الرحله هو اللي كان مسيطر علي الوحوش دي
راجل علي سريره:في القوانين بتاعه الرحلات دي مينفعش حاجه تيجي من الفضاء للأرض غير بأوامر من قائد الرحله
سيماج:انته قولت ميت من فتره كبيره صح.؟؟
أنا:تاريخ ميلاده اتذكر في دراستي كان مات بعد الفيضان بحوالي ١٠ سنين يعني في ٢٠٣٥
سيماج:ده كدب ومحصلش لاننا استشعرنا الوحوش في وقت قريب جدا ثم متكلمنيش بالتواريخ لاني مش عارفه تواريخكم بس ببص في الشاشه دي((بتشاور علي شاشه صغيره في الحيطه عليها تاريخ كوكب الأرض والمنطقه اللي هدفي المركبه عادي تلقائي بتتغير حسب المكان لوحدها))
القائد:للأسف معلوماتك مش كافيه ولازم تتفرز(بيبص للأفراد بتوعه)كل تفصيله عن الإسم جاكسون بيريرا
""الافراد بتوعه بيهزو دماغهم وبيقربو مني وبيشدو فيا وبنخرج برا الأوضه وبندخل مكان تاني كله باللون الأبيض وفيه كذا سرير في النص بس مش كتير حوالي ٥ ولا حاجه بقعد علي واحد وبيثبتوني في السرير وبيوصلو اسلاك كتير في دماغي عيني بتقفل لواحدها وبيبدأو يراجعو ويبحثو في ذاكرتي""

[{•جــاكـســـون بـيـريـــرا•}]
""في عام2023 كانت عادت الرحله للأرض قبلها ب سنه في 2020 في مكان ماا تحديدا في أمريكا يقف شخص يرتدي الزي الصيني باللون الأصفر الفاقع شعره طويل جداً يلامس الأرض ثلاث عبوات امبوب ضخم يوجد بداخله محلول اخضر وبداخله ثلاث وحوش عملاقه""
((الـمـشــهــــد))

""يلتف جسمه الشخص ده وبيبدأ يتحرك في اتجاه كرسي يجلس عليه جاكسون بيريرا ويسحب كرسي وبيجلس بجانبه""
جاكسون:تقدم واضح الوحوش بقت عملاقه
الصيني يانج شو:الوحوش دي هنغزو بيها العاالم بس لو ركزت معايا في شغلنا مش في كاندي
جاكسون:يانج شو كاندي عشيقتي وسنتزوج واطفالي هم اسياد المستقبل
يانج شو:الوحوش دي كانت صغيره قد الفران والنهارده اكبارت بقت ضخمه واظن انه حان الوقت عشان نظهر للبشر بعض فقراتنا
جاكسون:سأتزوج كاندي قبل ظهور الوحوش
يانج شو متعصب:الفتاه اصبحت تتحكم بك
جاكسون مبتسم:ان لم تغلق فمك سأجعلها تتحكم بالوحوش ايضاً....احسنت تقدر تكمل شغلك دلوقت

''''كنت فوقت ورجعوني سريري بس كنت مدروخ شويه ف الأول لحد مفوقت وبقيت تمام الي حداً ما كانت نور قاعده جمبي علي سريري..بس اللي مستغربو هو الناس اللي كل واحد علي سريره في عالم انا اتوقعت اول مخرج الكل هيمسك فيا ويعوزو يعرفو اي اللي حصل للدرجادي فقدو الأمل لا المعظم فقد احبابه مش بس الأمل''''
نور:انته كويس
أنا:انا تمام بس كانت عيني مزغلله شويه
نور:هو اي اللي حصل عملو اي معاك
أنا:ركبو اسلاك في دماغي فقدت الوعي وفوقت هنا علي السرير ده
نور:ده نسخ ذاكره.؟
أنا:في الغالب ايوه بس انا معرفش حاجه ومش هيوصلو لحاجه اللي انا كنت بقولو ده معلومات الأغلب عرفها لاننا درسناها في تاريخنا
نور:هو انته كنت عايش انته ومامتك بس.؟؟
أنا:ايوه كان نفسها تجوزني كانت دايما تقولي لما اموت هتبقي بطولك وتايهه مش لاقي اللي يسندك لحد مراحت ومن ساعتها وانا تايهه حتي مفكرتش دقيقه ازاي اهرب من هنا
نور بتوشوشني:الشريحه بتسجل كلامك.؟
أنا:مظنش وده لكذا سبب احنا اتكلمنا كلام ضد الفضائيين بعد م الطياره اللي كانت بتطاردنا انفجرت ومحصلش حاجه ودلوقت بنتكلم ضدهم وبرده محصلش حاجه ف الشريحه مش مسجل ومش شريحه ذاكره لان لو بتنسخ الذاكره مكنوش خادوني تحت جهاز والاغلب أنا اشك ان في حاجه في دماغنا اصلا ولو موجوده فهيا مجرد تحكم لو هربت او هاجمتهم يفقدوك الوعي من خلالها
نور:انته دماغك شغاله مش قاعد زينا وخلاص
أنا:بكره لو عايزه تخرجي من هنا لازم نتجهه لمبني الميريا لو في حد عايش ف مفيش مكان ليهم غير المبني ده
نور:هنلحق نروح ونرجع قبل غروب الشمس..؟
أنا:هنروح بأمر من سيماج زوجه القائد
نور:ودي هتعملها ازاي؟؟
أنا:هقنعها بطريقتي متشغليش بالك..!!

[{•جــاكـســـون بـيـريـــرا•}]
""في أواخر سنه 2023 في كنيسة من كنائس أمريكا واقف جاكسون وهو لابس بدله وبجواره كاندي لابسه فستان أبيض وعلي المقاعد قاعد معظم اصدقائه يعني طاقم رحله زحل كلها كان قاعد وموجود يانج شو
((مشهد اباااااااحي جاااااااااااي))
خلص العرس وتوجهه جاكسون وكاندي الي فيلتهم الجميله وكان معهم اصدقاء كاندي واصدقاء جاكسون جلسو بعض الوقت ومن بعدها ذهبو الأصدقاء وبقي العريس وعروسته كانو قاعدين علي سرير نومهم في وباب اوضتهم مقفول عليهم ولسه لابسين ملابس الفرح قاعد جاكسون وبجواره كاندي وماسك ايدها"''
جاكسون:عايشه بقالك فتره معايا في البيت بس اول مره احس انك بتاعتي بجد
كاندي:انا مبسوطه جداً بوجودك في حياتي انته حد لطيف وانا بحبك اوي
جاكسون:الكرافته خانقه علي رقبتي جامد""بيفك الكرافته وبيحطها ع السرير""
كاندي:بدأت في خلع ملابسك بدري هههههه
جاكسون:انتي زوجتي انتي بقيتي اسمك كاندي جاكسون من الأن اي لاف يووو بيبي
""كاندي بتقرب بوشها وبيخطف جاكسون بشفايفه شفايفها في بوسه رومانسيه وهاديه اوي بينزل بشفايفه يمصمص في رقبتها وبايدو بيقلع جاكيت البدله وبيمسك كاندي من وسطها وايدو بتروح لضهرها وهو بيبوس فيها وبيفكلها سوسته الفستان اللي كان علي اللحم يادوب آندر بس بيرجع بجسمه وبينزلها حماله الفستان علشان تظهر قدامه بزازها اللي قد حبه الكانتلوب الصغيره طبعا هو شافهم قبل كده لان كاندي كانت قاعده معاه في البيت قبل الزواج وبالتالي كاندي مفتوح كسها..بيبوس ويلحس في رقبتها وايده ماسكه فارده بزها بتفعص فيهم وهيا ايدها بتفكلو بيهم زراير القميص وبتقلعهولو وكان ظاهر زب جاكسون في البنطلون بتمشي ايدها عليه وبتضحك بيبوسها جاكسون من بوقها وهيا بتضحك وبينيمها علي ضهرها وبيشدلها الفستان خالص بتبقا نايمه علي ضهرها مش لابسه حاجه غير الأندر بيقلع جاكسون بنطلونه وبوكسره وبينام فوق منها يرضع في بزازها وهيا بدأت تذووووم جامد وتتأوهه من المتعه في عز هيجانها بينقلب جاكسون علي ضهره جمبها وزبه كان واقف في حاله شموووخ بتفهم كاندي وبتخش مبين رجله وبتمسك زوبره وبتحرك ايدها واحده واحده عليه وبتبدأ تلحس راس زب جاكسون"
جاكسون:اووف بقيتي خبره يا حبيبتي
كاندي:أمممممم زبك شادد جامد اااه اي الحلاوه دي
جاكسون:ارضعي اااه مصيلي زوبري اللي فتحك يا متناكه

[{•نـــــــــــوح الــوقـــــــت الـحــــــالــــــي•}]
""كان الليل حل علي البلد وكان كل واحد علي سريره وقدام منه طبق ابيض مصنوع من ماده تشوفه تقول ده سيلكون وفي اكل ف الواقع مكناش عارفين كنا بناكل ايه ولا بنشرب ايه بس الجوع كان قارص ف كلنا الأكل ووصلت سيماج عشان تكلمنا قبل النوم""
سيماج:دلوقت وقت النوم نامو كويس لان بكره الكل هيتحط علي الجهاز زي اللي اتعمل في زميلكم النهارده ننجز مهمتنا عشان نمشي من عندكم ونسيبكم تعيشو يلا احلاااااام سعيييييده.
أنا:احم سيماج كنت عايز اعرفك حاجه بس.
سيماج:قول اللي عندك
أنا ببص لنور:ءءء ءاا مش عايز حد يسمع كلامي غيرك او القائد
سيماج:تفكيركم محدود انتو ك بشر نام ومتأزيش نفسك
أنا:بخصوص الوحوش انا اعرف اللي يوصلني ليها
سيماج:لو كنت تعرف كان ظهر في ذاكرتك
أنا:مفيش مشكله انتي صح انسخو ذاكره كل البشر اللي هنا مش هتوصلو ل حاجه
سيماج:انته مش خايف لقتلك وبتتكلم معايا كده عادي
أنا:بعد اللي قلتو دلوقت اظن ان القائد مش هيرحم اللي هيلمسني
سيماج:انا واجب عليا دلوقت اصدقك..؟
أنا:دي حريتك
سيماج بتبتسم:يبقا تقابل القائد وتحكيله
أنا بقرب منها وبوشوش:في حل افضل وهو تخليني احكيلك وأنفذ ولما اوصل تقولي انتي للقائد وهتبقي في مكانه خاصه عنده اكتر من دلوقت كمان
سيماج:بس دي اسمها خيانه
أنا:الخيانه لما تبقي نيتنا شر لاكن احنا نيتنا خير
سيماج:مين اللي يعرف مكان الوحوش.؟؟
أنا:معني وجود طياره هاجمتنا ف ده دليل ان في بشر لسه عايشين خلينا نقول احتمالين الاحتمال الأول انتو قلتو المسيطر علي الوحوش مش بيموت غير لما هما يموتو ممكن يكون هوا ده ومماتش عشان الوحوش لسه عايشه زي منتو برده بتقولو الاحتمال التاني وده الأرجح مبني ألميريا المبني ده كان فيه كل ادوات الوقايه والغذاء والشرب وكل حاجه كان مستولي علي العالم حرفياً بس ده في دوله تانيه مش عارف هتفهميني ولا لا بس هو بعيد عن هنا لو طلع الطياره دي من هناك هيبقا هناك ناس كتير عايشه انا كان ليا صديق هناك فوسطهم كان عارف حكايه الوحوش كامله انا لو وصلتلته اكيد هقدر افيدكم ف اللي انتو بتدورو عليه
سيماج:كلام هيوصل للقائد وهو هيتعامل مع الموضوع بطريقته
أنا بسرعه:انا شوفت مروحيات صغيره قدام المركبه خرجيني ف واحده بليل وهرجعلك الصبح قبل الغروب ومحدش هياخد باله
سيماج:دي خيانه وعقوبتها القتل
أنا:انتي عندك حق بس صدقيني لو طلع جيشك من هنا لهناك مش هيرجع منهم فرد واحد وأنا مش هخون صديقي واسلمهلكم
سيماج:ذاكرتك معانا وشكراً للمعلومات احنا هنوصل وهنحطم اللي بتقول عليهم اصدقائك(بتبتسم)احلااام سعييييد
""بتخرج وبتقفل الباب وانا ببقا واقف متعصب فشخ وبجز علي سناني ونور واخده بالها مني""

[{•الـــوحــــوش 2025•}]

الأخبار: بعد ظهورها في البحر الأمريكي وغرق السفن والمراكب في دولة مصر، ظهر اليوم أحد هذه المخلوقات على أحد الجسور في مدينة طوكيو. هل هناك منقذ للعالم؟
((المشهد))

