NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

اه اخدت بالي حلوة 😂
 
القصة جامده جدا كمل ومستنى بقية الأجزاء وياريت تقول مواعيد نزول الاجزاء ومتتاخرش علينا
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
هستناا الجزاء بدري بكراا
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
القصة جامده جدا كمل ومستنى بقية الأجزاء وياريت تقول مواعيد نزول الاجزاء ومتتاخرش علينا
بص يصحبي كلامك فوق راسي واحترمه جدا وبالنسبة للمواعيد فتقريبا مش محددة كل يومين او كل يوم جزء على حسب مابخلص كتابته وحط في دماغك بقا يومي وكدا والي ورايا غيرها فبحاول انظم وقتي على اد ماقدر
 
  • عجبني
التفاعلات: ولا فى الاحلام
يلا السادس بقي 😂😒
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
فين الجزء يسطااا
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
الجزء السادس


بعتذر عن التاخير لاني كنت مشغول طول اليوم
وبعتذر تاني لجميع القراء لاني مش محدد وقت انزل فيه الأجزاء بانتظام لاني ظروفي مش ثابتة وبتتغير كتير من شغل لجامعة وحاجات تانية وكدا فمعلش استحملوني شوية






وصلنا الجزء الي فات لما كنت بتصفح على الموقع قسم الاخبار ولقيت حاجات عمري ماكنت اتصورها

اي دا ! دا اهرامات الجيزة ؟
وايه البرج الي وسطهم دا ؟ مش فاهم حاجة 😑

فضلت اقلب في الخبر والنفروض انه اتنشر من تلت شهر من اول الكارثة ولما كنت فافد الوعي ، مكتوب حاطات غريبة انه خرج من تحت الارض ساعة الكارثة ومن ساعتها الارض حالها اتبدل وانتشرت المانا والطاقة في الجو الي ادى لايقاظ البشر

الي هو النظام يعني ونظام القدرات دا ، بس اي دا ! دا زي اللعبة الاون لاين الي لعبتها قبل كدا ... برج مكون من 100 طابق كل طابق متصل بعالم مختلف سواء على الارض او تحتها او فوقها او حتى خارج الارض تماما ... بس فعلا دي مش صدفة اني العب لعبة شبهها او ان البرج يبقى نفس الشكل ونفس الوصف

في اللعبة كان لازم عشان انهي اللعبة انهي كل الطوابق ال١٠٠ بس. دي كانت صعبة اوي ، حتى اقوى لاعب فيها يدوب وصل للطابق 60 بس حرفيا اللعبة كانت تفوق مستوى الجحيم ومكنش فيها اي نوع من الشحن او الغش كان كل لاعب بيعتمد على نفسه

بس ايه دا مش غريبة يعني انهم يجيبو نفس البرج هنا ومين الس جابو هنا اصلا ؟ وايه الغرض مش فاهم! يعني هل دا كله مقصود ؟ طب ليه ؟ والي عمل كدا هيستفيد ايه لما يضيع كل الارواح دي وغير الي اختفى

اكيد السبب في دا مش انسان اصلا لان مفيش انسان يعمل كدا اصلا

فضلت اقرا شوية في الخبر وعرفت ان العالم فيه تلاتة! احيه ... دا لو نفس مستوى الصعوبة بتاعة اللعبة هيبقى مستحيل نخلص واحد بس مابالك بالتلاتة

وعرفت كمان ان التلاتة موجودين واحد في شرق اسيا وواحد في شمال اوروبا وواحد في شمال افريقيا وهنا بالتحديد في مصر وسط الاهرامات الاتلاتة شكلهم مختلف عن بعض تحس ان كل واحد ليه غرض ، البرج المصري هسميه لانه في مصر وكدا ، المهم البرج دا شكله عبارة عن مسلة ضخمة جدا بس شكلها جديدة ونفس النظام الفرعوني والغرببة ان فيه طوابق فيها شبه الشياطين او لونها اسود زي الي كان في اللعبة انما باقي الابراج كانو لون موحد مش زي البرج المصري كذا لون وهو اطولهم تقريبا واكبرهم

وعرفت كمان ان فيه واحد الناس بيسموه المقنع هو الوحيد الي قدر يدخل البرج ويعيش ويخرج منه عادي كمان بس المشكلة انهم بيقولو انه اقوى واحد في العالم ولسه في الطابق التاسع بس !

