NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة منقول عشق الحور (للكاتبة مروى شحاتة) ـ سبعة وسبعين جزء

ناقد بناء

معاون
طاقم الإدارة
معاون
معاون عام
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
إنضم
17 ديسمبر 2021
المشاركات
9,744
مستوى التفاعل
3,257
نقاط
24,718
الجنس
ذكر
الدولة
كندا
توجه جنسي
أنجذب للإناث
الفصل الأول


لماذا هي٥ نقطة هناك المئات من الفتيات في بلدتهم لما وقع اختياره عليها٢ نقطة كل أحلامها صارت سراب٣ نقطةحلمها باستكمال تعليمها انتهي٤ نقطة حلمها أن تحب شاب من عمرها انتهي٤ نقطة كل طموحها اغتيل بفضله٤ نقطة والآن ماذا٣ نقطة ستتزوج ،،،،،،،،نعم ستتزوج من رجل عمره ضعف عمرها ،،،،،،،ومتزوج باخري وجميع البلد تعرف قصه عشقه لها٤ نقطةرجل لم يكلف نفسه حتي بالنظر إليها ولما قد يفعل ،،،،،،فهي مجرد جاريه اشتراها السيد لتحمل بطفل٢ نقطة وهذا الطفل هو من سيحررها من العبوديه٥ نقطة كمابالعصر الجاهلي٥ نقطةهذه هي مهمتها أن تنجب وحسب٤ نقطة انه حتي لم يكلف نفسه بالذهاب إليها ،،،،،،،،لقد استدعي عمها إليه بمكتبه٣ نقطةليأتي إليها يزف لها الأخبار الساره له والكارثيه لها لم يكن عمها يوما بالرجل الانتهازي الطامع فيما لايملك ،،،
, بالعكس لقد رباها علي الاعتزاز بكرامتها ،،،،والشموخ برغم الفقر ،،،،،هم ليسوا فقراء ولكن بجوار هذا الجاسر هم معدمين ،،،،،فهو تقريبا يمتلك نصف اراضي البلده وتذكرت النبأ المشؤم
, # اتفتحتلك طاقه القدر يابت ياحور
, # خير يابابا
, قال بسعاده # جاسر باشا بجلاله قدره عاوز يتجوزك
, شرد عقلها في هذا الجاسر المخيف الذي قابلته مره واحده فقط ،،،،،،،منذ عده أشهر كانت عائده من المدرسه تسير بجوار الترعه كما تعودت وتطعم الطيور عندما ضايقها احد الشباب العابث ٣ نقطة لم تعيره اهتمام في البدايه واسرعت الخطي ناحيه البيت حتي تجرأ هذا المعتوه وامسك ذراعها٤ نقطة كانت هذه مرتها الأولي التي تكتشف انها تحمل كل هذا القدر من الشراسه ،،،،،،،،،،،،،،،ومن يصدق ان حور صاحبه الجسد الضئيل والأعوام السبعه عشر يمكنها أن تضرب هذا الثور٤ نقطة وتنقض عليه تعمل اظافرها الطويله في وجهه كان مصدوم من رده فعلها العنيف،،،،،،،،، ورأت لمعه الشر بعيناه للحظه،،،،،،، ولكنها كفيله أن تتصدر له ،،،،،،،،لولا ظهور هذا الجاسر المخيف بهاله الوقار التي تحاوطه
, # كريم
, التفتت كلاهماناجيه الصوت لم تكن مرتها الأولي التي تراه فيها ،،،،،،،،فأحيانا كانت تراه من بعيد وهو يجوب أراضيه علي نفس الفرس الأسود المخيف مثله ،،،،،،،،،الفتي الذي كان مثل الثور الهائج منذ دقيقه تحول الي فرخ صغير أصابه البلل،، ،،، يفرك يده وينظر أرضا ودوي صوته الخشن
, # انت بتهبب ايه عندك
, # ياكبير اناااااا
, قاطعته بحنق
, # قليل الادب ومتربتش٣ نقطة وعاوز قطم رقبتك وانا اللي هقطمهالك
, ودوي للمره الثانيه صوته الراعد
, # انتي تخرسي خالص فاهمه
, نظرت إليه بغضب يوازي غضب عيناه الراعد بفحمها المشتعل٢ نقطة وقالت بغضب
, # لاء مش هخرص ،،،،،،،،الزفت ده كان بيعكسني وكل يوم وانا راجعه من المدرسه بيضيقني٣ نقطة لكن توصل انه يمسك ايدي **** في سماه لجيب حقي
, قالت جملتها ورفعت كفها الصغير لتسقط علي وجهه ولكن يدها ظلت معلقه في الهواء وهذا العملاق المخيف يقف أمامها وجهه احمر من الغضب وعيناه تنذر بشر حقيقي
, # انتي محدش مالي عينك٤ نقطة انا مش واقف
, للحظات أصابها رعب حقيقي من نظراته المخيفه٤ نقطة لم تكن يوما صاحبه روح منهزمه مستسلمه زفرت بقوه لتبعد يده وقالت بتحدي
, # اللي يمد ايده علي حاجه مش بتاعته يبقي حرامي والحرامي ايده تتقطع ياباشا
, للحظات رأت لمعه غريبه بعيناه مالبث أن اشاح وجهه والتف ليوليها ظهره
, # اتفضلي علي بيتك
, دبدبت في الأرض بغيض وهي تحمل حقيبتها الملقاه علي الارض تهمهم بحنق
, # و**** ماهسيب حقي هه بس
, سمعت صوت ضحكه تفلتت منه مالبث أ ن تحدث الأحمق الآخر
, # غور علي بيتك وحسابي مع ابوك قسما عظما لو اتعرضتلها تاني مانت قاعد في البلد خالص
, # انت يابت انا بكلم نفسي
, انتبهت الي عمها لقد غرقت في ذكرياتها مع هذا الجاسر الوسيم لن تنكر هذا رجل مفعم بالرجوله المخيفه ولكن لديه جاذبيه الوحوش سألت بشرود
, # بس هو متجوز بنت عمه والبلد كلها عارفه انه بيحبها
, # ومالوا رجل ومقتدر ويقدر يتجوز بدل الواحده اربعه٤ نقطة وبعدين مراته معرفتش تجبله حته عيل يورث دا كله
, قالت بصدمه # يعني هو عايز يتجوز ارنبه تجبله عيال مش كده٥ نقطة معلش ياعمي يدور علي واحده غيري تعمل كده انا لسه صغيره وعوزه اكمل تعليمي
, كان هذا قرارها الذي عاشت في الجحيم بعده منعها عمها من الدراسه والتحصيل وليس هذا وحسب ولكنه عاملها بقسوه لم تعهدها منه٣ نقطة ورغم كل هذا أتم أجرات الزوج٤ نقطة امها تنهرها يوميا وابنه عمها تنعتها بالعته٥ نقطة شهر كامل وهي بهذا الجحيم حتي أعلنت موافقه منكره لتذهب للجحيم المقيم٤ نقطة بقصر الراوي
, # يخيبك يابنت بطني٤ نقطةدا منظر عروسه دخلتها الليله
, مسحت دموعها وتطلعت الي والدتها التي جلست أمامها علي الفراش وقالت بانكسار
, # تقصدي ليله تسلميها للي اشتراها
, ربتت علي كتفها وقالت بحنو اشتاقت إليه من امها
, # اشتراكي بالغالي اوي٤ نقطة جاسر بيه اختارك انتي ياحور دونا عن بنات البلد كلهم٤ نقطة
, قالت بضيق # مهو دا اللي هيجنني،،،،،، اشمعني انا،،،،،،، عاوز يناسب عمي كان طلب بنته ،،،،،،،واهي أكبر مني وارمله ومعاها ولد ،،،،،،،،،،،يعني هيبقي ضامن انها تخلف،،،،، ليه انا بقي
, # مش جايز بيحبك
, # ماما انتي فكراني عيله صغيره البلد كلها عارفه انه بيحب مراته
, # اسمعي ياحور جاسر بيه علي قد هيبته وخوف الناس منه بس مفيش أطيب من قلبه٣ نقطة يمكن يكون عندك حق انا نفسي استغربت لما طلبك٤ نقطةوده اللي خلاني اسأل واتقص واللي عرفته بقي ان هي اللي عايزاه يتجوز ومش كده
, وبس دي وقفت قدام كبرات البلد وقلتلهاله٤ نقطةلازم تتجوز٤ نقطة
, قالت بتفكير #ياماما٢ نقطة مش سهل علي اي واحده في الدنيا تشارك جوزها مع واحده تانيه٥ نقطة
, قالت خديجه بحنق
, # يابت بطلي كلامك الاهبل دا جاسر باشا ذهدها هي دي فرصتك تبقي الكل في الكل ،،،وتملكي قلب جوزك
, تنهدت بقوه امها تظن أن جاسر باشا يهتم بها٤ نقطة
, # يلابقي ياحور دا النهارده فرحك يا عروسه والبنات مليين الدار من بدري
, حاضر ياماما٣ نقطة
, ربتت الأم علي كتفها وقالت بسعاده.
, #**** يكملك بعقلك. يابنتي
, امها تظن أنها ستستسلم ولكن هذا لن يحدث أبدا٣ نقطة ستظل دوما حور الابيه ولن يكسرها شيء حتي لوكان المدعو جاسر الراوي, خارج القائمة
 
الفصل الثاني


انحني ليقبل يد والدته باحترام لتربت علي كتفه بحنوها المعهود تجاهه لتقول بصوتها الصارم
, اقعد ياجاسر عاوزه اتكلم معاك
, جلس علي طرف الفراش وقال
, اؤمريني ياامي
, ميامرش عليك ظالم.ياجبيبي٣ نقطة جاسر انا متكلمتش معاك من ساعه ماقررت تتجوز٥ نقطة لأني كنت متخيله انك بتضغط بس علي عزه٤ نقطة بس انت كتبت فعلا امبارح
, بلع ريقه بصعوبة وقال بحزن
, وانا من أمتي ياامي باخد قرار وبرجع فيه٤ نقطة صدقيني الموضوع مش فارق مع عزه اصلا
, قالت بعتاب #، فتقوم تتجوز عليه صغيره مفيش بينك وبينها اي توافق ولامشاعر ياجاسر
, تنهد بقوه وانا عملت ايه بالمشاعر ٣ نقطة
, جاسر انت عارف من الاول اني كنت رافضه جوازك من عزه٤ نقطة
, قاطعها مفيش داعي ياامي للكلام دا دلوقتي في حجات سعات بتوضح قدامك بس للأسف بعد فوات الأوان
, يعني معني كده ان عزه خرجت من قلبك
, اغمض عيناه وقال بألم
, عزه بعتني عشان كلام الناس ياامي ،،،،،،،وقفت في وسط كبرات البلد وقالت يتجوز ٤ نقطةعاوزه الكل يقول شوفتوا بتضحي عشان جوزها ٥ نقطة بس في الحقيقه انا مش فارق معاها
, انا حاسه بيك وبوجعك ياجاسر٤ نقطة بس البت اللي اتجوزتها دي ملهاش ذنب يابني٤ نقطة دي بقت مراتك وليها حقوق عليك
, وانا مش هظلمها ياامي٤ نقطة انا عارف شرع **** كويس
, قالت بحزن يعني دا شكل عريس دخلته النهارده٣ نقطة بلاش دي٢ نقطةعملت حسابك انها عيله صغيره هيتقفل عليكوا باب واحد النهارده ازاي ،،،،،،وانت حتي مهنش عليك تكلمها ولاتطمنها٤ نقطة مفكرتش فيها ولو للحظه٥ نقطة انت بتضحك علي مين ياجاسر داانا امك٤ نقطة انت كل اللي انت عاوزه تكسر عزه وبس٤ نقطة بس مش علي حساب البت اليتيمة دي
, يعلم أن والدته محقه وأنه بالفعل لم يفكر في هذا وان تلك الصغيره صاحبه الانياب واللسان السليط لم تخطر علي باله منذ حدث عمها وكل ماكان يريد رؤيته هو رد فعل عزه التي قابلته بابتسامه بارده وهنأته بسخافه للان لايعرف لما اختارتلك الصغيره ولما لاحت في تفكيره انتشله صوت والدته من بئر أفكاره المؤلم
, # ايه رحت لحد فين
, تنهد وقال بهدوء
, متقلقيش ياامي انا مش عيل صغير وهعرف اتعامل معاها٤ نقطة انا هتقي **** فيها ومش هظلمها٣ نقطة
, ربتت علي كتفه
, **** يهنيك ياابني ويرزقك بالذريه الصالحه روح يابني هات عروستك
, قبل يدها وقال بأسما
, # حاضر ياامي
, # وتمم علي الدبايح قبل ماتمشي وخد اخوك معاك
, حاضر ياامي
, قال جملته ليصعد للاعلي لجناحه الذي قضي فيه اجمل أوقاته معها أو هكذا كان يظن٣ نقطة عشرون عاما منذ كان مجرد فتي يافع وهو يعرف ان عزه هي نصفه الآخر ابنه الاسكندريه الفاتنه٤ نقطةمدللته الجميله هكذا كان يدعوها دوما٥ نقطة جلس علي المقعد في الصاله الواسعه وزفر بقوه للمره المليون تتكرر أمامه حياته معها ابنه عمه الفاتنه ،،،،،،،،عشق حياته أو هكذا كان يظن٣ نقطةليله زفافهما الاسطوريه في الاسكندريه سعادته البالغة وهو يضمها اليه للمره الأولي اول امرأه يلمسها في حياته ذكريات عشر سنوات كامله كل طلباتها مجابة حتي لو غير منطقيه كيف استطاعت أن تضحي بكل هذا بهذه البساطه٩ نقطة وتذكر ليله تحطيم قلبه لاشلاء علي يدها يوم أعلنت للجميع انها ترحب وبقوه بزواجه من أخري
, انتي بتلوين دراعي ياعزه
, ببرود كامل
, ياجاسرانا بقالي فتره بقولك اتجوز ايه المشكله يعني٥ نقطة عادي ياحبيبي
, بصدمه عادي اني اخد واحده غيرك في حضني٣ نقطة
, قالت بعملية ايوه طبعا مش هتبقي مراتك٤ نقطةبلاش
, رومانسيتك الزياده دي٢ نقطة انا عارفه ومتاكده ان مفيش واحده هتاخد مكاني في قلبك٣ نقطة فعادي انت لازم يكون عندك اولاد وأنا مش بخلف ايه المشكله انك تتجوز اي واحده٢ نقطة
, # ودا عادي بالنسبالك٤ نقطة يعني مش هتغيري حتي عليه
, قالت بنفاذ صبر
, اغير ايه التفاهه دي٣ نقطة لاء طبعا٣ نقطة انت عارف انا مش بفكر كده٤ نقطة
, والمره الأولي يسأل هذا السؤال
, # عزه انتي بتحبيني فعلا
, طبعا بحبك انت جوزي وبن عمي وحبيبي٣ نقطة وعمرك مارفضتلي طلب٣ نقطة غير بس الجنيه الشرقيه اللي رفضت تكتبها لزوزه حبيبتك
, كانت المره الأولي التي يري فيها أن عزه اقترنت به من أجل المال وحسب. وكل العشق الذي بقلبه لها مجرد وهم من طرفه هو فقط٣ نقطة قال بتردد
, هتفرق معاكي اوي
, تعلقت بعنقه وقالت بدلال
, طبعا ياحبيبي٤ نقطةهي دي اللي هتأمن مستقبلي٤ نقطة دا حتي ماما قالت إنها ممكن تيجي تعيش معايا لوانت كتبتهالي هاه ياحبيبي هنسجلها امتي
, ابعد يديها وقال بمرارة
, بعدين سيبيني افكر
, كان غارق حتى أذنيه في ذكرياته عندما أخرجه صوت أخيه من شروده
, # جاسر رحت فين ياعريس
, اعتدل بجلسته ليري أخيه الأصغر
, # هروح فين يا علاء مانا موجود اهوه
, جلس أمامه وقال بقلق
, مالك ياكبير٣ نقطة
, حاول رسم ابتسامه علي شفتيه وقال
, مفيش حاجه انت كنت جاي ليه
, قال بحماس
, العربيات تحت والعروسه خلصت وانت لسه حتي ملبستش
, قطب وقال وانت عرفت منين انها خلصت
, احنا هتغير من اولها٤ نقطة علي العموم إيناس اتصلت بيا من شويه وبعدين اتصلت عزه تستعجلنا
, ابتسم بسخرية # هي عزه هناك
, ربت علاء علي كتفه وقال
, ياحبيبي اللي يبيعك متشتروهوش٣ نقطة ارمي ورا ظهرك انت هتبدا حياه جديده يلا بقي
, هب واقفا وقال بضيق
, عندك حق, خارج القائمة
 
