NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

حاضر علي مسؤليتك بقي 😞
و**** يافندم دي مسؤوووليه كبيره احنا لسه بنتعلم بتوجيهات سعادتكم يعني 😂😂😂😂
ع بركة **** متفكرش كتير قبل متغامر ع طول
قبل ما تغير عوطول

• بيضحكني
التفاعلات: مازن صقر و Ran away
المواجهه ف اي حاجه سواء حب فراق انك تتشجعي و تواجهي و تتكلمي
خوفك من الكلام من هيخلي حياتك جميله بالعكس هتكتمي ف نفسك و تتعبي اكتر
طبعا 🌷🌷🌷💐

• عجبني
التفاعلات: اسنانجي
و**** يافندم دي مسؤوووليه كبيره احنا لسه بنتعلم بتوجيهات سعادتكم يعني 😂😂😂😂
ع بركة **** متفكرش كتير قبل متغامر ع طول
قبل ما تغير عوطول
يا شيخه كفايه تواضع بقي 😂😂 انتي اينعم ضيعتي جيل بحاله بس هتفضلي دكتورة كبيره 😂😂😂😂

• عجبني
التفاعلات: @BASM17أم باسم17 حامل منى
بدون مقدمات الموضوع مضايقني من نفسي جداااا
انا اول حب ليا ده انتهي باختفاءه بل قرب بيوتنا ولكن لم يبرر أو يهتم بي اصلا وده كان شئ لعين اثر ع مجري حياتي حقيقي وقراراتي ساعتها ولكن
الغريب اني بقيت كده بقيت بحب الهروب بردو
عدا شخص هنا فقط الوحيد اللي مبهربش ولا احب اهرب منه ولكن طبيعتي العن من كده دائما برجع اعمل كده كأن التصرف ده بقي طبع مني وعارفه السبب فهو اني تأثرت جامد وكرهت جااامد دون سلام نفسي وعقل
ازاي بقي اتخلص من الطبيعه دي ؟
حد عنده فكره مجديه ؟
انا عارفه صعوبة الأمر وحتميته ولكن بفضفض 🙏🏼🙏🏼💐💐

مُصطلح متلازمة الهُروب بيتبنّاه أكتر وبيليق أكتر على الأشخاص المُذنبين.. أو عندن من الخطيئة الشّي الكتير اللي بيخلّيهن يرفضو المواجهة و يفضلو الهروب ..
وهاد ظلم ل نَفسك واجحاف ب حق حالك ..لانك مالك غلطانة! ..

ب حالتك انتي ..انا بسمّيا (غريزة النّجاة)

انتي صرتي تفضلي بعد التجربة البشعة اللي مرقتي فيها انّك تجمعي حالك .. ( مشاعرك ..نفسيتك .. عنفوانك ك أنثى ) و تفضلي النّجاة بكل هي الأشياء القيّمة..
اللي تجربتك السابقة خلّت ثقتك تهتز فيّا..

وخلّت عندك حاجز فولاذي بينك وبين اي شخص بيحاول يقرّب منك .. ولو قرّبتي خطوة بتتبعيها بألف خطوة ل وَرا وهالشيّ مُبرّر ومفهوم ..

من خلال كلامِك بتحبّي تقربي وعندك الرّغبة توثقي مرة تانية بس بلحظة بتسترجعي شريط الأحداث اللي صارت و بتدعسي فرام . وبتفضلي تبقي بمَساحة الأمان اللي انتي فيّا حاليّاً وما تخوضي ب تجربة مجهولة المعالم والنّهاية ...

تداعيات تجرُبتك عم تخلّيكي واقفة عند نفس المحطّة وما عندك جرأة ترجعي تقدمي ل قُدّام قلّة ثقة ب نفسك يمكن أو بالأشخاص اللي انتي أصلاً ما عم تعطيهن المجال يثبتو حُسن النّوايا تجاهك ...

وهالشّي مو خطئك ومو ذَنبك ..بس انك تستمرّي بهلوتيرة لح تخلّي الحيط يعلى أكتر بينك وبين النّاس .. وكُل ما علي الحاجز او الحيط أكتر رح ياخد وقت أكتر لحتّى تقدري على ازالته ..
مشان هيك .. أول خطوة لازم تحاولي تتبعيها هيّة انك تطمني حالك وتحبّي حالك وتتأكّدي انه الغلط ما كان منّك .. وبيكفّي تعاقبي حالك وتلوميها ..

