NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة واقعية البروفيسور | السلسلة الأولي | ـ عشرة أجزاء 17/3/2023

  • بيضحكني
التفاعلات: العنتير
علشان قلت ان الجزء دا هيكون اكبر من ال فات فبنفذ وعدي مش اكتر بس خلاص قربت اخلصوا وهنزلو كمان شويه
 
علشان قلت ان الجزء دا هيكون اكبر من ال فات فبنفذ وعدي مش اكتر بس خلاص قربت اخلصوا وهنزلو كمان شويه
احنا منتظرين يا برنس
 
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: ALNASK8H و .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
ولا انزلو دلوقتي ال كتبتهم 😂😂😂

انزلو
لا ياعم يعني مستنيين اسبوع وانت تقول تنزل جزء صغير
هنخطفك لو عملتها عايزين جزء كبير واكبر من اللي فات كمان بس ينزل النهارده المغرب بقى الساعه ١٠ المهم ينزل النهارده
 
  • بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: ALNASK8H و .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
لا ياعم يعني مستنيين اسبوع وانت تقول تنزل جزء صغير
هنخطفك لو عملتها عايزين جزء كبير واكبر من اللي فات كمان بس ينزل النهارده المغرب بقى الساعه ١٠ المهم ينزل النهارده
هوا اصلا وانا لسه بكتب فيه أكبر من ال فات متقلقش وهينزل انهارده ان شاء **** 😂😂😂
 
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: ALNASK8H و Mo Elmasry
علشان قلت ان الجزء دا هيكون اكبر من ال فات فبنفذ وعدي مش اكتر بس خلاص قربت اخلصوا وهنزلو كمان شويه
اشطا ياحب **** يعينك
 
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: ALNASK8H و .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
  • حبيته
التفاعلات: العنتير و ALNASK8H
هوا اصلا وانا لسه بكتب فيه أكبر من ال فات متقلقش وهينزل انهارده ان شاء **** 😂😂😂
مستنيين نشوف العظمه يابرفيسور متتأخرش علينا
 
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍 و ALNASK8H
الجزء هينزل بعد العصر خلاص خلصتو يا حب
طب ما تنزلوا الوقت مش هيحصل حاجة من هنا لبعد العصر اخوك هركب واسافر القاهرة عايز حاجة تسليني ف نزل الجزء تكسب ثواب ف اخوك
 
  • عجبني
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
  • حبيته
  • بيضحكني
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍 و ALNASK8H
  • بيضحكني
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍 و العنتير
العصر إذن آهو فين الجزء ي بروو❤️
 
  • عجبني
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
  • عجبني
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
ايه يابوب الساعه دخله على ٤
 
  • عجبني
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
طب ما تنزلوا الوقت مش هيحصل حاجة من هنا لبعد العصر اخوك هركب واسافر القاهرة عايز حاجة تسليني ف نزل الجزء تكسب ثواب ف اخوك
لو كنت بعتت الكومنت دا بدري شويه كنت نزلتهولك يا حب علشان نمت وتوصل بالسلامة والجزء نزل ياخويا
 
الجزء السابع.............
وقفنا الجزء ال فات لما نزلت المقبره وظهرلي الكائن الأسود وسألتو انتا مين
هوا : انا الناصوررررررر
وحصلت هذه كبيره فالمكان وبعدين كل حاجه رجعت لطبيعتها ورجع يتكلم
الناصور : انا ملك من ملوك النار وحاكم قببيله بني القماقم الناريه
انا بخوف بس مداريه : وعايز مني ايه
الناصور : اريد ان نكمل العهد الذي اخدتو مع العطار
انا : تقصد جدي الكبير
الناصور : اجل وانت هنا لكي نتمم العهد
انا : عهد اي وبتاع اي انا مش فاهم حاجه فهمني طيب الأول
الناصور : سوف احكي لك كل شئ يا انسى
بدأت الحكايه منذ اكثر من ٥ آلاف سنه كان هناك كاهن عظيم فعصر حاكم من حكام الفراعنه وقد بني الحاكم مقبرتو طبعا زي كل ملوك الفراعنه قديما ولكن هذا الحاكم بني هذه المقبره لهو وكل عائلته وكانت كبيره وطبعا الكاهن كان يجب أن يضع حارس قوي على هذه المقبره الكبيره وقد وقع على انا الاختيار فضلت سنين وانا اريد ان يأتي احد لكي يفتح هذه المقبره الملعونه واتحرر وقد اتي الكثيرين ولكن لم يستطع احد من هؤلاء الفشله فك اللعنه، الي ان اتي وقت كان هناك فيه رجل قوي جدا في عالم الجن ومعروف عند عالم الجن ولكن في عالم البشر لم يكن بهذه الشهره التي كان بها في عالم الجن وكان كل الجن يعرفوه واغلب الجن يخاف منه ويتجنبوه لانو مكنش يعالج أو يتعامل طبعا بطلاسم وكل الحاجات دي ال الجن يقدر يقف قدامها لا كان رجل عندو كرامات ورؤيا وكان يساعد الناس من غير مقابل ومقابل هذا الخير ال كان بيعملو قوتو كانت كبيره والهاله ال عندو كانت كبيره بس انا قدرت اتواصل معاه.....
فلاش باك......
على لسان العطار...
كننت راجع من جلسه بعالج واحد من لبس الجن لغايه ما حسيت بحاجه فدماغي وان حد بيحاول يكلمني وبيدلني على مكان اروحلو طبعا عرفت ان دا من فعل الجن ومباشره رحت للمكان دا ولقيت حفره كبيره على جنب فمكان مهجور فالبلد وفيها زي سرداب نزلت فيه وانا بتسعيذ من الشيطان نزلت ولقيت قدامي كائن اسود ( طبعا وصفو فوق) فسألتو بثبات
العطار: انتا مين
الناصور : انا الناصور
العطار : وتواصلت معايا ليه واي المكان دا استني كدا دي مقبره فرعونيه صح
الناصور : اجل يا عطار
العطار : غريبه اول مره اشوفها حارس يتواصل مع حد علشان يدلو على مكان المقبره ال بيحرسها ولا اي يا ناصور
الناصور : انا اريد ان اتحرر وأعود الي عالمي
العطار : وعايز اي مني مش فاهم
الناصور : أريدك أن تفك اللعنه وتفتح هذه المقبره بدون مساعدتي لك وبدون ان يسبب هذا لي أو لك أيضا اي أذى وانا اعلم انك تستطيع فعل هذا
العطار : وانا اي ال يخليني اعمل كدا خصوصا ان ال حطك حارس المقبره دي عارف انك ملك من ملوك النار وقوي جدا وصعب اوي حد يقدر يفك اللعنه على الاقل من غير ما يحرقك وطبعا ساعتها انتا هتدافع عن نفسك وتحمي الكنز علشان متتحرقش فتفضل حارس المقبره
الناصور حزين : اجل يا عطار كلامك حقيقي ولكن انا اريد ان تنفك عني هذه اللعنه وفالمقابل سوف اعطيك كل ما تطلبه اي شئ اي شئ فقد تمنى
العطار : انا مش عايز حاجه يا ناصور بس هساعدك سيبني كام يوم اشوف هقدر اعمل اي ولو قدرت افكها من غير ما أأذيك هعمل كدا
الناصور : شكرا يا عطار سوف انتظرك
مشي العطار وقعد ايام وأيام ويجرب لغايه ما قدر يوصل ويعرف ازاي يفك اللعنه بتاعت المقبره ورجع للناصور وقلو
العطار : انا عرفت ازاي افك اللعنه
الناصور فرحان : حسنا يا عطار ماذا تنتظر أفعلها ولك ما تتمنى
العطار : انا مش عايز اي حاجه لنفسي يا ناصور بس عندي شرط واحد علشان انقذك هنتفق عليه ونعمل بيه هعد وبعدها هحررك والعهد دا مش ليا دا للناس ولخدمتهم و**** يعلم بنيتي
الناصور : حسنا يا عطار قل شرطك
العطار : هوا الشرط دا مش ليا دا لكل الناس ال عايزيهم يعيشو عيشه كريمه انا مش عايز لفلوس ولا جاه ولا اي حاجه من الدنيا كل ال عايزو منك انك هتستني فالمقبره دي لمده ١٠٠ سنه بطريقه طلسم انا ال هعملو ودي اول مره هكون استخدم فيها الطلاسم فحياتي و**** يسامحني بقا علشان نيتي كويسه، المهم بعد ما نعمل الطلسم دا مش هيتفك وانتا تتحرر يا ناصور غير بشرطين
الناصور : ما هما
العطار : الاول ان يعدي ٢٠٠ سنه والتاني ان فخلال ال٢٠٠ سنه دول يجي حد من نسلي ويكون عندو نفس هدفي انو يسااعد الناس والعرب انهم يكونو اقوياء زي زمان ايام الخلافه بس الشخص دا هيكون فيه شويه مقومات وانتا هتراقب نسلي لغايه ما تلاقي الشخص دا والحاجات ال هتكون فيه غير أن هدفو نبيل وكويس ان يكون قلبو صافي وبيعمل دا من غير ما يستنى حاجه من حد ويكون ذكي وبيحب كل الناس والأهم من دا انو يبدأ فالهدف دا من غير ما انتا تظهرلو يحاول يعمل هدفو ويبدأ فيه بعدين انتا تظهر للشخص دا وتساعدو هوا أو نسلو لمده ١٠٠ سنه تانيين بس ساعتها انتا هتكون متحرر من هنا طبعا قولت اي يا ناصور
الناصور : انا اتفق معك ان هدفك نبيل وشهم وانا أوافق على ال ٢٠٠ عام حتى لو لم يأتي احد من نسلك انا قد انتظرت آلاااف السنين بالفعل،، ولكن إذا اتي شخص من نسلك ووجدت عندو هذه الصفات التي تحدثت عنها ولم يستطع ان يبدأ فهذا الطريق لان ليس لديه الامكانيات مثلا من رجال أو مال فسوف اساعده
العطار : حسنا يا ناصور ولكن لا أريدك أن تظهر له إلا عندما يتم ال ٢١ عام اذا اتي شخص طبعا وان شاء **** يأتي شخص ليساعد البشر
الناصور : حسنا انا موافق واذا اتي هذا الشخص قبل انتهاء ال ٢٠٠ عام فسوف اظل في خدمته ١٠٠ عام كما اتفقنا
العطار : حسنا لنبدأ العهد
وبالفعل عملت العهد مع الناصور وخليت عندو الحريه انو يتواصل مع أبناء قبيلتو علشان يساعدوه انو يراقب نسلي على أمل أن يأتي الشخص الذي يستطيع أن يساعد البشريه والعرب ....
