NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ziad13

نسوانجى شايف نفسة
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
حاليا انا اول سنه ليا في الجامعه (الترم التاني ) كنت بسمع ان الحياه الجامعيه حلوه و انها فتره حلوه و كنت عارف ان مفيش حاجه اتعب في ثانويه و ارتاح في الجامعه بس كنت مقتنع ان الحياه الاجتماعيه في الجامعه حلوه و لكن الواقع دلوقتي عكس مما تخيلت و يمكن اسوء كمان لي اسبب كتير اول سبب ان انا في كليه علميه مش لاقي وقت انزل جيم او اخرح كتير او اعمل حاجات انا بحبها مع ان جامعتي في حلوان فبنزل فلمترو و الموضوع روتيني لدرجه اني زهقت بلنسبه لحياني جوا الجامعه لحد دلوقتي لسه مكلمتيش بنات ولا عندنا نشاطات في الجامعه حرفيا بروح احضر محضارات و اتنفرج علي الناس و هيا مبسوطه و اروح حاسس ان انا في بيئه غلط مش بيئتي هل ده طبيعي و انا معقد الموضوع و خلاص ولا في حاجه غلط ؟؟ و اسف عشان طاولت

• عجبني
التفاعلات: Mostafa 2523
مين قالك انها حلوه؟

بالنسبة ليا الحياة الجامعية كانت احسن من المطحنة الي الواحد فيها حالياً و مين قال كدة انا كنت بعرف اعمل فورمة في الدراسة كويس جدا و بنزل الكلية و بعرف اقيم وقتي ايام الكلية عادي جدا

مين قالك انها حلوه؟
ناس اكبر مني في جامعات و انا في الجامعه معيا ناس و بشوف ناس مبسوطه و الدنيا معاها ماشيه كويس

بالنسبة ليا الحياة الجامعية كانت احسن من المطحنة الي الواحد فيها حالياً و مين قال كدة انا كنت بعرف اعمل فورمة في الدراسة كويس جدا و بنزل الكلية و بعرف اقيم وقتي ايام الكلية عادي

بالنسبة ليا الحياة الجامعية كانت احسن من المطحنة الي الواحد فيها حالياً و مين قال كدة انا كنت بعرف اعمل فورمة في الدراسة كويس جدا و بنزل الكلية و بعرف اقيم وقتي ايام الكلية عادي جدا
هيا عايزه تنظيم وقت بس عشان الكليه صعبه انا متأكد ياما ههمل الجيم او الكليه

حاليا انا اول سنه ليا في الجامعه (الترم التاني ) كنت بسمع ان الحياه الجامعيه حلوه و انها فتره حلوه و كنت عارف ان مفيش حاجه اتعب في ثانويه و ارتاح في الجامعه بس كنت مقتنع ان الحياه الاجتماعيه في الجامعه حلوه و لكن الواقع دلوقتي عكس مما تخيلت و يمكن اسوء كمان لي اسبب كتير اول سبب ان انا في كليه علميه مش لاقي وقت انزل جيم او اخرح كتير او اعمل حاجات انا بحبها مع ان جامعتي في حلوان فبنزل فلمترو و الموضوع روتيني لدرجه اني زهقت بلنسبه لحياني جوا الجامعه لحد دلوقتي لسه مكلمتيش بنات ولا عندنا نشاطات في الجامعه حرفيا بروح احضر محضارات و اتنفرج علي الناس و هيا مبسوطه و اروح حاسس ان انا في بيئه غلط مش بيئتي هل ده طبيعي و انا معقد الموضوع و خلاص ولا في حاجه غلط ؟؟ و اسف عشان طاولت
عزيزي...
انت اتنقلت من وضع المدرس فيه بيتحايل عليك علشان تفهم .. لوضع الدكتور بنتحايل عليه علشان يشرح
دا غير معجنة الامتحانات و شفوي و عملي و نظري
دا غير محاضرات و سكاشن و لو انت زي حالاتي كمان 5 ايام في الاسبوع يبقا كان **** في عونك
صدقني مش معقد .. انت بس كنت فاكر ان الجامعة جنة بس انصدمت انها واقعية اكتر من اللازم
و بالنسبة للوقت حاول تنظمه و احضر اللي وراك اهم حاجة و ذاكر و الوقت اللي يتفضل اعمل فيه اللي انت عايزه
و لو علي موضوع البنات و الارتباط صدقني بلاش علشان انت مش جاهز نفسياً ولا مادياً لواحدة عايزاك فاضي ليها معظم اليوم و عايزة منك جو العزايم و بتاع ما انت الراجل و لازم تدفع

