NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة فانتازيا وخيال القوة الخارقة وغموض كريشنا | السلسلة الثانية | عشرة أجزاء | 14/11/2022

@Elnamr عشري القصه دي حلو فانتازيا هتعجبك سالي نفسك لو فاضي **** معاك يا صاحبي
اه ياعم شوفتها من بدري من اول جزء وانا بقرأها وكنت ناوي اكتبله بس نسيت اصلا وكمان اتسحلت وكدة مانت عارف بقا بس حبيبي و**** علي المنشن الجامد زيك يا دراكولا😂♥️

بص يصاحبي انت ممكن متكونش عارفني ومش لازم تعرفني اصلا يعني عادي 😂
بس انا هقولك اللي جوايا ونقدي من غير زعل طبعا بص اولا انا اول مقريت القصة واول خمس او اربع اجزاء كنت حرفيا مبضون من القصة ومكنتش شايف ليها ملامح مع ان سردك كان حلو بس مكنتش حاسس ان القصة هتبقي حلوه بس قولت اما اكمل لغايت الاخر وطلع صح وكملت للاخر معاك وحرفيا انت اتطورت من الجزء الخامس تقريبا للسادس وكل توقعاتي فيك طلعت صح وانك مشروع كاتب جامد بس الغلطات الاملائية اللي لسة موجوده بشكل خفيف لو راحت ان شاء **** القصة دي هتروح في مكان تاني نيجي بقا للسلسلة التانيه اهي دي بقا من اول جزء وانا اتحمست ليها زياده اوي عن اللزوم ومستني التالت بفارغ الصبر لانها شدتني عن السلسلة الاولي حرفيا وكمان اتصدمت لما عرفت ان سمير مش ابوهم اصلا دي كانت اكبر صدمه بس في نهاية السلسلة الاولي كنت عارف ان ده سمير اللي ظهرله بس قولت محرقش بقا بس يلا عادي عاش عليك يا كريش واستمر ومتتاخرش كتير علينا يغالي 🔥♥️

• حبيته
التفاعلات: El_5dewy
عاش استمر وشوقنا اكتر

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اه ياعم شوفتها من بدري من اول جزء وانا بقرأها وكنت ناوي اكتبله بس نسيت اصلا وكمان اتسحلت وكدة مانت عارف بقا بس حبيبي و**** علي المنشن الجامد زيك يا دراكولا😂♥️
حبيبي يا نمر **** يوفقك ف ثانوي وتعدي السنة دي ع خير

• حبيته
التفاعلات: Alkn Drakol2
تم أضافة الجزء الثالث

جامد يا صاحبي وجزء فاجر اوي اوي اوي

الجزء الأول

من السلسلة التانيه من قصة القوة الخارقه وغموض كريشنا ☝🖤

🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️

شكرا جدا لحضرتكم على تعليقاتكم الجميلة ااركم بتفرق جدا و**** العظيم معيا بتديني حافز جامد عشان اكمل كتابة ماتبخلش عليا وشجعني انا بتعب عشان اقدملك حاجه حلوه ☝🖤

انا اسف جدا على التاخير بس انا برجع كل يوم متخر من الشغل ومش بستعجل نفسي زي لاول عشان اقدملكم حاجه كويسه 🙅‍♂️🤍

المقدم««♡♕♡»»»
الجزاء عبارة عن أسرار وخباية كل المكشوف هيظهر في الجزء ده هويعتبر تكملة الجزء العاشر من السلسلة الاولي وهنكمل عظمة مش هسيب القصة وهكمل معكم بس شويه حماس ووتشجيع منكم 🖤☝

يلا بينا 🤍🙅‍♂️

لما تبقي مولود بتاكل بمعلقة دهب وشايف كل اللي ادامك بينحني ليك وانت مجرد عيل لسة عمرك ماعداش العشر سنين

يبقي هتفكر تسأل نفسك هل ده صح ولا غلط ؟

الناس بتحترم ابوي خوف منه وفلوسه عماله تزيد يوم بعد التاني ورجالته بتلبي ليه اي طلب يطلبه منهم

بس وانا مالي انا عايش حياتي وسعيد بيها وانا شايف اكبر واحد في البلد ممكن عادي جدا ابوي يخليه يركع تحت رجلي وبسال نفسي كل يوم انا اي وأنا مين وانا فين ولي كل ده بيحصل معايا انا بذات عوز تعرف انت كمان؟؟

طيب تمام تع كمل معيا قراءة

قراءة ممتعه الجميع ☝🖤

بعد ما كان كريشنا مع مورغوث وهاري هويني
حصلت صدمه لكريشنا تعالو نعرف اي حصل مع كريشنا!!!!

مورغوث : في شخص انت لزم تشوفها هو الوحيد اللي يقدر يساعدك هو معا مفتاح قواتك وأنت لزم تكون جاهز خلال 15يوم لزم تقابل الشخص ده وزي ما عرفتك اول ما دخلت حول انك تستخدم الصدمه الرد فعل طبيعي جدا تمام

انا: خايف ومتوتر بصراحه

هاري: الشخص اللي هتاقبلها هو اللي هيساعدك تكون علي العرش

مورغوث: جاهز

انا بتوتر: جاهز
وفاجاة هارلي قال ادخل ودخل خخخخخخخخ احاا انا بدموع: ده حلم ولا حقيقه حد يفهمني اي ده هو مش جدي مات أنت حقيقي انت ازي عايش قول إن ده مش حلم
هاري: ده حقيقي ياكريشنا سمير مستحيل يموت وهو مع الماس الخلود

مورغوث: وجدك اصلا خالد مستحيل يموت بسهوله دي
انا مبسوط فشخ: وحضنت جدي اوي
سمير: وحشني يابن الكلب عمال اي
انا: كويس بس اتعبت جدا من غيرك كلهم غيرك انت الوحيد اللي يقدر يفهمني
سمير بفخر : انا مش هسيبك غير وانت علي العرش بتعك وشوفك وانت امبراطور العصر

انا: طيب انتي اذي عايش مش مسدق نفسي ممكن اعرف حصلك اي

سمير: اسمع هحكيلك حكاية من 2000عام
علي الساان سمير

سمير: كان في المانيا شخص من 2000سنه كان ابن ملك من ملوك الزمن القديم ابن الملك ده كان أناني جدا لدرجه أنه قتل ابوها الملك وامها الملكه وكان ليه اخ وانا كنت مساعد ابوها انا كنت شايف ال بيحصل قدم عيني وكان اخوها لسع صغير 5سنين انا خوفت علي الطفل وخدتها وهربت علي مصر وكان في عهد بيني وبين الملك ابوهم انه يعطيني الماس الخلود وسيف الخلود وتاج الخلود وخوذة الخلود دول هم أسرار قرون فاتت من زمن قديم جدا المهم أنا لم كنت مستعجل وخايف علي لابن التاني معرفتش ااسحب غير الماس والباقي فضل مع الابن اللي اناني اللي كان كل همها العرش والحكم والنفوذ
كان كل هدفها الشر لكن لم مسك الحكم فسد العالم وعمل تعاون مع جيش الظلام لكن جيش الظلام عمل تعهد مع لابن وطلب منها الخوذة والتاج والسيف لكن هو طلب السيف وهم سحبو التاج والخوذة وطلبو منها إن يترك المملكة ويروح يجمع طريقة يبقي بيها خالد مثل ابوها الملك وكان هدفهم من كل ده انها يروح ويموت في الطريق وسط الجبال واللغبات والوحوش البرية وأنا كان معيا الابن التاني وبعد 100سنة كنت عملت سحر الخلود علي لابن التاني عشان يقدر يعيش لحد ميمسك الحكم من تاني ويرجع عرش المملكة من تاني كان لابن بعد 100سنة في كامل قوتها وكان جاهز يحارب جيش الظلام عشان يسترجع مملكة ابوها ويسترجع الخير من تاني

انا: وهم لسع موجودين في وقتنا الحالي وكان اسماهم اي

سمير: لابن الشرير اسمها شان ولابن اللي انا ربيتها وكان مع الخير اسمها تحتمس

((طبعاً انتو عارفينهم وأنا لا 😂))

انا بصدمه: ودول لسع في الزمن الحالي موجودين

سمير: اسمع الباقي وهتعرف كل حاجه

انا: كمل
سمير: بعد 100سنه كنت قاعد في انجلترا في القلعة اللي انت كنت تروح فيها دي اساسها تحتمس
ودخل عليا تحتمس وقال

فلاش باك علي السان سمير))

تحتمس:سمير انا جاهز هنبد امتا
انا سمعت كده وكنت هطير من الفرحة: من دلوقتي الجيش جاهز
تحتمس: التحرك هيبد من بكره
انا: امر مولاي الملك
وفعلا تاني يوم بد الملك تحتمس في العظمه وبدا التحرك علي الممالك اللي بتحرك مع جيش الظلام وكان بيحارب بجوع زي النمر اللي فضل 100سنه من غير اكل فضل يدمر وينتصر في كل معركه يدخلها وكان كل الملوك وكل دول العالم ترعب من اسمها وكان كل الملوك الحلفاة يبعتو علشانها الهدية والدهب والموارد المساعدة وكان الكل يترعب من اسم تحتمس وكان خلاص بدا يواجه جيش الظلام وكان مستعد بحماس عشان دي معركه اطلق عليها معركه مجدو
وفي المعركة دي حصلت خساير كثيرا جدا من جيش الظلام لدرجه انسحب جيش الظلام من المعركة بعد 3شهور وكان ده انتصار ساحق اللي الملك تحتمس امبراطور العصر الحالي

نرجع من 🎬فلاش باك

انا مصدوم ومرعوب من كلام سمير لدرجه بدات اقلق من جدي

أنا : هو عايش لحد وقتنا ده؟؟
سمير: لسع موجود هو مستنيك

انا بصدمه: مستني مين

سمير بفخر: مستنيك انت يا كريشنا انت وريث إمبراطورية العصر الحالي أنت ياكريشنا

أنا مصدوم ومش فاهم حاجه

أنا: طيب أنت مين اللي قتلك انا مش فاهم

سمير: بعد تتويج االلي اامبراطور فضل حاكم 1900سنة كامله وكان اي شر يظهر كان تحتمس يقضي علي هذا الشر في لحظة لكن بعد 2000سنه رجع من تانى لابن الشرير ورجع اقوي من لاول بكتير جدا لدرجه قوتها تتسوي مع تحتمس ويمكن اقوي شويه وبدا شان يدور علي جيش الظلام لحد ماوصلهم وعشان يوفقو يساعدو شان في استدعاء اللي إمبراطورية كان شرطهم هو قتلي انا