خبر: صورت إحدى كاميرات المكاتب ظهور أحد المخلوقات الغريبة أثناء اقتحامه المكان ليجد فتاة ويلتهم لحمها.
((المشهد))

خبر عاجل: في شوارع ألمانيا التي بدأت تغمرها المياه، يظهر مخلوق غريب الشكل يدمر كل شيء وتصبح البلاد في حالة انهيار. إذا استمر الوضع كذالك. ستغرق البلد في غضون ساعات.
((المشهد))

[{•نـــــــــــوح•}]
""الجميع كان نايم في صمت تاااااام في المركبه وفجأه من العدم ظهر صوت طلق النااار وصواريخ بتنضرب كل ده خارج المركبه وكانت المفاجئه بالنسبه لينا لما سمعنا صوت كااااااائن او وحش من الوحوش بيصرخ خارج المركبه...........
[{•نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الـثـــالـــث•}]

[{•عـائـلـــــــة جــاكـســـــــون•}]
""في سنه 2032 كان العالم اشبهه بالخراب بعد مغرق بأكمله من الفيضان وبعدها جفت المياه من العالم كله واختفي البحر والبحيرات واصبحت مكان البحر والأمواج مجرد صحراء والبيوت هلكت واتدمرت وبعد جفاف البحر وبقا صحراء المراكب والسفن بقت واقفه في قلب الصحراء واستخدموها الناجون من الفيضان لمنازل بعد هلاك منازلهم

((""هذه للتوضيح اكتر""))

طب الناجون دول نجو ازاي..؟هوضح في نهايه الجزء او في الجزء الختااامي..""-""كان جاكسون وزوجته كاندي وولده جوناثان يعيشون في دوله""ألمانيا الشماليه""في وقتها في منزل شبهه منعدم...ولاكن كان الأفضل وقتها..كاندي اتجوزت جاكسون في سنه 2023 ولدت جوناثان في سنه2024 آثناء الفيضان وركزلي اثنااااء الفيضان وغرق العالم في ظل ظهور الوحوش اللي في 2032 كانت الوحوش رجعت اختفت لا وكمان جوناثان الطفل بقا عنده 8سنوات وده محور الفلاااش باك بتاعنا جاكسون مسيطر علي واحد من الوحوش مش علي الأربعه وحياته مربوطه بيه لو الوحش مات جاكسون يموت فهو ضامن ان مفيش حاجه ف العالم وقتها تقدر علي قتل وحش من الوحوش دي فقرر انه يربط وحش تاني من الأربعه ويخليه تحت سيطره جوناثان وواحد تاني يبقا تحت سيطره او رابط مربوط بحياه كاندي زوجته وده حصل بالفعل نقل ددمم أخضر من الوحوش لأفراد العائله عشان الوحش يقدر يتعارف عليهم ثم ربط الأرواح كل ده كان تحت إيد الصيني يااانج شوو اللي رفض يتربط بروح الوحش الرابع وقال لا عايز اعيش واموت زي البشر مش عايز عمر فوق العمر وكانت غريبه شويه في ظل سيطره جاكسون علي العالم يعني خلاص العالم بتاعنا..الوحش الرابع بعد رفض سيطره يانج شو عليه سيطر عليه الوحش الهمجي اللي مسيطره عليه كاندي يعني كاندي مسيطره علي وحش اسمه الهمجي ووحشها مسيطر علي وحش آخر...مرت السنين ومازلات البلد في حاله من التدهور الرهييب لحد عام 2057 عام ظهور الوحوش مره أخري في هذه السنه آنفجر معمل يانج شو والجثث اللي بداخله خرجوها عضم بيتكسر شبهه البسكوت من ضمنهم يانج شو طب إزاي المعمل مغرقش مع الفيضان.؟؟متقلقش قدام هتعرف..بعد وفاة يانج شو إختفت كاندي ومعاها الوحشين وملهاش أثر الي حين وقت القصه الحالي..جوناثان كبر وبقوته بدأ في بناء مبني ألميريا وبعد عن أبوه اللي إنعزل عن العالم ونيم الوحش بتاعه وفي عام 2063 ظهرو الوحشين بتوع كاندي بس مكنش كاندي معاهم وبدأئو يكسرو كل البيوت العمرانه مع انها كانت قليله ولاكن الكل جه الأرض ومن ضمنهم مبني ألميريا لحد جاكسون وجوناثان موصلهم الخبر ومن وقتها اختفت وحوش كاندي ووحش جوناثان واختفي جاكسون بالوحش بتاعه..وتوته توته خلصت الحدوته.
[{•الجــــــــــــزء الــــــرابـــــع•}]

[{•نـــــــــــوح•}]
""الجميع كان نايم في صمت تاااااام في المركبه وفجأه من العدم ظهر صوت طلق النااار وصواريخ بتنضرب كل ده خارج المركبه وكانت المفاجئه بالنسبه لينا لما سمعنا صوت كااااااائن او وحش من الوحوش بيصرخ خارج المركبه اتفزعنا وثواني وحصل زي هزه في المركبه وصوت تكسير جااامد عرفنا ان الوحوش بتهاجم المركبه في اللحظه دي سيماج مرات القائد فتحت الباب ودخلت علينا وشاورت ناحيه الخارج كل واحد لبس قناعه عشان نطلع حطيت عيني علي نور وجريت خدتت ايدهاا وخرجناا من المركبه اللي كانت والعه حرفياً من بره طلعنا وقفنا وشايفين الوحوش كان في وحش منهم علي ضهره واحد شعره طويل فشخ اللي اول مبتشوفنا الوحوش بتبدأ تهيج وتفتح بوقهاا وبتكسر في الارض وبتاكل فينا بيحاول يمنع الوحش الشخص اللي مسيطر وراكب فوقه ولاكن الوحش لا يصغي والتاني جعااان وطايح فينا في اللحظه دي شديت نور من ايدها وجرينا علي اخر ما في جهدنا وسامع صويت وجري ورااانااا
أنا بجري:متبصيييش وراااااكيي اجرييي...اه يولاد الوسخه استخدموناا طعم للوحوش

[{•سـيـمــــــاج+الـقــــائــــد•}]
"داخل المركبه سيماج زوجه القائد واقفه قدام القائد اللي قاعد قدام اجهزه النظام بتاع المركبه"
سيماج:خرجتهم والوحوش اتشغلت بيهم
القائد:جهزي الطياره اللي هتضرب الحاقن
سيماج:جاهزه من اول ظهورهم بس محتاجه الأوامر
القائد:معاكم الإذن

[{•نـــــــــــوح•}]
""بنجري والوحوش طايحه فينا ورا مننا في اللحظه دي صوت عربيه جايه من قدام مننا طايره حرفياً مقفله العداد بتتفادي مننا لحد مبتفرمل قدام الوحش التاني اللي بيقف وبيسحب منها الست اللي كانت سيقاها وبتركب فوق منه بتحاول تسيطر علي الوحش بتاعها وبترجع في اتجاه المركبه والجثث ماليه الأرض حرفياً وبيرجع معاها الوحش التاني هو واللي مسيطر عليه وراكب فوق منه في اللحظه دي في حته في المركبه بتتفتح وبيخرج منها طياره وموجهه الأسلحه علي الوحوش""
الشخص اللي راكب فوق الوحش:صواريخهم ه‍تصيب الوحوش حاولي تتفادي منهم يا كاندي
الست:خاف علي نفسك يا يانج شووو

[{•يـنـــايـــــر 2031•}]
يانج شو:أنا ايه المطلوب مني دلوقت؟؟
كاندي:انا عايزه ابني جوناثان يبعد عن الوحوش والحجات اللي جاكسون ابوه بيعملها دي
يانج شو:انا بنفذ أوامر وبس لاكن دي قرارات جاكسون مليش دخل فيها
كاندي:حاول تفهمه.
يانج شو:مسمعش لكلامك هيسمعلي انا مظنش
كاندي:في اي وقت الوحش هيموت لو انضرب هيموت انا لي ابني يبقا مربوط بحياه حد لو مات يموت زيه
يانج شو:عندك حق بس اللي لازم تعرفيه ان الوحش ده مفيش حد هيقدر علي قتله غير لو اصحابه وصلو الأرض من الفضاء وده مستحيل

[{•سـبـتـمـبــــر2045•}]
كاندي:يعني اي مش عايز تتربط بوحش انا صابره عليك بقالي كتير
يانج شو:انتي عايزه تنتقمي من واحد ضيع ابنك وعيشه حياه مش بتاعته انا مالي
كاندي:هتحكم العالم معايا من بعده بس ساعدني
يانج شو:انا لو عايز احكم العالم ف هقلب وحوشكم عليكم لاكن ده مش غرضي
كاندي:يبقا تموت ويموت معاك سري يا تنفذ وتبقا شريك
يانج شو:تفتكري هخاف من الموت لما تقوليلي كده
كاندي:فكر فيها هنخلص من جاكسون اللي دمرني بوحوشه وحرمني من ابني اللي ربطه بروح تانيه وهتحاول تفكلي الربط بتاع جوناثان من الوحش بتاع وانا هتخلي عن الوحشين ليك وهيبقا معاك الأربع وحوش وساعتها هتحكم العالم فكر محدش كسبان قدك في المعادله دي

[{•ديـسـمــبـــــر2056•}]
كاندي:بقالي اكتر من 20 سنه بخطط لليوم ده ف مش عايزه اخسر اي نقطه انا مخططه ليها
يانج شو:علي اتفاقنا هتبقي مراتي هتسيطري علي الوحش""الهمجي""وانا علي الوحش التاني كلمتي هتبقي مسموعه ولو غلط ليكي حق النقاش بس ملكيش حق الرفض
كاندي:موافقه..الخطه بتقول المعمل بتاعك هينفجر الجثث هتتحول لعضم انته هتبقا من ضمنهم قدام جاكسون والناس وهتختفي وانا هحصلك ابني كبر وبقا بيحاول يستقل ويكون امبراطوريه لوحده واللسبب ابوه اللي حقنه وهو صغير انا بحب السلام وليا حق عند اللي دخل ابني الطريق ده
""تمت المهمه علي أكمل وجهه بعد التخطيط ده بعدها ب سنه في عام 2057""

[{•أكـتــــوبــــر2063•}]
""""في دوله أفريقيا""نذكركم ان بعد الحروب اصبحت افريقيا دوله وليست قاره بعد ان اصبح العالم اجمع خمس دول فقط من ضمنهم دوله أفريقيا""كان يانج شو وكاندي في آفريقيا في آفريقيا وكانت الوحوش فاقده للوعي لقله الدمار""""
كاندي:جاكسون اختفي وجوناثان كبر وبيعمل اللي انا هربت عشان أمنعه انه ميعملهوش اصلا
يانج شو:بسيطه هندمر اللي اتبني بسهوله
كاندي:ده المطلوب انا اتجوزتك وليل ونهار بتمارس معايا وربط روحك وسيطرتك علي الوحش مش عشان تفضل تنيك فيا انا عايزه ابني ينيم الوحش بتاعه ويبعد عن اللي ف دماغه ويرجع يعيش معايا تاني زي باقي البشر
يانج شو:اهم حاجه مهما اتحاربنا ومهما دمرنا لو ظهر وحش ابنك اياكي والهجوم اياكي والغلط لأن ايذاء وحش جوناثان هو بالظبط ايذاء جوناثان نفسه تمام
""استمر الوضع وفي نوفمبر2063 ظهرت الوحوش ودمرت مبني آلميريا في ألمانيا الشماليه ودمرت البلد كلها لحد بعد سنتين في عام 2038 وصل جوناثان آسيا وبدأ في بناء مبني آلميريا من تاني وقدر يعمل ده والي حد وقتنا الحاالي"""""

[{•الـــــــــوقــــــت الحــــــــــــالــــــــــــي•}]
""عند المركبه الطياره بتحلق فوق الوحوش اللي بتحاول تتفادي طلقات الطياره وولاكن لا مفر بتصاب احد طلقات الطياره طلقه المحلول الحاقن الوحش اللي راكب عليه يانج شو أما الوحش الهمجي فقدرت كاندي تهرب بيه في ظل سقوط يانج شو اللي قام من علي الأرض يجري ولاكن بيقابله احد الفضائيين اللي بيقف قدامه وبيبصله..