و حابب اقولك مش لوحدك انا طلعان ديكي في الكلية بقالي كام سنة و ضيف علي كل دا مشاكلي مع المعيدين و الدكاترة و الدفعة اللي انا و هما مقطعين بطايق بعض...

• محزن
  • عجبني
التفاعلات: مرحب و ziad13
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
عزيزي...
انت اتنقلت من وضع المدرس فيه بيتحايل عليك علشان تفهم .. لوضع الدكتور بنتحايل عليه علشان يشرح
دا غير معجنة الامتحانات و شفوي و عملي و نظري
دا غير محاضرات و سكاشن و لو انت زي حالاتي كمان 5 ايام في الاسبوع يبقا كان **** في عونك
صدقني مش معقد .. انت بس كنت فاكر ان الجامعة جنة بس انصدمت انها واقعية اكتر من اللازم
و بالنسبة للوقت حاول تنظمه و احضر اللي وراك اهم حاجة و ذاكر و الوقت اللي يتفضل اعمل فيه اللي انت عايزه
و لو علي موضوع البنات و الارتباط صدقني بلاش علشان انت مش جاهز نفسياً ولا مادياً لواحدة عايزاك فاضي ليها معظم اليوم و عايزة منك جو العزايم و بتاع ما انت الراجل و لازم تدفع

و حابب اقولك مش لوحدك انا طلعان ديكي في الكلية بقالي كام سنة و ضيف علي كل دا مشاكلي مع المعيدين و الدكاترة و الدفعة اللي انا و هما مقطعين بطايق بعض...
تسلم علي كلامك و شكرا لكل نصايحك

ناس اكبر مني في جامعات و انا في الجامعه معيا ناس و بشوف ناس مبسوطه و الدنيا معاها ماشيه كويس
بص يا صحبي من الاخر كده مفيش حاجه اسمها احلي ايام و الكلام ده كل ما بتكبر و بتدخل في مرحله جديده طبيعي انك تكون مستسهل المرحله الي قبلها فا الي بيشتغلوا يقولولك الجامعه حلوه و الي في اخر سنه في جامعه يقولك اول سنه حلوه و هكذا
انت بي ايدك تخلي الايام حلوه او لا علشان متعيش في وهم ده كتير
هاخدلك حاجه حاجه فكره اتعب في ثانوي هترتاح في جامعه ديه مش حقيقيه لو متعبتش في ايام الجامعه و اجتهدت هتخرج زي ما دخلتها من الاخر هتكون ضيعت ٤ او ٥ سنين من عمرك بلا هدف
مش لاقي وقت تروح الجيم انت ممكن تخلي الجيم في ويكند او لما جو يبدأ يحرر تنزل متأخر بليل
انت محتاج تنظم وقتك مش اكتر
حلوان من الي سمعته من صحابي فيها student activities كتير تقدر تدخل فيها
اخر جزء لسه مكلمتش بنات مش فاهماه بصراحه الجامعه يا صحبي مش علشان تشقط ولا علشان تصاحب ولا هما كائنات فضائيه هتسكشفهم
اخر حاجه انت لسه تاني ترم مش بقالك ٥ شهور في جامعه طبيعي مرحله جديده و هتتعود و هتتعلم تظبط وقتك

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: ziad13 و 𝔼𝕝 𝕄𝕆𝕂ℍ....
نفس الكلام و**** انا بردو جامعة حلوان وكلوما بروح بحس اني متوحد من كتر مانا لوحدي ومش عارف اتعرف على حد

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%