انا: واشمعنا انت بذات لي مش الملك

هاري: أنت مش عارف انت قاعد قدم مين

انا: انا مش فاهم حاجه ممكن توضح اكتر
مورغوث: انت قاعد مع وزير المملكة التاريخي الوزير ((رخمي رع )) اللملقب بأسم سمير اقوي وزير في تاريخ البشرية

انا مصدوم جدا ومش فاهم حاجه ومرعوب حرفينا

أنا: ممكن اعرف انت مين انا مابقتش فاهم الغاز

سمير: اسمع
علي السان سمير

:-
كنتُ (فى حياتى الدنيا) أتصرف طبقا للأوامر التى أتلقاها
من جلالة الملك (تحتمس)؟ .
و قد قام جلالته بتعيينى رئيساً للقضاة ⚖️ .
كنتُ أرأسهم جميعا و لا أحد يرأسنى .
ثم مشيت بخطى واسعة , أضرب بعصاى ظهور الموظفين الفاسدين .
حتى الكللابب لم أتركها دون انضباط .
كان صوتى يعلو و يصل إلى عنان السماء , حين يتعلق الأمر بالنظام .
و لم يجروء أى شخص على التمرد و نشر الفوضى .
كنتُ أهدئ من روع الساخط الناقم بأن أحقق له ما كان يتمناه .
كان الناس يقولون لى : أقبِل , لكى تعيد الماعت (العدل) للأرضين (مصر) .
كنتُ أصحو من النوم مبكراً (أقوم من النجمة) لكى أحقق ذلك .
كنتُ مقرباً من جلالة الملك (تحتمس ) ,

كان لقبى هو "الذى يعاقب الأشرار" ,
و الثور المنتقم الذى يضرب من يتحدث عنه بسوء .
لقد جعلنى جلالته العصا المتكلمة التى تعاقب المجرمين .
لكى أعيد الاتزان للبلاد كلها , كما يعتدل الميزان ⚖️ .
كل من يُتهَم بتكدير الأمن العام كان يُفحَص و يتم استجوابه .
و أصحاب النوايا الخبيثة الذين يدبرون المكائد كانوا يعاقَبون
بالحرق فوق محرقة حورس
❤️ كان فمى مليئا بملح النطرون (طاهراً) ❤️ .
و كلماتى لا تتغير أبداً .

مورغوث: عاش "رِخمى رع" فى عصر الملك تحتمس الثاني اللي هو ابو تحتمس الحالي وقام بتسميه لابن الثاني على اسم الملك تحتمس الثاني ليصبح اسم ابنها أيضا تحتمس الثالث , ولد سمير في أسرة من 18 , دولة حديثة ,
من حوالى 3000 سنه

هاري: كان مرتبط دايماً بالطهارة . وصف الوزير
"رِخمِى رع" لفمه بإنه ملئ بملح النطرون معناه إنه طاهر من الكذب و النفاق
و من التلفظ بأى لفظ قبيح ٠ودي كل حاجه عن جدك سمير

أنا مصدوم جدا ومش فاهم حاجه خالص وبقيت خايف جدا طيب لم هو من قرون ازي هو يكون جدي انا مش فاهم حاجه خالص انا بقيت خايف ومش عارف هعمل اي بيقولي انت وريث يعني انا دخل علي دمار لا عيش جبل صامد لا انسحب وعيش إنسان عادي بس انا لزم اكون مع الخير عشان احافظ علي الخير من فعل الشر

أنا باين طبيعي: طيب انت ازي اتقتلت؟؟؟

سمير: هحكيلك بص ح

نرجع 🎬باك علي السان سمير وزير الملك

أنا كنت عارف انها ظهر ووكان يرسلي تهديد كل يوم وكنت ماشي لأمر عادي جدا بس بعد فترة بدا يلعب وبدا بعلان الحرب علي القلعة االلي كنت موجود فيها وانا اول ما عرفت انها هو االلي جاي كنت لزم اعمل حسابي وعشان كده عملت شخصيه وهميه من السحر اللي اسود وعشان انا بستخدم السحر من قرون فاتت كنت بعرف اتحكم في الشخصيه الوهميه واتحكم في طريقة الكلام وكل حاجه فيها عشان كده هو دخل عليا في الغرفه
انا كنت قاعد مستنيه هو دخل عليا هو المساعد بتعها اسمها جوناس

انا: كنت مستنيك من زمان بس اتخرت عليا وبضحك

شان: بيضحك ماتقلقش قلتلك هيجي اليوم وهو اليوم نهاردة وهتموت بضحك بصوت عالي وشرير

انا: عارف اني هموت يا شان وعارف انك هتبقا الملك بس ارجواك سيب العائلة في حالها من فضلك

كنت بقول كده عشان ابعد شان علي قد ما قدر عنك عشان تعرف تعيش كويس

شان: بيضحك ضحكه شريره بقيت ولا حاجه اهو انا عارف ان سنك 3000سنة
وانت مقدرتش تقول كده للي كل الناس دي غير صديققك الساحر ههههه بس انا عارف انك معك ماس الخلود بس انا معيا السيف وقطع راس الشخصيه الوهميه بسيف بسرعة كبيره وغل وقطع الجسم اشلال وخرج من القلعة هو وجوناس بس اتصدم لم شاف ان جيش القلعة فشخ جيشو وتبخر كلو

نرجع تاني من 🎬باك

انا بصدمه كبيره جدا: يعني انت اقوى من شان والملك تحتمس
سمير: لأ طبعا أنت الوحيد اللي اقوي منهم هم لاتنين وأنت لزم تكون مستعد بعد 15يوم عشان شان هيعمل هجوم علي البيت الكبير والقلعة في جبل الطير يعني أنت الوحيد اللي قادر انك تقتل شان عشان انت هيكون معك الماس الخلود

انا متوتر فشخ: أنت عارف بتقول اي
وبعدين إنا مش معيا الماس دي

سميرطلع الماس 💎شكلها اصفر بيلمع وطالع منها نور شديد جدا اول ما مسكتها الماس بسرعه كبيرة وبصدمه عمت علي الكل كانت دخلت جوه صدري بقوة وكنت بترعش جامد بعد دقيقه كانت بقيت حته من جسمي وجسمي كلها تحول لشكل معضل فشخ وعيوني بدات تطلع نور اصفر بيلمع وبقيت اقدر اتحرك بسرعه كبيره جدا وفاجاة صوت في دماغي بيقول

صوت: انت حاليا قادر على الدمج جسمك مستعد علي ذلك هل انت مستعد:

انا من غير ما تكلم احساس قوي فيا قال انا جاهز

وفعلا طلع بويا اللي كان بيتوصل معيا وظهر قدامي قدم الكل في صدمه الكل وفاجاة بدا يحول كل الطاقة علي صدري وأنا كنت بترعش بشكل جامد وهو بعد ساعة كان اتبخر وبقيت اقوي من اللي أول بكتير وبقيت حاسس اني بقراءة افكار هاري ومرغوث بس سمير لا مش مستوعب وده كلو مورغوث وهاري مصدومين و سمير مبسوط وكنت قادر على التخفي والظهور في اي مكان وكمان شكل جسمي بقيت متحول بلبس ابيض بيلمع نظام بدلة((بتمان))

انا مبسوط فشخ: اي ده هو اللي انا فيها ده حقيقي

سمير: ده اسمها تحول فضائي وتقدر ترجع طبيعي لم تحط ايدك على صدرك لم تستخدمها تعمل نفس الحوار لم تعوز تتنقل حط المكان اللي انت عوز تروحها في دماغك وحط ايدك علي صدرك هتروح في غمضه عين

أنا مبسوط: أنا كده تمام ولا

سمير: كده انت بس ناقصك الثلاثي الخوذة والتاج والسيف ولو قتلت شأن السيف هيتحول ليك تلقائية لزم عشان تقدر تقتل شأن تعرف تستخدم قواتك الجديده مستعد

أنا كان في احساس جوه مني بيحول تلقائي الموفقه علي اي حاجه يقولها سمير وكاني مش موجود اساس
انا: جاهز

سمير: يلابينا

عند تار في القلعة في مكتب لادئرأ
كان موجود
تار
فارس
نرمين
هارلي كوين
جيسون
الظل
قاتل الشياطين
المخادع
نسرين وسط ما هم قاعدين ظهر الملك

اول ما تحتمس ظهر الكل اتصدم وخاف وتوتر عشان هو مش بيجي غير لو في نصيبه كبيره

تحتمس: انا طلبت من تار يجمعكم هنا عشان اقلكم ان الحرب دي قربت جدا لزم الكل يكون مستعد لزم الحرب دي تكون نهائية شأن والشر أنا عارف انها صعبة وهتكون تاريخيا بس في للحظات اللي هحس فيها انكم هتخسرو هبعت ليكم المنقذا ومش مهم تعرفو هو مين ولا عوز اي اسالها عنها في الوقت الحالي كل حاجه هتبقي بوقتها المهم الكل يكون جاهز الكل يركز الكل يكون فاهم هو بيعمل اي أنا اهم حاجه عندي السيف وراس شأن غير كده مش هقبل مفهوم

الكل: مفهوم مولاي الملك

بعد ما الملك اختفي
تار: تتوقعو مين هيكون المنقذا
هارلي: تتوقع يكون هوو !!؟
جيسون: ماظنش هوا بس كل الاحتمالات واردها
تار: أو يمكن يكون الوزير!!؟
هارلي: ماينفعش يظهر في الوقت ده عشان لو ظهر هيكشف نفسها وممكن شان ينسحب لو عرف انها لسع عايش

فارس وباقي الفرقه مش فاهم حاجه بس تقريبا نرمين بدات تفهم
نرمين: ومش ممكن ليه هو مش اقوي من الملك برضو!!!؟
تار بصدمه: انتي عارفة بنتكلم علي مين
نرمين: انت عارف كويس اني عارفة كل حاجه مش بحب اكون قاعده ومش فاهمه
هارلي: وتوقعك اي
نرمين: توقعي هيكون شخص تاني خالص غير الملك والوزير اظن الملك بيلعب بورقة كسبانه عشان كده هو مطمن يعني هو معا ورقه مكسب عشان كده قال الحرب دي هتكون تاريخيا
جيسون بقلق: انتي مش سهله علي فكره
هارلي: ازيي عرفتي كل ده في وقت قصير

فارس: انا مش فاهم حاجه خالص بس حابب اقلك ان نرمين بتسكت و تسمع ومش بتتكلم غير لم تكون فهمت كل حاجه وحللتها صح جدا!!