عوده من الفلاش باك......
الناصور : ووجدت فيك انت هذه الصفات وفيما تفعلو وانت الوريث المثالي للعطار لذلك أظهرت المقبره في هذا الوقت
انا : اممممم وانتا على كدا فضلت كام سنه مستني
الناصور : ١٥٠ عام وها قد أتيت هل توافق على العهد ام ماذا
انا : يعني لو وافقت انتا هتكون معايا او لو موت هتكون مع ذريتي من دلوقتي لغايه ١٠٠ سنه صح
الناصور : اجل سوف أكون في خدمتك وسوف انفذ لك كل ما تطلبه هذا شرط العهد
انا: يعم ولا خدمه ولا بتاع انا عايزك تساعدني مش اكتر ولو انتا مش عايز قولي على طريقه افكلك التعويذه دي وتروح لحالك
الناصور : لا اريد ان يتم العهد كما وعدت العطار الذي أصبح صديقي وايضا ان بعد ما رأيتك انت رايت فيك صديقي العطار وسوف اساعدك متى تحتاجني حتى لو انتهت ال ١٠٠ عام لا تقلق من شئ
انا : تمام انا موافق يا ناصور
لما قلت كدا الدنيا ضلمت وحصل زلزال كبير واغمى عليا وصحيه لقيت نفسي قدام باب المقبره مفتوح وأهلي بيحاولو يفوقوني
ابويا وهوا قلقان : اي حصل يبني تحت واي الخاتم ال فايدك دا
انا : بصيت للخاتم وانا مش فاهم بس قلت بسرعه،، دا خاتم كان فالمقبره تحت عجبني فلبستو بس اي ال حصل انا اغمى عليا مره واحده ومحستش بحاجه َ
الشيخ بركه : يبني انتا ليك ليله كامله تحت مش فاكر اي حاجه من ال حصلت هناك
انا باستغراب : ليله كامله ازاي دا انا مليش ساعه تحت اي ال بتقولو دا
عمي : دا ال حصل يا ولدي وبنحاول نفتح الباب من امبارح مش عارفين لغايه ما اتفتح لوحدو ولقيناك مغمي عليك قدامو وشديناك لبره وقعدنا نفوق فيك لغايه ما فوقت دلوقتي
انا بعدم فهم : تمام حد نزل تحت طيب
ابويا : لا مش لما نفوقك الأول
انا : طيب يلا ننزل نشوف الدنيا تحت
نزلنا تحت ولقينا ٥ صناديق فيها مومياوات ودهب وتماثيل كتير من الدهب مقبره كبيره نيك روحنا طلعنا كل حاجه فيها وردمنا المكان علشان الشغل يكمل فيه وودينا كل حاجه على بيتنا وكل واحد روح بيتو وقلنا بكره هنشوف هنعمل اي وكلو مشي وانا دخلت اوضتي افكر فال حصل لغايه ما لقيت صوت فدماغي
الناصور : الان انا مساعدك وسوف أحقق لك كل ما تحتاج
انا بخوف : اي دا الناصور انتا فين والصوت دا جي منين
الناصور ظهر قدامي وقلي
الناصور : لا تخف هذا انا وسوف اتحدث منك من الان بالتخاطر لا تحتاج ان تصدر صوت لكي اسمعك هذا جزء من العهد يكفي ان تتكلم معي بعقلك وهذا الخاتم الذي معك إذا اردتني يكفي ان تهمس باسمي فيه ٣ مرات وسوف اتحدث معك واذا اردتني ان أظهر أمامك نادي اسمي بصوت عال
انا : تمام معلش لسه بتعود المهم هيا المقبره دي تعمل كام فلوس دلوقتي
الناصور :بعمله الدولار فتساوي ٢٠٠ دولار
انا فتحت بقى من الذهول : كل دا هوا في مقبره تعمل كل دا اصلا
الناصور : اجل هناك مقابر تساوي اكثر من ذلك
انا : تمام تمام دلوقتي انا هطلب منك طلبين يعني هشوف قدرتك فيهم يعم
الناصور : ما هم ولا تستهن بقدرتي انا ملك من ملوك النار ومعي خدام كثر
انا : ماشي يعم الجامد مقصدش المهم هقولك طول منتا قدامي دلوقتي وبتكلم معاك عادي لغايه ما اتعود على موضوع التخاطر دا بص يا كبير اول حاجه انا عايزك تعرفلي العيال الاهاربيين فين بما انك عارف عني كل حاجه فأكيد تعرف حكايتهم صح
الناصور : اجل وهم الان في نفق في شمال سيناء ياتون من ليبيا لكي ينفذون مهمه هجوم على قاعده ابو خطيبتك وقتله هوا وكل رجاله
انا بجديه : عايزك تخلي حد يراقبهم وتقولي امتا هينفذوا الموضوع دا
الناصور : حسنا وما هوا الطلب الاخر
انا : بص عايزك تعرفلي مكان مقبره الإسكندر
الناصور : حسنا سوف اجعل خدامي يبحثو عنها هل لديك طلبات أخرى
انا : لا لا اهم حاجه تخلي حد يراقب العيال دي ويقولي تحركاتهم اول باول وامتا هيعملو العمليه دي وازاي
الناصور : حسنا لا تقلق لقد ذهب أحدا الان ويراقبهم وسوف يأتي إليك ويتخاطر معك ويقول لك كل شئ
انا : تمام روح انتا دلوقتي خليك مع قبيلتك ليك فتره كبيره مش معاهم واكيد وحشينك
الناصور : حسنا يا محمد شكرا لك الي اللقاء
واختفي الناصور من قدامي وانا نمت واتخاطر معايا واحد من قبيله الناصور وكان بيقولي عن كل تحركات العيال ال فسينا وانا بلغت صقر يجهز الرجاله لغايه ما ارحلو،، وروحت كلمت العيله
انا : بصو انا كلمت واحد وهيجي يشوف الحاجه دي بكام وياخدها
ابويا : ماشي بس الفلوس هتتوزع ولا اي
واحد من الناس : ملوش لازمه يا حج زين احنا واثقين فمحمد وانو بيعمل كل حاجه للعيله خلي الفلوس مع محمد يتصرف فيها بمعرفتو
وكل الناس وافقتو كبير وصغير
انا : شكرا على ثقتكم دي بس برضو كل واحد هياخد شويه فلوس يروق علي نفسو وعايزكم تنسو الموضوع دا خالص وتكملو شغل بأيديكم وسنانكو على المنتج ال بنعملو عايزو يخلص فاسرع وقت ماشي
كلهم : تمام
هخرج انا هكلم ناس تيجي تاخد الحاجه دي علشان تتباع برا مصر
خرجت وكلمت صقر علشان يبعتلي رجاله من عندو يعرفو كل الكماين ويعرفوا يوصلو الحاجه لغايه القبيله بسلام وصقر بعتهملي علطول ووصلت الناس وحملت الحاجه ومشيوا بيها
انا : تمام ي رجاله كدا كل حاجه تمام هسافر انا بقا علشان معايا حجات مهمه وزي ما قلتلكو اهم حاجه نخلص المنتج دا فاسرع وقت والفلوس كلها تحت ايديكو بس اهم حاجه السرعه وانا عايز صور بطايقكو كلها علشان افتح ليكو كلكو حساب في البنك وفي ناس جايه فالطريق من البنك هتاخد توقيعكو وصور البطايق ولما يتفتح الحساب تدو جمال كل أرقام حساباتكو وانا هبعتلكو عليها فلوس علشان ال عايز حاجه يجيبها وال عايز حاجه من اهل البلد تدولو علطول واي حاجه فالشغل تجيبو برضو بدل ما تطلبو من ابويا ولا من اي حد تاني وتستهكلو وقت على الفاضي لان كل دقيقه احنا عايزينها علشان نخلص المشروع دا والبلد تبقا احسن
واحد : تمام يا محمد ان شاء **** خير
وكلهم شكروني ووعدوني ان الشغل هيمشي زي الساعه،، وانا سبتهم وسافرت على سينا علطول
وصلت سينا وسلمت على الناس هناك واخدت صقر على جنب وقلتلو
انا : صقر عايزك تجهز كل الرجاله انهارده باليل هنروح مكان الوحده بتاعت اللوا هاشم علشان نساعدو علشان عرفت ان العيال دي داخله بعدد كبير فا احنا هنكون زي نظام مساعده احتياطي لو حصل حاجه ودا من غير اللوا ما يعرف طبعا تمام
صقر : معاك ياخوي هروح اجهز الرجاله دلوقتي حالا
انا : تمام يا صقر روح
مشي صقر وانا كلمت اللوا وقلتلو اني فسينا وجاي على المعسكر بتاعك علشان عايزك فموضوع مهم روحتلو هناك ودخلت وقلتلو
انا : ازيك يا سياده اللوا
هاشم :اهلا بيك يا محمد خير اي ال جابك هنا ولا تكون عرفت مكان العيال ال قلتلك عليهم
انا : اكيد يا سياده اللوا عرفت مكانهم وعرفت انهم بيحضرلو لعميله خطيره بكره كمان وكبيره
اللوا : فين وازاي قلي علشان نلحق نروح نمنعهم
انا : لا منتا مش هتروح انتا هتفضل هنا
اللوا : دا ال هوا ازاي يعني فهمني
انا : علشان الهجوم هيكون على المعسكر دا بغرض انهم يقتلوك انتا وكل رجالتك علشان انتو مشكلين خطر عليهم وقارفينهم
اللوا : وانتا عرفت المعلومات دي كلها ازاي
انا : خليت صقر يراقب الإنفاق لغايه ما لقى واحد منهم وركب فيه جهاز تصنت من غير ما يعرف وعرفت كل دا وعلشان متسالش جبت هجاز التصنت من الدارك ويب، بس المشكله انو ركب فهدومو فا احنا حاليا مش سامعين حاجه والجهاز مش سامعين منو حاجه تقريبا غير هدومو لان الموضوع ليه يومين بس دا حصل بعد ما عرفنا الخطه
اللوا : طيب وهيهجومو ازاي والخطه هتكون اي
انا : بص هما عددهم هيكون من ٢٠٠ ل٣٠٠ وهيهاجمو من الاربع جهات الشرق والغرب والشمال والجنوب وهيكون معاهم اسلحه تقيله كتيير كمان واول حاجه هيعملوها انهم هيستهدفو مخزن الاسلحه بتاعكم بعربيه مفخخه دا ال سمعتو والهجوم هيكون بكره فالفجر
اللوا انبهر : عاش يا محمد انتا كدا خليت لينا الافضليه بس خليك مركز مع الجهاز بتاعك يمكن الواد دا يلبس الجاكت دا تاني
انا : اكيد طبعا انا مخلي حد يسمع عليه متقلقش اهم حاجه انتا محتاج مساعده يعني أفضل معاك او اجبلك رجاله من العرب
اللوا : لا تمام كدا كدا انا هكلم القاعده دلوقتي وهنقل مخزن الاسلحه لحته تانيه وهيبعتولنا فرق دعم متقلقش لسه قدامنا وقت
انا : كويس جدا بس انا عندي اقتراح
االلوا : اي هوا
انا : لو تقدر تتواصل مع القاعده انهم يبعتولك فرق الدعم لابسين لبس العرب ويكونو متفرقين يعني كل ساعه تدخل عربيه مثلا ومن أماكن متفرقه شويه منهم يكونو بره المعسكر وتعملو عليهم كماشه علشان لو خدو بالهم ان في حد بيجي من برا ممكن يلغوا العمليه وتروح فرصه القبض عليهم
اللوا فكر شويه : عندك حق يا محمد هعمل كدا اهم حاجه انتا الحق روح عند قبيله الشيخ صالح أو ارجع القاهره علشان المكان هنا خطر
انا : تمام بعد ازنك هفضل فالقبيله اتابع الاخبار
اللوا : تمام وبفكرك متدخلش ولا تعمل حاجه الجيش هيحل الموضوع دا
انا : تمام يا سياده اللوا بعد ازنك
مشيت من عندو وروحت لصقر
انا : اي جهزت الرجاله
صقر : كلو جاهز ياخوي بس احنا هنتحرك ازاي ولا هنفضل فين
انا : استنا هقولك كل حاجه باليل لما الجيش يتمركز فمكانو بس كل ال عايزك تعرفو ان احنا مهمتنا لو الخمسه ال اللوا كلفنا ان احنا نراقبهم حاولو يهربو نمسكهم لان فالعمليه دول هيكونو القاده واكيد عاملين خطه للهرب وانا هعرفها متقلقش اهم حاجه انتا تركز وتستني مني المعلومات وكدا كدا انا هكون معاكم فاليوم دا ماشي
صقر : تمام ياخوي على البركه
استنيت لبليل واستعديت الناصور بالتخاطر
انا : اي يا ناصور اخبار خطه الجيش هتكون ازاي
الناصور : يعم منتا معاك ام الخادم بتاعي ومتابع كل حاجه متفلقش دماغي بقا
انا مستغرب : يبني هوا انتا مش كنت بتتكلم بعربيه فصحى زي افلام الكرتون اي ال حصل للسانك
الناصور : حبيت اتكلم معاك مصري اي حلو
انا: فل يبا
الناصور : اشطا يعم الحج
انا : طيب المهم انا اصلا معرفش ازاي اتواصل مع الخادم بتاعك دا علشان كدا بكلمك انتا
الناصور : حسنا فالبدايه انها خادمه واسمها نائله
انا : ذات الشعور المائله؟
الناصور : هل تعرفها
انا : لا يعم انا اسمع عنها من أحمد يونس
الناصور : من هذا
انا : ملكش فيه دلوقتي خلينا فموضوعنا استدعى ام نائله ازاي دي
الناصور : تستطيع أن تستدعيها بأن تقول اسمها مره واحده بصوتك وسوف تظهر لك هذا اذا اردت ان تأمرها بفعل شئ تافه مثل المراقبه وسوف تجلب لك كل المعلومات بالتخاطر أو سوف تظهر لك وسوف اعرفك بأكبر خدامي مثل نائله وسوف يساعدوك مثلها واذا اردتني فشئ كبير انتا تعرف كيف تستدعيني
انا : تمام ومين بقا ال مكلف انو يدور على الكنز
الناصور : سوف أخبرك به ولكن أنهى مهمتك هنا فالبدايه
انا : اشطا يا معلم اسحب انتا وانا هكلم نائله
الناصور : اسحب،، ما معنى هذا
انا : وعاملي فيها شبح وبتتكلم مصري اقصد امشي يعم من هنا
الناصور : حسنا
واختفي الناصور،، واستدعيت نائله،،، وظهرت قدامي واحده غايه فالجمال ( شبه اسكارليت جوهانسون علشان بحبها بصراحه 😂😂) وشهرها طويل وواصل لغايه ركبتها وبيطير بفعل الهوا ولابسه جيبه يدوب مغطيه طيزها وسنتيان
انا : انتي نائله
نائله : نعم يا سيدي
انا : لا سيدي اي بقا قوليلي يا محمد علطول
نائله : حسنا
انا : بصي قبل مندخل فالموضوع عايز اقولك انك جميله جدا
نائله اتكسفت ومتكلمتش
انا : احممم تمام قوليلي اي خطه الجيش
نائله بجديه : تمام هيتقسموا فرقتين فرقه داخل المعسكر وفرقه برا وال برا هيتقسموا اربع فرق فكل الاتجاهات وهيكونو مداريين
انا : تمام اوي فين بقا الخريطه ال فيها مراكزهم
نائله اديتني خريطه
انا : تمام تقدري تروحي دلوقتي ولما احتاجك هناديكي،، اه صحيح تدريبات الخمس رجاله ال عيزينهم اي اقويا ولا عادي
نائله : انهم اقوياء ومتدربين على أعلى مستوى ويستطيعون استخدام الاسلحه بمهاره وفيهم شخص قناص ماهر
انا : تمام تقدري تمشي دلوقتي
واختفت نائله
وفضلت افكر
انا لنفسي : هوا انا قوي للدرجه اني اقدر احمي العرب والبشريه
نفسي : اكيد انتا معاك الفلوس والرجاله والجن كمان
انا : بس قوتي انا فين جسمي
نفسي : ما انتا قوي كمان بتعرف تلعب كيك بوكس وmma وبتعرف تستخدم الاسلحه كويس اوي مالك بقا
وفضلت افكر مع نفسي شويه
وفجأه ظهر قدامي الناصور
