NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

علفكره في خم بيحصل انا لسه مخلص كتابه حالا وحياتك ياعم ونزلته اهو اقوم لاقي ان المسابقه شغاله لحد يوم ٢١ لسه وغيرو قانون اي يصخبي امال مستعجلني من امبارح لي😂😂😂
لقد تبحبحنا في الفخ😂😂😂

• عجبني
التفاعلات: Jhonny69
[{•الجــــــــــــزء الـخــامــــس•}]
""طبعاً بع. م كاندي شافت جاكسون وهيا مرتبكه ومش عارفه تفكر في اي حاجه ودخلنا قعدنا كلنا في السفينه""
أنا:علفكره انتي معاكس وحش زي مهوا معاه وحش ومظنش انه هيحاول ينتقم منك في ظل وجود عدو مشترك علي الكوكب اللي هو الفضائيين.
كاندي:جاكسون مش محتاج وحوش عشان يخوفني جاكسون كان في فتره من الفترات ضهري وسندي والراجل اللي مليش غيره كنت بحبه اكتر من نفسي بجد حتي لحد مهربت كنت بسأل نفسي ومتردده هل ده صح ولا غلط وأتأقلمت علي الوضع لحد النهارده بس عمري مفكرت ولو لثواني انه لو شافني ساعتها هرد عليه اقوله اي..مع انه ضيع ابني من حضني بس كان عنده وجهه نظر وهيا حمايه جوناثان وانه يبقا قوي وكان بيحبني ومراعي ضميره فيا بس انا زعلت علي ابني ولما مشيت زعلت علي حبي
أنا:ولو مفوقتيش هتزعلي علي بنتك ده لو مزعلتيش علي نفسك
نور:اي اللي بتقولو ده في حد يقول كده
أنا:أنا بقول اللي انا شايفه..انا شايف بره السفينه جيش رايح للفضائيين وبعد الحكايه عرفت ان في وحش تاني مع جوناثان يعني حرب بين ٤ وحوش وكلهم ضد بعض عدا جاكسون وابنه يعني حرب هتنهي البشريه مهي الوحوش دي مش هتموت
كاندي:جاكسون معاه العملاق اللي هيقضي علي الوحوش
أنا ببصلها:عملاق اي انتي مش قولتي وحشك اقوي وحش فيهم
كاندي:العملاق اللي أقصده بشر مش وحش
نور:ايوه عملاق ايه ده..؟
كاندي:عملااق قندهاااار

((صورته المتداوله))

"”فلاااااااااااش باااااااااااك""
""اللي هحكيه مش القصه الحقيقيه للعملاق اللي البعض بيقول عليه خيال والبعض بيقول انه اخر عملاق من قوم عاد وكل واحد بحكايته انا هدمجها سيكا بأحداثي قولت مش القصه الحقيقيه تاااني لا عدلتها لاجل قصتي واللي عايز القصه الحقيقيه يبحث ع جوجل بس""

[{ترصد القصة آخر سلالة عمالقة الأرض}]

""بداية القصة تعود إلى عام 2002، وتحديدًا خلال خوض الولايات المتحدة عملية الحرية الدائمة ضد حركة طالبان في أفغانستان وكانت المعارك في أوج شدتها آنذاك، حيث كانت المعارك على أشدها والقتلى تتساقط من الجانبين والمدن تُدمر بمن فيها""
"وشهدت مقاطعة قندهار أشرس هذه المعارك كون حركة طالبان كانت تعتبرها عاصمتها في ذلك الوقت، وفي جبال قندهار أثناء المعارك الدامية حدث ما لم يكن في الحسبان؛ ففي هذا العام اختفت إحدى كتائب الجيش الأميركي دون سابق إنذار وكأنها مُسحت وأُبيدت من الوجود كله"
"وكانت الكتيبة تقوم بجولة استكشافية في إحدى الجبال المنعزلة، وانقطع التواصل مع الدورية تمامًا؛ مما اضطر المسئولين إلى إرسال فرقة خاصة من الجيش الأميركي للتحقق مما جرى لهذه الدورية وسبب اختفائها عن بكرة أبيها، وكان كل ما يجول في ذهن الجميع أنه من المتوقع أن الكتيبة وقعت في حصار، والجنود قتلوا أو أسروا من قِبل العدو"

