NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة فانتازيا وخيال القوة الخارقة وغموض كريشنا | السلسلة الثانية | عشرة أجزاء | 14/11/2022

تم إضافة الجزء الرابـــع
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: boya brat و ༺Ƈҽȥαɾ༻
مش حاقول غير انك متميز بجد
ومنتظر جديدك
وجزء دااا دمااار
بس يا ريت تحاول تخلي دكر دكر والانثى انثى
عشان منتهش ماشي يا بطل
امبرطور بجد
 
  • جامد
التفاعلات: boya brat
كمل
 
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: boya brat
الجزء الخامس من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثانية 🎧♥

المقدمة 🎧😮 هتبقي طويلة شوية بس لزم احمسك قبل ما تقرا القصة 😂♥🎧

قصة وعبارة 🎧♥تابع
- خلال حفل زفاف، شاهد أحد الحضور معلمه الذي كان يدرّسه في المرحلة الابتدائية قبل نحو 35 سنة.
أقبل الطالب بلهفة واشتياق على معلمه بكل تقدير واحترام، ثم قال له بشيء من الخجل والخزي: هل تتذكرني يا أستاذي؟
فقال المعلم العجوز: لا يا بني.
فقال الطالب بصوت خافت: كيف لا؟... فأنا ذلك التلميذ الذي سرق ساعة زميله في الصف، وبعد أن بدأ الطفل صاحب الساعة يبكي طلبت منا أن نقف جميعا ليتم تفتيش جيوبنا. أيقنت حينها أن أمري سينفضح أمام التلاميذ والمعلمين وسأبقى موضع سخرية وستتحطم شخصيتي الى الأبد.
أمرتنا أن نقف صفا وأن نوجه وجوهنا للحائط وأن نغمض أعيننا تماماً.
أخذت تفتش جيوبنا وعندما جاء دوري في التفتيش سحبت الساعة من جيبي وواصلت التفتيش الى أن فتشت آخر طالب.
وبعد ان أنتهيت طلبت منا الرجوع إلى مقاعدنا وأنا كنت مرتعبا من أنك ستفضحني أمام الجميع. ثم أظهرت الساعة وأعطيتها للتلميذ لكنك لم تَذْكر اسم الذي أخرجتها من جيبه!
وطوال سنوات الدراسة الابتدائية لم تحدثني أو تعاتبني ولم تحدث أحدا عني وعن سرقتي للساعة. ولذلك يا معلمي قررت منذ ذك الحين ألا أسرق أي شيء مهما كان صغيرا.
فكيف لا تذكرني يا أستاذي وأنا تلميذك وقصتي مؤلمة ولا يمكن أن تنساها أوتنساني؟

ربت المعلم على ظهر تلميذه وابتسم قائلا:
بالطبع أتذكر تلك الواقعة يا بني... صحيح أنني تعمدت وقتها أن أفتشكم وأنتم مغمضي أعينكم كي لا ينفضح أمر السارق أمام زملائه... لكن ما لا تعلمه يا بني هو أنني أنا أيضا فتشتكم وأنا مغمض العينين ليكتمل الستر على من أخذ الساعة ولا يترسب في قلبي شيء ضده.
هكذا هو المعلم🧸🎧
البداية 🎧♥

ملخص القصةالرسمي؟


بعد 6000 عام على موت الأميرة اميرة والتي أحبها كريشنا تتجسد روح المحارب و الاميرة من جديد في عالمنا الحالي

كان في عام&♡

في مملكتين مملكة شانسي ومملكه فورتيجرن

ملك مملكة شانسي اسمها ارثر تعريف عنها





حكم أرثر بعد موت أبيه وهو ابن 15 سنة فهزم

الساكسون وغزا اسكتلندا وفرنسا وأيرلندا والدنمارك

والنرويج وأيسلندا، وتروي القصص ما قبل مالوري كيف

أن مرلين أخذه ورباه وهو *** وهو لا يدري هويته،

ومات أوثر لاحقا وبقي العرش خاليا فجمع مرلين كل


الناس وأظهر لهم سيفا مغروزا في سندان على صخرة

مكتوب عليه أن من يمكنه سحبه يكون الملك الشرعي

لكل إنكلترا، فحاول الجميع سحبه لكن آرثر استطاع أن


يسحبه عندما كان في الخامسة عشر وظهرت شخصيته
الحقيقية.



حكاية أخرى تروي كيف أنه بمساعدة مرلين امتلك


إكسكاليبور سيفه السحري الذي حملته يد تمتد من الماء

وكان هدية من سيدة البحيرة التي كانت تعيش في قصر تحت الماء


موت آرثر


حدثت مَعْرَكة كامِلان قتل فيها الموالون لآرثر ولم يبق

إلّأ بيديفير، وكان آرثر مصمما على الانتقام من ابنه


الخائن فرماه برمح ولكن موردرد قبل أن يموت أرسل

طعنة قاتلة لآرثر، وعند موته قام بيديفير برمي

إكسكاليبور في البحيرة حيث امتدت نفس اليد التي

أعطته لآرثر من الماء وأخذته مجددا وذلك بوصيته، أما

جثته فقد أخذت إلى جزيرة أفالون في قارب من قبل

عدة سيدات منهن أخته مورغان الجنية وسيدة البحيرة.




منطقة غلاستونبوري التي يظن أن بها الكأس المقدسة


أيضا، ولكن يقال أيضا أنه لم يمت ولكن&♡♕ أخذه

إلى مكان آخر وسوف يعود وكان هذا مكتوبا على قبره

’’هنا يرقد آرثر ملك قد كان وملك سيكون’’ (Hic Iace

Arthurus Rex Quondam Rexque Futurus) ما يعني أن الأسطورة الكلتية عن عودة آرثر بعد مماته عاشت حتى زمنها الحالي


ملك مملكة فورتيجرن كان هو الملك الشجاع ابن الملك

الشهيد وملكة المعارك وأخو قاهر الهكسوس ملك اليوم

هو الملك المجهول الذى لا يحظى بشهرة مثل أخيه الا

من بعد العثور على ثلاث وثائق مدونة على لوحة. الملك كامس


وكان هذا الممالك في تحالف دام اعوم وكان بينهم

الحب والهدو الدام كان في هذا الوقت لدي الملك ارثر ابن اسمها كريشنا


ولدي الملك كامس ابنه اسمها اميرة


وكان في هذا الممالك الحب والهدو لكن كان الملك

كامس ليه اخ مات في الحروب السابقة وكان انجب ابن

اسمها اميتار كان لابن اميتار حقود جدا وكان من

فرسان الملك كامس لكنها كان يحب الأميرة وكان ذلك

قبل ما الملك ارثر يعرض علي الملك كامس تحدي بين

لامير كريشنا ولامير اميتار ومن يكون صحاب الفوز


هيكون هو وريث مملكة فورتيجرن وجوز لاميرة وكان


هذا التحدي عبارة عن قطعه من هدوم الأميرة ويتم وضعها علي دهر حصان بسرعة خياليه ومن يقوم


بسترجع ذلك القطعه هيكون الوريث المملكة فورتيجرن
وكان هذا التحدي بعد يوم


ابدا التحدي


وكان الملك ارثر يريد ابنها ينتصر

وكان الملك كامس يريد برضو ابن صديقه الفوز


وكانت لاميرة تريد حب كريشنا وتريدها ينتصر علي ابن عمها الحقود اميتار


كان اميتار يلعب بخباثة وفي دماغه ان يقتل كريشنا في الطريق والرجوع وحيد





وذهب الحصان بسرعه رهيبه وقد سرعه الفرسان ايضا

اميتار وكريشنا كلن منهم علي حصانها سريع خلف ذلك الحصان السريع


لكن كان الخطر يواجه كريشنا دوام في ذالك الطريق

لقد خرج من ذلك الطريق فريق كامل من فرسان اميتار

اللقتل كريشنا لكن الامير كان قادر علي مواجهتهم

جميعا وقتلهم دون اي تعب لكنها تعثر قليل واكمل

طريقة بسرعة رهيبه قبل ما يصل اميتار لمح كريشنا

قريب جدا منها وكان اميتار مصدوم كيف عاش هذا

وكان اميتار مهوس جدا بقتل كريشنا لكن قبل وصول

كريشنا القطعه الاميرة وقع في فخ رمل سحب وكان

اميتار حصل علي القطعه وضحك وسريع ما ذهب اللي

المملكة لكن كريشنا لم يستسلم ابدا بسرعه كبيرها كان

بيندهااا الحصان الذي استجاب لها فور والقي له الحبل

الذي كان خلفها بسرعة كبيرة ما سحب الامير كريشنا

وقال كريشنا الحصان هييا بنا النقذا لامير من هذا

الوغد اللعين وتمكن من الرجوع علي الحصان مره ثانيه

وانطلق الحصان بسرعه رهيبه الرجوع وكان اميتار علي

وشك دخول بوابة المملكة وكان الجميع مصدوم جدا

الجميع كان منتظر كريشنا لكن قبل دخوله كان كريشنا

خلفها وقام بنقل نفسها بسرعه رهيبه من علي الحصان

وسحب القطعه من يد اميتار وسحب اميتار معها من

علي الحصان خلفه وكان كريشنا يسحب اميتار في

الخلف والجميع مبسوط بفوز كريشنا اول ما وصل


كريشنا خط النهائية الجميع صفق لها وكان الجميع منبهر جداً

وقال قائد الجيش: المفروض ان اميتار يطرد خارج المملكة نهائي

وما بسرعة رهيبه كان جميع الناس يقوالون يطرد اميتار يطرد اميتار يطرد اميتار

فاسريع استجابة لهم الحراس وقامو بطرد اميتار الذي كان وشها غضب جدا وكان يبص الجميع بغضب شرس

