NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

كثرة تصوير ان علاقة الحب والحياة الزوجية دائما مثالية فالافلام والمسلسلات وعلى النت زي اليوتيوب
لكن الحياة اللي ظروفها شبه اعجازية والواقع مخالفين عشات كده اللي بيتزوج بيقارن حياته بحياة اللي بيشوفهم عالشاشة ويحس بحاجة غلط وبيرمي اللوم على شريكه
فعلا ده سبب مهم و هي المقارنه و اننا نبص ل غيرنا

طيب انا هقول رايي الشخصي و باختصار شديد لانه ليه جوانب وعوامل كتير و اتمني الكل يتقبله
اولا : العناد بين الطرفين اوقات الزعل المل عايز يحس نفسه انه اللي انتصر في الاخر وان رايه هو الي مشي
ثانيا : المسؤلية .. الجواز مس زي الارتباط والخطوبة الجواز مسؤلية من الطرفين بعد الجواز الكل بيحاول يهرب منها
ثالثا : التقدير ليه الزوجة تطلب الحاجة تبقى كن فيكون جايز انا ممعيش دلوقتي بس محرج اني كراجل ابين ده ؟! او انت تطلب حاجة ومحصلتش وقتها جايز هي تعبانة او في مشكلة ؟! وبرضو التقدير ادام الناس لان كرامتنا من بعض من الاخر لينا بيت يلمنا .. وهكذا
رابعا : مدمنين البورنو - انت مش متجوز بورنو ستار ولا شرموطة علشان تتوقع انك هتلاقي اللي بتتفرج عليه و الكلام للبنات برضو
خامسا: محدش يفكر في نفسه وبس متبقاش اناني انتم بقيتو حاجة واحدة دلوقتي
استحملوا بعض احنا في ايام اسود من السواد .. اللي يعرف يعف نفسه ميترددش و خليك راجل واتحمل مسؤلية وانتي خليكي ست بيت محترمة وشاطرة انتي في جيل هيطلع على ايدك
اسف جدا علي الاطالة
احسنت دي اسباب كتيره فعلا تسبب الانفصال

• عجبني
التفاعلات: Hell boy
  • عجبني
التفاعلات: 🦂🖤 Ziad
نظرا لما يحدث من كثره طلاق و انفصال من وجه نظرك ما هو السبب الذي يجعل العلاقات تفشل بين زوجين حتي وان كانت تجمعهم علاقه حب من قبل الزواج ؟
بينصدمو بالواقع يعني هم مفكرين أن الحياه هتكون اخلي بقا وكدا وهي هتكون اخلي بس لازم كل واحد بيضحي بحاجات للحل العلاقه تستمر .في منهم مش بيحب يضحي بحاجات علشان كدا

• عجبني
التفاعلات: 🦂🖤 Ziad
نظرا لما يحدث من كثره طلاق و انفصال من وجه نظرك ما هو السبب الذي يجعل العلاقات تفشل بين زوجين حتي وان كانت تجمعهم علاقه حب من قبل الزواج ؟
الإهمال و أن هما ميريحوش بعض

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%