احيه دا شكل الصعوبة نفس الي في اللعبة

بس انا وصلت في اللعبة للطابق 45 بعد تعب 8 سنين تقريبا معرفش في الحقيقة هعمل ايه ... اي دا النظام بتاع إنهاء البرج نفس الي كانت في اللعبة

كل فترة بيتجدد البرج يعني لو حد انهى الطابق لو انت عايز تنهيه زيه او بمعني اصح زي الجيل الي قبلك من الابطال كل الي عليك ان تستني وقت معين عشان البرج يتجدد تاني مش عارف ازاي بس ممكن يبقى هو كدا بسبب التلاعب بالفضاء والزمن وما الي ذلك ، بس انا مش مقتنع بدا كله لا ، اكيد فيه سبب لدا كله

فضلت سارح في خيالي وفي بالي البرج دا الي في اللعبة لما كنت بعاني عشان انهي طابق واحد ممكن اقعد اسابيع عشان طابق ويمكن شهوور ، بس اي دا المقنع دا فعلا شكله اقوى واحد على الارض لحد دلوقتي ، دا انهى 9 طوابق فعلا في تلت شهور بس
يمكن عشان الحرية هنا اكتر والخيارات والمهارات بتساعد ؟

فضلت افكر واسرح بافكاري لغاية لما ظهر منشور في الاخبار العاجلة

،، اليوم تم دخول معلمين جدد في اكاديمية الفراعنة ،، الجملة بس خلتني اتنح

معلمين جداد ايه ؟ احا دا كدا زي اللعبة بالظبط ونفس الاكاديمية ونفس الشكل احيه هو فيه ايه

انا فضلت في اللعبة بالذات عشان الاكاديمية دي مخصوص بس مش عشان البرج وصعوبته ، الاكاديمية كانت عبارة عن مبني اللاعب لازم يدخلها عشان يدرب نفسه وكتسب اصحاب وناس جديدة والاهم من دا كله المهمات الي كان بياخدها ابطال السنين العليا ، النظام فيها دراسة... بس مش زي المصري دا لا نظام دراسة من غير كتب ومن غير ورق

اصل الهدف من الاكاديمية انها تساعد الابطال في البرج لانه اصعب وجود في اللعبة هي بس بتنمي مهارات وبترشد اللاعبين وبتحافظ على الامن في اللعبة وبتحارب المجرمين والخارجين عن القانون في اللعبة

ياريت دا يكون حقيقي المدرسين كمان من اللاعبين وفيه مدرسين ذكاء صناعي كتير بس المدهش ان الاكاديمية بترقي اللاعبين من الدرجة الاولى الي هي السنة الاولى لحد السنة الرابعة وبعد كدا سنة المتفوقين الي بيدخلها بس 1% من الطلاب الي بيبقى عددهم فوق الملابين في اللعبة يعني عشرات اللاعيبة بس هم الي بيدخلو السنة دي في الاكاديمية مش عارف لو حسبت عدد الي في الاكديمية هنا في الحقيقة وحسبت الواحد في المية دا هيبقو تقريبا حوالي 100 طالب بس دول بيبقو الافضل في اللعبة كلها لان كل اللعيبة بيدخلو الاكاديمية تقريبا

وانا كنت طول مانا في اللعبة حلمي ابقى من ال١٠٠ دول بس للاسف معرفتش طول ال ٨ سنين ، ياريت اخد فرصة تانية وابقى من المية دول هبقى اكيد اقوى واحد في العالم عشان اعرف اهلي راحو فين وانقذهم لو لسه فيهم الروح

المهم المدرسين دول بيختاروهم من افضل ١٠٠ وغالبا بيقبو واحد او اتنين بالكتير اوي 3 كل سنة

،،جميلة ؟ احاااا هي من المدرسين ؟ ،، صرخت الصرخة دي الي تقريبا صحت سلمى لانها جت جري تشوف جميلة زيي وقعدت على رجلي