وكانت لاميرة سعيدة جدا بفوز اميرها كريشنا الذي قدم لها القطعة الخاصة بها وكانت عيونها تلمع من فرحه لاميرة



وكان الجميع فرحان لكن لم تكتمل هذا الفرحة وقال

حارس المملكة ان في هجوم من جيش ملك الغرب هذا

الملك كان معروف عنها القوة والجشع كان لايخشي اي

احد معها عدد لانهائية من الجيش وكان معروف عنهم الدمار



كأن الجميع خايف جدا لكن طلب الملك ارثر ان يخذا

كريشنا لاميرة ويخرج بها اللي مكان الجبل العالي

فعل ذلك كريشنا وذهب معها

لكن بعد ايام ظهر عندهم جيش العدو


قال قائد الجيش الكريشنا: لقد سمعت عنك الكثير من

لاسطير وقال الكثير عنك والكثير كان خايف من

مواجهتك لماذا اريد ان اشوف بنفسي

قال لها كريشنا بنظر رعب وغضب

جرب اذ وانت تشوف بنفسك



قال القائد لن نجرب نحنا لقد اجبت لك 100شخص

فقط من جيش الظلام وكان هذا الجيش معروف عنها

الدمار الشامل والوحد منهم بالف من جيش القائد كمل

كلامها قال اذا قتلتهم جميعا رح اركع انا وجيشي تحت

امرك اوعدك وكان معهم اميتار وبص اللملك وقال


كيف ذلك انت وعدتني تسلمني لاميرة والعرش

قال القائد الكريشنا الو قدرت تفعل ذلك و تثبت قوتك

واذ فعلت ذلك هوعدك بقتل هذا الجبان وانحني لك انا وجيشي


وامر القائد جيش الظلام الذي كان يتكون من

100شخص التحرك علي كريشنا والذي كان جاهز جدا

المقتالتهم وبدا القتال علي جسر عالي جدا وبدا كريشنا
في قتلهم وكان قائد الجيش يقول

1
7
10


وكل رقم يقولها يتصدم


20
50
60
70
80
وكان كريشنا يقتل بشرسه وكانها جيش وليس شخص وحد فقط وكان الجميع يقف عاجز عن الكلأم قصاد هذا المحارب العظيم

وكمل القائد بصدمه

89
90
91
92
93
94
95عاش كمل

96
97
98
99
100وكان فرحان جدا القائد وامر الجيش وانحني الكريشنا

وكان كريشنا مرهق جدا وقال: اذا كان لديك أكثر ارسل انا لم اكتفي بعد

لكن قبل ان يكمل كلامها كان اميتار ضرب سهم علي الاميرة واصابها علي المنحدر العالي
وبسرعة كبيرة قائد الجيش قطع راسها

وكريشنا طلع يجري علي لاميرة لكن قبل ان يصلها كانت وقعت من علي المنحدر واوصل كريشنا بحزن رمي نفسها خلفها

وذهب القائد كان فات لاون وقال

: هنا انتهت أعظم قصة حب في التاريخ وانتها معها اعظم محارب في التاريخ سيعود يوم ماا والحزن ممللي قلبهااا


نرجع من فلاش باك


جمال مصدوم جدا

جمال: وعلي كده ممكن يتعرفو علي بعض في هذا الزمن

علاء الدين: طبعا بس لزم يتجمعو في نفس المكان التقتتل فيها لاميرة

جمال: كويس ان القدر لعب لعبتها معهم وجمعهم من تاني


في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»))
كان قاعد سمير وتار والملك تحتمس والملكه تي اسمها سيمون امي

تحتمس: دي كل حاجه حصلت يا سيمون

الملكة سيمون متعصبة: كلامكم ده كلو مش مهم المهم اشوف ابني هنا في أقرب وقت كافية خلتوها بعيد عني كل الفترة دي مش هسمح تاني أبد انها يبعد عني مفهوم

تحتمس: ماتقلقيش هبعتلو سمير يتكلم معها واكيد هيرجع هنا غصب عنها لان ده مصيرها ومن الضروووري يكملها وقال كده وهو بيبص وبيفكر


وقال: سمير روح انت اللي كريشنا
وانت يا تار المفروض تروح اللي فارس وتفهمها ان كل حاجه حصلت كانت عصب عننا كلنا



وفعلا كلهم اختفو وظهر سمير عندي

انا بصدمه: انت اي جابك تاني هنا عوز اي اكيد جاي في حور زي كل مره

سمير: اسمع يبني كل حاجه حصلت غصب عننا كلنا لزم نعمل كده دي اومر


انا: اومر من مين هااا من مين قولي كل ما اكلمكم مافيش معكم غير الغموض انا حرفينا تعبت و**** العظيم تعبت انتو اي مافيش عندكم غير الغموض

سمير: كريشنا اسمعني انت مش فاهم حاجه مستعجل علي ايي اهاا؟!؛ فهمني مستعجل لي هتعرف كل حاجه كل حاجه وكل سر ليه وقت شوف انت كنت اي وبقيت اي شوف كانت حياتك اييي وبقيت اي فوق لنفسك كل اللي حوليكي دول اللي انت بتكبر عليهم ممكن يموتو عشانك ابوك ممكن يموت عشانك اناااا ممكن اموت عشانك كل الناس دي ممكن تموت عشااااانك انت فاهم وولا لا

انا بعصبية: انت عارف بتقول اي يعني في ناس ممكن تموت يعني روح هتفارق الحياة عشان مين عشانييي انا ابن الملك شوف في الحرب كام جندي مات!؟؟؟ انت مش عارف قلبي وجعني ازييي انت متخيل انتو عملتو فيا اي انتو بشكل ده محسسني بذانب كل الجنود اللي ماتت دي وكمان كل حاجه بتتغير وكل فتره في حاجه في حياتي بتغير
أنا معنديش أعداء ..
أنا اللي طفحوني المُر كلهم كانوا في يوم حبايب قلبي
انا تعبت تعبت اوي و استحملت كتير اوي بس انا انسان عندي طاقه مش قادر استحمل كل ده لوحدي ، انا بس كنت محتاج حد يطبطب عليا انا عمري م حسيت ب حنيه اصحاب ولا حب ، انا عايش لوحدي حرفياً رغم وجود الناس دي حوليا انا لوحدي والوحده وحشه اوي ومتعبه اوي انا اتهلكت واتأذيت واتخذلت من اقرب ناس ليا و ف الاخر يتقالي معلش ، محدش يكلف نفسه يفكر فيا ولا يفكر ف احساسي ، اعيش ليه! اعيش لمين ؟ انا ف الوقت ده كنت عاوز بس اللي يحسسني اني استاهل اتحب و ان حد يفضل معايا عشاني عشان بيحبني ، انا حاربت الناس كلها عشان ابقي كويس وكل محولااتي فشلت ، اتأكدو اني موصلتش ل هنا بسهوله كده ، اتمني اني اقدر اسامح نفسي علي كل حاجه عملتها فيهااا ، حاجه اخيره انا كنت لوحدي ودلوقتي لوحدي برضو انتو كلكم بتعملو بالاوامر بس مش اكتر من كده مافيش وحد فيكم بيفكر فيا



سمير بيدمع: يبني افهم انا حساس بيك بس اسمع وافهم واصبر الصبر حلو مش يمكن حياتك تغير مش يمكن الجاي يكون خير ليك انت لو مكان اي حد فينا هتعمل نفس اللي احنا بنعملها عشان احنا تعبنا جدا عشان نوصل هنا والمستوي ده انت مش اي حد أنت هيكون ليك اسم يكتب في التاريخ هيكون ليك جيش هيكون ليك اولاد هيكون ليك اسم اسطوري انت حياتك هتغير هتاقبل كل حاجه خير او شر انت لزم تجي معيا وتعرف كل حاجه عن امبرطوريتك لزم انت تعرف مين شعبك مين معك ومين ضدك انت لزم تجي معيا وتشوف امك انت مجبور تجي معيا فاهم انت مجبور تكمل انت مجبور افهم الكلمة دى كويس



انا: انا مستعد اجي معك بس بشرط


سمير: اي هو الشرط

انا: اولا عادل ومي يكونو معيا وكمان صديقه ليا اسمها روجينا وكمان طلب اخير اتجوز اميرة بنت جمال عبد الماضي

سميربصدمه: انت بتقول اي اميرة بنت جمال عبد الماضي انت بتتكلم بجد!!!!!


