NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة واقعية المتسولة هانم | السلسلة الثانية | ـ عشرة أجزاء 27/11/2022

تم أضافة الجزء الثاني

• عجبني
التفاعلات: Sosss, Looka, Aymanx123 و شخص آخر
قريت السلسله الاولى الي عرفته انها قصه انتقام وليس جنسيه وانت دخلت مشاهد جنسيه لانها في موقع جنسي وحتى لايوجد شخصيه رجل بطل بلقصه كلهم خليتهم خولات و خبثاء وتحياتي لحضرتك اعطي للقصه 9 من 10 بسبب قوه الكاتب ونوعيه الاحداث والتفرع لكن مضمون القصه بكونها جنسيه وهذا قسم المحارم اعطيها 2من 10

• عجبني
التفاعلات: Aymanx123
قريت السلسله الاولى الي عرفته انها قصه انتقام وليس جنسيه وانت دخلت مشاهد جنسيه لانها في موقع جنسي وحتى لايوجد شخصيه رجل بطل بلقصه كلهم خليتهم خولات و خبثاء وتحياتي لحضرتك اعطي للقصه 9 من 10 بسبب قوه الكاتب ونوعيه الاحداث والتفرع لكن مضمون القصه بكونها جنسيه وهذا قسم المحارم اعطيها 2من 10

• عجبني
قريت السلسله الاولى الي عرفته انها قصه انتقام وليس جنسيه وانت دخلت مشاهد جنسيه لانها في موقع جنسي وحتى لايوجد شخصيه رجل بطل بلقصه كلهم خليتهم خولات و خبثاء وتحياتي لحضرتك اعطي للقصه 9 من 10 بسبب قوه الكاتب ونوعيه الاحداث والتفرع لكن مضمون القصه بكونها جنسيه وهذا قسم المحاارم اعطيها 2من 10
اولا شكرا ليك على كلامك وتقييم القصه ثانيا من وجهه نظري دام البطله بنت مش لازم يكون في راجل نييك مع كده لغايه دلوقتي في محمود وحسن وعادل وسيكا ومن وجهه نظري مش لازم يكون البطل او البطله بيعملو جنس محارم عشان تكون قصه خاصه بقسم المحارم وفي اداره هي اتشوف الأصلح للقصه والقسم اللي تتحط فيه بس انا اشكرك على كلامك وتعليقك واتمنى متخدش كلامي على اني اتضايقت بالعكس 🌹

• عجبني
جامد جدا

• عجبني
قصة مشوقه ❤️

• عجبني
الولا تسلم ايدك
عندك افكار كويسة
لكن لو سمحتلى اتكلم فى شوية ملاحظات
اولا من الناحية الشكلية

طبعا باين انك مش مصرى من اسلوبك فى الكتابة و بتطلع منك كام كلمة بتوضح انك فى الغالب شامى

و كمان عندك اخطاء فى لخبطة الاسامى مكان بعضها
وحتى لما بتتنقل لجزء جديد و بتاخد اخر مقطع من الجزء السابق عشان تكمل عليه بتنقله باخطائه من غير ماتراجع عليه

و كنت فى الاول عندك غلطات املائية
لكن بأمانة بدأت تصححها من جزء لجزء

ندخل بقى على صلب الموضوع فى تعليق تانى
لكن قبل ما اروح للتعليق التانى اكرر تحياتى ليك على قصتك

• عجبني
من الناحية الموضوعية بقى و مضمون القصة
فى الحقيقة رغم حلاوة القصة و اثارتها لكن مش باين لها اتجاه معين او نسق محدد
لا هى محارم و لا حتى قصة جنسية من الأساس ولا هى درامية بحتة ولا حتى بولبسية
هى مجموعة افكار و مواقف جنب بعضها من غير خط درامى محدد

• عجبني
و كنت فى اول اجزاء السلسلة الاولى مدخل اكتر من شخصية و فرعت الاحداث جدا وده عمل لخبطة
لغاية مانت حذفت و دمجت بعض الشخصيات عشان تقلل بعض اللخبطة
و دى نقطة ايجابية لازم نذكرها
بس عشان اللى هيقرا القصة بعد كدة ما يقعش فى نفس الحيرة اللى وقعنا فيها
ممكن انت تعدل البدايات و تطلب من المشرفين يبدلو الجزئين اللى فى الاول بالتعديلات

