NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

عمارة السعادة – الحلقة التاسعة والعشرون: نسوان شراميط والنيك مع أكساس نسوان عمارة السعادة

دكتور نسوانجي

مدير
طاقم الإدارة
مدير
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
نسوانجي قديم
حاصل علي أكثر من 100000 نقطة
ناشر مجلة
إنضم
8 سبتمبر 2021
المشاركات
45,843
مستوى التفاعل
11,716
نقاط
18,302
ekf9af0ofd.jpg

تمر الشهور و كمان السنين و إبراهيم و من شايعه ولف لفه يضعون لافتة- بجانب رقم العمارة – باسم عمارتهم العزيزة: عمارة السعادة! الكل بقى يتهامس: أيه سر الأسم ده؟! و مين سماه! و من امتى كانت باسمها ده؟! و مين صاحبها؟! الجميع ن ساكن و من زائر صامت و عارف سر الأسم و أن مكنش عارف فهو بيخمن من الإشاعات و الكلام اللي بيدور في العماير المجاورة! كمان نشوف مدام ناريمان وهي بتكون جمعية اشتراكية النيك بن أكساس نسوان عمارة السعادة بعد أما عرفت سر ابراهيم مع حريمه و مبادئه! صاحبت رانيا و البنات و عرفت تسحبهم و تعرف منهم مبادئ ابراهيم الإشتراكي و أنه يؤمن بمشاركة المتعة بين الرجالة و بين الحريم و العكس بالعكس!
ناريمان بعد نيكة شهية مع محمود أمن العمارة و بعد أما فرهدها و كيفها همس: حاجة تانية يا مدام؟! فسألته : أيوة…لحظة استناني…دخلت أخدت دش وهو واقف مستني فخرجتله وجابتله عصير و ميك و قعدته و سألته مباشرة: محمود..اشمعنى يوم الأحد ؟!! رفع راسه وقال بثبات و بسمة على شفافه: عشان مشغول باقي الأيام…عندي شغل…ضحكت ناريمان: يعني أيه؟! محمود قام: زي ما سمعتي يا مدام…مش هكلم أكتر من كدا!! بعد إذنك…مشي محمود وراحت ناريمان قايمة و دست في أيده شوية فلوس قد قبضه الشهري مرتين!! خرج وهو ممتن ليها و دماغ ناريمان بقى يودي ويجيب: يكونشي محمود مخصصلي يوم الأحد و باقي الأيام لباقي النسوان…!!مش معقول!!!!!!! من هنا بذور فكرة اشتراكية النيك بين أكساس نسوان عمارة السعادة اتسربت في نفس ناريمان لما همست لنفسها ضاحكة: دل و كان زي ما نا فكرة..دا احنا نعمل جمعية بقا !! المهم ناريمان مبقتش تجهد فكرها في النقطة دي كفاية عليها لذتها كل يوم احد من كل أسبوع تتكيف من زبر عفي زي زبر محمود!! في يوم كان الخميس حبت ناريمان تطلع لجارتها ندى اللي ابنها مع بنتها في نفس مدرية اللغات. طلعت تستفسر منها على تكليف مدرسي معين مش عارفة تعمله ازاي فطلعت الصبح عالساعة عشرة الصبح! جارتها ندى 35 سنة شابة ملفوفة بيضة جوزها مدير بنك خاص و هي واحدة من الجارت اللي ناريمان بتقعد معاهم دايماً في وقت فراغها! ضربت الجرس مرة و التانية و التالتة و الرابعة لحد أما ردت عليها من ورا الباب: مين؟! ناريمان مضايقة: أنا يا ندةى أفتحي بقا…!! ندى: طيب..أنيت لوحدك؟!! ناريمان تعجبت: لاء معايا النجدة…خلصينا افتحي هو أنا معايا مين يعني!! المهم ندى فتحت الباب و ناريمان دخلت مندفعة تسألها: في أيه مالك…و ندى تسألها نفس السؤال: في ايه جريى أيه!! شكت ناريمان لأن الوضع مكنش طبيعي؛ ندى كانت منكوشة الشعر لونها مصفر بالروب و كانها عاملة عملة!! لمحنت ناريمان ملابس محمود امن العمارة مكومو على جنب!!
عرفت ناريمان السر أن يومها يوم الأحد!! ناريمان: ندى…عاوز أشرب…بصى أنا عطشانة لية هتبرقلي أوعي…فلتت منها للمطبخ و من الطبخ غرفة النوم ولقت محمود عريان يلعب في زبره و متمدد!! ندى وشها راح ميت لون وركعت على رجليها: ناريمان..أبوس رجلك….نارريمان قهقهت: يعني انت هنا يا محمود!!! عشان كدا!! و أنتي كمان يا ندى هههههه!!! ندى بدهشة: مش فاهمة حاجة…ناريمان بضحة تشبه البكا: كملي و انا مستنية في الصالون…كلنا في الهوا سوا يا ندو…محمود ضحك: متخافيسش يا مدام ندى…دي مدام ناريمان معرفة قديمة…قهقهت ندو بعد خوف وقالت بتهكم: طيب حيث كدا…خمسة وهجيلك يا ندو يا روحي….فعلاً الصويت اشتغل جوا بين ندى و محمود لحد أما كيفها و لم هدومه و مشي…طلعت ندى مفشوخة بس مستمتعة مخدرة و قعدت: اعملك شاي و لا قهوة يا قلبي…ناريمان بضحكة: بس لما تعرفي تمشي الأول..هاروح أنا اعمل لنفسي قهوة عشان كلامي هيطول وياكي…فكرة جمعية اشتراكية النيك بين أكساس نسوان عمارة السعادة خطرت لناريمان في المطبخ وهي بتهمس لنفسها: أكيد مش بس ندى هي اللي بتتناك من محمود…أكيد تلات اربع ستات عمارة السعادة بيعطوا من ورا اجوزاهم وياه..و يمكن صاحبه عماد بيعمل زيه بردو بس ردية الليل!!
خرجت ناريمان وقعدت: أحكيلي يا ندى حكايتك مع الفحل ده…و قتلليش ليه مع أننا صحاب أوي!! ندى بخجل: زي ما انتي مقولتيش ليا…انتي خجلانة و أنا كمان…بس حيث كدا انا هاحكيلك لأني قديمة هنا…أول ما بدأت معاه كان في أول شهر ليا في العمارة لما سميرة جارتي كلمتني عن محمود و أنه نيك كويس أوي و شديد و يكتم الأسرار. اختارلي يوم الخميس فوافقت و كمان عرفني على عماد!! هنا شهقت ناريمان: و كمان عماد بتاع شفت الليل!! ضحكت ندى: و مالك اتخضيتي كدا..ليه مجربتهوش!! هزت ناريمان راسها بالنفي: لا ..مكملي كملي!!! كملت ندى: شهر كمان و سميرة عرفتني علاقة عماد بالمطلقة نشوى في نفس الدور ده..كان يروحلها كل اربع… مش بس كدا دا أنا عرفت البت نسمة اللي عندها 24 سنة و كانت لسة مجوزة بدور عماد بيروحلها بالليل لأن جوزها بيسهر برا لحد أتنين الصبح!! ناريمان اندهشت: كل دول بيتناكوا من ورا اجوازهم!!
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%