NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة واقعية النهاية ليها بداية مختلفة | السلسلة الأولي | ـ عشرة أجزاء 4/2/2023

حضرتك لم كتبت الكومنت الاول وانت مش فاكر اسم القصة لي مقولتش عشان متتفهمش غلط او تطلع الكاتب بصورة مش كويسة قدام الناس, خصوصا ان بعض الناس هجمته علي القصة الاولي و معني الكومنت بتاع حضرتك ال انت عملته علي القصة التانيه ان انت بتتهم الكاتب ب السرقة و التقليد و متقولش انا كنت بدعمه لا ده مش دعم معني ان حضرتك تقول ان القصة شبيهه يبقا هو سارق الفكره و الطريقة و ده معناه هجوم يا بيه.
نيجي بقا ل نقطة مش فاكر , لو انا حاليا جيت قولت ل حضرتك انا شوفتك بتتناك مش شخص ما " هذا مثال و ليس تطاول" وسكت. انت اكيد هتتنرفز و هتشتم و تزعل وده حقق و ساعتها هتيجي تسألني طب ده كان فين و مع مين و فين الدليل. لو انا قولت معرفش او مش فاكر يبقا انا ساعتها اي بهاجمك و بتبلي عليك وسيء لسمعتك ك شخص محترم ولا هتقول ده ال قال مكنش يقصد كده . محتاج اجابة
اولا معنى كلامى انى مش فاكر
انا مش فاكر قلتله انى مش فاكر قبل كده ولا لا
و ثانيا انا شبه متاكد ان ده مش معناه سرقتها وده انا شبه بوضحه فى كل تعليق
ثالثا انا لم اهاجمه و التشبيه ال انت شبهت بيه ال انا قلته بتشبيهك يفتقر الى التماثل فى جوانب كتير اولا ده هجوم و ثانيا انا قلت سبب الشعور بانها متشابها ومشفاكر اسم القصة وان افكار القصص لا نهائية انما انت بتقول شوفتك اتنكت طب ماشى ده هجوم واضح وفعل دنيء
انت بتشوف الناس بتتناك كتير كده لا طبعا فاهم
وهل وضحت ان ده فيه نسبه معرفة وعدم معرفة لا طبعا انا شايف ان مثالك لا يحمل تطابق و انه ما اكثر من محاولة تعصيب لى

• عجبني
التفاعلات: Crasco
خلاص خلاص يا Rain وانا بشكرك علي الكلام الحلو ده . بس كفاية عشان الناس تعرف توصل للجزء الجديد بسهوله عشان الكلام مش هنوصل منه لحاجة ده رأي الراجل و هو حر فيه هو شايف ان هو صح و كل واحد ليه وجهة نظر مختلفة عن التاني.
يا جماعة الجزء الجديد في اول الصفة 5

• عجبني
يا ابنى بقولك افكار القصص كتير وقاريء بال الافات من القصص اكيد مش هكون فاكر اسم القصة ال فيه احتمال من تشابه بعض الاحداث لقصتك

• عجبني
ومكتش اعرف ان تعليقى كان وحش وبذيئ اوى كده او انه ممكن يضايقك اصلا سبق وقلت لك انا معرفكش عشان اسوء سمعتك او سمعة قصتك او او

ولو انت شايف انا غلط فيك بشكل او بآخر انا بعتذر لك

واتمنى الصورة وضحت عندك

• عجبني
اولا معنى كلامى انى مش فاكر
انا مش فاكر قلتله انى مش فاكر قبل كده ولا لا
و ثانيا انا شبه متاكد ان ده مش معناه سرقتها وده انا شبه بوضحه فى كل تعليق
ثالثا انا لم اهاجمه و التشبيه ال انت شبهت بيه ال انا قلته بتشبيهك يفتقر الى التماثل فى جوانب كتير اولا ده هجوم و ثانيا انا قلت سبب الشعور بانها متشابها ومشفاكر اسم القصة وان افكار القصص لا نهائية انما انت بتقول شوفتك اتنكت طب ماشى ده هجوم واضح وفعل دنيء
انت بتشوف الناس بتتناك كتير كده لا طبعا فاهم
وهل وضحت ان ده فيه نسبه معرفة وعدم معرفة لا طبعا انا شايف ان مثالك لا يحمل تطابق و انه ما اكثر من محاولة تعصيب لى
ارد علي الكومنت ده الاول, انت بتقول ان المثال يفتقر الي التمثيل في جوانب كتير . طب لو قولت حاسس ان شوفت الشخص ده بيتناك قبل كده هل ده يفتقر مظنش لان دي نفس الطريقة ال انت قولت بيها الكومنت بتاعك ولو مش فاكر ارجع اقرأ الكومنت تاني.
وانا هعصبك لي انت مين اصلا طب انا مهندس و الكاتب دكتور معلش انت اي عشان اجي عليك او اقول كلمه تعصبك و الكلام ده . انا كنت بوصل ليك رساله ان انت و انت مش حاسس ممكن تظلم حد تاني منغير ام تحس . والكاتب الصراحة قمه في الاخلاق و بيتكلم بكل احترام.
حضرتك قولت شبه متأكد وهل كلمه شبه ينفع يعتمد عليها في كلام قد يضر شخص معين

