NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة واقعية النهاية ليها بداية مختلفة | السلسلة الأولي | ـ عشرة أجزاء 4/2/2023

هلا يا شباب, سوري علي التأخير بس احنا في اسبوع امتحانات و اكيد الكل عارف الشهر ده بيكون بضان + لو دكتور او دكتوره اتناك عليك وقال يلا في شابتر زيادة هيكون في الامتحان اليوم ال قبل الامتحان بليل . حاجة في قمه البضان. القصة بجد مكتوبة من امبارح بس النت و البضان بتاع الدكتورة خلاني مش فاضي انزل القصة حتي انا دلوقتي بنزلها من الفون من قلب الجامعه. طبعا الجزء ال فات كان صغير شوية بس انا كنت قاصد عشان الجزء الخامس كبير اوي و مليان احداث.

التعديل الأخير بواسطة المشرف:
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
بص القصة الدراما فيها جميلة جدا ولكنها فيها تشبه للقصة اخرى كانت على الموقع القديم ولكن مضمون الدراما كان جميل جدا فيها بصراحة حلوة كمل يا مان بالتوفيق
في البداية عايز اشكر حضرتك علي الكومنت , بس في استفسار بسيط جدا اتمني حضرتك توضحه ليا. اي اسم القصة المشابها ليها + لو القصة شبه قصة تانيه حضرتك دخلت و قرأتها للاخر و عملت كومنت عليها لي كان ممكن بكل بساطه تقفل القصة خالص. احب اشكرحضرتك و ياريت حضرتك لم تقول كلمه بعد كده تقول اسم القصة في نفس الكومنت عشان اقدر ارد عليك عشان في شخص دخل و عمل كومينت شبيه من بتاع حضرتك ولم سألته اي اسم القصة او حتي احداثها جاب ورا . ف اتمني حضرتك لو القصة مقلده متدخلش تقرأها تاني او تعمل كومنت .... شكرا

• عجبني
ههههه يا fcker اسمع بس احنا بشر بننسى ونفتكر بنظن حجات كتير
ثانيا انت عندك مشكلة في حكاية القصة شبه قصة طب فيها ايه انا ممكن اكون غلطان وممكن اكون صح انما انا مش عايزك توقف مش بعمل كده بقصد انم توقف القصة انت حاسب كده وده مع احترامي ده فى خيالك
كتاب عظماء كتير فى المنتدى وخارج المنتدى ليهم قصص افكارها مألوفة ولو حد بعتلهم انك قصتك متشابها مع قصة بيقول ايه يعنى انا ليا اسلوبى والناس بتحبه ناس بيكبروا دماغهم انما انت بتمسك فى الكلمة ومع احترامي بتتقمص انا لا اواجه مشكل البتة انا لا يهمنى شئ انما انا بحب كل حاجة جميلة وبزعل لو مكملتش بس فى الاول والاخر هزعل لحظه
ولو انت فاكر ههههههههه انى جبت ورا فا ده فى خيالك اولا هجيب ورا من ايه وليه انا بقول رأىّ فى القصة وبقول ال انا حاس بيه انت لا تقدر تعمل معايا حاجة ده موقع وموبايل و ما بخفش من اراء الناس فيا بس بحب نصحهم ليا
انا ديما لو لقيت فى حاجة صح اقولها اقولها ليه لا بس ب عقل

من الاخر

خلى عقلك كبير مفيهاش حاجه انى اقول حاسس انى شوفت شبها مش هيأثر فيك ولا فى متابعين القصة انا لا اجزم ان هى شبه واحدة ولا اقول انك سارقها انا بقول هى شبه ماشى

وقولت لك انت كاتب كويس خليك كاتب كبير فكر كا كاتب كبير

مع كل احترامي ليك ديه مجرد تنويهات بسيطة كده

تحياتي

• عجبني
جزء جامد فشخخخخخخخخخخخخخخ , عااااااش نيك .
يسطا انا مش عايزك تحط في بالك الناس البضان ال بتدخل تكتب كومنت سلبي , الناس دي ل ام حقوده او داخل يبيض علي الكاتب و لو هو مش عجباه القصة مكنش كمل قراءتها للاخر. بس هرجع تاني و اقولك دول المصريين ودي طريقتهم. انت ل تفكك منهم ل ام تكلم الاشراف يتعامل معاهم . و هو لو قرأ قصة زيها كان قال علي اسمها.
بص انا منكرش ان انا مواحد من الناس ال قالت ان انت قلدت فكره عاوينت. بس احترمت فيك الصراحة وان انت قولت لوحدك ان القصة دي فكرتها متاخدا من قصة عاوينت , وعشان كده اول كومنت كتبته ليك شكرتك علي مجهودك و طريقتك في الكتابه و تفكيرك ال خلي القصة من قصة المصير المزعوم ل قصة عودة الالفا, ان تفكيرك يخلي بس اول جزء مشابه و الباقي مختلف تماما عن القصة القديمه لا و مش بس كده من وجهة نظري ان قصة عودة الالفا احسن من المصير المزعوم.
بجد انت كاتب موهوب و اصبحت ايقونه في عالم القصص . ايقونه ب اسم علي الكردي

• عجبني
و لو ان ما قراتش تعليقى بالكامل
هتحس انه تعليق سلبى
مع انى مش عارف من امتى ان احتمالية تطابق قصة مع أخرى بنسبة او باخرى ديه اهانة بس الناس حسسوك انه كمنت سلبى
و الخ
اظن انك ادركت مقصدى
وده للزمن لو بقيت كاتب اعلى من كده ازاى تقابل تعليقات الناس بانواعها
بنائة
او سلبية
او شكر

وطبعا انا بتشرف بانى مصرى عشان اكون طلعت المصريين بصورة حلوة و دماغهم الكبيرة واحترامهم و منطقيتهم

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ههههه يا fcker اسمع بس احنا بشر بننسى ونفتكر بنظن حجات كتير
ثانيا انت عندك مشكلة في حكاية القصة شبه قصة طب فيها ايه انا ممكن اكون غلطان وممكن اكون صح انما انا مش عايزك توقف مش بعمل كده بقصد انم توقف القصة انت حاسب كده وده مع احترامي ده فى خيالك
كتاب عظماء كتير فى المنتدى وخارج المنتدى ليهم قصص افكارها مألوفة ولو حد بعتلهم انك قصتك متشابها مع قصة بيقول ايه يعنى انا ليا اسلوبى والناس بتحبه ناس بيكبروا دماغهم انما انت بتمسك فى الكلمة ومع احترامي بتتقمص انا لا اواجه مشكل البتة انا لا يهمنى شئ انما انا بحب كل حاجة جميلة وبزعل لو مكملتش بس فى الاول والاخر هزعل لحظه
ولو انت فاكر ههههههههه انى جبت ورا فا ده فى خيالك اولا هجيب ورا من ايه وليه انا بقول رأىّ فى القصة وبقول ال انا حاس بيه انت لا تقدر تعمل معايا حاجة ده موقع وموبايل و ما بخفش من اراء الناس فيا بس بحب نصحهم ليا
انا ديما لو لقيت فى حاجة صح اقولها اقولها ليه لا بس ب عقل

من الاخر

خلى عقلك كبير مفيهاش حاجه انى اقول حاسس انى شوفت شبها مش هيأثر فيك ولا فى متابعين القصة انا لا اجزم ان هى شبه واحدة ولا اقول انك سارقها انا بقول هى شبه ماشى

وقولت لك انت كاتب كويس خليك كاتب كبير فكر كا كاتب كبير

مع كل احترامي ليك ديه مجرد تنويهات بسيطة كده

تحياتي
احب اقولك يا مرحب حته ان انا كاتب كبير و الهبل ده مش بيفرق معايا اطلاقا انا بكتب بس عشان اشغل وقتي الفاضي مش عشان ابقا كاتب كبير او ايقونه او اي حاجة من الكلام ده. انا ك علي بحب افرح الناس التانيه ولم كتبت اول قصة كنت فاضي و ساعتها صحابي عرضوا عليا اكتب قصص و لم فكرت في قصة اكتبها كتبت عودة الالفا يعني كان فراغ و قولت انزلها علي موقع من مواقع القصص و في البداية نزلتها علي arabincest و بعدين نزلتها هنا و كان بيس بالنسبة ليا ادخل كل فتره انزل جزء و اقرأ الكومنتات و لم لقيت الحوار بيبضن قولت مش كاتب تاني وخلص الحوار. بس ناس كتير ليهم عندي كل التقدير و الاحترام طلبوا ان انا ارجع تاني و مع الوقت قولت خلاص هكتب تاني. و واحد من الناس دي قالي كلمه مش هنساها , قالي اكتب قصة جديده من تأليفك انت و نزلها و لو حد اتكلم يكون ليك كل الحق في الرد. قولت بيس ماشي. كده كده انا كنت بفكر في كده و قولت اكتب قصة النهاية لها بداية مختلفة و كنت متأكد 100% ان هي مش شبه اي قصة و ده عشان انا قرأت كل القصص ال كانت علي المنتدي القديم و كنت باخد بالي كويس ان ميكونش في تشابه و لو حتي بالاسماء.
جيت انت و قولت دي شبه قصه قراءتها علي المنتدي القديم . دخلت ليك وقولتلك قولي علي اسم القصة او حتي الاحداث قعدت انت تحوار و تقولي كتاب كتير بتجيب افكار من قصص تانيه و ده عادي و بتاع و قعدت تحور و تخرج من الحوار الرئيسي و هو اي اسم القصة , و معرفتش ترد . ام بقا حتة قماص و بتاع دي حاجة تخصني لو مش عجبك ياعم متقرأش لي حاجة تاني او حتي الغي المتابعه, ده واحد.
اتنين بقا انت داخل تضحك و جيبت ورا و ده في خيالك . طب ياعم انا لسه سؤالي موجود فين القصة ال فيها احداث مشابها و اسمها اي ومنغير تحوير. ياريت الومنت ال تعمله يكون فيه الاجابة و ميكونش خروج عن الموضوع الرئيسي. شكراااااااااااااا

• عجبني
التفاعلات: Crasco و Rain
هتحس انه تعليق سلبى
مع انى مش عارف من امتى ان احتمالية تطابق قصة مع أخرى بنسبة او باخرى ديه اهانة بس الناس حسسوك انه كمنت سلبى
و الخ
اظن انك ادركت مقصدى
بنائة
او سلبية
او شكر

وطبعا انا بتشرف بانى مصرى عشان اكون طلعت المصريين بصورة حلوة و دماغهم الكبيرة واحترامهم و منطقيتهم
ياعم مستقبل مين انا دكتور مش كاتب . الكتابة دي هواية😂😂

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: Crasco و Rain
هتحس انه تعليق سلبى
و الخ
اظن انك ادركت مقصدى
بنائة
او سلبية
او شكر

لا لا حاسب انا مصري و الكاتب برده مصري وكلنا بنفتخر بكده . بس المنطقيه يا استاذ ان انت لم تنتقد او تقول كلمه لازم تكون متأكد منها بالدليل القاطع. عشان لم حد يرد عليك تكون قادر وعلي استعداد للرد مش الخروج من الموضوع و الاخذ في الكلام عن طريق موضوع اخر ودي طريقة المصريين انهم لم يتزنقوا بيحوروا و يحاوله يخرجه من الموضوع عشان مش عندهم اجابة وده كان باين جدا من ردك

• عجبني
يباشا انا قولت لك انا مش فاكر

• عجبني
اظن كده انت خلاص نقطة قول لى ومتقولش
انا بقالى كتير فى الموقع ومستحيل تكون قريت كل القصص انا قريت قصص كتير اشكال وانواع قصص وقصص قصيرة ومشاغل كتير اكيد مش هكون فاكر لك اسم القصة خليك منطقى

• عجبني
يباشا انا قولت لك انا مش فاكر
خخخخخخ يبقا لم تفتكر تكتب كومنت مش تطلع تهاجم الناس يا بيه و تقول منطقيه . و تتكلم عن المصريين و انت بتسيء ليهم حاليا وانت مش واخد بالك

• عجبني
خخخخخخ يبقا لم تفتكر تكتب كومنت مش تطلع تهاجم الناس يا بيه و تقول منطقيه . و تتكلم عن المصريين و انت بتسيء ليهم حاليا وانت مش واخد بالك
😂😂😂😂😂😂😂 براحه علي الراجل يا جدع

• عجبني
لا لا حاسب انا مصري و الكاتب برده مصري وكلنا بنفتخر بكده . بس المنطقيه يا استاذ ان انت لم تنتقد او تقول كلمه لازم تكون متأكد منها بالدليل القاطع. عشان لم حد يرد عليك تكون قادر وعلي استعداد للرد مش الخروج من الموضوع و الاخذ في الكلام عن طريق موضوع اخر ودي طريقة المصريين انهم لم يتزنقوا بيحوروا و يحاوله يخرجه من الموضوع عشان مش عندهم اجابة وده كان باين جدا من ردك
انا مش بحور والدليل ان كل مرة بكون احاول اوصله انى ناسى وده مش هجوم افهم مش هجوم طب ه اهجمه ليه اذا انا بشجعه
كل مرة يكتب جزء

• عجبني
ياعم الناس دي مينفعش معاها براحة.

• عجبني
برضوا بسىء لل مصريين وهجوم ده مش هجوم
ده ال انا فاكره

• عجبني
وما زلت ها اتبعها عشان عجبانى
وما زلت ها اقولك كمل

• عجبني
التفاعلات: Crasco و Fucker22

😂😂😂😂😂😂😂 براحه علي الراجل يا جدع
هههه يا ابنى احنا ورا شاشه مفيش احساس
بحاجة احنا مش عارفين بعض اصلا

• عجبني
حضرتك لم كتبت الكومنت الاول وانت مش فاكر اسم القصة لي مقولتش عشان متتفهمش غلط او تطلع الكاتب بصورة مش كويسة قدام الناس, خصوصا ان بعض الناس هجمته علي القصة الاولي و معني الكومنت بتاع حضرتك ال انت عملته علي القصة التانيه ان انت بتتهم الكاتب ب السرقة و التقليد و متقولش انا كنت بدعمه لا ده مش دعم معني ان حضرتك تقول ان القصة شبيهه يبقا هو سارق الفكره و الطريقة و ده معناه هجوم يا بيه.
نيجي بقا ل نقطة مش فاكر , لو انا حاليا جيت قولت ل حضرتك انا شوفتك بتتناك مش شخص ما " هذا مثال و ليس تطاول" وسكت. انت اكيد هتتنرفز و هتشتم و تزعل وده حقق و ساعتها هتيجي تسألني طب ده كان فين و مع مين و فين الدليل. لو انا قولت معرفش او مش فاكر يبقا انا ساعتها اي بهاجمك و بتبلي عليك وسيء لسمعتك ك شخص محترم ولا هتقول ده ال قال مكنش يقصد كده . محتاج اجابة

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Crasco و Fucker22
برضوا بسىء لل مصريين وهجوم ده مش هجوم
ده ال انا فاكره
طب لم انت مش فاكر لي كتبت الكومنت منغير ام تتأكد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

• عجبني
انا لسه مستني اجابتك , عشان اشوف المنطقيه

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%