الفصل الثالث


بعد قليل كان يركب السياره التي أصر علاء علي تزينها٢ نقطةترجل بصحبه علاء لداخل البيت تتعالي الزغاريد المنطلقه في كل مكان استوقفته خديجة وقالت بارتباك
, جاسر بيه خلي بالك من حور وطول بالك عليها،،، هي لسه صغيره
, منحها ابتسامه وعقله مشغول فيمن خلف الباب تري هل عزه مازالت بالداخل ترجل وعيناه تبحث عنها عن القاسيه التي عشقها حتي التقت العيون٣ نقطة عيناها هادئه تماما ومجرد هدؤها أصابه بالغضب٤ نقطةلتبتسم هي وتتقدم نحوه
, الف مبروك ياجاسر
, انها تهنئه علي ماذا تحديدا كان علي وشك الحديث لولا كلمات تلك الضئيله
, # طيب نسيب الباشا يتكلم مع المدام براحته ياجماعه ،،،،اعتبر البيت بيتك ياباشا هستني جنابك في العربيه
, ثم رمقته بنظره غضب توازي غضبه وتعلقت بذراع عائشه اخته وانطلقت للخارج لدقيقه كامله إصابته صدمه من تصرفها انتبه علي صوت عزه
, ايه قله الذوق دي
, هو الآن ليس بحاله تسمح له أن يحدث أي بشر فقط يريد رؤيه تلك الحمقاء ونزع رأسها العنيد من مكانه تحرك للخارج وما زاد الأمر سوء خروج عزه معه يسمع همهمات سخيفه تلك الحمقاء المتسبهه فيها. أسرع للخارج عيناه تبحث عنها الي أن وقعت عليها تتحدث الي والدتها بعصبيه جعلت وجهها مشتعل تحرك ناحيتها ليمسك يدها كان علي وشك سحبها ولكنها نزعت يده لتتحرك أمامه للسياره بكبرياء تسحب عائشه بيدها لتجلس بالمقعد الأمامي وكأنها تقطع الطريق علي عزه التي كانت تقف أمام السياره ثم جلست في المقعد الخلفي ورغما عنه حرك راسه وضحك بقوه ليجلس بجوارها هامسا
, اللي عملتيه مش هيعدي علي خير
, عيون بلون البندق الممتزج بالشيكولا تمتلئ تحدي ابتسامة مستفزه تزين وجهها وصوت هامس
, مش قدام الناس اما نبقي لوحدنا ياباشا
, انها تملي عليه مايفعله الان وكأنه أحمق سيفتعل مشكله أمام الناس قالت جملتها ونظرت من النافذه المغلقه٣ نقطةوللمره الثانيه تنتزع منه تلك الصغيره نظره إعجاب٤ نقطة تأمل فستانها الأبيض وتلك الطرحه التي تغطي شعرها٣ نقطة غريبه هي برغم صغر سنها لم تنزع حجابها٣ نقطة عزه عند زواجهم أصرت علي نزع ال**** وارتداء ثوب مكشوف٤ نقطة ثوبها يغطيها بالكامل أو لعله ليس الثوب لأنه مختبيء حسنا سنري أيتها المتمرده٤ نقطة
, تحب سعادتك انزل لوحدي ولاهنقضي الليله دي في العربيه
, انتبه الي أن السياره فارغه والجميع ينتظرهم عند البوابه للمره الثانيه في خلال أقل من ساعه تضعه تلك الدميه بموقف محرج تنحنح بحرج لينزل من السياره ويفتح للاميره الباب لتحن عليه وتعطيه يدها الصغير ه التي تغرق بكف يده وتتعلق بذراعه بتملك وكأنها تخبر الجميع أنه يخصها وحدها لتهمس بابتسامه خلابه
, ابتسم ياباشا والاشكلنا هيبقي وحش اوي
, منذ سنين طويله لم يضحك بتلك الطريقة هذه الصغيره حقاغريبه٣ نقطة وصل الي البوابه لتقابلها والدته بابتسامه
, الف مبروك ياحور انا والده جاسر
, لنترك يده وتتوجه ناحيه الكرسي المتحرك لوالدته تنحني لتستقر تحت قدميها وترفع يدها لتطبع عليها قبله وتتحدث بصوت رقيق بشده
, ازي حضرتك٣ نقطة مكنش في داعي تتعبي نفسك. وتنزلي٤ نقطة انا اجي لحد عندك
, لتربت والدته علي خدها بحب وتعلق
, متقو ليش كده انتي مرات الغالي
, لتهب واقفه وتطبع قبله علي رأسها
, **** يطول عمرك ياست الكل
, يذكر أن عزه لم تفعلها ولامره واحده هذه المتمرده تفرض حضورها بقوه علي الجميع يمكنه الجزم انها دخلت بقلب والدته وسكنت بجوار عائشه ابتعدت خطوه ليتقدم هو وينحني علي يد والدته يقبلها لتهمس
, عرفت تختار حافظ عليها جوا عنيك.
, اعتدل ليواجه عين والدته التي ابتسمت قائله
, خد مراتك وادخو جناحكوا ياجاسر
, كان علي وشك الحديث ولكنها قالت
, # لما نطمن علي حضرتك الأول لوتسمحيلي اوصلك لجناحك
, اوف احنا مش هنخلص بقي
, كان هذا تعليق عزه لتعتدل الصغيره وتقول
, معلش ياابله عزه سهرنا حضرتك
, عزه بغيض اييه ابله دي
, حور السن له احترامه برضه وحضرتك في مقام امي
, كتمت إيناس عائشه ووالدته ضحكاتهم وقال علاء
, عادي ياحور ممكن تقوليلها عزه
, ابتسامه خجل كانت من نصيب علاء
, الأحمق لتقول
, مينفعش يابو جاسر ابله عزه ليها احترامها برضه
, جاسر بعصبيه لايعرف سببها
, خلصنا بقي اتفضلوا كل واحد علي جناحه
, أبعدت الخادمه وبدأت تتحرك بوالديه والغريب انه يستمع لضحكات والدته المجلجله٣ نقطة يسير خلفهم عقله مشغول بتلك الصغيره المتمرده التي استحوذت علي اهتمام والدته الصارمه٣ نقطة ساعدتها
, للاستلقاء بمساعدته لتطبع قبله ناعمه علي جبينها وتهمس
, تصبحي علي جنه ياست الكل
, وانت من أهلها ياحبيبتي
, هذه الدخيله تأخذ دوره تقريبا الان ألقي تحيه المساء علي والدته ليسحب تلك المتعجرفه من يدها الجناح الذي خصصه لها في الطابق الأرضي حسنا سينفجر بها الآن٤ نقطة ولكنها فاجئته بنزع يدها بقوه لتبعد الغطاء الذي يخفي فستانها العاري تبعد غطاء رأسها بعصبيه وتقول بثوره تشعل بندقيتها
, لما انت مش طيقني اتجوزتني ليه هاه
, هي كانت في وادي وهو بوادي آخر يتأمل هذا الثوب القصير الذي بالكاد يغطي ساقيهاومكشوف يظهر كتفيها وذراعيها وعظمه ترقوه مثيره شعر اسود معكوص هربت منه بعض الخصلات الطويله علي وجهها المشتعل انها انثي أكثر مما يجب اقتربت لتهتف بوجهه
, هو جنابك اخرص ولاحاجه
, تلاقت العيون بنظرات مشتعلة
, انتي زودتيها اوي
, عقدت ذراعيها وقالت بغضب
, # اسمع بقي ياباشا٣ نقطة انا عارفه كويس اوي سيادتك متجوزني ليه٤ نقطة دفعت فلوس واشتريت جاريه عشان تجبلك *** 👶٤ نقطة
, قاطعها بغضب
, ايه التخريف اللي بتقوليه ده٤ نقطةجاريه ايه وفلوس ايه
, قالت بقهر
, تخريف٣ نقطةفعلا٣ نقطة اصل جوازنا كان زي اي جواز سيادتك خبطت علي بيتنا وخطبتني من عمي٤ نقطةكنت زي اي واحد بيخطب واحده٤ نقطة كنت كل يوم بتتكلم معايا عشان اعرفك٦ نقطةوحتي يوم كتب الكتاب كنت فرحان جدا لدرجه انك حتي منطقتش بولاكلمه٤ نقطة والنهار ده دخلت من الباب عينك علي اللي يخصك
, انفعالها أنفاسها المتسارعة عيونها
, اللامعه بالدموع٣ نقطة وتلك المراره التي استشعرها بجوفه لهذا الحد ظلم تلك الصغيره انها محقه بكل ماقالت أكملت بألم
, بس كتر خيرك كنت بتعبت فلوس لعمي عشان يجهز الجاريه اللي جانبك شاريها٤ نقطة بس يكون في علمك انا مش هسمح لحد انه يهيين كرامتي٤ نقطة
, قال بتوتر محدش يقدر يهين كرامتك انتي مرات جاسر الراوي
, تنهدت بألم لتجلس علي طرف الفراش وتقول باختناق
, # للأسف انت اللي هنت كرامتي٤ نقطةياباشا
, جلس بجوارها ليمسك كفها كانت عيناها معلقه بيده مالبث أن رفع ذقتها وقال
, انا اسف حقك عليه
, مطت شفتيها كالأطفال ليغرق وجهها سيل من دموعها انها مجرد طفله بالفعل طفله تعاني من الإهمال لتسند رأسها علي صدره فيضمها بين ذراعيه يربت علي شعرها بحنان وكأنها ابنته غريبه هي متمر ده عنيده مشاكسه ورغم هذا في قمه الضعف كان يعتقد أنه سيشعر بالغربه معها ولكنه لم يشعر بهذا٣ نقطة هذه الصغيره تنتمي إليه بشكل ما وجودها بين ذراعيه أعطاه شعور بالسكينه شعر بها تسترخي ليبتسم رغما عنه لقد أنهكها البكاء ونامت على صدره ليرفع يده ويحرر مشبك شعرها فينهمر كموجه تائهه لترتاح أطرافه علي الفراش يحملها بلطف ليريحها علي الفراش ويتامل ملامحها الطفوليه الخلابه بدل ثيابه ليندس بجوارها رفع عليها الاغطيه وهمس
, عارفه ياحور انا مش عارف ايه اللي شدني ليكي٣ نقطة من أول مره شوفتك فيها تعرفي انت اول واحده ابصلها في الحرام٣ نقطةغصب عني كنت بقعد اتبعك وانت راجعه كل يوم من المدرسه٣ نقطة بخاف لحسن حد يضيفك٣ نقطة مش عارف ليه حسيت اني مسؤول عنك٤ نقطة لما الغبيه عزه عملت اللي عملته ده ماجاش في دماغي غيرك٤ نقطة مش عوزك تعيطي تاني عوزك قويه ماشي
, قال جملته ليطبع قبله ناعمه على جبينها ثم يضمها إليه ويغرق في نوم مريح جداً , خارج القائمة
 
الفصل الرابع


تحرك أمامها لتتبعه بخجل تلقت التهاني من الجميع ولكن مااستغربته حقا وجه عزه البارد الخالي من أي تعبير فهمت الان لما أخبرها بأمر التجميل هذا لأن عزه ممن يتقن بشده التجمل انها فاتنه بحق٣ نقطة لما أصيبت بهذا الضيق٣ نقطةشعر احمر ناعم بالكاد تضع عليه شال عيون خضراء مزعجه مرسومه بخطوط عريضه بياض ناصع طول مناسب وجسد متناسق يظهر واضح من خلال بنطالها الضيق وكنتزتها القصيره له كامل الحق الاينظر إليها
, # سرحانه في ايه ياحور
, انتبهت الي إيناس التي تحدثها علقت عائشه
, # في ابيه جاسر طبعا مش كده ياحور
, غزا الأحمراروجنتيها وقالت بارتباك
, # ابدا مش سرحانه ولاحاجه
, عزه بسخرية # ابقي فكريني ياحور اقولك علي الموضه بدل اللبس اللوكل دا
, عائشه باستنكار
, # بالعكس بقي حور لبسها شيك ومحترم
, عقدت حور ذراعيها وقالت بتحدي
, # الحجات اللي انتي لبسها دي عندي منها كتير بس البسها في قوضه نومي انا مش جهله ولاجايه من ورا الجاموسه بس انا جسمي غالي مش فرجه للناس ياابله
, هبت عزه واقفه لتقول بعصبيه
, # متنسيش نفسك وتتجوزي حدودك فاهمه انا عامله احترام بس لجاسر
, جاسر ايه الحكايه ياعزه
, تعلقت بعنقه وقالت ببكاء
, # حور قلتلي كلام وحش اووي يرضيك
, رفع كفه ليمسح دموعها لما مازال يضعف أمامها هي تعلم أنه لايحتمل دموعها
, # لاء طبعا ميرضنيش٤ نقطة اعتذري لعزه ياحور
, حور # لاء انا مش غلط في حد عشان اعتذر
, هذه الصغيره قادره علي اشعال الدماء براسه في لحظه ابعد ذراع عزه واتجه نحوها
, انتي قلتي ايييه
, قالت بتحدي
, قلت مش هعتذر لحد ٤ نقطة
, عزه ايه قله الادب دي
, عائشه متهدي النفوس ياعزه ٤ نقطة تعالي معايا ياحور
, قالت جملتها وامسكت يدها لتتحرك قال بصوت راعد
, سيبيها ياعيشه ٣ نقطةاعتذري ياحور وعدي يومك علي خير
, طالعته بنظره قويه ثابته تمتليء تحدي ورفعت يديها امامها
, انا قدامك اهوه ،،،،،،،لوبموتي مش هعتذر لوحده غلطت فيه وقللت مني
, عنيده سيكسر راسها المتحجر هذا،،،،،،، بلحظه كان ينتزع يدها من يد عائشه ويذهب الي الجناح دفعها فكادت تقع وقف امامها وقال بغضب
, اياكي ااقول كلمه وتكسريها بعد كده
, هتفت بقهر
, انت ظالم
, صفعه سقطت علي وجهها لتسقط بعدها ارضا اللعنه انها تفقده كل اتزانه ولكن كرامته لم تحتمل اهانتها هبت واقفه وكان شيئا لم يكن حدقها بدهشه حقيقيه وخيط الدماء الساقط بجوار شفتيها رفعت سبابتها وقالت بتهديد
, # مش هسمحلك تزلني وتكسر كرامتي عشان خاطرها ٤ نقطة اسفه ياباشا منفعش في الدور ده
, كان علي وشك اخراس تلك الحمقاء لولا طرق الباب وصوت والدته
, افتح ياجاسر
, قبض قبضتاه وغادر ليفتح الباب واجهه وجه امه الصارم
, وصلني لعند حور واطلع بره
, زفر بقوه
, حاضر ياامي
, قاد مقعدها المتحرك للداخل وقعت عيناه عليها تلك الحمقاء من اين لها كل هذه القوه ثم خفضت عيناها لتقع علي والدته فتتقدم لترتمي بين ذراعيها ٣ نقطة والدته لن تسمح بهذا ستبعدها الان ولكنه صدم والدته احتضنتها وربتت علي شعرها بحنان لم يحظي احد غيره بهذا العناق
, اقفل الباب وراك ياجاسر
, زفر بقوه وتحرك للخارج لتقابله عائشه
, ااقولك علي حاجه ياابيه ومتزعلش
, قال بضيق في ايه ياعيشه
, # عزه هي اللي قالتلها هدومك لوكل حور معملتش حاجه هي ردت عليها
, ايناس # مهي ردت وحش برده ياعيشه
, عيشه بعصبيه ياسلام قالت ايه بقي هي كل اللي قالته انها بتعرف في الموضه كويس وتلبس الحجات دي في قوضه نومها غلطت فيها في ايه ولاعشان هي مش انتمتك زي عزه
, جاسر بغضب باااااااس مش عايز اسمع ولاكلمه عزه فين
, ايناس#طلعت فوق منهاره من العياط
, عائشه بحنق دموع التماسيح
, اشاح بيده وصعد للاعلي سريعا فتح الباب ليجد عزه ترتدي ثوب نوم فاضح وتتمدد علي الفراش يبدو ان عائشه محقه اين ذهبت الدموع لتقترب منه وتهمس باغراء
, وحشتني مووووووت ياحبيبي
, لتتحرك اصابعها علي بشره صدره الساخنه باغراء لم يعهده فيها الاعندما تطلب شيء ما ٣ نقطة عقله مشتت نصفه معها والنصف الاخر مع الصغيره التي افقدته كل اعصابه لينتهي به الحال بصفعها ٣ نقطة الصغيره التي نعتته بالظلم ويبدو انها محقه ٥ نقطة فما تفعله عزه الان بعيد كل البعد عن ماكانت تفعله بالاسفل ٣ نقطة شفتاها الناعمه تجول علي صدره لتوقظ رغبه لم ترتوي منذ فتره منذ قررت هي انه لاضير من ان تشاركها فيه غيرها ٥ نقطة تلك السمراء الصغيره التي ظلمها وصفعها بالاسفل والان يستسلم لرغبته في تلك الظالمه همسها تسلل الي اذنه كصفعه مؤلمه
, كنت عارفه ياحبيبي عمرك ماهتتلاقي راحتك الامعايا ٤ نقطة الفلاحه دي جايه عشان تجيب اولاد وبس
, ضعيف ويستحق الحرق حيا لانه استسلم لاغوائها ٤ نقطةوللمره الاولي يحتقر نفسه هكذا اعتدل علي الفراش ليرتدي ثيابه والتفكير يمزقه ٦ نقطة ليخرج صوته مرتبك من العاطفه
, عزه ملكيش دعوه بحور
, ضحكه انتصار زادت من اختناقه
, حور مين دي اللي احطها في دماغي
, التف وقال بغضب
, حور مراتي زيها زيك ياعزه مفهوم
, قال جملته وخرج من الغرفه ليقابل ايناس علي الدرج
, ماما الحجه عاوزه حضرتك في جناح حور
, هذا ما كان ينقصه توبيخ امه تحرك للداخل رمقته والدته بنظره فاحصه وظهر علي وجهها الضيق زفرت بقوه واشاحت وجهها لينظر للمتمرده التي كانت تتفحصه هي الاخري لما لايستطيع مجابهه عيناها رفعت راسها لتقول بشموخ
, انا اسفه عشان كسرت كلامك قدام الناس ٤ نقطة لكن مش اسفه عشان اللي قلته للمدام ٣ نقطةوبعد كده عشان تحكم بعدل لازم تسمع من الطرفين
, اعتذار بطعم التوبيخ تعتذر وتأدبه عقد ذراعيه وقال
, اعتذارك مقبول حاجه تانيه ياست حور
, والدته بحزم # صالح مراتك ياجاسر لانك غلطت في حقها
, غمغم بضيق # متزعليش ياحور
, تقدمت الصغيره ناحيه والدته
, اتفضلي ياماما عشان ترتاحي في قوضتك
, اندهيلي لواحظ من بره ياحور
, تحركت للخارج لتقول والدته بهمس
, للدرجادي ضعيف قدمها ٣ نقطةذنبها ايه البت اللي انت عمال تكسر فيها كل شويه ٣ نقطةبتمد ايدك علي مراتك ياجاسر ٤ نقطة ورايح تترمي في حضن التانيه ٥ نقطة اعدل عشان الظلم اخرته وحشه
, مي من فضلك
, اشاحت بيدها وحركت المقعد للخارج ٤ نقطةارتمي علي الفراش خلفه للمره الثانيه ينعت بالظلم لهذا اليوم وكل هذا من اجل الصغيره ٣ نقطةكلا عزه هي المتسببه في هذا ورغم ذلك جعلها تنتصر علي تلك الصغيره انتبه علي صوت صفعه باب الحمام ليعتدل جالسا لم يشعر بدخولها ولاحركتها تامل منامتها الطفوليه وحركتها العصبيه بالغرفه تمشط شعرها الطويل بعصبيه وكانها علي وشك انتزاعه تعقصه ثم تتجه للخزانه تخرج اغطيه ووساده وتفترش الاريكه وتتمدد عليها زفر بقوه واتجه نحوها ليجلس علي طرفها
, ممكن اعرف بتعملي ايه هنا
, انتفضت جالسه وقالت بشراسه
, هنام في مانع
, طب وهتنامي علي الكنبه ليه
, قالت باشمئزاز
, سوري اصلي مش بحب البرفيوم الحريمي دا ٢ نقطةبتخنق منه
, ماذا تقول تلك المختله
, برفيوم ايه
, بشراسه قطه تستعد للانقضاض
, برفيوم المدام ياباشا ٣ نقطة اللي مغرق جنابك ٤ نقطةوعلي فكره ابقي فهمها ان بطع الروج مش بتطلع من القمصان
, قالت جملتها لتشير الي قميصه ثم توليه ظهرها وترفع علي راسها الغطاء ٣ نقطة انها محقه ان تغضب منه فهو غاضب من نفسه هب واقفا ودخل الحمام تطلع لصورته بالمراه مشتت بين امراه يحبها واخري ارغمها علي الدخول في حياته متعب بشده لتسقط عيناه علي بطعه احمر الشفاه علي قميصه ثم ٣ نقطةاثر داكن برقبته اللعينه تريد ان يري الجميع انها تملكه وتسيطر عليه, خارج القائمة
 
