NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة الاحتواء العائلي - السلسلة الرابعة - عشرة اجزاء 15/4/2024

  • عجبني
التفاعلات: Mohamed&، Abohamed و hema mharm
انا كل يوم بعمل ريفايف علي الصفحه اشوف الجزء الجديد
ومتابعك من اول سلسله واول جزء
وبصراحه احسن قصه قرأتها ومعلقه معايا
ولو عملت لحد السلسله 10 انا معاك
كمل يا ممتعنا 😂
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
قصة روعة مفيش ولا لحظة ملل من اول السلسلة الأولى والأحداث ممتعة حتي لو مفيش فيها احداث جنسية بالتوفيق
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
انا كل يوم بعمل ريفايف علي الصفحه اشوف الجزء الجديد
ومتابعك من اول سلسله واول جزء
وبصراحه احسن قصه قرأتها ومعلقه معايا
ولو عملت لحد السلسله 10 انا معاك
كمل يا ممتعنا 😂
حبيبي تسلملي على دعمك الجميل ده
النهاردة الجزء الثاني هينزل
 
قصة روعة مفيش ولا لحظة ملل من اول السلسلة الأولى والأحداث ممتعة حتي لو مفيش فيها احداث جنسية بالتوفيق
أشكرك جدآ على دعمك
 
الجزء الثاني
.
.
.
.
وقفنا الجزء اللي فات عند لما رجعنا من العزا ولقيت شكل اخوات ايمان مش مريحني وفيروز مكشرة وصفية وميادة في المطبخ

سلمت عليهم واخدت فيروز في حضني واطمنت عليها وبعدين دخلت المطبخ اخدت ميادة في حضني وشاورت لصفية بمعنى فيه إيه ومكشرين ليه
قالتلي بالراحة اسأل فيروز

طلعت الصالة وكلهم قاعدين وسألت فيروز مالك مكشرة ليه
قالت خالاتي عاوزين يمشوا دلوقتي

بصيت ناحيتهم وقولتلهم ليه الاستعجال ده وبعدين الوقت اتأخر وبكرة آخر يوم في العزا واكيد انتوا عارفين عادتنا في العزا بنأكل الناس في اليوم التالت عشان تقفوا كلكم مع بعض

لقيت سماح اخت إيمان الأصغر منها مباشرة قالت البركة في الموجودين وبعدين صفية بتعمل كل حاجة

قولتلها ااااه هو الموضوع كدا يعني
طيب بصوا كلكم بقا صفية دي إللي بتتريقي وتقولي بتعمل كل حاجة هي إللي شالت اختك طول فترة مرضها
كنتوا فين واختكم بتموت وكل ما الباب يخبط تفتكر حد منكم جاي يسأل عليها
كنتوا فين لما كانت تعوز تدخل الحمام ولا تستحمى تلاقي صفية هي اللي بتسندها وتحميها وتسرحلها شعرها
كنتوا فين في فرح ابنها وبنتها
حد منكم فكر يسألها لو محتاجة مساعدة
طيب فرح احمد كانت كويسة إنما فرح فيروز كانت بتموت حرفياً ملقتش غير صفية اللي في ضهرها

محدش خد باله لما حاولت افرحها يوم فرح فيروز ووقفتها في اغنية الأم وحضنتها ارقص معاها وهي واقفة مش قادرة ولما حست إنها هتقع مني مقالتش اسندني ولا قالت فين أخت من اخواتي تسندني إنما قالت فين صفية
وصفية كانت بالفعل واقفة وراها وسمعتها وردت بسرعة قالت أنا في ضهرك ياختي

إللي انتوا بتتريقوا عليها دي كانت بتبات جنب اختكم ومحافظة على مواعيد العلاج
كنت اصحى الاقيها فطرتها وخدت علاجها
ده أنا مكونتش عارف مواعيد علاجها
اللي بتتريقوا عليها دي هي الوحيدة اللي فيروز قالتلها يا ماما غير أمها لأنها حستها أمها
دي إللي فيروز في عز حزنها على أمها قالت متبعديش عني يا ماما صفية
صفية دي آخر إسم نطقته اختكم
آخر حاجة قالتها فيروز صفية وكررت صفية وهي كانت تقصد تقولي صفية تخلي بالها على فيروز

