NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

بيكهام الاسمر

العالمي ⁦❤️⁩
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
مساء الخير عزيزي النسوانجي عزيزتي القارئة
زي ما قراتم كدة اسف علي الازعاج هو اكتر فيلم اتكلم عن الوحدة في مشهد القهوة لما كلهم مش عارفين اسامي بعض بس اتجمعوا بسبب شعورهم بالوحدة
مشهد فاخر الفيلم لما احمد حلمي كان بيقول انا مش عاوز اكون لوحدي علشان مش هعرف اكون لوحدي مش هقدر اكون لوحدي
الوحدة هي انك تبقي مع نفسك في كل حاجة فاي مكان بتروحه بتقعد لوحدك مابتتكلمش مع حد مش مستني تليفونك يرن من حد معين مش مستني رسالة تفرحك من حد لما حد بيكلمك بترد ردود مختصرة وتقفل الكلام مع ابتسامة باهتة أو روتينية زي ما بيسموها
اضرار الوحدة كتير اكتر من نفعها
الوحدة بتخلي عندك حرمان عاطفي وحرمان جنسي واحيانا توصل لمرحلة الكبت ودي حاجة خطيرة .الحرمان العاطفي بيخلي عندك مشكلة فالكلام مابتعرفش تعبر عن نفسك الحرمان الجنسي ليه اضرار كتير واحيانا الوحدة بتكون من أسباب ادمان العادة الجنسية واحيانا الوحدة بتسبب أمراض نفسية أهمها الاكتئاب
اسباب الوحدة بتكون انك حاسس ان محدش جنبك فاهمك مافيش حد وثقت فيه غير وغدر بيك اتعرضت للعنف اللفظي زي التنمر زي انتي تخينة اوي مين هيبصلك أو انت شكلك مقرف ايه اللي انت عمله في نفسك ده ايه وشك ده اللي يخوف ال ع فريت وده بيودينا لمشكلة كبيرة هي فقدان الثقة بالنفس ودي حاجة محاولة الخروج منها بتحتاج سنين
السؤال هنا
الانسان بيكون لوحده باختياره ولا غصب عنه ؟
هل انتو هنا لانك بتحسوا بالوحدة فالواقع محدش فاهمك محدش بيتكلم معاك ؟
ايه هي اسباب الوحدة في رأيكم ؟
ايه اضرار الوحدة ؟ .
ازاي تقدر تخرج من وحدتك ؟
وشكرا انكم ادتوني جزء ثمين من وقتكم وقراتم كلامي ده
#اللعبةالحلوةتكسب

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: سامر سمير, So Serious, Any name و 3 آخرين
زي ما قراتم كدة اسف علي الازعاج هو اكتر فيلم اتكلم عن الوحدة في مشهد القهوة لما كلهم مش عارفين اسامي بعض بس اتجمعوا بسبب شعورهم بالوحدة
مشهد فاخر الفيلم لما احمد حلمي كان بيقول انا مش عاوز اكون لوحدي علشان مش هعرف اكون لوحدي مش هقدر اكون لوحدي
الوحدة هي انك تبقي مع نفسك في كل حاجة فاي مكان بتروحه بتقعد لوحدك مابتتكلمش مع حد مش مستني تليفونك يرن من حد معين مش مستني رسالة تفرحك من حد لما حد بيكلمك بترد ردود مختصرة وتقفل الكلام مع ابتسامة باهتة أو روتينية زي ما بيسموها
الوحدة بتخلي عندك حرمان عاطفي وحرمان جنسي واحيانا توصل لمرحلة الكبت ودي حاجة خطيرة .الحرمان العاطفي بيخلي عندك مشكلة فالكلام مابتعرفش تعبر عن نفسك الحرمان الجنسي ليه اضرار كتير واحيانا الوحدة بتكون من أسباب ادمان العادة الجنسية واحيانا الوحدة بتسبب أمراض نفسية أهمها الاكتئاب
اسباب الوحدة بتكون انك حاسس ان محدش جنبك فاهمك مافيش حد وثقت فيه غير وغدر بيك اتعرضت للعنف اللفظي زي التنمر زي انتي تخينة اوي مين هيبصلك أو انت شكلك مقرف ايه اللي انت عمله في نفسك ده ايه وشك ده اللي يخوف ال ع فريت وده بيودينا لمشكلة كبيرة هي فقدان الثقة بالنفس ودي حاجة محاولة الخروج منها بتحتاج سنين
السؤال هنا
ايه اضرار الوحدة ؟ .
#اللعبةالحلوةتكسب
الوحده تغلبت ع هذا العصر بطريقه غير طبيعيه
الانسان لوحدوه غصب عنه لانشغال ما حوله ف حياتهم
لا مش ده سبب وجودي هنا
الفون والتكنولوجيا سبب رئيسي تؤدي للوحده
الاكتئاب ويمكن الانتحار ده اكبر ضرر
الاحتكاك بالناس اكتر وعدم حصر الذات