انا مستغرب: ايو بجد

حسيت سمير فرح جدا وكان مبسوط

سمير: اكيد طبعا انا موفق بس هنروح لأول عند ابوك وامك ونعرفك علي شعبك ومملكتك


انابفرح: يلا بينا

وفعلا اختفيناا وظهرنا في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»))

في القصر بتحديد




عند اميرة كانت بتكلم مع وحدها اسمها ملك كانت صديقه معها في الدروس لكن ملك توقفت تعليم وتجوزت خليكم فكرين ملك عشان ليها دور مهم في القصة



اميرة: ودي كل حاجه حصلت قالها بابا ليا وبعدين رجع قال انا موفق انك تجوزي كريشنا بس اصبري لحد الوقت المناسب مايجي انا ما كنتش فاهمه بابا رفض وضربني وكان متعصب وبعدين رجع تاني وشكلها مبسوط وافق علي كريشنا وبرضو مش عارفه لاحلام. الغربية اللي بتجيني دي معانها اي
دي كل حاجه ياستي حصلت معيا


ملك: الموضوع فيها غموض شويه بس اصبري ياحبيبتي انتي عارفة ان انا ما كنتش بحب جوزي لكن بعد وقت كبير اكتشفت ان النصيب والقادر خدموني خدمة عمري

اميرة: ازي بقا


ملك: اسمعي ياستي اول ما تجوزت كنت بقول الجوزي

فلاش باك علي السان ملك
انا- انا بكرهك.
ياسين - على أساس انا اللي دايب فيكي.
أنا - اومال اتجوزتني ليه أن شاء ****.
ياسين - تخليص ذنوب.
انا- نينينيني جامد انت كده.
ياسين - مسكني من هدومي .. هزعلك.
انا - ابعد إيدك بدل ما أعضك.
ياسين - وريني هتعمليها ازا...
انا- مسكت دراعه عضيته ..
ياسين - اااااه يا بنت ال..
انا - كمل كمل عشان أبلغ عنك حقوق المرأة.
ياسين - فين المرأة دي انا مش شايفها.
انا - عشان ماعندكش نظر.


: نفسي أمسك راسه افشفشها كل فشفوشه أصغر من اللي قبلها ، مش عارفه اتجوزته على ايه ده ، يعني ماما مالقِتش غير ده وتوصيه عليا ! ، ده احنا مش بنطيق بعض! ، من وانا صغيره ماكانش ف حياتي غير ماما ، ماما هي كل حاجه بالنسبالي حتى بابا انا ماشوفتوش ، ماما تعبت وكانت خايفه عليا اوي من بعدها لأن ماليش حد غيرها وكانت عايزة تطمن عليا ف طلبت من ياسين أنه يتجوزني مش عارفه وافق على ايه ده !!

ياسين - انا جعان.
انا - المطبخ عندك.
ياسين - وبالنسبة للي هتقف في المطبخ ايه نظامها؟.
إنا- مش انت بتتريق على أكلي وريني شطارتك بقى.
ياسين - لا خلاص هبطّل تنمر ومش هتكلم تاني.
انا - هتعمل معايا مش هعمل لوحدي.
ياسين - انا قولت ده تخفيف ذنوب محدش صدقني.
انا - بتقول حاجه!
ياسين - بقول قدامي ع المطبخ.
انا - ماتزُقش طيب.

: الحياه كانت هتبقى ألطف لو كنا بنحب بعض أو على الأقل متفاهمين ، بس انا وهو لا في بينا تفاهم ولا حب حتى، في خناق بس ينفع!.

ياسين - شايفه السكينه دي لتقطيع الاكل بس ممكن نقطع بيها لسان بني ادمين عادي.
أنا - قولت بسماجه .. اه زي لسانَك كده.
ياسين - مسكني من قفايا .. شبر ونص بيتكلم اول مره اشوف شبر ونص بيتكلم.
أنا - انت رخم ليه؟
ياسين - متضايقه عشان اتجوزنا؟!

هكدب لو قولت متضايقه ، انا بصراحه مش عارفه حاسه أني تايهه مش عارفه عايزة إيه ، انا تعبت من كتر الخناق والمشاكل ، وتعبت وانا طول الوقت مفكره اني حِمل عليه وأنه اتجوزني بس عشان يرضي ماما ، طب وانا هو مافكرش فيا خالص ، هو انا مش من حقي اختار شخص يحبني ومايكنش مجبور عليا ، انا دلوقتي ف حيره ومش عارفه أعمل ايه!

ياسين - ماردتيش يعني!
انا- الأكل جِهز.
ياسين - بتتهربي ليه؟
انا- مش بتهرب بس انا مش عندى اجابه.
ياسين - طيب هسيبك على راحتك.

احترم سكوتي وده احسن شيء ، يمكن هو مش وحش للدرجادي هو لطيف ويتحب بس انا مش بحبه عشان هو دلوقتي مخليني مش عارفه هو عايزني ولا لاء.

إنا - انا هروح بكره عند ماما لأنها ممكن تكون محتاجاني.
ياسين - طيب هاجي معاكي.
انا - تيجي معايا ليه؟
ياسين - عشان أسلم على ماما انا كمان.
انا- دي مامتي انا على فكره.
ياسين - وانتي زعلانه ليه انا هسلم عليها مش عليكي.
انا- نينينيني بارد.

ايوه برضوا يجي معايا ليه مش فاهمه ، يعني انا رايحه هناك عشان أبعد عقلي عن التفكير عنه شويه يقوم هو يجي معايا ! ، أروح منه فين ده ياربي.

صحيت تاني يوم وانا متحمسه اني أروح لماما هي وحشتني اوي حقيقي مش مصدقه أن دلوقتي انا مسؤوله عن بيت وبروح ليها زياره بعد ما كان البيت بيتي.

أنا - هنكون مؤدبين ومش هنتخانق قدام ماما عشان ماتتعبش.
ياسين - انا مؤدب مش بعمل مشاكل انتي اللي بتجري شَكَلي.
انا - و**** ده على أساس إنك ملاك نازل من السما.
ياسين - لا انتي اللي شيطان ماشي ع الأرض.
انا - انا يا ياسين انا !!
ياسين - خلاص ماتزعليش انتي ملوكه مَلاكي اللطيف.
انا - لا خلاص نفسي هتموّع ايه الاوڤر ده نرجع للخناق احسن.
ياسين - يابنتي بقاااا يا بنتااااي.

مشيت من قدامه وأنا بضحك بحب أنكشه واخليه يتعصب اوي ، حوار اني أبقى هاديه معاه ده مش جاي معايا سكه خالص.

إنا- مااامااا وحشتينااااي.
جريت عليها ودخلت ف حضنها ، حسيت اني عايزة أعيط انا ماتعودتش ابقى بعيده عنها كده ، انا عايزه ارجع عيّله صغيره تاني وأفضل معاها ، الحياه اللي انا فيها مش متأقلمه عليها ولا عارفه اتأقلم من غير وجودها.
أنا - كده يا ماما تخليني أتجوز وأبعد عنك.
امي- كده هبقى متطمنه عليكي أكتر.
أنا - بس انا عايزة أفضل معاكي.
امي - طبطبت عليا .. مش هتلاقي أفضل من ياسين زوج ليكي هو طيب وهيتقي **** فيكي.
انا - كان واقف بيبصلها وهو بيبتسم ، ده هيتقي ** فيا ! ، ده هيخليني أوصل عند ** ف أقرب وقت!.

أنا - مش سلمت على ماما يلا شوف رايح فين.
ياسين - انتي بتطرديني ولا ايه، علّىٰ صوته .. شايفه بنتك يا طنط!
امي: ايه يا ملك مالكم واقفين كده ليه؟
أنا - مفيش يا ماما انا بس بشوفه عشان ده وقت شغله.
ياسين - هو انتي ماتعرفيش ولا ايه ، النهارده اجازتي.

سابني ودخل جوه وانا واقفه بشيط قدامي ، انا مش عايزاه يكون موجود هنا ، انا مش عارفه انا عايزة اثبت لنفسي ايه بس تقريبا انا بقنع نفسي اني ماحبتهوش وأقدر اتأقلم على عدم وجوده عادي.