الناصور : مالك محتار من اي
انا : الناصور بس انا مستعيدكش
الناصور : بس فكرت فيا ودا استدعاء بالنسباله للأشخاص ال بحبهم لما يفكرو فيا بظهرلهم
انا : بتحبهم! ازاي انا لسه معرفكش غير من كام يوم بس
الناصور : بس انا اعرفك من اول ما اتولدت واعرف جدك العطار وانتوا الاتنين قلوبكم صافيه وبتحبو الخير للكل ودا ال خلاني احبكم مش بتطلبو حاجه لنفسكم
انا : شكرا يا ناصور بس ياترا هتقدر تساعدني فال كنت بفكر فيه
الناصور : طبعا بس هيكون صعب عليك تاخد كل المعلومات دي مره واحده هيكون صعب على عقلك بس بالنسبه لجسمك عادي هوا قوي ويستحمل علشان كدا هديك كل المعلومات عن القتال من اول ما اتخلقت البشريه كل الأساليب المحرمه كلها هتدخل جوا عقلك بس بانتظام خلال ٢٤ ساعه وهتعرف تستخدم كل الاسلحه القديمه والحديث وكمان تقدر تتحكم فأي مركبه من صنع البشر بس هتتعب شويه وممكن يغمى عليك
انا باصرار : موافق طول ما دا هيساعدني انفذ هدفي
الناصور : يعني جاهز
انا : جاهز ابدا
وحط الناصور ايدو على دماغي وحسيت بألم رهيب واغمى عليا لمده ساعه وصحيت لقيت الناصور لسه موجود
الناصور : حاسس بأي
انا : حاسس ان في تدريبات كتير بتدخل جوا دماغي ناس عملتها بس انا معرفهاش
الناصور : ودا هيفضل لمده ٢٤ ساعه واي حد بعد كدا هيهجم عليك بأي اسلوب هتقدر ترد وتدافع وتهاجم وكمان انتا دلوقتي تعرف تستخدم اي نوع قناصه من اي حته ودا دخل فدماغك اول حاجه علشان القناص ال قالتلك عليه نائله تقدر تقتلو اول واحد
انا : شكرا يا ناصور على كل حاجه بجد
الناصور : لا تشكرني ولكن اشكر العطار هوا السبب فكل دا
واختفي الناصور من قدامي ورجعت افكر تاني وقبل الفجر بساعتين روحت لصقر
انا : بص دي تمركزات الجيش احنا هنكون بعيد عنهم وهنتمركز هنا نكون شايفين الخمسه تمام
صقر : تمام بس انتا عرفت كل دا منين ياخوي حتى انا ال كنت براقبهم موصلتش لدا ومن كلامك ان الجيش برضو مكنش يعرف عنهم حاجه
انا بغموض : هقولك كل حاجه يا صقر بس بعد ما نخلص المهمه دي،، واه كمان عايز منك قناصه L96A1 أو AW50 أو أي قناصه مدى بعيد تعرف تجيبها
صقر : مش هسأل دلوقتي بس ماشي هروح اتصرفلك فواحده بسرعه بس L96A1 دي مش موجوده معانا هشوفلك اي قناصه مدى بعيد غيرهاا
انا : تمام بس بسرعه هستناك انا والرجاله فالعربيات واوعى الشيخ صالح يحس بحاجه
صقر : لا متقلقش قلتلو اننا هنصطاد وكمان اني هعرفك بالمنطقه هنا هوا مقتنعش بس سكت
انا : انا هبقا افهموا لما نرجع متقلقش بس يلا انتا بسرعه
صقر : ماشي
راح صقر وجابلي Orsis T_5000
انا : تمام يلا بينا
روحنا ووصلنا لمكانا عند المعسكر بعد الفجر بالظبط وكان الضرب شغال من الجبهتين وكان الجيش متفوق طبعا علشان الكماشه ال عاملها ومفيش حد من الإرهابيين عارف يهرب أو يواجه وشغالين يضربو ار بي جي فكل حته ويطلعو العربيات المفخخه ال معاهم تجري وتنفجر فالقاعده بس الجيش كان وقع منهم كتير اصلا مفكانوش عارفين يضربو من فين ولا من فين بس كان التفوق ليهم مع الخمس قاده ال كانو محترفيين وشغالين يضربو فرجال الجيش خصوصا القناص وانا كل دا كنت بتفرج بالعدسه المكبره وروحت اخدت القناصه وحطيتها علي العربيه واخدت نفس من السجاره وضربت اول طلقه قتلت القناص وبعد كدا ضربت كام خزان فالعربيات مات كل ال حواليهم والباقي سلم نفسو لان الجيش كان خلص على اغلبهم اصلا ومسكو الاربع قاده وانا وصقر مشينا ورجعنا القبيله تاني قبل ما حد يشوفنا لان الطيارات هتيجي تمشط المنطقه،، بعد ما وصلنا صقر خدني علي جنب لوحدنا وقلي
صقر : ها قلي بقا اي ال بيحصل معاك وازاي بقيت استاذ كدا فالضرب بالقناصه انتا قلتلي انك مبتعرفش تضرب نار غير من المسدس وشويه بالرشاش ازاي بقا
انا : بص انا اقدر اقولك اي كدبه وانتا هتصدقني مش لأنك غبي أو عقلك صغير لا لأنك بتثق فيا
صقر : فعلا انا بثق فيك علشان احنا اخوات وماشي وراك فكل حاجه ياريت انتا كمان تكون واثق فيا
انا ( طبطبت على ضهر صقر) : اكيد واثق فيك ياخويا وهقولك كل حاجه بس اوعدني الأول أن محدش فالدنيا يعرف حاجه عن الموضوع دا لأنك اول واحد هتعرفو ومحدش هيعرفو غيرك انتا ومصيلحي فاوعدني يا صقر ودا مش قله ثقه بس زي ما بنقول وعد الحر دين عليه
صقر : ماشي ياخوي اوعدك أن مفيش مخلوق على الأرض هيعرف ال هتقولو
انا : تمام فتح مخك معايا بقا واسمع ( وحكيتلو كل حاجه عن الناصور والمقبره)
صقر فاتح بقوا من الدهشه : انا بص مش مكدبك فولا كلمه قلتها بس اهدي عليا علشان الموضوع كبير اوي
انا : عندك حق وانا حتى لو حد حكالي مش هصدقو بسهوله اكيد وانا لوالا اني شوفت كذا مره كنت هكدب نفسي اصلا
صقر : تمام بس انا مصدقك ياخوي وانا اسمع عن الجن وأنهم بيكونو فخدمه ناس سحره طبعا أو عندهم كرامات وانتا بتقول ان جدك هوا ال عمل العهد دا وانو من اهل الكرامات وانا كدا كدا بصدقك وعارف انك مش هتكدب عليا فحاجه
انا : تمام يا صقر بس برضو هخليك تشوف بنفسك نبذه عن الموضوع حتى تعالا معايا
واخدت صقر فحته بعيده فالجبل وناديت على نائله وطبعا ظهرت ليا انا بس
انا : أظهري يا نائله خلي صقر يشوفك
ظهرت نائله وصقر شافها واتخض شويه وبعد كدا هدى وبقي تمام
انا : اي رأيك
صقر : دا عظمه على عظمه ياخوي ودي من خدام الناصور ال قلتلي عليه صح
انا : اه
صقر: وليه مستدعيتش الناصور
انا : الناصور محدش بيشوفو غيري وانا قلت لو كلمتو انو يظهرلك ممكن يرفض وغير كدا انا عايزك تصدق وتقتنع مش عايز اشغل الناصور اصلا لانو معاه مهمه وغير كدا هوا مش بيظهرلي غير فالحاجات المهمه بس وغير كدا بتظهرلي نائله ولسه هشوف بقا خدامو التانيين،،
نائله خلاص روحي انتي وانا لما احتاجك هقولك
واختفت نائله،،،،،
ها يعم صقر اي
صقر : تمام ياخوي ومش مهم الناصور دنا بجمال نائله دي واتخضيت امال بوصف الناصور ال قلتلي عليه دا هيحصلي اي
انا : هههههه اسد يلا في أي ويلا بينا بقا علشان ابوك ميدورش علينا علشان ليا قاعده معاه على ال عملناه
صقر : ماشي يلا بينا
روحت للشيخ وقلتلو كل حاجه عن مهمه الجيش.
