NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه نقاش ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه

صوابع ايدك مش زي بعضها وبعدين تروح حتت هديه فيها ناس نضيفه تركب مواصلات نضيفه مش لازم الاتوبيسات تخف من ع زحمه لان فيه ناس بتبقاا ف الاتوبيسات و الحتت زحمه متخصصه ف التحرش بيقوا قاعدين مخصوص علشان كدا والستات كلها بتبقا عارفه ف الموضوع دا.. ورغم كدا بيروحوا معنا كدا برضو انهم عجبهم الواضع!!
في اوئات بتكون البنت مضطرة تروح بالمواصلات هيدا مش معناه انه متئصدة او مبسوطة انه حدن عم يدايئا او عم يتحرش فيا
بدل ما تحاسب البنت وتئول انه بتعرف الوضع وانه في عالم اختصاصا تحرش بالباص ليه ما بتحاسبو وبتمنعو هيدا الحمار يعمل هيك؟ شو زنبا البنت ازا في مريض نفسي موجود بوسيلة المواصلات هيدي؟

• أتفق
التفاعلات: حسن٩٤
تبع العرف والمجتمع والدين اللبس ليه احكام شويه خصوصا عند البنت
طب انتي كبرتي دماغك وطنشتي ولبستي الي انتي عايزاه انتي حره
حد بص عليكي مثلا تبع بردو العرف والدين ده غلط طب هو طنش وبص هنا لحظه بقا لو بص ع واحده لبسه ع حسب المجتمع والدين بتاعها هو يتحاسب طب بص لواحده بتلبس براحتها ومكبره دماغها
كده يبقا يمشي منطق انتي اختارتي الحريه ف اللبس وهو اختار الحريه ف النظر والشخص حر مالم يضر

تبع العرف والمجتمع والدين اللبس ليه احكام شويه خصوصا عند البنت
طب انتي كبرتي دماغك وطنشتي ولبستي الي انتي عايزاه انتي حره
حد بص عليكي مثلا تبع بردو العرف والدين ده غلط طب هو طنش وبص هنا لحظه بقا لو بص ع واحده لبسه ع حسب المجتمع والدين بتاعها هو يتحاسب طب بص لواحده بتلبس براحتها ومكبره دماغها
كده يبقا يمشي منطق انتي اختارتي الحريه ف اللبس وهو اختار الحريه ف النظر والشخص حر مالم يضر
انت حر ما لم تضر حلو بصيته بتضرني نفسيا

• حبيته
التفاعلات: XN/3NTYL✨🖤
بس في بنات فعلا لبسه بيهيج غصب عننا انا ماعمري ماشتمت بنت وحكمت عليه بس الصراحة مقدرش انكر ان لبسهم بيهح جامد انا مرة كنت نازل من الميكروباص وكنت وقتها ناوي اني خلاص هتوب لسه نازل الاقي في وشي بنت لابسه ليجين وبلوزة كت وموطيه وضهره باين والموخرة في وشي وانا نازل من الميكروباص هجت غصب عنني جامد
ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه
بصوا يا شباب ويا بنات
في مشكلة بتحصل كل يوم في الشارع وفي البيت وفي كل حتة
التعليق السخيف علي اللبس
تلاقي واحد من دول شاف بنت لابسة ضيق او لابسة لبس مفتوح تلاقيه بص عليها وفتح بوقه وابتدي يريل ومش عارفه اي
يروح يضرب عشرة ع المنظر يفتح فيس يقول البنات ولبس البنات وكذا وكذا وغلط والعرف ، احا يسطا انت بتقول اي ما نلبس الاحنا نلبسه انت ملكش حق تقولنا اللبس ماله ولا ليك حق تبص علينا اصلا
لبسنا غلط متعلقش عليه ، لبسنا بيثيرك متبصش
هيجانك مشكلتك انت مش مشكلتنا
الولاد بتلبس شورتات وبتلبس لبس يبين صدرهم وبتلبس لبس مجسمهم وبتلبس لبس يبرز زبها ان صلح التعبير
هل احنا بنبص ونقولكم غلط وصح ؟
الحقيقه ان في بنات بتبص فعلا ولما البنت تبص الولد بيقول احا دي شرموطة وباصه علي زبي
ولما الولد يبص علي البنت وجسمها الناس والشارع والكل احا دي شرموطة دا غصب عنه انتوا شايفين هي لابسة اي