واتأكدي انك طلعتي ربحانة من هي التجربة ..ربحتي حالك و قلبك وقيمتك ك أُنثى وما خسرتي الا شبه رجُل ..

بتمنّى السّعادة ل قلبك 🤍 والسّكينة ل روحك

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: shahd❤️ و Life Arch
يا شيخه كفايه تواضع بقي 😂😂 انتي اينعم ضيعتي جيل بحاله بس هتفضلي دكتورة كبيره 😂😂😂😂
😂😂😂 و**** ظنك نفسي يكون في محله بس لا نحنا مأصلين
🙏🏼👌🏼🌷💐💐💐💐

• حبيته
التفاعلات: Ran away
حقيقي ❤️❤️❤️🙏🏼💐💐
تسلميلي 🙏🏼🙏🏼
ويارتني مسمعت الاغنيه
🙂💐💐💐🌷🙏🏼
لية بس 😑
اقصد يعني جميييله حقيقي يعني بس ررخمه شويتين
لان يمكن دي طبيعتهم لكني لا فأنا عربانيه مأصله
لكن للأسف بقي لما تشتري الزفت لنفسك في كل شئ بتبقي ارخم حبتين
هيا فلنمرح
😂😂😂❤️❤️💐🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼👌🏼
كلنا عربان اصليين
و مصريين مأصلين
بس المغزى مش الوصف الدقيق الي في اللغنية لكريقة الهروب
لاكن اذية النفس و المكسنات المتبعة لقتل الاحساس من اساع
و**** شكلي اسيب طبيبتي دي احسن
انا هنا بكتشف نفسي اكتر
🤣🤣🤣🤣🤣🙏🏼🙏🏼🙏🏼💐💐💐💐💐
تحياتي لكل الناس
تحياتي الخاااااصه جداااا @Life Arch
❤️❤️
او عي تفقد اي ظرة خير جواكي او طيبة
بالعكس اؤمني بان طيبتك هي سبب نجاتك
لما تؤمني بالخير جواكي
ختؤمني بالخير في الناس
و من هنا حتعلاقي نفسك عارفة تعيشي حياة
حتى من غير قلب نابض

استمتعت بالمناقشة حقيقي
و ليينا بقى موضوع الاشتراكية الراسمالبة 😂😅
تحياتي لكي باشد ما حييتي
سيدتي ابنه الاصول الشرفية 🙏🏼

• حبيته
التفاعلات: لؤلؤه سوداء 🪆🌚 بدِٖٓۆيَّہ
تسلميلي 🙏🏼🙏🏼

لية بس 😑

كلنا عربان اصليين
و مصريين مأصلين
بس المغزى مش الوصف الدقيق الي في اللغنية لكريقة الهروب
لاكن اذية النفس و المكسنات المتبعة لقتل الاحساس من اساع

او عي تفقد اي ظرة خير جواكي او طيبة
بالعكس اؤمني بان طيبتك هي سبب نجاتك
لما تؤمني بالخير جواكي
ختؤمني بالخير في الناس
و من هنا حتعلاقي نفسك عارفة تعيشي حياة
حتى من غير قلب نابض

استمتعت بالمناقشة حقيقي
و ليينا بقى موضوع الاشتراكية الراسمالبة 😂😅
تحياتي لكي باشد ما حييتي
سيدتي ابنه الاصول الشرفية 🙏🏼
الاشتراكيه المغلوطة
لا نريد نقاش يودي في داهيه 😂😂🤦
تحياتي لك انت مأصل وباحث
وهناك القلائل لازم تعرف ده بردو
فا تحياتي للمأصلين ليس للقطيع مش هقول التضاد وهو الحقيقي 👌🏼
تحياتي انا يا مووووعليييييم عارف الولد ده
😂😂😂😂😂
بجد انا اللي استفدت واستمتعت بالنقاش واستمتعت بالافاده مش كلام اي هري موجَّه من وجهات نظر وخبرات فاشله 🤦😃😂😂
تحيااااااتي اليك يا مأصل 🙏🏼🙏🏼❤️💐💐💐💐💐

• حبيته
التفاعلات: Life Arch
الاشتراكيه المغلوطة
لا نريد نقاش يودي في داهيه 😂😂🤦
تحياتي لك انت مأصل وباحث
وهناك القلائل لازم تعرف ده بردو
فا تحياتي للمأصلين ليس للقطيع مش هقول التضاد وهو الحقيقي 👌🏼
تحياتي انا يا مووووعليييييم عارف الولد ده
😂😂😂😂😂
بجد انا اللي استفدت واستمتعت بالنقاش واستمتعت بالافاده مش كلام اي هري موجَّه من وجهات نظر وخبرات فاشله 🤦😃😂😂
تحيااااااتي اليك يا مأصل 🙏🏼🙏🏼❤️💐💐💐💐💐
كلها حاجه و ليها قصة
مفيش حاجه بتكون كده
انا مهندس ميكانيكا فقط لاغير 😅
و مين موووعليييم ده 😂😂

كلنا بنستفيد من بعض
لولا انتم ما كنا نحن 🙏🏼🙏🏼
لنا في الحديث بقية

انا اول حب ليا ده انتهي باختفاءه بل قرب بيوتنا ولكن لم يبرر أو يهتم بي اصلا وده كان شئ لعين اثر ع مجري حياتي حقيقي وقراراتي ساعتها ولكن
عدا شخص هنا فقط الوحيد اللي مبهربش ولا احب اهرب منه ولكن طبيعتي العن من كده دائما برجع اعمل كده كأن التصرف ده بقي طبع مني وعارفه السبب فهو اني تأثرت جامد وكرهت جااامد دون سلام نفسي وعقل
حد عنده فكره مجديه ؟
زي الإنسان كأنه شايل قلبه وهارب ويفضل هارب .هارب من استغلال الناس واستنفاذ كل حاجه جواه .هي الطمأنينه يا أنثى هو الخوف أن يلدغ المراء من الجحر مرتين
هدي نفسك خالص لا ينفع حذر من قدر
لكن صدقني كل دة من مخلفات تجاربنا القاسية الإنسان مش حيشفى 100% لكن الصدمة مع الوقت تخف زي يوم الجنازة مش زي بعدها بسنه
هو يوم ما اول حب اختفى واستنفذ كل حاجه فينا استنفذ حتى الطاقة الموجودة جوانا عشان نعيش زي بني البشر .بالنسبالي زي يوم الجنازة بالظبط .وتمر الايام والشهور والصدمة تخف .بس لازم نتعلم من تجاربنا .ومنديش قلوبنا لأي حد بمجرد حسن الكلام أو يبين الوش الطيب الناس أصبحت كالحرباء .لبكلمك انت تلاقيه شاعري وفنان وحساس ومع إنسانة تانيه هو الراجل والفحل مفيش زيه .يستبدلك باي ست مقابل ليله .ملاكك الحارس يقول
عيشي حياتك ومتخافيش من حد ولا تخافي حد يمتلك احاسيسك ولا قلبك ديما بقول يا من احرسها من بعيد من غير مصالح ولا أطماع
دينا فأي علاقة مهما كانت سيبي خطوة للوراء تستندي عليها
الناس عندها دولاب مليان أقنعة حب .كل قناع لست معينة حسب سنها وضروفها .
ناس مستخلة خفافيش تمص الدماء.والخفاش ينتضر نزول الليل .ناس النور يعميها ميقدروش يعيشو فالنور والضياء .
عيشي وارمي كل حاجه وراء ضهرك.
انتي اليوم بثوب جديد كله حياة ارمي الثوب القديم ثوب الاحزان
الملاك الحارس

العلاقات الإنسانيه صعب جدا نسيانها والألم الناتج عنها يدفعنا الي الهروب من تكرارها لذلك وجب علينا أن نترك لأنفسنا فرصة للنسيان والخروج والتسرع في الدخول في علاقات جديدة يسبب انتكاسات قد تعيدنا اسري لاول علاقه​

