NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

امتي بتعرف تسامح حد ازاك او جه عليك
ازاي بتعديها كده او بطنش
حاجه نفسي اتعلمها بس مش عارف خالص لازم اخد حقي حتي لو هولع الدنيا بس دا اللي برتاح بيه
لو حد جابلي ازى مثلا مبسيبوش بس لو كلمة ضايقتني موضوع ضايقني حاجة زي كدة بنسي و مبحطش في دماغي

• عجبني
التفاعلات: اسنانجي
بص هو كل شيخ وله طريقه بس الدنيا علمتني أنه ف العداوة بالذات اوقات كتير مينفعش تبقى واضح لأن وضوحك بيخسرك المفاجاه
والناس مذاهب .
عن نفسي لما بيكونلي عدو برميله رساله عارف انها هتوصله " واللي على رأسه بطحه بيحسس عليها" و بشوف رد فعله وغالباً أن مكنش دايما ردود الفعل بتبقى 3 حاجات
اول واحد يجيلك يكلمك ويوضحلك و ده اشيله فوق راسي
وتاني واحد يجيلك برضه ويكلمك و يقولك هو ده اللي عندي و إن كان عاجبك وهات اخرك وده برضه احترمه لانه صريح ف عدوته
وتالت واحد ده بقى اللي ينطبق عليه " أن كان لا مفر من أن تؤذي أحدهم فلتؤذه بقسوه تجعلك لا تخاف انتقامه " بيعمل عبيط و كأنه معملش حاجه مع أنه بيمشي يطبش بالكلام بس مبياخدش باله و ده تبيتله لحد ما يقع تحت ضرسك ومتحلهوش
الاغلبيه بيبقي النوع التالت نوع ابن وسخه عايز الضرب علي دماغه و يتفشخ

بحس ان ده فعليا بيأذيك انت اكتر ، بيعطلك عن حاجات اهم و بعدين لو عملت كده ايه فرق الي بينك و بينه ؟ خد حقك ديه حاجه اكيده بس مش بي نفس الاسلوب
خد وقتك انك تزعل او تغضب بس خليك فاكر انك كل ما بتتمسك بي مشاعر ديه كل ما انت و بس الي بتتأذي هو مبيتأذيش في حاجه ،تقبل بقي الي حصل و تقبل ان مش كل الناس كويسه و ان فيه ناس كتير مؤذيه بلا سبب ممكن ده يخفف من حده غضبك شويه
انا معاكي ان دا بيبقي اذي بس الاذي الاكبر ان اللي قدامك يحس بضعفك و انك ملكش لازمه و لا ليك شخصيه اصلا

ازاي بتعديها كده او بطنش
حاجه نفسي اتعلمها بس مش عارف خالص لازم اخد حقي حتي لو هولع الدنيا بس دا اللي برتاح بيه
مش كل حاجة ينفع نسامح عليها ... و حتي لما بسامح مفيش حاجة بترجع زي الاول

• أتفق
انا معاكي ان دا بيبقي اذي بس الاذي الاكبر ان اللي قدامك يحس بضعفك و انك ملكش لازمه و لا ليك شخصيه اصلا
ديه نظرتك انت مش نظرته هو علشان كده انت مش قادر تعدي الموضوع
و لو ديه نظرته تقدر تقولي شخص زي ده تقدر تعتبر وجهه نظره صح اصلا او رأيه ليه قيمه ؟
لو بتحاول تسامح كده من غير ما تاخد رد فعل علي الإساءة الي حصلتلك عمرك ما هتعرف علشان كده قولتلك خد حقك
بس سؤال انت عايز تسامح ولا تنتقم علشان انا دوخت منك

• بيضحكني
الاغلبيه بيبقي النوع التالت نوع ابن وسخه عايز الضرب علي دماغه و يتفشخ
ترقد بقى ا معلمي لحد ما يجيلك تحت منك

• أتفق
برقد و برقد جامد لحد ما افشخ اللي جابوه
انا معاك يا رايق
شوف انت مين مضايقك وانا كده كده بحب الحاجات دي 🌚🌚

الموضوع مش دراع و ضرب و كده
الموضوع ان اللي بيغلط فيا لو بعد زمن لازم ابقي فاكر و اخد حقي
في مواضيع عادي تسامح فيها وفى مواضيع تانيه لا

• أتفق
ديه نظرتك انت مش نظرته هو علشان كده انت مش قادر تعدي الموضوع
و لو ديه نظرته تقدر تقولي شخص زي ده تقدر تعتبر وجهه نظره صح اصلا او رأيه ليه قيمه ؟
لو بتحاول تسامح كده من غير ما تاخد رد فعل علي الإساءة الي حصلتلك عمرك ما هتعرف علشان كده قولتلك خد حقك
بس سؤال انت عايز تسامح ولا تنتقم علشان انا دوخت منك
و **** انا اللي دايخ و منا عارف ايه اللي بيحصل بس اللي اعرفه اني مش بعرف اسامح ولا اتنازل عن حقي 😂😂😂😂

حط قدامك دايما ان الدنيا دواره
النهارده عندي بكره عندك في اي حاجه وكل حاجه

حط قدامك دايما ان الدنيا دواره
النهارده عندي بكره عندك في اي حاجه وكل حاجه
ماشي ما النهارده انت جيت عليا بكره يبقي ليا

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ازاي بتعديها كده او بطنش
في كل صلاااة وفي كل دعاااء بطل من ربنااااا ياخدلي حقي منهم ومش بسامحهم ابدا ولو كانه على فراش المووت

• أتفق
في كل صلاااة وفي كل دعاااء بطل من ربنااااا ياخدلي حقي منهم ومش بسامحهم ابدا ولو كانه على فراش المووت
اهو دا نوع من انواع الانتقام لانه لو حصل بيبقي صعب

• أتفق
التفاعلات: Sense 🌹queen
  • أتفق
  • أتفق
مبعملش حاجه غير ان بسامح وده الي بيخليهم يحو عليا اكتر

• معجبنيش
مبعملش حاجه غير ان بسامح وده الي بيخليهم يحو عليا اكتر
اهي دي اكتر غلطه في التسامح بيحسو بضعف اللي قدامهم فبيكملووو