NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

لما تقولك انا جاهزه نبدأ وانت خلصت 🤨

dr:mohammed

نسوانجى بادئ الطريق
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
لما تقول لك أنا جاهزة نبدأ.. وانت خلَّصت 🙁
-واحده واحده وركز معايا
◾️1 من كل 3 ذكور مصاب بسرعة القذف.
◾️٪70 من الرجال بيمر بحالة سرعة القذف في حياته.
◾️إذا كنت بتقذف بعد الإيلاج بأقل من 60 ثانيه واستمريت على هذا الحال فترة أكثر من شهرين، كده انت عندك سرعة قذف، ومحتاج تتعالج عند طبيب.
◾️عند الطبيب في عيادة الذكورة، علشان يعالج حضرتك، مش الصيدلي، وماتخدش قرار المحفزات الجنسية من نفسك، لإنك مينفعش أصلا تشخَّص نفسك.
◾️إذا كنت أحيانا تطول وأحيانا هوب شقلباظ، انت مش مريض، انت بس عندك سرعة قذف عَرَضي، مش مرضي.
◾️لو انت بتحكم على نفسك إنك عندك سرعة قذف لمجرد ما تراه من نفسك في العادة القبيحة، فـ أحب أقولك إن مفيش في العلم مقياس يعرفك إذا كنت فعلا سريع القذف ولا لا بممارسة العادة فقط، لازم تكون في علاقة جماع علشان تعرف تقيس حقيقة الأمر ده.. فلو سمحت لو عندك الفزاعة دي علشان قياسك على الاستمناء، يبقى تركن على جنب كده يا غالي وتوسع الطريق كده للطوابير اللي واقفه هناك دي.. لإن ده وهم..
◾️لو بتجيبهم أثناء المداعبة وقبل الإيلاج وقعدت على كده فترة كبيرة، ف دي حالة متأخرة أكثر، لكنها مندرجة تحت نفس التعريف، وتخضع لنفس العلاجات، لكن لو قعدت مع زوجتك التي عقدت عليها وحصلت اللقطة دي من أول حضن فـ انت سليم بس عضوك كان عطشان وماشي في صحرا😀

