NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نار هاديه ايه امال لو مكنتش قايل من يومين انك هتنزل الجزء الجديد في ساعتها كنت عملت ايه
 
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: عضو محذوف 78635 و ناقد بناء
مش متجوز 😁 😁
يعم اشطا يا ترجع الصورة النهارده يا تنزل أجزاء النهارده شوفلك حل من دول متبقاش سنجاب زي عوايدك 😂😂
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
فكره حلوه بس انا هفاجاك بالاحلي من دا في اللي جاي ، اتقل بس مايكل يظهر وهتلاقي حوارات تانيه انت مكنتش متخيل انها هتحصل في القصه دي
يعم نزل الجظء و خلاص بقا😂😂
 
  • عجبني
  • جامد
التفاعلات: عضو محذوف 78635 و ناقد بناء
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: عضو محذوف 78635 و ناقد بناء
غيث هو مايكل اكيد 😂😂
 
  • بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: عضو محذوف 78635 و ناقد بناء
ياعم يكش تنيك الشخصيات كلها هما من بقيه اهلي ماكسمهم المهم الخيار 😂 😂 😂
فى مايكل فى خياار مفيش مايكل مفيش خيااااار
 
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: عضو محذوف 78635 و ناقد بناء
وحيات امك متتاخرش علشانانا كنت عايش في دور مايكل اكني لابس نضاره 3D ومندمج اوووي يحبيب اخوك في الانجازعلشان ممنعش عنك الخيار
خلصانه يابا اعلى مسا عليك
 
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: عضو محذوف 78635 و ناقد بناء



الترتيب الزمني للقصه : ( مارفل * ٥ سلاسل * - افينجرز - كابتن اميركا - ثور راجناروك)

مايكل : ايه يابنت الهايجه ما تهدي
مرنا : * بتدعك في كسها جامد * مش قادره هيجانه ونار في كسي
مايكل : بقينا بندعك في اكساسنا اهوه واتعلمنا
مرنا : كله منك وبسببك اممممممممم امسك صدري اووي اعصره مشتاقه للمسه ايدك علي الاخر
مايكل : ايه الجمال اللي انتي فيه والعيون القمر دي
مرنا : ااااااااااه هايجه اووووي نيكني وافشخني وحطه كله فيا
مايكل : شكلك حلو وانتي متعصبه * وبيبتسم *
مرنا: * بتدعك في كسها جامد * قربت اجيب كمل ياحبيبي كمل خليك فوقيا وانا بجيبهم احضني ومتسبنيش ااااااه
مايكل : ماتجيبي بوسه ياقمر انت ياجوافه المستكاوي ياحب العمر يامدفيه العش
مرنا: * بتقرب تجيب *
مايكل : تتجوزيني ؟
مرنا : مممممممم
مايكل : حقك عليا انتي عارفه انا بحبك قد ايه ومقدرش استغني عنك
مرنا : ممممممم
مايكل : عايز اخلف منك تاني
مرنا: مممممممم ااااه كمان قول كمان
مايكل : انا معاكي مسبتكيش
مرنا : ااااااااااااه
مايكل : فاكره يوم فرحنا
مرنا : مممممممممممممم هجيب هجيب محتاجاك اوووي محتاجاك
مايكل : اخلف اخلف عايز اخلف منك
مرنا : مممممممم
مايكل : بحبك ياقمري وملاكي المدلل ، متسبيش البيت ، مرنا انا بحبك بحبك ، هاتي عسلك بحبك بحبببببببببببببك
مرنا : اااااااااااااه * بتجيبهم وبتتنفض وبتقوم من علي السرير وبتعدل نفسها وهدومها * …. ايوا ايوا ياجوجو جايه اهوه استني
جونيور : مامي ، عمتو مريم * وبيديها الموبايل *
مرنا : مواااااه حبيب ماما انت ، ايه ياحبيتبي لا كنت مريحه جسمي شويه
اختي : يبقي كنتي هتنامي وهتنسي مشوارنا
مرنا : انسي ازاي بس وهو دا يوم يتنسي ، هخش اخد شاور والبس واجهز
اختي : وانا هقوم البس وهعدي عليكي
مرنا : اوكيه ياحبيبتي سلام
جونيور : اخش البس يامامي
مرنا: اه ياحبيبي ، وفين اختك
جونيور : بتذاكر في اوضتها
مرنا: وانت خلصت مذاكرتك طبعا ، وهتقعد اليوم كله قدام البلايستيشن دا
جونيور : شكرا يارب انك رزقتني ب ام ذكيه زي دي
مرنا : * بتبصله وبتبتسم وبتروح تبوسه * طب يالا قوم البس علشان منتاخرش
جونيور : حاضر مامي
مرنا : * بتبوسه وبعدين بتخش اوضه بنتها * لبستي ولا لسا

( نظرا لتشابه اسماء مرنا الام والبنت ف احنا هنغير اسم البنت ونخليه نجفه ….نجفه مايكل مجدي مسم كسم العظما زي ابوها اسم يلعلع وينور الدنيا ، لا مش هسميها نجفه اكيد، انا كاتب الاسم دا علشان اقول الايفيه الرخيص اوي دا مش اكتر ، هنسميها سيليا )

سيليا : مش هلبس ومش هروح
مرنا: يعني ايه مش هتلبسي قومي يالا اجهزي عقبال ما اخد شاور
سيليا : مش هروح مبحبش اروح المشوار دا ومبحبوش اصلا
مرنا : * بتتعصب عليها وبتشد منها الكتب وبتقفلها * هتروحي ومفيش لاء ، واخرج من الحمام الاقيكي لبستي وجهزتي وافردي وشك دا
سيليا : مش عايزه اروح انا ، مبحبش حد يغصبني علي حاجه مش عايزاها
مرنا: اخرج من الحمام الاقيكي لبستي
سيليا : انا بكرهك وبكرهه

مرنا وقفت علي الباب سمعت الكلمه وكملت طريقها دخلت الحمام وبعديها مريم كلمتها انهم تحت البيت وراحو كلهم المشوار اللي كان " المدافن " وقفوا كلهم يصلوا علي روح مايكل ويدعوله بالرحمه والمغفره وحطوا ورد علي قبره وعياط وزعل والمشاعر المكبوته كلها طلعت في المدافن وكانوا متعودين كل سنه يروحوا المدافن في الذكري السنويه لمايكل وبالمره ام واخت مايكل كانوا بيزوروا قبر ابوهم ، وسلوي واحمد ومعتز بيزورا قبر ابوهم ،وجورج بيزور قبر امه ، وبعد مشوار المدافن يرجعوا علي بيت مايكل يتجمعوا كلهم يقضوا اليوم مع بعض وكلهم بيبقوا لابسين اسود في اليوم دا

اختي : عنك انتي ياماما * وبتمسك ايديها تسندها وتناولها العكاز * قوليلي عايزه ايه واجيبهولك
ماما : اسنديني بس هخش الحمام
اختي : هتعملي حمام ولا زي كل مره نخش نلاقيكي بتعيطي
ماما : * بصتلها وعينيها مدمعه وكتمت دمعتها وسندت علي عكازها وراحت الحمام *
جورج : * بيغمز لاختي * انتي ايه اللي بتقوليهولها دا ماهو ابنها برضو
ماما : يعني عجبك حالها كدا وامراض الدين والدنيا اللي جاتلها من ساعه اما مات
معتز : * بيحط الطبق علي السفره * ابنها يامريم واكتر حاجه توجع الام ان ابنها يموت قبلها ومتنسيش ان امك كبيره مش صغيره
اختي : انا صعبانه عليا اللي بيحصلها ومش حمل اني اخسرها هي كمان
سلوي: خدي حطي المعالق هناك ، بعد الشر عليها يامريم **** يديها الصحه
ليليان : * بتكلم ابنها * احترم نفسك واستني لما كلنا نقعد وابدا كل
زياد : سوري
مرنا : * بتتكلم في الموبايل * كتر خيرك ياماما لا مالوش لزوم احنا خلاص في البيت
ام مرنا : انتي عارفه رجلي قايمه عليا مش قادره اسند عليها خالص
مرنا: **** يديكي الصحه ياماما انا كويسه الحمد لله وهبقي اعدي عليكي اخر الاسبوع كدا اجيب الولاد واجيلك
ام مرنا : ماشي ياحبيبتي خلي بالك من نفسك وسلميلي عليهم ومونيكا اختك بعتالك السلام وبتقولك تعيشي وتفتكري
مرنا :فيها الخير ، يالا خلي بالك من نفسك ياحبيبتي …..، الاطباق كلها اتحطت في حاجه ناقصه ؟
جورج : لالالالالا كله تمام اقعدي انتي بقي عايزين ناكل انا هموت من الجوع
مرنا : سيليا فين انا هقوم اناديها
معتز : لا اقعدي انتي انا بعرف اقنعها ازاي
جورج : ايوا يابو الاقناع انت
معتز : اكبر بقي
جورج : خد يالا ياجوني هنا تعالي اقعد جنبي
جونيور : ايوا يابابا
مرنا : * بتزعقله * قلتلك ميه مره اسمه عمو جورج مش بابا
ليليان : براحه علي الواد يا مرنا دا لسا صغير
مرنا : لا مش صغير كبير وشحط في ٦ ابتدائي يعني فاهم وعارف
جورج : * بيوشوش الواد * سيبك منها انا جبت اكس بوكس في البيت ونزلت عليه لعبه سباق وههزقك فيها
جوني : فيها مهمات ؟
جورج : 4 مهمات
جوني : نزلت فيفا ؟
جورج : اخر اصدار وفيها كل الانتقالات الجديده
جوني : هخش اجيب شنطتي وابات عندك
جورج : اتفقنا ياشبح الليله هنهرب وهنبات في المخبأ بتاعنا
جوني : * بيضحك جامد وبيحضنه * انا بحبك اوي يابابا
مرنا : * اتعصبت ورمت الشوكه وقامت من علي الاكل *
اختي : * بتبص لجورج *
جورج : ايوا انا عملت ايه يعني ، دي غلطتي اني بعوضه عن ابوه
سلوي : لا مش غلطتك بس انت عارف انها بتضايق من الكلمه دي وبتحاول تخليه يبطلها ، وانت طول ما بتضحكله مش هيبطلها
جورج : ما انا مخلفتش ولاد برضو وكلمه بابا حلوه
سلوي : مش ذنبها انك مش عارف تجيب ولد ياخايب انت
اختي : جورج اتلم واتعدل مش هيبقي انت والزمن عليها
ليليان : دي **** يكون في عونها 10 سنين واكتر وهي مستحمله وشايله جبل
اختي : تعالي ياماما * وبتقوم تسندها * تعالي اتغدي معانا
ماما : * بتمشي براحه علي عكاز * حاضر يابنتي حاضر

في اوضه سيليا

معتز : القمر بتاعنا مخرجش ياكل معانا ليه
سيليا : معلش يا اونكل بس ماليش نفس
معتز : هتخبي علي اونكل زيزو برضو
سيليا : مقدرش يااونكل بس انااااا…..
معتز : * بيقعد جنبها علي المكتب * مبتحبيهوش مبتحبيش باباكي ؟ انتي لسا مشلتيش الافكار دي من دماغك
سيليا : * بتبص في الارض *
معتز : احنا مش اتكلمنا فى الموضوع دا قبل كدا كتير وقولتلك انه باباكي دا راجل عظيم اوووي وكان اكتر من اخ لينا كلنا ، طب انتي عارفه ان احنا كلنا متجمعين بسببه ، طب عارفه انه كان جميل اوووووي * وبيبتسم وهو بيفتكر * كان عليه شويه ردود معرفش بيجيبها منين ، بس انا واثق انه لو لكان لسا عايش كنتي هتحبيه
سيليا : مبحبهوش يا اونكل مبحبهوش ، ماما وعلطول ساكته يا اما في الشغل يا اما في البيت بتعمل الاكل او تنضف وتخش تقفل علي نفسها الاوضه بالساعات وعلطول وشها بيعيط وزعلان ، وطول اليوم بتتخانق معانا علشان نذاكر وننجح علشان يقولوا ولاد مايكل شاطرين وانها عرفت تربي ، ولا بتقعد معانا ولا بتهتم بينا وعلطول تعيط وتبكي ، عايزني ازاي احب واحد السبب في اني علطول شايفه مامتي بتعيط وزعلانه ؟؟
معتز : انتي عرفتي الكلام دا كله ازاي يامفعوصه انتي
سيليا : انا مش صغيره يا اونكل انا في تانيه اعدادي وعارفه كل حاجه ، عايزني احب شخص كل لما بتيجي سيرته بيحصل نكد وعياط ، سوري يا اونكل مش هغير فكرتي عنه
معتز : ياحبيبتي ماهما بيعيطوا علشان بيحبوه زعلانين انه مش موجود
سيليا : اونكل تقدر تقولي انا احبه ليه ؟ عمل ليا ايه في حياتي ؟ استفادت منه ايه ؟
معتز : * بياخدها من ايديها * تعالي ياسيلي اقفي قدام المرايه كدا ، اهوه دا اللي عملهولك جابك للحياه بتاكلي وتشربي وبتلبسي وبتتعلمي وبتخرجي وبتشوفي اصحابك وعندك كل اللي نفسك فيه
سيليا : ماما اللي عملت دا كله مش هو
معتز : انتي محضرتيش باباكي بس انا اقدر اقولك انك بتتكلمي زيه ونفس طريقه تفكيره بتفكري بالمنطق زيه وكمان شاطره زيه هو كان شاطر في المدرسه زيك كدا وفيكي حاجات كتير منه انتي واخوكي
سيليا : لو سمحت يا اونكل متشبهنيش بيه ، ياريت انت اللي كنت بابايا * وبتحضنه وهو واقف *
معتز : * بيطبطب عليها * انا باباكي يا سيلي بس هو برضو هيفضل باباكي اللي اسمك علي اسمه وبكره تكبري وتعرفي انه قد ايه كان راجل عظيم وعمل كتير علشانكم
سيليا : * بتحضنه اكتر * مش عايزه اعرف
معتز : طب يالا ياحبيبتي نطلع ناكل ولا عايزه اونكل يزعل منك
سيليا : * بتبتسم * لا يااونكل هاجي معاك …

فضلوا بقيه اليوم بيحكو في الشغل ومواضيع مختلفه شويه مايكل وشويه الاولاد وشويه مش عارف ايه وضحك وهزار وبليل كل واحد خد عياله وراح علي بيته وام مايكل شويه بتقعد مع مرنا وشويه بتقعد مع مريم لانها بقت كبيره ومحتاجه رعايه فمش هتقدر تعيش لوحدها ، وطبعا من عشر سنين بعد موت مايكل علطول مكنش في فلوس معاهم كفايه فباعوا الشقه القديمه خالص وبفلوسها صرفوا علي نفسهم ومرنا واختي ومعاهم جورج فتحوا صيدليه كمشروع وسلوي ساهمت معاهم فيه كنوع من المحبه وتعويض عن اي حاجه وحشه عملتها لكن الصيدليه قانوني باسم مرنا ومريم ومن ساعتها لحد دلوقتي دا مصدر الدخل الوحيد لمرنا وعيالها وكمان مصدر الدخل لجورج ومريم علاوه علي ان جورج شغال مع معتز في العقارات يعني سماسره شقق وفيلات او بمعني اصح سيلز ،

سلوي طول ال10 سنين دول او اكتر وتحديدا بعد موت مايكل صفت كل حساباتها وبعدت عن اي قلق ومشاكل وباعت كل حاجه وفلوسها وزعتها علي احمد ومعتز ولادها وساهمت في ( صيدليه مرنا ) ، بس معتز خد الفلوس اشتري شقه باسمه بدل شقه ليليان اللي كان عايش فيها واتبرع بجزء منها لمستشفيات ودار ايتام والجزء الباقي حط مبالغ متساويه لابنه زياد واولاد مايكل في البنك ، وبالنسبه لاحمد خد نصيبه من الفلوس وفتح بيه سوبر ماركت صغير وبقي شغال فيه وعايش هو وسلوي في شقه في نفس العماره اللي فيها معتز وليليان

ام مايكل بقت بتمشي علي عكاز ومن كتر الحزن والاسي علي ابنها بقت علطول زعلانه وحزينه ونظرها ضعف جدا مع طبعا السكر ابتدي يعلي عليها نظرا لسنها وجالها خشونه في الركبه ، وشويه تقعد مع مرنا في البيت وشويه تروح لمريم وجورج ، ويعتبر قعادها عند بنتها بيريحها اكتر خصوصا ان بيتهم فيه فرحه اكتر من بيت مرنا
مونيكا بعد ما عرفت بموت مايكل رجعت تاني وظهرت وعاشت مع امها في بيتها وفي حالها ولا ليها علاقه باي حد من الناس دي كلها يادوب ممكن تزور اختها وتشوف عيال اختها او ولاد مايكل يشوفوا خالتهم وبس علي كدا


عوبيده فضل قاعد في مصر بعد ما طلق يافا ومحدش عارف هو شغال ايه ولا بيجيب فلوس منين ولا لسا في شغلته القديمه قاتل محترف ولا **** تاب عليه ولاحد يعرف عنه حاجه ومن فتره للثانيه بيزور معتز وجورج وبيقعدوا مع بعض يقضوا اليوم وشكرا علي كدا


