NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة فانتازيا وخيال القوة الخارقة وغموض كريشنا |السلسلة الأولي | ـ عشرة أجزاء 24/10/2022

ياعم كسم ردك مقرف برضو ، انت بتكتب لمين ؟ لنفسك ولا للناس اللى ع المنتدى ، واخطاء املائيه وبتاع ومعرفش نوعيه ناس ايه دى اللى داخله تشكر ف القصه
مبشكرش ف حد لكن طريقتك تستفز انت بكلامك تخلي اي حد يقول عليك مقرف عايز تكون ناقد اتكلم بادب وعبر عن رائيك بذوق اخنا مش ف زريبه هنا
انا اصلا مقريتش القصه
ولا بدافع عن حد لكن المومنت بتاعك مستفز جداااا
 
القصه كخطوط عريضه و فكره جيده جدا
و لكن .....
الاخطاء الاملائيه افسدت القصه بسبب كثرتها
الاجزاء قصيره جدا
الاحداث متداخله و الحوارات غير مرتبه مما يتسبب فى لخبطة القارئ
حاول اصلاح الاخطاء فيما هو قادم و صدقنى سيختلف كل شئ
 
  • عجبني
التفاعلات: mor2010
مبشكرش ف حد لكن طريقتك تستفز انت بكلامك تخلي اي حد يقول عليك مقرف عايز تكون ناقد اتكلم بادب وعبر عن رائيك بذوق اخنا مش ف زريبه هنا
انا اصلا مقريتش القصه
ولا بدافع عن حد لكن المومنت بتاعك مستفز جداااا
لا طريقتى مش مقرفه انا كتبت الرد ده لما حسيت انه بيستخف بعقول الناس الموجوده وده قمه الاستفزاز
القصه مليانه اخطاء املائيه وده مش بأيده ، لكن خاليه من اى افكار جنسيه ابدا وتحسها جيم كدا هو الباشا شاعر طيب ؟
 
لا طريقتى مش مقرفه انا كتبت الرد ده لما حسيت انه بيستخف بعقول الناس الموجوده وده قمه الاستفزاز
القصه مليانه اخطاء املائيه وده مش بأيده ، لكن خاليه من اى افكار جنسيه ابدا وتحسها جيم كدا هو الباشا شاعر طيب ؟
معلش اصل القبول نعمه وانت **** مدهاش ليك
 
معلش اصل القبول نعمه وانت **** مدهاش ليك
الغلط من عندى انا انى رديت عليك اساسا ، مستنى ايه من حد عاجبه البتنجان ده متخيل دماغه هتكون عامله ازاى يعنى ؟
فكك انت مش هاتفهم كلامى اصلا فكك
 
قصة جاااامده عاش عليك
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الغلط من عندى انا انى رديت عليك اساسا ، مستنى ايه من حد عاجبه البتنجان ده متخيل دماغه هتكون عامله ازاى يعنى ؟
فكك انت مش هاتفهم كلامى اصلا فكك
بلاش رط وعجن كتير انا قولت اني اصلا مقريتش القصه دي ولا اعرف هيا بتتكلم ع اي ولكن بالصدفه شوفت كومنت واحد بضان زيك




شوف اي ناقد دخل اتكلم ازاي واتعلم يبني بلاش كلامك ده عشان كله هيكره اسلوبك
 
بلاش رط وعجن كتير انا قولت اني اصلا مقريتش القصه دي ولا اعرف هيا بتتكلم ع اي ولكن بالصدفه شوفت كومنت واحد بضان زيك




شوف اي ناقد دخل اتكلم ازاي واتعلم يبني بلاش كلامك ده عشان كله هيكره اسلوبك
انا مش بجادل ان ممكن يكون اسلوبى مش غلط انما ممكن اكون عبرت باسلوب وحش واعتذر ن
معنديش مشكله ، انت كمان متخلف ودخلت تصلح الغلط بغلط زيه عادى
 
انا مش بجادل ان ممكن يكون اسلوبى مش غلط انما ممكن اكون عبرت باسلوب وحش واعتذر ن
معنديش مشكله ، انت كمان متخلف ودخلت تصلح الغلط بغلط زيه عادى
اتفق جدا اني رديت ع الغلط بغلط ولكن ف النهايه وصلنا لحاجه كويسه وهيا اننا ننقد اه بس بشكل يتقبلة حد لسه ف بدايه كتابته



تحياتي ليك
 
اتفق جدا اني رديت ع الغلط بغلط ولكن ف النهايه وصلنا لحاجه كويسه وهيا اننا ننقد اه بس بشكل يتقبلة حد لسه ف بدايه كتابته



تحياتي ليك
تمام متفقين وانا برضو بعتذر لو اخطأت ف حقك ، بس انا نفسى يكون ف رقابه ع القصص الموضوع مفتوح اوى بشكل مبالغ فيه ، والزوق العام للقصص ضايع يعنى نفسى اعرف الناس اللى بتشكر ف قصص زى دى بتكون قرأتها طب احنا اللى مبنفهمش ؟
طب ايه الحكايه ! بجد ف قصص والواحد بيقرأها بيحس انها مش قصه اصلا
 
صبـ(⛅)ـُب(آٍح الخير أو مساء الخير على حسب ما انت بتقر القصة 😂💛

اانا جديد معكم واتمنا اقدر اسعدكم بحاجة كويسه انشاء ****

البداية



القصة هتكون مميزها بشكل خاص يعني هتكون اكشن ووخيال وهيكون فيهاا سكس اتمنا اعرف ريكم بعد انتها الجز الاول مهاا ماكان رايك قولو هتقبل اي ري بي اي طريقة من غير زعل وهفرح جدا بمشاركتك اتمنا من الجميع قررا ممتعه ومشاهده ساخنه 😂💛💛💛💛💛💛💛معلش لو في لخبطهه في كاتبة هوعدك هحسن من نفسي عشان بس بكتب بستعجال بس اتقل هتخد حاجه ناضيفهه 😂💛🚶‍♂️هسيبكم مع القصة 😉♥





البداية كانت عام 2002

في مصر

مركز سوهاج نواحي الصعيد قبلي

قرية هرماس



كان في عائلة اسمها عائلة الشويحي عائلة كبيره ومسمعه بقوتهم وبسيطرتهم الكامله علي نحوحي قبلي في جميع الصعيد


كان ليهم الجد


سمير 75سنة طويل وابيض وجسمه عريض واديهه ناشفه من الشقها والتعب طيب جدا وحساس وبيتعصب بسرعه جدا لكن طيب بطريقة تخليك تحبها



الجدة
فوزية 70سنه بيضه اوي وجسمهم كريفي يعجبك ملبن كده وديمان حبسهه القشطهه دي تحت جلبيته البلدي لكنها طيبة وحبوبهه جدا وبتخاف اوي علي اولادها وديمان تحب الخير لي جميع المناطق والناس حوليهم



لابن لا اكبر

سعد 40سنه طويل زي ابوها ومعضل وجسمه كده حاجه عظمه من لا اخر بيلبس جلبيه البلدي والشال والعصاية الخرازقان(( اكيد ال من الصعيد هيعرفها او عمل بيها مشكله قبل كده 😂))


لابن لاوسط

عماد 36سنة جسمه مش طويل اوي بس كويس ومش معضل بس عادي طبيعي كد وغلبان اوي بطريقة ما توصفش يخليك تحبووو كده من اول ما تشوفو


الابن الاخير

عادل 30سنة عادل يختلف عن اخواتو متعلم ومع الكلية وشاطر جدا جسم وسط ومعضل جدا وجسمه مقسم بشكل غبي وديمان بيدفع عن الغلبان ومع جوايز كثيراً من الكلية والمسابقات



ريهام مرات سعد 35سنة حاجه فخمه كدا جسم كريفي وجسم فتاكك ياصحبي يخليك تجيبهم اول ماتشوفو كده 😂 طيزها برزهه وبزاز حاجه جامده وشها ابيض وعنيها عسلي وبتلبس ديما جلبيات وسعه



مديحة مرات عماد 30سنة جسمه عريض فوق وتحت وجسمها بارز ووشها بشوش وغلبانة كده في حالها عنيها عسلي



نورا مرات عادل صحبتو من الكليه حاجه جامدهه جمدااه بشكل غبي جسمه كلو جامد وطوله وسط كد وكيوات وبتزعل بسرعة وعندها غمزات وبتهزر وتضحك علي طول غير حريم سعد وعماد



بيت العيلة


بيت كبيره جدا وسع بشكل غبي سور كبير وسط السور البيت حوليهه زريبة من الخلف وجنينهه من قدام كلها فواكه حاجه فخمهاا كدا ندخل البيت مدخل كبير جدا وكلو راخام وبلاط في الوقت ده كان ال يعمل كد يبقا مليارديار وهم كده فعل البيت تحت مدخل كبير و4 اوض الضيوف ومطبخ كبير جدا وحمامين جامدين فشخ وفي اوضه كبيره فشخ كنهاا قصر لي الجد سمير والام فوزية
الدور2 لي سعد كامل هو بناتو سمر واية ومالهمش دور كبير سمر 14سنة واية 5سنين
الدور 3 لي عماد ومرتو وابنه حاتم سنه وشهر
الدور لي عادل ومرتو ولسع مخلفش


اسف في التخير وكلام ده بس هفضل اقلك اتقل هتخد حاجه تقيلة لول 😉😂💛


المهم في عام 2002
جات ست كبيرة في السن ومعها ***
صغير في حضنها وكانت مبسوطه بشكل غبي بيهاخدتو ولفتو حلو ورحت قدم مدخل بيت عائلة الشويحي
وكتبت في الورقة
الوريث ظهر



وريني شاطرتكم معها انت اخترات تشيل المسواليه وريني خبرتك وخليك فاكر لو معملتش المطلوب هتموت انت وعيلتك انت عارف اهميت الوريث ده اي كويس ياريت تكون فهمت


البواب احمد 45سنة


ياحج ياحج الحقي ياحج


سمير: اي في يااحمد مالك كدا علي الصبح مستعجل


احمد البواب: يحج في في ويتهته في كلام


سمير: في اي يازفت اخلص مالك خايف كده ليه؟



احمد: اصل اصل في


سمير: اصل اصل اي قول واخلص بدل مجيب الفرد واقتلك هنا مكانك اخلص


احمد: في * مع رسالة لقيتهم علي بوابة ست جبتهم لبسه ** وقالت اديهملك انت شخصيه بذات واانا خايف