• أتفق

العلاقات الإنسانيه صعب جدا نسيانها والألم الناتج عنها يدفعنا الي الهروب من تكرارها لذلك وجب علينا أن نترك لأنفسنا فرصة للنسيان والخروج والتسرع في الدخول في علاقات جديدة يسبب انتكاسات قد تعيدنا اسري لاول علاقه​

يا أخي الإنسان لو خرج من علاقة عاطفية شديدة بمعنى حب وعهود وكل ما له صلة بطبيعة العالقة
يخرج زي الإنسان الجريح قواه كلها منهكة ويكون ضعيف ومن السهل استغلاله الفترة دي بلاش تكون سرعة فربط اي علاقة عاطفية جديدة دة ضرب من الجنون
انا اقول سرعة
فما بالك التسرع

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: الصقر_الجارح و لؤلؤه سوداء 🪆🌚 بدِٖٓۆيَّہ
يا أخي الإنسان لو خرج من علاقة عاطفية شديدة بمعنى حب وعهود وكل ما له صلة بطبيعة العالقة
يخرج زي الإنسان الجريح قواه كلها منهكة ويكون ضعيف ومن السهل استغلاله الفترة دي بلاش تكون سرعة فربط اي علاقة عاطفية جديدة دة ضرب من الجنون
انا اقول سرعة
فما بالك التسرع
انا ضد التسرع

• أتفق
اسف لتسرعي
وأعذريني أنتي
ويعذرني العضو.
حتابع من بعيد
لا اختلاف لهجات ده عادي انت مشاركتك
دي من أهم اهم تعليقات عندي
لم اجد ما يكفي من الرد وكفي
وبالفعل كلامك كله حقيقي وله حكم مستنبطه لي
فا لا تعتذر انا اللي بعتذر لسوء الفهم
وانت تشرفني وتشرف كل الناس حقيقي 😍😍
ايها الملاك الحارس
لك كل تحياتي
💐🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷🌹💐💐💐💐💐
زي الإنسان كأنه شايل قلبه وهارب ويفضل هارب .هارب من استغلال الناس واستنفاذ كل حاجه جواه .هي الطمأنينه يا أنثى هو الخوف أن يلدغ المراء من الجحر مرتين
هدي نفسك خالص لا ينفع حذر من قدر
لكن صدقني كل دة من مخلفات تجاربنا القاسية الإنسان مش حيشفى 100% لكن الصدمة مع الوقت تخف زي يوم الجنازة مش زي بعدها بسنه
هو يوم ما اول حب اختفى واستنفذ كل حاجه فينا استنفذ حتى الطاقة الموجودة جوانا عشان نعيش زي بني البشر .بالنسبالي زي يوم الجنازة بالظبط .وتمر الايام والشهور والصدمة تخف .بس لازم نتعلم من تجاربنا .ومنديش قلوبنا لأي حد بمجرد حسن الكلام أو يبين الوش الطيب الناس أصبحت كالحرباء .لبكلمك انت تلاقيه شاعري وفنان وحساس ومع إنسانة تانيه هو الراجل والفحل مفيش زيه .يستبدلك باي ست مقابل ليله .ملاكك الحارس يقول
عيشي حياتك ومتخافيش من حد ولا تخافي حد يمتلك احاسيسك ولا قلبك ديما بقول يا من احرسها من بعيد من غير مصالح ولا أطماع
دينا فأي علاقة مهما كانت سيبي خطوة للوراء تستندي عليها
الناس عندها دولاب مليان أقنعة حب .كل قناع لست معينة حسب سنها وضروفها .
ناس مستخلة خفافيش تمص الدماء.والخفاش ينتضر نزول الليل .ناس النور يعميها ميقدروش يعيشو فالنور والضياء .
عيشي وارمي كل حاجه وراء ضهرك.
انتي اليوم بثوب جديد كله حياة ارمي الثوب القديم ثوب الاحزان
الملاك الحارس