((هذا للتوضيح أكتر))

..علي الجانب الأخر أنا"نوح"واخد نور في العربيه اللي كانت راكبه فيها كاندي وبنهرب وكنا بعدنا شويه عن المركبه ولاكن في كل خطوة خازوق سمعنا صوت جري ورا العربيه ببص ورايا لقيت كاندي راكبه الوحش بتاعها وجايه في اتجاه العربيه من ورا بجري بأقصي سرعه وهيا بأقصي سرعه وصوت صريخ الوحش يعمم علي الصحراء لحد مقربت جاامد وعدت من جمبنا يادوب بصت علي العربيه وعيني جات ف عينيها واتقدمت علينا ولسه بتجري فضلت متجهه وراها من بعيد ولاكن اظن انها كانت واخده بالها مننا ان احنا وراها""
نور:انته رايح وراها دي هتقتلنا؟؟
أنا:بالعكس دي اللي هتحمينا لو وصلنالها ومقتلتناش
نور:يعني انته عارف انك لو وصلتلها هتموت؟؟
أنا:عارف ونسبه اننا نعيش اقل من ٥٪ بس مقدمناش حل تاني
نور:ممكن ترجعنا للمكان اللي كنا عايشين فيه واكيد فيه استعمار ومش كل البيوت وقعت
أنا:بصي حواليكي لو عرفتي تحددي اتجاه بيتك هنتجه ليه!
""نور بتبص حواليها حرفيا احنا في صحراء خااالص مفيش حاجه تدل علي اي حاجه لو مقتلتناش كاندي هنموت من الجوع والشرب كاندي بقيت شايفها صغيره من كتر مبعدت عننا وانا طاير وراها بالعربيه وبقرب منهاا""

""جوناثان كان قاعد في المبني ووبدأت الناس اللي كانت فاقده الوعي في الأرض وفاقت توصل المبني العدد بيزيد واحده واحده وجوناثان مبتسم وهو شايف بدايه سيطرته الناس بتزيد واحده واحده""
جوناثان في سره:حان وقت ظهور الأمير النائم

[{•يــولـيـــــو 2068•}]
"كانت كاندي نايمه علي سرير في مكان مظلم نسبياً وبطنها منفوخه وعريانه وفي زي فوضه بتعض عليها من الوجع والعرق بيصب منها ومبين رجليها في واحده ست قاعده بتسحب الطفل من بطن كاندي وواقف جمب كاندي يانج شوو ماسك ايدها...بتولدها الست وبيلفو الطفله في ملايه بيضه كانت بنت والست يانج شو بيديها شويه أكل وبتمشي وبيحزرها انها متعرفش حد المكان ده خالص وبيقعد جمب كاندي وبنتهم شايلينها مع بعض"
يانج شو:مش مصدق ان دي بنتي منك يا كاندي
كاندي بصوت واطي:مبسوطه انها طلعت بنت ومبسوطه انها منك انته حنين عليا وهتبقا أب حنين مع بنتي
يانج شو:نفسي نبعد عن المشاكل والوحوش والحروب دي وننعزل ببنتنا عن العالم انا مكتفي بيكم
كاندي:وأنا موافقه بس نمشي من البلد دي
يانج شو:هنروح فين.؟؟
كاندي:أمريكا هناك الدوله مستعمره اكتر من آفريقيا
يانج شو:لما تقومي وتبقي بخير هنمشي انا وانتي وتالا
كاندي:تالا.؟؟
يانج شو مبتسم:بنتنا تالا
كاندي:حلوه تالا فيها شبهه منك
يانج شو:من انهي اتجاه دي لسه مفتحتش

[{•مـــركـبــــه الـفـــــائـيـيــــــــن•}]
""كان قائد المركبه واقف وقدام منه أمبوب كبير وفيه سائل أخضر وفي في قلب منه الوحش اللي مازال متخدر وبجواره علي الأرض سرير نايم عليه يانج شو ومتكلبش بأدوات في السرير ومتوصل ل دماغه أسلاك لنسخ الذاكره ومعرفه فين باقي الوحوش ملحوظه((الفضائين اجهزتهم بتشعر بالوحوش وهيا صاحبه لاكن مبتحددش المكان زي الفل))
سيماج:الرهائن فيهم اللي مات وفيهم اللي هرب
القائد:احنا استخدمناهم صح ومش محتاجنهم في اللي جاي ف خلاص هيعيشو في خوف ورعب بسبب وهمهم ان في شرايح في دماغهم بس مفيش الكلام ده
سيماج:وهنعمل اي في الوحش التاني
القائد:هنحدد مكانه وهنهاجمهم بالوحش اللي معانا لما افوقه وأفصل السيطره من عليه
سيماج:عايزه اعرفك اننا لو تعرضنا للهجوم تاني وحصل اي تحطيم في المركبه افضل من كده احنا مش هنعرف نغادر الكوكب ده

[{•نـــــــــــوح+نــــور•}]
""كنا مازلنا ورا كاندي والوحش"الهمجي"بتاعها لحد موصلت حرفياً آخر البلد مكان زمان كانو بيقولو كان فيه بحر ومحدش بيجيله خالص حالياً كله جباال كان في مراكب وسفن كتير علي مرمي العين بس كاندي وقفت بالوحش"الهمجي" بتاعها عند سفينه ضخمه""

((صوره للتوضيح))

""دخلت بالوحش جواها انا قربت بالعربيه لحد قرب السفينه جامد بقيت جمبها وشايف ضخامه السفينه اللي سطحها عليه قاعده طيران قربت اكتر ولاكن اتفاجئت لما شوفت كاندي خارجه من السفينه وفي ايدها سيف طول فشخ شبه الصينين كده اكيد بتاع"يانج شو"وبتقرب من العربيه""
نور:ارجع واهرب بسرعععهه‍ه هنموووت
أنا:اسكتي واجمدي ومتتسببيش في موتنا واياكي تقلعي القناع..انزلي من العربيه
""نور بصتلي ونزل من العربيه وأنا برده نزلت من العربيه ورافع ايدي ل فوق نور شافتني عملتت زايي""
أنا بصوت عالي:إحنا مش تهديد ليكي احنا جايين ف خير
كاندي:مفيش بشري حاليا هيجي من وراه خير...عايزين اي.؟
أنا:الوحش عايزين الوحش
نور:يا نهار اسود هنموت هنموت
كاندي:اي الجرأه دي..موافقه ادخل خدو واطلع أمشي
أنا:أنا مش عايز الوحش بس انا عايزك انتي بالوحش..ياريت تنزلي السيف ونتكلم خلينا ننقذ الراجل اللي اتمسك بالوحش بتاعه
كاندي:يانج شو مااات قتلووه الفضائيين
أنا:ازاي انا زوجه قائد المركبه قالت الشخص مربوط بالوحش بتاعه لو الوحش مات صاحبه هيموت ولو خدتو بالكو واحنا بنتحرك بالعربيه اللي انتي قولتي عليه ده لما الوحش وقع وهو وقع من عليه كان ثايم يجري معني كده ان الوحش مماتش
كاندي بتفكر وبتنزل السيف:صح..انته صح معني كده انه لسه عايش
أنا:وحالياً بيتنسخ ذاكرتو عشان يحددو مكاانك
نور:انته عبقري يا نوح بجد
كاندي:تعالو ادخلو انا ضعيفه من غير يانج شو حتي لو معايا اقوي الوحوش الوحش الهمجي بس ضعيفه من غيره

""جوناثان الناس بدأت توصله والعدد زاد فشخ وكان من ضمنهم مساعده كارلوس""
كارلوس:الحل دلوقت اي
جوناثان:هنهاجم الفضائين
كارلوس:هتعملها إزاي دي.؟؟
جوناثان:هيقظ""سكار""من نومه
""بينزل كارلوس مع جوناثان من فتحه في الدور الأرضي بتنزلهم تحت الأرض علي سلم طبعاً محدش من الناس شايفهم بينزلو في مكان كبير في آنابيب آكسجين بالكوم حرفياً وفيه آنبوب كبير وبداخله الوحش فاقد الوعي في السائل الأخضر بيضغط جوناثان علي زرار أحمر بيبدأ السقف من أخر الأوضه يتفتح فاتحه كبيره فشخ وبينزل منها رمل كتير شكلها بره المبني بالفعل بتكون الفتحه او الاوضه تحت الأرض بس في ضهر المبني بعدها بيبدأ يتحرك بحاجه زي فتيس العربيه كده بيرفعها ل فوق بتبدأ الأمبوب اللي فيه الوحش يتحرك ويترفع بيفضل يعمل كده لحد مبيترفع الوحش فوق الفاتحه اللي في الارض بيقرب جوناثان من حيطه شكلها قزاز بيضغط عليها بيظهر في وشه شويه أرقام بيكتب باسوورد بيتفتح قد بلاطه في الحيطه كده وبيظهر وراها زرار أخضر كبير بيحط ايده عليه وبيضغط ضغطه جامده بيبدأ السائل اللي ف الأمبوب يتشفط في مواسير وثواني ثواني ثواني بيفتح الوحش""سكاااااار""عينه.

""في نفس الوقت في المركبه سيماج بتمد راحه في اتجاه الغرفه اللي فيها يانج شو تحت الأجهزه والقائد بتوصل هناك وبتقف قدام القائد""
سيماج:الوحش الثالث جهاز الأستشعار لقطه
القائد:كويس هنأجل الهجوم علي الوحش الثاني عشان ظهور الوحش الثالث كده معناه ان في هجوم علينا جاي في الطريق
سيماج:طب والحل اي
القائد:جهزو الطيارات بالحاقن المخدر وقوع الوحش منهم يدينا أفضليه علطول..عايز مراقبه من بعيد عايز طياراتنا تشتبك مع اي هجوم بعيد عن المركبه..مش عايز اي اتلافات زياده في نظام تحريك المركبه

[{•نـــــــــــوح•}]
""دخلنا السفينه لقيناها من جوه حاجه غير ده ولا افشخها معمل تجارب وغرف قزاز حاجه اخر فخامه ونظام..الوحش كان في غرفه قزاز فيها فتحات بتبخ ماده زي الغاز لونها ابيض مخلياه قاعد مش بيكسر في القزاز علشان يخرج..المكان كان حلو جداً متقولش ان ده ف نفس العالم اللي احنا عايشين فيه..قعدنا علي كراسي لونها ابيض وكانت غرفه الوحش قدامي وشايفه.""
أنا:هو ازاي هادي كده.؟
كاندي:البخاخات او فتحات الرش دي بتدخل ماده بتساعد خلايا جسمه علي الهدوء وانه يقعد من غير هيجان وتكسير..هو كده صاحي بس تحسباً لأي ظروف بتحطه هنا مش ف أمبوب المنوم عشان بياخد وقت لحد ميفوق هنا اسرع عشان الهجوم
نور:هو المكان ده صممتوه ازاي او جبتو الحجات دي منين
كاندي:دي حجات يانج شو..حبيبي اللي وقع مع الفضائيين
نور:هما ممكن يهاجمونا دلوقت
أنا:معتقدش هيعملو كده المركبه فيها تكسير ممكن ميخلهاش تتحرك تاني ف أظن اكتر تفكيرهم دلوقت هو ازاي ننهي الحرب وناخد وحوشنا ونرجع كوكبنا مش نكسب الحرب ونتحبس هنا
كاندي:ولو لازم افوق بنتي واخد احتيطاتي لاي تصرف
أنا:تفوقي بنتك..؟؟
""بتقوم كاندي وبنقوم وراها بنفضل وراها لحد باب في النص في السفينه بتفتحه بنلاقي قاعده مدوره عليها حرف الأتش H وواقف عليها هيلكوبتر وفوقها السقف مقفول وكان في كذا عربيه بتكمل مشي بنعدي الهيلكوبتر لحد باب تاني بتدخل باسوورد والشفره بتمسح وشها وبينفتح الباب وبنشوف المنظر ده..بنت لابسه اسود محطوطه في أمبوب متعلق في الجو ومتوصل بسلوك وخراطيم كتير والبنت فاقده الوعي""

((شكل توضيحي))