""ولاكن حصل غير ذالك في ظل البحث عن الجنود وجدو رجال فرقه الجيش الأمريكي معدات وأسلحه الفرقه المفقوده أمام كهف ضخم بدأو يقتربون شوئه شويه ومن داخل الكهف فجأه يهاجمهم العملاق الضخم ذو الشعر الأحمر الذي جسده يزن ٦٠٠ كيلو جرام وطوله يصل الي ١٥ قدم ضخم ضخم يعني بدأ يمزق في رجال الفرق الي اشلاء ولاكن تمكنو رجال الفرقه في اصابته بطلقات الرصاص اصابات اسقطته ارضاً ودخلو داخل الكهف ليجدو رجال الفرقه المفقوده مأكول لحمهم ولم يتبقي سوي الرأس لكل محارب فيهم..قدرت السلطات الأمريكيه انها تنقل العملاق الذي لم يمت في طياره وقدرت بعد ذالك في إخفائه""

""نقل العملااااااااق""

""وفي ظل الحروب وظهور الوحوش بعد ذالك كان جاكسون مخطط لإخراج العملاق الذي عرف مكان إخفائه وقدر علي إخضاع العملاق له وها نحن الأن ماذلنا امام عملاق افغانستان عملاااق قندهااار......""
(((عووووده ممننن الفلااااااش بااااااااك)))
أنا:ده اللي جااي مرار طافح
نور:انا بعرف امارس السيف
أنا:هنجبلك سيف منين حضرتك لو محدش اخبرك يعني ف احنا ف نهايه العالم باين
تالا:سيف بابا.!!

[{•جـــاكـســــون•}]
"الجيش بتاعه بيتحرك وهو راكب فوق من الوحش بتاعه ومتجهين بأقصي سرعه ناحيه مركبه الفضائيين..وفي طياره من الطيارات صندووق حديد زي بتاع الزنزانه ده بس قوي فشخ مصنوع من ماده قويه نيك وفي فقلبه قاعد""عملاااق قندهاار""

[{•جــــونـاثــان•}]
""علي الجانب الآخر قاعد جوناثان مع كارلوس بعد صحياان الوحش""
كارلوس:بس انته لو ضربت الصاروخ ياباشا احنا هنموت زيهم زينا بالظبط
جوناثان:معايا يومين ننصب القبعه.!!
كارلوس:قبعه ايه.؟؟

[{•فـلاش بــــاك نـــور وآنـيـتــــا•}]
""في بيت نور وآنيتا قبل موت آنيتا بحوالي ٣ آشهر كانو قاعدين بيتناقشو في اي حاجه""
نور:علي كده انتي لو حبيبك رجعلك تاني ممكن ترجعيله
آنيتا:هكدب لو قولت لا بس ممكن آفكر في الموضوع
نور:علي كده كرامتك تمام ولا اي؟؟
آنيتا:انتي بتتريقي عشان مجربتيش تتعلقي بحد
نور:بالعكس انا بحب الناس اوي ونفسي احب واتحب بس انا كل اللي حبيتهم ماتو حرفياً ف بقيت خايفه بجد
آنيتا:نكد نكد اهو..بصي كلميني كده عايزه بعد ٣ سنين تكوني اي وعملتي اي
نور:هو في ظل الحروب والسيطره علينا دي مظنش ان في حد بيحلم يبقا حاجه بس لو هقول ف انا نفسي اوي بجد أخد حق بابا اللي اتقتل غدر
آنيتا:أنا بقا عكسك نفسي اوي ابقا سبب في انقاذ كل ***** وسكان البلد دي لانهم ملهمش ذنب في الحروب دي
نور:طب ومتضايقه لي من تدريبي بالسيف المفروض تدربي بقا عشان تنقذي البلد هههه‍ههه
آنيتا:إنتي بتهزري رخمه اوي يجد