سمير: بتوتر وخوف اندهلي سعد وعماد وعادل بسرعه


احمد: حاض حاضر ياسيدي حاضر واحمد جري لفوق ندمهم كلهم نزلو جري مع حريمهم



سعد: في اي يا بويا اس حصل عم احمد بيقول في نصيبه في اي

عماد: مترد يابابا علي اخويا انا مش فاهم حاجه



سمير: قاعد ومصدوم ومتوتر فشخ


عادل: انا مش فاهم حاجه خالص في اي يا امه مال ابويا


فوزية: معرفش يا حبيب امك انا زيي زيكم هنا في اي ياحج طمنها


سمير: احمد هات الحاجه

احمد: حاضر ياسيدي

احمد جاب الطفل والورقة



الكل مصدوم

سعد: بصدمه هو ال في بالي صح

سمير: بتوتر صح ياولدي هو

عماد: بس بس ظهر بسرعة ازي

سمير: يحجه

فوزية:نعم يحج امرني

سمير: خدي حريم ولادك واطلعي فوق بغضب


فوزية: حاضر ياحج حاضر يلا منك ليها قدامي مسمعتوش الحج
كلهم طلعو

سمير: عادل إقرار الرسالة دي


عادل: حاضر

عادل مسك الرسالة وقرا ال كتبتو فوق وكلهم بصدمه



الجز لاوال كدا خلص تابع ااجز الثاني بعد يوم مش هتخر عليكم 😂💛

هتقولي مافيش جنس وبتع هقلك اتقل هتخد حاجه جامده فشخ لم البطل يظهر 😂💛😉


القوة الخارقة وغموض كريشنا الجز التاني

وحشتوني جدا قول انت لحقت 😂🏃‍♂️ زي ماوعدتكم الجزءالثاني نهاردةوصبح كمان قبل ما اطلع الشغل ياريت يعجبكم وشكرا علي تعليلقات 💙💫
البدية


ويبقى السؤال : هلّ نحًن آحًيِآء حًقآ ؟؟ آمٌ نتٍنفُس فُقط
“ﻑِ ﺍﻟﺤُﺐ ﻧﻤﺘَﻠﻚ ﭐﺭﻭَﺍﺣﺎً ﭐﺧﺮَﻯ ﻧَﻬﺘﻢُ ﺑﻬَﺎ ﭐﻛﺜَﺮ ﻣِﻦ ﭐﺭﻭَﺍﺣﻨﺎ :) !! ..♥”
في وقت الشدة فقط ، تعرف من هم أحبابك ومن هم حثالة اختيارك ..!
لن تكسرك الحياة إذا أتقنت فن الصبر ..!
إياك وكسر الخواطر .. فإنها ليست عظاماً تجبر بل أرواح تقهر !غباء منك ان تكون حزين بسبب شخص يعيش حياته بكل سعاده .تحسن الظن فتندم .. خير من ان تسيئه فتظلم !لن يهتم الناس بك حتى تهتم أنت بنفسك



اسف علي المقدامة الطويلة دي 😂بس اكيد هتفيد ناس كتير يلا اسيبكم مع القصة قراء ممتععه الجميع ♥

الجزء الثاني

من القوة الخارقة وغموض كريشنا


الحميع بصدمه هو الوريث بتوتر

سمير: حصل يبني هو ده ال كلمتكم عنو هو ده ال هیبقا المالك بفرح


سعد بفرح: اخير انا مبسوط فشخ يجدعان كنت بستنا اليوم ده بفارغ الصبر

عماد بفرح: اهو جه ياحبيب اخوك وريني شطارتك ومدت خطوات رجلك معاا


عادل: انا مش فاهم حاجه خالص هو مين ده عوز افهم


سمير بفرح: ده ابنك من النهاردة ياعادل وانت المسوال منها تمام لزم ده ياعادل يكون قوية بشكل خرافي تدريبو يبقا من صغرو واهتم بي لو حصلي حاجه عوزك تكون سند لي وتعرفو ان يوقف مع الصح والحق وال يريضي ضميرو يبني انامش ضامن نفسي عوزك تاخدا بالك منو يبني انت جاهز

: عادل وسط فرحتو وفرحت ابوها واخوات بقي مبسوط فشخ

عادل: انا فرحان اوي اخير حلمي تحقق انا هحطو في عيني يابويا مش بس هخد بالي منو انت توامرني ومسك عادل الطفل رفعو لا فوق وقال ((كريشنا)) كريشنا عادل سمير الشويحي بفخر والكل مصدوم من لااسم

سعد: اسم معانا عظيم وان هيكون شخص لايقهر
انا مبسوط بيك يخويا وانت علي قدر المسواليه

عماد: احنا وثقين فيك املنا كلو بين ايدك ياريت ماتخبش امالنا فيك يخويا



سمير بفخر: عوزكم كده ديما في ضهر بعض وتخافو علي بعض دايما الدنيا دي ياولاد مش سهله احنا معانا الحكم والهيبه والفلوس بس مش كل حاجه ياولاد الفلوس والهيبه والحكم عوزكم ديما تخافو علي بعض وماتهملوش في بعض ضهركم لبعض لو شوفت وحد فيكم وقع تجرو تسندوها لحد ميرجع يوقف ويثبت زي الصخر لزم الدمج بينكم وتساعدو بعض وتساعدو الوريث ((كريشنا ♡))



الكل: حاضر يا حج **** يطول بعمرك ويحفظك لينا


سمير: يلا اطلعو دلوقتي


الكل: حاضر


سمير: يا احمد

احمد: نعم ياسيدي


سمير: بعصبية بلاش سيدي قولي ياحج احسن

احمد: حاضر ياحج حقق عليا

سمير: عوزاك تروح لي......... وتقولو كل ال حصل وانت شفتو وتجي تحكيلي قلك اي


احمد: حاضر ياحج هرجع بسرعة
وماشهه احمد بسرعة


سمير: قاعد بيفكر وزهقان وفرحان بنفس الوقت



احمد في كمان وسط صحرا وسط مخيم موجود وشخصين قاعدين شكلهم ابيض جدا

هنسميهم. دلوقتي 1و2

1: في اي يا احمد مالك

احمد: سيدي ارسلني ليك وقال احمد كل ال حصل من وقت الست لحد ما عادل سمي ابنها كريشنا الوريث


2:1:قامو بفزعه وفرح وقالو اخير هيبد الجد اخير وصل

1:روح يااحمد قول لي الحج انو احنا وثقين فيها هو وابنها وكمان وثقين جداانهم هيمعملو مع الصح والواجب بتعهم وكويس جدا ان اختار عادل عشان المهمه دي وصلوو كمان ان احنا هنوفق بكلامو هو وال يعملو


2: روح وصل لي سيدك كده يبني وفهمو ان لا اسم عجبناا ومرعب وصلو سلاماتنا


احمد: اومراك ياسيدي
ومشي احمد ورجع البيت

سمير اول ماشافو

سمير: اخيراً جيت احكيلي حصل ايه بسرعة


أحمد: قال كل حاجه حصلت وقالوها ليهم

سمير بفخر وعزات نفس: رروح يا احمد شوف شغلك

احمد: حاضر ياحج اومرك

ومشي احمد وقاعد الحج علي الكرسي ومبسوط فشخ


في شقة عادل الدور 4

نوار: شافت الواد صغير اي ده ياعادل مين ده بتوتر

عادل بفرح حضنها جامد وقال: ده ابننا من دلوقتي ياروح قلبي ومبسوط
نوار: بتوتر اهه ازيي مش فاهمه

عادل: اقعدي ياستي هحكيلك وقال عادل كل حاجه حصلت

عادل:: هاا اي رايك ياستي بقا


هي بفرح ومبسوطه زي ******* ومسكت كريشنا وقعدات تتبوس فيها وبتحضنو وتعيط

نوار: أنا مبسوطه اوي **** يخليك ليا وميحرمنيش منك ياحبيبي انا فرحانه اوي

وعادل فرحان اوي وسند *** علي جنب سرير ووسند جنبو مخدها كبيره وخد نوار في بوسه طويله فشخ وومسك بزازه دعك من علي هدوم ونومها علي سرير ونزل بوس فيها وتقفيش علي هدوم وهي متبدله معها الوضع وقف قلعها القميص ال كان فاجر عليها ويوقف الحجر القميص لحد ركبه وباين منو البرها ولااندار هو هاج من شكلها اصل وقلعهاا
القميص فضلت بي البره ولااندر وفضل يقفش فيها وزبو بيخبط في بطنها وهي
اوف براحه ااههه اهه اححح

برحه اوف انت مولع اوي كده لي

عادل وحشني فشخ اموححح
نزل فشخ في جسمها وبوس وتقفيش ويشد البرة ينزلها ويحط وشوو بين بزازهها
وهي عماله تقول اهه اوف براحه اهه
بزاززي هتقطع اووف انت جامد وحلو نهاردة كده لي كمل اوف احححح براحه مش قادره وهو نزل لحس فيهم ومص وعض وبد ءينزل علي جسمها لحس ومص ومسكها من طيزها
وقلبهاا علي حجرو وقعد
يقفش في بزازهه وطيزها بشكل
غبي وجامد وهي عماله اححح برحهه اوف ظش قادره هموت ريحيني بقا عادل
ولا سمعها فضل تقريباً نص ساعة
يقفش ويلحس فيها من غير ميروح لي كسها رح شد لاندر قطعو ونزل لحس بين رجليها لحد ماوصل لي كسها وبد يلحس وهي توتوو
وتصرخ من متعه ونزلت 3مرات وهو لسع بيسخن 😂وبيلحس في كسها وفتح رجليها وهي عماله تصرخ اوف براحه مش قادره براحه
عادل عدل نفسو بعد منزلت 4مرات وطلع زبو وهي قامت بهيجان مسكتو نزلت فيها مص ولا اجدع شرموطه وكانت تبلع لحد بيضات وهو بعد 10دقيقة من مصها الجامد نزل لبنو علي
وشها وبعدين. عدلها ونومها وفتح رجليها وبد يمشي زبوو من برهه ويحكوو فيها جامد وهي بتصرخ من متعهه وبتعض في درعو وهو ولت هنا وبدات يدخلو وحد وحدها وهي تصرخ
تقريبا الكل عرف انها بتفشخ
لان زب عادل 20سنتي 😂قلتلك هفاجاك اتقل هتخدي حاجه حلوه

وفضل عادل ينيك في وضع ده بتع ربع ساعة وقومها وقعدها علي حجرو وفضلت تطلع وتنزل وهي عنيها كلها شهو ومتعه واخير عادل نزل بعد ساعه ال اربع بسبب هيجان مراتو ونامت جنبو وحضنها وهم مبسوطين فشخ لكن حصل مفاجأة خلت عادل شخر شخرها سمعها كل في البيت وبص علي كريشنا بصدمه لقي



هنا انتها الجزء الثاني تابع الجزء الثالث قريب هيكون عظمهة 🌺😉🚶‍♂️

معلش انا اسف بسبب قصر لاجزاز بس دي البدية عشان لزم اعملك حاجه تعجبك وتشوق افضل مكتبها كلها في 4او 5أجزاء اناعوز اعملك حاجه تستهل يبقا انت تصبر وتنال اوعدك انها هتعجبك
وسمحوني في لااخطا لاملائي بس عشان انا بكتب بعد الشغل وقت قصير بستعجل بس اوعدكم هحوال احسن من نفسي ومتخفوش مش معيا جيش ولا مدرسة 😂😂😂😂يعني معكم اول بوال علي حسب الظروف واصبر هتخدا عظمهه 😉♥


💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💛💛💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

