NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

طيب ما هو ده حتلنا من زمان مش جديد
ده حقيقي غير اننا عندنا ازدواجية ، هديلك مثال ، ممكن مثلا واحد بيحضن واحده في الجونه يشيروا الصوره ويقولوا شايفين بيحبها ازاي ، لو ده حصل مثلا في منطقه شعبيه او مترو هيتقال شايفين الشراميط بيعملوا ايه

• عجبني
التفاعلات: نفرتيتي اللبوة
ده حقيقي غير اننا عندنا ازدواجية ، هديلك مثال ، ممكن مثلا واحد بيحضن واحده في الجونه يشيروا الصوره ويقولوا شايفين بيحبها ازاي ، لو ده حصل مثلا في منطقه شعبيه او مترو هيتقال شايفين الشراميط بيعملوا ايه
لا مش كدة بصراحة
لكن عموما فى ناس بتفكر كدة متساهلين مع اى حد لكن بيشوفو طبقات التانية ناس بيئة 😅😅😅

المفروض فتره الخطوبه للتعارف وكده
مين قالك إنه مش ممكن يلاقي نفسه في وضع مش لطيف مثلا بعد ما البنت عرفت ميوله وقررت تبتزه بيها مثلا عشان تنصب عليه في الدهب والهدايا؟

طب تنصحني بايه
نصحتك قبل كدة على فكرة
بس إنت عايز تفضل تشتكي وخلاص
كان ليا واحد زميلي في الجامعة كدة بردو
كان بيسيبني كل إلي في أيدي ويعد يعيط لي زيك بالظبط كدة 😅
ويوم ما قلت له مشكلتك كذا وحلها كدة
زعل ومورانيش وشه تاني

مجرد كلام لكن محدش يقدر يتعرض لهم
محدش مين بردو، خلي بالك؟
يعني لو إنت مثلا عايش حياتك إنت ومراتك مثلا أو صاحبتك
بأي شكل
مين يقدر يكلمك؟
وحيكلمك ازاي اصلا؟
غالبا إلي ممكن يرازيك ده هو حد له سلطة عليك
والسلطة دي غالبا بتبقى مادية
استقل بحياتك ماديا ومعنويا و كس أم الناس
إلي يقدر يعمل معاك حاجة يعملها

ما هو فكرة اني اخطب واحده واسيبها دي فكرة أنانية انا مرضهاش علي نفسي ولا علي اي انسانه
ده كلام فارغ
وده جزء من مشكلتك
ولو دورنا آكتر حنلاقي كلام فارغ زي ده آكتر
وجزء كبير من مشكلتك حيتحل لما تبطل الهري ده

ايوه متستغربش من العنوان ، حقيقي التحرر في مصر طبقي وخطاب العادات والتقاليد موجهة في المقام الاول للشعب وللمناطق الشعبيه ، انما مثلا طبقة الساحل والجونه عايشين حياتهم بشكل اكثر تحررا ، عرفتوا ليه انا ناقم علي المجتمع؟ ، اهو ده احد الأسباب ، لأن في مصر اللي عايشين هما الطبقة اللي فوق ، اللي يقدروا يروحوا الساحل الشرير ويروحوا يصيفوا في شواطئ اوروبا ، انا طبعاً هنا مش بعمم ، لكن فعلا الناس دي بتتمتع بالخصوصية ومحدش يقدر يقرب منهم تحت اي ظرف ، انما لو واحده بس فكرت تخرج بشعرها في مناسبة بيتهموا كل اللي يقربلها بالدياثة ، انا بصراحه اتخنقت من المجتمع ده ومش قادر اتعايش معاه 💔
من السهل الناس العادية تروح شرم الشيخ وتتمتع بالتحرر وتلبس كل اللى نفسها فيه أو قصدى تقلع زى ماتحب من غير اي حد يضايقها أو يقول عليهم حاجة وحشه

مين قالك إنه مش ممكن يلاقي نفسه في وضع مش لطيف مثلا بعد ما البنت عرفت ميوله وقررت تبتزه بيها مثلا عشان تنصب عليه في الدهب والهدايا؟

نصحتك قبل كدة على فكرة
بس إنت عايز تفضل تشتكي وخلاص
كان ليا واحد زميلي في الجامعة كدة بردو
كان بيسيبني كل إلي في أيدي ويعد يعيط لي زيك بالظبط كدة 😅
ويوم ما قلت له مشكلتك كذا وحلها كدة
زعل ومورانيش وشه تاني

محدش مين بردو، خلي بالك؟
يعني لو إنت مثلا عايش حياتك إنت ومراتك مثلا أو صاحبتك
بأي شكل
مين يقدر يكلمك؟
وحيكلمك ازاي اصلا؟
غالبا إلي ممكن يرازيك ده هو حد له سلطة عليك
والسلطة دي غالبا بتبقى مادية
استقل بحياتك ماديا ومعنويا و كس أم الناس
إلي يقدر يعمل معاك حاجة يعملها

