NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مهو الثقه بتيجي مع الوقت والمواقف بتبين كدا اكيد مهو حوار جايز ده هيدخلك ف دوامه لان مثلا ابو هشيمه فيه احسن منه وهكذا ف بالتالي طالما انتو الاتنين بتحبو بعض وفيه ثقه متبادله يبقا خليكو مع بعض احسن
بجد وجهة نظر جميلة جدا 🥰🌷
الا أنها تظل مغامرة فياصابت يا خابت

• حبيته
التفاعلات: Fox404
بجد وجهة نظر جميلة جدا 🥰🌷
الا أنها تظل مغامرة فياصابت يا خابت
كل حاجه فيها مغامره no risk no fun 🤷‍♂️😂

• حبيته
التفاعلات: LADY MONA
تصرح بحبها لو وثقت فيه وهو كان قد الثقة دى ويكون بيحبها ويكون أمانها

• حبيته
هو اكيد الموضوع مهم ، لكن مش فاهم🥴.
كل الموضوع بيقول أمتي البت تصرح بحبها بدون ندم مستقبلا حتي ولو واجهت شخص مناسب بشكل أكبر😂

وانا عمال اقولك هتصرخ ليه

• بيضحكني
هو مصلحه لول ؟
يعني ايه تلاقي الاحسن ما هي بتحبه وهتصرح بحبها ليه اي لازمته تدور تاني انما حوار عجيب

• بيضحكني
الحب زي ما قال احمد يونس هو مجموعه من الانسانيات (تقدير , تفاهم , احترام , الخ.....)

ف لما تحس بده من الشخص يبقا فعلا دا حب دايم مش مجرد فتره اعجاب وهميه

و دي حاجه بتوهم شباب كتير بانه كده بيحب

اما بقا ممكن تلاقي احسن منه بعد فتره.....اكيد اه هتلاقي و كتير بس ي ترا القدر وقع مين قدامك الاول مين اللي بداء الحب معاك/ي
مين اللي اخد اول قطفه

هتقابل/ي الاحسن بس مش الأنسب
🤷‍♂️

• حبيته
من رأيك
  • امتى البنت تحكم وتصرح بالحب تجاه الطرف الآخر ؟
  • ازاي تكون واثقة أن مثلا بعد سنة ولا اتنين مش هتقابل شخص انسب ليها من اللي هي ارتبطت بيه ؟
١ وقت متحبه
٢ ده مستحيل مفيش شخص مثالي ومناسب دايما

• حبيته
هي لو هتدور ع الأنسب والأفضل يبقي مش حب هو إعجاب مش اكتر
لا خالص اختيار الطرف المناسب ليها ولشخصيتها مش ضمن لائحة الاعجاب
حب شخص غير مناسب ليك أو لشخصيتك ما هو إلا حكم بالعقاب لنفسك

• أتفق
التفاعلات: الأستااذ
  • حبيته
التفاعلات: البرنسيسه ليدي
من رأيك
  • ازاي تكون واثقة أن مثلا بعد سنة ولا اتنين مش هتقابل شخص انسب ليها من اللي هي ارتبطت بيه ؟
١ وقت متحبو بجد وتحس معاه بالامان والراحه
٢ دا وارد جدااااا في حياتنا بس من رأي طلاما اختارت شخص ب إرادتها يبقي تفضل معاه وتقف جمبو لحد ميكبروووو سوا

• حبيته
  • أتفق
التفاعلات: LADY MONA و الأستااذ
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ايه ياموكوسه الكلام الجامد ده
البنت تقدر تعترف بحبها للشخص يوم ما تحس انها بتحبه بجد مش انجذاب او اعجاب
انما الجزء التاني
لو حصل تبقي لامؤخذه شرموطه
ده اقل حاجه عندي 😂😂😂
الجزء الاول زي الفل 💐🥰
الجزء التاني 😂😂
هي عايزه متوقعش في الغلط ده اللي هو خلاص مش هتلاقي انسب من الشخص الحالي غير كده فا أنا هستني

