NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة منقول فانتازيا وخيال عودة المنبوذ | السلسلة الأولي | ـ تسعة أجزاء 27/2/2023

  • بيضحكني
التفاعلات: العنتير
  • الموضوع ده يدعو للتفكير
التفاعلات: العنتير
  • بيضحكني
التفاعلات: 🧿 R3D
انا اول مره اقرا وعاش بجد منتظر تلجديد
 
  • عجبني
التفاعلات: 🧿 R3D
خلي الادارة يدمجوا دا مع الجزء السادس اكتشفت انه مكنش اتحط 🙂
 
  • عجبني
التفاعلات: mor2010
كورو بخبث: اتقابلنا ثاني
جاك بإستغراب :.........
لونا بخوف : دا نفس الشخص اللي كان عند الجسر
صدم هذا الكلام الجميع ونظروا الى كورو والي رين

جاك بقلق يفكر : اي كل المشاكل دي اول حاجة الزفت كورو ودلوقت معرفش دا يطلع اي دا كمان ، ياربي لازم نهرب بسرعة..

رين بصوت خافت : اهربوا دلوقتي وانا هشغله !

جاك بغضل : اي الكلام دا انا مش هسيبك لوحدك !

جاك بإنفعال : عنده حق يانهرب مع بعض يانفضل مع بعض !

رين بغضب: هو عاوزني انا ، او اذاكم انا مش هسامح نفسي !!

لونا بنظرات جاده : انا هفضل هنا !

مينا ضغطت علي يدها وقالت: وانا كمان هفضل مش مهم خايفة او لا بس المهم اني مينفعش اسيبك لوحدك ..

كارورا وكلارا : واحنا كمان هنفضل ..

رين اغمض عينيه بألم وفكر :هعمل ايه ، خايف يتأذوا !

كورو ابتسم لرين وقال : من الممتع رؤيتك تتألم ، ولكن لما لا اشعر بطاقتك؟

رين بخوف فتح عينيه وقال : اختفت معدش ليها وجود ارجوك امشي ..

كورو ضحك ضحكة اخافتهم جميعا وقال : لا يمكن لقوة ان تختفي بعد ان تظهر الا اذا....

وتحرك بسرعة عالية وامسك بيد رين بقوة وسحبه للجهة الاخري ففزع رين من ذلك ، اما اصدقائه فقد صدموا من سرعته العالية ، ولم تمضي سوي ثانية وكان رين في الجهة الاخري ، صرخوا جميعا : رين !!!!!!

حاول رين تحرير يده من قبضة كورو لكنه لم يفلح فنظر كورو نحو يد رين ورأي السوارين فصدم رين من ءلك فقد كانت من المفروض ان تحميه من كورو وغيره ولكنه قد اكتشف امرها في دقائق!!!

فقال كورو بتفكير : هكذا اذا ممم، حسنا ليست مشكلة

كسر كورو السوار بيده وبدون اي جهد

شعر الجميع بالخوف بتحرك كارورا وامسك بعصي خشبية وقام بمحاولة الهجوم علي كورو والانقضاض عليه ، ولكن كورو ضربه بيده وكان ذلك كفيلا بأن يدفعه بعيدا ويصطدم بكلارا ،ووقعا كلاهما وتألم كلاهما

صرخ رين : كارورا كلارا انتم كويسين ؟

فتوجه ميشيل نحو كورو بغضب وحاول ضربه علي يده الممسكه ب رين ولكن لم يصب كورو بأي ضرر وامسك ميسيل وقام بخنقه

مينا ولونا وجاك ورين : ميشيل !!!!!!

رين بغضب: سيبه ملكش دعوة بيه ، مشكلتك معايا بتدخلهم ليه ؟

كورو ابتسم بشر وقال : ما كان عليهم ان يتدخلوا ، من يقف في طريقي سأسحقه !
ضغط كورو بقوة علي عنق ميشيل فكاد يفقد الوعي ،

فغضب رين بشده من رؤية اصدقائه يعانون
فتكونت كورة مائية بيده ازداد حجمها تدريجيا
فأفلت كورو يد ميشيل وكذلك رين
وتراجع للخلف وقال بإبتسامة : حسنا ، ارني ما لديك!

رين غضب بشدة وكون عدة كرات من الماء حوله كانت كلما لامست شيء تسبب انفجار كمية من الطاقة
وبدأ بمهاجمة كورو بكل ما لديه ، ولكن كورو لم يتأثر فقد استطاع ان يتجنب جميع هجمات رين ، كان اصدقائه مصدومين فنهض كارورا بصعوبة وقال : مش الخال قال مينفعش يستخدم قوته لازم نمنعه !
لونا بخوف : ايوة بسرعة !
جاك بخوف : ايوة بس ازاي ؟
مينا : لازم نهديه ، لو عرف اننا بخير هيهدي !

تحرك ميشيل وحاول الاقتراب من رين الذي كان يحاول مهاجمة كورو وامسك بيده وصرخ : اهدي احنا بخير وقف اللى بتعمله متستعملش قوتك !!

