NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متتاخرش علينا وطول الأجزاء شويه

اخوي البرو الي مروق عليا والشيطان حضر احنا ف خطر
وحياتك ياخي انته وطبلتك اللي مصبرني علي الدنيا😂😂😂

• جامد
التفاعلات: Alkn. Drakol2
  • عجبني
التفاعلات: حاتم المصري
حرام تقف الوقفه دي مش عيب عليك لما تزعلنا وخلص نزل الجزء الجديد علشان الكل علي نار
قفلاتي جزء كبير من كتابتي عشان قفله الجزء هيا اللي هتخليك تتحمس للجزء الجديد لاكن لو قافله عاديه مش هيبقا في حاجه شداك للجزء الجاي تسلم يصحبي😂❤️

تحفه حقيقي شكرا جدا ع مجهودك بس اتمني انها ميكونش فيها محارم نهائي و انك مش تتاخر علينا و
بص انا بحاول ارضي كل انواع القراء ومش هتاخر حاضر

• حبيته
التفاعلات: عيون القلب
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
هيا حقيقيه ولا خيال
لا القصه من خيالي انا ولا علاقه ليها بالواقع ولا باي شخص ولو في تشابهه مع احداث ما حصلت في الواقع ف هيا مجرد صدفه❤️⚡

ليه ياعم القافله دي
بس انت وضحت حاجه كنت هقولك عليها ازاي سالم خريج حاسبات ومش يستخدمها ف هكر أو شغل لحسابه بس طلع شغال وبيعرف
ياترى هيعمل ايه ف اخوه علشان يدافع عن اخته
انزل ف الرابع بسرعه 😂😂😂😂
القافله جزء من كتابتي😂
اكيد هيبقا بيفهم ف الهكر وكده بس انا مبحبش اكشف ورقي كلو مره واحده بحب وانته بتقرا تفكر معايا وتتفاعل😂😂
هيعمل ايه ف اخوه ف هنشوف مع بعض اللي هيحصل😂❤️

• عجبني
التفاعلات: Hus9
شغل فاجر نيييك دا
القصه رايقه يسطا
وفيها اثاره وشغل عالي
دماغ رااايقه 😂♥️

في سنة2004في شركه كبيره للمقولات اسمها(شركه التهامي) يجلس رجل ذو هيبه يبلغ من العمر 48 عام شعره فيه كتير شعر مبيض واخد دقنه موس ومعاها شنبه وشه زي مبنقول(متسفلت) قاعد علي المكتب وماسك في ايده سجاره في هدوء تام...ثم صوت تيلفون المكتب يرن فبيرفع في هدوء السماعه وكانت سكرتيره المكتب هيا من تتصل:-
السكرتيره:تهامي باشا في واحد هنا اسمه الشريف عايز يقابل حضرتك
تهامي:يا اهلا خليه يدخل
السكرتيره:تحت امرك يا فندم..بتقفل السماعه..وبيكون واقف قدامها واحد لابس قميص وبنطلون ومدخل القميص جوه البنطلون ايوه هو الشريف عنده 44 سنه كان ماسك في ايده ابنه(انا سالم كان عندي وقتها 4سنين *** صغير مفيش وصف)
السكرتيره:تهامي باشا في انتظارك في مكتبه اتفضل
..قاعد التهامي باشا علي مكتبه وبيتفتح في وشه باب كبير جرار وبتدخل السكرتيره اللي كانت بتوصل الشريف وابنه سالم وبتخرج وبتقفل الباب وراها
التهامي:اهلا اخيرا ياخي افتكرت انك عليك فلوس
الشريف:انا كنت..
التهامي:تعالا بس تعالا اقعد اكيد مش هنتكلم وانته واقف كده
(بيتحرك الشريف وبيقعد علي كرسي قدام المكتب)
التهامي:هاا كنت جاي تقول اي.!؟
الشريف:كنت عايزك تستنا عليا في السداد شويه
التهامي:تؤ تؤ تؤ احنا كده مش هنبقا حبايب خالص انا فكرتك جاي تسد وانته دلوقت جاي ف اخر يوم في المهله اللي انا عطتهالك وتقولي استنا انته بتتكلم ازاي مش فاهم
الشريف:يباشا الظروف وحشه ومليون و600 الف جنيه انا مش قادر عليهم
التهامي بيخبط ايده علي المكتب:يبقا مكنتش تستلف
الشريف:3 اسابيع بالظبط وكل فلوسك هتلقا عندك
التهامي بيبص لسالم ابن الشريف اللي كان قاعد علي حجر ابوه:هما اسبوعين وابنك هيفضل معانا لحد مفلوسي تحضر
الشريف:يباشا انا عطيتك كلمه ابني اي علاقته بس
التهامي:انا قولت اللي عندي(بيضغط علي زرار احمر في المكتب)بعد اسبوعين لو الفلوس محضرتش عزرائيل هيحضر(وبيبص ل سالم)الشريف بيقوم يقف وماسك ابنه(سالم في ايده)وخايف حد يخده منه بيلاقي الباب الجرار بيتفتح وبيدخل منه 3 جردات(عرفو من الزرار الاحمر اللي التهامي ضغط عليه)بيمسكو الشريف بأوامر من التهامي باشا وبيخدو سالم اللي كان بيعيط من الخوف ومن مقاومه ابوه الشريف الجردات ضربوه بس مش ضرب مؤذي وبعدين اترمي بره الشركه وسالم ابنه مع التهامي باشا ف المكتب.
(بعد مرور اسبوعين)
داخل الشريف ابو سالم مكتب التهامي وفي ايده شنطة وبيطلب من السكرتيره مقابله التهامي باشا اللي بتكلمه وبيعرفها انها تدخل الشريف المكتب
التهامي:اهلا اهلا
الشريف بيلف ف المكتب بعينه:فين ابني يا باشا ابوس ايدك قول انك معملتلوش حاجه
التهامي:اشوف فلوسي تشوف ابنك
(الشريف بيحط شنطه الفلوس اللي ف ايده قدام التهامي)
الشريف:ده كل اللي معايا و**** انا عملت كل حاجه وبيعت اللي ورايا واللي قدامي ومعرفتش اجيب غير دول
التهامي:كام دول
الشريف:650 الف
التهامي:انا ليا مليون ونص مش قادر مكنتش تاخد خود فلوسك وامشي انا عايز المبلغ كامل
الشريف:يا تهامي باشا ابوس ايدك هاتلي ابني ام الواد بتموت مني
التهامي:اسبوع واحد وساعتها وحياه امك مهخليه يوم واحد علي وش الدنيا دي
(التهامي بيجيب الجردات ونفس اللي حصل المرة اللي فاتت اترمي بره الشركه ولاكن المره دي الشريف مفضلش قاعد علي الارض ده قام وطلع تيلفون زراير من جيبه وقفل التسجيل وركب موصلات لحد منزل قدام قسم شرطه دخل ومن مكتب لمكتب ومن عسكري لعسكري لحد مدخل للظابط مكتبه)
الظابط:التسجيل ده متسجل امته
الشريف:من حوالي ساعه ونص ساعتك
الظابط:بس التهامي باشا راجل طيب وبيساعد كتير اهل البلد دي
الشريف:انا كنت فاكر زيك كده ياباشا
(في عسكري واقف علي بابا اوضه مكتب الظابط بيبص للظابط وبيسمع.........في حمام القسم واقف العسكري اللي كان واقف علي باب مكتب الظابط وبيرن علي رقم ف الموبايل)
العسكري:ايوه تهامي باشا في واحد ف القسم هنا عامل فيك بلاغ انك خاطف ابنو
التهامي:متقلقش تابع انته بس معهوش اي حاجه يثبت بيها
العسكري:ازاي بس ياباشا ده مسجلك لما كان عندك وحاليا الظابط هيطلع بعربيه القسم علي شركتك
التهامي:طب اقفل اقفل(بيقفل التهامي وهو متنرفز جدا وبينده لواحد من الجردات)
التهامي:الواد اللي ف المكتب اللي تحت تاخده ف عربيه وف وتطلع بيه من المحافظه دي ولابعد حته ترميه وتسيبه
الجارد:تحت امرك يا باشا
(بينزل الجارد بياخد سالم الشريف وبيطلع بالعربيه وبتعدي من جمب عربيه العساكر وهيا داخله بتدخل عربيه العساكر للتهامي باشا اللي بينكر اللي ف التسجيل وان مش هو اللي بيتكلم ده وبعد تفتيش الشركه مفيهاش حاجه ومش لاقيين سالم بياخدو التهامي علي القسم مع الشريف ولاكن عزيزي المواطن انته موقف مليونير قدام مواطن غلبان مفيش عدل في بلدنا قدر التهامي يخلص الموضوع بفلوسه ونفوذه...وضاع ابن الراجل...وهنا تبدأ قصتنا)

