NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• بيضحكني
التفاعلات: Life Arch و Sense 🌹queen
  • بيضحكني
التفاعلات: Life Arch
معلش الكلام وصل متلخبط ومسحتو
بس واللله العظيم مش بجاملك اقسم باللله انك قلت كل حاجة يعني جبت المفيد والي مش بيتفق مع كلامك اكيد بيخب يجامل ويدادي
لما تسكت ع الغلط انت بتساعد ع الغلط
كفيت ووووفيت وبزيادة 🌹🌹🌹🌹
انا قريته و زي ما قولتلك دايما رد فعلك على كلامي بيكون الطف حاجه بتحصلي ف اليوم اللي اكون سعيد الحظ فيه انك تاخدي بالك من كلامي ف شكراً جداً ليكي 😍

• حبيته
  • بيضحكني
التفاعلات: Sense 🌹queen
انا قريته و زي ما قولتلك دايما رد فعلك على كلامي بيكون الطف حاجه بتحصلي ف اليوم اللي اكون سعيد الحظ فيه انك تاخدي بالك من كلامي ف شكراً جداً ليكي 😍
دي انت بقيت عبدالحليم يا عندليب

• بيضحكني
التفاعلات: Life Arch و I'm Klein
انت نزلت موضوع زمان كده عن الحكايه دي وانا اختلفت معاك وقتها بس انت هتفهمني ومش هتتضايق مني زي ما الناس بتتضايق مني ..
دي مثاليه و مثاليه زياده عن الحد
المبادئ مبتتجزئش اه بس جزء من المبادئ دي أن لك حق الرد و القصاص لنفسك من الأذى .
العفو حلو " بس عند المقدره " وانا مش انت وانت مش انا وقدرتي مش قدرتك والعكس صحيح.
زي ما العفو عند المقدره
العين بالعين والسن بالسن و البادئ اظلم
مينفعش تسيب فعلك وتبص لرده فعلي .
مينفعش تقارن ردة فعلي بفعلك .. انت تعرف منين تأثير فعلك عليا!!!
انت نفسيتك زي نفسيتك ؟
انت حالك حالي ؟
مفيش اي أداة تقيس بيها ردة فعل اللي قدامك متناسبه مع الفعل أو لا .
انت قليت ادبك عليا مش منطقي تماما الجمله بتاعه لو انا كمان قليت ادبي عليك ابقى انا كده مزيف .. ما انا لو رديت بالادب " و دي حاجه بنشوفها كتير ف الشوارع " هتركبني وتدلدل رجلك لمجرد اني مؤدب ومعرفتش ارد عليك الصاع اتنين ..
حاجه كمان البيئه بتختلف و مصر والمصريين مش الطف ناس تعاملهم بمبدء واحد ف المسائل اللي زي دي .
ببساطه لان الناس بتنحاز لشخص عن التاني و الناس مش بتتعامل بالحق و ببساطه اكتر لانه الشخص اللي واقع عليه الفعل ف غالب الوقت بيخرج عن حدود عقله و التزامه ف طبيعي جدا أنه يخرج عن حدود اللياقه و اللي هو متعود عليه لأن اتحط ف ضغط غير اللي اتعود عليه.
اتعلمتها من زمن و نفعتني كتير

اخد الحق حرفه

و زي ما انت قلت
العفو بس بيكون عند المقدرة

في فرق كبير بين انك تكون مسالم قوي
و بين انك تكون خاضع أو مركوب لمجرد انك لا تستطيع

فالعفو لعدم الاستطاعة هو عفو ناقص يدل على الضعف لا القوة او الثبات

اعلم يا صديقي العزيز كلين عندما اتحدث عن الاختفاظ بالاسلوب لا يعني ابدا عدم القصاص او الاحتفاظ بحق الرد لحين

لاكن ان ترد بقواعدك انت
ب اسلوبك انت
بالاسلوب و الطريقة و الكيفية التي انت الابرع فيها دونا عن غيرك
تعلم يا صديقي ان لا تسلك أبدا طريق عدوك و الا لن تفرق عنه شئ
تعلم دوما ان ترد الصاع صاعين لاكن بما يملية عليك ضميرك و قواعدك و مبادئ حياتك

متنزلش تلعب في ملعب الصيع و انت مش صايع علشان هما اشطر منك فيه

لاكن اسحبهم انت في ملعبك الي هما يتوهو فيه و لا يفهو عنه شئ

هنا فقط ستستمتع بلعبة العقول
و اعلم دوما
البقاء دوما للاذكى للاحكم للاطول نفسا

• أتفق
التفاعلات: Yasmin55 و Sense 🌹queen
دي انت بقيت عبدالحليم يا عندليب
انت عارف والكل عارف وهي نفسها عارفه اني مش مجامل .. بس فعلا رد فعلها على كلامي دايما بيكون لطيف جدا و بيخليني مبسوط ..

