NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه نقاش ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه

انا متقهرتش بس تخيل كده بسبب دفاعك عن دول بصة فالتانية فالتالته غريزته تزيد وبدل ما كان بيبص يبتدي يلمس واحده واحده تلاقيه بيغت*صب اي واحدة قدامه ومش هيميز
لا طبعا انا ضد كل ده حتى البصه المتفحصه انا بتكلم انك متقدريش تمنعي البصه طول مانتي سمحتي بده
انا عن نفسي لما ببص بتبقى إعجاب او حلاوه مش جنسيا

تمام انتي هتحسبيها كدا يبقا عيني ملكي و ابص مكان ما انا عاوز
بس هي مش بتتحسب كدا يا مريم خاالص
في حريه في لبسك معاكي بس في حدود بردو لو انتي عديتي الحدود يبقا من حقي انا كمان اعدي الحدود
بص يسطا زى ما قولت فوق فى فرق بين الراجل والدكر ، الدكر ده طبيعى هيسخن و هيتصرف بعشوائيه عشان غريزته مش مهم يضر نفسه او يضر اللى قدامه لاكن الراجل هو اللى بيعرف يسيطر على نفسه و طالما الست مش عايزه يبقى الاحسن انك تبعد ده لمصلحتك و لمصلحتها مفيش حاجه بالعافيه و ع فكره انا طول عمرى مؤمن ان الست مش كائن ضعيف لما بتحط حاجه فى دماغها بتعملها ممكن انت تيجى تتحرش هوب تصوت او ترزعك شلوت فى بضانك تضيعك فيه ولا هتحصل ربع راجل و حصلت على فكره مره قدامى و ست عملتها فى الاتوبيس مع واحد

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: حسن٩٤ و 👑 مــلــک الـــروقـــان 👑
كلامك صح يسطا وهيا كلمها مش غلط بس هيا عايزه تاخد حريتها وتمنع الناس من حريتها
لية
هو في حد عايز حاجه و مش محللها لغيره

لازم الواحدة تسأل نفسها هي لابسة كده ليه و لمين
اذا كان للناس فليه تلوميهم لو بصوا عليكي
وان كان لنفسك او لزوجك ففي البيت يكون اللبس
منطق بسيط وواضح و كل واحده ادرى بنفسها

• عجبني
التفاعلات: jojiuyt7
وهو انا متحف علشان يبص عليا
مش متحف بس بكل بساطة هو حر يبص منين ما يبص ، طالما مبصش على حاجة مينفعش يبص عليها زي شاشة موبايلك ، محفظتك ، بص عليكى فى الحمام ، عند الدكتور...لكن أنتى نازلة من بيتكم فى الشارع...فى الشارع يعني كل الناس بتبص فى كل حتة ، ما هو مش منطقي كل الرجالة هتبص فى الأرض...هنخبط فى بعض كده!! 😂💔😂

• أتفق
التفاعلات: Life Arch
يسطا لو احنا اللبس بتاعنا بيضايقك وبيخليك تثار متبصش وقتها مش هتثار ودا المنطق ولا اي
لا مش ده المنطق على فكره بالعكس احنا كمان لينا الحريه في اننا نبص ونبحلق وانتي ملكيش حق تعترضي زي انا ماليش حق اعترض على لبسك ولكن ياترى لو نزل راجل في الشارع لابس مايوه فقط وزبره واقف شبرين انتو حتعملو ايه مش حتعترضو على اللي هو عامله ؟

البسى يا حبيبتى الى انتى عايزاه و انا برده من حقي اعمل الي انا عايزه طالما احنا الاتنين بره الطبيعه لو هتتكلمى عن الاجانب انهم بيلبسوا كدا فا نسبه كبيره من الاجانب بيمارسوا الجنس بدون زواج و الكلام دا فا خلى البساط احمدى و غير كدا انتى اصلا ممكن تلبسى اللبس دا فى البيت بس لا لازم تلبسيه بره عشان الناس تتفرج فا صباح الفل بقى سيبى الشعب يتدلع

اهم عباره في موضوعك
كل واحد ركز فنفسه وبص وشاف ان مش من حق حد يدخل في خصوصيات غيره وانه يركز فنفسه وبس

ودي ثقافه وتربيه للاسف مبقتش موجوده وسلط علينا الجدل ورمي التهم علي بعض وصوت عالي ولا نصل لحل للاسف

ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه
بصوا يا شباب ويا بنات
في مشكلة بتحصل كل يوم في الشارع وفي البيت وفي كل حتة
التعليق السخيف علي اللبس
تلاقي واحد من دول شاف بنت لابسة ضيق او لابسة لبس مفتوح تلاقيه بص عليها وفتح بوقه وابتدي يريل ومش عارفه اي
يروح يضرب عشرة ع المنظر يفتح فيس يقول البنات ولبس البنات وكذا وكذا وغلط والعرف ، احا يسطا انت بتقول اي ما نلبس الاحنا نلبسه انت ملكش حق تقولنا اللبس ماله ولا ليك حق تبص علينا اصلا
لبسنا غلط متعلقش عليه ، لبسنا بيثيرك متبصش
هيجانك مشكلتك انت مش مشكلتنا
الولاد بتلبس شورتات وبتلبس لبس يبين صدرهم وبتلبس لبس مجسمهم وبتلبس لبس يبرز زبها ان صلح التعبير
هل احنا بنبص ونقولكم غلط وصح ؟
الحقيقه ان في بنات بتبص فعلا ولما البنت تبص الولد بيقول احا دي شرموطة وباصه علي زبي
ولما الولد يبص علي البنت وجسمها الناس والشارع والكل احا دي شرموطة دا غصب عنه انتوا شايفين هي لابسة اي

احا يسطا بجد اي الازدواجية في التفكير دي
ما هي هي نفس الفكرة وانت في الفكرتين طلعت البنت غلطانة ، حتي لما حد بيغلط الولد ويقوله عيب تلاقي دايما حد بيطلع من تحت الارض ويقولك احا ما لبسها برضو كان مش عارف اي

انا هنا مش واخده صف البنات ولا انا ضد الولاد بس لو كل واحد ركز فنفسه وبص وشاف ان مش من حق حد يدخل في خصوصيات غيره وانه يركز فنفسه وبس و**** الدنيا هتكون احسن

يجدعان من حقنا نلبس الاحنا عايزينه ومش من حق حد يعترض
لبسنا مش مناسب ليك وانت شايف اننا بنثيرك يسطا متبوصش
ولا انت اي رأيك
يسطا انت تلبس اللى انت عاوزه محدش يقدر يتكلم 🙂😂😂

بصي يامريم انتي حرة في لبسك ومحدش يدايقك وهو حر يبص
الأصل في التحرش التربية

بصوا يا شباب ويا بنات
التعليق السخيف علي اللبس
تلاقي واحد من دول شاف بنت لابسة ضيق او لابسة لبس مفتوح تلاقيه بص عليها وفتح بوقه وابتدي يريل ومش عارفه اي
يروح يضرب عشرة ع المنظر يفتح فيس يقول البنات ولبس البنات وكذا وكذا وغلط والعرف ، احا يسطا انت بتقول اي ما نلبس الاحنا نلبسه انت ملكش حق تقولنا اللبس ماله ولا ليك حق تبص علينا اصلا
الولاد بتلبس شورتات وبتلبس لبس يبين صدرهم وبتلبس لبس مجسمهم وبتلبس لبس يبرز زبها ان صلح التعبير
الحقيقه ان في بنات بتبص فعلا ولما البنت تبص الولد بيقول احا دي شرموطة وباصه علي زبي
ولما الولد يبص علي البنت وجسمها الناس والشارع والكل احا دي شرموطة دا غصب عنه انتوا شايفين هي لابسة اي

ما هي هي نفس الفكرة وانت في الفكرتين طلعت البنت غلطانة ، حتي لما حد بيغلط الولد ويقوله عيب تلاقي دايما حد بيطلع من تحت الارض ويقولك احا ما لبسها برضو كان مش عارف اي

انا هنا مش واخده صف البنات ولا انا ضد الولاد بس لو كل واحد ركز فنفسه وبص وشاف ان مش من حق حد يدخل في خصوصيات غيره وانه يركز فنفسه وبس و**** الدنيا هتكون احسن

ولا انت اي رأيك
مانتى مش هتيجى تغيرى فكره بقالها الف سنه أننا فى مجتمع شرقى عنده عيب وحرام وبيقيم على الأساس ده نغير من نفسنا الاول بعض كده نطلب من الناس تتغير وتسيب كل واحد فى حاله

بصوا يا شباب ويا بنات
التعليق السخيف علي اللبس

ولا انت اي رأيك
مع احترامي لوجهة نظرك بس تركيب الراجل البيولوجي غير الأنثى
الراجل يثار بالنظر
الأنثى تثار بالسمع
الراجل يثار من خلال عيونه لانه بيشوف
الأنثى تثار بالاذن لأنها بتحب تسمع المعاكسات
والكلام الحلو ع لبسها
ويبقى الغلط غلط لو كل الكون عمله
سواء الشباب او البنات
ده غير أن الحرام حرام
نحن عصاة ولسنا كفار

• عجبني
التفاعلات: شاب وحدانى
بصوا يا شباب ويا بنات
التعليق السخيف علي اللبس

ولا انت اي رأيك
فعلا كلام صح اصلا لو متجوز برضو هسيب مراتى تلبس إلى عوزاه فيها ايه يعنى دى حريه شخصيه

انا متفقه معاكى فى كل حرف بس المشكله فى الشارع والمجتمع الى انتى عيزه تلبسيلو براحتك
مجتمع معاق فى تفكيرو بيتصلط على اى هفوه لغيرو علشان يفرمو تحتو
لسه ادمنا سنين ضوئيه على المجتمع مايفهم ويحترم الحدود الشخصيه لكل واحد
ولحد دا ميحصل انا هعمل كل الى نفسى فيه واكتر بس فى اماكن مقفوله وبعيد عن المعاقين فكريا

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
تمام انتي هتحسبيها كدا يبقا عيني ملكي و ابص مكان ما انا عاوز
بس هي مش بتتحسب كدا يا مريم خاالص
في حريه في لبسك معاكي بس في حدود بردو لو انتي عديتي الحدود يبقا من حقي انا كمان اعدي الحدود
لنفترض ان انا عندي فيلا ملكي وانت معاك عربية ملكك هل من حقك انك تركن عربيتك جو فيلتي

لا طبعا انا ضد كل ده حتى البصه المتفحصه انا بتكلم انك متقدريش تمنعي البصه طول مانتي سمحتي بده
انا عن نفسي لما ببص بتبقى إعجاب او حلاوه مش جنسيا
يبقا متدافعش انت بتبص لسبب غيرك بيبص لغيره

• عجبني
التفاعلات: بحرر الحياة

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%