ام اندرو وام جورج ماتوا موته طبيعيه ، اندرو وسوزي عايشين مع بعض في شقه ومحدش يعرف ان اندرو خول ولا سوزي شيميل من جيرانهم او زمايلهم في الشغل ، وعلاقتهم بمعتز وجورج اصبحت منعدمه مفيهاش غير زيارات في المناسبات بس ، واندرو بيحاول يقعد مع معتز او جورج ويتقابلوا بس بيتحججوا بمشاغل الحياه ، فعرف اندرو انهم مش عايزينه في حياته فقرر الابتعاد

لانا بعد ما قتلت مايكل وخلاص مفيش امل في المصل رجعت علي المقر بتاعها وكملت حياتها واعمالها وحاولت اكتر من مره لمده سنه كامله بتدور علي اي حاجه يكون مايكل سابها تدل علي المصل او مكانه وملاقتش اي حاجه حتي برغم انها فتشت شقه مايكل اكتر من مره وكل شقق اصحابه وشقته القديمه وكل مكان كان فيه وملقتش اي حاجه ، فقررت الاستسلام وركزت في جهودها علي العينه من المصل اللي كانت معاها من ايام الدكتور مجدي انها تشتغل عليها وتخلي الناس اللي شغالين عندها يوصلوا لحل ولكن بلا جدوي

دول الشخصيات القديمه اللي موجوده في القصه دلوقتي ومكمله واي اسم مش موجود مش هيكمل معانا السلسله دي ولا حتي هيطلع يعمل باي باي للكاميرا ( مرنا بعيالها - جورج بمراته بعياله - معتز بمراته بعياله - اندرو وسوزي - ام مرنا ومونيكا - سلوي واحمد وام مايكل - لانا - يافا - العراب - عوبيده )



معتز عند جورج في البيت في يوم بيلعبوا بلايستيشن وقاعدين بعيالهم عاملين يوم ترفيهي رياضي بيعملوه كل اسبوع علشان الاولاد تخف من ضغط المذاكره ويوم حلو ورايق ، بس ميرنا مراحتش وجونيور بس اللي راح هو واخته سيليا يقضوا اليوم معاهم

معتز : تكسب مين دا انتو عيله زباين انت والتاني اللي كان بيلعبلي برونالدو راس حربه
جورج : حظ متقعدش تهلل كتير انت كسبان حظ
معتز : 8 صفر وتقولي حظ ههههههه معلش
جورج : معلش !! طب انا هعرفك معلش دي تقولها لمين انا هلاعبك بالناشئين ولو انت كسبت هقلع ملط في الشارع
اختي : صوتك يابيه والفاظك بنتك قاعده
جورج : رفقه قومي هاتيلنا شاي من اي حته علشان بابا بيتغلب وعايز يعوض
رفقه : حاضر يابابا هات فلوس
اختي : بابا بيهزر ياحبيبتي خشي العبي مع سيليا بنت خالك
رفقه : مش بترضي تلعب معايا بتقول ان بتقول ان بتقول انا صغيره واني فته
جورج : خدي يابت تعالي بتقول عليكي ايه
رفقه : بتقول بتقول فته
جورج : فته ؟؟ * وبصباعه بيمشيه علي كتفها وبيلحسه * اه بنتك فته فعلا ، روحي ياحبيبتي لماما تزودلك ملح
معتز : * بيبص لليليان * مينفعش يبقي اب خالص
جورج : ولا ولااااا متهريش كتير واخلص ساعه بتعمل في الخطة
اختي : لا ياحبيبه ماما ياروحي انتي ياقلبي انتي مش فته خالص هي قصدها انك اموره وجميله متزعليش ياكوكو انتي * بتبوسها * روحي العبي مع زياد
رفقه : زياد تعالي نلعب
زياد : بابا اروح مع العب مع رفقه ؟
معتز : مش هتلعب بلايستيشن وتكسب عمو جورج زي بابا
زياد : لا انا هلعب بالميكانو مع رفقه
ليليان : متتشاقوش وتكسروا حاجه
اختي : شايف التربيه يامربي يافاضل
جورج : اتنيلي انتي وبنتك بدل ماتقومو تشجعوا بابا وهو بيلعب
ليليان : ههههههههه * بتغمزلها * اهو بيلعب قدامك احسن مايلعب من وراكي
اختي : هو عارف يلعب معايا لما هيلعب من ورايا ياشيخه اسكتي
جورج : هااااا سمعتك علي فكره، وانت ياعم جوارديولا خلص ام خطه مراجيح العيال دي
معتز : دوس استارت خلصت
جورج : لحظه واحده وجايلك ، واد ياجوووووووني
جونيور : ايوا يابابا
اختي : قوله ياعمو جورج بلاش بابا دي ياحبيبي
جورج : خد تعالي عمك معتز كسبني ف انا قلتله هجيبله الجينيص بتاعنا ، عارف لو اتغلبت هشعلقك من رجلك زي الارنب
جونيور : بس الارنب بيمسكوه من ودنه كدا * وبيعمل بايده الحركه *
اختي : شاطر ياجوني ، متبقاش خايب زي عمو
ليليان : نفس لماضه ابوه
جورج : * بيديله الدراع * امسك عايز هزيمه ساحقه ماحقه رابحه فاضحه عايزه ميلحقش يسنتر حتي
اختي : دا ميجيش حاجه جنب اخته تحسيها يالولا هتكبر وتبقي عالمه فضاء
جونيور : * وهو بيعمل الخطه * رائده فضاء يا عمتو
جورج : * بيضربوا علي راسه * ركز ياض في اللعب سيبك من قعده النسوان دي
جونيور : الخطه غلط يابابا
جورج : اتحجج اتحجج لحد مانتغلب ، انا عايز جول كل 10 ثواني
جونيور : * بيشاورله بايده * ممكن حضرتك تستني عليا شويه علشان اعرف اركز انت بتتكلم كتيير وبسرعه وانا مش بلحق
اختي : سيبه بقي ياجورج مترخمش عليه
جونيور : كل شويه ياعمتو يخبطني علي راسي يضربني يضربني وشعري كدا هيقع
جورج : دا مين ابن البهيمه اللي قالك ان شعرك كدا هيقع
جونيور : ماما
جورج : *بيحط ايده علي بق الواد * ششششش اكتم اقفل بقك دا مسمعش صوتك غير وانت بتجيب اجوال
معتز : *بيبص في موبايله * امسك ياجورج العب معاه هرد علي تليفون شغل .... الو اه يافندم لسا موجوده هبعتلك صورها علي الواتس اب وحضرتك تقدر تشرفنا في الموقع وتعاين بنفسك اه اه ……..

في مشهد اخر

مرنا في البيت اتصلت باختي تطمن علي الاولاد واختي قالتلها انهم هيباتو معاها ومرنا وافقت ودخلت اوضتها شغلت فيديو جوافه المستكاوي للمره المليون وبتتفرج عليه


الفيديـــو

انا : * قاعد في الفيديو وماسك علبه مناديل * مبدأيا كدا وقبل اي كلام دي علبه مناديل كامله علشان عارف انك بتتفرجي ومبربره وحالتك شبه السنجابه الحايضه فعلشان انا بقرف بسرعه جبتلك علبه مناديل كامله اهيه ، وتاني حاجه وحشتيني ياقمر انت ياعسل ياطرف الصينيه يامحمص انت خدي بوسه لا خدي بوس كتييييييييييير ، نخش في الموضوع علطول بصي ياقمري انا مكنش ينفع اقولك اللي هقولهولك دا في الفيديو المجمع فقلت اقولهولك هنا ، انتي عارفه انتي ايه بالنسبالي وعارفه انا بحبك قد ايه ، اتخانقنا كتير شتمنا بعض خاصمنا بعض متكلمناش قعدنا بالشهور لاويين بوزنا بس في الاخر بنتصافي وبنرجع لبعض زي الاول وكل واحد فينا بيسامح التاني مره وبيجي علي نفسه علشان خاطر المركب تمشي ، انا استحملتك كتير وانتي استحملتيني اكتر وكانت بتمشي لانها سنه الحياه ، جايز ودا الاكيد اني مكنتش الزوج المثالي اللي بتحلمي بيه بس انتي كنتي الزوجه المثاليه واللي لو امي كانت بتدعيلي ليل ونهار مكنتش هلاقي ضفرك في زوجه تانيه ، كلامي دا مش بصبرك بيه ولا بقولهولك تعازي بالعكس دا كلام كان المفروض اقولهولك وانا عايش بس احنا كدا بنفتكر الحلو لما بيروح مننا ، المهم انا عايز اقولك اني مش اناني وعارف ان موتي هيوجعك وممكن يدمرك ويسببلك صدمه او انهيار او يحصلك حاجه بس انا واثق انك اقوي من كدا ولو بتحبيني صحيح اوعديني انك هتفضلي صامده ومكمله علشاني وعلشان مرنا الصغيره ، بالمناسبه مكنش هينفع اعمل فيديو زي دا لماما لان اصلا ماما لحد دلوقتي بتعيط علي بابا فهيبقي جوزها وابنها اظن مش هتستحمل حاجه زي كدا ، وخلوا بالكو منها الست دي شافت كتير كفايا انها استحملت تربيتي ، اما انت ياقمر يالوز العنب انتي ف انا ملقتش هديه اسيبهالك اكتر من اني اسيبلك زبي تذكار ايوااا زي ما سمعتي زبي * وبطلع زبي في الفيديو * دا للذكري علشان لو فكرتي تتجوزي عليا ولا تخونيني تفتكري زبي فتتراجعي عن اللي بتعمليه ، بقولك ايه قولي ااااااه علشان هجيبهم عليكي قولي ااااه اخلصي.. اوووووف خليكي معايا بقي كدا ساعتين تلاته عقبال ما اجيبهم هضربلك عشره علي الكاميرا ولا اكني شاقطك من جروب شراميط ولكن ، هههههههه وربنا انا عسل نييييييك ، مش عارف ازاي هتقدري تعيشي من غير البسمه في حياتك وسر السعاده والفرحه دا انا قمر فله شمعه بتنشر بهجه في المكان وتجول تصنع سعاده ، اقولك قومي انتحري يابت واخلصي هي ناقصه وجع قلب ، نرجع لكلامنا بس هسيب زبي برا كدا علشان تفضلي فاكراه لا احا انا شكلي كدا مهزق نيك ولا مشمهم ما انا كدا كدا ميت ، بصي ياستي انا مسبتلكيش اي فلوس ولا اي حاجه تآمني بيها مستقبلك او مستقبل البنت مفيش غير شقتنا القديمه خالص بيعيها لان خلاص معتز اتجوز وهيعيش مع ليليان في شقتها واهي نوايه تسند الزير وماما مش هتقولك لاء ، اما بالنسبه للمصل ف انا دفنته معايا او مدفنتوش فخليكي جاهزه لو ليكي عمر ولقيتي السعار الجنسي انتشر اعرفي ان المصل اتعمل واكيد مش انا ومش هقولك مين علشان مينفعش حد يعرف لان دا خراب عالمي ومش عوبيده علشان متفكريش كتير ، عوبيده كل اللي يعرفه اني كنت هضحي بنفسي في مقابل ان لانا والعراب وسلوي الوسخه وكلهم يبعدوا عنكم وهو ميعرفش اكتر من كدا ، علاج المصل هو مالوش علاج يعني مالوش دواء بس ليه مضاد يعني لو حسيتي ان عندك سعار جنسي كل اللي عليكي انك تستحملي 30 يوم بس من غير ما تهيجي او تجبيهم استحملي 30 يوم بالظبط والسعار هيخرج من جسمك
لو جبتيهم خلال ال 30 يوم او هيجتي فخلاص المصل اتمكن منك وانتي ونهايتك ، انا اسف اني بقولك الكلام دا بس انا الشرير في الروايه دي مش البطل ، دا كل اللي يخص المصل وعلاجه ، لو المصل ما انتشرش يبقي الشخص اللي كلفته بالمهمه قبل ما اموت تراجع عن فكرته او حصله حاجه ومات ، في النهايه احب اقولك متوريش الفيديو دا لبنتي علشان زبري اللي باين دا يعني هتقول ابويا كان خول مطلع زبره لامي وبيضرب عليها عشره ، ومتوريهوش لاي حد لانه هيحنن عليكي ويصبرك علي انك كنتي متجوزه متخلف ، بحبك ومحبتش ولا هحب غيرك سلام يا اجمل عيون شفتها في حياتي ، سلام ياانضف حاجه في حياتي …. اه استني نسيت صحيح * وبهز لها زبي في الفيديو * زبررري بيحنلك يا ابيض يامانجاوي انت * ببعتلها بوسه * هتوحشيني باي …….


في المدرسه كلهم في نفس المدرسه مدرسه لغات مشتركه صباحي مسائي بنين بنات ابتدائي اعدادي ثانوي تجريبي خريه اي هتش كله في كله

سيليا : مورنينج بيتر
بيتر : مورنينج سيلي ، يومك كان عامل ازاي
سيليا : دوشه دوشه حصص ومذاكره وكله دخل في بعضه
بيتر : سيبك من المذاكره شويه مش هتطير خليكي زيي كدا مكبرلها
سيليا : نفسي ابقي زيك يا بيتي بس انا بحب القرايه
بيتر : جووود ، بس لازم تفكي شويه متبقيش كدا علطول في المكتبه او بتذاكري انا مصدقتش لما لقيتك في البريك في الملعب مش في المكتبه
سيليا : تغيير ، انت هتروح بالباص ولا هتتمشي للبيت
بيتر : هروح مشي مش ناقص دوشه وصداع الباص والبنات تلزق
سيليا : جان المدرسه انت يا بيتي هههههه
بيتر : * بيغمزلها وبيضرب علي قلبه خبطتين * انتي هنا
سيليا : ميرسي يابيتر ، عارف انا مكنتش بحبك بس لما لقيتك بتدافع عني وراجل وشهم * بتعدل شعرها * حسيت ساعتها باحساس كدا ناحيتك رغم انك اكبر مني وفي ثانوي بس في حاجه كدا مش عارفاها
بيتر : دا تاثيري علي كل البنات عارف عارف
سيليا : لا بجد
بيتر : ههههههه بهزر معاكي يا سيلي ، نتمشي مع بعض للبيت ؟
سيليا : اوكيه

في مشهد اخر

رفقه : جوني جوني * وبتشاورله *
جونيور : انا هنا اهوه
رفقه : سوسته الشنطه بتاعتك مفتوحه ياعبيط
رفقه : **** يسامحك و اقفليها بعد اذنك
زياد : الباص اتاخر تاني
جونيور : هتلاقي اونكل السواق جاي دلوقتي
شاب في ثانوي : اونكل السواق ههههههه * وبيضربوا علي قفاه *
جونيور : * بيضربو برجله في رجل الواد * متضربش وهقول للمستر عليك
شاب في ثانوي : * بيحط كف ايده علي وش جونيور وبيزقه علي الارض *
زياد : اوعي ملكش دعوه بيه انت مالك بينا
شاب في ثانوي : وانت مالك ياخول انت
زياد : * اتصدم من اللفظ وسكت *
جونيور : اهو انت اللي كدا
رفقه : مالكش دعوه بينا هنقول للمستر انك نوتي وبتضايقنا
شاب تاني في ثانوي : سيبك منهم ياعم دول عيال فرافير تلاقيهم بتوع انجليزي مش عربي مش شايف لبسهم
شاب في ثانوي : بس عيال ملبن ، بص خلاص احنا بقينا اصحاب وانا مش هكلمك تاني ولو حد كلمك تعالي قولي
زياد : لا بابا قالي متصاحبش حد اكبر منك
جونيور : ايوا وماما قالتلي انا كمان كدا
شاب في ثانوي : وماما علي كده جامده
جونيور : اه جامده وقويه وممكن تحبسك في البوليس
شاب في ثانوي : طب عرفني علي امك الجامده وهجيبلك اخ حلو زيك هههههههههههههههه
شاب تاني في ثانوي : يالا يايسطا سيبك منه دا عيل اهبل وخول
شاب في ثانوي : انا جاتلي فكره هشوف بيها امه الجامده * ومسك جونيور وزياد وضربهم قبل الباص ما يجي وسابهم ومشي *

معتز لما عرف ان ابنه اتضرب وراجع متبهدل وزياد حكاله اللي حصل فقرر انه يروح المدرسه ويشتكي العيال دي ومرنا نفس الكلام وتاني يوم كان معتز مقدرش يروح فمرنا وليليان راحو المدرسه اللي العيال وقفت علي رجلها وتنحت لما شافوا ليليان وكله بقي مركز في طيزها وجسمها واللي ركز في بياض مرنا وحلاوتها وطبعا اعدادي مراهقين وبتوع ثانوي هيجانين وطبعا العيلين اللي في ثانوي اتعملهم استدعاء ولي امر بس كانوا هيجانين اوووي علي ليليان اكتر من هيجانهم علي مرنا لان طيز ليليان كانت باينه اكتر في الجيبه ومتقسمه وقرروا العيال دي انهم يتقربوا من جونيور وزياد وخصوصا زياد علشان يشوفوا امه كتير ، ولما لقوا مفيش فايده بقو كل شويه يخلو حد من اصحابهم او هما يضربو جونيور وزياد علشان اهاليهم تيجي مره ليليان تيجي ويبقي يوم فرح ومره معتز يروح ويبقي يوم نكد عليهم وفضلوا كدا لحد اما جونيور في مره كان في البيت بيعيط ومش عايز يروح المدرسه تاني وسيليا عرفت اللي حصل من بيتر ……. انتهي الجزء الاول