[{•نـــــــــــوح•}]
-::الـــــــــوقــــــت الحــــــــــــالــــــــــــي::-
""كنا قاعدين زي محنا وكاندي مدمعه عشان شايفه سيف جوزها""يانج شو"" في ايد نور""
أنا:يلهوي ع العواطف
كاندي:قبل اي مشوار صعب كان يانج شو بيقعدني يسألني انتي نفسك لو عيشنا تعملي اي ولما اقوله يقولي طب عيشي عشان تعمليها ونعيش بعدها وأعملها
أنا:الصراحه انا معيشتش مع وحش قبل كده ف المشوار الصعب بتاعي اظن عندكم وقت بريك او حاجه
كاندي بتبتسم وهيا مدمعه:طب نفسك تعمل اي قبل متموت
أنا:الصراحه كان نفسي أعيش حياه سعيده في عالم سعيد أنا وأمي بس أمي راحت ف حتي لو العالم بقا سعيد هيفضل المخلوق كائيب
كاندي:بؤس رهيب بجد
أنا:نفسك تعملي اي قبل متموتي.؟
كاندي:الحروب والنزاعات تنتهي واعيش انا وتالا وابوها عيشه عاديه
أنا:طب وابنك جوناثان اللي قولتي عليه
كاندي:جوناثان ضاع مني من وقت لما اتحقن
أنا:طب عيشي عشان تالا تبقي سعيده
كاندي بتبتسم:هحاول
أنا:وانتي يا نور نفسك في إي قبل متموتي
نور مدمعه:فيوم قعدت انا وصحبتي قبل متموت وسألتها حاجه زي كده لما قالتلي عايزه انقذ البشر ضحكت عليها..أنا حلمي اني احقق حلم صحبتي حلمي ابقا ولو سبب من اسباب انقاذ البشريه
أنا بمسك ايدها:طب عيشي علشان حلم صحبتك..وعلشاني
نور بتبصلي وبتبتسم:حاضر مهما حصل خليك جمبي
كاندي:الخطه بتاعتنا........
أنا:ثواني وانتي ياتالا عايزه تعملي اي قبل متموتي
تالا:مبحلمش عشان حلمي مبيتحققش
أنا:انا اللي فاقد الشغف برده ده انتو خبره
كاندي:احنا رايحين علشان يانج شو اي ان كان اللي هيحصل احنا ميخصناش الحرب اللي هتدور دي
أنا:انا امي ماتت بسبب حرب معاكم ملناش دخل فيها ف انا اي حاجه ضد الفضائيين فيها انا معاكي لحد المركبه لو حررتي جوزك ورجعتي ده حقك بس انا مش راجع
كاندي:عرفت لي انته بتخاف تحلم علشان حابب انك تموت
أنا:لا علشان بحلم بكوابيس

[{•أكـتــــوبـــر 2091_والــــد نــــوح•}]
""في منزل نوح كان لسه عنده بتاع ٥ سنوات كان ابوه سماره لسه عايش وكانت امه سلمي بتشوف بعنيها مش كفيفه وكان المنزل هادئ""
سلمي:يعني اي مش واكل بتنجان علي الغدا.؟؟
سماره:انا معدتي طلعلي فيها بذور بتنجان من كتر أكله عايز أغير الأكله
سلمي:خلاص ناكل كوسه
أنا:أععععع عايز بطاطس
سماره:الواد يعيني بقا شبه البتنجانه حرام عليكي
سلمي:هعمل بطاطس بس كده انته بتبوظ نظام التوفير اللي انا عملاه غيرك بيموت قول الحمد****
سماره:الحمد**** بس مش واكل بتنجان
سلمي:كده كده بتنجان بطاطس مفيش رز انزل هاتلنا رز بقا
سماره:تعاله معايا ياض يانووح بدل متقنعك بالبتنجان
سلمي:لا سيب نوح يقعد معايا هنا مش هقعد لوحدي
سماره:ماشي واقفلي الباب عليكم كويس بيقلك منتشر شويه بلطجيه بيهجمو عليالبيوت والموصلات بيقتلو ويسرقو اللي فيها
سلمي:طب خود بالك من نفسك ومن طريقك
سماره:حاضر يلا صد رد مش هتأخر في رعايه ****
""نزل سماره راح المتجر وجاب الرز بالعربيه بتاعته""في الوقت ده كان الأغلب معاه العربيات عادي قبل الحرب المئويه كانت في سنه 2100 هيا مكنتش حرب بمعني حرب بس كانت فتونه أكتر كان اللي معاه عربيه لازم يسلمها لمبني ألميريا او للحكومه اللي منصبها تحت ايد ملاك مبني ألميريا لي عشان يبقا الكل خاضع لموصلات الحكومه الكل عليه ضرايب الكل بيدفع الكل متساوي بس بالظلم عشان محدش ياخد شويه ظلم أكتر من التاني اااااه يازمن عجيب طب والعربيات دي راحت فين العربيات دي ولعو وحرقو نصها قدام الناس عشان يعرفوهم انهم مش بيشيلوها للمستقبل والنص التاني في الوقت الحالي جوناثان بيجهزها للحرب لو اضطر للهجوم""راجع سماره بالعربيه بتاعته طلعو عليه مجموعه من قطاع الطرق متلتمين""يعني لافين وشوشهم خافيينها""وقفوه وهو حرفياً مرعوب فكر يقاوم عشان ميرجعش البيت لمراته وابنه مكسور ولاكن النتيجه كانت انه أتغز بالسكين في بطنه مره واتنين وتلاته واتسرق واترمي في الأرض في ناس شافته وهو بيتقتل بس احنا وصلنا لمرحله ان محدش ثادر يقاوم حرفيا اللي بيتنفس بصوت عالي بيموت""...في البيت واقفه سلمي قدام بوتجاز غاز الغاز كان بيتشري زي دلوقت بس بطريقه مش لطيفه شويه يعني كان ليك قدر معين في الأسبوع...بتطبخ سلمي بس سماره غاب جامد خلصت الأكل وفاضل الرز..عدت ساعه والتانيه أنا جوعت سلمي أمي حطيتلي الأكل وبقيت باكل *** عندي خمس سنين مش دريان بالقلق اللي هيا فيه حطيتلي الأكل وبقيت باكل بالعيش لحد مخلاص صبرها نفذ خدتني من ايدي وفتحت الباب وقفلته بالقفل من بره ونزلنا مشينا لحد مبلغتها واحده كانت جاره لينا انهم لقو أبويا في الشارع سايح في دمه ونقلوه المستشفي بقت تجري وتعيط شبه المجنونه وبتشد فيا وراها لدرجه من جمد شدتها اتقلبت علي وشي لحست الأسفلت قومت وهدومي متوسخه ودموعي نزلت من وجع الخبطه انا اسمع عن الموت بس انا مش فاهم فكره ان اللي بيروح مبيرجعش بقيت بعيط في ايدها لحد موصلنا المستشفي ودخلنا علي ابويا اللي كان سايح في دمه اترمت علي صدره وبقت بتصيح بدموعها ولاكن لا حياه لمن تنادي خلاص راح السند راح الاب راح الضهر راح الاخ راح الزوج راح الراجل اللي كان بالنسبالها كل حاجه وفي الحرب المئويه إنضرب ليزر في الجو بعد حرق السيارات عمي نص البلد حرفيا ومنهم كانت سلمي أمي""..كده انا حكيت الماضي بتاع كل شخصيه يلا بينا بقا نقفل القصه علشان حرفيا فاضل ساعتين والمسابقه هتقفل""