أنا - محتاجه حاجه يا ماما أجيبهالك.
امي - لا يا حبيبتي انا مرتاحه كده.
انا - طب اعملك أي حاجه؟
امي - لا ، روحي بس لجوزك شوفيه.

ايه ده جوزي!! أنا نسيته! ، راح فين ده ، دوّرت عليه في الشقه لقيته ف أوضتي ، لا ثانيه واحده هو بيعمل ايه ف اوضتي؟!

انا - انت بتعمل ايه هنا؟!
ياسين - ف اوضة مراتي اومال عايزاني انام فين!

مراته ! ، اول مره يقول الكلمه دي ، الكلمه هزتني كده ، ملك فوقي ده ف اوضتك ونايم على سريرك يعني تقومي دلوقتي تُزقيه توقعيه في الأرض.

أنا - ايوه يعني وأنا أنام فين!
ياسين - ما تيجي تنامي جمبي هو انا هاكلك!
انا - مابحبش انام جمب حد.
ياسين - انا جوزك على فكره مش حد.
انا - رديت بإنفعال .. ايه في ايه مره تقولي مراتي ومره جوزك ، انت شايف أننا زي أي زوجين طبيعيين عشان انام جمبك!.
ياسين بهدو- وليه مانكُنش زيهم.
انا - انت شايف أننا ننفع! ، احنا مفيش دقيقه بتعدّي علينا إلا واحنا بنتخانق ، تقدر تقولي اساسا وافقت تتجوزني ليه؟
ياسين - ...
انا - عشان ماما طلبت منك صح؟! ، احب أقولك انك مش مجبور وتقدر تطلقني عادي.
امي جات علي صوت : ايه يا ملك اللي بتقوليه ده!
أنا - ماما !!
امي: في ايه صوتكم جايب لآخر الشارع.
انا - مفيش حاجه يا ماما روحي ارتاحي انتي تعبانه.
امي - مش هعرف أرتاح وانا شايفاكم كده!
ياسين - مفيش حاجه يا طنط أحنا بس كنا بنتكلم وصوتنا علي شويه.
امي: متأكدين.
انا - ايوه.
امي - طيب يا حبايبي **** يهديكوا عن اذنكوا.

ماما سابتنا ومشيت وهو بَصلي بصه مافهمتاش بعد كده راح ع الكنبه اللي كانت في الاوضه ونام وانا واقفه مكاني مش عارفه ايه ، هو أنا زودتها !

انا- أنا آسفه.
قولتها بصوت عالي عشان يسمعني ، ماكنتش عارفه أنام وانا حاسه بالذنب اتجاهه.
انا - عارفه اني غبيه ومتسرعه ف ردة فعلي عشان كده أقبل اعتذاري ولا انت عايز تنام زعلان مني والملايكه تلعنّي لحد ما اصحى لا قول قول ما أنت عايز تنتقم مني.
ياسين - أنا مش زعلان ، أنتي غبيه بس.
انا - اه و**** انا عارفه ايه ده انت بتشتمني !!
ياسين - ضحك .. نامي يا ملك نامي.

نوعا ما عرفت أنام بعد ما اعتذرتله ، الاحساس بالذنب وحش وانا عارفه اني غلطت ف ردة فعلي عشان كده اعتذرت سهله وبسيطه.
صحيت تاني يوم مالقيتهوش في الاوضه سألت ماما عليه قالتلي أنه مِشي من الصبح وماحبش يصحيني عشان مايزعجنيش ، زعلت أني مش هشوفه النهارده ومش عارفه هتخانق مع مين!.

فضلت مع ماما يومين ، يومين مالهُمش طعم من غيره ومن غير خناقه ، هو وحشني اوي ، في حاجه ناقصه ف يومي، بحاول اتجاهل الموضوع بس هو مش بيفارق خيالي.

ياسين - مش هترجعي؟
انا - انت مرتاح؟
ياسين - انا مش مرتاح من غيرك.
انا - الظاهر أن غيابي قصّر عليك وهقفل في وشك دلوقتي.
ياسين - ضحك .. وحشني خناقك.
أنا - طب ايه!
ياسين - وحشتيني.

قفلت السكه ف وشه بخضه إيه قلة الادب والوقاحه دي ازاي يقول كده ، قلوب الناس مش لعبه!.

امي - مش هتروحي لبيتك.
انا - ايه ده انتي عايزاني أمشي!
امي - انا عايزاكي مبسوطه.
انا - وانا مبسوطه هنا.
امي - لا أنتي مش مبسوطه هنا ، انتي مبسوطه وانتي معاه ، عيونك بتلمع وهو جمبك ، عايزاكي تعرفي أنه مش مجبور على جوازُه منك هو لو كان عايز يرفض كان رفض بس هو عايزك وأنا عشان عارفه أنه عايزك وهيخاف عليكي ويخلي باله منك ماكنتش طلبت منه ، انا مش ضامنه عمري.
انا - يعني هو بيحبني؟!
امي - بإيدك تعرفي.

فضلت افكر في كلامها كتير ، هي معاها حق أنا ماقدرش أعيش من غيره ، حتى لو طلع مش بيحبني كفايه اني بحبه وعرفت أنا عايزة إيه ، جهزت شنطتي عشان أمشي تاني يوم لِيه ، اتطمنت على ماما هي بقت كويسه وأحسن بكتير ، مشيت وأنا فرحانه اني هشوفه ماكنتش اعرف أنه وحشني اوي كده!

دخلت البيت كان هادي وفاضي ، انا مكاني هنا ، أنا مبسوطه في البيت ده ، صحيح بنتخانق كتير بس على قلبي زي العسل ، كفايه وجوده جمبي بيطمني.


  • دخل البيت وشه كان حزين وهو داخل بس لما لَمح في تغيير في البيت عيونه لمعت فجأة.
  • ممكن ماتتأخرش تاني عشان بخاف اقعد لوحدي.
ياسين - ملك انتي رجعتي!
انا - لا لسه جايه في الطريق.
ياسين - انا مش بتخيل صح!
انا - تؤتؤ.
ياسين - يعني مش هفضل اتكلم مع صورتك عشان وحشتيني واتخانق معاكي عشان سيبتيني ومشيتي!
إنا- ايه !!
ياسين - رجعتي عشان وحشتك صح!
أنا - لا عشان عرفت انا عايزة إيه.
ياسين - عايزة ايه؟.
انا - عايزاك.
ياسين - ايه!!
انا - ايه!! عوزها اكون مراتك حبيبتك وحضنتها

نرجع من فلاش باك 🧸🎧


ملك: دي كل حاجه حصلت معيا في بداية جوازي من ياسين عرفت ان النصيب خدمني صح بس انا اللي كنت غبيه ومستعجله عشان كده اتعلمت ان الصبر حلو


اميرة بضحك: ياسيدي ياسيدي علي الحب والحنيه


فضلو يتكلمو ويضحكو وملك بتنصح اميرة


عندي انا كنت في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»))

واول ما دخلت شوفت ست كانت جميلة جدا وطويلة شوية وباين في عنيها الحب وحنان اول ما شوفتها قلبي وقع في رجليا عنيا نزلت دموع لوحدها وهي بدأت الكلام وقالت!!!!!!!!





هنا انتهي الجزء الخامس من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثانية
الجزء القادم هيكون مختلف جدا وهيكون باقي القصة في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»)) الاجزاء الجاية هتكون دمار بس التافعل تقريباً بقي صفر والنفسية بقيت تقل وشغف القصة بيروح عشان اي كتاب منناا لم يشوف تشجيع من النااس بيكون مجبور انها يكمل بشغف وممكن يعمل بدل القصة كتيرر انا مش حبب احط جنس كتير ويمكن ده سببب ان مافيش تافعل لو عوزين جنس كتير قولو عادي انا هنهي القصة في السلسلة دي واكتب قصة جديدة تكون فيها جنس معنا القصة هيكون فيها جنس بس مش كتير وده كان طلب ناس كتير منكم بس ياريت تقدرو التعب مش اكتر من كده ♥♥🧸🎧
جامد
 
  • حبيته
التفاعلات: boya brat
كمل ياعمهم
 
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: boya brat
والسادس امتا
 
  • حبيته
التفاعلات: boya brat
الجزء الخامس من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثانية 🎧♥