الجزء الثاني

الفصل الأول




مرنا : ايه ياسيليا في ايه
سيليا : جونيور بيعيط في اوضته ومش عايز يروح المدرسه تاني
مرنا : اوووووف وبعدين بقي في العيال دي هما ضربوه تاني
سيليا : بيضايقوه جامد وبيقولوا كلام ميصحش عليكي انتي وطنط ليليان انا عرفت من بيتر صاحبي في المدرسه
مرنا : بيقولوا ايه تعالي اقعدي بيقولوا ايه
سيليا : يعني الفاظ وحشه عليكو زي مامتك حلوه والفاظ الشباب الزباله بتوع عربي دول
مرنا : متاكده من الكلام دا ، جونيور قالك كدا ؟
سيليآ : جونيور مين بقولك بيتر صاحبي اللي قالي كدا ياماما انتي مش مركزه معايا ليه
مرنا : طب تعالي ولا اقولك روحي انتي علي اوضتك وانا هروح لجونيور * وبتخش علي جونيور الاوضه * جوجو حبيب ماما
جونيور : * نايم علي بطنه علي السرير بيعيط *
مرنا : * بتنام جنبه علي السرير وبتاخده في حضنها * جوجو حبيب قلب ماما تعالي متخافش تعالي في حضن ماما متخافش
جونيور : * بيقعد في حضنها وبيتشحتف وهو بيعيط * مش مش عايز اروح المممدرسه *وبيشن * مش عايز اروح تاني
مرنا : * بتحضنه جامد * ليه بس ياحبيبي هتسيب المدرسه علشان شويه عيال بيضربوك او بيرخمو عليك ، دا بدل ماتروح المدرسه وتطلع من الاوائل وتنجح وتتفوق ولما تكبر هما اللي هيتمنوا انهم يتعرفوا عليك ويصاحبوك
جونيور : مش عايز اروح ياماما انا خايف انا مش بركز في الحصص وبخاف انزل البريك (الفسحه) علشان ميضربونيش
مرنا : * بتضمه علي صدرها اوووي وبتبوسه * ياحبيبييي طب انا هاجي بكره واخلصلك الحوار دا خالص مش انت بتثق في ماما هااا بتثق في ماما ولا لاء ؟
جونيور : اه ياماما
مرنا : خلاص ماما بتوعدك انهم مش هيكلموك تاني اتفقنا
جونيور : انا بحبك اووووي ياماما
مرنا : وانا بحبك اوووووي يامايكل *وبتضمه علي صدرها *
جونيور : ماما ماااااما انا جوني مش مايكل
مرنا : * بترفع وشه بايديها وبتبصله وهي مبتسمه * انت شبهه اووووي شبه بابا مايكل ياحبيبي عارف بابا لما كان ناس بيضايقوه في المدرسه كان بيعمل ايه
جونيور : كان بيعمل ايه ياماما
مرنا : كان بيضربهم جااامد في بطنهم كدا * وبتزغزغه وهو بيضحك * وفي كتفهم كدا *وبتزغزه * وفي كل حته كدا كدا كدا هههههههههههه
جونيور : هههههههه انا بحبك اوووي ياماما
مرنا : *بتاخده في حضنها * وانا ياروح قلب ماما ، يالا بقي قوم اغسل وشك كدا واعمل الهوم ورك بتاعك وانا هعملك حاجه حلوه تاكلها
جونيور : حاضر يامامي

مرنا قامت كلمت ليليان وحكيتلها علي اللي حصل واتفقوا انهم هيروحوا تاني يوم المدرسه يشوفوا الحوار اللي مش عايز يخلص دا وطبعا ليليان حكت لمعتز ومعتز اتجنن وحالف ل هيكسر عضم العيال دي بعد ماعرف انهم بيبصوا علي مراته واخت صاحبه ، و سيليا في اوضتها بليل بتتكلم مع بيتر علي الواتس اب

سيليا : لا مسمعتهاش هسمعها دلوقتي
بيتر : الاغنيه دي هتعجبك فششششخ 🥰
سيليا : بسمعها البدايه بتاعتها حلوه بجد
بيتر : وهو انا هبعتلك اي حاجه :rolleyes:
سيليا : ميرسي يابيتي بجد انك فهمتني وساعدتني اعرف اخويا بيضايقوه ليه 🥰
بيتر : ولو عايزه كمان اني اخليهم ميضايقهوش تاني انا معنديش مانع💪
سيليا : لا انا قلت لماما وهي هتتصرف
بيتر : بتهزري ، انتي قلتلها ايه قلتلها ان العيال بيقولو عليها جامده هي وقريبتكو دي😂
سيليا : اه انا مبخبيش حاجه علي ماما
بيتر : ههههههه مش للدرجه دي يابنتي بس اقولك هما عندهم حق فعلا متفهمنيش غلط 😂😉
سيليا : اتلم
بيتر : بهزر معاكي انتي احلي طبعا
سيليا : كنت عايزه ارسم تاتو بس ماما مش موافقه
بيتر : انا اعرف واحد لو عايزه اخليه يرسمهولك ورخيص فشششخ بس انتي هترسمي ايه وفين
سيليا : كنت عايزه ارسم فراشه علي كتفي وعلي بطني
بيتر : وااااااااااو هتبقي سيكسي اووووي عليكي وخصوصا وانتي في المصيف بالمايوه 😋😋
سيليا : استني هبعتلك شكل الفراشه
بيتر : * بعد ماشاف الصوره * مجربتيش ترسمي في حته تانيه تكون سيكسي اكتر
سيليا : زي ايه
بيتر : اي حته زي ur butt (طيزك )
سيليا : اذا كان ماما مش هترضي ارسمه علي كتفي تقولي ارسمه علي …..
بيتر : يعني انتي المبدآ عندك مش ممانعه عادي
سيليا : اه وفيها ايه
بيتر : بقولك ايه تعرفي ان صوتك بليل سوري يعني بيخليني horny (هايج ) 👙
سيليا : بيتررررر بليز بلاش الكلام دا
بيتر : ليه
سيليا : مبحبوش يابيتي بليييز
بيتر : تحبي بكره بعد المدرسه نقعد في حته نشرب حاجه او نقعد مع بعض في مكان هادي
سيليا : سيبها بظروفها يالا تصبح علي خير انا فصلت وعايزه انام
بيتر : اوكيه وانتي من اهله ….. * بعد ماقفل معاها كلم نادر صاحبه في الموبايل *... ايه يابرو نايم ولا ايه
نادر : لا يا برو كنت لسا بكلم ساندي بقولك ايه صوتها حووااااار بنت المتناكه انا جبتهم مرتين كسم شرمطتها
بيتر : يابن المحظوظه بس عادي خليك انت في العيال بتوع المدرسه وانا هدفي المصنع نفسه
نادر : يابرو فكك من البت سلسبيله دي ولا اسمها ايه مش هتوصلك لحاجه دي بت بضان فشششخ يابرو وبتضيع وقتك علي الفاضي
بيتر : وانا خسران ايه؟؟ الصناره غمزت والبت حبتني وشويه وهروحلها البيت وهمثل اني جاي اخطبها وبتاع وكدا كدا ابوها ميت وامها لوحدها وانت عارف الميلفات في السن دا بيبقوا عايزين يتناكو هههههه
نادر : هي بطل بصراحه بس مش حاسسها تتناك يابرو
بيتر : هصورهالك وهي في حضني علشان تعرف ان اللي بيصبر بينول
نادر : هههههه طب انطر بقي علشان رحمه بترن عليا
بيتر : فل يابرو

تاني يوم في المدرسه

( في اوضه مديره المدرسه مع اولياء امور الطلبه اللي بيضايقو العيال والعيال نفسهم )

ليليان : يعني ايه وانا فاضيه بقي كل شويه هاجي نشوف الموضوع الزفت دا لو مش عارفين تسيطروا علي الطلاب قولولنا ماهو انا مش بدفع فلوس قد كدا علشان ابني يتعلم في مدرسه المفروض انها نضيفه
مديره المدرسه : يامدام اهدي بعد اذنك واتكلمي باسلوب متحضر عن كدا
مرنا : هو ايه اللي متحضر انا ابني كل يوم يجي بيعيط علشان عيال بيضربوه وبيضايقوه وتقوليلي متحضر
اخصائى اجتماعي : يامدام دي مشاكل بين الطلبه عادي كلهم اولاد ما كنا اولاد وبنتشاقا هههههههه
مرنا : دا حواركم مش حواري انا ابني لو جالي مضروب تاني ولا بيعيط انا هرفع عليكم قضيه انكم مدرسه مستهتره وفاشله
مديره المدرسه : يامدام احنا بالفعل بنعمل اللي علينا واولياء امورهم هنا وبيعتذرلكم
ليليان : شووو؟ اعتذار وانا هعمل ايه باعتذار والعيال دي كل شويه يضايقو ابني
احد الطلاب : يا طنط احنا بنهزر معاه هو اللي بيعيط
مرنا : تهزر معاه وانت زي الشحط كدا وهو في سنك علشان تهزر معاه
ليليان : انا اخر مره هاجي هنا * وبتقوم تقف وتزعق * قسما ب**** وحياه ابني لو ابني رجع في يوم معيط لهخلي المدرسه كلها ددمم وهطربقها فوق دماغكم
مديره المدرسه : يامدام بعد اذنك الاسلوب دا مش هينفع
ليليان : خخخخخخخخخخخ اسلوب اسلوب ايه انتو فاكرني علشان ست هسكتلكم فششششششر يادلعادي انت وهي انا بكلمكم كل مره بالذوق والعيال بنت المتناكه دي هي واهاليها الشراميط ايوا ياخول انت وابنك اللي مش عارف تربيه قولي و انا هربيك انت وهو * وبتروح ترزع واحد من العيال حته قلم الواد ودنه صفرت وكان هيقع علي الارض وقلعت الشبشب من رجليها مسكته في ايديها * احااااا وانا مش هعرف احمي ابني ولا ايه يامدرسه علقه مفيهاش راجل خخخخخخخخخخخخخ
والد طالب : لاااا انا مسمحلكيش تمد ايدك علي ابني
ليليان : وانا ابنك مد ايده اعلي ابني وهنيكك انت وابنك والدكر في المدرسه دي يفتح بقه ،،، نزل ايدك ياخول اللي هيلمسني هنيكه هخلي اللي مايشتري يتفرج عليه * وبتروح للواد التاني وبتقرب عليه بتشتمه والواد بيخاف بيستخبي ورا ابوه والمديره والمدرسين بيتلموا بيهدوا فيها وصوتهم كان عالي فششششخ * … دا اخر كلام عندي المره دي رفعت الشبشب عليكو ، المره الجايه هلبسكو كلكوا طرح رجاله بستات اتفوووووووا عليكو شويه خوالات ، يالا يامرنا .* وخدوا اولادهم وطلعوا بيهم علي حوش المدرسه وليليان بعلو صوتها * اي ابن متناكه في المدرسه دي يكلمك قولي وانا هطلعلك ميتين امه هو واللي يتشددله فاااااااهم ، يالا اطلع علي فصلك رنلي بس لو حد ضايقك و انا مورايش غيركو يامدرسه عره ، اوعي ايدك يالا بدل ما احبسك….* وبتشد مرنا وبيخرجوا برا المدرسه علي عربيه ليليان *........



الفصل الثاني
صعيد مصر
عائله الحج منصور


شجره العائله وباختصار : بيت الحج منصور متكون من ٢٤ فرد مابين اولاده واحفاده ومابين الخدم لان الحج منصور دا يعتبر من اتقل العائلات في الصعيد ، الحج منصور متجوز وعنده ٤ بنات ٣ منهم متجوزين وواحده لا ، والمتجوزين بعيالهم باجوازهم عايشين بنفس البيت ، ومش هقولك اساميهم علشان انت هتنسي اساميهم اساسا وانت بتقرا بس هتعرفهم لوحدك بالتدريج …. عزوز وعزيزه دول اتنين اخوات خدامين عند الحج منصور ومقطوعين من شجره يعتبر عزوز الخدام الوحيد في البيت وتعتبر عزيزه اخته اكتر خدامه في البيت بتشوف شغلها والكل بيحبها ….. طب علشان متفصلش مني وتتوه انآ هسهلهالك ، دول الشخصيات المهمه في العيله دي

( الحج منصور - مراته نفيسه - بنته ضحي - بهجت افندي اللي ماسك حسابات الحج وبيدير اعماله - عزيزه الخدامه اخت عزوز - عزوز الخدام ) …..

شفت سهله ازاي ،اي اسم تاني غير دول هتقراه عادي متحطوش في دماغك مالوش اهميه … ملحوظه كمان هما اكيد بيتكلموا صعيدي ف انا محصليش الشرف بصراحه اني اتقن اللغه دي فهتكلم بالعاميه ف انت بقي تخيل انها صعيدي وزق معايا الدنيا …

من عادات العائله دي ان كلهم بيتجمعوا علي السفره بيفطروا البيت كله بيتجمع علي السفره ومحدش يقدر ياكل غير لما الحج يصحي ويلبس وينزل ويقعد وياكل اول لقمه وبعديها الكل يبدآ ياكل بعديه وممنوع حد يقوم من علي الاكل قبله لازم الحج يقوم اول واحد وبعديها اللي عايز يقوم يروح يشوف شغله واللي تشوف البيت واللي وراها او وراه حاجه بيعملها ، اه نسيت الخدامين اللي هما عزوز وعزيزه ممنوع انهم ياكلوا معاهم بيقفوا جنبهم مستنيين اي حد في اصحاب البيت يحتاج حاجه يروحوا يجيبوها وبياكلو في المطبخ بعد مايلموا السفره وبعدين يروحوا يشوفوا شغلهم ……


الحج منصور : عزوز
عزوز : امرك يابا الحج
منصور : بعد ماتخلص فطارك تشوف الحجه عايزه ايه تروح تجيبهولها وتطلع بعديها علي الحج سعفان متتحركش من عنده الا لما يديك الفلوس في ايدك لو مدكش الفلوس تكلمني فاهم واياك ياعزوز تعمل بلوه من بلاويك ولا تتغابي زي كل مره
عزوز : فاهم يابا الحج اوامرك
منصور : وبعديها تطلع علي الزريبه تاكل المواشي والبهايم وتخلص وتطلع علي المخزن هيدوك شنطه تجيبها وتيجي علطول علي هنا
عزوز : امرك امرك يابا الحج
الحجه نفيسه : لامؤاخذه ياحج بس انا هبعت البت عزيزه تجيبلي هي الطلبات عزوز غبي وبيناهد وبيجيبلي الحاجات غلط وانا سني كبر علي اني كل شويه ازعقله وامد ايدي عليه انا ايدي بتوجعني من الضرب في جتته اللي نحست دي
الحج : * بيبص لعزوز بتبريقه *حذاري ياعزوز الكلب انت
عزوز : لامؤاخذه يابا الحج *وبيوطي يبوس ايده * علامي علي قدي
الحج : * بيضربه علي قفاه * لو حد اشتكي منك تاني بالكرباج فاهم بالكرررباج
عزوز : امرك امرك يابا الحج * وباصص في الارض وهو بيكلمه *
الحجه نفيسه : تتعدل كدا وتفوق ولا انت غاوي كل شويه ايد الحج تنزل علي قفاك وتتهزق وانت زي البغل كدا جسم من غير مخ
عزوز : لا مؤاخذه ياستي الحجه اخر مره مش هتتكرر تاني
الحجه : لما نشوف وقدام الحج اهوه دي اخر فرصه بعد كدا هتترمي برا في الزريبه مع البهايم ، بعد اذنك طبعا ياحج
الحج : بيشاورلها بايده تعمل اللي عايزاه وبيحمد *** بعد ماخلص اكل وبيقوم من علي السفره *
عزيزه : * بتجري ورا الحج بالفوطه وتستناه برا الحمام علشان ينشف ايده *
الحجه : عجبك كدا يا وسخ ياخول *وبتضرب عزوز في كتفه * كل يوم مشاكلك تسد نفس الحج كدا ، غور من وشي جاتك القرف فيك وفي سحنتك
الحج : تسلم ايدك ياعزيزه
عزيزه : امرك يابا الحج
الحج : روحي شوفي مين بيخبط علي باب الدوار
عزيزه : امرك يابا الحج * وبتجري تفتح الباب * اتفضل يابهجت افندي دا بهجت افندي يابا الحج
الحجه : حماتك دعيالك يابهجت تعالي كل لقمه
بهجت : تسلميلي ياحجه فطرت قبل ماجي من يد مانعدمها
الحجه : ياواد اقعد انت عامل تكليف بينا
بهجت : انا بس هدوق حته من الجبنه دي واخد لقمه من طبق الفول دا واشوف البتنجان دا بيقول ايه
ضحي : دوق الطعميه ياسي بهجت سخنه وتستاهل بقك
بهجت : * بيبصلها بابتسامه * من يد مانعدمها يا ضحي
ضحي : بتتكسف
الحجه : شوف الرااااجل يقول مش جعان ونسف الاكل كله
زينب : ياواد اسكت بقي
الحجه : ماترضعيه ولا تشوفي غيريله هدومه بدل ماهو بيصرخ كدا
زينب : لسا مرضعاه والنعمه ياما دا هو علطول كدا ولا بيخليني انام
الحج : كمل كمل اكلك يابهجت وحصلني علي اوضه المكتب
بهجت : * وهو بيمضغ * تنسلاتينالينلنيل
الحج : خلص خلص اكل براحتك وتعلالي
بهجت : * بيبلع * عينيا عينيا ياحج
الحجه : مش ناوي تتجوز بقي يابهجت افندي * وبتبص علي ضحي *
بهجت : جواز ايه وبتاع ايه ياحجه انا ناقص هم ، ناوليني المايه ابلع لحسن زورت
ضحي : * بتتقمص وتقوم من علي الاكل *
الحجه : خش خش للحج جوا وعزيزه هتخشلكو بالشاي

