NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الـ مجتاو

نسوانجي الأصلي
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
كنت بتفرج علي ابراهيم الابيض و شوفت حوار الغول محمود عبد العزيز **** يرحمه مع هند صبري، وقفني كلمة الكبير (( أهون عليكي، تهوني عليا))

أجمل ما قيل في عزة النفس و كبرياء وقوة ونضج وكرامة.

فاللي حصل نتيجة إن أنا هونت عليكي مكانش اني اتعصبت أو انهارت، وفي نفس الوقت الموضوع معداش مرور الكرام وكأنها حاجة مقبولة بالنسبة لي! إنما أنا احترمت قرارك إني هاين عليكي وقابلته برد فعل هادي جداً إنك هاينة عليا.

قرأت جملة عظيمة لاخويا @Life Arch بيقول:
"Learn to be done with people. Not mad, not bothered. Just done".

فعلى الرغم من قسوة حقيقة اني هونت عليكي، بس للأسف ده أمر واقع.. مش عشان ده تقيل علي قلبي إني أشوف نفسي هيِّن في عيون حد إني أنكر الحقيقة دي، أو أقعد أرفص في الأرض زي العيال عشان عاوز أبقى مش هيِّن بالنسبة له !!

إنما خلاص.. done! نقطة ومن أول السطر.

المشكلة كلها إن ساعات بنرفض نتقبل النقطة دي، ونفضل محبوسين في وهم "أنا ازاي هونت بالشكل ده؟!!"..

ياعم خلاص هونت، عدي بقي! متحاولش في حاجه خلصانة. متتكلمش في موضوع مقفول. متقعدش تبرر الغلط عشان انت مش عاوز تعترف بيه..

تقبل هزايمك؛ تقبل انك هاين وملفوظ.
"You couldn’t heal because you kept pretending you weren’t hurt".

عمرك ما هتتعافي طول ما أنت بتتدعي إنك لم تصاب. عمرك ما هتشوف حد بيبيعك وأنت واقف تشتريه.

في النهاية "أهون عليكي.. تهوني عليا" مش عشان الشخص وحش، شرير، أو عاوز تنتقم منه.. أبداً؛ إنما عشان هي دي النقطة اللي لازم تتحط: إن أي حاجة تهون علي الإنسان لو هانت من نفسه وكيانه.

فبأي حق الواحد يحاسب اللي باعوا نفسه وهو أول واحد مشترهاش ؟؟؟

• بيضحكني
التفاعلات: Sun sut
برنس

• جامد
التفاعلات: الـ مجتاو
كنت بتفرج علي ابراهيم الابيض و شوفت حوار الغول محمود عبد العزيز **** يرحمه مع هند صبري، وقفني كلمة الكبير (( أهون عليكي، تهوني عليا))

أجمل ما قيل في عزة النفس و كبرياء وقوة ونضج وكرامة.

فاللي حصل نتيجة إن أنا هونت عليكي مكانش اني اتعصبت أو انهارت، وفي نفس الوقت الموضوع معداش مرور الكرام وكأنها حاجة مقبولة بالنسبة لي! إنما أنا احترمت قرارك إني هاين عليكي وقابلته برد فعل هادي جداً إنك هاينة عليا.

قرأت جملة عظيمة لاخويا @Life Arch بيقول:
"Learn to be done with people. Not mad, not bothered. Just done".

فعلى الرغم من قسوة حقيقة اني هونت عليكي، بس للأسف ده أمر واقع.. مش عشان ده تقيل علي قلبي إني أشوف نفسي هيِّن في عيون حد إني أنكر الحقيقة دي، أو أقعد أرفص في الأرض زي العيال عشان عاوز أبقى مش هيِّن بالنسبة له !!

إنما خلاص.. done! نقطة ومن أول السطر.

المشكلة كلها إن ساعات بنرفض نتقبل النقطة دي، ونفضل محبوسين في وهم "أنا ازاي هونت بالشكل ده؟!!"..

ياعم خلاص هونت، عدي بقي! متحاولش في حاجه خلصانة. متتكلمش في موضوع مقفول. متقعدش تبرر الغلط عشان انت مش عاوز تعترف بيه..

تقبل هزايمك؛ تقبل انك هاين وملفوظ.
"You couldn’t heal because you kept pretending you weren’t hurt".

عمرك ما هتتعافي طول ما أنت بتتدعي إنك لم تصاب. عمرك ما هتشوف حد بيبيعك وأنت واقف تشتريه.

في النهاية "أهون عليكي.. تهوني عليا" مش عشان الشخص وحش، شرير، أو عاوز تنتقم منه.. أبداً؛ إنما عشان هي دي النقطة اللي لازم تتحط: إن أي حاجة تهون علي الإنسان لو هانت من نفسه وكيانه.

فبأي حق الواحد يحاسب اللي باعوا نفسه وهو أول واحد مشترهاش ؟؟؟
كلامك صح 100%
عااش👏

• حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اعظم حملة سمعتها ف اي فيلم (اهون عليكي تهوني عليا 🖤)

• عجبني
هو كلام جميل و سليم
بس عايزك يا علاء تتعلم حاجه حلوة مني كمان

التفاؤل
و انك تقبل انه ما كنش عيب حد
أحيانا بيكون كل المشكلة ان الدنيا بس مش ماشية و خلاص
و الي تتعلمه من إبراهيم الابيض
اولا
اياكم و الشباب
ثانيا
الحب لا عمره حيجي بالتعود او الاجبار

و عبد المالك ذرذور للاسف اجبر واحدة انها تعيش معاه و ادلها صوابه العشرة شمع على امل انه بس يمتلكها و محدش بيعرف يمتلك انسان مهما حصل بيمتلك جسد ممكن لاكن إنسان لاء

ثالثاً حب الامتلاك ليس من الامتلاك بشئ

و الاهم من ده كله
ان ده حاجة و الي بتتكلم فيه حاجه تانية خالص 😅

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: الـ مجتاو و مجنونة مطرقعة
هو كلام جميل و سليم
بس عايزك يا علاء تتعلم حاجه حلوة مني كمان

التفاؤل
و انك تقبل انه ما كنش عيب حد
أحيانا بيكون كل المشكلة ان الدنيا بس مش ماشية و خلاص
و الي تتعلمه من إبراهيم الابيض
اولا
اياكم و الشباب
ثانيا
الحب لا عمره حيجي بالتعود او الاجبار

و عبد المالك ذرذور للاسف اجبر واحدة انها تعيش معاه و ادلها صوابه العشرة شمع على امل انه بس يمتلكها و محدش بيعرف يمتلك انسان مهما حصل بيمتلك جسد ممكن لاكن إنسان لاء

ثالثاً حب الامتلاك ليس من الامتلاك بشئ

و اللهم من ده كله
ان ده حاجة و الي بتتكلم فيه حاجه تانية خالص 😅
تمام يا كبير 👍

• أتفق
التفاعلات: Life Arch

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%