،، تم بالفعل وصول المدرسين الذين ينتظرهم الحشد كله ،، وفيه ناس كتير قدام الاكاديمية وبيهتفو ،،جميلة..جميلة ... تعيش الطالبة الاولى ،، وفضلو يهتفو كتير لغاية لما عربية وصلت قدام الاكاديمية والجمهور صاح كانه حرر الكوكب من معاناته ، نزلت من العربية بنت لابسة بدلة سودا

احا دي جميلة بجد وبعدين سمعت المذيعة بتقول

،، تم الان وصول الطالبة الاولى والوحيدة والمحبوبة في الاكاديمة هذا العام الطالبة التي كانت نابغة منذ دخولها الى الاكاديمية والوحيدة التي منذ دخولها الاكاديمية مرت من السنين الاربعة بعبقريتها فقط في ثلاثة اشهر لذا هي محبوبة الجماهير واختيرت مباشرة لتكون مدرسة رسميا اليوم لذا شاهدو واستمتعو بمشاهدة الجميلة ،جميلة 😉،، انهت المذيعة الحديث وانا وسلمى فاتحين افواهنا على مسراعها لا نصدق هل هذا حقيقي ام لا ؟


يبدو انه حقا فعلا لانها هي على السجادة الحمراء الوحيدة ترتدي البدلة السوداء والنظارة السوداء تشبه رجال الاعمال او الرجال الاشرار لا اعلم 😑

صاح الجمهر والصحفيين يريدون حتى ان تنظر لهم الجميلة جميلة والقوية، اكملت جميلة طريقها الي باب الاكاديمية الذي كان مليئ بالحراس الذين يرتدون نفس البدلة السوداء ويفسحون لها الطريق مرحبين بها ويفتحون الباب. لتدخل الجميلة اقصد جميلة 🙂

،،طب اييه ،، نظرت لسلمى ونظرت ليه ،،اييه ؟،،

ثم نظرت لها وقلت ،،ايه انتي ؟ ،، ثم ردت ،، ايه انت يعمو فيه حاجة ؟ ،، ببرائة

،، ايه يقلب عمو عمو رجلو وجعتو 🙂،، وانا بهزر بحاول انسي الي حصل ازاي بالسرعة دي ؟ هي فعلا قوية كدا ؟

،، عادي انا بحب اقعد على رجلك يعمو 😍🥰،، قالتعا ببرائة ايضا لكني اراها كبيرة كفاية لتفهمني لذا قلت لها ان تذهب لتنام

،، روحي نامي يحبيبتي ،، نظرت لها بحزم وملامح تبدو غاضبة لكي تخاف وتقوم

لكنها نظرت لي نظرة بريئة نسيت اني غاضب او لما اطلب منها اصلا ان تقوم هذه الملاك لذا تركتها تفعل ماتريد وربطت على راسها وابتسمت وحملتها بحنية وذهبت بها الى السرير لتنام وهي لم تتكلم فقط تبتسم ببرائة وهي تنظر ليه

،، عمو انا بحبك او وعايزة افضل دايما جنبك ، انت الوحيد الي فاضلي من بعد ماما وبابا 😍،، لا اعلم كيف اني كنت لكني لا اراديا اخذتها في حضني وهي ايضا قفزت تسبقني لتحضني

،، متخافيش يسلمى انا هفضل ديما جنبك ومش هسيبك ابدا وهبقى اقوى واحد في العالم وهحميكي وهخلص العالم دا كله من المه كمان

طبعا فاكيد يوجد العديد من ******* مثل سلمى فقدو كل شئ اهلهم اصدقائهم ومدرستهم وكل شئ ايضا

لا اعلم لكني اظن اني حددت هدفي واصبح اوضح واقوى الان

،،انا هو الاقوى في العالم 🤫،، قلت هذة الجملة وانا مغمض العينين كي احفرها قاعدة في عقلي الباطني اني هو الاقوى ، قرات هذا كثيرا ورايته يحدث امام عيني لذا فقط فعلت كي أتذكرها فيما بعد