لو ليها اخوات مكانتش توصي حمات ابنها
إللي بتتريقوا عليها دي كانت بتدافع عنكم وندهت بعصبية على صفية جات تجري من المطبخ
قولتلها من اسبوع كنت نايم وكانت ايمان بتحكي معاكي عن اخواتها قالتلك إيه
صفية بصت في الارض وسكتت
قولتلهم على فكرة صفية اول مرة تعرف إني كنت سامع كلام إيمان

أختكم قالت لصفية الاخوات يا صفية مش شرط يكونوا بالدم إنما بالإحساس والمواقف
إنتي يا صفية حسستيني إن عندي اخت بتحبني وبتخاف عليا من غير مصلحة
إنتي يا صفية اقرب من اخواتي إللي من دمي
اخواتي كلهم أنا وقفت معاهم في كل حاجة حصلت معاهم من مرض لنضافة شقة لخدمتهم في الولادة وكنت اسيب ابراهيم مع العيال واروح بالاسبوع ودلوقتي محدش منهم بيسأل عشان مش محتاجين مني حاجة

صفية مصدومة
صفية يا هوانم دافعت عنكم بقوة وبقت تخترع مبررات ليكم مش حبا فيكم إنما حبا في إيمان وخوف عليها
كنتوا فين من ده كله

اختي شايفاني متعصب فقالت طيب اهدا
قولتلها يا أم شريف أنا من امبارح بتعامل معاكم كلكم عادي وبقنع نفسي إن كل واحد عنده ظروفه إنما متوصلش حد يتريق على اقرب الناس لبنتي وابني وليا أنا قبلهم كمان وأنا دخلتك في موضوع الاكل وتوزيع الخروف بكرة عشان صفية متعرفش عاداتنا إنما لو تعرف مكونتش طلبت من اي حد حاجة

أنا مراتي عيانة من فترة ملقتش حد جنبي أنا وعيالي غير صفية
يا ناس ده حتى الست الغريبة أم الولد إللي بيشتغل معايا بقت تتصل وتقول اعتبروني منكم واطلبوا مني أي حاجة أعملها

أم شريف قالت طيب كفاية كدا إنت مش ناقص عصبية واطلع فوق
قولتلها حاضر طالع بس محدش يمشي من بيتي دلوقتي
إللي عاوز يمشي النهار ليه عيون

ميادة وفيروز خدوني طلعوني شقة احمد وأحمد فضل قاعد معاهم تحت

عشر دقايق ولقيت صفية جات ومعاها كباية قهوة ولما دخلت حطت القهوة على ترابيزة واترمت في حضني وبقت تبوس فيا بجنون وتبوس ايدي وتقول منحرمش منك يا سندي وضهري وأماني

قولتلها معملتش حاجة استاهل عليها ده
ده حقك واقل من حقك كمان وإنتي جوا وهما برا
ابتسمت وقولتلها طيب هما اتكلموا بعد ما طلعت
قالت أنا طلعت وهما لسة مصدومين
فيروز قالت إنت يا حبيبي قولت إللي كان نفسي اقوله
قولتلها لا إنتي متغلطيش في حد ودول خالاتك وعشان خاطر عضم التربة تكون علاقتك بيهم كويسة إنما أنا اقول إللي يعجبني ولو زعلوا مش مشكلة مش هيفرقوا معايا

قالت يا حبيبي ولا يفرقوا معانا والبيت مفتوح واللي عاوز يزورنا يا مرحب بيه

قولت لصفية انزلي وإنتي صاحبة البيت وصاحبة القرار وإنتي يا فيروز هتنزلي واي حد يسألك عن حاجة تقولي لما اخد رأي ماما صفية او لما اسأل ماما صفية او تندهي على ماما صفية وتسأليها عن رأيها في الحاجة دي
فيروز قالت من غير ما تقول أنا كنت هعمل كدا على فكرة

