NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ليه بنخاف من علاقات السوشيال ميديا ..انا واحده من الناس اللى بتخاف لكن مش لاقيه سبب ..يعنى لو اتعرفت على حد وطلع كويس ليه لا ..؟!
مش عارفه
يا حبيبتي اذا كان اللي بنعرفهم في الحقيقه مش مضمونين يبقي اللي هنعرفهم من علي السوشيال هيبقو مضمونين و منين تقدري تعرفي انهم كويسين فعلا غير من شوية كلام و بس لاء صعبه شويه بصراحه ممكن تحكي تتكلمي لكن مش أكتر من كده

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: Shadyz, غدر الناس, لاريسا و 2 آخرين
لازم تتقابلوا وتتكلموا ف الواقع لو حابه تكملي معاه
خطوه فعلا صعبه خصوصا لو واحده مش متعوده اصلا تعمل ده في الحقيقه

• عجبني
التفاعلات: LEGEND KYSER، ملك روما و sara rafat
ليه صعبه انا عرفت ناس من السوشيال ميديا كتير واتقابلنا وكنت هرتبط ب واحده
انت راجل سهل بالنسبالك و المخاطره عندك شبه معدومه البنت غير

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: sara rafat، LEGEND KYSER و لاريسا
عشان الغالب مش بيكون كويس ..والعقل البشري طول عمره بيقيس المواقف ب التجارب السابقه

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: sara rafat و لاريسا
ليه بنخاف من علاقات السوشيال ميديا ..انا واحده من الناس اللى بتخاف لكن مش لاقيه سبب ..يعنى لو اتعرفت على حد وطلع كويس ليه لا ..؟!
مش عارفه
الثقه

• عجبني
التفاعلات: sara rafat
عادي دي مجرد مقابله ف مكان عام مش ف شقته
شوفت حتي دي بالنسبالك عادي بالنسبالي ليها الف حسبه الاول لاء طبعا المقاييس مختلفه

• عجبني
التفاعلات: sara rafat و LEGEND KYSER
  • عجبني
التفاعلات: Shadyz، sara rafat و LEGEND KYSER
مش عارفه
🤔

• عجبني
مش عارفه
علشان غالبا مفيش حاجه هتأكد انو كويس اصل مهما كان انتي لا شايفاه ولا تعرفي كل حاجه عنه مشوفتيش ردود افعاله في مواقف معينه ولا قادره تعرفيه زي ما بتتعرفي عليه في الحقيقه
بس طبعا فيه استثناءات

• عجبني
مش عارفه
عشان معظم المواقف اللي بتحصل من السوشيال ميديا مش كويسة أو بمعني اصح لنحاول نقلد برا بس بطريقة غلط عشان كده كله بيقلق من السوشيال ميديا لان كله بيدخل يكدب فيها و فيه انعدام ثقة

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
علشان غالبا مفيش حاجه هتأكد انو كويس اصل مهما كان انتي لا شايفاه ولا تعرفي كل حاجه عنه مشوفتيش ردود افعاله في مواقف معينه ولا قادره تعرفيه زي ما بتتعرفي عليه في الحقيقه
بس طبعا فيه استثناءات
فعلا لكل قاعدة استثناء
كلامك مظبوط بجد

• عجبني
فعلا وحسب جرأة البنت بنات متجوزه وعادي خالص
لو متجوزه و بتعمل ده و عادي خليك واثق انك شويه و هتشوف غيرك عادي برده

• عجبني
التفاعلات: Shadyz، sara rafat و LEGEND KYSER
مش عارفه
ولا انا لو عرفتى قوليلى بقا 😂😂

• عجبني
مش عارفه
مش. خوف
...

لكن مفيش ثقة و علشان الثقة تتبني مع حد انتي كل علاقتك بيه،،، شات و بس،،، الثقة هتاخد وقت و كام شهر لحد ما تكونوا مرتاحين لبعض...

الحوار كله ف الثقة

• عجبني
مش عارفه
انا عن نفسي زيك
بس سبب اني اخاف من اي علاقه حتي اني لو لقيت البنت كويسه بس برضو مروحش اقول خوف اني اتعلق بيها و في الاخر تسيبني و ده مش عايزه يتكرر تاني
انا لما اهلي يقولولي معندكش بنت ناخد خطوه اقولهم زي ما تيجي تيجي من الاخر جواز صالونات

• عجبني
مش عارفه
الفكره كلها انها علاقه غامضه محدش عارف التاني فكل واحد خايف التاني يطلع وحش
و بتبقي علاقه متوتره و مقلقه
بس انا بش لو العلاقه او الكلام دا ليه حدود و اخر من غير تدخلات بتبقي مريحه

• عجبني
مش عارفه
يمكن لانك برضو بتتعامل مع حد مش بتشوفو ف بيفضل جواك حاجز الخوف ان ممكن يكون بيمثل عليك رغم ان ممكن يكون يتمني رضاك وسعادتك

• عجبني
مش عارفه
لانو نفوس البشر اتغيرت و٩٥ % من علاقات السوشيال ميديا كذب بكذب..اما اذا طلع كويس وعزز ثقتك بالقيام بخطوة رسمية تبين صدقو بظن ما في مشكلة ..بس ما تامني بشغلة ارسال الصور والمعلومات الخاصة فيكي لانو موضوع مرعب بهالايام الذكاء الاصطناعي

• عجبني
شخصيا ، شايف ان تصرفك دة صح وانك تخافي من علاقات السوشيال ، لان مبدايا كدا بس غالبا هيكون حاجه من اتنين
-ياإما شخص بيتجمل ويتدعي المثالية.
-يا شخص في غاية الوقاحة وعاوز غرض معين ،،،، ف الحالتين انتي الخسرانة

• عجبني
مش عارفه
عشان احساس الامان مش موجود والخوف انه ميكونش هناك امان فى العلاقة

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%