،،وانا هبقى اقوى ساحرة واحميك واحمي كل الي ساعدني يعمو وانت منهم 🙃،، قالت سلمى وملامحها هذه المرة كلها حماس حتى انا تحمست لها واخذتها في حضني مرة اخرى ومكثت بجانبها احكي لها حواديت وحكيت لها قصص مغامراتي في اللعبة كي تستمتع وتتعلم منها فيما بعد ستحتاجها اعلم هذا ، ظللت احكي لها حتى تعبت من الصداع ونمت وقبل ان انام نظرت للسقف وتخيلت حلمي بصورتي ووضعت كذا نقطة وهدف واولهم هو جميلة ساصبح قوي حتى اقوي منها واتخطاها وممدت يدي كي تملا صورتها وقبضتها كانها في قبضتي ومن ثم نمت 😴


استيقظت في اليوم التالي مبكرا حوالي الساعة 5:00 لا اعلم اهذا حقا انا ؟ اانا استيقظ مبكرا وايضا ذاهب لاتدرب تدريب وتمرين جسدي ...لم اكن حتى احلم انه يمكن ان يحدث حقيقي

قومت من على السرير دخلت الحمام وطلعت لبست ترنج ازرق ونزلت فطرت طبعا شاهي كانت واقفة عشان لو احتاجت حاجة وكمان تراقب نظامي الغذائي وتعبيرات وشها كله بارد حرفيا مش عارف ليه ، شوية وخصلت فطار وقومت عشان ابدا التمرين وقفتني شاهي وانا مس عارف ليه وبعدين بصتلي كدا ببرود وقالت

،،انت صاحي بدري ليه ؟،، سالت حازمة

،، عشان اتمرن .. انا حطيق جميلة هدفي ولازم اتخطاها ،، بصتلي كدا نظرة باردة وقالت

،، وانت كدا فكرك هتعرف تجيب نص قوتها حتى ؟ انت كدا ولا عمرك كله هتعرف تجيب خمس قوتها حتى ،، وهي تنظر ببرود نظرت الناحية التانية ثم اكملت


،، هتصدقني لو قولتلك ان جميلة اقوى مننا احنا التلاتة مع بعض يمكن عشر مرات او اكتر ،، ونظرت لي تاني

،، عارف .. وايه يعني هبقى اقوى منها. برضو كل الي محتاجه وقت وبس ،، وبصيت ليها بتحدي وهي نظرتها كلها حازمة وثابته من غير اي تعبير معرفش هي حتى زعلت او غضبت او فرحت مش فاهمها اصلا

،، معاك شهر واحد لو مقدرتش تهزم واحدة فينا احنا التلاتة انسى انك حتى. تطور او توصل للي في دماغك ،، ومن ثم امرت شيماء التي ظهرت ورائها في لمحة لترفع الاطباق وتخبرها انها هي التي ستدربني اليوم

،،بجد ..حاضر ..احم ،، ونظرت لي وهي خجولة واكملت ،، هعتني بيك كويس يا ادهم 😊،، ونظرت مرة اخرى للارض في خجل واختفت مرة اخرى مع الاطباق من دون حتى لمسها

وانا مش عارف فرحت ولا هجت اكتر لما افتكرت انها كانت بتتناك من شيري وهي زي الي متناكتش لسنين مع انها بتتناك منها كل يوم شكلها شهوانية ومش هتعرف تدربني اصلا النهاردة وهتقضيها نيك انا عايز الساعات تعدي والضهر يجي عشان ادوق الجسم دا 😍

طلعت بسرعة عشان الحق اخلص التمرين والحق اروح اتدرب مع شوشو الشرهة نيك 😍😂

بدات بالجري وكنت بنهج جامد بس مش زي امبارح اكن تحملي زاد اكتر فجتلي فكرة

( تم اضافة ٤٠ نقطة في التحمل )
( زادت نقاط حياتك وزادت نقاط دفاعك)

ازيك يا نظام بيك عامل ايه وحشني بقالي نص فصل مشوفتكش 😂

وبدات في تمرين البطن وعملته عادي اكني بقالي سنين كتير بتدرب ومتعود خلصت البطن ودخلت على العقلة والقرفصاء والضغط وباقي التمارين كانت تقريبا بالنسبالي اكنى محترف رياضي نقاط تحملي مع نهارة الشفاء مع مهارة الشجاعة تقريبا خلو الالم صفر
كملت كل التدريب وجسمي مش واجعني زي امبارح بالعكس انا بقيت افضل بكتير من امبارح اكن بقالي سنين بتدرب ، ريحت شوية والوقت كان تقريبا الساعة 12:00 الضهر وفاضل ساعة على تدريب شيماء ، طلعت الدور الاول تاني عشان اخد شاور واستحمى وغيرت هدومي ونزلت عشان اتغدى وبرضو شاهي بتراقب وواقفة ببرود 😑.