الجزء الثالث

من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا 🏃‍♂️💙


يلا بينا نبدا البدايه 🚶‍♂️🙅‍♂️💛


يخطئ القلب لحظه..فـيعاقبه العقل سنين..
أشتقنا لناس كانت سعادتنا ..كانت حياتنا .. كانت كل شئ…
“ﻑِ ﺍﻟﺤُﺐ ﻧﻤﺘَﻠﻚ ﭐﺭﻭَﺍﺣﺎً ﭐﺧﺮَﻯ ﻧَﻬﺘﻢُ ﺑﻬَﺎ ﭐﻛﺜَﺮ ﻣِﻦ ﭐﺭﻭَﺍﺣﻨﺎ :) !! ..♥”
آحًدهًمٌ يِحًآولّ آهًدآئيِ آلّسعآدة ولّآ يِعلّمٌ بـُ آنهً آجُمٌلّ هًدآيِآ آلّقدر ..💙🚶‍♂️
ﻧﺤﻦ ﺃﺣﻴﺎﻧﺎً ﻧﺴﺘﺤﻖ ﻛﻞﻣﺎ ﻳﺤﺪﺙ ﻟﻨﺎ ، ﺣﺘّﻰ ﻧﻔﻴﻖ ﻣﻦ ﻏﺒﺎﺋﻨﺎ ﻗﻠﻴﻼ‌ً ..
لن يقتنعو بأنك تتألم حتي تموت أمام أعينهم
احذر عدوك مرة وصديقك ألف مرة فإن انقلب الصديق فهو أعلم بالمضرةاجتنب مصاحبة الكذاب فإن اضطررت إليه فلا تُصَدِّقْهُا
تق شر الحليم اذا غضب
كُن عادلًا قبل أن تكون كريمًا
بعض الّنهاياتِ مُرّةً كالقَهوة، ولكنّها تجعلُكَ شخصاً مُستيقظاً، مُتنبه اًلسان العاقل وراء قلبه ، و قلب الأحمق وراء لسانه
أسوأ ما قد يمر على الإنسان أن يحزن من نفسه وعلى نفسه
أنت ما تفعله ، وليس ما تقول أنك ستفعله لا تكن كالشمعة تضيء للآخرين وتحرق نفسه
الن يهتم الناس بك حتى تهتم أنت بنفسك
إذا وضعتني بمقارنة مع أحد ، فلا تختارني تحسن الظن فتندم ..
خير من ان تسيئه فتظلم
!التعامل معي سهل جداً أعطني احتراماً ، أعطيك ماهو أكثر .🚶‍♂️💙

البدية 🖤


بعد ماكان عادل مصدوم وتفزع بشكل مرعب بص علي مكان كريشنا وما كانش موجود اتصدمو ونوار بتعيط وبص يمين وشمال مالقهوش بص فوق اتتفاجأ بص وقعد يضحك هو نوار بعد ماكانت لا اجوا عياط وقلق
شاف كريشنا ماشي علي الحيطة كانها ماشي علي لارض قام عادل مفزوع ومبسوط نزلو وقعد يضحك هو ومرات علي ال حصل

عادل: اي يبني الهبله من اولها كده شكلك مش هتجيبها لي برا ابد


نوار بفرح: سيب ابني يعمل ال هو عوزو بعد ازنك

خدات نوار كريشنا وحضنتو وفضلت تبوس فيا وهي مبسوطه


عادل: هنزل افرح ابويا وهجي يقلبي عوزه حاجه اجبهالك انا وجاي


نوار:لا ياحبيبي عوزه اشوفك انت بي الدنيا كلها


عادل باس راسهه وفتح الباب ونزل تحت


عند عادل وابوها كان قاعد مع وحد اسمو الحج سيد 55سنه بس جسم هيبهه وشكل معضل كده وفخم وطول 190س
ومش متجوز وهتعرفو سبب بعدين


اول ما سيد شاف عادل خدو بي الحضن


سيد: وحشني يا عادل عامل ايه طمني عليك يا ولد الغالي


عادل: وانت وحشني ياعم فينك مختفي كل ده التدريب وخدك مننا ولا اي

سيد: معلش يا ابني ابوك حطط عليا مسوالية تدريب الفرسان في انجلترا

عادل: ماشي ياعم **** يقويك يا وحش عاش ليك

سيد: تسلم يا كبير يلا شد حيلك عوزين نشوف البطل قريب


عادل بفرح: انا جاي هنا بسبب كده حصل............. قال عادل كل ال حصل معا فوق ومع كريشنا معدا اانو نام مع مراتو طبعا 😂😂

سمير وسيد بفرح في نفس وحد انت بتكلم بجد 😜

عادل: ايو يحج هو ده حصل وانا كنت مصدوم زيك كد


سيد بضحك: ههههه شكل الموضوع بدا بدري يا سمير وهتفشخ انت وابنك ياوحش بضحك جامد

سمير بضحك ونظرة فخر: ما تخليش الفرحة تنسيك أن انت ال هتبقا مسوال عن تدريبو بعد سن 18سنة يا سيد

عادل وسمير بيضحكو



سيد بستهزاا: وما تنساش برضو اني انا فشخ ابنك ال قدامك ده ونيكو في أفكاره في تدريب 11 سنه علي التوالي لسع رجعلك من سنة بنظر فخر

عادل بيضحك: مقدرش انسهاا ابدا كانو اوسخ 11سنة في حياتي كلها بضحك


سمير بضحك: وماتنسش انت اني فضلت افشخ فيك هناك 22سنة يا ولد بدوية بضحك


عادل هيموت من ضحك: احممممم




سيد بضحك: مقدرش انسها ابد فضلك يا اخويا انت اكتر من اخ ليا ياحبيبي وحضنو بعض


عادل:: احمم مش هنخف شغل المحن ده شووية ولا اطلب اتنين لمون


سمير بضحك ضرب عادل علي قافه
عادل ماسك قافهه بهزار ايدك تقيله كتر خيرك ياحجه و**** علي الراجل الغتت دهه وطلع يجري

سيد بيضحك: ابنك ده يحج هيكون مدرب كويس جدا لي كريشنا وانا مبسوط بي كده وثق انها هيوصلو لي مستواه لحد ميكون عندو 18سنه واقدر اخدو انجلترا

سمير بتوتر: أخبار الرجاله ال بعتهالك اي يا سيد




سيد: كويسين فشخ وحاجه جامده الفرسان هناك فشخينهم تدريب


سمير: كويس جداً عوز ابقا منهم 200لاف جندي


سيد: مشاة ولا رماة ولا فرسان؟


سمير: الفراق بينهم؟


المشاة دول قوة بدنيه فشخ الوحد يقدر يقتل 100شخص في نص ساعه بس وسرعة البرق عندهم سرعة بطريقة رهيبه

الرماة دول القناصين دول لو دخلو مكان حرب ليهم النصر ديما مابيعرفوش الخسارة


الفرسان رجالة الخيوال ولا أسلحه بجميع انوعها وعربيات مسطحة وعندهم ميزها الدفاع والحامية



سمير بيفكر: طيب من كل نوع عوز 100لاف وعوز اعرف ترتيبهم في حرب


سيد: عنيا ليك يا خويا الفرسان الدفاع الرماة الهجوم المشاة التدامير الوقتي يعني لو دخلو المعركة اقعد بس واتفرج وعد الجثثث


سمير بفخر وعزا نفس: هو ده المطلوب خليهم جاهزين في اي لحظة هطلبهم منك



سيد: تحت امرك ياحج توامرني بحاجه تاني


سمير: لاروح وابقا تابع معيا


سيد: اومرك يحج بعد ازنك

ومشي سيد

سمير: ياحجه ياحجه


فوزية: الحجه من لاواضه نعم ياحج اومرني


سمير: فينك ياحجه عوز اتكلم معاكي شويه

فوزية: في لاواضه ياحبيبي تعاله
دخل سمير لقيه نايمة على سرير وفردها رجليها دخل نام في حضنها وقال
سمير: تعبت يحجه ولسع احنا في البداية وخايف تحصلي حاجه قبل ما اشوف الوريث في مكانو

فوزية: بعد الف شر ربنايخليك ليناديما يا حبيبي مالك خايف كده لي اول مره اشوفك كده


سمير: مشاعرف انا تايه ياحجه وعوز نصيحتك
فوزية: احكي هسمعك


سمير: حاضر اسمعي حصل.............. قال كل حاجه حصلت من وقت ما الوريث ظهر لحد ماطلب الجنود


فوزية: واشمعنا الوقت ده ال طلبت الجنود مالسع يحبيبي محدش يعرف موضوع الوريث غيرنا والبواب وسيد لي خايف ودول يموتو ولا يقولو حاجه

سمير: لزم اكون جاهز لي غدار انا مش هستنا يتغدر بيا يا حجة انا ديما منتصر وهفضل كدا


فوزية: اكيد يحج **** يطول بعمرك
وانت مابتمعملش غير الصح وانا وثقه فيك انك هتكون علي قدار المسواليه دي انت وعادل ابنك مدرب كويس وعارف هو داخل علي اي يعني ماتخوفش نفسك حول تكون انت القوة ال هيسندو عليها عيالك يا حبيبي


سمير حضن فوزية جامد ودخل معها في بوسه جامده وقال
سمير: **** يخليكي ليا وميحرمنيش منك ياست الكل انتي نور البيت هنا
وفضل يبوس فيها وهي تقولو

فوزية: يحج بس اهد احنا اكبرنا على كلام ده وهي بتهنج وهيجهه

سمير بحب: كبرنا طيب تعالي هوريك ونزل فيها بوس
وسمير زبو 17س مش كبير رزعهه وحد جامد لمد ساعة



عند عادل لم طلع عند مرتو القها نامت ونام جانبها وحضنها عادل لي نفسو بيفكر



عادل: ينهار فشخ انا كنت مالي ومال المهمه دي ما اخواتي اوله بيها هم متدربين كويس و انا لسع مفرحتش بحياتي لي اشيل المسواليه من صغري كده انا ما انكرش اني مبسوط اوي بكريشنا لكن في يوم هيكون في حتهه تانى ومكان تاني وممكن وقتها مايفتكرناش اصلا ده ملك يعني هيكون جبار هو فعلا هيكون لي جيش بحجم مدينة كامله اهد كده انت شغال نفسك لي سيبها بظروفها صح علي ****


نام عادل جنب مراتو

الصبح تانى يوم كلها بيفطرو مع بعض


سمير: سعد انت وعماد بقالكم كام يوم مختفين لي


سعد: معلش يحج احنا خلاص انت عارف ان هنسافر انجلترا عشان التدريب انا وعماد


عماد: مش ده كلامك يحج كان لازم نهتم بحريمنا وعيالنا شويه قبل السفر


سمير: تمام معكم حق عموم اجهزو السفر بكرا بليل الساعه 12منتصف الليل


سعد: بس احنا هنروح هناك لي دلوقتي مش لسع بدري علي سافرنا


عماد: سعد مع حق يحج لي هنسافر في الوقت دا

سمير: عادل هيبقا هنا مسوال من كريشنا وسعد وعماد هيروحو انجلترا في 3مجموعات كل وحد فيكم هيستلم مجموعة وشخص اخر من فرسان الموت هيمسك معكم مجموعة وبعد كده هترجعو بيهم الصعيد مفهوم؟