لا اختلاف لهجات ده عادي انت مشاركتك
دي من أهم اهم تعليقات عندي
لم اجد ما يكفي من الرد وكفي
وبالفعل كلامك كله حقيقي وله حكم مستنبطه لي
فا لا تعتذر انا اللي بعتذر لسوء الفهم
وانت تشرفني وتشرف كل الناس حقيقي 😍😍
ايها الملاك الحارس
لك كل تحياتي
💐🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷🌹💐💐💐💐💐
كلامك درر وكلامك تاج فوق الرؤوس
من بقراء ما بين سطور كلماتك يجد نفسه في بحر من الاحاسيس والمشاعر فما بين السطور يغني عن كل شعور
الملاك الحارس حيطير بعيد فوق اين يوجد النسيم العليل لم تفسده انفاس النفوس المريضة
وسيبقى الملاك الحارس يأزركي ويساندك وان اخطاتي يقومكي
وجل ما يتمناه ذهاب كل هم وحزن على محياك وتعود الحياة لبدنك التي انهكته مخالب الأعداء

الملاك الحارس

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مُصطلح متلازمة الهُروب بيتبنّاه أكتر وبيليق أكتر على الأشخاص المُذنبين.. أو عندن من الخطيئة الشّي الكتير اللي بيخلّيهن يرفضو المواجهة و يفضلو الهروب ..
وهاد ظلم ل نَفسك واجحاف ب حق حالك ..لانك مالك غلطانة! ..

ب حالتك انتي ..انا بسمّيا (غريزة النّجاة)

انتي صرتي تفضلي بعد التجربة البشعة اللي مرقتي فيها انّك تجمعي حالك .. ( مشاعرك ..نفسيتك .. عنفوانك ك أنثى ) و تفضلي النّجاة بكل هي الأشياء القيّمة..
اللي تجربتك السابقة خلّت ثقتك تهتز فيّا..

وخلّت عندك حاجز فولاذي بينك وبين اي شخص بيحاول يقرّب منك .. ولو قرّبتي خطوة بتتبعيها بألف خطوة ل وَرا وهالشيّ مُبرّر ومفهوم ..

من خلال كلامِك بتحبّي تقربي وعندك الرّغبة توثقي مرة تانية بس بلحظة بتسترجعي شريط الأحداث اللي صارت و بتدعسي فرام . وبتفضلي تبقي بمَساحة الأمان اللي انتي فيّا حاليّاً وما تخوضي ب تجربة مجهولة المعالم والنّهاية ...

تداعيات تجرُبتك عم تخلّيكي واقفة عند نفس المحطّة وما عندك جرأة ترجعي تقدمي ل قُدّام قلّة ثقة ب نفسك يمكن أو بالأشخاص اللي انتي أصلاً ما عم تعطيهن المجال يثبتو حُسن النّوايا تجاهك ...

وهالشّي مو خطئك ومو ذَنبك ..بس انك تستمرّي بهلوتيرة لح تخلّي الحيط يعلى أكتر بينك وبين النّاس .. وكُل ما علي الحاجز او الحيط أكتر رح ياخد وقت أكتر لحتّى تقدري على ازالته ..
مشان هيك .. أول خطوة لازم تحاولي تتبعيها هيّة انك تطمني حالك وتحبّي حالك وتتأكّدي انه الغلط ما كان منّك .. وبيكفّي تعاقبي حالك وتلوميها ..

واتأكدي انك طلعتي ربحانة من هي التجربة ..ربحتي حالك و قلبك وقيمتك ك أُنثى وما خسرتي الا شبه رجُل ..

بتمنّى السّعادة ل قلبك 🤍 والسّكينة ل روحك
على فكرة كلامك كتير حلو ❤️ وبيريح الحدن اللي عم يقرء ❤️

• عجبني
التفاعلات: فحل هايجان
حد عنده فكره مجديه ؟
انصحك نصيحه وياريت تعملي بيها اوعي تتعلقي بحد هنا ولا تثقي في حد من اللي هنا ولا تخلي حد من اللي هنا يعرف اي حاجه عن حياتك الشخصيه غير اسمك وسنك بس اقصى من كده منصحكيش لان هنا في ناس مهما بان عليها انا ناس كويسه الا انهم ناس من جواهم لا تصلح للتعايش معهم
وان كان على الهروب ف ده طبيعي وحله انك تتعايشي مع الواقع وتقتنعي من داخلك ان ده طبيعي يحصل

عودة
أعلى أسفل
0%