NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة فانتازيا وخيال القوة الخارقة وغموض كريشنا | السلسلة الثانية | عشرة أجزاء | 14/11/2022

boya brat

نسوانجى بريمو
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
عدم الإفصاح

الجزء الأول

من السلسلة التانيه من قصة القوة الخارقه وغموض كريشنا ☝🖤

🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️

شكرا جدا لحضرتكم على تعليقاتكم الجميلة ااركم بتفرق جدا و**** العظيم معيا بتديني حافز جامد عشان اكمل كتابة ماتبخلش عليا وشجعني انا بتعب عشان اقدملك حاجه حلوه ☝🖤

انا اسف جدا على التاخير بس انا برجع كل يوم متخر من الشغل ومش بستعجل نفسي زي لاول عشان اقدملكم حاجه كويسه 🙅‍♂️🤍

المقدم««♡♕♡»»»
الجزاء عبارة عن أسرار وخباية كل المكشوف هيظهر في الجزء ده هويعتبر تكملة الجزء العاشر من السلسلة الاولي وهنكمل عظمة مش هسيب القصة وهكمل معكم بس شويه حماس ووتشجيع منكم 🖤☝

يلا بينا 🤍🙅‍♂️

لما تبقي مولود بتاكل بمعلقة دهب وشايف كل اللي ادامك بينحني ليك وانت مجرد عيل لسة عمرك ماعداش العشر سنين

يبقي هتفكر تسأل نفسك هل ده صح ولا غلط ؟

الناس بتحترم ابوي خوف منه وفلوسه عماله تزيد يوم بعد التاني ورجالته بتلبي ليه اي طلب يطلبه منهم

بس وانا مالي انا عايش حياتي وسعيد بيها وانا شايف اكبر واحد في البلد ممكن عادي جدا ابوي يخليه يركع تحت رجلي وبسال نفسي كل يوم انا اي وأنا مين وانا فين ولي كل ده بيحصل معايا انا بذات عوز تعرف انت كمان؟؟

طيب تمام تع كمل معيا قراءة

قراءة ممتعه الجميع ☝🖤

بعد ما كان كريشنا مع مورغوث وهاري هويني
حصلت صدمه لكريشنا تعالو نعرف اي حصل مع كريشنا!!!!

مورغوث : في شخص انت لزم تشوفها هو الوحيد اللي يقدر يساعدك هو معا مفتاح قواتك وأنت لزم تكون جاهز خلال 15يوم لزم تقابل الشخص ده وزي ما عرفتك اول ما دخلت حول انك تستخدم الصدمه الرد فعل طبيعي جدا تمام

انا: خايف ومتوتر بصراحه

هاري: الشخص اللي هتاقبلها هو اللي هيساعدك تكون علي العرش

مورغوث: جاهز

انا بتوتر: جاهز
وفاجاة هارلي قال ادخل ودخل خخخخخخخخ احاا انا بدموع: ده حلم ولا حقيقه حد يفهمني اي ده هو مش جدي مات أنت حقيقي انت ازي عايش قول إن ده مش حلم
هاري: ده حقيقي ياكريشنا سمير مستحيل يموت وهو مع الماس الخلود

مورغوث: وجدك اصلا خالد مستحيل يموت بسهوله دي
انا مبسوط فشخ: وحضنت جدي اوي
سمير: وحشني يابن الكلب عمال اي
انا: كويس بس اتعبت جدا من غيرك كلهم غيرك انت الوحيد اللي يقدر يفهمني
سمير بفخر : انا مش هسيبك غير وانت علي العرش بتعك وشوفك وانت امبراطور العصر

انا: طيب انتي اذي عايش مش مسدق نفسي ممكن اعرف حصلك اي

سمير: اسمع هحكيلك حكاية من 2000عام
علي الساان سمير

سمير: كان في المانيا شخص من 2000سنه كان ابن ملك من ملوك الزمن القديم ابن الملك ده كان أناني جدا لدرجه أنه قتل ابوها الملك وامها الملكه وكان ليه اخ وانا كنت مساعد ابوها انا كنت شايف ال بيحصل قدم عيني وكان اخوها لسع صغير 5سنين انا خوفت علي الطفل وخدتها وهربت علي مصر وكان في عهد بيني وبين الملك ابوهم انه يعطيني الماس الخلود وسيف الخلود وتاج الخلود وخوذة الخلود دول هم أسرار قرون فاتت من زمن قديم جدا المهم أنا لم كنت مستعجل وخايف علي لابن التاني معرفتش ااسحب غير الماس والباقي فضل مع الابن اللي اناني اللي كان كل همها العرش والحكم والنفوذ
كان كل هدفها الشر لكن لم مسك الحكم فسد العالم وعمل تعاون مع جيش الظلام لكن جيش الظلام عمل تعهد مع لابن وطلب منها الخوذة والتاج والسيف لكن هو طلب السيف وهم سحبو التاج والخوذة وطلبو منها إن يترك المملكة ويروح يجمع طريقة يبقي بيها خالد مثل ابوها الملك وكان هدفهم من كل ده انها يروح ويموت في الطريق وسط الجبال واللغبات والوحوش البرية وأنا كان معيا الابن التاني وبعد 100سنة كنت عملت سحر الخلود علي لابن التاني عشان يقدر يعيش لحد ميمسك الحكم من تاني ويرجع عرش المملكة من تاني كان لابن بعد 100سنة في كامل قوتها وكان جاهز يحارب جيش الظلام عشان يسترجع مملكة ابوها ويسترجع الخير من تاني

انا: وهم لسع موجودين في وقتنا الحالي وكان اسماهم اي

سمير: لابن الشرير اسمها شان ولابن اللي انا ربيتها وكان مع الخير اسمها تحتمس

((طبعاً انتو عارفينهم وأنا لا 😂))

انا بصدمه: ودول لسع في الزمن الحالي موجودين

سمير: اسمع الباقي وهتعرف كل حاجه

انا: كمل
سمير: بعد 100سنه كنت قاعد في انجلترا في القلعة اللي انت كنت تروح فيها دي اساسها تحتمس
ودخل عليا تحتمس وقال

فلاش باك علي السان سمير))

تحتمس:سمير انا جاهز هنبد امتا
انا سمعت كده وكنت هطير من الفرحة: من دلوقتي الجيش جاهز
تحتمس: التحرك هيبد من بكره
انا: امر مولاي الملك
وفعلا تاني يوم بد الملك تحتمس في العظمه وبدا التحرك علي الممالك اللي بتحرك مع جيش الظلام وكان بيحارب بجوع زي النمر اللي فضل 100سنه من غير اكل فضل يدمر وينتصر في كل معركه يدخلها وكان كل الملوك وكل دول العالم ترعب من اسمها وكان كل الملوك الحلفاة يبعتو علشانها الهدية والدهب والموارد المساعدة وكان الكل يترعب من اسم تحتمس وكان خلاص بدا يواجه جيش الظلام وكان مستعد بحماس عشان دي معركه اطلق عليها معركه مجدو
وفي المعركة دي حصلت خساير كثيرا جدا من جيش الظلام لدرجه انسحب جيش الظلام من المعركة بعد 3شهور وكان ده انتصار ساحق اللي الملك تحتمس امبراطور العصر الحالي

نرجع من 🎬فلاش باك

انا مصدوم ومرعوب من كلام سمير لدرجه بدات اقلق من جدي

أنا : هو عايش لحد وقتنا ده؟؟
سمير: لسع موجود هو مستنيك

انا بصدمه: مستني مين

سمير بفخر: مستنيك انت يا كريشنا انت وريث إمبراطورية العصر الحالي أنت ياكريشنا

أنا مصدوم ومش فاهم حاجه

أنا: طيب أنت مين اللي قتلك انا مش فاهم

سمير: بعد تتويج االلي اامبراطور فضل حاكم 1900سنة كامله وكان اي شر يظهر كان تحتمس يقضي علي هذا الشر في لحظة لكن بعد 2000سنه رجع من تانى لابن الشرير ورجع اقوي من لاول بكتير جدا لدرجه قوتها تتسوي مع تحتمس ويمكن اقوي شويه وبدا شان يدور علي جيش الظلام لحد ماوصلهم وعشان يوفقو يساعدو شان في استدعاء اللي إمبراطورية كان شرطهم هو قتلي انا

انا: واشمعنا انت بذات لي مش الملك

هاري: أنت مش عارف انت قاعد قدم مين

انا: انا مش فاهم حاجه ممكن توضح اكتر
مورغوث: انت قاعد مع وزير المملكة التاريخي الوزير ((رخمي رع )) اللملقب بأسم سمير اقوي وزير في تاريخ البشرية

انا مصدوم جدا ومش فاهم حاجه ومرعوب حرفينا

أنا: ممكن اعرف انت مين انا مابقتش فاهم الغاز

سمير: اسمع
علي السان سمير

:-
كنتُ (فى حياتى الدنيا) أتصرف طبقا للأوامر التى أتلقاها
من جلالة الملك (تحتمس)؟ .
و قد قام جلالته بتعيينى رئيساً للقضاة ⚖️ .
كنتُ أرأسهم جميعا و لا أحد يرأسنى .
ثم مشيت بخطى واسعة , أضرب بعصاى ظهور الموظفين الفاسدين .
حتى الكللابب لم أتركها دون انضباط .
كان صوتى يعلو و يصل إلى عنان السماء , حين يتعلق الأمر بالنظام .
و لم يجروء أى شخص على التمرد و نشر الفوضى .
كنتُ أهدئ من روع الساخط الناقم بأن أحقق له ما كان يتمناه .
كان الناس يقولون لى : أقبِل , لكى تعيد الماعت (العدل) للأرضين (مصر) .
كنتُ أصحو من النوم مبكراً (أقوم من النجمة) لكى أحقق ذلك .
كنتُ مقرباً من جلالة الملك (تحتمس ) ,

كان لقبى هو "الذى يعاقب الأشرار" ,
و الثور المنتقم الذى يضرب من يتحدث عنه بسوء .
لقد جعلنى جلالته العصا المتكلمة التى تعاقب المجرمين .
لكى أعيد الاتزان للبلاد كلها , كما يعتدل الميزان ⚖️ .
كل من يُتهَم بتكدير الأمن العام كان يُفحَص و يتم استجوابه .
و أصحاب النوايا الخبيثة الذين يدبرون المكائد كانوا يعاقَبون
بالحرق فوق محرقة حورس
❤️ كان فمى مليئا بملح النطرون (طاهراً) ❤️ .
و كلماتى لا تتغير أبداً .

مورغوث: عاش "رِخمى رع" فى عصر الملك تحتمس الثاني اللي هو ابو تحتمس الحالي وقام بتسميه لابن الثاني على اسم الملك تحتمس الثاني ليصبح اسم ابنها أيضا تحتمس الثالث , ولد سمير في أسرة من 18 , دولة حديثة ,
من حوالى 3000 سنه

هاري: كان مرتبط دايماً بالطهارة . وصف الوزير
"رِخمِى رع" لفمه بإنه ملئ بملح النطرون معناه إنه طاهر من الكذب و النفاق
و من التلفظ بأى لفظ قبيح ٠ودي كل حاجه عن جدك سمير

أنا مصدوم جدا ومش فاهم حاجه خالص وبقيت خايف جدا طيب لم هو من قرون ازي هو يكون جدي انا مش فاهم حاجه خالص انا بقيت خايف ومش عارف هعمل اي بيقولي انت وريث يعني انا دخل علي دمار لا عيش جبل صامد لا انسحب وعيش إنسان عادي بس انا لزم اكون مع الخير عشان احافظ علي الخير من فعل الشر

أنا باين طبيعي: طيب انت ازي اتقتلت؟؟؟

سمير: هحكيلك بص ح

نرجع 🎬باك علي السان سمير وزير الملك

أنا كنت عارف انها ظهر ووكان يرسلي تهديد كل يوم وكنت ماشي لأمر عادي جدا بس بعد فترة بدا يلعب وبدا بعلان الحرب علي القلعة االلي كنت موجود فيها وانا اول ما عرفت انها هو االلي جاي كنت لزم اعمل حسابي وعشان كده عملت شخصيه وهميه من السحر اللي اسود وعشان انا بستخدم السحر من قرون فاتت كنت بعرف اتحكم في الشخصيه الوهميه واتحكم في طريقة الكلام وكل حاجه فيها عشان كده هو دخل عليا في الغرفه
انا كنت قاعد مستنيه هو دخل عليا هو المساعد بتعها اسمها جوناس

انا: كنت مستنيك من زمان بس اتخرت عليا وبضحك

شان: بيضحك ماتقلقش قلتلك هيجي اليوم وهو اليوم نهاردة وهتموت بضحك بصوت عالي وشرير

انا: عارف اني هموت يا شان وعارف انك هتبقا الملك بس ارجواك سيب العائلة في حالها من فضلك

كنت بقول كده عشان ابعد شان علي قد ما قدر عنك عشان تعرف تعيش كويس

شان: بيضحك ضحكه شريره بقيت ولا حاجه اهو انا عارف ان سنك 3000سنة
وانت مقدرتش تقول كده للي كل الناس دي غير صديققك الساحر ههههه بس انا عارف انك معك ماس الخلود بس انا معيا السيف وقطع راس الشخصيه الوهميه بسيف بسرعة كبيره وغل وقطع الجسم اشلال وخرج من القلعة هو وجوناس بس اتصدم لم شاف ان جيش القلعة فشخ جيشو وتبخر كلو

نرجع تاني من 🎬باك

انا بصدمه كبيره جدا: يعني انت اقوى من شان والملك تحتمس
سمير: لأ طبعا أنت الوحيد اللي اقوي منهم هم لاتنين وأنت لزم تكون مستعد بعد 15يوم عشان شان هيعمل هجوم علي البيت الكبير والقلعة في جبل الطير يعني أنت الوحيد اللي قادر انك تقتل شان عشان انت هيكون معك الماس الخلود

انا متوتر فشخ: أنت عارف بتقول اي
وبعدين إنا مش معيا الماس دي

سميرطلع الماس 💎شكلها اصفر بيلمع وطالع منها نور شديد جدا اول ما مسكتها الماس بسرعه كبيرة وبصدمه عمت علي الكل كانت دخلت جوه صدري بقوة وكنت بترعش جامد بعد دقيقه كانت بقيت حته من جسمي وجسمي كلها تحول لشكل معضل فشخ وعيوني بدات تطلع نور اصفر بيلمع وبقيت اقدر اتحرك بسرعه كبيره جدا وفاجاة صوت في دماغي بيقول

صوت: انت حاليا قادر على الدمج جسمك مستعد علي ذلك هل انت مستعد:

انا من غير ما تكلم احساس قوي فيا قال انا جاهز

وفعلا طلع بويا اللي كان بيتوصل معيا وظهر قدامي قدم الكل في صدمه الكل وفاجاة بدا يحول كل الطاقة علي صدري وأنا كنت بترعش بشكل جامد وهو بعد ساعة كان اتبخر وبقيت اقوي من اللي أول بكتير وبقيت حاسس اني بقراءة افكار هاري ومرغوث بس سمير لا مش مستوعب وده كلو مورغوث وهاري مصدومين و سمير مبسوط وكنت قادر على التخفي والظهور في اي مكان وكمان شكل جسمي بقيت متحول بلبس ابيض بيلمع نظام بدلة((بتمان))

انا مبسوط فشخ: اي ده هو اللي انا فيها ده حقيقي

سمير: ده اسمها تحول فضائي وتقدر ترجع طبيعي لم تحط ايدك على صدرك لم تستخدمها تعمل نفس الحوار لم تعوز تتنقل حط المكان اللي انت عوز تروحها في دماغك وحط ايدك علي صدرك هتروح في غمضه عين

أنا مبسوط: أنا كده تمام ولا

سمير: كده انت بس ناقصك الثلاثي الخوذة والتاج والسيف ولو قتلت شأن السيف هيتحول ليك تلقائية لزم عشان تقدر تقتل شأن تعرف تستخدم قواتك الجديده مستعد

أنا كان في احساس جوه مني بيحول تلقائي الموفقه علي اي حاجه يقولها سمير وكاني مش موجود اساس
انا: جاهز

سمير: يلابينا

عند تار في القلعة في مكتب لادئرأ
كان موجود
تار
فارس
نرمين
هارلي كوين
جيسون
الظل
قاتل الشياطين
المخادع
نسرين وسط ما هم قاعدين ظهر الملك

اول ما تحتمس ظهر الكل اتصدم وخاف وتوتر عشان هو مش بيجي غير لو في نصيبه كبيره

تحتمس: انا طلبت من تار يجمعكم هنا عشان اقلكم ان الحرب دي قربت جدا لزم الكل يكون مستعد لزم الحرب دي تكون نهائية شأن والشر أنا عارف انها صعبة وهتكون تاريخيا بس في للحظات اللي هحس فيها انكم هتخسرو هبعت ليكم المنقذا ومش مهم تعرفو هو مين ولا عوز اي اسالها عنها في الوقت الحالي كل حاجه هتبقي بوقتها المهم الكل يكون جاهز الكل يركز الكل يكون فاهم هو بيعمل اي أنا اهم حاجه عندي السيف وراس شأن غير كده مش هقبل مفهوم

الكل: مفهوم مولاي الملك

بعد ما الملك اختفي
تار: تتوقعو مين هيكون المنقذا
هارلي: تتوقع يكون هوو !!؟
جيسون: ماظنش هوا بس كل الاحتمالات واردها
تار: أو يمكن يكون الوزير!!؟
هارلي: ماينفعش يظهر في الوقت ده عشان لو ظهر هيكشف نفسها وممكن شان ينسحب لو عرف انها لسع عايش

فارس وباقي الفرقه مش فاهم حاجه بس تقريبا نرمين بدات تفهم
نرمين: ومش ممكن ليه هو مش اقوي من الملك برضو!!!؟
تار بصدمه: انتي عارفة بنتكلم علي مين
نرمين: انت عارف كويس اني عارفة كل حاجه مش بحب اكون قاعده ومش فاهمه
هارلي: وتوقعك اي
نرمين: توقعي هيكون شخص تاني خالص غير الملك والوزير اظن الملك بيلعب بورقة كسبانه عشان كده هو مطمن يعني هو معا ورقه مكسب عشان كده قال الحرب دي هتكون تاريخيا
جيسون بقلق: انتي مش سهله علي فكره
هارلي: ازيي عرفتي كل ده في وقت قصير

فارس: انا مش فاهم حاجه خالص بس حابب اقلك ان نرمين بتسكت و تسمع ومش بتتكلم غير لم تكون فهمت كل حاجه وحللتها صح جدا!!

تار: ماكدبش سيد لم قال انك مش سهله ويتخاف منك

نرمين: بلعكس انا طيبة جدا وكويسه بس بحب اسمع لأول عشان اعرف اتكلم مش بحب ابقا موجوده ومش فاهمه حاجه فهمت

تار: فهمت قصدك يانرمين
المهم الكل يروح التدريب

الكل فعلا راح يتدرب وبعد 14يوم كان الكل جاهز في القلعة
كان السور كامل مليان جنود رماة وفي لامام الفرسان وفي الدفاع االمشاة زي ما قال الملك تحتمس الخطه بظبط
تار: الجسوس وصل ياجيسون
جيسون: خلاص علي وصول
فارس: اهم حاجه نعتمد الخطه بشكل طبيعي
هارلي: شان هيكون مستعد جدا عشان كده الخطه بتعت شان هتكون فيها غموض
نرمين: كلامك صح شان هيعمل خطه ذكية جدا هتكون صعبه
جيسون: لزم ندافع بشكل كويس

تار: معك حق لزم ندافع كويس ولو هنموت من اجل الل االامبراطور
هارلي: الجسوس دخل القلعة
جيسون ندها علي الجسوس
جيسون: قول التقرير كامل
الجسوس خايف ومرعوب جدا
الجسوس: شأن معا 15م من جيش الظلام ومعا 45م جيش عادي بس كلهم متدربين مع جيش الظلام يعني متسوين في القوة
الكل بيسمع ومرعوب
تار: كمل
الجسوس: شان اختار طريقة الهجوم المختلط

هارلي: اييييييييي المختلطططط انت بتقول اييييي

جيسون: مختلططط انت عارف بتقول ايه!!!!!!
تار: انت عارف بتكلم عن خطة هجوم حرب مجدو اللي كان قايدها الملك تحتمس ضدّ جيش الظلام وانسحب بسببها جيش الظلام ودي من قرون فاتت ودي خطه!!!!

هارلي: خطههه الموت اللي بيدخل الحرب ضد طريقة المختلط بيكون هدف الفوز قليل جدا
الجسوس: هو اختار يهاجم القلعة من 4اجانب ووهو جوناس هيقودو الجبهة لاماممية والخلفية والشمال واليمين جيش الظلام
وطريقة الهجوم هتكون رماة
الكل بصدمه؟؟؟ رماةةة
الجسوس: اللااسف دي الحقيقه
هارلي: لزم نستتعد الملك بسرع وقت
تار: دخل المكتب وبعد لحظات ظهر الملك تحتمس
تحتمس: حصل ايه
جيسون: جيش شان هيلعب مختلط وهيستخدم الرماة وكمان جيشو كان بيتدرب مع جيش الظلام يعني نفس المستوووه
تحتمس بفخر: احنا هنلعب العكس خطه الهجوم الفرسان والوسط الرماة والدفاع المشاة والحماية الجدر المنجق مفهوم
الكل مصدوم

تار: بس مولاي الملك كده احنا بنكتب الموت الينا

الملك بغموض: وأنت خايف من الموت!!!!
تار بتهته: انا لا مش خايف بس احنا كده بنقول الشان اتفضل مكسب الحرب بين ايديك
نرمين: تار اهد كده وافهم الملك بيقولك هنلعب فرسان يعني المضاد يعني الفرسان بتسبب ضررى 90/100علي قوات الرماة يعني احنا هنلعبهم علي الجوانب وهنسيب خط النص الفرقه المشاة عشان تمنع دخول فرقه هجوم شان واحنا نكون وقعنا عدد كبير من الجوانب الخلفية وكمان نكون عملنا مكان الشخص اللي هيكون موجود

الملك مبسوط بدماغ نرمين وساكت بيسمع
تار: طيب اي عرفك انها هيظهر
نرمين: عشان احنا هنكون مشغوالين في الجوانب ودي خطه شأن عشان يقدر يدخل في النص ويحتل القلعة لكن اذا ظهر المنقذ شان هيموت قبل ما يفكر يدخل القلعة فهمت

الملك بيسقف جامد النرمين

تحتمس: واو بجد شابو عاش ليكي جامد انتي قولتي كل حاجه في دماغي بظبت وبشكل حلو جدا برافو عليكي

تار:!!!!!
الفرقه:!!!!!!
الكل صامت ونرمين مبسوطه بتشجيع الملك تحتمس

تحتمس: كده كل واحد عرف هيعمل اي

الكل: نعم مولاي

تحتمس: الكل يروح على الجبهة بتعتها فور

الكل فعلاً خرج على مكانها وكان الكل بعد 12ساعة
وفعلا المكان كان كلها جنود شكلها يرعب حرفيا كل فرقه ظهرت علي طبيعته وكان شكلهم يخوف جامد ويرعب اي جيش كان الكل جاهز وحطط في دماغه الموت او الفوز الحرب دي هتكون تاريخيا كل بطل من دول عوز يكتب اسمها في التاريخ لزم الكل يظهر كل ما عندها وهياا دي خطه الملك بيستخدمهم عشان يستخدم كل قوتهم في الحرب دي والكل مستعد بشكل يرعب بصراحه
بعد ساعة كان الجسوس بتع التحرك رجع من الطريق

الجسوس: مولاي لامير جيش شان بدا التحرك وكل حاجه زي ماهيا والخطه ماتغيرش فيها حاجة

تار: الكل يستعد الكل يجهزا

وفعلا الكل كان مستعد فرقه المشاة كانت جاهزة الدفاع
وفرقه الرماة كانت مستعده جدا الصد الهجوم علي جدر القلعة هي وفرقه المنجق
واخير فرقه الفرسان كانت مستعده جدا وهي اقوي فرقه واسرع فرقه وهي اجمد فرقه في الهجوم المضاد
وبعد تقريباً ساعة بدا جيش شان يظهر عن بعد وكانو بيرقبو بمنظر المراقبة عن بعد

تار: خخخح احااا اي ده

هارلي: في اي هات اشوف
احا خخخخخ اي ده هو في اي

جيسون: في اي يعم هات كده
احاااا اي ده دول شكلهم يرعب

تار: ده بس عدد قليل جدا من جيش الظلام انت متخيل شكلهم اهو مابالك لو الجيش كلها
هارلي: لو جيش كلها يبقي العالم هيموت حرفينا
جيسون بصوت عالي جدا: الكل يستعد الكل يستعد

تار: فرقه المشاة جاهزة

نرمين: جاهزة مولاي

تار: فرقة الرماة والمنجق جاهزين

فارس والظل: بصوت وحد جاهزين مولاي

تار: واحنا فرقه الفرسان جاهزين اللنصر مع اللنصر معاا

وفعلا فرقة الفرسان بدأت تحرك علي الجوانب بسرعة كبيرة من الجوانب وجيش شان كان قرب جدا وفعلا وصل جيش شان وقرب من جيش تار وبدا لاشتباك بين فرقه الفرسان وجيش الظلام
عند شان

شان: جوناس هم خطتهم يهاجمو الجوانب وانت وانا مع بعض هندخل النص بجيش الظلام وندمر القلعة ونرجع ندمر باقي الجيش يلا بسرعه

جوناس: مستعد مولاي الملك يلا

وفعلا شان وجوناس سابو لاشتباك وظهرو عند القلعة
عند فرقه الفرسان كانت بتلاقي صعوبه جدا عند جيش شان

جيش شان كان كبيرة جدا بيوقع منهم كتير وبيضرب بسيف ويرفع القتيل وبيضحك كانو بيجزرو جزر في فرقه الفرسان بس تار وهارلي وجيسون كانو فشخين الواقع كان الوحد في لحظه يوقع 20راس
شان اول ما ظهر عند القلعه ولسع هيتحرك

ظهر شخص

شان بغضب: مين ده اللي بيتجر يوقف في وشي
جوناس: مولاي شكلها شخص من المحاربين
شأن: روح اقتلها فور

جوناس بسرعه كبيرة رح الشخص ده لكن حصل مافاجاة الشخص عمل علامة سحريه علي جوناس اسمها سحر التحول وجوناس بدل ما كان رح يقتلها ركع قدم الشخص ده وبقي معا
وصف الشخص ده شكلها طويل ولبس بدله بيضاء وطويلة جدا ولبس قناع ابيض مافيش حاجه باينه منها غير عيونها وقف وقفه ملوك مش خايف و عنيها بطلع شرارة جامد
عند شان
شأن بغضب شديد: مين انت هقتلك
عند الفرقة كانت خلاص جيش الفرسان بيتنسف واملهم انتها لكن أول ما شفو البطل المقنع كلهم رجع ليهم لامل
عند تار بيقول الجيش: المنقذ ظهر محدش يترجع هندفع عن المملكة بكل قوة احنا ولاد لارض دي مش هنسيب العدو يدخلها مين معيا

هارلي بيضرب بقوه في العدو: انا معك ياصديقي

جيسون غضبانو بيقتل ببرعه: معك ياخويا

المحاربين كلهم بدو يركزو ويقولو: معك معك النصر وبدا كل الجنود يقتلو بغضب شديد والمعركه بدل ماكنت قريب جدا الفوز الشان المعركة قلبت الصالح جيش المملكة وقع منهم كتير جدا

شان شايف كده وعضبان جدا وعنيها بطلع شرار وبدا يتحرك علي الشخص المقنع بسرعه كبيره وقف قصاد عنيها وقال!!!!

هنا انتهى الجزء الاول اللقاء في الجزء التاني ☝🤍

الجزء الثاني من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا من السلسلة التانية ☝🖤

شكرا جدا الك الشجعني واهو الجزء الثاني في وقت قصير وممتع كمان وياريت الناس اللي بتقرا تقول رايها بصراحه عشان تشجعني أكمل وا**** انا مش بخد ماقبل ولا حاجه انا بعمل كده عشان اقدملك حاجه كويسه وفي نفس الوقت ممتتعه 🎧🤍

المقدمة🤍🙅‍♂️

في قديم الزمان اراد رجل غني ان يعلم ولده الصغير درسا لا ينساه طوال حياته!!!!!
وفي المساء اجتمع الرجل مع ولده الذي لم يتخطي الثانية عشرة من العمر وطلب منه ان يذهب الي العمل في الصباح ويأتي له بالمال

فتعجب الولد وقال ولكن يا أبي نحن أغنياء ولدينا الكثير من المال فلماذا اعمل !!!!
فصاح الوالد وقال. افعل ما اقوله لك دون نقاش،

وفي الصباح هم الولد الي حيث يتجمع العمال وسأل عن موعد العمل وكم سيجني من هذا التعب وما هو طبيعة العمل فلم يعجبه وذهب الي امه حيث كانت قد انفصلت عن والده في ذلك الوقت .فتظاهر بالبكاء امامها وقص عليها ما حدث فسألت الولد

وكم ستجني مقابل اليوم !!!!
اجابها الولد دينار واحد يا أمي !!!
فقالت ان والدك يظن نفسه حكيما منذ زمن لذلك تركته وانفصلت ولكن لا تخاف سوف اعطيك الدينار ولا تذهب الي العمل وان سالك والدك قل له لقد ذهبت إلي العمل...

وفي المساء اجتمع الصبي مع والده سأله الرجل هل ذهبت الي العمل كما طلبت منك ؟
قال الصبي في تردد نعم !
الرجل ! واين المال ؟

الصبي ! ها هو دينار يا أبي !!!
فأخذه الرجل من الصبي وألقاه من النافذه في دهشة من الصبي ثم نظر الي الصبي فوجده لم يهتم ولم يتأثر !

وفي اليوم الثاني ذهب الصبي الي امه مرة اخري فمكث الصبي الي آخر اليوم واعطته الدينار وذهب الي والده فأخذه الرجل وألقاه مرة أخري من النافذة ونظر الي الصبي فلم يهتم أيضا
ثم تكرر الموقف ثلاثة أيام وكل يوم يأخذ الرجل من الصبي الدينار ويلقي به من النافذة وفي اليوم الرابع ذهب الطفل الي والدته فلم يجدها في البيت فحزن

كثيرا وقرر الذهاب الي العمل هذه المرة من أجل أرضاء والده بالدينار وفي ذلك اليوم تعب الولد كثيرا وشعر بالارهاق والذل وتحامل علي نفسه حتي انتهي اليوم بفروغ الصبر وذهب الي والده فسأله ابوه أين الدينار ؟
وكان يبدوا عليه علامات التعب والارهاق فقال له ها هو يا أبي تفضل !

فأخذه الرجل وألقاه من النافذة كعادته ونظر الي وجه الصبي ولكن هذه المرة تأثر الصبى ونزلت دموع الصبي علي خده دون أن يشعر وقال لماذا يا أبي فقد تحملت التعب والذل والإهانة من صاحب العمل طول اليوم ؟؟؟
هنا أبتسم الرجل الحكيم وقال للصبي !
لا يشعر بالمال إلا من تعب من أجله
وتذكر دائما ان المال الذي يأتي دون تعب يذهب في

أتفه الأمور دون أن تشعر
اما المال الذي ياتي بعد تعب وشقاء
لابد ان تضعه في محله ومكانه الصحيح
#بالله_عليكم علموا اولادكم أننا اصبحنا في زمن وفي أيام لا تتحمل فقدان القرش فما بالك بالدينار
علموا أولادكم ان التعليم في الصغر
كالنقش علي الحجر لا ينسي ولا يمحي 🖤☝

البداية 🤍🧸

عند الفرقة كانت خلاص جيش الفرسان بيتنسف واملهم انتها لكن أول ما شفو البطل المقنع كلهم رجع ليهم لامل
عند تار بيقول الجيش: المنقذ ظهر محدش يترجع هندفع عن المملكة بكل قوة احنا ولاد لارض دي مش هنسيب العدو يدخلها مين معيا

المحاربين كلهم بدو يركزو ويقولو: معك معك النصر

وبدا كل الجنود يقتلو بغضب شديد والمعركه بدل

ماكنت قريب جدا الفوز الشان المعركة قلبت الصالح

جيش المملكة وقع منهم كتير جدا

شان شايف كده وعضبان جدا وعنيها بطلع شرار وبدا

يتحرك علي الشخص المقنع بسرعه كبيره وقف قصاد

عنيها وقال!!!!

شأن: ملامح العنين دي مش غريبه عليا انا عارف الملامح دي كويس دي ملامح ابويا الملك تحتمس الثاني بس ابويا مات ومستيحل يرجع عشان قتلتها بسحر الموت قول أنت مين قبل ماقتلك بسرعه

الشخص ده كان انا كريشنا عوزين تعرفو بقيت بالقوة دي ازي تعالو معيا فلاش باك بس هنكمل في الفلاش باك الجزء كامل وممكن جزاين علي حسب تعالو نكمل 🙅‍♂️

اول ما سمير قال يلا بينا علي التدريب

خدني ورح عند بوابة شكلها أبيض جدا وطويلة بشكل كبير وكنت مبهور مش شكلها كان تحفها فنية

سمير: جاهز يبطل

انا تلقائي: جاهز

وسمير طلع مفتاح ذهبي بيلمع وصغير جدا وحط المفتاح علي مكنها في البوابة واول قال كلام مش مفهوم وواول ما البوابة فتحت اححااااااا اي ده دي عالم تاني وكان في اتنين حراس علي البوبة
حارس: اهلا بي الوزير الشجاع مين الشخص ده

سمير: هلا بقائد الحراس ده الوريث كريشنا

حارس: اهلا وسهلا بيك يا امير نورت مكانك اتفضلو

وفعلا دخلت احاااا كسم ده مكان جامد فشخ وكل اللي في مكان وسع فشخ وابيض كلها يعتبر عالم تاني

انا: هو اي المكان ده

سمير: المكان ده اسمها الأمبراطورية الأخمينية الفارسية

انا: طيب ممكن اعرف عنها أكتر

سمير: كانت إمبراطورية المانية قديمة ومقرها غرب آسيا أسسها تحتمس لأول العظيم. بدءًا من البلقان وأوروبا الشرقية في الغرب إلى وادي السند في الشرق، كانت أكبر من أي إمبراطورية سابقة في التاريخ، تمتد 5.5 مليون كيلومتر مربع (2.1 مليون ميل مربع) وهي جديرة بالملاحظة في نموذجها الناجح لإدارة مركزية بيروقراطية (من خلال مرزبان تحت ملك الملوك)، لسياستها تعدد الثقافات، لبناء البنية التحتية مثل الطريق أنظمة ونظام بريدي، واستخدام لغة رسمية عبر أراضيها، وتطوير الخدمات المدنية وجيش محترف كبير. ألهمت نجاحات الإمبراطورية أنظمة مماثلة في الإمبراطوريات اللاحقة

انا: وفي علي كده فيها مدن

سمير: ايو

إلا مبراطورية في ممالك
مملكة أوسان
مملكة الأنباط
مملكة الحجاز
مملكة الحضر
مملكة تدمر
مملكة حضرموت

أنا: واحنا هنروح اي مدينة

سمير: قبل ما نروح اي مدينة هتجي معيا نروح القصر الملوكي عشان في سر لزم تعرفها قبل منبدا التدريب

انا: يلا

سمير: لزم تكون طبيعي جدا وتستحمل اي صدمه كانك كنت متوقع كده وبلاش استعجل مفهوم

انا: مفهوم انا جاي معك وعارف اني هاقبل صدمات كتيره جدا ومستعد يلا
وفعلا سمير خدني واختفيي بيا ظهرنا قدام قصر

أنا: خخخخخ احاااا ده كل قصر هو اسمها اي القصر ده

سمير: ده قصر نويشفانشتاين

انا بصدمه: يعني اي قصر نُويْشفانشتاين"؟

سمير: القصر موجود هنا هو قصر نويشفانشتاين" موجود في مدينة بافاريا في ألمانيا، وهو قصر أثريّ رومانسيّ تعود أصوله إلى القرن التاسع عشر.

سُمّي القصر بهذا الاسم، وهو يعني في الألمانيّة "قصر

حجر البجع الجديد"، نسبة لـ"فارس البجع"،

انا:اكيد القصر الواسعة، المُتميّزة بمواقعها النائية وتصاميمها الخياليّة ده لي قصة

(((«« نادرًا ما نصادف في حياتنا اليوميّة موقفًا أو مشهدًا يأخذنا إلى عالم بعيد»»»)))

سمير: لا تعود شعبيّة هذا القصر إلى سحر منظره وصلابة بنائه وحسب، فهو يروي أيضًا قصّة تُذهل العقول عن ملك ألمانيّ ذي شخصيّة مُثيرة للجدل.

قصّة "قصر نُويْشفانشتاين" التاريخيّة
بدأ بناء "قصر نُويْشفانشتاين" فوق أنقاض قصر آخر بدءًا من عام&$ ، بأمرٍ من ملك بافاريا "لودفيغ الثاني"، المُلقّب بـ"ملك الحكايات الخُرافيّة".

