NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

العزيمه و القوة | السلسلة الأولى - حتى الجزء الثالث 25/4/2022

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

Bastcrono

نسوانجى بريمو
عضو
نسوانجي قديم
بما أن دي اول قصه ليا ف المنتدي الجديد وكنت عايز اشارك ف المنتدي القديم بس للاسف معرفتش بسبب تسجيل العضويه كانت لعدد محدود وملحقتش و الحمد**** اني لحقت اشوف كل قصص الاساطير ومنهم (حماده فتحي وعواينت و صقر ومودي هاني و كام شخص تاني ) ف جات اللحظه عشان ابدء اكتب اول قصه ليا بعد متعلمتش منهم طريقه السرد .

فكك من الكلام البضان اللي فوق ده وركز هنا 😂😂
القصه من نوع الفانتازيا و الخوارق و الكلام ده بس كل جزءين او تلاته
في مشهد سكس بس مش كبير اه يعني كل واحد يرجع بتاعوا تاني😂😂💔
ملحوظه القصه من وحي الخيال وملهاش اي دعوه ب الواقع

في قديم الزمان و المكان كان في انسان طبيعي اسمه (كلاود ) عادي عايش زي اي انسان كان مكروه من العالم كله بسبب ضعفه وميعرفش يدافع عن نفسه و فشله وغباءه المستمر مشكلته أنه طيب اوي وعدم تقبله ف المجتمع بسبب كده وكمان حبيبته سابته وراحت لصاحبه المقرب (اللي هو اصلا كان مصاحب كلاود عشان يقرب من حبيبته مش اكتر وبعد كده سابه) كمان بسبب كده
ف قرر كلاود أنه يسيب قريته ويتجه للجبال ويعيش هناك فعمنا كلاود راح الجبال وقعد هناك ف كهف كده معمول وميعرفش مين اللي عمله ف المهم كلاود راح ف الكهف ده ونام وبدأ يتعايش مع الوحده
بس وهو نائم كان بيحس بحركه وبيسمع اصوات وكان بيحلم ب احلام مرعبه ف كان كل مره يحصل معاه الموضوع ده بس كلاود اعتاد ع الموضوع ده لمده كام شهر ف جه يوم اللي هيغير فيه مصير حياته كلها وهو
الاحلام اللي كان كل مره بيشوفها بطلت تظهر وكمان الاصوات اللي كان بيسمعها بطل يسمعها ف طبعا كلاود مكنش حاطط الموضوع ده ف باله ف نام وحلم حلم غريب اول مره يشوفه
وهو عباره عن (كيان اصفر اللون وعينيه بتشع ضوء شديد خالص العنين متستحملهش زي ضوء الشمس بالظبط وفي هاله بتطلع منه )
ف طبعا كلاود خاف وقاله
كلاود : انت مين
الكيان : أنا الملك ابولو حاكم الإغريق
كلاود : هو انت اللي كنت بتعمل الاصوات دي وكنت بتظهرلي ف احلامي دي
ابولو : اه أنا اللي كنت بعملها
كلاود : طب ولي كنت بتعملها ولا هي غتاته من عند امك
ابولو بغضب وراح مسك كلاود من رقبته وكان بيخنقه : اسمع أنا مفيش اي حد بيقدر يرفع صوته عليا او حتي يشتمني بس عشان انت اول مره تشوفني ف هسيبك المره دي بس المره الجايه هتتمني الموت قبل الرحمه 😤
كلاود بعد م ابولو سابه :(بيكح) اههع ي زوري 😫 كح كح كح

كلاود بعد مفاق : أنا اسف بس مكنش قاصدي اصل انت كنت بتخوفني ب الاصوات دي هي و الاحلام اللي كنت بشوفها دي
بس انت لي سبت كل الناس دي وجتلي أنا مع أن أنا أضعف شخص وكمان غبي

ابولو : اتنهد هيححح 😌 : بص ي كلاود أنا كنت ملك من ملوك الإغريق وكان عندي صاحب يعتبر زي اخويا واكتر لدرجه ان اخويا اللي من ابويا و امي عمل معاه مشكله وكنت عارف ان صاحبي هو السبب بس كنت بحبه اوي ف نفيت اخويا ل جزيره بعيد وعرفت بعدها ب كام شهر ان السفينه اللي كان منفي عليها اخويا تدمرت ومات عليها اخويا وغرقت بسبب الأمواج العليا و الجو و المطر الغزير طبعا أنا كنت زعلان اوي لان ده اخويا بس مسكت نفسي
وبعدها حبيت واحده واتجوزتها وتمت الأمور ومن بعدها أنا انشغلت مع الاغريقيين شويه وساعتها كنت بلاحظ ان صاحبي بيبقي عايز يمشي لما انا اكون مشغول ف حاجه أنا بعملها ف أنا قولت عادي يمكن عنده ظروف ةمحطتش الموضوع ده ف بالي وف يوم رجعت البيت بدري سمعت صوت اهات ونيك وفي صوت راجل جوه الاوضه بتاعتي أنا ساعتها دمي نشف لان عرفت ان صاحبي هو بيخوني مع مراتي ف دخلت عليهم ولقيتهم مع بعض وللاسف لقيت اعز صاحب ليا فعلا بيخوني مع مراتي ساعتها مفوقتش غير و أنا ماسك راس مراتي و راس صاحبي مقطوعين وعلي ايدي وكنت ببكي ع اليوم اللي اتعرفت عليه علي صاحبي وعلي مرتي
ملحوظه مراته تبقي بنت عمه ووالد ابولو يبقي الملك الاعظم يعني زي متقول رئيس الملوك كلهم ( زي وزير الوزراء و الكلام ده )
نرجع لقصتنا
وساعتها ابويا عرف ب اللي حصل ونفاني من المملكه لاني عمي كان عايز ياخد بثأر بنته ف عشان كده اتنفيت وبس كده ي سيدي ولما اتنفيت جيت هنا وقولت اغلس عليك لاني وحيد وباين عليك انت التاني وحيد زيي
كلاود : أنا فعلا وحيد وقصتي تشبه قصتك بس عبيطه شويه

ابولو : يعم قول أنا سامعك
كلاود حكاله ع كل حاجه : وبس كده ي عم ابولو هي دي حكايتي
ابولو : ياااااااااه أما قصه بنت احبه وبضان صحيح 😂😂

