NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

اهلا ومرحبا بكم في حكايه التــــــــــــار♥:-
"الجــــــــــــزء العــــــــــــاشــــــــــــر"
((فلااااااااش باااااك))
﴿الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ9ســــــــــــاعه﴾
"نزلت انا وزينب كانت لابسه هدوم كنت خليت هولمز يجبهالها ركبنا تاكسي ووصلنا عند محل ملابس ديني دخلت انا وزينب جابت عبايه سودا و**** وعدينا جبنا جزمه ليها برده ثم عدينا علي فرن كحك وكيكه جبنا ٣ صواني كيكه وجميله جابت شويه حلويات لآدم ابنها وبعدها رجعنا الفندق لهولمز وايمانويل"
انا:تمام يا هولمز الكيك اهي ومنفوشه زي مطلبت
هولمز:ايوه عشان اغطس فيها القمبله من تحت والعلبه يبان ان جواها كيكه
انا:حلو فين السلاح
ايمانويل:انته طلبت ٣ مسدسات ورشاش
انا:والاقنعه.!؟
ايمانويل:موجود الاقنعه بس انته متاكد ان خطتك دي مش قايمه علي مسلسل la casa de papel
انا:وخطه الهروب من بريسون بريك هههه
هولمز:شكلك هتسوحنا يا معلم
انا:المهم اسمعو الخطه بقا احنا هنخش.....
((عوده من الفلااااااش باااااااك))
انا:انته مبتروحش البيت ياباشا ولا اي
التهامي:لا مش عايز اشوف حد
انا:بس انا معايا اللي عايز يشوفك
التهامي:مين.!؟
"زينب بترفع ال**** بتعها بيقوم واقف التهامي من علي الكرسي في لحظه قمت ساحب المسدس من جمبي وموجهه في وشه"
انا:لقد حان وقت العرض
التهامي:انته معااهم.!؟
انا:ارفع سماعه تيلفون المكتب واطلب محمد شريف واي لفظ اي خدعه هفجر دماغ كسمك
التهامي:حاضر بس بلااش ضرر
انا:اخللللص
(التهامي بيرفع السماعه وبيفتح مكبر الصوت في الشركه)
التهامي:الموظف محمد شريف يجيلي المكتب حالا
(وبينزل بالسماعه وبيقفل التيلفون)
انا:جدع..ياباشا
(ثواني وتيلفون المكتب بيرن وكان من السكرتيره..التهامي بصلي ورفع السماعه)
التهامي:ايوه
هولمز:مستر تهامي محمد الشريف قدام الباب
التهامي:انته مين.!؟
هولمز:تحت امرك يا باشا هيدخل حالا
(باب المكتب بيتفتح وكان محمد اللي اول مشاف المسدس اتخض بيبص وراه لقا هولمز ماسك في ايده رشاش وموجهه لمحمد بيدخلو والباب بيتقفل وراهم)
هولمز:البنت خرعه شمت المنديل راحت فيها
محمد:انا مش فاهم حاجه هو في اي يا سالم
زينب:مين ده يا سالم
انا:ده عيل متناك وهيتناك
انا للتهامي:اعلن حاله الطوارئ وفضي الشركه قول في الميكروفون ان الشركه فيها قمبله مش عايز مخلوق في الشركه غير اللي في الاوضه هنا
(التهامي نفذ الاوامر وفي ثواني كان الصويت في الشركه والجري في كل حته ودقايق الشركه بقت هوس هوس طلعت قناعي ولبسته وكذالك هولمز وزينب نزلت ال****)
انا:قدامي يخول منك لي علي اوضه البث عندنا لايف ومينفعش نتأخر علي المتابعين بتوعنا
(بالتهديد التهامي مشي هو ومحمد قدامنا كان هولمز ربطهم بالكلبسات دخلو كلك اوضه البث والكاميره وانا حطيت في المكتب 2 علب من اللي كانو معايا كده فاضل اتنين وجريت بسرعه في الطرقه بظبط العلب اللي كنت حاطتها حطتها في المداخل والمخارج عشان محدش يعرف يدخل او يخرج وضغط علي الزرار قفلت باب الشركه الضعيف جدا اللي هيتفتح بسهوله ورجعت دخلت اوضه البث اللي كان بابها صلب عشان يعزل الصوت وكان عازل للصوت وده قولته من الاول وكان الباب بكود سري وبصمه وش التهامي فقط دخلت وعرفت الكود قفل تكه واحده ولما لزقت وش التهامي في الجهاز قفل ٣ تكات بقيت انا والتهامي وزينب ومحمد اللي اتشد علي بوقه لاصق هو والتهامي وكان معانا هولمز في الاوضه)
(الــــــــوقت ســــــــاعـــــةالعـــــــــرض)
انا:فاضل السطح بس جبت العلب الفاضيه.!؟
هولمز:ايوه فيها كيكه بس
انا:تمام هات ال٦ علب
(خدت ال٦ علب وحطيت معاهم علبه من اللي فيهم قنبله وقلعت كل هدومي عدا البوكسر وطلعت علي السلم اللي بيودي للسطح من الفتحه اللي غفلت العلء وقولتله اعملها كان مقفول بقل باب الفتحه خدت المفتاح اللي كان جوه الاوضه وفتحته وطلعت علي السطح وانا لابس القناع وفي ايدي الرشاش اللي خدته من هولمز وبالبوكسر فقط وزعت ال٦ علب علي السطح وحطيت بعيد عن الفتحه بشويه العلبه اللي فيها القمبله وراعيت في المسافه بينها وبين العلب التانيه انها ساعه متنفجر العلب متطيرش وراعيت ان علبه القمبله متكونش فوق الاوضه اللي انا فيها وزعتهم وبصيت من فوق الشركه لقيت الموظفين اللي خرجو من الشركه واقفين قدام الشركه من بعيد شويه وفي شويه ناس ملمومه ببص علي يميني لقيت عربيه لونها اصفر مركونه رفعت الرشاش في الجو وفرغت الطلق اللي فيه وانا واقف ببوكسري فقط لفت الانتباه وبقا الصويت مالي الطريق والعربيات وقفت لحد مخزنتي خلصت قمت راجع للفتحه ونزلت تاني وقفلت ورايا بالقفل تاني ونزلت قعدت علي الكرسي اللي قدام الكاميرا وظبط التصوير والنقل علي الشاشه اللي بره وناقص بس ادوس ابدا بس مستني بس اشوف سارينه الشرطه في شاشه كاميرات الشركه اللي كانت متعلقه في الاوضه جوه اللي كانت متقسمه مربعات جايبه قدام الشركه وجوه الشركه والطرقات والمناطق العامه ودي الحتت اللي ركزت عليها وانا بحط القنابل ازاي.!؟هفهمك انا ركزت علي الاماكن اللي عشان توصل للمكان اللي انا فيه تعدي منها وفي نفس الوقت الكاميرات كاشفاها اكيد فهمتني)
انا بكلم محمد:عارف يا محمد انا ابقا مين انا اخو مريم اللي انته كنت ضاحك عليها وبتبتزها بصورتها العريانه(محمد بصلي وترجم انا بعمل كده لي)عارف اختي دي اغلي مليا في الدنيا اللي بيجي عليها بنيك كسمو وده اللي بعملو فيك دلوقت اتشاهد اقرأ قرآن اعمل اللي يريحك بس كلها دقايق وهتقابل وجهه كريم انا باللي عملتو وهعملو ف انا اوسخ ممكن تشوفه فحياتك(ببص للتهامي)ايوه انا شيطان مه اللي يقتل أمجد ابنك ومروان ويقطعهم ويلبسهم لاخوك يبقا شيطان برأس بني آدم(التهامي مصدوم فيا)انا نفس الشخص اللي خرجت اختك من المصحه بردو انا نفس الشخص اللي كنت بدور معاك علي اللي خاطف ابنك وانا بجلد فكسمو ليل نهار انا بردو اللي دخلت بيتك وشغلتك هنا عشان اجمع الحبايب(ببص في شاشه الكاميرا لقيت عربيتين شرطه واللمه بقت كتير اوي قدام الشركه والامن نزل يبعد الناس وشايف عساكر بتقرب من الباب..قعدت ظبطت قناعي وفتحت الكاميرا لايف علي الشاشه الكبيره اللي قدام الشركه)