[{•نـــــــــــوح•}]
كاندي:قولي يانوح انته هتعرف تدافع عن نفسك اصلا ولا اي
أنا:الإنسان مننا لما بيخسر حد عزيز عليه ويعرف ان حد كان ليه سبب في حاجه زي دي لو وقف قصاد دوله صدقيني هياكلها بطوله احما دخلنا الحرب بالغلط بس حان وقت اننا نصحح المسار
كاندي:يبقا امسك ده وحاول تفضل عايش يانج شو هيحبك((بتديني رشاش ومعاه شنطه طلق بس مش شبهه الرشاشات اللي اخنا نعرفها))
أنا:شكله غريب بس عجبني
كاندي:حاول تعتمد الرأس عشان زخيرتك هيا روحك
نور:وتالا.!؟
كاندي:تالا طالعه لأبوها
""لقيت نور بتغمذني ف ايدي علشان ابص بصيت لقيت تالا خارجه لابسه زي لبس المحاربات والفايكينج بتاع العصور الوسطي وماسكه ف ايديها الاتنين سيفين فيهم شبهه بسيط من سيف ابوها اللي مع نور حالياً""
كاندي:هصحي الوحش وهنتحرك ومتخافوش العايش في الزمن ده ميت..استعدو علشان تطلعو بالهيلكوبتر الكلام ل تالا ونور اما نوح ف انا شوفت سواقته والوحش وراه مش بيتردد ف هيركب عربيه مسلحه

[{•مـــركـبــــه الـفــضــــائـيـيــــــــن•}]
""يانج شو تحت الأجهزه وخلاص قائد السفينه فك الربط بين يانج شو والوحش وربط نفسه مكانه ولاكن مكملتش علي خير لما سمع قذائف الصواريخ وهيا بتخبط في في المركبه من بره اتخض ولاكن مش زي المره اللي فاتت لانه المره دي معاه اللي يحميه..قدام المركبه بره الطيرات محلقه فوق المركبه وبتطلق الصواريخ والعربيات خارج منها مسلحين وبيضربو في حته وحده كلهم النشان في مكان واحد عشان يخترقو المركبه وفوسطهم واقف الوحش وراكب فوقه جاكسون..بيتفتح سقف المركبه وبتخرج طيارات يجي ١٦ طياره وبيحاولو يوقعو بتوع جاكسون وفنفس اللحظه تحت بينفتح باب للمركبه وبيخرج القائد وهو راكب علي ضهر الوحش بيتفاجئ جاكسون ان الفضائي معاه وحش""
جاكسون:اه يابن الفجره""وبيدي أمر بنشان الطيرات علي الوحش ولاكن بيلاحظ ان في طيرتين من طيراته وقعو ووقعت من طيرات الفضائيين واحده بردو الموضوع كارثي ومبقاش قدامه غير حل واحد طلع زي ريموت من جيبه وضغط علي زرار فيه وقال:فرتكهم...في طياره من طيراته بينفتح صندوق العملاق اللي لما بيتحرر بيكسر وبتنفجر الطياره في الجو بيه وبعد م الطياره بتقع في الأرض بيشوفوه الفضائيين وهو طالع من قلب النار""
سيماج:مش احنا بس اللي عندنا وحوش تقريباً
""بتظهر طياره فوقهم من العدم بتطلق صواااريخ بقوه في الوحش الفضائي الكل بيبص لفوق لان طلقات الطياره كانت مستمره وبقوه...بيشوفو الوحش""الهمجي""جاااي بقوته في اتجاه المركبه جاكسون بيبص مش مصدق اللي عينه شيفاااه دي كاندي وفي ظل انطلاقه الوحش بتطلع من وراه عربيه طايره حرفياً قاعد نوح جواهاااا بيضحك وبيبص ل كاندي فوق الوحش""
أنا:يمرحب بالفضائيين
""الوحش الهمجي فضل مستمر في جريته وعلي ضهره كاندي قربت جداً من المركبه ووسط ذهول من الفضائيين بتخش كاندي بالوحش في المركبه بتطلع من الناحيه التانيه بتنفجر الحته اللي اخترقتها دي..انا مستمر طاير بالعربيه وراها بس اتفاديت المركبه باجي من ضهر العملاااااق وبعدي بالعربيه من مبين رجليه وبفرمل قدام جاكسون اللي كان بينه وبين الفضائيين حوالي ١٠٠ متر طلق النار والضرب خلص في ظل دخله وحش كاندي""
أنا ببص للعملاق:اي النمو ده يجدعان كان بيرضع ايه ده
كاندي:ازيك يا جاكسون
جاكسون:مفيش بين الأعداء سلااام
كاندي:عينك مبتقولش كده..كان قصدي اودعك قبل موتك
القائد:اضربو صاروخ المخدر
سيماج:المكان اللي فيه الأجهزه الوحش دمرو
القائد متلغبط:اقصد الحاقن اللي ف الطياره
(((سيماج بتهز دماغها وبتدي الأمر))))