بعد أن انتهت الحرب النمساويّة البروسيّة بخسارة "لودفيغ الثاني" السّلطة، سَعى الملك لبناء هذا القصر كي يُعلن عن تراجعه عن خوض مزيدٍ من معارك العالم الحديث.

أراد "لودفيغ الثاني" بناء هذا القصر لإحياء موضوعات العصور الوسطى وتنظيم العروض المُوسيقيّة المُحبّبة إلى قلبه. وقد عكست تصاميم القصر الداخليّة رغبة الملك، حيث يضمّ أعمالًا فنيّة عن الفُرسان والنُبلاء والفنّانين والرومانسيّين.

وفي الواقع، بُنِي هذا القصر على شرف الموسيقار "فاغنر"، وهو صديق مُقرّب من الملك. كما يظهر جليًّا تأثير "فاغنر" ولمسَته على جدران القصر الّذي يَحتوي على لوحات مُستوحاة من أعماله الفنّية.

استغرق بناء القصر بالكامل ما يُقارب عقدين من الزمن. ومن أجمل ما يحتوي عليه نذكُر صور "لودفيغ الثاني" والعملات المعدنيّة المُسْتخدمة أثناء فترة حُكمه. وامتثالًا لإحدى طلبات الملِك الغريبة، بنى المُصمّمون قاعة واسعة مُخصّصة لعرشه فقط.
واخير انت من ستكون حاکم هذا العرش وهذا ااقصر الخرافی

أنا: عوز اسالك عن حاجه وتجوبني بصراحه هو لي انا من وقت ما تولدت كنت مولود باكل بمعلقة دهب وشايف كل اللي ادامي بينحني ليا وانا كنت مجرد عيل لسة عمري ماعداش العشر سنين

انا كل يوم بسال نفسي هل ده صح ولا غلط ؟ طيب أنا مين طيب اي كل ماحد يشوفني انت الوريث طيب ده طبيعي

الناس كانت بتحترم ابوي خوف منه وفلوسه عماله تزيد يوم بعد التاني ورجالته بتلبي ليه اي طلب يطلبه منهم

كنت بقول لنفسي

بس وانا مالي انا عايش حياتي وسعيد بيها وانا شايف اكبر واحد في البلد ممكن عادي جدا ابوي يخليه يركع تحت رجلي انا طيب انا مين قول كل حاجه

سمير: بص ياكريشنا انت ابن الملك تحتمس الثالث الحالي اللي حكيتلك عنها وامك تبقي 🔹الملكة تي
الملكة تي
لم تكن تنتمي للعائلة الملكية حيث كانت إبنة أحد أعيان أخميم بسوهاج وابوها يدعي يويا الذي كان ضابط بسلاح المركبات الحربية ومشرف علي خيول الملك وامها سيدة تدعي تويا
؛ تميزت الملكة تي بشخصيتها القوية وإرتبط إسمها بسياسة الملك كزوجة أولا ثم كأم ودفعت بمكانة الزوجة لمركز الصدارة باعتبارها " زوجة الملك العظمي " التي حلت محل الملكة الأم ؛ وقد شاركت زوجها في كل حروبها وانتصارتها التاريخية

انا بدموع وعنيا ملاينه دموع وكنت مفشوخ حرفينا دمغي بقيت تشد عليا جامد ومصدوم

انا بعيط: اززيييي امال امي وابويا اللي في البيت دولللللل مين ازييي وانت مش جدي هو لي كلكم مخدعين كده ليييي
فضلت طول عمري بسعى إن محدش يزعل مني ، ماخيبش ظن حد أعتمد عليا ، وماكسرش بخاطر حد حتى لو هاجي على نفسي، بعدي وأسامح وأكتم حزني جوايا ، أكون الجدع دايماً مع أي حد يعاملني ، أشيل وأسند وأوفي وأخلص .. وفي النهاية أنا ماظلمتش حد غير نفسي انتو بتعملو معيا كده لي ليا انا مكتوب عليا كده لي مكتوب عليا ابعد عن اهلي كل ده لي مطلوب مني احب اهل مش اهلي لي هم عملو كده فهمني كل حاجه وكنت متصعب فشخ

سمير: اسمع يا كريشنا هقلك كل حاجه
علي السان سمير

كان القصر كلها فرح ومبسوط عشان المملكة تي كانت حامل فيك وكل الإمبراطورية كانت سعيدة جدا والملك كان بيوزع الذهب والماس والحرير الكل الشعب

بعد يومين الملك عملي استدعاء
عند الملك

تحتمس الثالث: سمير في نصيبه كبيره حصلت

أنا: خير مولاي

تحتمس الثالث: اخويا رجع من تاني

أنا بصدمه: أنت بتقول اييي رجع

تحتمس: ايو رجع وكمان بعت تهديد ليك وصلني من الحراس

انا: كده هو هيدور عليا لاول

تحتمس: لا هو هيدور علي جيش الظلام

انا مصدوم: جيشششش الظلام كده هيرجع الشر من تاني

تحتمس: المشكله مش في كده المشكلة في الطفل اللجاي هيكون الوريث ولو شان عرف ممكن يعمل تمرد مع جيش الظلام وكده ممكن نخسر ضدهم عشان كده في عائلة في الصعيد قبلي اسمها عائلة الشويحي عائلة كبيرة جدا واسمها مسمع وهي شغاله لي حسابي بتعمل كل شغلي هناك انت هتروح هناك وهتبقي لاب ليهم وبعد ما يولد الطفل هيكون معك وتحت مراقبتك وعوزك انت پنفسك تشرف علي تدريبها وتبني مملكة هناك فيها كل مملزمات الحروب والدفاع والتدريبات

انا مصدوم: أمر مولاي الملك

تحتمس: ابني هيكون اسمها كريشنا وده لاسم اللي هتسميه بيها مفهوم

أنا: امرك

وفعلا انا اختفيت وظهرت عند العائلة دي وعرفتهم كلهم وكانت فعلاً العائلة دي هي المناسبة ليك

وبعد سنة كنت انت تولد وصلني إشارة بيك عند البيت وكنت لسع مولود وكان معك رساله ابوك عمل كل ده عشان يحميك من شان وشره عشان تكون في سلامه
أنت عارف ان امك كانت بتموت الف مره عشانك وكانت تجي تسال عنك وتمشي كل فترة وابوك كان بيراقبك في كل مكان بتروحها وفارس وكل الفرقه وتار والسحرا وكل آلنآس دي بعتهم ابوك عشانك وعشان حاميتك وعشان انت ما تذايش بحاجة كل آلنآس دي هتقدم حياتها عشانك انت من غير تفكير انت امل الكل خير وأنت نهائي كل شر انت البديه واالنهائي انت لامير المنتظر انت الوحيد ال قبل يخدمك كئانت الفضاء رفضو يقبلو جدك الثاني وابوك لكن انت قبلو يساعدوك انت الوحيد اللي ادوات السحر قبلت تدمج معك عشان كده اول ما مسكت الماس الخلود دمجت معك وبقيت حته منك كده فضلك بس الخوذة والتاج ودول مع جيش الظلام والسيف مع شان ودي فرصتك تقتل شان ااول ما يموت شان السيف هيعمل معك دمج تلقائي عشان كده لزم يموت شان اجباري مش اختياري فهمت

نرجع عندي انا كنت متعصب وعنيا بتطلع شرار: كلامك أثر فيا جدا اوعدك مش هسيب حقي أبد هو سببب بعدي عن اهلي وحرمني منهم وعد مش هسيبها هخليها يتندم مليون مره قبل ما يموت هخليها يتمني الموت اانا عوز اروح الاول اقتلها قبل ماواجه اي حد من عائلتي عوز اقتلها ياسمير

سمير: اهد وتعال نروح ساحة التدريب موجوده خلف القصر

انا: يلا

وفعلا اختفي بيا وصل وسط الساحة كانت كبيرة فشخ وتقريبا مالهاش نهائية وشكلها مرعب بصراحه

اول ماوصلنا قال

سمير: جاهز يابطل

انا بنظرة غضب: جاهز هنبد امتا

سمير: عوز تقعد وتربع رجلك تحت جسمك وتقعد تامل فترة طويلة لحد ماتتعب

وفعلا عملت تامل تقريباً لمدّة 10
دقيقة

سمير: حول تاني

وفعلا حولت تاني فضلت 20دقيقه

سمير: حول تاني:

فعلا حولت مره كمان لكن الماجاة اني فضلت قعد 5ساعات

سمير: عاش ليك تقدر تحول تقرا افكاري

وفعلا عملت كده وقدرت فعلا
أنا: هو ازي ده حصل انا حولت قبل كدا ومعرفتش

سمير: بص انت حاليا معك قوة الفضاء ودي لوحده تخليك اقوي مني بس لزم عشان تستخدمها جسمك يفضل ثابت في حالة تامل عشان تدمج علي جسمك كلها وبرضو معك قوة الماس ودي بتفعلك قوة لاختفاة وكمان قوة الطيران في اعلي مستوي ممكن تتخيلها

انا بفرح: قصدك إن انا افضل اتامل أكتر فترة ممكن عشان اعرف اكسب كل قوتي

سمير: كلامك صح كمل

وفعلا عملت تانى تامل وفضلت تقريباً 48ساعة ثابت
اول ما حسيت ان جسمي بدا يولع وسخن جدا لدرجه وشي حمر جامد وانا مش عوز استسلم ومكمل سمير رح عمل حركه خفيفه بسرعه كبيرة ورح ضربني بيها طرت مسافه بعيدة جدا

ورجعت بسرعة رهيبه وضربت سمير لكن صد واختفيت وظهرت في ضهر ولسع هضربها رح لمسني بحركة وحده كان مطيرني وجسمي كان شبه تجرح سمير: اي يابطل مش قادر ولا اي

انا سخنت جدا وققمت بسرعه كبيرة ورحت طاير في الجو ونزل علي راس سمير بسرعة رهيبه واول مانزلت علي سمير وقع علي لارض وقمت بسرعة رهيبه ورحت شايل سمير ورميها بعيد جدا ولسع هتحررك علي سمير وظهر قدم مني شخص شكلها فشيخ وطويل وشبهي جدا في ملامح وشي وقال

الشخص : انت بتقوي علي وحد اضعف منك

انا:وأنت بقا اقوي مني ولا ضعف

الشخص: اظن اقوي منك

انا بغموض: متجي نشوف:

ولسع مخلص كلام من هنا ورح هو ضربني في بطني من غير ماشوف ضل ايديها وكنت نايم جنب سمير 😂

سمير: انت بتستقوي عليا القوي في اللي اقوي منها يحبيب امك قوم يلا واجهز عشان هتفشخ 😂

انا: بقلك اي تع نمشي ولا مين شاف ولا مين مش شاف ونهرب اوعدك مش هعملك حاجه 😂

سمير بيضحك: انت عارف ده مين

انا: عارف اكيد هو ده الملك تحتمس ابويا عشان شكلها وملامحها شبهي بس انا هسيبها يعمل اللي هو عوزه بعد مخلص علي شان هيكون فيها كلام تانى

من بعيد جدا الملك كان بيقول

تحتمس: اي هنرغي كتير ولا اي مش هندخل في الجد

انا اختفيت وظهرت عندها وأنا بتوجع: بقلك اي متسيبك من الضرب فيا وتعلمني. احسن 😂

تحتمس وسمير بيضحكو عليا
تحتمس: ماشي بس بعد كده هنضرب اتفقنا

انا: اتفقنا ياعم يلا

تحتمس: تسدق انا حاكم من 1900سنه اول مره وحد يكلمني من غير مولاي شكلك جري شويه

انا بغموض: جري دي قليلة انا ما عملتش اي رد فعل اول ما شوفتك انا عوز اتدرب مش عوز حاجه تاني منك اوعدك في اقرب هكون مكانك علي العرش وقتها نشوف هتكون جري زييي كده ولا هيكون في احترام

تحتمس: زي ما اتكلم عنك لاسطير يبخت اهلك بيك

((هو ميعرفش ان سمير حكلي كل حاجه وني اعرف انها هو ابويا))

انا: طبعا أهلي تعبو فيا وكانو يهتمو بيا لكن في شخص وحد ديقهم واعدك همحي الشخص ده لوكان في اخر الدنيا همحي الشخص ده برضو

تحتمس: عنيك بتقول كدا وبتقول عنك اسطير وهتكون امبراطور جاحد

أنا: سيبك من كلام انا بحب الفعل هنبد تدريب

تحتمس: يلا

ورح عمل حركه سحريه بشكل دويره سوده وبعد مخلص ظهر وحش ساحره الشر مستوي 1
وقال

تحتمس: اقتل الوحش ده

انا بدون تفكير اختفيت وظهرت عند الوحش ده وقبل ما الوحش يرفع السيف كنت خلصت عليها بضربه وحده وده شئ كان عظمه بنسبالي عشان انا آخر مره قتلت الوحش في 3ساعات

تحتمس: عاش ليك
عمل نفس الحوار السحر
وظهر وحش مستوي 2
تحتمس: يلا يبطل

وفعلا تحرك علي الوحش وظهرت عندها وبدات اهجم الوحش ده كلو من غير ادوات وفعلا بعد ساعه قدرت اقتل الوحش من غير استخدم اي ادوات

تحتمس: عاش ليك ياوحش عوزك بقا شايف السيف والدرع اللي هناك

أنا: ايو دول اللي السيف لاسطوري والدرع لاسطوري صح

تحتمس: عوزك تتحول لشكل كريشنا المقنع

وفعلا عملت كده ودوست علي صدري وطلع إشارة خضره وتحولت الشكل المقنع

تحتمس عمل حركه سحريه علي شكل دويره كبيرة وظهر منها ثقب اسود شديد وظهر منهم نور شديد وظهر 10وحوش مستوي 3

انا: خخخخخ اي ده انا هحاربهم ازييييي فهمني

تحتمس: مفروض انك تصد هجومهم لمدّة ساعة قبل ما تقتلهم

انا: خخخخ انت عارف بتقول ايه انت فاهم معني كلامك أنت مش شايف شكلهم عامل ازي

تحتمس: أنت لزم تعمل كده اللي انت شايفهم دول كلهم اقوي منك بس انت اسرع وامهر وعندك قدرت تحكم أفضل منهم يعني لو حولت تستخدم قوة التحول بتعتك بشكل صح هتقدر تقتلهم بس لزم تعرف ازي تصد هجومهم وشرط وحيد مافيش وحش يلمسك خلال الساعة دي!!

انا: هو انهار ازرق يلا أصلا مش فارقه في لأول ولاخر هي موتها مش اكتر

كان تحتمس وسمير ميتين علي نفسهم من الضحك

تحتمس هو ميت ضحك: يلا ياوحش

فعلاً بدأت اتحرك بشكل التحول بقيت الف حولينهم بسهواله وحسيت ان فعلاً قوتي ذادت بشكل مش طبيعي لدرجه ان بقيت اظهر واختفي وسطهم بكل سهواله ومافيش وحش قدر يلمسني خلال الساعه

تحتمس: عاش عليك المرة دي انت المفروض انك تقرب منهم مسموح ليك تلمس بس مش مسموح ليك تقتل انت بس هتحافظ علي تركيز انك تشتت انتبهم ليك اكتر وتضربهم ضربات سطحيها لمد ساعتين مفهوم

انا فعلاً بدأت اركز ومسكت االسيف ودرع وبدات اتحرك حولينهم واضرب فيهم وحد وره تاني بشكل مباشر لدرجه انا حسيت ان جسمي سخن جامد ومافيش اي ضربة من ضربتهم بتاثر فيا بعد ساعتين كنت خلصت وكان الوحوش علي اخرهم

تحتمس: عاش ليك المره دي مسموح ليك تخططي كل الحدود بس لمدّة 15دقيقه لوفضل وحش بعد 15دقيقة عايش انت اللي هتموت

أنا فعلاً بدأت اركز اكتر وكنت جاهز جداً وجسمي اتغير عن لاول وبقيت مركز جامد وعنيها بتطلع شرارر
اول ما تحتمس قال ابد كنت مختفي وظهر عندهم ومن غير ما حس بنفسي دخلت وسطهم طلعت خلال 10دقيقة وكنت حرفيا تعبت وبدات اتعب بشكل مبالغ وظهر عليا

تحتمس بفخر: عاش عليك المرة الجاية هتكون اصعب من دي استعد
ولسع هتكلم رح عمل ثقب سحر اكبر من المره اللي فاتت وفاجاة ظهر منها وحش مستوي 4 وكان كبيره فشخ وطويل جدا وحولينا الوحش سلسلة ذهب وبتلمع وكان الوحش بيضحك بشكل مستمر

أنا: اوعه يكون اللي في دماغي صح

تحتمس: صح انت مفروض منك انك تواجه الوحش ده لمدّة يوم كامل لا يقتلك لا تقتلها غير كده مش هقبل

أنا: انتو شكلكم بتضحكو عليا وعملين الحوار ده كلو عشان تقدموني ضحيه الوحوش ولا اي يعني

وكان تحتمس بيضحك جامد وسمير وقع من كتر الضحك

تحتمس: مفروض يا كريشنا الوحش ده قد 50وحش من المستوي 3 يعني ده اقوي منهم بضعاف تخيل بقا أنك انت حاليا طالع ميت من معركه 10وحوش وأنت باين إنك ضعفت ومش هتكمل صح ولا اي

انا سمعت كده من هنا ووتعصبت فشخ وبسرعة كبيره كنت هاجم علي الوحش رح ضربني بسيف في درعي طيرني بعيد جدا
قمت بسرعة كبيرة انا ومتعصب واختفيت وظهرت عند الوحش وضربتها علي درعه وبسرعة كبيرة كنت قاطع ادرعه ورحت طاير لفوق ونزل عليها بي السيف الوحش اتحرك وقعت علي لارض رح ضربني برجلها وقمت بسرعه وبسيف بكل غضب قاطع رجلها وبسرعة كبيرة كنت قاطع رجلها التانيه ولسع هتحرك لقيت الوحش جسمه رجع زي الاول

انا: خخخخخ احا هو اي ده كده انا لزم اعرف هو بيرجع يشفي نفسه ازييي طيب اي السبب اكيد في مصدر طاقة لسة هفكر لقيت تحتمس قال

تحتمس: ركز في العقل وثقتك بنفسك وأنت بتاهجم الوحش حول انك اتستخدام كل قواتك واعرف مصدر عدوك وحاربها علي لاساس ده غير كده صعب تفوز لزم تعرف نقطة ضعف عدوك فهمني!!!

انا ركزت في كلام ولقيت انسب حل تعالو معيا

فعلا كنت متحرك ببطط جدا علي الوحش والوحش ثابت وبسرعة كبيرة كنت مختفي وظهر قدم الوحش وضربها بالسيف في السلسلة اول ما عملت كده الوحش بدا يتحرك بغبا ورحت بسرعه طالع فوق كتف الوحش وقطع رقبته واتبخر في غمضه عين كل ده خلص في 20ساعة

تحتمس: عااااش عليك انت عملت انجاز عظيم برافو ياوحش

أنا كنت تعبان فشخ بموت حرفيا: الجايه اي ولا كده خلاص

تحتمس: استعد كويس المرة دي هتكون مختلفة جدا وهتكون صعبه عليك اوي لدرجه كبيرة هتكون فيها غموض المرة دي لزم تستعد كويس عشان اي غلطة فيها حياتك وحياتي وحيات سمير المرة دي غير كل اللي فات ورح عمل بوابة كبيرة وظهر منها ثقب اسود بحجم كبيرة فشخ وكلها اسود ولسع هبص

انا مصدوم وعنيا لونه تغيرت: خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ احااااااااا اي ده انت عبيط اي دهه انا ها!!!!!

هنا انتهي الجزء التاني من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة التانية تابع الجديد ☝🌺

أهلا وسهلا بحضرتكم في

الجزء الثالث

من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة التانية ☝🌺🌺

((المقدمة))

ذهب رجل يشكو لجحا مشكلته فقال له:

«يا جحا انا أسكن مع زوجتي وأطفالي الستة وثأمي وحماتي في غرفة واحده. فماذا أفعل؟»

قال له جحا:
«اذهب واشترِ حماراً وأسكنه معك بالغرفة وعد بعد يومين.»

عاد الرجل بعد يومين وقال له:
«يا جحا الامر أصبح أسوء»

فقال له جحا:
«اذهب واشترِ خروفاً وضعه معك بالغرفه وعد بعد يومين.»

عاد الرجل ووجهه شاحب وقال له:
«اﻷمر أصبح لا يطاق»

قال له جحا:
«اذهب واشترِ دجاجةً وعد بعد يومين.»

عاد الرجل وقد أوشك على الانتحار..

قال له جحا:
«اذهب وبِعِ الحمار وأخبرني»

عاد الرجل وقال له:
«لقد تحسن الأمر قليلاً»

ثم قال له:
«اذهب وبِعِ الخروف وأخبرني»

عاد الرجل وقال لجحا:
«الوضع تمام»

قال له جحا:
«اذهب وبِعِ الدجاجة وأخبرني»

رجع الرجل وقال له:
«أنا بأفضل حال أشكرك من القلب»

¤ هكذا تدار الازمات السياسية بالعالم...
يخلقون لك مشاكل جديدة حتى تشكر **** على نعمة مشاكلك وتنسى أصل المشكلة وتبقى مديناً لهم بالعرفان والجميل

إذا بتحب القصص والقرأءة شجعني عشان اكمل ☝

البداية 🎧

تحتمس: عااااش عليك انت عملت انجاز عظيم برافو ياوحش

أنا كنت تعبان فشخ بموت حرفيا: الجايه اي ولا كده خلاص

تحتمس: استعد كويس المرة دي هتكون مختلفة جدا وهتكون صعبه عليك اوي لدرجه كبيرة هتكون فيها غموض المرة دي لزم تستعد كويس عشان اي غلطة فيها حياتك وحياتي وحيات سمير المرة دي غير كل اللي فات ورح عمل بوابة كبيرة وظهر منها ثقب اسود بحجم كبيرة فشخ وكلها اسود ولسع هبص

انا مصدوم وعنيا لونه تغيرت: خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ احااااااااا اي ده

انت عبيط اي دهه انا هاهتعمل مع الوحش ده ازي ده

كدا دولة مصر كاملة وكمان مستوي5 يعني موت

تحتمس: حط في دماغك حاجه وحده بس إن ديما العدو لاقوي لا ضعيف مستحيل عدوك يكون متسوي معك الوحش ده اقوي منك بس أنت عندك تحركات ومهارت افضل منها الوحش ده اقوي وحش في الكون مش بيظهر غير بستدع سحري وللي يقدر يعمل كده انا وانت بس يعني أنت هتواجه عدو اقوي منك بس هتحاربها لمدّة ساعة دون إن يلمسك مسموح ليك تلمس وتضرب وتقتل بس مش مسموح إنك تلمس نهائي مفهوم

أنا كنت بكلم نفسي

انا: هو ايه اللي بيحصلي أول ما الوحش ده ظهر انا جسمي اتغير كده ليه

نفسي: انا حاسس إن الوحش ده وره سبب كل ما انت تقتل وحش مستوك بيذيد بشكل مرعب

إنا: انا حساس بنار في جسمي حاسس إن عندي قوة مش عارف استخدمها

نفسي: طيب ما تسال الملك يمكن عندها سبب

أنا: أنت غبي لا مش هينفع انا عوز اصدمهم عوز اعرف كل حاجه لوحدي عوز اعتمد علي نفسي فهمت

نفسي: فهمت قصدك طيب اي ريك تعمل تاامل قبل ما تحارب الوحش وشوف اي رد فعل الوحش

أنا: أخيرا قولت حاجه كويسه غور

نفسي: شكرا يامحترم هينيكك الوحش ماتخفش

انا: غور ياعلق انا خايف لوحدي 🤣

فعلاً عملت تامل بتاع نص ساعه وببص علي الوحش كان متعصب فشخ وكملت تامل فضلت ساعتين الوحش بدا يتحرك بغبا عليا كانها كان مستني افوق من التامل وبسرعة ركزت ورجعت التامل الوحش وقف مكانها متحركش
انا وبتامل بقول لنفسي

أنا: احاااااا الوحش عارف سر التامل عشان كده مش بيهجمني انا وفي التامل

نفسي: مش قلتلك هو بيفهم ويستوعب وأنت أصلا مش شايف ان جسمك كل شوية بيتحول يعني أنت يمكن عندك قدرات سحريه وبكده الوحش مش عوزك توصلها
انا: يعني أنت تقصد ان انا لم بتامل بتظهر قوتي السحرية وعشان كده الوحش خايف مني او من القوة السحرية بعد تفكيرا!!!!!!!!
لقيته الوحش ده لزم يموت بالسحر غير كده هتعب نفسي وهتفشخ

نفسي: صح ولزم كده تستخدم قدرتك السحرية ولزم تسال وتعرف تستغلها ازي

إنا: تمام هسال تحتمس

وفعلا طلعت من التامل بس الوحش كان وقف مش بيتحرك

عند تحتمس وسمير

سمير: مبروك جلال الملك

تحتمس: تقصد ان

سمير: حصل كريشنا وصل اللي الساحر وهيجي يسالك وهتجواب بجوابك المفضل

وفعلا انا ظهرت عندهم
أنا: ممكن سؤال

تحتمس: قول

انا: ازي افعل السحر عندي

حسيت تحتمس وسمير مبسوطين

تحتمس: بص السحر عندك متفعل بس استخدمها صعب انت المفروض تكون فاهم يعني ايه سحر انواع السحر كتير

سحر الموت
وده سحر نوع فريد تستخدمها فقط الخير بيتفعل علي اي شخص أضعف منك لكن اقوي منك لا

سحر التحول
سحر ده بيخلي اي حد ليس بشري اذا كان من الجن والشيطاطين يركع تحت امرك وكمان بيقدر يعرفك مين معاك ومين ضدك

السحر لاسود

ده سحر قديم جدا واستخدمها في حاجات كتيرر اووي منهم ممكن لو عوز تظهر حاجه معينها مثلا وحش او اشخاص معينها

السحر الشفاف او السحر المتواصل

يعني اي سحر متواصل
يعني ممكن تعمل نافذة وتشوف اي حاجه أنت عايزها في اي مكان بمعني إنك ممكن تحط بس اسم الشخص هيظهرلك كل ماضيها وكل فعل شر او خير

في أنوع تاني بس مع الوقت هتعرفها مافيش حد قدر يكسب القدرات دي غير انا وسمير
سمير معا السحر لاسود بس
انا معيا السحر لاسود وسحر الموت لكن سحر التحول وسحر التواصل لحد دلوقتي معرفتش استخدمهم أنت اللي وحيد هتقدر

انا: طيب ازي اعرف اي نوع عندي

تحتمس: روح عند الوحش وقول تعويذه ㅗㅗㅕㅅ프ㅡㅏㅊㅇ랴ㅐㅣㅛㅅㅎㅍㅇㄴ교ㅠㅏㅣㅐ
وشوف اهتنجح معك ولا

وفعلا ظهرت عند الوحش وقولت ㅛㅕㅑㅐㅗㄹㄷㅈㅂ허ㅠㅌ튜ㅣㅔㅐㅛㅎ

اول ماخلصتها الوحش ركع تحت رجلي كنت مصدوم

والملك وسمير مصدمين ومبسوطين

تحتمس: امره اي امر كده

أنا: انا بمرك إنك تهاجم الملك والوزير بتعها فور

وبصدمه كان الوحش عندهم وبد ياهجمهم بقوة كبيره جدا

بصوت عالي قولت: انسحب من القتال فور

وفعلا الوحش كان عندي خلال لحظه

سمير وتحتمس بينهتو

تحتمس: انتت عبيط هتموتنا بغابك

انا بغموض: معلش حبيت اشوفو وفيا ولا لا

تحتمس: أنت كده معك السحر الخارق سحر التحول يعني أنت هتقدر تومر اي شخص ليس بشري يكون خادم ليك

إنا: كده انا فهمت كل حاجه عشان استخدام اي نوع سحر لزم استخدمها في مكانها الصح كده انا خلاص
جاهز
سمير بقلق: في معلومات بتقول ان جيش القلعة بيوقع وحد وره التاني وجيش شأن مش رحمهم هنعمل اي

تحتمس: كريشنا وقت انك تدافع عن شعبك واهلك جه في شخص مع شأن ليس بشري هو اصلا نقطة قوتة شأن يعني هتقدر بسهواله تعمل عليها سحر التحول هيكون في صفك وشان هيموت باقل مجهود منك

إنا: تمام

انا بكلم الوحش:

انا بمرك تروح تجهز جيش كامل من فصيلتك وتكون جاهز اول ماعملك استدعاء تكون حاضر فور

وفعلا الوحش اختفي
وانا اختفيت عند القلعة وظهرت وسط المعركة قريب جدا من شان

عند سمير وتحتمس
سمير : انت قولت ليه ان شان هيموت باقل مجهود منها انا وأنت عارفين ان شان قوي جدا لي عملت كده

تحتمس: كريشنا ابني مش سهل هو عندها قوة مخفيها أنت ماشوفتش عمل اي مع الوحوش وغير كده هو عوز يثبت نفسها اصبر وهتشوف يلا تعال معيا بسرعة نرقبهم
نرجع من فلاش باك))

شأن: ملامح العنين دي مش غريبه عليا انا عارف الملامح دي كويس دي ملامح ابويا الملك تحتمس الثاني بس ابويا مات ومستحيل يرجع عشان قتلتها بسحر الموت قول أنت مين قبل مااقتلك بسرعه

انا بضحك بسخريه: لا اللاسف انا مش جدي العظيم الملك تحتمس الثاني انا ابن اخوك الملك تحتمس الثالث العظيم ياعمي

شان مصدوم وبد يعرق: انتتت ال و ري ث

انا: هههههههه اي مال السانك ياعمي

شأن: انن انا معيا جيش قوي ممكن ادمرك احسن ليك انسحب

انا: امممم تسدق صح جيشك كبير جدا وباين ان جيشي كلها وقع كده انت هتفوز غصب عني اممم

شان اتبسط وحس بفخر: ايو انت احسن من ابوك بتفهم مش زي ابوك الغبي

اول ما قال كده اتعصبت فشخ قولت ㅎ허매비나ㅏ나ㅏㄴㄴ
وبسرعة كبيرة ظهرت كل الوحش كان عددهم كبيرة جدا وشكلهم عملاق وقولت بصوت عالي هغمض عيني وهعد 3لو لقيت شخص موجود علي ارض المعركة هيبقيا في كلام تاني يلا

وفعلا الوحوش كلها تحركات بشكل مرعب بسرعة كبيرة وسط صدمه كل الجنود وشان وغمضت عيني وقولت بصوت عالي فشخ
1

2

3

وفتحت عيني لقيت كل جيش شان اتبخر حرفينا ولارض فاضيه جدا ومافيش عليها بقع ددمم ولا اي اشار تقول إن هنا كان في حرب دمار

انا: اممم اي ريك ياشان تغير رأيك ولا اتعامل معك بنفسي!!!!

شأن كان متعصب ومسكني بسرعه كبيرة وطار بيا في الجو وبدا يضربني في وشي جامد وأنا بعد لحظات كنت عرفت اتمكن من شان ورحت ماسكه لفهااا لفاتت كتير في الجو ورحت رزعه لاتحت ونزل وره بجسمي كلها وصل لارض ومن شدا الضربة فتحت نفق في لارض وفضلت انا وهو نضرب بعض تحت النفق ورح مسكني من زوري وطالع بيا الفوق بسرعه كبيرة وقال

شأن: شكل ابوك ميعرفيش مين شأن بعتلي حتتهه عيل هحزنها عليك ورح رزعني لاتحت وبسرعة كبيرة كان نزل عليا بالسيف وبسرعة انا تحركت ورحت سحب منها السيف تلقائي اتحول ليا وطلع منها نور شديدة لدرجه اغمي عليا لحظات لكن فوقت مالقتش شأن جنبي والسيف بقي مختوم في صدري بشكل عظيم اختفيت وظهرت في القلعة وسط دهش الجميع اللي كان بيسالو نفسهم مين الشخص ده ووااازي جاب القوة دي كلها وااااازي عرف يستخدم سحر التحول على مساعد شان واستدع والوحوش الكل كان بيسال نفس السوال
انا اول ماظهرت وسطهم الكل اندهش

جيسون: مين أنت عرفني بنفسك ياملك؟؟؟؟!

هارلي: ممكن نعرف مين اللي امبراطور العظيم!!؟؟

وفاجاة ظهر سمير وتحتمس والسحرا هاري ومورغوث

سمير: ده لامير العظيم!!!!!؟

هاري: ده اللي امبراطور العظيم!!!!!؟

مورغوث: ده اشجع الشجعان الوريث المنتظر العرش مملكة نُويْشفانشتاين العظيمة!!!!!!

تحتمس بفخر: ده ابني العظيم الواجهة شان دون خوف وقدر يسحب السيف من شان بسهواله جدا واول مره في التاريخ شان ينسححب من معركة وده انجاز عظيم من ابني العظيم!؟؟؟!..

سمير: ده اكريشنا اللي امبراطور العظيم ابن اللي امبراطور تحتمس الثالث العظيم جدة اللي امبراطور تحتمس الثاني العظيم!!!!؟

الكل مصدوم وفاتح بقه من الصدمه

تار: كريشنا!!!!!؟؟

نرمين: كريشنا ابن الملك تحتمس!!!؟؟

فارس: تقصد اللي وقف ده كريشنا!!!!

تحتمس: اكشف عن نفسك يابطل

وفعلا كنت متحول وراجع لشكل كريشنا بش كان جسمي كله اتغير وبقيت طويل وبقي شعري طويل شكلها يجنن وعضلات جسمي بقيت فشيخهااا والكل مصدوم فشخ حته ابويا الملك تحتمس بنفسها وسمير

نرمين بصدمه: ده كريشنا حقيقي 🥺

هارلي: اوه كريشنا بفخر؟!!!!

نرمين: أنت كده حققتت رقم قياسي؟؟؟!!!!

انا: مالكم كلكم كده مصدومين ولا ايه نظامكم ما كلكم عارفين كل حاجه لي حوارت والكدب ده ماكلكم كنتو عارفين انا مين وابن مين ليي مصمممين تكدبو عليا لي كلكم عاملين نفسكم ملايكة عشان مين عشان الراجل ده بشوار علي تحتمس
الراجل ده اللي ميعرفش يحمي ابنها ورمها عند ناس تانيه الراجل ده نفسها اللي ساب ابنها الوحيد يحارب اخوها وهو عارف ومتاكد ان اخوها اقوة مني بمراحل

اي كلكم ساكتين!!!!
مش كنتو مصدمين عارفين هقلكم حاجه انتو كلكم منافقين

سمير: سمحني يابني دي اومر

فارس: سمحني ياخويا دي اومر لو ماعملتش كده هموت

نرمين : سامحنا يا كريشنا؟؟!!!

انا: عايزني اسامح ! طب ازاي ؟

سمير: عشان انت طيب و قلبك ابيض وبتسامح

انا: ممم... طب انا موافق ان اسامح عشان طيب وقلبي ابيض زي ما بتقول

فارس: بجد ؟

انا: اه بجد .. بس قبل ما اسامح هطلب طلب ..

سمير: اه طبعا ..بس ايه هو الطلب ؟

انا - رجعوني زي ما كنت الاول وانا هسامح ..

سمير= يعني ايه ؟

انا - أنا هقولك يعني ايه ! .. رجعوني لطبيعتي و روحي و نفسي اللي بحبها .. رجعوني مطمن وبثق في الناس .. رجعوني بشوف الحلو في اللي قدامي مش الوحش .. رجعوني مش خايف من اللي الجاي ولا خايف اني اقرب من اي حد .. رجعوني زي ما كنت متخيل ان فيه في الدنيا دي لسه ناس بتعرف تقدر و تصون ..

انا بزعيق - سكتوووو يعني ..

انا: بُص لو علي كلمة اسامح سهلة اوي اهي كلمة وتتقال ..بس اني اسامح من جوايا بجد ..دي اللي صعبة ومش بإيدي للأسف .. دانا مش عارف لحد دلؤقتي اسامح نفسي حتي علي اللي عملتو فيها واختفيت فاجاة من قدمهم

فارس: انتو السبب في كل حاجه انا قولتلكم كريشنا صعب جدا ومابيحبش الكدب ليي مصمممين تكدبو عليها وكمان ضغطين علينا نفذا اومركم هياا كلها غلط أنت متخيل كريشنا لسة ماعرفش كل الحقيقه وبقي كده أنت متخيل لو عرف الحقيقه كلها هيحصلها اييي

سمير: فارس ماتنساش نفسك واتكلم كويس قدم الملك

نرمين: هو بيتكلم كويس وصح جدا وعلى فكره انا مش هساعدكم تاني وكمان كريشنا مش هيوثق فيكم
تاني عشان انتو لسه مخبين حاجات كتيره علي كريشنا

سمير:))!!!!!!