في المكتب

الحج : حطي الشاي عندك واقفلي الباب وراكي
عزيزه : امرك يابا الحج
بهجت : * بيولع سيجاره * دا اخرها ياحج هنجيبها شمال يمين مش هتيجي غير كدا وكل الكشوفات قدامك اهيه راجعها براحتك
الحج : وانا من امتي براجع وراك يابهجت
بهجت : ياحج انا مش بقول انك بتخوني لا سمح **** ههههههه ما انت عارف دي طريقتي في الشغل ، مالك ياحج شكلك مهموم انت مش عاجبني بقالك فتره كبيره
الحج : ما انت عارف حوار الضيف اللي جايلنا كمان يومين دا يابهجت قالق نومي ومخليني بفكر طول الليل والنهار ودماغي هتنفجر من كتر التفكير * وبياخد بق شاي وبيعمل صوت ببقه *
بهجت : متخافش ياحج احنا زي الفل وكل حاجه هتتم علي خير ان شاء ****
الحج : واللي زاد وغطا حوار ظهر جديد الفتره اللي فاتت شاغلني يابهجت ، انت مش غريب ولو طلع الحوار صح الدم هيبقي للركب
بهجت : خير ياحج قلقتني دا انا افديك برقبتي
الحج : بنتي ضحي رجالتنا شافوها مع الواد ابن سعفان اكتر من مره والواد دا تربيه خولات وحاسس ان في ملعوب من ابوه يرسم علي البت او هيعمل حاجه
بهجت : ياحج بقي كبر مخك الصراعات دي اتقفلت من زمان وانتو دلوقتي سمنه علي العسل ومشاركين بعض في التجاره
الحج : * بيرجع ضهره لورا علي الكرسي * كان نفسي في ولد يكمل من بعدي يابهجت انا لو حصلي حاجه بيت الحج منصور هيضيع مفيهوش راجل واحد يحافظ علي هيبه العائله
بهجت : **** يباركلك في اجواز بناتك ياحج وانا ابنك ياحج ولا انت بتتبري مني بقي بعد العشره دي كلها
الحج : اجواز ايه ؟؟ دول شويه خولات بياكلو في اته محلوله ، * بيقوم يقف وبيشاورله بصباعه * انت انت يابهجت اللي ربي يشهد اني بعتبرك زي ابني بالظبط *بيخبط علي كتفه * اقعد اقعد ، شوف يابهجت
بهجت : اؤمرني ياحج
الحج : عايزك تعس علي حوار ابن سعفان دا وتشوف غيته ايه من البت ضحي بنتي
بهجت : متاخذنيش ياحج طب ماتخلي الحجه تسآل بنتك وتعرف الحوار
الحج : هبقي بطلع اشاعات علي بنتي بالباطل لو الموضوع كله تهيآت في دماغي ، وانت عارف كلمه تتنطور كدا ولا كدا مش هتبقي حلوه في حقي
بهجت : اعتبره خلصان ياحج بس انا رايي اشوفلك اي عيل خول كدا مالوش لازمه من اهل البلد يقوم بالحوار دا
الحج : مش مضمون ممكن يفضحنا ولا يتكلم كدا ولا كدا
بهجت : بسيطه نخلص عليه في ساعتها هي جديده علينا
الحج : ايه الدوشه اللي برا دي
بهجت : خليك انت ياحج انا هطلع اشوف في ايه * بيطلع برا بيلاقي الحجه ماسكه عزوز من ودنه وهاتك ياتلطيش فيه *
الحجه : هو انت ناوي تجيب اجلي انا مش قايلالك تجيب التاني جايب دا ليه هاااااا ماترد * وبتلطشله *
عزوز : لامؤاخذه ياست الحجه انا قلتله زي ماقلتيلي بالظبط هو اللي اداني دي
الحجه : علشان خول وابن وسخه غبي الناس مستخولاك ياعره الرجاله
عزوز : ياحجه كله الا الام ياحجه متشتمنيش بامي
الحجه : * بتلطشه بالاقلام ورا بعض وبتضربه * وليك عين ياخول ياعرص ترد عليا كمان
بهجت : * بيحجز وبياخد عزوز معاه * خلاص ياحجه خلاااااص خلاص معلش امسحيها فيآ
الحجه : سبني عليه دا فقعلي مرارتي
بهجت : خلاص ب**** عليكي ماانتي عارفه مخه علي قده معلش عندي انا دي * وبيبوس راسها * خلاص بقي قلبك ابيض ..* وبياخد عزوز معاه * خلاص بقي انت كمان متعيطش مفيش راجل بيعيط
عزوز : *بيعيط قدامهم * ياسي الاستاذ بهجت انا مش صغير علي الضرب دا كل شويه تضربني وتهزقني وتشتمني بامي وانا امي غاليه عليا ياسي بهجت * وبيمسح دموعه *
بهجت : طب خلاص اهدي دي الحجه قلبها ابيض زي البفته البيضه خلاص بقي امسح دموعك * وبيبص لقي عزيزه اختي واقفه عند السلم صعبان عليها اخوها اللي بيتهان كل شويه * …. خش خش المكتب ياعزوز عند الحج انا هجيلك * وبيروح للحجه بيوشوشها * ياحجه عزوز شاب كبير مش صغير وجسمه قد الدولاب يعني مينفعش برضو ياحجه وانتي عارفه مخه علي قده براحه عليه ، اسمعيني بس براحه عليه دا راجل برضو واخته شايفاه كل شويه تشتميه وتضربيه وبناتك برضو انا بشوفهم بيهزقوه في الرايحه واللي جايه
الحجه : و**** يابهجت انا بيصعب عليا اني امد ايدي عليه بس هو اللي غبي ابن وسخه كل يوم بيعمل نفس الغلطه كل يوم كل يوم مبيتعلمش
بهجت : معلش طولي بالك عليه علشان اخته علي الاقل دي البت واقفه قلبها بيتقطع عليه
الحجه : استغفر******* خلاص يابهجت هخف عليه
بهجت : ايوا كدا ياست الكل * وبيبوس ايديها * .. هروح انا للحج * وبيخش المكتب * هاااا ايه رايك ياحج
الحج : رايي في ايه وايه الدوشه اللي برا دي والخول دا بيعيط ليه كدا
بهجت : متشغلش بالك ياحج وركز معايا فاكر كنا بنتكلم علي ايه من شويه ايه رايك في عزوز احسن واحد للمهمه دي
الحج : انت اتجننت يابهجت ولا خرفت انت بتقول ايه ؟؟
بهجت : ياحج اسمع بس ، كل المواصفات تنطبق عليه ومحدش هيجي في باله ان المتخلف دا هو اللي بيراقبهم
الحج : * بيفكر *
بهجت : ياحج من غير تفكير انت بقالك شهر مش عاجبني وانا حاسس اني فيك حاجه، اسمع بس مني ثق في بهجت وبعدين علشان نركز في حوار الضيف بتاعنا دا اهم بكتير من حوار بنتك دا دلوقتي
الحج : خد يالا ياخول هنا
عزوز : امرك يابا الحج
الحج : عارف انا ليه مستحملك ومستحمل غباوتك
عزوز : علشان قلبك طيب يابا الحج وعايشين من خيرك * وبيوطي يبوس ايده *
الحج : لا ياخول علشان انا لو رميتك برا البيت دا هتتناك كلاب السكك هتنهش فيك ومش هتعرف تعيش يوم واحد بمخك اللي شبه البلغه دآ ، انت جسم علي الفاضي اللي يشوفك يقول راجل ملو هدومه انما اصغر عيل في البلد ينيمك علي بطنك بسهوله ياخول
بهجت : متخافش ياحج عزوز كبير مش صغير والمره دي هيرفع راسك
الحج : لما نشوف ، اترزع هنا واسمع انا هقولك ايه ولو حد عرف ياعزوز ولا بوظت الدنيا زي كل مره وربي في سماه ياعزوز لهعمل فيك اللي عمر مخك الوسخ دا ميتخيله ، اقعد اترزع
عزوز : * بيقعد علي الارض * امرك يابا الحج
الحج : *بيشرحله المطلوب منه * …فهمت
عزوز : ايوا يابا الحج بس انا اراقب الست ضحي قبل مااروح لسعفان اجيب منه الفلوس ولا بعد ماارجع من المخازن
الحج : * بيحدفه بالطفايه اللي علي المكتب * غور في داهيه ينعل كسم غباوتك
بهجت : *مقدرش يمسك نفسه وقعد يضحك *

نفس اليوم بليل كانت ضحي منامتش طول الليل واستنت لما الكل ينام واتسحبت خرجت من اوضتها طلعت راحت علي الزريبه وسمعت صوت جاي من هناك فاتسحبت براحه تسمع في ايه بيحصل في الزريبه

عزوز : واخرتها معاكي يا بت يازنوبه هو انا كل اما اكلمك كدا تلوي بوزك ، انا لو ابا الحج شافني وانا قاعد معاكي كدا ممكن يدبحني ، بس انتي عارفه اني ماليش غيرك يابت يازنوبه يسمعني واشكيله همي ، خابره يابت … انتي مبترديش عليا ليه مش مهم انا بحب اقعد معاكي واحب قعدتك ، خابره يابت يازنوبه ابا الحج دا طيب اووووي اوووووي ديك النهار قالي واد ياعزوز انت احسن واحد عندي في الدوار دا كله وعلشان كدا انا هكلفك بمهمه كبيره مهمه كبيره اووووي زي بتوع الافلام والتلافزيون قالي ياواد ياعزوز انا هخليك من كبارات البلد ايوا و**** زي مبقولك كدا يابت يازوبه ، طبعا انتي عارفه يابت يازنوبه ان ابا الحج مبيستغناش عني واصل مانا حاكيلك يابت * وبيشرب بق شاي * ياسلام يابت لو بس ابا الحج يديني فرصه كدا ويخليني كبير الغفر عنده ولا ولا يخليني البس قميص وبنطلون كدا زي سي الاستاذ بهجت افندي ياااااااه يابت * وبيقوم يقف بشموخ وبيعدل الجلبيه * وينادولي بعزوز افندي * وبيقعد تاني علي المصطبه * قريب هيحصل لما انقل كل اخبار الست ضحي ل ابا الحج ويتفشخر كدا بيا ويخليني كبير الغفره عزوز لا يخليني شيخ الغفر عزوز لالالا يخليني عزوز افند……..* وبيتفزع وبيمسك قفاه *

ضحي : * بتضربه علي قفاه * كبير وشيخ وافندي ايه ياعزوز الخول انت
عزوز : ستي ضحي لامؤاخذه ياستي
ضحي : ايه اللي انا سمعته دا ومن غير ماتلف وتدور ياعزوز علشان ماطلعش عين اهلك والنعمه ياعزوز لو كدبت عليا لهخلي ابويا يلسعك بالسكينه في جسمك كله
عزوز : سمعتي سمعتي ايه ياست ضحي
ضحي : ابويا بعتك ورايا تراقبني صح ياعزوز
عزوز : اعملي معروف ياست ضحي انا معرفش حاجه
ضحي : حصل ولا محصلش ؟؟ * وبترفع ايديها هتضربه *
عزوز : حصل حصل ياست ضحي * وبيخبي وشه علشان ميتضربش *
ضحي : هههههههههه طب ما انا عارفه يامنيل علي عينك مانا شايفاك ساعه المغربيه وانت واقف الناحيه التانيه عند السواقي بتراقبني ههههههههه
عزوز : والنبي صحيح ياست ضحي يعني انت كنتي عارفه
ضحي : هنقول ايه ما انت مدهول ومفضوح بتراقبني ياعزوز وانا بيني وبينك ٢ متر دا انا لو لفيت عطست هشوفك ، انت متخلف في دماغك يابني
عزوز : هههههههه ما انا قلت علشان ابقي عارف كل حاجه واحكيها ل ابا الحج
ضحي : وابويا باعتك تراقبني ليه ياعزوز افندي مسم
عزوز : باعتني ياست ضحي اراقبك علشان اشوفك بتمشي مع سي الافندي ابن الحج سعفان ولا لاء
ضحي : وبلغته ولا لسا ؟؟
عزوز : بلغته طبعا ياست ضحي ودي حاجه تستخبي *وبيتكلم بكل ثقه *
ضحي : طب ما انا عارفه انك بلغته وبتراقبني انا اصلا كنت نازله اعرف منك بتراقبني ليه بس انت اعترفت علي روحك من اول قفا ههههههه ، خد قرب هنا وطي راسك هقولك كلمه في ودنك * وبتقرصه من ودنه * عارف ياخول ياشرموط انت لو ابويا عرف انك قلتلي حاجه ولا انا عرفت حاجه عن الحوار والنعمه ياعزوز لانيكك وهقلبك مره واخلي اللي مايشتري يتفرج عليك
عزوز : يعني اكدب علي ابا الحج
ضحي : تكدب ولا تتناك ؟
عزوز : *ساكت بيفكر *
ضحي : انا قلتلك اللي عندي ياعزوز الخول انت * وبتسيبه وبتمشي *
عزوز : * قعد متضايق وزعلان اوي ولقي بهجت افندي بيطلع من الدوار براحه وبيبص حواليه بيشوف حد مراقبه ولا ايه ولما بيلمح عزوز بيجيله *
بهجت : مالك ياعزوز قاعد كدا ليه في ساعه زي دي ووشك عليه غضب **** ليه كدا
عزوز : مفيش ياسي الاستاذ بهجت انا متوغوش حبيتين
بهجت : من ايه ياعزوز * وبيقعد جنبه * احكيلي ايه اللي مزعلك حد ضايقك تاني الحجه ضربتك
عزوز : البت زنوبه مبتردش عليا شكلها مبتحبنيش
بهجت : زنوبه مين لامؤاخذه
عزوز : زنوبه ديه * وبيشاورله علي الجاموسه *
الجاموسه : اعااااااااااااااااااا
بهجت : ملهاش حق الخاينه وبعدين ماهي ردت عليك اهيه
عزوز : لا دي بتسلم عليك ياسي بهجت مبسوطه انك هنا
بهجت : اه هي ليله باين ، قوم قوم ياعزوز **** يرضي عليك قوم خش نام علشان تصحي فايق بكره
عزوز : لا ما انا بنام هنا مع زنوبه ههههههههههه
بهجت : اه صحيح انا لمحتك كتير بليل قاعد في الزريبه ايه حبك في انك تبات في الزريبه
عزوز : مسم * وبيبتسم بانشكاح وبيحط ايده علي قلبه * الحب الحب ياسي الاستاذ بهجت
بهجت : لا دا انت كدا فل اوووووي ، اهرب انا ب اخر برج في عقلي قبل مايطير ، ليلتك شبه زنوبه ياعزوز

تاني يوم
في مشهد اخر
اندرو وسوزي

سوزي : * بتنادي لاندرو * دووووودي بتعمل ايه بقالك ساعه متنح في اللاب
اندرو : هااا
سوزي : يابني مالك متنح في ايه * وبتقعد جنبه * بتتفرج علي ايه
اندرو : بصي كدا * وبيولع سيجاره *
سوزي : *بتبص للاب وبتبصله ومصدومه * احا يعني ايه
اندرو : انتي جيه في دماغك زي اللي جيه في دماغي
سوزي : *بتبلع ريقها * انا مش عايزه اموت يااندرو مش عايزه امووووووت
اندرو : *بيمسك الموبايل وبيتصل بمعتز *

في مشهد اخر
لانا

لانا : ادخل
هند : لانا الحقي المصيبه اللي حصلت
لانا : في ايه
هند : فين ريموت التليفزيون
لانا : في ايه ياهند سرعتيني
هند : استني بس * وبتقلب في القنوات * بصي كدا
لانا : * بتنبهر ومصدومه وبتقوم تقف من علي المكتب وبتبص لهند * علي علي الصوت
هند : *بتبلع ريقها ومتوتره وبتعلي الصوت *
لانا : دا باينه اللي خايفين منه حصل بجد روحي روحي بسررررعه بسرررررعه كلمي اااا كلمي اااا اسمهم ايه
هند : فهمتك فهمتك *وبتجري علي برا وقبل ماتطلع * لاناااا اعلن حاله الطوارق في المنظمه
لانا : علي اعلي درجه طوارئ علي اعلي درجه وقوليلهم اللي مستنيينه حصل * ومتوتره * فين موبايلي فيييين الزفت * وبتتصل بالعراب * ….. الو

في مشهد اخر
كلهم متجمعين في بيت معتز ( اليوم الرياضي اللي بيعملوه كل اسبوع )