الفصل الخامس


سقطت دموعها بقهر تشعر بالمهانه وقله الحيله ماذا فعلت في حياتها القصيره لتعاقب هذا العقاب القاسي ٣ نقطةكانت محقه عندما فكرت انه لن ينظر اليها لقد هرع لذراع حبيبته الفاتنه التي ترسل لها رساله انه ملكها وحدها ٦ نقطة خائن ٣ نقطةليس بخائن انها زوجته ٤ نقطة كلاانه خائن وستكون اكثر من سعيده لوانها خمشت وجهه وضربته ٢ نقطة،،
, افيقي حور ٣ نقطةليس من حقك ان تغاري ٣ نقطةانه زوجي انا وحدي ٤ نقطةكلا ليس كذلك ٣ نقطةجاسر
, لم يتلمسك لاتنسي هذا ٤ نقطةجاسر ملك لها هي الفاتنه صاحبه الشعر الاحمر ٤ نقطة وتذكرت كلمات والدته
, اسمعي ياحور ٣ نقطةزيك زي عزه في البيت دا ليكي فيه قد ماليها ٥ نقطة
, قالت من خلال دموعها
, ياامي و**** مااحتكيت بيها حتي
, قاطعتها بحزم
, انا عارفه اللي حصل ،،،،،،،،عارفه انتي غلطتي في ايه انك كسرتي كلام جوزك ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،جاسر ميجيش بالعند ٣ نقطةلوكنتي نفذتي كلمته كنتي هتكسبيه،،،،،،، لكن انتي عملتي ايه ٤ نقطةاتحدتيه قدام البيت كله والنتيجه انه دلوقتي عندها
, حدقت بوجهها فقالت العجوز
, اوعي تكوني فاكره عشان انا مشلوله يبقي نايمه علي وداني ٤ نقطةشوفي يا حور انا بقالي سنين بلح علي جاسر عشان يتجوز وهو كان رافض تماما ٤ نقطةلحد مااجت الغبيه دي وقفت قدام رجاله العيله كلها عشان تقوله اتجوز ٤ نقطةحس انه مش فارق معاها ٥ نقطةلما قالي هتجوز فرحت لما قلي علي اسمك وبعت اسال اتصدمت ٥ نقطةمتستغربيش عمري ما اتخيلت انه هيبص لوحده لوكان اتجوز في ثانوي كان جاب في عمرها ٤ نقطةانا عارفه خديجه وعمك محمود من سنين ٤ نقطة ناس علي قدهم اه بس عندهم كرامه وعزه نفس ٣ نقطة بس شوفت البنوته دي فيها سر ٣ نقطةوالسر دا اللي خلاه يختارك انتي وبس ٥ نقطةيوم ماعمك اجاله وقاله هي رافضه كنت سامعه صوته من قوضتي لازم توافق ٦ نقطةيبقي ليه
, هزت كتفيها بعجز معرفش ٣ نقطة
, اقولك انا ليه ٤ نقطة عشان انتي حركتي حاجه جواه ٥ نقطة هو لسه مش مستوعب ايه الحاجه دي ٥ نقطةبس مع الوقت هيعترف انه بيحبك ياحور
, هزت راسها نفيا هو بيحب عزه
, متعود عليها انا ربيت ابني علي شرع **** يغض بصره وميرفعش عينه في واحده مش حلاله ٤ نقطة عزه بنت عمه عزت كان عايش معانا هنا لحد مااتجوز وبدات مراته تكرهه فينا واحده واحده لحد ماساب هنا وراح عند اهلها في اسكندريه ٥ نقطة لما عزه اتولدت بدات سهير تلمح ان عزه لجاسر فبالتالي كان عارف ان دي حلاله وبس مش مسموح انه يشوف غيرها ومع الوقت اتعود ان هو دا الحب ٥ نقطة بس الحقيقه مش كده الحقيقه ان قلبه عمره ماحب ٤ نقطةانتي بقي مشاعرك ايه من ناحيته
, فركت يدها وقالت بارتباك
, هوااا راجل طيب اوي وعارف **** ٤ نقطة عارفه وانا قاعده معاه بعد الصلاه حسيته قريب مني ٦ نقطةبس
, سقطت دموعها وقالت
, نصرها عليه دا مهنش عليه حتي يسمعني مشفنيش اصلا ٣ نقطة زي بالضبط امبارح برده عينه كانت بتدور عليها هي
, ربتت علي خدها وقالت بيقين
, يبقي بداتي تحبيه ٤ نقطةانا هبعت اندهله هتعتذريله لانك كسرتي كلمته وبس فاهمه
, حاضر
, رفعت هاتفها لتتصل به ولكن هاتفه لايجيب
, راح فين دا
, عاودت الاتصال علي عائشه
, ايوه ياعيشه اخوكي فين
, ٢١ علامة المربّع
, لما يخرج حد منكوا يقولوا اني عايزاه في جناح حور
, سقطت دموعها وقالت باختناق
, _راحلها مش كده
, ايوه راحلها يعني اعلنت الحرب وكسبت اول جوله ٤ نقطةفوقي بقي ومتخلهاش تنتصر عليكي
, تفلتت من بين شفتيها شهقه هي واثقه انه نائم ٥ نقطة ولكنها واهمه هو لم يستطيع اغماض عيناه ولم يستطيع مواجهتها, خارج القائمة
 
الفصل السادس


قبيل اذان الفجر اعتدلت علي الاريكه فلامجال للنوم لتتحرك باتجاه الحمام وبعد قليل ظلت تصلي حتي اذن للفجر ،،،،، الصلاه هدئتها كثيرا اقتربت بحذر من الفراش وهزته برفق ليفتح عيناه
, شكرا ياحورانا صاحي وقايم اصلي اهوه
, كادت ان تتحرك ولكنه امسك يدها وفتح الاضاءه العاليه عيناها منتفخه ومتورمه من اثر البكاء همس
, انا اسف
, تطلعت بعيناه لتدمع عيناها
, محصلش حاجه كان سوء تفاهم وعدي
, اعتدل جالسا في مواجهتها
, يبقي لسه زعلانه
, هزت راسها بقوه لتتنافر دموعها المحتجزه عيناها ليحتضن خدها
, خلاص بقي متزعليش ٣ نقطةطب اااااطلبي اي حاجه وانا موافق
, قالت بطفوليه مبهره
, انت ازاي بتبقي شرير وطيب مع بعض
, هذه الصغيره قادره دوما علي منحه ضحكه من القلب
, بقي كده يعني انا شرير
, هزت راسها موافقه وقالت بحماس
, بتمثل دور الشرير بس انت من جواك طيب ٤ نقطةممكن اسالك سؤال بس متزعلش
, قولي
, انت ليه عنيك مليانه حزن مع انك يعني اااامبارح ٣ نقطةااقصد ٥ نقطةانك ااااكنت معاها
, اغمض عيناه وتنهد بقوه هذه الصغيره تتسلل داخله مثل الماء هي محقه انه بالفعل يشعر بالحزن والوحده وشعور مؤلم وكانه خائن ولا يدري لما كل هذا ربت علي خدها
, # سيبك مني مش هتقوليلي عاوزه ايه
, ابتسمت هو انت متعود علي كده
, متعود علي ايه
, هزت كتفيها # انك تراضي اللي حواليك وتكتم حزنك جواك
, حدقها بنظرة طويله
, انتي ٣ نقطة عرفتي الحكايه دي ازاي
, هزت كتفيها وقالت
, _يعني حسيت بكدا ٤ نقطةاصل امبارح انت طلعت تطيب بخطرها عشان عيطت انا شوفت دا في عنيك ٣ نقطةوعاوز تصالحني دلوقتي عشان شوفتني بعيط انت بقي مين بيطيب بخطرك
, عاجز اصابه البكم امام كلمات تلك الصغيره التي تتخلل بداخله .وتعجزه بكلمات مبهره
, كلامي مش عجبك وبتقول عليه عيله صغيره مش كده
, قال بسرعه لاء خالص ٣ نقطةبالعكس انتي بتفجئيني بكلامك مش اكتر ٥ نقطة اصل المفروض ان انا اللي بصلحك مش انتي
, هزت كتفها انا وانت واحد ٤ نقطة يعني انت بقيت قريب مني فاكيد هحس بوجعك ٥ نقطةوانا حاسه انك موجوع اكتر مني ومعرفش ليه ٤ نقطة
, قال بانفعال
, انتي غريبه اوي ٤ نقطةيعني انتي حاسه بوجعي ازاي يعني
, هزت كتفها مش عارفه بس حاسه بيه ٣ نقطةمتزعلش ومتشلش هم ٢ نقطة
, علي فكره انت وعدتني هتبتسم ديما
, هل هذه الصغيره تحتويه الان ٣ نقطةهل من الممكن ان يرتمي بين ذراعيها ويتعري يكشف عن مكنون قلبه عن اوجاعه والمه ٤ نقطةتري ماذا تريد تلك الصغيره ارتسمت علي شفتيه ابتسامه فهبت واقفه وقالت بحماس
, شوف احنا لسه بدري اوي ،،،،،،، واكيد مفيش حد صاحي،،،،،،،،،،،، صلي وانا هروح ااقلب المطبخ واجبلك فطار ٢ نقطةو هعد بقي افرجك علي صوري وحجاتي ماشي
, هل الحماس معدي قال بسعاده ***
, لاء هصلي ونروح نقلب المطبخ سوا انا جعان جدا
, صفقت بيدها وهي تقفز وتدور حول نفسها بعد قليل كان يتحرك خلفها للمطبخ كطفل متحمس همست
, يلا شوف ايه يتاكل في التلاجه دي وانا هشوف في التلاجه اللي هناك
, قال باستغراب
, انتي موطيه صوتك ليه
, وضعت سبا بتها علي شفتيها وهمست
, اششش لحسن حد يسمعنا
, فتح البراد وهمس
, حور التلاجه مليانه اكياس
, التفتت اليه و همست
, تعالي تعالي اتلقيت الكنز
, تحرك ليقف خلفها بدات تخرج اشياء وتناولها له اعتدلت واقفه وقالت
, اوف محدش بيكلها بالساهل هات الغنيمه وتعالي نقسمها في القوضه
, يحمل علب غريبه واكياس تفوح منها رائحه الخبز والطعام ويتحرك خلفها ثم فجاه التفت اليه وهمست
, تعالي نستخبي بسرعه صوت حد جاي
, اندفع مع يدها اللعنه ماذا سيقول عنه الخدم ان راوه هكذا اختبئت الحمقاء ملتصقه به بعفويه كامله ٢ نقطةلحظه اثنين تمني ان تطول وقفتهم المجنونه تلك ولكن تفاجيء بيدها تمسك قميصه وتهمس
, جري علي القوضه قبل ما حد يشوفنا
, تابعها تركض للغرفه تبعها ببعض خطوات متسارعه لتغلق الباب ٣ نقطةوترتمي علي الفراش ٢ نقطةوتقول
, اوووف كنا هنتقفش بس **** ستر تعالي بقي نقسم الغنيمه
, وضع الطعام علي الفراش وارتمي عليه يضحك بقوه علي الجنون الذي عاشه مع تلك المختله ليحرك وجهه نحوها
, انا مش مصدق اني عملت الجنان دا
, اعتدلت جالسه وقالت
, عمرك ماعملت كده ابدا
, اعتدل ليقابلها #لاء ٣ نقطة هو انتي بتعملي كده
, بدات تفتح العلب وترصها امامه
, يووووه كتير ٤ نقطة دا احنا عصابه ٣ نقطةعارف مره ماما كانت عازمه تيته علي الغدا ياعيني فضلت طول الليل تطبخ ريحه الاكل صحتنا من النوم ٤ نقطةانا ويونس اتسحبنا علي المطبخ و كلنا نص المحشي
, طب وامك عملت ايه
, انفجرت ضاحكه
, فضلت تصوت ٣ نقطةوطبعا احنا الاتنين مش احنا ياماما. ٢ نقطةلبستها بسمه ماما حشرتها تحشي في المطبخ .اصل احنا كنا لسه صغيرين
, مستمتع بشده ياكل بنهم شديد يضحك بقوه وهي تتحدث باريحيه شديده لتسحبه معها داخل عالمها البريء النقي بنقائها ٣ نقطةانتهو من الطعام لتقول
, اوبس هنعمل ايه في العلب الفاضيه
, قال بضحك #اتصرفي مش شورتك دي
, قالت بحنق #ياسلام يعني بعد مااكلت وشبعت بقت شورتي انت شريك في الجريمه ٢ نقطةاصل انا عمري مااخدت الحاجه بعلبها
, طب خلاص حطيهم في شنطه وانا هرميهم
, جمعت العلب الفارغه بكيس بلاستيكي حركتها حياه حقيقيه خصوصا بتلك المنامه العجيبه التي ترتديها
, عارفه انا عمري مااكلت كده
, قالت بابتسامه اما تبقي مخنوق اوي اعمل حاجه مجنونه تخليك تفك
, مش قلتي هتفرجيني علي حجتك
, تابعها تتجه ناحيه الخزانه لتخرج صندوق ورقي لتفتحه وتناوله البوم صورها تجلس بجواره ماالمانع ان ياخذها بين ذراعيه اراحها علي صدره وهي تشرح باستفاضه صورها وهي صغيره مع ابنه عمها بسمه مع اخوهاا ثم صور تكريمها في المراحل الدراسيه
, دي في اعدادي ٣ نقطةودي في تانيه ثانوي ودي بقي في حفله عيد الام
, تامل صورتها وقال بتسال
, كنتي ماسكه الميكروفون بتعملي ايه
, كنت بغني ٢ نقطةيعني هوايه اكيد انت كمان عندك هوايه ٤ نقطةهاه هويتك ايه
, ابتسم سيبك مني عاوز اسمع صوتك
, قربت وجهها منه وقالت بتحدي
, بطل بقي تهرب ٢ نقطةقولي هوايتك وانا اغنيلك
, هوايته لما تبعثر تلك الصغيره مكنونه الدفين الاشياء التي كان يحبها وتخلي عنها بسبب المسؤليه يذكر جيدا راي عزه في تلك الهوايه ٣ نقطةشويه شخبطه ملهاش معني ٣ نقطة تري ماذا ستقول هي تنهد بقوه
, شوفي انا كنت بحب ارسم بطريقه كوميديه
, قاطعته بحماس
, واو كاريكاتير ٤ نقطةطب ممكن اشوف حاجه عشان خاطري ٣ نقطةوالنبي والنبي
, طيب طيب هروح المكتب اجيبهم واجي
, قال جملته ليخرج ناحيه المكتب ليقابل عزه قالت
, ازيك ياحبيبي متيجي تعد معانا
, اشاح وجهه ودخل المكتب
, مش فاضي
, اخرج احد دفاتره ودثه بين ثيابه ليخرج معلنا بجموده المعتاد
, لواحظ ابقي هاتلنا الغدا في الجناح
, قال جملته ودخل الغرفه ليجدها تدعوه ليجلس بجوارها يخرج الدفتر ويناوله لها لتتابع الرسومات ثم تنفجر ضاحكا
, انت رهيب بجد ٣ نقطةمش ممكن انت فنان
, ٢ نقطةرسوماتك بجد معبره اوي ٤ نقطةوالجميل ان الرسومات كلها مرتبطه ببعض
, للمره الكم لايذكر يخفق قلبه بقوه لتلك الصغيره قال
, انت بتكلمي بجد
, قالت بحماس طبعا .طب ليه مش عملت مجله
, تنهد مجله ايه بس ياحور ٣ نقطةانتي عارفه ان بدير شغل العيله كله ٥ نقطة
, طب وابو جاسر
, علاء مينفعش اعتمد عليه لوحده ٣ نقطةانا الكبير ٣ نقطةكبير البلد وكبير العيله
, اكملت وكل المشاكل علي دماغك عايش في دوامه مش بتخرج منها صح
, هز راسه موافقا
, بالظبط كده
, حتي لو كانت الظروف ضغطه عليك متخليش حاجه تهدم حلمك انت خريج ايه
, هندسه
, قالت بحنين
, انا كان نفسي اوي ابقي مهندسه
, وايه اللي يمنعك
, قالت بلهفه بتتكلم بجد يعني انا ينفع اروح الامتحانات
, قال بتاكيد ايوه طبعا ينفع ٢ نقطة
, قالت باحباط بس انا بقالي شهر مرحتش الدروس ٣ نقطةمش هلحق الم حاجه دا الامتحان كمان اسبوع
, احتضن وجهها ولايهمك ٢ نقطةانا هذكرلك وهنلم اللي فات عليكي
, والنبي
, هز راسه موافقا لترتمي بين ذراعيه وتهتف بسعاده
, **** يخليك ليه يارب
, وجودها بين ذراعيه والذي منحه من قبل سكينه. ٢ نقطةمنحه الان متعه رائعه وهو يتشمم رائحتها الانثويه العطره انها عفويه بشده ولكنها تحركه بالكليه زفر ليربت علي شعرها ويبعدها قبل ان يستسلم لفتنتها الطاغيه طبع قبله علي جبينها وقال
, يلا بقي سمعيني صوتك وهنتغدي ونبدا باول ماده تمام
, لتطبع الجميله قبله خجله علي خده وتنزل لتحمل زجاجه عطره بيدها وتضعها قرب فمها
, اوبس اوبس واحد اتنين تلاته
, انفجر ضاحكا ليتجمد مع صوتها العذب
, اتفقلوا بالخير هتلقوا والعمر لو يجري الحقوه وسدو باب مفهوش امل مش كل حلم تصدقوا
, لتقترب منه باسمه
, يعني طول ما وششكوا سمحه ٣ نقطةناس بتظلم ناس مسامحه. ٢ نقطةواللي عاش علي راسه بطحه هو دا اللي استغربوه اللي لسه مجاش نصيبه بكره يلقي معاه حبيبه واللي سابك عادي سيبه والفراق استعجلوه . ٢ نقطةقوم قوم وعدي الصعب قوم يوم هتضحكلك ويوم تمشي عكس معاك وعادي ماالحياه دي يوم ويوم فضي قلبك من الهموم تلقي الدنيا تقوم ٧ نقطةايه انت شايل هم ايه كل شيء مقدور عليه اللي راح منك مسيره يجي غيره وترضي بيه ٢ نقطة اللي فهم الدنيا دي شلها من تفكيره ايه ٤ نقطةاللي ربه كبير وستره مستحيل يكسر بخطره كل عبد وليه دفاتره وليه مليكه مقيدين
, صوتك حلو اوي والاغنيه كمان حلوه اوي انا اول مره اسمعها
, عدلت منامتها وقالت بابتسامه
, عشان بس متفتكرش انك فنان لوحدك قلي بقي بتحب تسمع مين
, انتي بتسمعي مين
, انت ليه مش بتحب تتكلم عن نفسك ٣ نقطة
, هز كتفه بالتعود ياحور انا اتعودت اسمع
, جلست امامه
, وانا عاوزه اسمع منك
, قال بمراوغه انتي عاوزه تهربي من المذكره
, رفعت احدي حاجبيها وقالت
, مش بتغفل علي فكره
, قرب وجهه منها
, يعني هتعملي ايه
, قالت بسرعه #متستقلش بيه هاه انا امبارح كنت هجيبك من شعرك الحلو دا وانتفه
, امممم عاوزه تمدي ايدك ٣ نقطةلاء داانتي
, لازم تتادبي بقي
, علي فكره انا مؤدبه جدا ٤ نقطة الدور والباقي بقي علي اللي جاي ريحته برفيوم وا
, التهم باقي حديثها داخل شفتيه لم يستطيع تحجيم هذا كان يظن ان تهديدها الواهي من اجل الصفعه ولكن الصغيره تغار ٣ نقطةاللعنه ماالذي يحدث تحديدا افق جاسر انها مجرد قبله ماهذا الشعور الذي يزلزله ٥ نقطةشفاه جاهله ساكنه تمنحه اشتعال مراهق يتلمس امراه للمره الاولي ٤ نقطةلايريد تركها يريد التشبع من تلك المشاعر الجديده عليه عمق قبلته لتتاوه الجميله وتتمسك به بحركه غير مدروسه علي الاطلاق ٤ نقطةفيضمها اليه اكثر ٢ نقطة ٣ نقطة يريد التزود من تلك اللحظه الفريده ليصل لشفتيه ملوحه دموعها تجعله يفيق قليلا ليفتح عيناه ويقابل بندقها اللامع ليهمس
, انتي جميله اوي ياحوريتي
, لتخفض عيناها بخجل ويشتعل وجهها يرفع وجهها وينظر بعيناها
, علي فكره انتي مراتي ٤ نقطة
, لتدفن راسها علي صدره النابض بقوه وتضربه بقبضتها
, انت قليل الادب
, ليضمها اليه وينفجر ضاحكا ٣ نقطة
, لسانك طويل اوي
, مشتته تائهه ولكن سعيده ٢ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل السابع


حمدلله علي السلامه ليك وحشه و****
, انحني علي يدها وقبلها ليقول بابتسامه
, # ليه هو انا كنت مسافر ياست الكل
, تاملت وجهه المشرق وقالت بابتسامه
, #لاء بس بقالي اسبوع مشوفتكش
, اشارت اليه فجلس علي طرف الفراش لتقول
, #هاه طمني اخبارك ايه مع حور
, #تمام ٣ نقطةامتحانتها هتبدا بكره
, قطبت بين عيناها #امتحانات ايه
, #امتحانات ثانويه عامه ياامي
, #امممم يعني اقنعتك تكمل
, #هي مطلبتش بس انا حسيت انها نفسها تكمل ٤ نقطة انت عندك اعتراض
, هزت راسها نفيا وقالت بتردد
, #بس هي مستعده للامتحانات دي
, ربت علي كتفها وقال
, #متقلقيش انا رجعتلها ٢ نقطةالمهم طمنيني عليكي
, تنهدت بقوه
, #انا كويسه انا عاوزه اطمن عليك انت ٣ نقطة كنت معتقده ان غيابك دا عشان بتبدا حياتك بس اتضح ان هو العكس
, ياامي حور لسه صغيره اوي ٤ نقطة لازم اتخطي فرق السن اللي بنا الاول ٤ نقطة خصوصا انها كانت رافضه الجواز عشان تكمل دراسه ٤ نقطة
, اممم جاسر انت شوفت حور قبل الجواز
, تحنح بحرج يعني اه ٣ نقطةليه
, ابتسمت مفيش حاجه ٣ نقطةطب هتعمل ايه مع عزه
, هقسم الايام بينهم بعدل ****
, وقلت الكلام دا لحور
, هب واقفا قلته للاتنين انا مش عاوز توتر في البيت ٣ نقطةعندي شويه شغل هخلصهم في المكتب بكره هوصل حور الامتحان ان شاء **** واطلع علي المصنع
, **** يوفقك يابني
, تابعته حتي خرج اتجه الي مكتبه اشتاق للصغيره المشاكسه برغم انه لم يتركها الاساعه واحده فقط اعتاد علي جنونها واشاعه البهجه في كل شيء لن ينكر ان وجودها مثل فارق كبير بحياته ٣ نقطةاعتاد علي اخذها بين ذراعيه يستذكر دروسها وينعم هو بهذا القرب المميز ٤ نقطةينفلت زمام الامر من يده ويتناول شفتيها بشغف مجنون وجد بداخله لاجلها فقط ٤ نقطةولكنه يستطيع التحكم بنوبات طيشه الغريبه تلك ليبتعد ٤ نقطةيلوم نفسه ولكن ٣ نقطةلايستطيع ان يبتعد ٤ نقطةفحوريته مليئه بالسحر كل شيء بها مميز بدا من شلالها الاسود المغري برائحه الزهور البريه انتهاء بمناماتها الطفوليه المزينه برسومات كارتونيه ٤ نقطةحركاتها العفويه استكانها الرائع بين ذراعيه ٣ نقطةتفكيره الذي تحول لتفكير مراهق مثار علي طول الخط ٦ نقطةلن ينكر هذه الصغيره تتحكم برغبته بجنون اهوج ٣ نقطةولكنه في النهايه يسيطر انها مجرد طفله زفر بقوه وتحرك نحو شباك المكتب المطل علي نافذه غرفتها جابت عيناه ماظهر من غرفتها حتي وقعت عليها تجلس متكومه علي الارض تضع علي ساقيها كتاب انها تذاكر هذه الصغيره لاتمل من التحصيل ٤ نقطةمهلا انها تبكي راي انعكاس دموعها التي تمسحها بيدها ٥ نقطةلما تبكي لقد كانت بخير ٥ نقطةوعادت احداث اليوم منذ استيقاظها في الصباح لتسحب دفيء صدره معها وتعتدل لتعدل شعرها الطويل الذي سقط معظمه علي وجهه ثم تحكم ربطته ٣ نقطةثم قبله مميزه بتميز صاحبتها علي جبينه كانت لحظه اسره بحق لم يشأ التعليق حتي يحظي بهذا دوما ٣ نقطة ثم انهماكهم في التحصيل وهي بين احضانه الصغيره لم تبتعد عن احضانه طوال الاسبوع يطعمها يستذكر دروسها واحيانا تنتابه نوبه مجنونه فيمشط شعرها ٣ نقطةثم حديثه الي عزه في الهاتف ٤ نقطةنعم منذ هذا الحديث وهي منكمشه علي نفسها هناك هاله حزن تظللها ٣ نقطةهل هذا منطقي حور تزوجته وهو زوج لاخري ٣ نقطةهذا الحزن كان يجب ان يكون من نصيب عزه وتذكر نزولها واصرار الصغيره الاتدخل عزه غرفه نومها لينصاع اليها ويقابلوها في غرفه الاستقبال ٢ نقطةثم عناق بارد من عزه وتدلل بطعم المر
, وحشتني موووووت ياحبيبي
, ابعد ذراعيها وقال بابتسامه
, وانتي كمان ياعزه اقعدي اقعدي ياحور
, قال بحزم
, اسمعوا بقي انتوا الاتنين ٤ نقطةانا عايز اعيش في هدوء مش عاوز مشاكل ٣ نقطةانا اتجوزت حور ياعزه بموفقتك وانت كمان ياحور كنتي عارفه اني متجوز يعني انتوا الاتنين واقع في حياتي ٣ نقطةيبقي لازم نتقبل بعض مفهوم
, عزه بدلال طبعا ياحبيبي حور زي اختي الصغيره بالظبط
, ليلتفت لينظر الي الصغيره والنظره الحارقه التي ترمق بها عزه ورغما عنه ابتسم
, سمعاني ياحور
, حسنا لقد تلقي جزء من نظراتها الناريه
, اممم
, وقفت عزه لتقترب منه وتعدل وضع ياقته بنعومه
, اوكيه انت بقالك اسبوع قاعد مع حور وانا من حقي اسبوع زيه ولاايه هل سيحرم من الصغيره لاسبوع كامل تعلقت نظراته ببندقها اللامع بالدموع غير عابيء بتلك المتعلقه به ٣ نقطة لايجب ان تدمع ٣ نقطةزفر بقوه لن يضعف امام احداهما حتي لايظلم الاخري ابعد ذراع عزه
, #اوكيه ياعزه ٣ نقطة تقدري تتفضلي دلوقتي
, خرجت تتمايل باغراء لم يراه لان عيناه تعلقت بالصغيره التي تنظر اليها باشمئزاز ثم تتحرك لتدخل الغرفه وتصفع الباب بعصبيه ٣ نقطة ماخطب تلك الصغيره تنهد بقوه وتحرك للداخل فتح الباب ليجدها تجلس علي طرف الفراش تحرك ساقها بعصبيه وجهها يشتعل احمرار وكانها علي وشك الانفجار جلس بجوارها ليضع يده علي ساقها ليثبتها
, #ممكن اعرف في ايه مالك
, قالت بحده # مالي مانا كويسه اهوه ٤ نقطة
, عدلها لتواجهه وقال بضيق
, #حور ٣ نقطةفي ايه بالظبط لزمتها ايه العصبيه دي كلها
, قالت بعصبيه
, # وانت مالك هاه ٣ نقطةملكش دعوه بيا فاهم ٤ نقطة
, قاطعها بغضب #حور
, هبت واقفه وعقدت ذراعيها وقالت بكبرياء
, #اتفضل روح للمدام ٣ نقطة
, زفر بقوه ليخرج من الغرفه باسرها .
, حور اصبحت واقع في حياته كوجود عزه كذلك ٢ نقطةلايريد ان يظلم احداهما ٤ نقطةولكنه يمكنه مراقبه الصغيره من خلف زجاج غرفتها مازالت تبكي صغيرته قويه وسوف تتماسك هو واثق من هذا ٤ نقطةاغلق الستائر وتحرك
, للاعلي ابتسم وهو يتامل عزه الغارقه في النوم كالعاده يبدو ان نوبه اغوائه انتهت بدل ثيابه وتمدد علي طرف الفراش تامل وجهها الابيض وملامحها الناعسه وتنهد لم يراها طوال اسبوع كيف لم يشتاق ٤ نقطةوجاءت صوره الصغيره الباكيه في عيناه لما يشعر بكل هذا الالم من اجلها بالتاكيد هي الان نائمه اغمض عيناه وحاول النوم ولكن عند اذان الفجر علم انه لم ينام, خارج القائمة
 