سعد وعماد حاضر ياحج


سمير طلع بعد الفطار وكل وحد من اولادو طلع شقتو


سمير قاعد بيفكر وندها وقال يا

سمير: يا احمد

احمد البواب: نعم يا حج امرني

سمير: عوزك تروح المكان ده :::؛؛؛؛ "" "" ********
وتقولهم المكان يجهز بسرعة خلال سنه يكون المكان اتبني ومتنسش السور يكون 2متر خرسانة مفهوم


احمد: تحت امرك حمامة 🕊

طلع احمد والحج قاعد وبيفكر




عند سعد طلع عامل وحد مع مراتو جامد

وكذلك عماد وعادل طلع نام من معركه اليل


في انجلترا 🇬🇧في مكان وسط جبال ضخم في 7 عمارات علي شكل قصور كاملة متوصلين بعض 4ادور كلهم فتحين على بعض وكل مقر من 7في نوع جنود معين

في مقر المكاتب دخل سيد وقعد على المكتب وقال يا

سيد: يا نجم

نجم مساعد سيد 20سنة من سوريا قوي جدا من الجسم ومعضل وطولو 185س وجامد فشخ في سرعه وتصنيع لا أسلحه

نجم: نعم امراني


سيد: جهز مكان كويس لي سعد وعماد عشان رجعين نهاردة بليل


نجم بفرح: اخير انت توامرني حمامة 🕊
طار نجم وسيد قاعد بيكلم شخص في الفون

سيد: ايو يا فارس عوزك تجهز معدات التدريب كامله لي 300لاف حندي من كل نوع 100 مفهوم وتجهز انت كمان معهم بسرع وقت فاهمني ولا اشوف غيرك

شخص فارس اومرك تنفذا فوراً هكون عند حسن ثقتك بيااا


سيد: وثق فيك سلام وقفل السكه ونام علي المكتب وبدا يفكر

عند سعد وعماد كل وحد في شقتو بيجهزو مالزمات السفرة



سمير: يا احمد


احمد: نعم يا حج


سمير: اطلع شوف يبني سعد وعماد جهزو ولا لسع

احمد: وامرك


طلع احمد ليهم فوق 👆لقيهم نزلين ومعهم الشنط مسكهم ونزلهم هم رحو لي ابوهم عند سمير


سمير: جهزتو ولا لسع في حاجه تانيه معكم ولا خلاص كده


سعد: خلاص كده كلو تمام وجاهزين لسفر


سمير: طياره هتطلع بيكم من مكانها المعتاد في حاجه اتغيرات هي السوق والمترجمة حولو تعاملو معهم بطيبعتك مفهوم


سعد: اومرك



سمير حضنهم ودعو امهم وانسوانهم وطلع علي عربيه


وصلو المكان المعتاد كان في مكان اسمو جبل الطير في سوهاج مكان عالي جدا لكن في ليهم مكان مخصص لي هبوط الطيارت الخاصة

بعد 5ساعات

وصل سعد وعماد انجلترا


هنسمي المكان اللي في انجلترا القلعة الملكيه


وصلو القلعة الملكيه وكان سيد مستنيهم وخدهم بي الحضن ودخل بيهم المكتب

نجم: اخير وحشتوني ياجدعان عاملين اي طمونني عليكم و وحضنهم وهو مبسوط عشان هو بيحبهم فشخ



سعد: كويسن ياحمامة انت عامل ايه طمني عنك ياحبيب اخوك


نجم: انا بخير اهو شغال تدريب وبهدله من وقت مسبتوني وانا مفشوخ بضحك


كلهم ضحكو عليها


سعد: عوزين نرتاح فين المرة دي المكان


نجم: مكانكم المعتاد يقلب اخوك روقت ليكم الدنيا علي لا اخر

سعد وعماد: شكرا ليك طير انت بقا طلع عماد وسعد فوق في شقهه في القلعة دور التاني حاجه فخمه من لاخر كل حاجه في الوجود موجوده في شقة وسرير كبير فشخ 5متر وحاجهه فخمه كده كنها قصر مش شقهه



تانى يوم


سعد هو عماد لبسو هدوم التدريب ونزلو


سعد " صباح الخير ياسيد


عماد: صباح الخير ياعمي


سيد: صباح الورد والياسمين عليك ياعماد ياحبيبي مش زي الخول ده ال مش بيحترمني دا




عماد وسعد بيضحكو
عماد "حقق عليا هو بيهزر معك ياعم


سيد بنظر جدا: جاهزين



سعد وعادل: جاهزين


سيد: نجم


نجم: نعم

سيد: هات فارس بسرعه
نجم _حمامة 🕊
نجم رجع مع شخص لبس قناع ولبس لبس احمر كامل تصميمي خرافي

خرج نجم
فارس: اومرك

سيد: عماد وسعد انت اكيد عرفهم وهم عرفينك كنتو بتدربو مع بعض

فارس: عارفهم طبعا

سيد: عماد سعد ده ((فارس الموت))
22سنه طبعا عارفينو قائد جيش المشاة عندو سرعة اسرع من البراق حرفيا

سعد وعماد مصدومين

وكمان بيختفي بسرعة جبارة قدم العدو ممكن يقتل 100شخص في 5دقايق بس


سعد وعماد مصدومين وفاتحين بقهم


فارس ساكت وبيضحك علي منظرهم


سيد: وانت ياعماد هتمسك جيش الرماة

وانت يا سعد هتمسك الفرسان

كل وحد عرف مكانو يلا بسرعة علي جيشوكم هتلاقو في ساحة المعركة 300لاف جندي من كل نوع 100 هيتقسمو عليكم خلال 10سنين عوز اشوف وحوش علي الارض مش جيوش يلا انطلقو


سعد وعماد وفارس مصدومين حاضر يافندم اوامرك وخرجو


كل وحد خد قواتو وبدا التدريبات الخاصة بيهم



عند عادل في مصر كان كريشنا مغلبهم جدا وكان صعب السيطره عليها





بعد 15 سنة في عام 2017


كريشنا بقي 15سنه


عادل 45سنه

سمير 95سنه وكان تعبان جدا الفتره دي وبيودع

الحجة فوزية اتوفت من 5سنين

سعد 60سنه
عماد 50سنه

سيد 70سنه

احمد البواب 60سنه

نجم 35سنة

فارس الموت 37سنة

الباقي مش مهم

دول مكملين معانا جزء بسيط


وفيهم هيكمل لا اخر



في صعيد سوهاج في عام 2017 دخل شخص غريب وعرف بقدارت كريشنا في المدرسة كان متفوق جدا ويعرف يحل بطريقة خيالية وبيصحح علي المدرسين وكمان جسمو بقي معضل وبقي حلم كل البنات الي في سنو واال اكبر منو

سعد وعماد رجعو مصر بعد 10سنين طبعا ووالمكان اتبني اكيد فكريني سمير لم بعت أحمد البواب 😂صحصح معيا كده 😂
في جبل الطير ومكان كبير فشخ وجنود في كل مكان والعيائلة كلها نقلت هناك طبعا وكان المكان نظام قلعه زي بتعت صلاح الدين لو حد رح فيهاا هناك

وسور كبير فشخ وعرض 2متر طول 9متر وكل 10متر في برج القناصين ((الرماة))

والبوابة كبيرة فشخ بتفتح بطريقة صعبة جدا وعليهاا فرقه الفرسان


في نص القلعة يوجد فرق ((الموت المشاة))

وكانت جاهزة بكل نواعها لي اي غدر هيحصل

لكن حصل ال كان متوقعة في تهديد وصل سمير يسلم كريشنا او يموت هو والعيائلة



سمير كان تعبان فشخ معرفش يرد وسكت



عند سعد



سعد: عماد فارس بصوت زعيق




عماد وفارس دخلو جري


عماد: في اي ياعم مالك



سعد: اجهز انت وفارس عشان حصل تهديد من.......... وقال يا نموت يا نسلم كريشنا ومش عوز عادل يعرف حاجه بخصوص التهديد عوز الموضوع يخلص قبل مايدخلو الجبل اصلا مفهوم


عماد وفارس مفهوم


وكل وحد طلع لي الفرقه بتعتو وبدا التركيز من لحظه دي



بعد 9شهور حصل ما كانش متوقّع وهجوم دمار علي قلعه جبل الطير

40دبابة

10طيارت حرب روسي دمار


و60عربية مسطحة


و20صروخ في وضع لاستعداد


وصل الخبر لي القلعه لكن حصلت صدمه كبيره جدا قبل دخولهم ارض جبل الطير




هنا انتهاء الجزء الثالث تابع



انتها الجزء الثالث وياريت يكون عجبكم وهستنا اركم عشان اكتب الجزء الرابع 🖤🚶‍♂️



الجزء الرابع من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا 🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️



🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

مساء الخير او صباح الخير علي حسب الوقت ال بتقرأ فيها القصة 🚶‍♂️💛



المقدمة

‏”‏لا أملك رفاهية الأنهيار، أنا مُجبر على تجاوز كُل شيء.”حوار مع النفس ..



- انت اتغيرت كده ليه ؟

= لا انا متغيرتش ..ليه بتقول كده ؟



-اصلك ساكت ومبتحكيش زي الاول ..

= لا عادي ..بس مابقتش بحب اتكلم كتير واقول اللي جوايا



- ليه دا احلي حاجة فيك التلقائية وانك علي طبيعتك

= ومين كان قدر دا .. علي العموم انا زي مانا بس بقيت بحافظ علي نفسي مش اكتر



- لا انت طيب ومش بتعرف تكسف حد

= لا متخافش مفيش سذاجة تاني ..والطيبة خليناها للي يستاهلها



- بس انت مكنتش كده وكنت بتثق في الناس بسرعة

= وكانت ايه النتيجة !!.. بس خلاص الحمد**** بطلت اتسرع في حكمي علي الناس



- ايه كل دا .. وحد **** مفيش حتي كلمة حلوة

= لا اله الا **** ..لا في اكيد ..بس كلامنا الحلو ومشاعرنا الحلوة شلناها للي يصونها وميشوفش نفسه بيها علينا



- كل ده و متغيرتش! .. بقولك ايه ..انا ماشي احسن..

=تمام ..اتفضل

- اتفضل! ..دا بدل ما تمسك فيا!!

= لا ماهو مكنش ينفع اصلا اطلب من حد عايز يمشي انه يستني ..اللي عايز يمشي يمشي واللي عايز يفضل اهلا وسهلا انا خلاص مش هكون تاني الطرف الضعيف اللي بيتمسك بالناس ويتعب في الاخر



- خلاص براحتك ..طالما انت شايف كده ..