الشيخ اتعصب : وليه مقلتليش من الاول يا محمد
انا : كنت خايف ترفض ودي زي ما قلتلك حاجه كويسه علشان الجيش مياخدش بالو مننا فحاجه
الشيخ : برضو لازم تقولي انا كبير القبيله مش انتا ولا انتا فاكر انك بقيت كبيرها وتعمل ال عايزو
صقر : محمد مقصدش دا يابوي وعمل كدا لما انا قلتلو اني اتكلمت معاك قبل كدا اننا نتعاون مع الجيش وانتا رفضت علشان كدا قال يعمل الموضوع وبعدين يفهمك براحه
انا زعلان : خلاص يا صقر وانا اسف يا شيخ اني اتخطيتك كنت فاكر اني زي ابنك زي ما قلت واني ليا الحق اني اتصرف فحاجه لو شيفها من مصلحه القبيله حقك عليا ومش هتشوف وشي تاني واه بالحق كل الناس ال عملت معانا المهمه دي عارفه انك انتا موافق حتى الجيش عارف انك موافق على الموضوع دا يعني مصغرتكاش بعد ازنك
خرجت برا وماشي جالي صقر
صقر: رايح فين ياخوي ابوي ميقصدش حاجه من ال قالها هوا لما بيكون متعصب مش بيعرف بيقول اي حقك عليا انا ودا ابوك يعني مينفعش تزعل منو
انا : خلاص يا صقر وهوا عندو حق اني عملت حاجه من وراه وانا اصلا مش من اهل القبيله علشان اخد الحق دا
صقر :كيف انتا اخوي وليك الحق وانتا من اهل القبيله وكبارها كلو عارف كدا وسينا كلها عارفه كدا انسى بقا خلاص
انا : قلتلك خلاص يا صقر سيبني امشي دلوقتي
صقر : و**** لو مشيت دلوقتي لامشي معاك ومش هقعد دقيقه فالقبيله دي ثانيه تاني من غيرك
انا : مينفعش يا صقر وبطل شغل الأطفال دا يلا روح علشان تتابع شغلك هنا
صقر : ***** ***** وانا قلت كلمتي
وراح ركب العربيه،، ودقيقتين لقيت الشيخ طالع وندا علينا ورحنالو واول ما دخلنا عليه مسكني وباس راسي
الشيخ : معلش يا محمد بس انا كنت متعصب شويه ومش علشان ال قلتو علشان انا بكره الشغل مع الجيش اصلا بسبب لوا وموقف حصل زمان،، لكن انتا مش زي ابني انتا فعلا ابني ال مخلفتوش ويعلم **** الكلام دا
انا : ملوش داعي تتأسف يا شيخ دنتا على راسنا كلنا بس اي الموقف ال حصل معاك
الشيخ :زمان ايام ابوي كان في لوا جالنا وطلب مننا اننا نساعدو في القبض على إرهابيين ووافقنا وساعدناه وكل ما يجي نساعدو لغايه ما مره ابويا قلو لا لانو كان عايز ناس من قبيله تانيه ودا فعرفنا مينفعش واسمو خيانه ابوي رفض اللوا دا زلنا وقبض على أبوي وطبعا احنا طلعنا بالسلاح علشان القيادات ومفيش حد سمع لينا علشان اللوا دا كان مسنود وعذب ابوي والكل رفض انو يشتغل مع الجيش تاني علشان كدا اتعصبت ياولدي مش علشانك وعلشان كل ال هيعرف من القبيله هيرفض ويدايق اننا اتعاملنا مع الجيش تاني وانا دلوقتي مش عارف اقولهم اي
انا : انا هحل الموقف دا انتا بس اجمع كبار القبيله والقبائل ال اتفقو معاكم انكو مش هتشتغلو مع الجيش تاني وقولهم على الموضوع ولو ثارو انا هتكلم واحل الموضوع،، بس الاول تعالي يا صقر هاتلى لبس بدوي علشان نحضر الجلسه دي
صقر : يلا ياخوي
اتعملت القعده وجه اربع قبائل تانيين غير قبيله الشيخ صالح ودول بيشتغلو معانا فالدهب وبدأ الاجتماع والشيخ صالح قلهم على ال حصل وكلهم اعترضو طبعا فا انا اتكلمت
انا : ممكن اتكلم يا مشايخ القبائل
واحد من المشايخ ١ : اكيد يا ولدي انتا اخو صقر بعهد الدم وكمان زيك زي صقر بالنسبه للشيخ صالح وهوا أعلن دا قدامنا كلنا يعني انتا واحد مننا وليك حق الكلام
انا : شكرا يا شيخ،، دلوقتي انتو معترضين انكو تشتغلو مع الجيش علشان ال حصل للشيخ يوسف **** يرحموا ولا علشان تهريب الدهب
الشيخ ٢ : الاتنين طبعا
انا : تمام طيب اولا موضوع الشيخ يوسف دا خلص من زمان وال عرفتو انكم اخدتو حقو وجبتولو اللوا ال عمل كدا تحت رجلو وهوا قتلو صح
كلهم : تمام
انا : تاني حاجه بقا موضوع الدهب دا فانكم ترفضو انكم تتعاملو مع الجيش وانتو كدا مفكرين انكو حاميين تجارتكم فكدا غلط
الشيخ ٣ : ليه يا ولدي ما احنا من زمان من اول ما خلص موضوع الشيخ يوسف **** يرحموا ومفيش حد من الجيش جالنا ولا بيدايقونا ولما بيطلبو مننا حاجه ونرفض مبيتكلموش
انا : تمام طيب هسألكم سؤال في بدو رحاله بييجوا عندكم
شيخ ٤: ايوه يا ولدي بيعدي علينا كتير من القبائل في منهم ال بياخد زاد ويمشي وفيه ال بيقعد يومين تلاته
انا : طيب ال بيقعدو دولا بيكونو كام واحد وكل امتا بييجي ناس زيهم يقعدو عندكم
شيخ ٤: بيكونو اتنين تلاته وكل كام شهر مره مثلا
انا : ودا بيحصل فكل القبائل صح
كلهم : صح
انا : طيب واي ضمنكم ان دول بدو رحاله مش ناس حاططهم الجيش علشان يراقبوكو ويشوفو انتو ليه رافضين تتعاملو معاهم يعني اي السر ال مخبيينو
الشيخ صالح: تقصد اي يا ولدي
انا : اقصد يا شيخ يعني لو انا واحد فالجيش وانتو رافضين انكو تشتغلو معانا مع ان الجيش قادات الجيش عارفين انكم انتو ال قتلتو اللوا ال قبض على الشيخ يوسف مع انهم مقدروش يمسكو عليكم حاجه بس اكيد متأكدين انكم انتو ال وراها فا بانسبالهم ان الموضوع دا خلص دي بدي فا انتو ليه بقا رافضين تتعاملو معانا اكيد هفكر اي السر ال انتو مخبيينو يخليكم تعملو كدا،، صح ولا انا غلطان
شيخ ١ : عندك حق يا ولدي واي ال لازم نعملو دلوقت
انا : دلوقتي لازم نتعامل معاهم علشان نقولهم خلاص الزعل ال كان بينا خلص وعلشان ميشكوش فينا تاني
شيخ ٢ : ولو حصل زي زمان أو شكو فينا اكتر أو وصلو لتجارتنا
انا : متقلقوش محدش هيوصل لحاجه ولو حد فيهم حاول يعمل زي زمان مش هيعرف انا ال هقف قصادو انا اضمنلكم دا ولو حصل غير دا ساعتها ابقوا حاسبوني انا قلتو اي
شيخ ٣ : تمام يا ولدي انا عن نفسي موافق وانتا المسؤؤل قدامي بما انك اصلا ال ماسك التجاره كلها دلوقتي فا انا هسمع كلامك واشوف راجل ولا عيل
شيخ٤: وانا كمان معاك
شيخ ١ و٢: واحنا كمان موافقين
انا : كدا تمام عالبركه
وخلصت القعده وكل واحد فيهم راح قبيلتو وقعدت انا وصقر والشيخ صالح
انا : ها يا شيخ تمام كدا
الشيخ : تمام يا ولدي **** يستر وانا واثق فيك زي ما قلتلك وخير
انا : تمام يا شيخ انا هنزل مصر دلوقتي علشان اللوا هاشم قلي ان في قيادات من الجيش عيزاني هروح اشوف في أي
صقر : اجي معاك ياخوي
انا : لا خليك انتا هنا يا صقر وتابع الشغل وخلي بالك من الآثار ال بعتهالك وكدا كدا هيخرجوا هما والشحنه الجايه مع بعض انا اتفقت مع الناس وهقولك امتا تروح ماشي
صقر : تمام ياخوي مستنيك
انا : تمام يلا سلام
الاتنين : سلام
نزلت القاهره وكلمت اللوا هاشم وقلي تعالا على مبنى المخابرات وروحت هناك ولقيت وزير الدفاع ورئيس المخابرات الاتنين هناك
الوزير : ازيك يا محمد
انا : اهلا يا فندم
