NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال ليه في ستات بتخون أزواجهم و العكس برضه ا

انا بحسه فراغة عين اكتر ماهو فيه اسباب تانيه زي البرود اللي بيدهور اي علاقه

• أتفق
التفاعلات: سليمان 17
حب التغير في اوقات بيسيطر على الانسان
انا مش متزوج
بس لو اكتشف ان زوجتي في مستقبل بتخوني وانا بحبها
بكون عااادي بانسبه لي
الجتس شعور ومش ح ينقص منها شئ لو انتاكت من غيري

• عجبني
التفاعلات: الجنتل حوده
الحقيقه لها اسباب كثيره لاكن اخر مره كانت هناك امراه متزوجه من نقيب في الشرطه تكلمت معها وفهمت بحكم عملي خيانتها مجرد مرض ورغبه للأسف وحتى لو وجدت على سبيل المثال يوسف الصديق بجماله وقارون بامواله وفرعون بسلطانه تبقى تخون حسب ما فهمت منها

• نار ياحبيبي نار
التفاعلات: Dr Samy
الحقيقه لها اسباب كثيره لاكن اخر مره كانت هناك امراه متزوجه من نقيب في الشرطه تكلمت معها وفهمت بحكم عملي خيانتها مجرد مرض ورغبه للأسف وحتى لو وجدت على سبيل المثال يوسف الصديق بجماله وقارون بامواله وفرعون بسلطانه تبقى تخون حسب ما فهمت منها
يا خرابى يا لهوى منك انت
انا بقيت عاشق ل مخك ده

يا خرابى يا لهوى منك انت
انا بقيت عاشق ل مخك ده
مش مخ يا اخ دي تجارب حقيقة عشان أنا مدربة تنميه بشريه

• نار ياحبيبي نار
مش مخ يا اخ دي تجارب حقيقة عشان أنا مدربة تنميه بشريه
فين و ازاى ؟
تنمية بشرية يعنى شئون عاملين ؟؟
عاوز اتعلم منك

• بيضحكني
التفاعلات: سليمان 17
فين و ازاى ؟
تنمية بشرية يعنى شئون عاملين ؟؟
عاوز اتعلم منك
دروس حياتية مثل الاصغاء والكلام والضد والند وغيرها الانفعالات والسلبيات

• الموضوع ده يدعو للتفكير
دروس حياتية مثل الاصغاء والكلام والضد والند وغيرها الانفعالات والسلبيات
كل ده جديد عليا
انا اعرف ؛ group interaction, psychological defense techniques
, human attitude and interests , stimulus and motivation, social leadership

,لكن كلام حضرتك غريب بالنسبة لى ،
تحبى تدخلى معانا فى جروب النمو العقلى BRAIN TUNNING

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بالضبط ... مفيش حد يحس بالإحساس إلا الي جربه ...

عشان كدة لو الخائن شرب من نفس الكاس ساعتها تبقى المساواة في الظلم عدل ...

ايوه هبقى حقيره في نظر نفسي فتره احسن ما اعيش بحسره الخيانه من طرف واحد العمر كلوووووه
بس علي فكره انتي اكتر حد يضر في مجتمعنا الرجل مش بيعيبو ام الست بتتعاب وبيبقا وصمت عار ليها

اولا مفيش اى مبرر للخيانه بس خلينا نحط احتمالات تكاد تكون ضعيفه احتمالات جنسيه
لوممكن الزوجه زوجها مش مكفيها او بيسبها اغلب الوقت شهوهتا تاكل فنفسها او عندو مشكله جنسيه ضعف انتصاب او سرعه قذف ممكن حاجه من دول بس برضو الى بيحبك هيصبر وهيكمل معاك لحد الاخر حتى لو انت فيك ايه انما بقى نيجى للزوجه ممكن تكون رافضه تعلمو الى هو عاوزو مثلا هو شهوانى او بيحب حاحه معينه او وضعيه معينه فالعلاقه وهى بتحب التغيير وومكن برضو يبق سببها الجنس الشرجى لازم يبق برضا الطرفين لما يلاقى مراتو ونفسو مش شبعانه وهو عاوز الى عاوزو هيبص بره ودى مشكله فحد ذاتها بس مش مبرر برضو لازم الطرفين يقنعو بعض ويوصلو لحل يرضى الطرفين اه معلش حابب اتكلم عن موضوع الجنس الشرجى بين الزوجين اولا اغلب الناس مقتنعه انو حرام بس الحكايه وما فيها(("دا مش كلامى انا ناقل هذا الكلام ")) (ان اكثر العلماء قالو حرام انما فى جزء من فقهاء الشافعيه والمالكيه اجازو ذلك بشروط وضوابظ معينه ولازم تتوفر وهى ان الزوجه تكون راضيه وغير مجبره وغير كارهه كدا لازم تكون برضا تام) علماءنا او اغلبنا بينكرو هذا الكلام مع انو مينفعش حرام ينكر حاجه زى دى او ينكر وجود الناس دى دول عمالقه فالفقه اى نعم قله قليله بس ميكنش ليه كلامهم صح لان رضا الزوجه قبل اى حاجه انما انت عارف ان الشيوخ الى بتتكلم وتقول حرام دى عارفه الكلام الى بتقولو دا بس مش بتقولو لحد احتياطا انها تشيل ذنب مش ذنبها يعنى بالبلدى كدا مقلقه منو مش زى الاكثريه الى قالو حرام فا يقلك حرام احتياطا ليك مهو ممكن ميكنش حرام زى مقلتلك بس هو بيقول حرام احتياطا ليه عشان ميشلش ذنب مش ذنبو واغلب الشيوخ بيمارسو شرجى مع زوجاتهم على فكرا ومش هيقلك انا بعمل ايه مع مراتى عشان هو عارف ان الحكم دا لنفسو وبيعملو بضمير بس فا انا مش بدافع عن حاجه انا بنقل كلام ومليش دعوه بحد انا الكلام ا بالنسبالى مققتنع بيه لنفسى عشان لو غلط يبق اشيل ذنب نفسى فقط انما لو لا يبق كل واحد وحر
وشكرا ودمتم سالمين

بس علي فكره انتي اكتر حد يضر في مجتمعنا الرجل مش بيعيبو ام الست بتتعاب وبيبقا وصمت عار ليها

انت صح 🖐🏻

• الموضوع ده يدعو للتفكير
  • عجبني
التفاعلات: بحب الا و LEGEND KYSER
طلما انتي بتقولي انا صح يبقا متقوليش لو الزمن رجع بي

كل ده جديد عليا
انا اعرف ؛ group interaction, psychological defense techniques

, human attitude and interests , stimulus and motivation, social leadership

,لكن كلام حضرتك غريب بالنسبة لى ،
تحبى تدخلى معانا فى جروب النمو العقلى BRAIN TUNNING
ممكن ادخل الجروب

الخيانة تحمل أوجه كتير لكن خلينا فى المنتشر الأيام دى الخيانة الإلكترونية ((السوشيال ميديا ))
الموضوع ده مرض
انا واحد اتعرضت للخيانه فى موضوع زى ده ..
عارفين موضوع الخيانه فى حد ذاته كفيل أنه يعيشك اول ما تكتشفها سنين كتييير تايه بتحس انك عايز تنتقم من كل اللى حواليك بيهز ثقتك فى كل الناس . ياريت محدش يخون لو رجالة أو ستات ولو مش قادرين انفصلوا واعملوا اللى انتوا عايزينوا

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%