انا للعساكر:لو رجلك دخلت باب الشركه هفجرك منك ليه انا معايا رجاله من الشركه هنا اي غلطه هتتسبب في موتهم(العساكر وقفت)ايوه كده خلينا حلوين احنا كده هنعرف نتكلم(ببص في الكاميرا علي العربيه اللي لونها اصفر مكنش جمبها حد خالص قمت مادد ايدي لزينب اللي عطتني علبه صغيره فتحتها كان فيها ريموت مسكته وضغط علي زرار احمر انفجرت العربيه الصفرا وطارت في الجو عن الارض العساكر اتخضت ووجهو الاسلحه ناحيه العربيه والمدنيين اللي في الشارع بعدو لي ورا وكان اتشد قدامهم شريط اصفر ممنوع المرور)
انا في الشاشه:صدقني انته وهو المبني فيه ١٥ قنبله من دي لا وسطح المبني عليه لوحده يجي ٨ ف احنا مش طالبين كتير كل اللي طالبينه ان كاميرات القنوات تحضر ومصر كلها تبقي شايفانا بس كده
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت كنزيــــــــــــــى"بعد مرور ٢٠ دقيقه")
"قاعده كنزي مع امها قدام التيلفزيون وموطيين الصوت وبيتكلمو"
ام كنزي:يارب انتقم من اللي عمل كده ف ابني ومتنصفه ولا في دنيا ولا اخره...قوليلي يا كنزي هو سالم ليه فلوس قد اي.!؟
كنزي:بخصوص سالم بقا انا لما رفضت حسن فشكلت معاه عشان سالم لاني مرتاحه ل سالم اكتر
ام كنزي:كملي.!؟
كنزي:كلمت سالم واعترفتله بحبي ده وبصراحه هو راجل اوي ياماما
ام كنزي:حتي بعد اللي حكيتهولك.!؟
كنزي:يا ماما كل اللي هو بيعمله ده رد فعل كل حاجه ليها سببها مش بقول انه صح بس هو شاف كتير انا اتكلمت معاه وبقنعه بس هو موجوع وهو شايف ان السبب ف تدميره عايش مبسوط وبنفوذه وهو ضيع عيله كامله
مذيع التلفزيون:عاااجل..يحدث الان في محافظه كفر الشيخ وتحديدا في شركه رجل الاعمال الشهير تهامي التهامي الذي لم يشفي من جراح قتل اخيه لابنه الاكبر حيث ظهر اعلي سطح الشركه مقنع باللبس الداخلي يحمل رشاش ويطلق النار في الهواء وتكلم المقنع عبر شاشه الاعلانات حيث قال ان الشركه ملغمه بالقنابل لمن يحاول الاقتحام واثبت كلامه بتفجيره لسياره كانت واقفه بجوار الشركه واكمل حديثه بانه يملك رائيس الشركه رهينه ومعه اشخاص آخرين وكان طلب المقنع الوحيد هو حضور الصحافه والاعلام وأن تبث جميع القنوات هذا الحدث وجاااري الان التحقيق مع سكرتيره المكتب الذي قالت انها تخدرت من قبل شخص لا تعرفه والان نشاهد معكم فيديو المقنع وهو بالملابس الداخليه اعلي سطح الشركه"فيديو متصور بكاميرا شارع علي عمود جايبه سالم وهو بيفرغ خزنه الرشاش في الجو"
ام كنزي:انا كنت متوقعه كده من بدري
كنزي:يمكن مش هوه جيب العواقب سليمه يارب
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
"قاعده مريم وجميله والتهامي بيتفرجو علي الاخبار وشايفين اللي بيحصل بس طبعا مجاش علي بالهم ولو للتخيل حتي ان ده سالم لانهم ظيعرفوش حاجه من اللي سالم بيعملها اصلا"
مريم:احمد **** يا بابا انك مش هناك
عرفات:انا عارف الدنيا في يومين اتقلب حالها علي الراجل ده كده لي
جميله:لا حول ولا قوه الا ب**** اهي الحجات دي مكناش بنشوفها غير في الافلام
((باب البيت بيخبط بتقوم مريم تفتح وبيكون شاب لابس بدله شيك اوي ونضاره))
مريم:اهلا وسهلا مين حضرتك
الشاب:انا هجرس صديق سالم
مريم:اهلا وسهلا..ده صاحب سالم يا بابا
عرفات بيجيلو:اهلا بيك هو الحقيقه سالم مش موجود هنا من فتره
هجرس:فاهم فاهم طبعا بس انا كنت عايز حضرتك في موضوع بس مش هينفع علي الباب خالص
عرفات:اتفضل طبعا اتفضل((دخل هجرس البيت وكانت جميله شدت علي راسها الخمار البيتي))
هجرس:انا كنت عايزكم تظبطو حاجتكم كلها عشان هتسيبو البيت
عرفات:ونسيب البيت لي اصلا انته مين.!؟
((هجرس بيطلع التيلفون بتاعه وبيشغل فيديو انا اللي فيه وبتكلم))
انا:لو بتسمعوني دلوقت ف ده دليل ان انا داخل الشركه بتاعه التهامي ف هو مفيش وقت خالص دقايق والحكومه هتعرف انا مين لازم تمشو مع هجرس انا مردتش اعرفكو قبلها لانكم كنتو هتمنعوني ف اما انا بعمل كده لي ف التهامي اللي بابا شغال معاه هو نفس الشخص اللي خدني من اهلي وانا ابن ٤ سنين ورماني في الشارع مفيش وقت ارجوكو اتحركو مع هجرس
جميله:يعني اي يعني ابني هو اللي في الشركه ومعرض نفسه للموت ده انا عايزززه الواااد يا عرفااات الواد هيروووح
هجرس:ارجوكي يا ست هانم و**** مفيش وقت يادوب تحضرو حاجتكو
﴿مـــوقــــــــــــع الحــــــــــــدث﴾
"كان المكان قدام الشركه مليان صحافيين بكاميرات ومراسلين قنوات وكان في شعب قدام الشركه حرفيا بس قدامها قدامها لا لورا بعد الشريط المشدود بتاع ممنوع المرور والمطافي موجود عشان العربيه اللي انفجرت والاسعاف موجوده وعربيات شرطه كتير فشخ لانها عمليه سطو خلاص انا لو اتمسكت هتعدم وش وفي خيمه قاعد فيها رائيس المباحث والظباط الكبار وفي ظابط قاعد علي كرسي وقدامه علي كرسي سكرتيره المكتب"
الظابط:انتي دلوقت قولتي ان اللي خدرك متعرفيهوش وان اللي دخل المكتب واحد اسمه سالم بس مش عارفه سالم اي بس هو بيجي للتهامي علطول وكانو يعتبر صحاب مع فرق السن طبعا تمام وكان معاه امه حلو(قدامه شاشه كمبيوتر في الخيمه وهو بيتكلم)دلوقت دي كاميرا الشارع اللي جبنا منها فيديو طلق النار والانفجار هيا جايبه بوابه الشركه انا عايزك توقفيلي الكاميرا علي اللي اسمه سالم وامه ده والراجل اللي كان معاهم وخدرك وانتي مش عرفاه(شغل الفيديو بتاع الكاميرا وبدا يقلب في الوقت لحد مقرب للوقت بتاع ضرب النار قبلها بشويه حلوين لحد م السكرتيره قالتله هما دول كبر الشاشه بسرعه جاب وشي بس معرفش طبعا زينب ولا هولمز اللي كان لابس نضاره والزونط حتي لو جابه هو مش مصري اسسن طلب الظابط بسرعه التحري عن صورتي اللي جابها من الكاميرا ولاكن يحدث مع وكيل النيابه الان اللي نسيت اعمل حسابه)
"وكيــــــــــــل النيــــــــــــابــــــــــــه"
(قاعد علي المكتب ودخل عسكري عطاله تيلفون)
العسكري:ده التيلفون اللي كان موجود مع سليم باشا ساعدتك