ده كلام فارغ
وده جزء من مشكلتك
ولو دورنا آكتر حنلاقي كلام فارغ زي ده آكتر
وجزء كبير من مشكلتك حيتحل لما تبطل الهري ده
هو المفروض مش هيظهر ميوله مره واحده

ده حقيقي وانا ممكن ابقي اعمل كده عادي
من السهل الناس العادية تروح شرم الشيخ وتتمتع بالتحرر وتلبس كل اللى نفسها فيه أو قصدى تقلع زى ماتحب من غير اي حد يضايقها أو يقول عليهم حاجة وحشه

ما هو فكرة اني اخطب واحده واسيبها دي فكرة أنانية انا مرضهاش علي نفسي ولا علي اي انسانه
علي فكره انا شايف أن في نسبه كبيره من البنات عندها الفكر والميول ده ومحتاجه بس فرصه

اديك قلت نسبة تقدر بقي تحدد النسبة دي كان وهما فين دول؟
علي فكره انا شايف أن في نسبه كبيره من البنات عندها الفكر والميول ده ومحتاجه بس فرصه

ايوه متستغربش من العنوان ، حقيقي التحرر في مصر طبقي وخطاب العادات والتقاليد موجهة في المقام الاول للشعب وللمناطق الشعبيه ، انما مثلا طبقة الساحل والجونه عايشين حياتهم بشكل اكثر تحررا ، عرفتوا ليه انا ناقم علي المجتمع؟ ، اهو ده احد الأسباب ، لأن في مصر اللي عايشين هما الطبقة اللي فوق ، اللي يقدروا يروحوا الساحل الشرير ويروحوا يصيفوا في شواطئ اوروبا ، انا طبعاً هنا مش بعمم ، لكن فعلا الناس دي بتتمتع بالخصوصية ومحدش يقدر يقرب منهم تحت اي ظرف ، انما لو واحده بس فكرت تخرج بشعرها في مناسبة بيتهموا كل اللي يقربلها بالدياثة ، انا بصراحه اتخنقت من المجتمع ده ومش قادر اتعايش معاه 💔
اللي زينا ممكن نطلع دهب الغردقة شرم الشيخ طابا مرسى علم
كل ده هتلاقي حرية شخصية براحتك

المشكلة اصلا في وجود شريكة الحياه اللي تعمل معايا كده للأسف 💔
اللي زينا ممكن نطلع دهب الغردقة شرم الشيخ طابا مرسى علم
كل ده هتلاقي حرية شخصية براحتك

• عجبني
التفاعلات: زوجين لزوجين
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
خدللك جوله على توتير
انا متابعه بالظبط كدا اربع حسابات لازواج متحررين كلهم من الطبقه الوسطى فما اقل
وتحرر من بتاع مشاركة الزوجه مع غريب وتبادل ازواج وبينشرو كل حاجه على توتير

• حبيته
التفاعلات: اريد الزواج من متحررة
الي بنشوفه قدامنا في الشوارع
ومين قالك ان كلهم يحبوا التحرر بالشكل الجنسي اللي احنا عاوزينه ، اللبس مش مقياس خالص ، الموضوع اكبر من كده ، ولو علي حسب كلامك كان المفروض بقي يبقي الغير متحررين اقلية ليه بقي المجتمع كله مش كده علي حسب كلامك

هجرب اشوف كده يمكن فيه الحل لمشكلتي
خدللك جوله على توتير
انا متابعه بالظبط كدا اربع حسابات لازواج متحررين كلهم من الطبقه الوسطى فما اقل
وتحرر من بتاع مشاركة الزوجه مع غريب وتبادل ازواج وبينشرو كل حاجه على توتير

شوف في جزء من كلامك صح
التحرر الجنسي طبقي دا صح جدا ... لكنه حكر على الطبقة الغنيه بس دا غلط
الطبقة المعدمه او الفقيرة جدا كمان عندهم تحرر وزنا محارم وقول زي ما انت عاوز
لكن عارف ليه ؟ لان كل المجتمعات الطبقة الوسطى اللي اغلبنا منها .. هي تفسها اللي بتحافظ على العادات والتقاليد

• عجبني
التفاعلات: زوجين لزوجين و مدام دعاء
شوف في جزء من كلامك صح
التحرر الجنسي طبقي دا صح جدا ... لكنه حكر على الطبقة الغنيه بس دا غلط
الطبقة المعدمه او الفقيرة جدا كمان عندهم تحرر وزنا محارم وقول زي ما انت عاوز
لكن عارف ليه ؟ لان كل المجتمعات الطبقة الوسطى اللي اغلبنا منها .. هي تفسها اللي بتحافظ على العادات والتقاليد
الفكره مش العادات والتقاليد كل واحد حر اكيد ، انا اقصد القمع والوصم الاجتماهي والنبذ والرفض للاخر وان كل واحد بيحشر مناخيره في حياة غيره ودي اكيد حاجه مش حلوه

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%