خلصت الغدا وشاهي امرت شيماء ترفع الاطباق وتروح معايا عشان اتدرب وهي وقفت فوق تراقب التدريب هي وشيري تقريبا مش هيدربو سلمى النهاردة لان المسؤول عن تدريبها هي شيماء وهي دلوقتي معايا بتدربني انا مش عارف ليه وانا اصلا حمار في السحر حرفيا بس يلا اهم حاجة اني اتمتع واشوف الملبن دا 😍
دخلت القاعة ووقفنا في نص القاعة وشاهي اطلقت صفارة البداية للتدريب ، عشر ساعات من المتعة بجسم شيماء الطري الابيض الجميل 🤩

،،اااااااااااااه،، صرخت سرخة لما لقيت سيف مكون من بلاطة وفيه حتة من الارض ، شيماء فعلت قوتها السحرية وبدات اول حركة ليها جابت ضهري 💔

وفلحظة خلتها تختفي بحركة واحدة وترجع مكانها وكانها عارفة اني مش هتالم اوي بسبب مهارة الشفاء والشجاعة

،،انت قولتلي انك كنت بتفكر في ايه كمان عايز تنيكني صح ؟،، قالت الجملة دي وانا نسيت الالم من الصدمة ،، احا انتي بتقراي افكاري ؟،، وسكت حتى معرفتش افكر في حاجة تاني غير احا

،، انا كمان مش هلمسك عشان متعرفش اي هي قدرتي دلوقتي مع اني مش متاكدة اصلا اذا كنت هتقدر ع الاقل تشوفها ،، كل دا وانا ساكت هي ظهرت كرسي من اللامكان وقعدت عليه بالعكس واحا ايه دا

دي مش لابسة اندر 😳 ... وفضلت بصالي وانا خلاص عرفت بما انها كدا كدا بتقرا افكاري خلاص مش مشكلة

،، عادي مش مشكلة لما تثار شوية دا بينمي عندك الطاقات والمانا ...بص بقا يا ادهم انت هنا في ملعبي 😉 يعني اعمل فيك الي انا عايزاه .بس متخافش ... مش هموتك 🥰،، وهي بتتكلم في لحظة اتكون وراها ست كائنات مش عارف اوصف فيهم حاجة غير ان كل واحد منهم عنصر طبيعي بجد انا شوفت زيهم في لعبة قبل كدا كنت بلعبها

،،دول ارواح عنصر طبيعية !،، انا مش مصدق احنا كلاعيبة في اللعبة مشوفناش منها غير ااربعة بس ..هواء ، مياه ، رياح ، نار

انما الي انا شايفة قدامي مش دول وبس دول زيادة عليهم عنصر الخشب وعنصر البرق ، الشرق كانو كاتبين عن عنصر زي كدا في اللعبة وانه اسطورة ومش موجود حتى اقوى لاعب معرفش يلاقيهم

،، انتي ازاي عرفتي تروضي دول كلهم ؟ دا مستحيل ،، قولت الجملة وانا مش بفكر غير في حاجة واحدة بس ... شيماء مش بس جسمها جامد ، لا وكمان قوية جدا كتفم الجمدان 🤔🤩

،، طلع الافكار الي في دماغك دي لو عايز تبقى اقوى زي مابتقول . لو فضلت كدا عمرك ماهتطور ،، علطول افتكرت هدفي واني لازم اعمل حاجة تقريبا مستحيلة وفهمت منها اني لازم اتعلم اتحكم في نفسي واعصابي

،، ادهم انا اقدر اشوف كل سماتك وعارفة انك مش عندك قدرة وان دا خطا في النظام مش بسببك عشان كدا النظام بتاعك اقوى من اي نظام وبيحاول يعوضك عن الخطاا ومع ذلك عندك قدرة انك ممكن تكتسب اي قدرة من مجرد اللمس او قتل الوحوش او اي كائن حتى بس احسنلك متعتمدش عليها واعتمد على نفسك احسن ،، سكتت شوية وهي بصالي في عيني المرادي من غير الخجل بتاعها زي كل مرة وتعبيرات وشها كلها جراة اكتر