"وكيل النيابه اخد التيلفون وفتحو بعد الرجوع لسليم وفتح كل حاجه فيه لحد مشاف صوره مروان وامجد وزينب ملط وهيا هيا نفس الصوره اللي شافها في التيلفون اللي اتلقي في البيت بس التانيه مكنش موجود فيها زينب جاب الصورتين قدامه واحده مقصوصه والتانيه كامله لا ده كمان شاف الفيديو المتصور ل زينب ومروان بس طبعا متمنتج وهنا شكوكه حضرت مين دي ولي مقصوصه والتحريات طلعت علي الشكل ده واظن خلاص كلها بقت ساعات وبرائه سليم هتظهر ولاكن هل يغير ذالك شيئ **** اعلم)
(في الوقت ده سمع الظابط صوت الشاشه اللي علي الشركه اشتغلت وكنت انا بتكلم)
انا قاعد بالقناع:الظابط اللي في الخيمه عرف انا مين ف اسمع سقفه كبيره اوي من الناس اللي واقفه دي حضرتك بما انك عرفتني خليني اسمع صوتك واكلمك ممكن نوصل لحل مع بعض
(الظابط مسك ميكروفون مش مايك افراح وحفلات اللي بتبقا سماعه وانته ماسك في ايدك مايك مربع كده بتتكلم فيه المهم اي حاجه ترفع صوته يعني مشحوار هوه)
الظابط:نوصل لحل اي واحنا مش عارفين انتو جوه بتعملو اي او لي اصلا
انا:هتعرف ياعم انا هنا لي بس عايز اعرفك ان انا سيبتلك الكاميرا اللي علي العمود بمزاجي عشان عيزك تعرفني
الظابط:طب مكنت تقلع القناع ياراجل وتعرفنا بنفسك
انا:دلوقت اقدر اعمل كده(بقلع القناع من وشي)بس قبل شويه مكنتش اعرف لي بقا.!؟عشان انا خنزير وحابب اضيع وقتك
الظابط:ده انته بايعها بقا قولي بتعمل جوه اي
انا بصوت عالي:حاااااااااسب القنااااصه
(الظابط اتخض ووطي دماغه)
انا:هههههه متخافش انا مش هضر حد انا باخد حقي وماشي علطول
الظابط متعصب:وانته بروح امك مفكر نفسك هتطلع من هنا عايش
انا:غصبن عن كسمك هطلع عايش
(بقفل الكاميرا وكنت قاعد انا والرجاله زي محنا..محمد طبعا مربوط بالكلبس وايده ورا منه والكرسي جاي بزاويه وانا قاعد علي كرسي الكاميرا فشايف نص ضهره فلمحت في ايده سكينه زي اللي كان شايلها تحت بنطلونه وبيحاول يقطع بيها الكلبس..رفعت مسدس في اتجاهه هو خاد باله وكانت السكينه قطعت الكلبس جاي بيجري بالسكينه عليا ضغت علي الزناد الطلقه رشقت في بطنه وقع علي ركبته قدام مني وبعزم ما عنده رشق السكينه في بطني هولمز قام مناوله رجل في وشه جابه لورا والسكينه لسه في بطني محمد بقا نايم علي جمبه في الارض والدم بينزل مكان الرصاصه وانا ماسك بطني وهيا فيها السكينه والدم نازل وبصرخ من الوجع وزينب مسكت مسدس وواقفه قدام التهامي)
هولمز:اهدا يلا اهداااااا لازم السكينه تطلع هسحبها وامسك نفسك يلا ١...٢...٣(وقام شادد السكينه)
انا بصرخ:ااااااااااه
(طبعا الدم مغرقني وهولمز مكان مايدو كانت علي الجرح ويحطها علي وشي بقيت مليان ددمم من وشي وبدا هولمز يقطع تيشيرتي اللي انا كنت قالعه ويلفلي بيه بطني وانا قاعد علي الارض وجسمي مليان ددمم)
انا لهولمز:شوف الواد ده اوعي يموت هما دول اللي مخليين اللي برا ميخشوش هنا لحد دلوقت
(هولمز بيقرب من محمد اللي كان بياخد نفسه بالعافيه قام هولمز ناتش اللصق من علي بوقه الواد زي اللي كان مخنوق ولقا الهوا وماسك بطنه وبيتوجع فشخ هولمز قلبه علي ضهره ورفعله التيشيرت الطلقه كانت بعيده عن انها تعمل اي مشاكل بس بردو دي طلقه عني هولمز قدام منه الجرح بيكب ددمم عمل معاه زيي بردو وربطلو الجرح برضو ومحمد نايم علي الارض في قلب دمو ودمي)
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
"قاعده تماره والشريف وامها وفاء قدام الاخبار المباشره من مكان الحدث اللي بقا حدث عالمي في ثوااااني"
وفاء:وهو سالم ده يعمل كده لي..واخوكي مبيردش علي تيلفونه لي انا قلقااانه
الشريف:سالم اكيد التهامي ظلمو زي معمل مع كل الناس قبل كده..ومحمد هتلاقيه في الزحمه دي ولا حاجه
تماره:انا خايفه ليكون محمد وسالم اتفقو مع بعض علي التهامي ومحمد اللي ورا كل ده
الشريف بيفكر:جيب العواااقب سليمه يارب
((الظابط اللي في الخيمه بيكلم مدريه آمن الغردقه بعد مجاب عنواني وكل حاجه وبيعرفو عليا وعلي مكان بيتي اللي الظابط التاني بيطلع قوه تجيب اهلي عشان يضغطو عليا واوقف اللي بيحصل بتوصل القوات بيتنا بتلاقي الباب مفتوح بيدخلو البيت فاضي مفيهوش حد بيبلغو ظابط الخيمه اللي بينفخ))
رائيس المباحث:اي اللي حصل
الظابط:مرتب كل حاجه البيت اتساب لقيو باب البيت مفتوح
رائيس المباحث:امه معاه في الشركه جوه فين باقي العيله
الظابط:ياباشا يمكن اللي جوه متكونش امه
(السكرتيره قاعده علي كرسي سمعاهم وانا في الشركه جوه في وني سماعه صغيره خالص مش باينه من ودني اصلا واكيد فهمتني كنت قعدت علي الكرسي ومحمد قعد علي الارض وممدد رجله وايده علي بطنه زينب كانت قعدت علي كرسي الكاميرا وقلعت ال**** ولبست قناع)
انا:جاهزه يا زينب اهم حاجه عايز الشعب يحس انك مظلومه اوي عايزهم يقفو معانا
زينب:القناع هرفعو امته.!؟
انا:وقت لما تبصي في شاشه الكاميرات وتشوفي الناس مستعطفه معااكي ومع كلااامك
زينب:تمام انا جاهزه
انا:شد اللصق علي بوق الواد ده ليتكلم وهيا بتحكي
(هولمز شد اللصق علي بوق محمد وانا شيلت اللصق من علي بوق التهامي وخليته يعرفني ازاي اطلع علي الشاشه فيديو من موبايلي شاولي علي واصله وقلي وصل هنا واضغط بث وبتاع شديتله اللصق تاني خرسته جبت تيلفوني وفتحته كنت قافله خالص ووصلته بالواصله اللي التهامي قلي عليها وروحت مشغل فيديو فاتن لما كانت عامله زينب وهيا بتغرق وبتموت الفيديو مدته دقيقه و١٣ ثانيه الفيديو اتعاد مرتين وانا شايف كل اللي في الخيمه طلع يتفرج وكانه فيلم وكاميرات القنوات كلها موجهه الكاميرا علي الشاشه الكل منتبهه فجأه الفيديو قطع والشاشه جابت زينب وهيا قاعده بالعبايه السودا والقناع علي وشها)
