NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

طلب مشكلة مشكلة مع زوج محتاجة مساعدتكم

شوفي الصراحة حاحكي من منطلق مني انت يمكن تكوني بنت مافي منك ومش بتغلطي لكن في اوقات نحنا منكوون فيها مش في المود فبيحاول هو يبعدك ومايقرب عشان هو بيحبك ومش عايز يزعلك انا كزوج اذا بدي انصحك شوفي تنين حاولي تفهمي شو صاير بحياتو وثاني شي جربي افتحي سيرة زوجة تانية ممكن يكون كدا حطي الاحتمالات كلها وتعاملي بكل احترام وثقة وكوني قد حالك

• عجبني
التفاعلات: asaadas، مثير زوجتي و Mohamed shaker
ولا انا ولا غيري هينفعك اللى هيفيدك بجد النقاش بينكم وانكم تواجهوا بعض تعرفوا كل طرف عاوز ايه تعبروا باحساسكم عن اللى جواكم بجد. وربن_ا يسعدكم
انا فعلا عملت وبعمل ولسة هعمل اكتر من كدة كمان تقدر تقول كلامي عشان بحبة فعلا وخايفة علية وعلي بيتي وعيالي

وانا من غلبي وان مفيش حد اشتكي لية قولت اتكلم معاكم
بصي شي جميل انتي عايزه تدوري علي حل
بس بجد حولي تشغلي نفسيك بي اي حاجه تاني

انت بتقلقني ولا تقولي اعمل اية
انا بقولك من منظور الراجل
اذا انتي بتحبيه وهو مفروض كان بيحبك وبيحب بيتو وفجأه اتغير معاكي ونفس الوقت انتي بتعامليه احسن معامله محافظه عليه وعلي ولادو ومهتمه بنفسك وممشيالو بيتو رغم الظروف الصعبه
ف مفروض يكون هو سعيد ومبسوط بيكي لكن اللي بيحصل العكس
ميغيرش نفسيه الراجل من مراتو الا وتكون ف واحده خدت عقلو

انا فعلا عملت وبعمل ولسة هعمل اكتر من كدة كمان تقدر تقول كلامي عشان بحبة فعلا وخايفة علية وعلي بيتي وعيالي
جدعه بجد وياريت كل ست تفكر كدا بجد وتخاف علي بيتها وجوزها

انا مشكلتي في فراغي اليومين دول قاعدة انا والعيال طول اليوم في البيت تقريبا ملناش حد غيرة وهو في الشغل وانا كنت بشتغل وللاسف مفيش شغل ليا عشان كدة دماغي شغاله ومشغوله بيه

• عجبني
التفاعلات: زهايمر
جدعه بجد وياريت كل ست تفكر كدا بجد وتخاف علي بيتها وجوزها
اما هي البيوت بتتفتح ازاي وبعدين انا مغتربة معاه وسايبة اهلي عشان عايزة اعيش وافتح بيت

• عجبني
التفاعلات: 5alkhaber
انا مشكلتي في فراغي اليومين دول قاعدة انا والعيال طول اليوم في البيت تقريبا ملناش حد غيرة وهو في الشغل وانا كنت بشتغل وللاسف مفيش شغل ليا عشان كدة دماغي شغاله ومشغوله بيه
ومش عيب تبقي شاغلة دماغك بجوزك وعيالك وتقوليلة الزاى تطورا من حياتكم ومستقبل عيالكم دى الحياة والود

اذا انتي بتحبيه وهو مفروض كان بيحبك وبيحب بيتو وفجأه اتغير معاكي ونفس الوقت انتي بتعامليه احسن معامله محافظه عليه وعلي ولادو ومهتمه بنفسك وممشيالو بيتو رغم الظروف الصعبه
انا متأكدة أن مفيش وقت لية يفكر في غيرنا ونفرض أنه حصل ساعتها **** يوفقه بقي وانا **** يقدرني علي تربية العيال

ومش عيب تبقي شاغلة دماغك بجوزك وعيالك وتقوليلة الزاى تطورا من حياتكم ومستقبل عيالكم دى الحياة والود
ياريت يا اخ يرجع زي زمان ياريت