المقدمة 🎧😮 هتبقي طويلة شوية بس لزم احمسك قبل ما تقرا القصة 😂♥🎧

قصة وعبارة 🎧♥تابع
- خلال حفل زفاف، شاهد أحد الحضور معلمه الذي كان يدرّسه في المرحلة الابتدائية قبل نحو 35 سنة.
أقبل الطالب بلهفة واشتياق على معلمه بكل تقدير واحترام، ثم قال له بشيء من الخجل والخزي: هل تتذكرني يا أستاذي؟
فقال المعلم العجوز: لا يا بني.
فقال الطالب بصوت خافت: كيف لا؟... فأنا ذلك التلميذ الذي سرق ساعة زميله في الصف، وبعد أن بدأ الطفل صاحب الساعة يبكي طلبت منا أن نقف جميعا ليتم تفتيش جيوبنا. أيقنت حينها أن أمري سينفضح أمام التلاميذ والمعلمين وسأبقى موضع سخرية وستتحطم شخصيتي الى الأبد.
أمرتنا أن نقف صفا وأن نوجه وجوهنا للحائط وأن نغمض أعيننا تماماً.
أخذت تفتش جيوبنا وعندما جاء دوري في التفتيش سحبت الساعة من جيبي وواصلت التفتيش الى أن فتشت آخر طالب.
وبعد ان أنتهيت طلبت منا الرجوع إلى مقاعدنا وأنا كنت مرتعبا من أنك ستفضحني أمام الجميع. ثم أظهرت الساعة وأعطيتها للتلميذ لكنك لم تَذْكر اسم الذي أخرجتها من جيبه!
وطوال سنوات الدراسة الابتدائية لم تحدثني أو تعاتبني ولم تحدث أحدا عني وعن سرقتي للساعة. ولذلك يا معلمي قررت منذ ذك الحين ألا أسرق أي شيء مهما كان صغيرا.
فكيف لا تذكرني يا أستاذي وأنا تلميذك وقصتي مؤلمة ولا يمكن أن تنساها أوتنساني؟

ربت المعلم على ظهر تلميذه وابتسم قائلا:
بالطبع أتذكر تلك الواقعة يا بني... صحيح أنني تعمدت وقتها أن أفتشكم وأنتم مغمضي أعينكم كي لا ينفضح أمر السارق أمام زملائه... لكن ما لا تعلمه يا بني هو أنني أنا أيضا فتشتكم وأنا مغمض العينين ليكتمل الستر على من أخذ الساعة ولا يترسب في قلبي شيء ضده.
هكذا هو المعلم🧸🎧
البداية 🎧♥

ملخص القصةالرسمي؟


بعد 6000 عام على موت الأميرة اميرة والتي أحبها كريشنا تتجسد روح المحارب و الاميرة من جديد في عالمنا الحالي

كان في عام&♡

في مملكتين مملكة شانسي ومملكه فورتيجرن

ملك مملكة شانسي اسمها ارثر تعريف عنها





حكم أرثر بعد موت أبيه وهو ابن 15 سنة فهزم

الساكسون وغزا اسكتلندا وفرنسا وأيرلندا والدنمارك

والنرويج وأيسلندا، وتروي القصص ما قبل مالوري كيف

أن مرلين أخذه ورباه وهو *** وهو لا يدري هويته،

ومات أوثر لاحقا وبقي العرش خاليا فجمع مرلين كل


الناس وأظهر لهم سيفا مغروزا في سندان على صخرة

مكتوب عليه أن من يمكنه سحبه يكون الملك الشرعي

لكل إنكلترا، فحاول الجميع سحبه لكن آرثر استطاع أن


يسحبه عندما كان في الخامسة عشر وظهرت شخصيته
الحقيقية.



حكاية أخرى تروي كيف أنه بمساعدة مرلين امتلك


إكسكاليبور سيفه السحري الذي حملته يد تمتد من الماء

وكان هدية من سيدة البحيرة التي كانت تعيش في قصر تحت الماء


موت آرثر


حدثت مَعْرَكة كامِلان قتل فيها الموالون لآرثر ولم يبق

إلّأ بيديفير، وكان آرثر مصمما على الانتقام من ابنه


الخائن فرماه برمح ولكن موردرد قبل أن يموت أرسل

طعنة قاتلة لآرثر، وعند موته قام بيديفير برمي

إكسكاليبور في البحيرة حيث امتدت نفس اليد التي

أعطته لآرثر من الماء وأخذته مجددا وذلك بوصيته، أما

جثته فقد أخذت إلى جزيرة أفالون في قارب من قبل

عدة سيدات منهن أخته مورغان الجنية وسيدة البحيرة.




منطقة غلاستونبوري التي يظن أن بها الكأس المقدسة


أيضا، ولكن يقال أيضا أنه لم يمت ولكن&♡♕ أخذه

إلى مكان آخر وسوف يعود وكان هذا مكتوبا على قبره

’’هنا يرقد آرثر ملك قد كان وملك سيكون’’ (Hic Iace

Arthurus Rex Quondam Rexque Futurus) ما يعني أن الأسطورة الكلتية عن عودة آرثر بعد مماته عاشت حتى زمنها الحالي


ملك مملكة فورتيجرن كان هو الملك الشجاع ابن الملك

الشهيد وملكة المعارك وأخو قاهر الهكسوس ملك اليوم

هو الملك المجهول الذى لا يحظى بشهرة مثل أخيه الا

من بعد العثور على ثلاث وثائق مدونة على لوحة. الملك كامس


وكان هذا الممالك في تحالف دام اعوم وكان بينهم

الحب والهدو الدام كان في هذا الوقت لدي الملك ارثر ابن اسمها كريشنا


ولدي الملك كامس ابنه اسمها اميرة


وكان في هذا الممالك الحب والهدو لكن كان الملك

كامس ليه اخ مات في الحروب السابقة وكان انجب ابن

اسمها اميتار كان لابن اميتار حقود جدا وكان من

فرسان الملك كامس لكنها كان يحب الأميرة وكان ذلك

قبل ما الملك ارثر يعرض علي الملك كامس تحدي بين

لامير كريشنا ولامير اميتار ومن يكون صحاب الفوز


هيكون هو وريث مملكة فورتيجرن وجوز لاميرة وكان


هذا التحدي عبارة عن قطعه من هدوم الأميرة ويتم وضعها علي دهر حصان بسرعة خياليه ومن يقوم


بسترجع ذلك القطعه هيكون الوريث المملكة فورتيجرن
وكان هذا التحدي بعد يوم


ابدا التحدي


وكان الملك ارثر يريد ابنها ينتصر

وكان الملك كامس يريد برضو ابن صديقه الفوز


وكانت لاميرة تريد حب كريشنا وتريدها ينتصر علي ابن عمها الحقود اميتار


كان اميتار يلعب بخباثة وفي دماغه ان يقتل كريشنا في الطريق والرجوع وحيد





وذهب الحصان بسرعه رهيبه وقد سرعه الفرسان ايضا

اميتار وكريشنا كلن منهم علي حصانها سريع خلف ذلك الحصان السريع


لكن كان الخطر يواجه كريشنا دوام في ذالك الطريق

لقد خرج من ذلك الطريق فريق كامل من فرسان اميتار

اللقتل كريشنا لكن الامير كان قادر علي مواجهتهم

جميعا وقتلهم دون اي تعب لكنها تعثر قليل واكمل

طريقة بسرعة رهيبه قبل ما يصل اميتار لمح كريشنا

قريب جدا منها وكان اميتار مصدوم كيف عاش هذا

وكان اميتار مهوس جدا بقتل كريشنا لكن قبل وصول

كريشنا القطعه الاميرة وقع في فخ رمل سحب وكان

اميتار حصل علي القطعه وضحك وسريع ما ذهب اللي

المملكة لكن كريشنا لم يستسلم ابدا بسرعه كبيرها كان

بيندهااا الحصان الذي استجاب لها فور والقي له الحبل

الذي كان خلفها بسرعة كبيرة ما سحب الامير كريشنا

وقال كريشنا الحصان هييا بنا النقذا لامير من هذا

الوغد اللعين وتمكن من الرجوع علي الحصان مره ثانيه

وانطلق الحصان بسرعه رهيبه الرجوع وكان اميتار علي

وشك دخول بوابة المملكة وكان الجميع مصدوم جدا

الجميع كان منتظر كريشنا لكن قبل دخوله كان كريشنا

خلفها وقام بنقل نفسها بسرعه رهيبه من علي الحصان

وسحب القطعه من يد اميتار وسحب اميتار معها من

علي الحصان خلفه وكان كريشنا يسحب اميتار في

الخلف والجميع مبسوط بفوز كريشنا اول ما وصل


كريشنا خط النهائية الجميع صفق لها وكان الجميع منبهر جداً

وقال قائد الجيش: المفروض ان اميتار يطرد خارج المملكة نهائي

وما بسرعة رهيبه كان جميع الناس يقوالون يطرد اميتار يطرد اميتار يطرد اميتار

فاسريع استجابة لهم الحراس وقامو بطرد اميتار الذي كان وشها غضب جدا وكان يبص الجميع بغضب شرس