رين لم يكن يستطيع سماعه
فخطرت ببال ميشيل فكره وقام بصفع رين بقوة وبقي ينظر نحوه منتظرا النتيجة
رين بألم : ايدك تقيلة ، ايه اللي بيحصل ؟

ميشيل ابتسم وقال : مبسوط انك رجعت ، انت استعملت قوتك وقفها دلوقت !

رين نظر حوله ورأس الاضرار التي سببتها كرات الماء فقال بقلق :هو انا عملت كل دا ؟ وبعدين ازاي اوقفها السوار اتكسر !

كورو ابتسم وقال : اجل انت فعلت ! الآن تعال معي وسأعلمك كيف تتحكم بها !

ظهر شيرو من بين الاشجار فجأة وقال بصدمة : يبقي المعلومات كانت صح !

كورو بإنزعاج : ماذا يفعل الكلب التابع لسايتو هنا ؟

شيرو بدا عليه القلق ، فهو يعلم ان قوته لا تساوي شيئا امام كورو

شيرو حاول اخفاء خوفه وضغط علي يده وقال : انت بتعمل اي في القرية الصغيرة دي ؟ ، لما سمعنا خبر وجودك هنا مصدقناش الا ان السيد سايتو امرني اني اجي هنا واتحقق من خبر وجودك ، مين كان يصدق انك تظهر فعلا !!

كورو تجاهل كلام شيرو وقال : ابتعد عن طريقي ليس لدي وقت للحشرات
غضب شيرو واخرج من يده طاقه كونت سيفا
وقفز الى ارتفاع عالى واطلق طاقة كبيرة من سيفه بإتجاه كورو
ولكن كورو صدها بيده دون اي جهد يذكر
وقام بتكوين شعاع طاقة اسود صغير ولكن قوي جدا كان كفيل بأن يصطدم ب شيرو ويدفعه ليقع فوق رين واصدقائه
نهض شيرو بصعوبة وقال وهو يتألم : اهربوا وانا هحاول اشغله ، وانت ليا كلام معاك بعدين !

رين بقلق : انت هتتعامل معاه ازاي دا قوي جدا وباين انه اقوي منك
شيرو ابتسم يحاول اخفاء قلقه وقال : متقلقش عليا انا هتصرف امشي انت وصحابك

كورو بإنزعاج بعد ان كون هجوم من الطاقة في يده : لن يذهب الي اي مكان ، أخبرتك ان لا تتدخل فيما لا يعنيك ، لكن اذا كنت مصر علي الموت لهذه الدرجة فأسحقق لكن أمنيتك!!

شيرو بإنفعال : اتحركوا بسرعة !!

ساعد رين ميشيل علي الحركة ، وقام جاك بمساعدة كلارا ، وساعدت لونا كارورا

حاول شيرو صد هجوم كورو ولكن كورو كان اقوي بكثير مما تسبب في تحطيم السيف الذي كونه شيرو واصيب بجروح

سار رين واصدقائه مسافة بينما كان شيرو يشغل كورو

جاك بغضب: ياربييي ، حاسس اني متعصب جدا ، اول حاجة يقعد يضايقنا ، ودلوقت ممكن يموت عشان ينقذنا ، انا حاسس بالذنب اني اتخانقت معاه !

رين اغمض عينيه واخذ نفسا عميقا ثم تحولت نظراته الي نظرات جادة وطلب من مينا امساك ميشيل

ميشيل بقلق : بتخطط ل ايه ؟

رين ابتسم وقال : هساعده ! حاسس بالذنب اني سبته لوحده يقاتل كورو وممكن يموت ومشيت ، ارجوكم امشوا انا مش عاوزه يستخدمكم ضدي!!

جاك بغضب: مستحيل مش هقبل !!

لونا بغضب: حصل ، هو قوي جدا مش هتعرف تهزمه

رين اخفي خوفه وقال بثقة : هو مش هيقتلني لانه عاوزني حي ، اوعدكم اني هحون بخير، روحوا وقولوا لخالى على الموضوع ، هو قال انه هيتصرف ، هشغل كورو لغاية ما تقولوله !!

جاك بقلة حيلة : اوعدني انك هترجع..

رين ابتسم وقال : اوعدك !


ركض رين مبتعدا عن اصدقائه بينما هم ينظرون له بقلق

جاك بحزن: لازم نقول لخاله بسرعة
ميشيل بغضب: حاسس اني مليش لازمة !!

لونا بغضب: مش عاجبني دا !!

كارورا بحزن : هنعمل ايه ؟ لو رحنا كورو هيستخدمنا ضده عشان يضغط عليه مش اكتر ..

مينا بخوف وهي تبكي : انا خايفة طب افرض مرجعش ؟

كلارا محاولة تهدئتهم : اهدوا وبطلوا الشغل دا ! ، احنا منقدرش نساعد دلوقت بحاجة ، خلينا نثق فيه ونروح نقول لخاله ..