• عجبني
بصي خالكي الصدر الحنين
و الروقان والمزاج
كده يعني لما يجي حولي أن تبعني العيال شويه
وتخليك مع علي روقان شويه

انا كنت بشتغل وحال البلد قعدني في البيت مفيش شغل

يا اخي بلاش كده

بصي خالكي الصدر الحنين
و الروقان والمزاج
كده يعني لما يجي حولي أن تبعني العيال شويه
وتخليك مع علي روقان شويه
و**** بعمل كدة انا ست زي الستات علي فكرة بعرف ارقص وافرفش واعمل كل حاجة

ياريت يا اخ يرجع زي زمان ياريت
هيرجع متقلقيش بس حقيقي ساعات بيبقي المشكلة في الفجوة انها تبقي سابت مسافات ومفيش كلام ولا حل وتوسع الفجوة الكلام بينكم عن انكم مبسوطين وايه يبسطكم وعن مستقبل عيالكم وتطورهم لازم يحصل نقاش قوى بينكم وفيه احساس من الحنين للحظات حلوة عشتوها

هو في مصر فعلا بس بيسافر كتير
مش موضوع فى مصر ولا برة ، بس أنا عن نفسي (و ده رأي الشخصي بالمناسبة مش حقيقة **** بها) رأي إن أي راجل متجوز مينفعش يغيب عن بيته أكتر من تلات شهور متواصلين فى السنة عن بيته ، و لو متقاطعين مينفعش يغيب عن بيته أكتر من أسبوعين فى الشهر و يقضى كل عيد فى بيته...و الموضوع مش جنس بس...الجنس و الاهتمام و الحب و المشاعر و تربية الأولاد و وجود سند و التدخل فى حالة حصول مشكلة لا قدر **** و غيره و غيره ، لكن حوار وجود الزوج فى حياة زوجته و وجود الأب فى حياة أبنائه طياري كده و إن يصبح راجل البيت ضيف بيجي يومين تلاتة كل شهر دى كفيلة تخرب أي بيت!!

انا متأكدة أن مفيش وقت لية يفكر في غيرنا ونفرض أنه حصل ساعتها ** يوفقه بقي وانا ** يقدرني علي تربية العيال
ان شاء **** يخيب ظني ويهديه ليكي ويدوم عليكم المحبه والصحه

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
شكرا لحضرتك كلامك صحيح بس هو مش ناقص هم انا بشيل اي حاجة ممكن تسبب ليه هم
مش ناقص هم ايه
هم العيال مش عيالو يعني؟
و هم ايه! ما كلنا عايشين فالهم ياختي
اديك حتطرقعي و هو مش سائل
القفة ام ودنين
يشيلوها اتنين
انت كلميه انكم بعدتو و انك محتاجة تحسي بانك مراتو بعيد عن مسؤولياتكم
مش تشتكيلو… انما تفضفضيلو : ما تعمليش اي جنلة فيها : انت
ابتدي زي ما بقلك كده
حبيبي انا حاسة بكذا و كذا وبيتهياليًكذا و كذا … احساسك انت للعااقة ما تقوليش فيها عشان انت كدا و كدا..
و قللو انت حاسس بايه! ايه وايك نعمل خروجة كل اسبوع انش**** حديقة الحيوان… ودو العيال عند حد من الاهل! و مرة فالشهر روحو مكان اتفسحوا بحر… سينما
ما تعمليش بفكرة نصرف عشان الاكل و الشرب
احنا مش بهايم… و الترفيه ده من الاستسيات هو بردو!
الجواز مش مخدة و عيال
الجواز فيه الحلو بردو!!!!
شيليه مسؤوليات حبة حبة و اتساعدو

• عجبني
و**** بعمل كدة انا ست زي الستات علي فكرة بعرف ارقص وافرفش واعمل كل حاجة
مش في الرقص
انتي شفتي فلام العار
شفتي بوسي حولي تقليديه بس

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل