NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال نقاش موضوع للنقاش، واعتقد الكل مر بيه ،،،

فحلاوى

نسوانجى الاصلى
نسوانجي متفاعل
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
اكيد طبعا حصل معاك موقف انك كنت في مصلحة حكومية او غيره بتخلص ورق وما ادراك مالروتين والورق ،،،

واتقالك .....👇

، الشاي يااستاذ ، (وطبعا شاي بالياسمين)....

انت بقي نظرتك للرشوة ايه ؟!!!!
هل هي عقبة في طريقك ، ولا بتبص علي انها حاجه كويسة وبتمشي بمبدأ (قاضي مصلحته غالب)🤔🤔🤔

• عجبني
التفاعلات: غريب عن العالم و SNIPER89⛓️
اكيد طبعا حصل معاك موقف انك كنت في مصلحة حكومية او غيره بتخلص ورق وما ادراك مالروتين والورق ،،،

واتقالك .....👇

هل هي عقبة في طريقك ، ولا بتبص علي انها حاجه كويسة وبتمشي بمبدأ (قاضي مصلحته غالب)🤔🤔🤔
يا سلام على كده موضوع ، اول مرة انبسط من بتوع الفضفضه عشان الاهتمام اللي خلاهم بينسو الجنس.. الرشوة مرض اجتماعي زي السوسة. ناس تتصرف في مصالح البلد على كيفها. وتحرم ناس من حقها بدون قانون.. وتخلي الموضوع يضيع علينا ملايين الجنيهات. ونفضل زي ما احنا متخلفين عشان فيه موظفين معندهاش ضمير

• الموضوع ده يدعو للتفكير
التفاعلات: فحلاوى
يا سلام على كده موضوع ، اول مرة انبسط من بتوع الفضفضه عشان الاهتمام اللي خلاهم بينسو الجنس.. الرشوة مرض اجتماعي زي السوسة. ناس تتصرف في مصالح البلد على كيفها. وتحرم ناس من حقها بدون قانون.. وتخلي الموضوع يضيع علينا ملايين الجنيهات. ونفضل زي ما احنا متخلفين عشان فيه موظفين معندهاش ضمير
انت قولتها اهو (ونفضل زي مااحنا متخلفين) ،،،
انت تعرف لو مفيش رشوة ،،، اصلا مش هنبقي متخلفين ودة لاننا مش هنبقي اصلا ،، يعني تخيل كام واحد ممكن يجيلهم شوجر ولا ضغط بسبب الست امال اللي واخدة اجازة وضع والختم نسياه معاه فحليني بقي عقبال مالننوس يخلص رضاعة ويدخل مدرسة بقي عقبال مالختم يرجع 😂

انت قولتها اهو (ونفضل زي مااحنا متخلفين) ،،،
انت تعرف لو مفيش رشوة ،،، اصلا مش هنبقي متخلفين ودة لاننا مش هنبقي اصلا ،، يعني تخيل كام واحد ممكن يجيلهم شوجر ولا ضغط بسبب الست امال اللي واخدة اجازة وضع والختم نسياه معاه فحليني بقي عقبال مالننوس يخلص رضاعة ويدخل مدرسة بقي عقبال مالختم يرجع 😂
لو كلنا وقفنا بصراحة ضد المرض ده، كانت الست امال بطلت شغل وعوضناها بابن البلد اللي عقلو يوزن جبل وعندو ضمير وكنا روحنا كل اللي زيها للسجن والمرمطة

لو كلنا وقفنا بصراحة ضد المرض ده، كانت الست امال بطلت شغل وعوضناها بابن البلد اللي عقلو يوزن جبل وعندو ضمير وكنا روحنا كل اللي زيها للسجن والمرمطة
مفيش حاجه اسمها كلنا نوقف ، احنا مش جايين نصلح انت جاي تتعامل ع الوضع الموجود ، ودي مش سلبية ، السلبية انك تعطل مصالحك بالشهر والشهرين وممكن اكنر وانت اصلا ممكن تخلصها وانت واقف.
انا مش هجبر او اربي حد ، انا ليا مصلحة اخلصها ودمتم ...