اهلا ومرحبا بكم في حكايه.الطــــــــــــار♥:-
(///الجــــــــــــزء الأول///)
(الجارد خاد سالم وطلع بره المحافظه وبعد جامد عن المحافظه وفي شارع فاضي سحب سالم ورماه في الشارع ومشي...ومع تزويده بنزين العربيه انكتب علي عيله كامله الحزن طول العمر...سالم واقف ف نص الشارع كان الوقت متأخر نسبياً كانت الساعه9:15 بليل...قرب سالم علي الرصيف وقعد تحت عماره وراح في النوم...بعد مرور سقعه الليل ومع ظهور الشمس فتحت عيني علي صوت الكلاكسات وبياع الانابيب والشارع كان زحمه جامد عكس الليل...حضرتك * عنده 4سنين مش فاهم امور الدنيا مش فاهم يعني اي دنيا اصلا...الشارع ريحه الاكل طاغيه علي كل حاجه بسبب محلات الفول والطعمية...بدون مقدمات مشيت روحت محل فول من ده ووقفت جمب المصفه اللي بيخرج فيها الطعمية من الزيت وعيني ك * لمعت وبطني قارصه عليا من الجوع مديت ايدي ف المصفه وخدت 2 طعميه ف ايدي وواقف جمب المصفه باكل لحد م الشاب اللي واقف علي الزيت بصلي وزعق)
الشاب بزعيق:انته بتعمل اي يلا
انا نطيت من الخضه:............
الشاب:يلا ياض من هنا مشوفكش هنا تاني
(انا خوفت من صوته بس لسه جعان كنت كلت طعميايه ولسه ف ايدي التانيه فقربت من المصفه وحطيتها)
ست واقفه:براحه عليه شويه يا اسماعيل ده *** صغير
(اسماعيل الشاب اللي واقف علي الزيت)
اسماعيل:دي عيال معفنه وحرميه
الست:ده لو حرامي زي منتا بتقول مكنش رجع الطعميه مكانها(بتمشي بتقرب مني وانا واقف)انته اسمك اي يحبيبي..!؟
انا:....................
الست:طب انته منين منتا غريب عن المنطقه انا اول مره اشوفك هنا
انا:.....................
الست:طب بص استنا هنا متمشيش
(دخلت جابت طلباتها وسندوتشات ف كيس صغير كده وعطتلي السندوتشات)
الست:خود كول دول وخلص وروح لبابا وماما
(روحت قعدت علي الرصيف اللي كنت قاعد عليه وانا شايف الست ماشيه قدامي لحد مشوفتها دخلت بيتها وعرفت البيت وطلعت الاكل وقعدت اكل)
(1_الست اسمها جميله عندها 34 سنه مش طويله ومش قصيره كانت لابسه عبايه سودا وكانت محجبه جسمها واخد اللون الذهبي عينها بني پزازها متوسطه ومدوره ومرفوعه طيزها كبيره ومشدوده معندهاش كرش كانت عندها بنت واحده عندها 7 سنين
2_البنت كانت اسمها مريم تشبه كتير من امها جميله كانت شاطره ف دراستها جدا وصفها الكامل قدام
3_الاب جوز جميله كان اسمه عرفات كان مهندس وعنده 36 سنه كان راجل شيك جدا ومريح العيله جدا كانو عايشين هما بس ف البيت ده مكنتش شقه ف عماره لا كان بيت وكان بيت كبير جدا)
(مريم بنت جميله قاعده علي الكنبه ف الصاله وباباها عرفات واقف ف اوضته قدام المرايا بيلبس هدومه عشان عنده شغل باب الشقه بيتفتح وبتدخل جميله وفي ايدها الفطار
جميله:صباح الخير يقمري انتي صحيتي
مريم:اه بابا صحاني عشان افطر
جميله:طب بابا اصلا صحي ليه
عرفات:عندي مشوار هنا كده تبع الشغل هخلصه وهاجي مش هتأخر يعني
جميله:حتي يوم الاجازه يعرفات
عرفات:يحبيبتي مش هتاخر هما ساعتين بالكتير وبعدين هاجي وهنخرج بليل
مريم:علفكره بابا كان هينزل لان انتي اتأخرتي يماما اصلا
جميله:كلو بسبب اسماعيل ده ماسك واد صغير خالص كده الواد غريب عن هنا الواد من جوعه مد ايده خاد طعميتين ياكلهم لا وازاي بقا اسماعيل يشوفوه ويسكت ولا يكلمه براحه شخط ف الواد الواد من خوفه رجع الطعميه مكانها فوقفت جبت لوواد ده فطار مه برده صعب عليا
عرفات: يا حول **** يارب...والواد راح فين
جميله:زمانه مشي بقا اي ده هو ده صوت مطره
مريم:الدنيا بتشتي اعععععع مش هتعرف تروح الشغل يابابا هه‍هه‍ه‍ههه
جميله:اقفل شباك الاوضه يا عرفات وانته عندك كده عشان المايه
عرفات:كان زمانك قفلتيه
جميله:هو انتو مش بتعملو حاجه خالص(بتمشي بتدخل الاوضه وبتروح عند الشباك بتبص ف الشارع علي الشتا قبل متقفل ولاكن عينها بتيجي علي سالم وهو قاعد علي الرصيف وضامم جسمه ف بعضه وماسك ف ايده ساندوتش والمايه نازله عليه)
جميله:يا حبيبي يابني
عرفات:ف اي
جميله:الواد بتاع المطعم قاعد ازاي
عرفات بيروح يبص:يا حول **** بس ده شكله مش من المنطقه
جميله:متروح تجيبه البيت لحد م الجو يهدا يعرفات
(عرفات بينده علي مريم بنته وبيشاولها علي سالم وبتروح تجيبه وبترجع تدخل الشقه...سالك لامم الورقه اللي كان ملفوف فيها السندوتشات ف قلب الكيس وشايلها علي دراعه والسندوتشات بايشه كلها مايه وهو اصلا غرقان وشعره نازل علي عينه وبينقط مايه وشفته التحتانيه بترتعش)
جميله:ادخل يا حبيبي ادخل(وبتقفل الباب)
عرفات:ده صغير اوي علي البهدله دي يجدعان
جميله:هات يحبيبي(بتاخد ورقه الاكل وبتديها لمريم ترميها ف الزباله)استنا هنا بسرعه احسن تاخد برد
عرفات:ايوه غيريله هدومه دي هيتعب كده
(جميله دخلت الاوضه وجابت هدوم من بتاعه مريم وخدتني الحمام قلعتني هدومي وحمتني ولبستني الهدوم الناشفه خرجت من الحمام وجميله كانت بتعصر الهدوم المبلوله عشان تنشرها وكان عرفات نزل الشغل خرجت وروحت قعدت جمب مريم)
مريم:انته لابس هدومي لي يبنوته
انا:..............
مريم:لما تروح عند مامتك ابقي هاتلي الهدوم دي تاني عشان انا بحبها
انا:...................
مريم:ماما.؟يا ماااااااامااا.!؟
جميله من الحمام:ايوه يمريومه
مريم:هو ساكت مش بيتكلم لي
جميله خارجه من الحمام بعد مخلصت:مش عارفه يمريم لما بكلمه بيردش
مريم:طب ميمكن مش بيسمع
(انا ف اللحظه دي بصتلها)
جميله:بصلك لما قولتي كده يبقا بيسمع اهو
مريم:مهو اللي قاعد ساكت
جميله:قومي هاتي المشط يا مريم
مريم:حاضر انا جعانه وعايزه افطر
جميله:حاضر يحبيبتي هنفطر اهو مهو بابا مشي عشان يلحق ميعاد شغله بقا
(مريم بتجيب المشط ل امها جميله اللي بتاخدني قدامها وبتمسك شعري تسرحلي وبعدها بتقوم تحط الفطار علي السفره وبتقعد مريم وجميله بتاخدني وبنقعد احنا كمان..انا كنت واكل فكنت باكل حجات قليله)
انا:انا اسمي سالم
جميله اتفاجئت:سالم اي يحبيبي بابا اسمه اي.!؟
انا:بابا اسمه الشريف عشان انا اسمي سالم الشريف
جميله:انته عارف بيتكو يا سالم.!؟
انا:في راجل كبير زعق لبابا وخدني منو وحبسني (1.2.3.4 بعد علي صوابعي..عملت عشر صوابع)حبسني دول وكان بيشتمني ويزعقلي وكان بيرمولي الاكل وكنت ببقا جعان كان راجل شرير وكان بيشتم بابا وبعدها خدني راجل تاني ف العربيه وانا كنت بعيط عشان هو كان بيزعق وانا بخاف وفضل ماشي بالعربيه بسرعه وكان بيقولي (انا هرميك فحته محدش هيعرف يوصلك فيها)وفضل ماشي لحد امبارح بليل جينا عند الرصيف ده وقام منزلني من العربيه وقام واخد العربيه وماشي وانا نمت علي الرصيف هنا والصبح كنت جعان وانتي جبتيلي اكل..هو انتي مش شريره صح.!؟
مريم:ماما مش شريره بس بتزعقلي لما حد بيعمل غلط
انا:ماما كانت قيلالي هعملك مكرونه من اللي انته بتحبها لحد متروح مع بابا وتيجي روحت مع بابا ومرجعتش بعدها زمانها حطاها ف التلاجه
جميله دمعت:انا هعملك مكرونه..بس انته مش عارف انتو كنتو ساكنين فين
انا:كنا عايشين جمب البحر بس الجو كان سقعه وانا كنت بروح مع بابا في الحر
مريم:هو الراجل الشرير كان بيشتم باباك لي يا سالم
انا:عشان كان عايز ياخد فلوس من بابا وبابا مش معاه اي فلوسات
(بعد مرور 4ساعات وصل عرفات البيت وكانت جميله حكياله كل حاجه)
عرفات:طب انا هحاول اوصل لاسم الاب مع انه صعب جدا بس هعمل اللي اقدر عليه
جميله:طب ولو ملقتوش
عرفات:هشوف دار ايتام محترمه ونضيفه واوديه فيها
جميله:يا عرفات انا من زمان وانا عايزه اخلف واد بس من بعد مريم والدكتور قال انتي عندك مشكله ف الرحم ومن بعد العمليه وقال مش هتخلفي تاني وانا زعلانه لو معرفتش توصل لاهله سيبه يعيش معانا واعتبره ابني
عرفات:بس.....
جميله:ابوس ايدك يا عرفات سيبهولي اربيه ويبقي ابني
عرفات:حاضر يا جميله حاضر

(في الفتره دي عرفات عمل كل حاجه ومعرفش يوصل لاهلي وانا مع مرور الشهور والسنين نسيت اهلي يعني لو شوفتهم مش هعرفهم بس فنفس الوقت عارف ان جميله مش امي ولا عرفات ابويا كبرت ودخلت المدرسه وكنت شاطر جميله كانت بتحبني اوي وعرفات كمان كنت بحب مريم اوي بحب العب معاها عدت الايام والشهور والسنين وبقينا في الفين تلاته وعشريين 2023)

♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الأول♪

(الجــــــــــــزء الثــــــــــــاني)

