NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش مشكله اجتماعييه قصور رملية : موضوع هام المشاكل العاطفيه للبنات

LADY MONA

لستُ سيدة بلا عُيوب..أنا فقط أظهر مَحاسِني💬🖤
العضوية الذهبيه
ناقد فني
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
نسوانجية كيوت
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
ناشر صور
توجه جنسي
لا انجذب جنسيا
لو الراجل بيعشق بعينه وقلبه ، فالبنت تعشق بأذنها و قلبها والاختلاف في الموضوع ده ، ان البنت ممكن تبني قصور عشان ترضي حبيبها ولكن غالبا بتكون رملية بتقع مع أول هبوب للرياح الحياتية ، وعشان كده موضوع النهاردة هيكون للبنات فالبنت تختلف عن الراجل في المشاكل العاطفية والتي لا تعد ولا تحصى ، ولكن في المشاركة دي سنلقي الضوء علي أبرز المشاكل اللي بتقع فيها البنت وللاسف بتكون الطرف المظلوم

🥰اول مشكلة من المشاكل عزيزي القارئ الجميل

المراهنة علي المستحيل:
دايما البنت بتسلم قلبها ومشاعرها قبل ما تستكشف الطرف التاني بعقلها ، فبتقع أسيرة قلبها ومستقبلها ، عشان ترضي عواطفها للاسف الشديد بتحاول تتجنب معظم المشاكل من أملها في تحقيق أحلامها المثالية مهما كان الواقع حتي لو مش مبشر بالخير. فكام مرة بتسمع أن بنت وقعت في غرام راجل متزوج بيوهمها أنه هيطلق مراته عشان خاطر عيونها (ياسلااام علي الحب ياسلااام 🤧) وتستناه؟
او انها دايما بتستقبل اوسخ الإهانات الممكنة والخيانة مرة تلو الأخرى و المصيبة بتسكت لانه بيتأسف وبيوعدها أنه هيتغير وهي ! بتراهن ..؟

تصدق كل ما تسمع: من مميزات الراجل ، أنه بيقدر يربط الكلام بالفعل قبل ما يصدق اللي بيتقاله أو يكذبه . لكن احنا كبنات ، كلمة واحدة بتقدر تحط في عقولنا ألف اعتبار وقرار. بنصدق كل اللي بيتقالنا ، بنتعلق بالكلام ومش بنقدر نقرأ بين السطور وخصوصا لما يكون له علاقة بالحب ، بنكذب عيونا ، مش بنقبل اي نصيحة من اي شخص لغاية ما نقع في الفخ الأكبر حب كبير ومستقبل مرير

عارفه زهقت والموضوع طويل معلش استحمل اختك ♥️

تضحي بما لا يحمل التضحية:
من الجانب الايجابي جدا أن البنت تضحي بالاستايل بتاعها وممكن بالفلوس عشان خاطر حبيبها ، ولكن مينفعش ابدا أنها تضحي بمبادئها و اللي اتربت عليه وأحلامها وكرامتها عشان خاطر اللي بتحبه ، عشان اللي بيحبها بجد هااا بجد هيحترمها وهيحترم أحلامها و هيقف جنبها لتحقيقها ويحافظ علي كرامتها، ودايما قبل ما البنت ترتبط بتحط قوانين وحدود ولكن بعد الارتباط بتنساها كلها

@مجنونة مطرقعة
لترشيحي وفوزي أنا وأخي الغالي
@بيكهام الاسمرر
بلقب فضفضاوي مميز وكامل الشكر لطاقم الإدارة والمشرفين علي الدعم الذي أكن له كامل التقدير والشكر

تتفق ام تختلف مع الموضوع مع ذكر السبب ؟
اقتراحاتك وهل يوجد حل لهذه المشاكل العاطفية المنتشرة؟
بحبك♥️

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: S̲A̲R̲A̲H̲, عُمَرُ اَلْجِيْزَاْوِي👑❤️, إبراهيم سالم و 2 آخرين
لو الراجل بيعشق بعينه وقلبه ، فالبنت تعشق بأذنها و قلبها والاختلاف في الموضوع ده ، ان البنت ممكن تبني قصور عشان ترضي حبيبها ولكن غالبا بتكون رملية بتقع مع أول هبوب للرياح الحياتية ، وعشان كده موضوع النهاردة هيكون للبنات فالبنت تختلف عن الراجل في المشاكل العاطفية والتي لا تعد ولا تحصى ، ولكن في المشاركة دي سنلقي الضوء علي أبرز المشاكل اللي بتقع فيها البنت وللاسف بتكون الطرف المظلوم

🥰اول مشكلة من المشاكل عزيزي القارئ الجميل

المراهنة علي المستحيل: دايما البنت بتسلم قلبها ومشاعرها قبل ما تستكشف الطرف التاني بعقلها ، فبتقع أسيرة قلبها ومستقبلها ، عشان ترضي عواطفها للاسف الشديد بتحاول تتجنب معظم المشاكل من أملها في تحقيق أحلامها المثالية مهما كان الواقع حتي لو مش مبشر بالخير. فكام مرة بتسمع أن بنت وقعت في غرام راجل متزوج بيوهمها أنه هيطلق مراته عشان خاطر عيونها (ياسلااام علي الحب ياسلااام 🤧) وتستناه؟
او انها دايما بتستقبل اوسخ الإهانات الممكنة والخيانة مرة تلو الأخرى و المصيبة بتسكت لانه بيتأسف وبيوعدها أنه هيتغير وهي ! بتراهن ..؟

