NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• عجبني
التفاعلات: الأستااذ
هو مصلحه لول ؟
يعني ايه تلاقي الاحسن ما هي بتحبه وهتصرح بحبها ليه اي لازمته تدور تاني انما حوار عجيب
مش بتدور لكن بيكون مُقدر ليك أن تقابل الشخص ده
دي طريقه الحياة واكيد عارف كده

الحب زي ما قال احمد يونس هو مجموعه من الانسانيات (تقدير , تفاهم , احترام , الخ.....)

ف لما تحس بده من الشخص يبقا فعلا دا حب دايم مش مجرد فتره اعجاب وهميه

و دي حاجه بتوهم شباب كتير بانه كده بيحب

اما بقا ممكن تلاقي احسن منه بعد فتره.....اكيد اه هتلاقي و كتير بس ي ترا القدر وقع مين قدامك الاول مين اللي بداء الحب معاك/ي
مين اللي اخد اول قطفه

هتقابل/ي الاحسن بس مش الأنسب
🤷‍♂️
طبعا كل الحب للاستاذ 🥰💕
بتحاول تخفي الاختيار أن ممكن فعلا يكون انسب ولكن لو فيه رضا بالنصيب أكيد البنت مش هتتاثر
جميل🌷

• أتفق
التفاعلات: memo2010
أنا بهزر اكيد وانتي عارفه وعارف قد ايه انتي متزنه وعقلانيه ومحترمه وقلبك طيب والكل هنا بيقدرك اكيييد
زي احساسي للكل و **** يعلم يا وليد اكيد 😊

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: الأستااذ و البرنسيسه ليدي
١ وقت متحبه
٢ ده مستحيل مفيش شخص مثالي ومناسب دايما
وقت متحبه ده مش ممكن تسرع شوية
أنا شايفه أن الأفضل أن تستني بحيث الوقت هيكشف ليها الشخصية اكتر طبعا بالرغم من ممكن حدوث سلبيات ولكن الانتظار أمن بحيث يكون عندها ثقة في حكمها

أكيد لكن في تفاوت في الدرجات ممكن يكون مناسب اكتر

من رأيك
  • امتى البنت تحكم وتصرح بالحب تجاه الطرف الآخر ؟
  • ازاي تكون واثقة أن مثلا بعد سنة ولا اتنين مش هتقابل شخص انسب ليها من اللي هي ارتبطت بيه ؟
تحكم لما تحش انها بترتاح معاه مش خايفه
تقدر تتكلم بحريه عن كل ما يخصها من ماضي و حاضر و مستقبل بدون تبرير او تفسير بدون خوف او خجل او احكام

تحترمه و تثق في رأيه و حكمته في اداره الامور قبل كا تثق في شخصه

فكره الاحتمالات دي بقي مش حنعرف نضمنها
لاكن بنضمن اننا مرتاحين و عايشين حياة بنبحبها مع هذا الشخص
حاسين اننا علي طبيعتنا مش محتاجه تبذلي مجهود معاه علشان تحبيه
شايفه و عارفه كل حاجة عنه و بتشوفيه انه مش من باقي البشر كانه مخلوق سماوي نزل الارض اترزقتي انتي بيه
بتشوفي كل عيوبه كمال و بتلاقي كل ندوب حياته جمال

وقت متحبه ده مش ممكن تسرع شوية
أنا شايفه أن الأفضل أن تستني بحيث الوقت هيكشف ليها الشخصية اكتر طبعا بالرغم من ممكن حدوث سلبيات ولكن الانتظار أمن بحيث يكون عندها ثقة في حكمها

أكيد لكن في تفاوت في الدرجات ممكن يكون مناسب اكتر
ممكن بس انا بحب اقول اي حاسس بيه وكده كده لو قولت مش هنتجوز بكره ف فتره هعرف احكم فيها
الانسان طماع مهما كان مناسب هتلاقي ف غيره صفات مناسبه اكتر

١ وقت متحبو بجد وتحس معاه بالامان والراحه
٢ دا وارد جدااااا في حياتنا بس من رأي طلاما اختارت شخص ب إرادتها يبقي تفضل معاه وتقف جمبو لحد ميكبروووو سوا
جميل جدا يا بونبونايه
لكن أنا شايفه برضو أنها حتي لو حست بالحب متعترفش لحد متتأكد الشخص مناسب بشخصيتها ولا لا مش من اول الحب