ابولو : اقولك اي أنا ممكن اخليك تنتقم من كل شخص انت بتكرهه
كلاود : وده ازاي ؟؟
ابولو : كل شيء وليه مقابل
كلاود : طب أي هو المقابل
ابولو : المقابل هو اني هاخد جسدك لمده الحياه
كلاود : ماشي وانا موافق
ابولو : نعم وانت موافق كده عادي
كلاود : اه عادي انا اصلا مش عايز اعيش تاني لان حاسس اني مليش لازمه ف ميتين أم الحياه دي
ابولو : تمام يلا بينا نبدا 😈😈
صوت تلفزيون وهنا حلقتنا تخلص من الموسم الاول من مسلسل الانتقام ونشوفكم السنه الجايه مع الموسم الجديد واللي هيكون ب اسم بدايه الانتقام ......صوت اعلان بتاع تلفيزيون (عايز تكبر قضيبك ومش عارف عايز تني...... (صوت قفل تلفيزيون )
اي الخرا ده ميتين أم الاعلانات ع ميتين أم ده مسلسل يسلام بقي لو يكون عندي قوه خارقه عشان تعجب بيا البنت اللي بحبها 🥲💔
نسيت اعرفكم عن نفسي تعالو
بطل القصه هو BAST (وده اللي هو أنا من اسمي 🙂)
أنا BAST (باست) عندي 18 سنه يعني ثانويه عامه وخجول ومش اجتماعي أو بمعني اصح شكلي مش كويس طبعا لانك ك مصري لازم الواحد يستعر من شكلك سواء كنت تخين او شكلك مبهدل وللاسف الحاجتين دول متوفيرين فيا أنا يعني تخين شويه اللي هو 100كيلو و شكلي كويس الي نوعا ما و والدي ع المعاش ومش هيكون ليه دور ولا هو ولا الست الوالده

الجزء الاول المره الجايه هينزل بعد تلت ايام او ممكن بعد يومين بالظبط لان انا ف ثانويه عامه بس انا نزلت الجزء ده تمهيدي فقط لا غير وشوفوا وقولوا اي رايكوا اكمل ولا لا وحتي لو قولتو أنها وحشه عادي بردو كل واحد وليه رايه

• Enjoy ❤️🌹

الجزء الاول

أنا BAST (باست) عندي 18 سنه يعني ثانويه عامه وخجول ومش اجتماعي أو بمعني اصح شكلي مش كويس طبعا لانك ك مصري لازم الواحد يستعر من شكلك سواء كنت تخين او شكلك مبهدل وللاسف الحاجتين دول متوفيرين فيا أنا يعني تخين شويه اللي هو 100كيلو و شكلي كويس الي نوعا ما و والدي ع المعاش ومش هيكون ليه دور ولا هو ولا الست الوالده
قصتي بتبدا لما كنت ف الحصه مع 8 ولاد اصحابي و 11 بنت بيكرهوني بتقولي بيكرهوني لي هقولك لان شكلي مش جنتل مان ولا بعيون خضرا ولا بشعر اصفر وحتي كمان شكلي أنا بنفسي بستعر منه ف المهم اتنين من ال 8 الولاد دول بيحبوني ده مش من ذكاوتي ولا من حلاوتي بس عشان قلبي طيب زيهم وده مشكله 🙂💔
ف المهم ال6 الباقيين دول بقي حاجه تاني زي متقول اينشتاين ف نفسهم وجسم وعضلات وشعر ناعم وشكل حلو وده بيعجب بيه اي بنت
المهم أنا قاعد ف امان الل* والاقي قلم نزل علي قفايه فرقع خلا الاوضه تسمع وطبعا الولاد عمالا يضحكو عليا وكمان البنات ودول بيضحكو عشان معجبين ب الولد اللي ضربني مش اكتر
الولد اللي ضربني اسمه خالد
خالد بعد مضربني : اي ي باست قاعد لوحدك لي متروح تقعد مع البنات اللي شبهك دول ب بزازك اللي تخينه زيهم دول ( وطبعا البنات كل ده وعمالا يضحكوا )

أنا بغضب : اي ي روح امك هو حد قالك قفايا ده هو طيز امك عشان تفرقع عليه براحتك ( طبعا كله اتصدم من اللفظ اللي خرج مني )

خالد بغضب زي ابولو اللي اتكلمت عنه فوق : مسكني من رقبتي جامد وكان بيخنقني جامد ف في بنت شافتني واجت انقذتني منه وبالعافيه عرفت افلت منه
خالد بتعبير وشه مخيفه: اسمع المره دي هسيبك بسبب اللبوه اللي شبهك دي بس المره الجايه مش هسيبك سمعت ي خول
أنا وانا خايف منه : سسمعت سمعت 🤕
طلعت بره و البنت جات ورايا
البنت : انت كويس ي باست
أنا بدموع : أنا كويس اه
البنت لفت وشي ناحيتها لقتني ببكي : طب انت بتبكي لي دلوقتي معلش متبكيش بقي عشاني منا زيك اهو نفس التنمر وكل حاجه بس انا اتعودت علي كده
أنا بعد ممسحت دموعي : للاسف هي دي حقيقه المجتمع كل واحد بيلبس وش فوق وشه الحقيقي
البنت : انت قصدك اي ي باست
أنا : شوفي كده الصوره دي
البنت بعد ماشفت الصوره : انننت جببببببت الصوره دي منين أنا معملتش كده بمزاجي والل* معملتش كده بمزاجي ( بتبكي )
أنا : مش بمزاجك هه مش بمزاجك قال دنا مصورك انتي و خالد وهو راكب فوقيكي. وعمال ينيك فيكي وانت عماله تقولي نكني نكني ومستمتعه كمان ي ست جومانا
جومانا : .......
أنا : يعني ساكته طبعا منتي هتقولي اي غير تعالا نكني انت كمان هههه
جومانا خدت نفسها ومشيت وهي بتبكي
أنا بعد ممشيت جومانا : اخخ ي عالم يبن المتناكه كل واحد يلبس وش غير وشه والتاني ينيك والتالت يضرب ف اي حد يشوفه
اخدت نفسي وروحت البيت (كنا ف شهر 7 لسه يعني ف بدايه الحصص و الحجز بتاع المدرسين )قعدت علي الكمبيوتر شويه أتصفح ع الفيس عادي وملقتش حاجه جديده
قولت ف بالي أنا عايز انزل اسم هوا ف اخدت بعضي ونزلت ف الشارع وكنت بتمشي ومكنش في ناس كتيره ف الشارع وانا بمشي لقيت كتاب واقع ف الشارع لونه غريب وشكله اصلا غريب ف روحت عنده ولقيت مكتوب عليه كلام غريب ف ماهتمتش ب اللي مكتوب عليه واخدته عندي ف البيت ورميته علي المكتب وروحت ع السرير عشان انام وفعلا نمت بس حلمت ب حلم غريب اوي وهو عباره عن شخص ماسك عصايه ولأبس جلابيه ولابس طربوش ومعاه الكتاب اللي أنا لقيته ف الشارع وهو اصلا كان شكله شكل ساحر ولقيته بيكلمني
الساحر : ازيك ي حامل الكتاب ازيك ي اخر السحره ازيك ي حامل القوه و العزيمه ازيك ي صاحب القلب الطيب ازيك ي باست
أنا : ازيك اي وبتاع اي ي عم انت انت ناقص تقولي ازيك ي مرات ابني هو في اي ي عم انت وانت مين اصلا و الكتاب ده شكل اللي أنا لقيته ق الشارع
الساحر : أنا الساحر العظيم غاندالف واحد من أعظم السحره في تاريخ العالم
أنا : طيب ي عم غاندالف عايز اي مني واشمعني زهرتلي أنا يعني
الساحر غاندالف : بص ي باست أنا من زمان وانا متابعك من ساعة م اتولدت وانا معاك وشايفك ومتابع تحركاتك وعارف كمان انك بتتعرض للتنمر بس متقدرش تاذي حد بسبب طيبتك الزياده ودي مشكله عندك ولازم تتحل عشان محدش يستقوي عليك
أنا : طب معلش يعني انت قولتلي أن أنا اخر السحر ازاي يعني اخر السحره
غاندالف : اه انت فعلا هتبقي اخر السحره لحد الان لان الكتاب اختارك انت وانت هتبقي حامل القوه و العزيمه في صد الأعداء
أنا : طب مين هما الاعداء دول
غاندالف: كل شي هتعرفه في معاده بس انت دلوقت محتاج تدرب عشان تعرف تستخدم قوتك وكمان لازم تظبط جسمك ده ويبقي عندك عضلات لاني زي مقولتلك
أنا : طب هنبدا تدريب من امتي
غاندالف: لما تظبط جسمك ي جموسه 🐄
أنا : ههه ماشي ي عم سلام بس عايز اعرف ازاي هقابل تاني
غاندالف: لما الاقيك جاهز هقابلك سلام ي باست
أنا : سلام 😁
صحيت من النوم وانا مش عارف هل غاندالف ده حقيقي ولا لا ف دخلت علي النت وبحثت وللاسف للاسف طلع حقيقي ف اتصدمتي من أن أنا فعلا ممكن ابقي ساحر ويسلام بقي يكون عندي قوه ادافع فيها عن نفسي
ف قولت ف عقلي ينعل ميتين امك ي غاندالف ف لقيت صوت تروسكل كده بيعدي ف الشارع اللي هو بتاع الربوبيكيا ولقيته بيبصلي وانا بشبه عليه ف لقيته بيكلمني بيقولي سمعتك ي خول وانت بتشتمني وراح مزود بنزين وماشي ع طول ف اتصدمت فعلا أن أنا كده كنت بكلم غاندالف 😂😂
ف عدا كام يوم ع الموضوع ده وروحت كلمت بابا علي اني اروح جيم عشان اظبط جسمي وهو رحب ب الموضوع وفعلا بدأت اتدرب ليل ونهار ومكنتش بروح الحصه اللي فيها خالد وأصحابه وبعد تلت شهور كنا بقينا ف شهر 10 وروحت قدام المرايا عشان اشوف نفسي ولقيت نفسي اخيرا جسمي بقي معضل وجسم اي بنت تتمناه ومفيش اي دهون في جسمي ( وتقولي ازاي يعني عملت العضلات دي كلها ف تلت شهور هقولك ساحر بقي 😂😂)ف أنا فرحت جدا وكمان شكلي اتغير وبقي احسن بكتير من الاول ووالدي فرح جدا لما لقاني فرحان لاول مره عشان عملت إنجاز وحققته وقالي خد 10000 جنيه هاتفك موبيل وظبط نفسك وبالفعل اشتريت موبيل وخط جديد وكام بنطلون وقمصان وكمان ساعه و نضاره حلوه كده لائقه عليا 😂😂
ولما ظبطت نفسي من كل حاجه قولت ف بالي اروح الدرس اللي فيه خالد عشان اشوف هيعرفوني ولا لا 🙂
وبالفعل روحت الدرس واول مفتحت الباب .......

لقيت خالد و أصحابه لسه بيتنمروا علي اي حد والبنات زي اللباوي بيضحكوا علي اي حاجه وكمان لقيت خالد بيقفس ف بزاز واحده من البنات والبنت بتضحكلو معني كده أنها بتتناك منه بس محطتش الموضوع ده ف بالي وروحت قعدت علي المكان المفضل دائما اللي كنت بقعد عليه ولقيت خالد جه وضرب واد جديد اول مره اشوفه بس محطتش ف بالي ف لقيت بنت من البنات جات عندي وتقولي انت شكلك قمر اوي
أنا : شكرا
البنت : ممكن رقم تليفونك
أنا : كشرت ف وشها وقولتلها لا
البنت اتكسفت مني وراحت علي صاحباتها الشراميط اللي هما تبع بعض وحكتلهم ع كل حاجه
ودخل الاساتذ ولقي طالب جديد (اللي هو أنا يعني) وقال نتعرف
أنا : أنا باست ي مستر
المستر : باست مين
أنا : باست ي مستر اللي كنت بتعرض للتنمر ي مستر
المستر : اه بس افتكرتك ازيك ي باست عامل اي واي التغير ده ي باست انت شكلك الحلو اكتر وكمان خسيت
أنا : اهو الواحد برضو لازم يتغير ي مستر ولا اي
المستر : طبعا ي باست يلا بينا ي شباب نبدا الحصه