• عجبني
يا ابنى بقولك افكار القصص كتير وقاريء بال الافات من القصص اكيد مش هكون فاكر اسم القصة ال فيه احتمال من تشابه بعض الاحداث لقصتك
نيجي للكومنت ده . حضرتك قرأت قصص كتير ده شيء جميل بس الكاتب و انا نفس الكلام و انا متأكد ان انا مشوفتش اي حاجة شبيهه ولا مكنتش اتكلمت معاك دلوقتي . حضرتك من الادب و الاخلاق ان انت تحترم ال قدامك و تقدر مجهوده و متقولش كلمه غير و انت متأكد 100% منها و تكون عارف معني كل كلمه هتقولها ممكن توصلك ل فين . وزي م انت بتقول احنا وراء شاشات يعني انت متعرفش الكاتب و متعرفش هو بيتعب ازاي عشان يكتب الجزء او القصة ازاي ف لازم تقدر تعب الراجل . ام بقا عدم الاحساس ف مهما كنا وراء شاشات لازم تعرف ان الكلمه ال انت بتكتبها ممكن تضيع شخص معين خصوصا ان في ناس كتير بتصدق كلام النقاد منغير ام تفكر فيه .... الكلام ال انا بقولهولك ده كلام للزمن عشان متشلش ذنب حد بسبب كلامك منغير ام تاخد بالك .
معلش يا علي بس كنت عايز اوصل فكرتي للراجل ده عشان المستقبل مش بس القصة دي

• عجبني
ارد علي الكومنت ده الاول, انت بتقول ان المثال يفتقر الي التمثيل في جوانب كتير . طب لو قولت حاسس ان شوفت الشخص ده بيتناك قبل كده هل ده يفتقر مظنش لان دي نفس الطريقة ال انت قولت بيها الكومنت بتاعك ولو مش فاكر ارجع اقرأ الكومنت تاني.
وانا هعصبك لي انت مين اصلا طب انا مهندس و الكاتب دكتور معلش انت اي عشان اجي عليك او اقول كلمه تعصبك و الكلام ده . انا كنت بوصل ليك رساله ان انت و انت مش حاسس ممكن تظلم حد تاني منغير ام تحس . والكاتب الصراحة قمه في الاخلاق و بيتكلم بكل احترام.
حضرتك قولت شبه متأكد وهل كلمه شبه ينفع يعتمد عليها في كلام قد يضر شخص معين
انا لو سمعتك بتقول حاسس انك شوفت واحد بيتناك اكيد مش هاخد فى بالى و هطنش مش همسك فى الكلمة يعنى وزى ما قولت لك النيك غير الاقتباس

ومش قصدى انك تعصبنى يعنى تعصبنى قصدى انك تشبهنى بشىء كائن بيتناك ده اقرب الى المحاولة الى اخراجى عن الاحترام

• عجبني
نيجي للكومنت ده . حضرتك قرأت قصص كتير ده شيء جميل بس الكاتب و انا نفس الكلام و انا متأكد ان انا مشوفتش اي حاجة شبيهه ولا مكنتش اتكلمت معاك دلوقتي . حضرتك من الادب و الاخلاق ان انت تحترم ال قدامك و تقدر مجهوده و متقولش كلمه غير و انت متأكد 100% منها و تكون عارف معني كل كلمه هتقولها ممكن توصلك ل فين . وزي م انت بتقول احنا وراء شاشات يعني انت متعرفش الكاتب و متعرفش هو بيتعب ازاي عشان يكتب الجزء او القصة ازاي ف لازم تقدر تعب الراجل . ام بقا عدم الاحساس ف مهما كنا وراء شاشات لازم تعرف ان الكلمه ال انت بتكتبها ممكن تضيع شخص معين خصوصا ان في ناس كتير بتصدق كلام النقاد منغير ام تفكر فيه .... الكلام ال انا بقولهولك ده كلام للزمن عشان متشلش ذنب حد بسبب كلامك منغير ام تاخد بالك .
معلش يا علي بس كنت عايز اوصل فكرتي للراجل ده عشان المستقبل مش بس القصة دي
شكرا للنصيحة
بس معلش احب اقول ان الموضوع واخد اكبر من حجمه
لان ده مش تعليق سلبى ولا مسيء للقصة خالص