تار: ماكدبش سيد لم قال انك مش سهله ويتخاف منك

نرمين: بلعكس انا طيبة جدا وكويسه بس بحب اسمع لأول عشان اعرف اتكلم مش بحب ابقا موجوده ومش فاهمه حاجه فهمت

تار: فهمت قصدك يانرمين
المهم الكل يروح التدريب

الكل فعلا راح يتدرب وبعد 14يوم كان الكل جاهز في القلعة
كان السور كامل مليان جنود رماة وفي لامام الفرسان وفي الدفاع االمشاة زي ما قال الملك تحتمس الخطه بظبط
تار: الجسوس وصل ياجيسون
جيسون: خلاص علي وصول
فارس: اهم حاجه نعتمد الخطه بشكل طبيعي
هارلي: شان هيكون مستعد جدا عشان كده الخطه بتعت شان هتكون فيها غموض
نرمين: كلامك صح شان هيعمل خطه ذكية جدا هتكون صعبه
جيسون: لزم ندافع بشكل كويس

تار: معك حق لزم ندافع كويس ولو هنموت من اجل الل االامبراطور
هارلي: الجسوس دخل القلعة
جيسون ندها علي الجسوس
جيسون: قول التقرير كامل
الجسوس خايف ومرعوب جدا
الجسوس: شأن معا 15م من جيش الظلام ومعا 45م جيش عادي بس كلهم متدربين مع جيش الظلام يعني متسوين في القوة
الكل بيسمع ومرعوب
تار: كمل
الجسوس: شان اختار طريقة الهجوم المختلط

هارلي: اييييييييي المختلطططط انت بتقول اييييي

جيسون: مختلططط انت عارف بتقول ايه!!!!!!
تار: انت عارف بتكلم عن خطة هجوم حرب مجدو اللي كان قايدها الملك تحتمس ضدّ جيش الظلام وانسحب بسببها جيش الظلام ودي من قرون فاتت ودي خطه!!!!

هارلي: خطههه الموت اللي بيدخل الحرب ضد طريقة المختلط بيكون هدف الفوز قليل جدا
الجسوس: هو اختار يهاجم القلعة من 4اجانب ووهو جوناس هيقودو الجبهة لاماممية والخلفية والشمال واليمين جيش الظلام
وطريقة الهجوم هتكون رماة
الكل بصدمه؟؟؟ رماةةة
الجسوس: اللااسف دي الحقيقه
هارلي: لزم نستتعد الملك بسرع وقت
تار: دخل المكتب وبعد لحظات ظهر الملك تحتمس
تحتمس: حصل ايه
جيسون: جيش شان هيلعب مختلط وهيستخدم الرماة وكمان جيشو كان بيتدرب مع جيش الظلام يعني نفس المستوووه
تحتمس بفخر: احنا هنلعب العكس خطه الهجوم الفرسان والوسط الرماة والدفاع المشاة والحماية الجدر المنجق مفهوم
الكل مصدوم

تار: بس مولاي الملك كده احنا بنكتب الموت الينا

الملك بغموض: وأنت خايف من الموت!!!!
تار بتهته: انا لا مش خايف بس احنا كده بنقول الشان اتفضل مكسب الحرب بين ايديك
نرمين: تار اهد كده وافهم الملك بيقولك هنلعب فرسان يعني المضاد يعني الفرسان بتسبب ضررى 90/100علي قوات الرماة يعني احنا هنلعبهم علي الجوانب وهنسيب خط النص الفرقه المشاة عشان تمنع دخول فرقه هجوم شان واحنا نكون وقعنا عدد كبير من الجوانب الخلفية وكمان نكون عملنا مكان الشخص اللي هيكون موجود

الملك مبسوط بدماغ نرمين وساكت بيسمع
تار: طيب اي عرفك انها هيظهر
نرمين: عشان احنا هنكون مشغوالين في الجوانب ودي خطه شأن عشان يقدر يدخل في النص ويحتل القلعة لكن اذا ظهر المنقذ شان هيموت قبل ما يفكر يدخل القلعة فهمت

الملك بيسقف جامد النرمين

تحتمس: واو بجد شابو عاش ليكي جامد انتي قولتي كل حاجه في دماغي بظبت وبشكل حلو جدا برافو عليكي

تار:!!!!!
الفرقه:!!!!!!
الكل صامت ونرمين مبسوطه بتشجيع الملك تحتمس

تحتمس: كده كل واحد عرف هيعمل اي

الكل: نعم مولاي

تحتمس: الكل يروح على الجبهة بتعتها فور

الكل فعلاً خرج على مكانها وكان الكل بعد 12ساعة
وفعلا المكان كان كلها جنود شكلها يرعب حرفيا كل فرقه ظهرت علي طبيعته وكان شكلهم يخوف جامد ويرعب اي جيش كان الكل جاهز وحطط في دماغه الموت او الفوز الحرب دي هتكون تاريخيا كل بطل من دول عوز يكتب اسمها في التاريخ لزم الكل يظهر كل ما عندها وهياا دي خطه الملك بيستخدمهم عشان يستخدم كل قوتهم في الحرب دي والكل مستعد بشكل يرعب بصراحه
بعد ساعة كان الجسوس بتع التحرك رجع من الطريق

الجسوس: مولاي لامير جيش شان بدا التحرك وكل حاجه زي ماهيا والخطه ماتغيرش فيها حاجة

تار: الكل يستعد الكل يجهزا

وفعلا الكل كان مستعد فرقه المشاة كانت جاهزة الدفاع
وفرقه الرماة كانت مستعده جدا الصد الهجوم علي جدر القلعة هي وفرقه المنجق
واخير فرقه الفرسان كانت مستعده جدا وهي اقوي فرقه واسرع فرقه وهي اجمد فرقه في الهجوم المضاد
وبعد تقريباً ساعة بدا جيش شان يظهر عن بعد وكانو بيرقبو بمنظر المراقبة عن بعد

تار: خخخح احااا اي ده

هارلي: في اي هات اشوف
احا خخخخخ اي ده هو في اي

جيسون: في اي يعم هات كده
احاااا اي ده دول شكلهم يرعب

تار: ده بس عدد قليل جدا من جيش الظلام انت متخيل شكلهم اهو مابالك لو الجيش كلها
هارلي: لو جيش كلها يبقي العالم هيموت حرفينا
جيسون بصوت عالي جدا: الكل يستعد الكل يستعد

تار: فرقه المشاة جاهزة

نرمين: جاهزة مولاي

تار: فرقة الرماة والمنجق جاهزين

فارس والظل: بصوت وحد جاهزين مولاي

تار: واحنا فرقه الفرسان جاهزين اللنصر مع اللنصر معاا

وفعلا فرقة الفرسان بدأت تحرك علي الجوانب بسرعة كبيرة من الجوانب وجيش شان كان قرب جدا وفعلا وصل جيش شان وقرب من جيش تار وبدا لاشتباك بين فرقه الفرسان وجيش الظلام
عند شان

شان: جوناس هم خطتهم يهاجمو الجوانب وانت وانا مع بعض هندخل النص بجيش الظلام وندمر القلعة ونرجع ندمر باقي الجيش يلا بسرعه

جوناس: مستعد مولاي الملك يلا

وفعلا شان وجوناس سابو لاشتباك وظهرو عند القلعة
عند فرقه الفرسان كانت بتلاقي صعوبه جدا عند جيش شان

جيش شان كان كبيرة جدا بيوقع منهم كتير وبيضرب بسيف ويرفع القتيل وبيضحك كانو بيجزرو جزر في فرقه الفرسان بس تار وهارلي وجيسون كانو فشخين الواقع كان الوحد في لحظه يوقع 20راس
شان اول ما ظهر عند القلعه ولسع هيتحرك

ظهر شخص

شان بغضب: مين ده اللي بيتجر يوقف في وشي
جوناس: مولاي شكلها شخص من المحاربين
شأن: روح اقتلها فور

جوناس بسرعه كبيرة رح الشخص ده لكن حصل مافاجاة الشخص عمل علامة سحريه علي جوناس اسمها سحر التحول وجوناس بدل ما كان رح يقتلها ركع قدم الشخص ده وبقي معا
وصف الشخص ده شكلها طويل ولبس بدله بيضاء وطويلة جدا ولبس قناع ابيض مافيش حاجه باينه منها غير عيونها وقف وقفه ملوك مش خايف و عنيها بطلع شرارة جامد
عند شان
شأن بغضب شديد: مين انت هقتلك
عند الفرقة كانت خلاص جيش الفرسان بيتنسف واملهم انتها لكن أول ما شفو البطل المقنع كلهم رجع ليهم لامل
عند تار بيقول الجيش: المنقذ ظهر محدش يترجع هندفع عن المملكة بكل قوة احنا ولاد لارض دي مش هنسيب العدو يدخلها مين معيا

هارلي بيضرب بقوه في العدو: انا معك ياصديقي

جيسون غضبانو بيقتل ببرعه: معك ياخويا

المحاربين كلهم بدو يركزو ويقولو: معك معك النصر وبدا كل الجنود يقتلو بغضب شديد والمعركه بدل ماكنت قريب جدا الفوز الشان المعركة قلبت الصالح جيش المملكة وقع منهم كتير جدا

شان شايف كده وعضبان جدا وعنيها بطلع شرار وبدا يتحرك علي الشخص المقنع بسرعه كبيره وقف قصاد عنيها وقال!!!!

هنا انتهى الجزء الاول اللقاء في الجزء التاني ☝🤍

الجزء الثاني من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا من السلسلة التانية ☝🖤

شكرا جدا الك الشجعني واهو الجزء الثاني في وقت قصير وممتع كمان وياريت الناس اللي بتقرا تقول رايها بصراحه عشان تشجعني أكمل وا**** انا مش بخد ماقبل ولا حاجه انا بعمل كده عشان اقدملك حاجه كويسه وفي نفس الوقت ممتتعه 🎧🤍

المقدمة🤍🙅‍♂️

في قديم الزمان اراد رجل غني ان يعلم ولده الصغير درسا لا ينساه طوال حياته!!!!!
وفي المساء اجتمع الرجل مع ولده الذي لم يتخطي الثانية عشرة من العمر وطلب منه ان يذهب الي العمل في الصباح ويأتي له بالمال

فتعجب الولد وقال ولكن يا أبي نحن أغنياء ولدينا الكثير من المال فلماذا اعمل !!!!
فصاح الوالد وقال. افعل ما اقوله لك دون نقاش،

وفي الصباح هم الولد الي حيث يتجمع العمال وسأل عن موعد العمل وكم سيجني من هذا التعب وما هو طبيعة العمل فلم يعجبه وذهب الي امه حيث كانت قد انفصلت عن والده في ذلك الوقت .فتظاهر بالبكاء امامها وقص عليها ما حدث فسألت الولد

وكم ستجني مقابل اليوم !!!!
اجابها الولد دينار واحد يا أمي !!!
فقالت ان والدك يظن نفسه حكيما منذ زمن لذلك تركته وانفصلت ولكن لا تخاف سوف اعطيك الدينار ولا تذهب الي العمل وان سالك والدك قل له لقد ذهبت إلي العمل...