وكانت لاميرة سعيدة جدا بفوز اميرها كريشنا الذي قدم لها القطعة الخاصة بها وكانت عيونها تلمع من فرحه لاميرة



وكان الجميع فرحان لكن لم تكتمل هذا الفرحة وقال

حارس المملكة ان في هجوم من جيش ملك الغرب هذا

الملك كان معروف عنها القوة والجشع كان لايخشي اي

احد معها عدد لانهائية من الجيش وكان معروف عنهم الدمار



كأن الجميع خايف جدا لكن طلب الملك ارثر ان يخذا

كريشنا لاميرة ويخرج بها اللي مكان الجبل العالي

فعل ذلك كريشنا وذهب معها

لكن بعد ايام ظهر عندهم جيش العدو


قال قائد الجيش الكريشنا: لقد سمعت عنك الكثير من

لاسطير وقال الكثير عنك والكثير كان خايف من

مواجهتك لماذا اريد ان اشوف بنفسي

قال لها كريشنا بنظر رعب وغضب

جرب اذ وانت تشوف بنفسك



قال القائد لن نجرب نحنا لقد اجبت لك 100شخص

فقط من جيش الظلام وكان هذا الجيش معروف عنها

الدمار الشامل والوحد منهم بالف من جيش القائد كمل

كلامها قال اذا قتلتهم جميعا رح اركع انا وجيشي تحت

امرك اوعدك وكان معهم اميتار وبص اللملك وقال


كيف ذلك انت وعدتني تسلمني لاميرة والعرش

قال القائد الكريشنا الو قدرت تفعل ذلك و تثبت قوتك

واذ فعلت ذلك هوعدك بقتل هذا الجبان وانحني لك انا وجيشي


وامر القائد جيش الظلام الذي كان يتكون من

100شخص التحرك علي كريشنا والذي كان جاهز جدا

المقتالتهم وبدا القتال علي جسر عالي جدا وبدا كريشنا
في قتلهم وكان قائد الجيش يقول

1
7
10


وكل رقم يقولها يتصدم


20
50
60
70
80
وكان كريشنا يقتل بشرسه وكانها جيش وليس شخص وحد فقط وكان الجميع يقف عاجز عن الكلأم قصاد هذا المحارب العظيم

وكمل القائد بصدمه

89
90
91
92
93
94
95عاش كمل

96
97
98
99
100وكان فرحان جدا القائد وامر الجيش وانحني الكريشنا

وكان كريشنا مرهق جدا وقال: اذا كان لديك أكثر ارسل انا لم اكتفي بعد

لكن قبل ان يكمل كلامها كان اميتار ضرب سهم علي الاميرة واصابها علي المنحدر العالي
وبسرعة كبيرة قائد الجيش قطع راسها

وكريشنا طلع يجري علي لاميرة لكن قبل ان يصلها كانت وقعت من علي المنحدر واوصل كريشنا بحزن رمي نفسها خلفها

وذهب القائد كان فات لاون وقال

: هنا انتهت أعظم قصة حب في التاريخ وانتها معها اعظم محارب في التاريخ سيعود يوم ماا والحزن ممللي قلبهااا


نرجع من فلاش باك


جمال مصدوم جدا

جمال: وعلي كده ممكن يتعرفو علي بعض في هذا الزمن

علاء الدين: طبعا بس لزم يتجمعو في نفس المكان التقتتل فيها لاميرة

جمال: كويس ان القدر لعب لعبتها معهم وجمعهم من تاني


في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»))
كان قاعد سمير وتار والملك تحتمس والملكه تي اسمها سيمون امي

تحتمس: دي كل حاجه حصلت يا سيمون

الملكة سيمون متعصبة: كلامكم ده كلو مش مهم المهم اشوف ابني هنا في أقرب وقت كافية خلتوها بعيد عني كل الفترة دي مش هسمح تاني أبد انها يبعد عني مفهوم

تحتمس: ماتقلقيش هبعتلو سمير يتكلم معها واكيد هيرجع هنا غصب عنها لان ده مصيرها ومن الضروووري يكملها وقال كده وهو بيبص وبيفكر


وقال: سمير روح انت اللي كريشنا
وانت يا تار المفروض تروح اللي فارس وتفهمها ان كل حاجه حصلت كانت عصب عننا كلنا



وفعلا كلهم اختفو وظهر سمير عندي

انا بصدمه: انت اي جابك تاني هنا عوز اي اكيد جاي في حور زي كل مره

سمير: اسمع يبني كل حاجه حصلت غصب عننا كلنا لزم نعمل كده دي اومر


انا: اومر من مين هااا من مين قولي كل ما اكلمكم مافيش معكم غير الغموض انا حرفينا تعبت و**** العظيم تعبت انتو اي مافيش عندكم غير الغموض

سمير: كريشنا اسمعني انت مش فاهم حاجه مستعجل علي ايي اهاا؟!؛ فهمني مستعجل لي هتعرف كل حاجه كل حاجه وكل سر ليه وقت شوف انت كنت اي وبقيت اي شوف كانت حياتك اييي وبقيت اي فوق لنفسك كل اللي حوليكي دول اللي انت بتكبر عليهم ممكن يموتو عشانك ابوك ممكن يموت عشانك اناااا ممكن اموت عشانك كل الناس دي ممكن تموت عشااااانك انت فاهم وولا لا

انا بعصبية: انت عارف بتقول اي يعني في ناس ممكن تموت يعني روح هتفارق الحياة عشان مين عشانييي انا ابن الملك شوف في الحرب كام جندي مات!؟؟؟ انت مش عارف قلبي وجعني ازييي انت متخيل انتو عملتو فيا اي انتو بشكل ده محسسني بذانب كل الجنود اللي ماتت دي وكمان كل حاجه بتتغير وكل فتره في حاجه في حياتي بتغير
أنا معنديش أعداء ..
أنا اللي طفحوني المُر كلهم كانوا في يوم حبايب قلبي
انا تعبت تعبت اوي و استحملت كتير اوي بس انا انسان عندي طاقه مش قادر استحمل كل ده لوحدي ، انا بس كنت محتاج حد يطبطب عليا انا عمري م حسيت ب حنيه اصحاب ولا حب ، انا عايش لوحدي حرفياً رغم وجود الناس دي حوليا انا لوحدي والوحده وحشه اوي ومتعبه اوي انا اتهلكت واتأذيت واتخذلت من اقرب ناس ليا و ف الاخر يتقالي معلش ، محدش يكلف نفسه يفكر فيا ولا يفكر ف احساسي ، اعيش ليه! اعيش لمين ؟ انا ف الوقت ده كنت عاوز بس اللي يحسسني اني استاهل اتحب و ان حد يفضل معايا عشاني عشان بيحبني ، انا حاربت الناس كلها عشان ابقي كويس وكل محولااتي فشلت ، اتأكدو اني موصلتش ل هنا بسهوله كده ، اتمني اني اقدر اسامح نفسي علي كل حاجه عملتها فيهااا ، حاجه اخيره انا كنت لوحدي ودلوقتي لوحدي برضو انتو كلكم بتعملو بالاوامر بس مش اكتر من كده مافيش وحد فيكم بيفكر فيا



سمير بيدمع: يبني افهم انا حساس بيك بس اسمع وافهم واصبر الصبر حلو مش يمكن حياتك تغير مش يمكن الجاي يكون خير ليك انت لو مكان اي حد فينا هتعمل نفس اللي احنا بنعملها عشان احنا تعبنا جدا عشان نوصل هنا والمستوي ده انت مش اي حد أنت هيكون ليك اسم يكتب في التاريخ هيكون ليك جيش هيكون ليك اولاد هيكون ليك اسم اسطوري انت حياتك هتغير هتاقبل كل حاجه خير او شر انت لزم تجي معيا وتعرف كل حاجه عن امبرطوريتك لزم انت تعرف مين شعبك مين معك ومين ضدك انت لزم تجي معيا وتشوف امك انت مجبور تجي معيا فاهم انت مجبور تكمل انت مجبور افهم الكلمة دى كويس



انا: انا مستعد اجي معك بس بشرط


سمير: اي هو الشرط

انا: اولا عادل ومي يكونو معيا وكمان صديقه ليا اسمها روجينا وكمان طلب اخير اتجوز اميرة بنت جمال عبد الماضي

سميربصدمه: انت بتقول اي اميرة بنت جمال عبد الماضي انت بتتكلم بجد!!!!!


