NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش هل السن متحكم بمشاعرنا وبعلاقتنا

ثانيه انا بحب البنت ف رينج ال 40 كفايه احتواء السن ده ❤
لانها انسانه ناضجه وصادقه وتقدر فعلا تحتويك
يابخت اللي فاهم الدنيا صح

• حبيته
التفاعلات: ٱلْـميڪْٱﻧـيڪْي𖤾
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
فعلا فاهمينها غلط لازم تستغل كل ثانية عشان تسعد نفسك ولما تسعدها تاكد ان شريك حياتك هيبقي مبسوط ليك وهتقدر تبسطه
والحال بالنسبة للاصحابك كمان لما تبقي فرفوش عايش اللحظة معاهم هتلاقي يومك بيعدي جميل

مسائك زي الفل
عندك حق في كل كلمه بس المشكله ان الناس بتفكر في بكره هما لو يسيبوا بكره للخالق مش هايبقي في هم ولا مشاكل يعني أنا مثلا كان في حوار في دماغي شاغل تفكيري وعمال اقول انا هاعمل كذا لاء انا هاعمل كذا وفي الاخر **** دبرها من عنده وحصل حاجه ماكنتش متوقعها والموضوع اتحل واحسن من ماكنت بفكر كمان الحمد لله على كل حال

• عجبني
التفاعلات: لولا ١
بالعكس أنا بفتخر إني مبحبش الا العلاقات الي بتكون سنها كبير وده مستمر معايا من زمان
مبلاقيش راحتي إلا فيها
اديك قولتها الراحة
ده اللي احنا محتاجينه الراحة
يجي معاها مشاعر صادقه واحساس حلو متبادل
انا بجد معجبة من طريقة تفكيرك جدا

• أتفق
التفاعلات: siwa
لانها انسانه ناضجه وصادقه وتقدر فعلا تحتويك
يابخت اللي فاهم الدنيا صح
حقيقي ومقدره لكل ظروفك ونزاعات الداخلية وتحتويك وتهون عليك وتديك خبرتها وفالسكس تحسيكمية امان ودفا رهيب ❤

• عجبني
عندك حق في كل كلمه بس المشكله ان الناس بتفكر في بكره هما لو يسيبوا بكره للخالق مش هايبقي في هم ولا مشاكل يعني أنا مثلا كان في حوار في دماغي شاغل تفكيري وعمال اقول انا هاعمل كذا لاء انا هاعمل كذا وفي الاخر **** دبرها من عنده وحصل حاجه ماكنتش متوقعها والموضوع اتحل واحسن من ماكنت بفكر كمان الحمد لله على كل حال
الحمد**** علي كل حال
وطبعا لازم تسيب كل حاجه لربنا هو قادر يحلها
عيش حياتك ومتفكرش بكره هيبقي في ايه
لا فكر في اللحظة ديه هتعيشها ازاي وهتنبسط ازاي

• حبيته
التفاعلات: mo salah ali
حقيقي ومقدره لكل ظروفك ونزاعات الداخلية وتحتويك وتهون عليك وتديك خبرتها وفالسكس تحسيكمية امان ودفا رهيب ❤
احساس الدفا والامان
من الحاجات المهمه جدا في العلاقه
التفاهم الحب احساسنا ببعض
الاحتواء مهم جدا

الحمد**** علي كل حال
وطبعا لازم تسيب كل حاجه لربنا هو قادر يحلها
عيش حياتك ومتفكرش بكره هيبقي في ايه
لا فكر في اللحظة ديه هتعيشها ازاي وهتنبسط ازاي
فعلا و**** كلام سليم **** قادر يغير حزنك لفرح في ثانيه

• عجبني
مساء الفل و الياسمين عليكم

عمركم فكرتم ان ممكن السن يكون عائق للحب او للعلاقة
يعني ليه شخص عنده ٤٠ او ٤٥ سنه يحس انه عجوز ليه
انا مثلا شايفه ان السن ده رقم موجود في البطاقة وان سنك الحقيقي هو اللي بتعيشه سعيد مع اللي بتحبه او مع صديقك او صديقتك او اهلك
سنك الحقيقي اللحظة اللي بتعيشها مع حبيتك او حبيبك
الحب او الجنس ملوش علاقة بسنك
وبل بالعكس كل ما كان سن الراجل. مقارب للاربعين فيما فوق فهو افضل
وكذلك المراه الثلاثينية فيما فوق لان ده سن النضج لكلا الطرفين ومشاعرهم في هذا الوقت صادقه

ايه رايكم ياجماعه هل كلامي صح ولا غلط
متشكره ليكم
ومنتظره ارائكم
احا يسطا انا 42 وحاسس اني لسه مراهق في الجنس السن ملوش علاقه الا بالخبره انما غير كدا السن رقم في البطاقه

