NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال هي شركت النت بتشوف الي انا بعمله؟

• حبيته
التفاعلات: J U B A
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
سؤال اتسال كتير اوووي هو ISP او الشركه الي انا موصل منها النت بتعرف انا بعمل اي احب اقولك اه مبتطلعش ع اي صفحه او غيره عن النت الي من خلالها
هما لو عايزين يوصلوله اه هيوصلوله لكن قانونيا ممنوع تطلع اي حاجة زي كدة غير بعد اذن النيابة

هما لو عايزين يوصلوله اه هيوصلوله لكن قانونيا ممنوع تطلع اي حاجة زي كدة غير بعد اذن النيابة
اكيد مبتطلعش الا ف حالات معينه بس معنديش علم بيها بصراحه الحالات دي

• حبيته
سؤال اتسال كتير اوووي هو ISP او الشركه الي انا موصل منها النت بتعرف انا بعمل اي احب اقولك اه مبتطلعش ع اي صفحه او غيره عن النت الي من خلالها
احنا مترقبين يا برنس

• أتفق
مش بالسهولة دي
عندك https
و عندك end to end encryption
يشوفوا ايه بس يا عمنا
اه هو ممكن يبقى عارف الموقع اللي انت باعت له و يبقى عارف نوع الداتا اللي رايحاله
غير كده ميعرفش

مش بالسهولة دي
عندك https
و عندك end to end encryption
يشوفوا ايه بس يا عمنا
اه هو ممكن يبقى عارف الموقع اللي انت باعت له و يبقى عارف نوع الداتا اللي رايحاله
غير كده ميعرفش
اشتغلت ف شركات نت قبل كده او اي تخصص من تخصص الشبكات

• عجبني
التفاعلات: big-blackdick
اها
و مجالي برمجة وتخصصي تشفير
تمام ي هندسه بالتوفيق بس security بقا مشencryption بس
المهم كلامك صح دايما اي رساله او حاجه زي دي بتبقا مشفره زي م رديت ع حد فوق لو رجعت كام تعليق قبلك هتلاقيه
بس ف الغالب المهندسين من النوع ده بيبق دارس penetration testing كويس ف بيبقا فاهم اداه زي man in the middle كويس وbackground بتاعها اي الي بيحصل فيه و ازاي يخش طرف تالت ف شبكه ويجيب كل المعلومات
و اكيد انت عارف ان اي تشفير مهما كان لي مفتاح

• عجبني
امال ايه لأزمة تشفير البيانات والكلام الي نعرف عن الابلكيشن اي كان هوا اي
اكيد لا يا جماعة محدش بيعرف انت بتعمل ابه ولا ايه انا غلطان. حد يوضحلنا اي الدنيا

تمام ي هندسه بالتوفيق بس security بقا مشencryption بس
المهم كلامك صح دايما اي رساله او حاجه زي دي بتبقا مشفره زي م رديت ع حد فوق لو رجعت كام تعليق قبلك هتلاقيه
بس ف الغالب المهندسين من النوع ده بيبق دارس penetration testing كويس ف بيبقا فاهم اداه زي man in the middle كويس وbackground بتاعها اي الي بيحصل فيه و ازاي يخش طرف تالت ف شبكه ويجيب كل المعلومات
و اكيد انت عارف ان اي تشفير مهما كان لي مفتاح
ما انا بقولك مش بالسهولة دي يا كبير 🤣
عموماً بالتوفيق

• بيضحكني
  • حبيته

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%