-::الـــــــــوقــــــت الحــــــــــــالــــــــــــي::-
انا:بقي عندي 22 سنه خلصت كليه حاسبات ومعلومات شعري لونه بني عيني لونها عسلي وشي وسيم الي حدا ما جسمي مظبوط
مريم:بقي عندها 26 سنه بحبها جدا بحب اشوفها مبسوطه شعرها عملاه لون بين الاصفر والبني كده مش طويله لا اوزعه كده قصيره اوي طيزها مدوره ومتوسطه ومشدوده بزازها مش كبيره اوي بس حلوه وسطها رفيع مهتمه جدا بجسمها
جميله:بقت 53 سنه بس ميبانش عليها من جمالها جسمها وشكلها انا وصفته قبل كده بس زادت شويه ف الوزن بس اتوزعو صح علي جسمها
عرفات:بقا عنده 55 سنه وكنت وصفته قبل كده يادوب بان علي وشه كبر السن وخلاص
(كنت خارج انا ومريم كانت عايزه تشتري شويه هدوم فنزلت معاها)
انا:مش كنتي نزلتي مع صحبتك وخلاص يمريومه
مريم:بقا انته مش عايز تمشي معايا
انا:مش كده بس انتي راحه تشتري هدوم بنات وبتاع
مريم:ايوه ملابس خروج انته فكرك اي
انا:كنت خايف لتخدي رأيي ف الاندرات ولا حاجه
مريم:نينينينينيني
(دخلنا المكان ومريم جابت اللي هيا عيزاه ووقفت جمبي وقالتلي يلا)
انا:يلا اي مش هتحاسبي
مريم:قال يعني انا جيباك معايا عشان تختارلي اخلص ياسالم
انا:اه يا رخيصه طب مش دافع
مريم:وحياتي عندك طيب
انا:طب خلصتي ولا هتجيبي حاجه تانيه
مريم:خلصت يا حبيبي مش عايزه اخسرك
انا بصيت علي الهدوم اللي هيا شارياها:لا فعلا مش هتخسريني هههه
(روحت حاسبت وركبنا ورجعنا البيت فتحنا الباب ودخلنا)
جميله:اهلا اهلا بالصيع
انا:اهلا يا ماما ازيك
جميله:كويسه يا حبيبي كنتو فين
مريم:كان سالم معايا بشتري كام طقمايه جديده
انا:بابا فين ياست الكل
جميله:بابا بيخلص المشكله اللي معاه دي وزمانه جاي
مريم:هما ممكن يحجزو علي البيت فعلا يماما
جميله:بابا عليه فلوس للشركه اللي هو شغال معاها ف الوقت الحالي وخلاص 45 يوم لو الفلوس مرجعتش هيحجزو علي ممتلكات بابا
انا:مفيش حل غير انه يدفع صح.!؟
(باب البيت خبط قمت فتحت لقيته عرفات سلم علينا ودخل قعد مهموم)
جميله:هتتحل يا عرفات اكيد ليها حل
عرفات:الحل اني ادفع او اتسجن وف الحالتين البيت هيروح..انا داخل انام
(قام عرفات ينام ودخلت وراه جميله وانا دخلت اوضتي وشويه والباب اتفتح ودخلت مريم وقفلت وراها الباب كانت لابسه شورت فوق الركبه ابيض وتيشيرت كت ازرق دخلت علي السرير تحت اللحاف اللي كنت متغطي بيه ونامت علي صدري)
مريم:هو المبلغ اللي اللي علي بابا كام
انا:كان بيقول 9مليون جنيه
مريم:يانهار اسود ده احنا متكحراتين
انا:ثواني جاتلي فكره..(قمت جريت روحت عند اوضه عرفات وخبط ردت جميله)
جميله:ايوه مين
انا:انا يا ماما ممكن تفتحي دقيقه
جميله:حاضر ثواني يا حبيبي
(ثواني وفتحت جميله وكان شعرها هايش ولابسه العبايه ع اللحم لان حلمه بزازها كانت واقفه باينه من العبايه اوي ببص ف الارض لقيت كلوت مرمي هيا خدت بالها اتكسفت ووطت خدتو)
جميله:عايز اي يا سالم
انا:بابا فين نام ولا اي
جميله:ايوه نام اول مدخل
انا:نام اي ياشيخه ده انتو كنتو بتتشاقو اهو
جميله:اه ياسااااافل ههه‍هه
عرفات:تعالا ياسالم
(انادخلت قعدت وعرفات كان نايم ومتغطي علي السرير وجميله جات قعدت وشويه ومريم دخلت هيا كمان)
انا:انا عندي فكره او شبه فكره ممكن تساعدنا ف حوار الفلوس ده
عرفات ركز:ازاي بقي يمعلم
انا:في قروض كبيره بتطلع من البنوك ل رجال الاعمال وانته يابابا عندك معارف كتير ممكن حد يوصلك لمدير بنك وتاخد قرض كبير وتسده لصاحب الشركه ومع البنك هتبقا تسد كل شهر جزء وهيبقا اهون من الدفع مره واحده
عرفات:انا عندي مدير بنك صحبي
انا:وهو محاولش يساعدك
عرفات:انا محكتلهوش اصلا قلت ملهوش لازمه يعني
انا:طب رن عليه واساله علي الموضوع وشوف الفكره
(عرفات طلع الموبايل ورن علي صاحبه وشرحله الموضوع وفي فعلا قروض كبيره لرجال الاعمال بس لو اتعطلت عن السداد بيبقا فيها حجز علي ممتلكات غير القروض الصغيره بيبقا فيها سجن عرفات عرف ان البنك بتاع صحبه مبيطلعش القروض دي ولاكن صاحبه ليه تعاملات وقله هتخلص ف خلال 48 ساعه وهرن عليك تجيب نسخه من كل حاجه انته ممتلكها عشان يعرفو انته عندك القدره علي سداد القرض ولا لا وقفل المكالمه)
جميله:هااا قلك اي
عرفات:تسلم دماغك يا سالم هاخد القرض بالكتير بعد بكره
(مريم نطت فحضني وهيا قاعده علي حجري وجميله قامت وحضنت عرفات وبعدين مريم راحت تحضن عرفات ابوها وجات جميله تحضني شدتني فحضنها جامد وكان جسمها طري فشخ صدري فبزازها وزبي بدا ينتصب ويقف اتكلمت بصوت واطي جمب ودنها)
انا:حاضن خزان لبن بخيره يولاد
جميله:بس يا ساافل
(بعدها طلعت جميله من حضني وهيا بتبصلي ف عيني وروحت حضنت بابا ومريم خرجت من الباب وجيت اخرج قمت لافف وشي ومكلم عرفات وجميله)
انا:متتشاقوش بقا هاا احنا عايزين الراجل بصحته يا ماما ده لسه داخل علي قروض ووجع دماغ ههههه
جميله:يلا ياسااافل ياوسخ من هناههههه
(خرجت روحت اوضتي وكانت مريم هناك نايمه علي السرير وماسكه الموبايل دخلت نمت جمبها ومسكت تيلفوني)
مريم:انته طلعت بتفكر اهو
انا:سيبك من الكلام ده انتي قمر كده لي
مريم:انا علطول قمر اصلا
انا:بس دلوقت قمر بزياده
مريم:ده عشان انته مبسوط بس وبعدين ده عشان انته عينك هيا الليي حلوه
انا:طب يلا روحي اوضتك نامي فيها
مريم:هنام هنا معاك وخلاص
انا:انسي ده المره اللي حصلت امك كانت هتفضحنا ف البلد وادتني درس ف الاخلاق
مريم:يعم هقلها جاتلك وانته نايم متقلقش
انا:هعتمد الكلام انتي اللي جيتي بعد منمت هاا.!؟
مريم:عيب عليك ده انا حبيبتك
تـــــــــــاني يــــــــــــوم الصبــــــــــــح
مريم:يا ماما سالم قلي هنتفرج علي فيلم روحت قعدنا علي سريره وروحت ف النوم
انا:بيعتني بكام يا عشري
جميله:سالم انا مش كل شويه هتكلم ف الموضوع ده انتو كبرتو علي كده..مش يبقا جوزي طالع عينه ف الشغل وديون وخره وانته نايم ف حضن بنته
علي السرير عيب كده
(الكلمتين دول زي مبيقولو نقحو جامد حسيت بيهم اوي)
انا:انا اسف يا ماما حقك عليا
(جميله لسه هتتكلم كنت دخلت اوضتي يادوب غيرت وطلعت بره البيت مش مقموص والجو ده لا بس في كلام كده بعد مبتسمعه بتحس انك عايز تفكر فيه وترتب ورقك...روحت قعدت علي القهوه ونزلي الشاي وكنت قاعد بفكر اني خلاص عايز اشتغل)

