NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

  • عجبني
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
ياعم فينك طولت الغيبه يا راجل
عارف و**** وحقكم عليا كلكم بس و**** ملاقي وقت فاضي اكتب فيه الايام دي فمعلش استحملوني شويه
 
هتخلص امتحاناتك امتي
 
اية يابروف سير مش ناوى تنزل باقى الأجزاء ولا اية
 
اية يابروف سير مش ناوى تنزل باقى الأجزاء ولا اية
بكتب فيه ناو لو خلصتوا هنزلو كمان شويه ياخويا و**** اول ما لقيت وقت فاضي بريك بين المذاكره كتبت علطول 😂😂😂
 
بكتب فيه ناو لو خلصتوا هنزلو كمان شويه ياخويا و**** اول ما لقيت وقت فاضي بريك بين المذاكره كتبت علطول 😂😂😂
لسة بدري ولا اى يا ريس انا قاعد مستنيك 😂
 
  • بيضحكني
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
تم أضافة الجزء الرابع لسهولة الدمج تضع الجزء التالي في تعليق جديد
 
  • عجبني
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
هوا الجزء وحش ولا اي يا شباب؟؟
 
➤السابقة


ازيكم يا اخواتي وعيد سعيد عليكم وكل سنه وانتو طيبيين
نبدأ بقا السلسله الجديده من البروفيسور 😈

السلسله التانيه

الجزء الأول.......................
بعد خمس سنين واقف وورايا الفرسان الخمسه على جبل من سلسله جبال سييرا دي غواداراما في مدريد أسبانيا ومعايا منظار وببص منو على المدينه أو على مبنى تبع العائله الحاكمه بالتحديد كان اتجدد والافتتاح بتاعو بكره وقولت نفذ..
بعد ثواني انفجار اخد المبنى كلو وبقا كوم تراب
وانا ولعت سجاره وقعدت على كرسي كان ورايا وبعد خمس دقايق اخدت التليفون وطلبت ملك أسبانيا ( الحوار الجاي بالاسباني بس هخليه عربيه فصحى مش عاميه وكل الحوارات ال المفروض تكون بالاجنبي هخليها كدا)
الملك متوتر : البروفيسور!
انا : اجل ايها الملك
الملك بخوف : هل انت من فعلت هذا بالمبنى؟
انا : بالتأكيد وسوف افعل اكثر من هذا لا تقلق سوف ابهرك
الملك : لا لا ارجوك لا اريد ان تبدأ حرب بيني وبينك سوف اخرج رجالك وانا اعتذر عن ما فعلت
انا : هههههه هل تظن ان رجالي في قبضتك انتا غبي جدا هل تظن ان رجالي ما زالو في قبضتك حسنا أريدك أن تنظر من النافذه الي الشارع
الملك بص من شباك مكتبوا وشاف رجالتي واقفين قدام الحرس بتوع المبنى ال هوا فيه والحرس مثبتينهم بالسلاح
انا : أرأيت انهم أمامك ورجالك الاغبياء يرفعون عليهم السلاح هل تريديني ان اعطيهم الأمر لقتلك انت وكل من في المبنى الان؟
الملك بخوف : ارجوك لا تفعل ذلك وانا مستعد لأي شئ لقد كانت لحظه غباء مني اني فعلت ذلك
انا : اعلم من قال لك تفعل ذلك وسوف احاسبه وقته سوف يأتي ولكن انتا الغبي الذي وافقت على ما قال لقد أعطيت لك رجالي لك تحميك وانت تحبسهم وتعذبهم لكي يعترفوا لك بمكاني انت غبي الا تعلم انهم يموتوا ولا يتكلموا
الملك : لقد فهمت ولكن اعزرني لقد خوفت منظمتك من أكبر منظمات الاغتيالات فالعالم الان ورجالك من حولي لقد خوفت ان يعطيك احد مال اكثر من الذي اعطيه لك فتقتلني
انا : ههههههه غبي الا تعلم اني لا اخون أحدا وانك بمأمن مني إذا كان رجالي حولك وايضا بمأمن من اي حد فالعالم
الملك : لقد فهمت ولن افعل ذلك مره اخرى ولكن ارجوك اجعل رجالك يبقوا في حمايتي
انا : حسنا ولكن سوف تدفع الضعف وهذه الغلطه الأولى والاخيره لا اسامح مرتان هل تفهم
الملك : اجل افهم
انا : حسنا ان رجالي الموجودين معك ٥٠ أليس كذلك
الملك : اجل
انا : حسنا سوف تدفع تعويض عن تعذيبهم ٥٠ مليار يورو
الملك اندهش : ماذا هذا كثير جدا كيف اجلب هذا المال
انا : ههههه هذا لا شئ مقابل تعذيبك لرجالي وايضا انا اعلم ان عائلتك اغنياء جدا جدا من المال الذي تسرقوه من البلد أليس كذلك هل تريدني ان إريك كم معك من مال ولكن ليس انت وحدك بل العالم اجمع سوف يعلم وطريقه جلب هذا المال أيضا
الملك بتوتر : لا لا سوف ادفع ولكن هل سوف نعود أصدقاء
انا : انتا ما ذلت صديقي ولكن إذا غلطت مره اخرى لن تكون موجود في هذا العالم لتكون صديق احد سوف انتظر ال ٦٠ مليار في خلال هذا اليوم الي اللقاء
الملك : انتظر ألم يكونو
قفلت فوشوا
يلا بينا يا رجاله نزلنا وركبنا العربيات وشغلت أغنيه عايم فبحر الغدر لغايه ما وصلنا مقر البروفيسور في برشلونه
في مكان آخر مقر المخابرات الامريكيه موجود الرئيس مع قاده المخابرات
الرئيس : حسنا ما المعلومات التي لديكم عن البروفيسور ورجاله
واحد ١ بحرج : لا شئ سيدي البروفيسور لا أحد يعلم جنسيته او شكله ورجاله لا أحد يعلم جنسيتهم ولكن علمنا ان رجال الحراسات الموجودين مع اغلب الرئساء والشخصيات الهامه في العالم ليسوا هم رجال الاغتيالات هؤلاء رجال وهؤلاء رجال
الرئيس : هذا فقط انتم لكم سنتان تبحثان ورائه اكبر جهاز مخابرات فالعالم لا يستطيع أن يصل اليه ما هذا الهراء
شخص ٢ : سيدي الرئيس انهو مثل الشبح ورجاله مدربون على أعلى مستوى من الكفاءه لم يتم الإمساك بهم في اي عمليه وايضا رجال الحراسات لم يستطيع اي احد اختراقهم حتى الشخصيات التي يحمونها لا يستطيعوا اختراقهم واي شخص يفعل معهم شئ البروفيسور يقتله او ينتقم منه وعلى ما اعتقد التفجير الذي حصل في اسبانيا سببه ان الملك قد اعتقل رجاله
الرئيس : اجل هذا هوا السبب لقد تواصلت معه وعلمت هذا الموضوع ولكن الذي يقوي هذا الشخص هيا روسيا وبوتين اللعين صديقه الذي لا يريد أن يقف أمامه ابدا وايضا رجال البروفيسور تحمي بوتين
شخص ١: اجل سياده الرئيس هذا ما يحصل ولكن ماذا سوف نفعل هذا الشخص خطير وقد قتل أشخاص مهمين هنا وفالعالم كله وفي وقت قصير تصدر قائمه أخطر الرجال فالعالم
الرئيس : (بص لشخص موجود) وانت لماذا صامت
شخص ٣ بهدوء : سيدي انا توصلت ان لديه زراع ايمن ونائب عنه اسمه كاظم وقد اقتربت ان اعرف وجهه وسوف اراقبه لكي اصل الي البروفيسور ولكن نحن بحاجه الى اجتماع كل الكونغرس معنا وايضا الدول الاوروبيه لكي نصل اليه وعلى رأسهم المملكه المتحده
الرئيس : اسبانيا لن توافق في الوقت الحالي يجب أن نصل الي اي معلومات عنه لكي يوافقوا ان يقفوا في وجهه وسوف اتحدث مع الملك تشارلز لكي يقف معنا وانتم اذهبوا وكثفوا البحث لكي تجدو اي معلومات عنه وراقبوا كل رجاله لكي تصلو اليه كأنه يكفينا مصيبه منظمه الافعى لكي يظهر لنا هذا الشخص
ومشي الكل والرئيس بيسب ويلعن
وطلب من السكرتيرة توصلوا بقصر بيلنجهام لان الملك موجود فيه حاليا
الرئيس : اهلا بك صديقي
تشارلز : اهلا بك بايدن لماذا طلبتني
بايدن : لكي نناقش امر هذا الملعون البروفيسور
تشارلز : لقد تحدثنا في هذا الأمر من قبل وقلت لك انني ليس لي اي دخل في اي شئ لن أقف أمامه
بايدن بخبث : لماذا هل انت خائف
تشارلز انفعل : انت تعلم اني لا أخاف وانا اول شخص قد وقفت في وجهه ولم يقف معي احد وانا الوحيد الذي خسرت في هذه الحرب
بايدن : اعلم لكن الآن أنا من أقف معك وسوف نربح لا تقلق
تشارلز : هههههه ايها اللعين الخبيث سوف اقول لك شئ انتا قف في وجهه واعرف من هوا وسوف نقتله انا وانت لكن الآن لم أقف فيه وجهه انا رابح لانهو معي يخلصني من كل أعدائي واي محاوله اغتيال لي تفشل لان رجاله يحرسوني فلماذا أقف أمامه ليس لي اي مكسب
بايدن : هل انتا راضي ان تكون لعبه بيده وان يتدخل في سياسيه دولتك ويأخذ منك أموال طائله
تشارلز : اجل يأخذ أموال ولكن لا يتدخل في اي شئ لا تتعب نفسك صديقي قلت لك قف انتا في وجهه واذا وجدته سوف أقف معك وايضا ليس لي اي مشكله الان ان اقدم له أي تسهيلات فالدوله قلت لك انهو يحميني من اي احد او اي دوله
بايدن اتعصب : انتا غبي امك افضل منك لم تكن لتوافق ابدا ان يتدخل في سياستها اي احد وايضا لا تنسى أن رئيس وزرائك هوا من يقود البلاد وانتا مجرد دميه
تشارلز :ههههههه قلت لك انتا لا تعلم شئ اذهب صديقي ولا تضيع وقتك وايضا امي لو كانت موجوده كانت سوف تفعل اكثر من الذي أفعله انا
وايضا انا قلت لك انني خسرت عندما واجهته عندما قتل أشخاص مهمهين فالدوله اينعم انهم كانو فاسدين ولكن مهمين للتوازن فوقفت أمامه وقتلت اثنان من رجاله بعد التحريات عرفت انهم في لندن ماذا أصابني من ذلك قتل اثنان من العائله الحاكمه هنا وايضا لم اتوقف عرفت مقر له هنا ووصل اليه رجالي لم يجدوا احد فحرقوه وقلت ان هذه رساله له لكي لا يأتي الي هذا البلد مره اخرى ماذا فعل هوا حرق ودمر اكثر من مبنى حكومي ولكن لم يقتل اي مواطن ولكن أصابني بطلقه في كتفي في عربتي المصفحه وقال لي المره القادمه ستكون في رأسك ماذا تريدني ان انتظر ها هذا قد وصل إلى في واحد أكثر الأماكن الامنه عربتي المصفحه ومعي رجالي هل تريني ان أقف أمامه مره اخرى لا لقد جربت ذلك ولن افعل ذلك مره اخرى الان وقلت لك انني مستفاد منه في كل شئ فلا تضيع وقتك
بايدن : حسنا كما تشاء ولكن عندما اعلم معلومات عنه سوف تقف معي
تشارلز : حسنا سوف نرى في هذا الشأن
وقفل الخط... وانا كنت سمعت المكالمه كلها
عندي
كاظم( سنو ٣٠ سنه وشبه الممثل رشى كروشان الهندي فشكلو وجسموا) : هتعمل اي
انا : سيبهم بس راقب كل جهاز المخابرات الأمريكي الفتره الجايه
كاظم : حصل وبيحصل بس هتعمل اي مع تشارلز دا عايز يقف معاه لو لقى اي معلومات
انا : مهو دا المتوقع منو يسطا احنا بناخد منو فلوس بالكوم وغير كدا قتلنالو اتنين من عيلتوا زمان وبناخد تسهيلات كتير فبلدو نخرج ونطلع زي محنا عايزين
كاظم : بس برضو خلصنا من رئيس الوزراء بتاعو وجبنا مكانو واحد ملوش لازمه وخلينا تشارلز هوا المتحكم الأول فالبلد وغير كدا بنقتلو كل الناس الزباله ال بتسرق بلدو
انا : بس فلوسهم بناخدها احنا وغير كدا الناس دي مش عايزه حد يتحكم فيها هوا عارفهم وهما لا دا خطر عليهم طبعا زي ما منظمه الافعى ال احنا منعرفش عنها حاجه ممكن تكون خطر علينا
كاظم : احنا بندور وقربنا نوصل ليهم بس ليه خطر علينا المفروض نشتغل معاهم دول عندهم كميه معلومات عن العالم والشخصيات المنظمات ال فيه كتير اوي وهيفيدونا وغير كدا هما مطلعين عين أمريكا ومش عارفين يوصلوا ليهم
انا : لو اشتغلو معانا خير وبركه لكن لو وقفوا ضدنا هتبقا مشكله اي نعم دول مش بيغتالو كتير وأهم حاجه عندهم جمع المعلومات عن العالم كلو لان اهم حاجه علشان توقع عدوك تعرف عنو معلومات ودا ال هما بيعملوه وانا مش عايز هما يكونوا عندهم معلومات عننا واحنا منعرفش عنهم حاجه وخلي بالك دول اسمهم الافاعي علشان ال بيحطوه فدماغهم بيقعوه وسمهم نافذ هيا لدغه واحده
كاظم : انتا خايف ولا اي
انا : مبخفش على نفسي بخاف على ال حواليا وانتا عارف دا كويس وغير كدا احنا أقوى منهم فكل حاجه الا جمع المعلومات
كاظم : حصل بس قربنا نوصل وعرفنا اسم زعيمتهم كاري
انا : قربت توصل يمكن هما ال عاوزينك توصل واسم زعيمتهم دا اكيد مزيف بس دور حوالين
الاسم دا والاسماء ال شبهوا اكيد هتلاقي حاجه توصلك
كاظم : اكيد هعمل دا المهم يلا بينا نرجع الحصن فروسيا احنا موجودين انا وانتا هنا لوحدنا ومحدش معانا
انا : بتخاف يلا هههههه
كاظم : خايف عليك
انا : خايف عليا ليه منتا عارف ال فيها اني اقدر اولع فالبلد دي بطولي
كاظم : عارف يعم فاندام بس يلا بينا ورانا شغل
انا : يلا يا بطه وعلشان كمان قرب وقت رجوعي
ومشيت انا وكاظم رجعنا روسيا وروحنا القلعه
في مصر قاعد سليم ومصيلحي وسلطان ومحمود ورنا وجاسر
مصيلحي : محمد طول اوي دا احنا لينا خمس سنين منعرفش عنو حاجه وكل شويه يكلموني عيلتوا من قنا بيسألو عليه
سليم بابتسامه : هيرجع قريب اهم حاجه اننا مشيين كويس سيطرنا فسوق المقاولات والحديد والاغذيه والالكترونيات والزراعه والسيارات والسياحه بقينا رقم واحد فكل دا فالشرق الأوسط حتى البنوك بتاعتي منتشره فاغلب العالم وبقا ليها اسم كبير هنا وهناك ومحمد كمان ماشي كويس
رنا : ماشي كويس وانتا تعرف حاجه عنو
سليم : احنا هنستهبل البروفيسور ال ظهر فالساحه دا ما دا محمد يا شويه هبل ههههه
مصيلحي : ما يمكن يعم تشابه أسماء
سليم : انتا عبيط يا مصيلحي دا هوا قايل لما اعمل حاجه هتوصلكوا وهتعرفوا وخلي الاسم دا علشان احنا نعرف
محمود : عندكو حق فعلا
جاسر : بس اكيد اللوا عثمان عارف ويمكن كمان يكون بيتواصل معاه
سلطان : دا اكيد علشان يظبطلوا الدنيا هنا ومش بيتواصل معانا علشان هوا رسملنا الخط ال نمشي عليه واحنا ماشيين كويس اوي حتى رجالتي بعد تدريب الدار بقوا وحوش وبيحرسوا اكبر الناس فالشرق الاوسط
سليم : دا حقيقي ومتقلقوش محمد جي قريب هوا عمل ال هوا عايزو وخلي ليه اسم كبير وانا هكلم اللوا عثمان واعرف منو الجديد اتفضلوا روحوا شغلكو وخليك يا مصيلحي
مشيوا كلهم وفضل مصيلحي
مصيلحي : اي يا سليم
سليم : مالك ياخويا حاسك مضايق
مصيلحي : مفيش يعم عادي خايف على محمد بس
سليم : خايف عليه ولا علشان متعرفش عنو حاجه زعلان
مصيلحي : بصراحه اه لان انا كنت اعرف كل حاجه عن محمد ولما الدنيا وسعت مبقتش اعرف حاجه ومحمد بالنسبالي اخويا وممليش حد غيرو هوا ومراتى وولادي هوا سندي فالدنيا دي علشان كدا زعلان انو مبقاش يعرفني كل حاجه
سليم : احيانا يا مصيلحي ياخويا الجهل بيبقى نعمه وغير كدا محمد كان لازم ينسانا فتره علشان يركز فال بيعملو ويسرع فيه واهو فخمس سنين بس بقى اي مرعب للعالم كلو واحنا ضهرو ومتقلقش لما يجي هيلمنا انا وانتا وصقر ويقولنا على كل حاجه وانا متأكد من دا متقلقش
مصيلحي : تمام ياخويا همشي انا علشان اعدي على الدار قبل مروح الشغل
سليم : تمام ياخويا سلام
مصيلحي : سلام
عند اللوا عثمان والمنظمه ال عملها علشان تعيد العرب لمكانتهم تاني موجود هوا وكل أعضاء المنظمه ١٠ واحد( هقولهم كلهم مره واحده)
١_ اللوا عثمان
٢_ على رئيس المخابرات السعوديه
٣: ابو بكر رئيس المخابرات الجزائريه
٤_ تميم رئيس المخابرات الاماراتيه
٥ _ صدقي _ رئيس المخابرات القطريه
٦ _ فارس من عائله خاشقجي اكبر عائله في السعوديه واكبر رجل أعمال هناك
٧ _ زين اكبر رجل أعمال في تونس والمتحكم فالاستثمار
٨ _ بحر اكبر رجل أعمال في ليبيا
٩ : محرم وزير الدفاع الكويت
١٠ _ يزيد وزير دفاع اليمن
عثمان : ازيكم منورين الاجتماع
الكل : منور بيك
عثمان : طبعا اجتمعنا دلوقتي علشان اقولكم ان الكبير أقرب يرجع ال هيقعد على الكرسي دا ( وشاور على كرسي قدامو) وانتو طبعا كتير حبيتوا تعرفو هوا مين وكلكم اهل ثقه بس لما يجي بنفسوا هتعرفوه هوا صحيح أصغر منكو كلكو بس هوا صحاب الهدف واحسن واحد يستاهل المكانه دي وكمان لما تعرفو ال عملو فالعالم هتعرفوا هوا ليه يستاهل دا
على : تمام يا عثمان ياخويا هنشوف بس هدفوا طبعا جميل اتمنى يكون اد الهدف دا وميكونش تعبك الخمس سنين علشان تجمعنا يروح على الفاضي
عثمان : يروح ازاي يا سيد علي محنا شغالين اهو علشان نشيل الفاسدين فكل دوله فينا ومتقلقوش هيكون معاه خطه نمشي عليها
محرم : تمام يا عثمان تمام هننتظر ونشوف ولما يرجع هنتجمع تاني بس دلوقتي لازم نمشي علشان اجتماعنا هيكون بعد فتره قريبه زي منتا بتقول فمش عايز حد يحس بينا وبغيابنا
عثمان : اكيد هنراجع شويه حاجات هنعملها الفتره الجايه ونمشي
كلهم : تمام
في مكان مجهول مقر منظمه العقرب
كاري : ماذا فعلت يا جو( المساعد بتاعها)
جو : لقد وصلت منظمه البروفيسور الي اسمك سيدتي ونحن وصلنا إلى جنسيه البروفيسور
كاري : وما هيا جنسيته
جو : مصري
كاري : اممم عظيم حسنا اريدك ان توصل لهم اسمي الحقيقي
جو مندهش : كيف سيدتي سوف تكشفي عن هويتك
كاري : لا تقلق جو انتا سوف تظهر لهم اسم كارين فقط وانا متأكده ان هذا الرجل شريف وأريد أن اسرع من مقابلتنا لكي نتوحد للقضاء على أشرار هذا العالم
جو : انا اقول ان ننتظر قليلا سيدتي لنرى الي ماذا سوف يتوصلو هم أو لكي نصل نحن الي شخصيته
كارين بتفكير : حسنا جو ولكن اطلعني على كل جديد لحظه بلحظه
جو : حسنا سيدتي.... ومشي
كارين لنفسها : ياريت تطلع كويس وهدفك طيب يبن بلدي علشان متدوقش سم الافعى
نفسها : هيطلع كويس انا متأكده وهتتوحدو
كارين : ياريت
عندي انا
انا : اي يا هالك يا جامد
هالك واحد من الفرسان الخمسه وهوا الفرق بينو وبين هالك اللون الأخضر بس طولو ٢ متر و٥سنتي وجسمو كلو عضل فعضل وباقي الفرسان سلفستر شبه سلفستر استلوني وبروسلي وبرضو شبه بروسلي وارنولد وبويكا وهما كمان شبه الممثلين فالجسم
هالك : اي يا حماده
انا : حماده لا دنتا خدت عليا اوي يلا
هالك : انا يلا طيب تعالا رست
انا : لا يعم رست اي دنتا دراعك ادي اصلا هنهزر
هالك : طيب اقعد بقا
انا : طيب نادي الرجاله علشان عايزكم
هالك : تمام يا كبير
راح جاب الاربعه ورجع
انا : اسمعوا علشان انتو هتكونو معايا فمصر وفكل حته اروحها انتو اخواتي وفرساني واحسن خمس رجاله عندي وكاظم السادس بتاعكو كاظم هيكون هنا وانتوا معايا فكل مكان
بروسلي : اشطا يا ريس
انا : ريس يبني انتو بقيتوا من شبرا كدا امتا 😂😂
سلفستر : من اول ما عرفناك ياخويا ولا اي
بويكا :حصل
ارنولد : وبيحصل
انا : خلاص انتوا هتلحنوا عليا يلا جهزو نفسكو علشان ماشيين الفجر ونادو كاظم
مشيوا وجه كاظم
انا : اي يا كاظم اخبار رجالتنا اي
كاظم : كلهم موجودين يا كبير وكلو بينفذ المطلوب منو بالحرف
انا : تمام بس انا بتكلم عن عن حرس القارات
كاظم : ودول بيسمعوا الكلام واحنا مسيطرين على تجاره السلاح فالعالم بجنب الجماعه اياهم وطول ما هما ليهم أماكنهم واحنا لينا أماكنا محدش ليه دعوه بالتاني بس هما عايزين يسيطرو وينتقمو للمنظمه ال احنا وقعناها واخدنا مكانها فتجاره السلاح دي من أكبر منظماتهم وكانت كافر كبير ليهم بس لما وقعناها وانتا عارف وصلنا لتسويه انهم ليهم ٦ شهور يوزعوا السلاح واحنا ٦ شهور مش عايزين يدخلو معانا فصدام علشان عارفين ان احنا اه أصغر منهم بس لو رحنا هناخد اغلب العالم معانا وكمان علشان ميعرفوش انتا مين ومجهول بالنسبالهم بس بيحاولوا جامد اوي وتحركاتهم مش باينه انتا عارف تحركاتهم بطيئه اوي
انا : حصل بس حركتهم البطيئه دي بموت وخراب انتا ناسي دول قعدو اكتر من ١٠٠ سنه فالضلمه متعرفوش غير الايام دي وحاجات بسيطه ال معروفه علشان كدا لازم نكثف ان احنا نعرف عنهم كل حاجه
كاظم : متقلقش بنحاول وبنجمع كتير حظنا حلو ان حركتهم بطيئه فا احنا بنتحرك بسرعه وحركتنا مدروسه كويس اوي احلي حاجه فيهم انهم مش عاملين ليهم حساب كبير مع انهم اغبيه احنا فسنه واحده قسمناهم فتجاره السلاح فالعالم كلو
انا :هههههههه ضحكتني يا كاظم هوا انتا مصدق ان احنا مشاركينهم او مقسمينهم يبني دول بيبعوا سلاح فكل حته فالعالم وفأي وقت وللدول كمان انتا مش شايف ان البيع لينا ضعيف يبني وغير كدا علشان عارفك هتقولي انتا ال مانع نفسك تبيع السلاح التقيل غير لناس معينه هقولك احنا لو مشاركينهم فعلا كان زمانهم فشخونا ووصلولنا هنا احنا لسه مربطناش الخيوط ببعض اننا نقف قدامهم لسه فاضل علينا شويه وشويه حلوين كمان يمكن الحاجه الوحيده ال انتا قلتها صح ان من مصلحتنا انهم مش شيفينا حاليا وان حركتهم بطيئه علشان كدا احنا لازم نتحرك بسرعه ومن غير صوت ومن غير ما يعرفوا علشان يلاقونا قدامهم مره واحده
كاظم : تمام هنعمل كدا المهم ان كل حارس ماسك القاره بتاعتوا كويس اوي وفالوقت ال بنبيع فيه بنبيع كويس اوي ومفيش حد بيبيع من ورانا غير انتا لما بتقول دلوقتي انهم بيبعوا ويعملوا ال هما عايزينوا بس كويس اننا مسيطرين على المافيا مش عاملين مشاكل كتير معانا فموضوع السلاح دا
انا : يبني المافيا دول مش مشكله لينا اغلبهم شغالين معانا وفيه مصالح مشتركه بينا وبينهم بس برضو في منهم ال قوي عارف احنا ال وصلنا لكدا ففتره قليله ايه
كاظم : ايه
انا : اننا درسنا كويس وعرفنا مين الأشخاص ال موتها هيسيب أثر كبير وسيط اكتر وقتلناها والمعلومات ال جابها الناصور عن الناس دي وعن الروئساء سهلت الدنيا لولا مساعدتو مكناش وصلنا لكل دا فخمس سنين بس وعلشان احنا كل ال بنتعامل معاه بنتعامل بالحديد والنار ال مش عاجبوا بيلبس واكتر واحد ساب علامه وسيط لينا ملك إيطاليا ال موتناه من ٣ سنين دا ال عمل قفذه لينا وال بعدها حادثه الأمير تشارلز وان بوتين صديقنا يعني احنا امننا نفسنا وضربنا الباب برجلينا ردي تعتبر غشامه لو مش مترتبلها كويس بس صاحب الحق ديما منصور وعينو قويه وربنا معانا وناصرنا وزي ما وقعنا الفرس والروم في أربع سنين نقدر نوقع كل دول بس اهم حاجه ميكونش بينا خاين لازم ننضف نفسنا كويس اوي فهمت عايز عينك مفتوحه اربعه وعشرين ساعه يا كاظم انا سايبك هنا لوحدك
كاظم : تمام يا محمد علي **** متقلقش كلو هيعدي وانتا
عارف اني قدها
انا : لو مش قدها مكنتش خليتك لوحدك هنا
كاظم : تمام ياخويا تسلم
انا : خلي حرس القارات يفتحوا عينهم ورجالتهم تكون فكل مكان ال٦ شهور الجاييين بتوعنا احنا
كاظم : عندي اقتراح
انا : قول
كاظم : ما نعمل زيهم ونتاجر السنه كلها الست شهور بتوعهم يكونوا فالضل زي ما هما بيعملوا
انا : عارفك هتقول كدا بس مينفعش خلينا مداريين وسامعين كلامهم الفتره دي خليهم يحسوا اننا ممكن ننضم ليهم ويهدو علينا مش عايز حرب معاهم دلوقتي دلوقتي هتبقا حرب خسرانه بنسبه مليون فالميه متنساش دول مين
كاظم : تمام فهمتك مش ناسي
انا : يلا سلام اشوفك على خير وانا هخلص ال ورايا واجيلك وهكون على تواصل بيك
كاظم : تمام ياخويا توصل بالسلامة
انا :... يسلمك ياخويا سلام.. اه صحيح اخبار الحصن اي
كاظم : ههه لما ترجع هنكون نقلنا ليه
انا :جدع علشان بوتين عارف اننا فالقلعه دي بس مش متأكد اني هنا ودا ال مانعوا يجي هنا فا أنجز وانقل مش عايز درسنا تحت ايد حد لحسن يجي فأي وقت او يتعاون مع أي حد تبقا كارثه
كاظم : تمام متقلقش هيخلص فاسرع وقت
انا : تمام يلا سلام
كاظم : سلام
عند نور قاعده فأوضتها لوحدها بتبكي ودخل عليها ابوها
هاشم : بتبكي ليه يا نور تاني
نور: علشان مش عارفه محمد فين وليه مش بيكلمني بقالو سنه وانتا كل شويه تقولي كلام مش فهماه مش عارفه فيه ايه انا ليا ٥ سنين مشفتهوش جيش اي ال يقعد كل دا
هاشم : قلتلك انو راح ظابط احتياط وعلشان جسموا حلو راح صاعقه واتضرب واخد فرق كتير برا مصر وبعد كدا عمل عمليات كتير فسينا والوقت دا كان ضرب شديد محدش بينزل اجازات وانا لولا اني اتنقلت المخابرات كنت قعدت برضو فتره طويله غايب عنكو بس هوا هحظوا زفت طبعا اثبت نفسوا وبقي قائد فرقتوا ودي مش بتحصل لظابط احتياطي بس كفائتو بقا المهم اتطلب فالجيش يكمل هناك هوا رفض فطبعا عرضوا عليه عرضين يا اما يكمل ويبقا ظابط جيش علطول اكنو متخرج من الكليه يا اما يعمل عمليه للمخابرات هيوقع فيها منظمه كبيره بتضر البلد وياخد مكافأه كبيره اوي ويمشي يعيش حياتوا فهوا وافق على الحل التاني وانو ميكلمكيش دا علشان ميتكشفش ويموت
نور سمعت كلام ابوها وكملت عياط
هاشم : بس عندي خبر حلو ليكي
نور : اي هوا
هاشم : محمد خلص مهمتوا وراجع الفجر
نور نطت من الفرحه
نور : بجد يا بابا ولا بتقولي كدا علشان معيطش
هاشم :اكيد بجد وانا ههزر فحاجه زي دي
نور: حبيبي يا بابا انا هروح اجهز نفسي علشان محمد هيجي هنا الأول انا متأكده
وسابت ابوها وجريت على برا
هاشم : مجنونه ههههههه
عندي
ركبت الطياره الخاصه مع الرجاله وقعدت لوحدي افكر لغايه ما الكابتن اعلن عن وصولنا القاهره واول حاجه عملتها روحت لنور قبل ما اعمل اي حاجه تانيه
خبطت الباب ونور اصلا كانت مستنيه جوا اول ما سمعت خبط الباب جريت فتحت لقيتني انا نطت فحضني وقعدت تعيط
انا : هشش خلاص يا قلبي متبكيش انا معاكي اهو
نور : وحشتني اوي وزعلانه منك خمس سنين تغيب عني
انا : معلش غصب عني بس مش هبعد عنك تاني ابدا
نور : اوعدني
انا : اوعدك يا قمري ويلا بقا جهزي نفسك علشان فرحنا اخر الاسبوع الخميس ال جي انا ظبطت مع كل الناس فاضل انتي
نور بفرحه : بجد
انا : اكيد طبعا ويلا تعالي بقا علشان اسلم على حمايا وحماتي وحشوني
نور : ماشي
انا : ازيك يا حمايا يا عسل
هاشم : اهلا يا واطي ( واخدني فحضنوا) ليك وحشه ياض
انا : وانتا كمان يا عمي ( وبصيت لحماتي) نورهان القمر وحشاني
نورهان : وانتا كمان يا بكاش هات حضن يا ولا
ودخلت فحضنها وبعدها قعدنا واتغدينا وقعدت معاهم اشتغلنا نتكلم كتير لغايه باليل وبعد كدا مشيت وسبتهم روحت البيت لقيت الرجاله كلها موجوده ومعاهم هالك وبروسلي وارنولد وسلفستر
اول ما وصلت كلهم قعدو يسلموا عليا ويحضنوني وبعد كدا قعدنا كلنا مع بعض
انا : اي يا رجاله الدنيا عامله ايه هنا
مصيلحي : زي الفل يا خويا كل حاجه ماشيه زي ما رسمتها بالظبط والدمج بين كل حاجه هيحصل في خلال سنه
سليم : فعلا وكمان ظهر أعداء جدد على الساحه بس عادي يعني ولا يشغلنا يا بروف
انا : ههههههه كنت عارف انك انتا ال هتعرف فيهم
صقر ضرب بوز الثقه : لا بس انا كمان عرفت ولا اي
انا : بس يلا مش انا ال كلمتك وقلتلك لما كنت هتعك الدنيا يا خايب ههه
مصيلحي : اه يا خايب
صقر : خلاص بقا يا محمد انتا هتزلني
سليم : عمل اي دا
انا : عبيط كان هيبوظ الدنيا على الحدود بينوا وبين رجالتي
صقر : منتا مقلتليش انك بتدخل من الحدود بسلاح هعرف منين انا بقا دا كفايه الناس ال بتيجي تاخد الدهب مننا ناس مش بتتكلم تقول روبوتات حتى الشيخ هارون اعترضت عليهم
انا : يتكلمو ولا لا مش ناس شغلهم مظبوط ومش بيدايقوا حد
صقر : الصراحه شغل عالي على ميا بيضه بس انا بتكلم على واجب الضيافه ال مش بياخدوه دا
انا : معلش يا صقر الناس دي متعوده انها متاكلش عند حد ابدا بيستلمو شغل منهم
صقر : حتى عندنا احنا
انا : معلش دا قانون واتعمل قبل حتى ما ابعتهم ليك واهدا خلينا نتكلم فالمهم قبل مسافر
رنا : وانتا مسافر فين تاني
انا : قنا اشوف اهلي واقعد معاهم يومين اشوف الدنيا هناك وراجع
رنا : هتمشي امتا
انا : بكره الصبح،، بصوا خدو الملفات دي تظبطوا ال فيها لغايه اخر الاسبوع علشان فرحي اخر الاسبوع عايزكم كلكم هناك طبعا
الكل : دا اكيد والف مبروك
انا : **** يبارك فيكم يلا ال هيبات هنا يفضل وال ماشي يتفضل وانتا يا سلطان لينا قعده مع بعض علشان رجالتك بقوا توب بصراحه وعايزهم فحوارت تاني وانتوا يا جماعه تقولولي على أسماء اعدائكم علشان عايز اعرف لو في حد منهم ليا مصالح معاه نبعد عنو
كلهم : تمام
انا : اشطا ولينا قاعده مع بعض لما ارجع يلا اتفضلوا
كلهم بدأو يمشوا مفضلش غير رنا
انا : اي انتي هتباتي هنا
رنا : منا اصلا ببات هنا من ساعه منتا مشيت انتا الضيف دلوقتي
انا : ههههه ماشي انا هطلع انام وانتا يا هالك أمن الدنيا مع الرجاله برا
هالك : اوك
طلعت فوق وغيرت هدومي واخدت دش وخرجت لافف الفوطه بس على جسمي وطبعا جسمي اتغير فشخ بقا متقسم اوي وفيه ندوب علشان اوقات كنت بعمل عمليات بنفسي ففيه منهم ساب تذكار على جسمي خرجت ولقيت رنا قاعده بهوت شورت وحماله صدر
انا : اي ال مقعدك كدا وليه مش فأوضتك
رنا : نسيت اقولك مش دي بقت اوضتي
انا : هههه انتي كدا بتستهبلي
رنا : وانا هستهبل ليه بقولك الحقيقه
انا : طيب روحي برا علشان مش برتاح فالبيت دا غير فالاوضه دي
رنا : اي دا وانا كمان زيك مش خارجه
انا : دي رخامه بقا طيب رخامه برخامه مش خارج وعلفكره انا مبعرفش انام غير وانا من غير هدوم رحت شايل الفوطه من على جسمي وبقيت ملط
رنا : اي دا تصدق وانا كمان زيك مبعرفش انام غير وانا ملط راحت قالعه ومكنتش لابسه لا برا ولا اندر
انا : طيب وسعي يختي ونمت جنبها قعدت دقيقتين كدا مولع سجاره وهيا قاعده بصالي وساكته وبعد كدا راحت اديتني ضهرها ونامت انا روحت حاضنها من ضهرها ولزقت فيها جامد وزبي وقف ولزق فيها وقلتلها وحشتيني
رنا : لفت ليا،، وانتا كمان وحشتني اوي
وراحت واخده شفايفي فبوسه طويله وانا بدعك فبزازها جامد اوي وقعدنا شويه كدا لغايه ما اشتغلت ابوس فبزازهها وارضع فيهم جامد ونزلت لغايه كسها لحس وشفط فيه وهيا غير بتطلع آهات وفضلت كدا شويه
رنا : دخلو فكسي يا محمد افتحني
انا : انتي مجنونه ازاي مينفعش
رنا : ملكش دعوه انا ال بطلب منك دا عايزه اول زب يدخل فيا يكون انتا وبعد كدا ابقا اعمل عمليه لو اتجوزت
انا : طيب انتي ال طلبتي
وروحت نومتها على ضهرها وحطيت زبي على باب كسها واشتغلت افرشلها وبعد كدا دخلتو حته حته لغايه اخرو وفتحتها وبعد كدا طلعتوا منها وشلتها ودخلت بيها الحمام وحطيتها فالبنيو ومليتوا ميه سخنه ومطهر وقعدت جنبها لفايه ما خرجتها وعملنا واحد تاني ونمنا فحضن بعض لغايه الصبح وصحيت الصبح اخدت شاور وسافرت على قنا
وصلت هناك طبعا واشتغلت اسلم على الناس هناك قعدت طول اليوم كل الناس بتسلم عليا وبعد كدا قعدت مع ابويا وامي
امي : اي يبني غبت كل دا ليه
انا : منتي عارفه يا أمي ال فيها وانا كنت بعمل اي وهدفي
امي : **** معاك يا ولدي وينصرك واحنا هنا مقصرناش كل حاجه ماشيه زي الشعره
ابويا : فعلا محدش قصر وامك كمان واقفه زي الجبل
بوست ايد ابويا وامي
انا :.... يخليكوا ليا انا واقف بحسكوا انتوا وبس... واي اخبار العيله والصعيد كلو
ابويا : اهل البلد كلهم غيرو اسمهم من غير ما حد يقولهم وكلهم بقوا من عيله العطار واهلنا المتوزعين فكل المحافظات اديناهم فلوس وبقوا تحت طوعنا وكلو بايع انك الكبير واني النائب بتاعك لغايه ما ترجع وكلهم اخدو فلوس وعملوا لنفسهم مكان فكل محافظات الصعيد اسم وسمعه وسيط وعيله العطار بقت معروفه فكل شبر فالصعيد اكتر ما كانت بكتير زمان كان في حتت متعرفناش دلوقتي لا وزمان كنا من أكبر العائلات دلوقتي احنا أكبر عيله فالصعيد وال بعدنا عيله الخديوي وهيا الوحيده ال مش دعمانا اننا نكون كبار الصعيد وبتحاربنا بس مش قادرين ينافسونا فالفلوس ولا فالخير ال بنعملو ولا العلاقات الخمس سنين دول كنا بنشتغل بأيدينا وسنانا على الخط ال رسمتوا علشان نوصل لل احنا فيه دلوقتي
انا : واخبار العلاقات اي والشباب ال فالمنتجع
ابويا : العلاقات كل واحد من عيلتنا هيدخل مجلس الشعب فالدايره بتاعتوا وهنكسب المره ال فاتت محدش حسب بس المره دي هنفوز وال من العيله فالحكومه او الجيش بندعموا علشان يعلي وكلهم بقوا رتب وابن عمك حمزه مترشح يبقا وزير وهنشوف الدينا وفي شباب كتير دخلت شرطه وجيش ونيابه ودكاتره ومهندسين المنتجع دا طلع الشباب وخلاهم زي الورد واللواء عثمان واللواء هاشم بيساعدونا كتير
انا : حلو اوي وعيله الخديوي دي سيبهالي انا هتعامل معاها
وهخليها معانا لازم الصعيد كلو يبقا معانا
ابويا : هيحصل ان شاء.... بس نكمل زي محنا وانتا تكون معانا ومتغيبش تاني كتير علشان الناس تعرفك
انا : تمام متقلقش هكون معاكم بس انا هقعد فتره كدا وبعد كدا بعد ما نخلص من حوار عيله الخديوي دي نبقا نشوف مين أحق واحد يكون كبير ونعلن دا ولو انتا عايز مفيش أحق منك يابوي
ابويا : هنبقا نشوف دا بعدين بس انتا ظبط الدنيا كويس هنا
انا : تمام نخلص من الفرح وبعد كدا نشوف المواضيع دي
ابويا وامي : الف مبروك يا ولدي
انا : .... يبارك فيكم،، وجهز الدنيا هنا يابوي علشان ال جاي دمار وعايز الكل يكون جاهز
ابويا : على خير يا ولدي كلنا جاهزين
انا : تمام
دخل علينا واحد وقلي ان في حد عايزك يا كبير فا انا وابويا طلعنا للمضيفه نشوف مين دا
لقيت واحد كبير ولابس عمه وجلابيه وعبايه عليهم وماسك عصايه راسها على شكل أسد والراس دي دهب
انا : انتا مين
هوا : انا عبد الحق كبير عيله الخديوي فاسيوط.................................... نهايه الجزء الأول واسف على التأخير واستنوا ال جاي علشان ال جي مجاش زيو

وطبعا ال شارك معايا بشخصيه زعيمه منظمه الافاعي كارين صديقتي الجميله اوي

كارين 🤤🤤​


واي حد حابب يضيف شخصيتوا فالقصه بنت او ولد يكلمني
سلام من البروفيسور 😈😈😈................



الجزء الثاني....................