= اه شايف كده و الحمد**** بقيت راضي ومتصالح جدا مع نفسي



(◍•ᴗ•◍) ❤ 🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸

البداية

الجزء الرابع

من قصه القوة الخارقة وغموض كريشنا





عند انتها الجزء الثالث كان







بعد 9شهور حصل ما كانش متوقّع وهجوم دمار علي قلعه جبل الطير



40دبابة



10طيارت حرب روسي دمار





و60عربية مسطحة





و20صروخ في وضع لاستعداد





وصل الخبر لي القلعه لكن حصلت صدمه كبيره جدا قبل دخولهم ارض جبل الطير





فارس لم شاف سعد وعماد بيجهزو وخايفين بطريقة كبيرة فشخ دي اول معركه ليهم اصلا



فارس الموت: ههههههههههه هموت ضحك عليكم انت وهو





سعد: وعماد مصدومين





سعد: انت بتضحك احنا في نصيبه ياعم في نصيبه كبيره شوفت التقرير ال وصل خلاص هم دخلو الصعيد انت مش فاهم المخاطرة ال احنا فيها



فارس بيضحك بشكل مباشر





عماد بخوف: انت شارب حاجه ولا اي يا فارس؟







فارس: بجدية اهدو من فضلكم يا شباب الموضوع هيخلص في نص ساعة





سعد وعماد خايفين ومصدومين





عماد: ازي ازي بس فهمني ازي هيحصل كدا انت مش شايف ياعم ولا اي دول جيش بحجم دولة كاملة





فارس بنظر فخر: ساعه وهرجعلكم وهفهمك علي كل حاجه

بعد ازنكم واختفااا فجااا -------------------





سعد وعماد

سعد: ده مجنون هو بيعمل اي انا مش فاهم احنا بنموت من الرعب وهو مبسوط هو اي البرود ده





عماد:.............





سعد: **** يسترها بقا ويجي سليم بخوف



عند فارس فوق جبل الطير يظهر هناك وفجاااا يظهر جنب منو 4 أشخاص



فارس: جاهزين المعركة



شخص 1:جاهز ياحبيب اخوك



شخص 2:جاهز ياعم الناس



شخص 3:جاهز يا عم



شخص 4.بنت: جاهزها لحد منشوف اخرتها معكم اي مفروض كنت خلصت المهمه دي لوحد بدل ما تبهدلنا معك





فارس: اسكتي يبت لم نخلص هوريكي يلا هم خلاص علي بعد 20دقيقة من هنا





فارس: خلاص 5دقايق









عربيات فجااا وقفت والدبابات لم شافو 5أشخاص شكلهم مرعب وقفين جنب بعض بشكل مرعب





شخص من لا اعد: انتو مين عوزين اي





فارس بغموض: عوزين روحكم تسمحلي





شخص: انت عبيط مدافع اضرب عليها بسرعة

لكن فجااا 5أشخاص اختفو عند فارس ظهر عند عربيات المصفحة ونزل تدمير فيهم بقوتو وسرعتو الجبارة بسلاح فتاك كان يلمس العربية اطير في الجو اول ما دخل مابصش وره لحد مخلص عليهم خلال 25دقيقة

عند شخص 1 دخل عند الدبابات بقوة الزالزال المدامر كان يقف جنب الدبابه ويبص بنظرها غضب ويضربها بقوتو البدنية الخارقة وسرعتو الجبارة يفجرها في لحظه خلال 30دقيقة كان خلص علي جميع الدبابات ومحدش قدر يلمسو اصلا من سرعتو



عند شخص 2 طار في الجو ونزل عند الجنود وبد يقتل فيهم بسيف الخارق الموجود في ايدو محدش لمحه اساس خلال ساعة كان خلص علي 200لاف جندي مسلح





عند شخص 3كان طار في الجو وظهر عند الطيارت الروسية وبنظر ضحك كان يمسك الطيارة يرميها علي الجبل تفجر خلال 15دقيقة كان خلص



عند شخص 4 كانت بتجري بسرعة البرق ومسكت رجاله المدافع فشختهم حرفيا مالحقوش يشوفها من سرعتها



بعد ساعة كلهم اتجمعو حولينا القائد بتعهم



فارس: اي ريك اكيد مصدوم 😳بس احب اطمنك ان انت مش هتقدر تعدي اكتر من كده واحب اقلك خبر حلو احنا مش هنقتلك عشان ترجع لي ال بعتك وتحكيلو كل حاجه حصلت وتفهمو ان مش هنسمحلو يدخل المكان ده وياريت يجي هو بنفسها اوعدك اني هقتلها روح بسرعة





القائد طلع يجري





والفرقة قعدت تضحك



فارس: يلا بينا علي القلعة





كلهم يلا



اختفو كلهم وظهرو في القلعة عند سعد وعماد اول ماشفوهم وقعو من طولهم





فارس: لي شخص 4 فوقيهم يازفتهه







شخص 4:حاضر لفت حولين ايديها وعملت كورة تلج ورمتها عليهم اول ماوصلتهم وصلت مياة سخنة جدا قامو خايفين وبيكحوو جامد



فارس: تعالو اقعدو هنا





هم حاضر قعدو



سعد: مين مين دول ياعم انت شكلهم يرعب





فارس: هعرفك عليهم اسمع





شخص 1

اسمو قاتل الشياطين

((الخلفية))

قاتل الشياطين

شراود 21سنة طويل جدا 190س وبيلبس عابيهه سوده كاملة وقناعه كامل في نفس العبايهه مثل باتمان 💂🏿‍♂️



انه الابن الثاني العائله هايلورز ومحارب جسور تغيرت حياته تماما حينما وقع في حب ميلتينا الجنية التي اشعلت نار العطف والطيبة في قلبه من جديد ولكن ايامهما الزاهية وصلت الي طريق مسدود حينما هلكت ميلتينا في حريق تسبب قتلها وفي ذلك الوقت اتقن شراود ان فيه اعداء لها زعل شراود وملاة الحزن ولاسئ واستسلم شراود الي رغبة انفينيتي لا انتقامة لمحبوبته



شخص 2

اسمها الظل



((الخلفية))

الظل



بلينك 23سنة طويل ومعضل جدا وديمان وشو لي تحت وبيلبس قناع ازرق طولو 185





في قلب الليل يقوم الظل يتخطي اي حارس دون ان يشعر وبدخوله خلسة الي غرفة المحجر يقوم بلينك با اخراج خنجره ناحرا راقبة ضحيته وبعدها بثوان قليلة يختفي بلينك في قلب الليل المظلم انه قاتل ماجور شرس وماهر لم يفشل في اي مهمة من قبل وما من شيء يمكنه الوقوف بين بلينك وضحيته



شخص 3 اسمها المخادع

(الخلفية)

المخادع



تاتلر 25سنة شكل جسمو صغير مش طويل وومعضل وعلي عينوشمال اشارة سوداء

يعرف كل شيء

يقضي تاتلر معظم وقته في الحانة ليملأ اذان الجهلة بحكايات طويلة من أجل سلب اموالهم هذا هوسبب استحقاقه للقب المخادع "



شخص 4 اسمها البرق القرمزي

( الخلفية)





البرق القرمزي 23سنه جسمها جامد فشخ وطولها 175سنطي بتلبس لبس محاربات وشه شكلو نحيف بس جميل لم تقلب بيبقا مرعب





جريتا

نشات جريتا في الغابة حيث تسود قاعدة ذهبية واحدة فوق الجميع

البقاء اللأقوي

ولا انها محاطة بالخطر في اي وقت تعلمت جريتا ان تضرب اولا قبل ان يوجه لأخرون ضربتهم حركاتها سريعة ولا رحمة فيها فهي الة لا تتقن شيئا الا القتل

وعادتها التي تتمثل لعق الدماء العالقة علي نصل سيفها تدخل الرعب علي قلوب خصومها فلا احد يستطيع بروية همجي وحشي يشرب دماء ضحاياه





واكيد عرفيني انا فارس الموت



((الخلفية))



فارس الموت

ويزلي



من اجل لا هل والواطن:؛!

ويزلي هو العضو لاخير الناجي من احدي قبائل الفرسان ذات المقام العالي حينما اندلعت الحرب الاهلية زحفت عائلته نحو الحرب تاركة ويزلي الصغير اللدفاع عن نفسها وعلى الرغم من قسوة الظروف لم ينس ويزلي اصواله واصبح لان من الرجال الشرفاء وكرس ويزلي حياته الخدمة سيده وتشمل مهامه الا عتيادية الحفاظ على السلام وصد الغزاة مهمه صعبة لمن هو اهل لها


فارس: كده تمام ولا لسع مصدومين بضحك





المخادع: هدي العب شويه يخول سيبهم يستوعبو



الظل: هههههه هموت ضحك من شكلهم



البرق القرمزي: هههه معك حق مضحكين اوي



قاتل الشياطين: بطلو ضحك بقا انا طالع انام في مكان في ام القلعة دي



ومشي فضل الظل والمخادع والبرق القرمزي وسعد وعماد مصدومين لسع



مش عارفين يتكلمو من الصدامه





فارس بجديه:



ظل انت ومخادع والبرق اخلعو من هنا بسرق لبرق ورتبو الجيش كويس وشدو في التدريبات الحرب مش سهله دي البداية





كلهم حاضر ياقائد ومشيو





فارس رح جاب مياة وقدمها لي سعد وعماد اشربو عشان تفوقو





بعد ما شربو المياة فضلو ساكتين بتع ٢٠دقيقه



سعد: الناس دي هنا عشان كريشنا صح؟





فارس: كلاامك صح كريشنا فضلو سنة ويروح القلعة في انجلترا بس هيبقا تحت النظر هنا وهيروح شخص تاني انجلترا هتفهم بعدين



سعد: طيب تمام سهله بس عوز اعرف حصل اي في الهجوم ال كان ممكن يدمرنا





فارس بيضحك اسمع ياسيدي



فارس حصل!!!!!::::::: "" "" "" "*********!!!!!!!!::::::::



وحكي فارس كل ال حصل هناك وتهديد القائد





سعد مصدوم وعماد



عماد احنا كده بلح صح



مظبوط كلامك انت واخوك سعد هترجعو حياتكم الطبيعي مع اهلكم مالكمش اي دور تاني في القصة حاليا بره انت وهو يلا 😂😂🧸🧚🏻‍♀️





في مكان وسط جبال هملايه في مخيم في روسيا 🇷🇺

كان في شخص غامض جدا ومعضل جدا وشو شبه الوحش بظبت



القائد رجع لي الشخص ده





القائد : الحق الحقني ياسيدي





الشخص الغامض" حصل اي يازفت انت فين باقي الجيش والقوات مالك عرقان ومتبهدل كده





القائد: اصل حصل حص





الشخص الغامض: حصل اي يازفت انجز قول حصل اي



القائد: الفرسان ادخلت في الموضوع ووحضر منهم هنا 5

وحكي كل حصل وتهديد





الشخص الغامض تعصب جدا وشو قلب الوان بسراعه وقتل القائد بغمض عيني وقال كده الزم انا بنفسي اقتلو ههههههههههه ملك انا وبس هقتلك يا كريشنا انت وفرسانك هقتلكم كلكم بتعصب جامد





نرجع عند فارس



بيكلم سيد في الفون



فارس: الخطة نجحت بجدار ياريس وكمان مافيش حد مننا اتخدش حتها



سيد بفخر: كنت عارف كده عشان كده لم كلمتني وقالت علي تهديد مالقتش حل غير ابعتلك منهم 4والباقي بيجهز



