NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال أكتر منظر هيجك و أنت برا البيت

• عجبني
التفاعلات: حاتم المصري
  • بيضحكني
التفاعلات: النمر الاسود2050 و مجنونة مطرقعة
ب امتياز كمان 🤛🤜

علي فكرة ناس كتير فعلا بيشكروا في طريقتي في الكتابة ( خارج المنتدي طبعا ) خاصة إني بأكتب شعر كمان ، لكن للأسف .. معنديش الفكرة أو الموضوع اللي ممكن أعمله البناء الدرامي بحيث يبقي رواية .

• حبيته
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
علي فكرة ناس كتير فعلا بيشكروا في طريقتي في الكتابة ( خارج المنتدي طبعا ) خاصة إني بأكتب شعر كمان ، لكن للأسف .. معنديش الفكرة أو الموضوع اللي ممكن أعمله البناء الدرامي بحيث يبقي رواية .

برافو بجد .

برافو بجد .

طيب قوليلي رأيك في دي ...

سألت الاصحاب ذات مساء
ماهو الحب .. وهل منه وقاء
قال لي الأصحاب ..
سل فيما تشاء
عدا الحب .. فذا سر السماء
هو خمر .. هو جمر.. هو داء ودواء
هو بأسٌ ورجاء
هو معني أنت عنه إن تسلني
قلت لا أدرى ..
لكني أغني .

• حبيته
طيب قوليلي رأيك في دي ...

سألت الاصحاب ذات مساء
ماهو الحب .. وهل منه وقاء
قال لي الأصحاب ..
سل فيما تشاء
عدا الحب .. فذا سر السماء
هو خمر .. هو جمر.. هو داء ودواء
هو بأسٌ ورجاء
هو معني أنت عنه إن تسلني
قلت لا أدرى ..
لكني أغني .

شابو بجد .

مع اني اقتنعت على كبر إن مفيش حاجة اسمها حب ومحبه حقيقة غير حب صله الدم

انا كمان حصل لي موقف غريب فشخ ومهيج اويييي.

مره كنت داخله المطبخ دخلت عملت ساندوتش جبنه وانا خارجه سحبت زجاجه مايه من الثلاجه ويدوب لسه خارجه على السفره لمحت كيس شبس بطعم الفراخ بالاعشاب اخده في ايدي وخلاص دخلاص وصلت للسفر وحصل موقف جامد اوي للاسف نسيت ريموت التلفزيون 🤷🏻‍♀️ وبصراحه زعلت اوي قولت اقوم اجيبه من المكتبه ويدوب وصلت لقيته اصلا على ترابيزه السفرة وانا كنت عاميه 🙄 عموما لو لسه مكمل قراءه يبقى انت غلبان وعلى نياتك اوي يا اخ 😏 لان الكومنت من الاول للاخر هو اني عايزة اضحكك واختبر مدى استيعاب وقدرتك على تكمله الكومنتات الي ملهاش اي لزمه برضه لسه مكمل يادي النيله 🙄😅 عموما اي حد كمل الكومنت بجد بحبك گ اخ وصديق اوعى تشتم بقى وخليك جدع الكومنتات كتير تجمعنا وبرضه لسه مكمل 🤣🤣 باي
سهلة نا اتسحلت ف الكومنت😂😂😂

• عجبني
التفاعلات: Laylalayla
مفيش حاجه هيجتني بره البيت خالص 🤷🏻‍♂️😂

• نار ياحبيبي نار
التفاعلات: Dr Samy
أنا كنت برا البيت و البواب بيقولي على مشكلة في العمارة و بيديني تليفونة عشان أطلع رقم واحد في العمارة و بدوس على زرار المربع شوفت اخر صورة في الكاميرا و كان مصور مراتة و هى نايما على السرير بالاندر بس و شوفت المنظر و صحيح مش حلوة لكن كنت واقف معاه و أنا هايج _ و أنتو حصلكوا حاجة زي كدا كبل كدا ....................؟
انا هجت قوى لما شفت واحد طلع زوبره فى الاوتوبيس و حطه جامد قوى فى طيظ سيدة محترمة كبيرة فى السن و ترتدي طرحات و ملابس سوداء ونظارة و شلح فستانها الطويل و دخل زوبره فى بين طياظها و هى داخت و غمضت عنيها واتسندت على الكراسي و فضلت واقفة وهو يحرك زوبره فيها بالرغم ان الكراسي فضيت و ممكن هى تقعد و تهرب من زوبره،
ومرة واحد اتحرش بيا فى قطار الإسكندرية زحمة موت درجة ثالثة و قطع لى البنطلون والكلوت و دخل قضيبه جوايا و جاب جوايا ثلاث مرات لغاية ما وصلنا سيدى جابر و نزلت معاه اخدنى بيته و ناكنى قطعنى خالص و متعنى من النيك و بقيت انا النتاية بتاعته شهور طويلة اكثر من سنتين و كنت احس انى حامل كل مرة يعشرنى فيها واتصرف بالضبط زى المرة الحامل فى توأم

