NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة واقعية عهد الدم | السلسلة الأولي | ـ حتي الجزء الثامن 30/10/2022

مرحبا بكل النسوانجية انا لاول مره اكتب قصه هنا في المنتدى يعتبر اكثر من ثلاث سنين كقارئ فقط لحد ما اتشجعت وقررت انشر قصه لأول مرّة سامحوني لو فيه شوية اخطاء واتمنى تعجبكم القصه :---: طبعا هتكون القصه 25%جنس و 75% قصه :---:

💥::الشخصيات::💥
انا: صقر الكمالي (شاب طولي 184 سم بملامح جميله جسم رياضي متناسق مش اووفر اوي لون البشره ابيض شعري اسود طويل شويه و عينيا بني فاتح وحاليا عمري 19 سنه عكس بقية الشباب منطوي وهادئ معنديش غير صاحب واحد وهو كرم(هيجي وصفه قدام) عايش مع امي أسمها جميله عندها 51سنه(مش مهم وصفهم اوي لان ملهمش دور كبير في القصه) واخويا احمد عنده 28 سنه متجوز وعايش في فرنسا، ابويا كان عنده شركة استيراد و تصدير والڤيلا ال عايشين فيها و شوية أراضي اتوفى وانا عندي ثلاث سنين و امي مرضتش تتجوز بعدو اصل كان ما بينهم قصة حب قديمه جدا من وهما صغار تقريباً من حسب حكاياتهم الى حكتهالي امي من وانا صغير )
««آسف على المقدمة الطويله ويلا بينا نبدأ»»

⚡⚡:الجزء الاول :⚡⚡

إقتربت شفاه صقر من الفتاة الحسناء ومن الواضح ان صقر قد أنتظر كثيراً لهاذه اللحظه ومن ثم ابتعدت الفتاة فجأة و هي تنظر إليه بغضب وقالت : انتا ايه مابتزهقش من كده

/ لحظة مستقطع/
انا: مالك يعم الخراا ده ايه القفله دي هي من بدايتها كدا
الكاتب: هههههه خلاص ي اخويا حبيت اجرب ،،
/ نرجع للقصه /

فاق صقر وهو مش مجمع الي حصل لحد ما شاف امه وتنهد ماما: فوق يبني الفطار جاهز تعبتني معاك
انا: هااه ...صباح الخير يماما
ماما: ...صباح النور فوق يلا عشان نفطر
انا: حاضر يقلبي قايم أهو
قومت آخذ دش ولبست هدومي و رحت افطر مع ماما
وخرجت اقعد على القهوه ،،
الشاب: تطلب ايه يفندم
انا:قهوه ساده
الشاب: حاجه تانيه
انا: لا قهوه ساده بس
الشاب: ثواني وتكون جاهزة
،،جاني اتصال من كرم صاحبي (كرم" شاب طويل و وسيم نحيف شويه وعلطول مبتسم وكوميدي )
انا:انتا فين يحيوان يومين مش بترد
كرم: انا في البلد وعايزك بحاجه مهمه
الشاب: القهوة ،،،،،،،انا: متشكرين ،،،،،،،،
انا: ايه المهم الي يوديني البلد يعم انتا جاي تهزر
كرم:بقولك ي صقر افهمني مش بهزر معاك بتكلم جد
انا:طب يغبي انتا فاكرني هاسيب امي لوحدها وانت عارف انها تعبانه وعندها القلب والسكر شغل عقلك شويه
كرم: .....كلامك صح بس ايه رايك هخلي ماما تكلمها تيجي وكده خليها عليا ومش هتندم
انا: .....طب هنقعد فين
كرم: احنا قاعدين ببيت العيله هخلي الجماعه عندنا ينضفو بيت ابويا جمب بيت العيلة واهي خلاص خلصت اعذارك
انا: خلاص تمام يبرو بس ايه الحاجه المهمه للدرجادي
كرم: كل حاجه بوقتها يبرو الصبر جميل
انا: تمام هنشوف يلا باي
كرم: يلا سلام وخلي بالك انا كلمت ماما من شويه تكلم امك
أنا: تمام يبرو سلام