"فــــــــــــــي البــيــــــــــــت"
مريم:علفكره انا اللي روحتله اوضته وكل اللي انا قولته كدب لان هو بيستحمل لما تكلميه عني وهو عارف ان انا هعمل كده وهقولك كده بس هو مبيحبش يشوفني زعلانه بس انتي كلامك وجعه المره دي يا ماما
جميله:كله بسببك انتي مش ليكي زفت اوضه تنامي فيها
مريم:يا ماما احنا الزمن اتقدم تقاليد زمان دي مفيش منها حاجه بتحصل ولو فيي حاجه بتحصل ف مش سالم يا ماما اللي هيعمل معايا حاجه وحشه من دي سالم ده انا لما الدنيا بتقسي عليا بستخبي ف حضنه مع انه اخويا بالتبني بس عمره ميفكر ف حاجه زي كده يا ماما
جميله:سالم نزل زمانه عمال يلف دلوقت ومش عارف يروح فين وخايفه ارن عليه يقفل فوشي او ميردش اقلق اكتر
مريم:طب انا هرن عليه انا
جميله:استني انا هرن انا عليه
(چميله مسكت تيلفونها ورنت علي سالم اللي تيلفونه رن وهو قاعد علي القهوه
انا:ايوه يا ماما
جميله:ايوه ياسالم انته روحت فين انا بجد مكنش قصدي اوجعك بكلامي كده
انا:يحبيبتي مفيش حاجه انا بس زهقت من البيت ونزلت افك عن نفسي شويه
جميله:كنت خايفه ارن عليك متردش كنت قلقانه عليك
انا:يا حبيبتي هو انا صغير عشان تقلقي عليا وبعدين مردش عليكي لي بس انا مش زعلان منك
جميله:طب بابا مش هينزل الشغل النهارده ولسه نايم لحد ميصحا تكون انته وصلت عشان نفطر سوا
انا:حاضر يا حبيبتي ربع ساعه واكون عندك
(جميله قفلت المكالمه وكانت مريم صحت عرفات من النوم ودخل الحمام يغسل وشه وجميله حضرت الاكل والباب خبط كان الاكل اتحط وعرفات قاعد قدام التلفزيون وجميله علي السفره ومريم جمب ابوها واول مسمعت الباب راحت تفتح لقتني فوشها فخدتني فحضنها)
مريم بصوت واطي:بقيت بتتقمص يا بيضه(طلعت من حضني مستغرباني سيكا لاني دايما بدخل البيت عامل صداع وبتاع)
انا:صباح الخير يا بابا
عرفات:صباح الخير يا سالم مش عوايدك يعني تنزل بدري
انا:صحيت مخنوق شويه وبتاع فنزلت
جميله:طب يلا عشان الفطار
(قعدنا علي الاكل ناكل)
مريم:بابا هو احنا مش ممكن ننزل نخرج النهارده شويه ولا اي
عرفات:خليها بعد مجيب القرض لان دماغي مشغوله خالص يا مريم
مريم:انته هتجيبه بكره ولا لسه هتروح تشوف بكره
عرفات:لا هاخد القرض بكره بس عشان اروح بكره بدري في شويه ورق هصورهم عشان اجهز ورقي واروح البنك بدري
جميله:وهو انته هتيجي بالفلوس علي هنا ولا هتروح علي الشركه علطول
عرفات:لا علي الشركه ارميله فلوسه واخد الشيكات اللي عليا اقطعها
مريم:وبعد كده هتشتغل فين يا بابا
عرفات:في شركه مقولات كبيرة في كفر الشيخ اسمها(التهــــــــــــامــــــــــــي) صاحبها راجل محترم وهشتغل معاه
(انا لما سمعت الاسم وكان اللي حصل زمان بيتعاد قدامي مع اني كنت صغير بس مهما كبرت كنت بحاول افكر نفسي بيه انا قولت ف الجزء الاول اني نسيت شكل اهلي بس منسيتش اسامي الناس لا ده انا كاتبهم في ورقه..عايش ومستني اقف علي رجلي عشان نفسي اشوف امي اللي مش عارف هيا عايشه ولا ميته)
جميله:بس ف كفر الشيخ دي بعيده اوي عن هنا
مريم:حوالي 7 ساعات ف الاتوبيس احنا ف الغردقه مسافه كبيره اوي
(جميله كل شويه تبصلي تلاقيني باكل ومش معاهم وشي ف طبقي وبفكر ف حالي)
عرفات:مالك يا سالم انته كويس.!؟
انا:الليله اللي فاتت كنت عندك ف الاوضه لما روحت اوضتي لاقيت مريم نايمه علي سريري قلتلها روحي اوضتك عشان ماما هتصحا وهتزعقلنا قالتلي هقولها ان انا جيتلك بليل انا كنت عارف انها هتقولها انها راحت عليها نومه علي السرير عادي بتحصل وتتختم بهزار لاكن ماما جميله وقفتني الصبح وقالتلي(انا دمعت وانا بتكلم)انا جوزي بينزل يشتغل ويتعب وانته هنا نايم ف حضن بنته انا عادي مش بزعل منها بس جوزك المفروض انه ابويا وبنت جوزك المفروض انها اختي دي استخسرت تقلي اختك او ابوك انا مش وحش عشان اعمل اللي ف دماغكم ده انا بس مبحبش اشوف مريم متضايقه من حاجه انا عارف ان انا مش ابنك يا ماما(هنا جميله بصتلي وعيطت)ايوه عارف ان انا مش ابنك وعارف انكو تعبتو ف مصاريفي وتربيتي بس انا مش بمزاجي اني اترميت ف الشارع وانا صغير ومليش زنب انك تحسسيني ف كلامك اني مش ابنك انا مستعد اخد حاجتي وامشي لو ده ممكن يسهل عليكي حياتك يعني(سيبتهم ودخلت اوضتي)
عرفات:حسابك معايا بعدين يا جميله استني بس
جميله مدمعه:انا مكنتش اقصد كده انا كان قصدي انهم كبرو وموضوع الفلوس والقرض مأثر عليا مخليني متعصبه فطلعت غلي فيه
عرفات:انا هدخله خليكو هنا
(كنت قاعد علي سريري وعرفات فتح الباب من بره ودخل وقفل الباب وراه)
عرفات:بقي انا ابني قاعد يعيطلي علي الاكل هيا دي الرجاله
انا:سيبك من الكلام ف موضوع تاني هتتغفل فيه
عرفات:علي الهادي بس موضوع اي
انا:انته بره بتقول هتروح ترمي لصاحب الشركه الفلوس
عرفات:امال هجبها لي منا عشان اديهاله
انا:واي يثبت انك تاخد شيكاتك بعد مهايخدها
عرفات:اكيد مش هيغدر ياخي متفكرش كده
انا:طب متعمل حسابك واهو زياده امان ياعم
عرفات:ودي هعملها ازاي..!؟
انا:وسيط ساعه الاستلام تسلم الفلوس للوسيط وهو يسلم الشيكات للوسيط والوسيط يسلم كل واحد حاجته
عرفات:لا حلوه ومضمونه طب منتا حلو اهو مالك بقا
انا:هتخلص الموضوع ده وفي موضوع تاني عيزك فيه
عرفات:طب متقول واخلص يبني
انا:يعم بلاش نلمس كل السلوك فبعضها خلي كل جاك لوحده
عرفات:تمام قوم اقف بقا واطلع صالح امك بعد كلامك اللي اتقال ده
انا:انا اللي هصالح ف الاخر هههه‍هه
عرفات:وتبوس ايديها كمان يلا اطلع
انا:حاضر يا حج
(خرجت من الاوضه كانت مريم قاعده مكشره قدام التلفزيون وسامع صوت اطباق ف المطبخ دخلت براحه من غير مجميله تسمعني ووقفت وحضنتها من ورا)
انا:انا اسف يا حبيبتي علي كلامي
جميله:يا حبيبي انا مش عيزاك انته تكون زعلان مني انا مكنش قصدي صدقني
انا:مش زعلان منك يا حبيبتي انتي تعملي اللي انتي عيزاه
(ايدي من غير قصدي وانا بصالح جميله كف ايدي اليمين قافش علي فرده بزها )
انا:هو انا ماسك اي
جميله خدت بالها:اه يا حيوان انته ايدك ماسكه اي يواد انته
(انا فعصت فرده بزها ف ايدي وبعدين حطيت ايدي الاتنين علي بطنها وزبي كان بدأ ينتصب وكانت حاسه بيه)
جميله:ايه اللي عملته ده
انا بوستها من رقبتها:لبن يابا الحج لبن بخيره
جميله:عيل سااافل بجد اخرج بقا خليني اركز ف شغلي
انا:حاضر يا حبيبتي
(وصلت عند باب المطبخ وقمت باصص ورايا لجميله وقايلها)
انا:مش هتعمللنا شاي يماما
جميله:حاضر هخلص المواعين بس وهعملكم
انا:تمام يست الكل
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
-:شخصــــــــــــيات البيــــــــــــت:-
1_الشريف هو ابو سالم راجل طيب وفحاله بس الزمن جه عليه وخاد منه ابنه عنده 63 سنه الكبر باين علي وشه وشعره الابيض متجوز وعنده بنت وولد غير سالم
2_الزوجه هيا ام سالم اسمها وفاء ربه منزل عندها 59 سنه وشبه كتير من الامهات المصريه
3_الابن اسمه محمد عنده 20 سنه في كليه حقوق وفيه شبه كبير من سالم
4:الابنه اسمها تماره عندها 19 سنه بنت جميله عينها عسلي عود فرنساوي زي مبنقول في كليه الطب لانها شاطره جدا ف دراستها
(في البيت قاعد الشريف مع ابنه محمد ووفاء ام سالم)
محمد:المشورع ده هيفتحلنا باب رزق كويس نصرف منه
وفاء:الفلوس يبني مشروع زي ده محتاج فلوس كتير اوي
محمد:يا ماما في قروض في استلاف ولما نقف نسدد كل ده وبنك مصر بيطلع فلوس للمشاريع
الشريف:كلمه نستلف دي مش عايز اسمعها تاني ف البيت ده لو هشحت مش هستلف(بيقوم يخش اوضته)
محمد:هو بابا ماله
وفاء:موضوع قديم وتاعبه وكان سببه الاستلاف
محمد:موضوع اي ده
وفاء:ابقا اسأل ابوك بنفسه بقا