طبعا خالد و أصحابه و البنات اتفاجؤا كلهم أن أنا باست اللي كنت ديما بتعرض للتنمر ازاي كنت كده وبقيت كده بس ف تلت شهور وكلهم هيتجننو
طبعا خالد اول معرف أن أنا باست جه قعد جنبي وضرب الواد اللي كان قاعد جنبي بدون سبب وقالي
خالد : ازيك ياض ي باست ي خول عامل اي
أنا بغضب بس مبينتش : اي ي عرص مالك وحشك زبي اللي كان ف طيزك ولا اي
خالد اول مسمع الكلمه دي أتمالك نفسه عشان ميبوزش الحصه : أنا هوريك مين العرص ده ي كسمك وهخليك تتناك فى اليوم اللي شتمت فيه سيدك لو عامل فعلا فيها دكر مع أن أنا اشك أن انت دكر ي خول استناني بره مش زي كل مره تهرب وانا هنيك امك وعائلتك كلها ي منيوك
أنا مردتش عليها :.........
خلصنا الدرس وطلعت بره وطبعا كنت خايف طبعا لاني أنا بخاف من خالد اوي ولقيت راجل عجوز كان بيكنس الشارع واول مره اشوفه هنا اصلا بس محطتش في بالي
ولقيت خالد و أصحابه طلعت ورايا و كل الطلاب حتي البنات طلعوا يشوفو المعركه اللي هتحصل دي ومتاكدين أن خالد هيكسبني وهينكني ع الشتائم اللي قولتهاله
ف خالد جه عشان يضربني بس انا لحقت اتفادا ضربته بالعافيه ف جه اتنين من صحابه وكتفوني وخالد فضل يضرب فيا وانا عمال اتوجع
خالد : مش هسيب كسمك النهارده يبن المتناكه غير لما اوجعلك كل اسنانك
وكل ده وعمال يضرب فيا وانا من كتر الضرب أغمي عليا ولسه برضو خالد بيضرب فيا حتي وانا مغمي عليا
والراجل العجوز شايف خالد عمال يضرب فيا
ف فضل يقول كلام بينه وبين نفسه وظهر قدامي زي الحلم وقالي فوق ي باست انت حامل القوه و العزيمه وفجاه فوقت وخالد شافني لما فقت وفضل يضرب فيا اكتر ف أنا قومت من ع الأرض بس قومت وانا مش قادر اصلب طولي لان جسمي كله مدغدغ وجه واحد من أصحاب خالد عشان يضربني وانا بصيتله بصه كله شر وروحت ع اخر ما عندي روحت ضربته ضربه وجع مكانه وخالد لما شاف كده جه بكل قوته عشان يضربني ف أنا مسكت أيده ودوست عليها جامد وجه عشان يضرني ب أيده التانيه ف كسرتله أيده وضربته ضربه جبتله شرخ ف الجمجمه وفجاءه أغمي عليه واستمرت كده لحد مكل أصحاب خالد هربوا وكل الطلاب بيبصوا عليا وانا غرقان ف دمي وكمان القميص اللي انقطع وعضلاتي اللي عليها دمي وفجاءه جات عربيه الإسعاف وانا ساعتها أغمي عليا وروحت المستشفي والزيت عرف ب اللي حصل وجه بسرعه المستشفي هو و امي وانا مغمي عليا ف المستشفي
وكنت ف المنطقه اللا وعي (اللي هي حاجه زي الحلم كده بس مش عارف اسمها عشان مش عارفها 😂😂) ولقيت غاندالف ظهر قدامي فجاءه وقالي
غاندالف: اي ي باست اتخانقت لي
أنا : يعني قال انك أنت مش عارف هه
غاندالف: لا عارف بس عايز اعرف منك انت
أنا : أنا اتخانقت بسبب اني مش عايز حد يتنمر عليا تاني مش عايز حد يستقوي عليا تاني لاني كل مره بيتنمر عليا بحس فيها ب الضعف
غاندالف : برافو عليك ي باست وهو ده المطلوب منك العزيمه و القوه دول حاجتين لازم تخليهم ف عقلك ديما متخليش حد يستقوي عليك لانك لسه ف بدايه المشوار ولسه قدامك كتير
أنا : انت قصدك اي
غاندالف: زي مقولتلك كل شي ف وقته
أنا : تمام بس انت لي مجتش ودافعت عني ب سحرك او حتي عطتني من قوتك شويه عشان ادافع بيها عن نفسي
غاندالف : اومال انت ضربت خالد و أصحابه ازاي
أنا : مش عارف
غاندالف: مهو أنا اللي عطيتك شويه من القوه عشان تقدر تهزمهم
أنا : اومال لي انا مكنتش شايفك خالص وكمان مكنتش موجود جنبي
غاندالف: اومال الراجل العجوز ده كان مين كان أبوك مثلا مهو كان أنا
أنا : اها خلاص تمام
غاندالف : اسمع انت دلوقتي هتفوق ولازم تتدرب اكتر وكمان تذاكر عشان تحقق حلم ابوك و امك ف نفس الوقت
أنا : خلاص تمام حاضر
أنا فوقت من الغيبوبه وطبعا ابويا فرح وامي كانت بتبكي بس دموع فرح اني فقت من الغيبوبه و الأطباء جم وكشفو عليا وقالي الف سلامه عليك ي بطل قولي حاسس ب اي انت دلوقتي
أنا : حاسس بوجع ف دراعي و حوالين الجسم
الدكتور : لا متخفش دي كدمات بسيطه هنكتبلك عليها شويه ادويه وتاخدهم
أنا: تمام
الدكتور خرج وسألت ابويا
أنا : انا ليا كام يوم هنا ف المستشفي
أبويا : ليك اسبوع و نص
أنا: تمام
قولت ف بالي أنا حاسس اني نسيت حاجه ايوه صح أنا نسيت الكتاب اللي لقيته ف الشارع أنا لازم اول م اروح اشوفه لازم استكشف السحر شويه .......
وهنا هنقف لحد الاسبوع الجاي كل خميس الساعه 7 باليل

وبس كده
Enjoy❤️🌹

الجزء التاني

وقفنا المره اللي فاتت لما دخلت المستشفي ودخلت ف غيبوبه[/B][/I]
وفقت منها وكنت حاسس اني نسيت الكتاب اللي أنا لقيته ف الشارع

طلعت من المستشفى وروحت البيت وكل ده معايا ابويا و امي

وامي قالتلي ادخل اوضتك لحد م اعملك كوارع (عليا الحلال من

ديني الكوارع دي عظمه اللي مدقهاش فايته كتييير 😂😂❤️)