كملت قعدتي في القهوة لحد الساعة 12:18 وحاسبت وقلت اروح البيت بس وانا في الطريق لقيت شيماء,,,(شيماء:بنت بطول 176سم عندها جسم فااااجر جدا بزاز متوسطة وطياز كبيره ومدوره يعني حاجه جامده والاجمل وشها الابيض وعنيها عسلي فاتح الشفايف زي الكريز تتأكل اكل يعني كلها على بعضها منجايه ودي كنت بحبها بس سبتها بحالها لم شوفتها مع واحد من الحي بتعنا المهم يلا نرجع ،،،---- وانا مكمل طريقي معرفتش امنع نفسي اني ابص ليها بسرعه والغريب انها كانت مركزه معايا كملت طريقي وسمعتها بتنده بأسمي بس مهتمتش لاني لمحتلها بحبي مره وندمت ومش عايز اندم وازعل نفسي ثاني المهم وصلت البيت وامي بتجهز الغدا سلمت عليها وبوست راسها ورحت اخذ دش وغيرت هدومي وخرجت اتفرج التلفزيون شويه لحد مجهز الغدا واتغدينا انا وماما وخلصنا وقعدنا نتكلم سوى

ماما: بص يقلبي هنروح البلد بكره كلمتني طنط سناء (ام كرم) وقالت نغير جو وان كرم كلمك وانتا وافقت واهو احسن من القعده بلبيت نروح نقعد اسبوع ونرجع اصل بقالي كثير مروحتش البلد يقلبي
انا: حاضر يست الكل هنروح بكره الصبح الساعه 5:30 هروح اجهز هدوم السفر وانتي كمان ياحياتي اطلعي جهزي هدومك و إياكي تنسي ادويتك ممعيش غيرك يست الكل
ماما: تسلملي يا قلب ست الكل هطلع اجهز هدومي دلوقتي

المهم جهزنا هدومنا انا وماما وخلصنا واليوم الثاني رحنا ع البلد من الصبح وشيكت على ادويت ماما وقفت ب العربيه بتاعتي ( العربيه: نيسان باترول موديل 2022 ب اللون الرمادي على فكره :انا من عشاق السيارات (المرتفعة) مثل نيسان باترول او باتڤيندر ،، تويوتا لاندكروزر او فورتشنر او الجيب و GEMS لانها معاك للاخر ومتتأثرش ب الطرق الوعره و الجبلية) وقفت العربيه بتاعتي قدام صيدليه واخذت أدوية زيادة لماما احتياطيه عشان لو طولنا ورجعت للعربيه وكملنا طريقنا ووصلنا البلد ع الساعه 9 وكملت ب اللوكيش بتاع كرم لحد ما وصلت البيت اتصلت بكرم وطلعلنا وطبعاً جو السلامات و البوس و الاحضان والاسئله البايخه دي وقعدنا نفطر ورحنا نريح ب البيت بتاع والد كرم لحد بعد الظهر فوقت على يد ماما وهي بتصحيني
انا: ايه ي ماما ف حاجه
ماما: يلا ي روح ماما الغدا جهز فوق عشان نتغدى سوى يقلبي وبعدين خدلك شاور عشان سناء قالت ان كرم عايزك بعد الغدا
انا: اهو صحيت يقلبي خلاص اسبقيني ،،،

قمت اخذ شاور ولبست هدومي وبعدين رحت اتغدا انا وماما وخلصنا ساعدة ماما شويه وخرجت اشوف كرم عايز ايه ورحنا لبيت قديم جداً قالي انه بيت جده عايش الجمالي الي هو صديق جدي صقر الكمالي على حسب ما سمعت ،،

انا: (بشوية قلق مش عارف ليه) هاه يكرم قولي ايه هو الموضوع المهم اصلي مش مرتاح للبيت ده
كرم: اجمد يصحبي هفهمك قبل يومين ،،.......