انا : انتا مين
راجل : انا عبد الحق كبير عيله الخديوي
انا : اهلا بيك يا حج اتفضل
عبد الحق : يزيد فضلك يا ولدي
دخلتوا جوا وقعدنا فالمضيفه
ابويا : ازيك يا عبد الحق واخبار ولادك ايه
عبد الحق : تمم يا حج زين كلنا كويسين وبخير واتمنى انتوا كمان تكونوا كدا
ابويا : كلنا بخير وبقينا بخير اكتر لما الكبير رجع ( وخبط على رجلي)
عبد الحق : بس مش صغير محمد انو يكون كبير عيله من أكبر العائلات فالصعيد وهوا ميعرفش عننا كتير وكمان انتا موجود
انا : هيا مش بالسن يا حج واظن ان في أكبر منك فعيلتك وكمان طول ما ابويا موجود مفيش كبير غيرو انا بس هنا مؤقت لغايه ما هوا يروق دماغوا ويرجع لمكانوا تاني المهم اي سبب الزياره الكريمه
عبد الحق : سببها انكم عايزين تاخدو الصعيد كلو فعبكم بعد ما كان متقسم على الكل دلوقتي انتوا ركنتوا الكل على الرف الا احنا وعايز اعرف بتعملو كدا ليه
انا : اولا فكلامك حاجه ناقصه كلكم مركونين على الرف واسأل اهل الصعيد كلهم من المنيا لاسوان مين أكبر ناس فالصعيد او اكبر محافظه فيه كلو هيقول عيله العطار وقلب الصعيد واكبر محافظه فيه هيا قنا واحنا بنعمل كدا ليه مش لسبب محدد غير اننا ننضف الصعيد من كل التجاره الغلط ال فيه
عبد الحق : زي اي
انا : زي التشرد والقتل والخطف وتجاره المخدرات والسلاح والآثار وكمان ال زاد وغطى الشابو ال زاد فالصعيد وضيع شباب كتير فيه
عبد الحق : اه وانتا عينوك واصي على الصعيد إياك
انا : لا بس ال فمقدرتوا يمنع دا ويمنعوش يبقا جاحد وهيتحاسب على دا وانا اقدر امنع دا بس عايز كبار الصعيد يكونوا معانا وانتوا اولهم
عبد الحق ( خد بوز الثقه) : كويس انك عارف اننا كبار ومن غيرنا مش هتعرف تعمل حاجه مش دي ناس عيلتك ال بيتنططوا ومفكرين نفسهم ملكوا الصعيد بالفلوس
انا : محدش بيتنطط وعيلتي عارفه مقدارها كويس وعارفه الهدف ال احنا عايزينو وال بقينا اكبر عيله فالصعيد بسببوا بس برضو انتا اي ال مدايقك اننا هنضف الصعيد ولا بقينا اكبر ناس فيه
عبد الحق : ولا دي ولا دي بس انتوا ديقتوها علينا اخدتوا اغلب المناصب وكمان الانتخابات ال عايزين تبلعوها فكل محافظه فالصعيد واحنا نبقا رعاه نسمع كلامكوا وعلى فكره كذا عيله معايا فالكلام دا ومضايقين ونقدر نخربها عليكوا (بنبره تهديد)
انا : هههههههه عارف اكبر عيب فالبني ادم انو يهدد حد ميعرفوش وميعرفش هوا مين كويس
عبد الحق : لا اعرفك واعرف ناسك وعارف انتا مين كويس
انا : تؤ تؤ متعرفش علشان لو تعرف مش هتقدر تهدد بس ساهله خليك فضهري وكل ال انتا عايزو هيحصل ونضضف الصعيد مع بعض ويبقا امان لينا كلنا
عبد الحق : لا انا عاجبني الصعيد كدا بيدخلي فلوس وانا بحب الفلوس
انا : اه صح نسيت انك بتتاجر فالشابو والسلاح واي حاجه بتجيب فلوس، طيب اسمع الصعيد هيتغير ومفيش حاجه شمال هتكون فيه وهيبقا امان للغلبان وهيتعمل فيه مشاريع تشغل الكل والكل هيبقا زيو زي غيرو
عبد الحق : انتا عايز تعمل دوله جوا الدوله وتعيش فيها انتا مجنون
انا : ومين قال دوله جوا الدوله لا بالعكس الدوله هتفرح بالكلام دا ان الصعيد بقى هادي ومفهوش مشاكل الحكومه عايزه تعمل دا بس مش عارفه لكن اهلوا يعرفو واه صحيح انا عملت اجتماع للكل كل العائلات الكبيره ولسه كنت هبعتلك بس كويس انك جيت الاجتماع بكره الصبح تقدر تنورنا لغايه ما يجي بكره
عبد الحق : ومين قلك ان رأيي هيتغير انا وعيلتي مش فالاجتماع دا ومش هسمحلك تسوق الصعيد بمزاجك طول منا عايش
انا : يبقا مش هتعيش يا عبد الحق
عبد الحق : دا تهديد
انا : لا انا مش بهدد انا بنفذ وانتا حتت حشره ادوس عليها برجلي بس مش هعمل كدا هخلي عيلتك تدوس عليك ولو مجتش الاجتماع تاني يوم هتكون فالتراب ومش بأيدي بأيد عيلتلك
عبد الحق اتوتر : متقدرش تعمل حاجه
انا : جرب وهتشوف ( وقومت من مكاني) شرفت وتقدر تقعد مع ابويا كبير العيله سلام
طلعت برا مخنوق وطلعت الجبل علشان اقعد لوحدي وجالي شمهروش
انا :ياه يا شمهروش وحشني من بدري مشوفتكش
شمهروش : وانتا كمان معلش بقا مشغول بأخوك وبالقضايا فعالم الجن
انا : اه صحيح اخبار عمر اي انا ملحقتش اتكلم معاه من ساعه ما جيت يدوب سلمت عليه من الزحمه مقعتدش معاه
شمهروش : عمر كويس وكبر وبيتعلم بسرعه اوي هينفعك اوي الود دا ذكي جدا
انا فرحت :طيب كويس يشيل عني شويه
شمهروش : اكيد قولي بقا اي ال مدايقك وجايبك تقعد لوحدك
انا : الناس يا شمهروش مش عايزه تتغير انا بحارب اني اغير ناس لحياه نضيفه والناس مش عايزه دا معرفش ليه بيعملو كدا
شمهروش : قصدك على عبد الحق أنا سمعت كلامكوا بس انتا صح الراجل دا وسخ كان السبب فموت ناس كتير ولو فضل كدا هيكون السبب فموت ناس اكتر دا بيتاجر فمخدر الشابو ودا خطير جدا بيخلي العقل يذهب وميرجعش وانتا عارف دا، وبالنسبه ان الناس مش عايزه تتغير مين قلك كدا متحكمش من واحد على كل الناس وخصوصا لو كان وسخ وبيكسب من ضرب الناس فبعض البشر فمصر عايزه ال يقودها والناس عايزه عيشه كويسه وانتا حظك حلو الرئيس ال عندكو كويس بس ال حواليه مش كويسين واهو بيحاول بس لو فضل لوحدو هيضيع علشان كدا انتا لازم تقف معاه وتمسك الصعيد بقبضه حديد متقلقش هم الصعيد مش كبير عليك يا بروفيسور ال انتا عملتوا فخمس سنين ناس بتقعد تعمل فيه سنين كتير اوي وممكن ميقدروش كمان بس انتا قلبك النضيف وإيمانك القوي بقضيتك مخليك قادر وهتقدر كمان وكمان بس متيئسش مهمتك هنا مش صعبه بس ال جاي بعدين مش سهل اصبر وهتقدر تغلب كل دا ولو مقدرتش هتكون سهلت المهمه على ال بعدك بس متيئسش فاهم
انا : فاهم متقلقش مش هيأسش بس مش هخلي مشكله عبد الحق تعطلني الصعيد لازم نبدأ بتغييروا بسرعه كمان بس مش بغباء لان المشكله مش فالصعيد المشكله فالناس ال مستفاده من وراه جوا وبرا دا الصعب السيطره على أهل الصعيد مش صعبه بس لازم نمسك ال برا وال جوا
شمهروش : عندك حق وال جوا مش صعبين علي محمد ولا ال برا صعبين على البروفيسور بس تتحرك بحذر علشان الجماعه ميخدوش بالهم ليك اوي ولازم تخلي بالك ان محدش يربط البروفيسور بمحمد علشان دا فيه خطوره كبيره
انا : تمام يا شمهروش فهمت متقلقش ان شاء.... خير
شمهروش : تمام اسيبك انا دلوقتي سلام ( واختفي)
انا : سلام يا صديقي
وقعدت فالجبل شويه افكر واول الليل نزلت روحت البيت لاوضه عمر ال كبر وبقى ١٢ سنه
انا : اخبار البطل ايه
عمر :محمد ( ودخل فحضني) وحشتني اوي الخمس سنين دول ليه تغيب عني كدا
انا : معلش ياخويا مش هغيب عنك تاني المهم انتا عامل ايه مع الشيخ محارب والمجمع
عمر : تمام كلو كويس انتا مش شايف العضلات ولا اي ههههه
انا : هههه شايف بقيت بطل يلا
عمر : اه عيب عليك دنا أعجبك اوي وكمان الشيخ محارب حبيبي مش بيبعد عني ابدا وفأي مكان بلاقيه موجود وعلطول بتعلم منو بس بصراحه مطلع عينوا ههههه
انا : ليه بقا يا لمض
عمر : كل شويه بحب ارخم عليه وخصوصا انو بيدايق بسرعه لما اعمل نفسي غبي وهوا بيعلمني هههه
انا : هههههههه يلا متتعبش الراجل معاك دا كبير مش حملك
عمر : مليش دعوه بقا هوا ال بيقعد معايا كتير هرخم على مين غيرو كل ما يلاقيني بلعب يجيلي ويقطع عليا اللعب يستحمل بقا هههههه
انا : بشوقك يعم انتا وصاحبك ههههه يلا نام بقا عندك مدرسه الصبح
عمر : طيب تعالا نلعب بلاستيشن قبل منام اقطعك شويه
انا: لا يعم نام مش عايز العب
عمر بخبث : اي خايف لتتغلب مبقيتش تعرف تلعب
انا : انا يبو شخه طيب تعالا يلا وريني نفسك
وقعدت العب معاه لغايه ما نام وخرجت روحت المجمع كانت الساعه واحده باليل روحت لقيت الكل نام فروحت البيت نمت وصحيت الساعه سبعه لبست القفطان الجلابيه والعمه والعبايه وخرجت روحت المجمع على ما الناس تيجي المضيفه روحت المجمع وجمعت كل الشباب ال هناك كبير وصغير
انا : ازيكم يا رجاله
الكل : تمام يا كبير
انا : ديما،، اقعدوا يا رجاله (كلوا قعد) بصوا انتوا عليكم عامل كبير مثلا الناس ال خصلت تدريب واتعلموا وبقوا حاجه جنب تدريبهم سواء بقا دكتور او مهندس او ظابط او اي حاجه والناس ال هتفضل فالمجمع تدرب أخواتها الصغيرين كلكم هتعملوا مهمات والمهمات دي مش ليا دي لهدفنا علشان بلد افضل وصعيد أجمل وهنبدأ بالصعيد وال مش معانا وعايز يبدأ حياتوا بدماغو معندناش اي مشكله وال مش حابب يكمل معانا فهدفنا يقوم يقف (قعدت دقيقتين ساكت محدش قام) كدا تمام متفقين على كل حاجه عايزكم تكملو حياتكم عادي لغايه ما نشوف الخطوه الجايه وكلكم هيكون ليه دور
الكل : تمام يا كبير
وسبتهم واتمشيت شويه وجالي رعد من كبار شباب المجمع
رعد : يا كبير
انا : ايه رعد
رعد : اي الخطوه الجايه كل شباب العيله متحمسه ومستنيين وكلنا واثقين فيك بس مستعجلين شويه
انا : هههههه وانا مستعجل اكتر منكم يبن عمي بس لازم نحسبها صح تنضيف الصعيد مش سهل اصبر وبعد اجتماع النهارده ونعرف مين معانا ومين علينا بعدها هنتحرك
رعد: تمام يا كبير يا مسهل مستنيين وكل الشباب بتدرب كويس اوي
انا : كويس يا رعد كملو على كدا وقريب هنتحرك
رعد : تمام ياخويا
انا : تمام بعد اذنك
مشيت وروحت المضيفه كانت الناس جت رووحت قعدت جنب ابويا على الكنبه ال فالوش وكل الناس على يميني وشمالي كبار الصعيد كلو وكان موجود عبد الحق الخديوي
انا : اهلا بكبار الصعيد
الكل : اهلا بيك يا كبير العطارين
واحد : اي سبب الاجتماع دا
انا : سببوا تنضيف الصعيد كلو من الزباله ال فيه ومن التجاره الفاسده ال عششت فيه
واحد تاني : زي اي تقصد اي مش فاهمك
انا : اولا احنا كلنا ناس بعض ومفيش حد غريب فينا ولو احنا مغيرناش نفسنا محدش هيغيرنا لازم نمنع المخدرات والسلاح والآثار ال بتتسرق وتطلع برا البلد لازم نمنع دا كلو ونمنع
الناس ال بتتاجر فالاعضاء وخطف الولاد الصغيرين ولادنا وولاد اخواتنا واهلنا بنات وولاد كتير بيتخطف الصعيد من ساعه ما كبارو بقوا يدورو على القرش والمناصب ضاع ومعروفه من زمان ان الحكومه متقدرش تتحكم فالصعيد ولما بتيجي تعمل حاجه بتيجي على الكبار فالكبار ال فيكم محدش بيسكت وبتخرب فلازم احنا نتحد مع الحكومه وننضف نفسنا بنفسنا لازم كلنا نتعاون علشان ميبقاش لا في خطف ولا اي تجاره حرام قلتوا اي
واحد: طيب وهنشتغل ازاي ونصرف منين لما يكون كل شغلنا اننا نمسك ولاد الكلب دول احنا الحياه وخدانا فدوامتها ما بين اكل وشرب وحمايه ناسنا وكلنا كدا
كلهم : فعلا عندك حق
انا : الاكل والشرب هنهتم بارضنا وزرعنا وهنعمل مشاريع ومصانع يشتغل فيها كل الشباب ومستشفيات وحاجات كتير هدفها ان ميكونش في حد محتاج ولا جعان فالصعيد
واحد ثالت : انا متفق معاك بس لازم خطه لكل دا وغير كدا هتلاقي من الصعيد اصلا ال شغال فالحاجات ال قلتها فلازم خطه تكون محكمه علشان نقضي على كل دا
انا : عندك حق واحنا هنبدأ حاجه حاجه اول حاجه هنمنع المخدرات بكل انواعها وانا عليا امنعها تدخل من برا وانتوا عليكم تقضوا على ال جوا بس اهم حاجه اعرف مين معايا فالموضوع دا
الكل ما عدا عبد الحق : معاك يا كبير
انا : وانتا يا حج عبد الحق مش عايز الصعيد يبقا احسن ولا اي
الكل بصلوا
عبد الحق : اكيد عايزو بس مش عايز عيل زيك يبقا كبيرو
واحد : محمد يستاهل يبقا كبيرو عالاقل عايز الصعيد ينضف وال بيقولو دا مش هيكون فيه تار وشبابنا ال ضايع بسبب القرف المخدرات هيفوق اي نعم هنتعب وجامد كمان بس الاجيال الجايه والموجوده هتشكرنا على ال عملناه ان وفرنالهم المكان الكويس ال يعيشوا فيه من غير قرف مخدرات ولا سلاح ولا تار ولا حد تلاقيه بيشرب شابو وعقلو يروح منو ويقتل او يغتصب حد من عيلتوا ودا بيحصل كتير
انا : عندك بس مش معقول برضو انتا تقول لحد سيب تجارتك ال بتكسبك دهب ويوافق ولا اي
واحد : قصدك اي يا محمد
انا : ان عبد الحق بيتاجر فالشابو
عبد الحق: انتا بتخرف بتقول ايه
انا: مش تخريف يا حبيبي اصبر رعد
دخل رعد ومعاه شابين شايلين شاشه
انا : خدو يا ولاد شغلوها وحطوا الفلاشه دي وسمعوا الناس
اشتغلت وكان فيها فيديو لعبد الحق بيتفق على شحنه جديده وكام فيديو تاني لرجالتوا وهما بيسلموا ويستلموا،،، عبد الحق شاف دا وطلع المسدس بتاعو بس رعد مسكوا وكومو على الأرض
انا : شفتوا وهوا مش الوحيد ال بيتاجر فالمخدرات في كذا حد هنا بيعمل كدا ورعد هيمسكهم دلوقتي علشان الحكومه جايه تأخدهم
دخل كام شاب ومسكوا ٦ تانيين وكتفوهم كلهم قدامي ودخل ٧ هيبقوا كبار العائلات بعد دول كنت متفق معاهم ان كبارهم هيتحبسوا وهما هيمسكوا مكانهم لأنهم اهل لدا وكلهم محترمين
انا: دول كبار العائلات بدال الكللابب دول دا الحج عبد الغفور كبير عيله الخديوي الجديد اخو عبد الحق الصغير ولما عرف ان اخوه بيتاجر فالمخدرات ومشغل معاه الكللابب دول وافق انو يساعدني امسكوا ودا حصل ودلوقتي كل ال قاعدين نضاف من المخدرات بس يا ترا نضاف من التجارات الباقيه دا هنعرفوا ودا هنعرفوا لما يجي وقتوا لما ننضف ونخلص من المخدرات الأول واعرفوا اني اعرف عنكم كل كبيره وصغيره علشان محدش يفكر يلعب بديلوا،،، وكمان كام يوم هتوصل ليكم الخطه ال هنعملها علشان نخلص من المخدرات يلا اتفضلوا الغدا جهز
قومنا واتغدينا والحكومه اخدت السبعه ومشيوا والكل مشي
دخلت المضيفه وقعدت افكر لوحدي وجالي ابويا
ابويا : اي بتفكر فأي
انا :بفكر فالخطوه الجايه اصل الموضوع مش سهل لو انتا فاكر كدا دي فيها ناس برا وناس جوا مش عايزين البلد دي ترجع تقف على رجلها علشان لو وقفت محدش هيقدر يقف قصادها وانا فكرت ابدأ من الصعيد الأول علشان الصعيد عمود البلد دي لو صلح البلد كلها هتتعدل
ابويا : عارف انها مش ساهله وعارف كل الكلام دا بس انتا لازم تعمل ال عليك وزي ما قلت امنع ال برا واحنا علينا ال جوا والملف ال فيه التجار ال انتا اديتهوني هوزعوا على الناس فكل محافظه وكل واحد فيهم هيمسك الناس دي متلبسه ويحبسهم عندو لغايه منتا توقع ال وراهم علشان نسلمهم ومحدش يعرف يطلعهم
انا : تمام اوي بس خلي الكل يفتح عينوا ومحدش يتحرك خليهم مراقبينهم بس والناس ال كانت هنا ابعت لكل واحد فيهم رجاله من رجالتنا هيحتاجوهم واول ما اقولكم اتحركوا تتحركوا تمام
ابويا : تمام يا ولدي تمام.... معاك
انا : امين يابويا يلا انا همشي دلوقتي علشان معايا حاجات مهمه
ابويا : تمام يا ولدي توصل بالسلامة
انا : يسلمك يابوي
سلمت على الكل وسافرت وعلطول رحت مكان اجتماع المنظمه فمكان مهجور كان الكل متجمع
تذكير بأعضاء المنظمه
١_ اللوا عثمان
٢_ على رئيس المخابرات السعوديه
٣: ابو بكر رئيس المخابرات الجزائريه
٤_ تميم رئيس المخابرات الاماراتيه
٥ _ صدقي _ رئيس المخابرات القطريه
٦ _ فارس من عائله خاشقجي اكبر عائله في السعوديه واكبر رجل أعمال هناك
٧ _ زين اكبر رجل أعمال في تونس والمتحكم فالاستثمار
٨ _ بحر اكبر رجل أعمال في ليبيا
٩ : محرم وزير الدفاع الكويت
١٠ _ يزيد وزير دفاع اليمن
دخلت عليهم واللواء عثمان عرفني عليهم كلهم واني انا هكون كبير المنظمه
على : بس مش صغير شويه محمد يا عثمان بيه علشان يكون الكبير واصلا هوا عمل ايه علشان يستاهل دا
عثمان : لا من جهه عمل فهوا عمل كتير اصلا كل الموضوع دا فكرتوا والاندماج ال هيحصل بين رجال الأعمال سليم ومحمود ورنا وسراج والباقي دي فكرتوا وهوا كبير كل دول
زين : ولو رجل أعمال زيو زيي اي الجديد
اللوا عثمان كان هيتكلم انا قطعت كلامو وشاَرتلو يسكت وقومت من على الكرسي وزقيتوا بعيد وقعدت على كرسي جنبهم
انا : زي ما قال اللوا عثمان كل دا فكرتي والاندماج كمان وال فالضل لو عرفتوه هتشيبوا بس انا مش عايز ابقا الكبير ال فيكم عايز دا وشايف انو يقدر يقضي على كل أهدافنا ومعاه القدره فالرجاله والسلاح والفلوس والمعدات والتفكير انو يقدر يقف قدامهم انا اول واحد هقف وراه بكل ال عندي بس هوا يكون راس السهم واكتر واحد معرض للخطر وكمان اكتر واحد عندو خطط والخطه ال بعتهالكم مع اللوا عثمان ال هنمشي عليها اعتبروها لاغيه وال هيبقا الكبير يقرر ها مين عندو كل دا ويقدر يبقا الكبير فيكم
بحر : لو على الرجال والمعدات والفلوس ساهله احنا كلنا هنا متعاونين وانا رجالي من حديد
انا : ههههه رجالك يا بحر بيه امممم طيب ممكن اعرف حرس سيادتك دول من فين
بحر : من أكبر شركه حراسات فالشرق الأوسط واقوي الرجال وأكثرهم وفاء من شركه السلطان وكلهم عندهم وفاء ليا
انا : هههههههههه ( اشتغلت اضحك كتير انا واللواء عثمان)
بحر : بتضحكوا على اي
انا : علشان الرجاله دول وسلطان نفسوا من رجالني فعايزك تشوف رجاله تاني وابقا الكبير
بحر سكت
محرم : انا مش شايف ان احنا كدا هنوصل لحل اصلا لازم نكون متفقين وزي ما قال محمد آل شايف انو يقدر يعمل ال قال عليه يبقا الكبير وافتكروا ان دا مش منصب اصلا دي نار بتاكل وان احنا هدفنا مش المناصب ولا اي
على : انا مقصدتش كل دا انا كنت عايز اعرف محمد قدها ولا لا وخصوصا الخطط ال قال هنمشي عليها وعايزين نعرف هوا عمل اي فالضل
انا : انا هتشوف بنفسك قدها ولا لا وبالنسبه لل عملتوا فالضل مش وقتوا تعرفوه بس تأكدو اني حواليكم ديما وبحميكم المهم نرجع تاني ونقول مين عايز يبقا الكبير
كلو سكت ومحدش رد فروحت قايم جايب الكرسي وقعدت عليه
انا : نبدأ كلامنا دلوقتي بما اننا متفقين وانسوا موضوع الكبير والهبل دا احنا هنا كلنا واحد لهدف واحد وكلنا أمرنا شوري وبعد ما نحقق هدفنا المنظمه دي ملهاش لازمه بس هدفنا لسه طوييييل اوي وعايز ناس ثقه وطول ما مفيش بينا خاين يبقا احنا تمام وانا واثق ان مفيش حد فيكم هيخون فبصوا بقا انتو هتمشوا على الخطه ال عملتها ومعروف فيها مين الخونه ال موجودين فأَوطاننا وهنقضي عليهم ازاي ومعروف الخط بالظبط ال هنمشي عليه ولو حد كبير هنوقع ال حواليه الأول والادله ال هديهالكم على الخونه مينفعش تظهر مره واحده لا لازم تظهر حاجه حاجه وواحد واحد علشان اقتصاد البلاد ميقعش فهمتوا
كلهم : تمام
انا : ودلوقتي كل الادله على الخونه ال اخدتوا اساميهم هتاخدوها كل واحد لبلدو والبلاد ال مش موجود حد منها سيبوها عليا انا،، هالك
وزع على الجماعه الحاجه ال معاك وهالك وزع عليهم الادله كلها
صدقي باندهاش: انتا جبت المعلومات دي منين
انا : ليا مصادري الخاصه
فارس : بس الحاجات دي ممكن توقع البلاد بس مفيش حاجه علي الرئساء ليه
انا : علشان كل رؤساء الدول العربيه كويسين في ناس من ال حواليهم هما ال مش كويسين وبيضحكوا عليهم أن البلاد وردي والناس فرحانه لكن الرؤساء عارفين انهم كدابين بس هيقفوا قدام كل دول ازاي فلازم الناس ال كويسين ال حواليهم يقفوا معاهم وهنا يجي دورنا ودور رجال المخابرات والرجال الكويسين فالبلد هيا المشكله فال برا ال محجمين كل دول وواقفين ورا الفاسدين فلازم نبعد عين ال اخواننا البعده دول فهمت،، وبالنسبه لان البلاد ممكن تقع زي ما قلت علشان كدا قلت مش كلو هيبان مره واحده واحنا مش هنتجمع هنا تاني غير لما تخلصوا الملفات ال معاكم وقدامكم ٥ سنين تخلصوا الملفات ال في ايدكم علشان اخواننا البعده لما يلقوا رجالتهم بتقع من كل بلادنا هيتشتتوا ومش هيعرفوا يروحوا فين ولا فين ودا ال عايزينوا علشان كدا عيزكم تلتزموا بالوقت المحدد والخطه المحدده لازم كلنا نمشي على نفس الخط فهمتوا
كلهم : تمام فهمنا
انا : لقد دقت طبول الحرب وحانت وقت قيامه العرب والقضاء على كل أعدائنا،،،،،،،، وأديت امر للكل يتحرك فكل البلاد العربيه وبدأت اول حركه للحرب العظمي ...............................
نهايه الجزء التاني............... 😈😈



الجزء الثالث.....................................
عدا الاسبوع بدون اي مشاكل وجه وقت الفرح عملنا زي عاداتنا فالصعيد ٣ ايام حنه وعشا فقنا والدخله فالقاهره عملنا عشا من اول الصعيد لاخروا عجول كتير اتدبحت والفرح اتعمل وعدي على خير وروحنا شهر العسل وعدت سنه على جوازي......
الوقت الحاضر فمستشفى العطار..
نور صراخها مالي المستشفى كلها علشان بتولد طبعا وانا وامها وابوها وامي وابويا وعمر وسليم ومصيلحي كنا موجودين وكان معايا كمان هالك وبروسلي وبويكا وارنولد وسلفستر و٢٠ حارس تاني علشان كذا حد من العيله متجمعين فمكان واحد وهيا دخلت العمليات تولد واحنا واقفين برا
سليم : ان شاء **** خير ياخويا متقلقش
مصيلحي : اه فعلا انا مراتي ولدت مرتين وزي الفل اهي اي نعم خدت شتايم زي ال انتا اخدتها دي واكتر وقلامه وخربيش بس عدت على خير هههههه
انا : ان شاء **** يا رجاله تقوم بخير يارب
ابويا : اجمد ياض ومتقلقش هتبقا بخير هتقوم بالسلامه ان شاء **** يا سياده اللوا
هاشم : ان شاء **** يا حج زين
قعدنا ٤ ساعات لغايه ما ممرضه خرجت من العمليات وانا جريت عليها
انا : اي طمنيني على مراتي
الممرضه : مبروك يا بيه خلفت ولد زي القمر الف مبروك
انا : **** يبارك فيكي يا وشد السعد ( وطلعت فلوس كتير من جيبي واديتهالها)
الممرضه خدت الفلوس وطلعت تجري والكل فضل يبارك ليا وطلعت نور دخلت اوضه عاديه هيا والولد وروحنا ليها
انا : مبروك يا روح قلبي
نور : مبروك لينا يا روحي، هتسميه ايه
انا : زين محمد زين العطار اسم كريتيف صح
الكل : ههههههههه صح
واحنا قاعدين بنهزر فجأه سمعنا ضرب نار جاي من كل حته ودخل علينا هالك
هالك : محمد المستشفى محاصره من كل حته في رجاله كتير برا بتضرب علينا نار
انا عمرت مسدسي : طيب يلا نمسي عليهم
كلهم كانو طالعين ورايا
انا : رايحين فين خليكم هنا احمو الحريم
سليم : انا معاك
مصيلحي : وانا مش هسيبك
هاشم : وانا فالجيش يعني مش عيل يلا نطلع
ابويا : وانا مش هسيبك يبني
عمر : وانا بعرف اضرب نار
انا : اهدو دي مش خناقه دي فيها موت وعلى العموم سليم ومصيلحي معايا وابويا وعمي وعمر هتفضلو هنا تحموا الستات وزين دول اهم حاجه تمام
كلهم : تمام
ابويا : خلو بالكو من نفسكوا يا ولاد
انا : على ****
كلنا طبعا معانا سلاح شخصي
انا : سليم انتا ومصيلحي خليكم هنا فضهرنا اي حد يجي من النحيه ال ورا دي يموت وبالنسبه ليكوا يا دكاتره انتو والممرضين واي حد معاكوا ادخلو الاوضه دي او اي اوض من ال فالنص ومحدش يخرج ومتقلقوش من حاجه واي حد فالدور ميخرجش من اوضتوا وانتا يا هالك معانا كام راجل
هالك : بسليم ومصيلحي ٣٠
انا : وال جايين علينا
هالك : اكتر من ١٠٠ وانا بعتت للرجاله ال موجودين فالفيلا وجايين والرجاله ال فالدار جايين فالطريق هما ورجاله سلطان
انا : تمام اوي خلي راجلين مع سليم ومصيلحي واحنا هنستقبل ال جايين دول
مشيت انا والرجاله لأول الطرقه واشتغلنا ضرب نار فأي حد بيحاول يطلع بيموت ( انا وكل الرجاله ال موجودين الطلقه مننا براجل كلهم مدربين على ايد جنود الناصور من الجن رجاله الدار ورجاله الصعيد ورجاله البروفيسور كلهم على أعلى مستوى ما عدا سليم ومصيلحي لسه ما كملوش تدريب) نزلنا قتل فالكل والرجاله بتنزل دور دور تنضفوا واحنا موجودين فالدور ال احنا فيه دا الخامس والأخير وناس كتير بتنزل من السطح بنتعامل معاها وضرب النار شغال من كل حته وسليم ومصيلحي ورا والضرب هدى مره واحده فالمكان كلو ومفيش صوت يعلو على صوت الصمت
وفي اتنين فلتوا من الرجاله تحت وطلعوا لفوق من ورا وفجأه ومصيلحي باصص نحيتي واحد منهم ضربوا تلت رصاصات فضهرو
سليم بصوت عالي : مصيلحي (ونط عليه وخد رصاصه فكتفوا ووقع على الأرض بس ضرب الاتنين بالنار)
انا بصيت نحيتهم وجريت عليهم : رجاله خليكوا فايقين محدش يغمض عينوا هاااالك أسند معايا ندخلهم للدكاتره
دخلناهم للدكاتره وبدأو يطلعوا الرصاص منهم وانا نديت على درغام فالاسلكي وطلعلي ومعاه خمس رجاله
انا : درغام مش عايز دبانه تدخل الدور دا مفهوم
درغام : امرك يا كبير
انا : بويكا معاك كام خزنه وانتوا كمان كل واحد معاه كام
بويكا : ٢٠
بروسلي : ٢٠
هالك :١٥
سلفستر :١٠
ارنولد : ١٥
انا : تمام بويكا وبروسلي وارنولد اطلعوا على السطح هالك وسلفستر معايا ، يلا اتحركوا
نزلت ومش شايف قدامي ومعايا مسدسين ونزلت ضرب فالكل ال الاقيه قدامي بقتلو انا والرجاله كلهم حواليا اشتغلنا نقتل وننضف كل الأدوار لغايه ما خلصنا عليهم كلهم ووصل رجاله الدعم كانو خلصوا على ال موجودين فالطريق والرجاله كلها حاوطت المستشفى وانا طلعت جري على الدور الاخير لمصيلحي وسليم لقيت سليم كويس والرصاصه جات فكتفوا والكل ملموم حوالين مصيلحي ال بيموت اول ما دخلت لقيت مصيلحي بيشاورلي وبيتكلم بالعافيه
مصيلحي : عايز اتكلم معاك لوحدنا
الكل خرج وفضلت انا ومصيلحي بس ال جوا
برا الاوضه سليم واقف مع الدكتور
سليم : طمني يا دكتور اي الاخبار
دكتور : مكدبش عليك يا سليم بس الوضع صعب احنا خرجنا الرصاص ونقلنالو ددمم دلوقتي والباقي عند **** ادعيلو
سليم : **** يقوموا بالسلامه
جوا الاوضه
انا بتوتر : ارتاح ياخويا ومتتكلمش كتير ومتقلقش هتقوم منها انتا شديد ياض مش كام رصاصه ال يموتوك
مصيلحي بتعب : انا خلاص ياخويا كحححح عمري خلص بس اوعدني ان مراتي وولادي امانه فرقبتك ومترجعش عن الهدف ال احنا ماشيين فيه وتنفذوا
انا دمعت: متقولش كدا ياض قلتلك هتقوم وهتفوق متقولش الكلام العبيط دا
مصيلحي بوهن: كححح قلتلك خلاص يا محمد خلصت بس اوعدني يا محمد أوعدني ياخويا كححح
انا ببكي : بوعدك ياخويا ولادك امانه فرقبتي ومش هرجع عند هدفنا بس انتا ارتاح واسكت علشان تفوق وتكمل معايا الطريق مينفعش من غيرك احنا بدأنا مع بعض ولازم ننهي الموضوع مع بعض
مصيلحي بتعب : انا اسف ياخويا اني هسيبك بس وقتي جه اشهد ( وقال الشهاده والجهاز صفر)
انا بزعق: مصيلحي يا مصيلحييييي يا دكتور الحق مصيلحي
دخل الدكتور والممرضين ال معاه واشتغلوا بجهاز نبضات القلب مره واتنين وتلاته وعشره
الدكتور بحزن : البقاء لله يا جماعه
انا ببكي : انتا بتقول ايه لااا فوقوا بدل ما اقتلك وراه ( وماسك فرقبتوا) الكل اتجمع وشدوني علشان اسيب الدكتور
سليم بيبكي : خلاص يا محمد هوا فحته احسن من هنا ادعيلو وحقوا مش هيروح
ابويا : خلاص يابني متعملش فنفسك كدا
انا بزعق : اخرجوا كلكم برا وسيبوني معاه برا
كلهم خرجوا وفضلت انا لوحدى ومشيت لغايه جثه مصيلحي بوهن
انا بقهر وببكي : قوم ياخويا قوم لازم نكمل المشوار مع بعض مش اتعاهدنا اننا هنكمل مع بعض خلفت وعدك ليه ياخويا ليه يا مصيلحي ليه ( وحضنت مصيلحي واشتغلت ابكي اكتر واكتر) وقعدت معاه ساعه وبعدها مسحت دموعي وظبطت نفسي وخرجت برا لقيتهم كلهم موجودين وزعلانين وال بيبكي وموجود مرات مصيلحي وابنوا وبنتوا (مراتو مني وابنو عز وبنتو جنة)
مني ببكي : مصيلحي مات ليه يا محمد اي السبب ها اي
انا بحزن : امر ** يا منى امر ** دا وقتوا وعمرو وانتوا فعيني وقلبي ودي وصيه المرحوم وولادو هيفضلو معايا لغايه ما يكبرو وانتي والولاد فعيني (مني قعدت تبكي وامي خدتها فحضنها)،، سليم جهز للدفنه ومفيش عزا غير لما التار يتاخد الأول
سليم :حاضر ياخويا
جهزنا للدفنه وخرجنا بمصيلحي للمدافن وسط بكى وحزن الكل وحضر شخصيات عامه للمقابر معانا وصلنا هناك ودفناه ووقفت بعد الدفنه
انا : من شال عزا يا جماعه وشكر **** سعيكم
وفضلت واقف على قبرو لغايه ما الناس كلها مشيت حتى عيلتي مفضلش غير انا ومراتو وولادو
انا : فعيني يا مصيلحي لغايه ما نتقابل تاني اهلك فعيني
عز :هوا بابا راح فين يا عمو محمد
انا : بابا عند **** يا حبيبي واحنا هنرحلو بعد عمر طويل متقلقش يا حبيبي انتا هتعيش معايا
مني : ازاي يا محمد هنعيش معاك مع واحد غريب
انا : متقلقيش يا منى انتي هيكون ليكي بيت لوحدك بس جنبي
مني : ازاي يعني
انا : متقلقيش هتفهمي كل حاجه فوقتها انتي بس دلوقتي هتعيشي فالفيلا ال جنبي انتي والولاد وبعد كدا هعمل حاجه وهلم كل ال بحبهم حواليا فمكان امان ومحدش يقدر يوصلهم فيه متقلقيش من حاجه ولادك ولادي وانتي اختي اسمعي كلامي ومتخافيش
مني : حاضر يا محمد حاضر
وانا فالطريق كلمت جمال ابن عمي يجيلي بسرعه على المكتب عندي وروحت المكتب عملت قهون واستنيتوا عدت ساعه وجالي جمال ال كان موجود فالقاهره اصلا علشان الدفنه بتاعت مصيلحي
جمال : اي ياخويا مالك انا كنت راجع قنا بس جيت هنا على ملي وشي انتا كويس
انا : اه انا كويس متقلقش بس عايزك فحاجه مهمه ركز بقا معايا
جمال : قول سامعك
انا : بص احنا طبعا داخلين على مرحله صعبه اوي والصعيد متأمن كويس النجع بالبلد والصعيد كلو علشان الكل بقى معانا صح
جمال : مظبوط
انا : وال فالقاهره مش متأمنين زي ال هناك حتى لو الدار موجود هنا ورجاله سلطان وناس كتير بس بعاد عن بعض واحنا محسبناش اننا نأمن الكل كويس فحصل ال حصل وراح مننا مصيلحي
جمال : **** يرحموا،، بس انتا عايز تعمل ايه موضوع التأمين دا مش بتاعي
انا : امين،، فاهم بس انتا عليك عامل كبير اوي ركز معايا
جمال : معاك
انا : بص انا معايا ٧٠ فدان عايزك بقا يا معلم تعملي عليهم بيت
جمال باستغراب : بيت علي ٧٠ فدان طيب ازاي
انا : هوا مش هيكون بيت بس هيكون مجموعه بيوت لكل ال لينا هنا فالقاهره زي سليم ومحمود ورنا وسراج وأهل مصيلحي وكمان الدار هيكون فيه وهيكون في حاجات كتير هتعرفها وهيكون فيه دور تحت الارض انا محتاجو
جمال : تمام بس برضو ال ٧٠ دول كتير على مشروع زي دا خليهم حتي ٥٠ او ٤٠ حلوين
انا : لا عايز مساحه كبيره اوي متنساش ان ناس كتير هتعيش فالمكان
دا هيبقا زي مدينه كامله المهم انتا كدا كدا هتعرف هنعمل فيه اي خلينا دلوقتي فالسور بتاع المكان
جمال : مالو ما هيكون سور زي اي سور
انا : لا لا انا عايزو سور لو اتضرب فيه ميت ندفع ميحصلش فيه حاجه هيكون كلو مصبوب خرسانه وطبعا السور هيجي من الدور ال تحت هيكون حوالين ال ٧٠ فدان وعمقوا تحت الارض ٤ متر
جمال : علشان طبعا عايز الدور ال تحت طولو لفوق ٤ متر صح
انا : جدع وعرض السور هيكون متر والخرسانه قبل ما تترمي مش هتحط خشب وتشيلو لا هيكون ساج تخين تتصب فيه الخرسانه وميتشلش وفي حتت من السور عرضها هيكون ٦٠ سنتي
جمال : ليه بقا
انا : علشان ال ٤٠ الباقيين هيكون فيهم سلاح بيخرج ويطلع وهيكون فيه معاك خبير للموضوع دا هيكون معاك خطوه بخطوه مسوؤل عن تأمين المكان كلو وببان سريه فالسور هوا هيقولك عليها
جمال : بس الببان دي هتبقا نقطه ضعف لو اتعملت ببان حديد بس
انا : بقولك سريه يعم ازاي حديد بس متقلقش دي هتكون بمواد ومخلوط فيها التيتانيوم وحتى السور هتخلط فالمسلح بتاعوا تيتانيوم علشان لو اضرب فيه نووي ميقعش ولا يتهز
جمال : وطولو فوق الارض طيب
انا : ٥ او ٦ متر تشتغل فالسور الأول تخلصوا وبعد كدا تعمل الباقي
جمال : تمام بس الموضوع دا هياخد سنين
انا : هما ٥ سنين بس وتسلمني المكان
جمال : ازاي دا السور عايز المده دي
انا : المواد هتكون عندك بكره الصبح والخبير ورجالتوا هيوصلوا بكره ٥ آلاف راجل وانتا تجيب عماله دي منتا عايز ١٠ آلاف الصبح وعشره زيهم باليل عايز تجيب اكتر براحتك
جمال : اجيب دول منين والصنايعيه
انا : الصنايعيه ال هتشتغل فالسور والدور الأرضي من عندي وال فالبيوت انتا تجيبهم اهو معاك وقت تخلي حد يجمع فيهم وكمان العماله مفيش اكتر منها هات افارقه هات اسيوين اي حد يقدر يشتغل وفي واحد هيكون معاك من بكره رهن اشارتك هيجمعلك عماله واي حاجه انتا عايزها ومعاك ميزانيه مفتوحه المهم الموضوع دا يخلص فالمده ال قلتلك عليها
جمال : تمام هظبط الدنيا فالبلد واجي
انا : انتا مش راجع البلد غير لما تخلص المهندسين ال معاك وكل الصنايعيه جايين بكره والبلد ملكش دعوه بيها انا ظبطت الدنيا انتا تلم عماله وانتا والمهندسين مع بعض تتشاوروا وتطلعوا احسن شغل فيه ولو عايز تجيب مهندسين من عندك هات المهم كلكم تمشوا على نفس الخط والناس ال جايه دي على أعلى مستوى الصنايعيه هنا من مصر والمهندسين من برا ومن مصر متقلقش من حاجه وهات ناس معاك كل ما يزيد العدد نخلص بسرعه
جمال بيفرك فوشو : تمام هظبط الدنيا وهنبدأ علطول تعالا بقا وريني المكان
انا : يلا
مشينا وطلعنا برا القاهره وبعد القاهره بساعه وصلنا المكان بين القاهره والاسكندريه يبعد عن القاهره ساعه وعن الاسكندريه ساعه ونص
انا : اهو يا برنس
جمال : بس حلو المكان مفيش غيرنا هيبقا متأمن كويس
انا: هوا لما يتعمل اصلا مش هنحتاج تأمين من برا اساسا
جمال : تمام هوا من اول العصيان دي صح
انا : اه
جمال : طيب والباقي دا لغايه الطريق دول كام قراط كتير برضو
انا : دول كلهم هيتزرعوا شجر والمكان وراهم
جمال : تمام عاش انتا مظبط كل حاجه تفكير طويل دا
انا : انا مفكرتش فكل دا غير من كام ساعه بس من بعد دفنه مصيليحي مش عايز اخسر حد تاني
جمال : ان شاء **** مش هنخسر حد يلا بقا رجعني علشان اروح اظبط الدنيا والحق اكلم الناس واروح المكتب بتاعي
انا : تمام يلا
جمال : يلا منك لله
انا : بطل صياح يلا هههه
مشينا ورجعت المكتب طلعت التليفون الخاص بالبروفيسور وكلمت كاظم
انا : الرجاله اتحركت يا كاظم ولا اي
كاظم : فالطريق يا بروف
انا : وبارترا ورجالتوا
كاظم : اتحركوا هما كمان والمهندسين والكل معاهم حتى النمر هتلاقيه وصل عند جمال علشان يكون معاه لحظه بلحظه وانتا عارف النمر محدش هيقدر يقرب من جمال وهوا معاه وكمان كل المهندسين وال٥ تلاف راجل من رجالتنا رجاله البروفيسور منتا عارف
انا : تمام عارف اهم حاجه كل الناس تكون بخير
كاظم : متقلقش طول ما بارترا والنمر والرجاله هناك متقلقش من حاجه انتا بس ال متوتر شويه ومحتاج ترتاح
انا : عارف بس مش وقت راحه يا كاظم عرفت مين ال عمل كدا
كاظم : اه على الخولى اكبر تاجر مخدرات الشرق الأوسط وشغال مع المافيا الكولومبيه
انا : مع بيتروف
كاظم : اه
انا : تمام ابعتلي الود دا فين دلوقتي وبيتروف حسابو مع البروفيسور
كاظم : تمام يا محمد هبعتلك كل حاجه دلوقتي بس لو عايزني اجيلك اجيلك دلوقتي
انا : هنكون احنا الاتنين برا المنظمه مينفعش وغير كدا انا فمصر وكل رجالتي هنا وال هنا زي ال هناك وانتا عارف دا
كاظم : عارف بس بوجب معاك هههه
انا : يلا اقفل يلا
كاظم : خلاص يعم سلام
بعتلي كاظم كل حاجه عن الخولى واخدت رجالتي وروحت
المكان فيلا ومليانه رجاله برا وجوا كتير واحنا واقفين بعيد شويه بالعربيتين ال معانا
هالك : أحا كل دول ناس احنا جايين احنا السته بس
انا : انتو الخمسه
بروسلي : كمان مش هتدخل معانا
بويكا : جايبنا نموت يعم ماشي
ارنولد : اه مضحي بينا
سلفستر : يخرب بيتك يا حمو
انا مليش نفس للهزار : ( ولعت سجاره) خلصتوا اخلص السجاره دي وتكونوا خلصتوا على الكل يلا
هالك: احم يلا بينا يا رجاله
نزلو وانا فضلت اشرب السجاره وسرحان و٥ دقايق وكلمني هالك
هالك : اتفضل يا كبير
انا : اتأخرتوا خلصت سجارتين
هالك : انتا ال سجايرك بتخلص بسرعه يعم
دخلت المكان مليان جثث كتير نيك
انا : هوا فين
بويكا : جوا زي الشوال معاه شرموطه محسش بحاجه زي ما قلت
انا : تمام اوي
دخلت جوا وطلعت الاوضه لقيت البنت ال معاه هيا ال ركباه وبتدخل زب صناعي فطيزو
انا : تؤ تؤ تؤ يعني الراجل ال كان عايز يقتلني يطلع خول
الاتنين بصوا والبنت نطت وعايزه تمشي مسكها هالك
على : انتا مين
انا : ههه يعني كنت عايز تقتلني ومش عارف انا مين
على بصلي شويه وركز : م م محمد العطار
انا : لا لا انا كبوسك على الأرض مين ال قللك تقتلني بيتروف مش كدا
على : مين بيتروف دا انا عملت كدا لحسابي
انا : ههه حسابك اممم ماشي يا حشره هنشوف الموضوع دا هاتو يا ارنولد
خدتوا وسبنا البنت تمشي وروحنا الدار وسبتوا مع سلفستر ساعتين وبعد كدا دخلت
انا : اي يا سلفستر
سلفستر : استلم يا كبير
انا : اي يا خولي لسه عايز تقعد مع سلفستر تاني
على بخوف : لا ارجوك هقول ديمتروف هوا ال قلي لما انتا جمعت الناس توقف تجاره المخدرات فالصعيد ودا مكان مهم جدا ليه وكمان حس بالخطر لتقدر تمنعها من مصر كلها علشان كدا امر بموتك
انا : حلو اوي فين ديمتروف دلوقتي
على : موجود فبوغوتا فالقصر بتاعو
انا : جدع انتا كدا مهمتك خلصت يا لول
على : ارجوك ارحمني واكون من رجالتك وخدامك
انا : ترضهالي يكون من رجالتي خول مينفعش ميصحش ولا اي
سلفستر : ولا اه
انا : ولا بص ( وروحت ضارب على طلقه فدماغو)
سلفستر: يلا كان راجل خول
انا : اوي اوي يلا بينا علشان لسه مشوارنا طويل
سلفستر : على فين
انا : علي الحصن
مشينا وروحنا القطب الشمالي والحصن كان موجود ومبنى في جبل جليدي وكان مقر قديم لروسيا من زمان من ايام الحرب البارده ومنسي الكل نسيه واحنا اخدناه عدلناه وخليناه حصن لينا وصلت ودخلت وقعدت مع كاظم
انا : الرجاله جابو ديمتروف
كاظم : فالطريق جايين حركتهم من اول ما اديتك المعلومات
انا : جدع تحركاتك ديما عجباني يا كاظم
كاظم : تلميذك ياخويا
انا : واخبار العالم ايه
كاظم : قال يعني انتا مش متابع بس ماشي روسيا معانا وإنجلترا كمان وإسبانيا وكلو بيسمع الكلام ما عدا أمريكا شغاله تنخرب ورانا بس مش عارفه توصل لحاجه ووصلنا لرئيسه منظمه الافاعي واسمها هيا مسميه نفسها كارين بس اسمها الحقيقي مارثا من ابوها روسي وامها مصريه يمكن علشان كدا دا سبب العداء بينها وبين أمريكا وانها اكتر بلد هيا بتحاول توقع اقتصادها
انا : تمام اوي لسه وقتها هيجي المهم هدخل اريح جوا ولما الرجاله تيجي قولي
كاظم : تمام ياخويا
َوصل ديمتروف ودخل اوضه فاضيه وجه كاظم صحاني
انا : ديمتروف صديقي
ديمتروف : من انت
انا : برضو انا المصري ال أمرت بقتلو علشان منع المخدرات بتاعتك
ديمتروف متعجب : وكيف استطعت الوصول إلى
انا : الا تعلم يا صديقي انني البروفيسور
ديمتروف مرعوب : كيف هذا انا ليس لي علاقه بالبروفيسور انا انفذ ما يقول لا يمكن أن تكون ايها المصري البروفيسور
انا : انا لا اكذب عليك لا أستطيع الكذب على رجل ميت
ديمتروف : ارجوك ايها البروفيسور لا تقتلني
انا : حسنا اذا قلت من معك لن اقتلك
ديمتروف : حسنا حسنا من معي كان شريكي ارناو توريس وليس احد اخر
انا : ومنظمه الاتحاد
ديمتروف : لا تتحرك من أجل هذه الأمور الصغيره اذا كان الامر كبير سوف تتحرك لكن هذا الامر لا تتحرك من اجله
انا : حسنا ديمتروف أحسنت
ديمتروف : انت وعدتني انك لن تقتلني وانت لا تخلف وعدك
انا : اجل انا لن اقتلك سوف اترك امرك لكاظم
كاظم : اوكي يا بروفيسور وانا اقول ان يموت (وضربوا بالنار)
انا : عايزك تقتل توريس دا
كاظم : حصل وبيحصل يا كبير
انا : تمام يلا سلام انا راجع مصر ولو في حاجه مهمه قولي
كاظم : تمام سلام ياخويا
انا : سلام
مشيت ونزلت مصر وروحت على حدود ليبيا عند قبيله العابد
انا : ازيك يا شيخ هارون
الشيخ هارون : مرحب بيك يا كبير يا نسل الإشراف نورتني
انا : اهلا بيك يا شيخ تسلم
هارون : حبيبي يا محمد طولت الغيبه علينا
انا :كل شئ بأوانو يا شيخ هارون انا جاي اقعد معاك شويه واتكلم مع رحمه علشان أتم العهد ال بيني وبينك واتجوزها
هارون : طيب خليها فوقت تاني انتا لسه صحبك متوفي
انا : أعمال الخير بيتعجل بيها يا شيخ واخويا انا جبت تارو وحقوا
هارون : تمام يا ولدي اقعد معايا علشان نتم العهد
اتمشينا انا والشيخ
هارون واحنا بنتكلم لقيت واحد فوق الجبل مصوب بقناصه علينا انا طلعت المسدس وصوبت عليه ورميت الشيخ هارون على الأرض وانا اترميت جنبوا قبل ما ال ماسك القناصه يضرب علينا ومسكت المسدس وسمعت صوت ضرب النار من القناصه ......................................................
نهايه الجزء الثالث 😈.......................