الوزير : احنا جايبينك هنا علشان نشكرك وطبعا علشان هاشم قلي انك محبيتش انك تظهر فالاعلام انك انت ال كنت السبب ان العيال دي تقع فعلشان كدا قولنا نشكرك بنفسنا
انا : العفو يا فندم لا شكر على واجب دي بلدي برضو
رئيس المخابرات واسمو عثمان ( اسمر وطولو ١٩٠ وليه هيبه كبيره وعنيه حاده زي الصقر) : لا ازاي الشباب ال زيك قليلين وكفايه انك قدرت تقنع القبائل انها تتصالح مع الجيش
انا : انا عملت ال اقدر عليه وكلو اتعاون علشان مصلحه البلد يا فندم
عثمان : تمام يا محمد
وادوني وسام وقعدنا شويه نتكلم ومشيت بس مكنتش مرتاح لنظرات اللوا عثمان واكنو كان شاكك فحاجه مشيت انا واللوا هاشم وقلي
هاشم بخبث : لكن قولي اي انتا كنت موجود وقت الهجوم
انا بابتسامه : لا طبعا حضرتك قلتلي امشي ومشيت
هاشم : لا ياراجل على اساس اني معرفكش وحتى لو معرفكش كان فيه طلقه قناصه لقيناها فواحد من الخمس إرهابيين ال كنا عايزينهم مكنتش من رصاص الجيش
انا بخبث : يمكن حد من صحابو غلط وضربو ولا حاجه
هاشم : ههههههههه ياعم ماشي،، بس فعلا شكرا يا محمد علي ال عملتو وانا فعلا أخترت صح لبنتي
انا : العفو يا فندم فأي وقت تحتاجني هتلاقيني
هاشم : حبيبي يا محمد تسلم
روحنا عندو البيت واتغدينا و قعدت انا ونور
نور : انا مصدقتش ال بابا قالو انتا فعلا عملت كدا
انا : اه عادي يعني
نور باعجاب : انتا فعلا سند وكل يوم إعجابي بيك بيزيد
انا : اي يا بت الكلام الحلو دا وبعدين عادي يعني معملتش حاجه
نور : يعني عايز تقنعني انك تصلح بين الجيش والعرب دا سهل وكمان تعرف خطه الناس ال كانو عايزين يجهمو على بابا دا سهل
انا : لا طبعا بس زي ما قلت ان دا واجبي
نور : بالنسبالي دا حاجه كبيره اوي ومش علشان بابا لا علشان انتا ال عملت كدا وانك راجل أوي أوي وانا بحبك أوي أوي
انا : يعني قبل معمل كدا مكنتش راجل ولا كنتي بتحبيني
نور : متبقاش رخم بقا انتا عارف اني بحبك
انا : هههههه عارف بس اي ال هناك دا
نور : لا يا حبيبي مش هقع فيها تاني انسي
انا : ماشي اذا كان كدا بقا
روحت مقرب منها بسرعه واديتها بوسه فشفايفها وقعدنا فالبوسه شويه لغايه ما اندمجت معايا بعدين سبتها مصدومه من ال حصل وبعدين قلتلها
انا : اي يا وحش الرياكشن دا
نور مدايقه ومكسوفه : ليه عملت كدا
انا : حسيت اني عايز اعمل ومتقعديش كل مره تستغربي بقا اهدي هههه
نور : بس يلا لو عملت كدا تاني هقتلك
انا: واهون عليكي
نور : لا 🙂
انا : طيب يلا بقا استعدي علشان من بكره اول يوم فالسنه ودي تاني سنه ليكي عايزك تشدي حيلك
نور: انتا ال تشد حيلك يا قلبي علشان تخلص من السنتين ال معاك ونتجوز
انا : دنتي مستعجله بقا
نور بتلقائيه : اوي
انا : هههه من عيني يا قلبي
نور خدت بالها هيا قالت اي : طيب يلا امشي بقا علشان انتا بتجرجرني فالكلام وانا مبخدش بالي
انا : ماشي يا جميل هسيبك بس علشان هروح اظبط شويه حجات علشان اروح بكره الكليه يا باي يا قلبي
نور: سلام يا حبيبي
مشيت من عند نور وروحت البيت لقيت مصيلحي موجود هناك سلمت عليه
انا : اي يعم اي الغيبه دي
مصيلحي : غيبه اي يبا دا هوا اسبوع واحد وجيتلك
انا : اسبوع ما كتير برضو دا حصل فيه شويه حاجات
مصيلحي : اي حصل اي
انا : يلا مش مهم يلا مش لازم تعرف كل حاجه
مصيلحي : سوري يعني احا احكي يلا عايز اكون معاك عالخط
انا : اوعدني الأول طيب ان محدش يعرف اي حاجه
مصيلحي : اي هوا دا هوا الموضوع خطير للدرجه وغير كدا اصلا انتا عارف اني مش هقول حاجه لحد انتا تعرفني انهارده مثلا
انا : اوعدني اخلص يلا
مصيلحي : يعم ماشي اوعدك محدش يعرف حاجه
انا: ماشي وحكيتلو كل حاجه من ساعه ما روحت قنا
مصيلحي فاتح بقوا من الدهشه : كل دا حصل وجن وجيش وأثار احا
انا : مصدق موضوع الجن دا ولا اي
مصيلحي : اكيد ياعم مصدقك هوا الموضوع غريب عليا شويتين بس مصدقك طبعا منا شوفت عالدرك ويب سحره وبتاع وغير كدا انتا كلامك ثقه بالنسبالي
انا : ماشي بس اجهز علشان تشوف بنفسك( واستدعيت نائله وشافها زي ما حصل مع صقر)
مصيلحي : تمام كدا احنا فل معانا كل حاجه والقوه فصالحنا
انا : يمكن مش اكيد لسه هنشوف المهم اننا لازم نلاقي مقبره الإسكندر دي هتنفعنا اوي فالفلوس ال هتجيبها وهتكون مصدر قوه
مصيلحي : بس احنا ال بنعملوا دا غلط بصراحه بنبيع فأثار ودهب البلد والمفروض ان هدفنا نحميها ولا اي
انا : ولا اه ومين قلك اننا بنبيع وبس لا احنا هنسرق كمان
مصيلحي : ازاي وهنسرق اي
انا بغموض : لما يجي وقتها الحق هيرجع لاصحابو متقلقش اهم حاجه تثق فيا
مصيلحي : من اول ما عرفتك وانا واثق فيك ياخويا وفضهرك
انا : حبيبي يلا بقا علشان تعبان وعايز انام ورايا جامعه الصبح، واه صحيح اي دنيت المشروع ال قلتلك عليه
مصيلحي : ماشي زي الساعه وخلاص على اخر السنه دي يكون خلص فمصر
انا : حلو اوي هطلع فوق انا مش محتاج اقولك طبعا انتشر فالمكان لو هتبات
مصيلحي : لا انا هطير عالبيت وبفكرك صحيح بعد بكره هنقابل الهكرز ال قولتلك عليهم
انا : اشطا يلا سلام
طلعت فوق ومصيلحي مشي وفتحت اللاب وكلمت الهاكر المجهول مستر x
انا : اي يعمهم مش ناوي تبقا معايا ولا اي
X: يعم وانا اعرفك علشان ابقا معاك واثق فكلامك ازاي اصلا
انا : هتصدق ولو عليا تعرفني معنديش مانع نتقابل
اكس: مبقابلش حد بسهوله يا بروفيسور وازاي ااضمن انك مش مزقوق عليا من اي حد عايزني
انا : شوف الضمانات ال انتا عايزها وغير كدا يبني منا بكلم امك ليا ٤ سنين عمري حاولت اخترقك ولا سألتك عن حاجه
اكس : صراحه لا بس برضو لسه الوقت مجاش ولما يجي هقولك
انا : يعم ماشي وانا مستنيك
قفلت معاه ونمت علشان اروح الكليه بكره
روحت الكليه وقابلت الشله وسمعنا صوت عالي بصيت مكان الصوت لقيت بنت قمر ( بيضه نيك طولها ١٧٠ شعرها اصفر وجمسها مظبوط فتنس)
كانت بتزعق مع ٣ شباب اعرفهم فروحتلهم
انا : في أي يا شباب مالكم بالانسه
شب١ : مفيش يا محمد هيا ال دخلت تزعق معانا مره واحده
البنت : دا علي اساس اني مجنونه يعني هزعق معاكم من غير ما تعملو حاجه او انتي معكستونيش مثلا
انا : خلاص حصل خير يا انسه اتفضلو يا شباب
مشيوا وقلت للبنت
انا : بعتذرلك بالنيابه عنهم
البنت :ولا يهمك انتا ملكش ذنب اصلا وشكرا انك ادتخلت
انا : لا شكر على واجب يا انسه
البنت :مريم
انا : وانا محمد اهلا بيكي
مريم : شكرا،، هوا ممكن اعرف بس محاضرات سنه رابعه منين
انا : انتي فرابعه غريبه اول مره اشوفك
مريم : اه منا لسه منقوله جديد من اسكندريه لما نقلت انا وأهلي هنا
انا : اهلا بيكي عالعموم محاضرات رابعه كمان ساعه وانا فرابعه لو حابه تفضلي معانا اتفضلي