»»»»»»{ كرم}««««««
طلبت من عمي مفتاح القفل بتاع دار جدي لاني بصراحه مليت من القعده ونا معرفش حد من البلد غير الاهل ورحت الدار بدافع الفضول بعدين اول ما دخلت حسيت برعشه ب كل جسمي وحاولت اخرج بس مقدرتش و أول ما قررت امشي خطوه لقدام شفت نفسي طبيعي ورجعت محاول اخرج للمره الثانيه برضو مش عارف اخطي خطوه و الخوف مكتسح عقلي بس قولت لازم امشي لقدام واعرف السبب عشان اعرف اروح كملت مشي لنص الدار شفت قدامي صوره قديمه شويه ودوخت واول ما فتحت عيني لقيت نفسي بمكان ابيض قوي ومفيش حاجه غير البياض والنور الي في المكان وفجأه سمعت صوت بيقول،،،،
الصوت: أهلاً ب وريث العهد حفيد الحارس ،،عايش الجمالي
كرم: (بخوف وصوت ضعيف) انتا مين و ايه المكان ده انا عايز اروح عايز ارووح
الصوت: أثبت يا أنسي وصولك للمكان ده مش صدفه انت جاي عشان تكمل عهد جدك الحارس والعهد ده مش هيكمل غير بوجود حفيد الملك صقر الكمالي الي هو صاحبك صقر جبار احمد صقر الكمالي عشان كده هتفوق دلوقتي وهتلاقي قدامك صندوق هتحط ابهامك على شمال الصندوق عند علامة الدرع والصندوق ه يكمل و هتعرف كل حاجه لما تيجي انت وصقر لهنا عشان يكتمل العهد
كرم: (بخوف) انا مش هعمل حاجه انا عايز اروح مش عايز عهد ولا عايز حاجه غير اني امشي من هنا
الصوت: ده مش بأيدك هتنفذ العهد وإلا مش هتعرف تروح البيت يلا ،،،،
بعدين فوقت ولقيت فعلاً الصندوق قدامي وعملت الي قال عليه و أول ما حطيت صباعي حسيت ب إبره غزت فيه وصباعي بتتسحب شويه بعدين شعرت بصداع جامد وراح ب خلال ثواني قمت من مكاني والصندوق اختفى وروحت البيت و كلمتك على طول ---

انا: طب لما انت خايف جبتني لهنا ليه
كرم: و**** ماعارف ي صحبي بس حسيت اني لازم اجيبك للمكان ده و نشوف قصة العهد ده
انا: ( بخوف ) طب يلا بينا **** يستر

دخلنا لنص الدار انا و كرم وحصل نفس الكلام و فوقت ف مكان ابيض ونور قوي بكل مكان بس الغريب ان كرم مش فايق و فجأة سمعت صوت بيقول --__

الصوت: أهلا ب الملك صقر وريث العهد و حفيد صقر الكمالي صاحب عهد الدم وحامي النور و قاهر الظلام
انا: (رغم خوفي تكلمت مع الصوت ب هدوء) انتا مين وعهد
ايه الي جايبنا عشانه وليه كرم مغمي عليه

__ مره واحده ظهر شخص ضخم و وشه ابيض شعره طويل وبرضو لحيته طويله وبيضاء و يديك الراحه رغم حجمه الضخم ولابس درع اسود واجزاء منه ذهبي وتاج اسود مرصع ب خمس احجار ملونه يتوسطها الاحمر قال الشخص

الشخص: انا ميمون أبانوخ احد الملوك السبعه انتا هنا عشان تحمل عهد جدك الملك صقر الأعظم وتكمل عهد الدم
انا: طب ليه كرم مغمي عليه هو حصله حاجه
الملك: ه يفوق بعد متكمل العهد و تقسم أن لا تستخدم العهد إلا ب الخير (فجأة ظهر صندوق ذهبي صغير وعليه حروف و نقوش غريبه) ____________________
انا: إيه الصندوق ده
الملك: حط ابهامك على يمين الصندوق تحت نقش التاج
انا: ( عملت الي قال عليه الملك وفجأة سمعت اصوات من الصندوق وابتدا يتفتح ببطء و نور قوي ب يخرج من جواه

______ هنا ينتهي الجزء الأول من (العهد و الدم) ________

__ طريق الخير يا صديقي خليك ماشي عليه ورغم انك هتلاقي صعوبات و هتلاقي الحقد بعيون بعض الناس ليك بس كمل طريقك صحيح أن الشر طريقه سهل و سريع لاكن لما تطيح مش هتلاقي حد تتسند عليه وصانع الشر مش هيشوف غير الشر إنما الخير صعب شويه صح بس اعمل الخير وخليه بقلبك ويوم ما تضيق الدنيا بيك هتشوف الخير حواليك .
يتبع-----________________بدايه حلوه بس طول شويه
 