فارس: اييييييي كلكم ساكتين يعني فين الحكمه فين الاوامر قولتلكم بلاش كريشنا يحارب دلوقتي هو دلوقتي حاسس انكم سلمتوها الموت بنفسكم

نرمين: كريشنا لسع مايعرفش ان لم اغمي عليها في حد ساعدها وبسبب كده هرب شان لولا ظهور الشخص ده كان كريشنا زمانها ميت أنتو فاهمين ميت

تحتمس وسمير وتار و هارلي وهاري ومرغوث وجيسون حطين وشهم في لارض

فارس: انا راجع ممملكتي وايكم حد تاني يعملي استدعاء اوعدكم مش هيكون كويس ليكم

نرمين: استنا انا جايه معك

الظل: استنا يافارس انا جاي معك انا كمان

نسرين: وانا كمان رجعها معكم

المخادع: وإنا كمان جاي معكم

قاتل الشياطين: وإنا كمان جاي معكم

فارس: حط في دمغكم الكلام ده كويس وغير كده هسحب جيشي كلها

وفعلا كلهم اختفو

سمير: كل للي حصل كان بسببك يا تحتمس قلتلك كريشنا لسع مش مستعد
تحتمس: أنت غبي انت التاني ما انتو كلكم عارفين ان دي اومر من ((&$♡♕)) وانا نفذتها هو طلب مني اعمل كده

سمير: احنا منعرفش كريشنا حالتها اي دلوقتي وهو عرف ازييي كل حاجه

ولسع هيكمل كلامها ظهر شخص وقال

الشخص: أنا عارف هو عرف اازيي

وفاجاة الكل بيبص علي الشخص ده وفاجاة كلهم سكتووو وتصدمو وقلبهم وقع من الصدم اساس وناقص شويه ويعملوها علي نفسهم
واتكلم تحتمس وقال
تحتمس: اااااا+؟؟؟؟؟!!!

عند شان كان وصل جيش الظلام

شان حالتها حاله وكان خايف جدا ومتوتر فشخ

قائد جيش الظلام اسمها ((باك لوك)) هنختصر لاسم باك

باك: انت عايش طمني حصل ايييي فرحني

شان:!!!!!

باك: مالك ساكت ليه

شان: انا لزم اقابل الملك

باك بعصبية: أنت عبيط انت ازي تجرا تقول كده ولسع هيضرب شأن

شان: لامر مهم جدا انا خسرت وتسحب مني السيف وظهر ((&_&&♡) انقذا مني الوريث

باك توتره فشخ: تقصد ان اللي وريث ظهر وحاربك كمان و((ظهر بنفسها انت متاكد))

شان: هحكيلك اول ماظهرت في المعركه كنت فشخ جيش المملكة وكنت خلاص علي وشك الفوز وفاجاة ظهر الوريث وكان وثق من نفسها وكانت فرصه اني اقتلها لكن فاجاة ظهر((&&&&$$)) ولسع هيسحب قوتي مني قدرت اهرب بعجوبة منها

باك مصدوم وخايف: أنت لزم تاقبل الملك تع معيا

عندي انا كنت وصلت مكان في مصر كأن قاعده هناك ست كبيره وجميلة

الست: كنت عارفه انك هترجع تاني

انا: معنديش حل تاني كل حاجه قولتيها صح

الست بتضحك: كده هتسدقني

انا: معنديش سبب يمنع اني ماسدقش كلامك

الست: هو ظهر

انا: مالحقتش اشوف شكلها كان عبارة عن نور شديدة جدا وشها ابيض جدا ملامح وشها مش باينها بس انا كنت هموت لوله ظهورها زي ما انتي قولتي كل حاجه بظبت

الست بتضحك

عوزين تعرفو معيا مين دي تعالو فلاش باك

!!!!!!

انتهى الجزء الثالث اللقاء في الجزء القادم هكمل معكم الفلاش باك وياريت تقولو توقعتكم هيكون مين الشخص اللي ظهر عند تحتمس وباقي الفريق ده ؟!! وكريشنا هيكون رح فين في الوقت دهه ومين الست دي!!!؟ واي حوار فارس والابطال وهم من اي مملكة!!!؟؟ اللي هيتوقع صح حط اسمها في شخصية جزء كامل؟!!!! سلام اخواتي 🤍❤️‍🔥

الجزء الرابع من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة التانية 🥺❤️‍🔥🎧

معلش و**** مش بيدي التاخير ده بسبب المشكلة بتعت الموقع وحسابي عمل تسجيل خروج وماكنتش عارف ادخل لمدّة يومين او اكتر بس لم لقيت لامور متعقده عملت حساب واتكلمت مع احد العملاء بصراحه قام بالواجب ورجع الحساب اسف جدا ♥🎧

المقدمة 🥺❤️‍🔥

المقدمة هتكون طويله ومميزها فيها لغز وفيها حاجه مفيده ❤️‍🔥🎧

سأهديكم أربع قصص او عبارت قصيره:
لنتعلم منها و تكون لنا عبرة في حياتنا🥺❤️‍🔥

1- القصة الأولى:

يحكى أن امرأة زارت صديقة لها تجيد الطبخ لتتعلم منها سر
"طبخة السمك" .. و أثناء ذلك لاحظت أنها تقطع رأس السمكة و ذيلها قبل قليها بالزيت فسألتها عن السر, فأجابتها بأنها لا تعلم و لكنها تعلمت ذلك من والدتها, فقامت و اتصلت على والدتها لتسألها عن السر لكن الام أيضا قالت أنها تعلمت ذلك من أمها (الجدة) فقامت و اتصلت بالجدة لتعرف السر الخطير فقالت الجدة بكل بساطة: لأن مقلاتي كانت صغيرة و السمكة كبيرة عليها...

و مغزى القصة : أن البشر يتوارثون بعض السلوكيات و يعظمونها دون أن يسألوا عن سبب حدوثها من
الأصل !!

2- القصة الثانية:

وقف رجل يشاهد فراشة تحاول الخروج من شرنقتها، و كانت تصارع للخروج ثم توقفت فجأة و كأنها تعبت، فأشفق عليها ففقص غشاء الشرنقة قليلا ! ليساعدها على الخروج و فعلا خرجت الفراشة لكنها سقطت لأنها كانت ضعيفة لا تستطيع الطيران كونه أخرجها قبل أن يكتمل نمو أجنحتها.....

و مغزى القصة : أننا نحتاج لمواجهة الصراعات في حياتنا خصوصا في بدايتها لنكون أقوى و قادرين على تحمل أعباء الحياة دون تدخل من أحد و إلا أصبحنا ضعفاء عاجزين) !!

3- القصة الثالثة:

كان أحد مديري الإنشاءات يتجول في موقع بناء تحت الإنشاء، و شاهد ثلاثة عمال يكسرون حجارة صلبة. فسأل الأول: ماذا تفعل؟ فقال: أكسر الحجارة كما طلب مني رئيسي
ثم سأل الثاني نفس السؤال فقال: أقص الحجارة بأشكال جميلة و متناسقة ثم سأل الثالث فقال: ألا ترى بنفسك، أنا أبني ناطحة سحاب. فرغم أن الثلاثة كانوا يؤدون نفس العمل إلا أن الأول رأى نفسه عبدا، و الثاني فنانا، و الثالث صاحب طموح و ريادة ...

و مغزى القصة : أن عباراتنا تصنع إنجازاتنا، و نظرتنا لأنفسنا تحدد طريقنا في الحياة .

4- القصة الرابعة:

اصطحب رجل زوجته لمحل الهدايا، وقال لها : أريد أن تختاري لأمي هدية من ذوقك. شعرت الزوجة بالغيرة بداخلها فاختارت أقل هدية قيمة و شكل و قام هو بتغليفها، و في المساء أتى إلى زوجته و قدم لها الهدية التي اشترتها، و قال لها: أحببت أن تشتري هديتك بنفسك لتكون كما تحبينها.
أصيبت بإحباط لأنها لو أحبت لغيرها ما تحب لنفسها لكانت
هديتهآ أجمل.

إذا آلمك كلام البشر ، فلا تؤلم نفسك بكثرة التفكير ، لماذا قالوا و لماذا فعلوا ذلك !
ثق بربك ثم بنفسك طالما هم بشر مثلك فليس لديهم سوى ألسنتهم و لا يملكون نفعًا و لا ضرًا فلا تعطِ الأمر أكبر من حجمه و تمتع بالحياة.
بطريقة سهلة .

حياتنا مليئة بالعبر 🎧🥺

البداية 🎧
اسماء إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»))
" عشان ماتنسوش عشان هنعرف كل مدينة وكل حاكم مدينة كل مدينة ليها دور كبير عوزك تحفظ لاسماء
مملكة حضرموت
مملكة تدمر
مملكة الحضر
مملكة الحجاز
مملكة الأنباط
مملكة أوسان

كان في الجزء السابق

ولسع هيكمل كلامها ظهر شخص وقال

الشخص: أنا عارف هو عرف اازيي

وفاجاة الكل بيبص علي الشخص ده وفاجاة كلهم سكتووو وتصدمو وقلبهم وقع من الصدم اساس وناقص شويه ويعملوها علي نفسهم
واتكلم تحتمس وقال
تحتمس: اااااا+؟؟؟؟؟!!!

عند شان كان وصل جيش الظلام

شان حالتها حاله وكان خايف جدا ومتوتر فشخ

قائد جيش الظلام اسمها ((باك لوك)) هنختصر لاسم باك

باك: انت عايش طمني حصل ايييي فرحني

شان:!!!!!

باك: مالك ساكت ليه

شان: انا لزم اقابل الملك

باك بعصبية: أنت عبيط انت ازي تجرا تقول كده ولسع هيضرب شأن

شان: لامر مهم جدا انا خسرت وتسحب مني السيف وظهر ((&_&&♡) انقذا مني الوريث

باك توتره فشخ: تقصد ان اللي وريث ظهر وحاربك كمان و((ظهر بنفسها انت متاكد))

شان: هحكيلك اول ماظهرت في المعركه كنت فشخ جيش المملكة وكنت خلاص علي وشك الفوز وفاجاة ظهر الوريث وكان وثق من نفسها وكانت فرصه اني اقتلها لكن فاجاة ظهر((&&&&$$)) ولسع هيسحب قوتي مني قدرت اهرب بعجوبة منها

باك مصدوم وخايف: أنت لزم تاقبل الملك تع معيا

عندي انا كنت وصلت مكان في مصر كأن قاعده هناك ست كبيره وجميلة

الست: كنت عارفه انك هترجع تاني

انا: معنديش حل تاني كل حاجه قولتيها صح

الست بتضحك: كده هتسدقني

انا: معنديش سبب يمنع اني ماسدقش كلامك

الست: هو ظهر

انا: مالحقتش اشوف شكلها كان عبارة عن نور شديدة جدا وشها ابيض جدا ملامح وشها مش باينها بس انا كنت هموت لوله ظهورها زي ما انتي قولتي كل حاجه بظبت

الست بتضحك

عوزين تعرفو معيا مين دي تعالو فلاش باك

بعد ما تار قال ليا اطلع اجهز هنمشي بعد 5ساعات طلعت وقعدت افكر هيحصل ايي!!!
لكن بعد تفكير دام ساعة ماكنتش فاهم حاجة ولاقادر اوصل الحاجة بس فاجاة لقيت ست شكلها مش كبيره ولا صغيره في الوسط ملامح وشها قمر وباين انها حد مش سهل من ظهورها المفاجئ 🥺

انا كنت خايف ومتوتر ومرعوب
انا: اييي انتي مين انتي كمان هي ناقصه رعب
الست: مش مهم أنا مين دلوقتي المهم أنت عارف انت مين!!!
انا: بقلك اي بلاش تخلي في كلامك غموض هي مش ناقصكي انتي كمان

الست: أنت هتستعبط ياولا انت حياتك كلها غموض اصلل

انا!!!!!!!!!!

الست: بص أنت مش قدامك حل غير انك تسمعني انا هنا عشان افيدك مش اضرك لو هتسمع كلامي هتكون سابق كل لاحدث هتكون شخص تاني الكل هيتصدم منك ولا عوز تكون شخص غامض مش فاهم حاجه اهاااا اي رايك هتسمعني ولا

انا: موفق بس بلاش حورات انا مش هسيبك في حالك لو كنتي بتحوري عليا

الست بتضحك: بص عموم انا مش هحور عليك انا هساعدك
انا بغموض: واي المقابل؟!!!

الست: هتعرف كل حاجه في وقتها المهم اسمع انت بعد ساعات هتروح

(((هي هنا قالت علي كل حاجه هتحصل من اول مادخل عند السحر لحد ظهوري في الحرب وظهور الشخص اللي هينقذني من الموت)))

أنا مصدوم: انتي عارفه بتقولييي ايييي انتي عبيطهههه انتي مستوعبة كلامك اهلييي ازيي انتي مجنونه

الست: اهد واسمعني وروح وخليك طبيعي جدا واعمل كل حاجه تلقائي دون تفكير سابق اي حاجه يقولك عليها الملك او سمير اعملها وأنت مغمض عينك كل حاجه هتحصل لزم تحصل وأنت لزم تروح اول ما الحࢪب تنتهي ترجعلي فور وقتها هتقرار تكمل معيا ولا تنسحب!!

انا بفكر!!؟؟؟؟؟؟؟؟!:

انا: موفق بس لو كان كل كلامك ده حوار سدقيني مش هرحمك لو كنتي فين هعرف اجيبك بلاش تلعبي معيا العبه انا مش فاهمة

الست برود: اللقاء بعد الحرب واختفت

نرجع من فلاش باك
الست بتضحك: اي رأيك سدقت كلامي؟

أنا: حرفينا انا تصدمت كل حاجه قولتيها بالحرف حصلت طيب ازي يعني لو انتي جنيهه مش هتعرفي كل ده

ولسع هيا بتضحك ضحكه جامده فشخ بصراحه خطفت قلبي 🥺🤍

الست: انت عارف انا اول مره اساعد شخص اول بمعني تاني عشان اوصلك حاجه انا اول مره اوفق اساعد شخص بشرررري

انا مصدوم:!!!!! بشري يعني انتي؟؟؟؟؟

الست: اهد انا مش بشريّة انت ممكن بسهواله جدا تعمل عليا سحر التحول وهكون تحت امرك أنت انا شغاله بأمر ساحر قوي جدا وهو االلي بعتني ليك وكمان عشان انت بذات اللي اول ما شوفتك تقريباً كده حسيت انك غيرهم كلهم اول ما رجعت تقرير حياتك عرفت إنك شخص غريب جداً وفي نفس الوقت شخص جميل جدا وطيب وبتحب تعمل الخير وده شيء شدني ليك وفرحت اوي انك بتستخدم سحر التحول عشان انا نفسي اخدمك أنت في الجنس البشرية وياريت تعمل كده وتوفق وبعد كدا هعرفك كل حاجه في وقتها وهخليك تسبق لاحدث اول باول

انا بغموض: طيب وبنسبه اللي بعتك اي نظامهاا

االست: لا هو كان وخد أوامر من شخص تاني بس انا معرفش الشخص ده وياريت لو هكون معك أفضل منها هوه
انت بعد ماتسيطر عليا هو مش هيقدر يتوصل معيا نهائي اطمن

انا بفكر: طيب ازي شكلك حلو كده وبتكلمي بشري عادي

الست: انا بتكلم جميع الغات العالم وممكن اتحول اللي اي شكل انت عوزها واظن كده ماعندكش سبب ترفض؟!!!!

انا مبسوط: امممممم حاجه حلوه بصراحه عموم موفق

جاهزة التحول

الست: جاهزة

رحت عامل تحول المقنع وديس علي لاشارة اللي مختومه في صدري وقولت ㅑㅔㅁㅎ호너ㅓㅏㅏㅌ니ㅔ제나ㅏ터

واول ما خلصت هي قالت

الست: أهلا بيك مولاي عبدتك لاميرة جوري تحت امرك

انا: بلاش نتكلم برسميات انتي من النهاردة قدم كل النااس صديقة ليا تمام

جوري: تحت امرك

انا: انتي هترجعي معيا البيت وقدام الكل اسمك روجي تمام

روجي: تمام

وفعلا اختفينا وظهرت في البيت

عند باك وشان كانو دخلين من بوابه حجمهاااا كبير فشخخخ وشكلها لوحدو يرعب اول ماوصلو باك قال

باك: ㅗ하하하 홓 ㅑㅏㅏㅔㅔㅔㅇㅇㅇㅎㅎ횿ㅊㅊ

اول ماخلص البوابة فتحت وصوت جامد قال

الصوت: ماذا تفعل هنا ياباك وماذاا تريد ومن الذي معك هذا

باك بتوتر: أنا اهنا من اجل الملك ومعيا الملك شأن السابق العالم الحديث ابن الملك السابق تحتمس الثاني

الصوت: اهلا بيك ادخل

وفعلا دخلو اول ماوصلو شان كان علي وشك يعملها علي نفسها من اللي هو شايفه كان في شخص قاعد علي كرسي كبير فشخ وكان جسمها كلها اسود وكان ليه قرون طويله وكان وشها بيطلع شرار كان اسمها
الملك سوكونا جوجيتسو كايسين
اسم فشيخ صح 😂😂

هنختصر لاسم باا كايسين

الملك كايسين: وجودكم هنا ليه معني وحد ان الوريث ظهر وحاربكم كمان صح

باك: كلامك صح مولاي لكن&$$ظهر كمان وانقذ الوريث من شان بعد مكان الوريث على وشك الموت لكن حصلت مفاجأة كمان

كايسين متعصب: كمل

شان: الوريث قدر يوصل اللي الماسة الخلود وكمان كانت عملت دمج معها وك كمن م

كايسين متعصب: قول واي كمان

باك: اصل مولاي الوريث سحب السيف من شان والسيف عمل معها دمج فوري وبقي مختوم علي جسمها وكده هو معاه السيف والماسة

الملك كان متعصب وبيطلع دخانها شديدة: ازييييييييييييي انا مراقبهم كلهم في المملكة ازييي ده حصل مين هو وابن مين

شان بخوف: هو ابن اخويا تحتمس

كايسين: باك

باك: نعم مولاي

كايسين: المفروض دلوقتي تجهز

باك فرحان: أمر مولاي هكون جهاز

كايسين: وأنت كمان ياشان هتروح معا باك هيعرفك كل حاجه واياك والغدر فاههم

شان: أمر مولاي فاهم

وقبل ماشان يمشي بص علي الملك وضحك ضحكه شر

وخرج شان وباك من عند الملك وكان شان مركز جدا علي المكان وشكلها وكانها بيحفظ المكان!!!!؟؟

عند المجموعة
تار
وتحتمس
سمير
وهارلي
وهاري
وجيسون
ومرغوث
«««(((واخير الشخص اللي ظهر)))»»»
(((( هعرفكم عليها الشخص ده اسمها علاء الدين ابن الملك ليونيل اخو الملك تحتمس الثاني))))

علاءالدين: انا عارف مين اللي اتكلم مع كريشنا واصلا كريشنا كان عارف كل حاجه هتحصل هو بس كمل بالامر

تحتمس: تقصد اي امر من مين؟؟؟

علاء الدين: بص ياتحتمس يابن عمي انا كنت قاعد مع ابويا الملك ليونيل وقال

فلاش باك
الملك ليونيل - هل سيذكرنى التاريخ كملك صالح يا علاء الدين
انا لم اقاتل ولم اغير على احد
ولم اتكبد هزيمة كبيرة

علاءالدين= قد يسمى البعض ذلك حسن الطالع جلالتك

ليونيل - اجل
لكنه لا يصلح لأغنية ملحمية
يغنونها فى الاحتفالات لقرون عدة قادمة

علاءالدين=لقد حافظت على ارث اجدادك
وأبقيت المملكة قوية
أليس العيش فى سلام
افضل من الاغانى بعد الموت

ليونيل - ربما
كنت اتمنى ان أُمتحن ..
اعتقد انى كنت سأكون رجلا مختلفا
فى رحى الحرب

علاءالدين= الكثير ممن أُمتُحنوا
يتمنون لو أنهم تجنبوا تلك الرحى جلالتك

ليونيل - لو كان هناك مساعد ملك غيرك
لأكد لى أننى سأتألق مثل اجدادى
لو اتيحت لى الفرصة

علاءالدين= جلالتك !! هذا……

ليونيل - انت محق
انت دائما محق
ربما الافضل لى .. ألا عرف
المهم ابن عمك الوريث في مشكله لزم تكون موجود هناك وتنقذه من ابن عمك شان دون انا تقتل شان انت عارف انك اقوي من شان وتحتمس ولاد عمك غير كده اللي (♡♕&$) بيتاكل عليك في كل حاجه غير تحتمس

علاء الدين: امر مولاي وامر (((&&$$♕) ينفذا فور

ليونيل: روح أنقذ الوريث اسمها كريشنا اول ماتوصل هناك اسحب السيف فور من شان واعطيها اللي كريشنا السيف فور هيدمج معها لكن تختفي قبل ما يشوفك

علاء الدين: أمر مولاي الملك توامرني بحاجة تاني

ليونيل: انا كلمت اقوي ساحر في المملكة هنا يرسل من فترة اقوي جنيهة. الكريشنا عشان تعرفها كل حاجه هتحصل قبل حدوثها عشان كريشنا يوثق فيها وتفضل مرفقها غير كده كريشنا هيتقن سحر التحول و يخليها عبدها عندها وده هيساعد جدا ان كريشنا يكون عارف كل حاجه قبل حدوثها وهينقذا بشر كثيرة جدا من الموت دي موهبه لم يورثها اي شخص بس كل التنبوات قالت اللى هيظهر ويورث هذا الموهبة هيكون امبراطور عظيم جدا في المستقبل

علاء الدين مصدوم: انا هرقبها بنفسي لحد ما يدخل الحرب وهدخل في الوقت المناسب

ليونيل: تقدر تمشي دلوقتي
نرجع من 🎬باك

تحتمس: تقصد إن عمي بنفسها هو اللي بيراقب كريشنا وطلب منك تجي بنفسك!!!

علاء الدين: أنت عارف كويس ابويا بيخد لاوامر من مين

تحتمس: ساكتتت!!!

علاء الدين: الكل يروح على مكانها فور

واختفي الكل وفضل تحتمس وعلاء الدين

علاء الدين: تعال معيا
واختفووو

عندي انا كنت وصلت البيت ودخلت من الباب عشان انتو عارفين آخر مره حصل اي مع امي
اول ما دخلت ابويا شافني جاي ورح جه عليا وحضني جامد وقال

عادل: الحمد**** انك بخير وصحة ياغالي

وامي مي شافتني وجات علي بسرعه وحضنتني جامد وكانت بتعيط جامد بصراحه صعبت عليا جدا وحضنتها جامد وقولت

انا: سامحيني اوعد مش هعمل اي حاجه تزعلك تاني حققق عليا ياست الكل

مي: مسامحك يبني انت كنت وحشني بشكل كنت فين كل ده كنت فكرك هترجع تاني كنت كل يوم بستناك ترجع

انا: حقق عليا مش هتكرر تانى اوعدك بس في حاجه لزم اتكلم معكم فيها

مي: بتوتر حاجة اي

انا: ادخلي ياروجي

روجي: اهلا

مي: مين دي

انا: دي صديقة ليا وكانت مسافرة ورجعت نهارده وما عندهش حد تسكن عندها وكانت ريحها تسكن في اوتيل بس انا رفضت كده وقولتلها تجي هنا البيت كبير واسع

مي: جدع ياحبيبي تعالي يبنتي وقفه لي بعيد وحضنتها ده من نهارده بيتك زي ما هو بيت كريشنا بظبط

روجي: تسلميلي ياست الكل

انا:ماما ممكن تطلعي روجي غرافتها وتجي عشان عوز اتكلم معاكي شويه انتي وابويا

مي: حاضر يا حبيبي

وفعلا طلعتها وجات بعد شويه

انا: ممكن اسأل وياريت يكون الجواب بصراحه

عادل: بص يبني أنت اكيد عرفت كل حاجه وعرفت كمان حقيقتك اي وأنا عارف انك راجع تعبني انا وامك بس عوز تسدقني. المره دي كل حاجه حصلت غصب عني انا وامك في يوم من لايام كانت قاعد

🎬باك

كنت قاعد مع كام تجار من دول مختلفة بس كان فيهم تاجر شكلها ملوكي وبعد ما خلصت معهم إتفاق الشغل الشخص اللي كان موجود طلب يكلمني انفرد الشخص ده كان سمير اكيد انت عرفت حكياتها

سمير: ممكن بعد اذنك اتكلم معك

انا: اتفضل امر

سمير: انا مساعد الملك تحتمس الثالث ابن الملك تحتمس الثاني

انا بصدمه كنت بسمع عنهم في لاسطوره بس اول مره اشوفهم: ات.....

سمير: بص عشان الوقت الملك طلب منك مساعدة

انا بصدمه: مساعدة ااي اللي يطلبها الملك مني

سمير: في وريث هيظهر ابن الملك هو حياتها في خطر ومافيش أمان اكتر من عائلتك تقدر تحمي ابن الملك وأنا هنا مرسل هفضل مع لابن لحد ما يكبر بس لابن هيكبر علي اساس انها ابنك انت مش ابن حد تانى والملك هيقدملك اي حاجه تطلبها

انا بدأت افكر ان انا ومي محرومين من الخلفة وقولت حته لو هتفضل معانا فترة علي لاقل نشبع منك ومن حنان لابن بس كل شوية كان سمير يجي يهددني اني اقولك اي حاجه تخصك عشان كده انت كنت واخد اهتمام كل العايلة

نرجع من 🎬باك

انا: بدمع

ومي: مغرقه عيونها دموع وساكتها

عادل: انت فاكر لم سالتني في التدريب ان لي ما كنتش حزين انا واخوتي علي موت سمير عشان كلنا كنه عارفين انها مستحيل يموت

مي: انت بعد ماعرفت الحقيقه وعرفت اهلك مين اكيد هتسيبني وتمشي

انا بصراحه كنت بحبها جداً حضنتها وقولت

انا: اوعدك مش هسيبكم ابد حتها لو روحت فين هتكونو معيا وهفضل هنا معكم مش هسيبكم

مي فرحت جدا وحضنتني جامد 🫂

بعد شوية كنت طالع الغرافه قبلتني مرات عمي مديحه وشدتني في غرافتها

مديحه حضنتني بدموع شديدة: وحشتني اوي سامحني كل اللي حصلك بسبببي

انا حضنتها بوست راسها وقولتلها: اهدي ونتكلم بعدين انا مش زعلان منك ياعبيطه وغير كده خلاص مافيش حاجه نخاف منهها انتي مش مرات عمي يعني نعمل اللي احنا عوزينها بس مش في الوقت ده وسبتها وطلعت الغرفه

ودخلت الغرافه ونمت من تعب بس حلمت حلم غريب جدا

الحلم كان عبارة عن مكان في عوالم تانيه غير عالمنا وفي ناس كتيره جدا وفي اشكال وحوش مختلفة جدا وعملاقة كتيره جدا وكان في ناس ملامحه مش باينة بتقول

الناس: أنت اتخرت كتير بس هتكون موجود في اقرب وقت استعد كويس بصوت عالي جد ووبيضحك جامد استعد عشان هقتلك وقمت مفزوع من النوم ومعرفتش انام تاني

عند اميرة في بيتها كانت بتكلم مع ابوها

اميرة: يابابا انا بحبها وعوزها

جمال: انا قولتلك ده بذات لا ده من عائلة العدو انتي فاهمه الناس اللي انا شغال معهم لو عرفو ان بنتي بتحب ابن عدوهم هيقتلوني انتي فاهمه

اميرة: يابابا انت مش عارف انا بحبها ازي وكمان هو طيب اوي

جمال بصي يبنتي قلتلك مش هتجوزيها انتي اصلا محجوزه لابن الباشا سعيد

اميرة: انت بتقول اي انت مجنون سعيد!!!!؟
سعيد اللي كات يتحرش بياااا سعيد اللي كان بيديقني أنت اي انت مش اب انت عوز تبيع بنتك برخص التراب بس اوعدك لو انا ما تجوزتش كريشنا هنتحر وأنت حر

رح ضربها قلم اغمي عليها

عندي انا كنت قاعد مع امي

انا: عوز اخطب

مي بفرحه: مين بقا العروسه

اانا: العروسة اميرة جمال عبد الماضي

مي بصدمه: انت بتقول ايييي دي بذات مستحيل حد يوفق انك تجوزها

انا مصدوم: لي يعني انتو تعرفوها منين

مي: ابوها شغال الحساب العدو اللي بيهدد حياتك وممكن ده يكون فخ ليك افهم بلاش دي بذات

انا بدموع: انا بحبها اوى مستحيل اميرة تكون كده

عند جمال كان عند شخص كبير وباين من شكلها انه حد مهم جدا الشخص اسمها جلال من عائلة المنسي المشهورة اللي ابنها يبقا سعيد 😁

جمال: ودي كل حاجه حصلت وهي مصممه انها تجوزها

جلال: واي المشكله ياحبيبي انت مش بتفهم

جمال: تقصد اي بكلامك

جلال: بنتك هتكون طعم حلو عشان نصيد كريشنا أنت عارف المبلغ اللي متقدم كام عشان نقدم بس راس كريشنا ليهم!!!!!!!!

جمال: وهو مهم عندهم لي كده

جلال: دي حاجه مش مهمه بنسبالي المهم ننتقم منهم علي اهانه ابني ونضرب عصفورين بحجر وحد

جمال: فهمت قصدك امرك

عند جمال بعد مخلص مع جلال

اختفى وظهر عند لامير علاء الدين

جمال: مولاي لامير

علاء الدين: حصل ايه

جمال: هو كان بيرقب بيتي وأنا عملت كل حاجه علي حسب لاتفاق وهو فهم اني رفضت كريشنا وبعدين رحت عندها وهو كان عارف كل حاجه بس حكيتلو وقال
جلال: بنتك هتكون طعم حلو عشان نصيد كريشنا أنت عارف المبلغ اللي متقدم كام عشان نقدم بس راس كريشنا ليهم!!!!!!!!

وبكده مولاي لامير انت كلامك طلع صح وكريشنا واميرة هيقربو من بعض دون ضررر بس في مشكله

علاء الدين: مشكله اي

جمال: انت عارف ان اميرة مش بنتي وهي تبقا بنتك وأنا شغال من سنين تحت امرك بس لي انت بتعمل كده مهو كريشنا لو عرف ان اميرة بنت حضرتك وانت من العائلة الملكية هيكون سهل جدا انهم يتجمعو مع بعض

علاء الدين: لو بنتي كانت موجوده معيا كنت هتبقي في خطر عشان هي اللي هتكون ملكة اللي إمبراطورية واهو القدر جمعهم مع الوريث من غير تعب هم اصلا مكتوبين لبعض عشان من 6000عام جمعتهم علاقه حب لكن لم تكتمل بسبب لعبة القدر واهو القدر لعب نفس العبه وجمعهم من تاني بعد كل السنين دي

جمال مصدوم 😮

جمال: ممكن مولاي اعرف القصة كاملة
علاء الدين: اسمع

هنروح فلاش باك 😮🎧

علاء الدين : القصة كانت من 6000عام

هنا انتهى الجزء الرابع
هنكمل في الجزء الخامس القصة عن حيات كريشنا واميرة وقصة حبهم في الزمن القديم والعبة القدر معهم وسبب فشل قصة حبهم في الزمن الماضي وهل هيقدر كريشنا يكسب حبها في الزمن ده ولا هيفشل في غموض كتير وثارة تابع عشان تشوف الجديد اللقاء 🎧♥

الجزء الخامس

من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثانية 🎧♥

المقدمة 🎧😮 هتبقي طويلة شوية بس لزم احمسك قبل ما تقرا القصة 😂♥🎧

قصة وعبارة 🎧♥تابع
- خلال حفل زفاف، شاهد أحد الحضور معلمه الذي كان يدرّسه في المرحلة الابتدائية قبل نحو 35 سنة.
أقبل الطالب بلهفة واشتياق على معلمه بكل تقدير واحترام، ثم قال له بشيء من الخجل والخزي: هل تتذكرني يا أستاذي؟
فقال المعلم العجوز: لا يا بني.
فقال الطالب بصوت خافت: كيف لا؟... فأنا ذلك التلميذ الذي سرق ساعة زميله في الصف، وبعد أن بدأ الطفل صاحب الساعة يبكي طلبت منا أن نقف جميعا ليتم تفتيش جيوبنا. أيقنت حينها أن أمري سينفضح أمام التلاميذ والمعلمين وسأبقى موضع سخرية وستتحطم شخصيتي الى الأبد.
أمرتنا أن نقف صفا وأن نوجه وجوهنا للحائط وأن نغمض أعيننا تماماً.
أخذت تفتش جيوبنا وعندما جاء دوري في التفتيش سحبت الساعة من جيبي وواصلت التفتيش الى أن فتشت آخر طالب.
وبعد ان أنتهيت طلبت منا الرجوع إلى مقاعدنا وأنا كنت مرتعبا من أنك ستفضحني أمام الجميع. ثم أظهرت الساعة وأعطيتها للتلميذ لكنك لم تَذْكر اسم الذي أخرجتها من جيبه!
وطوال سنوات الدراسة الابتدائية لم تحدثني أو تعاتبني ولم تحدث أحدا عني وعن سرقتي للساعة. ولذلك يا معلمي قررت منذ ذك الحين ألا أسرق أي شيء مهما كان صغيرا.
فكيف لا تذكرني يا أستاذي وأنا تلميذك وقصتي مؤلمة ولا يمكن أن تنساها أوتنساني؟

ربت المعلم على ظهر تلميذه وابتسم قائلا:
بالطبع أتذكر تلك الواقعة يا بني... صحيح أنني تعمدت وقتها أن أفتشكم وأنتم مغمضي أعينكم كي لا ينفضح أمر السارق أمام زملائه... لكن ما لا تعلمه يا بني هو أنني أنا أيضا فتشتكم وأنا مغمض العينين ليكتمل الستر على من أخذ الساعة ولا يترسب في قلبي شيء ضده.
هكذا هو المعلم🧸🎧
البداية 🎧♥

ملخص القصةالرسمي؟

بعد 6000 عام على موت الأميرة اميرة والتي أحبها كريشنا تتجسد روح المحارب و الاميرة من جديد في عالمنا الحالي

كان في عام&♡

في مملكتين مملكة شانسي ومملكه فورتيجرن

ملك مملكة شانسي اسمها ارثر تعريف عنها

حكم أرثر بعد موت أبيه وهو ابن 15 سنة فهزم

الساكسون وغزا اسكتلندا وفرنسا وأيرلندا والدنمارك

والنرويج وأيسلندا، وتروي القصص ما قبل مالوري كيف

أن مرلين أخذه ورباه وهو *** وهو لا يدري هويته،

ومات أوثر لاحقا وبقي العرش خاليا فجمع مرلين كل

الناس وأظهر لهم سيفا مغروزا في سندان على صخرة

مكتوب عليه أن من يمكنه سحبه يكون الملك الشرعي

لكل إنكلترا، فحاول الجميع سحبه لكن آرثر استطاع أن

يسحبه عندما كان في الخامسة عشر وظهرت شخصيته
الحقيقية.

حكاية أخرى تروي كيف أنه بمساعدة مرلين امتلك

إكسكاليبور سيفه السحري الذي حملته يد تمتد من الماء

وكان هدية من سيدة البحيرة التي كانت تعيش في قصر تحت الماء

موت آرثر

حدثت مَعْرَكة كامِلان قتل فيها الموالون لآرثر ولم يبق

إلّأ بيديفير، وكان آرثر مصمما على الانتقام من ابنه

الخائن فرماه برمح ولكن موردرد قبل أن يموت أرسل

طعنة قاتلة لآرثر، وعند موته قام بيديفير برمي

إكسكاليبور في البحيرة حيث امتدت نفس اليد التي

أعطته لآرثر من الماء وأخذته مجددا وذلك بوصيته، أما

جثته فقد أخذت إلى جزيرة أفالون في قارب من قبل

عدة سيدات منهن أخته مورغان الجنية وسيدة البحيرة.