ودخلت اوضتي وروحت اول حاجه علي مكتبي اللي عليه الكتاب

طبعا الكتاب كان عليه كوم تراب طبعا لاني كنت ناسيه فتره يعني

تلت شهور وبعد كده حاولت افتحه بس معرفتش بس قولت أنا لازم

اتواصل مع غاندالف عشان اقوله ازاي افتحه وحطيت راسي علي

المكتب عشان دي الطريقه الوحيده اللي اقدر اتواصل بيها مع

غاندالف وفعلا حطيت راسي وكنت ف المنطقه اللا وعي وندهت

علي غاندالف وجالي

غاندالف: اي. ي باست نادهتلي لي

أنا : أنا عايز اعرف ازاي افتح الكتاب ده أنا مش عارف افتحه خالص

غاندالف : طب وانت محتاج تفتحه لي انت متعرفش اي حاجه في

اصلا

أنا : عادي اهو حتي اكتشف اي حاجه فيه لحد متدربني

غاندالف : تمام لو عايز تفتح الكتاب لازم نقطه ددمم منك وتحطها علي

الدايره دي

أنا : تمام شكرا

أنا فقت من اللا وعي وروحت جبت دبوس وشكيادت ايدي شكه

وبالفعل نزلت مني نقطه ددمم علي الدايره والدايره بدأت تتحرك

ولقيت صوت تكه كده

والكتاب تتفتح وكان مكتوب ب لغه غريبه بس فجاءه اتحولت للعربي

طبعا لان انا مصري ( انت ك قارئ هتقولي ازاي يعني الكتاب

عرف انك مصري هقولك عن طريق نقطه الدم اللي نزلت علي

الكتاب عشان كده الكتاب عرف أن سيده عربي وبيحاول يساعد

سيده في القراءه ) اول مفتحت الكتاب لقيت طبعا الكتاب بيتكلم

عن تاريخ السحره ومين هو مؤسس السحره وكبير السحره واتفاجئت

أن غاندالف كان من كبار السحره لا ومش اي ساحر ده كان اليد

اليمني بتاع كبير السحره يعني تلميذه يعني أنا دلوقت هتعلم

السحر من من تلميذ كبير السحره كسم العظمه يجدع ولقيت خاتم

مكتوب عليه باست العظيم ف أنا لبسته وحسيت بدوخه بسيطه

بس فوقت بعدها وقعدت اشوف الخاتم ده بيعمل اي لقيت حاجات

صادمه ع الحاجات اللي بيعملها (بس مش هقولكم ليه عشان أنا

بضان 😂😂كل حاجه هتيجي ف وقتها وهتتشرح ) وبعد متصدمت

من اللي قريته ولقيت أن الخاتم بيعمل حاجات مستحيله العقل

يستحملها وهي أن ...( انسي يسطا اني اقولك 😉😉) وبعد كده

عرفت كمان أن الخاتم اقدر استخدمه ف اني اكلم غاندالف قدامي

وش لوش بس محدش يشوفه غيري انا طبعا لان انا معايا الخاتم

واقدر أكلمه عن طريق بوقي او ف عقلي ( طبعا منا ساحر بقي

😂😂) وفعلا قدرت استدعي غاندالف وفعلا ظهر قدامي وهو

وقالي علي طريقه استخدام الخاتم العظيم اللي بيعمل حاجات

حلوه فشخ وهي اول حاجه هي أن الخاتم يقدر يعمل ....(انت لسه

برضو مستني اني اقولك بيعمل اي انت موركش حاجه غير الخاتم

يساتر 😂) وطبعا أنا فهمت كل حاجه وقولت ل غاندالف هل ممكن

استخدم الخاتم عادي دلوقت قالي اه عادي بس لازم تتدرب عليه

قولتله ماشي

وطبعا صوت قطع تفكيري وطبعا اللي ف بالي بالكم وهي امي اه

ي عم امي اللي عملتلي الكوارع وطلعت الصاله عشان اكل( واخد

بالك انت من الكوارع دي عظمه على عظمه 😂😂❤️) ولقيت

طبق لا ده مش طبق ده حله مليانه كوارع وممبار وحلويات وحاجات

طعمها جامده نييك ( انها الكوارع ي صديقي 😂😂) واكلت

الحله كلها ورجعت الاوضه عشان استريح شويه ونمت شويه
وبعدين صحيت وقمت ذاكرت شويه وفهمت المنهج بسرعه ومش
عارف ازاي لدرجه اني خلصت كل المواد ف نص يوم (هتقولي ازاي
هقولك ساحر بقي 😂😂 لا لا بس غاندالف ساعدني برضو ف

المذاكره و الفهم عن طريق تعويزه قالها ) وبعد كده استمريت ف
الجيم عشان ابني عضلات بردو وفصلت اروح الحصص وخصوصا
الحصص اللي فيها خالد وأصحابه عشان اشوفه هيعمل اي معايا من
بعد م اخر مره ضربته هو وأصحابه

وكمان البنات بدأت تتكلم عليا وتعجب بيا وعلي شكلي وعضلاتي

الجامده تنين ومفيش منها اتنين 😂😂وانا منفض لكسمهم
( هتقولي لي هقولك عشان شراميط مفيش ولا واحده نضيفه)
واستمر الحال ده لحد مخلصت الثانويه العامه وطلعت الاول علي
الجمهوريه المنيوكه دي وحققت حلم ابويا و امي ودخلت طب
وقابلت أصحاب كتيره وحبيت بنت واتجوزتها ونكتها وخلفت منها
999 عيل وكلهم طلعو اذكيا زي ابوهم وأمهم وخلصت الحكايا
ونهايه سع.......(ترننننننننن) خخخخخخخ احا أنا عارف الصوت ده
كويس احا وفجاه فقت من النوم علي صوت المنبه واكتشف أن أنا
كل ده ف حلم ابن متناكه ( هتقولي ازاي يعني كان حلم هقولك
أنها الكوارع ي صديقي هي السبب هو في حد عاقل برضو ياكل
كوارع وينام احا بجد 😂😂) ( هتقولي برضو أن أنا قولت أن أنا
اكلت الكوارع ورحت ريحت شويه وصحيت هقولك اهو من اول
الصحيان ده بدأ الحلم ) وبعد مفوقت شويه وبدأت استوعب أن ده

كان حلم وقعدت انعل واسب ف ميتين أم اليوم اللي دخلت فيه
الثانويه العامه 😂😂💔 بعد مقومت من ع السرير روحت المطبخ
اعملي كوبايه قهوه عشان تظبط دماغي وابدا المذاكره الجد وفعلا
مسكت الكتاب عشان احل فيزيا والحمد*** اول مساله معرفتش
احلها وهكذا لحد مجبت اخري وناديت ف سري علي غاندالف

غاندالف : اي ي باست عايز اي ( وكان علي وشه أنه عايز

يضحك )

أنا : بقولك اي هو مينفعش تقول تعويزه عشان اقدر افهم المواد

اللي بذاكرها

غاندالف : لا مينفعش طبعا هو انت فاكر أن اللي حلمت بيه زي

الحقيقه ولا اي

أنا : لا بس كنت عايز اف..... لحظه واحده انت عرفت ازاي أن أنا

حلمت

غاندالف : مهو أنا اللي خليتك تحلم ( وانفجر ضحك ابن الكلب

غاندالف 😂😂) هههههههههه

أنا ببصله بصه اللي هي احه يسطا انت بتقول اي 🙂💔

وقولتله : ينعل ميتين أم اليوم اللي شوفتك فيه دنت ساحر بضان 😡😡
غاندالف : هههههه مهو برضو أنا لقيتك أن انت بتاكل كوارع وانا

الصراحه مبحبهاش ف قولت اغلس عليك ( نفسي اعرف اي حكايه
الكوارع دي 😂😂)

أنا : ماشي ي غاندالف امشي دلوقت وياريت متهزرش معايا ب

الهزار ده تاني بعد اذنك ( وكنت بقولها وانا مخنوق فعلا )

غاندالف : مالك ي باست فك كده شويه أنا بس كنت بهزر معاك

لحد متروق كده عشان اعرف ادربك كويس

أنا : خلاص تمام ي غاندالف مش زعلان بس قولي هنبدا تدريب

امتي

غاندالف : لما تروق كده هيبقي ادربك عشان التدريب ده محتاج

قوتك البدنيه و الجسديه تبقي كويسه وكمان الاسبوع الجاي أو اللي
بعده هنبدا التدريب

أنا : تمام ي غاندالف تقدر تمشي دلوقت

وبالفعل مشي غاندالف وانا قعدت افكر اي اللي هيحصل بعد كده
تاني يوم روحت المدرسه ( ملحوظه مهمه نيييييك خالد و أصحابه

معايا ف المدرسه كمان وكمان المدرسه كلها بتحب خالد عشان هما
برضو زي البنات بيحبو الشكل و المظهر 😑) روحت المدرسه
وحضرت الطابور بتاع المدرسه بس لاحظت أن خالد و أصحابه مش
موجودين ف الطابور ف اطمنت ولما طلعت الفصل كنت أنا اول
واحد يدخل الفصل واول م دخلت الباب اتقفل واول م لفييت لقيت
بوكس نزل علي وشي وجعت ع الأرض بدأت اتوجع من الضربه
وبدأت تفوق من الضربه لقيت خالد و أصحابه دول مكانوش أصحابه
دول كانو جيوش ف الفصل مكون من 50 طالب ودول يعتبروا بلطجيه
المدرسه كلها ( تخيل كده بنت تبقي قاعد ف الفصل لوحدها ويبقي
حوليها 50 ولد تخيل اي اللي هيحصل 😂😂) ولقيت واحد من
أصحاب خالد اتكلم وده اسموا حسن