بعتذر ياخواتي على الغيبه الطويله بس رينا يعلم مشغول اد ايه امتحانات وشغل وقرف بس برضو حقكو عليا. ويلا نبدأ الدمار

الجزء الرابع..........................

وانا واقف مع الشيخ هارون لقيت قناصه متصوبه علينا وطلعت المسدس واترميت انا والشيخ هارون على الأرض وطلقه جات فوقنا بعيد جات فعقاب كان معدي فوقنا، ولقيت الرجاله قبل ما تضرب الشيخ هارون بيقول
هارون : محدش يضرب دا ولدي رماح محدش يضرب
انا : رماح ازاي وليه بيعمل كدا
ولقيت رماح نازل بيضحك واخدني بالحضن
رماح :معلش ياخوي حقك عليا العقاب بتاعي اتجن وخرج عن السيطره وكان لازم اقتلو قبل ما يإذي حد وحظكم انكم جيتوا وهوا فوقكم
هارون : يا غبي كنت هتموتنا انتا حمار يا ولد
رماح : منتا عارف ي يبوي اني قناص مليح متقلقش انا بعتذر منك يا محمد ياخوي مكنتش مقصوده الخضه دي
انا : يعم ولا خضه ولا بتاع انا اتخضيت على ابوك اذا كان عليا متعود واحمد **** ان ابوك اتكلم قبل ما الرجاله تضرب نشانهم مبيخيبش
رماح : بس دول معاهم مسدسات برضو والمسافه بعيده
انا : ههههه كانو هيوصلولك ويقتولك برضو بس كويس الحمد لله عدت على خير
رماح : فعلا ياخوي اتفضل ادخل
انا : ماشي يعم رماح ماشي بس اصبر عليا
رماح : لا فعرضك انا مش قدك ياخوي عديها علشان خاطر زين الصغير
انا : ياه حلفتني بالغالي ماشي بس لو حصل حاجه زي دي تاني هلعقك على باب القبيله وانتا عارف منين
رماح : هتعلق شيخ اكبر قبيله فالعرب وكبير العرب فاللشرق الأوسط يا قلبك الجاحد هتعملها ازاي دي
انا : لا منا معايا واسطه
رماح : مين
انا : الشيخ نفسوا ههههههه
رماح : لا اذا كان كدا اطير انا بقا
وطلع يجري بعيد
دخلت انا والشيخ هارون بيتوا وقعدنا شويه واتغدينا وطلعت رحمه وقعدت انا وهيا لوحدنا
انا : انا عارف انك شايفه ان دي جوازه مصلحه لان هيا كدا بالظبط بس مش معنى كدا اني هسيبك تبقى حاجه ملكيش لازمه او ههملك انتي هتبقي مراتي وليكي حقوق
رحمه : لا كتر خيرك انك هتعاملني كبني ادمه ليا حقوق لا شكرا فعلا
انا : بصي انا عارف انك مغصوبه عليا بس انتي لسه متعرفنيش وعلى رأي المثل ان جالك الغصب خدو بالرضى وانا طالب منك وقت لو معجبتكيش العيشه معايا وعد مني هسيبك واطلقك
رحمه ركزت فوشي شويه : انتا بتقول كلامك دا بجد وشك مش بيهزر او بياخدني على قد عقلي بس مش خايف من الشيخ هارون او مصالحك معاه لو حصل وخالفت الوعد
انا : مش هخالف ولا حاجه وعد محصل وهتجوزك بس باقي الحياه محدش يتحكم فيها ومتقلقيش انا مبخفش من حد والشغل ال مع ابوكي انا اقدر اصرفوا من أماكن وناس تانيه اي نعم هحرص منهم اوي وانتوا انا مديكو الأمان بس لجل الورد يتزقي العليل يعني علشان انا مبحبش حد يعيش معايا غصب عنو وزي ما قلتلك ادي لنفسك وليا فرصه قلتي اي
رحمه فكرت شويه : موافقه بس انا اعرف انك خلفت ومتجوز انا هعيش فين
انا : انتي ونور وزين وولادي ال هيجوا ان شاء **** هتعيشوا كلكم فمكان واحد وانا عارف انكم انتوا الاتنين طيبين مش هتعملو مشاكل مع بعض
رحمه : انتا لسه متعرفنيش وبعدين دنتا قلبك قاعد اوي هتقعد اتنين ضراير مع بعض
انا : قاعد وجاحد كمان بس حنين مع ال مني وانتي هتبقى مني ومن جهت معرفكيش فنا فعلا معرفكيش بس برضو ليا نظره فقلتي اي فالكلام
رحمه : موافقه
انا : تمام هتفق مع الشيخ واول الشهر نتجوز على خير يلا سلام
رحمه : سلام
طلعت وقولت للشيخ علي الميعاد ونزلت روحت سينا قعدت شويه مع صقر وابوه ورجعت القاهره
في مكان آخر مقر منظمه الافاعي
كاري: وصلت للبروفيسور ولا لا
مساعد : لا يا زعيمه كل ال عرفناه انو مصري لكن باقي المعلومات لسه
كاري : وهنفضل كدا يعني احنا ال عندنا معلومات عن العالم كلو منعرفش عن واحد اي حاجه غير جنسيتوا
مساعد : دا تقدم كبير يا زعيمه باقي العالم لا يعرف عنه شئ
كاري : لا يهمني باقي العالم أريدك أن تعرف من هوا في أسرع وقت
مساعد : حسنا بعد اذنك
كاري لنفسها : شكلنا هنتعب بعض اوي يا بروف
في قصر الرئاسه المصري قاعد الرئيس ووزير الدفاع واللوا عثمان رئيس المخابرات واللوا عبد السلام رئيس الامن الوطني
الرئيس : اي ال بيحصل فالصعيد دا يا عبد السلام
عبد السلام : في نشر كتير للرجاله فالصعيد يا ريس من كبارو وفي ناس كتير برضو من كبار الصعيد ماتت واختفت وتجاره المخدرات بتختفي كمان منو حاليا يعتبر مفيش مخدرات بتدخل الصعيد غير نسبه قليله خالص وقربت تتعدم ودي حركه من كبار الصعيد لتنضيفوا
الريس : وازاي دا كلو يحصل من غير علمنا نايمين على ودانكو
عثمان : بس دا موضوع كويس يا ريس مش وحش
الريس : مقولتش انو وحش بس لازم يتم عن طريق الجيش والشرطه مش هتبقا دوله جوا دوله هيا ولا اي
عثمان : عندك حق سعادتك
الريس : واكيد ليهم كبير طبعا هوا ال ممشى الناس دي وجمعها لان اهل الصعيد لازم يلمهم حد منهم وكبير وقوي علشان يمشوا وراه فالغلط او الصح فمين الشخص دا بقا
عبد السلام : محمد العطار يا ريس كبير عيله العطار هوا ال مجمعهم وملفوا اهو
اخد الريس الملف وبص فيه شويه واندهش
الريس : بس دا عيل يعني يدوبك عندو ٢٧ سنه عمل كل دا ازاي
عثمان : مع احترامي ليك يا ريس ال يعمل كدا ميبقاش عيل ولازم نعرفوا كويس اوي وناخدو تحت جناحنا كمان
عبد السلام : هوا يا ريس خلص مليه واختفي خمس سنين فالوقت دا عيلتوا بدل ما كانت من أكبر عائلات الصعيد بقت الأكبر وهوا رجع لم الكل وقال انو عايز يقضي على تجاره المخدرات ووقع المعارضين ليه من العائلات التانيه ال اتقتل وال اتسلم لينا وال اختفى وحاليا الصعيد كلو وراه يمكن يكون فيه ناس كارها ومتربصه ليه مستنين يوقعوه معندناش معلومات حاليا بس هوا دلوقتي كبير الصعيد والملك بتاعوا وكلمتوا مسموعه عند الكل وزي ما قال سياده اللوا عثمان لازم ناخدو تحت جناحنا
الريس : عندكو حق وال عملو الولد دا يخليه يكبر فنظر الدوله اوي ولازم يبقا معانا ونقضي على التجاره دي فمصر كلها اذا كان رجال الجيش والشرطه مش عارفين يعملو حاجه
الوزير : بعد اذنك يا فندم بس احنا بنحاول البلد لسه واقعه وبنحارب فكل الجهات بس الجيش حاليا قافل كل الحدود من اسكندريه لاسوان علشان مفيش حاجه تدخل ولا تخرج وبنحاول نمنع كل دا مع رجال المخابرات واللوا عثمان
عثمان : فعلا يا ريس بس الوضع صعب شويه بس انا من رأيي زي ما قلت نحاول نخلي محمد معانا وهوا بيخدم البلد اكيد هيوافق وبدل ما الصعيد بس ال يتمنع منو الشمال يتمنع عن الكل ونفضي بقا لل برا
الريس : تمام عثمان هاتلى محمد بكره يكون على مكتبي
عثمان : تمام يا فندم بعد اذنك
الريس : اتفضلوا
الكل مشي واللوا عثمان كلمني من الفون الخاص بينا
عثمان : حددتلك معاد مع الريس بكره هبعت الشباب يجيبوك
انا : كويس اوي حلو دا لما يكون معانا الريس دا هيسرع من خطواتنا والرجاله فالدول العربيه شغالين زي الفل على نفس رتم الخطوات بتاعتنا
عثمان : فعلا متقلقش **** هينصرنا
انا : ان شاء **** بس برضو عايزك تأكد عليهم محدش يتسرع ولو حد لقى نفسوا بينتصر وماشي صح برضو ميسرعش خطواتو غير لما يقولي ولو حد خايف ميخفش رجالتي حوالين الكل فكل حته
عثمان : يعني بتحميني دلوقتي وانا فالقصر الرئاسي ههههه
انا : تحب اقولك اتكلمتوا فأي انتا والريس ووزير الدفاع واللوا عبسلام
عثمان : يعم بس يعم انتا مخاوي ولا اي
انا : ههههههه حاجه زي كدا المهم متقلقش كلكم تحت عيني وان شاء **** محدش هيحصلوا حاجه بس تقولهم زي ما بقولك
عثمان : تمام هبلغهم متقلقش بس انتا اجهز لبكره
انا : متقلقش جاهز من زمان
قفلت معاه واستدعيت الناصور
الناصور : حبيبي ليك وحشه
انا باستغراب : اي يبني انتا مش جن وملك وبتاع مالك قلبت ليه
الناصور : من عاشر القوم بقا منا شغال الف معاك من الصعيد للعرب للبحراويه للاجانب عرفت كل ثقفاتكم لازم بقا دماغي تلف منكم وتقولو علينا احنا ال شياطين دنتوا عليكم عمايل وكلام ههههه
انا : خلاص يعم الشبح اهدي وقولي اخبار مراقبه الرجاله ايه
الناصور : منتا عارف ان جنودي حواليهم ولو في حاجت حصلت رجالتك مش شايفينها بيقولولهم عليها وعلشان رجالتك عارفاهم بشكلهم الانسي بس بيفضلوا مراقبين كجن ولو حصل امر طارئ هيظهرو لرجالتك علشان انتا عارف مينفعش نفضل فشكل الأنسي كتير
انا : عارف متقلقش اهم حاجه انسى جني تخليهم مركزين
الناصور : يعم متقلقش دول جن مش رجالتك متخافش
انا : ماشي اخفي بقا
الناصور : يعم احترمني شويه انا ملك وليا هيبه فعالم الجن اي اخفي دي
انا : اخفي بدل ما اقوم اعلقك
الناصور : احمم طيب سلام بقا
انا : هههههه
مشي الناصور وانا قعدت لوحدي شويه وجات نور قعدت جنبي ودخلت فحضني
انا : ازيك يا قلبي امال فين زين
نور : نام بعد معاناه وقلت اجي اقعد معاك شويه
انا : كويس انو نام طيب اي ما تيجي نطلع الاوضه
نور : لا ياخويا مش هتبقى انتا وابنك هوا يغلبني طول النهار وانتا عايز تمخمض فيا طول الليل الرحمه حلوه يعم هههه
انا : ماشي يا ام زين ماشي ههه
نور : اي ام زين دي محسسني اني عندي ٧٠ سنه متعصبنيش
انا : منتي ناقصك عكاز وتبقى ٧٠ فعلا وانتي ماسكه ضهرك وانتي داخله عليا
نور : ابنك يا حبيبي وبعدين انتا جربت تولد وترضع قبل كداا
انا : يادي الاسطوانه بتاعت الستات دي ههههه والولد لما يكبر هتقوليوا يا خساره ال ٩ شهور وخساره لبنى ال رضعتوا ههههههه
نور : هههه امال دنا هزل امو الجزمه داا
انا : لا ولدي ميتزلش انا هخليه يجبلك اتنين كيلو لبن وخلاص هههههه
نور 😒: طيب وال ٩ شهور يا روح امك
انا : دول بقا صدقه منك ليه 😂😂
نور : انا هروح انام بدل ما اتجلط
انا : خديني معاكي معايا معاد مهم بكره عايز اكون فايق
نور : تعالي ياخويا اتسند عليا انتا صاحب مرض برضو
انا : صاحب مرض طيب
روحت شايلها وجريت بيها واشتغلت الف بيها شويه وبعدين طلعنا نمنا صحيت الصبح وفطرنا وقعدت العب مع نور وزين شويه وبعد شوبه الباب خبط فتحت لقيت ناس لابسه بدل فوشي
انا : انتوا مين
واحد : احنا مندوبين من القصر الرئاسي يا محمد بيه انتا مطلوب هناك
انا : ليه خير
واحد : معرفش الأوامر بتقول اننا نوصل حضرتك لهناك وهتعرف كل حاجه لما نوصل
انا : طيب ممكن شويه اغير هدومي
واحد : تمام بس بسرعه بعد اذنك
انا : اوك
دخلت وقفلت الباب
نور : مين دول
انا : دول يا ستي مندوبين من القصر الرئاسي
نور بخضه : وعايزين ايه دول
انا : متتخضيش مفيش حاجه هروح اشوفهم عايزين ايه وارجع
وبوست راسها وطلعت لبست بدله شيك ونزلت ليهم واتحركنا على القصر الرئاسي ودخلت قابلت الريس وكان موجود لوحدو
الريس :ازيك يا محمد
انا : اهلا بيك يا ريس دا شرف كبير اني اقابل سيادتك
الريس : متقولش كدا يا كبير الصعيد الشرف ليا
انا : كبير تسلم سعادتك دا من زوقك
الريس : لا دي حقيقه كل ال عملتوا وصلني وفرحت بيه بس زعلت برضو
انا : ممكن اعرف سبب الزعل والفرحه
الريس : ههههه ماشي هقولك فرحت علشان الصعيد بيخلص من المخدرات والصعيد عصب الدوله لو فاق البلد كلها هتبقا تمام ولو وقع البلد كلها هتقع وزعلت علشان الموضوع دا تم من غير الحكومه والنظام يعني دوله جوا دوله
انا : لا سعادتك مفيش الكلام دا انا كان كل غرضي اساعد مش اكتر وعارف أن حضراتكم مشغولين اوي فقلت أقرب المسافات وغير كدا مكنتوش هتعرفوا تلمو اهل الصعيد بالطريقه دي مع احترامي ليك طبعا سعادتك بس ال يلم الصعايده يكون منهم وأهل مكه ادري بشعابها ولا اي
الريس: عندك حق بس انا عايز اعرف منك كنت مختفي فين ٥ سنين
انا : فالارض الواسعه يا ريس وكونت نفسي ورجعت
الريس : طيب وانتا محتاج تكون نفسك ددنتا من كبار الصعيد
انا : اهو بحب اعتمد على نفسي
الريس : ما تجيب من الاخر انتا عايز ايه
انا : انا مش عايز اي حاجه غير ان البلد دي تكون احسن بلد فالدنيا
الريس : دا نفس ال انا عايزو بالظبط يبقا نشتغل مع بعض
انا : موافق بس ازاي
الريس : تساعدني فالاقتصاد والنهوض بيه وانتا رجل أعمال شاطر واكيد هتعرف تسيطر على رجال الأعمال زي ما عملت مع أهل الصعيد وكمان تكمل فمنع التجاره الشمال من الصعيد زي منتا بتعمل وكل الصلاحيات معاك
انا : موافق بس هشتغل بالطريقه ال تعجبني وفالاخر المصلحه واحده ولا اي
الريس : قلتلك كل الصلاحيات معاك ودا امر مني اعتبر نفسك النائب بتاعي بس لو غلطت هفرمك
انا : حقك يا ريس وانا موافق
الريس : تمام وانا هبلغ وزير الدفاع ووزير الدخليه واللوا عثمان واللوا عبسلام يكونو معاك فكل خطوه وتنسقوا مع بعض
انا : تمام بعد اذنك يا ريس ولما يكونوا جاهزين يكلموني
الريس: انتا هتستناهم يكلموك
انا : انا كدا كدا شغال ومش واقف متقلقش شغال ومن بدري كمان ولما يكلموني هيدخلو ضمن الخطه مش اكتر
الريس : تمام وخد التليفون دا دا هيكون خط مفتوح بيني وبينك ومحدش يقدر يراقبوا
انا لنفسي : ناقصه تليفونات هيا
الريس : اي يا محمد ساكت ليه
انا : لا ولا حاجه يا ريس هات التليفون وبعد ازنك همشي انا
الريس : اتفضل
مشيت من عند الريس وروحت المكتب بتاعي كان سليم والشباب هناك
انا : اي ي رجاله اخبار الاندماج ايه
سليم : قربنا نخلص يا محمد وهيكون فنص الشهر الجاي الإعلان وهيكون اكبر كيان فالشرق الأوسط كلو
انا : حلو اوي هيكون كيان فالنور والضلمه كمان
سليم : ازاي
انا : اقولك يعني هيبقا فالنور للناس وترخيص اسعار واحتكار أسواق وفالضلمه تبع البروفيسور يحارب التجار ال بيحتكروا فالسوق السوده
سراج :تمام يا محمد
انا : اشطا شدو حيلكم بقا وخلصوا الموضوع دا بسرعه،، سليم تعالا عايزك
وقفنا بعيد
سليم : خير يا محمد
انا : شايفك مش تمام الايام دي مالك
سليم : لا ابدا موت مصيلحي بس خلاني افكر شويه وصعبان عليا وهوا صغير وساب ولادو
انا : متقلقش على ولاد مصيلحي دول فعيني ومصيلحي مات وهوا بيخدم قضيه وشرف وهوا مقتنع بدا ومات شهيد إنما انتا بقا خايف؟
سليم : عمري ما اخاف
انا : كذاب انا شايف الخوف فعينك، بص يا سليم لو خايف وشايف انك مش هتقدر تكمل امشي وعيش حياتك مش هقولك حاجه انتا اخويا ولو شايف اننا بنعمل دا لمصلحتنا مش للناس امشي برضو
سليم : عيب يا محمد الكلام دا انا فضهرك وفضهر القضيه مش علشان خوفت شويه هتقول عليا جبان انا مش جبان بس اتهزيت شويه
انا : كلنا بنخاف وبنتهز ودا مش عيب بالعكس المفروض الخوف والموت يخلينا نتبت فقضيتنا وكل ما أعدائنا ذادو واصحابنا قلو علشان الفلوس نمسك في قضيتنا اكتر لان دا الحق لازم تبقا عارف كدا احنا ماشيين صح يا سليم متقلقش وفالاخر النصر لينا وانا متأكد من دا الحق ديما بينتصر فالنهايه
سليم : خير ياخويا خير انا معاك متقلقش معاك فكل خطوه
انا : تمام ياخويا اسيبك انا بقا وانتا ركز
سليم : تمام بس لما تبقا البروفيسور بعد كدا ابقى خدني معاك انتا عارف اني متدرب كويس كهكر او فنون قتاليه وعايز ابقا فالنور وفالضلمه
انا مبتسم : تمام لما اروح بعد كدا هاخدك معايا وهعرفك على الرجاله وتبقا معاهم ومعايا فكل خطوه ياخويا
سليم : تمام يلا ادخل انا
انا : وانا همشي هعمل كام مشوار سلام
سليم : سلام
مشيت ورجعت البيت
في مكان آخر باليل
متجمع ٤ اتنين من العرب واتنين من الصعيد ومعاهم واحد لابس بدله
واحد الشيخ سالم المسلمي كبير قبيله المسلمي
اتنين الشيخ أبو فياض اخوه
تلاته مندور ابو الدهب كبير عيله ابو الدهب فاسوان
اربعه على القناوي كبير عيله القناوي
خمسه ابو بدله صابر الحوت اكبر تاجر سلاح وأثار فمصر
صابر : اذيكم يا جماعه
كلهم : اهلا بيك يا صابر بيه
صابر: احنا اتجمعنا انهارده علشان نشوف حل ال بيحصل فالصعيد وهيحصل فمصر كلها
على : كل دا بسبب ولد العطار منع تجاره المخدرات من الصعيد كلو
سالم : طيب واحنا مالنا بالمخدرات يا جماعه
صابر : ازاي دا من دلوقتي البشاير بانت الدنيا ضاقت فدخول السلاح من الحدود وتوزيعوا ومش منو بس لا دا من الجيش والحكومه وقفوا فضهروا ودا ال وصلني انو كان فديوان الرئاسه النهارده الصبح يعني وقفوا فضهرو خلاص
سالم؛ : بس دا كلو فالصعيد يعني مندور بيه وعلى بيه يتصرفوا
مندور : التصرف علينا كلنا كلنا فدايره واحده وانتوا ال بتدخلو السلاح من الحدود وال اعرفوا ان شيخ قبيله العابد كبيركم هيبقا نسيبوا وهيبقا زي ابوه يعني هتخرب علينا كلنا
ابو فياض : مستحيل الشيخ هارون يمنع دخول السلاح دا ال بيحمينا من الديابه وقطاع الطرق وكمان الإرهاب فسينا
صابر : هيوافق ومش هيبقا فيه تجاره سلاح ولا آثار فمصر لو الود دا فضل كدا والريس راجل صالح يعني معاه ووراه بس الناس ال برا مش هتسكت وادوني أوردر ان الود دا لازم يموت علشان كدا احنا اتجمعنا النهارده علشان نجدد العهد ونقضي على الموضوع دا قبل ما يدخل فالغويط وساعتها مش هنعرف نلموا قلتوا ايه مين معايا
مندور : انا معاك
على : وانا وعيلتي ورجالتي معاك.
سالم : واحنا معاك بس مش عايز غلطه علشان متطربقش فوق راسنا من الشيخ هارون
صابر : متقلقوش هتعدي بخير ونقتل الود دا يلا نقرأ الف.... على روح ابن العطار..............................................
نهايه الجزء الرابع 😈
بكرر اعتزاري تاني يا رجاله على التأخير بس هحاول انزل الجزء الجاي فمعادو
سلام من البروف............ ♥️
حبيبي يا حمو هقرا وأقولك ..🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
 
  • حبيته
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
➤السابقة


ازيكم يا اخواتي وعيد سعيد عليكم وكل سنه وانتو طيبيين
نبدأ بقا السلسله الجديده من البروفيسور 😈