منطقة غلاستونبوري التي يظن أن بها الكأس المقدسة

أيضا، ولكن يقال أيضا أنه لم يمت ولكن&♡♕ أخذه

إلى مكان آخر وسوف يعود وكان هذا مكتوبا على قبره

’’هنا يرقد آرثر ملك قد كان وملك سيكون’’ (Hic Iace

Arthurus Rex Quondam Rexque Futurus) ما يعني أن الأسطورة الكلتية عن عودة آرثر بعد مماته عاشت حتى زمنها الحالي

ملك مملكة فورتيجرن كان هو الملك الشجاع ابن الملك

الشهيد وملكة المعارك وأخو قاهر الهكسوس ملك اليوم

هو الملك المجهول الذى لا يحظى بشهرة مثل أخيه الا

من بعد العثور على ثلاث وثائق مدونة على لوحة. الملك كامس

وكان هذا الممالك في تحالف دام اعوم وكان بينهم

الحب والهدو الدام كان في هذا الوقت لدي الملك ارثر ابن اسمها كريشنا

ولدي الملك كامس ابنه اسمها اميرة

وكان في هذا الممالك الحب والهدو لكن كان الملك

كامس ليه اخ مات في الحروب السابقة وكان انجب ابن

اسمها اميتار كان لابن اميتار حقود جدا وكان من

فرسان الملك كامس لكنها كان يحب الأميرة وكان ذلك

قبل ما الملك ارثر يعرض علي الملك كامس تحدي بين

لامير كريشنا ولامير اميتار ومن يكون صحاب الفوز

هيكون هو وريث مملكة فورتيجرن وجوز لاميرة وكان

هذا التحدي عبارة عن قطعه من هدوم الأميرة ويتم وضعها علي دهر حصان بسرعة خياليه ومن يقوم

بسترجع ذلك القطعه هيكون الوريث المملكة فورتيجرن
وكان هذا التحدي بعد يوم

ابدا التحدي

وكان الملك ارثر يريد ابنها ينتصر

وكان الملك كامس يريد برضو ابن صديقه الفوز

وكانت لاميرة تريد حب كريشنا وتريدها ينتصر علي ابن عمها الحقود اميتار

كان اميتار يلعب بخباثة وفي دماغه ان يقتل كريشنا في الطريق والرجوع وحيد

وذهب الحصان بسرعه رهيبه وقد سرعه الفرسان ايضا

اميتار وكريشنا كلن منهم علي حصانها سريع خلف ذلك الحصان السريع

لكن كان الخطر يواجه كريشنا دوام في ذالك الطريق

لقد خرج من ذلك الطريق فريق كامل من فرسان اميتار

اللقتل كريشنا لكن الامير كان قادر علي مواجهتهم

جميعا وقتلهم دون اي تعب لكنها تعثر قليل واكمل

طريقة بسرعة رهيبه قبل ما يصل اميتار لمح كريشنا

قريب جدا منها وكان اميتار مصدوم كيف عاش هذا

وكان اميتار مهوس جدا بقتل كريشنا لكن قبل وصول

كريشنا القطعه الاميرة وقع في فخ رمل سحب وكان

اميتار حصل علي القطعه وضحك وسريع ما ذهب اللي

المملكة لكن كريشنا لم يستسلم ابدا بسرعه كبيرها كان

بيندهااا الحصان الذي استجاب لها فور والقي له الحبل

الذي كان خلفها بسرعة كبيرة ما سحب الامير كريشنا

وقال كريشنا الحصان هييا بنا النقذا لامير من هذا

الوغد اللعين وتمكن من الرجوع علي الحصان مره ثانيه

وانطلق الحصان بسرعه رهيبه الرجوع وكان اميتار علي

وشك دخول بوابة المملكة وكان الجميع مصدوم جدا

الجميع كان منتظر كريشنا لكن قبل دخوله كان كريشنا

خلفها وقام بنقل نفسها بسرعه رهيبه من علي الحصان

وسحب القطعه من يد اميتار وسحب اميتار معها من

علي الحصان خلفه وكان كريشنا يسحب اميتار في

الخلف والجميع مبسوط بفوز كريشنا اول ما وصل

كريشنا خط النهائية الجميع صفق لها وكان الجميع منبهر جداً

وقال قائد الجيش: المفروض ان اميتار يطرد خارج المملكة نهائي

وما بسرعة رهيبه كان جميع الناس يقوالون يطرد اميتار يطرد اميتار يطرد اميتار

فاسريع استجابة لهم الحراس وقامو بطرد اميتار الذي كان وشها غضب جدا وكان يبص الجميع بغضب شرس

وكانت لاميرة سعيدة جدا بفوز اميرها كريشنا الذي قدم لها القطعة الخاصة بها وكانت عيونها تلمع من فرحه لاميرة

وكان الجميع فرحان لكن لم تكتمل هذا الفرحة وقال

حارس المملكة ان في هجوم من جيش ملك الغرب هذا

الملك كان معروف عنها القوة والجشع كان لايخشي اي

احد معها عدد لانهائية من الجيش وكان معروف عنهم الدمار

كأن الجميع خايف جدا لكن طلب الملك ارثر ان يخذا

كريشنا لاميرة ويخرج بها اللي مكان الجبل العالي

فعل ذلك كريشنا وذهب معها

لكن بعد ايام ظهر عندهم جيش العدو

قال قائد الجيش الكريشنا: لقد سمعت عنك الكثير من

لاسطير وقال الكثير عنك والكثير كان خايف من

مواجهتك لماذا اريد ان اشوف بنفسي

قال لها كريشنا بنظر رعب وغضب

جرب اذ وانت تشوف بنفسك

قال القائد لن نجرب نحنا لقد اجبت لك 100شخص

فقط من جيش الظلام وكان هذا الجيش معروف عنها

الدمار الشامل والوحد منهم بالف من جيش القائد كمل

كلامها قال اذا قتلتهم جميعا رح اركع انا وجيشي تحت

امرك اوعدك وكان معهم اميتار وبص اللملك وقال

كيف ذلك انت وعدتني تسلمني لاميرة والعرش

قال القائد الكريشنا الو قدرت تفعل ذلك و تثبت قوتك

واذ فعلت ذلك هوعدك بقتل هذا الجبان وانحني لك انا وجيشي

وامر القائد جيش الظلام الذي كان يتكون من

100شخص التحرك علي كريشنا والذي كان جاهز جدا

المقتالتهم وبدا القتال علي جسر عالي جدا وبدا كريشنا
في قتلهم وكان قائد الجيش يقول

1
7
10

وكل رقم يقولها يتصدم

20
50
60
70
80
وكان كريشنا يقتل بشرسه وكانها جيش وليس شخص وحد فقط وكان الجميع يقف عاجز عن الكلأم قصاد هذا المحارب العظيم

وكمل القائد بصدمه

89
90
91
92
93
94
95عاش كمل

96
97
98
99
100وكان فرحان جدا القائد وامر الجيش وانحني الكريشنا

وكان كريشنا مرهق جدا وقال: اذا كان لديك أكثر ارسل انا لم اكتفي بعد

لكن قبل ان يكمل كلامها كان اميتار ضرب سهم علي الاميرة واصابها علي المنحدر العالي
وبسرعة كبيرة قائد الجيش قطع راسها

وكريشنا طلع يجري علي لاميرة لكن قبل ان يصلها كانت وقعت من علي المنحدر واوصل كريشنا بحزن رمي نفسها خلفها

وذهب القائد كان فات لاون وقال

: هنا انتهت أعظم قصة حب في التاريخ وانتها معها اعظم محارب في التاريخ سيعود يوم ماا والحزن ممللي قلبهااا

نرجع من فلاش باك

جمال مصدوم جدا

جمال: وعلي كده ممكن يتعرفو علي بعض في هذا الزمن

علاء الدين: طبعا بس لزم يتجمعو في نفس المكان التقتتل فيها لاميرة

جمال: كويس ان القدر لعب لعبتها معهم وجمعهم من تاني

في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»))
كان قاعد سمير وتار والملك تحتمس والملكه تي اسمها سيمون امي

تحتمس: دي كل حاجه حصلت يا سيمون

الملكة سيمون متعصبة: كلامكم ده كلو مش مهم المهم اشوف ابني هنا في أقرب وقت كافية خلتوها بعيد عني كل الفترة دي مش هسمح تاني أبد انها يبعد عني مفهوم

تحتمس: ماتقلقيش هبعتلو سمير يتكلم معها واكيد هيرجع هنا غصب عنها لان ده مصيرها ومن الضروووري يكملها وقال كده وهو بيبص وبيفكر

وقال: سمير روح انت اللي كريشنا
وانت يا تار المفروض تروح اللي فارس وتفهمها ان كل حاجه حصلت كانت عصب عننا كلنا

وفعلا كلهم اختفو وظهر سمير عندي

انا بصدمه: انت اي جابك تاني هنا عوز اي اكيد جاي في حور زي كل مره

سمير: اسمع يبني كل حاجه حصلت غصب عننا كلنا لزم نعمل كده دي اومر

انا: اومر من مين هااا من مين قولي كل ما اكلمكم مافيش معكم غير الغموض انا حرفينا تعبت و**** العظيم تعبت انتو اي مافيش عندكم غير الغموض

سمير: كريشنا اسمعني انت مش فاهم حاجه مستعجل علي ايي اهاا؟!؛ فهمني مستعجل لي هتعرف كل حاجه كل حاجه وكل سر ليه وقت شوف انت كنت اي وبقيت اي شوف كانت حياتك اييي وبقيت اي فوق لنفسك كل اللي حوليكي دول اللي انت بتكبر عليهم ممكن يموتو عشانك ابوك ممكن يموت عشانك اناااا ممكن اموت عشانك كل الناس دي ممكن تموت عشااااانك انت فاهم وولا لا

انا بعصبية: انت عارف بتقول اي يعني في ناس ممكن تموت يعني روح هتفارق الحياة عشان مين عشانييي انا ابن الملك شوف في الحرب كام جندي مات!؟؟؟ انت مش عارف قلبي وجعني ازييي انت متخيل انتو عملتو فيا اي انتو بشكل ده محسسني بذانب كل الجنود اللي ماتت دي وكمان كل حاجه بتتغير وكل فتره في حاجه في حياتي بتغير
أنا معنديش أعداء ..
أنا اللي طفحوني المُر كلهم كانوا في يوم حبايب قلبي
انا تعبت تعبت اوي و استحملت كتير اوي بس انا انسان عندي طاقه مش قادر استحمل كل ده لوحدي ، انا بس كنت محتاج حد يطبطب عليا انا عمري م حسيت ب حنيه اصحاب ولا حب ، انا عايش لوحدي حرفياً رغم وجود الناس دي حوليا انا لوحدي والوحده وحشه اوي ومتعبه اوي انا اتهلكت واتأذيت واتخذلت من اقرب ناس ليا و ف الاخر يتقالي معلش ، محدش يكلف نفسه يفكر فيا ولا يفكر ف احساسي ، اعيش ليه! اعيش لمين ؟ انا ف الوقت ده كنت عاوز بس اللي يحسسني اني استاهل اتحب و ان حد يفضل معايا عشاني عشان بيحبني ، انا حاربت الناس كلها عشان ابقي كويس وكل محولااتي فشلت ، اتأكدو اني موصلتش ل هنا بسهوله كده ، اتمني اني اقدر اسامح نفسي علي كل حاجه عملتها فيهااا ، حاجه اخيره انا كنت لوحدي ودلوقتي لوحدي برضو انتو كلكم بتعملو بالاوامر بس مش اكتر من كده مافيش وحد فيكم بيفكر فيا

سمير بيدمع: يبني افهم انا حساس بيك بس اسمع وافهم واصبر الصبر حلو مش يمكن حياتك تغير مش يمكن الجاي يكون خير ليك انت لو مكان اي حد فينا هتعمل نفس اللي احنا بنعملها عشان احنا تعبنا جدا عشان نوصل هنا والمستوي ده انت مش اي حد أنت هيكون ليك اسم يكتب في التاريخ هيكون ليك جيش هيكون ليك اولاد هيكون ليك اسم اسطوري انت حياتك هتغير هتاقبل كل حاجه خير او شر انت لزم تجي معيا وتعرف كل حاجه عن امبرطوريتك لزم انت تعرف مين شعبك مين معك ومين ضدك انت لزم تجي معيا وتشوف امك انت مجبور تجي معيا فاهم انت مجبور تكمل انت مجبور افهم الكلمة دى كويس

انا: انا مستعد اجي معك بس بشرط

سمير: اي هو الشرط

انا: اولا عادل ومي يكونو معيا وكمان صديقه ليا اسمها روجينا وكمان طلب اخير اتجوز اميرة بنت جمال عبد الماضي

سميربصدمه: انت بتقول اي اميرة بنت جمال عبد الماضي انت بتتكلم بجد!!!!!

انا مستغرب: ايو بجد

حسيت سمير فرح جدا وكان مبسوط

سمير: اكيد طبعا انا موفق بس هنروح لأول عند ابوك وامك ونعرفك علي شعبك ومملكتك

انابفرح: يلا بينا

وفعلا اختفيناا وظهرنا في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»))

في القصر بتحديد

عند اميرة كانت بتكلم مع وحدها اسمها ملك كانت صديقه معها في الدروس لكن ملك توقفت تعليم وتجوزت خليكم فكرين ملك عشان ليها دور مهم في القصة

اميرة: ودي كل حاجه حصلت قالها بابا ليا وبعدين رجع قال انا موفق انك تجوزي كريشنا بس اصبري لحد الوقت المناسب مايجي انا ما كنتش فاهمه بابا رفض وضربني وكان متعصب وبعدين رجع تاني وشكلها مبسوط وافق علي كريشنا وبرضو مش عارفه لاحلام. الغربية اللي بتجيني دي معانها اي
دي كل حاجه ياستي حصلت معيا

ملك: الموضوع فيها غموض شويه بس اصبري ياحبيبتي انتي عارفة ان انا ما كنتش بحب جوزي لكن بعد وقت كبير اكتشفت ان النصيب والقادر خدموني خدمة عمري

اميرة: ازي بقا

ملك: اسمعي ياستي اول ما تجوزت كنت بقول الجوزي

فلاش باك علي السان ملك
انا- انا بكرهك.
ياسين - على أساس انا اللي دايب فيكي.
أنا - اومال اتجوزتني ليه أن شاء ****.
ياسين - تخليص ذنوب.
انا- نينينيني جامد انت كده.
ياسين - مسكني من هدومي .. هزعلك.
انا - ابعد إيدك بدل ما أعضك.
ياسين - وريني هتعمليها ازا...
انا- مسكت دراعه عضيته ..
ياسين - اااااه يا بنت ال..
انا - كمل كمل عشان أبلغ عنك حقوق المرأة.
ياسين - فين المرأة دي انا مش شايفها.
انا - عشان ماعندكش نظر.

: نفسي أمسك راسه افشفشها كل فشفوشه أصغر من اللي قبلها ، مش عارفه اتجوزته على ايه ده ، يعني ماما مالقِتش غير ده وتوصيه عليا ! ، ده احنا مش بنطيق بعض! ، من وانا صغيره ماكانش ف حياتي غير ماما ، ماما هي كل حاجه بالنسبالي حتى بابا انا ماشوفتوش ، ماما تعبت وكانت خايفه عليا اوي من بعدها لأن ماليش حد غيرها وكانت عايزة تطمن عليا ف طلبت من ياسين أنه يتجوزني مش عارفه وافق على ايه ده !!

ياسين - انا جعان.
انا - المطبخ عندك.
ياسين - وبالنسبة للي هتقف في المطبخ ايه نظامها؟.
إنا- مش انت بتتريق على أكلي وريني شطارتك بقى.
ياسين - لا خلاص هبطّل تنمر ومش هتكلم تاني.
انا - هتعمل معايا مش هعمل لوحدي.
ياسين - انا قولت ده تخفيف ذنوب محدش صدقني.
انا - بتقول حاجه!
ياسين - بقول قدامي ع المطبخ.
انا - ماتزُقش طيب.

: الحياه كانت هتبقى ألطف لو كنا بنحب بعض أو على الأقل متفاهمين ، بس انا وهو لا في بينا تفاهم ولا حب حتى، في خناق بس ينفع!.

ياسين - شايفه السكينه دي لتقطيع الاكل بس ممكن نقطع بيها لسان بني ادمين عادي.
أنا - قولت بسماجه .. اه زي لسانَك كده.
ياسين - مسكني من قفايا .. شبر ونص بيتكلم اول مره اشوف شبر ونص بيتكلم.
أنا - انت رخم ليه؟
ياسين - متضايقه عشان اتجوزنا؟!

هكدب لو قولت متضايقه ، انا بصراحه مش عارفه حاسه أني تايهه مش عارفه عايزة إيه ، انا تعبت من كتر الخناق والمشاكل ، وتعبت وانا طول الوقت مفكره اني حِمل عليه وأنه اتجوزني بس عشان يرضي ماما ، طب وانا هو مافكرش فيا خالص ، هو انا مش من حقي اختار شخص يحبني ومايكنش مجبور عليا ، انا دلوقتي ف حيره ومش عارفه أعمل ايه!

ياسين - ماردتيش يعني!
انا- الأكل جِهز.
ياسين - بتتهربي ليه؟
انا- مش بتهرب بس انا مش عندى اجابه.
ياسين - طيب هسيبك على راحتك.

احترم سكوتي وده احسن شيء ، يمكن هو مش وحش للدرجادي هو لطيف ويتحب بس انا مش بحبه عشان هو دلوقتي مخليني مش عارفه هو عايزني ولا لاء.

إنا - انا هروح بكره عند ماما لأنها ممكن تكون محتاجاني.
ياسين - طيب هاجي معاكي.
انا - تيجي معايا ليه؟
ياسين - عشان أسلم على ماما انا كمان.
انا- دي مامتي انا على فكره.
ياسين - وانتي زعلانه ليه انا هسلم عليها مش عليكي.
انا- نينينيني بارد.

ايوه برضوا يجي معايا ليه مش فاهمه ، يعني انا رايحه هناك عشان أبعد عقلي عن التفكير عنه شويه يقوم هو يجي معايا ! ، أروح منه فين ده ياربي.

صحيت تاني يوم وانا متحمسه اني أروح لماما هي وحشتني اوي حقيقي مش مصدقه أن دلوقتي انا مسؤوله عن بيت وبروح ليها زياره بعد ما كان البيت بيتي.

أنا - هنكون مؤدبين ومش هنتخانق قدام ماما عشان ماتتعبش.
ياسين - انا مؤدب مش بعمل مشاكل انتي اللي بتجري شَكَلي.
انا - و**** ده على أساس إنك ملاك نازل من السما.
ياسين - لا انتي اللي شيطان ماشي ع الأرض.
انا - انا يا ياسين انا !!
ياسين - خلاص ماتزعليش انتي ملوكه مَلاكي اللطيف.
انا - لا خلاص نفسي هتموّع ايه الاوڤر ده نرجع للخناق احسن.
ياسين - يابنتي بقاااا يا بنتااااي.

مشيت من قدامه وأنا بضحك بحب أنكشه واخليه يتعصب اوي ، حوار اني أبقى هاديه معاه ده مش جاي معايا سكه خالص.

إنا- مااامااا وحشتينااااي.
جريت عليها ودخلت ف حضنها ، حسيت اني عايزة أعيط انا ماتعودتش ابقى بعيده عنها كده ، انا عايزه ارجع عيّله صغيره تاني وأفضل معاها ، الحياه اللي انا فيها مش متأقلمه عليها ولا عارفه اتأقلم من غير وجودها.
أنا - كده يا ماما تخليني أتجوز وأبعد عنك.
امي- كده هبقى متطمنه عليكي أكتر.
أنا - بس انا عايزة أفضل معاكي.
امي - طبطبت عليا .. مش هتلاقي أفضل من ياسين زوج ليكي هو طيب وهيتقي **** فيكي.
انا - كان واقف بيبصلها وهو بيبتسم ، ده هيتقي **** فيا ! ، ده هيخليني أوصل عند **** ف أقرب وقت!.

أنا - مش سلمت على ماما يلا شوف رايح فين.
ياسين - انتي بتطرديني ولا ايه، علّىٰ صوته .. شايفه بنتك يا طنط!
امي: ايه يا ملك مالكم واقفين كده ليه؟
أنا - مفيش يا ماما انا بس بشوفه عشان ده وقت شغله.
ياسين - هو انتي ماتعرفيش ولا ايه ، النهارده اجازتي.

سابني ودخل جوه وانا واقفه بشيط قدامي ، انا مش عايزاه يكون موجود هنا ، انا مش عارفه انا عايزة اثبت لنفسي ايه بس تقريبا انا بقنع نفسي اني ماحبتهوش وأقدر اتأقلم على عدم وجوده عادي.

أنا - محتاجه حاجه يا ماما أجيبهالك.
امي - لا يا حبيبتي انا مرتاحه كده.
انا - طب اعملك أي حاجه؟
امي - لا ، روحي بس لجوزك شوفيه.

ايه ده جوزي!! أنا نسيته! ، راح فين ده ، دوّرت عليه في الشقه لقيته ف أوضتي ، لا ثانيه واحده هو بيعمل ايه ف اوضتي؟!

انا - انت بتعمل ايه هنا؟!
ياسين - ف اوضة مراتي اومال عايزاني انام فين!

مراته ! ، اول مره يقول الكلمه دي ، الكلمه هزتني كده ، ملك فوقي ده ف اوضتك ونايم على سريرك يعني تقومي دلوقتي تُزقيه توقعيه في الأرض.

أنا - ايوه يعني وأنا أنام فين!
ياسين - ما تيجي تنامي جمبي هو انا هاكلك!
انا - مابحبش انام جمب حد.
ياسين - انا جوزك على فكره مش حد.
انا - رديت بإنفعال .. ايه في ايه مره تقولي مراتي ومره جوزك ، انت شايف أننا زي أي زوجين طبيعيين عشان انام جمبك!.
ياسين بهدو- وليه مانكُنش زيهم.
انا - انت شايف أننا ننفع! ، احنا مفيش دقيقه بتعدّي علينا إلا واحنا بنتخانق ، تقدر تقولي اساسا وافقت تتجوزني ليه؟
ياسين - ...
انا - عشان ماما طلبت منك صح؟! ، احب أقولك انك مش مجبور وتقدر تطلقني عادي.
امي جات علي صوت : ايه يا ملك اللي بتقوليه ده!
أنا - ماما !!
امي: في ايه صوتكم جايب لآخر الشارع.
انا - مفيش حاجه يا ماما روحي ارتاحي انتي تعبانه.
امي - مش هعرف أرتاح وانا شايفاكم كده!
ياسين - مفيش حاجه يا طنط أحنا بس كنا بنتكلم وصوتنا علي شويه.
امي: متأكدين.
انا - ايوه.
امي - طيب يا حبايبي **** يهديكوا عن اذنكوا.

ماما سابتنا ومشيت وهو بَصلي بصه مافهمتاش بعد كده راح ع الكنبه اللي كانت في الاوضه ونام وانا واقفه مكاني مش عارفه ايه ، هو أنا زودتها !

انا- أنا آسفه.
قولتها بصوت عالي عشان يسمعني ، ماكنتش عارفه أنام وانا حاسه بالذنب اتجاهه.
انا - عارفه اني غبيه ومتسرعه ف ردة فعلي عشان كده أقبل اعتذاري ولا انت عايز تنام زعلان مني والملايكه تلعنّي لحد ما اصحى لا قول قول ما أنت عايز تنتقم مني.
ياسين - أنا مش زعلان ، أنتي غبيه بس.
انا - اه و**** انا عارفه ايه ده انت بتشتمني !!
ياسين - ضحك .. نامي يا ملك نامي.

نوعا ما عرفت أنام بعد ما اعتذرتله ، الاحساس بالذنب وحش وانا عارفه اني غلطت ف ردة فعلي عشان كده اعتذرت سهله وبسيطه.
صحيت تاني يوم مالقيتهوش في الاوضه سألت ماما عليه قالتلي أنه مِشي من الصبح وماحبش يصحيني عشان مايزعجنيش ، زعلت أني مش هشوفه النهارده ومش عارفه هتخانق مع مين!.

فضلت مع ماما يومين ، يومين مالهُمش طعم من غيره ومن غير خناقه ، هو وحشني اوي ، في حاجه ناقصه ف يومي، بحاول اتجاهل الموضوع بس هو مش بيفارق خيالي.

ياسين - مش هترجعي؟
انا - انت مرتاح؟
ياسين - انا مش مرتاح من غيرك.
انا - الظاهر أن غيابي قصّر عليك وهقفل في وشك دلوقتي.
ياسين - ضحك .. وحشني خناقك.
أنا - طب ايه!
ياسين - وحشتيني.

قفلت السكه ف وشه بخضه إيه قلة الادب والوقاحه دي ازاي يقول كده ، قلوب الناس مش لعبه!.

امي - مش هتروحي لبيتك.
انا - ايه ده انتي عايزاني أمشي!
امي - انا عايزاكي مبسوطه.
انا - وانا مبسوطه هنا.
امي - لا أنتي مش مبسوطه هنا ، انتي مبسوطه وانتي معاه ، عيونك بتلمع وهو جمبك ، عايزاكي تعرفي أنه مش مجبور على جوازُه منك هو لو كان عايز يرفض كان رفض بس هو عايزك وأنا عشان عارفه أنه عايزك وهيخاف عليكي ويخلي باله منك ماكنتش طلبت منه ، انا مش ضامنه عمري.
انا - يعني هو بيحبني؟!
امي - بإيدك تعرفي.

فضلت افكر في كلامها كتير ، هي معاها حق أنا ماقدرش أعيش من غيره ، حتى لو طلع مش بيحبني كفايه اني بحبه وعرفت أنا عايزة إيه ، جهزت شنطتي عشان أمشي تاني يوم لِيه ، اتطمنت على ماما هي بقت كويسه وأحسن بكتير ، مشيت وأنا فرحانه اني هشوفه ماكنتش اعرف أنه وحشني اوي كده!

دخلت البيت كان هادي وفاضي ، انا مكاني هنا ، أنا مبسوطه في البيت ده ، صحيح بنتخانق كتير بس على قلبي زي العسل ، كفايه وجوده جمبي بيطمني.

• دخل البيت وشه كان حزين وهو داخل بس لما لَمح في تغيير في البيت عيونه لمعت فجأة.
  • ممكن ماتتأخرش تاني عشان بخاف اقعد لوحدي.
ياسين - ملك انتي رجعتي!
انا - لا لسه جايه في الطريق.
ياسين - انا مش بتخيل صح!
انا - تؤتؤ.
ياسين - يعني مش هفضل اتكلم مع صورتك عشان وحشتيني واتخانق معاكي عشان سيبتيني ومشيتي!
إنا- ايه !!
ياسين - رجعتي عشان وحشتك صح!
أنا - لا عشان عرفت انا عايزة إيه.
ياسين - عايزة ايه؟.
انا - عايزاك.
ياسين - ايه!!
انا - ايه!! عوزها اكون مراتك حبيبتك وحضنتها

نرجع من فلاش باك 🧸🎧

ملك: دي كل حاجه حصلت معيا في بداية جوازي من ياسين عرفت ان النصيب خدمني صح بس انا اللي كنت غبيه ومستعجله عشان كده اتعلمت ان الصبر حلو

اميرة بضحك: ياسيدي ياسيدي علي الحب والحنيه

فضلو يتكلمو ويضحكو وملك بتنصح اميرة

عندي انا كنت في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»))

واول ما دخلت شوفت ست كانت جميلة جدا وطويلة شوية وباين في عنيها الحب وحنان اول ما شوفتها قلبي وقع في رجليا عنيا نزلت دموع لوحدها وهي بدأت الكلام وقالت!!!!!!!!

هنا انتهي الجزء الخامس من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثانية
الجزء القادم هيكون مختلف جدا وهيكون باقي القصة في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»)) الاجزاء الجاية هتكون دمار بس التافعل تقريباً بقي صفر والنفسية بقيت تقل وشغف القصة بيروح عشان اي كتاب منناا لم يشوف تشجيع من النااس بيكون مجبور انها يكمل بشغف وممكن يعمل بدل القصة كتيرر انا مش حبب احط جنس كتير ويمكن ده سببب ان مافيش تافعل لو عوزين جنس كتير قولو عادي انا هنهي القصة في السلسلة دي واكتب قصة جديدة تكون فيها جنس معنا القصة هيكون فيها جنس بس مش كتير وده كان طلب ناس كتير منكم بس ياريت تقدرو التعب مش اكتر من كده ♥♥🧸🎧

أهلا وسهلا ومرحبا بيكم في الجزء السادس من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثانية 🎧🧸♥

شكرا لك شخص بيقرا ويشجعني 🧸🎧♥

طبعا في خبر مش عارف كويس ولا المهم انا اخدات قرار ان اوقف القصة في آخر السلسلة دي عشان هشوف التفاعل هيكمل ولا
وفي خبر كويس انا ممكن اكمل قصة موقوفه وصحبها معتزل او محظور ياريت لو في قصة صحابها مش موجود او معتزل وعاجبكم اوي وليها شعبيه انا مستعد اكملها وممكن تسيبو رابط القصة في التعليقات وأنا هختار القصة اللي هحسها مناسباً اللي طريقة سردي وهكملها وهكون عند حسن استمتعكم في اي وقت شكرا للي ستمتاعكم المقدمه دي 🎧🤗

المقدمة ♥🎧

يقال ، ﻛﺎﻥ ﺟﺤﺎ ﺫﺍﺕ ﻳﻮﻡ ﻳﺘﺴﻮﻕ . . ﻓﺠﺎﺀﻩ ﺭﺟﻞ
ﻣﻦ ﺍﻟﺨﻠﻒ ﻭﺿﺮﺑﻪ ﻛﻔﺎ ﻋﻠﻰ ﺧﺪﻩ .. ﻓﺎﻟﺘﻔﺖ
ﺇﻟﻴﻪ ﺟﺤﺎ ﻭﺃﺭﺍﺩ ﺃﻥ ﻳﺘﻌﺎﺭﻙ ﻣﻌﻪ . . ﻭﻟﻜﻦ
ﺍﻟﺮﺟﻞ ﺍﻋﺘﺬﺭ ﺑﺸﺪﺓ ﻗﺎﺋﻼ: ﺇﻧﻲ ﺁﺳﻒ ﻳﺎ ﺳﻴﺪﻱ
ﻓﻘﺪ ﻇﻨﻨﺘﻚ ﻓﻼﻧﺎ..
ﻓﻠﻢ ﻳﻘﺒﻞ ﺟﺤﺎ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﻌﺬﺭ ﻭﺃﺻﺮ ﻋﻠﻰ
أن يقتص منه... ﻭﻟﻤﺎ ﻋﻼ ﺍﻟﺼﻴﺎﺡ ﺑﻴﻨﻬﻤﺎ ﺍﻗﺘﺮﺡ
ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺃﻥ ﻳﺬﻫﺒﺎ ﺇﻟﻰ ﺍﻟﻘﺎﺿﻲ ﻟﻴﺤﻜﻢ
ﺑﻴﻨﻬﻤﺎ ،ﻓﺬﻫﺒﺎ ﺇﻟﻰ ﺍﻟﻘﺎﺿﻲ ﻭﺻﺎﺩﻑ ﺃﻥ ﺫﻟﻚ
ﺍﻟﻘﺎﺿﻲ ﻳﻜﻮﻥ ﻗﺮﻳﺒﺎ ﻟﻠﺠﺎﻧﻲ ...
ﻭﻟﻤﺎ ﺳﻤﻊ ﺍﻟﻘﺎﺿﻲ ﺍﻟﻘﺼﺔ ﻏﻤﺰ ﻟﻘﺮﻳﺒﻪ
ﺑﻌﻴﻨﻪ (ﻳﻌﻨﻲ ﻻ ﺗﻘﻠﻖ ﻓﺴﺄﺧﻠﺼﻚ ﻣﻦ ﻫﺬﻩ
ﺍﻟﻮﺭﻃﺔ).
ﺛﻢ ﺃﺻﺪﺭ ﺍﻟﻘﺎﺿﻲ ﺣﻜﻤﻪ ﺑﺄﻥ ﻳﺪﻓﻊ ﺍﻟﺮﺟﻞ
ﻟﺠﺤﺎ ﻣﺒﻠﻎ 20 ﺩﻳﻨﺎﺭﺍ ﻋﻘﻮﺑﺔ ﻋﻠﻰ ﺿﺮﺑﻪ . .
ﻓﻘﺎﻝ ﺍﻟﺮﺟﻞ: ﻭﻟﻜﻦ ﻳﺎ ﺳﻴﺪﻱ ﺍﻟﻘﺎﺿﻲ ﻟﻴﺲ
ﻣﻌﻲ شيء ﺍﻵﻥ . .
ﻓﻘﺎﻝ ﺍﻟﻘﺎﺿﻲ ﻭﻫﻮ ﻳﻐﻤﺰ ﻟﻪ اﺫﻫﺐ
ﻭﺍﺣﻀﺮﻫﺎ ﺣﺎﻻ . .
ﻭﺳﻴﻨﺘﻈﺮﻙ ﺟﺤﺎ ﻋﻨﺪﻱ ﺣﺘﻰ
ﺗﺤﻀﺮﻫﺎ، ﻓﺬﻫﺐ ﺍﻟﺮﺟﻞ ﻭﺟﻠﺲ ﺟﺤﺎ ﻓﻲ
ﻣﺠﻠﺲ ﺍﻟﻘﺎﺿﻲ ﻳﻨﺘﻈﺮ ﻏﺮﻳﻤﻪ ﻟﻴﺤﻀﺮ ﺍﻟﻤﺎﻝ
. .
ﻭﻟﻜﻦ ﻃﺎﻝ ﺍﻹﻧﺘﻈﺎﺭ . .
ﻭﻣﺮﺕ ﺍﻟﺴﺎﻋﺎﺕ ﻭﻟﻢ ﻳﺤﻀﺮ ﺍﻟﺮﺟﻞ . .
ﻓﻔﻬﻢ ﺟﺤﺎ ﺍﻟﺨﺪﻋﺔ . .ﺧﺼﻮﺻﺎ ﺃﻧﻪ ﻛﺎﻥ ﻳﺒﺤﺚ
ﻋﻦ ﺗﻔﺴﻴﺮﺍ ﻹﺣﺪﻯ ﺍﻟﻐﻤﺰﺍﺕ ﺍﻟﺘﻲ ﻭﺟﻬﻬﺎ
ﺍﻟﻘﺎﺿﻲ ﻟﻐﺮﻳﻤﻪ . .
ﻓﻤﺎﺫﺍ ﻓﻌﻞ ﺟﺤﺎ؟
.. ﻗﺎﻡ ﻭﺗﻮﺟﻪ ﺇﻟﻰ ﺍﻟﻘﺎﺿﻲ ﻭﺻﻔﻌﻪ ﻋﻠﻰ ﺧﺪﻩ
ﺻﻔﻌﺔ طارت من شدتها ﻋﻤﺎﻣﺘﻪ ..
ﻭﻗﺎﻝ ﻟﻪ: ﺇﺫﺍ ﺃﺣﻀﺮ ﻏﺮﻳﻤﻲ ﺃﻟـ20 ﺩﻳﻨﺎﺭﺍ ﻓﻬﻲ
ﻟﻚ.😂 عرض أقل

اضحك الدنيا لسع بخير ياصديقي 🤣🤣♥

البداية 🎧♥

عندي انا كنت في إمبراطورية ((««نويشفانشتاين»»))

واول ما دخلت شوفت ست كانت جميلة جدا وطويلة شوية وباين في عنيها الحب وحنان اول ما شوفتها قلبي وقع في رجليا عنيا نزلت دموع لوحدها وهي بدأت الكلام وقالت!!!!!!!!