  • عجبني
التفاعلات: أركان شاهين
بداية حلوه بس طول شوية
 
  • عجبني
التفاعلات: أركان شاهين
مرحبا بكل النسوانجية انا لاول مره اكتب قصه هنا في المنتدى يعتبر اكثر من ثلاث سنين كقارئ فقط لحد ما اتشجعت وقررت انشر قصه لأول مرّة سامحوني لو فيه شوية اخطاء واتمنى تعجبكم القصه :---: طبعا هتكون القصه 25%جنس و 75% قصه :---:

💥::الشخصيات::💥
انا: صقر الكمالي (شاب طولي 184 سم بملامح جميله جسم رياضي متناسق مش اووفر اوي لون البشره ابيض شعري اسود طويل شويه و عينيا بني فاتح وحاليا عمري 19 سنه عكس بقية الشباب منطوي وهادئ معنديش غير صاحب واحد وهو كرم(هيجي وصفه قدام) عايش مع امي أسمها جميله عندها 51سنه(مش مهم وصفهم اوي لان ملهمش دور كبير في القصه) واخويا احمد عنده 28 سنه متجوز وعايش في فرنسا، ابويا كان عنده شركة استيراد و تصدير والڤيلا ال عايشين فيها و شوية أراضي اتوفى وانا عندي ثلاث سنين و امي مرضتش تتجوز بعدو اصل كان ما بينهم قصة حب قديمه جدا من وهما صغار تقريباً من حسب حكاياتهم الى حكتهالي امي من وانا صغير )
««آسف على المقدمة الطويله ويلا بينا نبدأ»»

⚡⚡:الجزء الاول :⚡⚡

إقتربت شفاه صقر من الفتاة الحسناء ومن الواضح ان صقر قد أنتظر كثيراً لهاذه اللحظه ومن ثم ابتعدت الفتاة فجأة و هي تنظر إليه بغضب وقالت : انتا ايه مابتزهقش من كده

/ لحظة مستقطع/
انا: مالك يعم الخراا ده ايه القفله دي هي من بدايتها كدا
الكاتب: هههههه خلاص ي اخويا حبيت اجرب ،،
/ نرجع للقصه /

فاق صقر وهو مش مجمع الي حصل لحد ما شاف امه وتنهد ماما: فوق يبني الفطار جاهز تعبتني معاك
انا: هااه ...صباح الخير يماما
ماما: ...صباح النور فوق يلا عشان نفطر
انا: حاضر يقلبي قايم أهو
قومت آخذ دش ولبست هدومي و رحت افطر مع ماما
وخرجت اقعد على القهوه ،،
الشاب: تطلب ايه يفندم
انا:قهوه ساده
الشاب: حاجه تانيه
انا: لا قهوه ساده بس
الشاب: ثواني وتكون جاهزة
،،جاني اتصال من كرم صاحبي (كرم" شاب طويل و وسيم نحيف شويه وعلطول مبتسم وكوميدي )
انا:انتا فين يحيوان يومين مش بترد
كرم: انا في البلد وعايزك بحاجه مهمه
الشاب: القهوة ،،،،،،،انا: متشكرين ،،،،،،،،
انا: ايه المهم الي يوديني البلد يعم انتا جاي تهزر
كرم:بقولك ي صقر افهمني مش بهزر معاك بتكلم جد
انا:طب يغبي انتا فاكرني هاسيب امي لوحدها وانت عارف انها تعبانه وعندها القلب والسكر شغل عقلك شويه
كرم: .....كلامك صح بس ايه رايك هخلي ماما تكلمها تيجي وكده خليها عليا ومش هتندم
انا: .....طب هنقعد فين
كرم: احنا قاعدين ببيت العيله هخلي الجماعه عندنا ينضفو بيت ابويا جمب بيت العيلة واهي خلاص خلصت اعذارك
انا: خلاص تمام يبرو بس ايه الحاجه المهمه للدرجادي
كرم: كل حاجه بوقتها يبرو الصبر جميل
انا: تمام هنشوف يلا باي
كرم: يلا سلام وخلي بالك انا كلمت ماما من شويه تكلم امك
أنا: تمام يبرو سلام