فارس: كويس اني كلمتك قبل ماتصرف من نفسي



سيد': عاش عليك يافارس بجد



فارس: شكرا ليك بجد ياسيدي تعليمك



سيد: يلا هسيبك انا دلوقتي





فارس: اتفضل





قفل الخط نرجع فلاش باك وقت ما وصل التهديد لي القلعة في جبل الطير



لم فارس وعماد وسعد طلب منهم يجهزو اول مطلع فارس رفع فون وكلم سيد





فارس: الو



سيد : قول ال عندك



فارس: حصل''''''''''''"""""""""""""قال حصل وتهديد





سيد: تمام الخطة الخمسيهه هيكونو عندك 4بعد ساعة كون جاهز انت ال 5 اول متخلص تكلمني طمني



فارس: اومرك سيدي سلام





سيد: سلام

ترجع من فلاش باك عند فارس



فارس: طلع عند عادل وكريشنا



اول ما عادل شافو حضنو وسلمو علي بعض كريشنا اول ماشاف فارس جري عليها بسرعة للبرق وحضنو جامد جدا

كريشنا" وقالو اخير شوفتك ياصحبي



فارس: لو كمان هنزل نتدرب مع بعض



كريشنا: بجد

فارس: ايو بجد وكمان مش هنا هنسافر فترا كده انا وانت اي رايك



كريشنا؛: مبسوط وفرحان طبعا



طلع يجري كريشنا يلبس هدوم التدريب



عادل: مش لسع بدري علي انو يروح انجلترا



فارس: مين قال هنروح انجلترا



عادل: امال هتروحو فين عشان اعرف بس

فارس بغموض: ماتخفش كل حاجه هتعرفها قريب جدا



عادل: ال يريحك يا اخويا

فارس حط ايدو علي كتف عادل

فارس؛: ماتقلقش اطمن



نزل كريشنا بهدوم التدريب

كريشنا: يلا يا يفارس بيناا





فارس بنظر تعجب علي هدوم كريشنا



فارس: تعالي الاوال نروح مكان ومسكو من ايدو واختفاا وظهرو في موال كبير جدا

دخل بد فارس يختار ويبص لحد ماشاف جاكت جلد اسود كامل من فوق لتحت وبيتقلب وشاف قناع اسود كمان ولبسهم لي كريشنا وكان شكلوفشيخ ياجدعان احاااا علي الجمدان



كريشنا: هو ده المطلوب



فارس: اومرك تنفذا





كريشنا: مش عوز حد يعرف اني أنا ده بي اي شكل مفهوم لحد معرف مين معيا ومين عليا



فارس: اومرك يا خويا انا في ضهرك



كريشنا "أنا عشان وثق فيك كلمتك انت بذات وعرفتك مستوى قوتي



فارس: هكون عند ثقتك ماتقلقش



كريشنا: الفرسان هنا؟

فارس: موجود منهم 4أشخاص بس

كريشنا: هم كام وحد؟

فارس: هتعرف بعدين مش دلوقتي المخرج عوز كده 😂

خلاص ياعم ماشي عنينا المخرج



عوز اشوفهم في ساحة التدريب بعد ساعة



فارس اومرك يلت بينا



وفعلا بعد ساعة كلهم كانو في ساحة التدريب في قلعه جبل الطير لكن تحت لارض 3ادور ساحة كبيره فشخ بطول المبني كله وفيها عوميد كتيره جدا وتصميم كسم كده خرافي وفيها سلااسل وحبال ومعدات جم وسيوف واسلحة بجميع انوعها مكان فل خرافي تحت لاارض



فارس وباقي الفريق احاااا هخخخخخ انت لحقت تعمل كل ده امتا



كريشنا: بغموض مش مهم يلا نبدا عوزكم كلكم دربوني بس كل وحد بسلوبو والباقي يتفرج تمام



الكل تمام





كريشنا؛: مين هيبدا



فارس أنا هبد معك



كريشنا: يلا

وبد فعلاً التدريب كان عبارة عن مستوي ضعيف جدا لي فارس عشان يخلي كريشنا يتحكم في سرعه واا اختفاا بعد ساعة فشخ في كريشنا يبدل فارس مع المخادع بدا يدرب كريشنا ازي يقدر يتحكم في غضبو ويبقا هادي وشخص ذكي ويكسب ال قدام منو بسهواله

فضل يفشخ فيه ساعة ونص



بعد كده نزل الظل بدا يعلمو خف اليد وسرعة السلاح في ايدو وتحرك بسهواله دوان ان يراك شخص فضل يفشخ في كريشنا ساعتين



بعد كده نزل البرق



كريشنا: بعد ازنك ياست الكل سبيني اخد نفسي هو علي اخرو اصلا





البرق: بغموض يلا يابا با وعمالي فيها قوية وبتع ههه بضحك



كريشنا تعصب وقام بدا يدرب معها بطريقتها وفضل معها يتعلم مسكك السيف الفتاك وسرعة الا استخدام

فضل معها اكتر من ساعه ونص وبعد كدا خلصت وكريشنا وقع في لارض بينهت من التعب

وهم بيضحكو جامد علي منظرو كريشنا قام



كريشنا: المره الجايه بقا هحربكم بمضاد بتعكم اجهزو بعد اسبوع



ويمشي





في مكان في جبل هملايه في روسيا في مخيم

شخص الغامض

الجيش جهاز ياقائد



القائد: جاهز ياسيدي كامل وهنحاربهم م

بمضاد واكيد هنفشخهم



شخص غامض: انا هكون معكم عشان اضمن موتو وبلغ الحاكم وارفع رتبتي بقا اخير







عند فارس

فارس: ممكن نتكلم يا كريشنا

كريشنا : اتكلم

فارس:



لي مش عايز تبين قوتك انت اقوي مني حرفيا بس بتعمل كده ليه؟







عشان احمي نفسي واحمي عيلتي من الخطر ال بيقرب منها ومني انا تعبت جدا يافارس بس هكمل لحد مابقا زيكم





كريشنا لسع ميعرفش انو الورريث والملك كمان 🎻



فارس: مبسوط بيك ياحبيبي انا معاك في دهراك دايما



كريشنا'وثق من كده ماتقلقش



فارس شخص بيكلمو فون

الشخص: اجهزو المرهه دي تقيلههه فشخ عوزكم تكونو جاهزين بالجيش كامل وحول ان كريشنا ميعرفش حاجه عن الموضوع ده دلوقتي لحد ما نشوف هيحصل اي تمام

فارس "تحت امرك ياباشا اعتبر كل حاجه حصلت

شخص: سلام

فارس'سلام

بعد مرور سنه تقريبا كان فارس موجود في القلعة في جبل الطير وكان بيجهز شخص مجهول في سن 18يسافر انجلترا بديل لي كريشنا عشان كان عارف ومتاكد ان ممكن يحصل هجوم في الوقت ده لكن قبل ميقررار ده دخل المساعدة



سيدي سيدي سيدي الحق



فارس: حصل اي يبني في اي



مساعد: في هجوم علي القلعة يا سيد من ملك الموت ياسيدي

هو بيقول كده كان بيترعش ومصدوم وفارس اول مره في حياتو يخفاف ويبد يترعش كدا

فارس بخوف شديد: اندهلي الفرقه بسرعه



مساعد : حاضر حاضر



طلع جري المساعد وصلو مع بعد 15دقيقه عشان كانو بيدربو





الظل" في يا عم مال وشك اصفر





فارس'ملك الموت بيهجم يا ظل بيهجم والمره دي غير كل مره جهاز بجيوش كبيره بشكل يرعب

وانتو عارفين يعني اي جيش ملك الموت





كلهم خايفين ومصدومين ورجليهم مش شايلهم من علي لارض



قاتل الشياطين: اجهز ياعم انت وهو يلا بسرعة كل وحد علي فرقتو



وانت يا فارس كلم سيد ييعت 3كمان من االا ابطال المساعد



وكلهم ع

جهزو

خلال 10دقايق الكل كان جاهز



بس فجااااااااا

شافو منظر خله الكل مصدوم وقلب شكلهم الوان بطريقة بت حرم والرعب ملئي المكان كلهم بصدمه *********

_$$$$


انتها الجزء الرابع واسف علي الاخطاء لا إملائية

بس بكتب بشكل سريع عشان وقتي بعد شغل قصير جدا



عوز توقعتكم لي هيحصل وهم شافو اي وتشجيعكم عشان اكتب الجزء الخامس غير كده مش هكتب 😂🧸



المقدمة


مالك سرحان في ايه ؟ وايه الابتسامة الغريبة دي !

لا عادي ..افتكرت حاجه كده

حاجة ايه اللي افتكرتها ! .. احكيلي طيب ؟

عارف بجد ..اد ايه الناس دي غريبة جدا ..

اشمعنا يعني ! .. ليه بتقول كده ؟!

اصل اما كنا بعيد عن ايديهم ومش طايلنا و مفيش اي حاجة تربطنا ولا قدمنالهم اي حاجه كانو بيتمنو يشوفونا بس ..او يتكلمو معانا كام كلمة كده ..كنا بنسبالهم بمثابة حلم من احلامهم و الدنيا و مافيها وسعادتهم كلها واقفة علينا و كانو حرفياً يتمنو لينا الرضا بس نرضي ..
دلؤقتي سبحان **** هما هما نفس الاشخاص اللي احنا بقينا مش عاجبنهم و عمالين ينتقدو فينا وفي الحاجات اللي حبوها فينا في البداية ..كل دا عشان سلمنا ليهم ووافقنا عليهم واديناهم كل اللي نقدر عليه من قلبنا فجأة بقينا عادي خلاص ولا ياتري غلطتنا اننا ريحناهم من الاساس ودخلناهم حياتنا
ولا العيب فيهم هما ان اللي اتعود علي النعمة خلاص مبيشوفهاش ..
البدية،،
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
الجزء الخامس من قصة القوة الخارقة وغموض كريشنا





مساء الخير أو صباح الخير علي حسب الوقت لل بتقرا فيها القصة🤍🤍🤍💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍



انتهي الجزء الرابع عند
بس فجااااااااا

شافو منظر خله الكل مصدوم وقلب شكلهم الوان بطريقة بت حرم والرعب ملئي المكان كلهم بصدمه *

فارس بتوتر: خخخخخخ كسم كده ده جيش يتعدي 12مليون علي بعد 4ساعات من الصعيد



الظل: هنحارب ازي اصلا ده القائد بتعهم ملك الموت انت عارف عمرو كام ولا قوتو عامله ازي


البرق: اتصل علي سيد يحضر بسرعة قدمنا وقت بتع 4ساعات


المخادع: البرق معها حق اتصل بسرعه


قاتل الشاطين ساكت:::


فارس مسك التلفون ورن علي سيد


عند سيد

وصلو تلفون فارس

سيد: الو ايو يا فارس في اي مالك كده خايف لي


فارس: اصل في هجوم علي القلعة وه وه



سيد: وه وه اي اخلص قول في اي


فارس: الهجوم من ملك الموت



سيد قام من الصدامه وتفزع وشو قلب الوان


سيد: خخخخخخخخخ انت بتقول اي انت متاكد



فارس: ايو متاكد زي ما انا متاكد اني بكلمك دلوقتي


سيد: دي مصيبة كبيره جهز الجيوش ولابطال واجهزا انت هكون عندك خلال نص ساعة


بعد مقفل
خلال نص ساعة كان وصل سيد القلعة ودخل علي طول المكتب

فتح الباب بسرعة
كلهم قاعدين مستنين

سيد: تعالو وريها بسرعة
كلهم حاضر
سيد طلع بيهم عند غرافه سمير ودخل لقي سمير صاحي

سمير: مالكم كده شكلكم يخوف كده

سيد: ملك الموت رجع ياسمير

سمير تعبان اوي وقال : انت بتقول ايه؟


سيد: ايو رجع وحصل:،،،،،،،،،........... وقال سيد عن الهجوم لااول والهجوم الثاني ال بعد 3ساعات

سمير: بيفكر عارفين مين ملك الموت يا ابطال


فارس: بنسمع عنو وعارفين ان هو اسطوره تاريخي بس مش اكتر من كدا


سمير: طيب اسمعوني كويس في حل كويس بس بعد ما تعرفو هتعاملو مع مين كويس


سيد.:... ساكت


فارس: هنسمعك قول

سمير: ملك الموت بعتلي رساله من يومين محدش شافها غيري انا وهيا كذلك

ملك الموت
لقد عدت لا طالب بعرشي! "-شان


كلمة دي بس وكنت مستني انو يتحرك هو فعلاً بدأ التحرك
تعريف شأن
((الخلفية))
شان 2000سنة
جسمها عريض جداً وطويل جدا وبيلبس قناع لصق في جسمها ولبسو كلو من حديد ومع سيف الموت او سيف الخلود
شان احد لاسياد لاقوياء ممن قامو بغزو العالم وكان شان مهووسا باالخلود في سنواته لاخيرة واخيرا قاد شان جيشه في رحلة بحثا عن الحياة لابدية ولا احد يعرف ما واجهه شان ورجاله في رحلتهم ولكن لا امر الموكد هو ان شان عاد بمفرده وعلي قيد الحيآة من اجل الملكك هو هنا عشان يقتل كريشنا او بحق يقلتنا جميعااا

الكل بصدمه كبيره وخايفين جدا


سيد: بس يا سمير يا اخويا شان قوي جدا ازي هنقف قصادة

سمير: مش بس المشكلة في قوة شان المشكله في:""""""""مع شان بيعرف يستخرج طاقه بسرعه كبيرها جدا ولو جنود ماتت في لمحة البصر يرجعها وبيمد شان ب الطاقة عشان قوتو ما. تضعفش قداام خصمها


الكل مصدوم وخايف ومتوتر

الظل بخوف: اظن كده دي النهايه قول ياعم مين هو الشخص ده

سمير: الشخص ده اسمو جوناس 1700سنة
قصير 150س وابيض زي التلج بيلبس بدلة بيضاء جدا
((الخلفية))
لقد عاش جوناس في ملجأ طول حياته علي أمل ان يكون قائد هذا الملجأ يوماً ما ولكن حلمه تحطم حينما اتي كائن شرير ليسكن جسده ويدمر هذا الملجأ
وكاتبع لهذا الظالم شان ويستمر جوناس في خوض هذا المعركة التي ما من امل فيها هل ممكن سياتي يوم ما ويتحررر فيه من تلك العنه؟

كلهم بصدمه اكيد لا


سمير بيضحك هو تعبان
سمير: لا هيجي اليوم وهيتحرر هو ده وعد الملك لي جوناس

الكل مصدوم

سيد: هم خلال 3ساعات هيتم الهجوم علي القلعة نعمل اي



سمير: خد........................ في مكان.............. وخلي معهم حارسة احتياطي
وقواد الدفاع وانت رافع راسك


فارس الموت،؛ بس هم معهم مساعدة من الطاقة واحنا لا ازي هنقدر نواجهم كده

سمير: بيبص لسيد

سيد: احااااااااا تقصدهاااا هييااااااا انت بتكلمممممم جدا تقصدهااااااا



الكل مين دي عوزين نعرف

سيد: هتفهمو بعدين اسكتو

الجميع ساكت

سمير: ايو استدعيها هتسعدكم جدا وهيبقا النصر ليكم


سيد: انا بخاف من شكلها وتصرفتها مش مضمونه بس هروح المخباة بتعها واتكلم معها ياريت توفق لو مرجعتش اعرف اني موت هناك بخوف


سمير بيضحك وساكت

طلع سيد من وصل المخباة في انجلترا بعد نص ساعة مع فارس الموت

سيد: استنا انت بره


فارس الموت: حاضر


دخل سيد المخباة وفجاااا الباب تقفل



سيد: بقلق اكيد عرفتي اني انا هنا


وحده: تع ياسيد لي خايف تعاله قول المصلحه ال جاي عشانها وهقول راي بعد ما اسمعك

سيد: هخخخخخ احا بتفهميني بسرعه المهم حصل:: قال كل ال حصل بخصوص ملك الموت وجوناس
بس ياست البنات هو ده كل الحصل ياستي


وحده: امممم طيب تمام انا موافقه اروح معك يلا بس بعد مخلص هرجع هنا


سيد: علي كيفك

وحده: يلا ياقلب امك بضحك
ووطلعو


وحدة: اول ما طلعت ما دخلتش لي يافارس ولا بقيت تخاف مني انت كمان


فارس: مش خوف وانتي عارفة واكيد عارفة اخر مره عملتي معايا اي مش مهم دلوقتي المهم نروح نقذا القلعة في اسرع وقت وبعدين نيجي نتعاتب


هي: معك حق يلا بينا واختفو هم التلاته وصلو قلعه خلاص 10دقايق بسبب قوت البنت ♕♕♡

اول ما وصلو دخلو القلعة والجنود في كل مكان في القلعة زي النمل. كده والقائد في مكانهم وكل نوع من انواع الجنود في مكانو


دخل سيد عند سمير وباقي الفرقة
الظل
فارس
مخادع
البرق
قاتل الشاطين
والبطلة الجديدة

سمير؛: اهلا يبنتي عامله اي

بنت جديده: انا كويسه يا سمير انت كبرت شكلك ياحج بضحك وكلهم ضحكو معهاا

سيد: كدا مش هنحتاج حاجه تاني ولا ايه رايك؟

سمير: كدا لا ماتسدعيش حد تاني كده فل انت معك من كل نوع جنود 2مليون جندي والدفاع 4م غير مواهب الأبطال قدامك انت كدا معك الفرقة السادسية ولا انت مش عارف قوتهم بغموض سيد: لا عارف اكيد
الظل: هو اي دور )(((البنت)) دي بتوتر!؟

هي: بصتلها بنظر تعجب


سمير: دي اسمها الشادية 700سنة قصيره جدا 150س شكلها زي الفراشه 🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️بظبت عيونها وردي وجسمها ملبن اصلا بس لم بتقلب شكلها بيتحول لي فراشه 🧚🏻‍♀️وبطير بجنحتها فارس يعرفها وفي و؛""""و،،،،، و،،،، ووو،،، يعرفوها برضو عشان نفس الفرقة وحاليا انت وقاتل الشياطين ومخادع وفارس والبرق بدلهم عشان هم معهم مهمه ومخلصتش في الوقت ده والحرب علي لا بواب
المهم
الشادية: ((الخلفية))
ما من مكان أكثر امانا من احلامك!؛:
الشادية اسمها فيليشيا
من الجنيات
الجنيات عبارة عن عفاريت صغيرة باجنحة لها صوت ساحر لقد زعم العديد مشاهدة معجزات بعد لا ستمتاع الي غناء اهحداهن وتدعي لا ساطير أيضا ان اجنحة الجنيات هي بوابةالي عالم إلاحلام من الممكن لأحد ما من الناحية النظرية ان يعيش في إلاحلام
وفي وسط هذاالحرب إلابدية لا يسع فيليشيا إلاالشك في ان عالمها هو مجردحلم فيليشياعندها قوة لاختفاء وطاقة الحياة افضل من جوناس بكثيرا مهمه فيليشياهي هتقدم ليكم الطاقةمن بدية الحرب لي آخرهاا


الكل فرحانين وطلعو من جو القلق والخوف


سيد: جاهزين

الظل: جاهز

البرق: جاهزة

الفارس: جاهز

قاتل الشاطين: جاهز

المخادع: جاهز
الشادية: جاهزة
سيد:
المجموعات هياا


فارس والظل

المشاة فرقة الهجوم

2مليون حجم جيشكم يا إبطال جاهزين

فارس والظل
جاهزين بصوت وحد



المخادع والشادية
الرماة فرقة المصيده
2مليون حجم جيشكم يا ابطال جاهزين

المخادع والشادية جاهزين بصوت وحد



الفرسان واخير اصعب مجموعة

قاتل الشاطين والبرق القرامزي

فرقة الفرسان الدفاع



حجم جيشكم يا ابطال هو
4مليون مشاة غير 500لاف حصارة

تعريف حصارة هي((الدبابات والمدرعات))

جاهزين يا ابطال

قاتل الشياطين والبرق
جاهزين بصوت وحد


سيد الكل: جاهزين

بصوت هز القلعة جاهزين مش هنسيب حد يهزمنااا احنا ملوك وهنفضل ملوك جاهزين بكل قوة يافندم



سيد: كل وحد مع فرقتو
بسرعة

الكل خرج بسرعة البرق وكل وحد خدا مكانو

قدم القلعة المشاة
الظل وفارس الموت


السور كان كلو رماة قناصين
المخادع والشادية



البوابة كانت كلها فرسان دفاع

قاتل الشاطين والبرق

والحرب كانت علي بعد ساعة



عند سمير وسيد


سمير: سيد انت عارف ان الزفت شان هنا عشاني انا مش كريشنا هو هنا عشان هو عارف ان انا ،،،،،،،،،،،،،
وعشان كده هو هنا هو هيسيب الحرب دي عشان يعرف قوتنا وهيجي عشان يقتلني إنا ويمشي


سيد بي حزن: يعني خلاص يا خويا مش هشوفك تأني

سمير بحزن: هو يومي ده يا سيد المهم انك تمشي بسرعة عشان هو بيدور عليك لو شافك هيقتلك معيا وخليك فاكر اوعه تروح لي ((شخص غامض))
غير لو كان حيات كريشنا في خطر جامد مفهوم ولا هيقتلك


سيد بحزن: حاضر يا خويا


سمير: و كريشنا امانه عليك لحد مايوصل. لي)(الشخص الغامض))
مفهوم وميعرف هو مين غير في الوقت المناسب

انا لزم اموت عشان الجو هيبدا يهدا وشان هيفتكر نفسو انتصر بقتلي بس هو ما يعرفش اي هيحصل بعد كده هيبقا هو خسران انا هموت عشان كريشنا يعيش الفترة دي من غير خطر فاهمني


سيد: بدموع فاهمك يا خويا هعمل كل حاجه قولتها بس انتي هتوحشني وحضنو بعض باجوا عياط جدا وسمير بزعيق ودموع

امشي بسرعة امشي


ومشي سيد وكلو دموع وسافر انجلترا فوار


عند الفرقة كلها كانت جاهزة خلاص وكان بينهم وبين جيش شان 200متر بس


فارس بصوت الجنود جاهزين
الكل بصوت وصل لا اعدا جاهزين يا نموت يانعيش منتصرين يحي الملك يحي الملك يحي المالك بصوت عالي وجامد فشخ