نزلوا وفضلت أنا وميادة وهي قاعدة على رجلي وبتحاول تخرجني من العصبية لحد ما دخل احمد وابتسم وقال ها يا ميمي قدرتي تهديه ولا فشلتي

أنا ابتسمت وقولتله يا بني أنا هديت بعد ما خلصت إللي عندي وطلعت هنا بس المهم إنت رأيك إيه
قال يا بابا كل كلامك صح جدآ وأنا طبعا عشان مسافر معرفش إن ده كله حصل بس أنت أستاذ يا هيما في آخر جملة إن محدش ينزل من بيتك في وقت متأخر وفي نفس الوقت بتقولهم امشوا انتوا مش فارقين معانا اصلا
قولتله طيب حد كلمك بعد ما طلعت
قال خالتي بتسألني عجبك كلام ابوك

قولتلها يا خالتو طالما هو قال حاجات حصلت فعلاً مش بيفتري عليكم يبقا آه عجبني كلامه طبعا وبقوا يعيطوا ويقولوا كان غصب عننا
أنا قولتلهم انتوا تلاتة يعني لو كل يومين تيجي منكم واحدة تشوف أختها محتاجة ايه هيكون كل واحدة فيكم هتيجي مرة في الأسبوع ده لو أمي كانت ليها مكانة عندكم إنما هي فهمت وقالتها لحماتي إن عشان مش محتاجين حاجة منها مبقتش تفرق معاكم وماتت وهي زعلانة منكم وخلاص مفيش فايدة من الكلام ومستنتش رد منهم وطلعت على هنا

قولتله برافو عليك وتنزل الصبح تصبح عادي عليهم وتطمن من حماتك فطروا ولا لسة وكدا يعني
ميادة قالت ليه هو إنت مش هتنزل
قولتلها لا إنتي لما تصحي تنزلي تصبحي عليهم وتقولي لصفية فين فطار بابا يا ماما

ابتسمنا كلنا لبعض وبعدين قولت لاحمد نام عشان تقوم بدري تجيب الخروفين واتصلت على الجزار حددت معاه المعاد واتصلت بحمدي وعلي بلغتهم بالمعاد وبعدين قولت أنا هدخل انام جوا وإنت نام في حضن مراتك

ميادة قالت لأ إنت اللي هتنام في حضني يا بابا
قولتلها لا العدل يقول أحمد النهاردة وبعد مناهدة معاها سمعت الكلام ودخلوا اوضتهم وأنا اتغطيت وفضلت شوية صاحي وبعدين نمت

الصبح صحيت على اتصال من حمدي يعرفني إنه جاهز
قفلت مع حمدي لقيت علي اتصل بردو

رنيت على احمد لقيته داخل عليا الاوضة وبيقولي أنا جاهز يا بابا
قولتله طيب انزل هتلاقي جوز اختك وحمدي تحت ولما ترجعوا تفطروا
قالي ماشي ونزل وميادة جات نامت في حضني
قولتلها لا خلاص مفيش نوم تاني
قومي عندكم شغل كتير النهاردة
قالت متقلقش يا بابا هنكون جاهزين في الوقت المناسب

قولتلها هقوم ادخل الحمام وانزل وإنتي حصليني
قالت حاضر

دخلت الحمام وخرجت ونزلت شقتي لقيتهم كلهم صاحيين وصفية في المطبخ

اخدت فيروز في حضني واطمنت عليها واخدتها ودخلنا المطبخ سوا وصبحت على صفية وقولتلها جهزي فطار بسرعة عشان تفطروا قبل ما احمد يجيب اللحمة عشان بعد كدا هتنشغلوا في الأكل

قالت حاضر وأنا خرجت قعدت جنب اخواتي أم شريف وأم أحمد وأخوات ايمان قاعدين متغاظين ومكسوفين ومش عارفين يتكلموا

فيروز وصفية بيعملوا الفطار وأنا قولت بصوت عالي يا صافي
جات تجري وقالت نعم ياخويا
قولتلها اعملي فطار للرجالة إللي تحت عشان يكون جاهز لما يصحوا