زينب:...انا دخلت المكان ده النهارده مش عشان اسرق او اقتل ظلم او اخطف او اي حاجه من دي لا انا هنا عشان احكيلكم حكايتي اللي اتظلمت فيها واترميت ٩ سنين في مصحه للادمان ومستشفي للامراض العقليه ظلم بعد م الحكومه ممعرفتش تجبلي حقي...انا حبيت زي اي واحده في الدنيا بتحب حبيت واحد كان طمعان فيا وفي فلوسي وكنت عارفه ان اخواتي مش هيوافقو عليه لانه كان شغال عندهم انا كنت بحبه من قلبي بجد وهو كان كل هدفه انه يكبار في الشغل بس بفلوسي انا وعن طريقي انا مكنش عايزني انا اتجوزنا زي مبيقولو عرفي وقولنا هنخلف ونحط اخواتي قدام الامر الواقع ونتجوز رسمي علي سنه **** ورسوله اذاً اخواتي اكتشفو حملي فخوفت علي اللي فبطني منهم(بدأت زينب تعيط بجد مش تمثيل)خوفت علي اللي فبطني منهم دول شياطين هيقتلوني ويقتلو عيالي اللي لسه مشافوش دنيا هربت وبعد مخلفت بشويه رجعت وكانت ٩ شهور كافيه اني اكتب لعشيقي كل حاجه كانو كافيين انو يضحك عليا وقال اي بيحبني قال اي بيحمي حقي من اخواتي وانا كنت زي العبيطه وقتها موهومه بكلامه وبحبه المزيف رجعت بس اخواتي مش مرتاحين عايزين يعرفو مين عشيقي مين اللي عمل كده انا خايفه ليقتلو حبيبي لو عرفو وخلاص كنت هقولهم انا عشان نتجوز وده كان اتفاقي انا ومروان ايوه حبيبي كان اسمه مروان ولاكن كل حاجه وضحت مروان عشيقي ابو عيالي بيتفق معاهم انهم يقتلو العيال ويقتلوني عشان قال اي العاار عاار اي ده انتو كفااار كنت خلفت توئم بنت وولد مسكو البنت خنقوووهااا وقتلوها وانا واحده بمساعده ابوها اللي هما ميعرفهوش هربت انا وابني هربت منا واحده ست لوحدي ودول الشيطان يقوم من علي الكرسي ويقعدهم مكانو رجعت بعد فتره دمي مش عايز يبرد انا ليا بنت ماتت وواحد خاين فوسطهم رجعت ومعايا سكينه رشقتها فصدر اخويا الكبير ولاكن فضل عايش رموني وقتها بنفوذهم في مصحه للادمان وقالو كانت شاربه مهما حقنوني مخدر كتير اوي كنت بتحقن من ايد ابو عيالي وااااه عليك يا زمن لما تخلي الكللابب اسياد فتره في المصحه وولعت واترميت في مستشفي المجانين لحد معدي ٩ سنين وانا ابني بره معرفش راح فين بعد ٩ سنين جاتلي اول زياره كانت من سالم ايوه سالم اللي كان بيكلمكو من شويه وهربني لان انا مش مجنونه اصلا هربت معاه ورجعلي ابني من جوزي اللي شكله صعب عليه فخدو يربيه والنهارده انا هنا عشان اخد حق بنتي(بتقلع القناااع)انا زينب حسين التهامي اللي قالو عليها ماتت اخت سليم التهامي القاتل واخت تهامي التهامي اللي انا في شركته عملو فيديو اللي انتو شفتوه من شويه وجابو واحده وخلوها بتغرق وقالو اختنا ماتت غرقانه واختهم دلوقت قدامكم لو العدل موجود المفروض الامن اللي تحت ده يبقا جاي عشان ياخدو يعدمو
(في اللحظه دي كان الكل بيسمع والامن بيسمع ورائيس المباحث في صمت والشعب اللي واقف في لحظه صمت وفي لحضه من الثانيه صوت شخص من الشعب اللي واقف ده كلو ينطق)
الشخص بزعيق:حق زينب راجع
(وهنا واحده واحده بقا الشعب يهتف بجمله واحده وهيا رجوع حق زينب وخدنا الناس علي حجرنا ولاكن في كل فرحه خزووق والخطه تنجح من ناحيه والناحيه الاخري تغرق)
"بعد مشاف زينب علي التلفزيون واتاكد انها اللي في الصور الشك حضر ولو بنسبه واحد في الميه ان القضيه دي زينب اللي ورا كل كده وهنا جاب عقد البيت بتاع الجريمه وخاد صوره ل زينب وصوره لسالم بعد مسمع زينب بتتكلم وبتقول ان هوه اللي هربها وهو اللي مخطط لكل حاجه خاد صورهم وقرر انه يشوف صاحب البيت السابق ويسألو مين اللي اشتري منك البيت ده.!؟"
(زينب خلصت لقائها والشعب يهتف والظابط يمسك الميكرفون ويتكلم وتقوم زينب من علي كرسي الكاميرا واخش اقعد انا بوشي اللي مليان ددمم علي الكرسي واخطف الانظار)
الظابط:الصووووت(بيزعق)مش عايز اسمع نفس اخرتها اي يبني يلي جوه انته عايز اي.!؟
انا:ولا حاجه كنا عايزينكو بس تسمعونا ولو لمره
الظابط:طب انزل وهنتعاون وهنطلعك منها وكان شئ لم يكن.!؟
انا:مش طالع وانته لو تعرف تدخل كنت دخلت
الظابط:لو دخلت بقوتي هتطلعو جثث
(انا بمسك الريموت وبدوس علي الزرار رقم ٢ وده كانت القنبله اللي عند الباب لان رقم واحد في صندوق الزباله القنبله انفجرت وكركبت مدخل الشركه في قلب بعضو قفلت الباب في لحظه الانفجار الظابط وكل اللي واقف اتخض اوي حتي اللي معايا في الاوضه خافو للشركه تنهار بينا)
انا:جرب ووريني اخرك.؟"بقفل الكاميرا وبوجهه المسدس لدماغ التهامي"
انا:قدامك خمس دقايق يكون متحول علي حساب مستر ايمانويل في فرنسا400مليون دولار
التهامي:المبلغ ده مش معايا.!؟
انا:بقلك مفيش وقت"بديلو طلقه في فخده"
التهامي:اااااااه عايز اللاب توب
انا:كسمك مش فارقه"بجيب اللاب بتاعي من الشنطه"افتح حسابك هنااا
التهامي بيبصلي:بس هعيش بعدها
انا:هتعيش يخول بس اخلص
"بفكلو الكلبس وخاد وقت شويه لحد مفتح الحساب لان الحجات دي بتبقا متامنه وبتاع بعدت عنو عشان اديلو الامان ويكتب بسورداته وشفراته بارتياحيه اكتر لحد مسمعت صوت اللاب لما الحساب اتفتح روحت جمبه لقيته فعلا بيحول المبلغ فتحت تيلفوني ورنيت علي ايمانويل"
انا:المبلغ وصل
ايمانويل:انته شيطان احا اي اللي انته عامله في العالم ده
انا:دي الفقره الاولي لسه التانيه
ايمانويل:انته مش قولت 100مليون دول400
انا:الحساب يجمعنا يا مستر سلااااام
"باخد اللاب توب من التهامي وبحطه في الشنطه بعد مقفل حسابه وبشدلو اللصق تاني وبكلبس بيتربط من ايدو وبروح اقعد فوش محمد علي الارض وموجهه المسدس عليه وبسحب اللصق من علي بوقه"
انا:اختار مووتك يا محمد واهلك في رقبتي
محمد بوجع:يا سالم طيش شباب متستاهلش كل ده
انا:حظك وحش وقعت معايا انا...كنت داخل الشركه بسكينه لي.!؟
محمد بيبص للتهامي:عشان اقتله.!؟
انا:ثواني تقتل التهامي طب لي.!؟
محمد:قتل اخويا وهو صغير.!
انا لهولمز:شيل اللصق من علي بوق التهامي
"هولمز بيقرب من التهامي وبيشيل اللصق"
التهامي:اخوك مين بس انا مقتلتش حد قبل كده
محمد بيتوجع:اخويا اللي اخدته رهينه عشان ابويا مكنش معاه فلوس يسد القرض يظالم
التهامي:انته اسمك اي يبني.!؟
محمد:اسمي محمد الشريف اي نسيت ابويا لما خدت ابنه منه وهو عنده ٤ سنين وقتلته ولا رميته ولا عايش ولا ميت انا لو واقف علي رجلي مكنتش رحمتك
انا بتوتر:اخخ اخووك ده يمحمد كان اسمه اي قالولك كان اسمه اي
محمد:كان اسمه سالم ودلوقت امآنه في رقبتك انته قولت اهلي فرقبتك عشان خاطر اهلي يا سالم اعرف منه اخويا فين عايش ولا ميت(بيتوجع)فرح اهلي يا سالم خلي الفرحه تدق بابنا
انا مدمع:أنا اخوك سالم يا محمد أنا اخوك اللي الكلب ده خدو وهو صغير ورماه في الشارع(بعيط)انا اخوك اللي عيشت طول عمري محروم منكو(بعيط جامد)كنت هقتلك يا اخويا كنت هقتلك..يااااارب لي كده يااارب لي يموووووت علي ايدي يارب