السلسله التانيه

الجزء الأول.......................
بعد خمس سنين واقف وورايا الفرسان الخمسه على جبل من سلسله جبال سييرا دي غواداراما في مدريد أسبانيا ومعايا منظار وببص منو على المدينه أو على مبنى تبع العائله الحاكمه بالتحديد كان اتجدد والافتتاح بتاعو بكره وقولت نفذ..
بعد ثواني انفجار اخد المبنى كلو وبقا كوم تراب
وانا ولعت سجاره وقعدت على كرسي كان ورايا وبعد خمس دقايق اخدت التليفون وطلبت ملك أسبانيا ( الحوار الجاي بالاسباني بس هخليه عربيه فصحى مش عاميه وكل الحوارات ال المفروض تكون بالاجنبي هخليها كدا)
الملك متوتر : البروفيسور!
انا : اجل ايها الملك
الملك بخوف : هل انت من فعلت هذا بالمبنى؟
انا : بالتأكيد وسوف افعل اكثر من هذا لا تقلق سوف ابهرك
الملك : لا لا ارجوك لا اريد ان تبدأ حرب بيني وبينك سوف اخرج رجالك وانا اعتذر عن ما فعلت
انا : هههههه هل تظن ان رجالي في قبضتك انتا غبي جدا هل تظن ان رجالي ما زالو في قبضتك حسنا أريدك أن تنظر من النافذه الي الشارع
الملك بص من شباك مكتبوا وشاف رجالتي واقفين قدام الحرس بتوع المبنى ال هوا فيه والحرس مثبتينهم بالسلاح
انا : أرأيت انهم أمامك ورجالك الاغبياء يرفعون عليهم السلاح هل تريديني ان اعطيهم الأمر لقتلك انت وكل من في المبنى الان؟
الملك بخوف : ارجوك لا تفعل ذلك وانا مستعد لأي شئ لقد كانت لحظه غباء مني اني فعلت ذلك
انا : اعلم من قال لك تفعل ذلك وسوف احاسبه وقته سوف يأتي ولكن انتا الغبي الذي وافقت على ما قال لقد أعطيت لك رجالي لك تحميك وانت تحبسهم وتعذبهم لكي يعترفوا لك بمكاني انت غبي الا تعلم انهم يموتوا ولا يتكلموا
الملك : لقد فهمت ولكن اعزرني لقد خوفت منظمتك من أكبر منظمات الاغتيالات فالعالم الان ورجالك من حولي لقد خوفت ان يعطيك احد مال اكثر من الذي اعطيه لك فتقتلني
انا : ههههههه غبي الا تعلم اني لا اخون أحدا وانك بمأمن مني إذا كان رجالي حولك وايضا بمأمن من اي حد فالعالم
الملك : لقد فهمت ولن افعل ذلك مره اخرى ولكن ارجوك اجعل رجالك يبقوا في حمايتي
انا : حسنا ولكن سوف تدفع الضعف وهذه الغلطه الأولى والاخيره لا اسامح مرتان هل تفهم
الملك : اجل افهم
انا : حسنا ان رجالي الموجودين معك ٥٠ أليس كذلك
الملك : اجل
انا : حسنا سوف تدفع تعويض عن تعذيبهم ٥٠ مليار يورو
الملك اندهش : ماذا هذا كثير جدا كيف اجلب هذا المال
انا : ههههه هذا لا شئ مقابل تعذيبك لرجالي وايضا انا اعلم ان عائلتك اغنياء جدا جدا من المال الذي تسرقوه من البلد أليس كذلك هل تريدني ان إريك كم معك من مال ولكن ليس انت وحدك بل العالم اجمع سوف يعلم وطريقه جلب هذا المال أيضا
الملك بتوتر : لا لا سوف ادفع ولكن هل سوف نعود أصدقاء
انا : انتا ما ذلت صديقي ولكن إذا غلطت مره اخرى لن تكون موجود في هذا العالم لتكون صديق احد سوف انتظر ال ٦٠ مليار في خلال هذا اليوم الي اللقاء
الملك : انتظر ألم يكونو
قفلت فوشوا
يلا بينا يا رجاله نزلنا وركبنا العربيات وشغلت أغنيه عايم فبحر الغدر لغايه ما وصلنا مقر البروفيسور في برشلونه
في مكان آخر مقر المخابرات الامريكيه موجود الرئيس مع قاده المخابرات
الرئيس : حسنا ما المعلومات التي لديكم عن البروفيسور ورجاله
واحد ١ بحرج : لا شئ سيدي البروفيسور لا أحد يعلم جنسيته او شكله ورجاله لا أحد يعلم جنسيتهم ولكن علمنا ان رجال الحراسات الموجودين مع اغلب الرئساء والشخصيات الهامه في العالم ليسوا هم رجال الاغتيالات هؤلاء رجال وهؤلاء رجال
الرئيس : هذا فقط انتم لكم سنتان تبحثان ورائه اكبر جهاز مخابرات فالعالم لا يستطيع أن يصل اليه ما هذا الهراء
شخص ٢ : سيدي الرئيس انهو مثل الشبح ورجاله مدربون على أعلى مستوى من الكفاءه لم يتم الإمساك بهم في اي عمليه وايضا رجال الحراسات لم يستطيع اي احد اختراقهم حتى الشخصيات التي يحمونها لا يستطيعوا اختراقهم واي شخص يفعل معهم شئ البروفيسور يقتله او ينتقم منه وعلى ما اعتقد التفجير الذي حصل في اسبانيا سببه ان الملك قد اعتقل رجاله
الرئيس : اجل هذا هوا السبب لقد تواصلت معه وعلمت هذا الموضوع ولكن الذي يقوي هذا الشخص هيا روسيا وبوتين اللعين صديقه الذي لا يريد أن يقف أمامه ابدا وايضا رجال البروفيسور تحمي بوتين
شخص ١: اجل سياده الرئيس هذا ما يحصل ولكن ماذا سوف نفعل هذا الشخص خطير وقد قتل أشخاص مهمين هنا وفالعالم كله وفي وقت قصير تصدر قائمه أخطر الرجال فالعالم
الرئيس : (بص لشخص موجود) وانت لماذا صامت
شخص ٣ بهدوء : سيدي انا توصلت ان لديه زراع ايمن ونائب عنه اسمه كاظم وقد اقتربت ان اعرف وجهه وسوف اراقبه لكي اصل الي البروفيسور ولكن نحن بحاجه الى اجتماع كل الكونغرس معنا وايضا الدول الاوروبيه لكي نصل اليه وعلى رأسهم المملكه المتحده
الرئيس : اسبانيا لن توافق في الوقت الحالي يجب أن نصل الي اي معلومات عنه لكي يوافقوا ان يقفوا في وجهه وسوف اتحدث مع الملك تشارلز لكي يقف معنا وانتم اذهبوا وكثفوا البحث لكي تجدو اي معلومات عنه وراقبوا كل رجاله لكي تصلو اليه كأنه يكفينا مصيبه منظمه الافعى لكي يظهر لنا هذا الشخص
ومشي الكل والرئيس بيسب ويلعن
وطلب من السكرتيرة توصلوا بقصر بيلنجهام لان الملك موجود فيه حاليا
الرئيس : اهلا بك صديقي
تشارلز : اهلا بك بايدن لماذا طلبتني
بايدن : لكي نناقش امر هذا الملعون البروفيسور
تشارلز : لقد تحدثنا في هذا الأمر من قبل وقلت لك انني ليس لي اي دخل في اي شئ لن أقف أمامه
بايدن بخبث : لماذا هل انت خائف
تشارلز انفعل : انت تعلم اني لا أخاف وانا اول شخص قد وقفت في وجهه ولم يقف معي احد وانا الوحيد الذي خسرت في هذه الحرب
بايدن : اعلم لكن الآن أنا من أقف معك وسوف نربح لا تقلق
تشارلز : هههههه ايها اللعين الخبيث سوف اقول لك شئ انتا قف في وجهه واعرف من هوا وسوف نقتله انا وانت لكن الآن لم أقف فيه وجهه انا رابح لانهو معي يخلصني من كل أعدائي واي محاوله اغتيال لي تفشل لان رجاله يحرسوني فلماذا أقف أمامه ليس لي اي مكسب
بايدن : هل انتا راضي ان تكون لعبه بيده وان يتدخل في سياسيه دولتك ويأخذ منك أموال طائله
تشارلز : اجل يأخذ أموال ولكن لا يتدخل في اي شئ لا تتعب نفسك صديقي قلت لك قف انتا في وجهه واذا وجدته سوف أقف معك وايضا ليس لي اي مشكله الان ان اقدم له أي تسهيلات فالدوله قلت لك انهو يحميني من اي احد او اي دوله
بايدن اتعصب : انتا غبي امك افضل منك لم تكن لتوافق ابدا ان يتدخل في سياستها اي احد وايضا لا تنسى أن رئيس وزرائك هوا من يقود البلاد وانتا مجرد دميه
تشارلز :ههههههه قلت لك انتا لا تعلم شئ اذهب صديقي ولا تضيع وقتك وايضا امي لو كانت موجوده كانت سوف تفعل اكثر من الذي أفعله انا
وايضا انا قلت لك انني خسرت عندما واجهته عندما قتل أشخاص مهمهين فالدوله اينعم انهم كانو فاسدين ولكن مهمين للتوازن فوقفت أمامه وقتلت اثنان من رجاله بعد التحريات عرفت انهم في لندن ماذا أصابني من ذلك قتل اثنان من العائله الحاكمه هنا وايضا لم اتوقف عرفت مقر له هنا ووصل اليه رجالي لم يجدوا احد فحرقوه وقلت ان هذه رساله له لكي لا يأتي الي هذا البلد مره اخرى ماذا فعل هوا حرق ودمر اكثر من مبنى حكومي ولكن لم يقتل اي مواطن ولكن أصابني بطلقه في كتفي في عربتي المصفحه وقال لي المره القادمه ستكون في رأسك ماذا تريدني ان انتظر ها هذا قد وصل إلى في واحد أكثر الأماكن الامنه عربتي المصفحه ومعي رجالي هل تريني ان أقف أمامه مره اخرى لا لقد جربت ذلك ولن افعل ذلك مره اخرى الان وقلت لك انني مستفاد منه في كل شئ فلا تضيع وقتك
بايدن : حسنا كما تشاء ولكن عندما اعلم معلومات عنه سوف تقف معي
تشارلز : حسنا سوف نرى في هذا الشأن
وقفل الخط... وانا كنت سمعت المكالمه كلها
عندي
كاظم( سنو ٣٠ سنه وشبه الممثل رشى كروشان الهندي فشكلو وجسموا) : هتعمل اي
انا : سيبهم بس راقب كل جهاز المخابرات الأمريكي الفتره الجايه
كاظم : حصل وبيحصل بس هتعمل اي مع تشارلز دا عايز يقف معاه لو لقى اي معلومات
انا : مهو دا المتوقع منو يسطا احنا بناخد منو فلوس بالكوم وغير كدا قتلنالو اتنين من عيلتوا زمان وبناخد تسهيلات كتير فبلدو نخرج ونطلع زي محنا عايزين
كاظم : بس برضو خلصنا من رئيس الوزراء بتاعو وجبنا مكانو واحد ملوش لازمه وخلينا تشارلز هوا المتحكم الأول فالبلد وغير كدا بنقتلو كل الناس الزباله ال بتسرق بلدو
انا : بس فلوسهم بناخدها احنا وغير كدا الناس دي مش عايزه حد يتحكم فيها هوا عارفهم وهما لا دا خطر عليهم طبعا زي ما منظمه الافعى ال احنا منعرفش عنها حاجه ممكن تكون خطر علينا
كاظم : احنا بندور وقربنا نوصل ليهم بس ليه خطر علينا المفروض نشتغل معاهم دول عندهم كميه معلومات عن العالم والشخصيات المنظمات ال فيه كتير اوي وهيفيدونا وغير كدا هما مطلعين عين أمريكا ومش عارفين يوصلوا ليهم
انا : لو اشتغلو معانا خير وبركه لكن لو وقفوا ضدنا هتبقا مشكله اي نعم دول مش بيغتالو كتير وأهم حاجه عندهم جمع المعلومات عن العالم كلو لان اهم حاجه علشان توقع عدوك تعرف عنو معلومات ودا ال هما بيعملوه وانا مش عايز هما يكونوا عندهم معلومات عننا واحنا منعرفش عنهم حاجه وخلي بالك دول اسمهم الافاعي علشان ال بيحطوه فدماغهم بيقعوه وسمهم نافذ هيا لدغه واحده
كاظم : انتا خايف ولا اي
انا : مبخفش على نفسي بخاف على ال حواليا وانتا عارف دا كويس وغير كدا احنا أقوى منهم فكل حاجه الا جمع المعلومات
كاظم : حصل بس قربنا نوصل وعرفنا اسم زعيمتهم كاري
انا : قربت توصل يمكن هما ال عاوزينك توصل واسم زعيمتهم دا اكيد مزيف بس دور حوالين
الاسم دا والاسماء ال شبهوا اكيد هتلاقي حاجه توصلك
كاظم : اكيد هعمل دا المهم يلا بينا نرجع الحصن فروسيا احنا موجودين انا وانتا هنا لوحدنا ومحدش معانا
انا : بتخاف يلا هههههه
كاظم : خايف عليك
انا : خايف عليا ليه منتا عارف ال فيها اني اقدر اولع فالبلد دي بطولي
كاظم : عارف يعم فاندام بس يلا بينا ورانا شغل
انا : يلا يا بطه وعلشان كمان قرب وقت رجوعي
ومشيت انا وكاظم رجعنا روسيا وروحنا القلعه
في مصر قاعد سليم ومصيلحي وسلطان ومحمود ورنا وجاسر
مصيلحي : محمد طول اوي دا احنا لينا خمس سنين منعرفش عنو حاجه وكل شويه يكلموني عيلتوا من قنا بيسألو عليه
سليم بابتسامه : هيرجع قريب اهم حاجه اننا مشيين كويس سيطرنا فسوق المقاولات والحديد والاغذيه والالكترونيات والزراعه والسيارات والسياحه بقينا رقم واحد فكل دا فالشرق الأوسط حتى البنوك بتاعتي منتشره فاغلب العالم وبقا ليها اسم كبير هنا وهناك ومحمد كمان ماشي كويس
رنا : ماشي كويس وانتا تعرف حاجه عنو
سليم : احنا هنستهبل البروفيسور ال ظهر فالساحه دا ما دا محمد يا شويه هبل ههههه
مصيلحي : ما يمكن يعم تشابه أسماء
سليم : انتا عبيط يا مصيلحي دا هوا قايل لما اعمل حاجه هتوصلكوا وهتعرفوا وخلي الاسم دا علشان احنا نعرف
محمود : عندكو حق فعلا
جاسر : بس اكيد اللوا عثمان عارف ويمكن كمان يكون بيتواصل معاه
سلطان : دا اكيد علشان يظبطلوا الدنيا هنا ومش بيتواصل معانا علشان هوا رسملنا الخط ال نمشي عليه واحنا ماشيين كويس اوي حتى رجالتي بعد تدريب الدار بقوا وحوش وبيحرسوا اكبر الناس فالشرق الاوسط
سليم : دا حقيقي ومتقلقوش محمد جي قريب هوا عمل ال هوا عايزو وخلي ليه اسم كبير وانا هكلم اللوا عثمان واعرف منو الجديد اتفضلوا روحوا شغلكو وخليك يا مصيلحي
مشيوا كلهم وفضل مصيلحي
مصيلحي : اي يا سليم
سليم : مالك ياخويا حاسك مضايق
مصيلحي : مفيش يعم عادي خايف على محمد بس
سليم : خايف عليه ولا علشان متعرفش عنو حاجه زعلان
مصيلحي : بصراحه اه لان انا كنت اعرف كل حاجه عن محمد ولما الدنيا وسعت مبقتش اعرف حاجه ومحمد بالنسبالي اخويا وممليش حد غيرو هوا ومراتى وولادي هوا سندي فالدنيا دي علشان كدا زعلان انو مبقاش يعرفني كل حاجه
سليم : احيانا يا مصيلحي ياخويا الجهل بيبقى نعمه وغير كدا محمد كان لازم ينسانا فتره علشان يركز فال بيعملو ويسرع فيه واهو فخمس سنين بس بقى اي مرعب للعالم كلو واحنا ضهرو ومتقلقش لما يجي هيلمنا انا وانتا وصقر ويقولنا على كل حاجه وانا متأكد من دا متقلقش
مصيلحي : تمام ياخويا همشي انا علشان اعدي على الدار قبل مروح الشغل
سليم : تمام ياخويا سلام
مصيلحي : سلام
عند اللوا عثمان والمنظمه ال عملها علشان تعيد العرب لمكانتهم تاني موجود هوا وكل أعضاء المنظمه ١٠ واحد( هقولهم كلهم مره واحده)
١_ اللوا عثمان
٢_ على رئيس المخابرات السعوديه
٣: ابو بكر رئيس المخابرات الجزائريه
٤_ تميم رئيس المخابرات الاماراتيه
٥ _ صدقي _ رئيس المخابرات القطريه
٦ _ فارس من عائله خاشقجي اكبر عائله في السعوديه واكبر رجل أعمال هناك
٧ _ زين اكبر رجل أعمال في تونس والمتحكم فالاستثمار
٨ _ بحر اكبر رجل أعمال في ليبيا
٩ : محرم وزير الدفاع الكويت
١٠ _ يزيد وزير دفاع اليمن
عثمان : ازيكم منورين الاجتماع
الكل : منور بيك
عثمان : طبعا اجتمعنا دلوقتي علشان اقولكم ان الكبير أقرب يرجع ال هيقعد على الكرسي دا ( وشاور على كرسي قدامو) وانتو طبعا كتير حبيتوا تعرفو هوا مين وكلكم اهل ثقه بس لما يجي بنفسوا هتعرفوه هوا صحيح أصغر منكو كلكو بس هوا صحاب الهدف واحسن واحد يستاهل المكانه دي وكمان لما تعرفو ال عملو فالعالم هتعرفوا هوا ليه يستاهل دا
على : تمام يا عثمان ياخويا هنشوف بس هدفوا طبعا جميل اتمنى يكون اد الهدف دا وميكونش تعبك الخمس سنين علشان تجمعنا يروح على الفاضي
عثمان : يروح ازاي يا سيد علي محنا شغالين اهو علشان نشيل الفاسدين فكل دوله فينا ومتقلقوش هيكون معاه خطه نمشي عليها
محرم : تمام يا عثمان تمام هننتظر ونشوف ولما يرجع هنتجمع تاني بس دلوقتي لازم نمشي علشان اجتماعنا هيكون بعد فتره قريبه زي منتا بتقول فمش عايز حد يحس بينا وبغيابنا
عثمان : اكيد هنراجع شويه حاجات هنعملها الفتره الجايه ونمشي
كلهم : تمام
في مكان مجهول مقر منظمه العقرب
كاري : ماذا فعلت يا جو( المساعد بتاعها)
جو : لقد وصلت منظمه البروفيسور الي اسمك سيدتي ونحن وصلنا إلى جنسيه البروفيسور
كاري : وما هيا جنسيته
جو : مصري
كاري : اممم عظيم حسنا اريدك ان توصل لهم اسمي الحقيقي
جو مندهش : كيف سيدتي سوف تكشفي عن هويتك
كاري : لا تقلق جو انتا سوف تظهر لهم اسم كارين فقط وانا متأكده ان هذا الرجل شريف وأريد أن اسرع من مقابلتنا لكي نتوحد للقضاء على أشرار هذا العالم
جو : انا اقول ان ننتظر قليلا سيدتي لنرى الي ماذا سوف يتوصلو هم أو لكي نصل نحن الي شخصيته
كارين بتفكير : حسنا جو ولكن اطلعني على كل جديد لحظه بلحظه
جو : حسنا سيدتي.... ومشي
كارين لنفسها : ياريت تطلع كويس وهدفك طيب يبن بلدي علشان متدوقش سم الافعى
نفسها : هيطلع كويس انا متأكده وهتتوحدو
كارين : ياريت
عندي انا
انا : اي يا هالك يا جامد
هالك واحد من الفرسان الخمسه وهوا الفرق بينو وبين هالك اللون الأخضر بس طولو ٢ متر و٥سنتي وجسمو كلو عضل فعضل وباقي الفرسان سلفستر شبه سلفستر استلوني وبروسلي وبرضو شبه بروسلي وارنولد وبويكا وهما كمان شبه الممثلين فالجسم
هالك : اي يا حماده
انا : حماده لا دنتا خدت عليا اوي يلا
هالك : انا يلا طيب تعالا رست
انا : لا يعم رست اي دنتا دراعك ادي اصلا هنهزر
هالك : طيب اقعد بقا
انا : طيب نادي الرجاله علشان عايزكم
هالك : تمام يا كبير
راح جاب الاربعه ورجع
انا : اسمعوا علشان انتو هتكونو معايا فمصر وفكل حته اروحها انتو اخواتي وفرساني واحسن خمس رجاله عندي وكاظم السادس بتاعكو كاظم هيكون هنا وانتوا معايا فكل مكان
بروسلي : اشطا يا ريس
انا : ريس يبني انتو بقيتوا من شبرا كدا امتا 😂😂
سلفستر : من اول ما عرفناك ياخويا ولا اي
بويكا :حصل
ارنولد : وبيحصل
انا : خلاص انتوا هتلحنوا عليا يلا جهزو نفسكو علشان ماشيين الفجر ونادو كاظم
مشيوا وجه كاظم
انا : اي يا كاظم اخبار رجالتنا اي
كاظم : كلهم موجودين يا كبير وكلو بينفذ المطلوب منو بالحرف
انا : تمام بس انا بتكلم عن عن حرس القارات
كاظم : ودول بيسمعوا الكلام واحنا مسيطرين على تجاره السلاح فالعالم بجنب الجماعه اياهم وطول ما هما ليهم أماكنهم واحنا لينا أماكنا محدش ليه دعوه بالتاني بس هما عايزين يسيطرو وينتقمو للمنظمه ال احنا وقعناها واخدنا مكانها فتجاره السلاح دي من أكبر منظماتهم وكانت كافر كبير ليهم بس لما وقعناها وانتا عارف وصلنا لتسويه انهم ليهم ٦ شهور يوزعوا السلاح واحنا ٦ شهور مش عايزين يدخلو معانا فصدام علشان عارفين ان احنا اه أصغر منهم بس لو رحنا هناخد اغلب العالم معانا وكمان علشان ميعرفوش انتا مين ومجهول بالنسبالهم بس بيحاولوا جامد اوي وتحركاتهم مش باينه انتا عارف تحركاتهم بطيئه اوي
انا : حصل بس حركتهم البطيئه دي بموت وخراب انتا ناسي دول قعدو اكتر من ١٠٠ سنه فالضلمه متعرفوش غير الايام دي وحاجات بسيطه ال معروفه علشان كدا لازم نكثف ان احنا نعرف عنهم كل حاجه
كاظم : متقلقش بنحاول وبنجمع كتير حظنا حلو ان حركتهم بطيئه فا احنا بنتحرك بسرعه وحركتنا مدروسه كويس اوي احلي حاجه فيهم انهم مش عاملين ليهم حساب كبير مع انهم اغبيه احنا فسنه واحده قسمناهم فتجاره السلاح فالعالم كلو
انا :هههههههه ضحكتني يا كاظم هوا انتا مصدق ان احنا مشاركينهم او مقسمينهم يبني دول بيبعوا سلاح فكل حته فالعالم وفأي وقت وللدول كمان انتا مش شايف ان البيع لينا ضعيف يبني وغير كدا علشان عارفك هتقولي انتا ال مانع نفسك تبيع السلاح التقيل غير لناس معينه هقولك احنا لو مشاركينهم فعلا كان زمانهم فشخونا ووصلولنا هنا احنا لسه مربطناش الخيوط ببعض اننا نقف قدامهم لسه فاضل علينا شويه وشويه حلوين كمان يمكن الحاجه الوحيده ال انتا قلتها صح ان من مصلحتنا انهم مش شيفينا حاليا وان حركتهم بطيئه علشان كدا احنا لازم نتحرك بسرعه ومن غير صوت ومن غير ما يعرفوا علشان يلاقونا قدامهم مره واحده
كاظم : تمام هنعمل كدا المهم ان كل حارس ماسك القاره بتاعتوا كويس اوي وفالوقت ال بنبيع فيه بنبيع كويس اوي ومفيش حد بيبيع من ورانا غير انتا لما بتقول دلوقتي انهم بيبعوا ويعملوا ال هما عايزينوا بس كويس اننا مسيطرين على المافيا مش عاملين مشاكل كتير معانا فموضوع السلاح دا
انا : يبني المافيا دول مش مشكله لينا اغلبهم شغالين معانا وفيه مصالح مشتركه بينا وبينهم بس برضو في منهم ال قوي عارف احنا ال وصلنا لكدا ففتره قليله ايه
كاظم : ايه
انا : اننا درسنا كويس وعرفنا مين الأشخاص ال موتها هيسيب أثر كبير وسيط اكتر وقتلناها والمعلومات ال جابها الناصور عن الناس دي وعن الروئساء سهلت الدنيا لولا مساعدتو مكناش وصلنا لكل دا فخمس سنين بس وعلشان احنا كل ال بنتعامل معاه بنتعامل بالحديد والنار ال مش عاجبوا بيلبس واكتر واحد ساب علامه وسيط لينا ملك إيطاليا ال موتناه من ٣ سنين دا ال عمل قفذه لينا وال بعدها حادثه الأمير تشارلز وان بوتين صديقنا يعني احنا امننا نفسنا وضربنا الباب برجلينا ردي تعتبر غشامه لو مش مترتبلها كويس بس صاحب الحق ديما منصور وعينو قويه وربنا معانا وناصرنا وزي ما وقعنا الفرس والروم في أربع سنين نقدر نوقع كل دول بس اهم حاجه ميكونش بينا خاين لازم ننضف نفسنا كويس اوي فهمت عايز عينك مفتوحه اربعه وعشرين ساعه يا كاظم انا سايبك هنا لوحدك
كاظم : تمام يا محمد علي **** متقلقش كلو هيعدي وانتا
عارف اني قدها
انا : لو مش قدها مكنتش خليتك لوحدك هنا
كاظم : تمام ياخويا تسلم
انا : خلي حرس القارات يفتحوا عينهم ورجالتهم تكون فكل مكان ال٦ شهور الجاييين بتوعنا احنا
كاظم : عندي اقتراح
انا : قول
كاظم : ما نعمل زيهم ونتاجر السنه كلها الست شهور بتوعهم يكونوا فالضل زي ما هما بيعملوا
انا : عارفك هتقول كدا بس مينفعش خلينا مداريين وسامعين كلامهم الفتره دي خليهم يحسوا اننا ممكن ننضم ليهم ويهدو علينا مش عايز حرب معاهم دلوقتي دلوقتي هتبقا حرب خسرانه بنسبه مليون فالميه متنساش دول مين
كاظم : تمام فهمتك مش ناسي
انا : يلا سلام اشوفك على خير وانا هخلص ال ورايا واجيلك وهكون على تواصل بيك
كاظم : تمام ياخويا توصل بالسلامة
انا :... يسلمك ياخويا سلام.. اه صحيح اخبار الحصن اي
كاظم : ههه لما ترجع هنكون نقلنا ليه
انا :جدع علشان بوتين عارف اننا فالقلعه دي بس مش متأكد اني هنا ودا ال مانعوا يجي هنا فا أنجز وانقل مش عايز درسنا تحت ايد حد لحسن يجي فأي وقت او يتعاون مع أي حد تبقا كارثه
كاظم : تمام متقلقش هيخلص فاسرع وقت
انا : تمام يلا سلام
كاظم : سلام
عند نور قاعده فأوضتها لوحدها بتبكي ودخل عليها ابوها
هاشم : بتبكي ليه يا نور تاني
نور: علشان مش عارفه محمد فين وليه مش بيكلمني بقالو سنه وانتا كل شويه تقولي كلام مش فهماه مش عارفه فيه ايه انا ليا ٥ سنين مشفتهوش جيش اي ال يقعد كل دا
هاشم : قلتلك انو راح ظابط احتياط وعلشان جسموا حلو راح صاعقه واتضرب واخد فرق كتير برا مصر وبعد كدا عمل عمليات كتير فسينا والوقت دا كان ضرب شديد محدش بينزل اجازات وانا لولا اني اتنقلت المخابرات كنت قعدت برضو فتره طويله غايب عنكو بس هوا هحظوا زفت طبعا اثبت نفسوا وبقي قائد فرقتوا ودي مش بتحصل لظابط احتياطي بس كفائتو بقا المهم اتطلب فالجيش يكمل هناك هوا رفض فطبعا عرضوا عليه عرضين يا اما يكمل ويبقا ظابط جيش علطول اكنو متخرج من الكليه يا اما يعمل عمليه للمخابرات هيوقع فيها منظمه كبيره بتضر البلد وياخد مكافأه كبيره اوي ويمشي يعيش حياتوا فهوا وافق على الحل التاني وانو ميكلمكيش دا علشان ميتكشفش ويموت
نور سمعت كلام ابوها وكملت عياط
هاشم : بس عندي خبر حلو ليكي
نور : اي هوا
هاشم : محمد خلص مهمتوا وراجع الفجر
نور نطت من الفرحه
نور : بجد يا بابا ولا بتقولي كدا علشان معيطش
هاشم :اكيد بجد وانا ههزر فحاجه زي دي
نور: حبيبي يا بابا انا هروح اجهز نفسي علشان محمد هيجي هنا الأول انا متأكده
وسابت ابوها وجريت على برا
هاشم : مجنونه ههههههه
عندي
ركبت الطياره الخاصه مع الرجاله وقعدت لوحدي افكر لغايه ما الكابتن اعلن عن وصولنا القاهره واول حاجه عملتها روحت لنور قبل ما اعمل اي حاجه تانيه
خبطت الباب ونور اصلا كانت مستنيه جوا اول ما سمعت خبط الباب جريت فتحت لقيتني انا نطت فحضني وقعدت تعيط
انا : هشش خلاص يا قلبي متبكيش انا معاكي اهو
نور : وحشتني اوي وزعلانه منك خمس سنين تغيب عني
انا : معلش غصب عني بس مش هبعد عنك تاني ابدا
نور : اوعدني
انا : اوعدك يا قمري ويلا بقا جهزي نفسك علشان فرحنا اخر الاسبوع الخميس ال جي انا ظبطت مع كل الناس فاضل انتي
نور بفرحه : بجد
انا : اكيد طبعا ويلا تعالي بقا علشان اسلم على حمايا وحماتي وحشوني
نور : ماشي
انا : ازيك يا حمايا يا عسل
هاشم : اهلا يا واطي ( واخدني فحضنوا) ليك وحشه ياض
انا : وانتا كمان يا عمي ( وبصيت لحماتي) نورهان القمر وحشاني
نورهان : وانتا كمان يا بكاش هات حضن يا ولا
ودخلت فحضنها وبعدها قعدنا واتغدينا وقعدت معاهم اشتغلنا نتكلم كتير لغايه باليل وبعد كدا مشيت وسبتهم روحت البيت لقيت الرجاله كلها موجوده ومعاهم هالك وبروسلي وارنولد وسلفستر
اول ما وصلت كلهم قعدو يسلموا عليا ويحضنوني وبعد كدا قعدنا كلنا مع بعض
انا : اي يا رجاله الدنيا عامله ايه هنا
مصيلحي : زي الفل يا خويا كل حاجه ماشيه زي ما رسمتها بالظبط والدمج بين كل حاجه هيحصل في خلال سنه
سليم : فعلا وكمان ظهر أعداء جدد على الساحه بس عادي يعني ولا يشغلنا يا بروف
انا : ههههههه كنت عارف انك انتا ال هتعرف فيهم
صقر ضرب بوز الثقه : لا بس انا كمان عرفت ولا اي
انا : بس يلا مش انا ال كلمتك وقلتلك لما كنت هتعك الدنيا يا خايب ههه
مصيلحي : اه يا خايب
صقر : خلاص بقا يا محمد انتا هتزلني
سليم : عمل اي دا
انا : عبيط كان هيبوظ الدنيا على الحدود بينوا وبين رجالتي
صقر : منتا مقلتليش انك بتدخل من الحدود بسلاح هعرف منين انا بقا دا كفايه الناس ال بتيجي تاخد الدهب مننا ناس مش بتتكلم تقول روبوتات حتى الشيخ هارون اعترضت عليهم
انا : يتكلمو ولا لا مش ناس شغلهم مظبوط ومش بيدايقوا حد
صقر : الصراحه شغل عالي على ميا بيضه بس انا بتكلم على واجب الضيافه ال مش بياخدوه دا
انا : معلش يا صقر الناس دي متعوده انها متاكلش عند حد ابدا بيستلمو شغل منهم
صقر : حتى عندنا احنا
انا : معلش دا قانون واتعمل قبل حتى ما ابعتهم ليك واهدا خلينا نتكلم فالمهم قبل مسافر
رنا : وانتا مسافر فين تاني
انا : قنا اشوف اهلي واقعد معاهم يومين اشوف الدنيا هناك وراجع
رنا : هتمشي امتا
انا : بكره الصبح،، بصوا خدو الملفات دي تظبطوا ال فيها لغايه اخر الاسبوع علشان فرحي اخر الاسبوع عايزكم كلكم هناك طبعا
الكل : دا اكيد والف مبروك
انا : **** يبارك فيكم يلا ال هيبات هنا يفضل وال ماشي يتفضل وانتا يا سلطان لينا قعده مع بعض علشان رجالتك بقوا توب بصراحه وعايزهم فحوارت تاني وانتوا يا جماعه تقولولي على أسماء اعدائكم علشان عايز اعرف لو في حد منهم ليا مصالح معاه نبعد عنو
كلهم : تمام
انا : اشطا ولينا قاعده مع بعض لما ارجع يلا اتفضلوا
كلهم بدأو يمشوا مفضلش غير رنا
انا : اي انتي هتباتي هنا
رنا : منا اصلا ببات هنا من ساعه منتا مشيت انتا الضيف دلوقتي
انا : ههههه ماشي انا هطلع انام وانتا يا هالك أمن الدنيا مع الرجاله برا
هالك : اوك
طلعت فوق وغيرت هدومي واخدت دش وخرجت لافف الفوطه بس على جسمي وطبعا جسمي اتغير فشخ بقا متقسم اوي وفيه ندوب علشان اوقات كنت بعمل عمليات بنفسي ففيه منهم ساب تذكار على جسمي خرجت ولقيت رنا قاعده بهوت شورت وحماله صدر
انا : اي ال مقعدك كدا وليه مش فأوضتك
رنا : نسيت اقولك مش دي بقت اوضتي
انا : هههه انتي كدا بتستهبلي
رنا : وانا هستهبل ليه بقولك الحقيقه
انا : طيب روحي برا علشان مش برتاح فالبيت دا غير فالاوضه دي
رنا : اي دا وانا كمان زيك مش خارجه
انا : دي رخامه بقا طيب رخامه برخامه مش خارج وعلفكره انا مبعرفش انام غير وانا من غير هدوم رحت شايل الفوطه من على جسمي وبقيت ملط
رنا : اي دا تصدق وانا كمان زيك مبعرفش انام غير وانا ملط راحت قالعه ومكنتش لابسه لا برا ولا اندر
انا : طيب وسعي يختي ونمت جنبها قعدت دقيقتين كدا مولع سجاره وهيا قاعده بصالي وساكته وبعد كدا راحت اديتني ضهرها ونامت انا روحت حاضنها من ضهرها ولزقت فيها جامد وزبي وقف ولزق فيها وقلتلها وحشتيني
رنا : لفت ليا،، وانتا كمان وحشتني اوي
وراحت واخده شفايفي فبوسه طويله وانا بدعك فبزازها جامد اوي وقعدنا شويه كدا لغايه ما اشتغلت ابوس فبزازهها وارضع فيهم جامد ونزلت لغايه كسها لحس وشفط فيه وهيا غير بتطلع آهات وفضلت كدا شويه
رنا : دخلو فكسي يا محمد افتحني
انا : انتي مجنونه ازاي مينفعش
رنا : ملكش دعوه انا ال بطلب منك دا عايزه اول زب يدخل فيا يكون انتا وبعد كدا ابقا اعمل عمليه لو اتجوزت
انا : طيب انتي ال طلبتي
وروحت نومتها على ضهرها وحطيت زبي على باب كسها واشتغلت افرشلها وبعد كدا دخلتو حته حته لغايه اخرو وفتحتها وبعد كدا طلعتوا منها وشلتها ودخلت بيها الحمام وحطيتها فالبنيو ومليتوا ميه سخنه ومطهر وقعدت جنبها لفايه ما خرجتها وعملنا واحد تاني ونمنا فحضن بعض لغايه الصبح وصحيت الصبح اخدت شاور وسافرت على قنا
وصلت هناك طبعا واشتغلت اسلم على الناس هناك قعدت طول اليوم كل الناس بتسلم عليا وبعد كدا قعدت مع ابويا وامي
امي : اي يبني غبت كل دا ليه
انا : منتي عارفه يا أمي ال فيها وانا كنت بعمل اي وهدفي
امي : **** معاك يا ولدي وينصرك واحنا هنا مقصرناش كل حاجه ماشيه زي الشعره
ابويا : فعلا محدش قصر وامك كمان واقفه زي الجبل
بوست ايد ابويا وامي
انا :.... يخليكوا ليا انا واقف بحسكوا انتوا وبس... واي اخبار العيله والصعيد كلو
ابويا : اهل البلد كلهم غيرو اسمهم من غير ما حد يقولهم وكلهم بقوا من عيله العطار واهلنا المتوزعين فكل المحافظات اديناهم فلوس وبقوا تحت طوعنا وكلو بايع انك الكبير واني النائب بتاعك لغايه ما ترجع وكلهم اخدو فلوس وعملوا لنفسهم مكان فكل محافظات الصعيد اسم وسمعه وسيط وعيله العطار بقت معروفه فكل شبر فالصعيد اكتر ما كانت بكتير زمان كان في حتت متعرفناش دلوقتي لا وزمان كنا من أكبر العائلات دلوقتي احنا أكبر عيله فالصعيد وال بعدنا عيله الخديوي وهيا الوحيده ال مش دعمانا اننا نكون كبار الصعيد وبتحاربنا بس مش قادرين ينافسونا فالفلوس ولا فالخير ال بنعملو ولا العلاقات الخمس سنين دول كنا بنشتغل بأيدينا وسنانا على الخط ال رسمتوا علشان نوصل لل احنا فيه دلوقتي
انا : واخبار العلاقات اي والشباب ال فالمنتجع
ابويا : العلاقات كل واحد من عيلتنا هيدخل مجلس الشعب فالدايره بتاعتوا وهنكسب المره ال فاتت محدش حسب بس المره دي هنفوز وال من العيله فالحكومه او الجيش بندعموا علشان يعلي وكلهم بقوا رتب وابن عمك حمزه مترشح يبقا وزير وهنشوف الدينا وفي شباب كتير دخلت شرطه وجيش ونيابه ودكاتره ومهندسين المنتجع دا طلع الشباب وخلاهم زي الورد واللواء عثمان واللواء هاشم بيساعدونا كتير
انا : حلو اوي وعيله الخديوي دي سيبهالي انا هتعامل معاها
وهخليها معانا لازم الصعيد كلو يبقا معانا
ابويا : هيحصل ان شاء.... بس نكمل زي محنا وانتا تكون معانا ومتغيبش تاني كتير علشان الناس تعرفك
انا : تمام متقلقش هكون معاكم بس انا هقعد فتره كدا وبعد كدا بعد ما نخلص من حوار عيله الخديوي دي نبقا نشوف مين أحق واحد يكون كبير ونعلن دا ولو انتا عايز مفيش أحق منك يابوي
ابويا : هنبقا نشوف دا بعدين بس انتا ظبط الدنيا كويس هنا
انا : تمام نخلص من الفرح وبعد كدا نشوف المواضيع دي
ابويا وامي : الف مبروك يا ولدي
انا : .... يبارك فيكم،، وجهز الدنيا هنا يابوي علشان ال جاي دمار وعايز الكل يكون جاهز
ابويا : على خير يا ولدي كلنا جاهزين
انا : تمام
دخل علينا واحد وقلي ان في حد عايزك يا كبير فا انا وابويا طلعنا للمضيفه نشوف مين دا
لقيت واحد كبير ولابس عمه وجلابيه وعبايه عليهم وماسك عصايه راسها على شكل أسد والراس دي دهب
انا : انتا مين
هوا : انا عبد الحق كبير عيله الخديوي فاسيوط.................................... نهايه الجزء الأول واسف على التأخير واستنوا ال جاي علشان ال جي مجاش زيو

وطبعا ال شارك معايا بشخصيه زعيمه منظمه الافاعي كارين صديقتي الجميله اوي

كارين 🤤🤤​


واي حد حابب يضيف شخصيتوا فالقصه بنت او ولد يكلمني
سلام من البروفيسور 😈😈😈................



الجزء الثاني....................

انا : انتا مين
راجل : انا عبد الحق كبير عيله الخديوي
انا : اهلا بيك يا حج اتفضل
عبد الحق : يزيد فضلك يا ولدي
دخلتوا جوا وقعدنا فالمضيفه
ابويا : ازيك يا عبد الحق واخبار ولادك ايه
عبد الحق : تمم يا حج زين كلنا كويسين وبخير واتمنى انتوا كمان تكونوا كدا
ابويا : كلنا بخير وبقينا بخير اكتر لما الكبير رجع ( وخبط على رجلي)
عبد الحق : بس مش صغير محمد انو يكون كبير عيله من أكبر العائلات فالصعيد وهوا ميعرفش عننا كتير وكمان انتا موجود
انا : هيا مش بالسن يا حج واظن ان في أكبر منك فعيلتك وكمان طول ما ابويا موجود مفيش كبير غيرو انا بس هنا مؤقت لغايه ما هوا يروق دماغوا ويرجع لمكانوا تاني المهم اي سبب الزياره الكريمه
عبد الحق : سببها انكم عايزين تاخدو الصعيد كلو فعبكم بعد ما كان متقسم على الكل دلوقتي انتوا ركنتوا الكل على الرف الا احنا وعايز اعرف بتعملو كدا ليه
انا : اولا فكلامك حاجه ناقصه كلكم مركونين على الرف واسأل اهل الصعيد كلهم من المنيا لاسوان مين أكبر ناس فالصعيد او اكبر محافظه فيه كلو هيقول عيله العطار وقلب الصعيد واكبر محافظه فيه هيا قنا واحنا بنعمل كدا ليه مش لسبب محدد غير اننا ننضف الصعيد من كل التجاره الغلط ال فيه
عبد الحق : زي اي
انا : زي التشرد والقتل والخطف وتجاره المخدرات والسلاح والآثار وكمان ال زاد وغطى الشابو ال زاد فالصعيد وضيع شباب كتير فيه
عبد الحق : اه وانتا عينوك واصي على الصعيد إياك
انا : لا بس ال فمقدرتوا يمنع دا ويمنعوش يبقا جاحد وهيتحاسب على دا وانا اقدر امنع دا بس عايز كبار الصعيد يكونوا معانا وانتوا اولهم
عبد الحق ( خد بوز الثقه) : كويس انك عارف اننا كبار ومن غيرنا مش هتعرف تعمل حاجه مش دي ناس عيلتك ال بيتنططوا ومفكرين نفسهم ملكوا الصعيد بالفلوس
انا : محدش بيتنطط وعيلتي عارفه مقدارها كويس وعارفه الهدف ال احنا عايزينو وال بقينا اكبر عيله فالصعيد بسببوا بس برضو انتا اي ال مدايقك اننا هنضف الصعيد ولا بقينا اكبر ناس فيه
عبد الحق : ولا دي ولا دي بس انتوا ديقتوها علينا اخدتوا اغلب المناصب وكمان الانتخابات ال عايزين تبلعوها فكل محافظه فالصعيد واحنا نبقا رعاه نسمع كلامكوا وعلى فكره كذا عيله معايا فالكلام دا ومضايقين ونقدر نخربها عليكوا (بنبره تهديد)
انا : هههههههه عارف اكبر عيب فالبني ادم انو يهدد حد ميعرفوش وميعرفش هوا مين كويس
عبد الحق : لا اعرفك واعرف ناسك وعارف انتا مين كويس
انا : تؤ تؤ متعرفش علشان لو تعرف مش هتقدر تهدد بس ساهله خليك فضهري وكل ال انتا عايزو هيحصل ونضضف الصعيد مع بعض ويبقا امان لينا كلنا
عبد الحق : لا انا عاجبني الصعيد كدا بيدخلي فلوس وانا بحب الفلوس
انا : اه صح نسيت انك بتتاجر فالشابو والسلاح واي حاجه بتجيب فلوس، طيب اسمع الصعيد هيتغير ومفيش حاجه شمال هتكون فيه وهيبقا امان للغلبان وهيتعمل فيه مشاريع تشغل الكل والكل هيبقا زيو زي غيرو
عبد الحق : انتا عايز تعمل دوله جوا الدوله وتعيش فيها انتا مجنون
انا : ومين قال دوله جوا الدوله لا بالعكس الدوله هتفرح بالكلام دا ان الصعيد بقى هادي ومفهوش مشاكل الحكومه عايزه تعمل دا بس مش عارفه لكن اهلوا يعرفو واه صحيح انا عملت اجتماع للكل كل العائلات الكبيره ولسه كنت هبعتلك بس كويس انك جيت الاجتماع بكره الصبح تقدر تنورنا لغايه ما يجي بكره
عبد الحق : ومين قلك ان رأيي هيتغير انا وعيلتي مش فالاجتماع دا ومش هسمحلك تسوق الصعيد بمزاجك طول منا عايش
انا : يبقا مش هتعيش يا عبد الحق
عبد الحق : دا تهديد
انا : لا انا مش بهدد انا بنفذ وانتا حتت حشره ادوس عليها برجلي بس مش هعمل كدا هخلي عيلتك تدوس عليك ولو مجتش الاجتماع تاني يوم هتكون فالتراب ومش بأيدي بأيد عيلتلك
عبد الحق اتوتر : متقدرش تعمل حاجه
انا : جرب وهتشوف ( وقومت من مكاني) شرفت وتقدر تقعد مع ابويا كبير العيله سلام
طلعت برا مخنوق وطلعت الجبل علشان اقعد لوحدي وجالي شمهروش
انا :ياه يا شمهروش وحشني من بدري مشوفتكش
شمهروش : وانتا كمان معلش بقا مشغول بأخوك وبالقضايا فعالم الجن
انا : اه صحيح اخبار عمر اي انا ملحقتش اتكلم معاه من ساعه ما جيت يدوب سلمت عليه من الزحمه مقعتدش معاه
شمهروش : عمر كويس وكبر وبيتعلم بسرعه اوي هينفعك اوي الود دا ذكي جدا
انا فرحت :طيب كويس يشيل عني شويه
شمهروش : اكيد قولي بقا اي ال مدايقك وجايبك تقعد لوحدك
انا : الناس يا شمهروش مش عايزه تتغير انا بحارب اني اغير ناس لحياه نضيفه والناس مش عايزه دا معرفش ليه بيعملو كدا
شمهروش : قصدك على عبد الحق أنا سمعت كلامكوا بس انتا صح الراجل دا وسخ كان السبب فموت ناس كتير ولو فضل كدا هيكون السبب فموت ناس اكتر دا بيتاجر فمخدر الشابو ودا خطير جدا بيخلي العقل يذهب وميرجعش وانتا عارف دا، وبالنسبه ان الناس مش عايزه تتغير مين قلك كدا متحكمش من واحد على كل الناس وخصوصا لو كان وسخ وبيكسب من ضرب الناس فبعض البشر فمصر عايزه ال يقودها والناس عايزه عيشه كويسه وانتا حظك حلو الرئيس ال عندكو كويس بس ال حواليه مش كويسين واهو بيحاول بس لو فضل لوحدو هيضيع علشان كدا انتا لازم تقف معاه وتمسك الصعيد بقبضه حديد متقلقش هم الصعيد مش كبير عليك يا بروفيسور ال انتا عملتوا فخمس سنين ناس بتقعد تعمل فيه سنين كتير اوي وممكن ميقدروش كمان بس انتا قلبك النضيف وإيمانك القوي بقضيتك مخليك قادر وهتقدر كمان وكمان بس متيئسش مهمتك هنا مش صعبه بس ال جاي بعدين مش سهل اصبر وهتقدر تغلب كل دا ولو مقدرتش هتكون سهلت المهمه على ال بعدك بس متيئسش فاهم
انا : فاهم متقلقش مش هيأسش بس مش هخلي مشكله عبد الحق تعطلني الصعيد لازم نبدأ بتغييروا بسرعه كمان بس مش بغباء لان المشكله مش فالصعيد المشكله فالناس ال مستفاده من وراه جوا وبرا دا الصعب السيطره على أهل الصعيد مش صعبه بس لازم نمسك ال برا وال جوا
شمهروش : عندك حق وال جوا مش صعبين علي محمد ولا ال برا صعبين على البروفيسور بس تتحرك بحذر علشان الجماعه ميخدوش بالهم ليك اوي ولازم تخلي بالك ان محدش يربط البروفيسور بمحمد علشان دا فيه خطوره كبيره
انا : تمام يا شمهروش فهمت متقلقش ان شاء.... خير
شمهروش : تمام اسيبك انا دلوقتي سلام ( واختفي)
انا : سلام يا صديقي
وقعدت فالجبل شويه افكر واول الليل نزلت روحت البيت لاوضه عمر ال كبر وبقى ١٢ سنه
انا : اخبار البطل ايه
عمر :محمد ( ودخل فحضني) وحشتني اوي الخمس سنين دول ليه تغيب عني كدا
انا : معلش ياخويا مش هغيب عنك تاني المهم انتا عامل ايه مع الشيخ محارب والمجمع
عمر : تمام كلو كويس انتا مش شايف العضلات ولا اي ههههه
انا : هههه شايف بقيت بطل يلا
عمر : اه عيب عليك دنا أعجبك اوي وكمان الشيخ محارب حبيبي مش بيبعد عني ابدا وفأي مكان بلاقيه موجود وعلطول بتعلم منو بس بصراحه مطلع عينوا ههههه
انا : ليه بقا يا لمض
عمر : كل شويه بحب ارخم عليه وخصوصا انو بيدايق بسرعه لما اعمل نفسي غبي وهوا بيعلمني هههه
انا : هههههههه يلا متتعبش الراجل معاك دا كبير مش حملك
عمر : مليش دعوه بقا هوا ال بيقعد معايا كتير هرخم على مين غيرو كل ما يلاقيني بلعب يجيلي ويقطع عليا اللعب يستحمل بقا هههههه
انا : بشوقك يعم انتا وصاحبك ههههه يلا نام بقا عندك مدرسه الصبح
عمر : طيب تعالا نلعب بلاستيشن قبل منام اقطعك شويه
انا: لا يعم نام مش عايز العب
عمر بخبث : اي خايف لتتغلب مبقيتش تعرف تلعب
انا : انا يبو شخه طيب تعالا يلا وريني نفسك
وقعدت العب معاه لغايه ما نام وخرجت روحت المجمع كانت الساعه واحده باليل روحت لقيت الكل نام فروحت البيت نمت وصحيت الساعه سبعه لبست القفطان الجلابيه والعمه والعبايه وخرجت روحت المجمع على ما الناس تيجي المضيفه روحت المجمع وجمعت كل الشباب ال هناك كبير وصغير
انا : ازيكم يا رجاله
الكل : تمام يا كبير
انا : ديما،، اقعدوا يا رجاله (كلوا قعد) بصوا انتوا عليكم عامل كبير مثلا الناس ال خصلت تدريب واتعلموا وبقوا حاجه جنب تدريبهم سواء بقا دكتور او مهندس او ظابط او اي حاجه والناس ال هتفضل فالمجمع تدرب أخواتها الصغيرين كلكم هتعملوا مهمات والمهمات دي مش ليا دي لهدفنا علشان بلد افضل وصعيد أجمل وهنبدأ بالصعيد وال مش معانا وعايز يبدأ حياتوا بدماغو معندناش اي مشكله وال مش حابب يكمل معانا فهدفنا يقوم يقف (قعدت دقيقتين ساكت محدش قام) كدا تمام متفقين على كل حاجه عايزكم تكملو حياتكم عادي لغايه ما نشوف الخطوه الجايه وكلكم هيكون ليه دور
الكل : تمام يا كبير
وسبتهم واتمشيت شويه وجالي رعد من كبار شباب المجمع
رعد : يا كبير
انا : ايه رعد
رعد : اي الخطوه الجايه كل شباب العيله متحمسه ومستنيين وكلنا واثقين فيك بس مستعجلين شويه
انا : هههههه وانا مستعجل اكتر منكم يبن عمي بس لازم نحسبها صح تنضيف الصعيد مش سهل اصبر وبعد اجتماع النهارده ونعرف مين معانا ومين علينا بعدها هنتحرك
رعد: تمام يا كبير يا مسهل مستنيين وكل الشباب بتدرب كويس اوي
انا : كويس يا رعد كملو على كدا وقريب هنتحرك
رعد : تمام ياخويا
انا : تمام بعد اذنك
مشيت وروحت المضيفه كانت الناس جت رووحت قعدت جنب ابويا على الكنبه ال فالوش وكل الناس على يميني وشمالي كبار الصعيد كلو وكان موجود عبد الحق الخديوي
انا : اهلا بكبار الصعيد
الكل : اهلا بيك يا كبير العطارين
واحد : اي سبب الاجتماع دا
انا : سببوا تنضيف الصعيد كلو من الزباله ال فيه ومن التجاره الفاسده ال عششت فيه
واحد تاني : زي اي تقصد اي مش فاهمك
انا : اولا احنا كلنا ناس بعض ومفيش حد غريب فينا ولو احنا مغيرناش نفسنا محدش هيغيرنا لازم نمنع المخدرات والسلاح والآثار ال بتتسرق وتطلع برا البلد لازم نمنع دا كلو ونمنع
الناس ال بتتاجر فالاعضاء وخطف الولاد الصغيرين ولادنا وولاد اخواتنا واهلنا بنات وولاد كتير بيتخطف الصعيد من ساعه ما كبارو بقوا يدورو على القرش والمناصب ضاع ومعروفه من زمان ان الحكومه متقدرش تتحكم فالصعيد ولما بتيجي تعمل حاجه بتيجي على الكبار فالكبار ال فيكم محدش بيسكت وبتخرب فلازم احنا نتحد مع الحكومه وننضف نفسنا بنفسنا لازم كلنا نتعاون علشان ميبقاش لا في خطف ولا اي تجاره حرام قلتوا اي
واحد: طيب وهنشتغل ازاي ونصرف منين لما يكون كل شغلنا اننا نمسك ولاد الكلب دول احنا الحياه وخدانا فدوامتها ما بين اكل وشرب وحمايه ناسنا وكلنا كدا
كلهم : فعلا عندك حق
انا : الاكل والشرب هنهتم بارضنا وزرعنا وهنعمل مشاريع ومصانع يشتغل فيها كل الشباب ومستشفيات وحاجات كتير هدفها ان ميكونش في حد محتاج ولا جعان فالصعيد
واحد ثالت : انا متفق معاك بس لازم خطه لكل دا وغير كدا هتلاقي من الصعيد اصلا ال شغال فالحاجات ال قلتها فلازم خطه تكون محكمه علشان نقضي على كل دا
انا : عندك حق واحنا هنبدأ حاجه حاجه اول حاجه هنمنع المخدرات بكل انواعها وانا عليا امنعها تدخل من برا وانتوا عليكم تقضوا على ال جوا بس اهم حاجه اعرف مين معايا فالموضوع دا
الكل ما عدا عبد الحق : معاك يا كبير
انا : وانتا يا حج عبد الحق مش عايز الصعيد يبقا احسن ولا اي
الكل بصلوا
عبد الحق : اكيد عايزو بس مش عايز عيل زيك يبقا كبيرو
واحد : محمد يستاهل يبقا كبيرو عالاقل عايز الصعيد ينضف وال بيقولو دا مش هيكون فيه تار وشبابنا ال ضايع بسبب القرف المخدرات هيفوق اي نعم هنتعب وجامد كمان بس الاجيال الجايه والموجوده هتشكرنا على ال عملناه ان وفرنالهم المكان الكويس ال يعيشوا فيه من غير قرف مخدرات ولا سلاح ولا تار ولا حد تلاقيه بيشرب شابو وعقلو يروح منو ويقتل او يغتصب حد من عيلتوا ودا بيحصل كتير
انا : عندك بس مش معقول برضو انتا تقول لحد سيب تجارتك ال بتكسبك دهب ويوافق ولا اي
واحد : قصدك اي يا محمد
انا : ان عبد الحق بيتاجر فالشابو
عبد الحق: انتا بتخرف بتقول ايه
انا: مش تخريف يا حبيبي اصبر رعد
دخل رعد ومعاه شابين شايلين شاشه
انا : خدو يا ولاد شغلوها وحطوا الفلاشه دي وسمعوا الناس
اشتغلت وكان فيها فيديو لعبد الحق بيتفق على شحنه جديده وكام فيديو تاني لرجالتوا وهما بيسلموا ويستلموا،،، عبد الحق شاف دا وطلع المسدس بتاعو بس رعد مسكوا وكومو على الأرض
انا : شفتوا وهوا مش الوحيد ال بيتاجر فالمخدرات في كذا حد هنا بيعمل كدا ورعد هيمسكهم دلوقتي علشان الحكومه جايه تأخدهم
دخل كام شاب ومسكوا ٦ تانيين وكتفوهم كلهم قدامي ودخل ٧ هيبقوا كبار العائلات بعد دول كنت متفق معاهم ان كبارهم هيتحبسوا وهما هيمسكوا مكانهم لأنهم اهل لدا وكلهم محترمين
انا: دول كبار العائلات بدال الكللابب دول دا الحج عبد الغفور كبير عيله الخديوي الجديد اخو عبد الحق الصغير ولما عرف ان اخوه بيتاجر فالمخدرات ومشغل معاه الكللابب دول وافق انو يساعدني امسكوا ودا حصل ودلوقتي كل ال قاعدين نضاف من المخدرات بس يا ترا نضاف من التجارات الباقيه دا هنعرفوا ودا هنعرفوا لما يجي وقتوا لما ننضف ونخلص من المخدرات الأول واعرفوا اني اعرف عنكم كل كبيره وصغيره علشان محدش يفكر يلعب بديلوا،،، وكمان كام يوم هتوصل ليكم الخطه ال هنعملها علشان نخلص من المخدرات يلا اتفضلوا الغدا جهز
قومنا واتغدينا والحكومه اخدت السبعه ومشيوا والكل مشي
دخلت المضيفه وقعدت افكر لوحدي وجالي ابويا
ابويا : اي بتفكر فأي
انا :بفكر فالخطوه الجايه اصل الموضوع مش سهل لو انتا فاكر كدا دي فيها ناس برا وناس جوا مش عايزين البلد دي ترجع تقف على رجلها علشان لو وقفت محدش هيقدر يقف قصادها وانا فكرت ابدأ من الصعيد الأول علشان الصعيد عمود البلد دي لو صلح البلد كلها هتتعدل
ابويا : عارف انها مش ساهله وعارف كل الكلام دا بس انتا لازم تعمل ال عليك وزي ما قلت امنع ال برا واحنا علينا ال جوا والملف ال فيه التجار ال انتا اديتهوني هوزعوا على الناس فكل محافظه وكل واحد فيهم هيمسك الناس دي متلبسه ويحبسهم عندو لغايه منتا توقع ال وراهم علشان نسلمهم ومحدش يعرف يطلعهم
انا : تمام اوي بس خلي الكل يفتح عينوا ومحدش يتحرك خليهم مراقبينهم بس والناس ال كانت هنا ابعت لكل واحد فيهم رجاله من رجالتنا هيحتاجوهم واول ما اقولكم اتحركوا تتحركوا تمام
ابويا : تمام يا ولدي تمام.... معاك
انا : امين يابويا يلا انا همشي دلوقتي علشان معايا حاجات مهمه
ابويا : تمام يا ولدي توصل بالسلامة
انا : يسلمك يابوي
سلمت على الكل وسافرت وعلطول رحت مكان اجتماع المنظمه فمكان مهجور كان الكل متجمع
تذكير بأعضاء المنظمه
١_ اللوا عثمان
٢_ على رئيس المخابرات السعوديه
٣: ابو بكر رئيس المخابرات الجزائريه
٤_ تميم رئيس المخابرات الاماراتيه
٥ _ صدقي _ رئيس المخابرات القطريه
٦ _ فارس من عائله خاشقجي اكبر عائله في السعوديه واكبر رجل أعمال هناك
٧ _ زين اكبر رجل أعمال في تونس والمتحكم فالاستثمار
٨ _ بحر اكبر رجل أعمال في ليبيا
٩ : محرم وزير الدفاع الكويت
١٠ _ يزيد وزير دفاع اليمن
دخلت عليهم واللواء عثمان عرفني عليهم كلهم واني انا هكون كبير المنظمه
على : بس مش صغير شويه محمد يا عثمان بيه علشان يكون الكبير واصلا هوا عمل ايه علشان يستاهل دا
عثمان : لا من جهه عمل فهوا عمل كتير اصلا كل الموضوع دا فكرتوا والاندماج ال هيحصل بين رجال الأعمال سليم ومحمود ورنا وسراج والباقي دي فكرتوا وهوا كبير كل دول
زين : ولو رجل أعمال زيو زيي اي الجديد
اللوا عثمان كان هيتكلم انا قطعت كلامو وشاَرتلو يسكت وقومت من على الكرسي وزقيتوا بعيد وقعدت على كرسي جنبهم
انا : زي ما قال اللوا عثمان كل دا فكرتي والاندماج كمان وال فالضل لو عرفتوه هتشيبوا بس انا مش عايز ابقا الكبير ال فيكم عايز دا وشايف انو يقدر يقضي على كل أهدافنا ومعاه القدره فالرجاله والسلاح والفلوس والمعدات والتفكير انو يقدر يقف قدامهم انا اول واحد هقف وراه بكل ال عندي بس هوا يكون راس السهم واكتر واحد معرض للخطر وكمان اكتر واحد عندو خطط والخطه ال بعتهالكم مع اللوا عثمان ال هنمشي عليها اعتبروها لاغيه وال هيبقا الكبير يقرر ها مين عندو كل دا ويقدر يبقا الكبير فيكم
بحر : لو على الرجال والمعدات والفلوس ساهله احنا كلنا هنا متعاونين وانا رجالي من حديد
انا : ههههه رجالك يا بحر بيه امممم طيب ممكن اعرف حرس سيادتك دول من فين
بحر : من أكبر شركه حراسات فالشرق الأوسط واقوي الرجال وأكثرهم وفاء من شركه السلطان وكلهم عندهم وفاء ليا
انا : هههههههههه ( اشتغلت اضحك كتير انا واللواء عثمان)
بحر : بتضحكوا على اي
انا : علشان الرجاله دول وسلطان نفسوا من رجالني فعايزك تشوف رجاله تاني وابقا الكبير
بحر سكت
محرم : انا مش شايف ان احنا كدا هنوصل لحل اصلا لازم نكون متفقين وزي ما قال محمد آل شايف انو يقدر يعمل ال قال عليه يبقا الكبير وافتكروا ان دا مش منصب اصلا دي نار بتاكل وان احنا هدفنا مش المناصب ولا اي
على : انا مقصدتش كل دا انا كنت عايز اعرف محمد قدها ولا لا وخصوصا الخطط ال قال هنمشي عليها وعايزين نعرف هوا عمل اي فالضل
انا : انا هتشوف بنفسك قدها ولا لا وبالنسبه لل عملتوا فالضل مش وقتوا تعرفوه بس تأكدو اني حواليكم ديما وبحميكم المهم نرجع تاني ونقول مين عايز يبقا الكبير
كلو سكت ومحدش رد فروحت قايم جايب الكرسي وقعدت عليه
انا : نبدأ كلامنا دلوقتي بما اننا متفقين وانسوا موضوع الكبير والهبل دا احنا هنا كلنا واحد لهدف واحد وكلنا أمرنا شوري وبعد ما نحقق هدفنا المنظمه دي ملهاش لازمه بس هدفنا لسه طوييييل اوي وعايز ناس ثقه وطول ما مفيش بينا خاين يبقا احنا تمام وانا واثق ان مفيش حد فيكم هيخون فبصوا بقا انتو هتمشوا على الخطه ال عملتها ومعروف فيها مين الخونه ال موجودين فأَوطاننا وهنقضي عليهم ازاي ومعروف الخط بالظبط ال هنمشي عليه ولو حد كبير هنوقع ال حواليه الأول والادله ال هديهالكم على الخونه مينفعش تظهر مره واحده لا لازم تظهر حاجه حاجه وواحد واحد علشان اقتصاد البلاد ميقعش فهمتوا
كلهم : تمام
انا : ودلوقتي كل الادله على الخونه ال اخدتوا اساميهم هتاخدوها كل واحد لبلدو والبلاد ال مش موجود حد منها سيبوها عليا انا،، هالك
وزع على الجماعه الحاجه ال معاك وهالك وزع عليهم الادله كلها
صدقي باندهاش: انتا جبت المعلومات دي منين
انا : ليا مصادري الخاصه
فارس : بس الحاجات دي ممكن توقع البلاد بس مفيش حاجه علي الرئساء ليه
انا : علشان كل رؤساء الدول العربيه كويسين في ناس من ال حواليهم هما ال مش كويسين وبيضحكوا عليهم أن البلاد وردي والناس فرحانه لكن الرؤساء عارفين انهم كدابين بس هيقفوا قدام كل دول ازاي فلازم الناس ال كويسين ال حواليهم يقفوا معاهم وهنا يجي دورنا ودور رجال المخابرات والرجال الكويسين فالبلد هيا المشكله فال برا ال محجمين كل دول وواقفين ورا الفاسدين فلازم نبعد عين ال اخواننا البعده دول فهمت،، وبالنسبه لان البلاد ممكن تقع زي ما قلت علشان كدا قلت مش كلو هيبان مره واحده واحنا مش هنتجمع هنا تاني غير لما تخلصوا الملفات ال معاكم وقدامكم ٥ سنين تخلصوا الملفات ال في ايدكم علشان اخواننا البعده لما يلقوا رجالتهم بتقع من كل بلادنا هيتشتتوا ومش هيعرفوا يروحوا فين ولا فين ودا ال عايزينوا علشان كدا عيزكم تلتزموا بالوقت المحدد والخطه المحدده لازم كلنا نمشي على نفس الخط فهمتوا
كلهم : تمام فهمنا
انا : لقد دقت طبول الحرب وحانت وقت قيامه العرب والقضاء على كل أعدائنا،،،،،،،، وأديت امر للكل يتحرك فكل البلاد العربيه وبدأت اول حركه للحرب العظمي ...............................
نهايه الجزء التاني............... 😈😈