جاكسون:احمي الوحش
""العملاق بيتحرك بيقف قدام الوحش كاندي سمعت كده وقفت ورا وحش جاكسون في نفس الوقت في ٣ طيارات من بتوع الفضائيين بيسقطو متفجرين..الطيارات بتضرب بالظبط ٤ صواريخ حاقن العملاااق بيضدهم لدرجه انه مسك واحد في ايده وضغط عليه فجره ومأثرش حاجه في العملاق اللي بيقرب ناحيه وحش الفضائيين""
القائد:اضربو عليه المخدر
سيماج:طيارات صواريخ الحاقن وقعت انفجرت يا قائد
القائد بيزعق:يبقا وجهو القذائف واضربو عليه نااااار
""الطيارات الفضائيه بتتجمع فوق منه وبتضرب عليه ناار..بيتيح الفرصه للطيارات بتاعه جاكسون وطياره نور انهم يوقعو الطيارات دي...تحت جاكسون وكاندي بيتجهو ورا العملاق بوحوشهم""
كاندي بتصوتلي:يانج شو جوه ادخل هاته
جاكسون بيسمع كده:لو دخلت هفجرها بيك((بيبص لكاندي لانه فهم انها خانته))اخر فرصه ليكي عشان تهربي هقتلك لو بقيتي
""كاندي بتقدم بالوحش بتاعها وبتبقا عدال جاكسون اللي بيستفز من حركتها بيتجهلها بالوحش بتاعه وبيهجمه علي بعض...انا في العربيه موجه السلاح بحاول اصيب عين الوحش بتاع جاكسون ولسه هضغط علي الزناد...لقيت رجل العملاق دايس بيها علي الكبوت بتاع العربيه خلاااه بوفتيك..بيوطي يشيل العربيه بفتح الباب وبرمي نفسي منها بسرعه وانا شايفه رافع العربيه ل فوق وبيهبدها في الأرض كان زماني الحلو اللي جمب البوفتيك او الحادق مش عارف...وحش جاكسون بيضرب في وحش كاندي بس الوحش الهمجي هاااايج وبيعضعض في وحش جاكسون..انا بجري في وسط الناس ظهرتلي سيمااااااج في وشي فجأه"
سيماج:يا مرحب بالخااااين
أنا:يامرحب بأم دماغ
""علي الجانب الأخر وحش الفضائيين بيجري في اتجاااه وحش جاكسون ولاكن بتقابله ايد العملاق في وش الوحش بتشقلبه ل وره الوحش بيقف وبيقع من عليه القائد العملاق بيتجهه ناحيه وحش الفضائيين اللي كان مطلع سناااااانه وبيصرخ جااامد بينطلق الوحش في اتجاه العملاق بس العملاق بيعمل بإيده بوكس وبينط وبينزل بيها علي وش الوحش اللي بيتنفض شويه امتار ل ورا والقائد مستغرب احا اي البشري ده...جاكسون وكاندي وحوشهم نازله دك في بعض بس الأغلبيه كانت للوحش الهمجي بتاع كاندي..سيماج ماسكه زي خنجر لونه أبيض كده وبتحاول تهاجمي بجري في اتجاهها لقيت سيف من وراها شايل رقبتها من علي جسمها وقعت سيماج قدامي لقيت ورا منها تالا بنت كاندي احا نزلت من الطياره ازاي دي...في نفس اللحظه سمعنا صوووت صياح وحش بيطلع في الروح لقينا العملاق مدخل ايده في قلب بطن الوحش بتاع الفضائي وجمب منه القائد اللي رابط روحه بالوحش واقع في الأرض وماسك بطنه بيتألم ثواني وبتطلع روحه مع الوحش...جريت ركبت عربيه من عربيات جيش جاكسون اللي ماتو معظمهم والعملاق متجهه ناحيه وحش كاندي اللي متفوق علي وحش جاكسون تالا بتوقع في الفضائيين اللي باقيين كانت متمارسه في الفنون القتاليه فشخ بتتشقلب وعندها سرعه رده فعل خطيره وصلت للعربيه وقولت اخش اخرج يانج شو جاكسون واخد باله مني..""
جاكسون للعملاق:دمر المركبه باللي فيها
""بقيت بجري بالعربيه في اتجاه المركبه والعملاق بيجري ورايا...فوقنا طايره نور بالطياره ومش عارفه تطير بيها اصلا وعينها عليا والعملاق بيجري ورايا..قدرت تلف وتبقي في اتجاهي وبقينا تحتها بالظبط وفوشها طياره..انا تحت سمعت صوت انفجار جامد فوقي لفيت وشي خوفت علي نور لقيت طيارتها انفجرت وانا شايف نور نازله ف الجو فرملت ولفيت بقا وشي في وش العملاااق اللي بتنزل نور علي كتفه وبتسحب السيف من علي ضهرها وبتحذ رقبته بيه بتدبحه حرفياً ومبتستكفيش ب كده بتغرز السيف في رقبته بيطلع من الناحيه التانيه العملاق بيصرخ وبينزل علي ركبته راكع وبينزل علي وشه في الأرض...جاكسون بيبص ناحيه العملاق وهو مخضوض بيلف وشه بيقابل ضربه قويه من وحش كاندي بتوقع جاكسون الأرض..انا عيني شايفه اللي بيحصل نور قربت عليا وشايف تالا كمان جايه وباقي طيرتين من طيارات جاكسون وجيشه اللي علي الأرض كان بيتقاتل مع الفضائيين ولما شافوه وقع علي الأرض انسحبو وهربو.."
أنا:انتي بخير
نور:انا كويسه الطيارتين دول هيصتادونا
أنا:أدخلي مع تالا هاتو يانج شو ده
نور:تالا هتخش وانا معاك
أنا:اركبي العربيه
تالا:هدخل انا اخرج بابا
أنا:تمام
""نور ركبت جمبي ف العربيه وعطيتها السلاح والطلق وخدت منها السيف""
أنا:حاولي تثبتي ايدك وتضربي علي الطيارات
نور:هحاااااااااول""بتصوت لما شافت طلقه من طياره في اتجاهنا بس احنا اتفاديناها""
""قربنا علي جاكسون اللي واقف علي الأرض في ظل قتال وحش كاندي ووحش جاكسون...جاكسون بيقوم من الأرض مبيلحقش وبكون داخل فيه بالعربيه بيقع تلني ولاكن ده روحه مربوطه بالوحش يابا...قربت من جاكسون بالعربيه وهو في الارض وروحت نازل الطيارات بقت خايفه تضرب علينا لاننا قريبين فشخ من رائيسهم نزل وانا ماسك السيف ف ايدي قربت منه جاااامد""
جاكسون بيشاور للطيراات انها تضرب:مش بموووت يولااااد المتناكه"""لسه مكملش الجمله وروحت بالسيف شايل رقبته من علي جسمه"""الوحش حس بكده سمعت صوت انفجارات فوقي لقيت الطيارتين بينفجرو وواقف يانج شو جمب تالا ماسك في ايده مسدس فضائي شكله غريب..وحش جاكسون هبط في الأرض بس مماتش بس بقا هادي لان اللي مسيطر واللي بيحركه مااات..نزلت كاندي من علي ضهر الوحش وجريت حضنت يانج شو واتجمعنا جمب بعض وحوالينا دمااااار حرفياً..وانا ماسك ف ايد نور""
كاندي:ده نوح ودي نور كانو ممسكوين من الفضائيين ولما خرجو انتقمو نور قتلت العملااااق بعد مقتل الوحش بتاعك ونوح قتل جاكسون بعد مسرق مني إبني
يانج شو:كويس انه انقتل ب سيفي لازم نروح مبني آلميريا
كاندي:لي هو المبني ده لسه موجود اصلا
يانج شو:لازم اجمع جوناثان لينا ونبني عالم جديد علي نضافه
انا:نفس تفكير جاكسون
يانج شو:جاكسون كان عايز يبني عالم تحت ايده وكذالك ابنه..انما انا بقول نبنيه علي نضافه.
"""بالفعل دخل يانج شو المركبه بعد مشاف طياره خاصه بالقائد اللي مات ركبها وروحنا سافينته ربط نفسه بالوحش وركبنا وروحنا مبني آلميريا والحمدلله قبل طلق الصاروخ العيله بتاعتهم اتجمعت بس كل واحد ف دماغه حوار وجوناثان في دماغه غدر عشان عايز يبقا الملك بس بطوله مش معاه حد...عدت الأيام ونور قررت اننا نبقا لبعض خلاص ونتجوز مفيش جواز زي دلوقت هو عريس وعروسه وخلاص ولا مأزون ولا شرع ولا ايتها حاجه..حاجه اخر كفر يعني...كاندي جابت بدله فرحها علي جاكسون اللي شالتها واتجوزت بيها هيا ويانج شو والنهارده نور هتلبسها انا خدت بدله من يانج شو بتاعه فرحو واتجوزت ودخلت انا ونور...وبقينا عايشين في هدوء تام عدد البشر قليل جداً..لحد مكنت قاعد في م مع نور وبنتكلم""
أنا:فاكره انتي ده انا قولت هتنزلي علي جدور رقبتك تتكسري نزلتي علي كتفه دبحتيه
نور:ايوه منا كنت بتدرب قولتلك وكان حلم
أنا:ايوه قولتيلي انه كان حلم فعلا
نور:آنيتا صحبتي حلمت انها تنقذ البشر ومااتت انا أمنت بحلمها وحققته..حاول تحلم يا نوح خلي عندك شبر تفاؤول يخي