• عجبني
كلام صحيح السن مجرد رقم للست والراجل احنا الي بنعجز نفسنا واحنا الي نخلي نفسنا شباب
طبعا احنا اللي بايدنا نعجز نفسنا او نفرح نفسنا مينفعش نعلق كل حاجة علي حجة السن صح

• أتفق
التفاعلات: الدكتور النسوانجي
طبعا رقم في البطاقه
احساسنا هو اللي بيكبرنا ويصغرنا
خد بيت الشعر دا هديه مني ليك

اعشقيه اربعيني وقد خالط الشيب لحيته يغنيكي عن كوكب المراهقين ويجعلك طفلته المدلله❤ . ليس كل ما يرفع الأنثى هو الكعب العالى . فربما يكون رجُلًا

• عجبني
يا ليلي السن ممكن يكون له تأثير على نظرة الناس للحب والعلاقات، بس مش بالضرورة يكون عائق. في ناس بتحس إنهم عجوز لما يكبروا ويوصلوا عند الأربعين أو الخمسة وأربعين، بس في الحقيقة السن مجرد رقم ومش مهم بالشكل ده.

أنا شايف إن السن ما بيهم ولا يعتبر عائق للحب والعلاقات. المهم إنك تعيش حياتك بسعادة مع الشخص اللي بتحبه، أو مع أصحابك وعائلتك. اللحظة الحقيقية هي اللي بتعيشها مع الحبيب أو الحبيبة.

الحب والجنس ما بيهموش السن، بالعكس في بعض الأحيان كمان، كلما كانت الرجل في الأربعينات فما فوق، بيكون أفضل. وكمان المرأة في الثلاثينات فما فوق، لأن ده سن النضج للطرفين وبتكون مشاعرهم صادقة في هذا الوقت.

في النهاية، الكلام ده وجهة نظري. ممكن في ناس تفكر غير كده، بس الأهم إنك تعيش حياتك بالطريقة اللي تحبها وتكون سعيد. وما تنسيش إن الحب والعلاقات مش محدودة بالسن.
كلامك كله صح
وبجد مبسوطة من تفاعلك
ومن تفكيرك الممتاز

• حبيته
التفاعلات: الــــــعَــــــربــــــى
خد بيت الشعر دا هديه مني ليك

اعشقيه اربعيني وقد خالط الشيب لحيته يغنيكي عن كوكب المراهقين ويجعلك طفلته المدلله❤ . ليس كل ما يرفع الأنثى هو الكعب العالى . فربما يكون رجُلًا
روووووووووعه
كلمات جميله لان مضمونه احلي
احسنت

• حبيته
التفاعلات: الدكتور النسوانجي

انا مثلا شايفه ان السن ده رقم موجود في البطاقة وان سنك الحقيقي هو اللي بتعيشه سعيد مع اللي بتحبه او مع صديقك او صديقتك او اهلك
وكذلك المراه الثلاثينية فيما فوق لان ده سن النضج لكلا الطرفين ومشاعرهم في هذا الوقت صادقه

متشكره ليكم
ومنتظره ارائكم
كلام جميل بس اهم حاجه التوافق

انا معظم علاقاتى كانت مع رجاله فوق الاربعين و الخمسين كمان مع انى لسه عشرينيه

اقدر اقول ان العلاقات دى مش بتستمر بسبب وجود عوائق بعيده عن الحب و العلاقه و التفاهم و العائق الكبير فى العلاقات اللى من النوعيه دى هو التفكير فى المستقبل بعد عشر سنين او عشرين سنه الرغبات هتتغير و التفكير هيتغير و الصحه نفسها بتتغير و هيبقى فيه عدم توافق وتفاهم و هينتهى الحال بطرف تعيس و طرف حاسس بالذنب انه كمل فى العلاقه دى

العلاقات دى ممكن تبقى حلوه جدا على المدى القصير بس هتبقى صعبه جدا على المدى البعيد

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: الدكتور النسوانجي و Adam Afndena

متشكره ليكم
ومنتظره ارائكم

متشكره ليكم
ومنتظره ارائكم
أنا معك تمامًا فيما تقوله. العمر ليس عائقًا للحب أو العلاقات. الجوانب الأكثر أهمية في العلاقات هي الاحترام المتبادل، التفاهم، والصداقة. الأشخاص يمكنهم العثور على الحب والسعادة في أي عمر، والعلاقات الناجحة تعتمد على التوافق الشخصي والقيم المشتركة بدلاً من العمر. النضج العاطفي والاجتماعي يلعب دورًا أكبر في نجاح العلاقات من العمر البيولوجي.

متشكره ليكم
ومنتظره ارائكم
رايك صح 100% وده رائي وانا حبيت بنت ثلاثينيه كتير اوي وللاسف مقدرناش نكمل سوه

متشكره ليكم
ومنتظره ارائكم
موضوع جميل..
طبعا العمر ما الو علاقة وبيبقى مجرد رقم..النفس والقلب هني اللي بيحكمو عالشخص اذا عجز ولا بعدو شباب

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%