الجزء الثالث.....................................
عدا الاسبوع بدون اي مشاكل وجه وقت الفرح عملنا زي عاداتنا فالصعيد ٣ ايام حنه وعشا فقنا والدخله فالقاهره عملنا عشا من اول الصعيد لاخروا عجول كتير اتدبحت والفرح اتعمل وعدي على خير وروحنا شهر العسل وعدت سنه على جوازي......
الوقت الحاضر فمستشفى العطار..
نور صراخها مالي المستشفى كلها علشان بتولد طبعا وانا وامها وابوها وامي وابويا وعمر وسليم ومصيلحي كنا موجودين وكان معايا كمان هالك وبروسلي وبويكا وارنولد وسلفستر و٢٠ حارس تاني علشان كذا حد من العيله متجمعين فمكان واحد وهيا دخلت العمليات تولد واحنا واقفين برا
سليم : ان شاء **** خير ياخويا متقلقش
مصيلحي : اه فعلا انا مراتي ولدت مرتين وزي الفل اهي اي نعم خدت شتايم زي ال انتا اخدتها دي واكتر وقلامه وخربيش بس عدت على خير هههههه
انا : ان شاء **** يا رجاله تقوم بخير يارب
ابويا : اجمد ياض ومتقلقش هتبقا بخير هتقوم بالسلامه ان شاء **** يا سياده اللوا
هاشم : ان شاء **** يا حج زين
قعدنا ٤ ساعات لغايه ما ممرضه خرجت من العمليات وانا جريت عليها
انا : اي طمنيني على مراتي
الممرضه : مبروك يا بيه خلفت ولد زي القمر الف مبروك
انا : **** يبارك فيكي يا وشد السعد ( وطلعت فلوس كتير من جيبي واديتهالها)
الممرضه خدت الفلوس وطلعت تجري والكل فضل يبارك ليا وطلعت نور دخلت اوضه عاديه هيا والولد وروحنا ليها
انا : مبروك يا روح قلبي
نور : مبروك لينا يا روحي، هتسميه ايه
انا : زين محمد زين العطار اسم كريتيف صح
الكل : ههههههههه صح
واحنا قاعدين بنهزر فجأه سمعنا ضرب نار جاي من كل حته ودخل علينا هالك
هالك : محمد المستشفى محاصره من كل حته في رجاله كتير برا بتضرب علينا نار
انا عمرت مسدسي : طيب يلا نمسي عليهم
كلهم كانو طالعين ورايا
انا : رايحين فين خليكم هنا احمو الحريم
سليم : انا معاك
مصيلحي : وانا مش هسيبك
هاشم : وانا فالجيش يعني مش عيل يلا نطلع
ابويا : وانا مش هسيبك يبني
عمر : وانا بعرف اضرب نار
انا : اهدو دي مش خناقه دي فيها موت وعلى العموم سليم ومصيلحي معايا وابويا وعمي وعمر هتفضلو هنا تحموا الستات وزين دول اهم حاجه تمام
كلهم : تمام
ابويا : خلو بالكو من نفسكوا يا ولاد
انا : على ****
كلنا طبعا معانا سلاح شخصي
انا : سليم انتا ومصيلحي خليكم هنا فضهرنا اي حد يجي من النحيه ال ورا دي يموت وبالنسبه ليكوا يا دكاتره انتو والممرضين واي حد معاكوا ادخلو الاوضه دي او اي اوض من ال فالنص ومحدش يخرج ومتقلقوش من حاجه واي حد فالدور ميخرجش من اوضتوا وانتا يا هالك معانا كام راجل
هالك : بسليم ومصيلحي ٣٠
انا : وال جايين علينا
هالك : اكتر من ١٠٠ وانا بعتت للرجاله ال موجودين فالفيلا وجايين والرجاله ال فالدار جايين فالطريق هما ورجاله سلطان
انا : تمام اوي خلي راجلين مع سليم ومصيلحي واحنا هنستقبل ال جايين دول
مشيت انا والرجاله لأول الطرقه واشتغلنا ضرب نار فأي حد بيحاول يطلع بيموت ( انا وكل الرجاله ال موجودين الطلقه مننا براجل كلهم مدربين على ايد جنود الناصور من الجن رجاله الدار ورجاله الصعيد ورجاله البروفيسور كلهم على أعلى مستوى ما عدا سليم ومصيلحي لسه ما كملوش تدريب) نزلنا قتل فالكل والرجاله بتنزل دور دور تنضفوا واحنا موجودين فالدور ال احنا فيه دا الخامس والأخير وناس كتير بتنزل من السطح بنتعامل معاها وضرب النار شغال من كل حته وسليم ومصيلحي ورا والضرب هدى مره واحده فالمكان كلو ومفيش صوت يعلو على صوت الصمت
وفي اتنين فلتوا من الرجاله تحت وطلعوا لفوق من ورا وفجأه ومصيلحي باصص نحيتي واحد منهم ضربوا تلت رصاصات فضهرو
سليم بصوت عالي : مصيلحي (ونط عليه وخد رصاصه فكتفوا ووقع على الأرض بس ضرب الاتنين بالنار)
انا بصيت نحيتهم وجريت عليهم : رجاله خليكوا فايقين محدش يغمض عينوا هاااالك أسند معايا ندخلهم للدكاتره
دخلناهم للدكاتره وبدأو يطلعوا الرصاص منهم وانا نديت على درغام فالاسلكي وطلعلي ومعاه خمس رجاله
انا : درغام مش عايز دبانه تدخل الدور دا مفهوم
درغام : امرك يا كبير
انا : بويكا معاك كام خزنه وانتوا كمان كل واحد معاه كام
بويكا : ٢٠
بروسلي : ٢٠
هالك :١٥
سلفستر :١٠
ارنولد : ١٥
انا : تمام بويكا وبروسلي وارنولد اطلعوا على السطح هالك وسلفستر معايا ، يلا اتحركوا
نزلت ومش شايف قدامي ومعايا مسدسين ونزلت ضرب فالكل ال الاقيه قدامي بقتلو انا والرجاله كلهم حواليا اشتغلنا نقتل وننضف كل الأدوار لغايه ما خلصنا عليهم كلهم ووصل رجاله الدعم كانو خلصوا على ال موجودين فالطريق والرجاله كلها حاوطت المستشفى وانا طلعت جري على الدور الاخير لمصيلحي وسليم لقيت سليم كويس والرصاصه جات فكتفوا والكل ملموم حوالين مصيلحي ال بيموت اول ما دخلت لقيت مصيلحي بيشاورلي وبيتكلم بالعافيه
مصيلحي : عايز اتكلم معاك لوحدنا
الكل خرج وفضلت انا ومصيلحي بس ال جوا
برا الاوضه سليم واقف مع الدكتور
سليم : طمني يا دكتور اي الاخبار
دكتور : مكدبش عليك يا سليم بس الوضع صعب احنا خرجنا الرصاص ونقلنالو ددمم دلوقتي والباقي عند **** ادعيلو
سليم : **** يقوموا بالسلامه
جوا الاوضه
انا بتوتر : ارتاح ياخويا ومتتكلمش كتير ومتقلقش هتقوم منها انتا شديد ياض مش كام رصاصه ال يموتوك
مصيلحي بتعب : انا خلاص ياخويا كحححح عمري خلص بس اوعدني ان مراتي وولادي امانه فرقبتك ومترجعش عن الهدف ال احنا ماشيين فيه وتنفذوا
انا دمعت: متقولش كدا ياض قلتلك هتقوم وهتفوق متقولش الكلام العبيط دا
مصيلحي بوهن: كححح قلتلك خلاص يا محمد خلصت بس اوعدني يا محمد أوعدني ياخويا كححح
انا ببكي : بوعدك ياخويا ولادك امانه فرقبتي ومش هرجع عند هدفنا بس انتا ارتاح واسكت علشان تفوق وتكمل معايا الطريق مينفعش من غيرك احنا بدأنا مع بعض ولازم ننهي الموضوع مع بعض
مصيلحي بتعب : انا اسف ياخويا اني هسيبك بس وقتي جه اشهد ( وقال الشهاده والجهاز صفر)
انا بزعق: مصيلحي يا مصيلحييييي يا دكتور الحق مصيلحي
دخل الدكتور والممرضين ال معاه واشتغلوا بجهاز نبضات القلب مره واتنين وتلاته وعشره
الدكتور بحزن : البقاء لله يا جماعه
انا ببكي : انتا بتقول ايه لااا فوقوا بدل ما اقتلك وراه ( وماسك فرقبتوا) الكل اتجمع وشدوني علشان اسيب الدكتور
سليم بيبكي : خلاص يا محمد هوا فحته احسن من هنا ادعيلو وحقوا مش هيروح
ابويا : خلاص يابني متعملش فنفسك كدا
انا بزعق : اخرجوا كلكم برا وسيبوني معاه برا
كلهم خرجوا وفضلت انا لوحدى ومشيت لغايه جثه مصيلحي بوهن
انا بقهر وببكي : قوم ياخويا قوم لازم نكمل المشوار مع بعض مش اتعاهدنا اننا هنكمل مع بعض خلفت وعدك ليه ياخويا ليه يا مصيلحي ليه ( وحضنت مصيلحي واشتغلت ابكي اكتر واكتر) وقعدت معاه ساعه وبعدها مسحت دموعي وظبطت نفسي وخرجت برا لقيتهم كلهم موجودين وزعلانين وال بيبكي وموجود مرات مصيلحي وابنوا وبنتوا (مراتو مني وابنو عز وبنتو جنة)
مني ببكي : مصيلحي مات ليه يا محمد اي السبب ها اي
انا بحزن : امر ** يا منى امر ** دا وقتوا وعمرو وانتوا فعيني وقلبي ودي وصيه المرحوم وولادو هيفضلو معايا لغايه ما يكبرو وانتي والولاد فعيني (مني قعدت تبكي وامي خدتها فحضنها)،، سليم جهز للدفنه ومفيش عزا غير لما التار يتاخد الأول
سليم :حاضر ياخويا
جهزنا للدفنه وخرجنا بمصيلحي للمدافن وسط بكى وحزن الكل وحضر شخصيات عامه للمقابر معانا وصلنا هناك ودفناه ووقفت بعد الدفنه
انا : من شال عزا يا جماعه وشكر **** سعيكم
وفضلت واقف على قبرو لغايه ما الناس كلها مشيت حتى عيلتي مفضلش غير انا ومراتو وولادو
انا : فعيني يا مصيلحي لغايه ما نتقابل تاني اهلك فعيني
عز :هوا بابا راح فين يا عمو محمد
انا : بابا عند **** يا حبيبي واحنا هنرحلو بعد عمر طويل متقلقش يا حبيبي انتا هتعيش معايا
مني : ازاي يا محمد هنعيش معاك مع واحد غريب
انا : متقلقيش يا منى انتي هيكون ليكي بيت لوحدك بس جنبي
مني : ازاي يعني
انا : متقلقيش هتفهمي كل حاجه فوقتها انتي بس دلوقتي هتعيشي فالفيلا ال جنبي انتي والولاد وبعد كدا هعمل حاجه وهلم كل ال بحبهم حواليا فمكان امان ومحدش يقدر يوصلهم فيه متقلقيش من حاجه ولادك ولادي وانتي اختي اسمعي كلامي ومتخافيش
مني : حاضر يا محمد حاضر
وانا فالطريق كلمت جمال ابن عمي يجيلي بسرعه على المكتب عندي وروحت المكتب عملت قهون واستنيتوا عدت ساعه وجالي جمال ال كان موجود فالقاهره اصلا علشان الدفنه بتاعت مصيلحي
جمال : اي ياخويا مالك انا كنت راجع قنا بس جيت هنا على ملي وشي انتا كويس
انا : اه انا كويس متقلقش بس عايزك فحاجه مهمه ركز بقا معايا
جمال : قول سامعك
انا : بص احنا طبعا داخلين على مرحله صعبه اوي والصعيد متأمن كويس النجع بالبلد والصعيد كلو علشان الكل بقى معانا صح
جمال : مظبوط
انا : وال فالقاهره مش متأمنين زي ال هناك حتى لو الدار موجود هنا ورجاله سلطان وناس كتير بس بعاد عن بعض واحنا محسبناش اننا نأمن الكل كويس فحصل ال حصل وراح مننا مصيلحي
جمال : **** يرحموا،، بس انتا عايز تعمل ايه موضوع التأمين دا مش بتاعي
انا : امين،، فاهم بس انتا عليك عامل كبير اوي ركز معايا
جمال : معاك
انا : بص انا معايا ٧٠ فدان عايزك بقا يا معلم تعملي عليهم بيت
جمال باستغراب : بيت علي ٧٠ فدان طيب ازاي
انا : هوا مش هيكون بيت بس هيكون مجموعه بيوت لكل ال لينا هنا فالقاهره زي سليم ومحمود ورنا وسراج وأهل مصيلحي وكمان الدار هيكون فيه وهيكون في حاجات كتير هتعرفها وهيكون فيه دور تحت الارض انا محتاجو
جمال : تمام بس برضو ال ٧٠ دول كتير على مشروع زي دا خليهم حتي ٥٠ او ٤٠ حلوين
انا : لا عايز مساحه كبيره اوي متنساش ان ناس كتير هتعيش فالمكان
دا هيبقا زي مدينه كامله المهم انتا كدا كدا هتعرف هنعمل فيه اي خلينا دلوقتي فالسور بتاع المكان
جمال : مالو ما هيكون سور زي اي سور
انا : لا لا انا عايزو سور لو اتضرب فيه ميت ندفع ميحصلش فيه حاجه هيكون كلو مصبوب خرسانه وطبعا السور هيجي من الدور ال تحت هيكون حوالين ال ٧٠ فدان وعمقوا تحت الارض ٤ متر
جمال : علشان طبعا عايز الدور ال تحت طولو لفوق ٤ متر صح
انا : جدع وعرض السور هيكون متر والخرسانه قبل ما تترمي مش هتحط خشب وتشيلو لا هيكون ساج تخين تتصب فيه الخرسانه وميتشلش وفي حتت من السور عرضها هيكون ٦٠ سنتي
جمال : ليه بقا
انا : علشان ال ٤٠ الباقيين هيكون فيهم سلاح بيخرج ويطلع وهيكون فيه معاك خبير للموضوع دا هيكون معاك خطوه بخطوه مسوؤل عن تأمين المكان كلو وببان سريه فالسور هوا هيقولك عليها
جمال : بس الببان دي هتبقا نقطه ضعف لو اتعملت ببان حديد بس
انا : بقولك سريه يعم ازاي حديد بس متقلقش دي هتكون بمواد ومخلوط فيها التيتانيوم وحتى السور هتخلط فالمسلح بتاعوا تيتانيوم علشان لو اضرب فيه نووي ميقعش ولا يتهز
جمال : وطولو فوق الارض طيب
انا : ٥ او ٦ متر تشتغل فالسور الأول تخلصوا وبعد كدا تعمل الباقي
جمال : تمام بس الموضوع دا هياخد سنين
انا : هما ٥ سنين بس وتسلمني المكان
جمال : ازاي دا السور عايز المده دي
انا : المواد هتكون عندك بكره الصبح والخبير ورجالتوا هيوصلوا بكره ٥ آلاف راجل وانتا تجيب عماله دي منتا عايز ١٠ آلاف الصبح وعشره زيهم باليل عايز تجيب اكتر براحتك
جمال : اجيب دول منين والصنايعيه
انا : الصنايعيه ال هتشتغل فالسور والدور الأرضي من عندي وال فالبيوت انتا تجيبهم اهو معاك وقت تخلي حد يجمع فيهم وكمان العماله مفيش اكتر منها هات افارقه هات اسيوين اي حد يقدر يشتغل وفي واحد هيكون معاك من بكره رهن اشارتك هيجمعلك عماله واي حاجه انتا عايزها ومعاك ميزانيه مفتوحه المهم الموضوع دا يخلص فالمده ال قلتلك عليها
جمال : تمام هظبط الدنيا فالبلد واجي
انا : انتا مش راجع البلد غير لما تخلص المهندسين ال معاك وكل الصنايعيه جايين بكره والبلد ملكش دعوه بيها انا ظبطت الدنيا انتا تلم عماله وانتا والمهندسين مع بعض تتشاوروا وتطلعوا احسن شغل فيه ولو عايز تجيب مهندسين من عندك هات المهم كلكم تمشوا على نفس الخط والناس ال جايه دي على أعلى مستوى الصنايعيه هنا من مصر والمهندسين من برا ومن مصر متقلقش من حاجه وهات ناس معاك كل ما يزيد العدد نخلص بسرعه
جمال بيفرك فوشو : تمام هظبط الدنيا وهنبدأ علطول تعالا بقا وريني المكان
انا : يلا
مشينا وطلعنا برا القاهره وبعد القاهره بساعه وصلنا المكان بين القاهره والاسكندريه يبعد عن القاهره ساعه وعن الاسكندريه ساعه ونص
انا : اهو يا برنس
جمال : بس حلو المكان مفيش غيرنا هيبقا متأمن كويس
انا: هوا لما يتعمل اصلا مش هنحتاج تأمين من برا اساسا
جمال : تمام هوا من اول العصيان دي صح
انا : اه
جمال : طيب والباقي دا لغايه الطريق دول كام قراط كتير برضو
انا : دول كلهم هيتزرعوا شجر والمكان وراهم
جمال : تمام عاش انتا مظبط كل حاجه تفكير طويل دا
انا : انا مفكرتش فكل دا غير من كام ساعه بس من بعد دفنه مصيليحي مش عايز اخسر حد تاني
جمال : ان شاء **** مش هنخسر حد يلا بقا رجعني علشان اروح اظبط الدنيا والحق اكلم الناس واروح المكتب بتاعي
انا : تمام يلا
جمال : يلا منك لله
انا : بطل صياح يلا هههه
مشينا ورجعت المكتب طلعت التليفون الخاص بالبروفيسور وكلمت كاظم
انا : الرجاله اتحركت يا كاظم ولا اي
كاظم : فالطريق يا بروف
انا : وبارترا ورجالتوا
كاظم : اتحركوا هما كمان والمهندسين والكل معاهم حتى النمر هتلاقيه وصل عند جمال علشان يكون معاه لحظه بلحظه وانتا عارف النمر محدش هيقدر يقرب من جمال وهوا معاه وكمان كل المهندسين وال٥ تلاف راجل من رجالتنا رجاله البروفيسور منتا عارف
انا : تمام عارف اهم حاجه كل الناس تكون بخير
كاظم : متقلقش طول ما بارترا والنمر والرجاله هناك متقلقش من حاجه انتا بس ال متوتر شويه ومحتاج ترتاح
انا : عارف بس مش وقت راحه يا كاظم عرفت مين ال عمل كدا
كاظم : اه على الخولى اكبر تاجر مخدرات الشرق الأوسط وشغال مع المافيا الكولومبيه
انا : مع بيتروف
كاظم : اه
انا : تمام ابعتلي الود دا فين دلوقتي وبيتروف حسابو مع البروفيسور
كاظم : تمام يا محمد هبعتلك كل حاجه دلوقتي بس لو عايزني اجيلك اجيلك دلوقتي
انا : هنكون احنا الاتنين برا المنظمه مينفعش وغير كدا انا فمصر وكل رجالتي هنا وال هنا زي ال هناك وانتا عارف دا
كاظم : عارف بس بوجب معاك هههه
انا : يلا اقفل يلا
كاظم : خلاص يعم سلام
بعتلي كاظم كل حاجه عن الخولى واخدت رجالتي وروحت
المكان فيلا ومليانه رجاله برا وجوا كتير واحنا واقفين بعيد شويه بالعربيتين ال معانا
هالك : أحا كل دول ناس احنا جايين احنا السته بس
انا : انتو الخمسه
بروسلي : كمان مش هتدخل معانا
بويكا : جايبنا نموت يعم ماشي
ارنولد : اه مضحي بينا
سلفستر : يخرب بيتك يا حمو
انا مليش نفس للهزار : ( ولعت سجاره) خلصتوا اخلص السجاره دي وتكونوا خلصتوا على الكل يلا
هالك: احم يلا بينا يا رجاله
نزلو وانا فضلت اشرب السجاره وسرحان و٥ دقايق وكلمني هالك
هالك : اتفضل يا كبير
انا : اتأخرتوا خلصت سجارتين
هالك : انتا ال سجايرك بتخلص بسرعه يعم
دخلت المكان مليان جثث كتير نيك
انا : هوا فين
بويكا : جوا زي الشوال معاه شرموطه محسش بحاجه زي ما قلت
انا : تمام اوي
دخلت جوا وطلعت الاوضه لقيت البنت ال معاه هيا ال ركباه وبتدخل زب صناعي فطيزو
انا : تؤ تؤ تؤ يعني الراجل ال كان عايز يقتلني يطلع خول
الاتنين بصوا والبنت نطت وعايزه تمشي مسكها هالك
على : انتا مين
انا : ههه يعني كنت عايز تقتلني ومش عارف انا مين
على بصلي شويه وركز : م م محمد العطار
انا : لا لا انا كبوسك على الأرض مين ال قللك تقتلني بيتروف مش كدا
على : مين بيتروف دا انا عملت كدا لحسابي
انا : ههه حسابك اممم ماشي يا حشره هنشوف الموضوع دا هاتو يا ارنولد
خدتوا وسبنا البنت تمشي وروحنا الدار وسبتوا مع سلفستر ساعتين وبعد كدا دخلت
انا : اي يا سلفستر
سلفستر : استلم يا كبير
انا : اي يا خولي لسه عايز تقعد مع سلفستر تاني
على بخوف : لا ارجوك هقول ديمتروف هوا ال قلي لما انتا جمعت الناس توقف تجاره المخدرات فالصعيد ودا مكان مهم جدا ليه وكمان حس بالخطر لتقدر تمنعها من مصر كلها علشان كدا امر بموتك
انا : حلو اوي فين ديمتروف دلوقتي
على : موجود فبوغوتا فالقصر بتاعو
انا : جدع انتا كدا مهمتك خلصت يا لول
على : ارجوك ارحمني واكون من رجالتك وخدامك
انا : ترضهالي يكون من رجالتي خول مينفعش ميصحش ولا اي
سلفستر : ولا اه
انا : ولا بص ( وروحت ضارب على طلقه فدماغو)
سلفستر: يلا كان راجل خول
انا : اوي اوي يلا بينا علشان لسه مشوارنا طويل
سلفستر : على فين
انا : علي الحصن
مشينا وروحنا القطب الشمالي والحصن كان موجود ومبنى في جبل جليدي وكان مقر قديم لروسيا من زمان من ايام الحرب البارده ومنسي الكل نسيه واحنا اخدناه عدلناه وخليناه حصن لينا وصلت ودخلت وقعدت مع كاظم
انا : الرجاله جابو ديمتروف
كاظم : فالطريق جايين حركتهم من اول ما اديتك المعلومات
انا : جدع تحركاتك ديما عجباني يا كاظم
كاظم : تلميذك ياخويا
انا : واخبار العالم ايه
كاظم : قال يعني انتا مش متابع بس ماشي روسيا معانا وإنجلترا كمان وإسبانيا وكلو بيسمع الكلام ما عدا أمريكا شغاله تنخرب ورانا بس مش عارفه توصل لحاجه ووصلنا لرئيسه منظمه الافاعي واسمها هيا مسميه نفسها كارين بس اسمها الحقيقي مارثا من ابوها روسي وامها مصريه يمكن علشان كدا دا سبب العداء بينها وبين أمريكا وانها اكتر بلد هيا بتحاول توقع اقتصادها
انا : تمام اوي لسه وقتها هيجي المهم هدخل اريح جوا ولما الرجاله تيجي قولي
كاظم : تمام ياخويا
َوصل ديمتروف ودخل اوضه فاضيه وجه كاظم صحاني
انا : ديمتروف صديقي
ديمتروف : من انت
انا : برضو انا المصري ال أمرت بقتلو علشان منع المخدرات بتاعتك
ديمتروف متعجب : وكيف استطعت الوصول إلى
انا : الا تعلم يا صديقي انني البروفيسور
ديمتروف مرعوب : كيف هذا انا ليس لي علاقه بالبروفيسور انا انفذ ما يقول لا يمكن أن تكون ايها المصري البروفيسور
انا : انا لا اكذب عليك لا أستطيع الكذب على رجل ميت
ديمتروف : ارجوك ايها البروفيسور لا تقتلني
انا : حسنا اذا قلت من معك لن اقتلك
ديمتروف : حسنا حسنا من معي كان شريكي ارناو توريس وليس احد اخر
انا : ومنظمه الاتحاد
ديمتروف : لا تتحرك من أجل هذه الأمور الصغيره اذا كان الامر كبير سوف تتحرك لكن هذا الامر لا تتحرك من اجله
انا : حسنا ديمتروف أحسنت
ديمتروف : انت وعدتني انك لن تقتلني وانت لا تخلف وعدك
انا : اجل انا لن اقتلك سوف اترك امرك لكاظم
كاظم : اوكي يا بروفيسور وانا اقول ان يموت (وضربوا بالنار)
انا : عايزك تقتل توريس دا
كاظم : حصل وبيحصل يا كبير
انا : تمام يلا سلام انا راجع مصر ولو في حاجه مهمه قولي
كاظم : تمام سلام ياخويا
انا : سلام
مشيت ونزلت مصر وروحت على حدود ليبيا عند قبيله العابد
انا : ازيك يا شيخ هارون
الشيخ هارون : مرحب بيك يا كبير يا نسل الإشراف نورتني
انا : اهلا بيك يا شيخ تسلم
هارون : حبيبي يا محمد طولت الغيبه علينا
انا :كل شئ بأوانو يا شيخ هارون انا جاي اقعد معاك شويه واتكلم مع رحمه علشان أتم العهد ال بيني وبينك واتجوزها
هارون : طيب خليها فوقت تاني انتا لسه صحبك متوفي
انا : أعمال الخير بيتعجل بيها يا شيخ واخويا انا جبت تارو وحقوا
هارون : تمام يا ولدي اقعد معايا علشان نتم العهد
اتمشينا انا والشيخ
هارون واحنا بنتكلم لقيت واحد فوق الجبل مصوب بقناصه علينا انا طلعت المسدس وصوبت عليه ورميت الشيخ هارون على الأرض وانا اترميت جنبوا قبل ما ال ماسك القناصه يضرب علينا ومسكت المسدس وسمعت صوت ضرب النار من القناصه ......................................................
نهايه الجزء الثالث 😈.......................

بعتذر ياخواتي على الغيبه الطويله بس رينا يعلم مشغول اد ايه امتحانات وشغل وقرف بس برضو حقكو عليا. ويلا نبدأ الدمار

الجزء الرابع..........................