• أتفق
  • حبيته
التفاعلات: بيكهام الاسمر و Life selector
السؤال هنا
ايه اضرار الوحدة ؟ .
#اللعبةالحلوةتكسب
في أوقات كتير الواحد بيحب يكون لوحدو وفي ناس بتكون في وحده غصب عنها
أنا هنا عشان اكون صداقات اشوف ناس فكرها ناضج استفيد من معلومه افيد بامعلومه
اضرار الوحده زي ما قولت اكتئاب حرمان من كل حاجه حلوه في الدنيا
بشغل نفسي باي حاجه عشان أخرج منها

الوحده تغلبت ع هذا العصر بطريقه غير طبيعيه
الانسان لوحدوه غصب عنه لانشغال ما حوله ف حياتهم
لا مش ده سبب وجودي هنا
الفون والتكنولوجيا سبب رئيسي تؤدي للوحده
الاكتئاب ويمكن الانتحار ده اكبر ضرر
الاحتكاك بالناس اكتر وعدم حصر الذات
هل الإنسان بيختار يكون لوحده بمزاجه ؟
بعيدا عن مشاكل الشغل والانشغال والكلام ده

في أوقات كتير الواحد بيحب يكون لوحدو وفي ناس بتكون في وحده غصب عنها
أنا هنا عشان اكون صداقات اشوف ناس فكرها ناضج استفيد من معلومه افيد بامعلومه
اضرار الوحده زي ما قولت اكتئاب حرمان من كل حاجه حلوه في الدنيا
بشغل نفسي باي حاجه عشان أخرج منها
هل الانسان بيكون لوحده باختياره ام لا ؟

عارف انت زي متكون بتتكلم عني زمان
عارف كانت كل حياتي لوحدي كل مشاويري لوحدي
و دة اكيد مش من غير سبب
كنت متصاحب علي ناس كان كل همها مصلحتها اقوله تعالا نخرج مشوار يفضل يبيع و يشتري فيا رغم انه لما كان بيقولي اروح معاه مشوار مكنتش بتأخر
لما كان يجي العيد و اقوله تعالا نخرج نتفسح كان يبيع و يشتري فيا بحكم اني معرفش غيره يخرج معايا و يقولي خليها بكرة خليها بعدة عشان مشغول
لدرجة انه لما اتصاحب علي حد تاني مبقاش عاوزني في حياته و قالهالي بالنص كدة مش عاوزك صاحب ليا ، قولتله بص يصحبي هي دي الناهية اللي بيني و بينك
و من ساعتها ساق عليا طوب الارض عشان اكلمه تاني و انا رفضت ، لدرجة اني لما بشوفه و عيني في عنيه مبسلمش عليه
لحد لما ربـنا رزقني و خطبت واحدة حبيتها بجد من قلبي و حسيت بجد انها سند ليا و وقت لما كنت بحتاجها في حاجة او مشوار مكانتش بتتأخر

• حبيته
التفاعلات: بيكهام الاسمر
"نولد جميعًا بمفردنا ونموت بمفردنا,,, ولذلك لا شكّ أن الوحدة هي جزء من رحلة الحياة."

الوحدة هي مرض العصر الحديث

بسبب تطور التكنولوجيا التي تستدرجنا لعوالم موازية تهمنا بلاستغناء عن العالم الواقعي و المقابلات الحقيقية و تجعلنا نكسل عن الالتقاء بالاخرين

يستحضرني كلمات العراب دائما من روايته شاربة الحاج داوود

انت شخص وحيد ..
وحيد بالمعنى الكامل للكلمه .
لا احد يستمع للأغانى التى تعشقها ..
لا احد قرأ ما قرأت انت من كتب ..
لا احد يضحك على النكات التى تجدها انت ظريفه .. لديك ذكريات لكنها كعملة اهل الكهف لا قيمة لها اليوم .. و لا احد يريد سماعها برغم انك تجدها ثمينه جداً .
اصدقاء الماضى رحلوا واحداً تلو الاخر ..
تغيرت الاماكن و الاهتمامات .
انت صانع طرابيش رائع..
انت صانع سيوف بارع ..
لا احد يريد ما تجيد عمله ولا يتعاملون به
... برغم انك افضل من يقدمه .​

• عجبني
  • حبيته
  • أتفق
التفاعلات: Any name، مجنونة مطرقعة 😁😁 و بيكهام الاسمر
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
عارف انت زي متكون بتتكلم عني زمان
عارف كانت كل حياتي لوحدي كل مشاويري لوحدي
و دة اكيد مش من غير سبب
كنت متصاحب علي ناس كان كل همها مصلحتها اقوله تعالا نخرج مشوار يفضل يبيع و يشتري فيا رغم انه لما كان بيقولي اروح معاه مشوار مكنتش بتأخر
لما كان يجي العيد و اقوله تعالا نخرج نتفسح كان يبيع و يشتري فيا بحكم اني معرفش غيره يخرج معايا و يقولي خليها بكرة خليها بعدة عشان مشغول
لدرجة انه لما اتصاحب علي حد تاني مبقاش عاوزني في حياته و قالهالي بالنص كدة مش عاوزك صاحب ليا ، قولتله بص يصحبي هي دي الناهية اللي بيني و بينك
و من ساعتها ساق عليا طوب الارض عشان اكلمه تاني و انا رفضت ، لدرجة اني لما بشوفه و عيني في عنيه مبسلمش عليه
لحد لما ربـنا رزقني و خطبت واحدة حبيتها بجد من قلبي و حسيت بجد انها سند ليا و وقت لما كنت بحتاجها في حاجة او مشوار مكانتش بتتأخر
انا دائما تفكيري واقعي ودايما بشوف موضوعات تعبر عن الواقع اللي بنعيشه أو اللي جزء مننا بيعيشه
لكن انت احساسك ايه وانت لوحدك منعزل ؟