مرنا : مشوفتهاش بقي وهي بتشرشح وتشتم في المدرسه يوووووووه حاجه كدا تقول عليها من العشوائيات مش من لبنان خالص هههههههههه
ليليان : استفزوني طب عارف ياوزه الراجل بكلمه بالزوق وباخد وبدي معاه يقولي اهاليهم اعتذرو دا كويس انك مروحتش كان زمانك قتلتهم *وبتقوم تخش المطبخ *
جورج : ايوا معتز بيتعصب بسرعه
معتز : ههههههههه بس الحمد لله جابت نتيجه العيال بقوا كويسين محدش بيضايقهم
اختي : شايف يابيه مايجيبها الا نسوانها
جورج : بس يامره
مرنا : جورج مبهزرش متقولش الفاظ تاني قدام العيال
جورج : ايوا
مرنا : انت يابارد انا بكلمك
جورج : لالالالالالالالالالالاللالا مش محسوب و**** ما هحسبه دا جون اوفسايد
جونيور : * بيرفع حواجبه ويحركها وبيغيظ جورج *
جورج : ولا متغظنيش علشان مكسركش
اختي : يخربيتك هتعمل عقلك بعقل عيل صغير
جورج : مش هيتحسب و**** لسا النتيجه تعادل
جونيور : حضرتك كل مره كدا تقعد تعيط طب انا مش ذنبي انك مش بتعرف تلعب
جورج : طب انا هوريك * وراح ماسك الواد من دماغه واكنه بيضربه وعمال يزغزغه *
مرنا : * قامت مخضوضه فاكره انه هيضربه * يالهوووووي الواد
جونيور : * بيضحك من الزغزغه *
مرنا : *بتخبط جورج في كتفه * يخربيتك خضتني افتكرتك بتضربه
جورج : وانا عبيط يعني هضرب عيل صغير
ليليان: *داخله شايله البطيخ * البطيييييييييييييخ مين هياكل بطييييييييييخ
جورج : * بيمسك جوني من قفاه * قعد يالا رايح فين
جونيور : * بكل براءه * هاكل بتتتتيخ
جورج : *بيتريق عليه * بتييييخ ، لا مفيش بتيييييخ اترزع لحد ماتتغلب وبعدين قوم كل بتيييخ
اختي : سيبه بقي ياجورج مترخمش عليه خد اديلوه طبق البطيخ دا
جورج : *بيبص للواد * بتحب البطيخ *
جوني : اه * وبيهز راسه *
جورج : البطيخ ولا انا
جونيور : انت
جورج : طب انا ولا كرستيانو
جوني : يووووووه دا انت زهقتني * وبيتعصب ويعمل بايده يمين وشمال * كل لما يشوف حاجه تقولي البطيخ ولا انا ، ال ال مذاكره ولا انا ، العشره جنيه ولا انا ، مروحه السقف ولا انا ،،، لحد ام نفسي اتقطع وزهقت ياماماااااااااا
معتز : ههههههههههه حتي الواد الصغير مستحملكش
اختي : منك لله جننت الواد يا رزل
مرنا : ولاااا اوعي ابعد عن ابني ابعد انا مش ناقصه تخلف اوعي بجد مبهزرش دا الواد فاضله شويه ويشق هدومه منك * وبتبص لاختي * انتي مستحملاه ازاي دا
جورج : حلووووووو اوووووي الكلام دا خليكو شاهدين اديك انسحبت والمسحوب مغلوب معرررروفه
معتز : انتو بتعملو فيه ايه في البيت ، ماهو في الشغل بيبقي عاقل وعشرتين علي عشره
اختي : هو يشوف البلايستيشن ويتجنن بيقلب *** زي ماانت شايف كدا
زياد : عمو جورج هو ايه التعويره اللي في رجل حضرتك دي
جورج : دي التعويره دي
معتز : زياد عيييييب مش قلنا منحرجش حد يكون عنده حاجه في جسمه وندعيله **** يشفيه
جورج : احا **** يشفيه ايه وانا عندي صرع دي تعويره
اختي : * بتحدفه بقشر البطيخ * يابني اتلم بقي بالفاظك دي في عيال قاعده
جورج : مش شايفه بيقول عليا عندي صرع ومتخلف ومتقاعد عن العمل
اختي : معلش حقك عليا امسحها فيا انت الكبير
جورج : * بيقوم يقف * خد ياض يازياد هقولك شايف التعويره دي دي انا اخدتها وانا في الحرب كان جنبي اعز اصحابي في الحرب وفجاه العدو هجم علينا وبيضربو علينا بمدافع ورشاشات وصواريخ ونووي وانا ببص كدا لقي…..
جونيور : علي فكره حضرتك عندك حوالي ٣٥ سنه واخر حرب دخلتها مصر كانت من حوالي ٥٠ سنه يعني حضرتك محاربتش
معتز : هههههههه شاطر ياجوني ههههههه جاوب بقي يابيه
جورج : لا دخلنا حرب الكويت سنه ٩٠ يابو لسان طويل
جونيور : يبقي كدا حضرتك بتحارب وحضرتك عندك ٥ سنين
مرنا : *بتبوسه * موااااااه حبيب ماما القمر الجينيص بتاعنا
جورج : هو انتو خلفتو الواد فين في انهي مكتبه ولا في انهى معمل ابحاث احا ايه الواد دا
اختي : اقعد بقي علشان شكلك بقي وحش اقعد كدا وكل بطيخ كل بطيخ كل
ليليان : بتقلب علي الفيسبوك * دي بقت حاجه مقرفه دي عاشر حادثه ***** في اقل من ٣ ايام
معتز : ماهي علطول حوادث ال****** موجوده هي جديده يعني
جورج : خاف علي نفسك بقي ياوزه ومتنزلش بشورت فوق الركبه تاني
معتز : اعمل ايه ماهي طيزك اللي مغريه
اختي : **** انت كمان ياوزه دا انا بقول عليك عاقل هتعوم علي عوم البني ادم دا وتقعد تشتم
معتز : ماهو جوزك يحرق الدم بصراحه
مرنا : كل بطيخ كل بطيخ يالا واسكت بقي انتو بتجيبوه معانا ليه
اختي : سيليا ياسيليااااااااا
سيليا : نعم ياعمتو
اختي : معلش ياحبيبتي هاتيلي كوبايه مايه
سيليا : حاضر ياعمتو
رفقه : ماما
اختي : ايه ياحبيبتي
رفقه : * بتقرب علي ودنها * عايسه اقولك حاكه
اختي : قولي ياحبيبتي
رفقه : انا بحب جوني جونيور
اختي : هههههههههههههههههههه *وبتنفجر من كتر الضحك *
ليليان : مالها دي بتضحك كدا ليه
مرنا : يخربيتك هتشرقي من كتر الضحك في ايه مالك هي قالتلك ايه
معتز : انتي قلتلها ايه يارفقه ههههههههههه
جورج : * بيبص عليها لقاها بتعيط من كتر الضحك * ايه اتجننت ولا ايه
مرنا : هههههههههههه يانهار ابيض دي البت اتجننت خلاص
سيليا : المايه ياعمتو
مرنا : هاتي الكوبايه لحسن عمتو اعصابها سايبه خالص ههههههه
معتز : ماتقوم يالا تشوفها لحسن يجرالها حاجه
جورج : ياعم بركه تتجنن واتجوز عليها
ليليان : قليل الذوق * وبتروح لاختي وبتدعك صدرها وبترش علي وشها مايه * اهدي اهدي هتفطسي مننا
اختي : * بتاخد نفسها * اااااااااه خير اللهم اجعله خير * وبتكمل ضحك *
مرنا : رفقه خدي انتي قلتي لماما ايه
رفقه : * بتحرك ايديها مكسوفه * قلتلها قلتلها بحب بحب جونيور
مرنا : * انفجرت بالضحك هي كمان وبقي مرنا واختي بس اللي بيضحكوا وبيبصوا لبعض وبيضحكوا جامد *
جورج : * ساب البلايستيشن * هو في ايه بيضحكوا علي ايه
معتز : معرفش بنتك بتقولها انها بتحب جونيور
جورج : ايوا فين الكوميديا ياكوميييييديا ياضححححححك حد شاف ضحك معدي من هنا
ليليان : مش فاهمه مالهم
جونيور : انا عارف هما بيضحكو علي ايه
جورج : علي ايه ياعم الفلحوصه
جونيور : بيضحكو عليك علشان في مايه علي شنبك
جورج : * بيمسح شنبه * فين المايه دي
جونيور : ههههههههههه ضحكت عليك
ليليان : * بتوشوش معتز * هما بقو بضان ولا انا متهيآلي *
معتز : سيبيهم يضحكو بقالهم كتير مضحكوش * وبيبص في الموبايل * اندرو ودا عايز ايه دا ، جوورج خد رد علي حبيبيك
جورج : مين
معتز : اندرو
جورج : مش طالبه قرف ياع…….

(وفجاه مرنا واختي بطلوا ضحك وقلب معاهم بعياط بطريقه رهيبه وليليان تهدي فيهم والباقي قاعد مش فاهم هما في ايه ، ايه اللي جرالهم ؟ ، لحد ماهديوا خالص )

جورج : ياعم رد علي الخول دا بقي شوف عايز ايه
معتز : هقوم ارد اشوفه عايز ايه
جورج : مالكم بقي ايه ماسوره الضحك اللي فتحت وبعديها عياط دي
اختي : * بتمسح دموعها * اصل اللي عملته رفقه فكرتني بميرنا زمان
مرنا : * بتعيط اكتر *
جورج : عملت ايه
اختي : زمان واحنا واحنا في الجامعه * وبتمسح مناخيرها بمنديل * جات قالتلي انا بحب مايكل * وبتعيط *
جورج : احا دا انتو عيله نكد وايه العلاقه
ليليان : مش فاهمه بصراحه
جورج : ايه ياوزه بتقفل البلايستيشن ليه
معتز : * ساكت وبيقلب في شاشه التليفزيون وبيجيب القناه * …بصوا واسمعوا كدا
كلهم سكتوا فجآه وبقوا بيبصوا لبعض وكلهم قامو وقفوا وفضلوا ساكتين باصيين لبعض وكلهم مصدومين ومنبهرييين
جورج : احا يعني ايه
مرنا : لالالالالالالاللالالاالالالالالا للالالالالالالالا
اختي : اكيد مش اللي في دماغي لاااااا
معتز : *بيرد علي الموبايل * ايوا ياماما
سلوي : شفت الاخبار
معتز : اه شفتها
سلوي : ماهو انا مش هتجنن لوحدي
معتز : لسا مش عارفين ياماما دا ايه
سلوي : انتو فين في البيت
معتز : اه كلنا هنا في البيت
سلوي : انا جيالكوا محدش يتحرك غير لما اجي
مرنا : لالالالالاللالاا * وبتصوت * لااااااااااااااا انا مش حمل صدمات تاني
جورج : بيبص لمعتز وبعدين ؟
معتز : *بيشاور بايده انه ميعرفش * علمي علمك
اختي : * قعدت علي الكرسي * اشمعنا دلوقتي ؟ اشمعنا لما افتكرناه ؟؟ في ايه ؟؟ انا خايفه

في مشهد اخر

عوبيده قاعد في كافيه بيشرب شيشه وقاعد سرحان كدا وباصص علي التليفزيون وفجاه راح مركز في الاخبار وقام وقف وقرب ناحيه التليفزيون علشان يسمع كويس

( تم تسجيل اكثر من مائه وخمسون حاله ****** في مختلف ربوع مصر في الاسبوع الماضي وحتي الان ، كما سجلت كل من الدول العربيه في شمال افريقيا حوالي ٣ الاف حاله ******، وفي الدول العربيه في قاره اسيا لم تسجل اي حالات ****** غير مالوفه حتي الان ، كما صرح مسؤلون من وزارتي الصحه و الداخليه المصريه ان كل الحالات اللتي تم تسجيلها كان المغتصبون تحت اثار المخدرات اي انهم ليسوا بكامل وعيهم وتم وصفهم بالمسعورين جنسيا ، وننتقل للزميل ……)

وبعد ماسمع النشره راح متنرفز وضارب الترابيزه برجله موقع الكوبايات من عليها وبعلو صوته * احاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا استحاله ……. انتهي الجزء الثاني



الجزء الثالث
الصعيد




ضحي قاعده في الاوضه بتلعب في الموبايل وبتتكلم مع اختها زينب وهي بترضع الواد
زينب : علطول ماسكه البتاع دا ابوكي لو شافو هيبهدلك
ضحي : *بتبعت رساله علي الموبايل وبتضحك شرمطه *
زينب : انتي ناويه علي خراب البيت دا والنعمه بشرمطتك دي
ضحي : *بتحط الموبايل جنبها * عايزه ايه ماهو انا مش هعمل زيكو واتجوز اي حد كدا وخلاص ، عجبك حالك ولا حال جوزك النطع دا
زينب : اختشي يابت اهو ضل راجل ولا ضل حيطه
ضحي : خليكي انتي بقي في الضل دا وسيبيني انا بقي اختار اللي هتجوزه
زينب : وملقتيش غير الواد دا ما البلد مليانه
ضحي : انتي مش فاهمه يازوزو هو بينزل مصر كتير وهو وعدني هيتقدم لابويا بس بيظبط حاجات في مصر وهياخدني وننزل نعيش في مصر واشوف الدنيا بقي بدل الكتمه بنت الوسخه دي
زينب : اقعدي احلمي كدا لحد ماتقعي علي جدور رقبتك
عزيزه : * بتخبط علي الباب وبتخش * لامؤاخذه ياستي لو عندك حاجه هتتغسل علشان هغسل
ضحي : خدي ياعزيزه تعالي اقعدي جنبي كدا
عزيزه : * بتقعد جنبها علي السرير * خير ياستي
ضحي : قوليلي بقي ابت اعزيزه ايه مواصفات فتي احلامك
عزيزه : بتبتسم كدا وبتفكر * يكون طول بعرض ويكون متعلم كدا ومتنور ويكون راجل كدا ملو هدومه وحنين ويعرف ***
زينب : وهيبصلك علي ايه ياختي علي جمالك ولا علي حسبك ونسبك هههههه
عزيزه : ادينا بنحلم ياست زينب ماني عارفه انه مش هيحصل بس بنحلم
ضحي : عارفه يابت ياعزيزه جمالك دا لو بس يلبس ويتشيك ويعيش عيشه اهل مصر هتخلي الرجاله تجري وراكي كدااا كدااا اكوام اكوام اكوام
عزيزه : ههههههه **** يحظك ياست ضحي
زينب : هي الصراحه تتقال ياعزيزه انتي زي القمر دا هيبقي محظوظ اللي هيتجوزك هياخد واحده بيضه قشطه هههههه
عزيزه : وانا اجي ايه في جمالك ياست زينب انتي وست ضحي
ضحي : عريسك عندي يابت ايه رايك في الواد شحته السواق راجل وكسيب وعنده بيته وعارفك وعارفاه ولو عملك حاجه ابا الحج هيبقي في مقام ابوكي
عزيزه : * بتتكلم باشمئزاز * شحته شحته دا شبه عصايه المقشه ومعصعص
ضحي : وهيفيد بايه ياختي لما يكون جسمه طول بعرض وخول مااخوكي طول بعرض واصغر عيل في البلد بيهزقه
عزيزه : * بتزعل وتبص في الارض * نصيبه كدا
زينب : * بتزغد ضحي في ركبتها * متقصدش ياعزيزه دا انتي **** يعلم بنحبك زي اختنا واكتر هي بس قصدها ان عزوز لولا مخه التعبان دا كان زمانه يعجب اجدعها ست
ضحي : متزعليش مني ياعزيزه انتي عارفه غلاوتك عندي بس عزوز دا بشوفه ببقي عايزه ارجع مفيش حد مهزق وغبي كدا
عزيزه : * بتقوم زعلانه * طب استاذنك انا ياستي علشان عندي غسيل * وبتخرج برا *
زينب : ايه القرف اللي بتقوليه دا ياشرموطه انتي هي علشان البت غلبانه وساكته مش هتراعي مشاعر انه اخوها
ضحي : دا لو اخويا انا اتبري منه هي ناقصه خولنه
زينب : طب عدي يومك وملكيش دعوه بالبت وخفي علي عزوز شويه دا لو مخه شغال شويه ورزعك كف علي وشك هيخلي مناخيرك مكان قفاكي هههههههههه
ضحي : طب يبقي يعملها وانا والنعمه ل انيكه
زينب : هههههههههههه دا انتي كارهاه ولا اكنه جوز امك
ضحي : قطعه وقطعت سيرته * وبتبص في موبايلها * النت خلص انا هروح اجيب كارت شحن واجي مش هتاخر

تحت في الدوار
الحجه : ادعك رجلي حلو ايوا كدا من عند الصوابع ادعك
عزوز : امرك ياحجه
الحجه : ياواد متخلنيش اديك بالرجل في وشك ادعك من عند الصوابع وهات مايه من تحت وغطسها وطلعها
عزوز : ما انا بدعك اهوه ياحجه
الحجه : رايحه فين يابت
ضحي : رايحه اجيب كارت شحن من علي اول الشارع وجايه
الحجه : قوم ياواد شوف ستك عايزه ايه وهاتهولها
ضحي : لا خليه ياما انا مش هتاخر مسافه السكه
الحجه : طب متتاخريش ، وانت *بتديله برجليها في صدره * براحه علي رجلي ياخول ايدك ناشفه
عزوز : امرك ياست الحجه
الحجه : اديني بعلمك حاجه تنفعك لما تتجوز اهو علي الاقل تبقي نافع في حاجه ههههههههههه
عزوز : اتجوز ايه بس ياست الحجه هي في واحده هتبصلي
الحجه : علشان كدا بدربك تبقي جوز الست ههههههه ينيلك ضحكتني ياواد
عزوز : اي حاجه كله رضا ياستي
الحجه : *بتخبط علي صدرها * يامصيبتي وانت معندكش مانع تبقي دلدول لمراتك ياخول اخس عليك
عزوز : لا ياست الحجه مقصدش كدا
الحجه : اومال تقصد ايه ياضنايا * وبتبصله بتريقه *
عزوز : انا قصدي كله رضا ياست الحجه علي الاقل ابا الحج ممكن ساعتها يخليني اطلع اشتغل في الارض مع الفلاحين بدل ما انا بشتغل شغله الستات في الدوار
الحجه : طب ماانت مخك شغال اهوه وعارف انها شغلانه ستات موافق عليها ليه
عزوز : النصيب ياست الحجه
الحجه : ناولني دراعك كدا
عزوز : خير ياست الحجه
الحجه : ناولني ياخول دراعك * وبتمسك دراعه بتضغط عليه * طب ما في عضلات اهوه يعني راجل وتنفع في الغيط تعزق وتقلع
عزوز : ابا الحج **** يسامحه مرضيش ، خدني معاه مره الغيط وحلف عليا ماروح الغيط تاني
الحجه : ليه حصل ايه
عزوز : لقاني بعزق البرسيم راح ضاربني بالعكاز بتاعه علي دماغي وسط الفلاحين وقالي مشوفش وشك في الغيط تاني
الحجه : ههههههههههه ينيلك يامدهول علي عينك وهو البرسيم بيتعزق ههههههههه
عزوز : *بيتبسم ومهموم *
الحجه : فك كدا ياواد انا عارفه انك زعلان علشان بلطشلك وامد ايدي عليك في الرايحه والجايه ، بكره اجوزك يمكن تتعدل ومخك دا يتفتح شويه لما تتجوز وتعرف طعم الجواز
عزوز : وانا هعيش فين بس ياحجه
الحجه : شوف رغم انك خول وغبي بس سبحان **** فيك حاجه لله مخلياني مش عارفه استغني عنك في البيت
عزوز : **** يخليكي ياحجه دا انتي الخير والبركه
الحجه : واد ياعزوز انت لو اتجوزت هتعرف تسد ولا هتبقي قاعد تحت رجليها زي ماانت قاعد تحت رجلي دلوقتي هههههههه
عزوز : لو رجليها واجعاها زيك ياحجه كدا اكيد هدعكهالها
الحجه : * بتلوي بوزها * رجليها وتدعكها طب ادعك ادعك ياخول ادعك * وبتخبطه علي دماغه * شكلك هتعيش وتموت خول

الحج منصور بيخش هو وبهجت الدوار ومعاهم الضيف

الحج : * بيبص علي عزوز وهو بيدعك رجلين الحجه وبيخش علي اوضه المكتب ووراه بهجت* قولي لعزيزه تحضر الاكل للضيف وتجبيلنا الشاي علي المكتب
الحجه : من عينيا ياحج ، بت ياعزيييييييييزه
الضيف : *بيبوص علي عزوز وهو تحت رجلين الحجه وبيخش المكتب مع الحج *
الحجه : عزوز ولاااا انت ياخول * وبتضربه علي راسه * باصص فين ياخول كمل دعك في رجلي
عزوز : لامؤاخذه ياحجه
الحجه : ايه اتضايقت ان بهجت افندي شافك وانت بتدعك رجلي ههههههه بتغير منه ياواد نفسك تبقي زيه
عزوز : ايوا ياست الحجه نفسي البس بنطلون وقميص زي سي بهجت
الحجه : ههههههههههههه سي بهجت هههههههههه هو دكرك يابت وانا مش واخده بالي
عزوز : عايز ابقي افندي زيه كدا
الحجه : عايز تبقي افندي ؟؟؟
عزوز : نفسي اوي ياحجه
الحجه : طب بوس رجلي وانا هخليك افندي
عزوز : * بيستغرب وبيبرق * ايه
الحجه : ههههههههههه يخربيت منظرك ضحكتني ياخول ، متخافش انا لو ليا في الخولات كان زمانك قد النفق بس حظك بقي الحج مالي عيني
عزوز : يعني هتخليني افندي ياحجه
الحجه : اكتم ياشرموط وقوم شيل المايه دي ونشفلي رجلي وخش بعديها ساعد اختك في المطبخ شوفها لومحتاجه حاجه تجيبهالها من برا

في المكتب
بهجت : منورنا منورنا معالي الباشا و****
الحج منصور : *بيقعد علي المكتب * اعذرنا بقي الجو حر اليومين دول في مصر
غيث : اوكيه
الحج : عقبال ما تشرب الشاي هتلاقي بهجت جهزلك كل حاجه الفلوس والعقود وكل اللي اتفقنا عليه
غيث : نسيت اهم حاجه يامنصور
الحج : ايه هو
غيث : مستنيك تقولي انت
بهجت : مش احنا اتفقنا علي كل حاجه معالي الباشا
غيث : * بيبص لبهجت انه يسكت *
الحج : استني انت يابهجت ، شوف ياغيث باشا الحاجه اللي معاك انت عارضها في السوق وانا كنت اعلي سعر في السوق واظن ميفرقش معاك انا هستخدمها في ايه
غيث : انت عارف يامنصور دي ماده خام واللي بيستخدموها ناس عارفه بيستخدموها في ايه وانتو منظركم انتو الاتنين متعرفوش حاجه عن الماده دي
منصور : وانت يهمك في ايه انت ليك الفلوس وخلاص
غيث : كل ثانيه بتعدي سعرها بيغلي اكتر واكتر وانا مجرد سمسار وسيط يعني الكلمه مش كلمتي
منصور : قول انك عايز فلوس زياده
غيث : فهمتني
منصور : السعر بقي كام ؟؟
غيث : زاد ٣٤ جنيه
منصور : بس دا كتير اوي عليها ، الزياده بتبقي جنيه او نص جنيه او حتي ٥ جنيه بالكتير
غيث : السوق عرض وطلب
منصور : وانا اشتريت ، اشوف الحاجه
غيث : * بيطلع علبه ازاز من جيبه وبيديها لمنصور براحه نيييييك علشان متتكسرش *
منصور : روح يابهجت جهز الزياده اللي طلبها غيث عقبال مانرحب بالضيف وناكل لقمه سوا علشان يبقي عيش وملح
غيث : بسرعه ياريت علشان عندي مواعيد تانيه
منصور : من العين دي قبل العين دي

في مشهد اخر

كلهم متجمعين في بيت معتز زي ماهما بس زاد عليهم ان سلوي جاتلهم وبعديها بشويه كان اندرو وسوزي جم برضو وقاعدين بيتفرجوا علي الفيديو اللي سابهولهم مايكل قبل مايموت

جورج : وقف وقف الحته دي اهو سامعين بيقول ايه لو لقيتو سعار جنسي يبقي حد مكاني كمل المهمه مش هو يعني ميت مش عايش
معتز : ايوا فلنفرض ان نظريتك صح ليه يستني عشر سنين علشان يعمل كدا واشمعنا دلوقتي الشخص دا ينشر المرض
سلوي : جايز يكون دي وصيته للراجل او متفق معاه علي كدا
مرنا : *بتعيط علي خفيف * لا مايكل ميعملش كدا ، دا ضحي بحياته في سبيل ان كلنا نعيش في سلام من غير مشاكل استحاله بعد كل دا يبقي عايز ياذي الناس اللي ميولها مختلفه
اندرو : لا يعملها عادي هو حاول اكتر من مره ياذيني
جورج : انت اللي خول وتستاهل الاذيه ولا نسيت كنت عايز تعمل ايه في مراته والفيديو اللي ركبتوه انت وسلوي
اندرو : ماهو كان عايز ياذيني هقف اتفرج عليه يعني
معتز : جماااااااااااعه مش وقته خناقات اللي حصل حصل خلينا في اللي احنا فيه
زياد : بابا يعني ايه الناس اللي ميولها مختلفه
جورج : يعني الناس اللي بتخش الحمام برجليها الشمال ياحبيبي
معتز : مش وقت هزار خالص ، وانت خش علي اوضتك خديهم يالولا خدي الاولاد دخليهم جوا مينفعش يسمعوا الكلام دا
ليليان : حاضر تعالو معايا ياحبايبي
سلوي : احنا في مصيبه المرض انتشر وهيطولنا كلنا لازم نعرف مين الشخص دا
اختي : مرنا هو مش مايكل سابلك فيديو لوحدك
مرنا : اه ليه
اختي : سابلك فيه حاجه تخص الكلام دا او اي حاجه ،
جورج : فين الفيديو دا
مرنا : مش هينفع تشوفوه
معتز : ليه مش هينفع هو ايه اللى مش هينفع
مرنا : اهو كدا وخلاص مش هينفع
جورج : ليه مش هينفع يعني هو سايبلك فيلم سكس ذباب ساخن يعني
اختي : ليه ياحبيبتي مش هينفع
مرنا : مش هينفع وخلاص هو سايبلي حاجه خاصه بيا لوحدي ، وعلي العموم انا حافظه الفيديو واقولكم فيه ايه
اندرو : هو ايه البضان دا ماتجيبي الفيديو
جورج : ولا يابن المتناكه انت اتكلم معاها عدل علشان ما اقمش انيكك
اندرو : طب يابن الشرموطه لو جبت سيره امي تاني انا هطلع دين اهلك اتفقنا
جورج : طب ياخول انا هوريك * وبيقوم علشان يضربه *
سوزي : جورج اهدي اهدي اندرو امه اتوفت لو متعرفش
معتز : * بيشد جورج يقعد * خلاص اقعد ….. البقيه في حياتك يااندرو
اندرو : حياتك الباقيه
جورج : احممممم لامؤاخذه يااندرو مكنتش اعرف البقية في حياتك
اندرو : * مبيردش عليه وبيولع سجاير *
سلوي : خلاص بقي ياخول انت وهو وانتي قولي بقي الفيديو فيه ايه
مرنا : كان بيتكلم عن السعار الجنس….. * الجرس بيرن *
سوزي : انا هفتح انا
عوبيده : معتز هنا
سوزي : اه اتفضل
معتز : عوبيده ؟؟ انت عرفت
عوبيده : سلامو عليكو ياجماعه ، اه عرفت
جورج : انت الوحيد اللي كنت عارف كل حاجه ومرضتش تقولنا اظن جيه الوقت اللي تقولنا علي كل حاجه
عوبيده : *بيشرب من ازازه المايه وبيقعد * هقولكم كل حاجه
جورج : ماتخلص ياعم كفايه اثاره وتشويق ودوري القطايف واللطايف دا
سلوي : لا استنو نسمع مرنا الاول
مرنا : كان بيقول انه في سعار جنسي ولو لقيتو الاخبار بتتكلم عن كدا حاولو متعملوش اي علاقه جنسيه لمده ٣٠ يوم وبكدا المرض مش هيجيلكم وكلوا خيار كتير الخيار مفيد ، بس دا كل اللي قاله
معتز : هااااا ياعوبيده الكلام دا مآلوف بالنسبالك
عوبيده : * بيهز راسه * بس مش بالظبط كدا

فلاش باك

عوبيده : في اكتر من حل ليه الحل دا بالذات
انا : دا الحل الوحيد ياعوبد علشان ننهي القصه بنت المتناكه دي
عوبيده : حل وحيد ايه بس، انت ليه بتعاند وخلاص ماهو قدامك العراب ولانا ادي المصل لاي حد وبرا عنك انت
انا : عوبيده من غير مانضحك علي بعض محدش فيهم هيسبني اخرج من هناك سليم لان انا هبقي الشاهد الوحيد علي اللي هيعملوه بالمصل وزي ماكانو السبب في موت ابويا اكيد مش هيترددوا في انهم يموتوني
عوبيده : قول بقي كدا انك هدفك تنتقم لموت ابوك
انا : اه دا هدفي فعلا
عوبيده : طب وباقيه الناس ذنبها ايه الناس اللي اتولدت مختلفين بميول مختلفه ذنبهم ايه
انا : اشمعنا دول يعيشوا وابويا لا ، ليه ابويا يموت وهما عايشين
عوبيده : انت عبيط ولا اهبل ؟؟ مايكل انت فايق انت اللي بتقوله دا الحاد
انا : لا مش الحاد هما السبب في موت ابويا يعني لو مكنوش نيتهم بنت متناكه وسابو ابويا يكمل في الاختراع بتاعه لتصحيح الميول مكنش ابويا مات ، لكن هما عايزين يدمروا البشريه ف تمام انا هدمرهالهم بنفسي
عوبيده : وتشيل ذنب الناس دي كلها ؟
انا : كدا كدا ياعوبد انا هبقي ميت والذنب دا انا اللي هشيله فميخصكش في حاجه
عوبيده : * بيبدا يتعصب * لا يخصني يامايكل يخصني لان في ناس انا اعرفها وعشره عمر هيموتو هيتعذبوا قدامي ومش هقدر اعملهم حاجه ، يامايكل انت مش كدا وعمرك ماكنت كدا ايه اللي غيرك
انا : الانسان بيتغير مع الوقت ياعوبيده ودا الطبيعي
عوبيده : ماتكمل مسيره ابوك وتخلي المصل يصحح الميول
انا : لو عملت كدا ابويا هيرجع للحياه ؟
عوبيده : ولو قتلت الناس ابوك هيرجع للحياه ؟
انا : طالما الاتنين واحد يبقي مش فارقه واديني بساعد في حل الازمه السكانيه وبخفف عددنا ويمكن الطبيعه تشم نفسها شويه
عوبيده : انا مش موافق يامايكل علي اللي بتعمله دا * وبيمسك السكينه اللي قدامه علي الترابيزه * ولو وصلت اني اقتلك علشان امنع الكارثه دي انا هقتلك
انا :*ببتسم * شفت بقي ياعوبد ان الحل الوحيد اني اموت حتي انت وصلت للحل دا ههههههههه ، سيبها سيبها تيجي منهم واموت علي ايديهم ياعوبيده وننهي الحوارات دي كلها
عوبيده : * بينزل السكينه * قلتلي ليه ؟؟ قلتلي ليه يامايكل وهتحسسني بعجزي اني مش هقدر اساعدك
انا : بالعكس انت الوحيد اللي بثق فيه وهتقدر تساعدني هفهمك ، انا هخبي المصل ياعوبيده مش هدمره هخبيه لانه جايز حد في المستقبل يلاقيه ويستخدمه في الخير وهفهمهم ان المصل انا مديه لشخص يطلعه في المستقبل
عوبيده : وانت هتديه لحد تاني
انا : انت عبيط ياعم ما انا لسا قايل هخبيه وهموت يعني اللي هيلاقي المصل دا مش انا ومش هيبقي ليه علاقه بيا لا من قريب ولا من بعيد
عوبيده : يعني انت هتخبي المصل وتموت وخلصت الحدوته
انا : بالظبط كدا
عوبيده : طب انا دوري ايه
انا : دورك ياعوبيده اني هقولك علي مضاد المصل دا علشان لو اللي لاقاه في المستقبل استخدمه في الشر تقدر تبقي انت البطل وتنقذ الكوكب
عوبيده : وايه هو المضاد او العلاج
انا : الخيار
عوبيده : ودا وقته كسم الخيار بتاعك دا
انا : الخيار هو العلاج ياعوبيده ، دلوقتي عرفت ايه سر حبي في الخيار وعرفت ليه ابويا من وانا صغير حببني في الخيار
عوبيده : ههههههه دا انتو عيله مجانين و**** ، طب وياكل خيار قد ايه ولا لمده كام سنه ولا ايه بالظبط
انا : لمده ٣٠ يوم كل يوم مش اقل من ٥ خيارات وميحاولش يقيم اي علاقه جنسيه لحد ما اعراض المرض تختفي من عنده بعديها يقدر ينيك او يتناك عادي ، بس لو مقدرش يقاوم هيجيله السعار ويقضي عليه ……ولو قدر واستحمل وعدي الفتره علي خير ف يااما هيلاقي نفسه رجع طبيعي وميوله اتصححت دا في حاله المصل استخدموه في الخير انما لو في الشر فهيلاقي نفسه زي ماهو سواء بينيك بيتناك يعني هيفضل ميوله زي ماهي
عوبيده : طب واعراض المرض ايه
انا : زبك هيقف بسبب ومن غير سبب والستات كسها هياكلها علطول والخولات طيازهم هتاكلهم يعني باختصار الاعضاء الجنسيه هتنشط بمعدل ازيد من الطبيعي باضعاف مضاعفه
عوبيده : طب ودا سواء المصل استخدموه في القضاء علي الميول او تصحيحها
انا : ايووااااااا في كلا الحالتين
عوبيده : مش عارف يامايكل انت بتشيلني مسؤليه كبيره ويمكن اموت قبلها
انا : بعد مااموت تقدر تقول لحد علي السر بس تكون بتثق فيه علشان لو حصلك حاجه ، * وبطبطب علي ركبته * عوبيده صدقني دا الحل الوحيد وعلي العموم خد وقتك وهستني قرارك موافق ولا لاء وهستناك تعدي عليا في البيت تشرب معايا الشاي وتقولي قرارك ايه
عوبيده : سيبني افكر يامايكل
انا : خد وقتك ياعوبد ، هسيبك انا
عوبيده : مايكل كان عندي سؤال
انا : ايه ؟
عوبيده : انت كنت هتستخدمه في تصحيح الميول ولا القضاء عليها
انا : *ببتسم وانا واقف عند الباب * هستناك تعدي عليا ياعوبد
عوبيده : سلام يابن الوسخه يابارد

خروج من الفلاش باك

عوبيده : دا الحوار اللي دار بينا
جورج : قلتلكم مات ياجدعان مش مصدقين كسمي ليه
اختي : ماتخرس بقي شويه
سلوي : معني كلامك ياعوبيده ان في حد لقي المصل وطلعه والدليل ان المرض انتشر اهوه
عوبيده : بالظبط
مرنا : يعني يعني مفيش اي امل انه يكون عايش
عوبيده : انا مقدر ان انتي اكتر واحده فينا نفسها يكون عايش بس للاسف يامرنا جوزك مات من بدري
معتز : طب مين الشخص اللي لقي المصل دا ولقاه ازاي
عوبيده : ولا اعرف
جورج :هو في غيرها اكيد الوسخه لانا قعدت تبعبص لحد مالقته
سلوي : هنعرف لو جم يراقبونا او ظهروا في حياتنا تاني يبقو مش هما وهيبقو فاكرين ان المصل معانا واحنا اللي طلعناه
معتز : كدا وبكل بساطه اقدر اقولكم انسوا بقي السلام اللي كنا عايشين فيه ورحبوا بالمشاكل من جديد
جورج : كسم امك يامايكل بضان وانت عايش وبضان وانت ميت دا انتو عيله بنت وسخه
سلوي : اخرس شويه وانتو ركزوا معايا احنا من دلوقتي هنبدا في اجراءات الوقايه
اختي : يعني ايه
سلوي : يعني الرجاله هتعيش لوحدها والستات لوحدها علشان نضمن ان ميحصلش هيجان
جورج : خد هنا رايح فين بتقول رجاله روح اقعد من النسوان وهات سوزي
اندرو : دا انت سكر خالص
سوزي: عنده حق علي فكره يااندرو انت بكس مينفعش
جورج : شطور اسمع كلام دكرك ياموزه
اختي : ايه العبط دا لا طبعا هو ايه اللي اندرو هيقعد معانا انتو بتستهبلو
اندرو : ولا معاكو ولا معاهم انا هريحكم مني * وراح قافش وعايز ينزل *
سلوي : اقعد بقي واكبر بلاش شغل العيال الصغيره دا
معتز : هتقفشي انتي كمان ولا تقعدي ؟
سوزي : قاعده
جورج : كسمه هو اللي عمل في نفسه كدا يشرب بقي بكسمه
اندرو : قلت لميتين امك متجيبش سيره امي علشان مقتلش كسمك مكانك
جورج : خخخخخخخخخخ انا امي ميته علي فكره برضو يعني هتغلط هنيكك وكسمك برضو احا يالا مبقاش غير المنايك يتكلمو ، يارب المرض ينتشر ونرتاح من اشكالك بنت المتناكه دي
اندرو : فاكر نفسك دكر ياخول ولا نسيت ساره اللي كانت منيكاك النمله ومخلياك دلدولها ياخول
جورج : طب ماتيجي نشوف مين الدكر فينا ،، مني ليك يابو خرمين يابن الشرموطه دا انتو اللي مبيتناكش في عيلتكو بتعايروه يالا
مرنا : بااااااااااااااااس بقي انتو ايه مبتزهقوش ، احنا في ايه ولا في ايه
معتز : هنفضل كتير في العبط دا انت وهو ؟؟ مش هتكبرو بقي
سلوي : طب من البدايه كدا كل اللي هيقعد دلوقتي في القعده دي هيبقي ايده في ايدينا واللي مش عجبه يبقي قبل مانبدا يتفضل ينزل……كلكم ساكتين يبقي مسمعش صوت حد فيكم تاني
عوبيده : سلوي الحل بتاعك دا مش هينفع
سلوي : ليه
عوبيده : مايكل قالي ان الهيجان بيزيد اضعاف مضاعفه بنسبه لا تتخيليها يعني لو ضرب عشره ولا ضربت سبعه ونص هتبقي اتعدت
سلوي : انا بقول نخفف الاقتراب من بعضيهم
عوبيده : خلينا زي مااحنا كل واحد في بيته ويقفل علي بيته وعياله افضل
جورج : يابختك ياحماتي ولا هتحس بحاجه
اختي : ليه يعني مالها ماما
جورج : سنها كبير كسها نشف من زمان هههههههه وانتي ياسلوي كسك نشف برضو
سلوي : تصدق يالا انت عيل ابن وسخه مهزق وعايز تتربي
معتز : هو انت يالا مش كنت لسا بتتخانق ومتعصب ومحموق، فجاه قلبت وبتقول ايفيهات وبتضحك
اختي : اهوووووه مجبتش حاجه من عندي علشان لما اقولك ان عندك انفصام بتقولي بس يامره
جورج : ماهو بس يامره فعلا ههههههه …..

الصعيد
بهجت افندي

بعد ما اتغدوا وعملوا الواجب مع الضيف بهجت استاذن من الحج هيروح يجهز اللي اتفقوا عليه وساب الحج وغيث في المكتب ونزل راح علي اول البلد علي الطريق قابل الشخص اللي كان متفق معاه من ورا الحج منصور
شخص : اركب
بهجت : متخافش مفيش حد مراقبني
شخص : اركب
بهجت : * بيركب العربيه وبيطلع الازازه من الشنطه * اهيه زي ماطلبت
شخص : *بيشمها * بس دي كميه صغيره
بهجت : ياعم متخافش مش مضروبه ولا حاجه ، واه كميه صغيره انا جايبلك عينه علشان تتاكد
شخص : تمام ، بليل الفلوس هتتحول في حسابك وتكون جبت الماده كامله
بهجت : *بياخد منه الازازه ويحطها في الشنطه * يبقي بليل علي اتفاقنا
شخص: ماتخلي العينه علشان اتاكد منها بطريقتي
بهجت : ههههههه لا ياحلو توتو علي كبوتو ، وقت مافلوسك تجهز تاخد اللي انت عايزه
شخص : اممممم ، شايف المسدس اللي علي تابلوه العربيه دا ، لسا شاريه جديد مضربتش منه ولا طلقه لحد دلوقتي
بهجت : *بيبتسم * طول ما احنا حبايب وكل واحد بيعمل اللي عليه من غير غدر يبقي مش هتحتاجه
شخص : هنشوف
بهجت : * بيفتح باب العربيه وبينزل رجله وبيلف يكلمه * متنساش الباسبور اللي قلتلك عليه مع الفلوس
شخص : اه فكرتني *بيفتح التابلوه * اهم جهزو من بدري
بهجت : * بياخدهم * كدا عداك العيب اقابلك بليل
شخص : علي ميعادنا
بهجت : * بينزل من العربيه بيلاقي رجليه داست في طينه ووسخت الجزمه وبيمسحها اي كلام وبيركب عربيته وبيرجع للبيت و وهو في الطريق لمح البت ضحي ماشيه بسرعه بتتلفت يمين وشمال ودخلت عماره ، راح راكن علي جنب ونزل طلع وراها العماره ملحقهاش ومعرفش هي دخلت اي شقه ، فنزل تاني واستني في العربيه لحد بعد ساعه لقاها نزلت واستني شويه ولقي ابن سعفان نازل بعديها فكدا اتاكد انها كانت بتتناك منه ، ودور عربيته ورجع البيت عند الحج ولقي الحجه في وشه
بهجت : الحج فين ياحجه
الحجه : لسا في المكتب * وبتبص علي الارض * ايه دا يابهجت كدا بهدلت الدنيا
بهجت : اااه لامؤاخذه شكلي دوست في طينه ولا حاجه
الحجه : طب اقلع اقلع الجزمه خلي البت عزيزه تنضفهالك ، ياعززززززيزه انتي يابت
عزوز : ايوا ياست الحجه
الحجه : بقول عزيزه ايه اللي جابك
عزوز : حاضر ياحجه هنديهالك
الحجه : خلاص خلاص خد انت الجزمه بتاعت بهجت ونضفها وهات حاجه امسح بيها الارض
عزوز : امرك ياحجه

المكتب

الحج : اتاخرت ليه يابهجت كنت لسا هتصل بيك
بهجت : لامؤآخذه ياحج كنت بجهز الحاجه للباشا ، وكمان وصيت البت عزيزه تروق المطرح لغيث باشا علشان يبات فيه وبيغمزله
غيث : مالوش لزوم ، احنا نخلص حاجتنا علشان الحق مشاوريي
الحج : انت ضيفنا ياباشا لازم تاخد الواجب علي اكمل وجهه ، احنا صعايده عايز الناس تاكل وشنا
غيث : ياسيدي مالوش لزوم خليه وقت تاني
الحج : قسما عظما لا هتبات معانا وبكره الصبح الفلوس تبقي عندك وفوقيها بوسه
غيث : امري لله ، * بيطلع الموبايل * هتصل بالجماعه هقلهم اني هتاخر عليهم *وبيخرج برا المكتب *
الحج : خد وقتك
بهجت : كنت عايزك في موضوع ياحج
الحج : خير يابهجت
بهجت : * وبيحكيله علي اللي شافه عن ضحي بنته *
الحج : انت متاكد
بهجت : بعينيا اللي هتاكلهم الدود دول
الحج : متعصب كدا يبقي اللي ناويت عليه هيتم النهارده والاتنين مش هيطلع عليهم صبح
بهجت : اهدي اهدي ياحج بس وكله بالعقل
الحج : اهدي اهدي ازاي يابهجت بقي سعفان عايز يلبسني طرحه وربي في سماه ماهيطلع عليه صبح لا هو ولا ابنه
بهجت : ياحج اهدي سيب موضوع سعفان وابنه دا عليا انا هخلصك منه ومن غير مايتجاب سيرتك
الحج : الليله ، الليله يابهجت عايز الفرحه متخشش بيت سعفان تاني
بهجت : اعتبره خلص ياحج بس اهدي كدا وروق ، انا مكنتش عايز اقولك دلوقتي علشان نركز في شغلنا الاهم
الحج : خلص انت علي ابن سعفان وانا بايدي دي هدفنها مطرحها ، انا كنت شاكك وعارف انهم بيتقابلو وبتستعرصني بس توصل انها تنام معاه وينزلو من عماره فكدا بقي يبقي الكلام انتهي
بهجت : لاااا مينفعش ياحج ماهو هيتعرف انك قتلت بنتك وساعتها اهل البلد هيعرفو وهيشكوا في حاجه
الحج : * بيقعد علي الكرسي * والحل ايه يابهجت
بهجت : يتكتب كتابها وتتجوز
الحج : انت شايف كدا
بهجت : دا احسن حل تتجوز ويومين كدا وتقول انها سافرت مع جوزها علي القاهره وابقي خلص عليها براحتك
الحج : *بيبص لبهجت * وانا مش هلاقي عريس افضل منك ليها يابهجت
بهجت : انااااااااا
الحج : *بيقلب وشه * ايه شايفك معترض يعني
بهجت : مش القصد ياحج ، بس انا دراعك اليمين ياحج ولو سافرت يومين القاهره وجيت من غير بنتك الناس هتقول ايه ، مينفعش ياحج لان ا نا علطول جنبك
الحج : والعمل اجوزها لمين ؟؟
بهجت : عيل غلبان واهبل وبالنسباله دي فرصه ميحلمش بيها هيتجوزها وينزل علي القاهره ، وحادثه بسيطه علي الطريق وقضاء وقدر
الحج : تقصد ااااااا عزوز
بهجت : بالظبط عزووووز وبيغمزله
الحج : بس عزوز دا اااااااا
بهجت : وبيتكلم بخبث وهو يطول يعني ولا هيقول لا ليك ياحج
الحج : يابهجت عزوز مينفعش اجوزه بنتي
بهجت : فكر فيها ياحج كدا ، وهتلاقيها خدمت مصالحنا

بعديها بساعتين
الحج وضحي والحجه وبهجت في اوضه في البيت هما الاربعه الحج والحجه قاعدين وبهجت وضحي واقفين

الحج : اللي قاله بهجت دا صحيح
ضحي : *باصه في الارض *
الحج : كتب كتابك الليله وبهجت افندي قام بكل حاجه
ضحي : *بتفرح * صحيح والنبي يابا
الحج : جهزت كل حاجه يابهجت
بهجت : كله خلصان ياحج
الحجه : متاخذنيش ياحج بس مش لازم نعمل فرح ونعرف اهل البلد كلهم ونجيبلها الشبكه ونفرح بيها كدا بفرح يليق ب بنت الحج منصور
بهجت : اتطمني ياحجه كله جااااااااهز علي اكمل وجه فاضل بس العروسه تجهز نفسها وعقبال ماتخلص يكون الماذون جيه
ضحي : * بتبص لبهجت وفرحانه اوووي *
الحج : وقول لعزوز يجهز نفسه
ضحي والحجه : * وشهم بيتغير *
بهجت : من بدري ياحج متشيلش هم
الحجه : * بتبلع ريقها * عزوز ؟؟ عزوز يجهز نفسه ليه ياحج
الحج : *بيعدل الجلبيه وبيقوم يقف وهو خارج * عزوز العريس
الحجه : *بتخبط علي صدرها * يامصييييييبتي
ضحي : *واقفه متنحه مش فاهمه حاجه *

في اوضه ضحي

زينب : تهربي تروحي فين بس دا ابوكي يطخك استهدي ب**** كدا واعقلي
ضحي : * متعصبه * ماتقوليليش اهدي انا مش هتجوز العبيط دا علي جثتي
الحجه : بتضربها بالقلم وبتمسكها من شعرها * ياوسخه يابنت الوسخه بتتسرمحي وتتشرمطي ليل ونهار ومغفلانا كلنا بترزعها قلم تاني * احمدي ** ان ابوكي مدبحكيش ياوسخه
زينب : سيبيها ياما خلاص دا فرحها النهارده
ضحي : لا متسبنيش ياما واقتليني انا عايزه اموت ولا اني اتجوز الخول العبيط دا
زينب : اهدي بس ياما وسيبيها انا ههديها وهلبسها وازوقها سيبيها بقي ياما كفايه
الحجه : والنعمه ياوسخه لو رجعت مالقيتك جاهزه لهجرك من شعرك وافرج عليكي الدنيا كلها
زينب :خلاص ياما بقي هتيجي تلاقيها جاهزه خلاص بقي والنبي سيبيها

الحج قاعد في الصاله تحت
الحج : جبت الماذون
بهجت : جاي ورايا ياحج واتطمن كله في الاماااااااان، وفهمته ان لو حد عرف بالخبر دا مش هيطلع عليه صبح
الحج : *بيهز راسه * ممممممم
بهجت : وعزوز جهز وبقي علي سنجه عشره ، و بعد بكره بالكتير هينزلو علي القاهره ويبقي خلصت من الحوار اللي قارفك بقاله مده دا
الحج : *بيعدل الجلبيه وبيسند علي النبوت * وابن سعفان
بهجت : الليله هتسمع صراخ ابوه وامه
الحج : *بتريقه * وغيث باشا قمت معاه بالواجب
بهجت : *بيضحك * عيب ياحج ، معمول معاه الواجب وزياده هههههههه
الحج : كدا كل حاجه ماشيه صح *وبيبص لبهجت *
بهجت : * بيبتسم وبيعدل جاكته البدله وبيفرد نفسه *


المشهد الرئيسي
الاولاد كلهم قاعدين في اوضتهم وسامعين الشتايم والحوار والخناقه اللي دايره برا مابين اهاليهم وكل لما يسمعموا شتيمه يبصوا لبعض ويبرقوا وسيليا واقفه علي باب الاوضه فاتحاها شويه وبتتصنط بتتسنط بتتسنت ( كسم دي كلمه ) واقفه بتسمع كسم بيقولو ايه

زياد : باباكي يارفقه بيقول الفاظ وحشه جدا
رفقه : *زعلانه * انا مش بفهم هو بيشتم بيقول ايه
سيليا : ششششش وطوا صوتكو شويه عايز اعرف اسمع
جونيور : تسمعي ايه وواقفه كدا ليه احنا سامعينهم من هنا
سيليا : ملكش دعوه انت انا عايزه اركز
رفقه : انا سهقت وعايسه اروح
زياد : لا متطلعيش هما قالولنا منتحركش من هنا ، بتلعب في ايه ياجوني
جونيور : هي دي اوضه باباك ومامتك * وبيلف في الاوضه *
زياد : اه ومتلعبش في حاجه علشان بابا بيتضايق لما حد بيلمس حاجته
جونيور : *بيمسك صوره محطوطه علي الكومدينو * مش دا عمو اللي برا بيشتم بابا جورج
سيليا : *بتشد منه الصوره * وريني كدا
زياد : اه اسمه اندرو
سيليا : ومين دول مين اللي جنبهم انت تعرفهم
زياد : اه بابا حكالي عنهم دي صوره اتصوروها علي كورنيش النيل
رفقه : انا عايسه اشوف
سيليا : *بتقعد علي السرير وزياد جنبها وملمومين حواليها * قولي مين دول ..دا اونكل جورج عارفاه ودا ابوك ودا عمو اللي برا
جونيور : ودي ماما ودي خالتو
زياد : ودي مامتي ودي بابا بيقولي اسمها طنط هدير ودي طنط قالي اسمها ايييييه
جونيور : طنط سوزي علشان شبه الست اللي قاعده برا مع عمو اندرو
زياد : ايواااا صح طنط سوزي
سيليا : اومال فين بابا اللي قارفينا بيه وعمالين يقولو بطل وجامد وعشره عمر
زياد : مش هتلاقيه الصوره دي اتصوروها بعد موت باباكي باسبوع ، بصي بصي مكتوب ايه في الضهر
سيليا : * بتقرا * دا تاريخ
جونيور : ايوا زمان كانو بيكتبو التاريخ علي الصور علشان يفتكروها ويكتبو جنبها اي جمله
زياد: لا ياجوني هما متصورين بموبايل بس بابا بيحب الصوره دي فعلشان كدا طبعها وكان دايما بيقولي انه دي اخر صوره اتجمعوا كلهم فيها من غير عمو مايكل وبيحبها علشان بتفكره دايما ان عمو مايكل هو اللي كان بيجمعهم
سيليا : امسك امسك بلا هري وكلام فاضي *وبتقوم تقف علي الباب تسمعهم بيقولوا ايه
جونيور : *ماسك الصوره وبيبص فيها وفجاه بيصرخ *
العيله كلها برا سمعت صراخه فجم جري علي الاوضه يشوفوا في ايه
مرنا : في ايه ؟؟ في ايه ؟؟ مالك ياجوني ؟؟ بيصرخ ليه ؟؟ وبتحضنه مالك مالك في ايه
معتز : ماله حصل ايه
زياد : مفيش يابابا كان بيبص للصوره وفجاه قعد يصرخ
جورج :صوره ايه ؟ * وبيوطي ياخد الصوره من علي الارض * مالها في ايه
سلوي : *بتشد منه الصوره * فيها ايه الصوره ؟؟
معتز : وريني كدا ، دي صورتنا اللي اتصورناها بعد موت مايكل باسبوع
اختي : يابني بطل عياط وقولنا في ايه بتصوت ليه
ليليان : خد ياحبيبي خد اشرب مايه واهدي
مرنا : * بتمسحله وشه بالمايه * متخافش ياحبيبي اهدي ماما جنبك
جونيور : * بيشاور علي الصوره وهو بيمسح دموعه *
جورج : يابن الغتت انطق مالها الصوره
جونيور : * بيتكلم وهو بيتشحتف * عمممم عمممم عمممممو مااا ممممما * وبيعيط *
جورج : يابني انطق انا دقني ابيضت وانت لسا مقولتش
سوزي : براحه ياحبيبي عممممو ايه
مرنا : خد نفسك خد نفسك
جونيور : عمممم عمممممو مااااا ماااااايكل *وبيشاور علي الصوره *
اختي : *بتخطف الصوره من معتز وبتنزل توريهاله * فين فين ياجوني فين عمو مايكل
جونيور : * بيشاور بصباعه علي واحد قاعد جوا العربيه علي شمال الصوره ورا خالص ووشه مش باين اصلا ومادد دراعه ماسك الدريكسيون *
اختي : فين ياحبيبي
مرنا : بتخطف منه الصوره * دا وشه مش باين ياجوني ايه اللي خلاك تقول عليه مايكل
جونيور : * بيعيط*
جورج : ابنك بيستهبل يامرنا وبيهزر بيشاورلنا علي واحد وشه مش باين اصلا وبيقولك دا مايكل ، اللي هو اصلا ابنك مشافش ابوه غير في الصور
معتز : * بيجيب اللاب توب وبيطلع الصوره من عليه وبيكبر الصوره * تعالي ياجوني تعالي ياحبيبي فين مايكل وليه بتقول ان دا مايكل ، اهدي اهدي خالص براحه * وبيقعده علي حجره اهدي متخافش قولي شفت ايه
اندرو : ياعم شكلها اشتغاله
سلوي : دا لعب عيال انا مش فاضيه للتفاهه دي
رفقه : ماما انا عايسه اروح
معتز : * بيزعق * سكوووووووووووت اللي هيتكلم هطلع ميتين اهله مسمعش صوت حد فيكو ، هاااا قولي ليه قلت ان دا مايكل ومتعيطش انا مش عايز عياط
مرنا : براحه عليه يامعتز دا عيل صغير
معتز : قلت مسمعش صوت حد
جونيور : *بيشاور علي دراعه * التاتو التاتو دا ياعمووووو انا شفته شفته في صوره ماما كانت وريتهاني وهي بتحكيلي عن بابا
معتز : * بيعمل زوم علي التاتو وكلهم باصيين في اللاب * مرررنا عندك صوره لمايكل باين فيها التاتو
مرنا : اه اه علي الموبايل استني هدور عليها
جورج : مش دا التاتو اللي رسمه واحنا في بنما
معتز : شششششش قلت مش عايز صوت ، هنعرف دلوقتي
مرنا : اهيه الصوره
معتز : *بيمسك الموبايل وبيقارن بين الرسمتين *
جورج : يادين امممممممممممممممممي * وبيحط ايده علي دماغه *
مرنا : هو ولا مش هو ؟
معتز : اهدي سبني اركز
سلوي : هووووو و**** هوووو نفس الدراع
مرنا : هو ولا مش هو ؟
اندرو : جسمه مش باين العربيه ضلمه اصلا ولابس تيشيرت غامق يعني مش باين ملامح جسمه
اختي : الفتره دي كان مايكل رفيع فششششخ ودا دراعه رفيع وباين عليه
مرنا : يعني هو ولا مش هو ؟ ماحد يرد عليا
معتز : فين عوبيده ؟ عوبيده فين ؟
سلوي : برا قاعد برا
معتز : *بيخرج بسرعه باللاب والموبايل * عوبييييده بص كدا
عوبيده : في ايه انا مرضتش ادخل معاكم علشان الاصول وكدا ودا مش بيتي
معتز : مش وقت الكلام دا ، بص كدا التاتو دا شبه التاتو دا
عوبيده : *بيبص للتاتو وبيقارن * اه هو
معتز : متاكد ؟؟
عوبيده : هو انا متاكد انا كنت معاه في السجن فتره كبيره والتاتو محفور في دماغي
مرنا : يعني عايش مايكل عايش
سوزي : مايمكن تشابه تاتوهات واحد زيه راسم الرسمه
جورج : ودا عادي انك تلاقي اتنين مصريين راسمين تاتو (ذئب بالالوان) علي دراعهم ، ماهو دا حاجه مش مشهوره زي فراشه ولاسيف ولا حتي برج ايفيل دا مش رسمه مشهوره يعني
سلوي : عادي بتحصل
جورج : نفس الالوان ؟؟ طب بلاش دي بالصدفه يطلع الراجل اللي راسمها قاعد في العربيه في المكان اللي احنا قاعدين فيه ؟؟ ادوني عقلكم
عوبيده : جورج عنده حق ، وانا اتفق معاه وخصوصا ان جورج كان اكتر واحد بيقنعنا انه مايكل مات
جورج : لا يارايق كدا مماتش الصوره دي انا فاكرها واتصورناها بعد موته باسبوع بالظبط وكانت يوم الوداع لينا كلنا
مرنا : ماتردوا عليا يعني طلع عايش ولا مش عايش
جورج : انتي متخلفه ؟؟ ما بقالنا ساعه بنقول انه عايش
مرنا : طب ليه ؟؟ ليه عمل كل دا ؟؟ طب هو فين ؟؟ انا هلبس وانزل ادور عليه
سلوي : اتنيلي اقعدي انتي كمان هتدوري عليه فين
سوزي : *بتكلم جونيور * بقي انت ياعبقري انت اللي اكتشفت سر ابوك هههههه صحيح ابن الوز عوام
معتز : *بيبص لجونيور وبيضحك * ابوك لو عرف اننا كشفناه بسببك هيندم علي اليوم اللي خلفك فيه
جونيور : انا خايف
اختي : *بتحضنه * متخافش انت ريحتنا كلنا ياحبيبي *وبتبوسه *
عوبيده : ياويلك مني يالمصري
مرنا : انا عايزه مايكل دلوقتي ماليش دعوه تتصرفو وتجيبهولي حالاااااااااااااا ، ان شاء **** تشقوا الارض وتطلعوه
اندرو : ممكن طلب
جورج : لا
معتز : عايز ايه
جورج : هيكون عايز ايه عايز يهرب طبعا علشان مايكل لو قفشه هينيكه
اندرو : ممكن متجبوش سيره لامه دلوقتي علشان مش هتستحمل الصدمه ، يعني بقول نستني لحد مايظهر فعلا بدل ما نديها الامل وناخده منها تاني
جورج : ياحنييييييييييين
سلوي : عنده حق علي فكره
جورج : ايوا ياطبببببله
معتز : معاهم حق ياريت محدش يجيب سيره لمني خالص فاهمين وانتي بالذات فاهمه
اختي : وهو انا عبيطه يعني
جورج: ياخوفي منك ياملبن يامقلوظ انت


ليله دخله عزوز وضحي

ضحي في الاوضه بفستان الفرح لسا مقلعتهوش وقاعده علي السرير متغاظه ومتعصبه وعزوز واقف بالبدله بيبص لنفسه في المرايه فرحان بالبدله
ضحي : انت يازفت
عزوز : امرك ياست ضحي
ضحي : قرب هنا واقعد تحت رجلي
عزوز : عينيا ياست ضحي *وبيقعد علي الارض وهي قاعده علي طرف السرير ورجليها في الارض *
ضحي : *بلهجه امر * قلعني الجزمه
عزوز : امرك *وبيقلعها الجزمه *
ضحي : من هنا ورايح دا دورك خدام برا البيت وخدام هنا كمان واوعي اوعي تفتكر ياخول ياعرص انت انك علشان اتجوزتني هتعمل حاجه
عزوز : اللي تشوفيه ياست ضحي
ضحي : * بعصبيه * علي اخر الزمن اتجوز عبيط واهبل لا وكمان افتحله رجلي احاااااااا
عزوز : *باصصلها وساكت *
ضحي : بكره يابن الوسخه لو حد سالك عملت ايه هتقوله انك نمت معايا فاهم
عزوز : بلاش سيره الام ياست ضحي
ضحي : فاهم ولا مش فاهم
عزوز : يعني ابا الحج لو قالي اتجوزت الست ضحي اقوله اه
ضحي : اه وانك نمت معايا وكله تمام
عزوز : بس دا محصلش ياست ضحي
ضحي : خخخخخخ * وبعدين بتاخد بالها ان الشخره كانت عاليه فبتوطي صوتها * ياخول يامعرص وانت فاكر انك هتلمسني *وبتشده من شعره * والنعمه حتي لو جسمك دا قد دولابين تلاته وزبك ٤ متر قدامك ،ماهتناك من خول زيك
عزوز : اللي تشوفيه ياست ضحي امرك
ضحي : يالا قوم ياخول *بترميله مخده * من هنا ورايح هتنام علي الارض انت جوزي قدام الناس بس، يعني ليك عليا قدام ابويا اعاملك حلو ولو انه مش هيفرق لان كدا كدا كلنا بنهزقك ، انما اول ماتخش الاوضه هنا انت كلب مقامك تحت رجلي عينك دي متترفعش فيا ولا تسالني رايحه فين ولاجايه منين ولا بعمل ايه بدل اماخليك معرص عليا بجد فاهم
عزوز : اللي تشوفيه ياست ضحي
ضحي : * بتقوم تاخد هدومها من الدولاب * تترزع هنا متتحركش لحد مااخش اغير وبعدين تغور في داهيه تترمي علي الارض ولا تبات في الحمام ، والنعمه ياعزوز لو معديت الليله دي علي خير ولا عملت اي حاجه تعصبني والنعمه تاني لهقلبك مره وانيكك
عزوز : بجد ياست ضحي يعني هتخليني انام معاكي
ضحي : تنام معايا ايه ؟؟ ياررررب ارحمني من التخلف دا
عزوز : مش انتي اللي قلتي ياست ضحي
ضحي : * بتبتسم * طب ياعزوز مش انت عايز تنام معايا
عزوز : *بيتكسف * يعني ياست ضحي اللي تشوفيه
ضحي : حلو اووووووي استني اغير واطلعلك وهوريك اللي عمرك ماحلمت بيه بس مش عايزاك تصوت اتفقنا
عزوز : *فرحان * اتفقنا

في المكتب

الحج : اتاخرت ليه يابهجت
بهجت : *بياخد نفسه * كارثه حصلت ياحج
الحج : ايه اللي حصل
بهجت : ابن سعفان اتكتبله عمر جديد ، معرفناش نخلص عليه النهارده
الحج : هو دا اللي اتطمن وحط في بطنك بطيخه صيفي ؟؟ ايه يابهجت هتخيب ولا ايه
بهجت: لا ياحج طبعا اللي حصل دا في مصلحتنا ، انا فكرت فيها ياحج ولقيت ان ابن سعفان دا مش لازم يموت دلوقتي
الحج : ازاي يابهجت
بهجت : احنا هنضرب عصفورين بحجر ياحج *بيولع سيجاره * احنا هنستني نعرف ابن سعفان نازل مصر امتي ونعمل حسابنا ضحي وعزوز هيسافرو في نفس اليوم وهنخلص منهم بحادثة صغيره علي الطريق
الحج : وعزوز ؟؟
بهجت : قضاء وقدر ياحج ، واهو يعتبر اتبسطله يومين هو وضحي قبل مااااااا، وبعدين الموضوع طول اوووي ياحج واحنا مصدقنا لقينا الحاجه دي وبقت بتاعتنا احنا بقالنا سنين بندور عليها
الحج : انت شايف كدا يعني
بهجت : نشتغل علي رواقه ياحج *وبيتسم * بنتك وخلصنا من حوارها وابن سعفان وخلصنا منه والماده ومعانا وغيث مستني اشارتك بس واخلص عليه ، يبقي فاضل ايييييه ….فاضل ان احنا نخلص اتفاقاتنا بمعرفتنا
الحج : بيفكر
بهجت : من غير تفكير كتير هو دا الصح وكمان انا نازل القاهره بكره مشوار كدا علي السريع وجاي
الحج : هتعمل ايه
بهجت : هخلص شويه اوراٍق
الحج : والماده فين يابهجت
بهجت : بتخونني ياحج مكانش العشم ، علي العموم الماده زي ماهي في الشنطه في خزنه المصنع
الحج : متبقاش حساس يابهجت انت عارف اللي بينا كتير بس انا بتاكد
بهجت : اللي تشوفه ياحج ،الا بالحق هتعمل ايه مع عزوز اليومين دول
الحج : مالو عزوز
بهجت : مش بقي جوز بنتك ودلوقتي دخلتهم شغاله
الحج : قصدك انه بقي جوز بنتي فهغير معاملتي هههههههه، الخدام هيفضل خدام يابهجت
بهجت : هههههههههه تعجبني ياباششششششا ……. انتهي الجزء الثالث
كان عندي احساس ان البطل لسه عايش
استمر يا مبدع ومستني الجزء الرابع بفارغ الصبر
كان ليا طلب عندك يا ميكو كنت بترفع صور الابطال في المنتدى التاني عايزين نشوفهم تاني ده بعد اذنك يعني وأذن الإدارة ومتنساس سلوي عشان عجباني اوووي 😂
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: عضو محذوف 78635 و ناقد بناء
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: عضو محذوف 78635 و ناقد بناء
بتديني امل ان الواد عايش واصلا نا كنت شاكك انه لسه عايش من شخصيته م ده اللي يموت وحق ابوه مجاش من العراب ومن لانا م ده مايكل اللي نعرفه بس انه يطلع كده ي اخي دنا جسمي قشعر المهم تنزل بالباقي كمان يومين علشان اعضاء المنتدى مستنيينك ع غلطه نصيحه انزل بسرعه بالباقي علشان نا خايف عليكي بس......
ونبي نزلها😂😂😂💗
 
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: Ehab Demian, 7am0, عضو محذوف 78635 و شخص آخر
نار هاديه ايه امال لو مكنتش قايل من يومين انك هتنزل الجزء الجديد في ساعتها كنت عملت ايه
انا عمري اديت ميعاد وخلفت 😁 😁 😁 :rolleyes:
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
وحيات امك متتاخرش علشانانا كنت عايش في دور مايكل اكني لابس نضاره 3D ومندمج اوووي يحبيب اخوك في الانجازعلشان ممنعش عنك الخيار
خلصانه يابا اعلى مسا عليك
حبيب اخوك احا يارب تكون بتترول يارب 😁 😁 😁

اللي هيجي جنب الخيار هشلوحه يامنطقه
 
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: ناقد بناء و محاميحو11
كان عندي احساس ان البطل لسه عايش
استمر يا مبدع ومستني الجزء الرابع بفارغ الصبر
كان ليا طلب عندك يا ميكو كنت بترفع صور الابطال في المنتدى التاني عايزين نشوفهم تاني ده بعد اذنك يعني وأذن الإدارة ومتنساس سلوي عشان عجباني اوووي 😂
ونعم الاحساس المررررهف ☺️

انا نفسي و**** بس صورهم مش عندي لو لقيتهم تاني هنزلهم كلهم 😁😁
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ناقد بناء و امير العاشق
بتديني امل ان الواد عايش واصلا نا كنت شاكك انه لسه عايش من شخصيته م ده اللي يموت وحق ابوه مجاش من العراب ومن لانا م ده مايكل اللي نعرفه بس انه يطلع كده ي اخي دنا جسمي قشعر المهم تنزل بالباقي كمان يومين علشان اعضاء المنتدى مستنيينك ع غلطه نصيحه انزل بسرعه بالباقي علشان نا خايف عليكي بس......
ونبي نزلها😂😂😂💗
مايضيع حق ابوه عادي يعني هو فاكر نفسه محمد رمضان 😂 😂 😂
طلع كدا ازاي مفهمتش 🥺

اللي ماخرني اني هنزل جزء طويل شويه
 
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: 7am0، Losifer و ناقد بناء

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%