وانا واقف مع الشيخ هارون لقيت قناصه متصوبه علينا وطلعت المسدس واترميت انا والشيخ هارون على الأرض وطلقه جات فوقنا بعيد جات فعقاب كان معدي فوقنا، ولقيت الرجاله قبل ما تضرب الشيخ هارون بيقول
هارون : محدش يضرب دا ولدي رماح محدش يضرب
انا : رماح ازاي وليه بيعمل كدا
ولقيت رماح نازل بيضحك واخدني بالحضن
رماح :معلش ياخوي حقك عليا العقاب بتاعي اتجن وخرج عن السيطره وكان لازم اقتلو قبل ما يإذي حد وحظكم انكم جيتوا وهوا فوقكم
هارون : يا غبي كنت هتموتنا انتا حمار يا ولد
رماح : منتا عارف ي يبوي اني قناص مليح متقلقش انا بعتذر منك يا محمد ياخوي مكنتش مقصوده الخضه دي
انا : يعم ولا خضه ولا بتاع انا اتخضيت على ابوك اذا كان عليا متعود واحمد **** ان ابوك اتكلم قبل ما الرجاله تضرب نشانهم مبيخيبش
رماح : بس دول معاهم مسدسات برضو والمسافه بعيده
انا : ههههه كانو هيوصلولك ويقتولك برضو بس كويس الحمد لله عدت على خير
رماح : فعلا ياخوي اتفضل ادخل
انا : ماشي يعم رماح ماشي بس اصبر عليا
رماح : لا فعرضك انا مش قدك ياخوي عديها علشان خاطر زين الصغير
انا : ياه حلفتني بالغالي ماشي بس لو حصل حاجه زي دي تاني هلعقك على باب القبيله وانتا عارف منين
رماح : هتعلق شيخ اكبر قبيله فالعرب وكبير العرب فاللشرق الأوسط يا قلبك الجاحد هتعملها ازاي دي
انا : لا منا معايا واسطه
رماح : مين
انا : الشيخ نفسوا ههههههه
رماح : لا اذا كان كدا اطير انا بقا
وطلع يجري بعيد
دخلت انا والشيخ هارون بيتوا وقعدنا شويه واتغدينا وطلعت رحمه وقعدت انا وهيا لوحدنا
انا : انا عارف انك شايفه ان دي جوازه مصلحه لان هيا كدا بالظبط بس مش معنى كدا اني هسيبك تبقى حاجه ملكيش لازمه او ههملك انتي هتبقي مراتي وليكي حقوق
رحمه : لا كتر خيرك انك هتعاملني كبني ادمه ليا حقوق لا شكرا فعلا
انا : بصي انا عارف انك مغصوبه عليا بس انتي لسه متعرفنيش وعلى رأي المثل ان جالك الغصب خدو بالرضى وانا طالب منك وقت لو معجبتكيش العيشه معايا وعد مني هسيبك واطلقك
رحمه ركزت فوشي شويه : انتا بتقول كلامك دا بجد وشك مش بيهزر او بياخدني على قد عقلي بس مش خايف من الشيخ هارون او مصالحك معاه لو حصل وخالفت الوعد
انا : مش هخالف ولا حاجه وعد محصل وهتجوزك بس باقي الحياه محدش يتحكم فيها ومتقلقيش انا مبخفش من حد والشغل ال مع ابوكي انا اقدر اصرفوا من أماكن وناس تانيه اي نعم هحرص منهم اوي وانتوا انا مديكو الأمان بس لجل الورد يتزقي العليل يعني علشان انا مبحبش حد يعيش معايا غصب عنو وزي ما قلتلك ادي لنفسك وليا فرصه قلتي اي
رحمه فكرت شويه : موافقه بس انا اعرف انك خلفت ومتجوز انا هعيش فين
انا : انتي ونور وزين وولادي ال هيجوا ان شاء **** هتعيشوا كلكم فمكان واحد وانا عارف انكم انتوا الاتنين طيبين مش هتعملو مشاكل مع بعض
رحمه : انتا لسه متعرفنيش وبعدين دنتا قلبك قاعد اوي هتقعد اتنين ضراير مع بعض
انا : قاعد وجاحد كمان بس حنين مع ال مني وانتي هتبقى مني ومن جهت معرفكيش فنا فعلا معرفكيش بس برضو ليا نظره فقلتي اي فالكلام
رحمه : موافقه
انا : تمام هتفق مع الشيخ واول الشهر نتجوز على خير يلا سلام
رحمه : سلام
طلعت وقولت للشيخ علي الميعاد ونزلت روحت سينا قعدت شويه مع صقر وابوه ورجعت القاهره
في مكان آخر مقر منظمه الافاعي
كاري: وصلت للبروفيسور ولا لا
مساعد : لا يا زعيمه كل ال عرفناه انو مصري لكن باقي المعلومات لسه
كاري : وهنفضل كدا يعني احنا ال عندنا معلومات عن العالم كلو منعرفش عن واحد اي حاجه غير جنسيتوا
مساعد : دا تقدم كبير يا زعيمه باقي العالم لا يعرف عنه شئ
كاري : لا يهمني باقي العالم أريدك أن تعرف من هوا في أسرع وقت
مساعد : حسنا بعد اذنك
كاري لنفسها : شكلنا هنتعب بعض اوي يا بروف
في قصر الرئاسه المصري قاعد الرئيس ووزير الدفاع واللوا عثمان رئيس المخابرات واللوا عبد السلام رئيس الامن الوطني
الرئيس : اي ال بيحصل فالصعيد دا يا عبد السلام
عبد السلام : في نشر كتير للرجاله فالصعيد يا ريس من كبارو وفي ناس كتير برضو من كبار الصعيد ماتت واختفت وتجاره المخدرات بتختفي كمان منو حاليا يعتبر مفيش مخدرات بتدخل الصعيد غير نسبه قليله خالص وقربت تتعدم ودي حركه من كبار الصعيد لتنضيفوا
الريس : وازاي دا كلو يحصل من غير علمنا نايمين على ودانكو
عثمان : بس دا موضوع كويس يا ريس مش وحش
الريس : مقولتش انو وحش بس لازم يتم عن طريق الجيش والشرطه مش هتبقا دوله جوا دوله هيا ولا اي
عثمان : عندك حق سعادتك
الريس : واكيد ليهم كبير طبعا هوا ال ممشى الناس دي وجمعها لان اهل الصعيد لازم يلمهم حد منهم وكبير وقوي علشان يمشوا وراه فالغلط او الصح فمين الشخص دا بقا
عبد السلام : محمد العطار يا ريس كبير عيله العطار هوا ال مجمعهم وملفوا اهو
اخد الريس الملف وبص فيه شويه واندهش
الريس : بس دا عيل يعني يدوبك عندو ٢٧ سنه عمل كل دا ازاي
عثمان : مع احترامي ليك يا ريس ال يعمل كدا ميبقاش عيل ولازم نعرفوا كويس اوي وناخدو تحت جناحنا كمان
عبد السلام : هوا يا ريس خلص مليه واختفي خمس سنين فالوقت دا عيلتوا بدل ما كانت من أكبر عائلات الصعيد بقت الأكبر وهوا رجع لم الكل وقال انو عايز يقضي على تجاره المخدرات ووقع المعارضين ليه من العائلات التانيه ال اتقتل وال اتسلم لينا وال اختفى وحاليا الصعيد كلو وراه يمكن يكون فيه ناس كارها ومتربصه ليه مستنين يوقعوه معندناش معلومات حاليا بس هوا دلوقتي كبير الصعيد والملك بتاعوا وكلمتوا مسموعه عند الكل وزي ما قال سياده اللوا عثمان لازم ناخدو تحت جناحنا
الريس : عندكو حق وال عملو الولد دا يخليه يكبر فنظر الدوله اوي ولازم يبقا معانا ونقضي على التجاره دي فمصر كلها اذا كان رجال الجيش والشرطه مش عارفين يعملو حاجه
الوزير : بعد اذنك يا فندم بس احنا بنحاول البلد لسه واقعه وبنحارب فكل الجهات بس الجيش حاليا قافل كل الحدود من اسكندريه لاسوان علشان مفيش حاجه تدخل ولا تخرج وبنحاول نمنع كل دا مع رجال المخابرات واللوا عثمان
عثمان : فعلا يا ريس بس الوضع صعب شويه بس انا من رأيي زي ما قلت نحاول نخلي محمد معانا وهوا بيخدم البلد اكيد هيوافق وبدل ما الصعيد بس ال يتمنع منو الشمال يتمنع عن الكل ونفضي بقا لل برا
الريس : تمام عثمان هاتلى محمد بكره يكون على مكتبي
عثمان : تمام يا فندم بعد اذنك
الريس : اتفضلوا
الكل مشي واللوا عثمان كلمني من الفون الخاص بينا
عثمان : حددتلك معاد مع الريس بكره هبعت الشباب يجيبوك
انا : كويس اوي حلو دا لما يكون معانا الريس دا هيسرع من خطواتنا والرجاله فالدول العربيه شغالين زي الفل على نفس رتم الخطوات بتاعتنا
عثمان : فعلا متقلقش **** هينصرنا
انا : ان شاء **** بس برضو عايزك تأكد عليهم محدش يتسرع ولو حد لقى نفسوا بينتصر وماشي صح برضو ميسرعش خطواتو غير لما يقولي ولو حد خايف ميخفش رجالتي حوالين الكل فكل حته
عثمان : يعني بتحميني دلوقتي وانا فالقصر الرئاسي ههههه
انا : تحب اقولك اتكلمتوا فأي انتا والريس ووزير الدفاع واللوا عبسلام
عثمان : يعم بس يعم انتا مخاوي ولا اي
انا : ههههههه حاجه زي كدا المهم متقلقش كلكم تحت عيني وان شاء **** محدش هيحصلوا حاجه بس تقولهم زي ما بقولك
عثمان : تمام هبلغهم متقلقش بس انتا اجهز لبكره
انا : متقلقش جاهز من زمان
قفلت معاه واستدعيت الناصور
الناصور : حبيبي ليك وحشه
انا باستغراب : اي يبني انتا مش جن وملك وبتاع مالك قلبت ليه
الناصور : من عاشر القوم بقا منا شغال الف معاك من الصعيد للعرب للبحراويه للاجانب عرفت كل ثقفاتكم لازم بقا دماغي تلف منكم وتقولو علينا احنا ال شياطين دنتوا عليكم عمايل وكلام ههههه
انا : خلاص يعم الشبح اهدي وقولي اخبار مراقبه الرجاله ايه
الناصور : منتا عارف ان جنودي حواليهم ولو في حاجت حصلت رجالتك مش شايفينها بيقولولهم عليها وعلشان رجالتك عارفاهم بشكلهم الانسي بس بيفضلوا مراقبين كجن ولو حصل امر طارئ هيظهرو لرجالتك علشان انتا عارف مينفعش نفضل فشكل الأنسي كتير
انا : عارف متقلقش اهم حاجه انسى جني تخليهم مركزين
الناصور : يعم متقلقش دول جن مش رجالتك متخافش
انا : ماشي اخفي بقا
الناصور : يعم احترمني شويه انا ملك وليا هيبه فعالم الجن اي اخفي دي
انا : اخفي بدل ما اقوم اعلقك
الناصور : احمم طيب سلام بقا
انا : هههههه
مشي الناصور وانا قعدت لوحدي شويه وجات نور قعدت جنبي ودخلت فحضني
انا : ازيك يا قلبي امال فين زين
نور : نام بعد معاناه وقلت اجي اقعد معاك شويه
انا : كويس انو نام طيب اي ما تيجي نطلع الاوضه
نور : لا ياخويا مش هتبقى انتا وابنك هوا يغلبني طول النهار وانتا عايز تمخمض فيا طول الليل الرحمه حلوه يعم هههه
انا : ماشي يا ام زين ماشي ههه
نور : اي ام زين دي محسسني اني عندي ٧٠ سنه متعصبنيش
انا : منتي ناقصك عكاز وتبقى ٧٠ فعلا وانتي ماسكه ضهرك وانتي داخله عليا
نور : ابنك يا حبيبي وبعدين انتا جربت تولد وترضع قبل كداا
انا : يادي الاسطوانه بتاعت الستات دي ههههه والولد لما يكبر هتقوليوا يا خساره ال ٩ شهور وخساره لبنى ال رضعتوا ههههههه
نور : هههه امال دنا هزل امو الجزمه داا
انا : لا ولدي ميتزلش انا هخليه يجبلك اتنين كيلو لبن وخلاص هههههه
نور 😒: طيب وال ٩ شهور يا روح امك
انا : دول بقا صدقه منك ليه 😂😂
نور : انا هروح انام بدل ما اتجلط
انا : خديني معاكي معايا معاد مهم بكره عايز اكون فايق
نور : تعالي ياخويا اتسند عليا انتا صاحب مرض برضو
انا : صاحب مرض طيب
روحت شايلها وجريت بيها واشتغلت الف بيها شويه وبعدين طلعنا نمنا صحيت الصبح وفطرنا وقعدت العب مع نور وزين شويه وبعد شوبه الباب خبط فتحت لقيت ناس لابسه بدل فوشي
انا : انتوا مين
واحد : احنا مندوبين من القصر الرئاسي يا محمد بيه انتا مطلوب هناك
انا : ليه خير
واحد : معرفش الأوامر بتقول اننا نوصل حضرتك لهناك وهتعرف كل حاجه لما نوصل
انا : طيب ممكن شويه اغير هدومي
واحد : تمام بس بسرعه بعد اذنك
انا : اوك
دخلت وقفلت الباب
نور : مين دول
انا : دول يا ستي مندوبين من القصر الرئاسي
نور بخضه : وعايزين ايه دول
انا : متتخضيش مفيش حاجه هروح اشوفهم عايزين ايه وارجع
وبوست راسها وطلعت لبست بدله شيك ونزلت ليهم واتحركنا على القصر الرئاسي ودخلت قابلت الريس وكان موجود لوحدو
الريس :ازيك يا محمد
انا : اهلا بيك يا ريس دا شرف كبير اني اقابل سيادتك
الريس : متقولش كدا يا كبير الصعيد الشرف ليا
انا : كبير تسلم سعادتك دا من زوقك
الريس : لا دي حقيقه كل ال عملتوا وصلني وفرحت بيه بس زعلت برضو
انا : ممكن اعرف سبب الزعل والفرحه
الريس : ههههه ماشي هقولك فرحت علشان الصعيد بيخلص من المخدرات والصعيد عصب الدوله لو فاق البلد كلها هتبقا تمام ولو وقع البلد كلها هتقع وزعلت علشان الموضوع دا تم من غير الحكومه والنظام يعني دوله جوا دوله
انا : لا سعادتك مفيش الكلام دا انا كان كل غرضي اساعد مش اكتر وعارف أن حضراتكم مشغولين اوي فقلت أقرب المسافات وغير كدا مكنتوش هتعرفوا تلمو اهل الصعيد بالطريقه دي مع احترامي ليك طبعا سعادتك بس ال يلم الصعايده يكون منهم وأهل مكه ادري بشعابها ولا اي
الريس: عندك حق بس انا عايز اعرف منك كنت مختفي فين ٥ سنين
انا : فالارض الواسعه يا ريس وكونت نفسي ورجعت
الريس : طيب وانتا محتاج تكون نفسك ددنتا من كبار الصعيد
انا : اهو بحب اعتمد على نفسي
الريس : ما تجيب من الاخر انتا عايز ايه
انا : انا مش عايز اي حاجه غير ان البلد دي تكون احسن بلد فالدنيا
الريس : دا نفس ال انا عايزو بالظبط يبقا نشتغل مع بعض
انا : موافق بس ازاي
الريس : تساعدني فالاقتصاد والنهوض بيه وانتا رجل أعمال شاطر واكيد هتعرف تسيطر على رجال الأعمال زي ما عملت مع أهل الصعيد وكمان تكمل فمنع التجاره الشمال من الصعيد زي منتا بتعمل وكل الصلاحيات معاك
انا : موافق بس هشتغل بالطريقه ال تعجبني وفالاخر المصلحه واحده ولا اي
الريس : قلتلك كل الصلاحيات معاك ودا امر مني اعتبر نفسك النائب بتاعي بس لو غلطت هفرمك
انا : حقك يا ريس وانا موافق
الريس : تمام وانا هبلغ وزير الدفاع ووزير الدخليه واللوا عثمان واللوا عبسلام يكونو معاك فكل خطوه وتنسقوا مع بعض
انا : تمام بعد اذنك يا ريس ولما يكونوا جاهزين يكلموني
الريس: انتا هتستناهم يكلموك
انا : انا كدا كدا شغال ومش واقف متقلقش شغال ومن بدري كمان ولما يكلموني هيدخلو ضمن الخطه مش اكتر
الريس : تمام وخد التليفون دا دا هيكون خط مفتوح بيني وبينك ومحدش يقدر يراقبوا
انا لنفسي : ناقصه تليفونات هيا
الريس : اي يا محمد ساكت ليه
انا : لا ولا حاجه يا ريس هات التليفون وبعد ازنك همشي انا
الريس : اتفضل
مشيت من عند الريس وروحت المكتب بتاعي كان سليم والشباب هناك
انا : اي ي رجاله اخبار الاندماج ايه
سليم : قربنا نخلص يا محمد وهيكون فنص الشهر الجاي الإعلان وهيكون اكبر كيان فالشرق الأوسط كلو
انا : حلو اوي هيكون كيان فالنور والضلمه كمان
سليم : ازاي
انا : اقولك يعني هيبقا فالنور للناس وترخيص اسعار واحتكار أسواق وفالضلمه تبع البروفيسور يحارب التجار ال بيحتكروا فالسوق السوده
سراج :تمام يا محمد
انا : اشطا شدو حيلكم بقا وخلصوا الموضوع دا بسرعه،، سليم تعالا عايزك
وقفنا بعيد
سليم : خير يا محمد
انا : شايفك مش تمام الايام دي مالك
سليم : لا ابدا موت مصيلحي بس خلاني افكر شويه وصعبان عليا وهوا صغير وساب ولادو
انا : متقلقش على ولاد مصيلحي دول فعيني ومصيلحي مات وهوا بيخدم قضيه وشرف وهوا مقتنع بدا ومات شهيد إنما انتا بقا خايف؟
سليم : عمري ما اخاف
انا : كذاب انا شايف الخوف فعينك، بص يا سليم لو خايف وشايف انك مش هتقدر تكمل امشي وعيش حياتك مش هقولك حاجه انتا اخويا ولو شايف اننا بنعمل دا لمصلحتنا مش للناس امشي برضو
سليم : عيب يا محمد الكلام دا انا فضهرك وفضهر القضيه مش علشان خوفت شويه هتقول عليا جبان انا مش جبان بس اتهزيت شويه
انا : كلنا بنخاف وبنتهز ودا مش عيب بالعكس المفروض الخوف والموت يخلينا نتبت فقضيتنا وكل ما أعدائنا ذادو واصحابنا قلو علشان الفلوس نمسك في قضيتنا اكتر لان دا الحق لازم تبقا عارف كدا احنا ماشيين صح يا سليم متقلقش وفالاخر النصر لينا وانا متأكد من دا الحق ديما بينتصر فالنهايه
سليم : خير ياخويا خير انا معاك متقلقش معاك فكل خطوه
انا : تمام ياخويا اسيبك انا بقا وانتا ركز
سليم : تمام بس لما تبقا البروفيسور بعد كدا ابقى خدني معاك انتا عارف اني متدرب كويس كهكر او فنون قتاليه وعايز ابقا فالنور وفالضلمه
انا مبتسم : تمام لما اروح بعد كدا هاخدك معايا وهعرفك على الرجاله وتبقا معاهم ومعايا فكل خطوه ياخويا
سليم : تمام يلا ادخل انا
انا : وانا همشي هعمل كام مشوار سلام
سليم : سلام
مشيت ورجعت البيت
في مكان آخر باليل
متجمع ٤ اتنين من العرب واتنين من الصعيد ومعاهم واحد لابس بدله
واحد الشيخ سالم المسلمي كبير قبيله المسلمي
اتنين الشيخ أبو فياض اخوه
تلاته مندور ابو الدهب كبير عيله ابو الدهب فاسوان
اربعه على القناوي كبير عيله القناوي
خمسه ابو بدله صابر الحوت اكبر تاجر سلاح وأثار فمصر
صابر : اذيكم يا جماعه
كلهم : اهلا بيك يا صابر بيه
صابر: احنا اتجمعنا انهارده علشان نشوف حل ال بيحصل فالصعيد وهيحصل فمصر كلها
على : كل دا بسبب ولد العطار منع تجاره المخدرات من الصعيد كلو
سالم : طيب واحنا مالنا بالمخدرات يا جماعه
صابر : ازاي دا من دلوقتي البشاير بانت الدنيا ضاقت فدخول السلاح من الحدود وتوزيعوا ومش منو بس لا دا من الجيش والحكومه وقفوا فضهروا ودا ال وصلني انو كان فديوان الرئاسه النهارده الصبح يعني وقفوا فضهرو خلاص
سالم؛ : بس دا كلو فالصعيد يعني مندور بيه وعلى بيه يتصرفوا
مندور : التصرف علينا كلنا كلنا فدايره واحده وانتوا ال بتدخلو السلاح من الحدود وال اعرفوا ان شيخ قبيله العابد كبيركم هيبقا نسيبوا وهيبقا زي ابوه يعني هتخرب علينا كلنا
ابو فياض : مستحيل الشيخ هارون يمنع دخول السلاح دا ال بيحمينا من الديابه وقطاع الطرق وكمان الإرهاب فسينا
صابر : هيوافق ومش هيبقا فيه تجاره سلاح ولا آثار فمصر لو الود دا فضل كدا والريس راجل صالح يعني معاه ووراه بس الناس ال برا مش هتسكت وادوني أوردر ان الود دا لازم يموت علشان كدا احنا اتجمعنا النهارده علشان نجدد العهد ونقضي على الموضوع دا قبل ما يدخل فالغويط وساعتها مش هنعرف نلموا قلتوا ايه مين معايا
مندور : انا معاك
على : وانا وعيلتي ورجالتي معاك.
سالم : واحنا معاك بس مش عايز غلطه علشان متطربقش فوق راسنا من الشيخ هارون
صابر : متقلقوش هتعدي بخير ونقتل الود دا يلا نقرأ الف.... على روح ابن العطار..............................................
نهايه الجزء الرابع 😈
بكرر اعتزاري تاني يا رجاله على التأخير بس هحاول انزل الجزء الجاي فمعادو
سلام من البروف............ ♥️
حبيبي يا حمو هقرا وأقولك ..🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
جامد يا حمو جزء جبار وفي انتظار المزيد انا كنت متابع لحد تسهيل التجارة والجواز اللي بالاجبار ده يعني من السلسلة الأولي طريقة سرد ممتازة وللمزيد من الابداع يا برنس
 
  • حبيته
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
حبيبي يا حمو هقرا وأقولك ..🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
جامد يا حمو جزء جبار وفي انتظار المزيد انا كنت متابع لحد تسهيل التجارة والجواز اللي بالاجبار ده يعني من السلسلة الأولي طريقة سرد ممتازة وللمزيد من الابداع يا برنس
حبيبي يا قيصر ♥️♥️
 
  • حبيته
التفاعلات: 💥✨🌟 قيصر الشرق ✨💥🌟
  • حبيته
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
➤السابقة


ازيكم يا اخواتي وعيد سعيد عليكم وكل سنه وانتو طيبيين
نبدأ بقا السلسله الجديده من البروفيسور 😈

السلسله التانيه

الجزء الأول.......................
بعد خمس سنين واقف وورايا الفرسان الخمسه على جبل من سلسله جبال سييرا دي غواداراما في مدريد أسبانيا ومعايا منظار وببص منو على المدينه أو على مبنى تبع العائله الحاكمه بالتحديد كان اتجدد والافتتاح بتاعو بكره وقولت نفذ..
بعد ثواني انفجار اخد المبنى كلو وبقا كوم تراب
وانا ولعت سجاره وقعدت على كرسي كان ورايا وبعد خمس دقايق اخدت التليفون وطلبت ملك أسبانيا ( الحوار الجاي بالاسباني بس هخليه عربيه فصحى مش عاميه وكل الحوارات ال المفروض تكون بالاجنبي هخليها كدا)
الملك متوتر : البروفيسور!
انا : اجل ايها الملك
الملك بخوف : هل انت من فعلت هذا بالمبنى؟
انا : بالتأكيد وسوف افعل اكثر من هذا لا تقلق سوف ابهرك
الملك : لا لا ارجوك لا اريد ان تبدأ حرب بيني وبينك سوف اخرج رجالك وانا اعتذر عن ما فعلت
انا : هههههه هل تظن ان رجالي في قبضتك انتا غبي جدا هل تظن ان رجالي ما زالو في قبضتك حسنا أريدك أن تنظر من النافذه الي الشارع
الملك بص من شباك مكتبوا وشاف رجالتي واقفين قدام الحرس بتوع المبنى ال هوا فيه والحرس مثبتينهم بالسلاح
انا : أرأيت انهم أمامك ورجالك الاغبياء يرفعون عليهم السلاح هل تريديني ان اعطيهم الأمر لقتلك انت وكل من في المبنى الان؟
الملك بخوف : ارجوك لا تفعل ذلك وانا مستعد لأي شئ لقد كانت لحظه غباء مني اني فعلت ذلك
انا : اعلم من قال لك تفعل ذلك وسوف احاسبه وقته سوف يأتي ولكن انتا الغبي الذي وافقت على ما قال لقد أعطيت لك رجالي لك تحميك وانت تحبسهم وتعذبهم لكي يعترفوا لك بمكاني انت غبي الا تعلم انهم يموتوا ولا يتكلموا
الملك : لقد فهمت ولكن اعزرني لقد خوفت منظمتك من أكبر منظمات الاغتيالات فالعالم الان ورجالك من حولي لقد خوفت ان يعطيك احد مال اكثر من الذي اعطيه لك فتقتلني
انا : ههههههه غبي الا تعلم اني لا اخون أحدا وانك بمأمن مني إذا كان رجالي حولك وايضا بمأمن من اي حد فالعالم
الملك : لقد فهمت ولن افعل ذلك مره اخرى ولكن ارجوك اجعل رجالك يبقوا في حمايتي
انا : حسنا ولكن سوف تدفع الضعف وهذه الغلطه الأولى والاخيره لا اسامح مرتان هل تفهم
الملك : اجل افهم
انا : حسنا ان رجالي الموجودين معك ٥٠ أليس كذلك
الملك : اجل
انا : حسنا سوف تدفع تعويض عن تعذيبهم ٥٠ مليار يورو
الملك اندهش : ماذا هذا كثير جدا كيف اجلب هذا المال
انا : ههههه هذا لا شئ مقابل تعذيبك لرجالي وايضا انا اعلم ان عائلتك اغنياء جدا جدا من المال الذي تسرقوه من البلد أليس كذلك هل تريدني ان إريك كم معك من مال ولكن ليس انت وحدك بل العالم اجمع سوف يعلم وطريقه جلب هذا المال أيضا
الملك بتوتر : لا لا سوف ادفع ولكن هل سوف نعود أصدقاء
انا : انتا ما ذلت صديقي ولكن إذا غلطت مره اخرى لن تكون موجود في هذا العالم لتكون صديق احد سوف انتظر ال ٦٠ مليار في خلال هذا اليوم الي اللقاء
الملك : انتظر ألم يكونو
قفلت فوشوا
يلا بينا يا رجاله نزلنا وركبنا العربيات وشغلت أغنيه عايم فبحر الغدر لغايه ما وصلنا مقر البروفيسور في برشلونه
في مكان آخر مقر المخابرات الامريكيه موجود الرئيس مع قاده المخابرات
الرئيس : حسنا ما المعلومات التي لديكم عن البروفيسور ورجاله
واحد ١ بحرج : لا شئ سيدي البروفيسور لا أحد يعلم جنسيته او شكله ورجاله لا أحد يعلم جنسيتهم ولكن علمنا ان رجال الحراسات الموجودين مع اغلب الرئساء والشخصيات الهامه في العالم ليسوا هم رجال الاغتيالات هؤلاء رجال وهؤلاء رجال
الرئيس : هذا فقط انتم لكم سنتان تبحثان ورائه اكبر جهاز مخابرات فالعالم لا يستطيع أن يصل اليه ما هذا الهراء
شخص ٢ : سيدي الرئيس انهو مثل الشبح ورجاله مدربون على أعلى مستوى من الكفاءه لم يتم الإمساك بهم في اي عمليه وايضا رجال الحراسات لم يستطيع اي احد اختراقهم حتى الشخصيات التي يحمونها لا يستطيعوا اختراقهم واي شخص يفعل معهم شئ البروفيسور يقتله او ينتقم منه وعلى ما اعتقد التفجير الذي حصل في اسبانيا سببه ان الملك قد اعتقل رجاله
الرئيس : اجل هذا هوا السبب لقد تواصلت معه وعلمت هذا الموضوع ولكن الذي يقوي هذا الشخص هيا روسيا وبوتين اللعين صديقه الذي لا يريد أن يقف أمامه ابدا وايضا رجال البروفيسور تحمي بوتين
شخص ١: اجل سياده الرئيس هذا ما يحصل ولكن ماذا سوف نفعل هذا الشخص خطير وقد قتل أشخاص مهمين هنا وفالعالم كله وفي وقت قصير تصدر قائمه أخطر الرجال فالعالم
الرئيس : (بص لشخص موجود) وانت لماذا صامت
شخص ٣ بهدوء : سيدي انا توصلت ان لديه زراع ايمن ونائب عنه اسمه كاظم وقد اقتربت ان اعرف وجهه وسوف اراقبه لكي اصل الي البروفيسور ولكن نحن بحاجه الى اجتماع كل الكونغرس معنا وايضا الدول الاوروبيه لكي نصل اليه وعلى رأسهم المملكه المتحده
الرئيس : اسبانيا لن توافق في الوقت الحالي يجب أن نصل الي اي معلومات عنه لكي يوافقوا ان يقفوا في وجهه وسوف اتحدث مع الملك تشارلز لكي يقف معنا وانتم اذهبوا وكثفوا البحث لكي تجدو اي معلومات عنه وراقبوا كل رجاله لكي تصلو اليه كأنه يكفينا مصيبه منظمه الافعى لكي يظهر لنا هذا الشخص
ومشي الكل والرئيس بيسب ويلعن
وطلب من السكرتيرة توصلوا بقصر بيلنجهام لان الملك موجود فيه حاليا
الرئيس : اهلا بك صديقي
تشارلز : اهلا بك بايدن لماذا طلبتني
بايدن : لكي نناقش امر هذا الملعون البروفيسور
تشارلز : لقد تحدثنا في هذا الأمر من قبل وقلت لك انني ليس لي اي دخل في اي شئ لن أقف أمامه
بايدن بخبث : لماذا هل انت خائف
تشارلز انفعل : انت تعلم اني لا أخاف وانا اول شخص قد وقفت في وجهه ولم يقف معي احد وانا الوحيد الذي خسرت في هذه الحرب
بايدن : اعلم لكن الآن أنا من أقف معك وسوف نربح لا تقلق
تشارلز : هههههه ايها اللعين الخبيث سوف اقول لك شئ انتا قف في وجهه واعرف من هوا وسوف نقتله انا وانت لكن الآن لم أقف فيه وجهه انا رابح لانهو معي يخلصني من كل أعدائي واي محاوله اغتيال لي تفشل لان رجاله يحرسوني فلماذا أقف أمامه ليس لي اي مكسب
بايدن : هل انتا راضي ان تكون لعبه بيده وان يتدخل في سياسيه دولتك ويأخذ منك أموال طائله
تشارلز : اجل يأخذ أموال ولكن لا يتدخل في اي شئ لا تتعب نفسك صديقي قلت لك قف انتا في وجهه واذا وجدته سوف أقف معك وايضا ليس لي اي مشكله الان ان اقدم له أي تسهيلات فالدوله قلت لك انهو يحميني من اي احد او اي دوله
بايدن اتعصب : انتا غبي امك افضل منك لم تكن لتوافق ابدا ان يتدخل في سياستها اي احد وايضا لا تنسى أن رئيس وزرائك هوا من يقود البلاد وانتا مجرد دميه
تشارلز :ههههههه قلت لك انتا لا تعلم شئ اذهب صديقي ولا تضيع وقتك وايضا امي لو كانت موجوده كانت سوف تفعل اكثر من الذي أفعله انا
وايضا انا قلت لك انني خسرت عندما واجهته عندما قتل أشخاص مهمهين فالدوله اينعم انهم كانو فاسدين ولكن مهمين للتوازن فوقفت أمامه وقتلت اثنان من رجاله بعد التحريات عرفت انهم في لندن ماذا أصابني من ذلك قتل اثنان من العائله الحاكمه هنا وايضا لم اتوقف عرفت مقر له هنا ووصل اليه رجالي لم يجدوا احد فحرقوه وقلت ان هذه رساله له لكي لا يأتي الي هذا البلد مره اخرى ماذا فعل هوا حرق ودمر اكثر من مبنى حكومي ولكن لم يقتل اي مواطن ولكن أصابني بطلقه في كتفي في عربتي المصفحه وقال لي المره القادمه ستكون في رأسك ماذا تريدني ان انتظر ها هذا قد وصل إلى في واحد أكثر الأماكن الامنه عربتي المصفحه ومعي رجالي هل تريني ان أقف أمامه مره اخرى لا لقد جربت ذلك ولن افعل ذلك مره اخرى الان وقلت لك انني مستفاد منه في كل شئ فلا تضيع وقتك
بايدن : حسنا كما تشاء ولكن عندما اعلم معلومات عنه سوف تقف معي
تشارلز : حسنا سوف نرى في هذا الشأن
وقفل الخط... وانا كنت سمعت المكالمه كلها
عندي
كاظم( سنو ٣٠ سنه وشبه الممثل رشى كروشان الهندي فشكلو وجسموا) : هتعمل اي
انا : سيبهم بس راقب كل جهاز المخابرات الأمريكي الفتره الجايه
كاظم : حصل وبيحصل بس هتعمل اي مع تشارلز دا عايز يقف معاه لو لقى اي معلومات
انا : مهو دا المتوقع منو يسطا احنا بناخد منو فلوس بالكوم وغير كدا قتلنالو اتنين من عيلتوا زمان وبناخد تسهيلات كتير فبلدو نخرج ونطلع زي محنا عايزين
كاظم : بس برضو خلصنا من رئيس الوزراء بتاعو وجبنا مكانو واحد ملوش لازمه وخلينا تشارلز هوا المتحكم الأول فالبلد وغير كدا بنقتلو كل الناس الزباله ال بتسرق بلدو
انا : بس فلوسهم بناخدها احنا وغير كدا الناس دي مش عايزه حد يتحكم فيها هوا عارفهم وهما لا دا خطر عليهم طبعا زي ما منظمه الافعى ال احنا منعرفش عنها حاجه ممكن تكون خطر علينا
كاظم : احنا بندور وقربنا نوصل ليهم بس ليه خطر علينا المفروض نشتغل معاهم دول عندهم كميه معلومات عن العالم والشخصيات المنظمات ال فيه كتير اوي وهيفيدونا وغير كدا هما مطلعين عين أمريكا ومش عارفين يوصلوا ليهم
انا : لو اشتغلو معانا خير وبركه لكن لو وقفوا ضدنا هتبقا مشكله اي نعم دول مش بيغتالو كتير وأهم حاجه عندهم جمع المعلومات عن العالم كلو لان اهم حاجه علشان توقع عدوك تعرف عنو معلومات ودا ال هما بيعملوه وانا مش عايز هما يكونوا عندهم معلومات عننا واحنا منعرفش عنهم حاجه وخلي بالك دول اسمهم الافاعي علشان ال بيحطوه فدماغهم بيقعوه وسمهم نافذ هيا لدغه واحده
كاظم : انتا خايف ولا اي
انا : مبخفش على نفسي بخاف على ال حواليا وانتا عارف دا كويس وغير كدا احنا أقوى منهم فكل حاجه الا جمع المعلومات
كاظم : حصل بس قربنا نوصل وعرفنا اسم زعيمتهم كاري
انا : قربت توصل يمكن هما ال عاوزينك توصل واسم زعيمتهم دا اكيد مزيف بس دور حوالين
الاسم دا والاسماء ال شبهوا اكيد هتلاقي حاجه توصلك
كاظم : اكيد هعمل دا المهم يلا بينا نرجع الحصن فروسيا احنا موجودين انا وانتا هنا لوحدنا ومحدش معانا
انا : بتخاف يلا هههههه
كاظم : خايف عليك
انا : خايف عليا ليه منتا عارف ال فيها اني اقدر اولع فالبلد دي بطولي
كاظم : عارف يعم فاندام بس يلا بينا ورانا شغل
انا : يلا يا بطه وعلشان كمان قرب وقت رجوعي
ومشيت انا وكاظم رجعنا روسيا وروحنا القلعه
في مصر قاعد سليم ومصيلحي وسلطان ومحمود ورنا وجاسر
مصيلحي : محمد طول اوي دا احنا لينا خمس سنين منعرفش عنو حاجه وكل شويه يكلموني عيلتوا من قنا بيسألو عليه
سليم بابتسامه : هيرجع قريب اهم حاجه اننا مشيين كويس سيطرنا فسوق المقاولات والحديد والاغذيه والالكترونيات والزراعه والسيارات والسياحه بقينا رقم واحد فكل دا فالشرق الأوسط حتى البنوك بتاعتي منتشره فاغلب العالم وبقا ليها اسم كبير هنا وهناك ومحمد كمان ماشي كويس
رنا : ماشي كويس وانتا تعرف حاجه عنو
سليم : احنا هنستهبل البروفيسور ال ظهر فالساحه دا ما دا محمد يا شويه هبل ههههه
مصيلحي : ما يمكن يعم تشابه أسماء
سليم : انتا عبيط يا مصيلحي دا هوا قايل لما اعمل حاجه هتوصلكوا وهتعرفوا وخلي الاسم دا علشان احنا نعرف
محمود : عندكو حق فعلا
جاسر : بس اكيد اللوا عثمان عارف ويمكن كمان يكون بيتواصل معاه
سلطان : دا اكيد علشان يظبطلوا الدنيا هنا ومش بيتواصل معانا علشان هوا رسملنا الخط ال نمشي عليه واحنا ماشيين كويس اوي حتى رجالتي بعد تدريب الدار بقوا وحوش وبيحرسوا اكبر الناس فالشرق الاوسط
سليم : دا حقيقي ومتقلقوش محمد جي قريب هوا عمل ال هوا عايزو وخلي ليه اسم كبير وانا هكلم اللوا عثمان واعرف منو الجديد اتفضلوا روحوا شغلكو وخليك يا مصيلحي
مشيوا كلهم وفضل مصيلحي
مصيلحي : اي يا سليم
سليم : مالك ياخويا حاسك مضايق
مصيلحي : مفيش يعم عادي خايف على محمد بس
سليم : خايف عليه ولا علشان متعرفش عنو حاجه زعلان
مصيلحي : بصراحه اه لان انا كنت اعرف كل حاجه عن محمد ولما الدنيا وسعت مبقتش اعرف حاجه ومحمد بالنسبالي اخويا وممليش حد غيرو هوا ومراتى وولادي هوا سندي فالدنيا دي علشان كدا زعلان انو مبقاش يعرفني كل حاجه
سليم : احيانا يا مصيلحي ياخويا الجهل بيبقى نعمه وغير كدا محمد كان لازم ينسانا فتره علشان يركز فال بيعملو ويسرع فيه واهو فخمس سنين بس بقى اي مرعب للعالم كلو واحنا ضهرو ومتقلقش لما يجي هيلمنا انا وانتا وصقر ويقولنا على كل حاجه وانا متأكد من دا متقلقش
مصيلحي : تمام ياخويا همشي انا علشان اعدي على الدار قبل مروح الشغل
سليم : تمام ياخويا سلام
مصيلحي : سلام
عند اللوا عثمان والمنظمه ال عملها علشان تعيد العرب لمكانتهم تاني موجود هوا وكل أعضاء المنظمه ١٠ واحد( هقولهم كلهم مره واحده)
١_ اللوا عثمان
٢_ على رئيس المخابرات السعوديه
٣: ابو بكر رئيس المخابرات الجزائريه
٤_ تميم رئيس المخابرات الاماراتيه
٥ _ صدقي _ رئيس المخابرات القطريه
٦ _ فارس من عائله خاشقجي اكبر عائله في السعوديه واكبر رجل أعمال هناك
٧ _ زين اكبر رجل أعمال في تونس والمتحكم فالاستثمار
٨ _ بحر اكبر رجل أعمال في ليبيا
٩ : محرم وزير الدفاع الكويت
١٠ _ يزيد وزير دفاع اليمن
عثمان : ازيكم منورين الاجتماع
الكل : منور بيك
عثمان : طبعا اجتمعنا دلوقتي علشان اقولكم ان الكبير أقرب يرجع ال هيقعد على الكرسي دا ( وشاور على كرسي قدامو) وانتو طبعا كتير حبيتوا تعرفو هوا مين وكلكم اهل ثقه بس لما يجي بنفسوا هتعرفوه هوا صحيح أصغر منكو كلكو بس هوا صحاب الهدف واحسن واحد يستاهل المكانه دي وكمان لما تعرفو ال عملو فالعالم هتعرفوا هوا ليه يستاهل دا
على : تمام يا عثمان ياخويا هنشوف بس هدفوا طبعا جميل اتمنى يكون اد الهدف دا وميكونش تعبك الخمس سنين علشان تجمعنا يروح على الفاضي
عثمان : يروح ازاي يا سيد علي محنا شغالين اهو علشان نشيل الفاسدين فكل دوله فينا ومتقلقوش هيكون معاه خطه نمشي عليها
محرم : تمام يا عثمان تمام هننتظر ونشوف ولما يرجع هنتجمع تاني بس دلوقتي لازم نمشي علشان اجتماعنا هيكون بعد فتره قريبه زي منتا بتقول فمش عايز حد يحس بينا وبغيابنا
عثمان : اكيد هنراجع شويه حاجات هنعملها الفتره الجايه ونمشي
كلهم : تمام
في مكان مجهول مقر منظمه العقرب
كاري : ماذا فعلت يا جو( المساعد بتاعها)
جو : لقد وصلت منظمه البروفيسور الي اسمك سيدتي ونحن وصلنا إلى جنسيه البروفيسور
كاري : وما هيا جنسيته
جو : مصري
كاري : اممم عظيم حسنا اريدك ان توصل لهم اسمي الحقيقي
جو مندهش : كيف سيدتي سوف تكشفي عن هويتك
كاري : لا تقلق جو انتا سوف تظهر لهم اسم كارين فقط وانا متأكده ان هذا الرجل شريف وأريد أن اسرع من مقابلتنا لكي نتوحد للقضاء على أشرار هذا العالم
جو : انا اقول ان ننتظر قليلا سيدتي لنرى الي ماذا سوف يتوصلو هم أو لكي نصل نحن الي شخصيته
كارين بتفكير : حسنا جو ولكن اطلعني على كل جديد لحظه بلحظه
جو : حسنا سيدتي.... ومشي
كارين لنفسها : ياريت تطلع كويس وهدفك طيب يبن بلدي علشان متدوقش سم الافعى
نفسها : هيطلع كويس انا متأكده وهتتوحدو
كارين : ياريت
عندي انا
انا : اي يا هالك يا جامد
هالك واحد من الفرسان الخمسه وهوا الفرق بينو وبين هالك اللون الأخضر بس طولو ٢ متر و٥سنتي وجسمو كلو عضل فعضل وباقي الفرسان سلفستر شبه سلفستر استلوني وبروسلي وبرضو شبه بروسلي وارنولد وبويكا وهما كمان شبه الممثلين فالجسم
هالك : اي يا حماده
انا : حماده لا دنتا خدت عليا اوي يلا
هالك : انا يلا طيب تعالا رست
انا : لا يعم رست اي دنتا دراعك ادي اصلا هنهزر
هالك : طيب اقعد بقا
انا : طيب نادي الرجاله علشان عايزكم
هالك : تمام يا كبير
راح جاب الاربعه ورجع
انا : اسمعوا علشان انتو هتكونو معايا فمصر وفكل حته اروحها انتو اخواتي وفرساني واحسن خمس رجاله عندي وكاظم السادس بتاعكو كاظم هيكون هنا وانتوا معايا فكل مكان
بروسلي : اشطا يا ريس
انا : ريس يبني انتو بقيتوا من شبرا كدا امتا 😂😂
سلفستر : من اول ما عرفناك ياخويا ولا اي
بويكا :حصل
ارنولد : وبيحصل
انا : خلاص انتوا هتلحنوا عليا يلا جهزو نفسكو علشان ماشيين الفجر ونادو كاظم
مشيوا وجه كاظم
انا : اي يا كاظم اخبار رجالتنا اي
كاظم : كلهم موجودين يا كبير وكلو بينفذ المطلوب منو بالحرف
انا : تمام بس انا بتكلم عن عن حرس القارات
كاظم : ودول بيسمعوا الكلام واحنا مسيطرين على تجاره السلاح فالعالم بجنب الجماعه اياهم وطول ما هما ليهم أماكنهم واحنا لينا أماكنا محدش ليه دعوه بالتاني بس هما عايزين يسيطرو وينتقمو للمنظمه ال احنا وقعناها واخدنا مكانها فتجاره السلاح دي من أكبر منظماتهم وكانت كافر كبير ليهم بس لما وقعناها وانتا عارف وصلنا لتسويه انهم ليهم ٦ شهور يوزعوا السلاح واحنا ٦ شهور مش عايزين يدخلو معانا فصدام علشان عارفين ان احنا اه أصغر منهم بس لو رحنا هناخد اغلب العالم معانا وكمان علشان ميعرفوش انتا مين ومجهول بالنسبالهم بس بيحاولوا جامد اوي وتحركاتهم مش باينه انتا عارف تحركاتهم بطيئه اوي
انا : حصل بس حركتهم البطيئه دي بموت وخراب انتا ناسي دول قعدو اكتر من ١٠٠ سنه فالضلمه متعرفوش غير الايام دي وحاجات بسيطه ال معروفه علشان كدا لازم نكثف ان احنا نعرف عنهم كل حاجه
كاظم : متقلقش بنحاول وبنجمع كتير حظنا حلو ان حركتهم بطيئه فا احنا بنتحرك بسرعه وحركتنا مدروسه كويس اوي احلي حاجه فيهم انهم مش عاملين ليهم حساب كبير مع انهم اغبيه احنا فسنه واحده قسمناهم فتجاره السلاح فالعالم كلو
انا :هههههههه ضحكتني يا كاظم هوا انتا مصدق ان احنا مشاركينهم او مقسمينهم يبني دول بيبعوا سلاح فكل حته فالعالم وفأي وقت وللدول كمان انتا مش شايف ان البيع لينا ضعيف يبني وغير كدا علشان عارفك هتقولي انتا ال مانع نفسك تبيع السلاح التقيل غير لناس معينه هقولك احنا لو مشاركينهم فعلا كان زمانهم فشخونا ووصلولنا هنا احنا لسه مربطناش الخيوط ببعض اننا نقف قدامهم لسه فاضل علينا شويه وشويه حلوين كمان يمكن الحاجه الوحيده ال انتا قلتها صح ان من مصلحتنا انهم مش شيفينا حاليا وان حركتهم بطيئه علشان كدا احنا لازم نتحرك بسرعه ومن غير صوت ومن غير ما يعرفوا علشان يلاقونا قدامهم مره واحده
كاظم : تمام هنعمل كدا المهم ان كل حارس ماسك القاره بتاعتوا كويس اوي وفالوقت ال بنبيع فيه بنبيع كويس اوي ومفيش حد بيبيع من ورانا غير انتا لما بتقول دلوقتي انهم بيبعوا ويعملوا ال هما عايزينوا بس كويس اننا مسيطرين على المافيا مش عاملين مشاكل كتير معانا فموضوع السلاح دا
انا : يبني المافيا دول مش مشكله لينا اغلبهم شغالين معانا وفيه مصالح مشتركه بينا وبينهم بس برضو في منهم ال قوي عارف احنا ال وصلنا لكدا ففتره قليله ايه
كاظم : ايه
انا : اننا درسنا كويس وعرفنا مين الأشخاص ال موتها هيسيب أثر كبير وسيط اكتر وقتلناها والمعلومات ال جابها الناصور عن الناس دي وعن الروئساء سهلت الدنيا لولا مساعدتو مكناش وصلنا لكل دا فخمس سنين بس وعلشان احنا كل ال بنتعامل معاه بنتعامل بالحديد والنار ال مش عاجبوا بيلبس واكتر واحد ساب علامه وسيط لينا ملك إيطاليا ال موتناه من ٣ سنين دا ال عمل قفذه لينا وال بعدها حادثه الأمير تشارلز وان بوتين صديقنا يعني احنا امننا نفسنا وضربنا الباب برجلينا ردي تعتبر غشامه لو مش مترتبلها كويس بس صاحب الحق ديما منصور وعينو قويه وربنا معانا وناصرنا وزي ما وقعنا الفرس والروم في أربع سنين نقدر نوقع كل دول بس اهم حاجه ميكونش بينا خاين لازم ننضف نفسنا كويس اوي فهمت عايز عينك مفتوحه اربعه وعشرين ساعه يا كاظم انا سايبك هنا لوحدك
كاظم : تمام يا محمد علي **** متقلقش كلو هيعدي وانتا
عارف اني قدها
انا : لو مش قدها مكنتش خليتك لوحدك هنا
كاظم : تمام ياخويا تسلم
انا : خلي حرس القارات يفتحوا عينهم ورجالتهم تكون فكل مكان ال٦ شهور الجاييين بتوعنا احنا
كاظم : عندي اقتراح
انا : قول
كاظم : ما نعمل زيهم ونتاجر السنه كلها الست شهور بتوعهم يكونوا فالضل زي ما هما بيعملوا
انا : عارفك هتقول كدا بس مينفعش خلينا مداريين وسامعين كلامهم الفتره دي خليهم يحسوا اننا ممكن ننضم ليهم ويهدو علينا مش عايز حرب معاهم دلوقتي دلوقتي هتبقا حرب خسرانه بنسبه مليون فالميه متنساش دول مين
كاظم : تمام فهمتك مش ناسي
انا : يلا سلام اشوفك على خير وانا هخلص ال ورايا واجيلك وهكون على تواصل بيك
كاظم : تمام ياخويا توصل بالسلامة
انا :... يسلمك ياخويا سلام.. اه صحيح اخبار الحصن اي
كاظم : ههه لما ترجع هنكون نقلنا ليه
انا :جدع علشان بوتين عارف اننا فالقلعه دي بس مش متأكد اني هنا ودا ال مانعوا يجي هنا فا أنجز وانقل مش عايز درسنا تحت ايد حد لحسن يجي فأي وقت او يتعاون مع أي حد تبقا كارثه
كاظم : تمام متقلقش هيخلص فاسرع وقت
انا : تمام يلا سلام
كاظم : سلام
عند نور قاعده فأوضتها لوحدها بتبكي ودخل عليها ابوها
هاشم : بتبكي ليه يا نور تاني
نور: علشان مش عارفه محمد فين وليه مش بيكلمني بقالو سنه وانتا كل شويه تقولي كلام مش فهماه مش عارفه فيه ايه انا ليا ٥ سنين مشفتهوش جيش اي ال يقعد كل دا
هاشم : قلتلك انو راح ظابط احتياط وعلشان جسموا حلو راح صاعقه واتضرب واخد فرق كتير برا مصر وبعد كدا عمل عمليات كتير فسينا والوقت دا كان ضرب شديد محدش بينزل اجازات وانا لولا اني اتنقلت المخابرات كنت قعدت برضو فتره طويله غايب عنكو بس هوا هحظوا زفت طبعا اثبت نفسوا وبقي قائد فرقتوا ودي مش بتحصل لظابط احتياطي بس كفائتو بقا المهم اتطلب فالجيش يكمل هناك هوا رفض فطبعا عرضوا عليه عرضين يا اما يكمل ويبقا ظابط جيش علطول اكنو متخرج من الكليه يا اما يعمل عمليه للمخابرات هيوقع فيها منظمه كبيره بتضر البلد وياخد مكافأه كبيره اوي ويمشي يعيش حياتوا فهوا وافق على الحل التاني وانو ميكلمكيش دا علشان ميتكشفش ويموت
نور سمعت كلام ابوها وكملت عياط
هاشم : بس عندي خبر حلو ليكي
نور : اي هوا
هاشم : محمد خلص مهمتوا وراجع الفجر
نور نطت من الفرحه
نور : بجد يا بابا ولا بتقولي كدا علشان معيطش
هاشم :اكيد بجد وانا ههزر فحاجه زي دي
نور: حبيبي يا بابا انا هروح اجهز نفسي علشان محمد هيجي هنا الأول انا متأكده
وسابت ابوها وجريت على برا
هاشم : مجنونه ههههههه
عندي
ركبت الطياره الخاصه مع الرجاله وقعدت لوحدي افكر لغايه ما الكابتن اعلن عن وصولنا القاهره واول حاجه عملتها روحت لنور قبل ما اعمل اي حاجه تانيه
خبطت الباب ونور اصلا كانت مستنيه جوا اول ما سمعت خبط الباب جريت فتحت لقيتني انا نطت فحضني وقعدت تعيط
انا : هشش خلاص يا قلبي متبكيش انا معاكي اهو
نور : وحشتني اوي وزعلانه منك خمس سنين تغيب عني
انا : معلش غصب عني بس مش هبعد عنك تاني ابدا
نور : اوعدني
انا : اوعدك يا قمري ويلا بقا جهزي نفسك علشان فرحنا اخر الاسبوع الخميس ال جي انا ظبطت مع كل الناس فاضل انتي
نور بفرحه : بجد
انا : اكيد طبعا ويلا تعالي بقا علشان اسلم على حمايا وحماتي وحشوني
نور : ماشي
انا : ازيك يا حمايا يا عسل
هاشم : اهلا يا واطي ( واخدني فحضنوا) ليك وحشه ياض
انا : وانتا كمان يا عمي ( وبصيت لحماتي) نورهان القمر وحشاني
نورهان : وانتا كمان يا بكاش هات حضن يا ولا
ودخلت فحضنها وبعدها قعدنا واتغدينا وقعدت معاهم اشتغلنا نتكلم كتير لغايه باليل وبعد كدا مشيت وسبتهم روحت البيت لقيت الرجاله كلها موجوده ومعاهم هالك وبروسلي وارنولد وسلفستر
اول ما وصلت كلهم قعدو يسلموا عليا ويحضنوني وبعد كدا قعدنا كلنا مع بعض
انا : اي يا رجاله الدنيا عامله ايه هنا
مصيلحي : زي الفل يا خويا كل حاجه ماشيه زي ما رسمتها بالظبط والدمج بين كل حاجه هيحصل في خلال سنه
سليم : فعلا وكمان ظهر أعداء جدد على الساحه بس عادي يعني ولا يشغلنا يا بروف
انا : ههههههه كنت عارف انك انتا ال هتعرف فيهم
صقر ضرب بوز الثقه : لا بس انا كمان عرفت ولا اي
انا : بس يلا مش انا ال كلمتك وقلتلك لما كنت هتعك الدنيا يا خايب ههه
مصيلحي : اه يا خايب
صقر : خلاص بقا يا محمد انتا هتزلني
سليم : عمل اي دا
انا : عبيط كان هيبوظ الدنيا على الحدود بينوا وبين رجالتي
صقر : منتا مقلتليش انك بتدخل من الحدود بسلاح هعرف منين انا بقا دا كفايه الناس ال بتيجي تاخد الدهب مننا ناس مش بتتكلم تقول روبوتات حتى الشيخ هارون اعترضت عليهم
انا : يتكلمو ولا لا مش ناس شغلهم مظبوط ومش بيدايقوا حد
صقر : الصراحه شغل عالي على ميا بيضه بس انا بتكلم على واجب الضيافه ال مش بياخدوه دا
انا : معلش يا صقر الناس دي متعوده انها متاكلش عند حد ابدا بيستلمو شغل منهم
صقر : حتى عندنا احنا
انا : معلش دا قانون واتعمل قبل حتى ما ابعتهم ليك واهدا خلينا نتكلم فالمهم قبل مسافر
رنا : وانتا مسافر فين تاني
انا : قنا اشوف اهلي واقعد معاهم يومين اشوف الدنيا هناك وراجع
رنا : هتمشي امتا
انا : بكره الصبح،، بصوا خدو الملفات دي تظبطوا ال فيها لغايه اخر الاسبوع علشان فرحي اخر الاسبوع عايزكم كلكم هناك طبعا
الكل : دا اكيد والف مبروك
انا : **** يبارك فيكم يلا ال هيبات هنا يفضل وال ماشي يتفضل وانتا يا سلطان لينا قعده مع بعض علشان رجالتك بقوا توب بصراحه وعايزهم فحوارت تاني وانتوا يا جماعه تقولولي على أسماء اعدائكم علشان عايز اعرف لو في حد منهم ليا مصالح معاه نبعد عنو
كلهم : تمام
انا : اشطا ولينا قاعده مع بعض لما ارجع يلا اتفضلوا
كلهم بدأو يمشوا مفضلش غير رنا
انا : اي انتي هتباتي هنا
رنا : منا اصلا ببات هنا من ساعه منتا مشيت انتا الضيف دلوقتي
انا : ههههه ماشي انا هطلع انام وانتا يا هالك أمن الدنيا مع الرجاله برا
هالك : اوك
طلعت فوق وغيرت هدومي واخدت دش وخرجت لافف الفوطه بس على جسمي وطبعا جسمي اتغير فشخ بقا متقسم اوي وفيه ندوب علشان اوقات كنت بعمل عمليات بنفسي ففيه منهم ساب تذكار على جسمي خرجت ولقيت رنا قاعده بهوت شورت وحماله صدر
انا : اي ال مقعدك كدا وليه مش فأوضتك
رنا : نسيت اقولك مش دي بقت اوضتي
انا : هههه انتي كدا بتستهبلي
رنا : وانا هستهبل ليه بقولك الحقيقه
انا : طيب روحي برا علشان مش برتاح فالبيت دا غير فالاوضه دي
رنا : اي دا وانا كمان زيك مش خارجه
انا : دي رخامه بقا طيب رخامه برخامه مش خارج وعلفكره انا مبعرفش انام غير وانا من غير هدوم رحت شايل الفوطه من على جسمي وبقيت ملط
رنا : اي دا تصدق وانا كمان زيك مبعرفش انام غير وانا ملط راحت قالعه ومكنتش لابسه لا برا ولا اندر
انا : طيب وسعي يختي ونمت جنبها قعدت دقيقتين كدا مولع سجاره وهيا قاعده بصالي وساكته وبعد كدا راحت اديتني ضهرها ونامت انا روحت حاضنها من ضهرها ولزقت فيها جامد وزبي وقف ولزق فيها وقلتلها وحشتيني
رنا : لفت ليا،، وانتا كمان وحشتني اوي
وراحت واخده شفايفي فبوسه طويله وانا بدعك فبزازها جامد اوي وقعدنا شويه كدا لغايه ما اشتغلت ابوس فبزازهها وارضع فيهم جامد ونزلت لغايه كسها لحس وشفط فيه وهيا غير بتطلع آهات وفضلت كدا شويه
رنا : دخلو فكسي يا محمد افتحني
انا : انتي مجنونه ازاي مينفعش
رنا : ملكش دعوه انا ال بطلب منك دا عايزه اول زب يدخل فيا يكون انتا وبعد كدا ابقا اعمل عمليه لو اتجوزت
انا : طيب انتي ال طلبتي
وروحت نومتها على ضهرها وحطيت زبي على باب كسها واشتغلت افرشلها وبعد كدا دخلتو حته حته لغايه اخرو وفتحتها وبعد كدا طلعتوا منها وشلتها ودخلت بيها الحمام وحطيتها فالبنيو ومليتوا ميه سخنه ومطهر وقعدت جنبها لفايه ما خرجتها وعملنا واحد تاني ونمنا فحضن بعض لغايه الصبح وصحيت الصبح اخدت شاور وسافرت على قنا
وصلت هناك طبعا واشتغلت اسلم على الناس هناك قعدت طول اليوم كل الناس بتسلم عليا وبعد كدا قعدت مع ابويا وامي
امي : اي يبني غبت كل دا ليه
انا : منتي عارفه يا أمي ال فيها وانا كنت بعمل اي وهدفي
امي : **** معاك يا ولدي وينصرك واحنا هنا مقصرناش كل حاجه ماشيه زي الشعره
ابويا : فعلا محدش قصر وامك كمان واقفه زي الجبل
بوست ايد ابويا وامي
انا :.... يخليكوا ليا انا واقف بحسكوا انتوا وبس... واي اخبار العيله والصعيد كلو
ابويا : اهل البلد كلهم غيرو اسمهم من غير ما حد يقولهم وكلهم بقوا من عيله العطار واهلنا المتوزعين فكل المحافظات اديناهم فلوس وبقوا تحت طوعنا وكلو بايع انك الكبير واني النائب بتاعك لغايه ما ترجع وكلهم اخدو فلوس وعملوا لنفسهم مكان فكل محافظات الصعيد اسم وسمعه وسيط وعيله العطار بقت معروفه فكل شبر فالصعيد اكتر ما كانت بكتير زمان كان في حتت متعرفناش دلوقتي لا وزمان كنا من أكبر العائلات دلوقتي احنا أكبر عيله فالصعيد وال بعدنا عيله الخديوي وهيا الوحيده ال مش دعمانا اننا نكون كبار الصعيد وبتحاربنا بس مش قادرين ينافسونا فالفلوس ولا فالخير ال بنعملو ولا العلاقات الخمس سنين دول كنا بنشتغل بأيدينا وسنانا على الخط ال رسمتوا علشان نوصل لل احنا فيه دلوقتي
انا : واخبار العلاقات اي والشباب ال فالمنتجع
ابويا : العلاقات كل واحد من عيلتنا هيدخل مجلس الشعب فالدايره بتاعتوا وهنكسب المره ال فاتت محدش حسب بس المره دي هنفوز وال من العيله فالحكومه او الجيش بندعموا علشان يعلي وكلهم بقوا رتب وابن عمك حمزه مترشح يبقا وزير وهنشوف الدينا وفي شباب كتير دخلت شرطه وجيش ونيابه ودكاتره ومهندسين المنتجع دا طلع الشباب وخلاهم زي الورد واللواء عثمان واللواء هاشم بيساعدونا كتير
انا : حلو اوي وعيله الخديوي دي سيبهالي انا هتعامل معاها
وهخليها معانا لازم الصعيد كلو يبقا معانا
ابويا : هيحصل ان شاء.... بس نكمل زي محنا وانتا تكون معانا ومتغيبش تاني كتير علشان الناس تعرفك
انا : تمام متقلقش هكون معاكم بس انا هقعد فتره كدا وبعد كدا بعد ما نخلص من حوار عيله الخديوي دي نبقا نشوف مين أحق واحد يكون كبير ونعلن دا ولو انتا عايز مفيش أحق منك يابوي
ابويا : هنبقا نشوف دا بعدين بس انتا ظبط الدنيا كويس هنا
انا : تمام نخلص من الفرح وبعد كدا نشوف المواضيع دي
ابويا وامي : الف مبروك يا ولدي
انا : .... يبارك فيكم،، وجهز الدنيا هنا يابوي علشان ال جاي دمار وعايز الكل يكون جاهز
ابويا : على خير يا ولدي كلنا جاهزين
انا : تمام
دخل علينا واحد وقلي ان في حد عايزك يا كبير فا انا وابويا طلعنا للمضيفه نشوف مين دا
لقيت واحد كبير ولابس عمه وجلابيه وعبايه عليهم وماسك عصايه راسها على شكل أسد والراس دي دهب
انا : انتا مين
هوا : انا عبد الحق كبير عيله الخديوي فاسيوط.................................... نهايه الجزء الأول واسف على التأخير واستنوا ال جاي علشان ال جي مجاش زيو