قالت اه طبعا حاضر
سألتها محتاجة حاجة من تحت
قالت لأ الخير كتير من فضلت خيرك

بصيت ناحية أختي وقولتلها إيه رأيكم اجيب اطباق فويل إللي بالغطا دي
أم أحمد وأم شريف قالوا فكرة حلوة
بصيت لصفية وأنا قاصد أعمل كدا عشان كلهم يعرفوا إن رأي صفية مهم عندي وكمان عشان صفية نفسها تعرف كدا

صفية قالت واحنا نجهزها هنا وأحمد واخواته ينزلوها تحت وبالعربية يكونوا عندك في دار المناسبات في خمس دقايق

قولتلها برافو عليكي طيب انزل اجيب الأطباق
صفية قالت لأ مفيش نزول غير لما تفطر وبعدين لسة بدري على الأطباق ومحدش فتح لسة

كلهم مستغربين طبعاً
دخلت صفية المطبخ تاني وكانت ميادة نزلت وكملت الفطار سندوتشات وشاي بلبن وجابت الفطار هي وفيروز وبعدين قولت لفيروز تعالي يا روحي جنبي وإنتي يا ميمي

قعدت فيروز وميادة جنبي وحضنتهم ووبعدين بقيت أأكلهم ويأكلوني والباب خبط وكان أحمد وعلي وحمدي جابوا اللحمة وكل لحمة خروف لوحدها

قولت لأختي بعد ما تفطري تقسمي اللحمة دي في اكياس وتحطيها في الفريزر ولا نوديها على بيتك أحسن

قالت اللي تشوفه
قولتلها الصح إيه
احمد قال عمتو تجهزها دلوقتي وناخدها بالعربية نوديها هناك احسن

قولتله كلامك ماشي ويالا افطروا انتوا كمان
دخلوا اوضة احمد ومعاه علي وحمدي فطروا وقولت لحمدي خد فلوس وانزل اشتري اطباق فويل

وصلنا الضهر وهما كانوا قربوا يخلصوا واتفقت معاهم إنهم يبدأوا يجهزوا الأطباق قبل العصر بساعة عشان الشباب يكونوا عندي في الدار بعد العصر مباشرة

نزلت روحت دار المناسبات وأحمد وعلي وحمدي في البيت وأخو ايمان واللي معاه صحيوا وأحمد فطرهم

احمد اخد اللحمة وداها بيت عمتو وكان معاه حمدي

بعد العصر احمد وعلي وحمدي جابوا اطباق الفتة بالعربية ووزعنا على الناس الموجودة وبكدا يكون العزا خلص ولسة فيه اطباق في العربية

بعد الأكل والشاي الناس مشيوا واحنا ركبنا العربية وبقينا نوزع الأطباق الزيادة على الناس واحنا ماشيين لحد ما وصلنا البيت

طلعت البيت وكانوا كلهم لسة قاعدين وكأني كنت مسحور وخفيت من السحر
دخلت مباشرة فتحت اوضة إيمان وانفجرت في العياط بصوت عالي

وفيروز كمان عيطت معايا وهي وميادة بيقوموني من على السرير بالعافية وخرجوني برا وحضنوني الاتنين وصفية قالت ودموعها نازلة
أنا عارفة إنك ماسك نفسك عشان تركز في المطلوب منك بس أنت جبل ثابت في الأرض مينفعش تقع عشان كلنا نضيع من غيرك
كلنا محتاجين التراب اللي بتدوس عليه برجلك

كلام صفية فوقني واخوات إيمان مصدومين من اللي حصل ومن كلام صفية

بصيت عليهم لقيتهم كلهم دموعهم نازلة حتى أحمد وعلي وحمدي

قولتلهم خلاص يا جماعة أنا بقيت كويس بس كان لازم اطلع الشحنة اللي جوايا وبعدين اذا مكونتش هطلع إللي جوايا مع اقرب الناس ليا هطلعه فين

لقيت حمدي جري عليا وحضني وقال دموعك دبحتني يا عمي ده أنا معاك من صغري أول مرة اشوف دموعك

