NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش مُُعظمنا عايش في الحياة مُجبر على حاجات كتير💔

αмιя вιℓα єιмαяι

لا تحتضن يداي ، الإرتجاف في الروح هذه المرة 💚💚💚
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
عدم الإفصاح
مُُعظمنا عايش في الحياة مُجبر على حاجات كتير؛ اللي هو ماشيين بالمُتاح مش باللي إحنا عايزينه، كُل المواقف والأحداث اللي بنعيشها مش على هوانا حرفيًا ولكن مَفيش بدائأساسًا، وأصبحت حياتنا عبارة عن أمر واقع وبدائل لحاجات كنا بنتمناها .. وللأسف ولا مرة كنا بنملُك زمام الأمور أو عندنا رفاهية الإختيار!

حصل ، بس بالنسبالي مثلا مش إجبار
لا هو إجبار لانك لو قررت تختار غير كدا هتكون الضريبة كبيرة واولهم راحة البال 🙂

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
حصل ، بس بالنسبالي مثلا مش إجبار
لا هو إجبار لانك لو قررت تختار غير كدا هتكون الضريبة كبيرة واولهم راحة البال 🙂
ايا كانت الخساره يا صديقي كلمه اجبار في حد ذاتها صعبه جدا أنا عن نفسى ماشي بمبدا الحياه تميت الضعيف قهرا. تعودت اقلب الموازين في سبيل راحتى
مبحبش حد يشوف نفسُه عليا بأي شكل من الأشكال
هتتعمّد تتجاهلني ، بُكل ثبات مش هعرفك تاني .. هتحاول تعمل تقيل عليا ، هنساك ولا كأني أعرفك أصلاً .
الدُنيا أبسط من كده بكتير .. لا أنت هتُقف عليا ،
ولا أنا هقف عليك ؛ لكن كُلنا عايزين التقدير ، و الطبطبه .. و الجدعنه . . زي ما بنقدمهُم ، غير كده محدش بيكمّل التجاهُل فى حد ذاتُه إهانه تخلّي اى حد يرميك برا حياته . حتى لو بيحبك هيمشي عشان ميكرهكش ..

ايا كانت الخساره يا صديقي كلمه اجبار في حد ذاتها صعبه جدا أنا عن نفسى ماشي بمبدا الحياه تميت الضعيف قهرا. تعودت اقلب الموازين في سبيل راحتى
مبحبش حد يشوف نفسُه عليا بأي شكل من الأشكال
هتتعمّد تتجاهلني ، بُكل ثبات مش هعرفك تاني .. هتحاول تعمل تقيل عليا ، هنساك ولا كأني أعرفك أصلاً .
الدُنيا أبسط من كده بكتير .. لا أنت هتُقف عليا ،
ولا أنا هقف عليك ؛ لكن كُلنا عايزين التقدير ، و الطبطبه .. و الجدعنه . . زي ما بنقدمهُم ، غير كده محدش بيكمّل التجاهُل فى حد ذاتُه إهانه تخلّي اى حد يرميك برا حياته . حتى لو بيحبك هيمشي عشان ميكرهكش ..
إجبار ، كلمة صعبة
لو بعدها تعود فراحة بال
افضل من إختيار انت واثق ان عقباته مفيش اي سبيل لإصلاحها

إجبار ، كلمة صعبة
لو بعدها تعود فراحة بال
افضل من إختيار انت واثق ان عقباته مفيش اي سبيل لإصلاحها
على قد ما المسؤوليات متعبة جدًا خصوصًا في وقت المفروض أني أكون لسة بتستمع بـ حياتي وشبابي
لكن كوني اتعودت على السعي وأتعودت أتحمل مسؤلية نفسي وأتعودت أتجاوز صعوبات وفكر في حلول لأي أزمة بواجها وكون صاحب قرار وعندي القدرة والمالكة على تخطيط خطواتي وترتيب أولويات حياتي وبخاف كون عبءعلى غيري وبحاول ئبني نفسي ولو وقعت تعافر علشان ئبني نفسي تاني من اول وجديد …
كل ده وأنا لسة في بداية حياتي وشبابي يمكن لسة موصلتش لنتيجة مرضية لنفسي ويمكن لسة ملمستش اي نتيجة نجاح للسعي والمحاولات دي كلها…
لكن كوني شخص مسؤول قدام نفسي ومعتمد بشكل كامل علي نفسي ف ده بحد ذاته نجاح…

• أتفق
التفاعلات: فحلاوى

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%