وطبعا ال شارك معايا بشخصيه زعيمه منظمه الافاعي كارين صديقتي الجميله اوي

كارين 🤤🤤​


واي حد حابب يضيف شخصيتوا فالقصه بنت او ولد يكلمني
سلام من البروفيسور 😈😈😈................



الجزء الثاني....................

انا : انتا مين
راجل : انا عبد الحق كبير عيله الخديوي
انا : اهلا بيك يا حج اتفضل
عبد الحق : يزيد فضلك يا ولدي
دخلتوا جوا وقعدنا فالمضيفه
ابويا : ازيك يا عبد الحق واخبار ولادك ايه
عبد الحق : تمم يا حج زين كلنا كويسين وبخير واتمنى انتوا كمان تكونوا كدا
ابويا : كلنا بخير وبقينا بخير اكتر لما الكبير رجع ( وخبط على رجلي)
عبد الحق : بس مش صغير محمد انو يكون كبير عيله من أكبر العائلات فالصعيد وهوا ميعرفش عننا كتير وكمان انتا موجود
انا : هيا مش بالسن يا حج واظن ان في أكبر منك فعيلتك وكمان طول ما ابويا موجود مفيش كبير غيرو انا بس هنا مؤقت لغايه ما هوا يروق دماغوا ويرجع لمكانوا تاني المهم اي سبب الزياره الكريمه
عبد الحق : سببها انكم عايزين تاخدو الصعيد كلو فعبكم بعد ما كان متقسم على الكل دلوقتي انتوا ركنتوا الكل على الرف الا احنا وعايز اعرف بتعملو كدا ليه
انا : اولا فكلامك حاجه ناقصه كلكم مركونين على الرف واسأل اهل الصعيد كلهم من المنيا لاسوان مين أكبر ناس فالصعيد او اكبر محافظه فيه كلو هيقول عيله العطار وقلب الصعيد واكبر محافظه فيه هيا قنا واحنا بنعمل كدا ليه مش لسبب محدد غير اننا ننضف الصعيد من كل التجاره الغلط ال فيه
عبد الحق : زي اي
انا : زي التشرد والقتل والخطف وتجاره المخدرات والسلاح والآثار وكمان ال زاد وغطى الشابو ال زاد فالصعيد وضيع شباب كتير فيه
عبد الحق : اه وانتا عينوك واصي على الصعيد إياك
انا : لا بس ال فمقدرتوا يمنع دا ويمنعوش يبقا جاحد وهيتحاسب على دا وانا اقدر امنع دا بس عايز كبار الصعيد يكونوا معانا وانتوا اولهم
عبد الحق ( خد بوز الثقه) : كويس انك عارف اننا كبار ومن غيرنا مش هتعرف تعمل حاجه مش دي ناس عيلتك ال بيتنططوا ومفكرين نفسهم ملكوا الصعيد بالفلوس
انا : محدش بيتنطط وعيلتي عارفه مقدارها كويس وعارفه الهدف ال احنا عايزينو وال بقينا اكبر عيله فالصعيد بسببوا بس برضو انتا اي ال مدايقك اننا هنضف الصعيد ولا بقينا اكبر ناس فيه
عبد الحق : ولا دي ولا دي بس انتوا ديقتوها علينا اخدتوا اغلب المناصب وكمان الانتخابات ال عايزين تبلعوها فكل محافظه فالصعيد واحنا نبقا رعاه نسمع كلامكوا وعلى فكره كذا عيله معايا فالكلام دا ومضايقين ونقدر نخربها عليكوا (بنبره تهديد)
انا : هههههههه عارف اكبر عيب فالبني ادم انو يهدد حد ميعرفوش وميعرفش هوا مين كويس
عبد الحق : لا اعرفك واعرف ناسك وعارف انتا مين كويس
انا : تؤ تؤ متعرفش علشان لو تعرف مش هتقدر تهدد بس ساهله خليك فضهري وكل ال انتا عايزو هيحصل ونضضف الصعيد مع بعض ويبقا امان لينا كلنا
عبد الحق : لا انا عاجبني الصعيد كدا بيدخلي فلوس وانا بحب الفلوس
انا : اه صح نسيت انك بتتاجر فالشابو والسلاح واي حاجه بتجيب فلوس، طيب اسمع الصعيد هيتغير ومفيش حاجه شمال هتكون فيه وهيبقا امان للغلبان وهيتعمل فيه مشاريع تشغل الكل والكل هيبقا زيو زي غيرو
عبد الحق : انتا عايز تعمل دوله جوا الدوله وتعيش فيها انتا مجنون
انا : ومين قال دوله جوا الدوله لا بالعكس الدوله هتفرح بالكلام دا ان الصعيد بقى هادي ومفهوش مشاكل الحكومه عايزه تعمل دا بس مش عارفه لكن اهلوا يعرفو واه صحيح انا عملت اجتماع للكل كل العائلات الكبيره ولسه كنت هبعتلك بس كويس انك جيت الاجتماع بكره الصبح تقدر تنورنا لغايه ما يجي بكره
عبد الحق : ومين قلك ان رأيي هيتغير انا وعيلتي مش فالاجتماع دا ومش هسمحلك تسوق الصعيد بمزاجك طول منا عايش
انا : يبقا مش هتعيش يا عبد الحق
عبد الحق : دا تهديد
انا : لا انا مش بهدد انا بنفذ وانتا حتت حشره ادوس عليها برجلي بس مش هعمل كدا هخلي عيلتك تدوس عليك ولو مجتش الاجتماع تاني يوم هتكون فالتراب ومش بأيدي بأيد عيلتلك
عبد الحق اتوتر : متقدرش تعمل حاجه
انا : جرب وهتشوف ( وقومت من مكاني) شرفت وتقدر تقعد مع ابويا كبير العيله سلام
طلعت برا مخنوق وطلعت الجبل علشان اقعد لوحدي وجالي شمهروش
انا :ياه يا شمهروش وحشني من بدري مشوفتكش
شمهروش : وانتا كمان معلش بقا مشغول بأخوك وبالقضايا فعالم الجن
انا : اه صحيح اخبار عمر اي انا ملحقتش اتكلم معاه من ساعه ما جيت يدوب سلمت عليه من الزحمه مقعتدش معاه
شمهروش : عمر كويس وكبر وبيتعلم بسرعه اوي هينفعك اوي الود دا ذكي جدا
انا فرحت :طيب كويس يشيل عني شويه
شمهروش : اكيد قولي بقا اي ال مدايقك وجايبك تقعد لوحدك
انا : الناس يا شمهروش مش عايزه تتغير انا بحارب اني اغير ناس لحياه نضيفه والناس مش عايزه دا معرفش ليه بيعملو كدا
شمهروش : قصدك على عبد الحق أنا سمعت كلامكوا بس انتا صح الراجل دا وسخ كان السبب فموت ناس كتير ولو فضل كدا هيكون السبب فموت ناس اكتر دا بيتاجر فمخدر الشابو ودا خطير جدا بيخلي العقل يذهب وميرجعش وانتا عارف دا، وبالنسبه ان الناس مش عايزه تتغير مين قلك كدا متحكمش من واحد على كل الناس وخصوصا لو كان وسخ وبيكسب من ضرب الناس فبعض البشر فمصر عايزه ال يقودها والناس عايزه عيشه كويسه وانتا حظك حلو الرئيس ال عندكو كويس بس ال حواليه مش كويسين واهو بيحاول بس لو فضل لوحدو هيضيع علشان كدا انتا لازم تقف معاه وتمسك الصعيد بقبضه حديد متقلقش هم الصعيد مش كبير عليك يا بروفيسور ال انتا عملتوا فخمس سنين ناس بتقعد تعمل فيه سنين كتير اوي وممكن ميقدروش كمان بس انتا قلبك النضيف وإيمانك القوي بقضيتك مخليك قادر وهتقدر كمان وكمان بس متيئسش مهمتك هنا مش صعبه بس ال جاي بعدين مش سهل اصبر وهتقدر تغلب كل دا ولو مقدرتش هتكون سهلت المهمه على ال بعدك بس متيئسش فاهم
انا : فاهم متقلقش مش هيأسش بس مش هخلي مشكله عبد الحق تعطلني الصعيد لازم نبدأ بتغييروا بسرعه كمان بس مش بغباء لان المشكله مش فالصعيد المشكله فالناس ال مستفاده من وراه جوا وبرا دا الصعب السيطره على أهل الصعيد مش صعبه بس لازم نمسك ال برا وال جوا
شمهروش : عندك حق وال جوا مش صعبين علي محمد ولا ال برا صعبين على البروفيسور بس تتحرك بحذر علشان الجماعه ميخدوش بالهم ليك اوي ولازم تخلي بالك ان محدش يربط البروفيسور بمحمد علشان دا فيه خطوره كبيره
انا : تمام يا شمهروش فهمت متقلقش ان شاء.... خير
شمهروش : تمام اسيبك انا دلوقتي سلام ( واختفي)
انا : سلام يا صديقي
وقعدت فالجبل شويه افكر واول الليل نزلت روحت البيت لاوضه عمر ال كبر وبقى ١٢ سنه
انا : اخبار البطل ايه
عمر :محمد ( ودخل فحضني) وحشتني اوي الخمس سنين دول ليه تغيب عني كدا
انا : معلش ياخويا مش هغيب عنك تاني المهم انتا عامل ايه مع الشيخ محارب والمجمع
عمر : تمام كلو كويس انتا مش شايف العضلات ولا اي ههههه
انا : هههه شايف بقيت بطل يلا
عمر : اه عيب عليك دنا أعجبك اوي وكمان الشيخ محارب حبيبي مش بيبعد عني ابدا وفأي مكان بلاقيه موجود وعلطول بتعلم منو بس بصراحه مطلع عينوا ههههه
انا : ليه بقا يا لمض
عمر : كل شويه بحب ارخم عليه وخصوصا انو بيدايق بسرعه لما اعمل نفسي غبي وهوا بيعلمني هههه
انا : هههههههه يلا متتعبش الراجل معاك دا كبير مش حملك
عمر : مليش دعوه بقا هوا ال بيقعد معايا كتير هرخم على مين غيرو كل ما يلاقيني بلعب يجيلي ويقطع عليا اللعب يستحمل بقا هههههه
انا : بشوقك يعم انتا وصاحبك ههههه يلا نام بقا عندك مدرسه الصبح
عمر : طيب تعالا نلعب بلاستيشن قبل منام اقطعك شويه
انا: لا يعم نام مش عايز العب
عمر بخبث : اي خايف لتتغلب مبقيتش تعرف تلعب
انا : انا يبو شخه طيب تعالا يلا وريني نفسك
وقعدت العب معاه لغايه ما نام وخرجت روحت المجمع كانت الساعه واحده باليل روحت لقيت الكل نام فروحت البيت نمت وصحيت الساعه سبعه لبست القفطان الجلابيه والعمه والعبايه وخرجت روحت المجمع على ما الناس تيجي المضيفه روحت المجمع وجمعت كل الشباب ال هناك كبير وصغير
انا : ازيكم يا رجاله
الكل : تمام يا كبير
انا : ديما،، اقعدوا يا رجاله (كلوا قعد) بصوا انتوا عليكم عامل كبير مثلا الناس ال خصلت تدريب واتعلموا وبقوا حاجه جنب تدريبهم سواء بقا دكتور او مهندس او ظابط او اي حاجه والناس ال هتفضل فالمجمع تدرب أخواتها الصغيرين كلكم هتعملوا مهمات والمهمات دي مش ليا دي لهدفنا علشان بلد افضل وصعيد أجمل وهنبدأ بالصعيد وال مش معانا وعايز يبدأ حياتوا بدماغو معندناش اي مشكله وال مش حابب يكمل معانا فهدفنا يقوم يقف (قعدت دقيقتين ساكت محدش قام) كدا تمام متفقين على كل حاجه عايزكم تكملو حياتكم عادي لغايه ما نشوف الخطوه الجايه وكلكم هيكون ليه دور
الكل : تمام يا كبير
وسبتهم واتمشيت شويه وجالي رعد من كبار شباب المجمع
رعد : يا كبير
انا : ايه رعد
رعد : اي الخطوه الجايه كل شباب العيله متحمسه ومستنيين وكلنا واثقين فيك بس مستعجلين شويه
انا : هههههه وانا مستعجل اكتر منكم يبن عمي بس لازم نحسبها صح تنضيف الصعيد مش سهل اصبر وبعد اجتماع النهارده ونعرف مين معانا ومين علينا بعدها هنتحرك
رعد: تمام يا كبير يا مسهل مستنيين وكل الشباب بتدرب كويس اوي
انا : كويس يا رعد كملو على كدا وقريب هنتحرك
رعد : تمام ياخويا
انا : تمام بعد اذنك
مشيت وروحت المضيفه كانت الناس جت رووحت قعدت جنب ابويا على الكنبه ال فالوش وكل الناس على يميني وشمالي كبار الصعيد كلو وكان موجود عبد الحق الخديوي
انا : اهلا بكبار الصعيد
الكل : اهلا بيك يا كبير العطارين
واحد : اي سبب الاجتماع دا
انا : سببوا تنضيف الصعيد كلو من الزباله ال فيه ومن التجاره الفاسده ال عششت فيه
واحد تاني : زي اي تقصد اي مش فاهمك
انا : اولا احنا كلنا ناس بعض ومفيش حد غريب فينا ولو احنا مغيرناش نفسنا محدش هيغيرنا لازم نمنع المخدرات والسلاح والآثار ال بتتسرق وتطلع برا البلد لازم نمنع دا كلو ونمنع
الناس ال بتتاجر فالاعضاء وخطف الولاد الصغيرين ولادنا وولاد اخواتنا واهلنا بنات وولاد كتير بيتخطف الصعيد من ساعه ما كبارو بقوا يدورو على القرش والمناصب ضاع ومعروفه من زمان ان الحكومه متقدرش تتحكم فالصعيد ولما بتيجي تعمل حاجه بتيجي على الكبار فالكبار ال فيكم محدش بيسكت وبتخرب فلازم احنا نتحد مع الحكومه وننضف نفسنا بنفسنا لازم كلنا نتعاون علشان ميبقاش لا في خطف ولا اي تجاره حرام قلتوا اي
واحد: طيب وهنشتغل ازاي ونصرف منين لما يكون كل شغلنا اننا نمسك ولاد الكلب دول احنا الحياه وخدانا فدوامتها ما بين اكل وشرب وحمايه ناسنا وكلنا كدا
كلهم : فعلا عندك حق
انا : الاكل والشرب هنهتم بارضنا وزرعنا وهنعمل مشاريع ومصانع يشتغل فيها كل الشباب ومستشفيات وحاجات كتير هدفها ان ميكونش في حد محتاج ولا جعان فالصعيد
واحد ثالت : انا متفق معاك بس لازم خطه لكل دا وغير كدا هتلاقي من الصعيد اصلا ال شغال فالحاجات ال قلتها فلازم خطه تكون محكمه علشان نقضي على كل دا
انا : عندك حق واحنا هنبدأ حاجه حاجه اول حاجه هنمنع المخدرات بكل انواعها وانا عليا امنعها تدخل من برا وانتوا عليكم تقضوا على ال جوا بس اهم حاجه اعرف مين معايا فالموضوع دا
الكل ما عدا عبد الحق : معاك يا كبير
انا : وانتا يا حج عبد الحق مش عايز الصعيد يبقا احسن ولا اي
الكل بصلوا
عبد الحق : اكيد عايزو بس مش عايز عيل زيك يبقا كبيرو
واحد : محمد يستاهل يبقا كبيرو عالاقل عايز الصعيد ينضف وال بيقولو دا مش هيكون فيه تار وشبابنا ال ضايع بسبب القرف المخدرات هيفوق اي نعم هنتعب وجامد كمان بس الاجيال الجايه والموجوده هتشكرنا على ال عملناه ان وفرنالهم المكان الكويس ال يعيشوا فيه من غير قرف مخدرات ولا سلاح ولا تار ولا حد تلاقيه بيشرب شابو وعقلو يروح منو ويقتل او يغتصب حد من عيلتوا ودا بيحصل كتير
انا : عندك بس مش معقول برضو انتا تقول لحد سيب تجارتك ال بتكسبك دهب ويوافق ولا اي
واحد : قصدك اي يا محمد
انا : ان عبد الحق بيتاجر فالشابو
عبد الحق: انتا بتخرف بتقول ايه
انا: مش تخريف يا حبيبي اصبر رعد
دخل رعد ومعاه شابين شايلين شاشه
انا : خدو يا ولاد شغلوها وحطوا الفلاشه دي وسمعوا الناس
اشتغلت وكان فيها فيديو لعبد الحق بيتفق على شحنه جديده وكام فيديو تاني لرجالتوا وهما بيسلموا ويستلموا،،، عبد الحق شاف دا وطلع المسدس بتاعو بس رعد مسكوا وكومو على الأرض
انا : شفتوا وهوا مش الوحيد ال بيتاجر فالمخدرات في كذا حد هنا بيعمل كدا ورعد هيمسكهم دلوقتي علشان الحكومه جايه تأخدهم
دخل كام شاب ومسكوا ٦ تانيين وكتفوهم كلهم قدامي ودخل ٧ هيبقوا كبار العائلات بعد دول كنت متفق معاهم ان كبارهم هيتحبسوا وهما هيمسكوا مكانهم لأنهم اهل لدا وكلهم محترمين
انا: دول كبار العائلات بدال الكللابب دول دا الحج عبد الغفور كبير عيله الخديوي الجديد اخو عبد الحق الصغير ولما عرف ان اخوه بيتاجر فالمخدرات ومشغل معاه الكللابب دول وافق انو يساعدني امسكوا ودا حصل ودلوقتي كل ال قاعدين نضاف من المخدرات بس يا ترا نضاف من التجارات الباقيه دا هنعرفوا ودا هنعرفوا لما يجي وقتوا لما ننضف ونخلص من المخدرات الأول واعرفوا اني اعرف عنكم كل كبيره وصغيره علشان محدش يفكر يلعب بديلوا،،، وكمان كام يوم هتوصل ليكم الخطه ال هنعملها علشان نخلص من المخدرات يلا اتفضلوا الغدا جهز
قومنا واتغدينا والحكومه اخدت السبعه ومشيوا والكل مشي
دخلت المضيفه وقعدت افكر لوحدي وجالي ابويا
ابويا : اي بتفكر فأي
انا :بفكر فالخطوه الجايه اصل الموضوع مش سهل لو انتا فاكر كدا دي فيها ناس برا وناس جوا مش عايزين البلد دي ترجع تقف على رجلها علشان لو وقفت محدش هيقدر يقف قصادها وانا فكرت ابدأ من الصعيد الأول علشان الصعيد عمود البلد دي لو صلح البلد كلها هتتعدل
ابويا : عارف انها مش ساهله وعارف كل الكلام دا بس انتا لازم تعمل ال عليك وزي ما قلت امنع ال برا واحنا علينا ال جوا والملف ال فيه التجار ال انتا اديتهوني هوزعوا على الناس فكل محافظه وكل واحد فيهم هيمسك الناس دي متلبسه ويحبسهم عندو لغايه منتا توقع ال وراهم علشان نسلمهم ومحدش يعرف يطلعهم
انا : تمام اوي بس خلي الكل يفتح عينوا ومحدش يتحرك خليهم مراقبينهم بس والناس ال كانت هنا ابعت لكل واحد فيهم رجاله من رجالتنا هيحتاجوهم واول ما اقولكم اتحركوا تتحركوا تمام
ابويا : تمام يا ولدي تمام.... معاك
انا : امين يابويا يلا انا همشي دلوقتي علشان معايا حاجات مهمه
ابويا : تمام يا ولدي توصل بالسلامة
انا : يسلمك يابوي
سلمت على الكل وسافرت وعلطول رحت مكان اجتماع المنظمه فمكان مهجور كان الكل متجمع
تذكير بأعضاء المنظمه
١_ اللوا عثمان
٢_ على رئيس المخابرات السعوديه
٣: ابو بكر رئيس المخابرات الجزائريه
٤_ تميم رئيس المخابرات الاماراتيه
٥ _ صدقي _ رئيس المخابرات القطريه
٦ _ فارس من عائله خاشقجي اكبر عائله في السعوديه واكبر رجل أعمال هناك
٧ _ زين اكبر رجل أعمال في تونس والمتحكم فالاستثمار
٨ _ بحر اكبر رجل أعمال في ليبيا
٩ : محرم وزير الدفاع الكويت
١٠ _ يزيد وزير دفاع اليمن
دخلت عليهم واللواء عثمان عرفني عليهم كلهم واني انا هكون كبير المنظمه
على : بس مش صغير شويه محمد يا عثمان بيه علشان يكون الكبير واصلا هوا عمل ايه علشان يستاهل دا
عثمان : لا من جهه عمل فهوا عمل كتير اصلا كل الموضوع دا فكرتوا والاندماج ال هيحصل بين رجال الأعمال سليم ومحمود ورنا وسراج والباقي دي فكرتوا وهوا كبير كل دول
زين : ولو رجل أعمال زيو زيي اي الجديد
اللوا عثمان كان هيتكلم انا قطعت كلامو وشاَرتلو يسكت وقومت من على الكرسي وزقيتوا بعيد وقعدت على كرسي جنبهم
انا : زي ما قال اللوا عثمان كل دا فكرتي والاندماج كمان وال فالضل لو عرفتوه هتشيبوا بس انا مش عايز ابقا الكبير ال فيكم عايز دا وشايف انو يقدر يقضي على كل أهدافنا ومعاه القدره فالرجاله والسلاح والفلوس والمعدات والتفكير انو يقدر يقف قدامهم انا اول واحد هقف وراه بكل ال عندي بس هوا يكون راس السهم واكتر واحد معرض للخطر وكمان اكتر واحد عندو خطط والخطه ال بعتهالكم مع اللوا عثمان ال هنمشي عليها اعتبروها لاغيه وال هيبقا الكبير يقرر ها مين عندو كل دا ويقدر يبقا الكبير فيكم
بحر : لو على الرجال والمعدات والفلوس ساهله احنا كلنا هنا متعاونين وانا رجالي من حديد
انا : ههههه رجالك يا بحر بيه امممم طيب ممكن اعرف حرس سيادتك دول من فين
بحر : من أكبر شركه حراسات فالشرق الأوسط واقوي الرجال وأكثرهم وفاء من شركه السلطان وكلهم عندهم وفاء ليا
انا : هههههههههه ( اشتغلت اضحك كتير انا واللواء عثمان)
بحر : بتضحكوا على اي
انا : علشان الرجاله دول وسلطان نفسوا من رجالني فعايزك تشوف رجاله تاني وابقا الكبير
بحر سكت
محرم : انا مش شايف ان احنا كدا هنوصل لحل اصلا لازم نكون متفقين وزي ما قال محمد آل شايف انو يقدر يعمل ال قال عليه يبقا الكبير وافتكروا ان دا مش منصب اصلا دي نار بتاكل وان احنا هدفنا مش المناصب ولا اي
على : انا مقصدتش كل دا انا كنت عايز اعرف محمد قدها ولا لا وخصوصا الخطط ال قال هنمشي عليها وعايزين نعرف هوا عمل اي فالضل
انا : انا هتشوف بنفسك قدها ولا لا وبالنسبه لل عملتوا فالضل مش وقتوا تعرفوه بس تأكدو اني حواليكم ديما وبحميكم المهم نرجع تاني ونقول مين عايز يبقا الكبير
كلو سكت ومحدش رد فروحت قايم جايب الكرسي وقعدت عليه
انا : نبدأ كلامنا دلوقتي بما اننا متفقين وانسوا موضوع الكبير والهبل دا احنا هنا كلنا واحد لهدف واحد وكلنا أمرنا شوري وبعد ما نحقق هدفنا المنظمه دي ملهاش لازمه بس هدفنا لسه طوييييل اوي وعايز ناس ثقه وطول ما مفيش بينا خاين يبقا احنا تمام وانا واثق ان مفيش حد فيكم هيخون فبصوا بقا انتو هتمشوا على الخطه ال عملتها ومعروف فيها مين الخونه ال موجودين فأَوطاننا وهنقضي عليهم ازاي ومعروف الخط بالظبط ال هنمشي عليه ولو حد كبير هنوقع ال حواليه الأول والادله ال هديهالكم على الخونه مينفعش تظهر مره واحده لا لازم تظهر حاجه حاجه وواحد واحد علشان اقتصاد البلاد ميقعش فهمتوا
كلهم : تمام
انا : ودلوقتي كل الادله على الخونه ال اخدتوا اساميهم هتاخدوها كل واحد لبلدو والبلاد ال مش موجود حد منها سيبوها عليا انا،، هالك
وزع على الجماعه الحاجه ال معاك وهالك وزع عليهم الادله كلها
صدقي باندهاش: انتا جبت المعلومات دي منين
انا : ليا مصادري الخاصه
فارس : بس الحاجات دي ممكن توقع البلاد بس مفيش حاجه علي الرئساء ليه
انا : علشان كل رؤساء الدول العربيه كويسين في ناس من ال حواليهم هما ال مش كويسين وبيضحكوا عليهم أن البلاد وردي والناس فرحانه لكن الرؤساء عارفين انهم كدابين بس هيقفوا قدام كل دول ازاي فلازم الناس ال كويسين ال حواليهم يقفوا معاهم وهنا يجي دورنا ودور رجال المخابرات والرجال الكويسين فالبلد هيا المشكله فال برا ال محجمين كل دول وواقفين ورا الفاسدين فلازم نبعد عين ال اخواننا البعده دول فهمت،، وبالنسبه لان البلاد ممكن تقع زي ما قلت علشان كدا قلت مش كلو هيبان مره واحده واحنا مش هنتجمع هنا تاني غير لما تخلصوا الملفات ال معاكم وقدامكم ٥ سنين تخلصوا الملفات ال في ايدكم علشان اخواننا البعده لما يلقوا رجالتهم بتقع من كل بلادنا هيتشتتوا ومش هيعرفوا يروحوا فين ولا فين ودا ال عايزينوا علشان كدا عيزكم تلتزموا بالوقت المحدد والخطه المحدده لازم كلنا نمشي على نفس الخط فهمتوا
كلهم : تمام فهمنا
انا : لقد دقت طبول الحرب وحانت وقت قيامه العرب والقضاء على كل أعدائنا،،،،،،،، وأديت امر للكل يتحرك فكل البلاد العربيه وبدأت اول حركه للحرب العظمي ...............................
نهايه الجزء التاني............... 😈😈