الفصل الثامن


غاضبه تشعر باشتعال صدرها وعيناها ترفض النوم هذا بالاضافه لانها خائفه من اختبار الصباح. ٤ نقطةعليها زياده التحصيل عليها ان تذاكر لتثبت للجميع انها قويه تري علي استطاع النوم بعيدا عنها انها الليله الاولي التي تقضيها بعيدا عنه ٥ نقطةكفاكي حماقه ٣ نقطةبالتاكيد ينعم الان بين ذراعي الفاتنه ٤ نقطةتمددت علي الفراش محاوله منها ان تغفوا ولكن صورته وهو يحتضنها ارقت مضجعها ٤ نقطةعليها ان تتعايش مع تلك النيران لاسبوع كامل ٥ نقطةصلت الفجر وارتدت ملابس تشبهه زيها الي حد ما ٤ نقطةترجلت من غرفتها لتجده يهبط بطلته الوقوره للاسفل
, #صباح الخير ياحور
, همهمت فقط بالتحيه فلو تركت لنفسها العنان ستهجم عليه وتذيقه من اصناف العذاب مااذاقه اياها ٣ نقطةانتبهت لانه يقف في وجهها
, #ممكن افهم بقي حضرتك كنتي بتعيطي ليه
, اتسعت عيناها بذهول كيف علم بهذا
, قالت بانكار
, #مش بعيط وهيعط ليه يعني
, #اكتر حاجه بكرهها في حياتي الكذب تمام ٣ نقطة
, اشاحت وجهها وقالت باختناق
, #انا عاوزه اروح اشوف امي واخواتي بعد الامتحان
, #الامتحان هيخلص الساعه كام
, #علي واحده كده
, #تمام اتصلي بيا اول ماتطلعي وانا هاجي اوصلك
, فركت يدها
, #اصل مش معايا رقمك ووومش معايا تليفون
, ربت علي خدها وقال بتشجيع
, #خلاص هستناكي قدام المدرسه ونروح نجيب احلي تليفون لحور ماشي
, لمعت عيناها
, #ماشي
, #بس تحلي كويس
, قالت بتردد#هو ااانت هتوصلني صح
, #ايوه يلا بينا
, قالت بحماس #لسه بدري ومينفعش تخرج من غير فطار تعالي معايا اعملك الفطار في المطبخ
, قالت جملتها وامسكت يده لتتحرك ناحيه المطبخ
, #يابت انتي اعقلي الخدم قربوا يصحوا
, وقفت علي باب المطبخ وقالت
, #حد ليه عندنا حاجه
, #لاء بس
, #تعالي تعالي خلي البساط احمدي ٤ نقطة
, تبعها تعد الافطار وتضع الاطباق علي الطاوله قالت بابتسامه
, #فطار ملوكي اهوه اتفضل
, جلس علي المقعد لتجلس امامه باسمه
, #فاكر لما سرقنا اكل المطبخ الصبح سمعت لواحظ وصباح بيتخنقوا مين اللي اكل الجبنه
, انفجر ضاحكا وتابعها تمسك قطعه توست لتضع عليها بعض الجبن وتقربها من فمه فياكلها افتقد اهتمامها الحاني ٦ نقطةهذه الصغيره ام بالفطره كان غارق حتي اذنيه في فتنتها الخاليه من اي اضافه وجهها الطفولي واصابعها الصغيره التي تطعمه كطفل
, #ابيه جاسر اااانت بتعمل ايه في المطبخ
, رفع عيناه لعائشه وهمهم
, #ياخساره الهيبه اللي اتبعزقت
, حور ضاحكه وهي تلتفت الي عائشه
, #هلمهالك في كيس ٦ نقطةتعالي ياعيشه اصل انا ريحه الامتحان فقلت اعمل فطار وانت عارفه الابيه بتاعك قلبك حنين مهنش عليه افطر لوحدي
, جلست عائشه وهي تكتم ضحكاتها
, #انتي عارفه لوماما شافتنا هتعمل فينا ايه ياحور
, تنهدت بقوه #عارفه ماما عمرها ماهتقول حاجه بالعكس ده يمكن تفطر معانا ٣ نقطة
, هبت واقفه وبدات تتحرك بطريقه عزه وتقلد ها
, #اييييه ضاااااه بتكلو في المطبخ ٣ نقطة
, انفجرا الاثنين في الضحك عائشه
, #يخرب عقلك ياحور قلبي هيقف
, صنعت قطعه توست ووضعتها في فم عائشه
, #من تواضع لله رفعه ٣ نقطةهو هواه نفس الاكل هتفرق في ايه المكان ٣ نقطة
, عائشه # و**** عندك حق ياحور ٣ نقطة
, ولاايه ياابيه
, جاسر #تمام بس مينفعش نتريق علي حد ياحور
, حور #لاو**** مش بتريق دا انا بوريكوا رد الفعل بس ٤ نقطة
, جاسر #طب يلا بقي عشان منتاخرش
, حور #ادعيلي ياعيشه
, عائشه #**** يوفقك ولو احتجتي مساعده انا موجوده تمام
, قبلت خدها #**** يخليكي يااحلي اخت في الدنيا
, ربتت علي كتفها تحركت للخارج وتبعها هو وقفت امام البوابه منذ دخولها هذا القصر لم تخرج منه يده التي وضعت علي كتفها جعلتها تنتبه
, #هو انا ممكن ابقي انزل الجنينه
, تحرك وهي معه وقال باسما
, # اه طبعا
, وصل للمراب لن تنكر انها سعيده لانه اهتم وسعيده بوجبتها معه ومرحه وضحكاته ولكن مازال قلبها متالم لانه تركها ٣ نقطةولكن يكفي انه اهتم
, #سرحانه في ايه خايفه
, #يعني شويه
, ربت علي كتفها
, #انتي مذكره كويس سيبيها علي **** ومتقلقيش
, وصل الي بوابه المدرسه ليري الجمع الغفير من البشر الموجود هناك نظرت اليه
, #ادعيلي ماشي
, #ماشي
, ترجلت من السياره لتحاوطها مجموعه فتيات بالتاكيد زملائها سمع جزءمن التعليقات
, #يخرب بيتك مين دا
, حور #دا جوزي
, احد الفتيات #كذابه بشكل انتي حتي مش لبسه دبله ياكذابه
, فتاه اخري # و**** ياحور لهقول لعمك انتي تعملي كده
, بدون ذره تفكير واحده ترجل من السياره ليقف خلفها
, #في حاجه ياحور مدخلتيش ليه
, التفت لتواجهه بعيون دامعه
, #هدخل اهوه ٣ نقطة بس كنت بسلم علي اصحابي
, #طب لما هما اصحابك معزمتهمش في الفرح ليه
, احد الفتيات #يعني هوا حضرتك جوزها بجد
, #ايوه وممكن تسالوا عادي انا جاسر
, الراوي
, #يانهار طين
, هذا كان تعليق الفتيات وهم ينصرفوا قال باسما
, #هما خافوا كدا ليه
, هزت كتفها وقالت بسعاده
, #اصل اسمك مرعب ٤ نقطةانا متشكره اوي **** يخليك
, #يلا خشي علي الامتحان وعاوز تركيز
, هزت راسها موافقه وتحركت للداخل
, ليركب سيارته وينطلق بعد قليل كان يجلس بمكتبه ليتفقد سير العمل
, #منور الدنيا كلها ياكبير
, رفع رفع راسه عن الاوراق ليتطلع لعلاء الواقف امامه بابتسامه
, #تعالي ااقعد ياعلاء
, جلس علاء علي الكرسي المقابل وقال بمرح كعادته
, # هو كل اللي بيتجوز تاني بيحلو كده ٣ نقطةتصدق شكلي كده هفكر اعملها
, قال باسما
, #ايوه عشان ايناس تعلقك زي الدبيحه
, التفتت حوله برعب مصطنع
, #مين اللي جاب سيرتها دلوقتي
, المهم بقي طمني ايه اخبارك
, عدل الاوراق امامه
, #تمام ٤ نقطة
, #قلي بقي اخبار نقل الانتاج ايه
, قال بجديه
, #جاسر انا معرفتش اتكلم معاك من يوم جوازك ٢ نقطةانا عارف انك لسه بتحب عزه ووجود واحده تانيه في حياتك صعب انك تقبله ٤ نقطةيمكن تكون اول مره ااقولهالك عزه ميهمهاش غير الفلوس وبس ٣ نقطةمكنتش متوقع انك تتجوز بنت في سن حور ٣ نقطةبس يمكن هي دي اللي هتعيش معاها اللي انت معشتهوش ٤ نقطة حور لسه صغيره مشفتش حاجه من الدنيا سهل اوي انك تشكلها علي ايدك ٤ نقطة اللي اقصده انها مراتك مش معني انك تبقي معاها يبقي بتخون عزه
, تنهد بقوه وقال
, #علي فكره حور فعلا صغيره بس عندها شخصيه مستقله وعزه نفس وكرامه مشفوفتهمش علي رجاله بشنبات
, #اه وصلني انها قلتلك لاء قدام الكل
, لما ايناس حكتلي وانت عارف حاولت تطلع صحبتها مش غلطانه . بس انا عرفت كل حاجه من عيشه عارف الموقف دا فكرني بيك اوي ٢ نقطة
, قطب بين عيناه
, #بيا ازاي يعني
, #فاكر لما انا خربت العربيه وقلت لبابا انك انت اللي عملت كده وضربتني وقالك اعتذر لاخوك قلتله نفس الكلام بس انت جودت بعد ماضربك بالقلم وقفت تتحداه وقلتله انت ظالم ٣ نقطة
, شرد بتفكيره علاءمحق لقد تصرفت مثلما كان يتصرف وهو طائش بعمرها
, انتبه الي كلمات علاء
, #يوميها قلت عرفت تختار نصك التاني ياجاسر ٤ نقطة
, قال بابتسامه
, #يااااه انت لسه فاكر الموقف ده
, قال باسما
, #طبعا داانا كنت بعمل فيك كل مقلب واخوه ٣ نقطة
, #لاء بس عشان بابا كان بيحبك بزياده شويه وكان بيخاف عليك
, #ماشي بس انت الحته اللي جوه بتاعه الحجه زينب وهو ابوك فلسع وسبلنا الحجه يعني انت اللي علي الحجر يااخويا
, اتسعت ابتسامته وقال
, #حقود ٣ نقطةامشي يلا شوف شغلك
, هب واقفا #متقلقش وراك رجاله
, #انا همشي علي الساعه واحده كدا
, انحني علي المكتب وقال باسما
, #مبلاش تروح بدري لهيتحفل عليك تحفيله فل
, قطب بين عيناه
, #تحفيله ايييه
, #اصل وانا نازل سمعت عيشه بتحاول تهدي النفوس مع عزه وبتقولها انك فطرت مع حور وختها معاك وانت خارج اصلها وحشتك اوي انت عارف عيشه بتعشق عزه
, حدق بوجهه وتنهد بقوه
, #هتفرق معاها يعني
, #طبعا ٣ نقطةهتفرق عشان هتتخيل انك هتفلت من ايدها ٣ نقطةمشكله عزه انها عارفه وواثقه انك متقدرش تستغني عنها
, اشاح بيده ولكنه عقله يثبت كلمات علاء وتثبته تلك الجمله السخيفه التي قالتها عقب امتلاكه لها للمره الاخيره زفر بضيق
, #انا اصلا مش مروح انا هعدي علي حور واخدها وهنروح بيتهم عاوزه تشوف اخواتها
, قال باسما
, # يسهلوااا ياعم ٥ نقطة طب ماتخرجها هتلها هديه حلوه وردايه ٣ نقطةيعني
, ضرب راسه وقال بغيض
, #امشي بقي اطلع بره داانت صداع
, تحرك علاء للخارج ليسبح مره اخري بافكاره اخيه الاحمق لايعلم انه يتمني لحظه قرب من الصغيره انه شعر بشعور الخيانه عندما تملك عزه وليس العكس ٤ نقطةلايعلم ان اخيه الوقور يتصرف بجنون مراهق تشتعل رغبته من صغيره ترتدي منامات مضحكه طفوليه ورغم هذا يراها هو مثيره وبشده ٥ نقطة انه افتقد تسبيحها علي يده ونومتها علي صدره افتقد تحررها من سلطان النوم حتي تحتضنه بساقها ليشتعل هو علي اشتعاله ويتفلت كل شيء منه ليتلمس ذراعها عظمتي ترقوتها ليسرق قبله من شفتيها ٣ نقطة زفر بقوه ليتابع امور العمل الذي تركه لاسبوع, خارج القائمة
 
الفصل التاسع


في الواحده كان ينتظر بالسياره امام المدرسه ليتابع الحركه الساكنه ثم تبدا بعض الفتيات في الظهور فيغض بصره كعادته ولكن عيناه تخونه وتتفلت من حصاره ليبحث عنها في هذا الجمع ٤ نقطة حتي تتلاقي العيون فتهرع الصغيره نحوه لتركب السياره
, #هاه طمنيني عملتي ايه
, قالت بسعاده
, #عيب عليك داانا بيذكرلي جاسر باشا الراوي بجلاله قدره
, انفجر ضاحكا لتقطع ضحكته احد الفتيات بشعر اصفر وتضع الكثير من مستحضرات التجميل
, # ايه ياحور مش تعرفينا
, التفت اليه لتنزع يدها عن السياره وتقول بغيض
, #واعرفك بمنسبه ايه ياست ايه ٣ نقطة شوفيلك سكه ياماما
, بمياعه قالت
, # اصل بصراحه مش مصدقه ان القمر ده يبقي جوزك
, قالت بغضب وهي تفتح باب السياره لتدفع الفتاه وتقول بغضب
, #**** اكبر في عينك ٣ نقطةو**** ماهسيبك ياايه
, امسك ذراعها قبل ان تنزل وقال
, #انت ريحه فين يامجنونه انتي
, قالت بغيض
, #سيبني ياجاسر انا هنزل اربيها عديمه الربايه دي
, مد يده ليغلق بابها وانطلق بالسياره لتقول بعصبيه
, # بجاحه وقله ادب
, رمقها بنظره سريعه وقال
, #ممكن تهدي شويه محصلش حاجه عشان دا كله
, التفتت اليه وعقدت ذراعيها
, #قلتلي بقي تلقيك فرحان بنفسك عشان قلتلك قمر ٣ نقطة مش كده
, ضحك بقوه ولايعرف سبب ضحكاته من ثوره الصغيره التي اكملت بغضب
, #ايوه مهو انت غاوي حجات ملزقه وملونه
, اوقف السياره علي جانب الطريق
, #تقصدي ايه بقي
, اشاحت بوجهها وقالت باختناق
, # اقصد ست زفته اللي بتعكسك كده عيني عينك وانت بتضحك عادي بدل ماتنزل وتديها جوزين اقلام ٣ نقطة عجبتك المسخره والمياصه مش كده
, سعيد لن ينكر هذه الصغيره عكس عزه في كل شيء ادار وجهها ليفاجيء بدموعها
, #طب بتعيطي ليه دلوقتي ٣ نقطة انا اصلا مشوفتهاش **** امرنا بغض البصر انا دورت وشي اول ماقربت
, قالت بلهفه
, # بجد
, #اه بس انتي قلتي ملزقه وملونه نرجع بقي نشوفها وربنا غفور رحيم
, ليفاجيء بالمجنونه تقفز ليصبح نصف جسدها فوقه وتضربه بقبضتها الصغيره وهي ترعد
, # متبصش لواحده غيري فاهم ولالاء
, كان يضحك بقوه حتي قالت جملتها الاخيره ليحتضن وجهها ويهمس
, # يعني عاوزاني مشوفش غيرك
, #اه ٢ نقطةومتكلمش غيري ووو
, امتلئت عيناها دموع ٣ نقطةعلم الان سبب بكائها بالامس فهمس
, #ودي اسميها ايه بقي غيره
, سقطت دموعها وقالت بانكسار
, # انا زودتها ودا مش من حقي انا اسفه
, كانت في سبيلها ان تعتدل ولكنه سحبها لتصبح علي ساقيه وهمس
, #بس مراتي من حقها تغير عليه
, رفرفت عيناها بروعه وهمست
, #بجد ٢ نقطة
, تعلقت عيناه بشفتيها اشتاق لشعور دفئها همس وهو يقترب منها
, #عشان كده كنتي بتعيطي امبارح
, #غصب عني ٣ نقطةعارف حسيت بوجع هنا
, امسكت يده لتضعها علي قلبها المرتجف كعصفور صغير حركتها عفويه بشده يعلم هذا جيدا ولكن اشعلت كل شيء بداخله ٣ نقطةمفتون مسير وليس مخير ليتناول شفتيها بقبله مثيره بشده ٤ نقطةليهمس بصوت متحشرج من العاطفه
, #سلامه قلبك ياحوريتي
, لتحدق المعتوهه بوجهه وترفع اصابعها الصغيره لتداعب خصلات شعره ٢ نقطةوتمس بصوت هامس
, # عشان جاسر لحور وبس
, .لتتعالي انفاسه بقوه هو علي وشك الغرق في فتنتها لولا بوق سياره تسلل لاذنه ٣ نقطةاللعنه هذه الصغيره تفقده عقله بالكليه جيد جدا انه علي الطريق السريع المؤدي للمدينه همهم بخفوت
, #عجبك كده احنا في الشارع يامجنونه انتي
, شهقت بقوه تقفز علي مقعدها وتدفن راسها بين كفيها مرر اصابع مرتعشه في خصلات شعره يحاول استجماع تشتته ٤ نقطة الصغيره بعثرته باتقان ٤ نقطة اشعلته بلمسه ٤ نقطة زفر الهواء بقوه عده مرات ٤ نقطة ليدير السياره وينطلق بها ٥ نقطةتوقف امام احد المحلات كانت لاتزال تدفن وجهها بيديها قال بضيق
, #محصلش حاجه ياحور عشان دا كله
, لترفع وجهها الاحمر وتهمس باختناق
, #انا اسفه
, لايعلم لما غضب من اعتذراها لايجب ان تعتذر لقد غرق بتصريحها ولمستها اشاح وجهه وقال بعصبيه وهو يفتح الباب
, #يلا ياحور انزلي
, ترجل من السياره ليغلق الباب بقوه افزعتها وادمعت عيناها ٤ نقطةلتنزل تتحرك بجواره بانكسار لهذا الحد لايطيقها هو يريد فاتنته وحسب طلب لها احدث الهواتف ليضع به خط جديد ويناوله لها همهمت بضيق
, #شكرا
, #هو مش عجبك
, #لاء حلو بس مش هعرف استعمله
, # معاه كاتلوج ياحور اقريه وانتي هتعرفي يلابينا
, زفر بقوه وتركها بالمحل وخرج لتتبعه لقد قسي عليها بشده يراها تتحرك ناحيه السياره بانكسار
, #حور استني
, توقفت مكانها ولكنها لم تلتفت فوقف قبالتها
, #متزعليش عشان اتنرفزت حقك عليه
, #محصلش حاجه
, امسك يدها وقال باسما
, #طب تعالي نلف في السوق شويه
, تحركت بجواره وعقلها شارد لقد تجاوزت كل الخطوط بفعلتها .هو لايريدها حتي لو قبلها ٣ نقطةهو لايراها امراه دخل بها احد المحلات ليس لديها اي فضول لرؤيه ماحولها لم تنتبه الاعندما امسك يدها ليضع بها خاتم زواج نظرت الي يدها واليه باستغراب
, #هاه ايه رايك في دي
, هذا الخاتم يثبت انه لها حمقاء هذا الطوق يثبت انها له وليس العكس وبدون وعي سقطت عيناها علي يده التي تحمل طوق عزه ٢ نقطةلتمتليء عيناها دموع ٣ نقطة ليغتال حزنها بلحظه عندما يناولها مجموعه ويعلق
, #انا اخترت بتعتك اختاري انتي بقي بتعتي
, قالت بلهفه
, #وهتلبسها
, لدغ خدها #لاء انتي اللي هتلبسهالي
, بحثت بحماس وعيون لامعه لتنزع واحده من البلاتين الاسود وتضعها بخنصره فوق الاخري الباهته بيده ليرفع يده ويتاملها
, #زوقك حلو ياحور
, #يعني عجبتك
, #اممم يلا بقي قدامك المحل اختاري اللي انتي عوزاه
, تحركت امام المعروضات وبجوارها موظفه المحل انتقت سلسه بمصحف كبير نوعا ما وواحده بها قلب رقيق واخري فارغه قال باستغراب
, #هتلبسي تلت سلاسل فوق بعض
, قالت بعفويه اربكته
, #لاء الكبيره دي لماما الحاجه ودي لعيشه
, امسك الفارغه وقال
, # ودي بقي لمين
, قالت بخجل #ليه بس هجيب فيها حرفين حرفي وحرفك عشان يبقوا مع بعض
, غريبه هي حقا ٢ نقطة امامها ذهب والماس وكل ما لفت انتباهها سلسه بسيطه ورغما عنه امتليء تقدير لها تذكرت امه واخته الصغيره تصر علي بعثرته كالعاده تناول مجموعه الخواتم وبدا ينتقي لها قالت بحده
, #بتنقي لمين
, حدق بندقها المشتعل وقال
, #ليكي واضح انك مكسوفه
, انطفيء اشتعال عيناها وقالت
, #لا و**** ابدا اصل انا مش بحب البهرجه يعني . ٣ نقطة
, بعد اصرار منه لم تنتقي الصغيره سوي خلخال وسلسه مفاتيح انيقه من الفضه وبعد مشاجره دفعت ثمنها. لتعطيها له
, #اصل سلسله مفاتيحك شكلها مش حلو دي احلي
, هذه الفتاه ستذهب بعقله تماما انه علي وشك ضمها بين ذراعيه ولكنه اكتفي باحاطه كتفيها بذراعه ليهمس
, #طب يلا بقي عشان تشوفي هتجيبي ايه لامك واخواتك ٢ نقطةشوفي المول اللي هناك ده هنتلاقي فيه كل حاجه
, فراشه محلقه تفرد جناحيها لتنشر السعاده كانت تنتقي لكل واحد هديه بعد ان تسال علي ثمنها ٢ نقطةوقفت داخل محل العطور ظن انها ستنتقي لها واحد ولكن الصغيره دوما تفاجئه ترفع يدها امام انفه
, # ايه رايك
, تشممه وقال #دا رجالي جيباه لعمك
, #لاء ليك ٣ نقطةهاه ايه رايك
, #روعه
, دفعت الحمقاء ثمنه بكل النقود التي تحملها علم الان لما سالت علي ثمن الثياب ٤ نقطةلتردها بالعطر لم يري في حياته امراه تحمل هذا القدر من الكبرياء كانت تتطلع الي محل الزهور هل تحب الصغيره الزهور مثله تقدم ناحيه المحل واشتري زهره توليب واحده تشبه الصغيره بندرتها وروعتها
, تعلقت عيناها به منذ خروجه ناولها لها لتلمع عيناها وتقول بانفعال
, #هي دي عشاني
, هز راسه موافقا لتقفز الصغيره وتتعلق بعنقه
, #**** يخليك ليه انا فرحانه اوي
, ابعد ذراعيها وهمس برفق
, #طب خلي الجنان دا اما نبقي لوحدنا
, رفرفت عيناها بقوه ليشتعل وجهها
, #كل الفرح دا عشان ورده .
, احتضنت الزهره
, #اصل انا بحب الورد اوي
, #طب مش محتاجه حاجه تانيه
, #لاء **** يخليك
, #طب تعالي بقي نتغدا عشان تلحقي تشوفي الجماعه ونروح
, دخل احد المطاعم لتجلس امامه لما عيناها امتلئت حزن مره اخري طلب الطعام يراها تتلاعب بطعامها وهي شارده
, #مالك في ايه
, نظرت اليه وقالت
, #هوااا مش ينفع ابات عند ماما اليومين دول يعني
, قاطعها #مينفش تباتي بره بيتك
, ماالذي جعله يقول ذلك عزه تسافر بالاسبوع عند والدتها ولم يعترض ولالمره واحده زفر بقوه
, #انتي عاوزه تباتي هناك ليه
, فركت يديها وقالت بارتباك
, #ابدا بس ٣ نقطةاصل يعني بدل ماانام لوحدي
, لهذا الحد تريد الهروب من البيت حتي لاتراه معها ورغما عنه ابتسم ليرفع يدها التي تحمل طوقه ويطبع عليها قبله ناعمه
, #هكلمك كل يوم لحد ماتنامي ماشي
, #بجد والنبي
, هز راسه موافقا لتتمسك بكفيه وتقول بسعاده
, #**** ميحرمنيش منك ابدا
, قضوا وقت ممتع حقيقي في بيتها للمره الاولي التي يعرف ان حمزه اخيها التؤم نصفها الاخر شبيه صغيرته ٤ نقطةتتحرك باريحيه شديده
, لانها تنتمي لهذا المكان عائلتها كريمه برغم فقرهم متماسكه بشده يملؤها الود ., خارج القائمة
 