"نولد جميعًا بمفردنا ونموت بمفردنا,,, ولذلك لا شكّ أن الوحدة هي جزء من رحلة الحياة."

الوحدة هي مرض العصر الحديث

بسبب تطور التكنولوجيا التي تستدرجنا لعوالم موازية تهمنا بلاستغناء عن العالم الواقعي و المقابلات الحقيقية و تجعلنا نكسل عن الالتقاء بالاخرين

يستحضرني كلمات العراب دائما من روايته شاربة الحاج داوود

انت شخص وحيد ..
وحيد بالمعنى الكامل للكلمه .
لا احد يستمع للأغانى التى تعشقها ..
لا احد قرأ ما قرأت انت من كتب ..
لا احد يضحك على النكات التى تجدها انت ظريفه .. لديك ذكريات لكنها كعملة اهل الكهف لا قيمة لها اليوم .. و لا احد يريد سماعها برغم انك تجدها ثمينه جداً .
اصدقاء الماضى رحلوا واحداً تلو الاخر ..
تغيرت الاماكن و الاهتمامات .
انت صانع طرابيش رائع..
انت صانع سيوف بارع ..
لا احد يريد ما تجيد عمله ولا يتعاملون به
... برغم انك افضل من يقدمه .​
كلمات العراب وافية حقيقي عن الوحدة نابعة من شخص عاني منها ليس مجرد ناقل أو واصف
لكن هل الوحدة بإرادتنا ولا فرضت علينا

كلمات العراب وافية حقيقي عن الوحدة نابعة من شخص عاني منها ليس مجرد ناقل أو واصف
لكن هل الوحدة بإرادتنا ولا فرضت علينا
محدش عايز يكون وحيد
كداب الي بيقولك انه اختارها
الانسان بطبيعته كائن اجتماعي لو مكانش كده ماكنتش شوفت المدن و المجتمعات العمرانية
لاكن في مننا بيتأقلم على انه يكون وحيد احسن من انه يكون في وسط ناس مش فهماه
و احيانا في مننا بيختار الوحده إجبارا بدل ما يحس انه بيفرض نفسه على حد

• حبيته
من أرقى أنواع رفاهيّة الرّوح أن يكون إنفرادك بنفسك هو متعتك الحقيقيّة، فمن لا يأنس بذاته لا يأنس بشيء آخر .. 👌🏾☕️

• أتفق
التفاعلات: Life selector
كتير
أنا واحد من الناس دي بحب اكون بعيد عن الناس لترتيب الأفكار والبعد عن القيل والقال
هل لو لقيت حد فاهمك وبيهتم بيك هتختار تكون لوحدك ؟
في فرق بين اختار اقعد مع نفسي شوية وبين طول الوقت قاعد مع نفسي

• عجبني
التفاعلات: مصطفى مصطفى
محدش عايز يكون وحيد
كداب الي بيقولك انه اختارها
الانسان بطبيعته كائن اجتماعي لو مكانش كده ماكنتش شوفت المدن و المجتمعات العمرانية
لاكن في مننا بيتأقلم على انه يكون وحيد احسن من انه يكون في وسط ناس مش فهماه
و احيانا في مننا بيختار الوحده إجبارا بدل ما يحس انه بيفرض نفسه على حد
اتفق معاك لكن ازاي نخرج من وحدتنا ؟

• أتفق
التفاعلات: Life selector
من أرقى أنواع رفاهيّة الرّوح أن يكون إنفرادك بنفسك هو متعتك الحقيقيّة، فمن لا يأنس بذاته لا يأنس بشيء آخر .. 👌🏾☕️
دي حاجة وانك تقعد لوحدك معظم اليوم حاجة تاني خالص

لو لقيت حد في فعلا ناس فهماني ومهتميه بيا ومع ذلك بقعد لوحدي ممكن اقعد معاهم يوم في الاسبوع وممكن الظروف متسمحش نتقابل

• حبيته
لو لقيت حد في فعلا ناس فهماني ومهتميه بيا ومع ذلك بقعد لوحدي ممكن اقعد معاهم يوم في الاسبوع وممكن الظروف متسمحش نتقابل
اكيد بس ده مش الوحدة اللي بتكلم عنها فالبوست الوحدة اللي بسبب جروحك وصدماتك حاجة والوحدة اللي بسبب مشاغلك حاجة

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%