• حبيته
التفاعلات: خبير معتزل (الخال)
  • حبيته
من رأيك
يعني ايه مناسب الاول ؟

• حبيته
  • بيضحكني
التفاعلات: LADY MONA و البرنسيسه ليدي
لما يروح لاهلها ويثبت انه راجل مش بتاع لعب
طالما هيتجوزها كده تصرح بحبها

لا خالص اختيار الطرف المناسب ليها ولشخصيتها مش ضمن لائحة الاعجاب
حب شخص غير مناسب ليك أو لشخصيتك ما هو إلا حكم بالعقاب لنفسك
الاختيار ده ف حالة مفيش مشاعر بينك وبينه وفيه اكتر من طرف قدامك وانت بتشوف الافضل بينهم انما الحب بيتزرع ف القلب كدا غصب عنك مش بمزاجك يا بتقدر تسيطر ع قلبك وتمنع نفسك وتستحمل تعب البعد ف الاول ومعظمنا مش بيعمل كدا وبنسيب نفسنا وبعد كدا بقي بنشوف هنبقي ف المواقف اللي بتحصل بينا احنا شبه بعض ولا لاء وهنتكيف مع الاختلافات اللي بينا ونكمل بيها بعض ولا لاء ان البنت تعترف امتي دي لازم الراجل يكون هو المبادر بالاعتراف بالحب ومش بس كلام لاء ده افعال ومواقف وهي تحس بصدقه وبالأمان ليه ومعاه عشان تعترف له بحبها

ده اقل حاجه عندي 😂😂😂
الجزء الاول زي الفل 💐🥰
الجزء التاني 😂😂
هي عايزه متوقعش في الغلط ده اللي هو خلاص مش هتلاقي انسب من الشخص الحالي غير كده فا أنا هستني
ربي البت وانتي ساكته
بلاش تبقي موكوسه هي كمان

• بيضحكني
التفاعلات: الأستااذ
من رأيك
الإجابة علي اول نقطة لما تحس منه بنفس الشعور المتبادل و من خلال تصرفاته احنا ممكن منقولهاش بالكلام بس أفعالنا تفضح أننا بنحب الشخص ده
النقطة التانية بقي انا مختلف معاها تماما المفروض طالما ارتبطت بيه تبقي بتحبه و مش شايفة حد غيره

امس كنت في سوق شعبي شوفت الفاكهة والخضار معروضة بأسعار مختلفة وجودة مختلفة مشيت شويه، لحد ما اختارت الجودة والحاجات عجبتني وسألت على أسعارها وقارنتها، وروحت لاقيت البياع محترم ونقيت براحتي واشتريت.

يعني من الآخر تختار صح وتمشي في العلاقة فترة لحد ما تتأكد ان كل حاجة تمام، وانها مش مخدوعة في فكرتها عنه وهتقدر تتعامل مع عيوبه اللي اكتشفتها.

اما السؤال التاني: انا ممشيتش السوق كله ومتأكد ان السوق لسه كبير وفي حاجات كتير واسعار وجودة متفاوتة بس كلها تقريبا فروقات بسيطة وفي نفس الرينج، بس من وقت ما اشتريت اللي عجبني، مبصيتش على بياع تاني ومشيت في السوق أعمى، ودا اسمه الإخلاص في حالة الست
مينفعش بعد كدا تقارنه بغيره، إلا لو معرفوش يكملوا بسببهم هما مش بسبب المقارنة، ساعتها ينفصلوا، وترجع السوق تاني تشوف وتقارن وتدور ع الأحسن، غير كدا بتر وطمع وخيانة
تشبيه جميل جدا بالرغم من بساطته وأكثر من كافي لتوضيح الرد
أسعدني ردك الرائع 🥰💐

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%