حسن : اهو العروسه ي معلم خالد عايز تعمل فيه اي الصراحه أنا

نفسي انيكه

خالد : هطلع كسمه ابن المتناكه عشان يضرب سيده تاني دنا هنيك امك ب باست ي عرص

أنا : عايزالها راجل ي خول ي عرص عايز تضربني تاني بعد

مكسفتك قدام الحصه كلها ونكتك ضرب انت واصحابك اللي
يعتبروا بنات زيك هه والل* وابوك عرف يربي ي بنت القحبه

(اول مخلصت الكلمه لقيت كل الطلاب بدأوا يضربو فيا وانا عمال

اتوجع جامد من كتر الضرب وانا وبتضرب افتكرت كلام غاندالف وهو
العزيمه والقوه وفجاه حصلت حاجه غريبه الخاتم اللي كنت لابسه
( الخاتم اللي أنا اتكلمت عليه ف بدايه الجزء اللي هو اقدر اتواصل
بيه مع الساحر أو كذا ساحر ) لقيته فجاه بينور بس النور ده أنا اللي
شايفه بس مش الكل وقومت ب العافيه من ع الأرض ومسكت واحد
من الطلاب وببصله بصه كلها شر وانتقام مسكت رجله وبدأت
اضرب بيه الطلاب اللي كانو حواليا واول مضربتهم بيه مسكت الواد
من رجله برضو وقعدت اضربه زي هالك ( لما هالك مسك لوكي
اخو ثور ف فيلم افينجرز الجزء الاول حته جامده نييك 😂) واصحاب
خالد كلهم مستغربين من أن أنا بضرب بقوه وجم كلهم جريو عليا
عشان يضربوني بس انا مسكت خالد من رأسه وجبته عندي بسرعه
وكنت بخنقه جامد

أنا : لو عايز تعيش عندك حل من الاتنين الاول هو انك تقولهم يبعدو

وكل واحد يروح لحاله و التاني هو أن أنا اريحك خالص من الدنيا
وكمان هما هيحصلوك

خالد بخوف مني اكتر وكان عارف اني صادق ف كلامي ( عشان

اتخانقت معاه وجبتله شرخ فجمجمته ) : حح حاضر حاضر بس
سيبني اعيش ارجوك ( بيكلم أصحابه ) كله يبعد ي رجاله كله يبعد
بسرعه بسرعه

واحد من أصحاب خالد : لي ي معلم خالد دحنا كلنها هنيكه ده عيل

ابن متناكه خول

خالد : بس يبن المتناكه ده احنا اللي هنتناك يبن اللبوه اطلعوا برا

الفصل ومحدش يدخل خالص

وبالفعل كله طلع بره

خالد : اهو كله طلع ي باست ارجوك سبني

أنا : رميته ف الحيطه ودماغه اتخبطت وفقد الوعي

وطلعت بره ولقيت الطلاب كله امستنيه بره الطرقه بتاعت الدور

وقولتلهم

أنا : اي حد هيعترض طريقي هيحصل فيه زي محصل مع الخول

اللي جوه ده

الطلاب كلهم خافو لأنهم لاقوني أن أنا بتكلم بجد وخصوصا بعد

مدخلو الفصل ولقيو خالد اتناك ضرب مني وفاقد الوعي

حضرت باقي الحصص ف المدرسه وحاسس ان كل البنات اللي ف

الفصل و الولاد عينهم عليا بس نفضتلهم

روحت البيت وندهت علي غاندالف وجه

غاندالف : اي ي باست دنت كنت جامد النهارده

أنا : جامد اي يعم دنا كنت هناك النهارده لولا الخاتم اللي ف ايدي

هو صحيح لي حكايت الخاتم ده هو مش المفروض أن أنا استخدمه
للتواصل مع اي ساحر بس

غاندالف : اه بس هو بيساعد برضو اي شخص ضعيف عن طريق أنه

يديك جزء من القدره القتاليه لانك لو انت قوي مكنش هيشتغل

انا : تمام أنا دلوقتي عايز اعرف أنا هتدرب امتي معاك

غاندالف : شوف براحتك عايز تتدرب دلوقت ماشي لو بكره ماشي

أنا : لا خليها بكره احسن عشان اكون فايق لان انا حاليا تعبان

وخصوصا أن بكره الجمعه اجازه من المدرسه

غاندالف : تمام ي باست سلام دلوقت

بعد ممشي غاندالف قعدت مع نفسي افتكر ايام لما كنت بتضرب

واتهان ودلوقتي أنا اللي بضرب وبهين وكل ده بسبب تغير بسيط
ومساعده روحت ذاكرت شويه وابتديت اتحسن شويه وروحت اكلت
وبعدها نمت وحلمت لقيت شخص بيشع من حواليه ضوء قوي
اوي وكمان لابس لبس سحر بس كله مرصع بالدهب و الماس

ولقيته بيقولي

الشخص : اهلا ي باست أنا مارلين ملك السحره أو ابو السحره

كلهم طبعا انت مستغرب أن أنا جيتلك ف الحلم بس عادي مش
مشكله أنا كده كده جيت اقولك أن انت هتبقي امل البشريه كلها
وكمان هتبقي اقوي ساحر ف العالم كله هتبقي اقوي مني أنا
كمان وكمان جيت انبهك انك تستخدم السحر في الخير مش ف
الشر لانك لو استتخدمت السحر ف الشر هتخسر العالم كله ومنهم
عيلتك سلام ي باست فوقت الصبح الساعه 6 وانا بنهد وكنت
عرقان اوي بسبب الحلم ده وقولت اني ماقولش ل غاندالف ع الحلم
ده
وبعدها ندهت ع غاندالف وقولتله يلا نتدرب قالي يلا
وعمل ب صابعه حركه ولقيت نفسي ف مكان كده زي الصحرا بس الشمس مكانتش حرارتها عاليا اوي
غاندالف قالي ......

وبس كده المره الجايه نكمل أنا عارف ان الجزء صغير سيكا بس اهو ده اللي عرفت اكتبه بس احب ابشركم أن الجزء اللي جاي فيه مفاجات كتيره

وي سلااااااااام

Enjoy❤️🌹

. الجزء التالت

وقفنا المره اللي فاتت لما قولت ل غاندالف أن أنا مستعد اتدرب واختفيت وروحت مكان زي الصحرا
وغاندالف كان بيقولي : النهارده غير اي يوم ي باست النهارده هتبقي واحد تاني خالص النهارده هيتم تدريبك علي قوي السحر العظيمه أعظم قوي علي وجهه العالم كله النهارده ه..
انا : متخلص يعم انتا جايبني هنا عشان تنيمني ولا عشان تدربني لخص وقولي عايز تعمل اي م الاخر
غاندالف : احم احم سوري بس كنت بعيش الدور شويه زي زمان 😅😅
الاول عشان تتعلم السحر لازم تصفي ذهنك من اي حاجه تشغل بالك
ثانيا لازم ولابد انك تستحمل كل اللي هيحصلك عشان طلب القوي مش ب السهولة زيها زي طلب العلم ( من طلب العلا سهر الليالي 🙂💔)
ثالثا بعد متخلص واحد و اتنين قولي عشان هنبدا التدريب الصح
انا: تمام " وبالفعل بدأت اعمل كل اللي طلب عليه بس مكانش بالسهل ده كله لان كان عندي ذكريات كتيره اوي وكلها مضره وحاولت بالعافيه اني اتخطيها " ها ي غاندالف عملت كل اللي انت قولت عليه اي اللي بعد كده
غاندالف : تمام تعالا اقعد قدامي وكل اللي اقولك عليه تسمع كلامي لان لو انت عملت حاجه غلط أنا بنفسي مش هقدر عليه وكمان لازم تفكر ف حاجه حلوه او كويسه وانا بعمل اللي لسه عامله فيك دلوقتي
انا : تمام يلا
غاندالف بدأ يحط أيده ع راسي وغمض عينه وبدأ يقول كلام بتاع سحره والغريب أن أنا كنت فاهمه ( هتقولي ازاي يعني فاهمه هقولك ساحر بقي 😂😂💔) وفجاه شفت نفسي ف مكان تاني خالص وشفت واحد قاعد علي عرش مرصع من الدهب وكمان الشخص ده هو هو مارلين اللي قولتلك عليه ف الجزء التاني ( أعظم ساحر ف العالم كله ويبقي أبو السحره كلهم ) وفجاه لقيته بيكلمني ويقولي اخيرا جيت ي باست كنت مستنيك من زمان اوي
انا : مستني مين ي عم انت دنت لسه مقابلني من يومين احنا هنضحك ع بعض
مارلين : لا أنا مش قصدي ع المقابله دي انا قصدي ع انك هتبقي الوارث الوحيد لقوتي ومش اي قوه دي قوه أعظم ساحر ف التاريخ
انا : اه قولتلي طب واشمعنا أنا بس اشمعنا مورثتهاش ل اي حد من السحره دوكما
مارلين : لان كلهم عايزين القوه عشان يستغلوها ف الشر مش اكتر
لاكن انت هتستغلها ف الخير
انا : اه طب وعلي كده غاندالف برضو كان عايز يستغلها ف الشر ولا اي
مارلين : لا كان عايز يستخدمها ف الخير زيك كده بس هو مرضيش ياخد القوه لان هو قالي ان هو هيستغني عنها و الشخص اللي هيورثها هيتدرب تحت أيده ( غاندالف)
انا : تمام في حاجه تاني
مارلين : اه انت هتورث قوه جديده وهي الاستدعاء
انا متفاجء من كلمه الاستدعاء لان دي كنت بسمعها بس ف القصص المصوره وكمان ف الافلام لاكن ف الحقيقه لا : ازاي يعني هقدر استدعي
مارلين : هتستدعي اي شخص أو حيوان أو حاجه نادره بس تكون انت قتلته يعني ببساطه انت تقدر تستدعي شي تكون انت قتلته بنفسك يعني متفكرش انك تستدعي تنين لان التنين ده شئ مش حقيقي ف الكون فهمت
انا : ياااااه اومال اي اي اندر شئ ممكن استدعيه
مارلين : التنين
انا : نعم !! مش انت بتقولي أن التنانين مش موجوده
مارلين : اه فعلا مش موجوده بس هي مش موجوده علي أرض الواقع لاكن موجوده ف ارض الظلام وده اقوي تنين ف العالم السفلي
انا : اها تمام فهمتك ي مارلين
فجاءه فقت وبقيت أن احنا بقينا ف الليل ولقيت غاندالف حاش أيده من ع راسي وقالي
غاندالف : ها شفته ولا لا
انا : شفته
غاندالف : قالك اي
انا حكتله ع كل حاجه واللي قالهولي مارلين : بس كده هو ده اللي حصل
غاندالف : واضح كده أن النبوءه هتتحقق
انا : نبوءه اي دي
غاندالف : لا لا مافيش حاجه
انا : تمام يلا عشان نبدا
غاندالف : يلا
غاندالف بدأ يعلمني علي شويه حراكات بس بدون سحر عشان اعرف أتقن عملها ب الايد زي حراكات ب فيلم دكتور سترنج بس زواده عليهم شويه حراكات تاني
انا بعد متعبت من الحركات اللي بيعلمهالي : ها ي غاندالف انت عمال تعلمني حراكات وكل ده من غير سحر اومال فين السحر اللي ف الموضوع
غاندالف : منت لازم تتعلم الكراكات بدون سحر الاول عشان تتقن عملها وتبقي صح
انا : تمام ماشي احنا لينا فتره عمالين نعملها بدون سحر وانا الصراحه تعبت
غاندالف : خلاص هانت فاضل شويه وتبقي ميه ميه
انا : تمام ماشي
فضلت لمده ساعتين كاملين قعدت فيهم اعمل الحراكات مره واتنبن وتلاته لحد م غاندالف قالي خلاص
انا : هاه ي عم في اي تاني هتعلمهولي
غاندالف : دلوقتي انت هتتعلم الحراكات كلها ف وقت واحد عشان تقدر تتقنهم مره واحده واخر حاجه هتتعلمها هي الاستدعاء عشان دي عايزه وقت كبير اوي وكمان عشان تشوف اي نوع الحيوان اللي هتستدعيه وكمان عشان هتموته انت بنفسك
انا : أنا تمام ماشي
غاندالف بدأ يعلمني كل الحراكات بتاعت السحره (زي دكتور سترنج (دكتور غريب 😂😂 ))
غاندالف : هو في حد علمك الحراكات اللي أنا بعلمهالك دي قبل كده (بيقول الكلام وهو مستغرب )
انا : لا بس لي بتقول كده ؟
غاندالف : اصل انت أتقنت كل الحراكات ف وقت صغير ماخدناش نص يوم
انا : لا مفيش اي حد دربني بس هو أنا المفروض أتقن الحراكات دي ف كام يوم ؟
غاندالف : المفروض تتقنها مش اقل من شهر
انا متفاجء من اللي بيقوله: لول يسطا اومال أنا ازاي اتقنتها بسرعه كده
غاندالف : ده اللي أنا مستغربله بس عادي مش مشكله دلوقتي بقي جه دور الاستدعاء واللي هو احسن حاجه ودلوقتي هجبلك حيوان اسطوري عشان انت تقتله وتقدر تستدعيه استعد بقي ل احسن حيوان اسطوري ف الأرض واستدعي حيوان مش غريب علينا كلنا
انا متفاجء : كلب !! انت جاي تستدعي كلب بلدي معفن من الشارع طب مكنت تقول يعم وانا كنت اجبلك كلب من شارعنا ده الشارع مليان لكن انت تقولي حيوان اسطوري احا ي غاندالف احا بجد
غاندالف : طب تعالي اقتله الأول وبعد كده هتشوف اللي هيحصل
(انا روحت ع الكلب ومسكته من رقبته وكان عمال يصرخ روحت مسكت السكينه اللي كانت معايا وقتلته ) ها ي غاندالف بعد كده اي اللي اعمله
غاندالف : دلوقتي انت هتدخل لمنطقه اللاوعي وأمسك الكلب وبعد كده اصحي
(وفعلا عملت زي مطلب مني غاندالف واول مصحيت لقيت حيوان مفترس لونه شديد البنفسجي وهاله سوده كحل حواليه وعيونه بيضه بيضه فعلا ابيض من حياتي وحياتك عزيزي القارئ )
انا : يا غاندالف الحقني اي ده انقذتني بسرعه
غاندالف : انت اي اللي انت عملته ده يخرب بيتك
انا : أنا عملت اي أنا عملت اللي انت طلبته مني بس
غاندالف : الحيوان ده استحاله يظهر لشخص زيك ف العمر ده ده انت محتاج مش اقل من 500 سنه عشان تقدر تخلي لونه وقوته كده ( متصدقش اي حاجه ي عزيزي القارئ لان ده كل من خيال القارئ البضان 🙂💔)
انا : طب اي أنا عايز اخفيه دلوقت مش عايزه يظهر دلوقتي
غاندالف قالي انت تتحكم فيه عن طريق عقلك ممكن تخليه يهجم وممكن تتكلم معاه وممكن تخليه يختفي ويظهر براحتك وبالفعل خفيته
غاندالف : ياااااه أنا أول مره بجد اشوف كده شخص فعمرك يعمل الحاجات دي كلها
انا : ونا كمان بس هو لون الحيوان بتاع مارلين
غاندالف : تنين لونه ذهبي زي لون الشمس كده واخطر من اي كائن موجود ف الحياه
انا : طب أنا دلوقت عايز اروح عشان عايز انام وتعبان اوي
غاندالف : تمام يلا
وبالفعل روحت واول مدخلت الشقه وجيت اقعد شويه ع التلفزيون قعدت اقلب ف القنوات شويه والغريب أن القنوات كلها بتتكلم عن نفس الموضوع
انا : احا دي شكلها هتكون نهايه البشريه و الحياه علي الارض
وفجاءه .........