[{•مـــرور الـــوقـــــت وحـلـــول اللـيــــل•}]
""كانت"تالا"بنت كاندي اتشالت من علي الأجهزه ولبستها كاندي قناع اكسجين..في نفس الوقت كنت قاعد انا ونور بره السفينه وبالبنزين من العربيه اللي معرفش مصدره الصراحه بس اظن من السفينه..جمعنا فضلات من الخشب من قلب الرمال ومن قلب السفينه برده وحفرنا شويه وولعنا نار وقعدت انا ونور قاعده رومانسيه باحته..وكانت كاندي وبنتها تالا جوه السفينه""
نور:بس انته ذكي يعني بتاخد بالك من كل حاجه حواليك
أنا:مش بالظبط بس انا كنت بركز عشان بحاول اهرب فعلشان كده كنت مركز شويه يعني
نور:هو انته مكنش ليك حد قبل اللي حصل ده غير والدتك بس.؟؟
أنا:ايوه كنت مشغول جامد اصلا يعني انا دكتور ومكنش في وقتها اكتر من العيانين
نور:أنا بردو مكنش ليا غير صحبتي
أنا:وأهلك فين.؟؟
نور:معرفش اتفرقنا من من زمان ومبقتش عارفه عنهم حاجه ومظنش انهم لسه عايشين بعد اللي حصل ده..أنته بقا مكنش ليك حبيبه صاحبه بتخرج تسكر معاها وترجع زي باقي العالم ولا اي
أنا:لا مكنتش كده كنت اغلب وقتي زي مقولتلك في الشغل وكان عندي حبيبه فعلا بس ده من زمان
نور:طب اي اللي حصل وبعدكم عن بعض..اقصد يعني سيبتو بعض لي.؟؟
أنا:ماتت..سرقوها وولعو فيها
نور:أنا اسفه مكنتش اقصد..بس هو ده طبع قطاع الطرق..وخلاص ياعم انا صاحبتك اهو متقفلش كده
أنا:مصحباني عشان تفضلي عايشه انا اضعف من كده
نور:يمكن عشان أعجبت بيك وعايزه ابقا قريبه منك
أنا:في الوقت القليل ده.؟؟
نور:وقت قليل في عدد الايام بس احنا مع بعض الأيام كلها وش ف وش مش بشوفك ساعه ولا اتنين في اليوم لا احنا مع بعض طول اليوم
أنا:وهو ده وقت مناسب اصلا للي احنا بنقوله ده
نور:ده أنسب وقت اقولك اللي عايزه اقوله لان بنسبه كبيره احتمال يحصلنا حاجه بكره ف بقولك اللي جوايا
أنا:مفيش حاجه هتحصل بكره متخافيش زي مكنت جمبك في اللي عدا هبقا جمبك لحد م الأزمه تعدي
نور:انته قولت انته أضعف من انك تحميني
أنا:مكنش زمانك عايشه لو كنت صادق في كلمتي دي
نور بتمسك ايدي:لي دايماً بنقابل الناس الصح في الوقت اللي هو خلاص بنبقا هننتهي فيه
أنا:هننتهي فين بس محنا عايشين اهو وصدقيني كل حاجه هتبقا بخير
نور:أنا بخير وحاسه بأمان معاك يا نووح
تالا من ورانا:هو بابا فين.؟؟
""لفيت وشي لقيت تالا واقفه مع امها كاندي مكنتش صغير بس مكنتش برده كبيره""
كاندي:مش مصدقه انه بيشوفلنا مكان احسن من ده عشان الناس الوحشين اللي عايزين يموتونا
أنا:بالظبط الناس دي بتجري ورانا واحنا لازم نهرب منهم
تالا:انتو مين اصلا وبيجرو وراكم انتو كمان لي
كاندي:دول اصحاب ماما وبابا اتكلمي معاهم كويس عشان ميقولوش علينا وحشين بقا
نور:انتي عندك كام سنه ي..........((في اللحظه دي سمعنا صوت هيلكوبتر طاير جمبنا ردمت حفره النار بسرعه واستخبينا في الجبل بس دي مكاانتش طياره واحده دول كانو يجي ٣ طيارات وفي تحتهم علي الأرض بتاع ١٢ عربيه وفوسطهم الوحش وراكب فوقه صاحبه))..
كاندي:ده جااااكسون..ظهر تاني كااان مختفي..ده اللي جاب الوحوش من الفضاء

""الكل بيجهز وبيظبطو الطيارات وثم بتيجي سيماج للقائد اخبارها كترت بنت الأحبه دي وبتقوله""
سيماج:جهاز الأستشعار استشعر ولقط الوحش الراااااابع يا قائد......

[{•نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الــرابـــــع•}]

[{•الجــــــــــــزء الـخــامــــس•}]
""طبعاً بع. م كاندي شافت جاكسون وهيا مرتبكه ومش عارفه تفكر في اي حاجه ودخلنا قعدنا كلنا في السفينه""
أنا:علفكره انتي معاكس وحش زي مهوا معاه وحش ومظنش انه هيحاول ينتقم منك في ظل وجود عدو مشترك علي الكوكب اللي هو الفضائيين.
كاندي:جاكسون مش محتاج وحوش عشان يخوفني جاكسون كان في فتره من الفترات ضهري وسندي والراجل اللي مليش غيره كنت بحبه اكتر من نفسي بجد حتي لحد مهربت كنت بسأل نفسي ومتردده هل ده صح ولا غلط وأتأقلمت علي الوضع لحد النهارده بس عمري مفكرت ولو لثواني انه لو شافني ساعتها هرد عليه اقوله اي..مع انه ضيع ابني من حضني بس كان عنده وجهه نظر وهيا حمايه جوناثان وانه يبقا قوي وكان بيحبني ومراعي ضميره فيا بس انا زعلت علي ابني ولما مشيت زعلت علي حبي
أنا:ولو مفوقتيش هتزعلي علي بنتك ده لو مزعلتيش علي نفسك
نور:اي اللي بتقولو ده في حد يقول كده
أنا:أنا بقول اللي انا شايفه..انا شايف بره السفينه جيش رايح للفضائيين وبعد الحكايه عرفت ان في وحش تاني مع جوناثان يعني حرب بين ٤ وحوش وكلهم ضد بعض عدا جاكسون وابنه يعني حرب هتنهي البشريه مهي الوحوش دي مش هتموت
كاندي:جاكسون معاه العملاق اللي هيقضي علي الوحوش
أنا ببصلها:عملاق اي انتي مش قولتي وحشك اقوي وحش فيهم
كاندي:العملاق اللي أقصده بشر مش وحش
نور:ايوه عملاق ايه ده..؟
كاندي:عملااق قندهاااار

((صورته المتداوله))

"”فلاااااااااااش باااااااااااك""
""اللي هحكيه مش القصه الحقيقيه للعملاق اللي البعض بيقول عليه خيال والبعض بيقول انه اخر عملاق من قوم عاد وكل واحد بحكايته انا هدمجها سيكا بأحداثي قولت مش القصه الحقيقيه تاااني لا عدلتها لاجل قصتي واللي عايز القصه الحقيقيه يبحث ع جوجل بس""

[{ترصد القصة آخر سلالة عمالقة الأرض}]

""بداية القصة تعود إلى عام 2002، وتحديدًا خلال خوض الولايات المتحدة عملية الحرية الدائمة ضد حركة طالبان في أفغانستان وكانت المعارك في أوج شدتها آنذاك، حيث كانت المعارك على أشدها والقتلى تتساقط من الجانبين والمدن تُدمر بمن فيها""
"وشهدت مقاطعة قندهار أشرس هذه المعارك كون حركة طالبان كانت تعتبرها عاصمتها في ذلك الوقت، وفي جبال قندهار أثناء المعارك الدامية حدث ما لم يكن في الحسبان؛ ففي هذا العام اختفت إحدى كتائب الجيش الأميركي دون سابق إنذار وكأنها مُسحت وأُبيدت من الوجود كله"
"وكانت الكتيبة تقوم بجولة استكشافية في إحدى الجبال المنعزلة، وانقطع التواصل مع الدورية تمامًا؛ مما اضطر المسئولين إلى إرسال فرقة خاصة من الجيش الأميركي للتحقق مما جرى لهذه الدورية وسبب اختفائها عن بكرة أبيها، وكان كل ما يجول في ذهن الجميع أنه من المتوقع أن الكتيبة وقعت في حصار، والجنود قتلوا أو أسروا من قِبل العدو"

""ولاكن حصل غير ذالك في ظل البحث عن الجنود وجدو رجال فرقه الجيش الأمريكي معدات وأسلحه الفرقه المفقوده أمام كهف ضخم بدأو يقتربون شوئه شويه ومن داخل الكهف فجأه يهاجمهم العملاق الضخم ذو الشعر الأحمر الذي جسده يزن ٦٠٠ كيلو جرام وطوله يصل الي ١٥ قدم ضخم ضخم يعني بدأ يمزق في رجال الفرق الي اشلاء ولاكن تمكنو رجال الفرقه في اصابته بطلقات الرصاص اصابات اسقطته ارضاً ودخلو داخل الكهف ليجدو رجال الفرقه المفقوده مأكول لحمهم ولم يتبقي سوي الرأس لكل محارب فيهم..قدرت السلطات الأمريكيه انها تنقل العملاق الذي لم يمت في طياره وقدرت بعد ذالك في إخفائه""

""نقل العملااااااااق""

""وفي ظل الحروب وظهور الوحوش بعد ذالك كان جاكسون مخطط لإخراج العملاق الذي عرف مكان إخفائه وقدر علي إخضاع العملاق له وها نحن الأن ماذلنا امام عملاق افغانستان عملاااق قندهااار......""
(((عووووده ممننن الفلااااااش بااااااااك)))
أنا:ده اللي جااي مرار طافح
نور:انا بعرف امارس السيف
أنا:هنجبلك سيف منين حضرتك لو محدش اخبرك يعني ف احنا ف نهايه العالم باين
تالا:سيف بابا.!!

[{•جـــاكـســــون•}]
"الجيش بتاعه بيتحرك وهو راكب فوق من الوحش بتاعه ومتجهين بأقصي سرعه ناحيه مركبه الفضائيين..وفي طياره من الطيارات صندووق حديد زي بتاع الزنزانه ده بس قوي فشخ مصنوع من ماده قويه نيك وفي فقلبه قاعد""عملاااق قندهاار""

[{•جــــونـاثــان•}]
""علي الجانب الآخر قاعد جوناثان مع كارلوس بعد صحياان الوحش""
كارلوس:بس انته لو ضربت الصاروخ ياباشا احنا هنموت زيهم زينا بالظبط
جوناثان:معايا يومين ننصب القبعه.!!
كارلوس:قبعه ايه.؟؟

[{•فـلاش بــــاك نـــور وآنـيـتــــا•}]
""في بيت نور وآنيتا قبل موت آنيتا بحوالي ٣ آشهر كانو قاعدين بيتناقشو في اي حاجه""
نور:علي كده انتي لو حبيبك رجعلك تاني ممكن ترجعيله
آنيتا:هكدب لو قولت لا بس ممكن آفكر في الموضوع
نور:علي كده كرامتك تمام ولا اي؟؟
آنيتا:انتي بتتريقي عشان مجربتيش تتعلقي بحد
نور:بالعكس انا بحب الناس اوي ونفسي احب واتحب بس انا كل اللي حبيتهم ماتو حرفياً ف بقيت خايفه بجد
آنيتا:نكد نكد اهو..بصي كلميني كده عايزه بعد ٣ سنين تكوني اي وعملتي اي
نور:هو في ظل الحروب والسيطره علينا دي مظنش ان في حد بيحلم يبقا حاجه بس لو هقول ف انا نفسي اوي بجد أخد حق بابا اللي اتقتل غدر
آنيتا:أنا بقا عكسك نفسي اوي ابقا سبب في انقاذ كل ***** وسكان البلد دي لانهم ملهمش ذنب في الحروب دي
نور:طب ومتضايقه لي من تدريبي بالسيف المفروض تدربي بقا عشان تنقذي البلد هههه‍ههه
آنيتا:إنتي بتهزري رخمه اوي يجد

[{•نـــــــــــوح•}]
""كنا قاعدين زي محنا وكاندي مدمعه عشان شايفه سيف جوزها""يانج شو"" في ايد نور""
أنا:يلهوي ع العواطف
كاندي:قبل اي مشوار صعب كان يانج شو بيقعدني يسألني انتي نفسك لو عيشنا تعملي اي ولما اقوله يقولي طب عيشي عشان تعمليها ونعيش بعدها وأعملها
أنا:الصراحه انا معيشتش مع وحش قبل كده ف المشوار الصعب بتاعي اظن عندكم وقت بريك او حاجه
كاندي بتبتسم وهيا مدمعه:طب نفسك تعمل اي قبل متموت
أنا:الصراحه كان نفسي أعيش حياه سعيده في عالم سعيد أنا وأمي بس أمي راحت ف حتي لو العالم بقا سعيد هيفضل المخلوق كائيب
كاندي:بؤس رهيب بجد
أنا:نفسك تعملي اي قبل متموتي.؟
كاندي:الحروب والنزاعات تنتهي واعيش انا وتالا وابوها عيشه عاديه
أنا:طب وابنك جوناثان اللي قولتي عليه
كاندي:جوناثان ضاع مني من وقت لما اتحقن
أنا:طب عيشي عشان تالا تبقي سعيده
كاندي بتبتسم:هحاول
أنا:وانتي يا نور نفسك في إي قبل متموتي
نور مدمعه:فيوم قعدت انا وصحبتي قبل متموت وسألتها حاجه زي كده لما قالتلي عايزه انقذ البشر ضحكت عليها..أنا حلمي اني احقق حلم صحبتي حلمي ابقا ولو سبب من اسباب انقاذ البشريه
أنا بمسك ايدها:طب عيشي علشان حلم صحبتك..وعلشاني
نور بتبصلي وبتبتسم:حاضر مهما حصل خليك جمبي
كاندي:الخطه بتاعتنا........
أنا:ثواني وانتي ياتالا عايزه تعملي اي قبل متموتي
تالا:مبحلمش عشان حلمي مبيتحققش
أنا:انا اللي فاقد الشغف برده ده انتو خبره
كاندي:احنا رايحين علشان يانج شو اي ان كان اللي هيحصل احنا ميخصناش الحرب اللي هتدور دي
أنا:انا امي ماتت بسبب حرب معاكم ملناش دخل فيها ف انا اي حاجه ضد الفضائيين فيها انا معاكي لحد المركبه لو حررتي جوزك ورجعتي ده حقك بس انا مش راجع
كاندي:عرفت لي انته بتخاف تحلم علشان حابب انك تموت
أنا:لا علشان بحلم بكوابيس