أنا كنت برا البيت و البواب بيقولي على مشكلة في العمارة و بيديني تليفونة عشان أطلع رقم واحد في العمارة و بدوس على زرار المربع شوفت اخر صورة في الكاميرا و كان مصور مراتة و هى نايما على السرير بالاندر بس و شوفت المنظر و صحيح مش حلوة لكن كنت واقف معاه و أنا هايج _ و أنتو حصلكوا حاجة زي كدا كبل كدا ....................؟
لا عندنا مرات البواب هيا اللي بتتعامل بدون وسيط

• نار ياحبيبي نار
التفاعلات: Dr Samy
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
شابو بجد .

مع اني اقتنعت على كبر إن مفيش حاجة اسمها حب ومحبه حقيقة غير حب صله الدم

إزاي بقه ؟

أومال المشاعر والأحاسيس اللي الواحد بيشعر بيها لما يقابل حبيبته دي معناها إيه ؟
ده الواحد قلبه بيدق ويبقي هينط من مكانه مجرد ما يشوفها ، وطول ماهي بعيده عن عينه يفضل يفكر فيها !

حبها كان عاملي حالة من الإشباع في كل شيء .. في المشاعر والأحاسيس .. في الجنس دون ممارسة الجنس .. في الاكل ولو مكلتش بقالي يومين ... إشباع من كل شيء

• عجبني
إزاي بقه ؟

أومال المشاعر والأحاسيس اللي الواحد بيشعر بيها لما يقابل حبيبته دي معناها إيه ؟
ده الواحد قلبه بيدق ويبقي هينط من مكانه مجرد ما يشوفها ، وطول ماهي بعيده عن عينه يفضل يفكر فيها !

حبها كان عاملي حالة من الإشباع في كل شيء .. في المشاعر والأحاسيس .. في الجنس دون ممارسة الجنس .. في الاكل ولو مكلتش بقالي يومين ... إشباع من كل شيء

قد تكون حساباتي غلط .

لا يابا انا شغال ع توك توك ف الهيجان والعبايات مفضيه زوبري اهيج انيك ع طول😂

قد تكون حساباتي غلط .

الحب الحقيقي قد يصل بأصحابه لمرحلة الهذيان والجنون كمجنون ليلي الذي قال :

أمر علي الديار ديار ليلي
اقبل ذا الجدار وذا الجدارَ
وما حب الديار شغفن قلبي
لكن حب من سكن الديارَ

وقد يصل لحد الموت كما ذكر الأصمعي إذ يقول :

بينما كنت اسير في البادية , إذ مررت بحجر مكتوب عليه هذا البيت :
أيا معشر العشاق ب**** خبروا
إذا حل عشق بالفتى كيف يصنع؟

فكتبت تحته البيت التالي:

يداري هواه ثم يكتم ســـــره
ويخشع في كل الامور ويخضعُ

يقول ثم عدت في اليوم التالي فوجدت مكتوبا تحته هذا البيت :

وكيف يداري والهوى قاتل الفتى
.وفـــــي كل يوم قلبه يتقطــــــــع

فكتبت تحته البيت التالي :

إذا لم يجد الفتى صبرا لكتمان سره
فليـــس له شيء سوى الموت ينفعُ

يعني روح سوفلك موتة 😃

يقول الاصمعي : فعدت في اليوم الثالث , فوجدت شاباً ملقى تحت الحجر ميتا , ومكتوب تحته هذان البيتان :

سمعنا أطعنا ثم متنا فبلغـــــــــــــوا
سلامي إلى من كان بالوصل يمنـــعُ

هنيـــــئا لارباب النعيم نعيمــــــــهم
وللعاشق المسكيــــــــــن ما يتــجرعُ

يا ضنايا يا إبنى ! 😄

ده مستوى من الحب قد يقضى على صاحبه ؟! يبقي إزاي مفيش حب ؟

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%