،، تعرف انا ليه ببقى جريئة بالشكل دا في القتالات الي زي كدا ؟،،

،،ليه؟ ،،
ردت شيماء ،، عشان انا واثقة اني هفوز وكدا كدا كسبانة ،، مفهمتش الي هي قالته بس كل الي عملته اني سكت عشان احاول اجمع واربط الخيوط ببعض

،، بص انا هفهمك هنا محدش هيسمعنا بس هم هيشوفونا من القزاز الي فوق القاعة مراقبنا عشان لو حصلك حاجة ، جميلة موصية عليك متسالش ليه لاني انا نفسي معرفش وغير كدا مقدرش اقرا افكار سيدي الي عامل معايا عقد الخدم ، اقعد هنا ،وجابت كرسي ،. بص يا ادهم انا الوحيدة في المكان دا الي عايزة اساعدك بجد ،،

،،مش فاهم ،، وردت ،، مش مهم تفهم دلوقتي بعدين هتفهم كل حاجة ، انا يادهم بشوف جزء بسيط من مستقبل الشخص الي قدامي وبقرا افكاره وبقدر كمان اعرف هو فين لو عايزة وانا شوفت جزء من مستقبلك يا ادهم عشان كدا قررت اني لازم اساعدك
حتى لو دا يعني موتي ونهاية حياتي ،، ... وسكتت شوية حسيت انها عايزة تقول حاجة بس خايفة


،، ادهم انا هحميك مهما حصل اي كان الي هتشوفه او هتعرفه بعدين ارجوك متكرهناش احنا حبناك بجد ،، وبدات انها تنزل دموعها ومظنش انها بتمثل لاني قاري علم نفس كويس واعرف امتى وازاي بيمثل وبيكدب الشخص ، وهي كل حركاتها وحتى ضغط دمهاوتعبيرات وشها بيقولو انها مبتكدبش وهي فضلت تنزل دموع وسرحت شوية كانها افتكرت حاجة اليمة انا فكرتها بيها مش عارف امتى وازاي لغاية لما اتكلمت

،، ادهم انا عايزاك كل الي تعرفة ان احنا حبناك بجد وانت تقريبا مليت علينا دنيتنا وخليت ليها طعم مختلف حتى شاهي اول مرة في حياتي اشوفها بتحن على حد وانسان بالذات على الرغم انها بتكره البشر وشيري دي مجنونة من برة بس قلبها طيب اوي من جوا وبتحب تحمي الي قريبين منها واظن انك قريب منها لانها جاية تتفرج عشان تحميك 🥺 ،،

وفضلت تبكي شوية وانا معرفش قلبي حسيت انه بدا يوجعني ويفكرني باهلي الي ضاعوا ونفسي اقوم احضنها بس خايف تفهمني غلط وتقتلني 💔

،، تعرف انك بتفكرني باخويا ال*** يرحمه ؟🥺،،

وكملت ،، انا كان عندي اخ اسمه تامر اصغر مني بخمس سنين تقريبا في سنك هو لما كان في قبيلتنا اسمها ******* وكان طموح ونفسه يبقا اقوى واحد في العالم برضو وكان ديما بيخرج برة القبيلة ويروح يسطاد ، اي حاجة بقا غزلان ضباع اسود اي حيوان بس لما البشر احتلو مكانا واخويا حاول انه يمنعهم قتلووه قدام عيني كانت شاهي معانا في القرية ومعايا علطول بس هي اكبر مني بسنة وكنا ملناش غير بعض احنا التلاتة بنساعد بعض وبنحب بعض ، وبسبب البشر دول انا خسرت اخويا وانا قلبي بيتقطع عليه وهم بيمشكو كل حته في جسمة وبيقتلوه انا فضلت كتير مبكلش ولا بشرب ولا بعمل اي حاجة وبسبب كدا شاهي كرهت البشر وانا كمان بس مش كلهم ، الي قتلو اخويا بس هم الي هقتلهم واعمل فيهم زي ماعملو فيه ، وبعد سنين لما قامت الكارثة عرفت ان النظام هو الي بعت البشر لعالمنا عشان مهمة وقتلو اخويا دا ورجعو تاني وعالمنا اتدمر تماما بسبب الكارثة وفتحت بوابة ودخل بشر تاني بس كانت منهم جميلة وانقذتنا عن طريق العقد دا ومن شاعتها واحنا شايلين جميلها فوق راسنا ومن ساعة ماشوفتك افتكرت تامر وانا عشان كدا تلاقيني ديما ببص في الارض عشان لو بصيت في وشك هفتكره واعيط 🥺،،