كملت قعدتي في القهوة لحد الساعة 12:18 وحاسبت وقلت اروح البيت بس وانا في الطريق لقيت شيماء,,,(شيماء:بنت بطول 176سم عندها جسم فااااجر جدا بزاز متوسطة وطياز كبيره ومدوره يعني حاجه جامده والاجمل وشها الابيض وعنيها عسلي فاتح الشفايف زي الكريز تتأكل اكل يعني كلها على بعضها منجايه ودي كنت بحبها بس سبتها بحالها لم شوفتها مع واحد من الحي بتعنا المهم يلا نرجع ،،،---- وانا مكمل طريقي معرفتش امنع نفسي اني ابص ليها بسرعه والغريب انها كانت مركزه معايا كملت طريقي وسمعتها بتنده بأسمي بس مهتمتش لاني لمحتلها بحبي مره وندمت ومش عايز اندم وازعل نفسي ثاني المهم وصلت البيت وامي بتجهز الغدا سلمت عليها وبوست راسها ورحت اخذ دش وغيرت هدومي وخرجت اتفرج التلفزيون شويه لحد مجهز الغدا واتغدينا انا وماما وخلصنا وقعدنا نتكلم سوى

ماما: بص يقلبي هنروح البلد بكره كلمتني طنط سناء (ام كرم) وقالت نغير جو وان كرم كلمك وانتا وافقت واهو احسن من القعده بلبيت نروح نقعد اسبوع ونرجع اصل بقالي كثير مروحتش البلد يقلبي
انا: حاضر يست الكل هنروح بكره الصبح الساعه 5:30 هروح اجهز هدوم السفر وانتي كمان ياحياتي اطلعي جهزي هدومك و إياكي تنسي ادويتك ممعيش غيرك يست الكل
ماما: تسلملي يا قلب ست الكل هطلع اجهز هدومي دلوقتي

المهم جهزنا هدومنا انا وماما وخلصنا واليوم الثاني رحنا ع البلد من الصبح وشيكت على ادويت ماما وقفت ب العربيه بتاعتي ( العربيه: نيسان باترول موديل 2022 ب اللون الرمادي على فكره :انا من عشاق السيارات (المرتفعة) مثل نيسان باترول او باتڤيندر ،، تويوتا لاندكروزر او فورتشنر او الجيب و GEMS لانها معاك للاخر ومتتأثرش ب الطرق الوعره و الجبلية) وقفت العربيه بتاعتي قدام صيدليه واخذت أدوية زيادة لماما احتياطيه عشان لو طولنا ورجعت للعربيه وكملنا طريقنا ووصلنا البلد ع الساعه 9 وكملت ب اللوكيش بتاع كرم لحد ما وصلت البيت اتصلت بكرم وطلعلنا وطبعاً جو السلامات و البوس و الاحضان والاسئله البايخه دي وقعدنا نفطر ورحنا نريح ب البيت بتاع والد كرم لحد بعد الظهر فوقت على يد ماما وهي بتصحيني
انا: ايه ي ماما ف حاجه
ماما: يلا ي روح ماما الغدا جهز فوق عشان نتغدى سوى يقلبي وبعدين خدلك شاور عشان سناء قالت ان كرم عايزك بعد الغدا
انا: اهو صحيت يقلبي خلاص اسبقيني ،،،

قمت اخذ شاور ولبست هدومي وبعدين رحت اتغدا انا وماما وخلصنا ساعدة ماما شويه وخرجت اشوف كرم عايز ايه ورحنا لبيت قديم جداً قالي انه بيت جده عايش الجمالي الي هو صديق جدي صقر الكمالي على حسب ما سمعت ،،

انا: (بشوية قلق مش عارف ليه) هاه يكرم قولي ايه هو الموضوع المهم اصلي مش مرتاح للبيت ده
كرم: اجمد يصحبي هفهمك قبل يومين ،،.......

