NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

Hello helaliy

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
افهم انك زيك زي بقية الناس واللي بيسري عليهم بيسري عليك
السجاير والمخدرات بيعجبوا أي حد ولو شربت وجربت وغمست صعب تطلع فخليك ع البر ومتغوطش علشان هتلوص
الحب هيطلع ميتينك بلاش تقول مش واحدة اللي تجيبني لا عادي ان واحدة توقعك وتخليك تلف حوالين نفسك الدنيا كدا اومال الحب موجود ليه
عادي انك تخاف وان فيه حاجات في الدنيا بيبقى فيه رهبة من ناحيتها كلنا بنخاف متعقدش الدنيا على نفسك وتعصر في نفسك لأنك كل اللي بتعمله انك بتضغط نفسك وفي الاخر هتنهار وهتبقى مضحكة للي رايح واللي جاي

متتمناش الموت وانت مش قده انت زيك زي الناس انت ليك شيلتك ودا ليه شيلته عيش وحاول وجرب انت مش جاي تعيط وبس وخاف من الموت علشان هو مش حاجة حلوة هتتمناها كل ما تتأزم معاك كدا انت اهبل وغبي مش جامد
ملخص كلامي اقتنع انك انت واللي موجودين ع الارض زيكم زي بعض محدش أحسن من التاني كلنا واحد باختلاف الاسم والشكل بس القوانين اللي بنعيش بيها واحد والمواقف هي هي باختلاف الاشخاص بس بتبقى نفس النتيجة فمتحزقش وتقول انا غير الناس اللي بيغريهم هيغريك واللي بيزعلهم هيزعلك عيش زي الناس وابعد عن اللي بيبعدوا عنه ومتحطش نفس جوا الخازوق وتقول انا بيحصلي ليه كدا سهلها على نفسك وهترتاح
اسف اني طولت عليكم بس حبيت اقول الكلمتين دول

• عجبني
التفاعلات: PopmarlySady@ و Gnoonelrooh
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
عشان كدا زبي بيجيب بسرعه

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: Hello helaliy و سالب طري
  • بيضحكني
التفاعلات: بحاول اتعلم
كلام نصه صحيح ونصه هجص

طيب ايه الهجص وضحلي لو سمحت
القوانين مش واحده ياسطي
ثانيا إحنا مع مرور الوقت بيحصلنا تطور أخلاقي وعلي أساس ده بيحصل تطور قانوني.

مثال من ٢٠٠ سنه وشويه كنت تقدر تشتري ستات من مصر في منطقة العتبة لكن دلوقتي لأ.

القوانين مش واحده ياسطي
ثانيا إحنا مع مرور الوقت بيحصلنا تطور أخلاقي وعلي أساس ده بيحصل تطور قانوني.

مثال من ٢٠٠ سنه وشويه كنت تقدر تشتري ستات من مصر في منطقة العتبة لكن دلوقتي لأ.
بص يسطا الصح والغلط معروفين ومعيار الاخلاق لسه زي ما هو وعلى الاساس دا القوانين سارية عليك وعليا وهتفضل واحدة يعني انا وانت مشكلتنا اكيد مش في ان كل واحد فينا عاوز يشتري ست او راجل من العتبة انا مدرك جدا ان فيه تطور في كل حاجة بس منظور الصح والغلط لما بيتطور انت بتغرق يعني احنا تفكيرنا بيتحول للعلمانية واحنا مش واخدين بالنا يسطا انت من 50سنة لو حد اتكلم عن فكرة المساكنة كان اتفشخ النهاردة فيه ممثلين بيتكلموا عليها لو من فترة كلمت شاب وقلتله جرب الافلام السكس كان ممكن ميتحاورش معاك تاني شوف في مسلسل بينا معاد قال لابوه ان عادي اخوه الصغير يتفرج وانه كدا كدا لازم هيعمل دا يسطا الاخلاق والصح والغلط واحد ومينفعش يتغيروا مهما اتطورت انت بتعيش بأساسك وأصلك ودا اللي هيخليك أحسن مش تفكير متصدرلك من برا بيقولوا عليه تطور أخلاقي هو اللي هيخليك أحسن