محمد مدمع:طلعني من هنا يا سالم مش عايز اموت عايزين نفضل مع بعض يا سااالم انا مصدقت لقيتك
انا بدموعي بمسكو من دماغو:هنطلع هنطلع يمحمد بس اخد حقنا يا محمد اخد حقي من اللي حرمني منكو(بتشحتف وبشن جاااامد)اطفي نااااري القايده يا اخوياااا
(بقوم اقف بسرعه وبكلم ايمانويل بسرعه وبمسح دموعي الحمرا من الدم وبطني من التحرك بتنذف جااامد)
انا: ١٠ دقايق وتهبط
ايمانويل:ده لسه ساعتين
انا بزعيق:قولت ١٠ دقايق وتهبط متعور فبطني وبموووووت
ايمانويل:حاضر يا سالم حاضر
(بجري اقعد قدام الكاميرا وبفتح بث للشاشه علطول وانا مدمع وخايف الا محمد يروح مني ومش عارف اجمع اعصااابي)
انا في الشاشه:انا مش هحكي وهرغي زي زينب لا انا هقول كلمتين تلاته بالكتير الراجل صاحب الشركه دي ابويا كان مستلف منه فلوس قرض....
"تماره وجميله والشريف قدام التلفزيون بيسمعوني وانا بتكلم وقلقانين علي محمد مهمش عارفين هو جوه ولا بره"
انا في التلفزيون:كان مستلف فلوس من الراجل ده وفي يوم راح يسدد قرض مكنش معاه فلوس ف الراجل ده خدني رهينه من ابويا ورمااني في شوارع الغردقه(الشريف قلبو بيدق جامد ووفاء مركزه اوي)لقتني عيله جميله عيله محترمه امي ست الكل وتاج راسي جميله اسمها جميله شالتني من الشارع ودخلتي بيتها عشان اقابل ابويا بالتبني عرفات راجل رباني وطلع من تحت ايده راجل موقفكو علي اعصابكو دلوقتي وبنتهم مريم اغلي حاجه في دنيتي لو طلبت عيني بتاخدها كبرت وعقلت واسم التهامي محفور في راسي عملت المستحيل عشان اوصل هنا واخد بحقي وبحق ابويا قدام العالم كلو انا اسمي في البطاقه (سالم عرفاات.............) بس انا عايز اقولك ان اخوكي عايش يا تماره عرفي بابا وماما اللي هما شايفني دلوقت قوليلهم اخويا سالم طلع عايش وراجع بعد ١٩ سنه يترمي فحضننا تاني(مش عايز اقول اسم الشريف او انا محمد اخويا عشان الحكومه متروحلهمش)في اللحظه دي الشريف الدمعه نزلت من عينه ونزل ساجد علي الارض ووفاء امي بقت تعيط جاااامد وتماره بتحضنها اوووي وانا في الشاشه ساكت وبعيط ولسه مش مصدق اني كنت هقول اخوويااا.
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت كنزيــــــــــــــى)
كنزي مدمعه:عرف اهله يا ماما عرف اهله بس هيطلع ازااي
ام كنزي:يا منت كريم يارب رجعو لاهلو مجبور الخاطر ومنصور يارب كمل فرحتو يا كريم
شاكر:وشو غرقاان ددمم في حد ماات جوه حد مصاااب
كنزي بتعيط:هيطلع ازاي يارب رجعهوووولي عايش يارب
'"مــــــــــــريــــــــــــم"'
"مريم قاعده هيا وجميله وعرفات في السفينه بتاعه ايمانويل اللي بدئت تتحرك في البحر ومشغله البث علي لاب توب وبتسمعني وتعيط وجميله دموعها مغرقاها"
عرفات:اللهم لك الحمد رجعهولنا سالم وبخير ي****
مريم:سالم عرف اهلو يا ماما **** نصرو
جميله:قلبي معاك يبني بدعيلك طول عمري يارب نجيه وعديها علي خير وفرحو واكتب عليه الفرحه يارب
﴿﴿المشهد لهجته فلاحي﴾﴾
"كان عرف صاحب البيت الاولاني وراحله بيته(القضيه من كبرها اللي ماشي يسأل ويستفسر وكيل النيابه نفسه لانه شايف خلل في القضيه)كان صاحب البيت اسمه الحاج عمران"
وكيل النيابه:يعني يا حاج عمران اللي اشتري منك البيت خاد الورق مضااه الاول وبعدين جابو
عمران:حصل يا بيه وجولتله ميصحش كده لازم ابجا موجود بس هو اصر علي كده وعدملمؤخذه يعني يبيه رضاني بجرشين مع اني مش محاج ايتها حاجه بس وافجت وجولت مفيش مشكله
وكيل النيابه:طب انته فاكر اللي اشتري منك البيت ياعم عمران.!؟
عمران:فاكره يا بيه
"طلع صورتي ورهااله"
عمران:هو ده يا بيه اللي اشتري مني البيت
"قاعد قدام الكاميرا رائيس الظابط بيكلمني"
الظابط:المحافظ بنفسه بيقول حقك هيجي بس سلم نفسك وخلي كل حاجه بالقانون
انا:قولو القانون ده لمؤخذه تلفو وتحطو في..ولا بلاش..كلمتين بس للناس اللي واقفه دي انا زيي زيكم بس الفرق اني محبتش افضل مظلوم احنا ف ايدنا نغير النظام انته مجبور.!؟لا مش مجبور لما رائيسك يطلع يقولك مثلا الغالي متشتريهوش حضرتك امال هنعيش ازاي.!؟هاا.!؟هنعيش ازاي رائيس جديد رائيس قديم لازم ولابد المدنيين ميتحاكموش عسكري حراام احنا بنتصفي..احنا تعبنا من المر اللي بنشربه..يعني الواحد بيشفق جامد علي الناس اللي مستنيه من نظام بيحترف الخيانه والقتل والتعذيب والظلم والتزوير والسرقه انهم ينظموا انتخابات ليها علاقة بالنزاهه..انتم في غفله..انتهم واهمون..التجار بيعلو علي بعض في الاسعار ف لازم التهامي عشان فلوسه يدوس علينا ويقتل ويخدع ويسرق ويعمل ويخلي كل ده بسبب النظام النظااااااااااام فااااااااااااشل
"قفلت الكاميره وقمت شادد سلك قاطعو كده الكاميره فصلت خالص عايزه تصليح وربط التهامي بالسلك في الكرسي وعلي صدره ال2قنبلتين اللي فضلين"
زينب:هنطلع
انا:ايوه المفتاح اهو افتح يا هولمز باب الفتحه(هولمز فتح باب فاتحه السقف براحه وكانت الشركه من فوق السكه معمول ب سور حوالي ارتفاعه ٧٠ سم اطلعي يا زينب ونامي علي الارض اوعي تباني طلعت زينب علي السطح مكمبره في الارض وهولمز طلع وراها نفس الكلام وبدأت اوقف محمد ورفعته لهولمز علي السلم اللي مكنش كبير وهولمز رفعو ونايم علي الارض زيهم خدت شنطتي والريموت والدنيا ولبست التهامي قناع من بتوعنا عشان ميقفش ب الكرسي ويحاول يفتح الباب وقعدته في نص الاوضه بالكرسي كنا تحت السور اللي الناس والامن وقفين تحته فضلنا نسحف لحد مروحنا الجمب التاني ثواني بالظبط وسمعت صوت الهيلكوبتر بيحلق فوقنا وقام هابط علي السطح وكان فيها ايمانويل والسواق مقنعين طبعا الدنيا اتلغبطت تحت والهجوم حصل علي الشركه وطلبو مروحيه بس خلاص فات الاوان كنا ركبنا كلنا وقبل ميحلق في الجو)
انا:استعنا علي الشقا ب****"ضغط علي الزرار رقم واحد صندوق الزباله اللي كان جمب الامن انفجر خلي المسلحين اللي واقفين يسقطونا وطو في الارض وجريو من الخضه حلقنا في الجو في عز انفجار القنبله وقمت ضاغط علي كل الزراير ورا بعضها بقيت طاير وشايف الشركه بتنفجر وبتيجي ارض زمان التهامي اتفرتك والناس اللي واقفه المعظم بيسقفلنا"
ايمانويل:حمد**** علي السلامه يا بطل