• أتفق
التفاعلات: البرنسيسه ليدي
يعني ايه مناسب الاول ؟
يعني ملائم لمعاييري الشخصية اللي انا حددتها أن مثلا يكون صبور وهكذا

من رأيك
  • ازاي تكون واثقة أن مثلا بعد سنة ولا اتنين مش هتقابل شخص انسب ليها من اللي هي ارتبطت بيه ؟
تقريبا هتصرح بحبها طبعا بعد اكتر من اختبار للى بتحبه وتشوف تصرفاته ازاى فى الاختبارات اللى اتعملت ليه ومن هنا هتيجى الثقة فيه واذا كان هيقعد معاها ولا لا وبرده هى هتتاكد أن ده الشخص المناسب ليها ولا لا من المواقف اللى اتصرف هو فيها

جميل جدا يا بونبونايه
لكن أنا شايفه برضو أنها حتي لو حست بالحب متعترفش لحد متتأكد الشخص مناسب بشخصيتها ولا لا مش من اول الحب
انتي بنت وانا بنت صح
احنا كبنات مستحيل نعترف بالحب الا لما نكون مفكرين مره واتنين وتلاته في الشخص دا صح ولا غلط

يعني ملائم لمعاييري الشخصية اللي انا حددتها أن مثلا يكون صبور وهكذا
بالظبط يعني الاختيار بيكون بناء علي احتياجات معينه راسماها لنفسي و شواهد بتقول انها موجوده في الشخص ده يبقي الاختيار لو صح مفيش حاجه تقول الانسب بعدين او لاء يا حبيبتي

مش بتدور لكن بيكون مُقدر ليك أن تقابل الشخص ده
دي طريقه الحياة واكيد عارف كده
ده اسمه تقافز مش مقدر او مش مقدر وعدم اقتناع كامل واعجاب للشخص

بالظبط يعني الاختيار بيكون بناء علي احتياجات معينه راسماها لنفسي و شواهد بتقول انها موجوده في الشخص ده يبقي الاختيار لو صح مفيش حاجه تقول الانسب بعدين او لاء يا حبيبتي
بالظبط كدا ده اللي عايز اقوله احنا مش بنلعب ولا عايشين ف اوربا

بالظبط كدا ده اللي عايز اقوله احنا مش بنلعب ولا عايشين ف اوربا
حتي اوربا بيكونو داخلين العلاقه علي تفاهم و اتفاق معين يعني الامور واضحه من الاساس بناء علي مواصفات كل طرف لاقاها في التاني

من رأيك
لما بتحس معاه بالامان وان هو خايف عليها اكتر من نفسو ولما بيغير عليها من الهوى بتحبو اكتر لانو لقيت حد ياخدها تحت ظلو ويحن عليها ويبق اخوها وابوها وجوزها فنفس الوقت
لانها لقيت فالشخص الاولانى الى ملقتهوش فغيرو حتى لو جمعت من كل شاب جزء من الى سابتو مش هتقدر تجمع الى كان فالى ارتبطت بيه الشخص الى بيجى طيب وحنين ويخاف على حد وبيهتم بالى قدامو بيدخل حياه الشخص مره واحده وانت حر يا ترفض او تقبل لو رفضت ممكن ميجيلكش زيو تاتى ابدا وساعتها الندم وحش؟

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
حتي اوربا بيكونو داخلين العلاقه علي تفاهم و اتفاق معين يعني الامور واضحه من الاساس بناء علي مواصفات كل طرف لاقاها في التاني
طبعا وده اساس كل العلاقات بس قصدي ف فكره المعايشه اللي هو لقيت شاب غني شويه تروحله لقيت الاغني تروحله وتستمر بقي لحد ما ف الاخر تخسر كل حاجه

• عجبني
التفاعلات: Ms Roony
طبعا وده اساس كل العلاقات بس قصدي ف فكره المعايشه اللي هو لقيت شاب غني شويه تروحله لقيت الاغني تروحله وتستمر بقي لحد ما ف الاخر تخسر كل حاجه
تخسر بني ادم حبها وكسرته علشان بس شافت للحظه مظهر خارجي لن فلان احسن منه

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%