وفي المساء اجتمع الصبي مع والده سأله الرجل هل ذهبت الي العمل كما طلبت منك ؟
قال الصبي في تردد نعم !
الرجل ! واين المال ؟

الصبي ! ها هو دينار يا أبي !!!
فأخذه الرجل من الصبي وألقاه من النافذه في دهشة من الصبي ثم نظر الي الصبي فوجده لم يهتم ولم يتأثر !

وفي اليوم الثاني ذهب الصبي الي امه مرة اخري فمكث الصبي الي آخر اليوم واعطته الدينار وذهب الي والده فأخذه الرجل وألقاه مرة أخري من النافذة ونظر الي الصبي فلم يهتم أيضا
ثم تكرر الموقف ثلاثة أيام وكل يوم يأخذ الرجل من الصبي الدينار ويلقي به من النافذة وفي اليوم الرابع ذهب الطفل الي والدته فلم يجدها في البيت فحزن

كثيرا وقرر الذهاب الي العمل هذه المرة من أجل أرضاء والده بالدينار وفي ذلك اليوم تعب الولد كثيرا وشعر بالارهاق والذل وتحامل علي نفسه حتي انتهي اليوم بفروغ الصبر وذهب الي والده فسأله ابوه أين الدينار ؟
وكان يبدوا عليه علامات التعب والارهاق فقال له ها هو يا أبي تفضل !

فأخذه الرجل وألقاه من النافذة كعادته ونظر الي وجه الصبي ولكن هذه المرة تأثر الصبى ونزلت دموع الصبي علي خده دون أن يشعر وقال لماذا يا أبي فقد تحملت التعب والذل والإهانة من صاحب العمل طول اليوم ؟؟؟
هنا أبتسم الرجل الحكيم وقال للصبي !
لا يشعر بالمال إلا من تعب من أجله
وتذكر دائما ان المال الذي يأتي دون تعب يذهب في

أتفه الأمور دون أن تشعر
اما المال الذي ياتي بعد تعب وشقاء
لابد ان تضعه في محله ومكانه الصحيح
#بالله_عليكم علموا اولادكم أننا اصبحنا في زمن وفي أيام لا تتحمل فقدان القرش فما بالك بالدينار
علموا أولادكم ان التعليم في الصغر
كالنقش علي الحجر لا ينسي ولا يمحي 🖤☝

البداية 🤍🧸

عند الفرقة كانت خلاص جيش الفرسان بيتنسف واملهم انتها لكن أول ما شفو البطل المقنع كلهم رجع ليهم لامل
عند تار بيقول الجيش: المنقذ ظهر محدش يترجع هندفع عن المملكة بكل قوة احنا ولاد لارض دي مش هنسيب العدو يدخلها مين معيا

هارلي بيضرب بقوه في العدو: انا معك ياصديقي

جيسون غضبانو بيقتل ببرعه: معك ياخويا

المحاربين كلهم بدو يركزو ويقولو: معك معك النصر

وبدا كل الجنود يقتلو بغضب شديد والمعركه بدل

ماكنت قريب جدا الفوز الشان المعركة قلبت الصالح

جيش المملكة وقع منهم كتير جدا

شان شايف كده وعضبان جدا وعنيها بطلع شرار وبدا

يتحرك علي الشخص المقنع بسرعه كبيره وقف قصاد

عنيها وقال!!!!

شأن: ملامح العنين دي مش غريبه عليا انا عارف الملامح دي كويس دي ملامح ابويا الملك تحتمس الثاني بس ابويا مات ومستيحل يرجع عشان قتلتها بسحر الموت قول أنت مين قبل ماقتلك بسرعه

الشخص ده كان انا كريشنا عوزين تعرفو بقيت بالقوة دي ازي تعالو معيا فلاش باك بس هنكمل في الفلاش باك الجزء كامل وممكن جزاين علي حسب تعالو نكمل 🙅‍♂️

اول ما سمير قال يلا بينا علي التدريب

خدني ورح عند بوابة شكلها أبيض جدا وطويلة بشكل كبير وكنت مبهور مش شكلها كان تحفها فنية

سمير: جاهز يبطل

انا تلقائي: جاهز

وسمير طلع مفتاح ذهبي بيلمع وصغير جدا وحط المفتاح علي مكنها في البوابة واول قال كلام مش مفهوم وواول ما البوابة فتحت اححااااااا اي ده دي عالم تاني وكان في اتنين حراس علي البوبة
حارس: اهلا بي الوزير الشجاع مين الشخص ده

سمير: هلا بقائد الحراس ده الوريث كريشنا

حارس: اهلا وسهلا بيك يا امير نورت مكانك اتفضلو

وفعلا دخلت احاااا كسم ده مكان جامد فشخ وكل اللي في مكان وسع فشخ وابيض كلها يعتبر عالم تاني

انا: هو اي المكان ده

سمير: المكان ده اسمها الأمبراطورية الأخمينية الفارسية

انا: طيب ممكن اعرف عنها أكتر

سمير: كانت إمبراطورية المانية قديمة ومقرها غرب آسيا أسسها تحتمس لأول العظيم. بدءًا من البلقان وأوروبا الشرقية في الغرب إلى وادي السند في الشرق، كانت أكبر من أي إمبراطورية سابقة في التاريخ، تمتد 5.5 مليون كيلومتر مربع (2.1 مليون ميل مربع) وهي جديرة بالملاحظة في نموذجها الناجح لإدارة مركزية بيروقراطية (من خلال مرزبان تحت ملك الملوك)، لسياستها تعدد الثقافات، لبناء البنية التحتية مثل الطريق أنظمة ونظام بريدي، واستخدام لغة رسمية عبر أراضيها، وتطوير الخدمات المدنية وجيش محترف كبير. ألهمت نجاحات الإمبراطورية أنظمة مماثلة في الإمبراطوريات اللاحقة

انا: وفي علي كده فيها مدن

سمير: ايو

إلا مبراطورية في ممالك
مملكة أوسان
مملكة الأنباط
مملكة الحجاز
مملكة الحضر
مملكة تدمر
مملكة حضرموت

أنا: واحنا هنروح اي مدينة

سمير: قبل ما نروح اي مدينة هتجي معيا نروح القصر الملوكي عشان في سر لزم تعرفها قبل منبدا التدريب

انا: يلا

سمير: لزم تكون طبيعي جدا وتستحمل اي صدمه كانك كنت متوقع كده وبلاش استعجل مفهوم

انا: مفهوم انا جاي معك وعارف اني هاقبل صدمات كتيره جدا ومستعد يلا
وفعلا سمير خدني واختفيي بيا ظهرنا قدام قصر

أنا: خخخخخ احاااا ده كل قصر هو اسمها اي القصر ده

سمير: ده قصر نويشفانشتاين

انا بصدمه: يعني اي قصر نُويْشفانشتاين"؟

سمير: القصر موجود هنا هو قصر نويشفانشتاين" موجود في مدينة بافاريا في ألمانيا، وهو قصر أثريّ رومانسيّ تعود أصوله إلى القرن التاسع عشر.

سُمّي القصر بهذا الاسم، وهو يعني في الألمانيّة "قصر

حجر البجع الجديد"، نسبة لـ"فارس البجع"،

انا:اكيد القصر الواسعة، المُتميّزة بمواقعها النائية وتصاميمها الخياليّة ده لي قصة

(((«« نادرًا ما نصادف في حياتنا اليوميّة موقفًا أو مشهدًا يأخذنا إلى عالم بعيد»»»)))

سمير: لا تعود شعبيّة هذا القصر إلى سحر منظره وصلابة بنائه وحسب، فهو يروي أيضًا قصّة تُذهل العقول عن ملك ألمانيّ ذي شخصيّة مُثيرة للجدل.

قصّة "قصر نُويْشفانشتاين" التاريخيّة
بدأ بناء "قصر نُويْشفانشتاين" فوق أنقاض قصر آخر بدءًا من عام&$ ، بأمرٍ من ملك بافاريا "لودفيغ الثاني"، المُلقّب بـ"ملك الحكايات الخُرافيّة".

بعد أن انتهت الحرب النمساويّة البروسيّة بخسارة "لودفيغ الثاني" السّلطة، سَعى الملك لبناء هذا القصر كي يُعلن عن تراجعه عن خوض مزيدٍ من معارك العالم الحديث.

أراد "لودفيغ الثاني" بناء هذا القصر لإحياء موضوعات العصور الوسطى وتنظيم العروض المُوسيقيّة المُحبّبة إلى قلبه. وقد عكست تصاميم القصر الداخليّة رغبة الملك، حيث يضمّ أعمالًا فنيّة عن الفُرسان والنُبلاء والفنّانين والرومانسيّين.

وفي الواقع، بُنِي هذا القصر على شرف الموسيقار "فاغنر"، وهو صديق مُقرّب من الملك. كما يظهر جليًّا تأثير "فاغنر" ولمسَته على جدران القصر الّذي يَحتوي على لوحات مُستوحاة من أعماله الفنّية.