انا:السفينه فيها دكتور.!؟
ايمانويل:موجود هولمز اهو
انا:بالحق انته دكتور وبنشيل اعضاء وبتاع
هولمز:مش معايا ادواتي يبطل
انا:طب بسرعه بس
تماره بتسقف:طلع يا ماما هييييي
الشريف:الحمد**** دماغه مش ساهله
وفاء:طب هما هيروحو فين
الشريف:انا هكلمه
تماره:استنا بس يابابا هو دلوقت مشغول واكيد قافل تيلفونه عشان الجي بي اس
وفاء:طب والعمل اي
تماره:هيرن لوحده دلوقت بس لما يوصل للامان اكيد
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
"كنا في الهيلكوبتر وشايف تحت مننا السفينه ومن فوق منها في حرف الHكبير ده مكان الهبوط في سفن كتير بطيرات ده لو مستغرب يعني هبطنا علي سطح السفينه وكان في دكاتره مستنيه ده بامر من ايمانويل دكاتره يابا ده انته هابط علي سطح سفينه تجاره اعضاء وكانو اهلي واقفين انا بحب العيله دي اوي يجدعان مش مصدق اني مش هشوفهم في قصصي تاني المهم مريم جريت عليا حضنتني اووووووي ومعاها جميله حضنتهم اوي وانا بطني مجروحه طلعت من حضنهم ومشيت في اتجاه عرفات اللي فتحلي درعاته دخلت في حضنه هو ده الامان يجدعان مفيش امان اكتر من انك تكون في حضن اللي بتحبهم وزينب جريت حضنت ابنها آدم اللي كان علي السفينه وبعدين وقفنا ببص لزينب واضحك"
انا بضحك واصوت:عملنااااااهااااااااا
زينب بتضحك:هععععععع عملناهااااا
"زينب بتيجي تترمي فحضني وده حضن شكر اوي اوي يعني دخلت خيطت الجرح ومحمد شالو الرصاصه كان غي غرفه مجهزه وطبعا غرف كتير مش واحده ومحمد فاق وانا قاعد انا وهو ملفوفين شاش"
انا بابتسامه:علي فين يا مستر
ايمانويل:ده انته اللي مستر علي باريس يا مستر
انا:مريم ماما بابا قفلتو تيلفوناتكو زي مقولت ولا اي
مريم:مفتوحه بس رمينا الخطوط
انا:احسن انا عايز تيلفون اعمل مكالمه يا هولمز بقا الا رميت تيلفوني باللي فيه مقفول
"هولمز بيديني تيلفونه كنت لابس بنطلون بقوم وبفك زراير البنطلون"
جميله:بتعمل اي يا قلبل الادب انته
زينب بتضحك:الواد هيستفرط بينااااااا
"نزلت البنطلون لحد الركبه مش عارف كان بنطلون مين اصلا خدته من علي السفينه ورفعت رجل البوكسر الشمال لفوق كان مكتوب علي رجلي رقمين تيلفون رقم كاتب عليه كنزي والتاني كاتب عليه تماره نقلت رقم كنزي الاول اطمنها عليا وقمت رانن"
كنزي:الو
انا:ايوه يا حبيبتي انا سالم
كنزي بسرعه:انته فين طمني عليك اي اللي حصل
انا:اللي حصل ان انا دلوقت علي سفينه كبيره اوي ورايح باريس
كنزي:يعني انته كويس يا حبيبي بجد
انا:كويس خالص وهرتب كل حاجات الفرح لحد متجيلي بقا
ام كنزي:ايوه ياسالم طمني عليك يا حبيبي
انا:انا بخير يا ست الكل كنت هطلب منك طلب صغير لو ينفع..انا كده مليش قعاد في مصر وهداري نفسي في فرنسا وبتاع كنت هخلصلكو الورق انتي وكنزي وشاكر وتيجو فرنسا نغير حياتنا ونبدأ من جديد
ام كنزي:بس ده بيت ابو كنزي يبني ومينفعش نسيبوه
انا:يا ام كنزي افهميني انا مش بقول سيبوه للابد لا هتروحو وتيجو عادي انا بقول فتره بس واكتب كتابي علي كنزي ده بحد متقدم طبعا وبتاع
ام كنزي:طب كلم شاكر اهو واساله كده
شاكر:اي اللي عملته ده يلا انته كنت هتضيع نفسك
انا:كنت بصفي الحساب واللي عمل معاك كده بيتحاسب دلوقت
شاكر:مين اللي عمل كده
انا:اللي عمل كده امجد بس كان مبينه وبيني حساب والكفه تقلها بضربكم ده..المهم زي مقولت للحجه ياخي هنظبط الدنيا وتعالو فرنسا ونبدا من جديد كلنا يا شاكر خلينا نعيش بقا ياجدع
شاكر:يعم انا بعد اللي شوفته منك انا معاك لو علي موتي
انا:اخويا يجدعاان ده هكلمك تاني"قفلت معاه"
زينب:انته بتعزم الناس علي فرنسا
محمد:وزير السياحه في فرنسا لو شافك هيكرمك يبني
انا:هشششش انتو عارفين حاجه انتو اسكتو
ايمانويل:لا شايل الارقام فين يجدعااااان عامل حساب كل حاجه الواد مش طبيعي
انا:اي ياعم ده عشان لو حطيته ع اللاب ممكن لو انكسر بس الحجات تضيع فاهم
"بسجل رقم تماره وبرن علي الرقم وبسيب القعده وبروح اقعد في مكان لوحدي"
تماره:الو
انا:السلام عليكم
تماره:ايوه مين معايا.!؟
انا بابتسامه:الاستاذ
تماره:سالم انته بخير.(بتزعق)سالم ياماما يا بابا
انا:اهدي يابت مالك
تماره:انته بخير طيب طمني عليك
انا:انا زي الفل يا حبيبتي
الشريف:ازيك يا سالم
انا مدمع:ازيك يابابا
الشريف بيعيط:طمني عليك يا حبيبي انته كويس
انا:انا زي الفل يابابا وبعدين يعني انته مخلف راجل برده(صوت شن وعياط جمبه)انته فاتح مكبر الصوت ولا اي.!؟
وفاء بتعيط:طمني عليك يا حبيبي انته فين ولا هتعمل اي
انا:انا دلوقت علي سفينه ومعايا محمد اخويا والعيله اللي ربتني وهنروح فرنسا وهخلصلكو ورق بقا عشان تيجو انا لو كنت اعرف ان انا ابنكو من بدري كنا مشينا مع بعض بس انا معرفتش الا ساعه مكنت بتكلم
الشريف:طب محمد كويس يا سالم انتو كويسين يعني
انا:و**** زي الفل يابابا
"فضلت اتكلم معاهم شويه ووصلنا فرنسا وايمانويل اخد100مليون دولار وانا اخدت300مليون دولار وبقيت مليونير خلاص وهاكل الكشري في طبق وبتاع وخدنا شقق مش فيلا لا في عماره كبيره شكلها من بره فشخ كانت تبع عماير وفيلل ايمانويل خدنا ٣ شقق في دور واحد واحده لجميله وواحده لكنزي وواحده للشريف ورعد مرور اسبوعين كانت الطياره نزلت ارض فرنسا علي خير وكان في الطياره كنزي وامها وشاكر ومعاهم الشريف وتماره ووفاء قابلتهم بالاحضان والدموع والفرح والزعل دموع نازله بتغسل الذكرايات الزباله وخدت علي اهلي بسرعه اوي وحكينا اللي حصل جوه الشركه كلو وانا كنت مستعجل بصراحه اوي فبعد شهر علطول كان فرحي انا وكنزي حبيبه قلبي سكر محلي محطوط عليه كريمه
"الفــــــــــــرح"
"المعازيم مكنتش كتير منعرفش كتير في فرنسا اصلا بس معازيم ايمانويل كانت كتير وبتاع.في الكوشه قاعد جمب كنزي"
انا:اخيرا يبنت قلبي بقيتي ليا
كنزي:انا مبسوطه اوي اوي بجد
انا:الليله لما ابوسك مش هتق لي مش بحب كده لان الليله ليلتي يبت
كنزي:انته قمر كده لي يلا انته
انا:فينك من اول السلسله يبنتي انا حبيتك اوووووووي
"جه وقت التصوير وعيله الشريف عيله عرفات وعيله كنزي كلو وقف ورايا انا وكنزي والمصور قام واقف وواخد صوره لينا كلنا ومفيش حد فينا مبيضحكش"

