NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

طلب مشكلة مشكلة مع زوج محتاجة مساعدتكم

هو بينزل كل ١٥ يوم بيقعد معنا ثلاث وبيرجع تاني اكل عيشة كدة الحمد لله أنه شغال
أنا مقولتش إنه يسيب شغله و يقعد ، أنا كان قصدي إن العيب مش فيكى ولا المشكلة من عندك خالص ، لأن صدقيني المشاكل المادية كفيلة إنها تدمر العلاقة أكتر من أي مشاكل عاطفية مهما كانت المشاكل العاطفية صعبة و كتيرة...الفلوس أهم وسيلة و أداة الإنسان يقدر يعيش بيها!!

الراجل دا متجوز عليكى او عارف عليكى واحدة وحتى لو شيلتيه هم مش هيسال
كل الرجالة كده لكا بترتاح بتدلدل مش بالضرورة يحون متجوز او عارفً و ما تدخلش فعبها الشك

الراجل دا متجوز عليكى او عارف عليكى واحدة وحتى لو شيلتيه هم مش هيسال
هو بيسلمني الشهرية كلها وبياخد مصروف ايد وبس مظنش أنه يعمل كدة وانا فعلا عارفة أنه بيحبني بس لو عمل كدة يبقي **** يتولنا انا والعيال واقدر اربيهم بالحلال

• عجبني
التفاعلات: أم قويق
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
طب سيبي العيال ساعتين زمن عندهم شوفي اي تلكيكة! كلمي الاهل انهم يمسكو العيال عشان محتاجة تروحو تعملو مشوار عند الدكتور مثلا!!!
حاضر مع اننا اخرنا في الخروج عند اهلة وبس

أنا مقولتش إنه يسيب شغله و يقعد ، أنا كان قصدي إن العيب مش فيكى ولا المشكلة من عندك خالص ، لأن صدقيني المشاكل المادية كفيلة إنها تدمر العلاقة أكتر من أي مشاكل عاطفية مهما كانت المشاكل العاطفية صعبة و كتيرة...الفلوس أهم وسيلة و أداة الإنسان يقدر يعيش بيها!!
وانا مقدرش اقول غير أنها مستورة والحمد لله وراضية بأقل من القليل بس هو ييبقي زي زمان

• عجبني
  • محزن
التفاعلات: Maxxx_PlayerxXx و أم قويق
هو بيسلمني الشهرية كلها وبياخد مصروف ايد وبس مظنش أنه يعمل كدة وانا فعلا عارفة أنه بيحبني بس لو عمل كدة يبقي **** يتولنا انا والعيال واقدر اربيهم بالحلال
شاطرة يا بت!
اسمعي كلامي انا وبس سيبك من هبل العيال الي مش عارفة تحب فثانوي دي!
حاوطي على بيتك و اصبري و غيري طويقتك بشويش انو لما ييجي رتسبيلو انت وقتو… سرسبيه يا حبيبتي بالراحة عالموديل الجديد

كل الرجالة كده لكا بترتاح بتدلدل مش بالضرورة يحون متجوز او عارفً و ما تدخلش فعبها الشك
السفر الكتير وانه يجى علشان العلاقة ودبلان ومفيش روح انه يهتم بحالها وعياله دا اعتقد سبب اعتقادى مش شك

طب سيبي العيال ساعتين زمن عندهم شوفي اي تلكيكة! كلمي الاهل انهم يمسكو العيال عشان محتاجة تروحو تعملو مشوار عند الدكتور مثلا!!!
بعمل كدة كل يوم جمعة لما يكون موجود. وبنروح البيت لوحدنا وبيحصل الي في دماغك وبيبقي كويس ومن تاني يوم. نرجع زي ما قولت

وانا مقدرش اقول غير أنها مستورة والحمد لله وراضية بأقل من القليل بس هو ييبقي زي زمان
نو في حد بيبقى زي ما هو
بلاش شغل مسلسلاتً🤣 انت لو لزم تقوليلو بالمفتشر رايحين مشوار و يوه… تعالى عاوزاك ! طمعيه

بعمل كدة كل يوم جمعة لما يكون موجود. وبنروح البيت لوحدنا وبيحصل الي في دماغك وبيبقي كويس ومن تاني يوم. نرجع زي ما قولت
عشان بع. العلاقة خلاص مافيش شيء تعملوه… ابقي خليها اخر حاجة

احيكى على صراحتك بس انتى للاسف جلدتى نفسك ازيد من اللازم بانك حملتى نفسك التقصير كامل وتناسيتى ان الحياة مشاركة يعنى مش شرط يكون العيب منك ممكن بسبب البعد تولد جفاء ووصل انه بقى الوحدة عنده اساسية
تانى حاجة انتى ليه بتقولى انك تغيرى وهاتتغيرى الحب مافيهوش نقاوة فيه انى بحب شخص بعيوبه قبل مميزاته يعنى شيله على بعضها مش اختار وانقى
اخيرا حاولى انك تتكلمى معاه فى لحظة صفاء بعد العلاقة الشرعية لان دة انسب وقت بيبقى فيه صافى الذهن وحاولى تفهميه انه يفصل بين حياته العملية وحياته داخل البيت بجانب انك اصلا متفهمة انه متحمل عبء البيت ماديا ودة عامله ضغط نفسي

شاطرة يا بت!
اسمعي كلامي انا وبس سيبك من هبل العيال الي مش عارفة تحب فثانوي دي!
حاوطي على بيتك و اصبري و غيري طويقتك بشويش انو لما ييجي رتسبيلو انت وقتو… سرسبيه يا حبيبتي بالراحة عالموديل الجديد
حاضر يا اختي هعمل بالنصيحة ورببنا يقدم الي فية الخير

• عجبني
التفاعلات: أم قويق
مش بقولك لا المهم ان يبقي في تغير ف انتي اتكلمي معاه علشان يبقي تغير و علشان انتي متزهقيش
انا بحبة فعلا ومادرش استغني عنة ....عشان كدة بشتكي يا حبيبتي

احيكى على صراحتك بس انتى للاسف جلدتى نفسك ازيد من اللازم بانك حملتى نفسك التقصير كامل وتناسيتى ان الحياة مشاركة يعنى مش شرط يكون العيب منك ممكن بسبب البعد تولد جفاء ووصل انه بقى الوحدة عنده اساسية
تانى حاجة انتى ليه بتقولى انك تغيرى وهاتتغيرى الحب مافيهوش نقاوة فيه انى بحب شخص بعيوبه قبل مميزاته يعنى شيله على بعضها مش اختار وانقى
اخيرا حاولى انك تتكلمى معاه فى لحظة صفاء بعد العلاقة الشرعية لان دة انسب وقت بيبقى فيه صافى الذهن وحاولى تفهميه انه يفصل بين حياته العملية وحياته داخل البيت بجانب انك اصلا متفهمة انه متحمل عبء البيت ماديا ودة عامله ضغط نفسي
حاضر يا اخ هاحاول اعمل كدة تاني

• عجبني
التفاعلات: Loranzi
دة اول موضوع ليا وعندي مشكلة محتاجة ليها حل لو سمحتوا .

انا متجوزة وعندي طفلين الحالة المادية مش اد كدة بس بقول الحمد لله علي كل حال .

بس في مشكلة جوزي دائم السفر ومهمل في حقوقي في الاهتمام منه وانا مش بقصد الجنس يا جماعة اقصد نفسة معايا في البيت انا والاولاد .

حتي لما بيكون معنا مبقاش زي الاول بيهتم بي ولا بتواجدي بالقرب منه زي الاول .

انا جربت كل الطرق وكل حاجة بيحبها عملتها وغيرت من نفسي علي اد ماقدر حتي اللبس وفرت من مصروف البيت واشتريت لبس بيتي جديد اه علي اد الحال بس برضة امكن يغير من نظرته ولهفته ويهتم بيا اكتر .وبرضة محصل نتيجة.

هو مش مقصر معايا في حقوقي الشرعية بس غيابة عن البيت مدة طويلة وكمان قلة الاهتمام بيا غير وقت الفراغ الطويل ليا. عمل معيا مشكلة ووصلني لعرض مشكلتي والدخول هنا معاكم .

معلش يا جماعة انا مش منتظرة علاقة ولا تجريح في شخصي انا محتاجة لو حد عندة راي يقول اغير به من نفسي واخلي جوزي حبيبي يرجع ليا زي الاول .

شكرا لكم
طيب نقوله اقعد جنبها واشحت عليها وعلي عيالك حاجه تفقع البيض وتجيب ضغط

انتى ست اهلك ربوكى كويس انك تفهمى معنى ايه جواز ومعنى ايه مسئوليه اظن الى يوضحلك شكى او انه يكون مش صح انك تواجهى وتتكلمى في انك شايفة في فجوة غير كدا ولا حتى عملتيلة ايه مش هيبقي في تطور لان في فجوة ومش هتتحل الا بنقاش قوى بينكم. وانك كمان مش مبسوطة بأن الحياة بنكم كدا وربببنا يصلح حالكم

مش بقولك لا المهم ان يبقي في تغير ف انتي اتكلمي معاه علشان يبقي تغير و علشان انتي متزهقيش
انا حاولت كتير وبحاول لسة واهو باخد النصيحة منكم

• حبيته
التفاعلات: Marioumaa1
حاضر يا اختي هعمل بالنصيحة ورببنا يقدم الي فية الخير
شوفو حاجات تظحك بردو! مش بالضرورة خروجة… هدمة نظيفة كوباية شاي بسبوسة و ام كلثوم و قعدة عالسطوح و بعدها مسرحية او فلم يعجبو و كلام فنكت قبيحة! و اضحكي اضحكي ياختي من قلبك
هي حياتنا بقت بتعل

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%