• عجبني
أما من ناحية الجنس فى القصة
فواضح انك متأثر جدا بالسادية بدليل ان معظم المواقف الجنسبة اللى ابرزتها كانت من محمود مع دلال و مع رضوى
و من رضوى مع جوزها ومع اختها نجوى
و من نوسة مع احمد و مع اى حد غير هند
و من حسن مع امه و اخته و مع انچى
و المواقف الجنسية اللى فى القصة با اما سادية و ماسوشية وفيها غصب و خضوع و ددمم يا اما شذوذ بين جابر و عوض و سيكا و حمو
و او سحاق بين نوسة و هند و رضا و نجوى و رضوى و شروق و امها و دلال و صفاء

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
وانت فى القصة ذكرت بعض الاحداث المترتبة على احداث سابقة ليها من غير ما القارئ يفهم او يعرف التفاصيل

و ده اللى ممكن يخلى القارئ يشعر ان فيه مبالغات فى بعض ردود الافعال

زى مثلا موقف رضا المتسولة نفسها واحنا كل اللى نعرفه انها اتحبست فى اوضة لوحدها كام يوم
وحتى اللى رضوى عملته فى اول مواقف هى اكيد اتعرضتله اكتر من مرة فى رحلة هروبها و بحثها عن مكان يأويها
فهل ده يبرر تصرفاتها ورغبتها فى الانتقام؟
و بالصدفة البحتة تهرب و تلف فى شوارع مصر كلها لغاية ما تستقر بالصدفة فى الحارة اللى فيها رضوى اللى اشترت الملجأ واللى هتكتشف انها هى السبب فى اللى هى فيه!!!!

وبخصوص استقرارها فى الحارة
انت ءكرت توصيف للخرابة مالهوش علاقة بالخرابات فى مصر خالص
مغيش فى مصر خرارات فيها كباين و اماكن بتتجهز للمعيشة و المراقبة
و ده بيأكد فكرة انك مش مصرى طبعا زى ما قلت فى اول تعليق

و عموما و فى النهاية
مش عايز افصل قصتك اكتر من كدة
و نكتفى بهذا القدر لغاية مانشوف مدى تقبلك للنقد
و برضه مش هنسى اوجهلك التحية على مجهودك و افكارك
و فى انتظار ابداعك

• عجبني
وانت فى القصة ذكرت بعض الاحداث المترتبة على احداث سابقة ليها من غير ما القارئ يفهم او يعرف التفاصيل

و ده اللى ممكن يخلى القارئ يشعر ان فيه مبالغات فى بعض ردود الافعال

زى مثلا موقف رضا المتسولة نفسها واحنا كل اللى نعرفه انها اتحبست فى اوضة لوحدها كام يوم
وحتى اللى رضوى عملته فى اول مواقف هى اكيد اتعرضتله اكتر من مرة فى رحلة هروبها و بحثها عن مكان يأويها
فهل ده يبرر تصرفاتها ورغبتها فى الانتقام؟
و بالصدفة البحتة تهرب و تلف فى شوارع مصر كلها لغاية ما تستقر بالصدفة فى الحارة اللى فيها رضوى اللى اشترت الملجأ واللى هتكتشف انها هى السبب فى اللى هى فيه!!!!

وبخصوص استقرارها فى الحارة
انت ءكرت توصيف للخرابة مالهوش علاقة بالخرابات فى مصر خالص
مغيش فى مصر خرارات فيها كباين و اماكن بتتجهز للمعيشة و المراقبة
و ده بيأكد فكرة انك مش مصرى طبعا زى ما قلت فى اول تعليق

و عموما و فى النهاية
مش عايز افصل قصتك اكتر من كدة
و نكتفى بهذا القدر لغاية مانشوف مدى تقبلك للنقد
و برضه مش هنسى اوجهلك التحية على مجهودك و افكارك
و فى انتظار ابداعك
شكرا ليك على كل الكلام فعلا انا مش مصري وعشان كده حتشوف في اخطاء او كلمات مش بالمصري وبخصوص الجنس انه في ساديه او ماسوشيه انا متفقش معاك لان تقريبا كل الجنس اللي حصل مش بمزاج الطرفين دا لغايه دلوقتي بس لو تروح للفلاش باك حتشوف جابر ورضوى كان نيك عادي و حمو وأمه وسهى في الملجأ كانت مشاهدهم نيك عادي وحتى شروق وامها مع الامن بس محمود شخص سادي فأكيد حتكون مشاهده ساديه اما حسن مشاهده اغتصاب فمستحيل يكون غير اللي كتبته بالنسبه لرضا انا ذكرت انها تحبست وتم اغتصابها وبعد كده كان يتعمل فيها كل حاجه من انجي وسهى وطارق وبالنسبه ان الدافع مش قوي عشان يخلي رضا تعمل كده مع رضوى حقول طرد رضوى ليها كفايه ساعات الشخص بيحقد من أشياء ابسط من كده فتقدر تقول رده فعل رضا مع رضوى كان زي تتبع من اللي حصل في الملجأ وبالنسبه لان القصه مش جنسيه متفقش معاك بس كل الحكايه الجنس فيها مش كثير دا لغايه دلوقتي وعن الاخطاء خاصه في الجزء الثالث من السلسله الثانيه حقكم عليا بس ححاول اركز اكثر وحعمل فواصل بين حدث وحدث وانا عن نفسي مش مهم هيا تطلع قصه محارم او أين كان اهم حاجه عندي تكون قصه تعجب الجميع وارجع اشكرك تاني على كلامك وانا ذكرت قبل كده اني حتقبل اي نقد اذا كان مفيش فيه أي غلط ويكون في إطار القصه واتمنى منك تعلق دايما على الاخطاء وتقول ملاحظاتك🌹🤍