سيمون: انن ااتت انت ابني

انا بدموع: انتي امي

وجات تجري عليا وحضنتني جامد وانا كنت بصراحه مبسوط اوي معها اول مره احس احساس لام والحنان ده والحب كلها محبتش ابان اني الومها او اعاتبها لانها مالهش زنب في كل اللي بيحصل هي بس ضحيه في الموضوع وخسرت ابنها كل الفترة دي وده غصب عنها

امي بتبوسني في كل حته فياا وكنت عنيها بتلمع اوي وقالت

امي: اخيرا اخيرا شوفتك ياروح قلبي انت وحشتني اووي أوي وحضنتني تاني
وأنا كنت مبسوط جدا و اول مره احس بالامان من غير خوف وكاني تغيرت 120درجة وععيني رجعت لمعت من تاني

أمي: مش هتبعد عني تاني صح

انا كنت ماسك ايدها وبوسها وقالت

انا: اوعدك ياست الكل اني هكون معكي لحد آخر يوم في حياتي

حضنتني وقالت: يجعل يومي قبل يومك ياقلب امك ميحرمنيش منك

وهنا اتكلم تحتمس وقاااال

تحتمس بزعل: مافيش شوية حنيه اااللي ابوك كمان ودمع

وأنا بصراحه كنت خلاص علي اخري وكنت مديق منها اوي بس قلبي ابنكلب ضعيف ما ستحملتش وضعفت قدم حنان لاب ولا ام

وجريت وحضنتها وبدموع

بدا الكلام بدموع تحتمس: سامحني ياحبيبي كل االلي حصل واللى بيحصل غصب عننا كل حاجه مكتوبه ولزم تتعمل وانت لزم تواجه مصيرك وأنا وثق فيك إنك هتكون قد المسوالية اللي تحتط عليك

أنا: اوعدك بكده

تحتمس: سمير ابعت في لكل اللي إمبراطورية رساااالتي في كل انحاء اللي إمبراطورية والممالك

الرسالة

الملك تحتمس الثالث ابن الملك تحتمس الثاني يامر جميع اااللممالك وجميع اااللملوك وابنهمااا وشعبهم الحضور بعد ساعات قليله في قصر االلي امبراطور عشان يتعرفو علي االلي وريث عرش إمبراطورية نويشفانشتاين العظيمه ابن الملك تحتمس الثاني والملكة سيمون وبامر الملك تحتمس الثاني يطلب الجميع االلحضور

مع تحيات الملك تحتمس الثاني يترك لكم سلامها

ارسل ذلك الخطااب فور ياسمير وطلب من قائد الجيش يجهز قاعة لاجتماعات فور عوز االلي إمبراطورية كلها تعرف ان الوريث وصل عوز جميع الشعب يحضر وزع الهدايا وزع الدهب والماس ارسل الطعام الكل فقير عوز اليوم ده يتكتب في التاريخ مفهوم

سمير: امر مولاي ينفذا فور

وبعد خروج سمير كنت قاعد فرحان مع ابويا وامي كأن احساس حلو جدا انك تشوف اهلك بعد عمر كامل وتحس انك مهم كده عندهم عكس ما انت كنت فاكر

بعد نص ساعه كان سمير طلب الدخول وسمح لها الملك بدخول

سمير: مولاي الملك كل اللي إمبراطورية وصلها خبر وصول لامير كريشنا ورسالتك كمان

تحتمس: كريشنا احنا هنا عندنا 6ممالك مختلفة اكيد سمير قالك عليهم هم
مملكة حضرموت
مملكة تدمر
مملكة الحضر
مملكة الحجاز
مملكة الأنباط
مملكة أوسان

وكل مملكة من دول بيحكمها ملك سمير هيعرفك عليهم

انا: تمام
سمير: انت عارف صح وفاكر المجموعة اللي كانت معك صح؟؟

انا: تقصد مين

سمير: اسمع بس من غير صدمه عشان هتصدم حرفينا

ملك مملكة حضرموت. هو فارس الموت وزوجتها الملكة نرمين

انا بصدمه: خخخخخخخخخ احااااا انت بتقول اي انت بتهزر صح

سمير: اهدا بس واسمع

ملك مملكة تدمر هو الملقب بي قاتل الشياطين وزوجتها الملكة جيرمين

وملك مملكة الحضر هو البطل الخارق العظيم الظل الملك بلينك وزوجتها الملكة ريمان

وملك مملكة الحجاز الملك العظيم الملقب ب المخادع
الملك تالتر وزوجتها الملكة نفين

وملك مملكة لأ نباط الملكة العظيمه نسرين الملقبة بساحرة لاحلام ولست متزوجة لانها ورثت الملك من ابيها قبل اعوام قليل

بيني وبينك يلل بتقرأ انا كنت معجب جدا ب نسرين كانت وتكهه زي ماقال الكتاب 🤣

وملك مملكة اوسان الملك تاركاس االملقب بتار الملك العظيم من اعظم ملوك إمبراطورية نويشفانشتاين العظيمه ولست متزوج بسبب خيانة زوجتها له قبل اعوم وسنين فااتت ومن وقتها لايثق في اي امرة

أنا مصدوم: انا كل يوم بتصدم اكتر من اللي قبلها طيب وأنت خلفيت اهلك اي بضحك

سمير: لا انا خلفيتي زي ما انت عارف قبل كده مستشار الملك

أنا: وهارلي وجيسون اي نظامهم

سمير: هارلي وجيسون واللي الشخص اااللي انت انقذتها من عبدات شان اااللي هوو جوناس الثلاثي ده يعتبر اقوي ثلاثي موجود في مملكة نويشفانشتاين وبعتبر هم اقوي محاربين ولست ملوك رفضو الملك وقدمو كل حياتهم في خدمة اللي امبراطور واللي إمبراطورية

أنا ؛: امممم تمام اوي في حاجه تاني ولا كده قولت كل حاجه

سمير بيضحك: لا كده قولت كل حاجه

انا بهزر وضحك: طب غور شوف شغلك لم عوزك هجيبك

وضحكو كلهم وقال

سمير: حسابك بعدين عشان انت هنا بس في حامية الملك والملكة بس هنفخك هتروح مني فين
بعد اذن مولاي الملك وخرج

الملك تحتمس بيضحك: براحه علي سمير شويه

الملكة سيمون: ابنك طالع ليك اوى كل تصرفاتها تشبهك

انا: بقلك اي ياعم تحتمس متروح تشوف ورك اي وتسيبني مع الوتكه دي عشان وحشني موت

ضربني علي قافية بضحك وقال اسمها امك فاهم امك
والملكه كانت بتضحك جامد

وفضلت معها تقريباً ساعتين انا وهيا نتكلم وعرفتها كل حاجه عن عادل ومي واميرة وروجي وكانت مرحبها جدا بيهم ولم سمعت اسم اميرة تبسطت جامدوفرحت جدا وقالت

الملكة سيمون: اطلع اختار غرفة وارتاح فيها لحد مابعتلك حد علي لاحتفال يندهلك

وفعلا فضلت ادور علي غرفه القصر كلها غرف تقريباً 🤣🤣واخير جمعت غرافه كبيرة جدا وفيها بدل الحمام اتنين وفيها أجهزة حديثها وكل حاجة انت توقعها موجوده

وترميت علي السرير ونمت وبدات ااتكلم مع نفسي
....

انا- بتمني بجد لو الزمن يرجع .....

نفسي= يعني لو رجع بيك الزمن هتعمل ايه ؟

انا - هغير قرارات كتير خدتها في حياتي عشان فهمت الحقيقة متأخر ..

نفسي= ايه اللي فهمته متأخر؟

انا- فهمت ان في ناس مجرد معرفتهم هتاخد من قيمتك و عمرك و روحك و ناس تانية كان كبيرهم يفضلو شايفينك من بعيد و مايستهلوش شرف انهم يعرفوك حتي و للأسف انت اللي دخلتهم حياتك بأيدك ..
فهمت ان اختياراتك المتسرعة اللي ماحكمتش فيها عقلك وغلبتك العاطفة فيها ممكن يتبني عليها عمرك اللي جاي كله و شكل حياتك هتمشي ازاي ..
استوعبت ان في حاجات كتير ماكنش ينفع اتنازل فيها و اجي علي نفسي عشان محدش قدرها في الاخر واديني عايش بدفع تمنها ..

نفسي= طيب ماحنا فيها غير كل حاجة مش مريحاك دلؤقتي ..

انا - منا قولتلك الوقت اتأخر خلاص .. وبقيت للأسف عايش وسط ناس و حياة ووضع كل يوم بيستنزف من طاقتي و روحي و بقي شبه مستحيل يتغير .

نفسي= بس مفيش حاجه تجبرك تكمل كده.. انا لو مكانك اسيب كل اللي تاعبني و امشي !

أنا - امشي !! .. ياريتها سهله كده ..وللأسف فيه فعلا اللي يجبرني اكمل كده ..
انا هقولك حاجه .. عارف اما رجلك تغرس وماتبقاش قادر ولا عارف تحركها و تحس انك متكتف في مكانك اهو دا اللي انا عايشه .. ساعات اختياراتك وقرارتك اللي انت خدتها زمان بتجبرك تعيش حياة بشكل معين ووضع خارج عن ارادتك بتبقي خلاص اتربطت بناس في رقبتك و اتربطت بمكان و بظروف معينة و بقي الموضوع اكبر من انك تسيبه و تمشي ..عشان لو عملت كده فعلا هتبقي في نظر الكل انت اللي الغلطان ومفيش حاجه ساعتها للأسف هتشفعلك مهما كانت مبرراتك واسبابك ..

نفسي: فعلاً معك حق انت مجبور تكمل

وهنا رحت في النوم

عند الملكه سميون والملك تحتمس

الملكة: عارف ابنك بيحب بنت مين!!!

الملك: بنت مين

الملكة: بنت علاء الدين اميرة اااللي بيربيها جمال عبد الماضي المحامي اللي شغال الحساب علاء الدين

الملك بفرحه وقام وقف: انتي بتكلمي بجد هو بيحب بنت علاء الدين اميرة

الملكة: شوفت بقا قلتلك كل حاجه هتجي. بسهوالها بس المشكله لزم يتعرفو علي بعض وياريت لو كريشنا يقدر يفكر اميرة بحياتها السابقة وهو كمان يقدر يفتكر وقتها كل المشاكل دي هتحل

الملك: كل حاجه هتجي مع الوقت

عند علاء الدين كان قاعد مع ابوها الملك ليونيل

الونيل: عملت اي مع شان

علاء الدين: انا قدرات اصنع شخص شبيها شأن ولم شان هرب وقبل مايوصل عند قائد جيش الظلام كنت وصلت قدمها وعملت سحر التحول وقدرت احبسها في غرافه السحاب وكمان الشخص اللي مصنوع من مواد سحرية قدر يتقن شخصية شان بظبت وهو اكيد بيسجل كل حاجه بتحصل وده هيسهل جدا علينا مواجهتم

ليونيل بفخر: عاش عليك عاش يبطل

وهنااا عزيزي القراءة نعرف لي شان لم دخل عند ملك جيش الظلام كان بيضحك وبيبص اللمكان كانها بيحفظها وونظرتها بتقول لنا عوده مره اخري وبكد برضو نفهم ان الشخص ده مش شان وده شخص مصنوع من مواد سحرية ودي يعتبر مهمتها ويتاره اي اللي مخبيهااا تاني عننا علاء الدين تعالو معياا نكمل أحدث القصة واكيد مع الوقت هنفهم اي علاقتهم بعض

عند فارس ونرمين في مملكة حضرموت

قائد الجيش: هي دي رسالة مولاي الملك ياسيدي

فارس: روح انت بقا

فارس بيضحك: اخير ياكريشنا وصلت

نرمين: انا مبسوطه جدا انها أخيرا رجع تاني بس هيتصدم اووي لم يعرف حقيقتنا اي بضحك

فارس بيضحك جامد: هههههههههه معكي حق كريشنا هيتصدم جدا بس انا بحبها اوي وهكون ديما معها عشان هو بيفكر صح وعارف هو بيعمل اي كريشنا مش سهل بس هو عوز يفهم كل حاجه قبل ما يعمل حاجه وده يثبت انها شخص ذكي جدا

نرمين: كلامك صح جدا كريشنا هيكون امبراطور عظيم الشعبها

في القصر عندي

الملكة سيمون بتندها علي وحدها من خدام المملكة

الملكة: يا انيته

انيته : نعم مولاتي

الملكة: اطلعي اندهي لامير كريشنا
انيته: امرك مولاتي

جات عندي وخبطت علي الباب بس انا كنت نايم تقريباً وكان زبي باين جدا من علي الهدوم وضح بشكل مغري

واول ما دخلت انيته تصحيني شافت زبي وعضت شافيفها وقالت مولاي لامير الملكة منتظرك تحت مع الملك
وأنا بدات افتح عيني بس احاااااا حخخخخخخخ اي ده ملكه جمال جسم اي وملامح اي وعيون اي وصدر اي وجسمها وضح من لبسهااا انهااا ملكه جمال حرفينا بس الملكة سيمون اجمل منها بكتير

ااول ماشوفتها تنحت في جمالها وهي تنحت في شكل زبي اللي كبر عن اللي اول بكتير وضح بشكل كبير وفاتحها بقهاا ومنبهرها وانا في لحظه بصيت عليها ولحظت انها مركزه معيا ورحت شديتها علي السرير وخدتها في بوسه وندمجت معيا ومسكت بيدها زبي من علي الهدوم وقالت

انيته: امممم كافية الملكة منتظرها تحت اوعدك هنكمل بعدين انا اصلا لزم اجرب العملاق ده هموت عليهاا

وسبتها فعلا وهيا فضلت ماسكهه زبي

أنا: طيب انزلي واحصلك وخليكي عند وعدك انتي اسمك ايه

انتيه: اسمي انيته

انا: اسم فاجر زيك بضحك وطلعت وهي بتهز في طيزها وبتغريني وقالت

انيته: هيجمعني بيك سرير ونشوف مين اللي بيتكلم ويعمل فعل وخرجت بسرعه

وإنا بصراحه عجبتني اوي ودخلت دماغي واتكيفت منها كمان وقلت الحظ بدا يلعب معك ياد 🤣🤣

وصحيت ولبست ونزلت تحت

لقيت ابويا وامي بيقولو موعد وصول الملوك قرب انت جاهز

انا: اكيد جاهز

في مكان في مملكة الظلام في ساحة التدريب كانت عملاقة فعلاً والجيش بيتدرب كلها

في مجموعة بتدرب بسيوف
ومجموعة بتدرب برمح
ومجموعة بتدرب بسهام

ومجموعة جبارة واقوي مجموعة تقريباً شكلهم مرعب وسود كلهم بيتدربو بي المطراقة و حاجات عامله زي الشوك حديد برضو علي شكل مطراقة وباين انهم بلا رحمة فعلا

وشان كان مع القائد باك
بيتدربو بس تقريباً شان كان مركز جدا مع الجنود وبرضو مركز مع باك لدرجه مش هتعرف تفرق اذا بيبص هنا ولا هناك ازاي؟ بيعمل كده هنعرف اكيد مع الوقت

شان: هو الملك ناوي يدمر اللي إمبراطورية ويرجع يحكم العالم من تانى صح

باك: لسع هو طلب اننا نتدرب ونستعد الملك بيخطط وينفذا فاجاة بس خليك متاكد انها مش هيسكت علي اللي حصلك وهو فعلاً ناوي علي شر

شان: الملك اول مره اشوفو بس حسيت اني شوفتها قبل كده؟

باك: هههههههههه هتفهم كل حاجه بعدين ههههههه ههههههه ههههه بصوت عالي ورجع التدريب مره اخرى

نرجع في إمبراطورية نويشفانشتاين

كان الكل مستعد وجاهز وكان شكل القصر خيالي جدا وروعة من شكل الزينها االلي موجوده فيها وتقريبا القصر مالوش اخر

وبعد ساعه كان الكل وصل في قاعة لاجتماعات وكانها نادي كورة بظبت كبيره بشكل مش طبيعي ووشكلها زي النادي بظبت لكن في 6 كراسي شكلهم من الذهب وره كل كرسي تقريبا 10 ما قعاد وجنب كل كرسي فيها كرسي كامل من اللي الماس يعني الذهب الملك والماس اللي الملكة زوجت الملك واللي 10كراسي لي أولاد الملك و مجلس مملكتها
لكن في لا امام كان في عرش ملكي كبير جدا وعالي فشخ وكلها من الذهب والماس وعليها رمز ⚔️السفين كده وده مقعد اللي امبراطور تحتمس وجنب منها مقعد الملكة سيمون وكان مقعدهاا ممميز جدا وشكلها كامل من الماس وفي مستوي عرش الملك وكان في تحت منهم ماقعد كثيرا ودول يعتبر اللي مجلس اللي إمبراطورية وقائد الجيش والمحاربين العظماء

وفي كان عرش ملكي شكلها فخم بصراحه موجود تحت الملك والملكة بس في النص بينهم وده يعتبر الوريث كريشنا وهنا

بدا دخول الشعب
وبعد دخول الشعب كامل

حارس البوابة قال يتفضل يدخل&!!!!!!!!

اللقاء في الجزء الجاي مع المدعكهه ولاثاره احبكم 🎧🤗

الجزء السابع

اهلا وسهلا بيكم في الجزء السابع من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثانية 🧸🤦🏻‍♂️♥

المقدمة 🧸🎧

بعد فترة اكتئاب صعبة ، قررت حاجة مع نفسي ريحتني جدا : أنا زعلي غالي اوي..
مينفعش زعلي يبقى رخيص بيتوزع على اللي يسوى واللي ميسواش..
مش أي حد يستحق أزعل بسببه، مش أي حد يستحق اهتمام مني أساسًا لدرجة إني أزعل..
مش كل شخص بيمر في حياتي يستحق مني نفسيًا مساحة توصلني للحزن على تصرف خسيس أو قلة أصل منه ، اللي لاحظته إن خفض التوقعات في البشر صاحبه جوايا تعلّق شديد ويقين في رحمة **** وكرمه..
كأن عشمي في البشر اتحول لطاقة عشم وتسليم وطمع في كرم ****..
وكمان الزعل زي المحبة، قيمته في نُدرته، وفي كونه غالي ومُصان.. ويظل العشم في **** هو الرهان الوحيد المضمون في حياتنا القاسية دي..
"‏بلاش يبقي زعلك قريب و سهل ومن أبسط حاجة ومن أى حد، إختار عدوك زى ما بتختار صديقك..
مش أى حد كده ينفع يبقى إسمه مزعلك و يأثر عليك بالسلب ، ماتدخلش معارك مجانية مع حد ميسواش..
إشتري دماغك وحطه فى حجمه الطبيعي..
خلى زعلك شرف مش أى حد ينوله..
طول ما إنت سهل تتراضي و زعلك مش غالي " هيزعلوك ؟ "♥🧸

البداية ⚔️♥

كان الكل مستعد وجاهز وكان شكل القصر خيالي جدا وروعة من شكل الزينها االلي موجوده فيها وتقريبا القصر مالوش اخر

وبعد ساعه كان الكل وصل في قاعة لاجتماعات وكانها نادي كورة بظبت كبيره بشكل مش طبيعي ووشكلها زي النادي بظبت لكن في 6 كراسي شكلهم من الذهب وره كل كرسي تقريبا 10 ما قعاد وجنب كل كرسي فيها كرسي كامل من اللي الماس يعني الذهب الملك والماس اللي الملكة زوجت الملك واللي 10كراسي لي أولاد الملك و مجلس مملكتها
لكن في لا امام كان في عرش ملكي كبير جدا وعالي فشخ وكلها من الذهب والماس وعليها رمز ⚔️السفين كده وده مقعد اللي امبراطور تحتمس وجنب منها مقعد الملكة سيمون وكان مقعدهاا ممميز جدا وشكلها كامل من الماس وفي مستوي عرش الملك وكان في تحت منهم ماقعد كثيرا ودول يعتبر اللي مجلس اللي إمبراطورية وقائد الجيش والمحاربين العظماء

وفي كان عرش ملكي شكلها فخم بصراحه موجود تحت الملك والملكة بس في النص بينهم وده يعتبر الوريث كريشنا وهنا

بدا دخول الشعب
وبعد دخول الشعب كامل

حارس البوابة قال يتفضل يدخل: ملك مملكة اوسان الملك تاركاس االملقب بتار الملك العظيم من اعظم ملوك إمبراطورية نويشفانشتاين العظيمه ومجلس مملكتها

وفعلا دخل تار بشكلها العظيم وهيبتها واكيد انتو عارفين وصف كل اللملوك وكان معها مجلس مملكتها
وكان الشعب بيسقف جامد

حارس البوابة يتفضل يدخل: ملك مملكة الحجاز الملك العظيم الملقب ب المخادع
الملك تالتر وزوجتها الملكة نفين ومجلس مملكتها

حارس البوابة يتفضل يدخل: ملك مملكة الحضر هو البطل الخارق العظيم الظل الملك بلينك وزوجتها الملكة ريمان ومجلس مملكتها

وكان مع كل ملك يدخل الشعب يثير الجدل بصوتها المرتفع وتصفيق

حارس البوابة يتفضل يدخل: ملك مملكة لأ نباط الملكة العظيمه نسرين الملقبة بساحرة لاحلام ومجلس مملكتها

حارس البوابة يتفضل يدخل: ملك مملكة تدمر هو الملقب بي قاتل الشياطين وزوجتها الملكة جيرمين
ومجلس مملكتها

حارس البوابة يتفضل يدخل : الملك العظيم فارس الموت وزوجتها الملكة نرمين ومجلس مملكتها

حارس البوابة يتفضل يدخل: المحارب الشجاع هارلي هوين
حارس البوابة يتفضل يدخل: المحارب الشجاع جيسون ديزلي

وهنا حارس البوابة قال بصوت عالي فشخ : وهنا يتفضل بالدخول اللي امبراطور العظيم اعظم امبراطور في التاريخ اللي امبراطور العظيم تحتمس الثالث ابن اللي امبراطور العظيم تحتمس الثاني وزجتها الملكه العظيمه تي اللملقبة بالملكة سيمون طبيبة الفقراء

وهنا الشعب بيصقف بحراره. والكل كان وقف ومستني دخول الأمير كريشنا والشعب كان بيقول

شخص من الشعب: تتوقع شكلها اي هيكون قوي زي ابوها وجدها ولا هيكون عادي

شخص تاني: تقريباً هيكون زي ابوها مستحيل يكون عادي بس نتمني من القدير يكون طيب وبيحب الخير عكس ابوها

شخص تالت: اسكتو لو حد سمعكم هيقتلكم

عند فارس بيتكلم مع تار

فارس: هو كريشنا من امتا هنا

تار: تقريباً كده من كام يوم

فارس: وهيكمل هنا ولا هيرجع تاني العالم الخارجي

تار: القرار ده هو بس اللي يعرفها خلينا نشوف هيحصل اي

فارس: معك حق

حارس البوابة بصوت عالي فشخ وهنا: يدخل لامير العظيم ابن اللي امبراطور العظيم تحتمس الثالث يتفضل بالدخول

وهنا انا دخلت وسط الجميع وكنت مصدوم حرفينا من شكل المكان وسع بشكل جبارة وشكل المكان تحفه فنيه والكل بصوت عالي بيقول

يعيش الأمير كريشنا يعيش الأمير كريشنا يعيش الأمير كريشنا يعيش الأمير كريشنا يعيش الأمير كريشنا يعيش الأمير كريشنا يعيش الأمير كريشنا

وعند الملوك كلهم كانو فرحانين ومبسوطين جامد بوجودي ودها كان باين في عنيهم
وقبل ما اقعد في مكاني رحت اسلم على الملوك عشان بجد كانو وحشني جدا

عند الملك فارس ونرمين

انا: اوسخ من انجبت البشرية

فارس بيضحك: تع في حضنك اخوك وسيبك من الهري ده

ونا هنا ضحكت وحضنتها وأنا فرحان

وسلمت على نرمين بحضن كمان وقولتلها

أنا: انا قلت الجمال ده كله مش هيروح لحد غير فارس وكنت عارف كده من اول ما بدات اتدرب معكم وكنت ملاحظ علاقتكم دي ياااوسااااخ

وهنا قعدو يضحكو عليا وعلي طريقتي

وسملت علي كل الملوك بااحضاااان واعتاب وضحك ورجعت قعدت علي العرش اللي كنت مبهور بيهاا حرفينا من جماله

عند الشعب
شخص 1:باين انها قوي

شخص 2:شكلها هيكون اصعب من ابوها ما فيش امل

شخص عجوز: ههههههه ده هو اللي هينهي ظلم ابوها ده المنتظر ده العظيم ده اللي رجع من الماضي وهيغير كل حاجه كل حاجه ههههههه

شخص 4:ده شكلها مجنون

شخص 3عجوز: أنا مش مجنون بكرا اثبتلك كلامي

عندي انا كنت قاعد بس مبهور من شكل العظمه اللي انا قاعد فيها وفي دماغي الف سوال بس قلت كسمها في طيزهاا عادي علي رأي جدي مازن
🤣🤣🤣🤣

بدأ الحوار الملك تحتمس

الملك تحتمس: مرحبا بكم جميعا
اكيد كلكم في الف سؤال في دماغكم انا جمعتكم نهارده عشان اعرفكم علي ابني لامير كريشنا الملقب بكريش

اناااا بصيت ليي ابويا بصدمه كريش هو عرف منين لاسم ده محدش يعرفها غير انا وفارس

وبصيت علي فارس حسيتهاا مصدوم هو كمان وعملي حركه بدماغه فهمت معانها انها مش هو اللي قال لي ابويا

طيب مين دي اسم انا عملتها خفييي لي هو يستخدمها لييييي وأنا متعصب

والملك بص عليا وشاف في عنيا الشر وال عصبيها

وكمل كلامها قال

ونهاردة هعلن قدمكم جميعنا ان إبني الأمير كريشنا الملقب بكريش هو وريث إمبراطورية نويشفانشتاين العظيمة

والشعب قال: يعيش الملك يعيش الملك يعيش الملك يعيش الملك يعيش الأمير كريشنا يعيش الأمير كريشنا يعيش الأمير كريشنا يعيش الأمير

بصوت جامد فشخ هز المملكة كلها والكل كان وقف فرحان وأنا طلعت ومشيت وأنا مديق عشان ماعملش ليا حساب واستاذان مني عشان يقول إسم الخفي بتعي
عشان انا كان في بالي أستخدم لاسم في حاجات خير كتيره بس هو كد بوظ كل مخططتتي وسيتهم وطلعت علي غرافتي علي طول

الملكه تي: انت عملت كده ليه ينفع اهو اتعصب ومشي

تحتمس: هتفهمي كل حاجه بعدين روحي هديّة شوية

الملكه مشيت وهي متعصبة عشاني

الملك تحتمس: ل سمير أمر الجميع بالمغادرة يفضل بس الملوك

وفعلا سمير فضي المكان كلها وبقي بس الملوك

فارس بعصبية: انت بتعمل كده ليه نفسي افهم كلنا مبسوطين لي لزم تخرب فرحتنا انت اي نفسي افهمممم قلبك ده اي

تحتمس؛: فارس. ماتنسش نفسك انت وقف قدم مين

نرمين بعصبية : وأنت خليك فاكر انا مين وبنت مين اوعه منصبك ينسيك ابويا يبقي مين فاهم ولا

فارس: مش معانها اني سمحلك تتحكم وتحكم تنتطط علينا لا حاسب لنفسك كويس لو حولت بس إنك تلعب بديلك انا مش هسكت وأنت عارف لو الكلام ده وصلو وانك بتحول تلعب بديلك هو هيمحيك من علي وش لارض وهيمحي تاريخك كلها فاهم

تار: اهدو ياجماعه انتو مش فاهمين قصد الملك نفهم وبعدين نحكم

تحتمس: انا مش بتهدد وكاني ما سمعتش منكم اي حاجه وهرجع اقول ماحدش يدخل بيني وبين ابني

سمير: مش كل حاجه عافيه يا فارس انت ونرمين براحه علينا شوية الملك مش بيعمل كده من نفسها

تحتمس: سمير اسكت

سمير: لا مش هسكت النهارده مش هسكت عشان انتو بجد ذودوتها جامد

فارس: تقصد اي بكلامك ده

تحتمس: مافيش حاجه يا فارس

سمير: لا فيها وفي كتير عوزين تعرفو في اي هقلكم في اي اسمعو

الملك كان عند...... ♕♡
وحصل كالاتي

علي السان الملك تحتمس

فلاش 🎬باك

تحتمس: ودي كل حاجه حصلت من وقت ما ظهرت في حيات كريشنا

الشخص المجهول: كريشنا مش سهل ذي ما انت فاكر يا تحتمس كريشنا بيعيش الدور عليكم مش أكتر

تحتمس مصدوم: تقصد اي

الشخص المجهول: كريشنا فأهم كل حاجه انت مش عارف كريشنا انه يقدر يقراء افكارك

تحتمس مصدوم!!!!!: هو وصل المستوى ده

الشخص المجهول: ويمكن أكتر كريشنا عامل دمج مع كائن فضائي وده لوحدو اقوي منك ومش اي كائن ده ابن اقوي كائن في الفضاء الخارجي وعندها كل القدرات اللي انت طول تاريخك تمني يكون عندك نصها
وغير دمج الماسة الخلود وغير دمج سيف الموت وغير كمان مساعدة الجنية بنت أكبر ساحر في عالم الجن الملك رمسيس الثاني يعني ابنك مش سهل ابنك بس بيفهم ابنك أقل حاجه ممكن تغضبها واقل حاجه ممكن تعصبها ابنك لم بيكون متصعب القوة بتعتها بتذيد بشكل كبير ومش طبيعي ابنك عايش بروح لامير السابق كريشنا العظيم وعشان كده خليتك تسميها نفس لاسم وده لم يعرف حقيقتها وقتها ما فيش حاجه هتوقف في طريق كريشنا اي حاجه هتوقف في طريق كريشنا هتكون منتهية فاهم منتهية!!!!!!!

تحتمس مصدوم:
انا كنت بسمع وخايف جدا هو بيقول حاجات صعبه جدا ومخيفه ليا ومهمه جدا وكمان كنت مصدوم ومش فاهم ايي علاقه كريشنا بكل ده وازي في سنها ده قدر يعمل كل ده وليييي بيخفي دده وده كان اصعب يوم في حياتي!!!!!!وكملت معها وانا متوتر جدا وخايف

تحتمس: تقصد إن كريشنا اقوي منك ومني!!!!!!

الشخص المجهول: منك أنت ايو ام انا لسع ما وصلش نص قوتي كريشنا لزم يكون موجود عندي في أقرب وقت واللي ممكن مايعرفش يسيطر علي قوتها ويموت أو يتحول الروح شريره واحنا مش عوزين كده

تحتمس: مطلوب مني اعمل ايه!!!!!!!

الشخص المجهول!!: تعصب كريشنا في كل مره تحسها فيها مبسوط عشان ده بيذيد قوتها بشكل كبير ومش طبيعي جدا وكده ابنك بيسترد كل قوتها ووقت ما يكون زعلان او مديق او متعصب وأنت مطلوب منك تعمل كل ده!!!!!!!!!!!!!!

نرجع من فلاش باك ⚔️

سمير: ودي كل حاجه حصلت يافارس انت ونرمين

نرمين: تقصد ابويا هو اللي قال كده

تحتمس: فعلاً يابنتي ابوكي االلي قال كل الكلام ده

نرمين: وبنت الملك رمسيس الثاني بنفسها موجودة مع كريشنا دي!!!؟؟؟

تحتمس: ده حقيقي

فارس: كده انت بتستغل كريشنا وده مش عدل

تحتمس: لو في حل تاني قول انا هسمعك

فارس!!!!!!!؟؟؟ ساكت

تحتمس: وانتي عندك حل تاني يا نرمين

نرمين!!!!!!!! ساكته

تحتمس: حد فيكم عندها حل غير ده

الكل!!!!!!!!!! ساكت

تحتمس: يبقا الكل يسمع وينفذا وبس ولم يكون معكم الحل تعالو اتكلمو كل وحد علي مملكته

فعلاً كل واحد رجع مملكته والملك تحتمس قاعد هو وسمير بيبصو لبعض وبيضحكو!!!!! عوزين نفهم سر ضحكتهم بس هنفهم بعدين

عندي انا كنت في الغرافة قاعد متعصب جدا وحاسس ان جسمي ييطلع نار وفاجاة ظهرت عندي روجي الجنية

روجي شافتني كده ومسكتني بسرعة واختفت بيااا وظهرنا في مكان كلها عبارة عن سطح فوق لارض والمكان وسع جدا وشكلها مرعب وحاسس انن قريبين جدا من القمر وهنا انا جسمى بدا يسخن جامد وبدات اتحول الشخص المقنع وبص علي روجي كانت تحولت لشخص تاني خالص يرعب بجنحه وبطير وطويلة فشخ وليها ديل وشكل جسمها حلو بس وشها يرعب حرفينا وبتحول تعمل علي سحر وأنا كنت مش قادر استحمل القوة اللي طالعه مني كانت ناررررر وحسيت اني شخص تاني خالص وهنا تصعب بدااااات اطير في الجووو ورحت ناحيت روجي ولسع هضربها لقيتها ضرربتني جامد وبعداتت عنهاا جامد وبسرعة كبيره كان في وشي وضربتني تاني وانا بقيت بموت من الوجع وصوتي بقي عالي فشخ بتوجع

وتعصبت جامد فشخ وهي وقفها بتضحك وحسيت بقوة قريبا مني غير نرمين وضل شخصين بيراقبو اللي بيحصل وانا ما كنتش مركز غير علي روجي اللي اول مره من اول ما طلعت تتكلم وتقول

روجي: ضعيف جدا كنت فكرك اقوي من كده

انا: شوفي انتي عامله ازاي قواتك اييي ولي أصلا جبتيني هنا

روجي: انا لوسبتك شوية بس تحت كنت هتموت أنت وللي في القصر عشان قواتك تثرابت وانا حسيت بيك وكويس جدا اني الحقت انشط جسمك ولا زمانك انت وكل العائلة ميتين

انا مصدوم: بصي انا حاسس بكل حاجه بس مش عارف استخدمهاا اززي

روجي: انت اقوي مني وتقدر تكسبني بس اوثق في نفسك اولآ ثانيا ركز مع حركاتك ثالث استخدم قدرات

انا: اي هي قدراتي

ولسع هتكلم فاجاة لقيت نرمين مرات فارس ظهرت وبتوتر قالت

نرمين: هو أنت اللي قواتك كانت متسربهااا

روجي: ايو حقيقي الحقتها علي اخر لحظه

أنا مصدوم: خحخخخخخخخ احا هو انتو تعرفو بعض وبعدين انتي جيتي هنااا ازي

نرمين وروجي بيضحكو

روجي: انت عبيط مش نرمين جنيه زيي يبني وكمان بتحول زيي كده

وفاجاة نرمين فعلاً تحولت وبقي شكلها زي روجي بجناحه وديل وشكلها احلا من روجي

وكمان هي اكيد حست بقواتك عشان كده هي هنا

أنا: ايو تمام بس تعرفو بعض ازاي؟

نرمين: دي صديقتي المفضلة

روجي: انا ونرمين اصحاب من زمان اوى من 500الف سنة

انا: هههخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ احااااااااا احااااااااا كسم حياتي انتي عارفة بتقولي كام سنة

نرمين وروجي فطسووو علي نفسهم من الضحك

أنا: بتضحكووو كسم كده امال سنكم كام سنة علي كده

نرمين: انا لسع صغيرة800الف سنة بس لسع في عز شبابي

انا: خخخخخخخخخ احاااااا كل ده وعز شبابك امال انتييي كام سنة انتي كمان

روجي: امممم انا برضو مش كبيره في سن الشباب مليون و400الف سنة

انا كان هيغمي عليا من الارقام دي اللي كان اخري اسمعهااااا بسسس في الفلوس مليون اتنين مليوم بس سن احححححححححااااا كبيره بصوت بهجت صبري 🤣🤣🤣

نرمين: انت مصدوم

أنا: انا مين قال كده لا عادي خالص و**** انا مش مصدوم انا بس بفكر إن يعتبر اي بنسبالكم

نرمين وروجي ييموتو من الضحك

نرمين: انت يعتبر بنسبالي *** مولد من 20سنة

انا بشخرهه كبيره فشخ: يعنى كده 20سنة عندكم ***

روجي: ده حقيقي

أنا: انا بصراحه خايف منكم هتمعلو فيا ايييي

نرمين: امممممم اي رايك يا روجي

روجي: امممممم فعلاً موفقه

نرمين: يلا

انا بجري منهم: حرم عليكم بتعملوووووووو اييي معندكمش اخوات شباب وبقيت بختفي وظهر في اماكن بعيدة بس فاجاة ببص لقيت نرمين وروجي بيبصو في مكان ومصدومين ولسع هبص علي المكان لقيت شخص اول ما شوفتها اتصدمت واتسمرت مكاني

ونرمين بصوت مدبوح بتقول:!!!؟؟؟

هنا انتهى الجزء السابع اللقاء في الجزء الثامن ♥⚔️

يلا بينا المقدمة

- انا لو طلبت منك نرجع لبعض تاني هتوافقي صح.؟!
= أوافق لـيه .!!
- مــش أنتـي بتحبينــي .!!
= كنت
- لأ اللي بيحب حد ميقــدرش يكرهه
= و مين قالك اني كرهتك ، الكره احساس وانا مبقتش احس ناحيتك بأي حاجه ..
- يعنـي مبقاش ليا اي وجود ف حياتك .!!
= انت اللي طلبت وكنت فرحان اوي بطلبك كأنك بتتحرى من سجن وانا كنت حبساك فيه ..
- انا .؟
= ايوة انت .. لما حسستني ان الدقيقه اللي بترد عليا فيها موقفه حياتك اما كنت بشحت سؤالك اما كنت بتتعلق ف اي حجج واعذار عشان تهرب من وجودك جمبي ، لما حسستنــي إن وجــودي زي عــدمــه ف حياتك و إن مليــش لازمه و إن غيــري اهم عندك كنت بتطلــب انك تخــرج مــن حياتي بفعلك قبل ماتطلبها بلسانك ، انت طلبت و انا نفذت..
فاكر اما قولتلي هي فعلا خلصت ..
اهو من اللحظه دي انت جوايا انتهيت ..🖤

البداية ⚔️♥

نرمين: انت مصدوم

أنا: انا مين قال كده لا عادي خالص و**** انا مش مصدوم انا بس بفكر إن يعتبر اي بنسبالكم

نرمين وروجي ييموتو من الضحك

نرمين: انت يعتبر بنسبالي *** مولد من 20سنة

انا بشخرهه كبيره فشخ: يعنى كده 20سنة عندكم ***

روجي: ده حقيقي

أنا: انا بصراحه خايف منكم هتمعلو فيا ايييي

نرمين: امممممم اي رايك يا روجي

روجي: امممممم فعلاً موفقه

نرمين: يلا

انا بجري منهم: حرم عليكم بتعملوووووووو اييي معندكمش اخوات شباب وبقيت بختفي وظهر في اماكن بعيدة بس فاجاة ببص لقيت نرمين وروجي بيبصو في مكان ومصدومين ولسع هبص علي المكان لقيت شخص اول ما شوفتها اتصدمت واتسمرت مكاني

ونرمين بصوت مدبوح بتقول: باباااااااا

روجي طبيعيا جدا: عمي أنت هنا

شكل الشخص ده كبير جدا وطويل وعندها تاج فوق راسها وجنحهاا طويله وكمان عنيها حمرهاا جدا وشكلها مرعب وباين ان قوتها البدنية جامده فشخ حرفينا شكلها بنسبالي مرعب وحاسس انن شويه وهعمله علي نفسي

وبص علي روجي ونرمين لقيت نرمين بتعيط وجريت حضنت الشخص ده

وروجي عادية جدا وكانها كل يوم بتشوف الشخص ده

وكانت نرمين بتحضن الشخص علي طريقتهم

وقالت: بابا وحشتيني اوى لي مش بتجي تشوفني

الشخص المجهول: اسف يابنتي ظروف ماكاني والمسواليات اللي عليا سامحيني

نرمين: مسماحك ياحبيبي بس أنت جاي هنا مخصوص ولا كنت هنا بفعلا

الشخص المجهول بيبص عليا وقال: انا هنا بقصد

بيبص الروجي وبيقلها

الشخص المجهول: خدي بنت عمك وامشي من هنا ولو حد سالكم علي كريشنا ما حدش فيكم يعرف حاجه

روجي ونرمين بيبصو البعض و مستغرابين بس قالو حاضر واختفووووو والشخص ده بيبصلي وبيقرب مني وانا لسع مرعوب وخايف بس ركزت في عنيها وحسيت احساس غريب جدا حسيت اني اعرف الشخص ده او كلمني قبل كدا

كل ما يقرب مني احس نفس الاحساس ده

كل مكان يقرب كنت ببقي احسن من الاول ومش خايف بلعكس بصص في عنيها من غير خوف كاني عارف الشخص ده كويس

وانا واقف مركز معاها كنت بتجي مشاهد مش فاهمه بنفس لاسلوب ده بس مش وضحه كانت هتفرتق دماغي بس برضو مش واضحة

والشخص كان خلاص في وشي تمام وقال

الشخص المجهول: خايف

أنا: كنت بس دلوقتي لا حساس اني اعرفك في ذكريات في دماغي بتروح وتجي بس مش عارف افهمها

الشخص المجهول بيدمع: هتفهم كل حاجه مع الوقت المهم انك دلوقتي تدرب علي قواتك الجديده وتعرف قدراتك عشان ما تغلطش نفس الغلط بتاع النهارده وممكن تخسر حياتك وحيات كل اللي حوليك

أنا: أنت مين واسمك اي وليي كنت بتحضن نرمين؟؟؟؟

الشخص المجهول: انت عوز تعرف أنا مين صح

انا: مش عارف ليه عندي شغف قوي اعرف أنت مين

: الشخص المجهول: أنا من الجن ويعتبر ملك من ملوك الجن أنا بكون ابن ابو الجن ونرمين بتكون بنتي وروجي بنت اخويا الملك رمسيس الثاني
وأنا اسمي الملك كايا

أنا مصدوم جدا وفي نفس الوقت حاسس اني اعرف الشخص ده بس هعرفها ازاي يعني وهو مش إنسان بيقول من الجن طيب اي علاقة حياتي بجن واشمعنا انا ولي برتاح معهم أكتر من أهلي نفسهم طيب هو لي بيظهرو ليا انا واي علاقتي بيهم اشمعنا انا
كنت بفكر ومصدوم وفاجاة كايا بدأ الكلام

كايا: أنت لي ديما مستعجل لي مش عوز تسيب كل حاجه في وقتها مش يمكن كل اللي بيحصل معك يكون خير ليك بعدين؟؟؟!!!!!