استغرق بناء القصر بالكامل ما يُقارب عقدين من الزمن. ومن أجمل ما يحتوي عليه نذكُر صور "لودفيغ الثاني" والعملات المعدنيّة المُسْتخدمة أثناء فترة حُكمه. وامتثالًا لإحدى طلبات الملِك الغريبة، بنى المُصمّمون قاعة واسعة مُخصّصة لعرشه فقط.
واخير انت من ستكون حاکم هذا العرش وهذا ااقصر الخرافی

أنا: عوز اسالك عن حاجه وتجوبني بصراحه هو لي انا من وقت ما تولدت كنت مولود باكل بمعلقة دهب وشايف كل اللي ادامي بينحني ليا وانا كنت مجرد عيل لسة عمري ماعداش العشر سنين

انا كل يوم بسال نفسي هل ده صح ولا غلط ؟ طيب أنا مين طيب اي كل ماحد يشوفني انت الوريث طيب ده طبيعي

الناس كانت بتحترم ابوي خوف منه وفلوسه عماله تزيد يوم بعد التاني ورجالته بتلبي ليه اي طلب يطلبه منهم

كنت بقول لنفسي

بس وانا مالي انا عايش حياتي وسعيد بيها وانا شايف اكبر واحد في البلد ممكن عادي جدا ابوي يخليه يركع تحت رجلي انا طيب انا مين قول كل حاجه

سمير: بص ياكريشنا انت ابن الملك تحتمس الثالث الحالي اللي حكيتلك عنها وامك تبقي 🔹الملكة تي
الملكة تي
لم تكن تنتمي للعائلة الملكية حيث كانت إبنة أحد أعيان أخميم بسوهاج وابوها يدعي يويا الذي كان ضابط بسلاح المركبات الحربية ومشرف علي خيول الملك وامها سيدة تدعي تويا
؛ تميزت الملكة تي بشخصيتها القوية وإرتبط إسمها بسياسة الملك كزوجة أولا ثم كأم ودفعت بمكانة الزوجة لمركز الصدارة باعتبارها " زوجة الملك العظمي " التي حلت محل الملكة الأم ؛ وقد شاركت زوجها في كل حروبها وانتصارتها التاريخية

انا بدموع وعنيا ملاينه دموع وكنت مفشوخ حرفينا دمغي بقيت تشد عليا جامد ومصدوم

انا بعيط: اززيييي امال امي وابويا اللي في البيت دولللللل مين ازييي وانت مش جدي هو لي كلكم مخدعين كده ليييي
فضلت طول عمري بسعى إن محدش يزعل مني ، ماخيبش ظن حد أعتمد عليا ، وماكسرش بخاطر حد حتى لو هاجي على نفسي، بعدي وأسامح وأكتم حزني جوايا ، أكون الجدع دايماً مع أي حد يعاملني ، أشيل وأسند وأوفي وأخلص .. وفي النهاية أنا ماظلمتش حد غير نفسي انتو بتعملو معيا كده لي ليا انا مكتوب عليا كده لي مكتوب عليا ابعد عن اهلي كل ده لي مطلوب مني احب اهل مش اهلي لي هم عملو كده فهمني كل حاجه وكنت متصعب فشخ

سمير: اسمع يا كريشنا هقلك كل حاجه
علي السان سمير

كان القصر كلها فرح ومبسوط عشان المملكة تي كانت حامل فيك وكل الإمبراطورية كانت سعيدة جدا والملك كان بيوزع الذهب والماس والحرير الكل الشعب

بعد يومين الملك عملي استدعاء
عند الملك

تحتمس الثالث: سمير في نصيبه كبيره حصلت

أنا: خير مولاي

تحتمس الثالث: اخويا رجع من تاني

أنا بصدمه: أنت بتقول اييي رجع

تحتمس: ايو رجع وكمان بعت تهديد ليك وصلني من الحراس

انا: كده هو هيدور عليا لاول

تحتمس: لا هو هيدور علي جيش الظلام

انا مصدوم: جيشششش الظلام كده هيرجع الشر من تاني

تحتمس: المشكله مش في كده المشكلة في الطفل اللجاي هيكون الوريث ولو شان عرف ممكن يعمل تمرد مع جيش الظلام وكده ممكن نخسر ضدهم عشان كده في عائلة في الصعيد قبلي اسمها عائلة الشويحي عائلة كبيرة جدا واسمها مسمع وهي شغاله لي حسابي بتعمل كل شغلي هناك انت هتروح هناك وهتبقي لاب ليهم وبعد ما يولد الطفل هيكون معك وتحت مراقبتك وعوزك انت پنفسك تشرف علي تدريبها وتبني مملكة هناك فيها كل مملزمات الحروب والدفاع والتدريبات

انا مصدوم: أمر مولاي الملك

تحتمس: ابني هيكون اسمها كريشنا وده لاسم اللي هتسميه بيها مفهوم

أنا: امرك

وفعلا انا اختفيت وظهرت عند العائلة دي وعرفتهم كلهم وكانت فعلاً العائلة دي هي المناسبة ليك

وبعد سنة كنت انت تولد وصلني إشارة بيك عند البيت وكنت لسع مولود وكان معك رساله ابوك عمل كل ده عشان يحميك من شان وشره عشان تكون في سلامه
أنت عارف ان امك كانت بتموت الف مره عشانك وكانت تجي تسال عنك وتمشي كل فترة وابوك كان بيراقبك في كل مكان بتروحها وفارس وكل الفرقه وتار والسحرا وكل آلنآس دي بعتهم ابوك عشانك وعشان حاميتك وعشان انت ما تذايش بحاجة كل آلنآس دي هتقدم حياتها عشانك انت من غير تفكير انت امل الكل خير وأنت نهائي كل شر انت البديه واالنهائي انت لامير المنتظر انت الوحيد ال قبل يخدمك كئانت الفضاء رفضو يقبلو جدك الثاني وابوك لكن انت قبلو يساعدوك انت الوحيد اللي ادوات السحر قبلت تدمج معك عشان كده اول ما مسكت الماس الخلود دمجت معك وبقيت حته منك كده فضلك بس الخوذة والتاج ودول مع جيش الظلام والسيف مع شان ودي فرصتك تقتل شان ااول ما يموت شان السيف هيعمل معك دمج تلقائي عشان كده لزم يموت شان اجباري مش اختياري فهمت

نرجع عندي انا كنت متعصب وعنيا بتطلع شرار: كلامك أثر فيا جدا اوعدك مش هسيب حقي أبد هو سببب بعدي عن اهلي وحرمني منهم وعد مش هسيبها هخليها يتندم مليون مره قبل ما يموت هخليها يتمني الموت اانا عوز اروح الاول اقتلها قبل ماواجه اي حد من عائلتي عوز اقتلها ياسمير

سمير: اهد وتعال نروح ساحة التدريب موجوده خلف القصر

انا: يلا

وفعلا اختفي بيا وصل وسط الساحة كانت كبيرة فشخ وتقريبا مالهاش نهائية وشكلها مرعب بصراحه

اول ماوصلنا قال

سمير: جاهز يابطل

انا بنظرة غضب: جاهز هنبد امتا

سمير: عوز تقعد وتربع رجلك تحت جسمك وتقعد تامل فترة طويلة لحد ماتتعب

وفعلا عملت تامل تقريباً لمدّة 10
دقيقة

سمير: حول تاني

وفعلا حولت تاني فضلت 20دقيقه

سمير: حول تاني:

فعلا حولت مره كمان لكن الماجاة اني فضلت قعد 5ساعات

سمير: عاش ليك تقدر تحول تقرا افكاري

وفعلا عملت كده وقدرت فعلا
أنا: هو ازي ده حصل انا حولت قبل كدا ومعرفتش

سمير: بص انت حاليا معك قوة الفضاء ودي لوحده تخليك اقوي مني بس لزم عشان تستخدمها جسمك يفضل ثابت في حالة تامل عشان تدمج علي جسمك كلها وبرضو معك قوة الماس ودي بتفعلك قوة لاختفاة وكمان قوة الطيران في اعلي مستوي ممكن تتخيلها

انا بفرح: قصدك إن انا افضل اتامل أكتر فترة ممكن عشان اعرف اكسب كل قوتي

سمير: كلامك صح كمل

وفعلا عملت تانى تامل وفضلت تقريباً 48ساعة ثابت
اول ما حسيت ان جسمي بدا يولع وسخن جدا لدرجه وشي حمر جامد وانا مش عوز استسلم ومكمل سمير رح عمل حركه خفيفه بسرعه كبيرة ورح ضربني بيها طرت مسافه بعيدة جدا

ورجعت بسرعة رهيبه وضربت سمير لكن صد واختفيت وظهرت في ضهر ولسع هضربها رح لمسني بحركة وحده كان مطيرني وجسمي كان شبه تجرح سمير: اي يابطل مش قادر ولا اي

انا سخنت جدا وققمت بسرعه كبيرة ورحت طاير في الجو ونزل علي راس سمير بسرعة رهيبه واول مانزلت علي سمير وقع علي لارض وقمت بسرعة رهيبه ورحت شايل سمير ورميها بعيد جدا ولسع هتحررك علي سمير وظهر قدم مني شخص شكلها فشيخ وطويل وشبهي جدا في ملامح وشي وقال

الشخص : انت بتقوي علي وحد اضعف منك

انا:وأنت بقا اقوي مني ولا ضعف

الشخص: اظن اقوي منك

انا بغموض: متجي نشوف:

ولسع مخلص كلام من هنا ورح هو ضربني في بطني من غير ماشوف ضل ايديها وكنت نايم جنب سمير 😂

سمير: انت بتستقوي عليا القوي في اللي اقوي منها يحبيب امك قوم يلا واجهز عشان هتفشخ 😂

انا: بقلك اي تع نمشي ولا مين شاف ولا مين مش شاف ونهرب اوعدك مش هعملك حاجه 😂

سمير بيضحك: انت عارف ده مين

انا: عارف اكيد هو ده الملك تحتمس ابويا عشان شكلها وملامحها شبهي بس انا هسيبها يعمل اللي هو عوزه بعد مخلص علي شان هيكون فيها كلام تانى

من بعيد جدا الملك كان بيقول

تحتمس: اي هنرغي كتير ولا اي مش هندخل في الجد

انا اختفيت وظهرت عندها وأنا بتوجع: بقلك اي متسيبك من الضرب فيا وتعلمني. احسن 😂

تحتمس وسمير بيضحكو عليا
تحتمس: ماشي بس بعد كده هنضرب اتفقنا

انا: اتفقنا ياعم يلا

تحتمس: تسدق انا حاكم من 1900سنه اول مره وحد يكلمني من غير مولاي شكلك جري شويه

انا بغموض: جري دي قليلة انا ما عملتش اي رد فعل اول ما شوفتك انا عوز اتدرب مش عوز حاجه تاني منك اوعدك في اقرب هكون مكانك علي العرش وقتها نشوف هتكون جري زييي كده ولا هيكون في احترام

تحتمس: زي ما اتكلم عنك لاسطير يبخت اهلك بيك

((هو ميعرفش ان سمير حكلي كل حاجه وني اعرف انها هو ابويا))

انا: طبعا أهلي تعبو فيا وكانو يهتمو بيا لكن في شخص وحد ديقهم واعدك همحي الشخص ده لوكان في اخر الدنيا همحي الشخص ده برضو