[{•أكـتــــوبـــر 2091_والــــد نــــوح•}]
""في منزل نوح كان لسه عنده بتاع ٥ سنوات كان ابوه سماره لسه عايش وكانت امه سلمي بتشوف بعنيها مش كفيفه وكان المنزل هادئ""
سلمي:يعني اي مش واكل بتنجان علي الغدا.؟؟
سماره:انا معدتي طلعلي فيها بذور بتنجان من كتر أكله عايز أغير الأكله
سلمي:خلاص ناكل كوسه
أنا:أععععع عايز بطاطس
سماره:الواد يعيني بقا شبه البتنجانه حرام عليكي
سلمي:هعمل بطاطس بس كده انته بتبوظ نظام التوفير اللي انا عملاه غيرك بيموت قول الحمد****
سماره:الحمد**** بس مش واكل بتنجان
سلمي:كده كده بتنجان بطاطس مفيش رز انزل هاتلنا رز بقا
سماره:تعاله معايا ياض يانووح بدل متقنعك بالبتنجان
سلمي:لا سيب نوح يقعد معايا هنا مش هقعد لوحدي
سماره:ماشي واقفلي الباب عليكم كويس بيقلك منتشر شويه بلطجيه بيهجمو عليالبيوت والموصلات بيقتلو ويسرقو اللي فيها
سلمي:طب خود بالك من نفسك ومن طريقك
سماره:حاضر يلا صد رد مش هتأخر في رعايه ****
""نزل سماره راح المتجر وجاب الرز بالعربيه بتاعته""في الوقت ده كان الأغلب معاه العربيات عادي قبل الحرب المئويه كانت في سنه 2100 هيا مكنتش حرب بمعني حرب بس كانت فتونه أكتر كان اللي معاه عربيه لازم يسلمها لمبني ألميريا او للحكومه اللي منصبها تحت ايد ملاك مبني ألميريا لي عشان يبقا الكل خاضع لموصلات الحكومه الكل عليه ضرايب الكل بيدفع الكل متساوي بس بالظلم عشان محدش ياخد شويه ظلم أكتر من التاني اااااه يازمن عجيب طب والعربيات دي راحت فين العربيات دي ولعو وحرقو نصها قدام الناس عشان يعرفوهم انهم مش بيشيلوها للمستقبل والنص التاني في الوقت الحالي جوناثان بيجهزها للحرب لو اضطر للهجوم""راجع سماره بالعربيه بتاعته طلعو عليه مجموعه من قطاع الطرق متلتمين""يعني لافين وشوشهم خافيينها""وقفوه وهو حرفياً مرعوب فكر يقاوم عشان ميرجعش البيت لمراته وابنه مكسور ولاكن النتيجه كانت انه أتغز بالسكين في بطنه مره واتنين وتلاته واتسرق واترمي في الأرض في ناس شافته وهو بيتقتل بس احنا وصلنا لمرحله ان محدش ثادر يقاوم حرفيا اللي بيتنفس بصوت عالي بيموت""...في البيت واقفه سلمي قدام بوتجاز غاز الغاز كان بيتشري زي دلوقت بس بطريقه مش لطيفه شويه يعني كان ليك قدر معين في الأسبوع...بتطبخ سلمي بس سماره غاب جامد خلصت الأكل وفاضل الرز..عدت ساعه والتانيه أنا جوعت سلمي أمي حطيتلي الأكل وبقيت باكل *** عندي خمس سنين مش دريان بالقلق اللي هيا فيه حطيتلي الأكل وبقيت باكل بالعيش لحد مخلاص صبرها نفذ خدتني من ايدي وفتحت الباب وقفلته بالقفل من بره ونزلنا مشينا لحد مبلغتها واحده كانت جاره لينا انهم لقو أبويا في الشارع سايح في دمه ونقلوه المستشفي بقت تجري وتعيط شبه المجنونه وبتشد فيا وراها لدرجه من جمد شدتها اتقلبت علي وشي لحست الأسفلت قومت وهدومي متوسخه ودموعي نزلت من وجع الخبطه انا اسمع عن الموت بس انا مش فاهم فكره ان اللي بيروح مبيرجعش بقيت بعيط في ايدها لحد موصلنا المستشفي ودخلنا علي ابويا اللي كان سايح في دمه اترمت علي صدره وبقت بتصيح بدموعها ولاكن لا حياه لمن تنادي خلاص راح السند راح الاب راح الضهر راح الاخ راح الزوج راح الراجل اللي كان بالنسبالها كل حاجه وفي الحرب المئويه إنضرب ليزر في الجو بعد حرق السيارات عمي نص البلد حرفيا ومنهم كانت سلمي أمي""..كده انا حكيت الماضي بتاع كل شخصيه يلا بينا بقا نقفل القصه علشان حرفيا فاضل ساعتين والمسابقه هتقفل""

[{•نـــــــــــوح•}]
كاندي:قولي يانوح انته هتعرف تدافع عن نفسك اصلا ولا اي
أنا:الإنسان مننا لما بيخسر حد عزيز عليه ويعرف ان حد كان ليه سبب في حاجه زي دي لو وقف قصاد دوله صدقيني هياكلها بطوله احما دخلنا الحرب بالغلط بس حان وقت اننا نصحح المسار
كاندي:يبقا امسك ده وحاول تفضل عايش يانج شو هيحبك((بتديني رشاش ومعاه شنطه طلق بس مش شبهه الرشاشات اللي اخنا نعرفها))
أنا:شكله غريب بس عجبني
كاندي:حاول تعتمد الرأس عشان زخيرتك هيا روحك
نور:وتالا.!؟
كاندي:تالا طالعه لأبوها
""لقيت نور بتغمذني ف ايدي علشان ابص بصيت لقيت تالا خارجه لابسه زي لبس المحاربات والفايكينج بتاع العصور الوسطي وماسكه ف ايديها الاتنين سيفين فيهم شبهه بسيط من سيف ابوها اللي مع نور حالياً""
كاندي:هصحي الوحش وهنتحرك ومتخافوش العايش في الزمن ده ميت..استعدو علشان تطلعو بالهيلكوبتر الكلام ل تالا ونور اما نوح ف انا شوفت سواقته والوحش وراه مش بيتردد ف هيركب عربيه مسلحه

[{•مـــركـبــــه الـفــضــــائـيـيــــــــن•}]
""يانج شو تحت الأجهزه وخلاص قائد السفينه فك الربط بين يانج شو والوحش وربط نفسه مكانه ولاكن مكملتش علي خير لما سمع قذائف الصواريخ وهيا بتخبط في في المركبه من بره اتخض ولاكن مش زي المره اللي فاتت لانه المره دي معاه اللي يحميه..قدام المركبه بره الطيرات محلقه فوق المركبه وبتطلق الصواريخ والعربيات خارج منها مسلحين وبيضربو في حته وحده كلهم النشان في مكان واحد عشان يخترقو المركبه وفوسطهم واقف الوحش وراكب فوقه جاكسون..بيتفتح سقف المركبه وبتخرج طيارات يجي ١٦ طياره وبيحاولو يوقعو بتوع جاكسون وفنفس اللحظه تحت بينفتح باب للمركبه وبيخرج القائد وهو راكب علي ضهر الوحش بيتفاجئ جاكسون ان الفضائي معاه وحش""
جاكسون:اه يابن الفجره""وبيدي أمر بنشان الطيرات علي الوحش ولاكن بيلاحظ ان في طيرتين من طيراته وقعو ووقعت من طيرات الفضائيين واحده بردو الموضوع كارثي ومبقاش قدامه غير حل واحد طلع زي ريموت من جيبه وضغط علي زرار فيه وقال:فرتكهم...في طياره من طيراته بينفتح صندوق العملاق اللي لما بيتحرر بيكسر وبتنفجر الطياره في الجو بيه وبعد م الطياره بتقع في الأرض بيشوفوه الفضائيين وهو طالع من قلب النار""
سيماج:مش احنا بس اللي عندنا وحوش تقريباً
""بتظهر طياره فوقهم من العدم بتطلق صواااريخ بقوه في الوحش الفضائي الكل بيبص لفوق لان طلقات الطياره كانت مستمره وبقوه...بيشوفو الوحش""الهمجي""جاااي بقوته في اتجاه المركبه جاكسون بيبص مش مصدق اللي عينه شيفاااه دي كاندي وفي ظل انطلاقه الوحش بتطلع من وراه عربيه طايره حرفياً قاعد نوح جواهاااا بيضحك وبيبص ل كاندي فوق الوحش""
أنا:يمرحب بالفضائيين
""الوحش الهمجي فضل مستمر في جريته وعلي ضهره كاندي قربت جداً من المركبه ووسط ذهول من الفضائيين بتخش كاندي بالوحش في المركبه بتطلع من الناحيه التانيه بتنفجر الحته اللي اخترقتها دي..انا مستمر طاير بالعربيه وراها بس اتفاديت المركبه باجي من ضهر العملاااااق وبعدي بالعربيه من مبين رجليه وبفرمل قدام جاكسون اللي كان بينه وبين الفضائيين حوالي ١٠٠ متر طلق النار والضرب خلص في ظل دخله وحش كاندي""
أنا ببص للعملاق:اي النمو ده يجدعان كان بيرضع ايه ده
كاندي:ازيك يا جاكسون
جاكسون:مفيش بين الأعداء سلااام
كاندي:عينك مبتقولش كده..كان قصدي اودعك قبل موتك
القائد:اضربو صاروخ المخدر
سيماج:المكان اللي فيه الأجهزه الوحش دمرو
القائد متلغبط:اقصد الحاقن اللي ف الطياره
(((سيماج بتهز دماغها وبتدي الأمر))))