مريم : اه شكرا ليك ممكن احسن مقعد لوحدي
انا : تمام اتفضلي وعرفتها على الشله دول على وامير ورحمه وصوفيا وايناس ودي مريم
كلهم : اهلا بيكي
على : هوا ملك ومليكه مجوش ليه
رحمه : حالتهم صعبه بعد موت انكل ذكي والفضيحه ال حصلت صعبانين عليا اوي احنا المفروض نروح نقعد معاهم شويه ونقنعهم انهم يجوا الكليه
انا بزعل : اكيد طبعا هما ملهمش ذنب فحاجه بعد الكليه نروحلهم ونخليهم يجوا
صوفيا : اه فعلا لازم يا محمد
إيناس : خلاص هنروح بعد الكليه انا هكلمهم واقولهم
كلنا : تمام
انا : مريم هتيجي معانا
مريم : منا معرفهمش وخايفه اكون تقيله عليكم
امير : تقيله اي بس انتي خلاص بقيتي من شلتنا المجنونه
انا : اهو يا ستي قلهالك ابن المجنونه
مريم : هههههه دا شرف ليا وخلاص هكون معاكم
رحمه : تنوري يا حبيبتي ويلا بينا بقا ندخل المحاضره
انا : يلا اتفضلو انا مش داخل
على : ليه
انا :ليه اي منتا عارف ان دي بتاعت الدكتور الزفت ال اتخانقت معاه ومش طلباه اساسا دلوقتي فهستني هنا والمحاضره الجايه هدخلها
رحمه : خلاص خليك هنا فعلا انتا عصبي ومش ناقصه مشاكل كفايه ال فاتت عدت على خير
انا : فعلا يلا بقا
صوفيا : انا هفضل معاك مصدعه اصلا ومش ناقصه قرف ام الدكتور دا
انا : خلاص خليكي
مشيوا كلهم وفضلت انا وصوفيا وقالتلي
صوفيا : اي مش ناوي بقا
انا : على أي مش فاهم
صوفيا : متستهبلش انتي قلتلي هنبقا نعملها فيوم
انا : هيا اي يا بنتي ما تتكلمي علطول
صوفيا : انام معاك
انا : منتي عارفه يا صوفيا انو مينفعش وانا بحب نور
صوفيا : انا مش بقلك حبني احنا صحاب بس انا نفسي فيك بجد حتى مره واحده علشان خاطري
انا : بعدين يا صوفيا نبقا نشوف
صوفيا : لا مش بعدين
وشديتني من ايدي واخدتني لمكان سكشن محدش بيكون فيه دلوقتي ومسكت شفايفي فبوسه وانا قعدت سايبها وبعد كدا انمدجت معاها واشتلغت افعص فبزازها شويه وبعدين وقفتها
انا : مينفعش هنا
صوفيا : مش قادره يا تنيكني دلوقتي يا اما هموت نفسي مش قادره يا رخم
انا : طيب تعالي نروح البيت عندي
وأخدتها وركبنا العربيه وروحنا البيت وهيا فالطريق كانت طلعت زبي من البنطلون واشتغلت تلعب وتمص فيه وكانت هايجه نيك وصلنا البيت ودخلنا جوه واول ما دخلنا قلعتها كل هدومها مع عدا الاندر والبرا وطلعت بيها لفوق وهيا قلعتني كل هدومي ونزلت تمص فزبي تاني وبعدين رميتها على السرير واشتغلت ابوس فيها وابوس فرقبتها وقلعتها البرا ونزلت نص وعض فبزازها
صوفيا : ااااه مش قادره دخلو
وانا ولا سامعها وشغال نازل لتحت وقلعتها الاندر ونزلت لحس فكسها وهيا تتأوه
انا : لفيتها علشان ادخلو فطيزها
صوفيا : لا دخلو فكسي يا محمد
انا : انتي مجنونه انتي لسه بنت
صوفيا : لا انا مفتوحه فتحت نفسي بزب صناعي يلا بقا دخلو مش قادره بجد
روحت رافعها من وسطها ودخلتوا براحه فكسها وكسها كان ديق نيك واشتغلت انيك فيها براحه وبسرعه شويه وبعنف لمده ساعه نيك
وفالاخر خلصنا ودخلنا خدنا شاور مع بعض ونيكتها تاني
ولما خرجنا قعدنا شويه فحضن بعض عريانين
صوفيا : انا اسعد انسانه دلوقتي وبحبك بجد
انا : وانا كمان بس كصحاب وانتي عارفه
صوفيا : ودا كفايه عليا وان كل فتره اكون فحضنك مش عايزه اكتر من كدا بس اوعدني اننا نعمل كدا تاني
انا : مقدرش اوعدك بكدا لان لما اتجوز مش هنعمل كدا تاني
صوفيا : طيب اوعدني انك لغايه ما تتجوز نعمل كدا
انا :ههههه ماشي يا ستي اوعدك
وراحت دخلت فحضني اوي ومسكت شفايفي بوس وعملنا واحد تاني عالمي وبعدين لبسنا ونزلنا ورجعنا الكليه تاني وحضرنا باقي المحاضرات
إيناس : انتو كنتو فين
انا : كنا قاعدين فكافيه برا الكليه شويه زهقنا من هنا وبعد كدا الوقت خدنا عادي يعني
رحمه بخبث : ماشي يعم لكن عجبك يا صوفيا الكافيه
صوفيا : اه اوي كان جميل
رحمه : طيب يلا ياختي علشان نروح لمليكه وملك
ومشينا كلنا وكل واحد ركب عربيتو على وامير مع بعض وايناس ومريم مع بعض وانا ورحمه وصوفيا مع بعض وصوفيا كانت ورا ورحمه جنبي
ورحمه وانا قاعد كانت بتلعب فزبي من فوق البنطلون
انا : اي يا بنتي بس خليني اسوق
رحمه بخبث : اي بشوف الكافيه الاه وعايزه اقعد عليه اقصد فيه ههههههه
صوفيا: بس يا وسخه انتي كسفتيني وبعدين انتي عرفتي منين اصلا
رحمه : عيب عليكي من اول ما قلتي هقعد ومصدعه عرفت انك عايزه ههه
انا : طيب بس خلاص سيبي البنت وبعدين منتي كمان قعدتي على الكافيه اقصد فيه ههههههه
رحمه : ونفسي اقعد عليه اوي دلوقتي
انا : بس احنا على طريق قريب دورك هيجي اهدي بقا
رحمه : مش قادره
انا : خلاص بقا قلت اهدي
وفضلت رحمه مطلعه زبي طول الطريق وبتلعب وتمص فيه لغايه ما وصلنا ودخلنا لملك ومليكه وقعدنا معاهم واشتغلنا نهديهم لغايه ما قالو انهم عايزين يتكلمو معايا لوحدي دخلنا اوضه المكتب
ملك : بص يا محمد احنا واقعين فمشكله غير مشكله ابويا وال حصل عايزينك تساعدنا لأنك الوحيد فكل صحابنا ال يقدر يحل اي موضوع
انا : اي هوا قوليلي ولو اقدر هحلو طبعا
مليكه : احنا فيه محامي قريبنا ال هوا كان محامي بابا سرق مننا كل الفلوس ال فضلت بعد ما بابا مات مع انو كان كاتب فالوصيه ان كل حاجه لينا بعد ما يموت وكان شايلها مع المحامي وطبعا خفاها واخد كل حاجه وحتى البيت دا عايز يطردنا منو ومش عارفين نعملو اي حاجه
انا : اسمو اي المحامي دا
ملك : على المالكي
انا : تمام سيبو الموضوع دا عليا ومتقلقوش كل حاجه خاصه بيكو هترجعلكو ودا وعد مني
هما الاتنين قامو ودخلو فحضني واشتغلو يبكو
ملك : متسيبناش يا محمد احنا ملناش سند وضهر دلوقتي
انا : وانا رحت فين انتو اخواتي وانا سندكم وضهركم لآخر العمر
فضلو فحضني شويه وبعدين خرجنا وقعدنا مع الشباب وبعدين كلو روح انا لما دخلت البيت لقيت مصيلحي موجود
انا : اي الدنيا يا برو
مصيلحي : تمام ياخويا
انا : كويس تعرف واحد محامي اسمو على المالكي
مصيلحي فكر شويه : اه اسمع عنو بس دا شمال الشمال مالك بيه
انا ابتسمت : دا خد حاجه من حد يخصني وعايزها مننو
مصيلحي : طيب ها نعمل معاه اي قولي
انا : لا انتا ملكش فالموضوع دا دا موضوع تافه انتا خليك فال هقولك عليه اولا مقابله بكره مع الهاكرز عايزها تكون هنا دا اكتر مكان أمان ومحدش هيشك فينا هنا وتاني حاجه عايزك تكلم بيتر وتتقف معاه على ميعاد الشحنه الجايه ال هيكون فيها الآثار والدهب واني هكون موجود فيها علشان عايزو
مصيلحي : اشطا بس ليه تروح انتا وعايزو فأي اصلا
انا : فمقبره الإسكندر عايز اشوفوا يقدر يشتريها ولا اي
مصيلحي : خلاص اشطا هقولو انك هتسلمو البضاعه بنفسك