»»»»»»{ كرم}««««««
طلبت من عمي مفتاح القفل بتاع دار جدي لاني بصراحه مليت من القعده ونا معرفش حد من البلد غير الاهل ورحت الدار بدافع الفضول بعدين اول ما دخلت حسيت برعشه ب كل جسمي وحاولت اخرج بس مقدرتش و أول ما قررت امشي خطوه لقدام شفت نفسي طبيعي ورجعت محاول اخرج للمره الثانيه برضو مش عارف اخطي خطوه و الخوف مكتسح عقلي بس قولت لازم امشي لقدام واعرف السبب عشان اعرف اروح كملت مشي لنص الدار شفت قدامي صوره قديمه شويه ودوخت واول ما فتحت عيني لقيت نفسي بمكان ابيض قوي ومفيش حاجه غير البياض والنور الي في المكان وفجأه سمعت صوت بيقول،،،،
الصوت: أهلاً ب وريث العهد حفيد الحارس ،،عايش الجمالي
كرم: (بخوف وصوت ضعيف) انتا مين و ايه المكان ده انا عايز اروح عايز ارووح
الصوت: أثبت يا أنسي وصولك للمكان ده مش صدفه انت جاي عشان تكمل عهد جدك الحارس والعهد ده مش هيكمل غير بوجود حفيد الملك صقر الكمالي الي هو صاحبك صقر جبار احمد صقر الكمالي عشان كده هتفوق دلوقتي وهتلاقي قدامك صندوق هتحط ابهامك على شمال الصندوق عند علامة الدرع والصندوق ه يكمل و هتعرف كل حاجه لما تيجي انت وصقر لهنا عشان يكتمل العهد
كرم: (بخوف) انا مش هعمل حاجه انا عايز اروح مش عايز عهد ولا عايز حاجه غير اني امشي من هنا
الصوت: ده مش بأيدك هتنفذ العهد وإلا مش هتعرف تروح البيت يلا ،،،،
بعدين فوقت ولقيت فعلاً الصندوق قدامي وعملت الي قال عليه و أول ما حطيت صباعي حسيت ب إبره غزت فيه وصباعي بتتسحب شويه بعدين شعرت بصداع جامد وراح ب خلال ثواني قمت من مكاني والصندوق اختفى وروحت البيت و كلمتك على طول ---

انا: طب لما انت خايف جبتني لهنا ليه
كرم: و**** ماعارف ي صحبي بس حسيت اني لازم اجيبك للمكان ده و نشوف قصة العهد ده
انا: ( بخوف ) طب يلا بينا **** يستر

دخلنا لنص الدار انا و كرم وحصل نفس الكلام و فوقت ف مكان ابيض ونور قوي بكل مكان بس الغريب ان كرم مش فايق و فجأة سمعت صوت بيقول --__

الصوت: أهلا ب الملك صقر وريث العهد و حفيد صقر الكمالي صاحب عهد الدم وحامي النور و قاهر الظلام
انا: (رغم خوفي تكلمت مع الصوت ب هدوء) انتا مين وعهد
ايه الي جايبنا عشانه وليه كرم مغمي عليه

__ مره واحده ظهر شخص ضخم و وشه ابيض شعره طويل وبرضو لحيته طويله وبيضاء و يديك الراحه رغم حجمه الضخم ولابس درع اسود واجزاء منه ذهبي وتاج اسود مرصع ب خمس احجار ملونه يتوسطها الاحمر قال الشخص

الشخص: انا ميمون أبانوخ احد الملوك السبعه انتا هنا عشان تحمل عهد جدك الملك صقر الأعظم وتكمل عهد الدم
انا: طب ليه كرم مغمي عليه هو حصله حاجه
الملك: ه يفوق بعد متكمل العهد و تقسم أن لا تستخدم العهد إلا ب الخير (فجأة ظهر صندوق ذهبي صغير وعليه حروف و نقوش غريبه) ____________________
انا: إيه الصندوق ده
الملك: حط ابهامك على يمين الصندوق تحت نقش التاج
انا: ( عملت الي قال عليه الملك وفجأة سمعت اصوات من الصندوق وابتدا يتفتح ببطء و نور قوي ب يخرج من جواه

______ هنا ينتهي الجزء الأول من (العهد و الدم) ________

__ طريق الخير يا صديقي خليك ماشي عليه ورغم انك هتلاقي صعوبات و هتلاقي الحقد بعيون بعض الناس ليك بس كمل طريقك صحيح أن الشر طريقه سهل و سريع لاكن لما تطيح مش هتلاقي حد تتسند عليه وصانع الشر مش هيشوف غير الشر إنما الخير صعب شويه صح بس اعمل الخير وخليه بقلبك ويوم ما تضيق الدنيا بيك هتشوف الخير حواليك .
يتبع-----________________
بدايه مشوقه كمل يا بطل واحنا هندعمك
 