عند شان


شان ملك الموت القائد


جوناس بطل من ابطال الطاقه


جيش بحجم 12م قائد الجيش جنسور شكلو مرعب جدا
200عام



شان: ههههه دول هبل مفكرين هحاربهم


جوناس بصدمه: امال هنعمل اي معهم انت مش شايف شكلهم يرعب ياعم ومعهم 6ابطال يعني كدا موت لينا

شان بيضحك: يا اهبل انا جاي عشان اقتل........... وبس هو وصديقه واهل بيتها مش أكتر من كده

جوناس: طيب هنعمل اي مع الجيش ده الجيش بتعنا مرعوب من شكل المكان


شان: ما تعرفش الجيش حاجه هم يبداو الهجوم واحنا نختفي ونظهر في القلعة نخلص ونسحب وبعد كدا نطالب الجيش ينسحب


جوناس:: هخخخ كسم دماغك ياعم



شان: بضحك بلغ القائد يهجم فوار

جوناس عند القائد


جوناس: القائد بيقلك اهجم عوزك تقتل ماترحمش عوزين النصر النا الجيش كلوو النصر النا النصر النا
وبدا الهجوم من عند شان بسرعة كبيره علي القلعة





عند القلعة
فارس اجهزو شكلهم من غير ملك الموت و جوناس كده بقيت سهله


الظل بتوتر: انت مش شايف ان الموضوع يقلق هو عارف قوتنا وبعت الحيش بس من غيرو هو اصلا اختفاء


فارس: مش مهم المهم هنزمهم هو لو نزل هنا هنقتلها برضو بغضب


فارس وظل هجوم وبدات لاشتباك بين فرقة الهجوم بتعت شان

وفرقة هجوم فارس والظل

فارس وظل بيقتلو للجنود بشكل مرعب ده حتي مجموعة الرماة والفرسان بتفرج بس


عند الظل: هخخخ هموت كسم كده دول جنود دول هخخ افشخهم لوحدي احا دي مستويات وفضل فشخ فيهم بسيف بسرعة البرق مافيش جندي شايفو اصلا وجيش المشاة بيفشخ في جيش شان برضو وفارس كسم كده نزل فشخ فيهم بسرعة البرق بطريقة بت حرم


عند المخادع وشادية بيضحكو

الشادية: هي دي الحرب الصعبه هههه هموت


المخادع بيضحك


قاتل الشياطين بيضحك هو والبرق وبيتفرجو زي الجنود علي بيحصل من فرقه المشاة ال نزلها فشخ بجدارة في جيش شان خلال ساعة كان وقعو 7م من 12 يعني فاضل 5م





عند سمير في الغرافة دخل شان وجوناس


سمير: كنت مستنيك من زمان بس اتخرت عليا لي وسمير هادي جدا وبيضحك


شان: بيضحك ماتقلقش قلتلك هيجي اليوم وهو اليوم نهاردة وهتموت بضحك بصوت عالي وشرير

سمير: عارف اني هموت يا شان وعارف انك هتبقا الملك بس ارجواك سيب العائلة في حالها من فضلك

سمير بيقول كده عشان يبعد لانظار عن كريشنا ويطمن عليهم هو مش خايف بس بيعمل كده عشان خطتهم تنجح


شان بضحك: هخخخحححهههه بطريقة دي بقيت ولا حاجه اهو انا عارف ان سنك .........
سنة وانت مقدرتش تقول لي كل الناس دي غير صديققك ههههه بس انا عارف انك معك ماس الخلود بس انا معيا السيف وقطع راس سمير بسيف بسرعة البرق وقطع جسمو لي اشلال وخرج من القلعة هو وجوناس بس اتصدم لم شاف ان جيش القلعة فشخ جيشو وتبخر كلو

وجوناس مصدوم فرقة وحد تعمل كل ده


شان متعصب: اهو ال بيحموها مات وهيضعفو بس لزم استعدي جيش،،......... عشان اكون الملك وارجع ملكي واحكم العالم كله بصوت عالي وفتحت صدر ويرجعو عند المخباة بتعهم

عند القلعة

كلو كان مبسوط من لا نتصار وميعرفش ان سمير تقتل

و
فارس والظل بيحضنوهم الفرق لاخري والجيش كلو في مكانو
فارس رفع التليفون وكلم سيد

المكالمة

سيد: بتوتر حصل اي


فارس بفرح حكي كل حصل وعن ضعف جيش شان

سيد: بحزن يبقا مات

فارس مش فاهم حاجه: مين هو ال مات؟

سيد: انا جيلك في الطريق




فارس طلع حكي كل حاجه لي المجموعه
والكل مستغراب ومش فاهم حاجه

الظل: هيوصل ونفهم منو يقصد اي


خلال ساعة كان وصل سيد

اول ما دخل سيد المكتب
فارس: مين ال مات تقصد مين


سيد بيدمع


الكل مصدوم حصل حاجه لي كريشنا ياسيد ولا اي



سيد بدموع: لا


امال في ايه ياعم خوفتنا

سيد: مساعد الملك السابق مات

الكل مين؟ مساعد الملك السابق ده


سيد بدموع: سمير

الكل
انت بتقول اي مات ازي


شان وجوناس قتلوها هي دي خطتهم اصلا انتو انتصرتو علي الجيش هو قتل مساعد الملك السابق سمير

بحزن

الكل مصدوم وزعلانين فشخ وغضب بان عليهم


سيد: انتو وقعتو في فخ شان بس مكانش ينفع يحصل غير كده

فارس: بعصبية ازي يعني ما قولتش لي كده


سيد بحزن؟: كان بزم يموت شان كان جاي عشان سمير مش كريشنا هو ميعرفش اساس كريشنا لم خرجتو من عند سمير هو قال

......... قال سيد كل ال حصل من كلام سمير



فارس بحزن هو مع حق بس برضو ماكنش ينفع يموت بحزن

كل الفرقه كانت حزينه جدا
وصل الخبر لي عماد وسعد اكيد فكرينهم وهم زعلو بس ماتصدموش هنعرف سبب بعدين

عند عادل سمع بلموضوع وحزن جدا بس متصدمش هنعرف السبب بعدين


كريشنا عرف وتعصب جدا وكان حزين في غرفة نومها لمد شهرين
عشان كان بيحب سمير اوي وهو كان بيوصي عليها



عند سيد وفارس والمجموعة


مجتمعين مع بعض

بس وسط ما هم بيتكلمو ظهر شخص وسط القعدة هم اول ما سيد شافو اتصدم وعرق ووشو قلب الوان و كان الشخص ده


انتهى الجزا الخامس تابع عشان هنزل الجزء السادسة بعد يومين عشان كده هيبدا البطل بسرد القصة من الجزا السادس
محتاج تشجيعكم واعرف اراكم عشان اعرف نفسي هكمل ولا عشان رايكم هو ال هيعرفني هكمل ولا ولاجزا هتطول من الجزا 6 دي بس المقدمة عن حيات البطل وتعريف لابطال وتعريف شيء بسيط من قوة العداو بعد كده كريشنا هيسرد القصة والجزا هيطول وهتبدا القصة بجد من الجزء السادسة بس مش هكتب بجد غير لم اشوف التافعل وقع جدا

شكرا جدا الكل بيشجعني

اركم بعد يومين او 3 علي حسب تافعل لو كويس هيبقي كل يوم جزء كبير 🚶‍♂️🤍🌺🤍
يسطا عليا الطلاق انت برنس لحد هنا بانت كل افكارك انت ناوي تعمل زي الحرب والجنس والغموض بس انت معتمد علي دماغك الالماظ يرايق وخد وقتك في هذه العظمه⚒️👍👏👏👏👏
 
شكرا جدا الكل التعليقات الكويسه والغير كويسة انشاء **** هحسن من نفسي بس انا غصب عني في الا اخطا الاملأئيا مش بيدي عشان بكتب بسرعة بس بعد الجزء السادس هبد اكتب براحتي وبهدا جدا 💛
 
  • حبيته
التفاعلات: Elza7im
يسطا عليا الطلاق انت برنس لحد هنا بانت كل افكارك انت ناوي تعمل زي الحرب والجنس والغموض بس انت معتمد علي دماغك الالماظ يرايق وخد وقتك في هذه العظمه⚒️👍👏👏👏👏
شكرا جزيلا لحضرتك 💛
 
  • عجبني
التفاعلات: the shehab
  • حبيته
التفاعلات: Elza7im
القصه كخطوط عريضه و فكره جيده جدا
و لكن .....
الاخطاء الاملائيه افسدت القصه بسبب كثرتها
الاجزاء قصيره جدا
الاحداث متداخله و الحوارات غير مرتبه مما يتسبب فى لخبطة القارئ
حاول اصلاح الاخطاء فيما هو قادم و صدقنى سيختلف كل شئ
رايك فوق راسي يحب بس انا قلت ان اول 5 أجزأ هيكونو مقدمة عشان حبيت اوصل القصة بشكل خاص ليا انا محبتش أبد بشكل او بطبع مش طبعي وبسنبة لي لا أخطأ الاملائي هحول اني احسنها في ال جاي انشاء **** وشكر مره اخرى لي رايك 💛💛
 
  • حبيته
التفاعلات: Ehab Demian
تمام متفقين وانا برضو بعتذر لو اخطأت ف حقك ، بس انا نفسى يكون ف رقابه ع القصص الموضوع مفتوح اوى بشكل مبالغ فيه ، والزوق العام للقصص ضايع يعنى نفسى اعرف الناس اللى بتشكر ف قصص زى دى بتكون قرأتها طب احنا اللى مبنفهمش ؟
طب ايه الحكايه ! بجد ف قصص والواحد بيقرأها بيحس انها مش قصه اصلا
شكرا جدا يا حب رايك برضو فوق راسي يقلب اخوك ويحترم جدا بس حول انك تحط حد في الموضوع وكل وحد مع ظروف يحب انا معيا شغل وحياة زيك برضو وانا مش باخد ماقبل اال بكتبو ده انت بكتب محبة وكمان تسلي معكم يعني عاجبك القصة أهلا وسهلا مش عجابك ماتدخلش اساس وحول تحسن من اسلوبك في التعبير بشكل افضل من كده عشان كل الناس تقبل رايك بحترم وبرضو بشكرك جدا علي رايك 💛💛💛🖤
 
اتفق جدا اني رديت ع الغلط بغلط ولكن ف النهايه وصلنا لحاجه كويسه وهيا اننا ننقد اه بس بشكل يتقبلة حد لسه ف بدايه كتابته



تحياتي ليك
شكرا جزيلا لحضرتك عن كلامك الجميل ده في قلبي وا**** 🖤🖤
 
عاش حلوة القصه ياريت تزود القصه
لسع حضرتك القصة مش ب الشكل ال اساسي بتعها رايك فوق راسي بىض بس انا قلت ان اول 5 أجزأ هيكونو مقدمة عشان حبيت اوصل القصة بشكل خاص ليا انا محبتش أبد بشكل او بطبع مش طبعي وبسنبة لي لا أخطأ الاملائي هحول اني احسنها في ال جاي انشاء **** وشكر مره اخرى لي رايك 💛💛
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%