((قبل اسبووعين من الفرح في مصر في القسم خصيصا))
"سليم خارج من القسم بعد م كل التهم اثبتت انه بريئ طالع من باب القسم بيبص بيلاقي مدحت مستنيه بيروح في اتجاهه"
مدحت:حمد**** علي السلامه ياباشا
سليم:هو فين.!؟
مدحت:خاد اهله وراح فرنسا وعايش تحت جناح ايمانويل
سليم:يبقا نكسر جناح ايمانويل
﴿﴿﴿المشهد ده عشان لو حبينا نعمل سلسله تانيه وده انا معتقدهوش بصراحه ولو متعملش سلسله تانيه نعتبر ان سليم حاول مع سالم وايمانويل فمعرفش فقرر يعيش مسالم﴾﴾﴾
♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء العــــــــــــاشــــــــــــر♪

*الف الف شكر لكل واحد كتب كلمه فحقي وكان داعم للقصه سواء بالسلب او بالايجاب.
*اتمني تكون القصه كانت عند حسن ضنكم.
*كما اتمني تكون كانت خفيفه عليكم وحرفيا يعني القصه انا تعبت فيها مش من ناحيه الكتابه لا التفكير القصه اكشنها مش كتير ضربها مش كتير والحو ده بس كلها تفكير وانا كنت بزهق ساعات وانا بفكر بفكره بجد تليق بيكم وبحاول مكررش يعني
بشكركم فرد فرد و*** يعني كل قصه ليها عيلتها احنا كنا علي مدار ال١٠ اجزاء عيله واحده شكرا ليكم
﴿اخوكم البسيط:البروفيسور﴾
نهاية جميلة جداً مش متوقعة بالطريقه دي بس عندي ملاحظه صغيره عن سليم عشان المفروض سليم يتسجن بتهمة المخدرات والسلاح اللي هو اعترف بيهم قدام النيابة بغض النظر عن تهمة قتل مروان وأمجد
بجد شكراً على القصة الرائعه وفانتظار ابداعاتك الجديده تحياتي