الفصل العاشر


في التاسعه ترجلا من السياره للداخل ليفاجيء بوجود جميع المنزل وكانهم بانتظاره
, #سلامو عليكو ورحمه ****
, #وعليكم السلام
, عزه ترمقه بنظرات حارقه ماذا هل استيقظت غيرتها الميته الان بالتاكيد لا غيرتها ترتبط بوجود اكياس بيديهم غيرتها ترتبط بالمال وحسب ابتعدت الصغيره لتجسو علي قدميها امام والدته وتحدثها بصوت هامس ولكنها بالتاكيد تقول شيء يسعدها لانها احتضنتها وطبعت قبله حانيه علي راسها جلس علي المقعد يتابع حديثها مع والدته ويتمني ان يستمع ولو لجزء صغير منه عندما وقفت عزه وقالت بحنق
, #انا طالعه انام يلا ياجاسر
, #اطلعي انتي ياعزه انا هقعد شويه مع الحاجه وعيشه
, لعلها المره الاولي التي يقول هذا لذا استغربت وهو ايضا تعجب رده ففي العاده كان يتمني كل لحظه قرب صعدت وهي تزفر بضجر وعندها بدات الصغيره توزع الهدايا لم يكن يعلم انها خصت ايناس بغطاء للراس وولدها الرضيع بهديه قالت ايناس
, #داانتي منستيش حد بقي ٢ نقطةبصراحه متوقعتش تفتكريني
, حور بود #ليه بتقولي كده ياام جاسر النبي قال تهادو تحابوا
, ايناس بابتسامه #صدق رسول ****
, والدته ببتسامه مشجعه
, #**** يكملك بعقلك يابنتي ٣ نقطة امتحانك الجاي امتي
, #بعد يومين ان **** اذن ٤ نقطة
, عائشه بابتسامه
, #مبروك علي الدبله ياحور
, رفعت يدها تتامل الوانها الماسيه المنعكسه من الضوء وقالت بسعاده
, #**** يبارك فيكي ياعيشه عقبالك تصبحوا علي خير بقي
, جاسر #حور في شنطه انتي نسيتيها
, تناولت الحقيبه الصغيره وقالت باسمه
, #لاء مش نسيتها دي هديه ابله عزه بس مش رضيت ادهالها انا عشان متحرجنيش وممكن ترميها وتاخد ذنب فبفضل تديهالها انت تصبح علي خير
, قالت جملتها وتوجهت نحو جناحها لتختفي بالداخل عائشه بالحاح
, #عيله اد كده بس عليها مخ رهيب اموت واعرف جيبلها ايه
, ايناس بحماس
, #وانا كمان هموت واعرف
, والدته #وبعدين معاكوا بقي ٣ نقطة اطلع ارتاح ياجاسر
, ترجل للاعلي وهو ممتليء فضول من تلك الهديه لعلها قنبله فهو تبدو صلبه هز راسه نفيا ماهذا السخف ترجل للداخل وجد عزه جالسه علي مقعد الزينه تضع مرطبات البشره علي وجهها وهذه بالنسبه له لافته ممنوع الاقتراب تنهد بقوه وجلس علي طرف الفراش وبدات هي تثرثر
, #يعني اخدها من الصبح وخرجت مش فارقه علي فكره لكن كمان تجيبلها هدايا ودبله الماظ
, زفر بضيق وهو يرفع يدها
, #انتي كمان لبسه دبله الماظ علي فكره ولو مش واخده بالك كل سنه في عيد ميلادك بتنزلي تختاري اللي انتي عوزاه ٣ نقطة
, تخصرت وقالت بعصبيه
, #انت عاوز تساوي بيني وبين حته الفلاحه دي
, بغضب #مش انا اللي سويت انتي اللي اخترتي يبقالك شريك فيه ٤ نقطةحور مراتي ياعزه يعني اي اهانه هتوجهيها ليها كانها ليه بالظبط
, قال جملته ودفع الكيس نحوها لتمسكه فتحت الكيس واخرجت اللفافه بالداخل
, #ايه دا
, #افتحيها وشوفي
, كانت عيناه متعلقه بالفافه بفضول قاتل ولكن ماان اتضح مابها انفجر ضاحكا الصغيره قادره علي استحضار ضحكته حتي وهي غائبه رفعت عزه المصحف بيدها
, # انت جيبلي ****
, بالاكراه تحكم بضحكاته وقال
, #مش انا دي هديه حور اوعي تعملي حاجه من اللي في دماغك حرام
, نظرت للمصحف بعجز ووضعته بين يديه
, #الهانم بتلوي دراعي مش كده ٣ نقطة مش عاوزه من وشها حاجه
, رفع المصحف ليقبله ويضعه علي الكومود بجوار فراشه
, #اوكيه مش عاوزاه انا هاخده بس مينفعش ترجعيه ليها ٣ نقطة علي الاقل تشكريها انها افتكرتك وجبتلك هديه
, استلقت علي الفراش لترفع عليها الاغطيه وتقول بغيض
, #ال اشكرها ال . انا هنام احسن بدل ما تجيلي نقطه
, بدل ثيابه ليندس تحت الاغطيه الصغيره تفرض حضورها بالقوه كالعاده مرت براسه احدث اليوم والجنون الذي حدث علي الطريق ٤ نقطةلقد تملكته بجنونها الممتع وحركت كل عاطفته ٣ نقطة تري كيف يكون امتلاكها لقد احيت الصغيره بداخله شغف لم يعهده في نفسه ٣ نقطة . يحتاج فقط ان يفرغ تلك الطاقه التي اشعلتها الصغيره بعفويتها مازال تصريحها الممتع يتردد في اذنه
, #جاسر لحور وبس
, زفر بقوه الصغيره قادره علي اشعاله عن بعد اظافر طويله تحركت ببطء علي صدره ليتاوه بصوت مكتوم ثم همس جعله يفيق من نشوته
, #حبيبي وحشتي اوي ٤ نقطةانا عاوزه خاتم الماظ ماشي
, عاشقه المال تتحدث ٤ نقطة كل عاطفه لعزه معه يجب ان يكون لها مقابل كالعاده لقد تعود علي هذا لما اصابه كل هذا الغضب الان ٤ نقطةابعد يدها ليوليها ظهره
, #نامي ياعزه
, اعتنقت ظهره لتمسح وجهها فيه وتهمس بنعومه
, #بقولك وحشتني
, النيران بداخله تحتاج ان تهدا ٣ نقطةالتف ليواجهها
, #عايزه ايه ياعزه
, تتلمس شفتيه بنعومه لتهمس باغراء
, #عوزاك ياحبيبي ٣ نقطة
, بعد قليل استلقي علي الفراش بجوارها لترتاح هي علي صدره العاري لقد افرغ طاقته ٢ نقطة لما لايشعر بالراحه ٤ نقطة لما لمسه شفتيها ومداعبتها وهمستها مازالت تقتحمه بتلك القوه صوت عزه اخرجه من شروده
, #هاه ياحبيبي هتجيبلي الخاتم بكره
, ابعدها عنه وقال بضيق
, #مش لازم كل حاجه بمقابل انا زهقت
, قال جملته ودخل الحمام لتشيح بيدها وتهمهم
, #برده هتجيبلي خاتم الماظ
, للاسف سمع تلك الهمهمه وقف تحت الماء البارد ليسند ذراعيه للحائط ٣ نقطةلما يشعر بكل هذا الضيق ٣ نقطةماالذي اختلف به طوال عشر سنوات وعزه ترضيه كامراه او فليكن صريح انه اعتاد عليها عزه ليست امراه شغوفه بطبعها وهو لن يري اخري في الحرام ٣ نقطة لذا طوع جسده واحتياجاته عليها ٣ نقطة ماالضرر في هديه لحبيبته ليخبرها بها انه اشتاق اليها ٤ نقطة زفر بضيق وخرج.من الحمام ليجدها غارقه في النوم تري ماذا تفعل الصغيره الان بالتاكيد نائمه بعد هذا اليوم المرهق ٢ نقطةيريد اااالحديث معها اوااااا ضمها بين ذراعيه ٢ نقطة
, وااااتذوق شفتيها الخارقه رفع هاتفه انها الثانيه صباحا بالتاكيد نائمه حسنا سيرسل لها رساله فقط ٣ نقطةفتح الواتس اب ليكتب
, #لسه صاحيه ولانمتي
, علامه المشاهده جعلت قلبه يخفق
, #مستنياك تتصل زي ماوعدتني وكنت بتعلم شويه علي التليفون
, تمدد علي الاريكه وابتسم لقد تخبط بمشاعره ونسي هذا الوعد
, # معلش اتاخرت عليكي بس انتي عرفتي ازاي ان انا
, #مش محتاجه ذكاء يعني الخط جديد ومحدش يعرف رقمه غيرك 😛المدام قبلت الهديه طبعا واتبسطت بيها جدا 😡
, كتم ضحكاته بصعوبه حتي لاتستيقظ عزه حسنا الصغيره تمنحه ضحكه من القلب كالعاده
, #اه عجبتها جدا ٣ نقطة بس مكنتش اعرف انك لئيمه كدا
, #انا دا انا ملاك مجنح 😇😇
, تحكم في ضحكاته بصعوبه
, #تمام يبقي عاوزه اشوف رد فعلها
, تقنيا لم يفهم معني رسالتها
, #طب ماانتي اكيد هتقبليها بكره
, #توء عاوزه اشوفها كاركاتير بس مترسمنيش شيطان ماشي
, قرا الرساله لاكثر من مره لما دوما تصر الصغيره علي تحريك مابداخله البعثره داخل غرفه المغلقه ٤ نقطة
, #انت نمت
, #لاء بس ايه اللي خلاكي تقولي كده
, #هو انت زعلت
, #لاء خالص
, #يعني هترسم
, #ماشي بس علي فكره انا اللي اخت المصحف
, #👏 الحمد لله كده ضمنت اني هاخد ثواب ٣ نقطة الفجر قرب علي فكره ٤ نقطة
, #عاوزه تنامي
, #خالص اصل انا لما ببقي فرحانه مش بعرف انام
, #اممممم يعني انتي فرحانه
, #اوي عشان انت افتكرتني وكلمتني وكمان احنا طول اليوم مع بعض وانت فرحان ولا ا
, ابتسم الصغيره ببعض كلمات حولته
, #كنت مخنوق بس دلوقتي فكيت
, #طب ليه كنت مخنوق
, حك راسه وابتسم ماذا سيقول
, # ذاكرتي ٤ نقطةعلي فكره الماده اللي جايه صعبه
, #ههههه قديمه اتعودت علي اسلوبك علي فكره مش هتهرب ٣ نقطةاعترف واالا🔫بوووووم
, اتسعت عيناه
, #عاوزه تقتليني ياحور
, #بعد الشر عليك **** يحفظك ٣ نقطةبس بصراحه نفسي اقتل ناس تانيه 😈
, تطلع الي عزه الغارقه في نومها ورغما عنه انفجر ضاحكا
, # علي فكره حلوه اوي حكايه الكتابه دي
, #فعلا ٣ نقطةهتذكرلي بكره
, زفر بضيق فامامه الكثير من العمل
, #عندي شغل جامد بكره واحتمال انزل البلد بس انا عارف انك ادها وادود
, # تروح وتيجي بالسلامه ٣ نقطة هو انت بتروح الشغل الساعه كام
, #سبعه ليه
, #عشان اشوفك قبل ماتمشي ٣ نقطة
, #لاء ادخلي نامي بقي
, #اصلا الفجر ا ذن انا هقوم اصلي وانت كمان ونام ساعه وهرن عليك اصحيك ماشي
, #ماشي تصبحي علي خير
, #وانت من اهله
, اغلق الهاتف واغمض عيناه للحظه نعم الصغيره لديها القدره في ابدال حاله تغمره السكينه ادي صلاته واستلقي علي الاريكه ليغمض عيناه ٥ نقطة
, في السادسه والنصف كان ينزل الدرج عيناه تبحث عنها بالتاكيد نامت بعد ايقاظها له
, #صباح الخير
, التف اليها ليجدها تقف علي باب المطبخ
, #صباح النور بتعملي ايه
, بتلقائيه #جهزتلك الفطار يلا بقي
, قالت جملتها وسحبته كالعاده للمطبخ ليجد الطاوله ممتلئه بالطعام ابتسم
, #متبقيش تتعبي نفسك ياحور انا متعود اخرج من غير فطار
, انتهت من تقشير البيضه لتضعها كامله في فمه
, #يبقي تتعود تفطر انت بتتعب طول النهار ولازم حاجه تسندك ٢ نقطة
, *** مبهور بكل افعالها كل تصرفاتها العفويه تناله بقوه ٥ نقطة انهي طعامه لتقول بسرعه
, #تشرب قهوتك بقي
, #لاء هشربها في المكتب ياحور وانت تدخلي تنامي ولما تصحي تعدي تذكري تمام
, بوداعه طفله قالت
, #حاضر
, بدون وعي انحني ليطبع قبله علي جبينها وينصرف لتقفز هي عاليا وتحتضن نفسها الم اقترابه من غيرها مازال يجرح داخلها ولكن بضع كلمات منه اعادت ثقتها في نفسها انه يراها لم ينساها تحدث اليها تناول الافطار الذي اعددته له حسنا هي سعيده وهذا يكفي بعد قليل كانت تغرق بالنوم في التاسعه ترجلا من السياره للداخل ليفاجيء بوجود جميع المنزل وكانهم بانتظاره