احا يسطا بجد اي الازدواجية في التفكير دي
ما هي هي نفس الفكرة وانت في الفكرتين طلعت البنت غلطانة ، حتي لما حد بيغلط الولد ويقوله عيب تلاقي دايما حد بيطلع من تحت الارض ويقولك احا ما لبسها برضو كان مش عارف اي

انا هنا مش واخده صف البنات ولا انا ضد الولاد بس لو كل واحد ركز فنفسه وبص وشاف ان مش من حق حد يدخل في خصوصيات غيره وانه يركز فنفسه وبس و**** الدنيا هتكون احسن

يجدعان من حقنا نلبس الاحنا عايزينه ومش من حق حد يعترض
لبسنا مش مناسب ليك وانت شايف اننا بنثيرك يسطا متبوصش
ولا انت اي رأيك

بس في بنات فعلا لبسه بيهيج غصب عننا انا ماعمري ماشتمت بنت وحكمت عليه بس الصراحة مقدرش انكر ان لبسهم بيهح جامد انا مرة كنت نازل من الميكروباص وكنت وقتها ناوي اني خلاص هتوب لسه نازل الاقي في وشي بنت لابسه ليجين وبلوزة كت وموطيه وضهره باين والموخرة في وشي وانا نازل من الميكروباص هجت غصب عنني جامد
متبصش

في اوئات بتكون البنت مضطرة تروح بالمواصلات هيدا مش معناه انه متئصدة او مبسوطة انه حدن عم يدايئا او عم يتحرش فيا
بدل ما تحاسب البنت وتئول انه بتعرف الوضع وانه في عالم اختصاصا تحرش بالباص ليه ما بتحاسبو وبتمنعو هيدا الحمار يعمل هيك؟ شو زنبا البنت ازا في مريض نفسي موجود بوسيلة المواصلات هيدي؟
يوم متكوني مطره انك تعملي كدا شوفي راجل عجوز واقفي جنبوا شوفي واحده ست واقفي جنبها علشان يوم م يحصلك كدا محدش هيعبرك لان دلوقتي مش زي زمان كل واحد فنفسوا.

ما نلبس الاحنا عايزين نلبسه
بصوا يا شباب ويا بنات
في مشكلة بتحصل كل يوم في الشارع وفي البيت وفي كل حتة
التعليق السخيف علي اللبس
تلاقي واحد من دول شاف بنت لابسة ضيق او لابسة لبس مفتوح تلاقيه بص عليها وفتح بوقه وابتدي يريل ومش عارفه اي
يروح يضرب عشرة ع المنظر يفتح فيس يقول البنات ولبس البنات وكذا وكذا وغلط والعرف ، احا يسطا انت بتقول اي ما نلبس الاحنا نلبسه انت ملكش حق تقولنا اللبس ماله ولا ليك حق تبص علينا اصلا
لبسنا غلط متعلقش عليه ، لبسنا بيثيرك متبصش
هيجانك مشكلتك انت مش مشكلتنا
الولاد بتلبس شورتات وبتلبس لبس يبين صدرهم وبتلبس لبس مجسمهم وبتلبس لبس يبرز زبها ان صلح التعبير
هل احنا بنبص ونقولكم غلط وصح ؟
الحقيقه ان في بنات بتبص فعلا ولما البنت تبص الولد بيقول احا دي شرموطة وباصه علي زبي
ولما الولد يبص علي البنت وجسمها الناس والشارع والكل احا دي شرموطة دا غصب عنه انتوا شايفين هي لابسة اي

احا يسطا بجد اي الازدواجية في التفكير دي
ما هي هي نفس الفكرة وانت في الفكرتين طلعت البنت غلطانة ، حتي لما حد بيغلط الولد ويقوله عيب تلاقي دايما حد بيطلع من تحت الارض ويقولك احا ما لبسها برضو كان مش عارف اي