هو ايه العيب في العلمانية مش فاهم ؟

هو ايه العيب في العلمانية مش فاهم ؟
يسطا انت لو كملت تحت وبقية كلامي هتلاقي كل حاجة شارحة بعضها انت واحد عربي شرقي ليك تفكيرك وأصولك تعيش بتفكير غيرك ليه انت إنسان اتربيت ان الصح حاجة معينة فجأة لقيت ان عادي انك تفهم الثقافة الجنسية وانك تتفرج على سكس وان فيه ممثلة زي انتصار طلعت واتكلمت وقالت انها بتحب تتفرج على افلام السكس الكلام دا لو اتقال من زمان احتمال كانت تتناك في الشارع او مثلا اللي بيطالبوا بفكرة المساكنة يعم بص انت أصلك ايه وبتتحول لايه انت زمان كنت أحسن منهم علشان كنت ماشي بأصلك وبتفكيرك انت دلوقتي بيتداس عليك علشان انت مشيت ع الخط اللي هما رسموه فين هويتك انت كعربي انت فاهم قصدي متدورش على نفسك في تفكير غيرك امشي على أساسك انت دا الصح

طب هسألك سؤال طالما كنا جامدين زمان
ليه الجماد ده مفضلشي شغال لحد دلوقتي ؟

طب هسألك سؤال طالما كنا جامدين زمان
ليه الجماد ده مفضلشي شغال لحد دلوقتي ؟
برده هقولك ان كلامي شارح نفسه لان الفكر اللي اتزرع عندك غيرك ومشيت على تفكير غيرك انت هبسطهالك شوف الناس بتوع زمان مانوا ازاي كان حياتهم مفيش فيها رفاهية ولا كان عندهم التقدم اللي عندك بس حياتهم كانت احسن من حياتك وأسهل صح ليه علشان كان الراجل والست عارفين ايه الصح والغلط وعندهم قيم وقوانين ماشين عليها فكانت معروفة 1+1=2 مفيش أي تعقيدات عكس النهاردة انت نفسك بتحسد الناس بتوع زمان على سهولة حياتهم

طب بص في قري لحد دلوقتي لسه فيها عيشة زمان
بلاش القري عندك الواحات
جرب وشوف
وعلي فكرة انا مش ضد كلامك
بس اتمني تفهم ان كل شيء ليه ضريبة
السهولة والبساطة بتاعت زمان كان قدامها امراض قتلت ناس لان مكنشي في اطباء , كان قدامها بردو بلاهة في التفكير .

انا عن نفسي لو حققت رقم من المال هاخد حالي واعيش في مكان بسيط بعيد عن الدوشة . بس ده بعد امتي ؟

طب بص في قري لحد دلوقتي لسه فيها عيشة زمان
بلاش القري عندك الواحات
جرب وشوف
وعلي فكرة انا مش ضد كلامك
بس اتمني تفهم ان كل شيء ليه ضريبة
السهولة والبساطة بتاعت زمان كان قدامها امراض قتلت ناس لان مكنشي في اطباء , كان قدامها بردو بلاهة في التفكير .

انا عن نفسي لو حققت رقم من المال هاخد حالي واعيش في مكان بسيط بعيد عن الدوشة . بس ده بعد امتي ؟
عارف ان كل حاجة وليها ضريبة وانا مش معترض ع التطور بالعكس انا معاه بس لما يكون نافع ليك انت مش واخد منه غير اللي يغرقك يعني مثلا بدل ما نستفيد من النت دا ببويكاست مفيد او اننا ندرس حاجة اتبرمجنا على اننا نضيع عليه وقتنا ع الهلس او مثلا الطب التطور بتاعه خلاه استثمار اكتر من كونه رسالة ودا كان واضح فشخ في ايام كورونا والارقام الخيالية اللي كانت بتتدفع او لما تبص على حقنة ب40مليون تعالج بيها حد او مثلا تطور فكر المرأة وشغل الفيمنيست والنسوية والبتنجان وكل دا انت فاهم اتطور اه دي حاجة حلوة بس خليك ثابت بمبدأك التطور المفروض يسهل دنيتك مش يصعبها وقيمك ومبادئك اللي نسيتها هي اللي هتسهلها

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%