جاكسون:احمي الوحش
""العملاق بيتحرك بيقف قدام الوحش كاندي سمعت كده وقفت ورا وحش جاكسون في نفس الوقت في ٣ طيارات من بتوع الفضائيين بيسقطو متفجرين..الطيارات بتضرب بالظبط ٤ صواريخ حاقن العملاااق بيضدهم لدرجه انه مسك واحد في ايده وضغط عليه فجره ومأثرش حاجه في العملاق اللي بيقرب ناحيه وحش الفضائيين""
القائد:اضربو عليه المخدر
سيماج:طيارات صواريخ الحاقن وقعت انفجرت يا قائد
القائد بيزعق:يبقا وجهو القذائف واضربو عليه نااااار
""الطيارات الفضائيه بتتجمع فوق منه وبتضرب عليه ناار..بيتيح الفرصه للطيارات بتاعه جاكسون وطياره نور انهم يوقعو الطيارات دي...تحت جاكسون وكاندي بيتجهو ورا العملاق بوحوشهم""
كاندي بتصوتلي:يانج شو جوه ادخل هاته
جاكسون بيسمع كده:لو دخلت هفجرها بيك((بيبص لكاندي لانه فهم انها خانته))اخر فرصه ليكي عشان تهربي هقتلك لو بقيتي
""كاندي بتقدم بالوحش بتاعها وبتبقا عدال جاكسون اللي بيستفز من حركتها بيتجهلها بالوحش بتاعه وبيهجمه علي بعض...انا في العربيه موجه السلاح بحاول اصيب عين الوحش بتاع جاكسون ولسه هضغط علي الزناد...لقيت رجل العملاق دايس بيها علي الكبوت بتاع العربيه خلاااه بوفتيك..بيوطي يشيل العربيه بفتح الباب وبرمي نفسي منها بسرعه وانا شايفه رافع العربيه ل فوق وبيهبدها في الأرض كان زماني الحلو اللي جمب البوفتيك او الحادق مش عارف...وحش جاكسون بيضرب في وحش كاندي بس الوحش الهمجي هاااايج وبيعضعض في وحش جاكسون..انا بجري في وسط الناس ظهرتلي سيمااااااج في وشي فجأه"
سيماج:يا مرحب بالخااااين
أنا:يامرحب بأم دماغ
""علي الجانب الأخر وحش الفضائيين بيجري في اتجاااه وحش جاكسون ولاكن بتقابله ايد العملاق في وش الوحش بتشقلبه ل وره الوحش بيقف وبيقع من عليه القائد العملاق بيتجهه ناحيه وحش الفضائيين اللي كان مطلع سناااااانه وبيصرخ جااامد بينطلق الوحش في اتجاه العملاق بس العملاق بيعمل بإيده بوكس وبينط وبينزل بيها علي وش الوحش اللي بيتنفض شويه امتار ل ورا والقائد مستغرب احا اي البشري ده...جاكسون وكاندي وحوشهم نازله دك في بعض بس الأغلبيه كانت للوحش الهمجي بتاع كاندي..سيماج ماسكه زي خنجر لونه أبيض كده وبتحاول تهاجمي بجري في اتجاهها لقيت سيف من وراها شايل رقبتها من علي جسمها وقعت سيماج قدامي لقيت ورا منها تالا بنت كاندي احا نزلت من الطياره ازاي دي...في نفس اللحظه سمعنا صوووت صياح وحش بيطلع في الروح لقينا العملاق مدخل ايده في قلب بطن الوحش بتاع الفضائي وجمب منه القائد اللي رابط روحه بالوحش واقع في الأرض وماسك بطنه بيتألم ثواني وبتطلع روحه مع الوحش...جريت ركبت عربيه من عربيات جيش جاكسون اللي ماتو معظمهم والعملاق متجهه ناحيه وحش كاندي اللي متفوق علي وحش جاكسون تالا بتوقع في الفضائيين اللي باقيين كانت متمارسه في الفنون القتاليه فشخ بتتشقلب وعندها سرعه رده فعل خطيره وصلت للعربيه وقولت اخش اخرج يانج شو جاكسون واخد باله مني..""
جاكسون للعملاق:دمر المركبه باللي فيها
""بقيت بجري بالعربيه في اتجاه المركبه والعملاق بيجري ورايا...فوقنا طايره نور بالطياره ومش عارفه تطير بيها اصلا وعينها عليا والعملاق بيجري ورايا..قدرت تلف وتبقي في اتجاهي وبقينا تحتها بالظبط وفوشها طياره..انا تحت سمعت صوت انفجار جامد فوقي لفيت وشي خوفت علي نور لقيت طيارتها انفجرت وانا شايف نور نازله ف الجو فرملت ولفيت بقا وشي في وش العملاااق اللي بتنزل نور علي كتفه وبتسحب السيف من علي ضهرها وبتحذ رقبته بيه بتدبحه حرفياً ومبتستكفيش ب كده بتغرز السيف في رقبته بيطلع من الناحيه التانيه العملاق بيصرخ وبينزل علي ركبته راكع وبينزل علي وشه في الأرض...جاكسون بيبص ناحيه العملاق وهو مخضوض بيلف وشه بيقابل ضربه قويه من وحش كاندي بتوقع جاكسون الأرض..انا عيني شايفه اللي بيحصل نور قربت عليا وشايف تالا كمان جايه وباقي طيرتين من طيارات جاكسون وجيشه اللي علي الأرض كان بيتقاتل مع الفضائيين ولما شافوه وقع علي الأرض انسحبو وهربو.."
أنا:انتي بخير
نور:انا كويسه الطيارتين دول هيصتادونا
أنا:أدخلي مع تالا هاتو يانج شو ده
نور:تالا هتخش وانا معاك
أنا:اركبي العربيه
تالا:هدخل انا اخرج بابا
أنا:تمام
""نور ركبت جمبي ف العربيه وعطيتها السلاح والطلق وخدت منها السيف""
أنا:حاولي تثبتي ايدك وتضربي علي الطيارات
نور:هحاااااااااول""بتصوت لما شافت طلقه من طياره في اتجاهنا بس احنا اتفاديناها""
""قربنا علي جاكسون اللي واقف علي الأرض في ظل قتال وحش كاندي ووحش جاكسون...جاكسون بيقوم من الأرض مبيلحقش وبكون داخل فيه بالعربيه بيقع تلني ولاكن ده روحه مربوطه بالوحش يابا...قربت من جاكسون بالعربيه وهو في الارض وروحت نازل الطيارات بقت خايفه تضرب علينا لاننا قريبين فشخ من رائيسهم نزل وانا ماسك السيف ف ايدي قربت منه جاااامد""
جاكسون بيشاور للطيراات انها تضرب:مش بموووت يولااااد المتناكه"""لسه مكملش الجمله وروحت بالسيف شايل رقبته من علي جسمه"""الوحش حس بكده سمعت صوت انفجارات فوقي لقيت الطيارتين بينفجرو وواقف يانج شو جمب تالا ماسك في ايده مسدس فضائي شكله غريب..وحش جاكسون هبط في الأرض بس مماتش بس بقا هادي لان اللي مسيطر واللي بيحركه مااات..نزلت كاندي من علي ضهر الوحش وجريت حضنت يانج شو واتجمعنا جمب بعض وحوالينا دمااااار حرفياً..وانا ماسك ف ايد نور""
كاندي:ده نوح ودي نور كانو ممسكوين من الفضائيين ولما خرجو انتقمو نور قتلت العملااااق بعد مقتل الوحش بتاعك ونوح قتل جاكسون بعد مسرق مني إبني
يانج شو:كويس انه انقتل ب سيفي لازم نروح مبني آلميريا
كاندي:لي هو المبني ده لسه موجود اصلا
يانج شو:لازم اجمع جوناثان لينا ونبني عالم جديد علي نضافه
انا:نفس تفكير جاكسون
يانج شو:جاكسون كان عايز يبني عالم تحت ايده وكذالك ابنه..انما انا بقول نبنيه علي نضافه.
"""بالفعل دخل يانج شو المركبه بعد مشاف طياره خاصه بالقائد اللي مات ركبها وروحنا سافينته ربط نفسه بالوحش وركبنا وروحنا مبني آلميريا والحمدلله قبل طلق الصاروخ العيله بتاعتهم اتجمعت بس كل واحد ف دماغه حوار وجوناثان في دماغه غدر عشان عايز يبقا الملك بس بطوله مش معاه حد...عدت الأيام ونور قررت اننا نبقا لبعض خلاص ونتجوز مفيش جواز زي دلوقت هو عريس وعروسه وخلاص ولا مأزون ولا شرع ولا ايتها حاجه..حاجه اخر كفر يعني...كاندي جابت بدله فرحها علي جاكسون اللي شالتها واتجوزت بيها هيا ويانج شو والنهارده نور هتلبسها انا خدت بدله من يانج شو بتاعه فرحو واتجوزت ودخلت انا ونور...وبقينا عايشين في هدوء تام عدد البشر قليل جداً..لحد مكنت قاعد في م مع نور وبنتكلم""
أنا:فاكره انتي ده انا قولت هتنزلي علي جدور رقبتك تتكسري نزلتي علي كتفه دبحتيه
نور:ايوه منا كنت بتدرب قولتلك وكان حلم
أنا:ايوه قولتيلي انه كان حلم فعلا
نور:آنيتا صحبتي حلمت انها تنقذ البشر ومااتت انا أمنت بحلمها وحققته..حاول تحلم يا نوح خلي عندك شبر تفاؤول يخي

(﴿(معلووووووومه)﴾)
""في بدايه القصه قولت الأكسجين اللي في مبني آلميريا هقول جه ازاااااي تمام..في ظل الحروب وسيطره ملاك آلميريا علي العالم مصانع اكسجين المستشفيات مبني آلميريا كان بياخد نص الكميه لحد مبقا عنده الكميه دي كلها وكان تفكير جوناثان الأول انه ينشر فيروس يدمر البشريه فجمع الأقنعه عشان يبقا هو الملجأ الوحيد للناس بس برضاهم هو طول عمره حاكم بس غصب عنهم هو عايز يبني عالم يحكم فيه ظلم بس الناس تبقي متقبله الظلم وراضيه بيه وده استحاله يحصل طبعاً""

""في الغرفه الخاصه قاعد جوناثان مع حبيبته اللي حاطتها علي سرير ورابطها ومفقدها الوعي دي وبيكلمها وهيا فاقده الوعي""
جوناثان:هااا حان الوقت اني اتخلص منهم واحد واحد ولا استنا دلوقت هما مفكرين ان انا في صفهم امي فكراني بحبها انا مبحبش حد قد مبحب نفسي علي حساب اي حد...هجوع وحشي علشان عندنا عزومه علي افراد اسرتي قريب.

[{•نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الـخـــامــس•}]
""ده الجزء الختامي بشكر كل داعم للقصه بجد من كل قلبي المسابقه كانت في وقت مش لطيف خالص حتي مخلياني قاعد بكتب في الجزء وهو فاضل ساعه بالظبط والمسابقه تخلص يعني مفيش ابوخ من كده حاولت رغم استعجالي اطلع حاجه نضيفه رغم اني مكنتش مطلع احسن ما عندي خالص فلاخير شكرا ليكم شكرا للقائمين علي المسابقه الضخمه دي شكرا للكتاب اللي شاركو بقصصهم شكرا للإداره اخوكم ابراهيم واسمي في المنتدي البروفيسور يتمنالكم السعاده ودوام الصحه شكرا مره تانيه ونتقابل في اقرب وقت.....سلااااااام
..البروفيسور.

• عجبني
  • حبيته
  • يالهوي هي وصلت لكده
التفاعلات: صقر الظلام, إبراهيم سالم, الاعوج و 34 آخرين
اتمناها خفيفه علي قلوبكم❤️✨

• عجبني
التفاعلات: الاعوج و rafefq
  • عجبني
التفاعلات: الاعوج و Eden 123
بداية قوية واحداث مثيرة
بالتوفيق فى القادم

• عجبني
التفاعلات: الاعوج
تمت الموافقة وتثبيت القصة

• عجبني
التفاعلات: الاعوج و Eden 123
عااااااااااااااش بوفيكة

• عجبني
  • عجبني
  • عجبني
التفاعلات: الاعوج و rafefq
  • عجبني
  • عجبني
  • بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: الاعوج و .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍

((ازيكم يارجااله..قصه جديده بشارك بيها في المسابقه..فلو متعرفنيش ف انا اخوك ابراهيم واسمي في المنتدي""البروفيسور"""ركز معايا عشااان انا بحب العب بالالغاز..ف خلينااا نقووووول....•
."نهايه العالم؟؟دي كلمه اخر كام سنه انته سمعتها كتير صح؟؟قصص!!ومسلسلات وافلام..ثم ان الناس برده بتحب تتفرج علي حجات من دي..أنا بقولك الكلام ده لان احنا دلوقت في سنه 2112..ف زمان اوي كانت البلاد كل ما يمر عليها الزمن بتتقدم وتتطور...لاكن دلوقت الوضع اختلف اعداد البشر زادت ومن بعد""الحرب العالميه الخامسه"""وهو في حروب اسبابها الموارد..ثم اخر كام شهر في تحذيرات ان الفضائيين بيحاولو يدخلو البلد..ومهددين بالدمار..وللأسف ممكن معاه نهااية البشريه..والإنقراض التام""

[•الجــــــــــــزء الأول•]
((أعرفكم بنفسي..أنا الدكتور "نوح سماره البليهلي" عندي 26سنه دكتور في زمن أوشك علي النهايه.."الوصف لأي شخصيه هتظهر في نهايه الجزء"أنا الإبن الوحيد معنديش آخوات كنت عايش مع آبويا سماره وآمي سلمي قبل ميموت آبويا وحالياً عايش مع أمي سلمي لوحدنا..آبويا مات مقتول من عصابات واشبآه الرجال اللي انتشرو في البلد..منعرفش مين اللي قتلو تحديداّ..بس هيا عصابه طلعت علي عربيته قتلته وخدت كل اللي معاه وخدو العربيه..أما والدتي سلمي ف هياً كفيفه"فاقده البصر"عايش معاها وبرعاها ومليش غيرها..أنا دكتور معنديش عياده..شغال في مستشفي حكوميه في البلد شغال بقالي ٣ سنوات ايوه متستغربش كليه الطب بقت ٥ سنوات بس مش سبعه))

"ده زي شركه كبيره ضامه كبارات العالم دول اللي بسببهم بتقوم وقايمه حروب الموارد دول اللي لو حد هيعيش بعد النهايه ف مفيش حد اكثر فرصه منهم للعبور من الهلااك القادم..طب وفين الجيش وازاي ميكنش هو اللي بالقوه دي.؟؟قولت مسيطرين علي كل حاجه فيها موارد تساعد علي العيش من طعام لشرب لغاز لبترول كل حاجه تحت ايدهم..وبيطلعو جرعه بسيطه للجيش اللي بيحكم الخمس دول عشان يفضلو تحت طوعهم..خمس دول..خمس دول اي..؟؟بعد الحروب والهلاك اصبح العالم منعدم والدول لا تصلح للعيش فبقت الهجره طبيعه ولابد منها في دول اختفت لا معظم الدول اختفت..ومعظم الناس متجمعين حالياً في(آسيا..آوروبا..آفريقيا..آمريكا..آلمانيا الشماليه)قاره اسيا اصبحت دوله آسيا وليست قاره وكذالك آوروبا وآفريقيا اللي اختفت فيها جميع دول شمال آفريقيا وعلي رآسهم مصر أما أمريكا فهيا كانت ومزالت الأقوي في العالم ومازلت دوله لواحدها ولاكن يسكنها من جميع انحاء العالم وكذالك آلمانيا الشماليه..الدول ملهاش رؤساء..فيها مجموعه من البشر..بيوهمو الناس بالحمايه وده عشان يبقو في مرتبه اعلي نسبياً عن السكان..ولاكن الحكام اللي بجد موجودين في مبني آلميريا الموجود في دوله""آسيا"".