انا مستغرب: ايو بجد

حسيت سمير فرح جدا وكان مبسوط

سمير: اكيد طبعا انا موفق بس هنروح لأول عند ابوك وامك ونعرفك علي شعبك ومملكتك


انابفرح: يلا بينا

وفعلا اختفيناا وظهرنا في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»))

في القصر بتحديد




عند اميرة كانت بتكلم مع وحدها اسمها ملك كانت صديقه معها في الدروس لكن ملك توقفت تعليم وتجوزت خليكم فكرين ملك عشان ليها دور مهم في القصة



اميرة: ودي كل حاجه حصلت قالها بابا ليا وبعدين رجع قال انا موفق انك تجوزي كريشنا بس اصبري لحد الوقت المناسب مايجي انا ما كنتش فاهمه بابا رفض وضربني وكان متعصب وبعدين رجع تاني وشكلها مبسوط وافق علي كريشنا وبرضو مش عارفه لاحلام. الغربية اللي بتجيني دي معانها اي
دي كل حاجه ياستي حصلت معيا


ملك: الموضوع فيها غموض شويه بس اصبري ياحبيبتي انتي عارفة ان انا ما كنتش بحب جوزي لكن بعد وقت كبير اكتشفت ان النصيب والقادر خدموني خدمة عمري

اميرة: ازي بقا


ملك: اسمعي ياستي اول ما تجوزت كنت بقول الجوزي

فلاش باك علي السان ملك
انا- انا بكرهك.
ياسين - على أساس انا اللي دايب فيكي.
أنا - اومال اتجوزتني ليه أن شاء ****.
ياسين - تخليص ذنوب.
انا- نينينيني جامد انت كده.
ياسين - مسكني من هدومي .. هزعلك.
انا - ابعد إيدك بدل ما أعضك.
ياسين - وريني هتعمليها ازا...
انا- مسكت دراعه عضيته ..
ياسين - اااااه يا بنت ال..
انا - كمل كمل عشان أبلغ عنك حقوق المرأة.
ياسين - فين المرأة دي انا مش شايفها.
انا - عشان ماعندكش نظر.


: نفسي أمسك راسه افشفشها كل فشفوشه أصغر من اللي قبلها ، مش عارفه اتجوزته على ايه ده ، يعني ماما مالقِتش غير ده وتوصيه عليا ! ، ده احنا مش بنطيق بعض! ، من وانا صغيره ماكانش ف حياتي غير ماما ، ماما هي كل حاجه بالنسبالي حتى بابا انا ماشوفتوش ، ماما تعبت وكانت خايفه عليا اوي من بعدها لأن ماليش حد غيرها وكانت عايزة تطمن عليا ف طلبت من ياسين أنه يتجوزني مش عارفه وافق على ايه ده !!

ياسين - انا جعان.
انا - المطبخ عندك.
ياسين - وبالنسبة للي هتقف في المطبخ ايه نظامها؟.
إنا- مش انت بتتريق على أكلي وريني شطارتك بقى.
ياسين - لا خلاص هبطّل تنمر ومش هتكلم تاني.
انا - هتعمل معايا مش هعمل لوحدي.
ياسين - انا قولت ده تخفيف ذنوب محدش صدقني.
انا - بتقول حاجه!
ياسين - بقول قدامي ع المطبخ.
انا - ماتزُقش طيب.

: الحياه كانت هتبقى ألطف لو كنا بنحب بعض أو على الأقل متفاهمين ، بس انا وهو لا في بينا تفاهم ولا حب حتى، في خناق بس ينفع!.

ياسين - شايفه السكينه دي لتقطيع الاكل بس ممكن نقطع بيها لسان بني ادمين عادي.
أنا - قولت بسماجه .. اه زي لسانَك كده.
ياسين - مسكني من قفايا .. شبر ونص بيتكلم اول مره اشوف شبر ونص بيتكلم.
أنا - انت رخم ليه؟
ياسين - متضايقه عشان اتجوزنا؟!

هكدب لو قولت متضايقه ، انا بصراحه مش عارفه حاسه أني تايهه مش عارفه عايزة إيه ، انا تعبت من كتر الخناق والمشاكل ، وتعبت وانا طول الوقت مفكره اني حِمل عليه وأنه اتجوزني بس عشان يرضي ماما ، طب وانا هو مافكرش فيا خالص ، هو انا مش من حقي اختار شخص يحبني ومايكنش مجبور عليا ، انا دلوقتي ف حيره ومش عارفه أعمل ايه!

ياسين - ماردتيش يعني!
انا- الأكل جِهز.
ياسين - بتتهربي ليه؟
انا- مش بتهرب بس انا مش عندى اجابه.
ياسين - طيب هسيبك على راحتك.

احترم سكوتي وده احسن شيء ، يمكن هو مش وحش للدرجادي هو لطيف ويتحب بس انا مش بحبه عشان هو دلوقتي مخليني مش عارفه هو عايزني ولا لاء.

إنا - انا هروح بكره عند ماما لأنها ممكن تكون محتاجاني.
ياسين - طيب هاجي معاكي.
انا - تيجي معايا ليه؟
ياسين - عشان أسلم على ماما انا كمان.
انا- دي مامتي انا على فكره.
ياسين - وانتي زعلانه ليه انا هسلم عليها مش عليكي.
انا- نينينيني بارد.

ايوه برضوا يجي معايا ليه مش فاهمه ، يعني انا رايحه هناك عشان أبعد عقلي عن التفكير عنه شويه يقوم هو يجي معايا ! ، أروح منه فين ده ياربي.

صحيت تاني يوم وانا متحمسه اني أروح لماما هي وحشتني اوي حقيقي مش مصدقه أن دلوقتي انا مسؤوله عن بيت وبروح ليها زياره بعد ما كان البيت بيتي.

أنا - هنكون مؤدبين ومش هنتخانق قدام ماما عشان ماتتعبش.
ياسين - انا مؤدب مش بعمل مشاكل انتي اللي بتجري شَكَلي.
انا - و**** ده على أساس إنك ملاك نازل من السما.
ياسين - لا انتي اللي شيطان ماشي ع الأرض.
انا - انا يا ياسين انا !!
ياسين - خلاص ماتزعليش انتي ملوكه مَلاكي اللطيف.
انا - لا خلاص نفسي هتموّع ايه الاوڤر ده نرجع للخناق احسن.
ياسين - يابنتي بقاااا يا بنتااااي.

مشيت من قدامه وأنا بضحك بحب أنكشه واخليه يتعصب اوي ، حوار اني أبقى هاديه معاه ده مش جاي معايا سكه خالص.

إنا- مااامااا وحشتينااااي.
جريت عليها ودخلت ف حضنها ، حسيت اني عايزة أعيط انا ماتعودتش ابقى بعيده عنها كده ، انا عايزه ارجع عيّله صغيره تاني وأفضل معاها ، الحياه اللي انا فيها مش متأقلمه عليها ولا عارفه اتأقلم من غير وجودها.
أنا - كده يا ماما تخليني أتجوز وأبعد عنك.
امي- كده هبقى متطمنه عليكي أكتر.
أنا - بس انا عايزة أفضل معاكي.
امي - طبطبت عليا .. مش هتلاقي أفضل من ياسين زوج ليكي هو طيب وهيتقي **** فيكي.
انا - كان واقف بيبصلها وهو بيبتسم ، ده هيتقي ** فيا ! ، ده هيخليني أوصل عند ** ف أقرب وقت!.

أنا - مش سلمت على ماما يلا شوف رايح فين.
ياسين - انتي بتطرديني ولا ايه، علّىٰ صوته .. شايفه بنتك يا طنط!
امي: ايه يا ملك مالكم واقفين كده ليه؟
أنا - مفيش يا ماما انا بس بشوفه عشان ده وقت شغله.
ياسين - هو انتي ماتعرفيش ولا ايه ، النهارده اجازتي.

سابني ودخل جوه وانا واقفه بشيط قدامي ، انا مش عايزاه يكون موجود هنا ، انا مش عارفه انا عايزة اثبت لنفسي ايه بس تقريبا انا بقنع نفسي اني ماحبتهوش وأقدر اتأقلم على عدم وجوده عادي.

أنا - محتاجه حاجه يا ماما أجيبهالك.
امي - لا يا حبيبتي انا مرتاحه كده.
انا - طب اعملك أي حاجه؟
امي - لا ، روحي بس لجوزك شوفيه.

ايه ده جوزي!! أنا نسيته! ، راح فين ده ، دوّرت عليه في الشقه لقيته ف أوضتي ، لا ثانيه واحده هو بيعمل ايه ف اوضتي؟!

انا - انت بتعمل ايه هنا؟!
ياسين - ف اوضة مراتي اومال عايزاني انام فين!

مراته ! ، اول مره يقول الكلمه دي ، الكلمه هزتني كده ، ملك فوقي ده ف اوضتك ونايم على سريرك يعني تقومي دلوقتي تُزقيه توقعيه في الأرض.