أنا: خير!! هو انت بتسمي الظلم خير!! انت بتسمي اللي بيحصل ده معيا خير!!! انت بتسمي كل اللي بيعملها ابويا ده خير ليا!!! طيب هسدق كلامك وهقنع نفسي إن كل اللي بيحصل ده خير ليا تمام لحد هنا

اي علاقة الكائن الفضائي لي انا بذات اللي اختارني دون عن النااس اللي موجوده كلها

اشمعنا الماسة الخلود انا الوحيد اللي عملت دمج معيا دون عن كل العالم اللي موجوده

واشمعنا سيف الموت عمل دمج معيا ما هو كان مع شأن طول السنين دي كلها وكان بيدمر بي كل العالم اشمعنا أنا اللي عمل دمج معايا

اشمعنا انا بذات اللي تظهرلي اقوي جنيه في الجن بنت اقوي ساحر في تاريخ الجن واقدم ساحر كمان مش ده كلامك

وهنا كايا اتصدم وبان علي وشها

طبعا انت هتسال نفسك أنا ازاي عرفت كل ده
بس انا اعرفت كل حاجه لم كنت في القصر وطلعت الغرافة وامي جات وقلتلي ارجع تاني عشان الملوك تحت وما ينفعش اسيبهم كده ولزم ارجع افضل مع ابويا لحد ما الاحتفال يخلص وأنا كنت راجع بصدفه وسمعت كل حاجه قالها سمير وابويا تحتمس
وفهمت من كلامهم انك أنت اللي قولتلهم كده

كايا مصدوم: وعرفت ازي ان الشخص ده انا

انا بغرور: عشان برضو نرمين قالت

نرمين: هو ابويا اللي قال كل ده!!!

عشان كده اول ما شوفتك اتصدمت جدا بس أول ما سالتك وقولت ان نرمين بنتك انا هنا فهمت كل حاجه وكنت لزم اعصب نفسي عشان قوتي تسراب والجنية اللي بترقبني تلحقني وتجي بيا علي هنا
انت لو مافكر انك انت جاي هنا بنفسك وبراضك احب اقلك بلعكس انا اللي جيبكك هنااا وكنت لزم اعرف انت مين واعرف كل حاجه بتحصل من غير غمووض اشمعنا انا اللي ب يحصل معايا كل ده!!!!!!

كايا بيضحك جامد وبيصقف جامد فشخ وقال

كايا: بجد اهنيك من كل قلبي بجد شابووووو عاش بتحلل صح جدا
كل كلامك صح جدا ام اشمعنا أنت ولي أنت بذات دي حاجه مش بيدي أنا
هو وحد بس اللي يقدر يجوابك علي سوالك ده

اانا بغرور: مين ده اللي يقدر يجوبني قول وأنا هرحو عندها بنفسي

كايا: اللاسف ما هتقدر دلوقتي لزم تكون في كل قواتك كامله عشان بس تقدر توقف قصاد الشخص ده

أنا: تقصد مين!!!

كايا بفخر: انا اقصد الملك العظيم اقوي واعظم ساحر في التاريخ واسمها محفور في كل مكان في الوجود الملك رمسيس الثاني العظيم

انا: تقصد ابو روجي!!

كايا: ده حقيقي بس أنت هتفضل معيا هنا فترة قصيره جدا يعني 6سنين بس

أنا مصدوم: 6سنين انت عارف يعني كلامك ده انا محتاج ارجع عشان اتجوز انا وعد اميرة وكمان انا

اميرة ليا فترة كبيرة جدا ما شوفتهاش سيبني ارجع لمدّة يوم وحد واعدك هرجعلك تاني

كايا: اهدا اميرة مش موجوده في العالم الخارجي

انا تعصبت جدا: انت فاهم بتقول اي مالها اميرة

كايا: قلتلك اصبر 🤌وهتفهم كل حاجه مع الوقت إنت لي مش صابر لي مستعجل ديما كده كل حاجه هتعرفها قبل ما ترجع لارض

انا متعصب: لو حصلها حاجه مش هرررحم حد فاهم مش هرحم حد

كايا ببرود: طيب هتعمل اي!!!

انا: هقتلك هقتلك

كايا: جرب كده ونشوف

وأنا بدات اسخن واتعصب جامد فشخ وبدات اتحرك علي كايا

عند روجي ونرمين ظهرو في مملكة نويشفانشتاين

كان موجود الملك تحتمس والوزير سمير والملكة تي

سمير: حصل اي

روجي بتضحك: كل حاجه حصلت علي حسب الخطة بظبت

تحتمس فرحان: تسلم دماغك يانرمين و****

نرمين: انا في الخدمة ديما جلال الملك

تي: كده هم اللي اتنين مع بعض

روجي: حصل مولاتي

نرمين: وزمان ابنك بيتمسح بيها سطح القمر

والكل ضحك

تحتمس: مكنتش متوقع انكم بارعين في التمثيل كمان

نرمين: انا اول ما انت بعتلي كنت متوقعة ان كل ده هيحصل اول ما سمير بعتلي وكنت متوقعة كلامكم ده

فلاش باك ⚔️
كان موجود الملك تحتمس والوزير سمير والملكة تي في غرافة سرية في القصر اول كلمة قالتها الملكه تي

الملكه تي: عوزها نرمين وروجي هنا فور يا سمير

سمير: أمر مولاتي

تحتمس: تفتكري خطتك هتنجح

تي: لا بس نرمين وروجي هيعملو احلا شغل مع بعض

وبعد تقريباً لحظات وصلت روجي ومعها نرمين

نرمين: أمر مولاتي

تي: بعد ساعات هيكون في احتفال ولزم بعد لاحتفال كريشنا ياقابل ابوكي الملك كايا

نرمين: المطلوب مني مولاتي

تحتمس: طبعا هتجي انتي وفارس وكل الملوك انا هعمل حاجه في الحفلة تسير غضب كريشنا وقتها كريشنا هيسيب الاحتفال ويخرج وهتطلع خلفها الملكه تي تهديه وترجعها من تاني

في الوقت نفسها انا ها امر الجميع بمغادرة المملكة مش هيفضل غير اللملوك طبعا الكل هيكون متعصب جدا واول شخص هيبدا الكلام فارس جوزك عشان هو بيحب كريشناجدا وانتي مطلوب منك تذيدي المشكلة حماس وتهديد ومش عوز فارس ولا اي ملك يعرف حاجه مفهوم

نرمين: أمر مولاي الملك

روجي: وأنا مهمتي هتكون اي مولاي الملك

تي: كريشنا اول ما انا اقنعها يرجع تاني هيصدفكم وانتو بتهددو الملك اول ما سمير يلمح كريشنا هيقول كل حاجه حصلت مع الملك تحتمس والملك كايا في اللقاء السابق وسمير عارف هيعمل اي كويس المهم كريشنا هيسمع وهيرجع متعصب اكتر وهو هيعمل حاجه عشان قوتها تسرب وهنا دورك وصل ياروجي

روجي: امممم فهمت كلامك مولاتي كريشنا هيبقي عندها فضول يشوف الشخص اللي هو سمع عنها وعشان كده هيسرب قوتها وأنا في الوقت ده اسحبها واختفي بيها قريب من مكان الملك كايا

الملك تحتمس: برافو عليكي

نرجع من 🎬باك

عزيزي القراءة هنا نفهم لي بعد خروج الملوك من عند الملك تحتمس كان الملك تحتمس وسمير بيضحكووو 😎⚔️

نرمين: وإنا كنت متوقعة هيحصل كده

روجي: هو فعلاً احنا بنفذ اومركم بس اوعه الحكم ينسيكم انن اقوي منكم وبنقراء افكاركم بسهواله

تحتمس: احنا مش ناسين كل ده وفاهمينها كويس

نرمين: تمام بعد اذنكم هنمشي

واختفووووو

بعد كام يوم في المملكة
كان موجود الملك تحتمس وسمير

سمير: مولاي الملك في خبر مش كويس

تحتمس: قول في اااي

سمير: ملك الظلام اعلن الحرب علي المملكة

تحتمس بصدمه: انت عارف بتقول اي!!!

سمير: النهارده بعت جاسوس واعلن علي الحرب بعد سنة كامله

تحتمس: وهو ليا بيعلن قبلها كده

سمير: في رساله مكتوبها مولاي

تحتمس: مستني اي أقرأ الرساله

سمير: حاضر مولاي

الرسالة

الملك العظيم ملك مملكة الظلام الملك سوكونا جوجيتسو كايسين يتقدم ب التحيات لي ابن اخوها الملك تحتمس الثالث

يقول الملك العظيم سوكونا جوجيتسو كايسين
انها هيعلن الحرب علي إمبراطورية الملك تحتمس
وسيكون ذلك لاحتلال بعد سنة كاملة الملك العظيم سوكونا جوجيتسو كايسين يعطيكي مهلة كاملة لا تكون جاهز وهتهزم لا تنسحب وبرضو هتكون مهزوم
الملك العظيم سوكونا جوجيتسو كايسين بيوعدك بنكح جميع نساء اللي إمبراطورية قصاد عنيك انت ورجالك
لي ذلك افضل شئ لك ان تهرب مثل الكللابب لانك لا تسوي شئ قصاد الملك العظيم سوكونا جوجيتسو كايسين سوف ينكح جميع نساء العالم وهتكون فقط خادم يسلم نساء بيدها الملك العظيم سوكونا جوجيتسو كايسين وتشاهدها وهو ينكحهم امام عينيك

مع تحياتي الملك العظيم سوكونا جوجيتسو كايسين

بد الملك تحتمس يتعصب جامد فشخ وقال

تحتمس بعصبية وزعيق : اجمعلي كل الملوك هنا فوررر بسرعة

واختفي سمير من غير ولا كلمة وبعد كام ساعه كان الكل موجود في قاعة لاجتماعاات
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
وهم كا لاتي

فارس الموت وزوجتها الملكة نرمين

ملك مملكة تدمر هو الملقب بي قاتل الشياطين

ملك مملكة لأ نباط الملكة العظيمه نسرين الملقبة بساحرة لاحلام

ملك مملكة الحضر هو البطل الخارق العظيم الظل الملك بلينك

ملك مملكة الحجاز الملك العظيم الملقب ب المخادع
الملك تالتر

ملك مملكة اوسان الملك تاركاس االملقب بتار

لامير هارلي هويني

لامير جيسون

الوزير سمير

واخير الملك تحتمس

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

الملك تحتمس: انتو عارفين انتو هنا ليه

الكل: لا

تحتمس: أقرأ الرساله دى ياسمير

وبدا بقراءة الرسالة سمير ومع كل كلمة كان يثير غضب الملوك اللي كان الغضب ظهر علي وشهم وفي عيونهم

فارس بعصبية: انا مستحيل هسيبها هيشوف اسود يوم في حياتها

هارلي بعصبية: هو لزم يموت في الحرب دي

جيسون بعصبية: الموت مش حاجة هو لزم يبقي عبره للي كل الشعب القتل رحمها ليها

وهم بيتكلمو ظهر فاجاة

الملك علاء الدين

تحتمس: اهلا بيك يا علاء الدين كويس انك وفقت تجي

علاء الدين: انا عارف كل حاجه ياتحتمس

الكل: أهلا وسهلاً بيك يا ملك

علاء الدين: أهلا بيكم

تحتمس: هنعمل ايي مع الحيون ده

علاء الدين: عيش حياتك طبيعي جدا ماتقلقش من حاجه كريشنا مش هنا ومش هيرجع قبل 6سنين الفترة دي هتكون كافية انك تقضي علي شر سوكونا جوجيتسو كايسين

تحتمس: كويس جدا ودي حاجه مهمه جدا ان كريشنا مع كايا ملك الجن

والكل كان مصدوم

علاء الدين: الكل يهتم ب مملكته وشعبها لحد ما نشوف هيحصل اي في الفترة دي

والكل غادر فعلاً

في مكان ما في مملكة الظلام كان موجود شخصين هناك الملك سوكونا جوجيتسو كايسين وكان معها شخص اخر

كايسين: اي اللي حصل بعد ما وصلت رسالتي

الشخص: زاي ما انت توقعت جمعنا كلنا وكان الكل متعصب جدا بس فاجاة ظهر علاء الدين وبعد الترحيب وكلام طلب تحتمس انها يقول هيعملو اي بس رد علاء الدين كان هادئة جدا

كيسين: قال اي الزفت ده

الشخص: قال
لاء الدين: عيش حياتك طبيعي جدا ماتقلقش من حاجه كريشنا مش هنا ومش هيرجع قبل 6سنين الفترة دي هتكون كافية انك تقضي علي شر سوكونا جوجيتسو كايسين

فهمت من كلامها انه الوريث مش موجود في المملكة وموجود مع الملك كايا بيتدرب وهيرجع بعد 6سنين

كايسين: هسيبهم كده خايفين بس مش هاجم عليهم مره وحده انا لزم لأول افرقهم من بعض عشان كده مستحيل أكسب الحرب دي ولحد دلوقتي انا مش عارف لي انت وفقت تساعدني يا مخادع!!!؟

المخادع بيضحك جامد: ما هو اسمي المخادع وأنت عند وعدك هتمسكني منصب تحتمس وأنت تحكم العالم كله اللي المملكة مش هو ده اللي انت بتحلم بيها انا مش هنسي أبد ان اللي حصل لي مملكتي من سنين بسبب الملك تحتمس الثاني ولزم انتقم من ابنهاااا وعشان كده وفقت اني اساعدك عشان العرش بس يعني أنت ليك مصلحه وأنا كمان ليا مصلحة اي غدر اوعدك هبيعك في لحظة وأنت عارف قصدي كويس

كايسين: انا مش هسيبك غير وأنت علي العرش انا لم اوعد بوفي

وبدو يضحكووو الضحكه الشريرة 👹👹👹

في المملكة كان موجود سمير وتحتمس وعلاء الدين

تحتمس: أنت لي نهيت المقبلة لي طلبتهم يغادرو المكان!!!!

علاء الدين بخبث!!: عشان كان بينهم خاين؟؟!!

تحتمس بغضب:انت عارف انت بتقول ايه؟

سمير: مستحيل دول كلهم اوفياء جدا

علاء الدين: انا ليا جوسوس هناك وهو متاكد جدا بس لسع هو ما عرفش اسم الشخص لانها سمع بس الحور بين ملك الظلام والقاد بتعها من غير ذكر اسمها

تحتمس: بس هو كده اكيد عرف ان كريشنا مش موجود

علاء الدين بيضحك: هو ده المطلوب هو هيبدا التحرك بس عشان يخطف لانظار مش اكتر

تحتمس: تقصد انها يبدا التحرك في الهجوم بس ضرر دون تدمير

علاء الدين: أنت ذكي جدا وتوقع الهجوم هيكون علي مملكة من الممالك وهنعرف الخاين في الوقت ده

تحتمس: طيب هنعمل اي وهنتحرك في الوقت ده ولا اي

علاء الدين: لا التحرك هيكون في الوقت المناسب ومش احنا اللي هنتحرك هو شخص واحد اللي هيفشخ حاجه اسمها جيش الظلام وبيضحك جامد

وسمير وتحتمس مش فاهمين حاجه:

عند فارس في مملكة حضرموت

فارس: نرمين انتي مش. شايفة ان كلام علاء الدين كان في تلميح

نرمين: انا فهمت كل حاجه علاء الدين كان خبيث في كلامها وكان بيبص لينا بصات غريبه وفي كذا معانا

فارس: تقصدي علاء الدين بيلمح ان في خاين فينا

نرمين: بدات تفهمني ياحبيبي وعلى كده علاء الدين ذكي جدا وتوقع انها في خاين بس مع الوقت هيبان

((وهنا نرمين كانت متاكده وعارفه الخاين بس ساكته))

فارس: بقلك اي ما تسيبك من الهري ده وتجي عشان وحشتيني

نرمين: وأنت كمان وحشتني موت تع

وهنا فارس خطفهاا في بوسه قوية وعمل معها مسمار تقيل تقيل يعني

نرجع عندي انا مع كايا
وهنااا تبد آثار الموضوع والصدمة 😮😮

هنا انتهى الجزء الثامن ♥🥺⚔️⚔️⚔️

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

اهلا وسهلا بيكم في الجزء التاسع وقبل لاخير في السلسة الثانية ♥⚔️🎧

المقدمة 🎧🎧

في قرية بعيدة كان هناك شاب يدعى جاك، وكان جاك يعيش مع والدته، إلّا أنهما لم يكونا يملكان إلا بقرة وحيدة نحيفة لا تدر الكثير من اللبن، فطلبت الأم من جاك أن يصطحب البقرة إلى السوق ليبيعها، لأنهما لا يملكان المال الكافي لإطعامها، توجه جاك إلى السوق لينفذ رغبة والدته، وفي الطريق قابله رجل وسأله: أين تذهب بتلك البقرة؟ فأجابه جاك: إنني ذاهب إلى السوق لأبيعها كما طلبت أمي، فقال له الرجل: حسناً، أنا سأشتريها منك مقابل بعض الحبوب السحرية التي ستجعلك غنياً بطريقة ما، فكّر جاك قليلاً ثم وافق على عرض الرجل، وأخذ منه مجموعة من حبوب الفاصوليا الحمراء، وعاد إلى البيت حائراً تُرى كيف ستجعله مجموعة الحبوب هذه غنياً؟ وصل جاك إلى المنزل فسألته والدته: هل بعت البقرة يا جاك؟ أجاباها: نعم، فسألته عن الثمن الذي باع به البقرة فأخبرها بما حدث وأعطاها ما أحضر من حبوب، غضبت الأم غضباً شديداً وجنّ جنونها؛ فالبقرة الهزيلة كانت آخر ما يملكان، وأمسكت حبات الفاصولياء ورمتها من النافذة، حزن جاك جدًا لأنه أغضب والدته وأضاع بقرتهما الوحيدة بلا مقابل، وتوجه إلى فراشة دون أن يتناول عشاءه، وظلّ يفكّر بما حصل حتى غلبه النعاس. استيقظ جاك في الصباح إلا أنّه لم يلاحظ تسلسل أشعة الشمس الذهبية إلى غرفته كالعادة! فاستغرب من ذلك وذهب ينظر من النافذة، فوجد نبتة ضخمة لم يرَ مثلها قط، تعجّب جاك وتتبع أصل هذه النبتة فوجد أنّها حبات الفاصولياء السحرية، قرر جاك القيام بمغامرة كبيرة فقام وتسلق النبتة الضخمة بصعوبة، وأخذ يصعد ويصعد حتى وصل آخرها، نزل الشاب عن قمة الشجرة فوجد قصراً عملاقاً إلى جانبها، دخل جاك القصر والدهشة تعتريه، فوجد مجموعة من الهياكل العظمية التي تقوم بحراسة وحش عملاق، ذُعر الشاب إلّا أنّه قرر أن يستمر في مغامرته، كان الوحش نائماً حين دخل جاك ولكن الهياكل العظمية قامت بإصدار بعض الأصوات لتنبه العملاق حين رأت جاك، فاستيقظ من نومه ينظر حوله، فهرب جاك على الفور واختبأ خلف أحد الكراسي، قام العملاق وأخذ يبحث في القصر فلم يجد شيئاً، فتوجه إلى المطبخ وتناول اللحم، ثم أخرج من جيبه كيساً من النقود الذهبية ووضعها فوق الطاولة، ثم عاد ودخل في نوم عميق، خرج جاك مسرعاً وتناول كيس النقود، ونزل عائداً إلى بيته، ثم أعطى لوالدته الكيس، تعجبت الأم وسألت جاك من أين أحضرت تلك النقود؟ فحكى لها عما حدث تعجبت الأم ولكنها فرحت بالنهاية. وفي اليوم التالي عاد جاك وتسلق النبتة من جديد ودخل القصر بهدوء، فوجد العملاق نائمًا أيضاً، إلّا أنّ الهياكل العظمية أصدرت بعض الأصوات التي أيقظت العملاق، فأخذ يبحث في القصر لكنه لم يجد شيئًا أيضاً، ثم ذهب إلى المطبخ وتناول اللحم، وأحضر دجاجة ووضعها على المنضدة، وقال لها: هيا بيضي بيضة ذهبية أيّتها الحمقاء، باضت الدجاجة بيضة ذهبية، فتناولها ووضعها في سلة البيض الذهبي وجاك يراقب بدهشة ما يحدث، وينتظر حتى ينام العملاق ليأخذ الدجاجة ويهرب بها، أخذ جاك الدجاجة ونزل مسرعاً إلى منزله وأعطاها لوالدته ففرحت بها كثيراً، مما جعله يقرر أن يذهب إلى قصر العملاق مجدداً، وهذا ما حدث بالفعل، لكنه وجد العملاق مستيقظاً هذه المرّة يعزف على قيثارة، أعجب جاك بصوت القيثارة، فاختبأ حتى نام العملاق وحاول الإمساك بها، ولكنها كانت قيثارة سحرية، فصرخت بصوت عالٍ: أنقذني يا سيدي إنه يحاول سرقتي، أستيقظ العملاق الغاضب وأخذ يطارد جاك المذعور حتى كاد يمسكه، إلّا أنّ جاك تسلّق النبتة سريعاً والعملاق يتبعه، وصل جاك حديقة بيته وأسرع بالتقاط فأس كبير وقام بضرب جذع نبتة الفاصولياء ضربات عدّة حتى قطعها، فسقط العملاق سقطة شديدة ومات، فيما انتقل جاك ووالدته إلى منزل جديد وقاما بشراء مزرعة كبيرة بها الكثير من الأبقار وعاشا بسعادة

قراءة ممتع لكم 🧸♥

البداية 😮♥

كايا ببرود: طيب هتعمل اي!!!

انا: هقتلك هقتلك

كايا: جرب كده ونشوف

وأنا بدات اسخن واتعصب جامد فشخ وبدات اتحرك علي كايا بسرعة كبيرة وصلت قدمه بس ااتسمرت مش عارف اتحرك نهائي وهنا بدات لون عيوني يتغير وبدات جسمي يسخن فشخ ويطلع نار بشكل مبالغ وهنا كايا عمل عليا سحر واتكلم بلغة السحر وبدات الذكريات طردني في دماغي بشكل غبي وهنا دوخت فشخ ودماغي خلاص هتفجر من اااللي بيعملها كايا فيا والذكريات االلي بتطردني وفي كلام في دماغي وناس بتقول

لقدت عدات مره اخرى سوف تموت مره اخري

اعمل الخير افهم اللي قدامك قبل ما تحكم

اعمل الشر الخير مش هيفيدك اسمعني انا

افهم انت موجود لي انت مش اي شخص انت عظيم

انت مجرد شخص ضعيف لا تحول الجميع يستغلك

انت محب الجميع الجميع يعمل لك صدق من حولك

أنت منافق انت لست عندك الجراه

انت شجاع انت قوي انت عندك اراده كمل استحمل اكتر

وهنا بدات اسمع الصوت ده وجسمي يعتبر كان طاير مش موجود وهنا اغمي عليا!!!!

بعد فترة طويلة جدا صحيت كنت موجود في القصر وكانت امي نايمة جنبي
اول ما صحيت ما كنتش فاكر حاجه خالص نهائي ودماغي مصدعه فشخ وكل حاجه اتغيرت شكل جسمي بقي فشيخ اول ما امي شفتني وقفت علي رجلي

بدموع الفرحة: اخيرا صحيت ياحبيبي وبدات تعلي صوتها ابني فاق ابني صحي ابني صحي وهنا كان الكل حوليا

تحتمس وسمير وعلاء الدين اللي ما كنتش اعرفها
وكايا الجني اللي كان معايا اخر مره

كايا: حمد**** على السلامة يابطل

انا: هو حصل اي انا مش فاكر حاجه غير اني كنت تعبان فشخ اخر مره كنت معك فيها مش فاكر اي حاجه نهائي هو انا بقالي كتير نايم

علاء الدين: انت بقالك هنا 4سنين

انا بصدمه: خخخخخخ احاااااااا انت بتقول 4سنين انت قصدك 4أيام صح

علاء الدين: لا انت سمعت صح 4سنين

انا: انت بتقول ايه انت تقصد ان انا كان مغمي عليا كل الفترة دي؟!!!

علاء الدين: كلامك صح أنت كل ده نايم

تحتمس: ابن عمك بيقول الحقيقة

أنا: ابن عمي!!

هو اي اللي حصل كل حاجه اتغيرات ولي كلكم في عنيكم الخوف في اييي

علاء الدين: ملك الظلام استغل انك نايم واحتل مملكة
مملكة الأنباط
مملكة أوسان

وقتل كل شعبهم وهرب من مملكة اوسان الملك تاركاس تار من مملكتها بعد ماسيطر ملك الظلام عليها

وكذلك الملكة نسرين وهم كانو مصابين جدا

انا: هو لي عمل كده هيستفاد اي

علاء الدين: مش مهم الكلام دي هو هيتحرك نهارده علي مملك حضرموت

انا تقصد: مملكة فارس ونرمين

علاء الدين: بظبت أنت لزم توقف قصاده

أنا: تعبان فشخ مش هعرف اوجه حد روح شوف حد غيري

علاء الدين وكل الموجودين تعصبو فشخ ولسع تحتمس هيتكلم

تحتمس: انت!!!

كايا ملك الجن: اوس اسكت

تمام خليك في المخباة بتعك زيك زي اي بت وكلهم بيبصولي بقرف وخرجو

بعد خروجهم انا فضلت اضحك بصوت عالي

علاء الدين: لزم تروح يا تحتمس أنت وجيشك مملكة حضرموت وتوقف مع فارس وحول انك تصد الهجوم

كايا: بلاش حد يروح ملك الظلام مش هيقدر يحتل أكتر من كده هو اخرها هنا بضحكه

علاء الدين: أنت بتضحك انت مش عارف هو يقدر يعمل ايي انت مش عارف ان كريشنا رفض المساعدة يعني كده هو هيحتل كل الممالك ومش بعيد يحتل اللي إمبراطورية

كايا بيبص لي علاء الدين بسخريه وبدا يتحول علي شكلها الجني وكلهم ترعبو وخافو فشخ

كايا: مالك خوفت لي انا مش هعملك حاجه بس اوعه تعمل حاجه من دماغك هيكون فيها موتك فاهم

واختفي

تحتمس بعصبيهاا: اي هنسيب الممالك كلها تحتل انت مش عارف هو عمل اي في شعب الممالك اللي حتلهاااا انا مش هقدر اقف اتفرج انت فاهم!!!

علاء الدين بحزن : احنا مش عارفين نعمل ايه ولا هنقدر ندخل انت فاهم كويس ان احنا نقدر نبعت تعزيز بس تدخل لا لو عملنا كده انت عارف كويس اي اللي هيحصلنا

عند ملك الظلام ♡♕

كايسين بيضحك مع قائد الجيش باك

باك: مولاي هو مش ممكن يتدخلو اولاد اخوك في الموضوع

كايسين: تقصد علاء الدين؟ وتحتمس؟

باك: ايو قصدي عليهم

كايسين بيضحك بشر 👹👹👹

كايسين: انت غبي هم لو دخلو في الحرب دي يبقي كده كتبو موتهم بيديهم عشان الملك منعهم يحاربو عمهم عشان وقتها انا هقتلهم بيضحك بشر 👹

المهم كريشنا مش لزم يقوم غير علي موتها ورجع ضحك تاني 👹👹👹

عند مملكة حضرموت
كانت كلها جيش ومعدات حرب وكان كل وحد في مكانها وكان كل الشعب موجود في قاعة المملكة وكان في جيش بحجم كوكب كامل

فارس: زوجتي العزيزه انتي متوقعة ان ملك الظلام هيكمل الهجوم

نرمين: مرحبا بيها لو حب يجي يتفضل احنا في انتظارها ياحبيبي وبدات تضحك بشكل حلو

فارس: ده يوم عظيم انا مستنيها من زمان وبدا يضحك جامد

قائد الجيش: مولاي احنا في خطر وانتو بتضحكو

فارس بيضحك: هتفهم كل حاجه بس الصبر حلو ولا اي رايك

قائد الجيش: يمكن انا مش فاهم بس وثق فيك
وبداو يضحكو

نرجع عند ملك الظلام

كايسين: تجي يا باك نلعب لعبة حلوة

باك: زي اي مولاي

كايسين: بدل ما ندمر مملكة فارس هنواجه صعوبها وممكن ابو نرمين يدخل وكده ممكن نخسر ونخسر جيش كبير

باك: تقصد اي

كايسين: اقصد نروح نفاجاة الملك الظل عشان نفسي اقتلها وشوفها مزلول زي ما جده عمل فياااا بضحكه شريره 👹👹👹

باك: كده هيتفشخ يامولاي ويضحك ضحكه شريره 👹

كايسين بجدية: أمر الجيش يتحرك بسرعة

وفعلا بعد ساعة كان كايسين وجيش الظلام بعيد عن مملكة الحضر ب 500متر بس

عند مملكة الحضر

الملك بلينك الظل كان موجود وجيشها نفس حوار مملكة حضرموت كان الجيش مستعد جدا وكنهم عاملين حسابهم محارب شاف الجيش في المنظار وطلع يجري

محارب: ياقائد في مصيبه

قائد الجيش: في اي قول مالك خايف لي اتكلم

محارب: جيش الظلام قريب جدا

قائد الجيش: روح استعد بسرعة وبصوت عالي الكل يستعد الكل يجهز وخلال لحظه كان الكل موجود

قائد الجيش: مولاي الملك جيش الظلام قريب جدا مننا امرت الجميع يكون جاهز مستني امرك التحرك

بلينك: ماتقلقش كل حاجه هتكون تمام اتشجع وبس اول ما يقرب ندفع مش نهاجم فاهم ندافع بس

عند جيش الظلام كان في مصيبة وكان الجيش في حالة صدمه

كايسين: هو في اي ليييييي الجيش بيوقع كده هجوم

وفعلا هجم علي المملكة بس في طريقهم كان في عدد كبير جدا بيوقع من جيش الظلام وكاني شخص خفي بيقتلهم وتقريبا قبل ما يوصل جيش الظلام المملكة كان نص الجيش وقع واول ما بدا لاشتباك نجحت مملكة الحضر في الدفع بسبب القوة الخارقة اللي بتساعدهم في التخفي وكان كايسين متعصب فشخ ومش فاهم حاجه خالص وأمر باقي الجيش ينسحب بعد وصولهم واشتباكهم بلحظات قليله جدا
وصل خبر الانتصار في جميع الممالك وكان الكل مبسوط ان مملكة الحضر قدرت تواجه جيش كايسين اللي مافيش مكانها بيدخلهاا بيطلع منها غير وهو فايز
الكل كان بيتسال ازي فعلها الملك بلينك ازييي
عند الملك بلينك
بلينك: هههههه ده اهبل هو مش عارف ان اللي امبراطور رجع وبدا يضحك

عند فارس مملكة حضرموت

فارس: هو عمل بوعدها وانقذ بلينك بس ليي مش عوز الملك تحتمس يعرف ولا علاء الدين وكمان قال المخادع اشمعنا دول االلي كريشنا مش عاوز يعرفهم ان هو اللي بيساعدنا وهو خفي كده
نرمين: كل حاجه مع الوقت المناسب هتبان
////////////////////////////////////////////////////
عزيز القراءة انا عارف ان دمغك عملت بطاطس محمره ومش فاهم اي حاجه صح 😮🤣
بس اقلك انا الموضوع تع معيا فلاش باك وهات معك فنجان القهوة والسجارة الحلوة بتعتك ويلا بينا

اول ما رفضت اني اساعد مملكة حضرموت انا كنت عامل كده بامر الملك كايا ايو هو اللي قلي
فلاش باك جوه فلاش باك 2🤣

قبل ما فوق من النوم كان كايا موجود في الغرافه عندي وهو اللي فوقني من الغيبوبه ازي مش هعرف بس هنفهم بعدين المهم هو بدأ الكلام وقال

كايا: من غير ما تسأل علي حاجه أنت دلوقتي ليك 4 سنين نايم والوقت ده الوقت المناسب ليك عشان تقوم من غيبوبتك وترجع امجادك ايو امجادك حاليا في حروب كتيره جدا وهيطلبو منك التدخل بس انت ترفض اي طلب فاهم وفي شخص اسمها علاء الدين و الملك تحتمس وسمير والمخادع دول ما يعرفوش اي حاجه عنك او عن قواتك اللي انت وصلتلها و لو طلبو منك المساعدة هترفض تمام بس هتساعد في التخفي يعني لو هتساعد شخص تكون وثق جدا انها بيحبك وهو بس يعرف انك أنت اللي بتساعده وتطلب منها ما حدش يعرف انك أنت
هتسالني لي دول بذات مايعرفوش هقلك

علاء الدين معها جاسوس والملك تحتمس معها جاسوس والمخادع هو الجسوس وعلاقتهم حلوه بعض وهم لو عرفو انك هتساعد هيروحو يبلغو جميع الممالك وكده المخادع هيعرف انك قومت من الغيبوبه وهيوصل المعلومة الملك الظلام وكده ملك الظلام هيتسحب من الحرب دي ويرجع يختفي
//////////////////////////
عوز اقلك عزيز القراءة انا كنت بسمع بس مش عارف انطق حرف وحد
او هو بيقرا افكاري وبيجواب تلقائي كانها ماسك لساني مش عارف الحق اقول السوال القي اجابتها
//////////////////////////
هتسال تانى ما يمكن علاء الدين وتحمتس يقولو انك قومت وده مش هيحصل عشان لو الممالك عرفت انك رافض تساعدهم الكل هيقلب ضدّ الملك تحتمس وعلاء الدين وللسبب ده هيفضلو معرفين الكل انك لسع في غيبوبه هتسال وتقول اشمعنا قومت في الوقت ده هقلك إن الوقت ده هو الوقت المناسب ليك وقدرك

وكده أنت هتلعب براحتك الملعب قصادك مفتوح وقبل ما توصل الملك الظلام لزم لأول تثبتلها ان مش سهل انه يحتل ولا يقرب من المكان اللي انت موجود فيها انت مش في القوة بتعها بس أنت هتكون اقوي منها ولحد الوقت ده هو مش لزم يرجع الظلم من تانى وأنا عملت ليك جيش كامل من الجن وقوي جدا هيساعدك في مهمتك دي وانك تقدر تطرد ملك الظلام من تانى وتسترجع الممالك اللي هو احتلها وترجع مجد إمبراطورية نويشفانشتاين من تانى فاهم

وكمان بعد كده لزم تقتل المخادع وهيكون عندك اتنين ملوك في لاحتياط ممكن تختار شخص منهم هارلي كين و جيسون عارف هيكون اختيار صعب بس انت مجبور انك تختار منهم شخص
في اي سوال معك تاني

انا بضحك: هو أنتي اي اهاا انت اصلا كنت بتقرأ تفكيري و بتجاوب تلقائية

كايا بيضحك وده حقيقي عموم هسيبك دلوقتي وهدخل معهم وعيش انت بقي علي الخطة ومش هقلك تعمل اي هشوف بس انت هتعمل اي وهتفرج من بعيد يلا ياوحش

نرجع من فلاش باك 2

كده فهمنا مين اللي قال اعمل كده

انا أول ما طلع من عندي الملك تحتمس وعلاء الدين وسمير والملك كايا كنت بضحك علشان هم اغبايهه جدا بيتلعب بيهم وهم عاملين فيهم اقويا علي الفاضي

انا بيني وبينك كنت حابب جو التخفي ده بحبها فشخ وده في ملعبي اصلا 👌🔥🔥🔥

عزيز القراءة لو السجارة خلصت ووفنجان القهوة خلصو انصحك تجيب حاجه تاني ممكن اقترح عليك اممم هات كوبي نسكافية ولع سجارتك وتع معيا عشان عارف ان دمغك دلوقتي بتسيح

اول ما خرجو من عندي انا اختفيت وظهرت عند فارس

🎬باك قصيره 2

فارس كان متوتر وخايف جدا وحالتها صعب

فارس: مس عارف اعمل اي يانرمين المشكله بتصعب عليا وهم خلاص في اي وقت هيكونو هنااا

نرمين قلقانه: نطلب مساعدة ابويا او نطلب دعم

فارس: ابوكي هيرفض انا فاهم دماغها انا مش عارف اعمل ايييييي

أنا ظهرت فاجاة

انا: أنت مش هتعمل حاجه ياحبيب اخوك أنا اللي هعمل

فارس بصدمه: كريشنا؟؟ 😮😮

نرمين بفرحة: كريشنا انت فوقت

انا: انا رجعت اوعدك مافيش حد هيلمسك انت ولا شعبك بس اسمعني مافيش وقت

فارس: قول ياحبيب اخوك

أنا: انا اللي هاتعمل مع جيش الظلام أنت بس هتاعمل كل حاجه وترتب كل حاجه وتجهز جيشك وتكون مستعد إنك تدفع بس وما تقلقش الباقي بتاعي انا بس في حاجه مهمة!!!