تحتمس: عنيك بتقول كدا وبتقول عنك اسطير وهتكون امبراطور جاحد

أنا: سيبك من كلام انا بحب الفعل هنبد تدريب

تحتمس: يلا

ورح عمل حركه سحريه بشكل دويره سوده وبعد مخلص ظهر وحش ساحره الشر مستوي 1
وقال

تحتمس: اقتل الوحش ده

انا بدون تفكير اختفيت وظهرت عند الوحش ده وقبل ما الوحش يرفع السيف كنت خلصت عليها بضربه وحده وده شئ كان عظمه بنسبالي عشان انا آخر مره قتلت الوحش في 3ساعات

تحتمس: عاش ليك
عمل نفس الحوار السحر
وظهر وحش مستوي 2
تحتمس: يلا يبطل

وفعلا تحرك علي الوحش وظهرت عندها وبدات اهجم الوحش ده كلو من غير ادوات وفعلا بعد ساعه قدرت اقتل الوحش من غير استخدم اي ادوات

تحتمس: عاش ليك ياوحش عوزك بقا شايف السيف والدرع اللي هناك

أنا: ايو دول اللي السيف لاسطوري والدرع لاسطوري صح

تحتمس: عوزك تتحول لشكل كريشنا المقنع

وفعلا عملت كده ودوست علي صدري وطلع إشارة خضره وتحولت الشكل المقنع

تحتمس عمل حركه سحريه علي شكل دويره كبيرة وظهر منها ثقب اسود شديد وظهر منهم نور شديد وظهر 10وحوش مستوي 3

انا: خخخخخ اي ده انا هحاربهم ازييييي فهمني

تحتمس: مفروض انك تصد هجومهم لمدّة ساعة قبل ما تقتلهم

انا: خخخخ انت عارف بتقول ايه انت فاهم معني كلامك أنت مش شايف شكلهم عامل ازي

تحتمس: أنت لزم تعمل كده اللي انت شايفهم دول كلهم اقوي منك بس انت اسرع وامهر وعندك قدرت تحكم أفضل منهم يعني لو حولت تستخدم قوة التحول بتعتك بشكل صح هتقدر تقتلهم بس لزم تعرف ازي تصد هجومهم وشرط وحيد مافيش وحش يلمسك خلال الساعة دي!!

انا: هو انهار ازرق يلا أصلا مش فارقه في لأول ولاخر هي موتها مش اكتر

كان تحتمس وسمير ميتين علي نفسهم من الضحك

تحتمس هو ميت ضحك: يلا ياوحش

فعلاً بدأت اتحرك بشكل التحول بقيت الف حولينهم بسهواله وحسيت ان فعلاً قوتي ذادت بشكل مش طبيعي لدرجه ان بقيت اظهر واختفي وسطهم بكل سهواله ومافيش وحش قدر يلمسني خلال الساعه

تحتمس: عاش عليك المرة دي انت المفروض انك تقرب منهم مسموح ليك تلمس بس مش مسموح ليك تقتل انت بس هتحافظ علي تركيز انك تشتت انتبهم ليك اكتر وتضربهم ضربات سطحيها لمد ساعتين مفهوم

انا فعلاً بدأت اركز ومسكت االسيف ودرع وبدات اتحرك حولينهم واضرب فيهم وحد وره تاني بشكل مباشر لدرجه انا حسيت ان جسمي سخن جامد ومافيش اي ضربة من ضربتهم بتاثر فيا بعد ساعتين كنت خلصت وكان الوحوش علي اخرهم

تحتمس: عاش ليك المره دي مسموح ليك تخططي كل الحدود بس لمدّة 15دقيقه لوفضل وحش بعد 15دقيقة عايش انت اللي هتموت

أنا فعلاً بدأت اركز اكتر وكنت جاهز جداً وجسمي اتغير عن لاول وبقيت مركز جامد وعنيها بتطلع شرارر
اول ما تحتمس قال ابد كنت مختفي وظهر عندهم ومن غير ما حس بنفسي دخلت وسطهم طلعت خلال 10دقيقة وكنت حرفيا تعبت وبدات اتعب بشكل مبالغ وظهر عليا

تحتمس بفخر: عاش عليك المرة الجاية هتكون اصعب من دي استعد
ولسع هتكلم رح عمل ثقب سحر اكبر من المره اللي فاتت وفاجاة ظهر منها وحش مستوي 4 وكان كبيره فشخ وطويل جدا وحولينا الوحش سلسلة ذهب وبتلمع وكان الوحش بيضحك بشكل مستمر

أنا: اوعه يكون اللي في دماغي صح

تحتمس: صح انت مفروض منك انك تواجه الوحش ده لمدّة يوم كامل لا يقتلك لا تقتلها غير كده مش هقبل

أنا: انتو شكلكم بتضحكو عليا وعملين الحوار ده كلو عشان تقدموني ضحيه الوحوش ولا اي يعني

وكان تحتمس بيضحك جامد وسمير وقع من كتر الضحك

تحتمس: مفروض يا كريشنا الوحش ده قد 50وحش من المستوي 3 يعني ده اقوي منهم بضعاف تخيل بقا أنك انت حاليا طالع ميت من معركه 10وحوش وأنت باين إنك ضعفت ومش هتكمل صح ولا اي

انا سمعت كده من هنا ووتعصبت فشخ وبسرعة كبيره كنت هاجم علي الوحش رح ضربني بسيف في درعي طيرني بعيد جدا
قمت بسرعة كبيرة انا ومتعصب واختفيت وظهرت عند الوحش وضربتها علي درعه وبسرعة كبيرة كنت قاطع ادرعه ورحت طاير لفوق ونزل عليها بي السيف الوحش اتحرك وقعت علي لارض رح ضربني برجلها وقمت بسرعه وبسيف بكل غضب قاطع رجلها وبسرعة كبيرة كنت قاطع رجلها التانيه ولسع هتحرك لقيت الوحش جسمه رجع زي الاول

انا: خخخخخ احا هو اي ده كده انا لزم اعرف هو بيرجع يشفي نفسه ازييي طيب اي السبب اكيد في مصدر طاقة لسة هفكر لقيت تحتمس قال

تحتمس: ركز في العقل وثقتك بنفسك وأنت بتاهجم الوحش حول انك اتستخدام كل قواتك واعرف مصدر عدوك وحاربها علي لاساس ده غير كده صعب تفوز لزم تعرف نقطة ضعف عدوك فهمني!!!

انا ركزت في كلام ولقيت انسب حل تعالو معيا

فعلا كنت متحرك ببطط جدا علي الوحش والوحش ثابت وبسرعة كبيرة كنت مختفي وظهر قدم الوحش وضربها بالسيف في السلسلة اول ما عملت كده الوحش بدا يتحرك بغبا ورحت بسرعه طالع فوق كتف الوحش وقطع رقبته واتبخر في غمضه عين كل ده خلص في 20ساعة

تحتمس: عااااش عليك انت عملت انجاز عظيم برافو ياوحش

أنا كنت تعبان فشخ بموت حرفيا: الجايه اي ولا كده خلاص

تحتمس: استعد كويس المرة دي هتكون مختلفة جدا وهتكون صعبه عليك اوي لدرجه كبيرة هتكون فيها غموض المرة دي لزم تستعد كويس عشان اي غلطة فيها حياتك وحياتي وحيات سمير المرة دي غير كل اللي فات ورح عمل بوابة كبيرة وظهر منها ثقب اسود بحجم كبيرة فشخ وكلها اسود ولسع هبص

انا مصدوم وعنيا لونه تغيرت: خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ احااااااااا اي ده انت عبيط اي دهه انا ها!!!!!

هنا انتهي الجزء التاني من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة التانية تابع الجديد ☝🌺

أهلا وسهلا بحضرتكم في

الجزء الثالث

من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة التانية ☝🌺🌺

((المقدمة))

ذهب رجل يشكو لجحا مشكلته فقال له:

«يا جحا انا أسكن مع زوجتي وأطفالي الستة وثأمي وحماتي في غرفة واحده. فماذا أفعل؟»

قال له جحا:
«اذهب واشترِ حماراً وأسكنه معك بالغرفة وعد بعد يومين.»

عاد الرجل بعد يومين وقال له:
«يا جحا الامر أصبح أسوء»

فقال له جحا:
«اذهب واشترِ خروفاً وضعه معك بالغرفه وعد بعد يومين.»

عاد الرجل ووجهه شاحب وقال له:
«اﻷمر أصبح لا يطاق»

قال له جحا:
«اذهب واشترِ دجاجةً وعد بعد يومين.»

عاد الرجل وقد أوشك على الانتحار..

قال له جحا:
«اذهب وبِعِ الحمار وأخبرني»

عاد الرجل وقال له:
«لقد تحسن الأمر قليلاً»

ثم قال له:
«اذهب وبِعِ الخروف وأخبرني»

عاد الرجل وقال لجحا:
«الوضع تمام»

قال له جحا:
«اذهب وبِعِ الدجاجة وأخبرني»

رجع الرجل وقال له:
«أنا بأفضل حال أشكرك من القلب»

¤ هكذا تدار الازمات السياسية بالعالم...
يخلقون لك مشاكل جديدة حتى تشكر **** على نعمة مشاكلك وتنسى أصل المشكلة وتبقى مديناً لهم بالعرفان والجميل

إذا بتحب القصص والقرأءة شجعني عشان اكمل ☝

البداية 🎧

تحتمس: عااااش عليك انت عملت انجاز عظيم برافو ياوحش

أنا كنت تعبان فشخ بموت حرفيا: الجايه اي ولا كده خلاص

تحتمس: استعد كويس المرة دي هتكون مختلفة جدا وهتكون صعبه عليك اوي لدرجه كبيرة هتكون فيها غموض المرة دي لزم تستعد كويس عشان اي غلطة فيها حياتك وحياتي وحيات سمير المرة دي غير كل اللي فات ورح عمل بوابة كبيرة وظهر منها ثقب اسود بحجم كبيرة فشخ وكلها اسود ولسع هبص

انا مصدوم وعنيا لونه تغيرت: خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ احااااااااا اي ده

انت عبيط اي دهه انا هاهتعمل مع الوحش ده ازي ده

كدا دولة مصر كاملة وكمان مستوي5 يعني موت

تحتمس: حط في دماغك حاجه وحده بس إن ديما العدو لاقوي لا ضعيف مستحيل عدوك يكون متسوي معك الوحش ده اقوي منك بس أنت عندك تحركات ومهارت افضل منها الوحش ده اقوي وحش في الكون مش بيظهر غير بستدع سحري وللي يقدر يعمل كده انا وانت بس يعني أنت هتواجه عدو اقوي منك بس هتحاربها لمدّة ساعة دون إن يلمسك مسموح ليك تلمس وتضرب وتقتل بس مش مسموح إنك تلمس نهائي مفهوم