• هممم
انت عارف والكل عارف وهي نفسها عارفه اني مش مجامل .. بس فعلا رد فعلها على كلامي دايما بيكون لطيف جدا و بيخليني مبسوط ..
عشان انتوا الأتنين مباشرين وحادين زي السيف

• حبيته
يا كلين انت دائما بتجاملني 😅

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اتعلمتها من زمن و نفعتني كتير

اخد الحق حرفه

و زي ما انت قلت
العفو بس بيكون عند المقدرة

في فرق كبير بين انك تكون مسالم قوي
و بين انك تكون خاضع أو مركوب لمجرد انك لا تستطيع

فالعفو لعدم الاستطاعة هو عفو ناقص يدل على الضعف لا القوة او الثبات

اعلم يا صديقي العزيز كلين عندما اتحدث عن الاختفاظ بالاسلوب لا يعني ابدا عدم القصاص او الاحتفاظ بحق الرد لحين

لاكن ان ترد بقواعدك انت
ب اسلوبك انت
بالاسلوب و الطريقة و الكيفية التي انت الابرع فيها دونا عن غيرك
تعلم يا صديقي ان لا تسلك أبدا طريق عدوك و الا لن تفرق عنه شئ
تعلم دوما ان ترد الصاع صاعين لاكن بما يملية عليك ضميرك و قواعدك و مبادئ حياتك

متنزلش تلعب في ملعب الصيع و انت مش صايع علشان هما اشطر منك فيه

لاكن اسحبهم انت في ملعبك الي هما يتوهو فيه و لا يفهو عنه شئ

هنا فقط ستستمتع بلعبة العقول
و اعلم دوما
البقاء دوما للاذكى للاحكم للاطول نفسا
دايما ده بيكون الفرق ما بيني وبينك
انت مقتنع اني منزلش ملعب الصايع عشان هيغلبني أعمالا بمبدأ " لا تلعب مع الخنزير في الوحل ف تتسخ انت و يستمتع هو لأن القذارة هي اسلوب حياته " وصححلي أن كنت غلطان .
وانا عكسك بشوف أنه لا هنزلك اطلع ميتين امك وبعدين اطلع اقعد ف مكاني تاني عادي خالص و مش مهم الناس تشوفني ايه ولا ليه ..
وانا مبرري ف ده أنه الناس ابدا ابدا عمرها ما هتفهم أنه رقي اسلوبك أو رد فعلك قوة ابدا مهما كنت انت قوي ومهما كانوا هما عارفين انك قوي .. ف لازم نمره كده تعيش على صيتها العمر كله
ومبدئي ف الموضوع ده انت عارفه بس هقوله تاني
" أن كان لا مفر من أن تؤذي أحدهم فلتؤذه بقسوه تجعلك لا تخاف انتقامه" ف " قليلا من الشر يغني عن الكثير منه"

• أتفق
  • بيضحكني
  • حبيته
انت مقتنع اني منزلش ملعب الصايع عشان هيغلبني أعمالا بمبدأ " لا تلعب مع الخنزير في الوحل ف تتسخ انت و يستمتع هو لأن القذارة هي اسلوب حياته " وصححلي أن كنت غلطان .
وانا عكسك بشوف أنه لا هنزلك اطلع ميتين امك وبعدين اطلع اقعد ف مكاني تاني عادي خالص و مش مهم الناس تشوفني ايه ولا ليه ..
وانا مبرري ف ده أنه الناس ابدا ابدا عمرها ما هتفهم أنه رقي اسلوبك أو رد فعلك قوة ابدا مهما كنت انت قوي ومهما كانوا هما عارفين انك قوي .. ف لازم نمره كده تعيش على صيتها العمر كله
" أن كان لا مفر من أن تؤذي أحدهم فلتؤذه بقسوه تجعلك لا تخاف انتقامه" ف " قليلا من الشر يغني عن الكثير منه"
الموضوع مش قوه لو قوه قصاد قوه متفق معاك انما صياعه وشرمطه لها ناسها لو انت مؤدب عمرك ما هتعرف تعملها خالص ع الأقل زيه

• أتفق
  • بيضحكني
التفاعلات: الأستاذ المنحرف
@اسنانجي
مش ده نفس الكلام
لازم نمرة تعيش على صيتها عمرك كله 😉

الموضوع مش قوه لو قوه قصاد قوه متفق معاك انما صياعه وشرمطه لها ناسها لو انت مؤدب عمرك ما هتعرف تعملها خالص ع الأقل زيه
لا ياباشا اتعلم تبقى زيه عشان لو معرفتش تبقى زيهم هيركبوا عليك وهيفتكروا هفأ و هيتجمعوا عليك واسمع مني .. انا جايبها من تحت و كنت الكيوت المؤدب ابن الناس وبتاع وفجاه نزلت
نزلت ايه ده انا اتهبدت كام طبقه ف اترزعت ف اماكن شعبيه و ده اللي ماشي فيه .. أن مكنتش بتعرف تعور هتتعور

• حبيته
و عمو ضياء زي ما بيقول المونحيرف😂🌚
خد بالك انت عامل فيها مستر اكس شويه عمو ضياء و شويه الاستاذ غسان الشرير وشويه الخليل كوميدي واخيرا بقيت عندليب يا شقي

• بيضحكني
  • بيضحكني
خد بالك انت عامل فيها مستر اكس شويه عمو ضياء و شويه الاستاذ غسان الشرير وشويه الخليل كوميدي واخيرا بقيت عندليب يا شقي
لا خلي بالك و راضع من قعر الزباله أن اضطريت ل ده😒😒😒😒😒😒😒😒

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%