تقدر تدوس لايك وتخلع خلاص.. الكلام اللي جاي علمي ومكلكع

علشان تعرف يعني إيه سرعة قذف وده بيحصل ازاي، لازم تفهم الآلية دي.. عضويا الراجل بيقذف لما
العصب السيمباثاوي يدي أوردر بالقذف " زناد السلاح " للـ
الجهاز النفسي العصبي المركزي يقوم صاحبنا ده مشغل الـ
العصب الباراسيمباثاتيك " اللي هو يعتبر ماسورة السلاح "
يقوم يحصل القذف.
تعال نتخيل إننا عايزين الرصاصة متطلعش من الماسورة، ايه أحسن حاجة نفكر فيها... اننا مندوسش الزناد اصلا؟
بس ده غير طبيعي يا دكتور😕
يبقى مفيش حل غير إننا ندوس الزناد بس نخلي الجهاز النفسي العصبي المركزي ده ميشتغلش، نغفله يعني..
خش هتجيبك 😂
أنا مش غلطان لو قلت لك إن مشكلة سرعة القذف
◾️عاطفية احنا عندنا صفتين أصيلتين، التمكن " اللي هو أنا بابا يلا " والفحولة "لافف عضوه على كتفه" .. أثناء العلاقة بقى بيبقى مستني من نتايته صفتين.. الخضوع مقابل الفحولة، والدلع والخنج مقابل التمكن، تحس ان الموضوع هات وخد، وبناء عليه مشكلة سرعة القذف بتسبب ضعف نفسي وتقصير في عاطفته لانه عاطفته غير مكافئة لفترة الايلاج.
◾️نفسية ودي الكارثة الكبيرة بقى يا عمهم، ضغوط الحياة بشكل عام بتخلق الحالة دي، لذلك ياما قلنا ان التجديد مهم جدا جدا، في المطبخ بقى ف الصالة، أوضاع جديدة.. في العربية في البلكونة.. طالما متاح، المهمم جدد.
◾️عضوية "ودي نقدر نقول عليها النقطة الذهبية" ودي اللي احنا بدأنا كلامنا بيها فوق، فاكر الزناذ والماسورة؟ اقلع بقى ووجه المروحه على كُرَتيكَ وهوي مفاصلك وركز معايا..
القذف مرتبط بالجهاز التناسلي عند الرجل بشكل كامل بمعنى انه بيستخدم كافة عضلات جسمه تقريبا بما فيها عضلات الجهاز التناسلي والبولي معا، المشكلة بقى إن الجهاز التناسلي غير إرادي بينما الجهاز البولي إرادي نوعا ما.. وده هو سبب ترابط المشكلة نفسيا - عضويا، زي ما قلنا فوق ان القذف خاضع للـ العصب السيمباثاوي " الزناد "وهو غير إرادي بيتأثر بالقلق والضغط والخوف، والخضه.
تفتكر المثال بتاع "قطع خلف" اهو ده يا سيدي السبب فيه، لو حصل أي شيء طارئ أثناء الانتصاب أو حتى حاجة وقعت جنبك فاتخضيت، الادرينالين بيُفرز بشكل قوي جدا، وده بيؤدي لانكماش عضوك المسكين، وفي احتمال انك تدمر حرفيا وتقطع خلف..
الجهاز التاني العصب الباراسيمباثاتيك "ماسورة السلاح" وإن كان ده إرادي نسبيا، إلا إنك لو دوست على الزناد مفيش حل غير إن الماسورة تستجيب والدنيا تغرق وويجز في نفسك بقى .. وباظت خاليييص..
طيب كده مفيش حل يا دكتور غير إيقاف الزناد أو إطالة فترة الضغط على الزناد، هنلعب في ميكانيكا السلاح ذات نفس امه.
أيوه يا عمهم بدأت تجمع أهو وده دور الجهاز الأعلى من الاتنين دول الجهاز النفسي العصبي المركزي الجامد تنين😂 وده المتصرف في مركز النشوة في الدماغ مركز النشوة هو سبب الشعور باللذة عند القذف
الجهاز ده بقى هو الملعب الوحيد لحل مشكلة سرعة القذف..
⭕ سيبك من المراية يا استاذ وركز مع صوتي.. طلاق تلاتة هتجيبك 😂
العلاج
تعرف إيه أكبر مشكلة في عضوك؟ رأسُه تلك التي قال عنها الدكتور محمد للرجل رأسين إذا قام أحدهما تعطل الآخر 😀 ودي اللي اشتغل عليها الزبابرة العناتيل القدامى لما حبوا يلعبوا في أساس العضو القديم، فصلوه ميكانيكيا.. اول ما ييجي يقرب، يعملوا عملية العزل، وجه بعد كده طورها الأخوين ماسترز وجونسون لما قالوا تعمل عزل وتضغط على مقدمه العضو برفق علشان التهدئة العامة وبعدين ترجع تعمل إيلاج تاني، وأنا الحقيقة شايف إن المعلمين دول ضحكوا علينا، ما كانوا يقولوا إننا بنشتغل الجهاز العصبي المركزي وخلاص أسهل😀 صحيح بالمناسبة .. يومين كده وأقول لك على اختراع عبقري ف الحتة تاهين.. بس سيب الرز يستوي.
تكنيكات الإطالة، وبحب دوما اختصرها وأقول هو أي وضع جنسي يكون احتكاك العضو فيه داخلهن مخالف لاتجاه انتصاب عضوك القائم بذاته .. وهحطلكو الاوضاع دي ف البوستات الجايه، من الآخر بنقلل احساس الحشفة بالحاجات والمحتاجات، فبنأخر الإشارات العصبية والكهربية للمخ.
مؤخرات القذف الدوائي والكيميائي
مخدِرات موضعية: مواد بتمنع الخلايا إنها توصل الإشارة للجهاز العصبي علشان ميديش أوردر.. وده بيخلي العضو يشتغل بنظرية الضرب في الميت حرام😀 طبعا هو حل آمن لكن بيعزل المتعة سيكا، وبيسبب تنميل خفيف جدا، والزبون بيبقى عايز يفضل شعوره طبيعي، والطب بيقول ان الشعور لا يختلف كثيرا.
أدوية بتشتغل على السيروتونين Serotonin اللي هو هرمون الراحة أو الانبساط أو السعادة، علشان كده ده مربط الفرس، إن الليلة كلها نفسية عضوية، ممكن تبقى بتقذف بسرعه بس في يوم كنت مبسوط فشخ فعملت واحد اسطوري ساعة بلا انقطاع وشغال هبد ورزع لما السقف هيقع عليكم، ومن غير أي مساعدات ولا مقويات ولا ادوية ولا نيلة.. ودي بتشتغل زي السكرتير الذكي كده.. جهازك العصبي يعطي أمر بالقذف بمجرد الالتحام والايلاج هو هياخد الامر باطلاق النار وميوصلوش😎😂🤣 ياخد لفة في الجسم يخبيه في الدرج .. دحلاب😀 يوصله متاخر.
لو سمحت لا تشخِّص نفسك ولا تتعاطى الدواء ولا مؤخرات القذف إلا أن يكتبها لك الطبيب.. الطبيعي إنك طبيعي وكويس وزي الفل، ومش محتاج أي حاجة إلا أن تكون مريضا، وساعتها الطبيب هو اللي يحدد دوائك.
أرجوك أرجوك توقف وفورا عن الإباحة والعادة لأنهما فاعلان أصيلان في تشكيل وعيك ودماغك، والدماغ مسؤول عن أعضاء جسمك، ف متبعدش كتير علشان تعرف ترجع بسرعة ب**** عليك يا حبيب.
فإما أن تكون طبيعيا أو تكون مريضا يا حبيبي.. والمريض يقصد أهل الطب والعلم والخبرة والاختصاص، فلو كنتَ طبيعيا لا تتعاطى شيئا
بس خلاص.
FB IMG 1657983416773

• عجبني
التفاعلات: Maxxx_PlayerxXx و bandd
جميل

• عجبني
التفاعلات: dr:mohammed
جميل يا صديقي ولكن وجب الاستئذان من صاحب المنشور قبل اعادة نشره هنا

جميل يا صديقي ولكن وجب الاستئذان من صاحب المنشور قبل اعادة نشره هنا
تسلم ياصديقي بس لو بصيت ع المنشور هتلاقي فيه شويه تعديلات انا ضايفها بصفتي دكتور وشكرا ع الملاحظه ❤️

المشكلة انا روحت لدكتور وعطاني علاج بيتكتب للي عنده حالة نفسية والعلاج ده متعب قووي ع المعده

• عجبني
التفاعلات: dr:mohammed
تسلم ياصديقي بس لو بصيت ع المنشور هتلاقي فيه شويه تعديلات انا ضايفها بصفتي دكتور وشكرا ع الملاحظه ❤️
تشكر علي مجهودك🖤 ولكن المقصد اني لا اري صاحب المنشور يرضي بانه ينشر هنا

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
المشكلة انا روحت لدكتور وعطاني علاج بيتكتب للي عنده حالة نفسية والعلاج ده متعب قووي ع المعده
في عقاقير مؤخر بتاعت اكتئاب فعلا بس لو لسه شاب انصحك تبطل اي عقاقير فورا

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%