(﴿(معلووووووومه)﴾)
""في بدايه القصه قولت الأكسجين اللي في مبني آلميريا هقول جه ازاااااي تمام..في ظل الحروب وسيطره ملاك آلميريا علي العالم مصانع اكسجين المستشفيات مبني آلميريا كان بياخد نص الكميه لحد مبقا عنده الكميه دي كلها وكان تفكير جوناثان الأول انه ينشر فيروس يدمر البشريه فجمع الأقنعه عشان يبقا هو الملجأ الوحيد للناس بس برضاهم هو طول عمره حاكم بس غصب عنهم هو عايز يبني عالم يحكم فيه ظلم بس الناس تبقي متقبله الظلم وراضيه بيه وده استحاله يحصل طبعاً""

-::الـــــــــوقــــــت الحــــــــــــالــــــــــــي::-
[{•مــبـنــــي آلـمــــيـريـــا•}]
""في الغرفه الخاصه قاعد جوناثان مع حبيبته اللي حاطتها علي سرير ورابطها ومفقدها الوعي دي وبيكلمها وهيا فاقده الوعي""
جوناثان:هااا حان الوقت اني اتخلص منهم واحد واحد ولا استنا دلوقت هما مفكرين ان انا في صفهم امي فكراني بحبها انا مبحبش حد قد مبحب نفسي علي حساب اي حد...هجوع وحشي علشان عندنا عزومه علي افراد اسرتي قريب.