وشكرا مرة تانية وتحياتي ليك وللكاتب

• عجبني
التفاعلات: Crasco و Rain
انا لو سمعتك بتقول حاسس انك شوفت واحد بيتناك اكيد مش هاخد فى بالى و هطنش مش همسك فى الكلمة يعنى وزى ما قولت لك النيك غير الاقتباس

ومش قصدى انك تعصبنى يعنى تعصبنى قصدى انك تشبهنى بشىء كائن بيتناك ده اقرب الى المحاولة الى اخراجى عن الاحترام
لا لا حاسب خروج عن الاحترام اي انا قولت علي سبيل المثال ولا اقصد التطاول ياريت متحولش تقولني كلام او تحاول توصلني ان انا غلط فيك . وبعدين انت بتقول ان حاسس دي عادي ده شيء راجع ليك انت بس ناس تانيه لا . عشان ننهي الكلام ده عشان مش فاضي. يبني بعد كده خد بالك من كلامك و متقولش حاجة غير و انت 200% مش حتي 100% متأكد منه عشان متشلش ذنب حد

• عجبني
التفاعلات: Crasco و Fucker22
انا عايز انام في حد هيتكلم تاني 😅😅😅

• عجبني
لا لا حاسب خروج عن الاحترام اي انا قولت علي سبيل المثال ولا اقصد التطاول ياريت متحولش تقولني كلام او تحاول توصلني ان انا غلط فيك . وبعدين انت بتقول ان حاسس دي عادي ده شيء راجع ليك انت بس ناس تانيه لا . عشان ننهي الكلام ده عشان مش فاضي. يبني بعد كده خد بالك من كلامك و متقولش حاجة غير و انت 200% مش حتي 100% متأكد منه عشان متشلش ذنب حد
يا راين انا مقولتش انك مش محترم
بس انت كاتب فى تعليقك لو انا شوفتك بتتناك
انا بقول ده اشبه بى محاولة اخراجى عن سياق الاحترام

التعديل الأخير:
  • عجبني
انا عايز انام في حد هيتكلم تاني 😅😅😅
هههههه وانا كمان يسطا مسحول طول اليوم في الكليه 😂😂😂😂

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: Crasco و Fucker22
يا رانى انا مقولتش انك مش محترم
بس انت كاتب فى تعليقك لو انا شوفتك بتتناك
انا بقول ده اشبه بى محاولة اخراجى عن سياق الاحترام
خلاص خلاص محدش يكتب حاجة تاني كفاااااااااااية في اي

• عجبني
خلاص انا مش هكتب تانى انا كنت بحاول اوضح الموقف لا اكثر

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ثانيه واحد ياعم ده بيقولي راني اي ياعم هو انا عصير انا اسمي Rain يعني مطر و ده اسم الشهر تيجي انت تقولي راني 😂😂😂. خلاص عشان علي مش مشكله اهم حاجة تكون الفكره وصلتك

• عجبني
التفاعلات: Crasco و مرحب
ثانيه واحد ياعم ده بيقولي راني اي ياعم هو انا عصير انا اسمي Rain يعني مطر و ده اسم الشهر تيجي انت تقولي راني 😂😂😂. خلاص عشان علي مش مشكله اهم حاجة تكون الفكره وصلتك
اي ده هو انت مطر بتاع تالته عماره جامعة الازهر ؟؟؟؟؟؟؟؟

• عجبني
اي ده متقولش ان انت كمان في جامعة الازهر
لا ياعم انا طب الزقازيق بس راشق عندكم كل يوم مدرج تلاته مع فوزي . بقولك اي تعالي برايفت

• عجبني
فوزي الدحيح ولا مين . اقولك تعالي برايفت عشان الناس

• عجبني
اها
فوزي الدحيح ولا مين . اقولك تعالي برايفت عشان الناس
اها . كل يوم بكون موجود في المدرج الكبير . انت لسه بتروح كلية البنات ولا بطلت

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة