NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

انا معنديش مشكله حاليا في وجود ناس ميولها عكس المجتمع بلعكس بقي شئ طبيعي حاليا
حظرتك مافيش ميول عكس المجتمع
المجتمع مكون من كل الميول 😎 في مجتمعات عايشة فدورين : دور المدينة الكاملة و الدور الحقيقي الموجود الي ما بيتقالش

الشيطان بيبقي عارف كل سيرتهم من يوم ما اتولدوا وبيستحدم الخضوع اللي اتلقوه من المجتمع واحساسهم انهم ااقل من الاخرين وكمان ياسلام لو موفوش المعايير الاجتماعيه من الضخامه والطول والوسامه ولو مكنش الانسان قوي ومثقف هيزعل جامد

• أتفق
التفاعلات: زبي مولع فشخ
الشيطان بيبقي عارف كل سيرتهم من يوم ما اتولدوا وبيستحدم الخضوع اللي اتلقوه من المجتمع واحساسهم انهم ااقل من الاخرين وكمان ياسلام لو موفوش المعايير الاجتماعيه من الضخامه والطول والوسامه ولو مكنش الانسان قوي ومثقف هيزعل جامد
فعلا اتفق

المجتمع مكون من كل الميول 😎 في مجتمعات عايشة فدورين : دور المدينة الكاملة و الدور الحقيقي الموجود الي ما بيتقالش
المجتمع العربي صعب تقبل فيه كدا حاليا بس مع الوقت هيبقي شئ طبيعي ولو شايف غير كدا تعالي نتفاهم خاص 🤷‍♂️

المجتمع العربي صعب تقبل فيه كدا حاليا بس مع الوقت هيبقي شئ طبيعي ولو شايف غير كدا تعالي نتفاهم خاص 🤷‍♂️

انت كنت ماشي ضمن حدود معينة و تربية معينة لو في بيئة سليمة هتفضل كويس لكن لو البيئة فاسدة المنظومة هتختل
واحد فتح النت او قاعد مع زميلو أو زميلتوا و جربوا يعملوا شيئ شاذ عن المألوف و فجأة ايه دا مهو عادي طب ما شكله حلو و بتفضل تغوص في الدوامة دي
يعني انت مثلا متعود تشرب الشاي من غير سكر مرة واحدة حطيت ٤ ٥ معالق هتلاقي طعمه حلو مع أن كتره مضر مع انك عارف بس هو لذيذ و هكذا
و حاليا الدنيا ضيقة اوي و عالبحري و مفيش رقيب مفيش حدود زي الاول

فين هو المجتمع العربي هذا؟ هي الدولة العثمانية مش وقعت وًانتهينا 😂😂😂مش بقلك الواقع شيءً و الشيزوفرينيا شيء

• عجبني
التفاعلات: HazemElmasry
فين هو المجتمع العربي هذا؟ هي الدولة العثمانية مش وقعت وًانتهينا 😂😂😂مش بقلك الواقع شيءً و الشيزوفرينيا شيء
انتا مازلت في الشرق الاوسط مش في حوار باريس 😂

انت كنت ماشي ضمن حدود معينة و تربية معينة لو في بيئة سليمة هتفضل كويس لكن لو البيئة فاسدة المنظومة هتختل
واحد فتح النت او قاعد مع زميلو أو زميلتوا و جربوا يعملوا شيئ شاذ عن المألوف و فجأة ايه دا مهو عادي طب ما شكله حلو و بتفضل تغوص في الدوامة دي
يعني انت مثلا متعود تشرب الشاي من غير سكر مرة واحدة حطيت ٤ ٥ معالق هتلاقي طعمه حلو مع أن كتره مضر مع انك عارف بس هو لذيذ و هكذا
و حاليا الدنيا ضيقة اوي و عالبحري و مفيش رقيب مفيش حدود زي الاول
اتفق القيود قلت عن زمان

• أتفق
التفاعلات: زبي مولع فشخ
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
فهمني وجهه نظرك خاص عشان انت مصمم و واخد الموضوع شخصي 😂

ايه اسباب تحول ناس كتير انها تبقي بنوتي او سالب وكدا ايه السبب عشان مش فاهم اسبابهم ؟
الاسراف والترف.
الاجؤام واعتياده.
تكرار الجنس العادى واللجوء للجديد.
الترف والأسرار يؤدى لسرعة الملل فبيلجأ للشذوذ.
التربية طبعا . الدلع الشديد أو القسوة
المهم أن الشذوذ مش فطرى ومش طبيعى.

الاسراف والترف.
الاجؤام واعتياده.
تكرار الجنس العادى واللجوء للجديد.
الترف والأسرار يؤدى لسرعة الملل فبيلجأ للشذوذ.
التربية طبعا . الدلع الشديد أو القسوة
المهم أن الشذوذ مش فطرى ومش طبيعى.
اتفق معاك

سمعت ناس كتير انه بسبب تحرشات وهم صغيرين نمت جواهم الشهوة دي للاسف

• عجبني
التفاعلات: jjojja
بيحصل من الصغر زي ما حصلي اني وانا صغير تم الاعتداء عليا وانا مش فاهم حاجه واستمر الموضوع لحد مفهمت بس كنت خلاص مش قادر استغنا عن كده واتحولت بمشاعري كلها لبنوتي
يعني حسيت بإحساس حلو؟

• عجبني
  • ايه ده
التفاعلات: maya3000 و In the world

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%