مش هقدر اكتب اي فصل تاني غير بعد الثانويه العامه ومحدش يقولي معلش ولا عشان خاطري وبتاع لان انا مش هاجي ع نفسي
وبس كده
وي سلاااااااااااااام
Enjoy 🌹❤️

التعديل الأخير بواسطة المشرف:
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و ابو زوبر جنانن
الجزء ده كتمهيدي فقط ولو معجبكمش قولو عادي وكمان قولو اي اللي ناقص عشان احسن من اللي جاي

Enjoy ❤️🌹

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
عااش يمان جامد اتمني متعوقش في نزول الاجزااء💖
و.... معااك في الثانويه وانا برضو ثانويه وفي غيرنا كتير في المنتدي😹😹😹

• عجبني
😂😂😂😂😂😂فصلت ضحك هيححححح

• عجبني
القصه حلوه وجامده بس طول الاجزاء شويه ومتتاخرش فى تنزل الاجزاء

• عجبني
يسطا البدايه حلوه وكلو تمام بس الجزء قصير اوي

• عجبني
يسطا البدايه حلوه وكلو تمام بس الجزء قصير اوي
يسطا ده مش جزء اصلا 😂😂
ده يعتبر مقدمه مش اكتر 🙂🙂

• عجبني
خلصانه يبقي نسمي المنتدي ب منتدي الثانويه العامه 😂😂💔

• عجبني
اخوك ف ثانويه اناا كمان بس المقدمه حلوه كمل

• عجبني
شكرا ياثانوية

• عجبني
عاش يصاحبي كمقدمة ف أنت تمام وسعيد انك تعرف اساطير المنتدى التاني

• عجبني
مقدمة جامدة و بحب القصص ديه جدا ف ياريت تنزل بسرعة يغالي كدا و بنشجعك اهوه و متقلقش من حوار ثانوية و كدا كدا كدا الناس بتضيع وقت في اي حاجة♥️😂😂😂

• عجبني
ملحوظه ي شباب

المقدمه اللي مكتوبه فوق دي يعتبر يعتبر ربع الجزء اللي أنا يكتبه يعني لو احنا مثلا كتبنا جزء كامل هيبقي اربع امثال اللي فوق ف هيبقي جزء كويس وطويل حبه وبس كده ⁦^_^⁩
Enjoy ❤️🌹

• عجبني
ملحوظه ي شباب

المقدمه اللي مكتوبه فوق دي يعتبر يعتبر ربع الجزء اللي أنا يكتبه يعني لو احنا مثلا كتبنا جزء كامل هيبقي اربع امثال اللي فوق ف هيبقي جزء كويس وطويل حبه وبس كده ⁦^_^⁩
Enjoy ❤️🌹
مش تتاخر بس

• عجبني
انت جاي تهزر صح. كلمتين والجزء خلص.
يا عم اكتب حاجه تشدنا ويكون في احداث.
البدايه حلوه كمل بسرعه

• عجبني
انت جاي تهزر صح. كلمتين والجزء خلص.
يا عم اكتب حاجه تشدنا ويكون في احداث.
البدايه حلوه كمل بسرعه
اي يسطا انت داخل تتدخانق ولا اي 😂😂💔
ارجع فوق أنا قايل أن الجزء ده مقدمه ويعتبر مش جزء اصلا لان ده زي اعلان المسلسل و الكلام ده

• عجبني
اي يسطا انت داخل تتدخانق ولا اي 😂😂💔
ارجع فوق أنا قايل أن الجزء ده مقدمه ويعتبر مش جزء اصلا لان ده زي اعلان المسلسل و الكلام ده
يسطا مش عايزين اعلانات هتبقي انت والتليفزيون. والنت. كلكم اعلانات
القصه حلوه وبعدين لما الاعلان يفضل 3ايام. نقرا فيه علشان تنزل جزء. امال باقي المسلسل هنقراه. بعد ما نودع الحياه 🤣🤣🤣🤣

• عجبني
يسطا مش عايزين اعلانات هتبقي انت والتليفزيون. والنت. كلكم اعلانات
القصه حلوه وبعدين لما الاعلان يفضل 3ايام. نقرا فيه علشان تنزل جزء. امال باقي المسلسل هنقراه. بعد ما نودع الحياه 🤣🤣🤣🤣
أنا حاليا خلصت نصه وفاضل نصه التاني يعني بكره هكون خلصته وف اليوم التالته اللي هو بعد هنزله ⁦:cool:

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
طيب اشربك كوباية شاي ومخمخ كده وخلصه انهرده. ونزله 🤣🤣

• عجبني
  • عجبني
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

المواضيع المشابهة

عودة