قولتله ماهو إنت بردو إبني ومش عيب تشوف دموعي

قالي أنا رقبتي فداك ولا اشوف دموعك دي وبقا يمسح دموعي بايده وأحمد طبطب على كتفه فقولتله خلاص بقا يا جحش

حمدي انبسط اوي وحضني وباسني وباس ايدي

قولت يا صافي
قالت نعم يا حبيبي
كلهم بصوا واستغربوا وهي اتكسفت
قولتلها وحشتني القهوة من ايدك يا حبيبت اخوكي

صفية قالت من عيوني ودخلت المطبخ

بصيت على فيروز لقيتها سرحانة وفجأة عيطت وقالت ماما صفية لما كانت تقول لبابا يا حبيبي يا خويا كانت ماما تقولها يعني أنا مش اختك حبيبتك يابت
ماما صفية كانت تقول ده اخويا وسندي وضهري وسند بناتنا وامانهم يا إيمان

صفية جات تجري وحضنت فيروز وعيطت معاها وقالت حقك عليا مش هقولها تاني

فيروز قالت لا يا ماما مفيش حاجه تبطليها كانت بتحصل قصاد ماما

قولتلهم طيب وبالنسبة للقهوة اخبارها ايه ولا هو اخويا حبيبي وبس

مسحوا دموعهم وابتسمنا لبعض ودخلت صفية تعمل القهوة وفيروز قعدت في حضني وميادة في حضني الناحية التانية والشباب في اوضة احمد وأخواتي وأخوات ايمان بيلبسوا وأنا بقولهم لسة بدري

أم شريف قالت لا نروح أنا واختك نوزع اللحمة

بصيت على اخوات ايمان لقيت التلاتة قربوا عليا وحضنوني وقالوا حقك علينا ده احنا اخواتك الصغيرين وكنا بنقعد على رجلك

قولتلهم أنا مش زعلان منكم أنا زعلان على زعل اختكم منكم إللي كانت متستاهلش منكم كدا

أم شريف قالت خلاص مش هنفتح في الكلام ده تاني
قولتلها ماشي

صفية جابت القهوة وشربتها وهما كانوا لبسوا وسلمنا عليهم ومشيوا
احمد طلع شقته ياخد دوش ويغير وعلي بردو وحمدي نزل

اول ما قفلنا الباب لقيت صفية جات تجري وحضنتني اوي وقالت حقك عليا إني احرجتك وقولتلك يا حبيبي

قولتلها أنا مش محرج من حد وطظ في اي حد عشان إنت أهم منهم حضنتني اكتر وباست ايدي

فيروز قالت مانا لاحظت إنك انكسفتي عشان كدا اتكلمت

خرجت من حضني وراحت حضنت فيروز وباستها وقالت كلامك هو اللي انقذني

فيروز قالت انقذك من مين وهما إيه دخلهم في حياتنا يا ماما واخدة بالك يا ماما
صفية دمعت وقالت يا نن عين ماما وفضلت تبوس فيها

قعدنا نتكلم سوا كلنا وأحمد وعلي نزلوا قعدوا معانا واتعشينا سوا وبعدين قولتلهم يالا كل واحد على بيته

كلهم اتفاجئوا وقالوا ازاي
قولتلهم زي الناس واحنا في بيت واحد ولما اعوز حاجة هتصل بأي واحدة فيكم
فيروز قالت لأ أنا هنام معاك النهاردة
ميادة قالت وأنا بكرة

صفية قالت كدا صح اوي يبقا مش لوحدك وكمان نكون سمعنا كلامك والبنات كل يوم واحدة تبات معاك
احمد قال برافو عليكي يا حماتي

بصيت لفيروز وقولتلها يا بنتي وجوزك ذنبه ايه
علي قال زعلتني يا بابا هو أنا مش زي احمد
قولتله لسة بتسأل
قالي ماهو كدا لازم اسأل
قولتله خلاص يا اهبل مش هطلعها عندك تاني غير لما يسافر احمد
المفروض نضحك بس مفيش نفس للضحك فبنكتفي بالابتسامة

علي قال طيب هطلع انام عشان اروح الشغل من بكرة وأحمد قال أنا هموت وانام
قولتله خد مراتك واطلع وإنتي يا صافي انزلي شقتك وخدي دوش كدا نزلي التعب بتاع الفترة اللي فاتت وخدي راحتك في النوم ومش هنصحيكي غير لما تصحي براحتك وتطلعي
قالت حاضر وهي مبسوطة

كان علي طلع وصفية رايحة ناحية الباب ندهت عليها رجعت تاني مسكت ايديها وقولتلها اوعي تزعلي من اي حاجة حصلت من اخواتي أو اخوات إيمان واعتبريهم هوا وراح وبوست ايديها

كلهم اتفاجئوا وهي انصدمت إني عملت كدا وقالت يا لهوي أنا مستحقش كدا ده أنا عايشة في خيرك ومسنودة بيك ورقبتي في السما وأنا معاكم ودموعها نازلة
بوست راسها وقولتلها إنتي تستحقي اكتر من كدا يا صافي
احمد قال عندك حق يا بابا وحضن حماته وباس رأسها

كلهم مشيوا وبقينا لوحدنا أنا وفيروز

الجزء الجاي نشوف إيه اللي هيحصل بين ابراهيم وفيروز في اول ليلة يناموا فيها سوا بعد موت إيمان
لاتتاخر علينا
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
بقيت استني الجزءالجديد بفارغ الصبر وكده ما ينفع
ممكن الصبر يخلص
لازم ليله كامله لصفيه
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: hema mharm و Eden 123
تصدق شخصية صفيه شخصية اسطوريه
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
تم اضافة الجزء الثاني
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm و ابن ابليس
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm و Eden 123
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بقيت استني الجزءالجديد بفارغ الصبر وكده ما ينفع
ممكن الصبر يخلص
لازم ليله كامله لصفيه
هههههههه صفية مجنناك بس هي فعلاً تجنن
 
باشكرك على المجهود الرائع اللى بتعمله وتعبك فى الكتابة بس لى رجاء لو أمكن انك تنزل جزء ثالث كمان عشان القصة مشوقة ومش بنشبع منها تحياتي لك
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
باشكرك على المجهود الرائع اللى بتعمله وتعبك فى الكتابة بس لى رجاء لو أمكن انك تنزل جزء ثالث كمان عشان القصة مشوقة ومش بنشبع منها تحياتي لك
صديقي الغالي أولا أشكرك جدآ جدآ على دعمك الجميل
ثانياً صدقني أنا كان نفسي تكون القصة كاملة عندي عشان انشر كل يوم زي ما كنت بعمل في القصص السابقة بس للاسف بدأت في النشر ومكونتش متوقع إني هستمر للسلسلة الرابعة لأني كنت كاتب سلسلتين وكانت القصة هتنتهي إنما بدعمكم وتشجيعكم ومتابتعتكم فتحتوا الطريق إني استمر للرابعة واعتقد الخامسة كمان فالرجاء تعذروني لو تأخرت عليكم
 
  • حبيته
التفاعلات: أموت فى الجنس
لا بجد هي صفيه تستحق بالرغم من وجود الشهوه إلا إن صادر منها حب قبل الشهوه فظيع ومش ليك انت بس لا ده حتي لإيمان والاولاد يعني
قنبله مشاعر فظيعه منها
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
لا بجد هي صفيه تستحق بالرغم من وجود الشهوه إلا إن صادر منها حب قبل الشهوه فظيع ومش ليك انت بس لا ده حتي لإيمان والاولاد يعني
قنبله مشاعر فظيعه منها
كلامك صحيح طبعا ونقدر نقول إنها بقت هي كمان عندها فن الاحتواء العائلي
 
ياااااااااه
اخيرا تكرمت و تعطفت و حنيت علينا بجزء جديد
بص هو عموما انت اسمك اتكتب فى كشف الكتاباللى هيتخطفوا بس الجزء ده نجدك قبل ما تتخطف .
خاف على عمرك و الحق نفسك و انتظم فى الكتابه وإلا .......
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
القصه مش ظاهرة عندي خالص خد يعرف المشكله
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%