, #سلامو عليكو ورحمه ****
, #وعليكم السلام
, عزه ترمقه بنظرات حارقه ماذا هل استيقظت غيرتها الميته الان بالتاكيد لا غيرتها ترتبط بوجود اكياس بيديهم غيرتها ترتبط بالمال وحسب ابتعدت الصغيره لتجسو علي قدميها امام والدته وتحدثها بصوت هامس ولكنها بالتاكيد تقول شيء يسعدها لانها احتضنتها وطبعت قبله حانيه علي راسها جلس علي المقعد يتابع حديثها مع والدته ويتمني ان يستمع ولو لجزء صغير منه عندما وقفت عزه وقالت بحنق
, #انا طالعه انام يلا ياجاسر
, #اطلعي انتي ياعزه انا هقعد شويه مع الحاجه وعيشه
, لعلها المره الاولي التي يقول هذا لذا استغربت وهو ايضا تعجب رده ففي العاده كان يتمني كل لحظه قرب صعدت وهي تزفر بضجر وعندها بدات الصغيره توزع الهدايا لم يكن يعلم انها خصت ايناس بغطاء للراس وولدها الرضيع بهديه قالت ايناس
, #داانتي منستيش حد بقي ٢ نقطةبصراحه متوقعتش تفتكريني
, حور بود #ليه بتقولي كده ياام جاسر النبي قال تهادو تحابوا
, ايناس بابتسامه #صدق رسول ****
, والدته ببتسامه مشجعه
, #**** يكملك بعقلك يابنتي ٣ نقطة امتحانك الجاي امتي
, #بعد يومين ان **** اذن ٤ نقطة
, عائشه بابتسامه
, #مبروك علي الدبله ياحور
, رفعت يدها تتامل الوانها الماسيه المنعكسه من الضوء وقالت بسعاده
, #**** يبارك فيكي ياعيشه عقبالك تصبحوا علي خير بقي
, جاسر #حور في شنطه انتي نسيتيها
, تناولت الحقيبه الصغيره وقالت باسمه
, #لاء مش نسيتها دي هديه ابله عزه بس مش رضيت ادهالها انا عشان متحرجنيش وممكن ترميها وتاخد ذنب فبفضل تديهالها انت تصبح علي خير
, قالت جملتها وتوجهت نحو جناحها لتختفي بالداخل عائشه بالحاح
, #عيله اد كده بس عليها مخ رهيب اموت واعرف جيبلها ايه
, ايناس بحماس
, #وانا كمان هموت واعرف
, والدته #وبعدين معاكوا بقي ٣ نقطة اطلع ارتاح ياجاسر
, ترجل للاعلي وهو ممتليء فضول من تلك الهديه لعلها قنبله فهو تبدو صلبه هز راسه نفيا ماهذا السخف ترجل للداخل وجد عزه جالسه علي مقعد الزينه تضع مرطبات البشره علي وجهها وهذه بالنسبه له لافته ممنوع الاقتراب تنهد بقوه وجلس علي طرف الفراش وبدات هي تثرثر
, #يعني اخدها من الصبح وخرجت مش فارقه علي فكره لكن كمان تجيبلها هدايا ودبله الماظ
, زفر بضيق وهو يرفع يدها
, #انتي كمان لبسه دبله الماظ علي فكره ولو مش واخده بالك كل سنه في عيد ميلادك بتنزلي تختاري اللي انتي عوزاه ٣ نقطة
, تخصرت وقالت بعصبيه
, #انت عاوز تساوي بيني وبين حته الفلاحه دي
, بغضب #مش انا اللي سويت انتي اللي اخترتي يبقالك شريك فيه ٤ نقطةحور مراتي ياعزه يعني اي اهانه هتوجهيها ليها كانها ليه بالظبط
, قال جملته ودفع الكيس نحوها لتمسكه فتحت الكيس واخرجت اللفافه بالداخل
, #ايه دا
, #افتحيها وشوفي
, كانت عيناه متعلقه بالفافه بفضول قاتل ولكن ماان اتضح مابها انفجر ضاحكا الصغيره قادره علي استحضار ضحكته حتي وهي غائبه رفعت عزه المصحف بيدها
, # انت جيبلي ****
, بالاكراه تحكم بضحكاته وقال
, #مش انا دي هديه حور اوعي تعملي حاجه من اللي في دماغك حرام
, نظرت للمصحف بعجز ووضعته بين يديه
, #الهانم بتلوي دراعي مش كده ٣ نقطة مش عاوزه من وشها حاجه
, رفع المصحف ليقبله ويضعه علي الكومود بجوار فراشه
, #اوكيه مش عاوزاه انا هاخده بس مينفعش ترجعيه ليها ٣ نقطة علي الاقل تشكريها انها افتكرتك وجبتلك هديه
, استلقت علي الفراش لترفع عليها الاغطيه وتقول بغيض
, #ال اشكرها ال . انا هنام احسن بدل ما تجيلي نقطه
, بدل ثيابه ليندس تحت الاغطيه الصغيره تفرض حضورها بالقوه كالعاده مرت براسه احدث اليوم والجنون الذي حدث علي الطريق ٤ نقطةلقد تملكته بجنونها الممتع وحركت كل عاطفته ٣ نقطة تري كيف يكون امتلاكها لقد احيت الصغيره بداخله شغف لم يعهده في نفسه ٣ نقطة . يحتاج فقط ان يفرغ تلك الطاقه التي اشعلتها الصغيره بعفويتها مازال تصريحها الممتع يتردد في اذنه
, #جاسر لحور وبس
, زفر بقوه الصغيره قادره علي اشعاله عن بعد اظافر طويله تحركت ببطء علي صدره ليتاوه بصوت مكتوم ثم همس جعله يفيق من نشوته
, #حبيبي وحشتي اوي ٤ نقطةانا عاوزه خاتم الماظ ماشي
, عاشقه المال تتحدث ٤ نقطة كل عاطفه لعزه معه يجب ان يكون لها مقابل كالعاده لقد تعود علي هذا لما اصابه كل هذا الغضب الان ٤ نقطةابعد يدها ليوليها ظهره
, #نامي ياعزه
, اعتنقت ظهره لتمسح وجهها فيه وتهمس بنعومه
, #بقولك وحشتني
, النيران بداخله تحتاج ان تهدا ٣ نقطةالتف ليواجهها
, #عايزه ايه ياعزه
, تتلمس شفتيه بنعومه لتهمس باغراء
, #عوزاك ياحبيبي ٣ نقطة
, بعد قليل استلقي علي الفراش بجوارها لترتاح هي علي صدره العاري لقد افرغ طاقته ٢ نقطة لما لايشعر بالراحه ٤ نقطة لما لمسه شفتيها ومداعبتها وهمستها مازالت تقتحمه بتلك القوه صوت عزه اخرجه من شروده
, #هاه ياحبيبي هتجيبلي الخاتم بكره
, ابعدها عنه وقال بضيق
, #مش لازم كل حاجه بمقابل انا زهقت
, قال جملته ودخل الحمام لتشيح بيدها وتهمهم
, #برده هتجيبلي خاتم الماظ
, للاسف سمع تلك الهمهمه وقف تحت الماء البارد ليسند ذراعيه للحائط ٣ نقطةلما يشعر بكل هذا الضيق ٣ نقطةماالذي اختلف به طوال عشر سنوات وعزه ترضيه كامراه او فليكن صريح انه اعتاد عليها عزه ليست امراه شغوفه بطبعها وهو لن يري اخري في الحرام ٣ نقطة لذا طوع جسده واحتياجاته عليها ٣ نقطة ماالضرر في هديه لحبيبته ليخبرها بها انه اشتاق اليها ٤ نقطة زفر بضيق وخرج.من الحمام ليجدها غارقه في النوم تري ماذا تفعل الصغيره الان بالتاكيد نائمه بعد هذا اليوم المرهق ٢ نقطةيريد اااالحديث معها اوااااا ضمها بين ذراعيه ٢ نقطة
, وااااتذوق شفتيها الخارقه رفع هاتفه انها الثانيه صباحا بالتاكيد نائمه حسنا سيرسل لها رساله فقط ٣ نقطةفتح الواتس اب ليكتب
, #لسه صاحيه ولانمتي
, علامه المشاهده جعلت قلبه يخفق
, #مستنياك تتصل زي ماوعدتني وكنت بتعلم شويه علي التليفون
, تمدد علي الاريكه وابتسم لقد تخبط بمشاعره ونسي هذا الوعد
, # معلش اتاخرت عليكي بس انتي عرفتي ازاي ان انا
, #مش محتاجه ذكاء يعني الخط جديد ومحدش يعرف رقمه غيرك 😛المدام قبلت الهديه طبعا واتبسطت بيها جدا 😡
, كتم ضحكاته بصعوبه حتي لاتستيقظ عزه حسنا الصغيره تمنحه ضحكه من القلب كالعاده
, #اه عجبتها جدا ٣ نقطة بس مكنتش اعرف انك لئيمه كدا
, #انا دا انا ملاك مجنح 😇😇
, تحكم في ضحكاته بصعوبه
, #تمام يبقي عاوزه اشوف رد فعلها
, تقنيا لم يفهم معني رسالتها
, #طب ماانتي اكيد هتقبليها بكره
, #توء عاوزه اشوفها كاركاتير بس مترسمنيش شيطان ماشي
, قرا الرساله لاكثر من مره لما دوما تصر الصغيره علي تحريك مابداخله البعثره داخل غرفه المغلقه ٤ نقطة
, #انت نمت
, #لاء بس ايه اللي خلاكي تقولي كده
, #هو انت زعلت
, #لاء خالص
, #يعني هترسم
, #ماشي بس علي فكره انا اللي اخت المصحف
, #👏 الحمد لله كده ضمنت اني هاخد ثواب ٣ نقطة الفجر قرب علي فكره ٤ نقطة
, #عاوزه تنامي
, #خالص اصل انا لما ببقي فرحانه مش بعرف انام
, #اممممم يعني انتي فرحانه
, #اوي عشان انت افتكرتني وكلمتني وكمان احنا طول اليوم مع بعض وانت فرحان ولا ا
, ابتسم الصغيره ببعض كلمات حولته
, #كنت مخنوق بس دلوقتي فكيت
, #طب ليه كنت مخنوق
, حك راسه وابتسم ماذا سيقول
, # ذاكرتي ٤ نقطةعلي فكره الماده اللي جايه صعبه
, #ههههه قديمه اتعودت علي اسلوبك علي فكره مش هتهرب ٣ نقطةاعترف واالا🔫بوووووم
, اتسعت عيناه
, #عاوزه تقتليني ياحور
, #بعد الشر عليك **** يحفظك ٣ نقطةبس بصراحه نفسي اقتل ناس تانيه 😈
, تطلع الي عزه الغارقه في نومها ورغما عنه انفجر ضاحكا
, # علي فكره حلوه اوي حكايه الكتابه دي
, #فعلا ٣ نقطةهتذكرلي بكره
, زفر بضيق فامامه الكثير من العمل
, #عندي شغل جامد بكره واحتمال انزل البلد بس انا عارف انك ادها وادود
, # تروح وتيجي بالسلامه ٣ نقطة هو انت بتروح الشغل الساعه كام
, #سبعه ليه
, #عشان اشوفك قبل ماتمشي ٣ نقطة
, #لاء ادخلي نامي بقي
, #اصلا الفجر ا ذن انا هقوم اصلي وانت كمان ونام ساعه وهرن عليك اصحيك ماشي
, #ماشي تصبحي علي خير
, #وانت من اهله
, اغلق الهاتف واغمض عيناه للحظه نعم الصغيره لديها القدره في ابدال حاله تغمره السكينه ادي صلاته واستلقي علي الاريكه ليغمض عيناه ٥ نقطة
, في السادسه والنصف كان ينزل الدرج عيناه تبحث عنها بالتاكيد نامت بعد ايقاظها له
, #صباح الخير
, التف اليها ليجدها تقف علي باب المطبخ
, #صباح النور بتعملي ايه
, بتلقائيه #جهزتلك الفطار يلا بقي
, قالت جملتها وسحبته كالعاده للمطبخ ليجد الطاوله ممتلئه بالطعام ابتسم
, #متبقيش تتعبي نفسك ياحور انا متعود اخرج من غير فطار
, انتهت من تقشير البيضه لتضعها كامله في فمه
, #يبقي تتعود تفطر انت بتتعب طول النهار ولازم حاجه تسندك ٢ نقطة
, *** مبهور بكل افعالها كل تصرفاتها العفويه تناله بقوه ٥ نقطة انهي طعامه لتقول بسرعه
, #تشرب قهوتك بقي
, #لاء هشربها في المكتب ياحور وانت تدخلي تنامي ولما تصحي تعدي تذكري تمام
, بوداعه طفله قالت
, #حاضر
, بدون وعي انحني ليطبع قبله علي جبينها وينصرف لتقفز هي عاليا وتحتضن نفسها الم اقترابه من غيرها مازال يجرح داخلها ولكن بضع كلمات منه اعادت ثقتها في نفسها انه يراها لم ينساها تحدث اليها تناول الافطار الذي اعددته له حسنا هي سعيده وهذا يكفي بعد قليل كانت تغرق بالنوم
 