تصدق كل ما تسمع: من مميزات الراجل ، أنه بيقدر يربط الكلام بالفعل قبل ما يصدق اللي بيتقاله أو يكذبه . لكن احنا كبنات ، كلمة واحدة بتقدر تحط في عقولنا ألف اعتبار وقرار. بنصدق كل اللي بيتقالنا ، بنتعلق بالكلام ومش بنقدر نقرأ بين السطور وخصوصا لما يكون له علاقة بالحب ، بنكذب عيونا ، مش بنقبل اي نصيحة من اي شخص لغاية ما نقع في الفخ الأكبر حب كبير ومستقبل مرير

عارفه زهقت والموضوع طويل معلش استحمل اختك ♥️

تضحي بما لا يحمل التضحية: من الجانب الايجابي جدا أن البنت تضحي بالاستايل بتاعها وممكن بالفلوس عشان خاطر حبيبها ، ولكن مينفعش ابدا أنها تضحي بمبادئها و اللي اتربت عليه وأحلامها وكرامتها عشان خاطر اللي بتحبه ، عشان اللي بيحبها بجد هااا بجد هيحترمها وهيحترم أحلامها و هيقف جنبها لتحقيقها ويحافظ علي كرامتها، ودايما قبل ما البنت ترتبط بتحط قوانين وحدود ولكن بعد الارتباط بتنساها كلها

@مجنونة مطرقعة
لترشيحي وفوزي أنا وأخي الغالي
@بيكهام الاسمرر
بلقب فضفضاوي مميز وكامل الشكر لطاقم الإدارة والمشرفين علي الدعم الذي أكن له كامل التقدير والشكر

تتفق ام تختلف مع الموضوع مع ذكر السبب ؟
اقتراحاتك وهل يوجد حل لهذه المشاكل العاطفية المنتشرة؟
بحبك♥️
متفق جدا و بدون اسباب عشان انتى عارفاها 🙂
تانى حاجه خت فضفضاوى مميز من بدرى فشخ قبلكوا 😝😂
بهزر طبعا الف مبروك
ثالثا بقا بحبك الى بالبونط العريض دى ل مين ي استاذه 🤨🤔😂

• عجبني
التفاعلات: LADY MONA
متفق جدا و بدون اسباب عشان انتى عارفاها 🙂
تانى حاجه خت فضفضاوى مميز من بدرى فشخ قبلكوا 😝😂
بهزر طبعا الف مبروك
ثالثا بقا بحبك الى بالبونط العريض دى ل مين ي استاذه 🤨🤔😂
😂قبلنا ايه انت راحت عليك خلاص اعتزلت
**** يبارك فيك 😂🥰
دي لكل اللي وصل لآخر الموضوع 😂😂

• عجبني
التفاعلات: Adam Afndena
**** يبارك فيك 😂🥰
لسه موجوده اهى ي ماما مبعتزلش انا دا انا المستر هنا 😂😎

• بيضحكني
**** يبارك فيك 😂🥰
@فريده فيري كلمى بتوزع بحبك للناس كلها الاخلاق باظت 😂😂
انا بهدى النفوس بس😂😂

لسه موجوده اهى ي ماما مبعتزلش انا دا انا المستر هنا 😂😎
مستر ايه ما هي بالافعال يا صاحبي😂😂

• عجبني
التفاعلات: فريده فيري
مستر ايه ما هي بالافعال يا صاحبي😂😂
شكلك نسيت و عايزنى ارجعك تانى ل ايام زمان لما مكنش حد ملاحق عليا 😂😂

• بيضحكني
  • بيضحكني
شكلك نسيت و عايزنى ارجعك تانى ل ايام زمان لما مكنش حد ملاحق عليا 😂😂
😂😂🤷🏻‍♀️رجعني يا صاحبي وريني عشان نسيت

زى القطط تاكلى و تنكرى **** يرحم بس و مالوا 😂😂

• بيضحكني
اه ي واطى مش حال اذا كنت عارف انا مشغول ب ايه 😂😂

• بيضحكني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
😂😂دي فرصتي لازم استغلها
متخلنيش اخد منك اللوجوا بتاع اعلى المشاركات الفرق بينى و بينك حاجات بسيطه و بمزاجى اصلا 😂😂😂

• بيضحكني
متخلنيش اخد منك اللوجوا بتاع اعلى المشاركات الفرق بينى و بينك حاجات بسيطه و بمزاجى اصلا 😂😂😂
😂😂خدها لو جدع خدها قولتلك بالافعال يا صاحبي

• بيضحكني
التفاعلات: وهم الأقنعه
😂😂لا متقلقش هي مش بتنام دلوقتي هي قفلت بس
و مالوا ميعملش جايز برضوا 😂😂
هتفتح تضرب برضوا وهضرب معاها ع فكره 😝😂

• بيضحكني
😂😂خدها لو جدع خدها قولتلك بالافعال يا صاحبي
طب ولو ختها منك اصل المشكله انى سايبهالك بالحب كدا عشان انتى قلبى و بفرحك كدا❤️😂

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%