ومتنساش ان "الأخلاق والضمير مش بالإجبار ولا بالسجون" 👌

مفيش حاجه اسمها كلنا نوقف ، احنا مش جايين نصلح انت جاي تتعامل ع الوضع الموجود ، ودي مش سلبية ، السلبية انك تعطل مصالحك بالشهر والشهرين وممكن اكنر وانت اصلا ممكن تخلصها وانت واقف.
انا مش هجبر او اربي حد ، انا ليا مصلحة اخلصها ودمتم ...

ومتنساش ان "الأخلاق والضمير مش بالإجبار ولا بالسجون" 👌
وهنا حضرتك غلطان.. احترام القانون هو اساس التقدم. الامم اللي مفيهاش قوانين مصيرها حيبقى متخلف. كل واحد يعمل اللي هو عاوز نتقدم ازاي.. ومتنساش ان التضحية تصحي الناس الميتة وتعمل هيصة وفضايح.. والبلد يروح فيها عشان مفيش حاجة تمشي عدل..

واتقالك .....👇

وسيلة بخلص بيها مصلحتي
وفيه اقعدي يا استاذة
ودا رقمي
وفيه تحرش
وفيه اللي بيجيب قهوة

• عجبني
التفاعلات: LEGEND KYSER

واتقالك .....👇

انت بتعملها علشان مضطر تمشي مصلحتك لانه هيعطلهالك ولازم تجبلي موش عارف اي واعمل اي وفي الاخر تزهق وتنفذ طلبه

واتقالك .....👇

بص هفهمك كلها بتعمل مصالح حسب قدرتها بعيدا عن الدين هي لو تمشي بالحب يبقا اشطا

• أتفق
شر لابد منه

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
عموما الرشوة غلط وبرده مش كل المصالح الحكوميه بتمشي بالرشوة
واحنا كشعب جزء منها

بص هفهمك كلها بتعمل مصالح حسب قدرتها بعيدا عن الدين هي لو تمشي بالحب يبقا اشطا
عجبني التفكير والمنطق ،،،، وبعدين انت كـ مواطن رايح تخلص مصلحتك ،،، (((بيتم إجبارك))) علس دفع الرشوة ،، م الاخر شخلل عشان تعدي 👌

عجبني التفكير والمنطق ،،،، وبعدين انت كـ مواطن رايح تخلص مصلحتك ،،، (((بيتم إجبارك))) علس دفع الرشوة ،، م الاخر شخلل عشان تعدي 👌
مالاخر بتنفع عشان انا خلقي ديق🥱

• بيضحكني
  • بيضحكني
التفاعلات: ٱلْـميڪْٱﻧـيڪْي𖤾
  • أتفق
اقصر الطرق المستقيم 😂😂😂
لا يعم طالما جايه عالدماغ اشطا خد كاشاتك والديني ورقي مش مستاهله احرق كهربا من دماغي

انت بتعملها علشان مضطر تمشي مصلحتك لانه هيعطلهالك ولازم تجبلي موش عارف اي واعمل اي وفي الاخر تزهق وتنفذ طلبه
مااما بقول انها خلاص بقيت ثقافة شعب ، ولسه ف ناس مصممة ع مقاوحة ونتغير للاحسن وبتاع ،،، تقولش هنصلح الكون

• عجبني
التفاعلات: SNIPER89⛓️
عموما الرشوة غلط وبرده مش كل المصالح الحكوميه بتمشي بالرشوة
واحنا كشعب جزء منها
اكيد غلط ، بس لو مضطر اكيد مش هتقول لأ يعني مش معترض علي انها بتسهل الصعب واحيانا لازم نلجأ لكدا

• عجبني
التفاعلات: غريب عن العالم
مااما بقول انها خلاص بقيت ثقافة شعب ، ولسه ف ناس مصممة ع مقاوحة ونتغير للاحسن وبتاع ،،، تقولش هنصلح الكون
ولسه القادم اوسخ انت كنت بترخص عربيه صح شوفت كومنت ليك الصبح وانا بقول اوسخ سلك المرور لاني برضوا معايا عربيه وبتعامل معاهم

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%