أنا - ايوه يعني وأنا أنام فين!
ياسين - ما تيجي تنامي جمبي هو انا هاكلك!
انا - مابحبش انام جمب حد.
ياسين - انا جوزك على فكره مش حد.
انا - رديت بإنفعال .. ايه في ايه مره تقولي مراتي ومره جوزك ، انت شايف أننا زي أي زوجين طبيعيين عشان انام جمبك!.
ياسين بهدو- وليه مانكُنش زيهم.
انا - انت شايف أننا ننفع! ، احنا مفيش دقيقه بتعدّي علينا إلا واحنا بنتخانق ، تقدر تقولي اساسا وافقت تتجوزني ليه؟
ياسين - ...
انا - عشان ماما طلبت منك صح؟! ، احب أقولك انك مش مجبور وتقدر تطلقني عادي.
امي جات علي صوت : ايه يا ملك اللي بتقوليه ده!
أنا - ماما !!
امي: في ايه صوتكم جايب لآخر الشارع.
انا - مفيش حاجه يا ماما روحي ارتاحي انتي تعبانه.
امي - مش هعرف أرتاح وانا شايفاكم كده!
ياسين - مفيش حاجه يا طنط أحنا بس كنا بنتكلم وصوتنا علي شويه.
امي: متأكدين.
انا - ايوه.
امي - طيب يا حبايبي **** يهديكوا عن اذنكوا.

ماما سابتنا ومشيت وهو بَصلي بصه مافهمتاش بعد كده راح ع الكنبه اللي كانت في الاوضه ونام وانا واقفه مكاني مش عارفه ايه ، هو أنا زودتها !

انا- أنا آسفه.
قولتها بصوت عالي عشان يسمعني ، ماكنتش عارفه أنام وانا حاسه بالذنب اتجاهه.
انا - عارفه اني غبيه ومتسرعه ف ردة فعلي عشان كده أقبل اعتذاري ولا انت عايز تنام زعلان مني والملايكه تلعنّي لحد ما اصحى لا قول قول ما أنت عايز تنتقم مني.
ياسين - أنا مش زعلان ، أنتي غبيه بس.
انا - اه و**** انا عارفه ايه ده انت بتشتمني !!
ياسين - ضحك .. نامي يا ملك نامي.

نوعا ما عرفت أنام بعد ما اعتذرتله ، الاحساس بالذنب وحش وانا عارفه اني غلطت ف ردة فعلي عشان كده اعتذرت سهله وبسيطه.
صحيت تاني يوم مالقيتهوش في الاوضه سألت ماما عليه قالتلي أنه مِشي من الصبح وماحبش يصحيني عشان مايزعجنيش ، زعلت أني مش هشوفه النهارده ومش عارفه هتخانق مع مين!.

فضلت مع ماما يومين ، يومين مالهُمش طعم من غيره ومن غير خناقه ، هو وحشني اوي ، في حاجه ناقصه ف يومي، بحاول اتجاهل الموضوع بس هو مش بيفارق خيالي.

ياسين - مش هترجعي؟
انا - انت مرتاح؟
ياسين - انا مش مرتاح من غيرك.
انا - الظاهر أن غيابي قصّر عليك وهقفل في وشك دلوقتي.
ياسين - ضحك .. وحشني خناقك.
أنا - طب ايه!
ياسين - وحشتيني.

قفلت السكه ف وشه بخضه إيه قلة الادب والوقاحه دي ازاي يقول كده ، قلوب الناس مش لعبه!.

امي - مش هتروحي لبيتك.
انا - ايه ده انتي عايزاني أمشي!
امي - انا عايزاكي مبسوطه.
انا - وانا مبسوطه هنا.
امي - لا أنتي مش مبسوطه هنا ، انتي مبسوطه وانتي معاه ، عيونك بتلمع وهو جمبك ، عايزاكي تعرفي أنه مش مجبور على جوازُه منك هو لو كان عايز يرفض كان رفض بس هو عايزك وأنا عشان عارفه أنه عايزك وهيخاف عليكي ويخلي باله منك ماكنتش طلبت منه ، انا مش ضامنه عمري.
انا - يعني هو بيحبني؟!
امي - بإيدك تعرفي.

فضلت افكر في كلامها كتير ، هي معاها حق أنا ماقدرش أعيش من غيره ، حتى لو طلع مش بيحبني كفايه اني بحبه وعرفت أنا عايزة إيه ، جهزت شنطتي عشان أمشي تاني يوم لِيه ، اتطمنت على ماما هي بقت كويسه وأحسن بكتير ، مشيت وأنا فرحانه اني هشوفه ماكنتش اعرف أنه وحشني اوي كده!

دخلت البيت كان هادي وفاضي ، انا مكاني هنا ، أنا مبسوطه في البيت ده ، صحيح بنتخانق كتير بس على قلبي زي العسل ، كفايه وجوده جمبي بيطمني.


  • دخل البيت وشه كان حزين وهو داخل بس لما لَمح في تغيير في البيت عيونه لمعت فجأة.
  • ممكن ماتتأخرش تاني عشان بخاف اقعد لوحدي.
ياسين - ملك انتي رجعتي!
انا - لا لسه جايه في الطريق.
ياسين - انا مش بتخيل صح!
انا - تؤتؤ.
ياسين - يعني مش هفضل اتكلم مع صورتك عشان وحشتيني واتخانق معاكي عشان سيبتيني ومشيتي!
إنا- ايه !!
ياسين - رجعتي عشان وحشتك صح!
أنا - لا عشان عرفت انا عايزة إيه.
ياسين - عايزة ايه؟.
انا - عايزاك.
ياسين - ايه!!
انا - ايه!! عوزها اكون مراتك حبيبتك وحضنتها

نرجع من فلاش باك 🧸🎧


ملك: دي كل حاجه حصلت معيا في بداية جوازي من ياسين عرفت ان النصيب خدمني صح بس انا اللي كنت غبيه ومستعجله عشان كده اتعلمت ان الصبر حلو


اميرة بضحك: ياسيدي ياسيدي علي الحب والحنيه


فضلو يتكلمو ويضحكو وملك بتنصح اميرة


عندي انا كنت في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»))

واول ما دخلت شوفت ست كانت جميلة جدا وطويلة شوية وباين في عنيها الحب وحنان اول ما شوفتها قلبي وقع في رجليا عنيا نزلت دموع لوحدها وهي بدأت الكلام وقالت!!!!!!!!





هنا انتهي الجزء الخامس من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثانية
الجزء القادم هيكون مختلف جدا وهيكون باقي القصة في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»)) الاجزاء الجاية هتكون دمار بس التافعل تقريباً بقي صفر والنفسية بقيت تقل وشغف القصة بيروح عشان اي كتاب منناا لم يشوف تشجيع من النااس بيكون مجبور انها يكمل بشغف وممكن يعمل بدل القصة كتيرر انا مش حبب احط جنس كتير ويمكن ده سببب ان مافيش تافعل لو عوزين جنس كتير قولو عادي انا هنهي القصة في السلسلة دي واكتب قصة جديدة تكون فيها جنس معنا القصة هيكون فيها جنس بس مش كتير وده كان طلب ناس كتير منكم بس ياريت تقدرو التعب مش اكتر من كده ♥♥🧸🎧

مش عارف يا صاحبة هو الجزء كبير بس انا اللى مش عاوزة يخلص من حلاوته
 
  • بيضحكني
التفاعلات: boya brat
بس أحييك كل جزء بتبهرنا بيه بيبقى احسن من اللى قبله
 
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: boya brat
تم أضافة الجزء الخامس
 
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: boya brat
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: mahmoud258
مش حاقول غير انك متميز بجد
ومنتظر جديدك
وجزء دااا دمااار
بس يا ريت تحاول تخلي دكر دكر والانثى انثى
عشان منتهش ماشي يا بطل
امبرطور بجد
اوعدك اللجاي اجمل الجزء الجديد نزل
 
  • حبيته
التفاعلات: رجل من هذا الزمن
  • عجبني
التفاعلات: Ki1inG
من اخر الجزء الرابع والحزء الخامس مفيش تنسيق للحوار يعني انا عشان افهم قريته مرتين حاول تنسق اكتر من كدا عشان مش كله هيقرا مرتين انا بقول رائي من اكتر
 
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: boya brat
من اخر الجزء الرابع والحزء الخامس مفيش تنسيق للحوار يعني انا عشان افهم قريته مرتين حاول تنسق اكتر من كدا عشان مش كله هيقرا مرتين انا بقول رائي من اكتر
عنيا ياحبيب اخوك المهم الجزء عاجبك؟؟؟
 
جميله اوى ومش شرط تحط جنس كتير اهم حاجه تطول الجزء عشان التشويق يزيد
 
  • حبيته
التفاعلات: boya brat

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%