نهاية جميلة جداً مش متوقعة بالطريقه دي بس عندي ملاحظه صغيره عن سليم عشان المفروض سليم يتسجن بتهمة المخدرات والسلاح اللي هو اعترف بيهم قدام النيابة بغض النظر عن تهمة قتل مروان وأمجد
اهو ده عيب الاستعجال و**** ياعم قولت انزل الجزء بكره مركزتش بجد انا كان ف نيتي انه هيهرب مش هيخرج اصلا وانا كتبته خرج من السجن المشكله ان الكومنت مينفعش يتعدل ف حصل خير بقا واسف بجد و**** يا شباب اعتبروه زي منا كان ف نيتي هربان😂🙂🙂🙂

• عجبني
التفاعلات: الحالم
لا فكك يتعمل سلسله تانيه طبعا
الحته الاخيره دي يتعمل عليها سلسله كبيره
ومستني اشوف سالم بعد ما بقى مليونير ونظام شغله
لو تعرف أو تقدر تعمل سلسله تانيه اعملها
يعم **** يسهل سيبها ع **** بقا😂😂😂

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مش قولتلك داخل تفرقع قال كيكة قال😂😂😂
السلسلة الثانية وله القصة الجديده امتى بقا🫣🥹😂😂😂
ولعتها ف بعضها😂😂جديد اي بقا عايز افرمت دماغي للي جااي😂

ولعتها ف بعضها😂😂جديد اي بقا عايز افرمت دماغي للي جااي😂
قصدك فرقعتها فى بعضها😂😂
تفرمت مين يابا، هعمل نفسى مش واخد بالى ان المفروض فى سلسله تانية بس فيه ارض العجائب تناديك😂😂😂

القصة جامدة جدا يا صاحبي
صحيح انا معلقتش عليها قبل كدا علشان طبعاً العلوقية ↗️↗️
المهم يعني القصة عجبتني علشان فكرتها جديدة و متعوب عليها مش زي باقي القصص البوم طخ
مستنظرين جديدك يا غالي سواء كان سلسلة تانية أو سلسلة تانية أو قصة جديدة مثلاً .. و ممكن بردو تعمل سلسلة تانية علي فكرة بس براحتك يعني 😂😂
بالتوفيق 🌼

كلمت الاداره وعدلت المشهد الاخير اهو شكرا ياعم😂😂😂

• عجبني
التفاعلات: الحالم
قصدك فرقعتها فى بعضها😂😂
تفرمت مين يابا، هعمل نفسى مش واخد بالى ان المفروض فى سلسله تانية بس فيه ارض العجائب تناديك😂😂😂
يبني مبقاش في الفكار لازم فتره تجمع شويه افكار تبني بيهم حاجه نضيفه زي دي كده وبعدين ارض عجائب اي بس دلوقت يجدعان الواحد قصصه متنطوره في كل حته😂😂

يبني مبقاش في الفكار لازم فتره تجمع شويه افكار تبني بيهم حاجه نضيفه زي دي كده وبعدين ارض عجائب اي بس دلوقت يجدعان الواحد قصصه متنطوره في كل حته😂😂
حققك طبعاً بس متتأخرش علينا

القصة جامدة جدا يا صاحبي
صحيح انا معلقتش عليها قبل كدا علشان طبعاً العلوقية ↗️↗️
المهم يعني القصة عجبتني علشان فكرتها جديدة و متعوب عليها مش زي باقي القصص البوم طخ
مستنظرين جديدك يا غالي سواء كان سلسلة تانية أو سلسلة تانية أو قصة جديدة مثلاً .. و ممكن بردو تعمل سلسلة تانية علي فكرة بس براحتك يعني 😂😂
بالتوفيق 🌼
حبيبي يسطا بجد +انا من النوع اللي مبحبش اعمل سلاسل والدليل معملتش سلسله تانيه لقصه وكملتها بحس ان خلاص دي سلسله خدت حقها اتخدمت في الكتابه طلعت فيها كل اللي اقدر اطلعه في قصه شبه دي خلاص نشوف فكره تانيه ونغير افكار وابطال وكده لاكن السلسله الاوله لو هملت بعدها ٩ سلاسل والقصه بقت من ١٠ سلاسل لو قريت السلسله الاولي من ال١٠ اكنك قريت العشره لان اي كاتب بيكتب السلسله الاولي ومبيبقاش عامل حساب انه هيكمل فيها بعد كده الا ناس قليله جدا وانا مش منهم الصراحه ف احنا نبدأ علي نضافه حكايه جديده ولو جمعت افكار تليق اننا نعملها سلسله وتبقي الافكار مختلفه عن افكار السلسله دي بوعدك هعملها انا مش معترض علي الفكره انا معترض علي التكرار بس مش اكتر وشكرا علي الكومنت

• عجبني
التفاعلات: DOCTOR AMR
هو فين المشهد ده
المفروض اني كنت كاتب ان سليم خرج من السجن وده مينفعش لانه في التحقيق قال انه تاجر سلاح ومخدرات بعيد عن قتل مروان وامجد ف انا ف نيتي كان يهرب من السجن لانه مينفعش يطلع ف انا كنت كاتب خرج من السجن مش هرب من السجن فهمتني مش هياخد بالو الا قليل يعني

تم أضافة الجزء العاشر والأخير مع تمنياتنا بمزيد من الأبداع

احسن ناس يارجولة تنور بلدك ❤️
يعم علي راسي وبعدين احنا مبينا ١٠ دقايق موصلات يعني البلد واحده😂💗💗💗

• عجبني
التفاعلات: BASM17 اسطورة القصص
المفروض اني كنت كاتب ان سليم خرج من السجن وده مينفعش لانه في التحقيق قال انه تاجر سلاح ومخدرات بعيد عن قتل مروان وامجد ف انا ف نيتي كان يهرب من السجن لانه مينفعش يطلع ف انا كنت كاتب خرج من السجن مش هرب من السجن فهمتني مش هياخد بالو الا قليل يعني
اه شوفتها بس حقيقى مختدش بالى 😂😂🤡

اخرك لغاية 22/6 اكون خلصت امتحانات 😂😂
انته بتظبط علي نفسك وبالنسبه للي هيكتب الي هيخلص ٢٥/٦ده اي ياعم الظلم ده😂

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%