علطول اختها في حضني وتقريبا انا كمان كنت بعيط لاني معرفش جبت الجراة منين اني احضنها وهي سابتني احضنها لا وكمان هي حضتني وفضلت تعيط وقالت

،، ممكن يا ادهم متحرمنيش من اني اشوف وشك ديما متبعدش عني🥺 ،،

،، بس كدا من عنيا يقمر 😢 انا عمري ماهسيبك خالص وهفصل معاكي بس انتي نوريني بوشك الي زي القمر دا ،، هي فعلا حتى قمر وهي بتعيط تتاكل كدا اكل 😍🌚

المهم فضلنا في حضن بعض شوية وبعدين هدينا وانا متبت في حضنها مش عايز اسيبه كل دا وشاهي بتراقب ببرود

ببص تحت لقيت بزازها الي كبار فشخ دول لازقين في بطني والفلقة هتنط كدا
،،هم كبرو ولا انا بيتهيالي ؟،، وببص عليهم

هي اخدت بالها واتكسفت تاني ورجعت قعدت على الكرسي تاني مسحتلها دموعها وهديت وشوية بعد لما فضلت باصة في وشي وكانت مبتسمة بهدوء

،،بص بقا يادهم انا هحاول النهاردة اساعدك على اد ماقدر مش هعمل طريقة شاهي واحاربك كدا مش هتتقدم بسرعة ،،

بسرعة ؟ وخطرت في بالي فكرة هنفذها بعدين ، بس ايه دا وانا بحضن شيماء مخدتش بالي من الرسالة الي ظهرت فجاة


( تم اكتشاف قدرة جديدة من النوع القديم الاسمى )

( بما ان المستخدم لم يكتسب قدرة الي الان فالنظام سوف يقوم باكتساب القدرة تلقائيا )

( تم اكتساب القدرة بنجاح )

( تم فتح المستوى الثاني من النظام يرجى فتح نافذة المستخدم للترقية )
( تم اكتساب نقاط سمة قوة ودمفاع ومانا ونقاط حياة وخفة حركة وتحمل )


( تم اكتساب نقاط خبرة كبيرة )


( تم تشغيل مهارة التضخيم ١٠*)

( تم اكتساب ١٠* ضعف نقاط الخبرة المكتسبة )

( تم اكتساب ١٠* ضعف نقاط سمة القوة والدفاع وخفة الحركة والمانا والتحمل )
( تم تشغيل مهارة التضخيم على ترقية النظام ، تم فتح النظام العاشر يرجى فتح النافذة للترقية )

( تم اكتساب لقب صائد الكنوز النفيسة )

( تم تشغيل مهارة التضخيم ١٠* )
( تم اكتساب لقب ملك الكنوز النفيسة )


احا اي دا كله لقب وترقية نظام ومستوايا رفع ظا كله ! اي دا كله انا حاسس اني بقيت اقوى 😏






انتهي الجزء السادس ،

وكنت حابب اوضح حاجة كدا للقراء انا حاليا بقيت مشغول بسبب الشغل والجامعة سوا فلازم اوفق بين كل دا فمعلش استحملوني

والحاجة التانية ياريت الي شايف اي حاجة في الرواية حتى لو افكار ممكن نناقشها سوا عادي اكتب وقول رايك في التعليقات انا قولت في الاول ان الرواية مش هتجيب ولا حتى غيو واحد وانا كتبتها عشان بحب الكتابة بس فياريت تشجعوني وتشاركوني رايكو لان دا يهمني جدا 😉 وشكرا الي لقاء الجزء السابع وجمدان الفانتازيا هبدا لسه 💥👹
جامد فشششخ
متتاخرش علينا
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
جزء جامد ياسطا ومستني الجديد
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
  • عجبني
التفاعلات: mahmoud258

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%