(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
(قاعدين كلنا ف الصاله بنشرب الشاي)
عرفات:طب انا هنزل انا اشوف الورق اللي انا محتاجه
انا:متتاخرش علي الغدا بقا هاا وشوف وسيط مضمون عشان ميبقاش في اتفاق بينهم او حاجه
عرفات:تمام لو احتاجته حاجه من تحت ادوني رنه
(عرفات بيخرج وفي ايده دوسيه فيه ورق وبيقفل الباب وراه)
مريم:سالم انا لاقيت الورقه دي(ورقه انا شايلها تحت المرتبه)وشوفت كل اللي فيها انته فعلا هتسيبنا وتمشي
جميله:يا نهار اسود يمشي يروح فين فيها اي الورقه دي يبت
انا:يحبيبتي دي ورقه فيها اسم ابويا اللي معرفهوش والراجل اللي عمل كده فيا واي خيط يوصلني للراجل ده
جميله:يعني لو وصلت هتمشي من هنا
انا:يحبيبتي احنا اهل وانتي امي يعني هنا ولا هناك واحد
جميله:يبقا هتمشي(ودخلت اوضتها)
انا:لي كده يمريم لي عملالي مشاكل دايما يمريم
مريم:انا خوفت تمشي
انا:يمريم الورقه دي تحت السرير بقالها يجي 3 سنين لو بفكر ف حاجه كنت عملتها كنتي اساليني الاول
مريم:اهو اللي حصل
انا:تعبت منك يمريم بس اعمل اي لازم نستحمل(قمت وقفت عند باب اوضه جميله وخبط وقمت فاتح الباب من بره ودخلت الاوضه وقفلت الباب تاني ورايا كانت نايمه علي جمبها وبتعيط قربت منها وقمت نايم علي جمبي فوشها بقا وشي فوشها وحطيت كف ايدي اليمين علي خدها وبصوباعي الكبير بمسح دموعها)
انا:انا هفضل بقا كل شويه اخش اصالحك كده
جميله:منته اللي بتزعلني وبعدين انا اموت لو حد منكم حصل فيه حاجه انتو عيالي
انا:يماما بعد الشر يعني الورقه من زمان اوي تحت مرتبه السرير ومعرفتش اوصل لحاجه ساعتها فسيبتها عادي لاكن انا شيلت الموضوع من دماغي من زمان اوي
جميله:ولو لقيتهم هتمشي
انا:عمري مهسيبك يحبيبتي مرضيه كده
جميله ابتسمت:وبطل كل شويه تزعلني
انا:بقا انتي كنتي عايزه تحرميني من ابتسامتك القمر دي(فضلت ابصلها شويه وقمت مقرب من شفايفها وواخدهم في بوسه هاديه خالص وبعدت تاني)
جميله:اي اللي انته عملته ده كده عيب يا سالم
انا:بصالحك يا حبيبتي(قربت بوستها تاني لاكن المره دي كان بشغف اكتر وقلبتها علي ضهرها وبقيت قاعد فوقها وماسك وشها بايدي الاتنين وببوس فيها لحد مايدي اليمين نزلت علي بزازها وبقيت بقفش فيهم جامد لحد مهيا زقتني بايدها الاتنين من صدري وقعت جمبها علي السرير)
جميله:لو حصلت تاني هزعلك مني جامد يا سالم
انا:بحبهم يا ماما ف مش بعرف اقاوم انا اسف
جميله:بتحب اي..!؟
انا بصيت لبزازها:بحب دول
جميله:بس كده عيب مينفعش كده انا امك
انا:حاضر يماما حقك عليا ومتزعليش مني
جميله:يلا اطلع روح اوضتك
(بــعــــــــد مـــــــــرور 3 ســـــــاعــــــــــــات)
(باب البيت خبط وكان شاب جارنا اسمه مدحت عنده ورشه نجاره المفروض انه صاحبي بننزل حجز كوره مع بعض وبتاع)
انا:اي يمعلم قولتلك ابقا رنلي وانا اطلعلك يبني تعالا ادخل
مدحت:لا يعم تعالا معايا عرقين عايزين نرفعهم علي عربيه بس
انا:اخلع طيب وانا جاي وراك
مدحت:متغيبش طيب
(نزل مدحت وانا دخلت غيرت اي كلام كده وطلعت من البيت ورشه مدحت كانت جمب البيت وكان مترصص علي الارض يجي 250 عرق بطول متر""اللي ميعرفش العروق هيا الغشب المربع اللي بيتعمل بيه السقف او اللي بينصبو بيه الفراشه بتاعه الفرحان او اسهل حاجه عرضه الملعب الخشب هيا دي العروق""بس دي كان مقصوصه بطول متر فصلنا نشيل ونحط ف صندوق عربيه ربع نقل)
انا:الخشب ده لايه
مدحت:هو واحد جابهم وقلي قصهم علي الطول ده
انا:بس هما شكلهم مدهونين بعد متقطعو
مدحت:ايوه مدهونين امبارح بليل
(انا وانا بشيل بالاتنين في واحد اتسيب من ايدي وقع علي الارض اتفتح افهم يصحبي العرق طوله متر هو شاقه من النص بالطول ومفرغ الخشب من جوه وحاشيه اكياس بودره ومقفله بغراء ومسامير كمبروسل لما العرق وقع اتفتح والاكياس وقعت منوعلي الارض مدحت ف ثانيه نزل لمهم قبل محد ياخد باله من حاجه)
مدحت:متتغباش هفهمك كل حاجه
(فضلت واقف معاه لحد مخلص تحميل وركب مع السواق وقفل الورشه وقلي هيوصل الحاجه ويرجعلي...كميه خشب العرق فيه حوالي 8 اكياس يعني صفقه كبيره دي وشكله موضوع سفر لانه مخبيه ف مكان الجن الازرق ميعرفش يوصلو لما قولت سفر اقصد ان الكميه دي خارجه بره مصر)
(فــــــــــي البيــــــــــــت بـلـيــــــــــــل)
(قاعد انا وجميله ومريم بنتكلم ف اي هري موضوع مدحت مش عايز يخرج من دماغي وهكذا عرفات متاخر ف مش عارف هو فين)
مريم:بابا اتاخربره كده لي ده بره من الصبح
انا:رنيتي عليه ولا لا
جميله:انا رنيت بس تيلفونه غير متاح
انا:خير خير زمانه علي وصول
(شويه والباب خبط وقومت فتحت كان عرفات ومعاه الورق ومعاه راجل كبير ف السن ولابس بدله بس ليه هيبته كده"وصفه الجزء الجاي" شاورت لماما جميله اللي كانت قاعده بشعرها فدخلت الاوضه ومريم جريت علي اوضتها بشورتها اللي بتلبسه ف البيت)
عرفات:اهلا اهلا اتفضل يا باشا
الراجل:يزيد فضلك يا عرفات ابنك ده
عرفات:ايوه ابني سالم(جميله خارجه من الاوضه وكان الراجل قعد)ودي مراتي جميله(انا دخلت سلمت عليه وبعدين جميله دخلت وكانت عينه بتفصص جسمها وجميله خدت بالها ودخلت المطبخ قمت داخل وراها)
انا:اي اللي طلعك من اوضتك.!؟
جميله:عشان اعمل حاجه للراجل يشربها
انا:انا كنت هعمل انتي مش شايفه ابن المتناكه ده بيبصلك ازاي
جميله:اهدي طيب هعمل العصير وانته وهندهلك تاخدو ومش هطلع من المطبخ
(سيبتها وخرجت بره قعدت معاهم وانا لحد دلوقت معرفش مين الراجل ده قولت اما اعمل نفسي عبيط)
انا:بس احنا بنشكرك جدا علي اللي انته بتعملو مع بابا
الراجل:ابوك راجل شاطر وانا هستفاد منه لولا كده مكنتش وافقت انه يبقا معايا في الشركه
انا بتوتر:شركه اي.!؟
عرفات:شركه التهامي يا سالم ده يبقا التهامي باشا..............
♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الثــــــــــــانــــــــــــي♪

"الجــــــــــــزء الثــــــــــــالــــــــــــث"