وافقوها الرأي ولكن كان القلق يسيطر عليهم جميعا !
.
.
.
.
.
عند شيرو ورجاله

كان رجال شيرو ملقون علي الارض فهجوم واحد من كورو كان كفيلا بإفقادهم الوعي ، سايتو (الرئيس) لم يصدق بظهور كورو في القرية لذا ارسل شيرو للتحقيق ولم يرسل معه أشخاص اقوياء كفاية لمواجهة كورو ، وان قوة كورو تفوق قوة معظم محاربين الاكاديمية ، لانه يصنف من ضمن اقوي ١٠ محاربين في العالم ، لذا كان شيرو يعلم انه لا امل لديه امام كورو ، ولكنه قرر مواجهته وقتاله علي اية حال ، فهو كان اقوي شخص موجود في القرية ، لذا اخذ علي نفسه مسؤولية منع كورو من التقدم..

استجمع قواه وحاول النهوض ولكنه كان مصابا بالفعل وكان يتألم بشده

كورو بمكر : لعبت معك بما فيه الكفاية ، سأتخلص منك واعود لأكمل ما جئت لأجله

شيرو بسخريه : انا.. لسه .. مخصلتش ! ، عاوز ايه من المنطقة دي ؟

تجاهله كورو ولم يجبه وكون بيده شعاع بنفسجي اشبه بسهم وقام بتوجيهه نحو شيرو الذي كان لا يقوي علي الحراك ..


اغمض شيرو عينيه بإستسلام.... وبقي مغمضا لعدة ثواني فلم يحدث شيء فتح عينيه ببطيء وجد رين بقربه وهناك جناحان يحيطان به ليحميانه من شعاع كورو ، بقي يرمش بعينيه بشدة
ثم قال بإنفعال : انت بتعمل اي هنا ، ثم ايه الجناحين دول ؟

رين فتح عينيه ببطيء وتنهد وقال : الحمد لله متوقعتش انه يشتغل !

شيرو بإستغراب : بتتكلم عن اي ؟

رين بنظرات جادة : انا حميت اصدقائي ، ومقدرتش اسيبك لوحدك !

كورو ابتسم وقال ل رين : علمت انك ستعود!

شيرو نظر نحو كورو وقال : هو رين اللي انت بتدور عليه وعاوزه ؟

كورو تجاهل سؤال شيرو وتقدم نحو رين
استجمع شيرو طاقته مجددا بصعوبة وجعل رين يقف خلفه وقال : هتفسرلي كل حاجة بعدين ، بس جاوبني دلوقت ، انت بتعرف ازاي تستخدم قوتك ؟
رين : للاسف لا ، بتتحرك لوحدها !
شيرو بإستغراب: اومال اي الجناحين دول !
رين تنهد وقال : كانت ضربة حظ !

فجأة سمعوا صوت اقدام فإلتفتوا اذ به كيد وعلي وجهة نظرات مرعبة !!

لم يلقي بالا ل كورو ولا ل شيرو وتقدم نحو رين وقال بعد ان امسك معصمه بقلق : انت كويس ؟

ربن بإرتباك : ا..ايوه كويس ، انت جيت ازاى ؟

الخال ببرود : صحابك قالولي علي اللى حصل ، امشي من هنا وانا هتصرف في الباقي

ريت بقلق : بس كورو شخص قوي جدا خايف ان...

الخال بنبرة صارمة : رين امشي وانا هتصرف !!

كورو ضحك وقال : لقد مر وقت طويل يا صديقي العزيز !

استدار الخال ونظر نحو كورو بنظرات يملؤها الحقد والغضب

كورو ضحك بسخرية وقال : يبدو انك لم تنسي ! ، اما تزال غاضبا ؟؟!

رين كان ينظر وعلامات الدهشة والاستغراب بادية علي وجهة
وشيرو كان يقف صامتا وهو قلق جدا مما سيحدث ...

يتبع......
جميل يا طيب ..
والاكشن جاى والخال من ضمن 10 الاقوياء
 
  • عجبني
التفاعلات: mor2010
  • عجبني
التفاعلات: 🧿 R3D
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • بيضحكني
التفاعلات: 🧿 R3D
لا دول حبايبي هعاقبهم ، قصدي هكافئهم مكافئة تليق بيهم بس اتقل مش دلوقت 😂
ولا انت ماعندكش أخوات صبيان خالص😭غلطه ومعتش هتتكرر خلاص السماح😂😁😂
 
  • بيضحكني
التفاعلات: العنتير و 🧿 R3D
لا دول حبايبي هعاقبهم ، قصدي هكافئهم مكافئة تليق بيهم بس اتقل مش دلوقت 😂
انت قلبك اسود اوي 🤣🤣
 
  • بيضحكني
التفاعلات: العنتير
اضحك اضحك ولما يطلعنا في القصه مخصيين يبقي ينضحك علينا 😂😁😂
 
  • بيضحكني
التفاعلات: العنتير
الجزء الجديد امتاا يسطاا
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%