فارس: قول في أي

انا: مش لزم علاء الدين او الملك تحتمس يعرفو حاجه عني نهائي او الملك المخادع بذات كل حاجه سريه بيني وبينك انت ونرمين فاهم قدام الكل أنت اللي بتحارب مش انا فاهم

فارس: بس

نرمين: ولا بس ولا حاجه تمام ياكريش امرك

وسبتهم فور واختفيت عند بلينك الظل عشان هي أقرب مملكة لي مملكة حضرموت وممكن ملك الظلام يبدل بينهم عشان يشتتهم و اللي انا توقعتها حصل بظبت

ظهرت عند الملك بلينك وحصل نفس اللي حصل عند فارس

واختفيت وورحت عامل حركه سحريه فتحت قدمي بوابه دخلت فيها واختفت!!!

نرجع من فلاش باك 2

انت هتسال اي البوابة دي!!

دي بوابه سحريه اتعلمتها من السحرر وكمان مش بتظهر غير لم اعملها الحركه السحريه او كلمه السر بتعتها بمعني تانى البوابة دي يعتبر كوكب كامل وكبيره جدا واللي علمني اعملها الملك كايا لم كنت معها وقال ان البوابة دي هتساعدني اني اظهر بجيش الجن في اي مكان واخفيها في مكان بسهوله جدا وكمان اقدر ادمجها مع الطبيعية واحارب بيهااا طبيعي جدا بس اللي بره الغرفه مش هيشوف اللي بيقتلها ودي سهلت عليا كتير جدا وهي السببب في موت اكتر من نص جيش ملك الظلام وكده عرفتو سبب وقعو عدد كبير من جيش الظلام 🔥😮

المهم دخلت البوابة وكان فيها جيش كبير جدا من جيش الجن
كان عبارة عن جنود بقدرات خيالية وكل شخص مختلف عن التاني وكنت مبسوط وأنا معيا الجيش ده

دخلت البوابة وبدات اتدرب مع الجيش لمدّة ساعات قليلة وخرجت منها وبدات اتابع مملكة الحضر و مملكة حضرموت لحد ما شوفت جيش الظلام بيقرب من مملكة الحضر وهنا انا ضحكت عشان توقعي كان صح وبدات هنا ادخل وانتو عارفين اللي حصل

نرجع من فلاش باك 1

بعد المعركة دي انا رجعت غرفتي تاني وبدات استراخي

عند الملك تحتمس وعلاء الدين وسمير

علاء الدين بفرح: جيش الظلام غير مساره بس الملك بلينك العظيم عرف يصد هجومها ويوقع نص جيشها

تحتمس: ده كمان ما كانش مستعد يعني عمل إنجاز عظيم

سمير: طيب لي ما نقلش ان الملك كايا سعدهم عشان ممكن كان في دماغه يساعد بنتها بس لم الهجوم تغير مساره رح ساعد بلينك

علاء الدين: مستحيل اصلا كايا يدخل المعركه دي عشان لو ده حصل كايسين مش هيسكت وممكن يهرب تانى ويرجع يخطط ونرجع نبدا من تاني وكايا مش عوز ده يحصل
عشان كده مستحيل يكون حد ساعد بلينك هو عارف هو بيعمل اي

عند ملك الظلام كايسين اللي كان متعصب فشخ وشهاا بيطلع دخان اسود شديد وبيقتل في الحراس

وبيقول

كايسين:ازي ازي هو يقدر. يقتل كل العدد ده انا انسحب من معركة ازييي ده حتتهه عيل اافعسهاا برجلييي ازييي قدر يصمد ويقتل كل الجنود دي لا مستحيل استسلم هرجع ليك يابلينك هقتلك وهنكح شعبك وحريمك قصادك اوعدك بصوت عالي فشخ شيطاني 👺👺👺👿😈👿😈

بعد مرور فتره من الزمن كنت انا بجهز جيش الجن لمواجهت ملك الظلام وستراجع الممالك وقتلها قبل هروبها

كان ملك الظلام بيجهز جيش ضخم المهاجمت مملكة الحضر مره ثانيه

وكنت أنا في الماقبل جاهز لي تمديره مره اخرى وقتلها

لكن قبل اي تحرك مني او منها

كنت موجود في غرافه التاخفي هسميهااا غرافه التاخفي

وكنت بجهز الجيش بس فاجاة
حسيت بقوة جبااارة بتقرب مني انا وجيش الجن والصدمه كانت في المكان لمدّة فترة وكل شوية القوة الجباارة بتقرب مني انا مش فاهم ااااززززي ومين وعرف الغرافه دي ازيييب هتجننن ومصدوم

لكن فاجاة لقيت شخص ظهر قدامي من قوتها كل الجنود اغمي عليها انا بس اللي كنت واقف متنح في شكلها 😮😮😮

هنا انتهي الجزء التاسع وقبل لاخير في السلسة الثانيه شكرا المتابعة شوية تشجيع بقااا عشان اعملكم عظمه في الجزء لاخير هوعدكم بحاجه جامده بس عوز في الماقبل تشجيعك بكلمة تفرحني

لا وسهلا بيكم في الجزء العاشر ولاخير في قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثانية ♥

خد قبل ما تنزل بحبك ❤😂🙊

هات سجيارتك وفنجان القهوة وتع معيا 🙊♥

المقدمة 👌🔥

حكمة ♥🔥
14 حكمة إذا ألتزمت بها تجد راحتك النفسية 👌❗

1🕳- قمة الثقة أن تصمت عندما يستهز بك الآخرون لأنك تعرف من أنت ومن هم!

2🕳- الصامتون إما يحملون هما كبيرا ,أو حلما كبيرا!

3🕳- أنت لم تخلق هذا العالم لتفرض على الآخرين شروطك قوم نفسك أولا ,لتكون قدوة للآخرين قبل ان تطلب منهم أن يكونوا على مثالك!

4🕳- النقاش مع الجهلاء كالرسم على الماء,مهما أبدعت فلن يحدث شيء !

5🕳- للحذاء لسان لكنه لا يتكلم, للطاولة أرجل لكنها لا تسير ,للقلم ريشة لكنه لا يطير, للساعة عقارب لكنها لا تلسع ,وكذلك للكثيرين عقول لكنهم لا يفكرون !

6🕳- يتحدثون عنك بالسوء ,وبعدها يجلسون معك, ويبتسمون في وجهك ,هؤلاء هم أوسخ البشر !

7🕳- إن الأوقات الصعبة هي أفضل كاشف عن جوهر البشر !

8🕳- للعقول الصغيرة هموم صغيرة , أما العقول الكبيرة فليس عندها وقت للهموم !

9🕳- لا تكن قريبا من شخص يجعلك سعيد ... ولكن كن قريب من شخص لا يرى السعادة إلا معك!

10🕳--الناس كالأمواج إذا سايرتهم أغرقوك, وإذا عارضتهم أتعبوك !

11🕳- لا أعرف ما هو سر النجاح ,لكن سر الفشل هو محاولة إرضاء الجميع !

12🕳- أنا مصمم على بلوغ الهدف, فإما أن أنجح ,وإما أن أنجح ,وإما أن أنجح !

13🕳- لولا نعمة النسيان, لأصبح الكثير منا مجانين !

14🕳 - أحذف نفسك من قائمة البخلاء

لا قيمة للعلم أو الحكمة إن احتفظت بها لنفسك .. فنقل العلم ونشره جزء لا يتجزأ من الفضيلة والإنسانية ❤

يلا بينا كان سابق

كنت موجود في غرافه التاخفي هسميهااا غرافه التاخفي

وكنت بجهز الجيش بس فاجاة
حسيت بقوة جبااارة بتقرب مني انا وجيش الجن والصدمه كانت في المكان لمدّة فترة وكل شوية القوة الجباارة بتقرب مني انا مش فاهم ااااززززي ومين وعرف الغرافه دي ازيييب هتجننن ومصدوم

لكن فاجاة لقيت شخص ظهر قدامي من قوتها كل الجنود اغمي عليها انا بس اللي كنت واقف متنح في شكلها

♡♡♕البدايه♕ ♡♡
وصف الشخص ده كان طويل جدا وشكلها ابيض اويي وعندها جناحه كبيره فشخ وعنيها بتلمع و فيها سيف علي صدره مختوم وفيها تاج 👑شكلها جامد فشخ فوق دماغها وكان ببضحك انا مش عارف لي كنت مبسوط وانا ببص علي الشخص ده

انا بجلخه في كلام: مين انت وازي عرفت مكاني

الشخص: اهدا شوية ياكريش هفهمك كل حاجه تعالي معيا

انا: لو كمان عارف اسمييي احيي وهروح معك فين انشاء ****

الشخص: تعال معيا وهتفهم كل حاجه بس اصبر 🤌

أنا: يلا لم نشوف اخرتها اي

ضحك ومسكني من ايدي واختفي وظهرنا في مكان

أنا : احااااااااااااا علي الجمدان ده ايييي دهه

الشخص: ده المخباة بتعي

أنا: احي ايي ده

وصف المكان كان في السماء تقريباً وتبص حوليك مش شايف غير السحاب وشكل المكان تحفه فنيه وجامده فشخ تحس نفسك موجود في الجنهة مش اي مكان
بس اللي استغرابتها شوفت شاشه كبيره او حاجه تقريباً هو بيراقب ناس او مكان او عالم تانى

أنا: هو اي اللي هناك ده

الشخص: دي نافذ سحري من خلاله بشوف العالم بتعي او براقب كل العالم اللي انا عوزه اقدر ارقبها تحب تشوف نفسك؟؟!!

انا: بصدمه انت بتقول ايي!؟

ورح ضحك وفاجاة عمل حركه سحر وقال كلام مش مفهوم بنسبالي ورحت النافذة فتحت علي علمنا وجاب كل تفصيلة في حياتي كاملة وأنا كنت بتفرج وأنا مصدوم فشخ

انا مصدوم: أنت بتهزر صح؟ قول انك بتهزر صح هو اي ده بزمتك حقيقي ينهارر ازرق أنت بترقبني من زمان علي كده وبعدين اسمك اي انا معرفتش أنت مين؟

الشخص: بص انا اسمي الملك رمسيس الثاني اخو الملك كايا ملك الجن

انا: خخخخ انت ابو روجينا اقوي واقدم ساحر في الكون انت بجد ولا خيال

رمسيس: لو مش مسدق لمسني كده

انا: لا وعلي اي انا مسدق بس انا مستغرب حاجه

رمسيس': مستغرب لي انا والملك كايا ظهرنا ليك أنت بذات دون عن كل البشر

أنا': أنت ذكي جدا وفهمني وكده هحبك لو ماخبتش عليا حاجه وطلعتني من الغموض دهه!!!

رمسيس': بص هفهمك أنت المفروض هنا وفي الزمن ده عشان تحقق اللي مقدرتش تححقهها وأنت عايش في الزمن الماضي

أنا: تقصد اي مش فاهم حاجه خالص

رمسيس: اقصد أنت كنت عايش في الماضي لكن موت قبل ماتحقق العدل وتفوز بحب حياتك والحياة والقدر رجعك من تانى عشان تحقق كل اللي بتتمناه والي ماقدرتش تححققهها من زمان

انا مستغرب: تقصد أنا كنت عايش قبل كده بس موت قبل ما حقق اللي لزم كنت احقققه صح

رمسيس: كلامك صح جدا

انابضحك جامد؛: حلوه قصة الخيال دي ياعم خف هزر

رمسيس: هو انت شايف اني بهزر معاك

انا: تقريباً كده
رمسيس: لا مافيش حاجه اسمها كده
رمسيس: انا هفهمك كل حاجه عشان انت داخل علي حرب وبكل تاكيد هتموت فيها نسبة انك تطلع حية قليلة جدا
انا: أنت بتقول ايه؟

رمسيس: انا هسيبك دلوقتي وهتفهم كل كلامي لم تقرب من الموت وسعتها هتطلبني بنفسك سلام

وفاجاة لقيت نفسي في الغرافة اللي كنت فيه غرفه التخافي وكنت مصدوم بس قلت مافيش وقت انا لزم احقق المستحيل وفعلا ضغت علي الجيش جدا في التدريبات

وطلعت من غرفه بعد وقت طويل جدا لقيت فرحه كبيرة في المملكة عشان لانتصار بتع الملك بلينك اللي انا كنت سبب فيهاا!!

نزلت عند الملك تحتمس وسمير والملكة تي وعلاء الدين وكان معهم الخيان المخادع تلتر

الملك تحتمس: جيت يا حيلتها

تي: أنت بتكلم ابنك ازي كده

علاء الدين: اسكتي ماتتكلميش لم اكون موجود

أنا متعصب فشخ: أنت بقلك اي لم تكلم مع أمي تحترم نفسك لو صوتك بس اترفع عليها همحيك من وش الدنيا فاهم؟ بقول الكلام مره واحده المرة التانيه بعمل فعل فاهم اتكلم معيا براحتك لكن امي لا

علاء الدين: أنت عارف بتقول ايييي
ولسع جاي عليا عشان يضربني
رحت مسكت ايدها وقلت

أنا: اكبر غلطه في حياتك عملتها انك رفعت ايدك عليا ولسع هيبد يتحرك رحت ضربة في بطنها طار خبط في سقف ونزل علي لارض يتوجع ورحت رزعه برجلي زحف لحد اخر لارض

وقولت بعصبيه: بلاش الكلام ده معيا فاهمين انا ممكن اميحكم من وش الدنيا بس اللي يمننعني انكم اهلي بس المره الجايه مش همنع نفسي اوعدك جرب وأنت تشوف.قولت كده بصوت عالي وضربت رجلي في لارض تقريباً لارض تحركت و الملك تحتمس وسمير كانو مرعبين جدا وخايفين فشخ وباين علي وشهم الخوف وعلاء الدين ضايع في الوجع مش قادر يستوعب لان علاء الدين اقوي من ابويا يعني انا كده اقوي منهم كلهم بمراحل يعني بضربة وحده انهيهم من الوجود وده سببب خوفهم وعشان المخادع يفهم اني ضد ابويا وعلاء الدين وكان لزم اعمل كده عشان يعرف اني مش هدخل الحرب دي عشان انا اتحرك في الخفي براحتي

المملكةتي: كريش أنت عارف بتقول اي

أنا: عارف كويس أنا بعمل ايه
وكمان حاجه خلو بالكم من نفسكم عشان تقريباً اخباركم كلها عند ملك الظلام قللت كده ووسسبتهم واختفيت عشان يفضلو يرجعو في نفسهم وبلمح التلتر المخادع اني عارف في جسوس بس معرفش هو مين وبكده هيفهم إن انا بعيد جداً عن الحروب وخايف ااوجه ملك الظلام

الملك تحتمس: كريشنا خلاص ضاع كله بسبب دلعك

الملكه تي: قلتلك ابني مش هيدخل في حروب فاهم ولا وسبتهم ومشيت

سمير: كريشنا ضيع نفسها ومستقبلها كده هو اددمر

علاء الدين بيتوجع.: كريشنا كده بقي شخص تانى كده هنحسر ضد ملك الظلام وهيرجع يحكم من تانى

المخادع: كريشنا كده بينسحب من وجبه اللي هو حاميتنه وكده مش كويس وسبهم ومشي وهو عامل نفسها زعلان

سمير: اهو أمان وحد واوفا وحد بيهدد مبالك لم الباقي يعرف

علاء الدين: كريشنا كان بيلمح ان في خاين بس مستحيل مستحيل يكون تلتر المخادع ده اقدم ملك واقوي ملك موجود هنا من قرون مستحيل يكون اكيد في حد تاني ولزم نعرف

تحتمس: معك حق لزم نعرف

انا كنت ظهرت عند الملكه نسرين ملكة مملكة لأ نباط المحتلة من جيش الظلام

نسرين جريت عليا وحضنتني جامد وقالت بدموع

نسرين: اخير فوقت وحشتني اووي ياقلب اختك

أنا: وانتي كمان وحشتيني و**** بس. غصب عني فترة وعدت المهم طمنيني عليكي

نسرين بكسرت عين: اطمنك عني أكيد عرفت اللي حصلي ومن وقتها وأنا مكسورة أول مره ابقي مكسورة كده ياكريش

وبدات تدمع صعبت عليا بصراحه

انا: هييي لا دموع لا ما تعودتش منك على كده انتي جاهزة عشان تسترجعي مملكتك

حسيت رجعت ليه روحها من تاني وفرحت

نسرين: جاهزة طبعاً انت بتكلم بجد

أنا: طبعا تعالي معايا بس قبل ما نمشي مافيش مخلوق يعرف عني حاجة ولا انا ساعدتك ولا حاجه فاهم ولا كل حاجه هتبان قدم الكل إنك انتي اللي عملتيها انا بس هكون خفي فاهمة

نسرين: طيب ولي كل ده

أنا: اسمعيني وهفهمك كل حاجه في وقت تاني يلا مافيش وقت جيشك موجود صح

نسرين: ايو واقوي من الاول عشان كنت الفترة دي بندرب هنا في اللي إمبراطورية

أنا: تمام أوي اجهزي واعلني الحرب علي جيش الظلام واتحركي وسيبي الباقي عليا

نسرين: تمام

وفعلا بعد ساعة سمعت ان الملكه نسرين اعلنت الحرب علي مملكة لأ نباط اللي محتلها اللي استرجاع ارضها

عند الملك تحتمس و سمير وعلاء الدين

تحتمس: أنت سمعتو اللي انا سمعتها

علاء الدين: سمعت واكبر غلط هتخسر كتير وممكن تموت ومافيش حد يقدر يوقفها أبد

سمير: احنا كل للي علينها نتفرج ونشوف اي اللي هيحصل هو اختياره هيا

وكانو متوترين فشخ

عند فارس ونرمين

فارس: سمعتي ياحبيبتي اللي نسرين اعلنتها

نرمين: سمعت واكيد كريش قدملها المساعدة

فارس بيضحك اكيد انتصار جديد علي لابوابة

نرمين كمان ضحكت بصوت عالي

عند ملك الظلام في المخباة بتعها

باك: مولاي الملكه نسرين اعلنت الحرب على جيشنا في ارضها المحتلة

كايسين: هههههه 👹 هربت مره بس مش هتهرب التانيه عوزها تموت قبل ما تدخل الارض هي ضعيفة جدا بنسبة ليكم روح اقتلها وتعالي بسرعة بصوت عالي وضحكه شريره هههههههههههههههههههه 👹👹

هتموتي يا نسرين 👹👹👹

عندي انا
كنت في غرفة التخفي وكنت جاهز جدا والجيش كان جاهز وطلعت من الغرافة ووظهرت في مكان قريب من مملكة لأ نباط

ولمحت جيش الملكه نسرين قريب من المملكة وكان جيش قوي برضو
وكنت مستنيهم يعملو اشتباك وبعد لحظات قليله كان لاشتباك بدا بس جيش الظلام اقوي برضو وهنا كان لزم ادخل واختفيتي ودخلت الغرافة وبدات اتعامل

عند باك قائد جيش الظلام

باك: هو في اييييي ازي الحيش بيوقع كده في حاجه مش مظبوطه ازييي جابوو القوة. دي

وكانت نسرين بتقتل بنتقام وحشيه وعنيها لمعت من تاني وكان الغل كلها بيطلع علي جيش ملك الظلام وخلال ساعة كنت موقع كل جيش ملك الظلام وهرب بس القائد باك

عند نسرين وقفت قدم مملكتها وبدات تحرك الجيش في كل مكان ومخسرتش كتير من الجيش بتعها كان لسع بصحتها وهي كانت مستغرابة فشخ اللي حصل بس كانت وثقه فيا اول ما دخلت القصر ظهرت في وشها رحت جريت عليا وحضنتني

نسرين: انا فرحانه ومبسوطه اووي مش عارفه اقلك اي بجد

انا: وجبي حمايتك فاهمة يعني أنتي اختي صح ولا

نسرين: ياريت كان عندي اخ زيك وحضنتني وسبتها واختفيت تاني وظهرت في غرافتي

عند الملك تحتمس و علاء الدين وسمير

سمير: سمعتو اللي حصل نسرين رجعت ارضها وهزمت جيش الظلام

علاء الدين متفاجا: أنت بتقول اي كلام ده بجد

سمير: ايو لسع القائد مبلغني ورجعت مملكتها من الاحتلال بس فهمت من القائد ان في قوة خفيه سعدتهم بس ميعرفش مين عشان مظهرش ساعدهم في الخفي

تحتمس مصدوم: خفيييييي

علاء الدين مصدوم فشخ : خااااافيييي انت عارف تقصد مين. !!!!!!!

عند فارس و نرمين

فارس: مش قلتلك انتصار جديد علي لابوابة هههههههههههههههههههه

نرمين: عيب عليك كريش لم بيوعد بينفذا وهو فعلها المره التانيه علي التوالي

وبداو يضحكوووو

عندي انا كنت نايم وفتحت عيني وكنت مبسووط عشان كنت شايف كل ده وأنا مغمض عيني 😮
ايو ما تصدمش اي حد بيجيب اسمي بشوفو مجرد ما بغمض عيني وده بيسهل عليا حاجات كتيره وماحدش يعرف القدره دي نهائي بس اللي مش عارف اوصله ملك الظلام نفسي اشوف شكلها بيجي في خيالي بصوره سوده مش وضحههه

ورحت ريحت جسمي وروحت في النوم

😂😂😂😂🖤وه اتخضيت لا مكملين ماتخفش هات سجارتك وتع معيا نكمل

عند ملك الظلام كان القائد باك بعد ما هرب وصل عند ملك الظلام

القائد بينهت جامد : مولاي في نصيبهااا

كايسين: في اي مالك خايف لي

باك: مولاي جيش الملكة نسرين هزمنها بطريقة ماشوفتهش قبل كده ابدا الجيش كان يرعب وبيقتل بطريقة احترافيه

كايسين: هههههههههههههههههههه لا مش كده انا فهمت كل حاجه دلوقتي استعدى لي المخادع فور

باك : أمر مولاي

بعد لحظات دخل تالتر المخادع

تالتر: انت بعتلي صح

كايسين: سمعت اللي حصل

تالتر: سمعت بس في لغز في الموضوع انا كنت عندهم من يوم ووكريش نزل وأنا قاعد بس حصل

((قال االلي حصل ولم ضربت علاء الدين))

وكمان كان بيلمح ان في جسوس في المملكة بس ميعرفش مين

كايسين: كده فهمت كل حاجه

المخادع: فهمت اي

كايسين: اصبر 🤌

كايسين : باك هات شان بسرعه

بعد لحظات وصل شان او مش شان عشان شان الحقيقي محبوس عند علاء الدين ده مساعد علاء الدين

أول ما دخل مساعد علاء الدين اللي وخد شكل شان الحقيقي بص علي تالتر المخادع وكان مصدوم فشخ وبيبص بستغراب جامد ومش فاهم حاجه

شأن: أمر مولاي

كايسين: أنت مستغراب لي

شان: مش شايف مين جنبك

كايسين: ماتقلقش. ده تبعي

شأن: تمام مولاي

كايسين: عمل حركة سحرية على شان وفاجاة شان اتسمر وبان علي شكلها الحقيقي وكده ملك الظلام كشفهاااا والكل كان مصدوم

وقال

كايسين: خدها واحبسها يا باك وليا كلام معك بعدين

وباك كان مستغرب فشخ
وكذلك تالتر

تالتر: انا مش فاهم حاجه هو ده مش مساعد علاء الدين

كايسين: بيضحك ماتقلقش شكل نهاية ابنك ياتحتمس قربت ااااوي وبد يضحك 👹👹👹👹

تالتر: تقصد اللي بيساعدهم كريش

كايسين : انا سمعت قبل كده إن اللي يقدر يقتل في التخفي هو وحد بس مافيش غيرها ومستحيل جيش نسرين يعمل كده ونفس اللي حصل عند بلينك أنا استدعيت اقوي السحر وفهمت كل حاجه ولزم كريش يموت في الحرب الجاية اللي هتبقي علي مملكتهم اللي إمبراطورية وبد يضحك جامد 👹👹👹👹👹

(((⁦كلام من الواقع ... التحدي،،
كان في صوره تظهر سباق للسرعة أجري بين الكللابب وبين فهد "الشيتا" كي يعرفوا من الأسرع ؟! تفاجأ الجميع بأنّ الفهد لم يتحرك من مكانه فسألوا منسق السباق مالذي حصل؟! ونحن كنا متوقعين غير ذلك!! فكان رده بعد ما شاهد هذه الصوره؛ قال: "أحيانا محاولة إثبات أنك الأفضل تعتبر إهانة"... لذلك كثيرا من المواقف بحياتنا لاتحتاج منا بذلاً لنثبت أننا الأفضل، ولاتحتاج أن ننزل لمستوى غيرنا بدُنوّ أخلاقهم كي نجعلهم يفهمون أننا الأقوى وأننا لن نعجز أمامهم.. فكّر جيداً ووفّر طاقتك لما يستحق منك البذل... الفهد يستخدم سرعته فقط للصيد، وليس ليثبت للكلاب أنه الأسرع والأقوى... تذكّر إذا فشلت في رفع أحدٍ لمستوى أخلاقك فلا تدعه ينجح في إنزالك لمستوى أخلاقه...

فلا تنافس ولاتجادل من هو دونك لتثبت قوتك. 👌))

عندي انا صحيت علي خبر صعب جدا وبنسبالي الموت والحياة 👌😮

نزلت تحت في مجلس المملكة لقيت كل ملوك المملكة

علاء الدين تحتمس سمير فارس بلينك الظل نرمين نسرين تاركس وهارلي هوين وجيسون والمخادع بلينك وقاتل الشياطين

كلهم كانو قاعدين والخوف باين علي وشهم

علاء الدين: تعال ياكريش اقعد

انا: خيراً لي كلكم متجمعين

تحتمس بعصبيه: احنا في نصيبه وأنت نايم كل هدفك نوم

علاء الدين: اهد يا تحتمس

علاء الدين: كريش في حرب علي لابواب بعد أيام بين اللي إمبراطورية وملك الظلام والمره دي غير كل مره عشان هو هيحارب بكل قوتها ومافيش وحد فينا ربع قوتها غيرك انت

انا قاعد وساكت

فارس: المشكله مش في كريش مشكلة في الجسوس هو وحد فينااا ولزم يموت في الحظه دي

طبعا الكل توتر وبيبص لنفسها ومش فاهمين حاجه بس المخادع كان متوتر فشخ
بدأت كلام وقولت

انا: موفق ادخل الحررب دي بس بشرط

الكل: موفقين علي شروط

انا: مها ما كان الشرط

الكل: لو فيها موتناا

انا سمعتهم ومسكت السيف اللي مختوم فيا السحري او سيف الموت اللي بيتقل بيها مستحيل يرجع تاني موت نهائي وتحولت اللمقنع وبدات احط السيف علي رقبت تحتمس والكل كان متوتر وبعدين حطيتو علي رقبت علاء الدين وقولت
أنا: قولي صح الو في خاين وسطنااا اي نعاقبه ازاي؟

الكل تصدم ولسع تحتمس هيتكلم

تحتمس: انت اتجنننتت بتعمل ايه

انا: اسكت احسن أنا اللي هسكتك بنظر غضب

أنا: رد ياقائد مش أنت اللي قائد برضو ياعلاء الدين

علاء الدين: الموت عاقبه الموت حتي لو انا اي خاين عاقبه الموت فاهم الموت بعصبيه

ومن غير كلام كنت ظاهر عند تالتر المخادع وقاطع راسها وعملت عليها السحر لاسود وقولت ㅕㅕㄹㄹ퓨ㅏㅐㅑㅕㅛㅛㅗㅗㅗ
وكان جسم تالتر المخادع اتبخر حرفينا والكل كان مصدوم ومش فاهم حاجه

علاء الدين: أنت عملت اي أنت اتجنننتت

تحتمس: ده مستحيل يكون الخاين

نرمين: بس اللاسف هو الخاين هو سبب في احتلال مملكة نسرين وتار وهو سبب في كشف مساعد علاء الدين وكمان اللي ساعد بلينك ونسرين في حماية ارضهم هو كريش انتو مصدومين صح

بلينك: دي حقيقه انا ما عملتش اي تحركات كل اللي حصل والفوز بسبب كريش

نسرين: وأنا برضو ماعملتش حاجه غير اعلنت الحرب وبدات الهجوم وكريش كمل الباقي كل حاجه بسبب كريشنا

علاء الدين و تحتمس مصدومين

فارس: وكمان يا علاء الدين كريش مش خايف زي ما روحت قولت الملك كايا لا كريش أصلا بد الحرب بس لوحده فهمت كريش بيعمل كل حاجه من دونكم

نرمين: كريش قتل تالتر عشان نقدر نفوز في الحرب دي

أنا: دلوقتى مملكة الحجاز ملكها مات في الحرب بينها وبين جيش الظلام والملك الجديد هيكون الملك هارلي هوين

والكل كان مصدوم وفاتح بقه وهارلي كان مبسوط

وملك مملكة لأنباط الجديد هيكون الملك جيسون

تحتمس: أنت بتقول اي ونسرين

أنا: نسرين هتجوز الملك جيسون وهي موفقة وهو موفق هل في اعتراض

جيسون: لا مولاي امرك اوعدك هكون مخلص المملكة ولاميرة نسرين

نسرين: أمرك مولاي انت مش هتعمل حاجه وحشه ليا انا وثقه فيك وفي رايك اوعدك اكون مخلصها ديما

أنا: في اعترض ولا كده كافية

علاء الدين: عوز افهم حاجه الحرب بعد يومين ازاي هنقدر نفوز

انا بثقه: ماعليك سيب الموضوع عليا وبدات اضحك

بعد يومين كان ملك الظلام بدأ يدخل اللي إمبراطورية بحجم جيش مالوش نهائي ومعها وحوش كتيره جدا عددهم كبير فشخ
بيني وبينك انا قلقت من شكلهم الملوك كلهم كانو خايفين بس وثقين فيااا طبعا انا كنت مجهز جيش الجن اللي كان كبير فشخ وفيها محاربين جامدين فشخ
وبدات لاشتباكات بس اتصدمت لم لقيت ملك الظلام اختفي وانا ظهرت الغرفه وجيش الجن وسبتهم يقتلو مع جيش الظلام واختفيت وظهرت في المملكة لقيت ملك الموت وقف قدم علاء الدين وتحتمس وسمير وحطط السيف علي رقبتهم وشافني وقال

كايسين: اي بسرعه دي فهمت وعرفت انا فين

أنا: لو أنت راجل زي ما بيقولو وقوي وجهني انا وسيبك منهم دول مش قدك

كايسين بيضحك: وأنت بقا اللي قدي ياصغنن

انا بضحك جامد: قدك ويمكن أكتر شوية اي ريك نجرب!!