انا:بس احنا بنشكرك جدا علي اللي انته بتعملو مع بابا
الراجل:ابوك راجل شاطر وانا هستفاد منه لولا كده مكنتش وافقت انه يبقا معايا في الشركه
انا بتوتر:شركه اي.!؟
عرفات:شركه التهامي يا سالم ده يبقا التهامي باشا
(انا وقفت مخضوض وباصص ف عين التهامي وعرفات مش فاهم ف اي والتهامي ميعرفش اني ابن الشريف)
عرفات:مالك يا سالم في اي.!؟
انا بتلجلج:اصل اصل انا مش مصدق ان ده التهامي باشا الراجل الناجح كان نفسي اشوفه من زمان لا ده احنا نتصور بقا(بطلع تيلفوني وبالسيلفي بتصور مع التهامي وبدخل لجميله وانا النار بتاكلني عايز اقتله)
التهامي:الواد خضني انا فكرته هيضربني بالنار
عرفات:العفو يباشا محدش يعرف يعمل كده ههههه
(دخلت لجميله والجلبيه اللي هيا لبساها محدده طيزها الكبيره وقفت وراها وحطيت ايدي الاتنين علي فلقتين طيزها اتخضت ووشوشتها)
انا:بقا انتي خارجه تسلمي ع الراجل وانتي الجلبيه هتتفرتك من عليكي كده
جميله:شيل ايدك يا سالم وعيب كده انته مش محترم بجد اي الوساخه اللي انته بقيت فيها دي انا امك هو انا واحده من الشارع
انا شيلت ايدي:حاضر طب هاتي العصير
(وقفت شويه وكانت خلصت صب العصير واخدته وخرجته للراجل وواحنا قاعدين لقيت جميله طالعه من المطبخ وراحه في اتجاه اوضتها والتهامي قاعد مشالش عينه من عليها لحد مدخلت باب اوضتها وانا عشان مشوفش المنظر واعرف امسك نفسي ومتهورش وطيت وشي وراسي ف الارض جميله وهيا بتقفل باب اوضتها شافتني موطي وشي ف الارض)
("جـــمــيـــــــــــــــــــــــــــــله")
"كنت قاعده قدام التلفزيون مع مع سالم ومريم والباب خبط سالم لما فتح ولقاه عرفات ومعاه راجل غريب شاورلي انا واخته عشان كنا قاعدين بهدوم البيت جريت دخلت الاوضه لبست طرحه واكيد راجل جاي مع عرفات البيت اكيد مش هيبص لمرات الراجل اللي دخله البيت يعني لبست طرحه علي دماغي وخرجت ولاكن الراجل كان بيفصص جسمي حسيت اني واقفه عريانه سالم كان هيهجم عليا يضربني من بصته ليا دخلت المطبخ وسالم جه ورايا وانا مكسوفه من نفسي ولما سالم كلمني وقلي انتي خرجتي من اوضتك لي سالم بيخاف عليا مهما كان بيعمل بس سالم بيحبني هديته وعرفته اني بعمل العصير خرج وشويه ودخل تاني ووقف ورايا ومسك فردتين طيزي وبيقولي ازاي خرجت بالعبايه اللي هتتفرتك علي جسمي دي انا بحب لمسات سالم ليا بس ده ابني من كتر حبي ليه عيزاه يعمل معايا كل حاجه ببقا بقاوم مش عشان مش عايزه لا بس انا امه مينفعش وكالعاده لازم اوجعه بكلامي قولتله انه مش محترم وانا انا واحده من الشارع سالم شال ايده ووقف جمبي بس لورا طول من بصب العصير ملمحتوش بيبصلي او بيبص علي طيزي سالم بيحترم رأيي عارف ان ده مش راضيني بيسكت اخد العصير وخرج من غير ولا كلمه شويه وغسلت ايدي وطلعت اروح الاوضه وشوفت الراجل مركز اوي مع جسمي ومع طيزي اللي بتروح وتيجي وانا ماشيه لما وصلت لباب الاوضه بصيت لقيت سالم موطي وشه ف الارض افتكرت انه كان قيلي مخروجش من المطبخ بس انا نسيت بسبب الموقف اللي هو عمله يلهوي كنت عايزه اجري عليه واقوله ماعاش ولا كان اللي يكسرك يحبيبي بس انا مخلياه مش عارف يرفع عينه ف عين الراجل او هو وطي عشان ميشوفنيش كده قفلت الباب وقعدت عيني مدمعه علي سريري".
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
(انا كنت قاعد مع عرفات والتهامي اللي كان قاعد يتكلم علي الشغل وبتاع وانا بحاول افهم دنيته وبدور علي خيط امسكه والعب عليه شويه ومدحت رن عليا كنسلت ودخلت بعتله ع الوتساب نصايه وهرنلك انا...التهامي فضل قاعد شويه وبعدها قام وسلم ومشي...انا غيرت ونزلت تحت ورنيت علي مدحت عشان اقابلو عشان عايز افهم الدنيا نزلت تحت البيت ولسه هرن علي مدحت لقيته واقف قدام ورشته ومعاه التهامي باشا طلعت تيلفوني وصورتهم ثواني والتهامي ركب عربيته ومشي..روحت ماشي رايح لمدحت ورشته)
مدحت:اي يعم كل دي نص ساعه
انا:انته طلعت واصل(بقعد علي كرسي)وتعرف التهامي باشا كمان اهو
مدحت:قال يعني واصل لوحدي مهو طالع من بيتكو يا سالم في اي
انا:في ان انا عايز افهم كل حاجه
مدحت:بص يا سيدي في واحد تقيل اوي مصري المفروض انه في دوله(كولومبيا)بيتعامل مع راجل اعمال هنا المفروض انه بيوصله الحجات من هنا وهو بيصرفها لشعب كولومبيا هناك انا كل اللي عليا افرغ العروق واحشيها واسلمها للراجل اللي جوه مصر وهو عليه التعديه وكل الكلام ده
انا:الحجات دي بتسافر ف البحر.!؟
مدحت:ايوه ياعم كله شغل بري .
انا:طب والتهامي تعرفه منين.!؟
مدحت:التهامي يبقا اخو الراجل اللي بيخرج الحجات دي من مصر اخو سليم
انا:لا واحده واحده يعني التهامي اخو سليم اللي المفروض بيطلع المخدارات بره مصر تمام طب والتهامي فاهم كده.!؟
مدحت:التهامي اوسخ من سليم بمراحل التهامي بيتاجر ف البشر ومخدرات وسلاح بس هو واجهه طيبه للناس وورا الواجهه دي في مستنقع
انا:وانته اي اللي يلطك مع الناس دي ياعم مدحت
مدحت:القرش وانا اي حته فيها فلوس هتلاقيني لمؤخذه يصحبي بس اللي معاه راكب اللي معهوش
انا:طب انا عايز اخش معاكم
مدحت:كنت عارف سيبني ادورها واظبطها واكلمك
(انا رايح ادخل البيت لقيت مريم واقفه ف الشباك وبتقلي هاتلي شيبسي قبل متطلع روحت السوبر ماركت جمبنا وبقيت امسك الشيبسي واوريها ف الشباك وانا ف الماركت وجبتلها بيبسي وقمت مروح البيت خبط ومريم فتحت لانها شافتني وانا داخل البيت)
مريم خدت الكيس:حبيب قلبي يناااااس
انا:مصلحجيه بس اشطا يعني اختي بقا(بقفل الباب)
عرفات:انته كنت فين نزلت علطول يعني
انا:مدحت كان بيرن فنزلتلو
عرفات:كنت عايزك فموضوع كده
انا:موضوع اي ده.!؟
عرفات:يعني عايزين بقا نشوفلك عروسه حلوه كده
انا:قال يعني انا عملت كل حاجه فحياتي الا الجواز
عرفات:ياخي اهي تملي عليك حياتك
انا:يعم انا راضي كده المهم انته عملت اي ف الفلوس
عرفات:هاخد القرض بكره وبعد بكره هستلم شغلي مع التهامي باشا راجل محترم وبيحب يساعد الناس
انا:هو التهامي ده معندهوش اخوات
عرفات:لا عنده بس بتسال ليه.!؟
انا:اصل مستغرب واحد لوحده عرف يعمل اللي هو عمله ده
عرفات:هو عندده اخوات عنده اخت وماتت تقريبا علي حسب كلامه وعنده سليم باشا اخوه برده بس علفكره هو عمل كل ده لوحده
انا:اكيد تعب اصل اللي بيتعب بيلاقي
مريم:بابا احنا مش هنروح مصيف زي كل سنه.!؟
انا:عالم فاضيه هههه.!؟
عرفات:احنا ف الغردقه اهو نروح مصيف لي المفروض الناس هيا اللي تجيلنا.!؟
مريم:عايزين نجدد يا بابا نروح مثلا جمصه راس البر مصيف بلطيم مارينا اسكندريه.!؟
انا:الفيوم سوهاج.....
مريم:بس ي ظريف هههه
عرفات:شوفو مكان ونروحو الاسبوع الجاي
انا:شوفيلنا حاجه جديده بقا مروحنهاش قبل كده
عرفات:هيا جميله نايمه ولا اي
مريم:شكلها نايمه ايوه
انا:انا هدخل اوضتي اغير هدومي دي
"تماره في المطبخ مع امها وفاء بيعملو اكل"
تماره:يعني احنا مش هنروح اسكندريه زي م بابا قال.!؟
وفاء:يا حبيبتي الحاله مقصره معانا واحنا المصيف عندنا اهو ليه نروح بقا وتتعوض بعدين
تماره:طب اما نشوف حاسه ان مفيش هنا كمان
وفاء:يا حبيبتي هنروح بس يومين تلاته بس كده
تماره:هو المصيف بتاعنا ده معروف اصلا يماما.!؟
وفاء:معروف طبعا طب انتي عارفه احمد مكي.!؟
تماره:لا مين احمد مكي.!؟
وفاء:واحده تافهه زيك هتعرف احمد مكي منين عارفه طيب حزلقوم.!؟
تماره:طبعا عارفه حزلقوم حبيبي ده ههههه
وفاء:اهو حزلقوم ده في فيلم طير انت كان مسافر ايطاليا وبدل ميروح ايطاليا طلع علي شاطئ مصيف بلطيم هاا
تماره:علفكره هو مش وحش بس التغيير حلو هههه‍هه