[{•نـــــــــــوح•}]
"في مستشفي في دوله"آمريكا"الناس ماليه الأرض وطرقه المستشفي علي نور خافت جداً ولمبه في أخر الطرقه بتولع وتنطفئ وصوت الكحه من سيده عجوز تنام في أرض طرقه المستشفي مرتفع جداً..داخل من باب المستشفي اربع رجال يرتدون ملابس تشبهه اللبس العسكري وعلي صدرهم يرتدون صديري بلاستيك واقي رصاص مصنوع من مواد متقدمه..وعلي كتفهم حزام السلاح اللي نازل في جمبهم..كانو شايلين واحد لابس شبهمم ووشه كان غرقان ددمم ورقبته وداخلين بيزعقو وبيدوسو في الناس اللي مرميه في الأرض..بيجري عليهم ممرض بيشيل معاهم بس المعامله حتي مع الممرض كانت صعبه"
شخص١"كبيرهم".:فين..فين الجراح اللي هنااااا
الممرض:في العمليات..وارجوك تفهم احنا في مستشفي
شخص١:هتتهد لو اللي علي ايدي ماات"بيزعق في الممرض"فين اوضه العمليات
الممرض:حضرتك سلمنا المريض واحنا نقوم باللازم لحد م الدكتور يخرج..انته شايله ودمه بيتصفي ف ايدك
شخص١:."بيرفع ايد وبيناول الممرض بالقلم"سالتك فين اوضه العمليات
""الممرض بينخ وبيخاف لما بيشوف الأسلحه ف جمبهم وبيشاور وبيوصف مكان غرفه العمليات""

[{•غـــرفـــه الـعـمـلـيــــات•}]
"واقف نوح لابس الكمامه والجوانتي وقدام منه مريض بطنه مفتوحه مصاب داخلي بالرصاص وواقف معاه ممرضه بتساعده والمريض مبين الحياه والموت وفي لحظه من اللحظات باب الغرفه بيتكسر وبيدخلو الأربعه اللي علي ايدهم زميلهم المصاب الغرقان في دمه"
انا"نوح".:اي اللي بيحصل اي ده في اي
شخص١:لبسنا عرفك احنا مين لو اللي علي دراعي مات هتموت وراه
أنا:انته مجنون ولا تعبان لو مخرجتوش من هنا اللي علي السرير هيقطع النفس اطلعو بره
شخص١:اللي علي السرير خلاص مات شوف شغلك يا دكتور""بيسيب ال٣ يشيلو زميلهم وبيسحب خنجر من جزمته ام رقبه طويله""بياده الجيش""وبيقرب من السرير وبيرشق الخنجر في رقبه المريض اللي كان بيتعمله العمليه الممرضه بتحط ايده علي بوقها من الخوف وكانت هتعيط حرفياً ظلم في ظلم مستني اي منهم بيشد الأجهزه اللي كانت متوصله في المريض وبيقلبو من علي السرير في الأرض وبطنه مفتوحه ليسقط ما بداخل بطنه بجواره علي الأرض وبيحطو علي السرير زميلهم المصاب"
شخص١:شوف شغلك يا دكتور
((انا واقف ببص للمريض اللي وقع في الارض وبطنه مفتوحه قدامه وشايفه روحه بتطلع منه..شخص٢ بيقرب مني وبيخبطني ف كتفي فببصله))
شخص٢:الكبير قلك شوف شغلك..لو مات هتموت
أنا:عمر شغلي مكان بالطريقه اللي حصلت دي.؟؟
شخص١:معلش وبلاش تلعب في عداد عمرك
""خوفت علي نفسي وخوفت علي الممرضه اللي معايا فخرجت الرصاص اللي مصاب بيه واتنقل في اوضه تانيه مزدحمه ولاكن بقوتهم فضيت الأوضه وبقت ملك ليه هوه وبس""

[{•بـيــــــت نــــــــوح•}]
""بيت متواضع جداً جداً في صاله البيت تجلس أم نوح"سلمي"علي كنبه وجمب منها راديو لاسلكي بينقل الآخبار"راديو صناعه متقدمه"موطيه ودنها علي السماعه وبتسمع الآخبار وعينها مفتوحه ولاكن كفيفه لا تري بعينها شيئ..صوت الباب بيخبط مره واتنين وتلاته بتقوم سلمي ام نوح وبتسند بإيدها علي الحيطه وبتمشي في اتجاه الباب علي الصوت لحد مبتسند علي الباب من جوه""
سلمي:مين..؟؟
أنا:نوح ياست الكل أنا نوح متقلقيش افتحي
""سلمي بتحسس علي الباب لفوق وبتفتح ترباس وبتنزل لتحت سيكا وبتفتح ترباس تاني ولتحت شويه ترباس تالت الباب بيتفتح وبيدخل نوح بيسلم علي أمه وبيدخل وبيتربس الباب بال٣ ترابيس تاني""
أنا:أكلتي ولا لسه
سلمي:هاكل معاك لما تغير هدومك
أنا:الراديو بيقول ايه النهارده""بقرب منها وبحط ايدي ورا ودنها وبشيل زي سماعه بجهاز تسجيل صغير وبحط ايدي ورا ودني وبشيل نفس السماعه بالجهاز من عندي وبحطهم في الحمام وبفتح جمبهم المايه بحيث ان الصوت يبقا كلو مايه""السماعات دي حكومه البلد لكل عضو في البلد بحيث يسمعو كل اللي بيتقال ويلحقو الخطر قبل ميحصل واللي بيتمسك ماشي من غير الجهاز بيبقا متمرد ضد البلد""طلعت قعدت جمب سلمي ومسكت ايدها"
سلمي"أم نوح".:انته خلعت الأجهزه لي
أنا:عايزين نمشي من البلد
سلمي:نمشي..؟؟نمشي نروح فين مفيش استعمار افضل من هنا
أنا:أسيا دوله أسيا هناك مكتب ألميريا الناس هناك مش بتتعرض للظلم بالكتره زي هنا
سلمي:هو في اي لي عايز تهاجر وفجأه كده
أنا:الكل بيمشي الكل بيدور علي الحياه أمريكا الأفضل والأقوي بس ده كان الأول دلوقت الأعداد زادت ف بقا القتل سهل الحكومه بتصفي الناس
سلمي:القتل طول عمره كان سهل ولو مشينا من هنا مش هنعيش فوسط الناس اللي هناك
انا:احنا من بعد موت ابويا واحنا مش عايشين يا ماما
""بقوم بدخل الحمام بقفل المايه وباخد اجهزه السماعات وبرجع بقعد جمب سلمي وبلبسها الجهاز في ودنها وبطبع بوسه علي خدها.وبلبس جهازاي لنفسي""
أنا:عايزه تكلي اي يا حبيبتي

[{•حـكـــــومـــــه آمــــــريـكـــــــا•}]
""في مبني الحكومه مبني ضخم ولاكن مش جديد او مبهر من بره لا تحسه مدرسه اكتر من انه مبني حكومه واقف عليه حرس من بره لابسين لبس الجيش في البلد وعلي صدرهم واقي الرصاص وعلي بوقهم لحد نصف ووشهم ورأسهم بالكامل مغطي مش ظاهر منهم غير عينيهم ويحملون الأسلحه..في داخل المبني في حاله من الهمجيه والركض المستمر ويوجد في جوانب المبني زنزانات يتواجد بها المساجين منظرهم يحسسك اننا في العصور الوسطي ازاي شكلهم متبهدل والمكان متأخر للدرجه دي وده عزيزي القارئ بسبب الحروب والنزاعات المستمره..شخص عسكري منهم يحمل سلاحه ويخطو خطوه تلو الأخري بسرعه لحد مبيوصل قدام غرفه بابها حديد ومكتوب علي الباب""الرائيس""بيخبط وبياخد إذن الدخول فبيدخل"
العسكري:قاسم باشا في كائنات غريبه ظهرت شمال البلد والطائرات بتاعتنا لقطتها بالكاميرات
الرائيس قاسم:كائنات..؟؟الكلام ده احنا بنقوله للناس عشان نخوفهم وانا الفضائيين هيحتلو الأرض..انما تقول كائنات..آمر مني الطياره اللي ارصدت الكائنات تهبط وصاحب التقرير يجيلي علي مكتبي باللقطات اللي ارصدتها الكاميرات
العسكري:تحت آمرك قاسم باشا
قاسم:وتاخد قوه وتتحرك علي شمال البلد تنشطلي المنطقه هناك وفي غضون ١٢ ساعه تكون جايبلي تقرير علي مكتبي بالأحداثيات..يلاا

[{•نـــــــــــــوُُُر•}]
"'في بيت ماا من بيوت البلد"أمريكا"يوجد بيت يعيش فيه فتتان "نور وصديقتها آنيتا"نور تبلغ من العمر 22عام وآنيتا تبلغ من العمر 25عام""في صباح اليوم كانت نور واقفه في نصف صاله المنزل النضيف لو هنقارن بينه وبين منزل نوح كانت تقف نور وهي ترتدي بنطلون واسع قماش وتيشيرت كات ضيق وتمسك في ايدها سيف طويل جدا وبتلف وبتدرب بيه وفي ظل التدريب والخبط آنيتا صديقتها بتخرج من الأوضه وكان علي وشها علامات الصحيان من النوم نور بتشوفها بتقف"'
آنيتا:بقالك سنتين بتدربي وبتصحيني من غير فايده
نور:الأول كنت بتدرب عشان انتقم من اللي قتلو اهلي كلهم ويتموني..بس بعد معرفت امسك الأسلحه اكتشفت ان انا اصلا معرفش مين اللي عمل كده.بس انا اتعودت علي التدريب وبحبه ف بقا جزء من يومي
آنيتا:انتي بتتدربي عشان تنتقمي لأهلك""بتتحرك وهيا بتتكلم وتقعد تلي الكنبه""انا سيبت ألمانيا الشماليه وهربت لأمريكا مع واحد كان ضاحك عليا بالحب والكلام الفاضي ده حتي بعد مكشفت حقيقتو مش قادره ارجع لأهلي خايفه ارجع ملقاهمش
مريم:يا حبيبتي"بتقعد جمبها"انتي اختي وانا اختك احنا اهل لبعض وقادرين نعيش وخلاص مش هتدرب تاني وانتي نايمه متعيطيش بقا
أنيتا:انتي اجمل حد في الدنيا دي""بتخش في حضنهااا""

"في مكتب رائيس المبني ورائيس كل حاجه نقدر نقول الراجل اللي حاكم العالم وهو العبقري""جوناثان""قاعد في مكتبه ومعاه مدير فرع من فروع المبني راجل ذو شأن كبير برضه وهو""كارلوس"".
كارلوس:الوضع في ألمانيا الشماليه غير مستقر ياباشا في ثورات شعبيه ضد المجموعه اللي حاكمين البلد
جوناثان:ده طبيعي لما يبقا الاكل قليل الشغل مفيش حتي الهوا ملوث واللي بيتعب من الهوا المستشفيات قليله ولو روحتها الناس فيها فوق بعضها ومعظمهم ميت يبقا لازم الشعب تثور لازم الناس تحس بالخطر
كارلوس:بس ده بيصعب حكم البلد
جوناثان:يقتلو بعض انا هبني عالم نضيف عالم مفيهوش كدب وخداع وحروب بس قبل ده لازم العالم القديم ينضف وكل اللي علي الأرض يموت
كارلوس:طب والفضئيين اللي دخلو الكوكب
جوناثان بيضحك بسخريه:مفيش الكلام ده..الكلام ده احنا بنضحك بيه علي الناس.
كارلوس:ازاي وجاي اخباريه من أمريكا انهم ظهرو في شمال البلد
("بتزول الإبتسامه من علي وجهه جوناثان")