أنا كنت بكلم نفسي

انا: هو ايه اللي بيحصلي أول ما الوحش ده ظهر انا جسمي اتغير كده ليه

نفسي: انا حاسس إن الوحش ده وره سبب كل ما انت تقتل وحش مستوك بيذيد بشكل مرعب

إنا: انا حساس بنار في جسمي حاسس إن عندي قوة مش عارف استخدمها

نفسي: طيب ما تسال الملك يمكن عندها سبب

أنا: أنت غبي لا مش هينفع انا عوز اصدمهم عوز اعرف كل حاجه لوحدي عوز اعتمد علي نفسي فهمت

نفسي: فهمت قصدك طيب اي ريك تعمل تاامل قبل ما تحارب الوحش وشوف اي رد فعل الوحش

أنا: أخيرا قولت حاجه كويسه غور

نفسي: شكرا يامحترم هينيكك الوحش ماتخفش

انا: غور ياعلق انا خايف لوحدي 🤣

فعلاً عملت تامل بتاع نص ساعه وببص علي الوحش كان متعصب فشخ وكملت تامل فضلت ساعتين الوحش بدا يتحرك بغبا عليا كانها كان مستني افوق من التامل وبسرعة ركزت ورجعت التامل الوحش وقف مكانها متحركش
انا وبتامل بقول لنفسي

أنا: احاااااا الوحش عارف سر التامل عشان كده مش بيهجمني انا وفي التامل

نفسي: مش قلتلك هو بيفهم ويستوعب وأنت أصلا مش شايف ان جسمك كل شوية بيتحول يعني أنت يمكن عندك قدرات سحريه وبكده الوحش مش عوزك توصلها
انا: يعني أنت تقصد ان انا لم بتامل بتظهر قوتي السحرية وعشان كده الوحش خايف مني او من القوة السحرية بعد تفكيرا!!!!!!!!
لقيته الوحش ده لزم يموت بالسحر غير كده هتعب نفسي وهتفشخ

نفسي: صح ولزم كده تستخدم قدرتك السحرية ولزم تسال وتعرف تستغلها ازي

إنا: تمام هسال تحتمس

وفعلا طلعت من التامل بس الوحش كان وقف مش بيتحرك

عند تحتمس وسمير

سمير: مبروك جلال الملك

تحتمس: تقصد ان

سمير: حصل كريشنا وصل اللي الساحر وهيجي يسالك وهتجواب بجوابك المفضل

وفعلا انا ظهرت عندهم
أنا: ممكن سؤال

تحتمس: قول

انا: ازي افعل السحر عندي

حسيت تحتمس وسمير مبسوطين

تحتمس: بص السحر عندك متفعل بس استخدمها صعب انت المفروض تكون فاهم يعني ايه سحر انواع السحر كتير

سحر الموت
وده سحر نوع فريد تستخدمها فقط الخير بيتفعل علي اي شخص أضعف منك لكن اقوي منك لا

سحر التحول
سحر ده بيخلي اي حد ليس بشري اذا كان من الجن والشيطاطين يركع تحت امرك وكمان بيقدر يعرفك مين معاك ومين ضدك

السحر لاسود

ده سحر قديم جدا واستخدمها في حاجات كتيرر اووي منهم ممكن لو عوز تظهر حاجه معينها مثلا وحش او اشخاص معينها

السحر الشفاف او السحر المتواصل

يعني اي سحر متواصل
يعني ممكن تعمل نافذة وتشوف اي حاجه أنت عايزها في اي مكان بمعني إنك ممكن تحط بس اسم الشخص هيظهرلك كل ماضيها وكل فعل شر او خير

في أنوع تاني بس مع الوقت هتعرفها مافيش حد قدر يكسب القدرات دي غير انا وسمير
سمير معا السحر لاسود بس
انا معيا السحر لاسود وسحر الموت لكن سحر التحول وسحر التواصل لحد دلوقتي معرفتش استخدمهم أنت اللي وحيد هتقدر

انا: طيب ازي اعرف اي نوع عندي

تحتمس: روح عند الوحش وقول تعويذه ㅗㅗㅕㅅ프ㅡㅏㅊㅇ랴ㅐㅣㅛㅅㅎㅍㅇㄴ교ㅠㅏㅣㅐ
وشوف اهتنجح معك ولا

وفعلا ظهرت عند الوحش وقولت ㅛㅕㅑㅐㅗㄹㄷㅈㅂ허ㅠㅌ튜ㅣㅔㅐㅛㅎ

اول ماخلصتها الوحش ركع تحت رجلي كنت مصدوم

والملك وسمير مصدمين ومبسوطين

تحتمس: امره اي امر كده

أنا: انا بمرك إنك تهاجم الملك والوزير بتعها فور

وبصدمه كان الوحش عندهم وبد ياهجمهم بقوة كبيره جدا

بصوت عالي قولت: انسحب من القتال فور

وفعلا الوحش كان عندي خلال لحظه

سمير وتحتمس بينهتو

تحتمس: انتت عبيط هتموتنا بغابك

انا بغموض: معلش حبيت اشوفو وفيا ولا لا

تحتمس: أنت كده معك السحر الخارق سحر التحول يعني أنت هتقدر تومر اي شخص ليس بشري يكون خادم ليك

إنا: كده انا فهمت كل حاجه عشان استخدام اي نوع سحر لزم استخدمها في مكانها الصح كده انا خلاص
جاهز
سمير بقلق: في معلومات بتقول ان جيش القلعة بيوقع وحد وره التاني وجيش شأن مش رحمهم هنعمل اي

تحتمس: كريشنا وقت انك تدافع عن شعبك واهلك جه في شخص مع شأن ليس بشري هو اصلا نقطة قوتة شأن يعني هتقدر بسهواله تعمل عليها سحر التحول هيكون في صفك وشان هيموت باقل مجهود منك

إنا: تمام

انا بكلم الوحش:

انا بمرك تروح تجهز جيش كامل من فصيلتك وتكون جاهز اول ماعملك استدعاء تكون حاضر فور

وفعلا الوحش اختفي
وانا اختفيت عند القلعة وظهرت وسط المعركة قريب جدا من شان

عند سمير وتحتمس
سمير : انت قولت ليه ان شان هيموت باقل مجهود منها انا وأنت عارفين ان شان قوي جدا لي عملت كده

تحتمس: كريشنا ابني مش سهل هو عندها قوة مخفيها أنت ماشوفتش عمل اي مع الوحوش وغير كده هو عوز يثبت نفسها اصبر وهتشوف يلا تعال معيا بسرعة نرقبهم
نرجع من فلاش باك))

شأن: ملامح العنين دي مش غريبه عليا انا عارف الملامح دي كويس دي ملامح ابويا الملك تحتمس الثاني بس ابويا مات ومستحيل يرجع عشان قتلتها بسحر الموت قول أنت مين قبل مااقتلك بسرعه

انا بضحك بسخريه: لا اللاسف انا مش جدي العظيم الملك تحتمس الثاني انا ابن اخوك الملك تحتمس الثالث العظيم ياعمي

شان مصدوم وبد يعرق: انتتت ال و ري ث

انا: هههههههه اي مال السانك ياعمي

شأن: انن انا معيا جيش قوي ممكن ادمرك احسن ليك انسحب

انا: امممم تسدق صح جيشك كبير جدا وباين ان جيشي كلها وقع كده انت هتفوز غصب عني اممم

شان اتبسط وحس بفخر: ايو انت احسن من ابوك بتفهم مش زي ابوك الغبي

اول ما قال كده اتعصبت فشخ قولت ㅎ허매비나ㅏ나ㅏㄴㄴ
وبسرعة كبيرة ظهرت كل الوحش كان عددهم كبيرة جدا وشكلهم عملاق وقولت بصوت عالي هغمض عيني وهعد 3لو لقيت شخص موجود علي ارض المعركة هيبقيا في كلام تاني يلا

وفعلا الوحوش كلها تحركات بشكل مرعب بسرعة كبيرة وسط صدمه كل الجنود وشان وغمضت عيني وقولت بصوت عالي فشخ
1

2

3

وفتحت عيني لقيت كل جيش شان اتبخر حرفينا ولارض فاضيه جدا ومافيش عليها بقع ددمم ولا اي اشار تقول إن هنا كان في حرب دمار

انا: اممم اي ريك ياشان تغير رأيك ولا اتعامل معك بنفسي!!!!

شأن كان متعصب ومسكني بسرعه كبيرة وطار بيا في الجو وبدا يضربني في وشي جامد وأنا بعد لحظات كنت عرفت اتمكن من شان ورحت ماسكه لفهااا لفاتت كتير في الجو ورحت رزعه لاتحت ونزل وره بجسمي كلها وصل لارض ومن شدا الضربة فتحت نفق في لارض وفضلت انا وهو نضرب بعض تحت النفق ورح مسكني من زوري وطالع بيا الفوق بسرعه كبيرة وقال

شأن: شكل ابوك ميعرفيش مين شأن بعتلي حتتهه عيل هحزنها عليك ورح رزعني لاتحت وبسرعة كبيرة كان نزل عليا بالسيف وبسرعة انا تحركت ورحت سحب منها السيف تلقائي اتحول ليا وطلع منها نور شديدة لدرجه اغمي عليا لحظات لكن فوقت مالقتش شأن جنبي والسيف بقي مختوم في صدري بشكل عظيم اختفيت وظهرت في القلعة وسط دهش الجميع اللي كان بيسالو نفسهم مين الشخص ده ووااازي جاب القوة دي كلها وااااازي عرف يستخدم سحر التحول على مساعد شان واستدع والوحوش الكل كان بيسال نفس السوال
انا اول ماظهرت وسطهم الكل اندهش

جيسون: مين أنت عرفني بنفسك ياملك؟؟؟؟!

هارلي: ممكن نعرف مين اللي امبراطور العظيم!!؟؟

وفاجاة ظهر سمير وتحتمس والسحرا هاري ومورغوث

سمير: ده لامير العظيم!!!!!؟

هاري: ده اللي امبراطور العظيم!!!!!؟

مورغوث: ده اشجع الشجعان الوريث المنتظر العرش مملكة نُويْشفانشتاين العظيمة!!!!!!