[{•نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء الـخـــامــس•}]
""ده الجزء الختامي بشكر كل داعم للقصه بجد من كل قلبي المسابقه كانت في وقت مش لطيف خالص حتي مخلياني قاعد بكتب في الجزء وهو فاضل ساعه بالظبط والمسابقه تخلص يعني مفيش ابوخ من كده حاولت رغم استعجالي اطلع حاجه نضيفه رغم اني مكنتش مطلع احسن ما عندي خالص فلاخير شكرا ليكم شكرا للقائمين علي المسابقه الضخمه دي شكرا للكتاب اللي شاركو بقصصهم شكرا للإداره اخوكم ابراهيم واسمي في المنتدي البروفيسور يتمنالكم السعاده ودوام الصحه شكرا مره تانيه ونتقابل في اقرب وقت.....سلااااااام
..البروفيسور.
جزء جاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااامد ياخويا
مع اني متأكد انك لو كنت كتبته علي روقان كان
هيبقي اجمد من كده كمان 🌹🌹🌹🌹🌹🙏

واكيد في اجزاء تانيه صح
مهي القصه مش هتخلص علي كده 😂

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
تم أضافة الجزء الخامس والأخير مع تمنياتنا بالفوز

• عجبني
  • عجبني
و
جزء جاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااامد ياخويا
مع اني متأكد انك لو كنت كتبته علي روقان كان
هيبقي اجمد من كده كمان 🌹🌹🌹🌹🌹🙏

واكيد في اجزاء تانيه صح
مهي القصه مش هتخلص علي كده 😂
وانا ياض قريت الجزء الأخير ولا لا 🙄

• عجبني
  • بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: Jhonny69 و 𝐄.𝐋.𝐁.𝐑.𝐎.𝐅.𝐄.𝐒.𝐒.𝐎.𝐑
اخويا المجدع عطلاق 😂.. انا اسف اني مقرأتش الجزء امبارح بس اتفاجأ دلوقتي في جزء تاني.. و دا شئ يفرحني الصراحة 😅🤍

• عجبني
ف انا هقرأ الاتنين دلوقتي واديك رأيي

• عجبني
  • عجبني
وانا حبيتها برده😂😂🙂
وحش اي بس هدي اللعب كده تاكلي مين وانتي شبهه البنجرايه كده😂😂😂😂😂
الكومنت كله في حته واللي انته بتقارني بيعا دي ف حته تاني لأني مش فهماها اي بنجرايه دي😂🙂

فين دولاراتك الا محولتهم سينتات حتي🥴
كنتي فين كل ده
يلا عشان المؤذون جاي خلينا نتجوز
وبعدين نشوف حوار الدولارات ده بعدين 😂😂

بجد بقا القصه تحفه اوي تسلم💙
بس انته عندك احسن من كده وبصراحه دي مش احسن حاجه أنا قراتها ليك

يعني لو هتعمل حاجه زي دي بعد كده بلاش تبقي في مسابقه عشان التفاصيل تكتبها براحتك

بس فلعموم القصه روعه مش وحشه ومعاك صوتي يلا ياعم مع انك ندل💙💙

كنتي فين كل ده
يلا عشان المؤذون جاي خلينا نتجوز
وبعدين نشوف حوار الدولارات ده بعدين 😂😂
مش مختفيه بفتح عادي بس مكنتش بظهر او بتفاعل يعني ومفيش جواز اسكت بقا متفكرهمش👊

• بيضحكني
التفاعلات: BABA YAGA
مش مختفيه بفتح عادي بس مكنتش بظهر او بتفاعل يعني ومفيش جواز اسكت بقا متفكرهمش👊
وحبنا واحلامنا ومشاعرنا واحاسيسنا واسماء اولادنا الي احنا اخترناهم كل ده ميهمكيش🙂😭😂😂

بص يسطا انا مقدرش اعيب عليك في الكروتة اللي حصلت فالآخر وانا عارف انك لو ملكت وقت اكتر من كدا كنت ظبطها وكلفتها عن كدا بس معلش... اولا تسلم ايدك يا بطل مفيش غلطة فالجزئين وبسم **** ماشاء **** عليك مش بتنس. حاجه حتى ولو من اول القصة وموضوع الاكسجين دا كنت هعلق عليه بس لقيتك ذكرته فالنهاية فلقيت نفسي بسقفلك الصراحة 😅😅🤍تسلم ايدك بجد يحبيبي... نيجي للمهم بقى... انا عايز تكملة للقصة دي فقسم القصص الجنسية وعايزك تعملنا على راحتك وعلى اقل من مهلك بس المهم عندي انها تطلع مخدومة صح فالآخر وتكون متكلفة فالافكار والمجهود عشان اللي حصل في نهاية القصة دة او بالاخص اخر جزئين مياكولش معايا 😅😅دا غير انك سبت النهاية مفتوحه لسلسلة تانية ف كده ميبقاش ليك حجة يابروفيسور 😂🤍وبالتوفيق يسطا و إن شاء **** المسابقة بتاعتك

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%