NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• حبيته
التفاعلات: مرحب
كما هو موضح بالعنوان "المثاليه الكاذبة "
ده اول نقاش ونقطة محوريه فى شخصيتى اني مثاليه بشكل مبالغ فيه امام الناس لكن بيني وبين نفسي بعاني
هل شخصية بالمواصفات دي مقبوله ؟
بصى جملة معلقة معايا دايما
" انا مش كامل المواصفات لكن مستور عن الناس"

اقدر استنتج ان سنك فوق ال30
اقدر استنتج انك قدام الناس عادي قيمتك كبيرة وتتريخ شغلك كبير
لكنك نفس الوقت ف حياتك او بينك وبين سريرك عندك شهوة مبالغ فيها ودا بيخلييكي تحسي بالاحساس دا

• عجبني
التفاعلات: المتناااااااكة
طب ليه نبقا مثاليين

ده اول نقاش ونقطة محوريه فى شخصيتى اني مثاليه بشكل مبالغ فيه امام الناس لكن بيني وبين نفسي بعاني
كلنا نفس الشخص نراعي الناس في تعاملنا و قليل ما نبرز ما بداخلنا ٫٫٫نحاول نحسن صورتنا ولا أحد. كامل

مفيش حد مثالي لدرجة المثاليه الكامله

محدش فينا مثالي بس الناس من كتر الكلام ف بنحاول نبان بقي المحترمين اللي مفيش منهم اتنين عشان محدش يمسك علينا حاجه وكده بس انا بشوف اني مش مختاج ابان مثالي قد م محتاج ابين تفكيري

ايه تعريفك للمثالية؟ من وجهة نظرك

لازم تقبلي نفسك الاول

افهم من كلامك إنك بتاخذي كثير على روحك، وتحبي ترضي الناس وتصبري لو حد غلط معاك، ويمكن عندك إستعداد تتنازلي عن حاجات كثير، ولو حد مش متربي يسئ اليك، تفوتي وتسكتي.. بس لما تبقي مع حالك تندمي.. ده يبقى عدم ثقة بالنفس، وشخصيتك مش قوية، قدرتك على التحمل كبيرة.. ودي حالة تبقى طبيعية في بداية الحياة، لكن مع الزمن نتغلب عليها ونصبح أكثر توازنا وقادرين نحمي مصالحنا ونفوسنا.

لسه قايلة ل واحد كلنا هنا شيوخ منصر

هحكيلك موقف بسيط جدا يبين ليكى اد ايه انا مستحقرة حياتى
فى تويلت فى المكان اللى انا بعمل فيه فوجئت بصوت فيلم بورن شغال بجانيى طبعا ومع عدم مراعه لادني حدود الخصوصيه طلعت فورا وفضلت واقفه لحد ما احدي الطالبات طلعت من التويلت ونهرتها بشده فى مكتبى لدرجه انى بكيت بشدة على بكائها بعد ما ماشيت من المكتب
على الرغم انى بدخن وبشرب وبتفرج على بورن يعنى لو نهرتنى زى منهرت الطالبة دي اكيد مش هسحمل ساعتها
سارة انا بعاني بين شخصيتين شخصيه متزمته جدا وفورمال لابعد حد تقدرى تتخيله فى كل كلمه وكل فعل بتعمله وشخصيه فري جدا بين اربع حيطان فى المنزل !!
وحاسه بالذنب
عاوز ززك ضروري جدا جدا

الحالة هي معظم الناس بتعاني منها..عالأغلب قلة ثقة بالنفس وخوف من نظرة العالم تجاه الشخص.. نصيحة خليكي على طبيعتك واللي عجبو كويس واللي ما عجبو لجهنم

• عجبني
التفاعلات: المتناااااااكة
اتعاملي بطبيعتك افضل و بلاش المثالية الكاذبة هذا يعتبر نفاق

يظهر عليك أنك متشبعة كثيرا بتربية تقليدية ومحافظة. تخافين من تعليقات وكلام الناس عن شخصيتك، تحترمين أحكام الناس عنك.. كل هذا يجعلك تضحين بمشاعرك الخاصة.. تفكرين فيما يرضي الناس ويعطي عنك صورة "محترمة" وتنسين نفسك ورغباتك.
هذا ليس نفاقا بل هو اضطرار . شخصيتك سلبية وضعيفة وغير قادرة على التحدي والصمود لتضمني حدا أدنى من المصالح الشخصية. في الواقع كل الذين تلقوا تربية تقليدية معرضون لمثل ما تحسين به. هناك من يتطور ويتغير ويصبح مرنا قادرا على تحقيق توازن بين نفسه وبين ما تربى عليه من الموروثات. عليك أن تواجهي الأمور بعقلك. دافعي عن نفسك بكل ثقة. خصوصا إذا كنت لا تقومين بحاجات ضد الناس وضد الأخلاق. طالما أنت على صواب ومعتقدة أنك تمشين في الطريق القويم، اصمدي وسيري بدون خوف أو عقد

انتي بتعاني بسبب الاباحية ودخولك عالم المتعة والجنس بس ودا كلنا يادكتورة

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%