تحتمس بفخر: ده ابني العظيم الواجهة شان دون خوف وقدر يسحب السيف من شان بسهواله جدا واول مره في التاريخ شان ينسححب من معركة وده انجاز عظيم من ابني العظيم!؟؟؟!..

سمير: ده اكريشنا اللي امبراطور العظيم ابن اللي امبراطور تحتمس الثالث العظيم جدة اللي امبراطور تحتمس الثاني العظيم!!!!؟

الكل مصدوم وفاتح بقه من الصدمه

تار: كريشنا!!!!!؟؟

نرمين: كريشنا ابن الملك تحتمس!!!؟؟

فارس: تقصد اللي وقف ده كريشنا!!!!

تحتمس: اكشف عن نفسك يابطل

وفعلا كنت متحول وراجع لشكل كريشنا بش كان جسمي كله اتغير وبقيت طويل وبقي شعري طويل شكلها يجنن وعضلات جسمي بقيت فشيخهااا والكل مصدوم فشخ حته ابويا الملك تحتمس بنفسها وسمير

نرمين بصدمه: ده كريشنا حقيقي 🥺

هارلي: اوه كريشنا بفخر؟!!!!

نرمين: أنت كده حققتت رقم قياسي؟؟؟!!!!

انا: مالكم كلكم كده مصدومين ولا ايه نظامكم ما كلكم عارفين كل حاجه لي حوارت والكدب ده ماكلكم كنتو عارفين انا مين وابن مين ليي مصمممين تكدبو عليا لي كلكم عاملين نفسكم ملايكة عشان مين عشان الراجل ده بشوار علي تحتمس
الراجل ده اللي ميعرفش يحمي ابنها ورمها عند ناس تانيه الراجل ده نفسها اللي ساب ابنها الوحيد يحارب اخوها وهو عارف ومتاكد ان اخوها اقوة مني بمراحل

اي كلكم ساكتين!!!!
مش كنتو مصدمين عارفين هقلكم حاجه انتو كلكم منافقين

سمير: سمحني يابني دي اومر

فارس: سمحني ياخويا دي اومر لو ماعملتش كده هموت

نرمين : سامحنا يا كريشنا؟؟!!!

انا: عايزني اسامح ! طب ازاي ؟

سمير: عشان انت طيب و قلبك ابيض وبتسامح

انا: ممم... طب انا موافق ان اسامح عشان طيب وقلبي ابيض زي ما بتقول

فارس: بجد ؟

انا: اه بجد .. بس قبل ما اسامح هطلب طلب ..

سمير: اه طبعا ..بس ايه هو الطلب ؟

انا - رجعوني زي ما كنت الاول وانا هسامح ..

سمير= يعني ايه ؟

انا - أنا هقولك يعني ايه ! .. رجعوني لطبيعتي و روحي و نفسي اللي بحبها .. رجعوني مطمن وبثق في الناس .. رجعوني بشوف الحلو في اللي قدامي مش الوحش .. رجعوني مش خايف من اللي الجاي ولا خايف اني اقرب من اي حد .. رجعوني زي ما كنت متخيل ان فيه في الدنيا دي لسه ناس بتعرف تقدر و تصون ..

انا بزعيق - سكتوووو يعني ..

انا: بُص لو علي كلمة اسامح سهلة اوي اهي كلمة وتتقال ..بس اني اسامح من جوايا بجد ..دي اللي صعبة ومش بإيدي للأسف .. دانا مش عارف لحد دلؤقتي اسامح نفسي حتي علي اللي عملتو فيها واختفيت فاجاة من قدمهم

فارس: انتو السبب في كل حاجه انا قولتلكم كريشنا صعب جدا ومابيحبش الكدب ليي مصمممين تكدبو عليها وكمان ضغطين علينا نفذا اومركم هياا كلها غلط أنت متخيل كريشنا لسة ماعرفش كل الحقيقه وبقي كده أنت متخيل لو عرف الحقيقه كلها هيحصلها اييي

سمير: فارس ماتنساش نفسك واتكلم كويس قدم الملك

نرمين: هو بيتكلم كويس وصح جدا وعلى فكره انا مش هساعدكم تاني وكمان كريشنا مش هيوثق فيكم
تاني عشان انتو لسه مخبين حاجات كتيره علي كريشنا

سمير:))!!!!!!

فارس: اييييييي كلكم ساكتين يعني فين الحكمه فين الاوامر قولتلكم بلاش كريشنا يحارب دلوقتي هو دلوقتي حاسس انكم سلمتوها الموت بنفسكم

نرمين: كريشنا لسع مايعرفش ان لم اغمي عليها في حد ساعدها وبسبب كده هرب شان لولا ظهور الشخص ده كان كريشنا زمانها ميت أنتو فاهمين ميت

تحتمس وسمير وتار و هارلي وهاري ومرغوث وجيسون حطين وشهم في لارض

فارس: انا راجع ممملكتي وايكم حد تاني يعملي استدعاء اوعدكم مش هيكون كويس ليكم

نرمين: استنا انا جايه معك

الظل: استنا يافارس انا جاي معك انا كمان

نسرين: وانا كمان رجعها معكم

المخادع: وإنا كمان جاي معكم

قاتل الشياطين: وإنا كمان جاي معكم

فارس: حط في دمغكم الكلام ده كويس وغير كده هسحب جيشي كلها

وفعلا كلهم اختفو

سمير: كل للي حصل كان بسببك يا تحتمس قلتلك كريشنا لسع مش مستعد
تحتمس: أنت غبي انت التاني ما انتو كلكم عارفين ان دي اومر من ((&$♡♕)) وانا نفذتها هو طلب مني اعمل كده

سمير: احنا منعرفش كريشنا حالتها اي دلوقتي وهو عرف ازييي كل حاجه

ولسع هيكمل كلامها ظهر شخص وقال

الشخص: أنا عارف هو عرف اازيي

وفاجاة الكل بيبص علي الشخص ده وفاجاة كلهم سكتووو وتصدمو وقلبهم وقع من الصدم اساس وناقص شويه ويعملوها علي نفسهم
واتكلم تحتمس وقال
تحتمس: اااااا+؟؟؟؟؟!!!

عند شان كان وصل جيش الظلام

شان حالتها حاله وكان خايف جدا ومتوتر فشخ

قائد جيش الظلام اسمها ((باك لوك)) هنختصر لاسم باك

باك: انت عايش طمني حصل ايييي فرحني

شان:!!!!!

باك: مالك ساكت ليه

شان: انا لزم اقابل الملك

باك بعصبية: أنت عبيط انت ازي تجرا تقول كده ولسع هيضرب شأن

شان: لامر مهم جدا انا خسرت وتسحب مني السيف وظهر ((&_&&♡) انقذا مني الوريث

باك توتره فشخ: تقصد ان اللي وريث ظهر وحاربك كمان و((ظهر بنفسها انت متاكد))

شان: هحكيلك اول ماظهرت في المعركه كنت فشخ جيش المملكة وكنت خلاص علي وشك الفوز وفاجاة ظهر الوريث وكان وثق من نفسها وكانت فرصه اني اقتلها لكن فاجاة ظهر((&&&&$$)) ولسع هيسحب قوتي مني قدرت اهرب بعجوبة منها

باك مصدوم وخايف: أنت لزم تاقبل الملك تع معيا

عندي انا كنت وصلت مكان في مصر كأن قاعده هناك ست كبيره وجميلة

الست: كنت عارفه انك هترجع تاني

انا: معنديش حل تاني كل حاجه قولتيها صح

الست بتضحك: كده هتسدقني

انا: معنديش سبب يمنع اني ماسدقش كلامك

الست: هو ظهر

انا: مالحقتش اشوف شكلها كان عبارة عن نور شديدة جدا وشها ابيض جدا ملامح وشها مش باينها بس انا كنت هموت لوله ظهورها زي ما انتي قولتي كل حاجه بظبت

الست بتضحك

عوزين تعرفو معيا مين دي تعالو فلاش باك

!!!!!!

انتهى الجزء الثالث اللقاء في الجزء القادم هكمل معكم الفلاش باك وياريت تقولو توقعتكم هيكون مين الشخص اللي ظهر عند تحتمس وباقي الفريق ده ؟!! وكريشنا هيكون رح فين في الوقت دهه ومين الست دي!!!؟ واي حوار فارس والابطال وهم من اي مملكة!!!؟؟ اللي هيتوقع صح حط اسمها في شخصية جزء كامل؟!!!! سلام اخواتي 🤍❤️‍🔥
الشخص اللى ظهر هو تحتمس الثانى

بس الصراحة الجزء فاجر كالعاده ابداع ماله حدود

انا لو الرهانات اللي براهن نفسي عليها ع فلوس كان زماني مليونير
من اول كومنت وقولتلك ان القصه دي هتكون فيشخه تطور الاخداث حاجه روعه
الغكرة روعه
طريقه السرد روعه
مفيش بس الا بعض الاخطاء الاملائيه وهتتحسن مع الوقت
عاش ليك بجد ي صديقي

بصراحه عاش لك
تسلم ايدك يا غالى
بس اتمنى انك تثبت لنا ميعاد تنزل فيه الأجزاء
بصبح ويمسي ع المنتدى يوميا علشان اشوف جديدك بعد غياب سيزار صاحب سلسله الحرب والغموض
تقبل تحياتى

جميل يا طيب ..
الاثاره والتشويق ..
ابداع وفن وهندسه ..
فى انتظار القادم ..
بـ التوفيق يا طيب

بص يا صديقي.. القصه روعه بمعني الكلمة بجد شابوو ابداع رائع يا غالي ❤️.الست دي تبقي أمه مرات تحتمس واعتقد الي ظهر في المعركه وانقذه دا جده تحتمس شكرا مقدما 👋🌹🌹

ولو التوقع صح خليك عند وعدك ..
......... الغنام.......

يا برنس انت مشروع كاتب متميز
بجد
بس ليا ملحظه صغيرة يا برنس
انت بتحول ذكر لي مؤنث لي كدة وانا بقرا بتوه
تحس انك بيموقع البطل بصبح بطله لي
بس عاش عاش
وجزء دمااار الدمااااار

يجدعان انا مش عارف ادخل حسابي لاساسي بسبب مشكلة الموقع وحرم تعبي يروح على الفاضي 🙂🙂🙂

فين الجزء الجديد

غير الف
يجدعان انا مش عارف ادخل حسابي لاساسي بسبب مشكلة الموقع وحرم تعبي يروح على الفاضي 🙂🙂🙂
غير الفي بي ان بتاعك

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%