  • حبيته
التفاعلات: أركان شاهين
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
التفاعلات: اسير الظلمات.
القصة جامدة فشخ عاش يسطا كمل انا بشجعك للنهاية
 
  • حبيته
التفاعلات: أركان شاهين
القصة جامدة فشخ عاش يسطا كمل انا بشجعك للنهاية
شكراً ي برنس اتمنى القادم يعجبك
 
  • عجبني
التفاعلات: K-a
  • حبيته
التفاعلات: أركان شاهين
البداية عظمة و حماية مبشرة أن القصة هتكون حاجة فوق الخيال
 
  • حبيته
التفاعلات: أركان شاهين
يسطا عاش عليك جزء فشيخ بمعني الكلمة وباين ان صقر هيبقي دمار الاجزاء الجاية وربنا معاك في سفريتك وبراحتك يخويا اول لما تفضي ابقي نزل الجزء وعاش عليك يا اركان🔥❤️
 
  • حبيته
التفاعلات: أركان شاهين
يسطا عاش عليك جزء فشيخ بمعني الكلمة وباين ان صقر هيبقي دمار الاجزاء الجاية وربنا معاك في سفريتك وبراحتك يخويا اول لما تفضي ابقي نزل الجزء وعاش عليك يا اركان🔥❤️
شكراً يسطا بس لما جيت اراجع القصه لقيت اخطاء وسطور فارغه انا مش عاملها وكمان الايموجي ده😕😐 وانا مش عامله ومش عارف اعمل ايه و الاداره مش موجوده و لسه متمش دمج القصه انا هتجنن بجد لاني مش متعود اغلط بحاجه ولو ركزت في الجزء الاول هتعرف الاخطاء الي ب الجزء ده ومش عارف هل هقدر ادخل الموقع بكره او لا
 
شكراً يسطا بس لما جيت اراجع القصه لقيت اخطاء وسطور فارغه انا مش عاملها وكمان الايموجي ده😕😐 وانا مش عامله ومش عارف اعمل ايه و الاداره مش موجوده و لسه متمش دمج القصه انا هتجنن بجد لاني مش متعود اغلط بحاجه ولو ركزت في الجزء الاول هتعرف الاخطاء الي ب الجزء ده ومش عارف هل هقدر ادخل الموقع بكره او لا
انا لحظت اخطاء كتير بصراحة بس مهتمتش لاني متاكد انك كاتب الجزء بسرعة علشان مش هتبقي فاضي وكدة بعدين بس خير ان شاء **** هتعرف تصلح الاخطاء متقلقش
 
  • حبيته
التفاعلات: أركان شاهين
انا لحظت اخطاء كتير بصراحة بس مهتمتش لاني متاكد انك كاتب الجزء بسرعة علشان مش هتبقي فاضي وكدة بعدين بس خير ان شاء **** هتعرف تصلح الاخطاء متقلقش
يعم النمر انا صححت الجزء الثاني اهو
وابقى لو فيه اخطاء قلي اصل انا سهرت ويادوب هروح الحقلي كم ساعه نوم عشان السفر
 
يعم النمر انا صححت الجزء الثاني اهو
وابقى لو فيه اخطاء قلي اصل انا سهرت ويادوب هروح الحقلي كم ساعه نوم عشان السفر
خلصانة هبقي أقرأه واشوف بس هما حطوا الجزء اللي فيه اخطاء تقريبا
 
  • حبيته
التفاعلات: أركان شاهين
يعم النمر انا صححت الجزء الثاني اهو
وابقى لو فيه اخطاء قلي اصل انا سهرت ويادوب هروح الحقلي كم ساعه نوم عشان السفر
**** معاك يلا روح نام شوية وترجع بالسلامة يخويا❤️
 
  • حبيته
التفاعلات: أركان شاهين
خلصانة هبقي أقرأه واشوف بس هما حطوا الجزء اللي فيه اخطاء تقريبا
هروح دلوقتي لموضوع التبليغات و اقلهم
 
  • عجبني
التفاعلات: Elnamr
تم أضافة الجزء الثاني
 
  • عجبني
التفاعلات: أركان شاهين

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%