انا هنا مش واخده صف البنات ولا انا ضد الولاد بس لو كل واحد ركز فنفسه وبص وشاف ان مش من حق حد يدخل في خصوصيات غيره وانه يركز فنفسه وبس و**** الدنيا هتكون احسن

يجدعان من حقنا نلبس الاحنا عايزينه ومش من حق حد يعترض
لبسنا مش مناسب ليك وانت شايف اننا بنثيرك يسطا متبوصش
ولا انت اي رأيك
المشكله ولا فى البس ولا فى الولاد ولا البنات المشكله فى واحد فى فكره واعتقاده ان البنت طالما لابسه كدا تبقا شمال وشرموطه وفى الحقيقه ممكن تكون هيا غير كدا خالص هيا اتعودت على لبس ده وعلى حياتها كدا وكل واحد ليه حريتو فى لبسو وفى حياتو هيا عمرها ماكانت بالبس ولا بالبص فى ناس اعرفها كتير لبسهم محترم وكويس بردو وتشوفهم تقول مفيش احترام اكتر من كدا وهما مدورنها

• عجبني
التفاعلات: حسن٩٤
انت حر ما لم تضر حلو بصيته بتضرني نفسيا
طب م لبسك بيثيره ويضره جنسيا والغريزه طبيعه ف الشخص ومن المعروف ان الاثاره بتبدا من العين دي حاجه
تاني حاجه انتي اختارتي تمشي عكس المجتمع وتخدي حريتك المجتمع ملوش فيه طالما اختارتي اتحملي عواقب اختيارك
مينفعش مسمعكش كلامك واقولك تعالا ساعدني
اخر حاجه المقصود بالضرر جسدي مش معنوي عشان كده لو قربلك بيتعاقب

المشكله ولا فى البس ولا فى الولاد ولا البنات المشكله فى واحد فى فكره واعتقاده ان البنت طالما لابسه كدا تبقا شمال وشرموطه وفى الحقيقه ممكن تكون هيا غير كدا خالص هيا اتعودت على لبس ده وعلى حياتها كدا وكل واحد ليه حريتو فى لبسو وفى حياتو هيا عمرها ماكانت بالبس ولا بالبص فى ناس اعرفها كتير لبسهم محترم وكويس بردو وتشوفهم تقول مفيش احترام اكتر من كدا وهما مدورنها
بالظبط

يوم متكوني مطره انك تعملي كدا شوفي راجل عجوز واقفي جنبوا شوفي واحده ست واقفي جنبها علشان يوم م يحصلك كدا محدش هيعبرك لان دلوقتي مش زي زمان
يعني عم تحط الحئ ع البنت لانه في حدن انتو مش ئادرين توئفوه عند حده وتربوه؟
ازا ما ئدرتو على هيدا المريض بتلومو البنت
شو هالمنطئ هيدا؟
طالعة بالمواصلات بدا توصل للمكان اللي رايحة عليه بدا تئعد تختار وين بدا توئف وحد مين بدا تئعد؟
ازا الوضع عندكن هيك ف هيدي مصيبة حئيئية !

طب م لبسك بيثيره ويضره جنسيا والغريزه طبيعه ف الشخص ومن المعروف ان الاثاره بتبدا من العين دي حاجه
تاني حاجه انتي اختارتي تمشي عكس المجتمع وتخدي حريتك المجتمع ملوش فيه طالما اختارتي اتحملي عواقب اختيارك
مينفعش مسمعكش كلامك واقولك تعالا ساعدني
اخر حاجه المقصود بالضرر جسدي مش معنوي عشان كده لو قربلك بيتعاقب
تمام وهو لو مبصش عليا طبيعي وقتها مش هيشوف لبسي فطبيعي مش يتثار فطبيعي غريزته متحصلش حاجه ليها .
وفوق كده انا مخترتش امشي عكس الكجتمع ارجع لسبعينات والتمنينات والستينات والكلام دا كله ولحد دلوقت المجتمع اصله هو الانا عليه

وانت تضمنلي منين انه يبص من غير ما يغلط فيا ويقول دي كذا
انا مش بقول انه المفروض يبص انا بقول من حريته انه يبص

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%