"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
(دخلت اوضتي غيرت هدومي ومسكت التيلفون شويه وقولت ارجع اتشاقا تاني واشوف الجو عامل اي روحت عند الدولاب جبت اللاب توب بتاعي ولبست السماعه وقمت عامل واتساب برقم امريكي اللي بقي منتشر بدرجه اوفر الصراحه وقمت باعت ل مدحت لينك واول مفتح اللينك كان موبايله عندي دخلت ف دنيته ومهتمتش اقرا محادثات لا اخدت رقم سليم وبعتله نفس الحوار اتاخر شويه بس رجله جات وجبت موبايله وده شوفت فيه بلاوي حجات ممكن اطلع منها بمليارات اماكن شايل فيها فلوس ودهب كان بيعرف اخوه التهامي علي المكان وصور لبنات كتير فشخ بالاندرات وده نوع من التجاره بالبشر وشاته مع الراجل اللي بتروحله الحاجه بره مصر ودخلت علي شات مدحت من عند سليم وفضلت اقلب وعرفت ان مدحت واخد ف الحوار ده 200 الف دولار ولاكن كان مدحت راكب الشات بمعني اصح في حاجه غلط لحد مشوفت الرساله اللي اتوقعتها بدري وكنت بتمني انها تحصل مدحت بينيك مرات سليم فوجود سليم سليم ديوث فرحت فشخ لان الطريق بيتفتح قدامي واحده واحده فريت تيلفونه وبعدين روحت تيلفون مدحت عشان عايز اشوف شات التهامي ولاكن لاقيت شات الراجل اللي بره مصر ولما دخلته عرفت ان مدحت بياكل من النحيتين بياكل من سليم فلوس وبياكل من الراجل ده فلوس ومغفلهم لعبه خطيره لو اتكشفت دي بس انا بحب ابقا ماسك الناس من ايدها اللي بتوجعها دايما طبعا كان في صور لمرات سليم مع مدحت اخدتها وكمان خدت رقم مرات سليم من تيلفون سليم قفلت اللاب توب وانا دماغي فيها ملوين حاجه وبحاول ارتب ورقي)
(عنــــــــــــد جميــــــــــــلة وعــــــــــــرفــــــــــــات فــــــــــــي الاوضــــــــــــه)
"عرفات نايم علي ضهره ملط وجميله راكبه علي زوبره وعماله تتنطط وكانت ملط وبزازها طالعه نازله قدام عرفات اللي بيهيج بسببها نيك ااه خدددي يا شرمووطه افف كسك نار يمره انزلي انزلي مصيلي زبي عايزك تمصيه يمتناكه نزلت جميله وفلقست علي السرير ومسكت زوبر عرفات فضلت تلحس ف الراس شويه وتدخل لسانها في فتحه زبه اهه بهيج من الحركه دي جامد يوسخه جميله خدت الراس ف بوقها وعماله تمصمص فيها وتشفط وقامت تافه بين بزازها الكبيره وواخده زبه بينهم وفضلت تنيك في بزازها لحد معرفات نطرهم علي بزازها ووشها واترمت جمبه علي السرير وبتنهج
عرفات:اكبرت وبقيت بجيب بسرعه ولا انتي اللي احلويتي
جميله:لا انته بقيت بتخلص بسرعه الصراحه هههههه
عرفات:هبقا اخدلك فياجرا بقا علي كده
جميله:حاسب بقا اما اخش استحما
"قامت جميله غطت جسمها ودخلت استحمت وطلعت نشفت شعرها وسرحته ودخلت الاوضه عند سالم اللي كان ممدد علي السرير وحاطت اللاب علي رجله وبيلعب بيس..دخلت جميله قعدت جمبه علي السرير"
جميله:قاعد لوحدك لي.!؟
انا:كل واحد في اوضته هقعد مع مين وانتي وبابا مش فاضيين
جميله:مش فاضيين ازاي احنا نايمين جوه وانا قمت اخدت شاور عشان افوق
انا:صوتكو كان عالي يا ماما مش محتاجه تكذبي عليا انا مش بحاسبك
جميله:هو انته زعلان مني.!؟
انا:لا ابدا هزعل منك لي بس يعني كنتي ممكن تحترمي كلمتي عن كده وانا بجد مش هتحكم بعد كده ف حاجه
جميله:سالم انا بجد نسيت انك قولتلي اقعدي ف المطبخ ولما شوفتك موطي راسك ف الارض انا فضلت اعيط لاني مش عايزه ابقا السبب ف كسرتك
انا:انا بس محبتش اشوف الموقف بس انتي حره
جميله:ومتزعلش من كلامي ليك ف المطبخ انته اللي حركاتك سافله اوي بصراحه
انا:انا اللي اسف مكنش ينفع اعمل كده انتي امي انا غلطان واستاهل اللي انتي قولتيه
جميله مستغربه:طب خلاص بقا واتزاح كده
"عدلت نفسي وجميله قعدت جمبي علي السرير وسندت دماغها علي صدري وشيلت اللاب توب وروحنا ف النوم صحيت علي حاجه تقيله علي صدري ببص ف ساعه التيلفون لقيت الساعه 5 الصبح وجميله كلها نايمه فوق مني انا بهزها براحه"
انا:ماما اصحي يا حبيبتي ماما
جميله:امممم في اي
انا:حضرتك انا صحيت من تقلك علي صدري
(جميله خدت خمس ثواني بتستوعب الموقف وبعدين نزلت ونامت جمبي)
جميله:هو احنا نمنا لوحدنا
انا:الساعه لسه 5 يا حبيبتي كملي نوم
5:00
5:30
6:00
6:30
7:00
7:30
8:00
(الســـــــــــــــــ8:35ـــــــــــــــاعـــــــه)
"لقيت ايد بتصحيني وكانت مريم وانا بحب مريم هيا اللي تصحيني"
مريم:اصحا بقا متبقاش رخم
انا:مممخخخخخخممخخخ
مريم:ياعم قوم بقا انته صاحي اصلا
"قمت ماسك ايدها وشاددها فحضني جات فوق مني"
مريم:كنت عارفه انك صاحي
انا:اي القمر اللي ع الصبح ده
مريم:بوقك ريحتو وحشهههههه اععععع
انا:عارفه ماما اللي كانت بتزعقلك لما تنامي فحضني
مريم:دي لو دخلت دلوقت هتنفخنا
انا:اهي ماما دي الليلادي كانت نايمه علي سريري
مريم:بس انا نايمه فوق منك عشان انته حبيبي
"انا قربت بوست مريم من بوقها ودي مش اول مره"
انا:كان وحشني حضنك
مريم:احنا علاقتنا مش شبه اي اتنين اخوات يعني احنا شبه المرتبطين
انا:مفيش حد هيحبك قدي اصلا
مريم:يوووووه نستني قوم عشان تفطر مع بابا قبل مينزل
انا:حاضر يحبيبتي هنتفرج علي فيلم بليل هاااا
مريم:اشطا بس هاتلي بقا شيبسي وشوكلاته وبيبسي
انا:انا اصلا مش بحب الافلام ههه‍ههه
مريم:طب يلا قوم
"قمت فطرت معاهم وعرفات نزل عشان القرض وجميله دخلت المطبخ ومريم نايمه علي الكنبه بتتفرج علي التلفزيون قمت دخلت المطبخ فتحت التلاجه وطلعت قزاز مايه اشرب وكانت جميله لابسه جلابيه طيزها فيها مأمبره وظاهره خالص وانا متعود كل مدخل المطبخ احضنها من ورا ده لازم بس المرادي مردتش اعمل كده ولا اعمل حاجه وسيبتها وخرجت وهيا ذات نفسها استغربت"
"محمد قاعد مع ابوه الشريف بيقنعو عشان يجيب قرض او يستلف من حد مبلغ عشان يفتح محل ملابس وهو شايف نفسه في المكان ده هينجح"
الشريف:اسمع يا محمد انا قولت لا يبقا لا
محمد:طب نجيب من البنك مبلغ يا بابا وهنبقا نسده واحده واحده
الشريف:البنك عمره ميطلعلك مبلغ كبير الا لو انته معاك شغلانه او اي حاجه تعرف تسد منها
محمد:طب انا كلمت سكرتيره مكتب الاستاذ سليم وهروح اقابله بس عايز موافقتك
الشريف:سليم مين اللي انته كلمته
محمد:اخو التهامي باشا صاحب شركات المقولات
الشريف بيزعق:وانته بتتصرف من دماغك لي هاا هو انا مش قولت لا
محمد:يا بابا المبلغ صغير يعني مفيش خوف ده كله 50 الف جنيه
الشريف:انا مليش دعوه ولع ف نفسك بس بس وقت السداد انا اللي هقفلك ولو اتاخرت ساعه ف السداد هقتلك
محمد:هو اي اللي حصل زمان يابابا
الشريف:محصلش حاجه وانته رايح ل سليم اوعي تجيب فلوس من التهامي او تعرف التهامي انك ابني فاهم
محمد:حاضر يابابا حاضر
""دخلت قعدت علي سريري وفتحت اللاب توب وبعت لينك لمرات سليم اخو التهامي عدا ساعه واتنين ووصل مسدج انها دخلت علي اللينك ثواني وتيلفونها كان قدامي علي الشاشه اتأكدت ان جوزها سليم ديوث ومش بتنام مع مدحت بس لا مع واحد كمان اسمه شادي ولقيتها يادوب من 5 دقايق باعته رساله لصحبتها انها هتقابلها بكره الساعه 6:00في كافيه في شارع البحر في طنطا اسمه BLAC FACT"خليني افهمك اكتر عيله الشريف والتهامي في كفر الشيخ سليم اخو التهامي في طنطا مبينهم نص ساعه موصلات انا في بيت عبير في الغردقه بعيد عنهم"
خدت عنون المكان وبتاع ودخلت كلمت مدحت واتساب""
انا:اي يمعلم عملت اي
مدحت:انا كلمت سليم باشا بس هو عايز يشوفك
انا:تمام ننزل نشوفه
مدحت:تنزل فين خليها الفجريه كده نركب
انا:لي يعم هو فين
مدحت:في طنطا
انا:احا ده مشوار ابن وسخه بس اشطا نركب ونروح
مدحت:تمام اوعي يروح عليك نومه بس الفرصه مش بتيجي غير مره واحده
(قعدت وفكرت وبقول انا كده ماشي صح..خرجت بره كانت جميله في اوضتها ومريم في اوضتها وعرفات كان لسه مجاش كان بيجيب القرض دخلت علي جميله لقيتها ممدده علي السرير قعدت علي كرسي قدام السرير)
جميله:مالك في اي
انا:كنت رايح طنطا بكره في شركه هناك ولازم اروح اعمل انترفيو للشغل وبتاع
جميله:وافرض اتقبلت هتعيش هناك وتقطع بينا
انا:انتو لي كعيله بتسبقو الاحداث انا بس عايز موافقتك يا ماما
جميله:موافقه يا حبيبي خود بالك بس من نفسك ولما بابا يجي عرفه
انا:تمام ابقي صحيني الفجر بقا
جميله:ايوه عشان الموصلات وقتها كبير فعلا
انا:طب انا نازل تحت مش عايزه مني حاجه
جميله:عايزه سلامتك يحبيبي
'"مــــــــــــريــــــــــــم"'
(مريم قاعده علي السرير ومدمعه وماسكه التيلفون وبتكلم شاب ع الوتساب)
مريم:انته ضحكت عليا قولت هتشوف الصوره وتمسحها
الشاب:صوري جسمك كامل وانتي بتلعبي فيه فيديو وانا همسحها
مريم:حرام عليك امسحها اعتبرني اختك
الشاب:اخت مين يا لبوه بقا انا اختي شرموطه شبهك كده
مريم:مش انته كنت بتقول بتحبني اي اللي حصل
الشاب:بس انتي رخصتيلي نفسك وانا هفضح كسمك
مريم:ابوس ايدك امسحها بلاش فضايح
الشاب:يلا يا كسمك دلوقت هقفل وهفتح بليل هقلك انا عايز اي مقابل امسح الصوره
(شويه والواد قفل نت ومريم قاعده خايفه ومرعوبه حرفيا..عندي انا كنت لبست ونزلت كان في ماتش للاهلي نزلت القهوه عشان اتفرج علي الماتش..الماتش خلص وفضلت قاعد مع جماعه جيراني نلعب دومنه لحد ملقيت عرفات بيرن وبيقول انه في البيت وعايزين ياكلو قولتلو ثواني وهكون عندك..قومت حاسبت وخلعت روحت البيت لقيت السفره مرصوصه وقاعدين عليها قفلت الباب بعد مفتحت بالمفتاح ودخلت قعدت)
جميله:قعدت لي قوم اغسل ايدك
انا:قاعد في وزاره الصحه يولاد(غسلت ايدي وجيت)
انا:هاا عملت اي
عرفات:خلصت ياعم وصاحبي بتاع البنك ده ضمني بالبطاقه وكان هو الوسيط وخلصت الدنيا يعني وال9 مليون المفروض هسددهم علي سنه
انا:كده احسن اهو في فرصه قدامنا
جميله:سالم كان رايح طنطا بكره
عرفات:طنطا خير في حاجه ولا اي
انا:ابدا كنت مقدم في شركه هناك وبتاع ولازم اعمل انترفيو مقابله يعني مع المدير
عرفات:طب مهو ده حلو ده وهتروح امته
انا:همشي الفجر كده عشان اوصل بدري الموصلات طويله وانته عارف
جميله شافت مريم سرحانه:مالك يمريومه مبتاكليش لي
مريم:باكل اهو بس من الصبح وانا دايخه ومصدعه شويه
عرفات:قله نوم دي عشان بتسهرو كتير
مريم:ممكن عشان كده
انا:طب كلي وبعدين ادخلي ريحي جسمك ونامي
"'الشريف قاعد مع وفاء مراته"'
وفاء:انته عايز اللي حصل زمان يتكرر تاني
الشريف:انا تعبان وانا شايف العيال مبسوطه ومش عارف ابني الكبير فين عايش ولا ميت ولو عايش ياترا عايش عيشه نضيفه ولا مرمي ف الشارع
وفاء:فتقوم برده توافق لمحمد علي اللي هو عايزه عشان نخسر الباقيين هما كمان
الشريف:المبلغ صغير وبعدين محمد اول مهيفتح المشروع هيسددو
وفاء:انا تعبت منكم مبقاش فيا اعصاب
"بـــــــــــــــ الأوضه خبط ــــــــــــــاب"
وفاء فتحت:ايوه يا محمد
محمد:كنت عايز اقولكم اني هروح طنطا بكره يعني
"وفاء بصت ل الشريف بتحسر"

"الفجــــــــــــــــــــــــــ آذان ـــــــــــــــــــــــــــــــــر"
/"كنت نايم علي السرير وجميله بتصحيني"/
جميله:سالم سالم اصحي يا حبيبي
انا بفتح:مممم اي
جميله:اصحي يلا الفجر بيآذن اهو
انا:صباح الخير يا ماما
جميله:صباح النور يحبيبي يلا قوم وبطل كسل
"خرجت جميله من الاوضه وانا قومت دخلت الحمام وخرجت لبست طقم شيك وظبط دنيتي وشربت شاي وكلمت مدحت كان صاحي وقلي انزل عند الورشه عرفت جميله ونزلت روحت عند الورشه كانت مقفوله بس انا واقف قدامها شويه ووصل مدحت سايق ملاكي سودا ركبت معاه"
انا:سارقها منين دي
مدحت:دي بتاعه محمد عتمان بخلص فيها معاه قولتلو هاجرها منك يوم كامل ولو ف التمام هخلص فيها
انا:انا شايف انها حلوه علي كام دي
مدحت:170 الف بس انا شايف انها تستاهل الصراحه
انا:دي زي الفل دي بس اهي معاك وشوف دنيتك
مدحت:انا هوصلك عند سليم باشا وهخلع اشوفلي اي اوضه ف الشركه دي اريح فيها جسمي شويه
انا:طب محنا مع بعض اهو يبني هقابله لوحدي لي
مدحت:انته دلوقت هتنام مني لاكن انا هشق الطريق صاحي يا سالم
انا:يعم تمام ارميني بس علي باب مكتبه وانا هتعامل
مدحت:هو تمام يعني بس مقابلته بتغيب شويه عشان كده قولتلك هريح لحد متخلص يعني بيحب يتكلم مع الناس ويرغي ف المرغي
انا:يعم ومالو بس انا عندي مشوار الساعه 6 ف طنطا رايح عند جماعه قرايبنا هناك كده
مدحت:خلصانه هبقا مستنيك ف الشركه مش حوار يعني
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت سليــــــــ باشـــــاـــــــــــم)
1_سليم شخص يبلغ من العمر ال53 شعره ابيض جسمه رشيق بيلبس بدل"يشبهه الفنان احمد عز بس احمد عز عنده 52سنه"شخص شيك جدا ولاكن الميول محدش بيعرف يتحكم فيها هو مايل للدياثه يعني ده **** عطيله كل حاجه ومبتليه ببلا ازرق.
2_مراته اسمها فاتن عندها 49 سنه حاجه كده قشه بزاز كبيره ومترهله سيكا شعرها اصفر عينها زرقا بشرتها بيضه بياض التلج اللي هو تلمسها ايدك تعلم طيزها بارزه لوره وكبيره"مبتخلفش والعيب منها مش من سليم بس هو راضي وبيحبها..كان سليم نايم علي السرير ملط وهيا قاعده بالكلوت بس بترضع ف زبه اللي مكنش كبير شويه وقام سليم جايبهم في بوقها قامت نايم براسها علي صدره بعد مبلعت لبنه"
فاتن:انا تعبانه وعيزا ارتاح
سليم:مدحت جاي بكره كده كده
فاتن:مش بيكيفني برده انا بنام معاه عشان خاطر انته بتقول سرنا ف بير
سليم:وعشان يخاف يفتح بوقه
فاتن:طب انا بكره نازله مع ريهام الكافيه نخرج شويه زهقت من القعده
سليم:ومش هتستني مدحت.!؟
فاتن:لا مش عايزه مبيعرفش يعامل الست الصراحه يعني كل همه يرمي شويه لبنه وخلاص
سليم:انا لو عليا عايز واحد زنجي زوبره يشقك
فاتن:عارفه انك معرص وبتتخيلني تحت ازبار اصحابك
"فـــــــــــــــــــــــــــ العربيــــــه ــــــــــــــــــــــــــي"
/"كنت انا نايم ومدحت سايق لحد موصلنا طنطا حوالي 9ونص الصبح من غير تفاصيل كنت صحيت ومدحت طلع علي الشركه علطول وصلنا الشركه ومدحت السكرتيره عرفاه بس قالتله اقعد هنا نص ساعه معاه حد مهم جوه/"
"بعــــــــــــد مـــــــرور 40 دقــيــقـــــــــــــه"
"باب المكتب بيتفتح وبيخرج راجل لابس نضاره سوده ولما دققت لقيته التهامي باشا بس مخدش باله مني او من مدحت كنت قاعدين علي كراسي ف اتجاه عكس باب المكتب وهو طلع كسر في طرقه غير اللي احنا فيها شويه والسكرتيره اتكلمت"
السكرتيره:استاذ مدحت سليم باشا مستنيك جوه
(دخلت انا ومدحت كان مكتب كبير فشخ وقاعد سليم باشا علي مكتبه-وصف سليم فوق-دخلت سلمت عليه انا ومدحت وقعدنا)
سليم:قولتلي اسمك اي
انا:انا اسمي سالم عرفات ياباشا
"تيلفون المكتب رن"
سليم:ايوه يا منار-السكرتيره-
منار:سليم باشا في واحد هنا اسمه محمد عايز يقابل حضرتك
سليم:محمد تبع اي ده اسأليه كده
منار:......سليم باشا بيقول كان مكلم حضرتك علي قرض فلوس
سليم:ايوه ايوه خليه يدخل
"بيتفتح الباب وبيدخل محمد ولك ان تتخيل عزيزي القارئ انا ومحمد اخويا في مكان واحد بس محدش فينا عارف التاني(مه لو سالم ده محمد رمضان كان زمان احمد سعد نزل بالاغنيه)دخل محمد وسلم علينا ومدحت كان طلع من المكتب لانه كان خرمان نوم"
سليم:انته منين يا محمد
محمد:انا من كفر الشيخ ياباشا
سليم:قريب مننا يعني كنت عايز مبلغ قد اي
محمد:يعني كنت محتاج 40 الف جنيه
"سليم بيرفع سماعه التيلفون وبيكلم واحد من اللي شغالين معاه يخلص ورق القرض بالمبلغ ده عشان محمد يمضي عليه ويستلم وده طبيعي. وفضل يرغي ف اي كلام عشان مش عايز يكلمني فموضوع الشغل قدام محمد"
سليم:بقينا ف زمن وحش اوي البنات فجرت خالص
انا:و**** ياسليم باشا التربيه بتفرق
سليم:وحياتك بيبقو محجابين وتشوفهم ملايكه والاخر تلاقي صورهم مغرقه تيلفونات الشباب
محمد:بيحصل وحصلت معايا انا شخصيا
سليم:حصلت معاك ازاي احكي لحد مالورق يخلص
محمد:كنت بكلم بنت محترمه او المفروض انها محترمه واول مطلبت منها صوره بعتتهالي علطول مش عارف ده ضعف ولا اي بس دي اسمها شرمطه
سالم:مش يمكن بتحبك وواثقه فيك
محمد:يمكن بس الواحد يفكر زي معملتها معايا اكيد عملتها معا غيري ولو معملتهاش ف اكيد هتعملها
سليم:طب وريني صوره البنت دي كده اشوف تستاهل حب وبتاع ولا بعتاها عشان تشوقك وتلزق فيها غصب
محمد:لا بأمانه البنت فورتيكه
"محمد بيطلع تيلفونه وبيفتح التيلفون وبيجيب الصوره وبيحطه علي المكتب قدام سليم باشا"
سليم:اوف لا دي حاجه من اللي قلبك يحبها بص ياسالم البنت دي فرسه ههههه(بيمسك التيلفون وبيقلب الشاشه فوشي ببص لقيتها مريم اختي بنت جميله................)

♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الثــــــالـــــــــــث♪
كمل وبالتوفيق تحياتي لك

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%