كايسين: ما أنا هقتلك بسرعة والمتعه هتنتهي لزم اعزبك لأول امممم اي رايك اروح ااانيجج الملكه قدمكم وبدا يضحك جامد

وأنا كنت خلاص تعصبت فشخ وتحولت المقنع وجسمي قشعر وبقيت بطلع نار من كل جنب ورحت ساحبه وطالع بيهاا في الجوو وبدات اضرب فيهااا ضربات سريعة فشخ ورحت نزل علي زبه بيدي خليتها يتوجغ جامد ورحت ماسك رأسه ولفه حولين نفسها ورحت رميها لا تحت وقع وسط المعركة للي كان جيش الجن فاشخ جيش الظلام فيهااا

وبسرعة كبيرة كنت عامل سحر لاسود وعامل حركة التثبيت وثبت جيش الظلام كلها وبدات اعمل سحر الموت ودمجت معها سحر التحول وفي لحظ كان كل جيش الظلام بيخضع ليا

وكايسن تعصب فشخ وطلع سيف بيطلع نار من جنبها وبدا يهجمني وأنا بدأت اصد هجماتها اللي كانت قوية جدا وكنت مركز مع ملك الظلام وبقتلها فاجاة ضحك ضحكه شريره ولسع هرفع ايدي لقيت سيف ضرب في ضهري وطلع من بطني وبص وريه اتصدمت فشخ وعنيا دمعت ده الملك فارس ازاي انا كنت وثق فيها جدا والملك كايا كان موصيني عليها ووبص في عنيها القيتها بيبكي وبيدمع وقال

فارس: سامحني ياخويا مش بيدي هو بيصرخ

رح ضربني ملك الظلام بسيفها وهنا انا وقعت على لارض وروحي اتسحبت مني

وكان ملك الظلام بيضحك بشر ورفع درعه الفوق وعنيها بتطلع دخان شديد 👹

علاء الدين: كريشنا مات كريشنا لا يا كايسين وبد علاء الدين الهجوم على ملك الظلام

وتحتمس كان مصدوم وبيعيط بدا الهجوم علي ملك الظلام هو وكل الملوك وفارس كان بيصرخ جامد اخويا سامحني ياكريشنا سامحني

ملك الظلام لم شاف كل الملوك جاين عليها اختفي بسرعه كبيرة

وبدا الحزن في كل المكان والدموع وكان الكل متعصب جدا من فارس ومش فاهمين فارس عمل كده ليه وهنا هم قالو

علاء الدين بصوت عالي فشخ: كريشنا ماااااااااات لا مستحيل

أحياناً ينجرح القلب من أقرب وأحب الناس له وذلك لأنه بلا شك الإنسان الواثق لا يمكن أن يجرحه شيئاً إلا الأحباء لأنه يضعف امامهم، فيصدر القلب كلمات حزينة، وهنا في هذا اقصة سوف تجد كلام حزين من قلب المجروح. كلام حزين من القلب المجروح أهلكتني أوجاع الحياة. أنت شيء لو فقدتهّ، لانْتهيْت. ليت الحنين يتوقف قليلاً، لألتقط أنفاسي. شعور قاتل أن الجميع يهتم بك إلا الشخص الذي تهب له كل حياتك. وعدتني بأن يكون ما بيننا أبديّاً، ونسيت أن أسألك أهو حبّك أم وجعي. إذا كان ولابد من الفراق، فلا تترك للصلح باباً إلا مضيت فيه. لو كان الأمر بيدي لأخفيت أنهيار دموعي عن الجميع، ولكن سحقاً لتلك الأعين التي تفضح ما تخفي القلوب. لا يهمني أمر كل شخص يرحل عن حياتي، كل ما يهمني أن لا أكون المخطئة في حقه. في الليل تختنق صدورنا، تتشابه ملامحنا، نبكي كثيراً ونخفي الدموع، خوفاً من أن يراها أحد. كثير من العيون التي فرحت بالحب، لكن أبكاها النصيب. لا تندم على حب عشته حتى لو صارت ذكرى تؤلمك، فإن كانت الزهور قد جفت وضاع عبيرها، ولم يبق منها غير الأشواك، فلا تنس أنها منحتك عطراً جميلاً أسعدك. من يغادرك وأنتً في حاجةّ إليه لا تثق به حين يأتيك مرة أخرى. هناك ذكريات جميلة تخطر في بالك فجأة، وتجبرك على الابتسامة مهما كان مزاجك سيئاً. إذا قررت يوماً أن تترك حبيباً فلا تترك له جرحاً، فمن أعطانا قلباً لا يستحق أبداً منا أن نغرس فيه سهماً أو نترك له لحظة ألم تشقيه. سيأتي يوم وتجد من يضحي من أجل ابتسامة يرسمها على وجهك، فلا تغلق أبواب قلبك فليس كل من يدقها ينوي جرحها. إذا فرقت الأيام بينكما، فلا تتذكر لمن كنت تحب غير كل إحساس صادق، ولا تتحدث عنه إلا بكل ما هو رائع ونبيل، فقد أعطاك قلباً، وأعطيته عمراً، وليس هناك أغلى من القلب والعمر في حياة الإنسان. قد تخلو زجاجة من العطر، كما القلب قد يخلو من الحب، لكن تبقى الرائحة فيْ الزجاجة، كما تبقى الذكرى بالقلب. قلت أحبك وأنا أعني كلامي، واليوم أقول لك سأنتظرك وهذا قراري، وعندما أختار شيئاً لا أتراجع عن إختياري سأنتظرك ولو إحترق قلبي من نار أشواقي. في وقتٍ ما نحدّث أنفسنا ونقول لا شيء يستحق، لكننا ندرك ذلك في وقتٍ متأخرٍ جدّاً، نقولها بعد أن نكون قد أفنينا أعمارنا فيما لا يستحق. غابت شمسك عن سمائي ياحبيبي فأصبح الكون كله ظلام دامس، أصبح الكون كله بدون أي ألوان وملامح أو أصوات، لم يعد سوى صدى صوتك يرن في أذني، لم أعد أرى سوى صورة وجهك الحبيب لم أعد أتذكر إلا صورة وجهك ونظرات عينيك عند الوداع. أيها الحظ، لقد تعبت، ألا يوجد متسع في دفتر مواعيدك للقائي؟ ما زلت على قيد الانتظار. بعد الفراق أصبح كل شيء بطيء أصبحت الدقائق والساعات حارقة وأصبحت أكتوي في ثوانيها، كنا معاً دائماً نتقاسم الأفراح والأحزان، كنا دائماً نحاول أن نسرق من أيامنا لحظات جميلة، نحاول أن تكون هذه اللحظات طويلة نحاول أن نحقق سعادة وحباً دائمين، حاولنا دائماً أن نبقى معا لآخر العمر، لكن لم يخطر ببالنا أن اللقاء لا يدوم وأنّ القضاء والقدر هما سيّد الموقف وأنه ليس بيدنا حيلة أمام تصاريف القدر وتقلباته. إذا شاءت الأقدار واجتمع الشمل يوماً، فلا تبدأ بالعتاب والهجاء والشجن، وحاول أن تتذكّر آخر لحظة حب بينكما كي تصل الماضي بالحاضر، ولا تفتش عن أشياء مضت لأن الذي ضاع ضاع، والحاضر أهم كثيراً من الماضي، ولحظة اللقاء أجمل بكثير من ذكريات وداع موحش. الكتابة ليست كما يظنون ليست بتلك السهولة التي يتخيلون، أتعلم ما معنى أن تنتزع نبضاً من قلبك، فتغمسه في حبر ثم تلصقه في ورقٍ. إذا اجمتع الشمل مرّةً أخرى، حاول أن تتجنّب أخطاء الأمس التي فرقت بينكما، لأن الإنسان لابد أن يستفيد من تجاربه، ولا تحاول أبداً أن تصفي حسابات أو تثأر من إنسان أعطيته قلبك، لأن تصفية الحسابات عملة رخيصة في سوق المعاملات العاطفية، والثأر ليس من أخلاق العشاق، ومن الخطأ أن تعرض مشاعرك في الأسواق، وأن تكون فارساً بلا أخلاق. إذا اكتشفت أن كل الأبواب مغلقة وأن الرجاء لا أمل فيه، وإن من أحببت يوماً قد أغلق مفاتيح قلبه، وألقاها في سراديب النسيان، هنا فقط أقول لك، إن كرامتك أهم بكثير من قلبك الجريح حتى وإن غطت دماؤه سماء هذا الكون الفسيح، فلن يفيد أن تنادي حبيباً لا يسمعك، وأن تسكن بيتاً لم يعد يعرفك أحد فيه، وأن تعيش على ذكرى إنسان فرّط فيك بلا سبب، في الحب لا تفرّط فيمن يشتريك ولا تشتري من باعك، ولا تحزن عليه. أخاف أن أحبك فأفقدك فأتألم، وأخاف أيضاً أن لا أحبك فتضيع فرصة الحب فأندم، فعلّمني كيف أحبك بلا ألم وأن لا أحبك بلا ندم. إذا سألوك يوما عن إنسان أحببته، فلا تقل سراً كان بينكما، ولا تحاول أبداً تشويه الصورة الجميلة لهذا الإنسان الذي أحببته، إجعل من قبلك مخبأ سرياً لكل أسراره وحكاياته، فالحب اخلاق قبل أن يكون مشاعر. حين أشتاق إليك أنظر إلى القمر، وأرى وجهك الجميل هناك، وحين تراقصني نسمات الهواء يفوح عطرك، يغرقني ويأخذني إلى أبْعد النجمات التي أقسمت أنك تعشقني بأضعاف عددها. لا تكسر أبداً كل الجسور مع من تحب، فربما شاءت الأقدار لكما يوماً لقاءً آخر يعيد الماضي ويصل ما أنقطع، فإذا كان العمر الجميل قد رحل فمن يدري ربما أنتظرك عمر أجمل. لا تهتم بشأني أيها الزمان، فالأمورعلى ما يرام، ولا تقلق بما يحدث لي، فأنا لازلت أنخدع وأنجرح من أقرب الناس، فلا تقلق لأن الأمورعلى ما يرام حقاً، لأن حياتي هكذا دائماً مؤلمة. عندما يرخي الليل ستائر عتمته، تنطلق أبواق الذكرى في قلبي، تدق طبول الاشتياق، صوت يناجي من أقصى الوجدان، فرمان صادر من قلب محتار، يعلن عن إقتراب موعد استنزاف نبضاته، هل من طبيب يعلمنا أخباره؟ هل من بلسم شافٍ لحاله؟ هل من قاضي عادل يفتى بأحواله؟ يحكم إن كنا لقلبه أحبابه، أم كنا مجرد عابر طيب في سبيله، أحتاجه قربي حد الموت وأكثر. إذا جلست يوماً وحيداً تحاول أن تجمع حولك ظلال أيام جميلة عشتها مع من تحب، اترك بعيداً كل مشاعر الألم والوحشة التي فرقت بينكما حاول أن تجمع في دفاتر أوراقك كل الكلمات الجميلة التى سمعتها ممن تحب وكل الكلمات الصادقه التى قلتها لمن تحب واجعل في أيامك مجموعة من الصور الجميلة لهذا الإنسان الذي سكنت قلبك يوماً ملامحه، وبريق عينيه الحزين وابتسامته في لحظه صفاء، ووحشه في لحظة ضيق، والأمل الذي كبر بينكما يوماً، وترعرع حتى وإن كان قد ذبل ومات.

وهنا انتهي الجزء العاشر والاخير من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا السلسلة الثانية انتظروني في السلسلة الثالث بس بعد ما السلسلة دي تخد حقهاا ♥🥺

• عجبني
التفاعلات: مخترق الكس، 💥✨🌟 قيصر الشرق ✨💥🌟 و العنتيل الاسواني
الجزء الاول من السلسلة التانيه من قصة القوة الخارقه وغموض كريشنا ☝🖤
🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️🙅‍♂️
شكرا جدا لحضرتكم على تعليقاتكم الجميلة ااركم بتفرق جدا و**** العظيم معيا بتديني حافز جامد عشان اكمل كتابة ماتبخلش عليا وشجعني انا بتعب عشان اقدملك حاجه حلوه ☝🖤

انا اسف جدا على التاخير بس انا برجع كل يوم متخر من الشغل ومش بستعجل نفسي زي لاول عشان اقدملكم حاجه كويسه 🙅‍♂️🤍

المقدم««♡♕♡»»»
الجزاء عبارة عن أسرار وخباية كل المكشوف هيظهر في الجزء ده هويعتبر تكملة الجزء العاشر من السلسلة الاولي وهنكمل عظمة مش هسيب القصة وهكمل معكم بس شويه حماس ووتشجيع منكم 🖤☝

يلا بينا 🤍🙅‍♂️

لما تبقي مولود بتاكل بمعلقة دهب وشايف كل اللي ادامك بينحني ليك وانت مجرد عيل لسة عمرك ماعداش العشر سنين

يبقي هتفكر تسأل نفسك هل ده صح ولا غلط ؟

الناس بتحترم ابوي خوف منه وفلوسه عماله تزيد يوم بعد التاني ورجالته بتلبي ليه اي طلب يطلبه منهم

بس وانا مالي انا عايش حياتي وسعيد بيها وانا شايف اكبر واحد في البلد ممكن عادي جدا ابوي يخليه يركع تحت رجلي وبسال نفسي كل يوم انا اي وأنا مين وانا فين ولي كل ده بيحصل معايا انا بذات عوز تعرف انت كمان؟؟

طيب تمام تع كمل معيا قراءة

قراءة ممتعه الجميع ☝🖤

بعد ما كان كريشنا مع مورغوث وهاري هويني
حصلت صدمه لكريشنا تعالو نعرف اي حصل مع كريشنا!!!!

مورغوث : في شخص انت لزم تشوفها هو الوحيد اللي يقدر يساعدك هو معا مفتاح قواتك وأنت لزم تكون جاهز خلال 15يوم لزم تقابل الشخص ده وزي ما عرفتك اول ما دخلت حول انك تستخدم الصدمه الرد فعل طبيعي جدا تمام

انا: خايف ومتوتر بصراحه

هاري: الشخص اللي هتاقبلها هو اللي هيساعدك تكون علي العرش

مورغوث: جاهز

انا بتوتر: جاهز
وفاجاة هارلي قال ادخل ودخل خخخخخخخخ احاا انا بدموع: ده حلم ولا حقيقه حد يفهمني اي ده هو مش جدي مات أنت حقيقي انت ازي عايش قول إن ده مش حلم
هاري: ده حقيقي ياكريشنا سمير مستحيل يموت وهو مع الماس الخلود

مورغوث: وجدك اصلا خالد مستحيل يموت بسهوله دي
انا مبسوط فشخ: وحضنت جدي اوي
سمير: وحشني يابن الكلب عمال اي
انا: كويس بس اتعبت جدا من غيرك كلهم غيرك انت الوحيد اللي يقدر يفهمني
سمير بفخر : انا مش هسيبك غير وانت علي العرش بتعك وشوفك وانت امبراطور العصر

انا: طيب انتي اذي عايش مش مسدق نفسي ممكن اعرف حصلك اي

سمير: اسمع هحكيلك حكاية من 2000عام
علي الساان سمير

سمير: كان في المانيا شخص من 2000سنه كان ابن ملك من ملوك الزمن القديم ابن الملك ده كان أناني جدا لدرجه أنه قتل ابوها الملك وامها الملكه وكان ليه اخ وانا كنت مساعد ابوها انا كنت شايف ال بيحصل قدم عيني وكان اخوها لسع صغير 5سنين انا خوفت علي الطفل وخدتها وهربت علي مصر وكان في عهد بيني وبين الملك ابوهم انه يعطيني الماس الخلود وسيف الخلود وتاج الخلود وخوذة الخلود دول هم أسرار قرون فاتت من زمن قديم جدا المهم أنا لم كنت مستعجل وخايف علي لابن التاني معرفتش ااسحب غير الماس والباقي فضل مع الابن اللي اناني اللي كان كل همها العرش والحكم والنفوذ
كان كل هدفها الشر لكن لم مسك الحكم فسد العالم وعمل تعاون مع جيش الظلام لكن جيش الظلام عمل تعهد مع لابن وطلب منها الخوذة والتاج والسيف لكن هو طلب السيف وهم سحبو التاج والخوذة وطلبو منها إن يترك المملكة ويروح يجمع طريقة يبقي بيها خالد مثل ابوها الملك وكان هدفهم من كل ده انها يروح ويموت في الطريق وسط الجبال واللغبات والوحوش البرية وأنا كان معيا الابن التاني وبعد 100سنة كنت عملت سحر الخلود علي لابن التاني عشان يقدر يعيش لحد ميمسك الحكم من تاني ويرجع عرش المملكة من تاني كان لابن بعد 100سنة في كامل قوتها وكان جاهز يحارب جيش الظلام عشان يسترجع مملكة ابوها ويسترجع الخير من تاني

انا: وهم لسع موجودين في وقتنا الحالي وكان اسماهم اي

سمير: لابن الشرير اسمها شان ولابن اللي انا ربيتها وكان مع الخير اسمها تحتمس

((طبعاً انتو عارفينهم وأنا لا 😂))

انا بصدمه: ودول لسع في الزمن الحالي موجودين

سمير: اسمع الباقي وهتعرف كل حاجه

انا: كمل
سمير: بعد 100سنه كنت قاعد في انجلترا في القلعة اللي انت كنت تروح فيها دي اساسها تحتمس
ودخل عليا تحتمس وقال

فلاش باك علي السان سمير))

تحتمس:سمير انا جاهز هنبد امتا
انا سمعت كده وكنت هطير من الفرحة: من دلوقتي الجيش جاهز
تحتمس: التحرك هيبد من بكره
انا: امر مولاي الملك
وفعلا تاني يوم بد الملك تحتمس في العظمه وبدا التحرك علي الممالك اللي بتحرك مع جيش الظلام وكان بيحارب بجوع زي النمر اللي فضل 100سنه من غير اكل فضل يدمر وينتصر في كل معركه يدخلها وكان كل الملوك وكل دول العالم ترعب من اسمها وكان كل الملوك الحلفاة يبعتو علشانها الهدية والدهب والموارد المساعدة وكان الكل يترعب من اسم تحتمس وكان خلاص بدا يواجه جيش الظلام وكان مستعد بحماس عشان دي معركه اطلق عليها معركه مجدو
وفي المعركة دي حصلت خساير كثيرا جدا من جيش الظلام لدرجه انسحب جيش الظلام من المعركة بعد 3شهور وكان ده انتصار ساحق اللي الملك تحتمس امبراطور العصر الحالي

نرجع من 🎬فلاش باك

انا مصدوم ومرعوب من كلام سمير لدرجه بدات اقلق من جدي

أنا : هو عايش لحد وقتنا ده؟؟
سمير: لسع موجود هو مستنيك

انا بصدمه: مستني مين

سمير بفخر: مستنيك انت يا كريشنا انت وريث إمبراطورية العصر الحالي أنت ياكريشنا

أنا مصدوم ومش فاهم حاجه

أنا: طيب أنت مين اللي قتلك انا مش فاهم

سمير: بعد تتويج االلي اامبراطور فضل حاكم 1900سنة كامله وكان اي شر يظهر كان تحتمس يقضي علي هذا الشر في لحظة لكن بعد 2000سنه رجع من تانى لابن الشرير ورجع اقوي من لاول بكتير جدا لدرجه قوتها تتسوي مع تحتمس ويمكن اقوي شويه وبدا شان يدور علي جيش الظلام لحد ماوصلهم وعشان يوفقو يساعدو شان في استدعاء اللي إمبراطورية كان شرطهم هو قتلي انا

انا: واشمعنا انت بذات لي مش الملك

هاري: أنت مش عارف انت قاعد قدم مين

انا: انا مش فاهم حاجه ممكن توضح اكتر
مورغوث: انت قاعد مع وزير المملكة التاريخي الوزير ((رخمي رع )) اللملقب بأسم سمير اقوي وزير في تاريخ البشرية

انا مصدوم جدا ومش فاهم حاجه ومرعوب حرفينا

أنا: ممكن اعرف انت مين انا مابقتش فاهم الغاز

سمير: اسمع
علي السان سمير

كنتُ (فى حياتى الدنيا) أتصرف طبقا للأوامر التى أتلقاها
من جلالة الملك (تحتمس)؟ .
و قد قام جلالته بتعيينى رئيساً للقضاة ⚖️ .
كنتُ أرأسهم جميعا و لا أحد يرأسنى .
ثم مشيت بخطى واسعة , أضرب بعصاى ظهور الموظفين الفاسدين .
حتى الكللابب لم أتركها دون انضباط .
كان صوتى يعلو و يصل إلى عنان السماء , حين يتعلق الأمر بالنظام .
و لم يجروء أى شخص على التمرد و نشر الفوضى .
كنتُ أهدئ من روع الساخط الناقم بأن أحقق له ما كان يتمناه .
كان الناس يقولون لى : أقبِل , لكى تعيد الماعت (العدل) للأرضين (مصر) .
كنتُ أصحو من النوم مبكراً (أقوم من النجمة) لكى أحقق ذلك .
كنتُ مقرباً من جلالة الملك (تحتمس ) ,

كان لقبى هو "الذى يعاقب الأشرار" ,
و الثور المنتقم الذى يضرب من يتحدث عنه بسوء .
لقد جعلنى جلالته العصا المتكلمة التى تعاقب المجرمين .
لكى أعيد الاتزان للبلاد كلها , كما يعتدل الميزان ⚖️ .
كل من يُتهَم بتكدير الأمن العام كان يُفحَص و يتم استجوابه .
و أصحاب النوايا الخبيثة الذين يدبرون المكائد كانوا يعاقَبون
بالحرق فوق محرقة حورس
❤️ كان فمى مليئا بملح النطرون (طاهراً) ❤️ .
و كلماتى لا تتغير أبداً .

مورغوث: عاش "رِخمى رع" فى عصر الملك تحتمس الثاني اللي هو ابو تحتمس الحالي وقام بتسميه لابن الثاني على اسم الملك تحتمس الثاني ليصبح اسم ابنها أيضا تحتمس الثالث , ولد سمير في أسرة من 18 , دولة حديثة ,
من حوالى 3000 سنه

هاري: كان مرتبط دايماً بالطهارة . وصف الوزير
"رِخمِى رع" لفمه بإنه ملئ بملح النطرون معناه إنه طاهر من الكذب و النفاق
و من التلفظ بأى لفظ قبيح ٠ودي كل حاجه عن جدك سمير

أنا مصدوم جدا ومش فاهم حاجه خالص وبقيت خايف جدا طيب لم هو من قرون ازي هو يكون جدي انا مش فاهم حاجه خالص انا بقيت خايف ومش عارف هعمل اي بيقولي انت وريث يعني انا دخل علي دمار لا عيش جبل صامد لا انسحب وعيش إنسان عادي بس انا لزم اكون مع الخير عشان احافظ علي الخير من فعل الشر

أنا باين طبيعي: طيب انت ازي اتقتلت؟؟؟

سمير: هحكيلك بص ح

نرجع 🎬باك علي السان سمير وزير الملك

أنا كنت عارف انها ظهر ووكان يرسلي تهديد كل يوم وكنت ماشي لأمر عادي جدا بس بعد فترة بدا يلعب وبدا بعلان الحرب علي القلعة االلي كنت موجود فيها وانا اول ما عرفت انها هو االلي جاي كنت لزم اعمل حسابي وعشان كده عملت شخصيه وهميه من السحر اللي اسود وعشان انا بستخدم السحر من قرون فاتت كنت بعرف اتحكم في الشخصيه الوهميه واتحكم في طريقة الكلام وكل حاجه فيها عشان كده هو دخل عليا في الغرفه
انا كنت قاعد مستنيه هو دخل عليا هو المساعد بتعها اسمها جوناس

انا: كنت مستنيك من زمان بس اتخرت عليا وبضحك

شان: بيضحك ماتقلقش قلتلك هيجي اليوم وهو اليوم نهاردة وهتموت بضحك بصوت عالي وشرير

انا: عارف اني هموت يا شان وعارف انك هتبقا الملك بس ارجواك سيب العائلة في حالها من فضلك

كنت بقول كده عشان ابعد شان علي قد ما قدر عنك عشان تعرف تعيش كويس

شان: بيضحك ضحكه شريره بقيت ولا حاجه اهو انا عارف ان سنك 3000سنة
وانت مقدرتش تقول كده للي كل الناس دي غير صديققك الساحر ههههه بس انا عارف انك معك ماس الخلود بس انا معيا السيف وقطع راس الشخصيه الوهميه بسيف بسرعة كبيره وغل وقطع الجسم اشلال وخرج من القلعة هو وجوناس بس اتصدم لم شاف ان جيش القلعة فشخ جيشو وتبخر كلو

نرجع تاني من 🎬باك

انا بصدمه كبيره جدا: يعني انت اقوى من شان والملك تحتمس
سمير: لأ طبعا أنت الوحيد اللي اقوي منهم هم لاتنين وأنت لزم تكون مستعد بعد 15يوم عشان شان هيعمل هجوم علي البيت الكبير والقلعة في جبل الطير يعني أنت الوحيد اللي قادر انك تقتل شان عشان انت هيكون معك الماس الخلود

انا متوتر فشخ: أنت عارف بتقول اي
وبعدين إنا مش معيا الماس دي

سميرطلع الماس 💎شكلها اصفر بيلمع وطالع منها نور شديد جدا اول ما مسكتها الماس بسرعه كبيرة وبصدمه عمت علي الكل كانت دخلت جوه صدري بقوة وكنت بترعش جامد بعد دقيقه كانت بقيت حته من جسمي وجسمي كلها تحول لشكل معضل فشخ وعيوني بدات تطلع نور اصفر بيلمع وبقيت اقدر اتحرك بسرعه كبيره جدا وفاجاة صوت في دماغي بيقول

صوت: انت حاليا قادر على الدمج جسمك مستعد علي ذلك هل انت مستعد:

انا من غير ما تكلم احساس قوي فيا قال انا جاهز

وفعلا طلع بويا اللي كان بيتوصل معيا وظهر قدامي قدم الكل في صدمه الكل وفاجاة بدا يحول كل الطاقة علي صدري وأنا كنت بترعش بشكل جامد وهو بعد ساعة كان اتبخر وبقيت اقوي من اللي أول بكتير وبقيت حاسس اني بقراءة افكار هاري ومرغوث بس سمير لا مش مستوعب وده كلو مورغوث وهاري مصدومين و سمير مبسوط وكنت قادر على التخفي والظهور في اي مكان وكمان شكل جسمي بقيت متحول بلبس ابيض بيلمع نظام بدلة((بتمان))

انا مبسوط فشخ: اي ده هو اللي انا فيها ده حقيقي

سمير: ده اسمها تحول فضائي وتقدر ترجع طبيعي لم تحط ايدك على صدرك لم تستخدمها تعمل نفس الحوار لم تعوز تتنقل حط المكان اللي انت عوز تروحها في دماغك وحط ايدك علي صدرك هتروح في غمضه عين

أنا مبسوط: أنا كده تمام ولا

سمير: كده انت بس ناقصك الثلاثي الخوذة والتاج والسيف ولو قتلت شأن السيف هيتحول ليك تلقائية لزم عشان تقدر تقتل شأن تعرف تستخدم قواتك الجديده مستعد

أنا كان في احساس جوه مني بيحول تلقائي الموفقه علي اي حاجه يقولها سمير وكاني مش موجود اساس
انا: جاهز

سمير: يلابينا

عند تار في القلعة في مكتب لادئرأ
كان موجود
تار
فارس
نرمين
هارلي كوين
جيسون
الظل
قاتل الشياطين
المخادع
نسرين وسط ما هم قاعدين ظهر الملك

اول ما تحتمس ظهر الكل اتصدم وخاف وتوتر عشان هو مش بيجي غير لو في نصيبه كبيره

تحتمس: انا طلبت من تار يجمعكم هنا عشان اقلكم ان الحرب دي قربت جدا لزم الكل يكون مستعد لزم الحرب دي تكون نهائية شأن والشر أنا عارف انها صعبة وهتكون تاريخيا بس في للحظات اللي هحس فيها انكم هتخسرو هبعت ليكم المنقذا ومش مهم تعرفو هو مين ولا عوز اي اسالها عنها في الوقت الحالي كل حاجه هتبقي بوقتها المهم الكل يكون جاهز الكل يركز الكل يكون فاهم هو بيعمل اي أنا اهم حاجه عندي السيف وراس شأن غير كده مش هقبل مفهوم

الكل: مفهوم مولاي الملك

بعد ما الملك اختفي
تار: تتوقعو مين هيكون المنقذا
هارلي: تتوقع يكون هوو !!؟
جيسون: ماظنش هوا بس كل الاحتمالات واردها
تار: أو يمكن يكون الوزير!!؟
هارلي: ماينفعش يظهر في الوقت ده عشان لو ظهر هيكشف نفسها وممكن شان ينسحب لو عرف انها لسع عايش

فارس وباقي الفرقه مش فاهم حاجه بس تقريبا نرمين بدات تفهم
نرمين: ومش ممكن ليه هو مش اقوي من الملك برضو!!!؟
تار بصدمه: انتي عارفة بنتكلم علي مين
نرمين: انت عارف كويس اني عارفة كل حاجه مش بحب اكون قاعده ومش فاهمه
هارلي: وتوقعك اي
نرمين: توقعي هيكون شخص تاني خالص غير الملك والوزير اظن الملك بيلعب بورقة كسبانه عشان كده هو مطمن يعني هو معا ورقه مكسب عشان كده قال الحرب دي هتكون تاريخيا
جيسون بقلق: انتي مش سهله علي فكره
هارلي: ازيي عرفتي كل ده في وقت قصير

فارس: انا مش فاهم حاجه خالص بس حابب اقلك ان نرمين بتسكت و تسمع ومش بتتكلم غير لم تكون فهمت كل حاجه وحللتها صح جدا!!

تار: ماكدبش سيد لم قال انك مش سهله ويتخاف منك

نرمين: بلعكس انا طيبة جدا وكويسه بس بحب اسمع لأول عشان اعرف اتكلم مش بحب ابقا موجوده ومش فاهمه حاجه فهمت

تار: فهمت قصدك يانرمين
المهم الكل يروح التدريب

الكل فعلا راح يتدرب وبعد 14يوم كان الكل جاهز في القلعة
كان السور كامل مليان جنود رماة وفي لامام الفرسان وفي الدفاع االمشاة زي ما قال الملك تحتمس الخطه بظبط
تار: الجسوس وصل ياجيسون
جيسون: خلاص علي وصول
فارس: اهم حاجه نعتمد الخطه بشكل طبيعي
هارلي: شان هيكون مستعد جدا عشان كده الخطه بتعت شان هتكون فيها غموض
نرمين: كلامك صح شان هيعمل خطه ذكية جدا هتكون صعبه
جيسون: لزم ندافع بشكل كويس

تار: معك حق لزم ندافع كويس ولو هنموت من اجل الل االامبراطور
هارلي: الجسوس دخل القلعة
جيسون ندها علي الجسوس
جيسون: قول التقرير كامل
الجسوس خايف ومرعوب جدا
الجسوس: شأن معا 15م من جيش الظلام ومعا 45م جيش عادي بس كلهم متدربين مع جيش الظلام يعني متسوين في القوة
الكل بيسمع ومرعوب
تار: كمل
الجسوس: شان اختار طريقة الهجوم المختلط

هارلي: اييييييييي المختلطططط انت بتقول اييييي

جيسون: مختلططط انت عارف بتقول ايه!!!!!!
تار: انت عارف بتكلم عن خطة هجوم حرب مجدو اللي كان قايدها الملك تحتمس ضدّ جيش الظلام وانسحب بسببها جيش الظلام ودي من قرون فاتت ودي خطه!!!!

هارلي: خطههه الموت اللي بيدخل الحرب ضد طريقة المختلط بيكون هدف الفوز قليل جدا
الجسوس: هو اختار يهاجم القلعة من 4اجانب ووهو جوناس هيقودو الجبهة لاماممية والخلفية والشمال واليمين جيش الظلام
وطريقة الهجوم هتكون رماة
الكل بصدمه؟؟؟ رماةةة
الجسوس: اللااسف دي الحقيقه
هارلي: لزم نستتعد الملك بسرع وقت
تار: دخل المكتب وبعد لحظات ظهر الملك تحتمس
تحتمس: حصل ايه
جيسون: جيش شان هيلعب مختلط وهيستخدم الرماة وكمان جيشو كان بيتدرب مع جيش الظلام يعني نفس المستوووه
تحتمس بفخر: احنا هنلعب العكس خطه الهجوم الفرسان والوسط الرماة والدفاع المشاة والحماية الجدر المنجق مفهوم
الكل مصدوم

تار: بس مولاي الملك كده احنا بنكتب الموت الينا

الملك بغموض: وأنت خايف من الموت!!!!
تار بتهته: انا لا مش خايف بس احنا كده بنقول الشان اتفضل مكسب الحرب بين ايديك
نرمين: تار اهد كده وافهم الملك بيقولك هنلعب فرسان يعني المضاد يعني الفرسان بتسبب ضررى 90/100علي قوات الرماة يعني احنا هنلعبهم علي الجوانب وهنسيب خط النص الفرقه المشاة عشان تمنع دخول فرقه هجوم شان واحنا نكون وقعنا عدد كبير من الجوانب الخلفية وكمان نكون عملنا مكان الشخص اللي هيكون موجود

الملك مبسوط بدماغ نرمين وساكت بيسمع
تار: طيب اي عرفك انها هيظهر
نرمين: عشان احنا هنكون مشغوالين في الجوانب ودي خطه شأن عشان يقدر يدخل في النص ويحتل القلعة لكن اذا ظهر المنقذ شان هيموت قبل ما يفكر يدخل القلعة فهمت

الملك بيسقف جامد النرمين

تحتمس: واو بجد شابو عاش ليكي جامد انتي قولتي كل حاجه في دماغي بظبت وبشكل حلو جدا برافو عليكي

تار:!!!!!
الفرقه:!!!!!!
الكل صامت ونرمين مبسوطه بتشجيع الملك تحتمس

تحتمس: كده كل واحد عرف هيعمل اي

الكل: نعم مولاي

تحتمس: الكل يروح على الجبهة بتعتها فور

الكل فعلاً خرج على مكانها وكان الكل بعد 12ساعة
وفعلا المكان كان كلها جنود شكلها يرعب حرفيا كل فرقه ظهرت علي طبيعته وكان شكلهم يخوف جامد ويرعب اي جيش كان الكل جاهز وحطط في دماغه الموت او الفوز الحرب دي هتكون تاريخيا كل بطل من دول عوز يكتب اسمها في التاريخ لزم الكل يظهر كل ما عندها وهياا دي خطه الملك بيستخدمهم عشان يستخدم كل قوتهم في الحرب دي والكل مستعد بشكل يرعب بصراحه
بعد ساعة كان الجسوس بتع التحرك رجع من الطريق

الجسوس: مولاي لامير جيش شان بدا التحرك وكل حاجه زي ماهيا والخطه ماتغيرش فيها حاجة

تار: الكل يستعد الكل يجهزا

وفعلا الكل كان مستعد فرقه المشاة كانت جاهزة الدفاع
وفرقه الرماة كانت مستعده جدا الصد الهجوم علي جدر القلعة هي وفرقه المنجق
واخير فرقه الفرسان كانت مستعده جدا وهي اقوي فرقه واسرع فرقه وهي اجمد فرقه في الهجوم المضاد
وبعد تقريباً ساعة بدا جيش شان يظهر عن بعد وكانو بيرقبو بمنظر المراقبة عن بعد

تار: خخخح احااا اي ده

هارلي: في اي هات اشوف
احا خخخخخ اي ده هو في اي

جيسون: في اي يعم هات كده
احاااا اي ده دول شكلهم يرعب

تار: ده بس عدد قليل جدا من جيش الظلام انت متخيل شكلهم اهو مابالك لو الجيش كلها
هارلي: لو جيش كلها يبقي العالم هيموت حرفينا
جيسون بصوت عالي جدا: الكل يستعد الكل يستعد

تار: فرقه المشاة جاهزة

نرمين: جاهزة مولاي

تار: فرقة الرماة والمنجق جاهزين

فارس والظل: بصوت وحد جاهزين مولاي

تار: واحنا فرقه الفرسان جاهزين اللنصر مع اللنصر معاا

وفعلا فرقة الفرسان بدأت تحرك علي الجوانب بسرعة كبيرة من الجوانب وجيش شان كان قرب جدا وفعلا وصل جيش شان وقرب من جيش تار وبدا لاشتباك بين فرقه الفرسان وجيش الظلام
عند شان

شان: جوناس هم خطتهم يهاجمو الجوانب وانت وانا مع بعض هندخل النص بجيش الظلام وندمر القلعة ونرجع ندمر باقي الجيش يلا بسرعه

جوناس: مستعد مولاي الملك يلا

وفعلا شان وجوناس سابو لاشتباك وظهرو عند القلعة
عند فرقه الفرسان كانت بتلاقي صعوبه جدا عند جيش شان

جيش شان كان كبيرة جدا بيوقع منهم كتير وبيضرب بسيف ويرفع القتيل وبيضحك كانو بيجزرو جزر في فرقه الفرسان بس تار وهارلي وجيسون كانو فشخين الواقع كان الوحد في لحظه يوقع 20راس
شان اول ما ظهر عند القلعه ولسع هيتحرك

ظهر شخص

شان بغضب: مين ده اللي بيتجر يوقف في وشي
جوناس: مولاي شكلها شخص من المحاربين
شأن: روح اقتلها فور

جوناس بسرعه كبيرة رح الشخص ده لكن حصل مافاجاة الشخص عمل علامة سحريه علي جوناس اسمها سحر التحول وجوناس بدل ما كان رح يقتلها ركع قدم الشخص ده وبقي معا
وصف الشخص ده شكلها طويل ولبس بدله بيضاء وطويلة جدا ولبس قناع ابيض مافيش حاجه باينه منها غير عيونها وقف وقفه ملوك مش خايف و عنيها بطلع شرارة جامد
عند شان
شأن بغضب شديد: مين انت هقتلك

المحاربين كلهم بدو يركزو ويقولو: معك معك النصر وبدا كل الجنود يقتلو بغضب شديد والمعركه بدل ماكنت قريب جدا الفوز الشان المعركة قلبت الصالح جيش المملكة وقع منهم كتير جدا

شان شايف كده وعضبان جدا وعنيها بطلع شرار وبدا يتحرك علي الشخص المقنع بسرعه كبيره وقف قصاد عنيها وقال!!!!

هنا انتهى الجزء الاول اللقاء في الجزء التاني ☝🤍
جامد يسطا عااااش

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: GHOST• و boya brat
اخخخخ ايه الجمدان دا عااش يكبير ومستنينك متتأخرش علينا لا خد راحتك مدام بتنتج شغل بالجمدان دا

• حبيته
التفاعلات: boya brat
عاش يا بروو..جزء جامد حرفيا كمل في انتظار المزيد من الابداع والتميز متتاخرش علينا ب**** عليك

حلوة جدا بس انت فشخت دماغنا لية القفلة دية

أقلامنا تنحني لحروفك تقديراً واحتراماً ..
وكلماتنا تستلهم منك شرارة الإبداع ..
شكراً لك على ابداعك الأكثر من رائع ..
فى أنتظار كل جديد

• نار ياحبيبي نار
اخخخخ ايه الجمدان دا عااش يكبير ومستنينك متتأخرش علينا لا خد راحتك مدام بتنتج شغل بالجمدان دا
آنا بدات كتابة في الجزء التاني وممكن يخلص وينزل بكره 🤍

حلوة جدا بس انت فشخت دماغنا لية القفلة دية

• عجبني
التفاعلات: mahmoud258
عاش يا بروو..جزء جامد حرفيا كمل في انتظار المزيد من الابداع والتميز متتاخرش علينا ب**** عليك

أقلامنا تنحني لحروفك تقديراً واحتراماً ..
وكلماتنا تستلهم منك شرارة الإبداع ..
شكراً لك على ابداعك الأكثر من رائع ..
فى أنتظار كل جديد
أخويا

• حبيته
التفاعلات: mor2010
أخويا
بـ التوفيق ياطيب ..
فى انتظارك

• حبيته
عاش👍👍

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: Modelove20 و boya brat
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يسطا استمر
انت نجم النجوم

عظمه كالعاده يا اخويا متشوق للجديد♥️

• حبيته
اجدع من سافيو ياعم

• حبيته
ي جامد مفيش حد مستجعج علي راحتك واحنا قراء نقراء وندعمك دا كل اللي علينا وانت عليك الليله الكبيره في الكتابه 😂😂❤️❤️

• بيضحكني
شابوا ليك ياغالي جزء جامد وقفل حلو

• حبيته

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%