انا : اشطا يا معلم خلاص روح انتا ظبط الدنيا وانا هشوف موضوع المالكي دا
مصيلحي : اشطا ياخويا سلام
انا : سلام يا حبي
مشي مصيلحي من هنا وانا اتخاطرت مع الناصور وقلتلو على حاجه يعملها ونهيت التخاطر،،
وكلمت عامر. على الخط الأمن طبعا
انا : ازيك يا عامر
عامر : تمام ياخوي أأمر
انا : بقولك عايز كام راجل ميتخيروش عنك فمصلحه كدا
عامر : خير ياخوي اجيلك انا لو في حاجه مهمه
انا : لا لا ملهاش لازمه تيجي من سينا انا بس عايزهم يخطفوا واحد هناخد منو حاجه ونرجعو تاني
عامر : تمام ياخوي انا اعرف واحد فالقاهرة كبير ومعاه رجاله وليه فالخطف أو غيرو واضمنو كمان برقبتي
انا : تمام يا عامر اسمو اي دا
عامر : سلطان ياخوي وهوا اصلو عرباوي من قبيلتي بس هوا اختار يعيش فالقاهرة من زمان وعمل مملكه هناك وليه رجاله فكل حته
انا : تمام يا عامر كلمو يجيلي على بيتي انتا عارفو طبعا
عامر : اكيد ياخوي هكلمو علطول واخليه يجيلك
انا : تمام مستنيه،،،،
ونهيت المكالمه،،
وفتحت اللاب بتاعي واخترقت كل حسابات على المالكي وحولت كل الفلوس ال يملكها فمصر وبرا مصر لحسابي فسويسرا ( طبعا من غير ما يظهر البروفيسور فالصوره) واستنيت لغايه ما يجي سلطان،،، شويه كدا والباب خبط وطلعت فتحت لقيت شاب قدامي من ٢٥ ل٣٠ سنه ( وصفو اسمر طولو ١٨٠ سنتي وجسمو فيه عضلات ومظبوط وملامحو تحسها غامضه كدا)
سلطان : انتا محمد بيه
انا : اه انا محمد وانت
سلطان : انا سلطان من طرف اخويا عامر
انا : اهلا بيك يا سلطان اتفضل
دخل وقعد
سلطان : خير يا باشا عايزني فأي
انا : اولا تشرب اي ثانيا انا اسمي محمد وبس لا بيه ولا باشا
سلطان : ماشي يا ود الأصول وهشرب شاي يا محمد
عملتلو الشاي وولعنا سجارتين وقعدنا
سلطان : خير مين ال عايزني اخطفوا
انا : دا محامي اسمو على المالكي عايزك تجيبو هناخد منو حاجه وبس كدا
سلطان :ساهله ان شاء **** بس عايزو فين فمكان عندي ولا عندك
انا : حاليا معنديش مكان مهجور أو مخزن خليه فمكان تبعك انتا
سلطان : ماشي اديني المعلومات عنو وهوا فين دلوقتي وانا هخلي رجالتي يجيبوه على ما خلصنا الشاي
عجبتني ثقتوا فنفسوا واديتو كل المعلومات ال عايزها وفعلا مفيش ساعتين وكان رجالتو بيكلموه انو حصل وان على فالمخزن ورحنا على هناك وقعدت انا وسلطان مع علي فالمخزن وعلى كان حالتو صعبه طبعا بسبب فلوسوا ال اتسرقت من كام ساعه
على : انتو مين وعايزين مني اي
انا : اهدا يا لول احنا جايين نرجع الحق لصحابو
على : حق اي انا معرفكمش اصلا وبعدين انا فلوسي كلها راحت معنديش حاجه اديهالكو
انا : اسكت مهو انا ال سرقت فلوسك
على اتعصب : انتا مين وتسرق فلوسي ليه انا عمري ما شوفتك اصلا
انا : تصدق وانا كمان اول مره اشوفك بس انتا جيت على حد يخصني ولازم ارجعلهم حقهم
على : مين دول
انا : ملك ومليكه ولاد ذكي ابو العيون ال انتا خنتوا
على : ذكي ما ذكي دا اصلا خان البلد كلها جات عليا انا ال اخدت يدوب منو شويه فلوس
انا : ذكي خان وخد جزائو إنما بناتو دول ملهمش ذنب وكفايه ال هما فيه وبص انتا هنا لغايه ما تقولي وصيه ابوهم فين وبالنسبه لفلوسك انا مش عايزها اصلا لان فلوس ذكي ال برا وال انتا خدتها برضو وتعرف مكانها ادها ١٠ مرات فبص انتا هتطلع الوصيه وتدي ملك ومليكه حقهم ال برا وال جوا وانا هرجعلك فلوسك وهسيبك فحالك
على : ولو رفضت
انا : قدامك حلين يا اما تموت هنا يا اما هتطلع من هنا وكل الادله ال انتا مسحتها وال تدل انك كنت شغال مع ذكي هتطلع للنور وكل حاجه شمال انتا عملتها هتظهر ووريتو كل حاجه تثبت انو وسخ،، وبرضو هرجع حق ملك ومليكه فها قلت اي
على فكر شويه : خلاص خلاص موافق الوصيه عندي فخزنه المكتب وكل ارصده حساباتهم كمان وكل الأصول موجوده
انا : جميل ابعت حد يا سلطان يجيب الحاجات دي من الخزنه عندو
راح واحد من رجاله سلطان وجاب كل حاجه ومضينا على على كل حاجه بيع وشرا واخدت منو كل الفلوس من حساباتو ورجعتلو فلوسو
انا: كدا تمام يا علي وليا عندك نصيحه حلوه انسى انك شوفتني علشان لو فكرت انك تعمل حاجه معايا هتزعل اوي وانا كل دا بهزر معاك بس لو شوفتك تاني أو جيت على سكه ملك ومليكه تاني هزعلك اوي
على : تمام تمام مش عايز منكو حاجه بس سيبني امشي
فكيتو ومشي وسلطان قلي
سلطان : هتاخد كام بقا من الموضوع دا يا محمد. انا مستغرب : اخد كام قصدك من ملك ومليكه،، مش هاخد حاجه يعم سلطان دي حاجه لصحابي مش اكتر
سلطان مستغرب : يعني تكسب عداوه مع واحد وتاخد فلوسو وتاجر ناس تجيبهولك وكل الحوار دا من غير مقابل
انا مبتسم : اكيد يا سلطان اي انتا مبتعملش حاجه من غير مقابل ولا اي
سلطان : يعني بس مش اوي كدا بس هتعلم منك
انا : تمام يا سلطان بس اتعود انك تدي ومتستناش انك تاخد ساعتها **** هيكرمك ويحبب فيك خلقوا
سلطان مبتسم : تمام يا محمد وانا مش هاخد منك حاجه ولو احتجتني هتلاقيني ومن غير ما تكلم عامر
انا : اكيد هحتاجك بس تاخد حقك الأول
سلطان : لا المره الجايه لما تكون حاجه بمقابل ليك منتا مش اجدع مني يعم هههه
ا نا : ههههه لا العفو يا سلطان بس عايز اعرف قصتك وليه سبت العرباويه وجيت هنا
سلطان : فمره تانيه هحكيلك متقلقش الجيات اكتر
انا : اكيد يا برنس تمام اشوفك على خير
سبتوا ومشيت وروحت لملك ومليكه واديتهم كل حاجه وبعتلهم كل ارصده الفلوس على حساباتهم
ونطو فحضني تاني وهما بيبكوا
ملك : انتا فعلا اجدع حد شفتوا فحياتي دنتا خلصت الموضوع فيوم وخليت على يتصل بينا ويعتذرلنا
انا : عادي دي كانت حاجه سهله متشغلوش بالكو انتو بس بحاجه ولو عايزين اي حاجه قولولي وعايز اشوفكو بكره فالكليه ماشي
الاتنين : حاضر
وراحت ملك تعمل حاجه نشربها ومليكه قعدت معايا واحنا قاعدين راحت جت على شفايفي وباستني بوسه طويله وانا متجاوبتش معاها،،
انا : اي ال عملتيه دا
مليكه : حسيت اني عايزه اعمل كدا انا اسفه
انا : متتأسفيش محصلش حاجه
وقعدنا شربنا ومشيت وقامت ملك توصلني وانا عالباب عملت زي ما عملت مليكه بالظبط وسبتهم ومشيت وروحت البيت لمصيلحي
مصيلحي : فيه مصيبه يا معلم وجت على راسنا
انا بقلق : في أي
مصيلحي : ديفيد وفرقتوا وصلو مصر من شويه
انا ببتسامه شر :اهلا بيهم ............................
نهايه الجزء السابع واكبر من ال فات زي ما وعدتكم وال جاي دمااااار..................
سلام من البروفيسور😈...... .................
جاااامد نييك ي غـِْاليّے متتأخرش علينا ف الجديد
 
  • حبيته
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%