"في شمال البلد في طياره خاصه بحكومه البلد تلتقط بكاميراتها المشهد التالي..سفينه فضائيه كبيره علي الأرض في مكان خالي تماماً من البشر..يوجد امام السفينه اشخاص مش زي البشر دماغهم كبيره وعينهم كبيره اوي معندهمش شعر عندهم ٤ صوابع بس""
((شكلهم))"

"عددهم بيزيد مع نزولهم من السفينه الفضائيه بقو حوالي ٧٠ فرد ومازال بعضهم منزلش وطياره الجيش واقفه بترصد اللي بيحصل""

[{•بـيــــــت نـــــــــــوح•}]
""قاعد نوح وأمه بيأكلو وجمب منهم الراديو اللي مشغل موسيقي""
سلمي أم نوح:هو الواد اللي بيتكلم في الراديو ده مهمش عارفين يمسكوه
أنا:هيمسكوه قريب انشاء **** الحكومه عارفه تعمل كده""خايف من تسجيل السماعه بحط ايدي باخد سماعه سلمي اللي فودنها وكذالك سمعتي وبحطهم في الحمام وبشغل مايه جمبهم عشان الصوت وبرجع اقعد مكاني تاني""
سلمي:انته شيلت السماعات لي؟؟
أنا:عشان اقولك انهم عمرهم مهيمسكوه لان ده صوتنا ده اللي بيقول اللي احنا نفسنا نقولوه ده اللي بيتكلم علي ظلمهم لينا
سلمي:بس ده تمرد ولو اتمسك هيتقتل
أنا:هيموت شريف أشرف من كل فرد فيهم
""الراديو واحد مجهول بيتكلم فيه علطول وبيهاجم حكام البلد وبيكشفهم وبيقف مع الشعب والحكومه بتدور عليه بقالها اكتر من سنه بس مش عارفه توصله واللي هيتمسك بيسمعله بيتسجن""
سلمي:وبعد ميموت هيبقا استفاد ايه انتو ك شباب لي بتتمنو الموت لنفسكم
أنا:لاننا تعبنا مش قادرين نعيش اتولدنا في الحرب ومازالت الحرب مستمره هنعيش امته
الراديو بيفصل اغاني وبيتكلم الشاب:ازيكم أنا المتمرد اللي الحكومه بتدور عليا بس انا لو متمرد فكل اللي بيسمعني متمرد بس ده مش موضوعنا احنا مازلنا عايشين في غابه مفيش نظام مفيش عدل الشباب في آلمانيا الشماليه بدأو يتحركو وعلي بعد خطوات من طرد حكومه البلد برا منها وبعدها يختار اللي يحكمهم بمزاجهم مش يبقا بيحكمهم غصب عنهم في كل بلد شعبها يقدر يعمل كده كلامي لشعب آسيا انتو مصدقين نفسكم انتو بتوهمو نفسكم انكم ضعاف انتو عندكم مبني آلميريا منظم كل ده لو الناس اللي ف المبني ده وقعو العالم اتساوي من تاني لاكن انتو خايفين لاكن مش ضعاف ام شعب افريقيا ف هتفضلو مستعبدين طول م الخوف مالي قلوبكم بالمناسبه آمريكا وحادثه المستشفي الحكومه اقتحمت غرفه عمليات دكتور اثناء العمليه كانت بطن المريض قدامه مفتوحه مسكوه ورموه في الأرض وحطو زميلهم المصاب مكانه علي السرير وهددو الدكتور بالموت لو زميلهم منجاش وعاش الظلم مش هيخلص طول ممبني آلميريا موجود..وقبل مختم الحكومه خافيه خبر دخول الفضائيين البلد فعلا الفضائيين هبطت سفينتهم شمال آمريكا الخراااب جاي جاي ونهايه العالم مسأله وقت خلي اخر مشهد ليك علي الأرض بكرامتك.
انا:دخلو البلد ازاي انته كمان بقيت بتتكلم شبهم كده لي
سلمي:اي موضوع المستشفي ده
انا:محصلش الكلام ده في المستشفي عندي ممكن ف مكان تاني ولا حاجه
سلمي:طب كويس طمنتني عليك
انا:انا ال٣ ساعات الراحه خلصو ولازم ارجع المستشفي
سلمي:خود بالك من نفسك بس
انا:تمام متفتحيش لأي مخلوق هقفلك الشبابيك وكل حاجه وانتي معاكي الراديو اسمعي موسيقي وروقي اعصابك لحد مرجع يا حبيبتي يلا في رعايه ****.

[{•نـــــــــور+آنـيـتــــــــا•}]
"'آنيتا واقفه ماسكه سكينه شكلها غريب وبتقشر بيها بطاطس..بتدخل نور وبتلف ايدها علي وسط آنيتا وبتحضنها من ورا وبتقرب من ودنها"'
نور:هتأكلينا ايه..؟
آنيتا:بطاطس وعيش
نور:هنغير الأكله دي أمته.؟؟
آنيتا:لما نلاقي غيرها
نور:طب انا هروح الشغل وأنا راجعه هجيب العيش
آنيتا:خدي بالك من نفسك بس
""نور بتنزل من البيت وبتروح آنيتا تقفل وراها بتطلع نور علي الطريق في نفس الوقت كان نوح لسه واصل المستشفي وكان في حاله من الخوف بسبب التسجيل بتاع الراديو اللي نور وآنيتا مسمعهوش نزلت نور بتشتغل في محل خضار وفواكهه تبع الحكومه الموزع الرأيسي للمنطقه""المواطن بيشتري منها بعملات معدنيه لونها اصفر تشبهه الجنيه الذهب بس هيا مش ذهب اسمها شيك""بتوصل موزع الخضار وبتاخد لبسها بتاع الشغل وبتدخل تغير وبتخرج ومع زبون في زبونه بيجيلها واحد شاب من شكله تحسه خطر اصلا.
الشخص:عايز ب٢ شيك بطاطس
نور:حاضر ثواني
""نور بتلف وشها وبتجيب شنطه ورق وبتحط فيها ٤ بطسطيات ومع لفه عينها بتشوف الشخص اللي بيشتري ده بيخبي تفاح من المعروض في قلب هدومه""
نور:انته بتسرق ايه.؟؟
الشخص:بتسرق ايه اي انا ايدي في جمبي اهو انتي دماغك مش معاكي ولا اي
نور:انته خدت تفاح وحطيته في قلب هدوومك طلع اللي انته اخدته
الشخص:خلصي اللي انا عايزه عشان امشي هاا يلا
نور:مش هتاخد حاجه غير لما تطلع اللي انته اخدته""بتمد ايدها تطلع اللي هو مخبيه بيزق فيها وشده من هنا علي شده من هنا الشاب بيطلع سكينه صغيره وبيشقلها دراعها نور بتمسك دراعها والواد بياخد كيس البطاطس وبيطلع يجري بتشوفه كاميرات طيرات المراقبه اللي في الشارع اللي بتلف وبتراقب اللي وراها.
((شكل الطيااره))

[{•نـــــــــــوح•}]
""نوح في المستشفي في وسط الناس مقعد واحد متعور في دماغه وبإبره وخيط بيلمله الجرح في نفس اللحظه داخله نور بطولها لافه دراعها بقماشه والدم بيسيل علي كف ايدها بتجري عليها ممرضه بتشوفه بتندهلي بشاورلها تدخلها اوضه لحد مخلص الراس اللي ف ايدي دي""
الممرضه بترجعلي:جرح غويط وطويل
أنا:طهري الجرح لحد مجيلك طيب يلا
الممرضه:ماشي يا دكتور
""بكمل خياطه وبلصقله الجرح بالشاش واللصق الطبي وبتجهه للأوضه بلاقي نور قاعد علي السرير قاعده مش نايمه والممرضه قاعده وماسكه دراعها الممرضه بتشوفني بتقوم من علي الكرسي مكانها وبمسك دراع نور اللي كانت بتتوجع جامد وكان جرح غويط وكبير فعلا""
أنا:كنتي بتتخانقي عشان ايه.؟؟
نور:اهه كان بيحاول يسرقني فباخد حاجتي راح معورني
أنا:عرفاه ولا اي
نور:لو شوفته اعرفه بس انا معرفهوش ومشفتهوش قبل كده
أنا:هيحرقك شويه عشان الجرح كبير
""نور بتهزلي دماغها ويخرااابي علي جمالها بحط مطهر علي قطنه وبطهر في الجرح وحاسس بتوجع نور وانا ماسك ايدها جبت ابره وخيط وشكيت وبقيت بخيطلها الجرح وانا بحاول اتكلم معاها بخفف عنها الوجع لحد مخلصت وبدأت الفلها شاش علي ايدها""
أنا:بصي بقا انتي هتخدي المرهم ده هتدهني منو عادي جداً وبعد يومين هتجيلي او لاي حد هيكون موجود هيغيرلك علي الجرح
نور:شكراً جداً يا دكتور..حضرتك عايز كام عمله مني
أنا:كده كلو ٦٠ شيك
نور:٦٠ شيك.؟؟فكلي الجرح تاني
أنا:لما انتي مش معاكي عملات مقولتيش من الأول لي
نور:مكنتش فاكره غالي كده
أنا:هو اصلا ببلاش بس انا بشوف رد فعلك
نور بتبتسم:بجد انا اتخضيت جامد كنت هفك الجرح تاني
أنا:مش للدرجه يعني هو بس حساب المرهم ٥٠ شيك
نور بتضحك:لا مش كل مره خلاص مش هتعملها تاني
أنا:خلاص الصرف بره المرهم ب اتنين شيك بس هتدفعيهم بره
نور:ميش حاجه ببلاش خالص
أنا:انا كشفي وكلو ببلاش اهو العلاج خاص بالمستشفي
نور:شكراً ليك جدا يا دكتور...
أنا:اسمي نوح دكتور نوح مش نوح بس
نور مبتسمه:اكيد دكتور نوح يعني
الممرضه:في حاله حرجه في الأوضه ٦ يا دكتور
أنا:حاضر حاضر جاي وراكي

[{•مـــركـبـــه الـفـضـائـيـيــــن•}]

""الجميع يراقب تحرك الفضائيين اللي واقفين مكانهم مش بيحاولو يدخلو البلد طيارات المراقبه متابعاهم..الي حين اللحظه اللي معاها بينكتب اول سطر من سطور النهايه..بيحصل زي هزه أرضيه قويه مصدرها غير معلوم بتستمر لمده ١٩ ثانيه في اللحظه دي الكل خرج من بيوته يجري البيوت وقعت ولعت هزه قويه جداً دمرت العالم الهزه كانت في الكوكب كله في الخمس دول البيوت وقعت اصلب مبني اللي هو مبني آلميريا انهار الجزء العلوي منه النار مشتعله بقوه في كل مكان نوح خرج من المستشفي اللي وقعت في قلب بعضها نور بتجري في الشارع زي المجنونه عايزه توصل لصحبتها ام نوح علي ضهرها في قلب البيت ووشها غرقان بالدم بعد مسقف البيت وقع عليها وماتت في لحظه من اللحظات بيطلع حوالي ٧ صواريخ من المركبه اللي دخلت من الفضاء في الجو وبيفرقعو في الجو وكل من ينظر لهم يسقط في الأرض نوح بيجري وتعبان عايز يوصل لأمه خايف تروح منه في لحظه اطلاق الصواريخ بينظر للسما ثواني وعينه بتقفل لوحدها وبيسقط علي الأرض وبتسود في عينه...........................
[{•نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الأول•}]
عاش ياض يا مشرفنا بس برضو هكسب مليش فيه 😂😂😂😂♥️

• عجبني
  • عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
عاش ياض يا مشرفنا بس برضو هكسب مليش فيه 😂😂😂😂♥️
اهو انا معنديش مشكله اني ابقا الاخير حتي يعني انته عارف اني داخل بالحب كده وبدعي اني انزل الجزء التاني😂😂😂والبركه فيك🤝

• بيضحكني
  • عجبني
  • بيضحكني
  • عجبني
  • بيضحكني
  • عجبني
عوده حميده وبدايه مبشره أوي بقا😂🏃

• بيضحكني
  • عجبني