الجزء الثالث.....................................
عدا الاسبوع بدون اي مشاكل وجه وقت الفرح عملنا زي عاداتنا فالصعيد ٣ ايام حنه وعشا فقنا والدخله فالقاهره عملنا عشا من اول الصعيد لاخروا عجول كتير اتدبحت والفرح اتعمل وعدي على خير وروحنا شهر العسل وعدت سنه على جوازي......
الوقت الحاضر فمستشفى العطار..
نور صراخها مالي المستشفى كلها علشان بتولد طبعا وانا وامها وابوها وامي وابويا وعمر وسليم ومصيلحي كنا موجودين وكان معايا كمان هالك وبروسلي وبويكا وارنولد وسلفستر و٢٠ حارس تاني علشان كذا حد من العيله متجمعين فمكان واحد وهيا دخلت العمليات تولد واحنا واقفين برا
سليم : ان شاء **** خير ياخويا متقلقش
مصيلحي : اه فعلا انا مراتي ولدت مرتين وزي الفل اهي اي نعم خدت شتايم زي ال انتا اخدتها دي واكتر وقلامه وخربيش بس عدت على خير هههههه
انا : ان شاء **** يا رجاله تقوم بخير يارب
ابويا : اجمد ياض ومتقلقش هتبقا بخير هتقوم بالسلامه ان شاء **** يا سياده اللوا
هاشم : ان شاء **** يا حج زين
قعدنا ٤ ساعات لغايه ما ممرضه خرجت من العمليات وانا جريت عليها
انا : اي طمنيني على مراتي
الممرضه : مبروك يا بيه خلفت ولد زي القمر الف مبروك
انا : **** يبارك فيكي يا وشد السعد ( وطلعت فلوس كتير من جيبي واديتهالها)
الممرضه خدت الفلوس وطلعت تجري والكل فضل يبارك ليا وطلعت نور دخلت اوضه عاديه هيا والولد وروحنا ليها
انا : مبروك يا روح قلبي
نور : مبروك لينا يا روحي، هتسميه ايه
انا : زين محمد زين العطار اسم كريتيف صح
الكل : ههههههههه صح
واحنا قاعدين بنهزر فجأه سمعنا ضرب نار جاي من كل حته ودخل علينا هالك
هالك : محمد المستشفى محاصره من كل حته في رجاله كتير برا بتضرب علينا نار
انا عمرت مسدسي : طيب يلا نمسي عليهم
كلهم كانو طالعين ورايا
انا : رايحين فين خليكم هنا احمو الحريم
سليم : انا معاك
مصيلحي : وانا مش هسيبك
هاشم : وانا فالجيش يعني مش عيل يلا نطلع
ابويا : وانا مش هسيبك يبني
عمر : وانا بعرف اضرب نار
انا : اهدو دي مش خناقه دي فيها موت وعلى العموم سليم ومصيلحي معايا وابويا وعمي وعمر هتفضلو هنا تحموا الستات وزين دول اهم حاجه تمام
كلهم : تمام
ابويا : خلو بالكو من نفسكوا يا ولاد
انا : على ****
كلنا طبعا معانا سلاح شخصي
انا : سليم انتا ومصيلحي خليكم هنا فضهرنا اي حد يجي من النحيه ال ورا دي يموت وبالنسبه ليكوا يا دكاتره انتو والممرضين واي حد معاكوا ادخلو الاوضه دي او اي اوض من ال فالنص ومحدش يخرج ومتقلقوش من حاجه واي حد فالدور ميخرجش من اوضتوا وانتا يا هالك معانا كام راجل
هالك : بسليم ومصيلحي ٣٠
انا : وال جايين علينا
هالك : اكتر من ١٠٠ وانا بعتت للرجاله ال موجودين فالفيلا وجايين والرجاله ال فالدار جايين فالطريق هما ورجاله سلطان
انا : تمام اوي خلي راجلين مع سليم ومصيلحي واحنا هنستقبل ال جايين دول
مشيت انا والرجاله لأول الطرقه واشتغلنا ضرب نار فأي حد بيحاول يطلع بيموت ( انا وكل الرجاله ال موجودين الطلقه مننا براجل كلهم مدربين على ايد جنود الناصور من الجن رجاله الدار ورجاله الصعيد ورجاله البروفيسور كلهم على أعلى مستوى ما عدا سليم ومصيلحي لسه ما كملوش تدريب) نزلنا قتل فالكل والرجاله بتنزل دور دور تنضفوا واحنا موجودين فالدور ال احنا فيه دا الخامس والأخير وناس كتير بتنزل من السطح بنتعامل معاها وضرب النار شغال من كل حته وسليم ومصيلحي ورا والضرب هدى مره واحده فالمكان كلو ومفيش صوت يعلو على صوت الصمت
وفي اتنين فلتوا من الرجاله تحت وطلعوا لفوق من ورا وفجأه ومصيلحي باصص نحيتي واحد منهم ضربوا تلت رصاصات فضهرو
سليم بصوت عالي : مصيلحي (ونط عليه وخد رصاصه فكتفوا ووقع على الأرض بس ضرب الاتنين بالنار)
انا بصيت نحيتهم وجريت عليهم : رجاله خليكوا فايقين محدش يغمض عينوا هاااالك أسند معايا ندخلهم للدكاتره
دخلناهم للدكاتره وبدأو يطلعوا الرصاص منهم وانا نديت على درغام فالاسلكي وطلعلي ومعاه خمس رجاله
انا : درغام مش عايز دبانه تدخل الدور دا مفهوم
درغام : امرك يا كبير
انا : بويكا معاك كام خزنه وانتوا كمان كل واحد معاه كام
بويكا : ٢٠
بروسلي : ٢٠
هالك :١٥
سلفستر :١٠
ارنولد : ١٥
انا : تمام بويكا وبروسلي وارنولد اطلعوا على السطح هالك وسلفستر معايا ، يلا اتحركوا
نزلت ومش شايف قدامي ومعايا مسدسين ونزلت ضرب فالكل ال الاقيه قدامي بقتلو انا والرجاله كلهم حواليا اشتغلنا نقتل وننضف كل الأدوار لغايه ما خلصنا عليهم كلهم ووصل رجاله الدعم كانو خلصوا على ال موجودين فالطريق والرجاله كلها حاوطت المستشفى وانا طلعت جري على الدور الاخير لمصيلحي وسليم لقيت سليم كويس والرصاصه جات فكتفوا والكل ملموم حوالين مصيلحي ال بيموت اول ما دخلت لقيت مصيلحي بيشاورلي وبيتكلم بالعافيه
مصيلحي : عايز اتكلم معاك لوحدنا
الكل خرج وفضلت انا ومصيلحي بس ال جوا
برا الاوضه سليم واقف مع الدكتور
سليم : طمني يا دكتور اي الاخبار
دكتور : مكدبش عليك يا سليم بس الوضع صعب احنا خرجنا الرصاص ونقلنالو ددمم دلوقتي والباقي عند **** ادعيلو
سليم : **** يقوموا بالسلامه
جوا الاوضه
انا بتوتر : ارتاح ياخويا ومتتكلمش كتير ومتقلقش هتقوم منها انتا شديد ياض مش كام رصاصه ال يموتوك
مصيلحي بتعب : انا خلاص ياخويا كحححح عمري خلص بس اوعدني ان مراتي وولادي امانه فرقبتك ومترجعش عن الهدف ال احنا ماشيين فيه وتنفذوا
انا دمعت: متقولش كدا ياض قلتلك هتقوم وهتفوق متقولش الكلام العبيط دا
مصيلحي بوهن: كححح قلتلك خلاص يا محمد خلصت بس اوعدني يا محمد أوعدني ياخويا كححح
انا ببكي : بوعدك ياخويا ولادك امانه فرقبتي ومش هرجع عند هدفنا بس انتا ارتاح واسكت علشان تفوق وتكمل معايا الطريق مينفعش من غيرك احنا بدأنا مع بعض ولازم ننهي الموضوع مع بعض
مصيلحي بتعب : انا اسف ياخويا اني هسيبك بس وقتي جه اشهد ( وقال الشهاده والجهاز صفر)
انا بزعق: مصيلحي يا مصيلحييييي يا دكتور الحق مصيلحي
دخل الدكتور والممرضين ال معاه واشتغلوا بجهاز نبضات القلب مره واتنين وتلاته وعشره
الدكتور بحزن : البقاء لله يا جماعه
انا ببكي : انتا بتقول ايه لااا فوقوا بدل ما اقتلك وراه ( وماسك فرقبتوا) الكل اتجمع وشدوني علشان اسيب الدكتور
سليم بيبكي : خلاص يا محمد هوا فحته احسن من هنا ادعيلو وحقوا مش هيروح
ابويا : خلاص يابني متعملش فنفسك كدا
انا بزعق : اخرجوا كلكم برا وسيبوني معاه برا
كلهم خرجوا وفضلت انا لوحدى ومشيت لغايه جثه مصيلحي بوهن
انا بقهر وببكي : قوم ياخويا قوم لازم نكمل المشوار مع بعض مش اتعاهدنا اننا هنكمل مع بعض خلفت وعدك ليه ياخويا ليه يا مصيلحي ليه ( وحضنت مصيلحي واشتغلت ابكي اكتر واكتر) وقعدت معاه ساعه وبعدها مسحت دموعي وظبطت نفسي وخرجت برا لقيتهم كلهم موجودين وزعلانين وال بيبكي وموجود مرات مصيلحي وابنوا وبنتوا (مراتو مني وابنو عز وبنتو جنة)
مني ببكي : مصيلحي مات ليه يا محمد اي السبب ها اي
انا بحزن : امر ** يا منى امر ** دا وقتوا وعمرو وانتوا فعيني وقلبي ودي وصيه المرحوم وولادو هيفضلو معايا لغايه ما يكبرو وانتي والولاد فعيني (مني قعدت تبكي وامي خدتها فحضنها)،، سليم جهز للدفنه ومفيش عزا غير لما التار يتاخد الأول
سليم :حاضر ياخويا
جهزنا للدفنه وخرجنا بمصيلحي للمدافن وسط بكى وحزن الكل وحضر شخصيات عامه للمقابر معانا وصلنا هناك ودفناه ووقفت بعد الدفنه
انا : من شال عزا يا جماعه وشكر **** سعيكم
وفضلت واقف على قبرو لغايه ما الناس كلها مشيت حتى عيلتي مفضلش غير انا ومراتو وولادو
انا : فعيني يا مصيلحي لغايه ما نتقابل تاني اهلك فعيني
عز :هوا بابا راح فين يا عمو محمد
انا : بابا عند **** يا حبيبي واحنا هنرحلو بعد عمر طويل متقلقش يا حبيبي انتا هتعيش معايا
مني : ازاي يا محمد هنعيش معاك مع واحد غريب
انا : متقلقيش يا منى انتي هيكون ليكي بيت لوحدك بس جنبي
مني : ازاي يعني
انا : متقلقيش هتفهمي كل حاجه فوقتها انتي بس دلوقتي هتعيشي فالفيلا ال جنبي انتي والولاد وبعد كدا هعمل حاجه وهلم كل ال بحبهم حواليا فمكان امان ومحدش يقدر يوصلهم فيه متقلقيش من حاجه ولادك ولادي وانتي اختي اسمعي كلامي ومتخافيش
مني : حاضر يا محمد حاضر
وانا فالطريق كلمت جمال ابن عمي يجيلي بسرعه على المكتب عندي وروحت المكتب عملت قهون واستنيتوا عدت ساعه وجالي جمال ال كان موجود فالقاهره اصلا علشان الدفنه بتاعت مصيلحي
جمال : اي ياخويا مالك انا كنت راجع قنا بس جيت هنا على ملي وشي انتا كويس
انا : اه انا كويس متقلقش بس عايزك فحاجه مهمه ركز بقا معايا
جمال : قول سامعك
انا : بص احنا طبعا داخلين على مرحله صعبه اوي والصعيد متأمن كويس النجع بالبلد والصعيد كلو علشان الكل بقى معانا صح
جمال : مظبوط
انا : وال فالقاهره مش متأمنين زي ال هناك حتى لو الدار موجود هنا ورجاله سلطان وناس كتير بس بعاد عن بعض واحنا محسبناش اننا نأمن الكل كويس فحصل ال حصل وراح مننا مصيلحي
جمال : **** يرحموا،، بس انتا عايز تعمل ايه موضوع التأمين دا مش بتاعي
انا : امين،، فاهم بس انتا عليك عامل كبير اوي ركز معايا
جمال : معاك
انا : بص انا معايا ٧٠ فدان عايزك بقا يا معلم تعملي عليهم بيت
جمال باستغراب : بيت علي ٧٠ فدان طيب ازاي
انا : هوا مش هيكون بيت بس هيكون مجموعه بيوت لكل ال لينا هنا فالقاهره زي سليم ومحمود ورنا وسراج وأهل مصيلحي وكمان الدار هيكون فيه وهيكون في حاجات كتير هتعرفها وهيكون فيه دور تحت الارض انا محتاجو
جمال : تمام بس برضو ال ٧٠ دول كتير على مشروع زي دا خليهم حتي ٥٠ او ٤٠ حلوين
انا : لا عايز مساحه كبيره اوي متنساش ان ناس كتير هتعيش فالمكان
دا هيبقا زي مدينه كامله المهم انتا كدا كدا هتعرف هنعمل فيه اي خلينا دلوقتي فالسور بتاع المكان
جمال : مالو ما هيكون سور زي اي سور
انا : لا لا انا عايزو سور لو اتضرب فيه ميت ندفع ميحصلش فيه حاجه هيكون كلو مصبوب خرسانه وطبعا السور هيجي من الدور ال تحت هيكون حوالين ال ٧٠ فدان وعمقوا تحت الارض ٤ متر
جمال : علشان طبعا عايز الدور ال تحت طولو لفوق ٤ متر صح
انا : جدع وعرض السور هيكون متر والخرسانه قبل ما تترمي مش هتحط خشب وتشيلو لا هيكون ساج تخين تتصب فيه الخرسانه وميتشلش وفي حتت من السور عرضها هيكون ٦٠ سنتي
جمال : ليه بقا
انا : علشان ال ٤٠ الباقيين هيكون فيهم سلاح بيخرج ويطلع وهيكون فيه معاك خبير للموضوع دا هيكون معاك خطوه بخطوه مسوؤل عن تأمين المكان كلو وببان سريه فالسور هوا هيقولك عليها
جمال : بس الببان دي هتبقا نقطه ضعف لو اتعملت ببان حديد بس
انا : بقولك سريه يعم ازاي حديد بس متقلقش دي هتكون بمواد ومخلوط فيها التيتانيوم وحتى السور هتخلط فالمسلح بتاعوا تيتانيوم علشان لو اضرب فيه نووي ميقعش ولا يتهز
جمال : وطولو فوق الارض طيب
انا : ٥ او ٦ متر تشتغل فالسور الأول تخلصوا وبعد كدا تعمل الباقي
جمال : تمام بس الموضوع دا هياخد سنين
انا : هما ٥ سنين بس وتسلمني المكان
جمال : ازاي دا السور عايز المده دي
انا : المواد هتكون عندك بكره الصبح والخبير ورجالتوا هيوصلوا بكره ٥ آلاف راجل وانتا تجيب عماله دي منتا عايز ١٠ آلاف الصبح وعشره زيهم باليل عايز تجيب اكتر براحتك
جمال : اجيب دول منين والصنايعيه
انا : الصنايعيه ال هتشتغل فالسور والدور الأرضي من عندي وال فالبيوت انتا تجيبهم اهو معاك وقت تخلي حد يجمع فيهم وكمان العماله مفيش اكتر منها هات افارقه هات اسيوين اي حد يقدر يشتغل وفي واحد هيكون معاك من بكره رهن اشارتك هيجمعلك عماله واي حاجه انتا عايزها ومعاك ميزانيه مفتوحه المهم الموضوع دا يخلص فالمده ال قلتلك عليها
جمال : تمام هظبط الدنيا فالبلد واجي
انا : انتا مش راجع البلد غير لما تخلص المهندسين ال معاك وكل الصنايعيه جايين بكره والبلد ملكش دعوه بيها انا ظبطت الدنيا انتا تلم عماله وانتا والمهندسين مع بعض تتشاوروا وتطلعوا احسن شغل فيه ولو عايز تجيب مهندسين من عندك هات المهم كلكم تمشوا على نفس الخط والناس ال جايه دي على أعلى مستوى الصنايعيه هنا من مصر والمهندسين من برا ومن مصر متقلقش من حاجه وهات ناس معاك كل ما يزيد العدد نخلص بسرعه
جمال بيفرك فوشو : تمام هظبط الدنيا وهنبدأ علطول تعالا بقا وريني المكان
انا : يلا
مشينا وطلعنا برا القاهره وبعد القاهره بساعه وصلنا المكان بين القاهره والاسكندريه يبعد عن القاهره ساعه وعن الاسكندريه ساعه ونص
انا : اهو يا برنس
جمال : بس حلو المكان مفيش غيرنا هيبقا متأمن كويس
انا: هوا لما يتعمل اصلا مش هنحتاج تأمين من برا اساسا
جمال : تمام هوا من اول العصيان دي صح
انا : اه
جمال : طيب والباقي دا لغايه الطريق دول كام قراط كتير برضو
انا : دول كلهم هيتزرعوا شجر والمكان وراهم
جمال : تمام عاش انتا مظبط كل حاجه تفكير طويل دا
انا : انا مفكرتش فكل دا غير من كام ساعه بس من بعد دفنه مصيليحي مش عايز اخسر حد تاني
جمال : ان شاء **** مش هنخسر حد يلا بقا رجعني علشان اروح اظبط الدنيا والحق اكلم الناس واروح المكتب بتاعي
انا : تمام يلا
جمال : يلا منك لله
انا : بطل صياح يلا هههه
مشينا ورجعت المكتب طلعت التليفون الخاص بالبروفيسور وكلمت كاظم
انا : الرجاله اتحركت يا كاظم ولا اي
كاظم : فالطريق يا بروف
انا : وبارترا ورجالتوا
كاظم : اتحركوا هما كمان والمهندسين والكل معاهم حتى النمر هتلاقيه وصل عند جمال علشان يكون معاه لحظه بلحظه وانتا عارف النمر محدش هيقدر يقرب من جمال وهوا معاه وكمان كل المهندسين وال٥ تلاف راجل من رجالتنا رجاله البروفيسور منتا عارف
انا : تمام عارف اهم حاجه كل الناس تكون بخير
كاظم : متقلقش طول ما بارترا والنمر والرجاله هناك متقلقش من حاجه انتا بس ال متوتر شويه ومحتاج ترتاح
انا : عارف بس مش وقت راحه يا كاظم عرفت مين ال عمل كدا
كاظم : اه على الخولى اكبر تاجر مخدرات الشرق الأوسط وشغال مع المافيا الكولومبيه
انا : مع بيتروف
كاظم : اه
انا : تمام ابعتلي الود دا فين دلوقتي وبيتروف حسابو مع البروفيسور
كاظم : تمام يا محمد هبعتلك كل حاجه دلوقتي بس لو عايزني اجيلك اجيلك دلوقتي
انا : هنكون احنا الاتنين برا المنظمه مينفعش وغير كدا انا فمصر وكل رجالتي هنا وال هنا زي ال هناك وانتا عارف دا
كاظم : عارف بس بوجب معاك هههه
انا : يلا اقفل يلا
كاظم : خلاص يعم سلام
بعتلي كاظم كل حاجه عن الخولى واخدت رجالتي وروحت
المكان فيلا ومليانه رجاله برا وجوا كتير واحنا واقفين بعيد شويه بالعربيتين ال معانا
هالك : أحا كل دول ناس احنا جايين احنا السته بس
انا : انتو الخمسه
بروسلي : كمان مش هتدخل معانا
بويكا : جايبنا نموت يعم ماشي
ارنولد : اه مضحي بينا
سلفستر : يخرب بيتك يا حمو
انا مليش نفس للهزار : ( ولعت سجاره) خلصتوا اخلص السجاره دي وتكونوا خلصتوا على الكل يلا
هالك: احم يلا بينا يا رجاله
نزلو وانا فضلت اشرب السجاره وسرحان و٥ دقايق وكلمني هالك
هالك : اتفضل يا كبير
انا : اتأخرتوا خلصت سجارتين
هالك : انتا ال سجايرك بتخلص بسرعه يعم
دخلت المكان مليان جثث كتير نيك
انا : هوا فين
بويكا : جوا زي الشوال معاه شرموطه محسش بحاجه زي ما قلت
انا : تمام اوي
دخلت جوا وطلعت الاوضه لقيت البنت ال معاه هيا ال ركباه وبتدخل زب صناعي فطيزو
انا : تؤ تؤ تؤ يعني الراجل ال كان عايز يقتلني يطلع خول
الاتنين بصوا والبنت نطت وعايزه تمشي مسكها هالك
على : انتا مين
انا : ههه يعني كنت عايز تقتلني ومش عارف انا مين
على بصلي شويه وركز : م م محمد العطار
انا : لا لا انا كبوسك على الأرض مين ال قللك تقتلني بيتروف مش كدا
على : مين بيتروف دا انا عملت كدا لحسابي
انا : ههه حسابك اممم ماشي يا حشره هنشوف الموضوع دا هاتو يا ارنولد
خدتوا وسبنا البنت تمشي وروحنا الدار وسبتوا مع سلفستر ساعتين وبعد كدا دخلت
انا : اي يا سلفستر
سلفستر : استلم يا كبير
انا : اي يا خولي لسه عايز تقعد مع سلفستر تاني
على بخوف : لا ارجوك هقول ديمتروف هوا ال قلي لما انتا جمعت الناس توقف تجاره المخدرات فالصعيد ودا مكان مهم جدا ليه وكمان حس بالخطر لتقدر تمنعها من مصر كلها علشان كدا امر بموتك
انا : حلو اوي فين ديمتروف دلوقتي
على : موجود فبوغوتا فالقصر بتاعو
انا : جدع انتا كدا مهمتك خلصت يا لول
على : ارجوك ارحمني واكون من رجالتك وخدامك
انا : ترضهالي يكون من رجالتي خول مينفعش ميصحش ولا اي
سلفستر : ولا اه
انا : ولا بص ( وروحت ضارب على طلقه فدماغو)
سلفستر: يلا كان راجل خول
انا : اوي اوي يلا بينا علشان لسه مشوارنا طويل
سلفستر : على فين
انا : علي الحصن
مشينا وروحنا القطب الشمالي والحصن كان موجود ومبنى في جبل جليدي وكان مقر قديم لروسيا من زمان من ايام الحرب البارده ومنسي الكل نسيه واحنا اخدناه عدلناه وخليناه حصن لينا وصلت ودخلت وقعدت مع كاظم
انا : الرجاله جابو ديمتروف
كاظم : فالطريق جايين حركتهم من اول ما اديتك المعلومات
انا : جدع تحركاتك ديما عجباني يا كاظم
كاظم : تلميذك ياخويا
انا : واخبار العالم ايه
كاظم : قال يعني انتا مش متابع بس ماشي روسيا معانا وإنجلترا كمان وإسبانيا وكلو بيسمع الكلام ما عدا أمريكا شغاله تنخرب ورانا بس مش عارفه توصل لحاجه ووصلنا لرئيسه منظمه الافاعي واسمها هيا مسميه نفسها كارين بس اسمها الحقيقي مارثا من ابوها روسي وامها مصريه يمكن علشان كدا دا سبب العداء بينها وبين أمريكا وانها اكتر بلد هيا بتحاول توقع اقتصادها
انا : تمام اوي لسه وقتها هيجي المهم هدخل اريح جوا ولما الرجاله تيجي قولي
كاظم : تمام ياخويا
َوصل ديمتروف ودخل اوضه فاضيه وجه كاظم صحاني
انا : ديمتروف صديقي
ديمتروف : من انت
انا : برضو انا المصري ال أمرت بقتلو علشان منع المخدرات بتاعتك
ديمتروف متعجب : وكيف استطعت الوصول إلى
انا : الا تعلم يا صديقي انني البروفيسور
ديمتروف مرعوب : كيف هذا انا ليس لي علاقه بالبروفيسور انا انفذ ما يقول لا يمكن أن تكون ايها المصري البروفيسور
انا : انا لا اكذب عليك لا أستطيع الكذب على رجل ميت
ديمتروف : ارجوك ايها البروفيسور لا تقتلني
انا : حسنا اذا قلت من معك لن اقتلك
ديمتروف : حسنا حسنا من معي كان شريكي ارناو توريس وليس احد اخر
انا : ومنظمه الاتحاد
ديمتروف : لا تتحرك من أجل هذه الأمور الصغيره اذا كان الامر كبير سوف تتحرك لكن هذا الامر لا تتحرك من اجله
انا : حسنا ديمتروف أحسنت
ديمتروف : انت وعدتني انك لن تقتلني وانت لا تخلف وعدك
انا : اجل انا لن اقتلك سوف اترك امرك لكاظم
كاظم : اوكي يا بروفيسور وانا اقول ان يموت (وضربوا بالنار)
انا : عايزك تقتل توريس دا
كاظم : حصل وبيحصل يا كبير
انا : تمام يلا سلام انا راجع مصر ولو في حاجه مهمه قولي
كاظم : تمام سلام ياخويا
انا : سلام
مشيت ونزلت مصر وروحت على حدود ليبيا عند قبيله العابد
انا : ازيك يا شيخ هارون
الشيخ هارون : مرحب بيك يا كبير يا نسل الإشراف نورتني
انا : اهلا بيك يا شيخ تسلم
هارون : حبيبي يا محمد طولت الغيبه علينا
انا :كل شئ بأوانو يا شيخ هارون انا جاي اقعد معاك شويه واتكلم مع رحمه علشان أتم العهد ال بيني وبينك واتجوزها
هارون : طيب خليها فوقت تاني انتا لسه صحبك متوفي
انا : أعمال الخير بيتعجل بيها يا شيخ واخويا انا جبت تارو وحقوا
هارون : تمام يا ولدي اقعد معايا علشان نتم العهد
اتمشينا انا والشيخ
هارون واحنا بنتكلم لقيت واحد فوق الجبل مصوب بقناصه علينا انا طلعت المسدس وصوبت عليه ورميت الشيخ هارون على الأرض وانا اترميت جنبوا قبل ما ال ماسك القناصه يضرب علينا ومسكت المسدس وسمعت صوت ضرب النار من القناصه ......................................................
نهايه الجزء الثالث 😈.......................

بعتذر ياخواتي على الغيبه الطويله بس رينا يعلم مشغول اد ايه امتحانات وشغل وقرف بس برضو حقكو عليا. ويلا نبدأ الدمار

الجزء الرابع..........................

وانا واقف مع الشيخ هارون لقيت قناصه متصوبه علينا وطلعت المسدس واترميت انا والشيخ هارون على الأرض وطلقه جات فوقنا بعيد جات فعقاب كان معدي فوقنا، ولقيت الرجاله قبل ما تضرب الشيخ هارون بيقول
هارون : محدش يضرب دا ولدي رماح محدش يضرب
انا : رماح ازاي وليه بيعمل كدا
ولقيت رماح نازل بيضحك واخدني بالحضن
رماح :معلش ياخوي حقك عليا العقاب بتاعي اتجن وخرج عن السيطره وكان لازم اقتلو قبل ما يإذي حد وحظكم انكم جيتوا وهوا فوقكم
هارون : يا غبي كنت هتموتنا انتا حمار يا ولد
رماح : منتا عارف ي يبوي اني قناص مليح متقلقش انا بعتذر منك يا محمد ياخوي مكنتش مقصوده الخضه دي
انا : يعم ولا خضه ولا بتاع انا اتخضيت على ابوك اذا كان عليا متعود واحمد **** ان ابوك اتكلم قبل ما الرجاله تضرب نشانهم مبيخيبش
رماح : بس دول معاهم مسدسات برضو والمسافه بعيده
انا : ههههه كانو هيوصلولك ويقتولك برضو بس كويس الحمد لله عدت على خير
رماح : فعلا ياخوي اتفضل ادخل
انا : ماشي يعم رماح ماشي بس اصبر عليا
رماح : لا فعرضك انا مش قدك ياخوي عديها علشان خاطر زين الصغير
انا : ياه حلفتني بالغالي ماشي بس لو حصل حاجه زي دي تاني هلعقك على باب القبيله وانتا عارف منين
رماح : هتعلق شيخ اكبر قبيله فالعرب وكبير العرب فاللشرق الأوسط يا قلبك الجاحد هتعملها ازاي دي
انا : لا منا معايا واسطه
رماح : مين
انا : الشيخ نفسوا ههههههه
رماح : لا اذا كان كدا اطير انا بقا
وطلع يجري بعيد
دخلت انا والشيخ هارون بيتوا وقعدنا شويه واتغدينا وطلعت رحمه وقعدت انا وهيا لوحدنا
انا : انا عارف انك شايفه ان دي جوازه مصلحه لان هيا كدا بالظبط بس مش معنى كدا اني هسيبك تبقى حاجه ملكيش لازمه او ههملك انتي هتبقي مراتي وليكي حقوق
رحمه : لا كتر خيرك انك هتعاملني كبني ادمه ليا حقوق لا شكرا فعلا
انا : بصي انا عارف انك مغصوبه عليا بس انتي لسه متعرفنيش وعلى رأي المثل ان جالك الغصب خدو بالرضى وانا طالب منك وقت لو معجبتكيش العيشه معايا وعد مني هسيبك واطلقك
رحمه ركزت فوشي شويه : انتا بتقول كلامك دا بجد وشك مش بيهزر او بياخدني على قد عقلي بس مش خايف من الشيخ هارون او مصالحك معاه لو حصل وخالفت الوعد
انا : مش هخالف ولا حاجه وعد محصل وهتجوزك بس باقي الحياه محدش يتحكم فيها ومتقلقيش انا مبخفش من حد والشغل ال مع ابوكي انا اقدر اصرفوا من أماكن وناس تانيه اي نعم هحرص منهم اوي وانتوا انا مديكو الأمان بس لجل الورد يتزقي العليل يعني علشان انا مبحبش حد يعيش معايا غصب عنو وزي ما قلتلك ادي لنفسك وليا فرصه قلتي اي
رحمه فكرت شويه : موافقه بس انا اعرف انك خلفت ومتجوز انا هعيش فين
انا : انتي ونور وزين وولادي ال هيجوا ان شاء **** هتعيشوا كلكم فمكان واحد وانا عارف انكم انتوا الاتنين طيبين مش هتعملو مشاكل مع بعض
رحمه : انتا لسه متعرفنيش وبعدين دنتا قلبك قاعد اوي هتقعد اتنين ضراير مع بعض
انا : قاعد وجاحد كمان بس حنين مع ال مني وانتي هتبقى مني ومن جهت معرفكيش فنا فعلا معرفكيش بس برضو ليا نظره فقلتي اي فالكلام
رحمه : موافقه
انا : تمام هتفق مع الشيخ واول الشهر نتجوز على خير يلا سلام
رحمه : سلام
طلعت وقولت للشيخ علي الميعاد ونزلت روحت سينا قعدت شويه مع صقر وابوه ورجعت القاهره
في مكان آخر مقر منظمه الافاعي
كاري: وصلت للبروفيسور ولا لا
مساعد : لا يا زعيمه كل ال عرفناه انو مصري لكن باقي المعلومات لسه
كاري : وهنفضل كدا يعني احنا ال عندنا معلومات عن العالم كلو منعرفش عن واحد اي حاجه غير جنسيتوا
مساعد : دا تقدم كبير يا زعيمه باقي العالم لا يعرف عنه شئ
كاري : لا يهمني باقي العالم أريدك أن تعرف من هوا في أسرع وقت
مساعد : حسنا بعد اذنك
كاري لنفسها : شكلنا هنتعب بعض اوي يا بروف
في قصر الرئاسه المصري قاعد الرئيس ووزير الدفاع واللوا عثمان رئيس المخابرات واللوا عبد السلام رئيس الامن الوطني
الرئيس : اي ال بيحصل فالصعيد دا يا عبد السلام
عبد السلام : في نشر كتير للرجاله فالصعيد يا ريس من كبارو وفي ناس كتير برضو من كبار الصعيد ماتت واختفت وتجاره المخدرات بتختفي كمان منو حاليا يعتبر مفيش مخدرات بتدخل الصعيد غير نسبه قليله خالص وقربت تتعدم ودي حركه من كبار الصعيد لتنضيفوا
الريس : وازاي دا كلو يحصل من غير علمنا نايمين على ودانكو
عثمان : بس دا موضوع كويس يا ريس مش وحش
الريس : مقولتش انو وحش بس لازم يتم عن طريق الجيش والشرطه مش هتبقا دوله جوا دوله هيا ولا اي
عثمان : عندك حق سعادتك
الريس : واكيد ليهم كبير طبعا هوا ال ممشى الناس دي وجمعها لان اهل الصعيد لازم يلمهم حد منهم وكبير وقوي علشان يمشوا وراه فالغلط او الصح فمين الشخص دا بقا
عبد السلام : محمد العطار يا ريس كبير عيله العطار هوا ال مجمعهم وملفوا اهو
اخد الريس الملف وبص فيه شويه واندهش
الريس : بس دا عيل يعني يدوبك عندو ٢٧ سنه عمل كل دا ازاي
عثمان : مع احترامي ليك يا ريس ال يعمل كدا ميبقاش عيل ولازم نعرفوا كويس اوي وناخدو تحت جناحنا كمان
عبد السلام : هوا يا ريس خلص مليه واختفي خمس سنين فالوقت دا عيلتوا بدل ما كانت من أكبر عائلات الصعيد بقت الأكبر وهوا رجع لم الكل وقال انو عايز يقضي على تجاره المخدرات ووقع المعارضين ليه من العائلات التانيه ال اتقتل وال اتسلم لينا وال اختفى وحاليا الصعيد كلو وراه يمكن يكون فيه ناس كارها ومتربصه ليه مستنين يوقعوه معندناش معلومات حاليا بس هوا دلوقتي كبير الصعيد والملك بتاعوا وكلمتوا مسموعه عند الكل وزي ما قال سياده اللوا عثمان لازم ناخدو تحت جناحنا
الريس : عندكو حق وال عملو الولد دا يخليه يكبر فنظر الدوله اوي ولازم يبقا معانا ونقضي على التجاره دي فمصر كلها اذا كان رجال الجيش والشرطه مش عارفين يعملو حاجه
الوزير : بعد اذنك يا فندم بس احنا بنحاول البلد لسه واقعه وبنحارب فكل الجهات بس الجيش حاليا قافل كل الحدود من اسكندريه لاسوان علشان مفيش حاجه تدخل ولا تخرج وبنحاول نمنع كل دا مع رجال المخابرات واللوا عثمان
عثمان : فعلا يا ريس بس الوضع صعب شويه بس انا من رأيي زي ما قلت نحاول نخلي محمد معانا وهوا بيخدم البلد اكيد هيوافق وبدل ما الصعيد بس ال يتمنع منو الشمال يتمنع عن الكل ونفضي بقا لل برا
الريس : تمام عثمان هاتلى محمد بكره يكون على مكتبي
عثمان : تمام يا فندم بعد اذنك
الريس : اتفضلوا
الكل مشي واللوا عثمان كلمني من الفون الخاص بينا
عثمان : حددتلك معاد مع الريس بكره هبعت الشباب يجيبوك
انا : كويس اوي حلو دا لما يكون معانا الريس دا هيسرع من خطواتنا والرجاله فالدول العربيه شغالين زي الفل على نفس رتم الخطوات بتاعتنا
عثمان : فعلا متقلقش **** هينصرنا
انا : ان شاء **** بس برضو عايزك تأكد عليهم محدش يتسرع ولو حد لقى نفسوا بينتصر وماشي صح برضو ميسرعش خطواتو غير لما يقولي ولو حد خايف ميخفش رجالتي حوالين الكل فكل حته
عثمان : يعني بتحميني دلوقتي وانا فالقصر الرئاسي ههههه
انا : تحب اقولك اتكلمتوا فأي انتا والريس ووزير الدفاع واللوا عبسلام
عثمان : يعم بس يعم انتا مخاوي ولا اي
انا : ههههههه حاجه زي كدا المهم متقلقش كلكم تحت عيني وان شاء **** محدش هيحصلوا حاجه بس تقولهم زي ما بقولك
عثمان : تمام هبلغهم متقلقش بس انتا اجهز لبكره
انا : متقلقش جاهز من زمان
قفلت معاه واستدعيت الناصور
الناصور : حبيبي ليك وحشه
انا باستغراب : اي يبني انتا مش جن وملك وبتاع مالك قلبت ليه
الناصور : من عاشر القوم بقا منا شغال الف معاك من الصعيد للعرب للبحراويه للاجانب عرفت كل ثقفاتكم لازم بقا دماغي تلف منكم وتقولو علينا احنا ال شياطين دنتوا عليكم عمايل وكلام ههههه
انا : خلاص يعم الشبح اهدي وقولي اخبار مراقبه الرجاله ايه
الناصور : منتا عارف ان جنودي حواليهم ولو في حاجت حصلت رجالتك مش شايفينها بيقولولهم عليها وعلشان رجالتك عارفاهم بشكلهم الانسي بس بيفضلوا مراقبين كجن ولو حصل امر طارئ هيظهرو لرجالتك علشان انتا عارف مينفعش نفضل فشكل الأنسي كتير
انا : عارف متقلقش اهم حاجه انسى جني تخليهم مركزين
الناصور : يعم متقلقش دول جن مش رجالتك متخافش
انا : ماشي اخفي بقا
الناصور : يعم احترمني شويه انا ملك وليا هيبه فعالم الجن اي اخفي دي
انا : اخفي بدل ما اقوم اعلقك
الناصور : احمم طيب سلام بقا
انا : هههههه
مشي الناصور وانا قعدت لوحدي شويه وجات نور قعدت جنبي ودخلت فحضني
انا : ازيك يا قلبي امال فين زين
نور : نام بعد معاناه وقلت اجي اقعد معاك شويه
انا : كويس انو نام طيب اي ما تيجي نطلع الاوضه
نور : لا ياخويا مش هتبقى انتا وابنك هوا يغلبني طول النهار وانتا عايز تمخمض فيا طول الليل الرحمه حلوه يعم هههه
انا : ماشي يا ام زين ماشي ههه
نور : اي ام زين دي محسسني اني عندي ٧٠ سنه متعصبنيش
انا : منتي ناقصك عكاز وتبقى ٧٠ فعلا وانتي ماسكه ضهرك وانتي داخله عليا
نور : ابنك يا حبيبي وبعدين انتا جربت تولد وترضع قبل كداا
انا : يادي الاسطوانه بتاعت الستات دي ههههه والولد لما يكبر هتقوليوا يا خساره ال ٩ شهور وخساره لبنى ال رضعتوا ههههههه
نور : هههه امال دنا هزل امو الجزمه داا
انا : لا ولدي ميتزلش انا هخليه يجبلك اتنين كيلو لبن وخلاص هههههه
نور 😒: طيب وال ٩ شهور يا روح امك
انا : دول بقا صدقه منك ليه 😂😂
نور : انا هروح انام بدل ما اتجلط
انا : خديني معاكي معايا معاد مهم بكره عايز اكون فايق
نور : تعالي ياخويا اتسند عليا انتا صاحب مرض برضو
انا : صاحب مرض طيب
روحت شايلها وجريت بيها واشتغلت الف بيها شويه وبعدين طلعنا نمنا صحيت الصبح وفطرنا وقعدت العب مع نور وزين شويه وبعد شوبه الباب خبط فتحت لقيت ناس لابسه بدل فوشي
انا : انتوا مين
واحد : احنا مندوبين من القصر الرئاسي يا محمد بيه انتا مطلوب هناك
انا : ليه خير
واحد : معرفش الأوامر بتقول اننا نوصل حضرتك لهناك وهتعرف كل حاجه لما نوصل
انا : طيب ممكن شويه اغير هدومي
واحد : تمام بس بسرعه بعد اذنك
انا : اوك
دخلت وقفلت الباب
نور : مين دول
انا : دول يا ستي مندوبين من القصر الرئاسي
نور بخضه : وعايزين ايه دول
انا : متتخضيش مفيش حاجه هروح اشوفهم عايزين ايه وارجع
وبوست راسها وطلعت لبست بدله شيك ونزلت ليهم واتحركنا على القصر الرئاسي ودخلت قابلت الريس وكان موجود لوحدو
الريس :ازيك يا محمد
انا : اهلا بيك يا ريس دا شرف كبير اني اقابل سيادتك
الريس : متقولش كدا يا كبير الصعيد الشرف ليا
انا : كبير تسلم سعادتك دا من زوقك
الريس : لا دي حقيقه كل ال عملتوا وصلني وفرحت بيه بس زعلت برضو
انا : ممكن اعرف سبب الزعل والفرحه
الريس : ههههه ماشي هقولك فرحت علشان الصعيد بيخلص من المخدرات والصعيد عصب الدوله لو فاق البلد كلها هتبقا تمام ولو وقع البلد كلها هتقع وزعلت علشان الموضوع دا تم من غير الحكومه والنظام يعني دوله جوا دوله
انا : لا سعادتك مفيش الكلام دا انا كان كل غرضي اساعد مش اكتر وعارف أن حضراتكم مشغولين اوي فقلت أقرب المسافات وغير كدا مكنتوش هتعرفوا تلمو اهل الصعيد بالطريقه دي مع احترامي ليك طبعا سعادتك بس ال يلم الصعايده يكون منهم وأهل مكه ادري بشعابها ولا اي
الريس: عندك حق بس انا عايز اعرف منك كنت مختفي فين ٥ سنين
انا : فالارض الواسعه يا ريس وكونت نفسي ورجعت
الريس : طيب وانتا محتاج تكون نفسك ددنتا من كبار الصعيد
انا : اهو بحب اعتمد على نفسي
الريس : ما تجيب من الاخر انتا عايز ايه
انا : انا مش عايز اي حاجه غير ان البلد دي تكون احسن بلد فالدنيا
الريس : دا نفس ال انا عايزو بالظبط يبقا نشتغل مع بعض
انا : موافق بس ازاي
الريس : تساعدني فالاقتصاد والنهوض بيه وانتا رجل أعمال شاطر واكيد هتعرف تسيطر على رجال الأعمال زي ما عملت مع أهل الصعيد وكمان تكمل فمنع التجاره الشمال من الصعيد زي منتا بتعمل وكل الصلاحيات معاك
انا : موافق بس هشتغل بالطريقه ال تعجبني وفالاخر المصلحه واحده ولا اي
الريس : قلتلك كل الصلاحيات معاك ودا امر مني اعتبر نفسك النائب بتاعي بس لو غلطت هفرمك
انا : حقك يا ريس وانا موافق
الريس : تمام وانا هبلغ وزير الدفاع ووزير الدخليه واللوا عثمان واللوا عبسلام يكونو معاك فكل خطوه وتنسقوا مع بعض
انا : تمام بعد اذنك يا ريس ولما يكونوا جاهزين يكلموني
الريس: انتا هتستناهم يكلموك
انا : انا كدا كدا شغال ومش واقف متقلقش شغال ومن بدري كمان ولما يكلموني هيدخلو ضمن الخطه مش اكتر
الريس : تمام وخد التليفون دا دا هيكون خط مفتوح بيني وبينك ومحدش يقدر يراقبوا
انا لنفسي : ناقصه تليفونات هيا
الريس : اي يا محمد ساكت ليه
انا : لا ولا حاجه يا ريس هات التليفون وبعد ازنك همشي انا
الريس : اتفضل
مشيت من عند الريس وروحت المكتب بتاعي كان سليم والشباب هناك
انا : اي ي رجاله اخبار الاندماج ايه
سليم : قربنا نخلص يا محمد وهيكون فنص الشهر الجاي الإعلان وهيكون اكبر كيان فالشرق الأوسط كلو
انا : حلو اوي هيكون كيان فالنور والضلمه كمان
سليم : ازاي
انا : اقولك يعني هيبقا فالنور للناس وترخيص اسعار واحتكار أسواق وفالضلمه تبع البروفيسور يحارب التجار ال بيحتكروا فالسوق السوده
سراج :تمام يا محمد
انا : اشطا شدو حيلكم بقا وخلصوا الموضوع دا بسرعه،، سليم تعالا عايزك
وقفنا بعيد
سليم : خير يا محمد
انا : شايفك مش تمام الايام دي مالك
سليم : لا ابدا موت مصيلحي بس خلاني افكر شويه وصعبان عليا وهوا صغير وساب ولادو
انا : متقلقش على ولاد مصيلحي دول فعيني ومصيلحي مات وهوا بيخدم قضيه وشرف وهوا مقتنع بدا ومات شهيد إنما انتا بقا خايف؟
سليم : عمري ما اخاف
انا : كذاب انا شايف الخوف فعينك، بص يا سليم لو خايف وشايف انك مش هتقدر تكمل امشي وعيش حياتك مش هقولك حاجه انتا اخويا ولو شايف اننا بنعمل دا لمصلحتنا مش للناس امشي برضو
سليم : عيب يا محمد الكلام دا انا فضهرك وفضهر القضيه مش علشان خوفت شويه هتقول عليا جبان انا مش جبان بس اتهزيت شويه
انا : كلنا بنخاف وبنتهز ودا مش عيب بالعكس المفروض الخوف والموت يخلينا نتبت فقضيتنا وكل ما أعدائنا ذادو واصحابنا قلو علشان الفلوس نمسك في قضيتنا اكتر لان دا الحق لازم تبقا عارف كدا احنا ماشيين صح يا سليم متقلقش وفالاخر النصر لينا وانا متأكد من دا الحق ديما بينتصر فالنهايه
سليم : خير ياخويا خير انا معاك متقلقش معاك فكل خطوه
انا : تمام ياخويا اسيبك انا بقا وانتا ركز
سليم : تمام بس لما تبقا البروفيسور بعد كدا ابقى خدني معاك انتا عارف اني متدرب كويس كهكر او فنون قتاليه وعايز ابقا فالنور وفالضلمه
انا مبتسم : تمام لما اروح بعد كدا هاخدك معايا وهعرفك على الرجاله وتبقا معاهم ومعايا فكل خطوه ياخويا
سليم : تمام يلا ادخل انا
انا : وانا همشي هعمل كام مشوار سلام
سليم : سلام
مشيت ورجعت البيت
في مكان آخر باليل
متجمع ٤ اتنين من العرب واتنين من الصعيد ومعاهم واحد لابس بدله
واحد الشيخ سالم المسلمي كبير قبيله المسلمي
اتنين الشيخ أبو فياض اخوه
تلاته مندور ابو الدهب كبير عيله ابو الدهب فاسوان
اربعه على القناوي كبير عيله القناوي
خمسه ابو بدله صابر الحوت اكبر تاجر سلاح وأثار فمصر
صابر : اذيكم يا جماعه
كلهم : اهلا بيك يا صابر بيه
صابر: احنا اتجمعنا انهارده علشان نشوف حل ال بيحصل فالصعيد وهيحصل فمصر كلها
على : كل دا بسبب ولد العطار منع تجاره المخدرات من الصعيد كلو
سالم : طيب واحنا مالنا بالمخدرات يا جماعه
صابر : ازاي دا من دلوقتي البشاير بانت الدنيا ضاقت فدخول السلاح من الحدود وتوزيعوا ومش منو بس لا دا من الجيش والحكومه وقفوا فضهروا ودا ال وصلني انو كان فديوان الرئاسه النهارده الصبح يعني وقفوا فضهرو خلاص
سالم؛ : بس دا كلو فالصعيد يعني مندور بيه وعلى بيه يتصرفوا
مندور : التصرف علينا كلنا كلنا فدايره واحده وانتوا ال بتدخلو السلاح من الحدود وال اعرفوا ان شيخ قبيله العابد كبيركم هيبقا نسيبوا وهيبقا زي ابوه يعني هتخرب علينا كلنا
ابو فياض : مستحيل الشيخ هارون يمنع دخول السلاح دا ال بيحمينا من الديابه وقطاع الطرق وكمان الإرهاب فسينا
صابر : هيوافق ومش هيبقا فيه تجاره سلاح ولا آثار فمصر لو الود دا فضل كدا والريس راجل صالح يعني معاه ووراه بس الناس ال برا مش هتسكت وادوني أوردر ان الود دا لازم يموت علشان كدا احنا اتجمعنا النهارده علشان نجدد العهد ونقضي على الموضوع دا قبل ما يدخل فالغويط وساعتها مش هنعرف نلموا قلتوا ايه مين معايا
مندور : انا معاك
على : وانا وعيلتي ورجالتي معاك.
سالم : واحنا معاك بس مش عايز غلطه علشان متطربقش فوق راسنا من الشيخ هارون
صابر : متقلقوش هتعدي بخير ونقتل الود دا يلا نقرأ الف.... على روح ابن العطار..............................................
نهايه الجزء الرابع 😈
بكرر اعتزاري تاني يا رجاله على التأخير بس هحاول انزل الجزء الجاي فمعادو
سلام من البروف............ ♥️
جزء حلو الصراحه ويلا بقا انزل بجزء الجديد ف اسرع وقت
 
  • حبيته
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
عوده حميد يا بروفيسور ❤️
 
  • حبيته
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
  • حبيته
التفاعلات: دكتور اسوانى
ارحمني ياعم وطول الجزء شوي ولي ارفع المطو
 
  • بيضحكني
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%