• عجبني
التفاعلات: ممدوح ابو، sekoseko87 و Aymanx123
جامد ي خويا

• عجبني
التفاعلات: Aymanx123 و بروفيسور
شكرا ليك على كل الكلام فعلا انا مش مصري وعشان كده حتشوف في اخطاء او كلمات مش بالمصري وبخصوص الجنس انه في ساديه او ماسوشيه انا متفقش معاك لان تقريبا كل الجنس اللي حصل مش بمزاج الطرفين دا لغايه دلوقتي بس لو تروح للفلاش باك حتشوف جابر ورضوى كان نيك عادي و حمو وأمه وسهى في الملجأ كانت مشاهدهم نيك عادي وحتى شروق وامها مع الامن بس محمود شخص سادي فأكيد حتكون مشاهده ساديه اما حسن مشاهده ****** فمستحيل يكون غير اللي كتبته بالنسبه لرضا انا ذكرت انها تحبست وتم اغتصابها وبعد كده كان يتعمل فيها كل حاجه من انجي وسهى وطارق وبالنسبه ان الدافع مش قوي عشان يخلي رضا تعمل كده مع رضوى حقول طرد رضوى ليها كفايه ساعات الشخص بيحقد من أشياء ابسط من كده فتقدر تقول رده فعل رضا مع رضوى كان زي تتبع من اللي حصل في الملجأ وبالنسبه لان القصه مش جنسيه متفقش معاك بس كل الحكايه الجنس فيها مش كثير دا لغايه دلوقتي وعن الاخطاء خاصه في الجزء الثالث من السلسله الثانيه حقكم عليا بس ححاول اركز اكثر وحعمل فواصل بين حدث وحدث وانا عن نفسي مش مهم هيا تطلع قصه محاارم او أين كان اهم حاجه عندي تكون قصه تعجب الجميع وارجع اشكرك تاني على كلامك وانا ذكرت قبل كده اني حتقبل اي نقد اذا كان مفيش فيه أي غلط ويكون في إطار القصه واتمنى منك تعلق دايما على الاخطاء وتقول ملاحظاتك🌹🤍

اولا شكرا لتقبلك الملاحظات و النقد

ثانيا انت فى ردك قلت الجملة دى
"بالنسبه لرضا انا ذكرت انها تحبست وتم اغتصابها وبعد كده كان يتعمل فيها كل حاجه من انجي وسهى وطارق"

فى الحقيقة انا ماقرأتش فى القصة ما يفيد ذلك
برحاء توضيح الجزء اللى تم فيه ذكر هذه التفاصيل و انا اسف انى ماشوفتهاش لو كانت فعلا موجودة

وفى انتظار ابداعك

• عجبني
اولا شكرا لتقبلك الملاحظات و النقد

ثانيا انت فى ردك قلت الجملة دى
"بالنسبه لرضا انا ذكرت انها تحبست وتم اغتصابها وبعد كده كان يتعمل فيها كل حاجه من انجي وسهى وطارق"

فى الحقيقة انا ماقرأتش فى القصة ما يفيد ذلك
برحاء توضيح الجزء اللى تم فيه ذكر هذه التفاصيل و انا اسف انى ماشوفتهاش لو كانت فعلا موجودة

وفى انتظار ابداعك
مشهد الاغتصاب موجود يوم طارق اغتصبها بعد ما امجي وسهى ثبتوها في العياده اما الباقي مذكرتش التفاصيل بس حيكون في فلاش باك قدام

مشهد ال****** موجود يوم طارق اغتصبها بعد ما امجي وسهى ثبتوها في العياده اما الباقي مذكرتش التفاصيل بس حيكون في فلاش باك قدام
باقى الاجزاء امتا ياغالى

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%