الفصل الحادي عشر


يوم عمل مرهق بشده ومازال امامه الكثير من العمل لينتهي منه ترجل من الباب ليري عائشه تجلس في غرفه الاستقبال تعبث بهاتفها
, #ايه ياعيشه قاعده لوحدك ليه
, رفعت عيناها عن الجهاز وقالت
, #حمدلله علي السلامه ياابيه ،،،،،،،عادي عزه وايناس راحوا البلد يشتروا حجات ،،،،،،،وماما الحاجه خدت علاجها ونامت
, ربت علي خدها وقال
, #طب مرحتيش معاهم ليه
, #ماانت عارف ياابيه مش بسلك معاهم هما الاتنين ٣ نقطة
, قال بتردد #طب ليه مش قاعدتي مع حور
, #حور اعلنت حاله الطواري ،،،,عشان تلم الماده مش عاوزه ادخلها عشان معطلهاش
, ربت علي خدها #طيب ياحبيبتي مش عاوزه حاجه
, #لاء ياابيه **** يخليك يارب
, #طيب ياحبيبتي علي العموم انا في المكتب لو احتجتي اي حاجه
, #_ماشي ياابيه طب مش هتتعشي
, #اكلت في المكتب
, تركها جالسه ليدخل المكتب جلس خلف المكتب انتهي من اعماله ،،،،،،،،،ليفتح احد الادراج يري دفاتره المتعدده اخرج واحدا وانهمك بالرسم لتخرج امامه الصوره لعزه تضرب راسها بالحائط والصغيره تخرج لسانها بغيض ٣ نقطةتطلع للصوره واغلق الدفتر ٣ نقطة هل ستعجب بها ٣ نقطة انها مشغوله الان بمذاكرتها لايجب ان يعطلها ٤ نقطة لقد اشتاق اليها ،،،،،،سعد بشده لانها اتصلت به في منتصف النهار ،،،،،،،نعم شعر بالقلق في البدايه ولكن قلبه رفرف من السعاده،،،،،،، انها تطمئن عليه فقط الاهتمام ولانه لايطلب يكون من الرائع ان تهتم ،،،،،تحرك من خلف المكتب ليقف امام النافذه المغلقه يبعد الستائر لتتسع عيناه ويخفق قلبه بقوه ،،،،،الصغيره متخففه من ثيابها اكثر مما يجب ،،،،،،ترتدي شورت قصير من نوع الجينز يكشف عن ساقين محفوران باتقان ومؤخره ممتلئه باغراء بادي لونه ابيض ،،،،بفتحه صدرمنخفضه بشده ،،،،تظهر معظم جسدها تقريبا تتحرك بعشوائيه لتحرك ذراعيها وخصرها النحيل ٥ نقطة شعرها المجنون تتركه مسترسل ،،،،،، تمايلها مغري بشده واخيرا انتبه الي انها تضع سماعات الاذن ٣ نقطة زفر بقوه ٣ نقطة ومسح حبات العرق التي نضبت علي جبينه
, #يخرب عقلك انتي مخبيه كل دا فين
, صعدت المجنونه لتقفز فوق الفراش سيطيح بتلك الحمقاء التي حفزت كل خلاياه لينقض عليها ٣ نقطة نيران تغلي بداخله وعلي وشك الفوران طرق علي باب المكتب جعله يغلق الستائر ويسند
, ظهره الي الحائط ٤ نقطةوكانه يخفي جريمته بالتلصص علي صغيره ترقص باغراء لتضعه فوق قمه جبل
, الاثاره ٣ نقطةتابع عزه تدخل مبتسمه وتقترب منه
, #مساء الخير ياحبيبي
, تنحنح ليجلي صوته المتحشرج
, # اهلا ياعزه ٣ نقطة مبلغتنيش ليه ان انت خارجه .
, #انت واقف كدا ليه
, تحرك ليجلس خلف المكتب
, #مفيش كنت بشم شويه هوا ٢ نقطة
, جلست علي طرف المكتب فقال
, #مردتيش عليا يعني
, #نسيت يابيبي معتملهاش حكايه بقي وبعدين مانا كنت خارجه مع ايناس
, #معدتش تكرر ياعزه انت عارفه كويس اوي ان الحكايه دي بتضيقني ٢ نقطةهاه كنتي جايه ليه
, وضعت احد الكتالوجات امامه وقالت
, #شوف انا اخترت دا ودا ايه رايك
, زفر بضيق
, #عزه انا مش فايق دلوقتي . . خليها وقت تاني
, تلمست شفتيه وهمست
, #يعني مشغول عن زوزه حبيبتك
, لقد سئم من هذا امسك يدها ليقول بحنق
, #عزه انت بتحبيني
, قربت وجهها منه وهمست
, #طبعا جوزي وحبيبي وبتجبلي كل اللي نفسي فيه
, اراح راسه للاعلي واغمض عيناه لعل هذا هو الحب عشرة سنوات وهو يتقبل تماما فكره عزه عن الحب .لما الان يشعر انه يستجدي منها المشاعر او ان الذي تقدمه مجرد ادعاء افاق علي شفتيها التي تجول علي وجهه ٤ نقطةلقد كان مشتعل منذ قليل من اجل فتاه تقفز بمرح طفولي اين ذهبت تلك الرغبه وبدون وعي ابعدها عنه ليمسح وجهه الملطخ باحمر شفاهها
, #احنا في المكتب ياعزه
, اعتدلت بجلستها وقالت بضيق
, #اوكيه هتجيبلي السوليتر امتي
, قال بعصبيه
, #عزه بطلي زن
, قالت بصدمه
, #زن ٤ نقطة انا بزن ياجاسر انت عمرك ماقلتلي كلمه زي دي
, قال بضيق
, #زهقت ٣ نقطةمن طلباتك اللي مبتنتهيش
, قالت بغيض #ودا من امتي بقي مانت كنت في حضني امبارح
, هب واقفا وقال بغضب يرعد بعيناه
, #عزه ٣ نقطة الاسلوب دا معتش بيمشي معايا ٣ نقطة ومتنسيش انك مراتي وحقي الشرعي اني المسك ٤ نقطة يعني دي مش حاجه بتقدميها بمقابل فاهمه
, حدقته للحظه وقالت بتردد
, # في ايه ياجاسر ٤ نقطة انت
, قاطعها بغضب #انا دلعتك زياده عن اللزوم ٤ نقطة دلعتك لدرجه انك بقيتي حاسه ان انا لعبه في ايدك ٤ نقطة حاجه في حياتك مبتفتكريهاش الالما بتبقي عاوزه حاجه فستان خاتم عربيه جنينه اوفلوس عشان اسافر لماما ٥ نقطةكنت بقبل الكلام دا كله زمان ٣ نقطة لما كنت عايش في وهم اسمه الحب ٤ نقطةبس انتي اللي خلتيني افوق ٢ نقطةعارفه امتي لما وقفتي في وسط الرجاله تقولي اتجوز ٨ نقطةخلتيني اشوف كل حاجه بحقيقتها
, قالت بتوتر #انا مش فاهمه انت عامل كل دا ليه يعني عشان قلتلك عاوزه حته خاتم ياجاسر ٣ نقطةاوكيه مش عاوزه منك حاجه خلاص عن اذنك
, اغمض عيناه وابتسم بسخريه منذ متي وعزه تفهمه منذ متي وهي تقدر مشاعره للاسف بات الان متيقن ان
, علاقته بعزه ان استمرت ستستمر من اجل المال وحسب ٤ نقطةانفاسه تنطبق عليه هل كان احمق ٣ نقطة هل انخدع ٣ نقطةسلم قلبه لامراه لاتفكر سوي بالمال وحسب ٣ نقطةاما هو ومشاعره لاتلقي اي اهتمام عندها ٣ نقطةاغلق الاضاءه ليريح راسه علي المقعد, خارج القائمة
 
الفصل الثاني عشر


اختنقت العبرات بعيناها مسكين جاسر يحب امراه لاتفكر سوي بالمال وحسب ،،،،،،قلبها يحترق من اجله ٣ نقطةلم تكن يوما متلصصه ،،،،،،،كانت ترتاح من المذاكره واعتادت ان تستعيد تركيزها ببعض الموسيقي والحركات الراقصه،،،،،،،، انتهت ساعه لهوها لتعود مره اخري للمذاكره ،،،،،،،،ولكن صوته سمعته مذبوح وهو يتحدث بتلك المراره،،،،،،، تتبعت الصوت حتي رات الضوء المنبعث من خلف الستائر،،،،،،،، للمره الاولي تعرف ان جناحها يطل علي مكتبه ٤ نقطة رات عزه تصعد ٤ نقطةوهو يغلق الاضاءه ولكنه لم يخرج ٥ نقطة لابد انه يتالم كثيرا الان صوته المذبوح مازال يتردد صداه بداخلها ٥ نقطةلما لاتذهب اليه ماذا لوغضب ٤ نقطة انه حزين وليس غاضب ٣ نقطةالساعه جاوزت منتصف الليل البيت ساكن والجميع خلد للنوم ،،،،،،،،ارتدت روبها ووضعت علي راسها طرحه وخرجت تتسلل ببطء ٣ نقطةادارت مقبض المكتب ودخلت لتغلق الباب ثم يضاء المكتب ويسال هو باستغراب
, #حور ايه اللي جيبك هنا دلوقتي
, فركت يديها بتوتر وقالت
, #اصل ااااا يعني اااا اه اصل انت متصلتش فقلت اطمن عليك
, رفع احدي حاجبيه وقال
, #لاياشيخه ٤ نقطةانا مش قلتلك مش بحب الكذب
, نظرت في الارض واشتعل وجهها اقترب ليرفع وجهها
, #هاه قولي بقي
, #اصل يعني ٣ نقطةانا اسفه و**** مش كنت اقصد بس انا ااا سمعت كلامك مع ابله واااا
, اشاح وجهه وجلس علي الاريكه
, #وايه ٤ نقطة
, جلست بجواره وقالت بارتباك
, #مش عارفه بس حسيت ان انت ممكن تكون محتاج ليه
, قال بضيق #انا مش محتاج لحد
, امتلئت عيناها دموع وقالت باختناق
, #انا اسفه ٤ نقطةمكنش قصدي اضايقك
, قالت جملتها وتحركت للخارج وللاسف راي لمعه الدموع علي وجهها الندي ٣ نقطةلما جاءت ولما قسي عليها هكذا ٣ نقطةماذنبها هي ٣ نقطةذنبها انها اهتمت وجاءت لتربت علي جرحه،،،،،،،، اي حماقه فعلها ،،،،،،زفر بضيق ليخرج من المكتب ٤ نقطةفتح باب غرفه النوم ليجد الحوريه ترتمي علي الفراش شعرها مبعثر حولها، ،،، والان يظهر تفاصيل جسدها من خلال اللا ملابس التي ترتديها تحرك ببطء ليجلس علي طرف الفراش لتعتدل الحمقاء مذعوره وتمسح دموعها بسرعه وتقول
, #انت اييه اللي جابك هنا دلوقتي
, قرب وجهه منها
, #بترديهالي ياحور ماشي مقبوله منك
, حقك عليه
, هزت كتفيها وقالت بتلقائيه
, #محصلش حا جه ٤ نقطةالمهم انت تكون كويس ٤ نقطةوعلي فكره انا مش زعلانه
, ابتسم رغما عنه ليرفع يده ويبعد
, خصلاتها الثائره لخلف اذنيها ليمسح تلك الدموع المتلئلئه علي خدودها
, #امال الدموع دي ليه
, همهمت بتلقائيه ووضعت كفها الصغير علي صدره
, #عشان دا موجوع ٣ نقطة
, ابله اواصابه عته مفاجاه هذه الصغيره تزعزع كل شيء بداخله همس بانفعال
, #يعني انت بتعيطي عشاني
, هزت راسها وقالت
, #اصل صوتك وانت بتتكلم كان مجروح اوي ٣ نقطةكنت بس عاوزه تعرف ان انا جنبك وان احنا واحد و
, منفعل ولايكاد يلتقط انفاسه عشر سنوات يحياها مع عزه ولم تلاحظ هذا . .وهذه الصغيره التي يعرفها من اقل من شهر تحلله بتلك الدقه اي عقل يصدق هذا
, #انتي ازاي عر
, وضعت اصابعها علي شفتيه وهمست
, #عاوز تقول ان انا عيله صغيره مش كده ٤ نقطة بس انا كده اي حد بحبه بحس بيه اوي
, كفاكي تشتيتا بي ايتها الصغيره ابعد يدها وقال بصدمه
, #بتحبيه ٣ نقطةيعني انتي بتحبيني
, بحماس طفله مندفعه لاتفقه شيء في الحياه
, #مش انت جوزي مش حرام احبك صح
, زلزال عنيف يتفجر بداخله عاجز حتي عن النطق لما خفقات قلبه تتسارع بهذا الجنون ٣ نقطةامتلئت عيناها دموع وهمست بانكسار
, #مكنش المفروض ااقول كده صح ٢ نقطة اديك زعلت زي ما حصل في العربيه انا ااا
, لهذا اعتذرت ظنت انه غضب اللعنه عليه همس
, #اوعي تعتذري ٢ نقطة مينفعش تعتذري عشان بتقولي مشاعرك ٥ نقطة
, قالت بانكسار
, #طب وانت ٣ نقطةيعني ٤ نقطةانا عارفه ان قلبك ٣ نقطة
, وكانها عجزت ان تكمل سقطت دموعها وارتمت علي صدره وهمست بتقطع من خلال دموعها
, #انا عارفه انك بتحبها ،،،،،،ومش بتشوف حد غيرها ٣ نقطة بس انا طمعانه في قلبك،،،،،،،، يكون فيه حته صغيره علشاني
, قلبه يصرخ لاول مره يتعرض لهذا الكم من المشاعر ٤ نقطةكلا للمره الاولي يتعرض لمشاعر صادقه تزلزله بهذا الشكل ٣ نقطةليضمها لصدره يداعب شعرها بحنان
, #ااه بتعملي فيه ايه ياحوريتي
, رفعت راسها ليري عيونها البندقيه تلمع ببريق ساحر وتهمس
, #انت ليه بتقول حوريتي
, تلمس وجهها بانفعال
, #عشان انتي حوريتي اللي نزله من الجنه عشاني
, لترتفع المجنونه علي ركبتيها لتعتنق عنقه وتقبل وجهه وهي تهمس
, #انا بحبك اوي ياجاسر
, يعلم انها طفله ،،،،،،مشاعرها مندفعه وربما تكون متاثره ٣ نقطة متاكد ان مشاعرها تخرج بنقاءها ٣ نقطة انها مجرد مراهقه صغيره تنفعل بسرعه ٣ نقطةواثق انها لاتستطيع بعد اتخاذ قرار ولكن ٣ نقطةيرغبها بجنون ٣ نقطةجنون اطاح به ليحتضن وجهها ويغيب في سكره شفتيها المنتفخه باغراء يده تكتشف جسدها الغض باستمتاع مستمتع بشده بتاوهاتها الناعمه تستجيب بفطرتها لعبثه المجنون بها فيزداد اشتعاله اكثر جنه رحبه تدعوه لدخولها والتنعم بنعيمها الرائع قلبه يصرخ ويعانق تلك الصغيره الذائبه بين يديه ليرفع رايات انتصاره علي جسدها الذي وشم به رايات انتصار منكسه لقد استغل الصغيره ولكنه ابعد من ان يستمع الي هذا الان هو يعيش جنون اللحظه . متعه لم يمر بها في حياته ٣ نقطة لقد اكتملت رجولته بين ذراع تلك الصغيره التي يدخلها قهرا في عالم الكبار ٤ نقطة
, ارتمي علي الفراش يفرك جبهته بقوه عقله يذبحه وضميره يجلده ٣ نقطة لقد تزوجها قهرا ٣ نقطةاستمر بظلمها والان يستغل مشاعرها البريئه لارضاء نفسه
, واي رضي الصغيره قادره علي رفعه فوق سحابه محلقه اغمض عيناه وهمس بصوت مبحوح
, #حور انااااا
, شهقه جعلته يفتح عيناه وينظر للصغيره التي همست بانكسار قتله حرفيا
, #ندمان ٣ نقطةمش كده
, كيف علمت ٢ نقطةكيف وعت ٣ نقطةولماذا تبكي
, رفعت عليها الاغطيه بيد مرتعشه لتسحب نفسها بتالم لتستند الي طرف الفراش وتهمس بكبرياء مذبوح
, #اعتبرها غلطه ٢ نقطةانا عارفه كويس اوي ٤ نقطة ان عمري مهيكون ليه مكان في حياتك . ٢ نقطةووووان انا يعني ٢ نقطة عيله صغيره .ووووو
, مسحت عيناها بظاهر يدها كالاطفال
, وشهقت مكمله
, # مش عندي خبره في حاجه ٣ نقطة وانت اااايعني عمرك مش هتبقي مبسوط معايااااا وووو
, كان يحدق فيها ببلاهه منقطعه النظير هل تبكي لانها تعتقد انها لاترضيه كامراه ٤ نقطة انها بالفعل طفله
, #اشششش ايه اللي بتقوليه دا
, #انا مش عبيطه ومتاكده انك ندمان
, ورغما عنه ابتسم ليسحب الصغيره علي صدره ويربت علي شعرها بحنان
, # اشششش مين قال كده داانتي اكبر عبيطه في الدنيا .
, احتضنت المجنونه خصره وقالت باختناق
, # يعني انت مبسوط
, ماذا تفعل به تلك المعتوهه هل هذا كل مايشغل بالها حاله هو ٤ نقطة اي البشر هي عذراء صغيره اغتال برائتها في لحظه ضعف وبدل من ان توبخه تساله ان كان شعر بالرضي معاها ام لا طبع قبله في مفرق راسها وهمس
, #مبسوط جدا ٣ نقطة
, رفعت وجهها لتنظر بعيناه وكانها تستوضح صدقه ليتامل وجهها الندي واثار الانتفاخ الباديه علي شفتيها جنون شغفه وبصمته التي تركها علي عنقها الرائع وارتعاشها المغري علي صدره ٣ نقطة لقد اغتيلت كل الامه بين ذراعي تلك الدميه الصغيره المرتعشه صغيره بشده شهيه لدرجه الجنون ٣ نقطة
, تشعل رغبته من لاشيء تقريبا ٣ نقطة همسه مجنونه اصابته باتقان
, #نفسي افضل في حضنك طول عمري
, ملعون ويستحق الرجم والذبح والتعذيب ليغرق مع الصغيره بمشاعر متاججه بشده تحرقه باتقان مروع لينال الجنه العذبه يرتوي منها ٣ نقطة ويرتوي ٣ نقطةيريد سحق الصغيره وافنائها بين ذراعيه عشق تاوهاتها الممتعه تعلقها به واعلانها للعشق بكل لحظه ٢ نقطة
, تركها مرغم لقد اجهد الصغيره بطوفان مشاعره حتي سقطت نائمه كطفله صغيره علي صدره ٤ نقطة ليغمض عيناه وينعم بنوم ممتع, خارج القائمة
 
الفصل الثالث عشر


ضوء الشمس المتخلل من النافذه المفتوحه داعب عيناه بوقاحه ليخرجه من هذا الحلم الممتع بامتلاك صغيره ممتعه تمتليء مفاجاءات . .تنهد بقوه ليفتح عيناه وتتسع شيء فشيء ٢ نقطةانه بغرفه الصغيره اذن لم يكن حلم ،،،،،،،نظر بجواره ليري الفاتنه مازالت غارقه في نومها،،،،،،،، شعرها منتشر بموجه مغريه بشده ازاحه عن ظهرها ليظهر الاخير بتلك الشامات المبهره التي تبدا بمؤخره عنقها ممتده علي طول ظهرها لتنتهي بروعه في منتصف عمودها الفقري ٣ نقطةاشاح بصره قبل ان يتملكه الجنون ويلتهم تلك الشامات ،، .ليلاحظ الفراش واثار الدماء عليه تلك الاثار التي تمليء جسدها علامات ملكيته التي طبعها كلوحه فنان علي جسدها الشاب تململت الصغيره بنومتها انها المره
, الاولي التي لم تستيقظ الصغيره مع الفجر ٤ نقطة تاوهت بالم لتفتح عيناها انه علي اتم استعداد ان يحصل علي توبيخها ولكن الصغيره منحته ابتسامه خلابه وهمست بصوت ناعس
, #صباح الخير
, اعتدلت علي الفراش وجهها احتقن وفلتت منها تاوه مكتوم رفعت عليها
, #انتي حسه بالم مش كده
, همست
, #يعني شويه صغننه خاااالص
, اللعنه عليه لقد اذاها لقد سحق الصغيره تنهد بقوه ومرر اصابعه بتوتر في شعره لتغتال الصغيره توتره لترتمي علي صدره وتهمس بانفعال
, #و**** انا كويسه خالص بس مش تسيبني
, هذه الصغيره تسعي سعيا لتلقي حتفها ضمها اليه ليتشمم رائحه شعرها المنعشه وهمس
, #اهدي بس لحسن كده مش هسيبك بجد.
, رفعت وجهها لتطبع قبله علي خده
, #**** ميحرمنيش منك ابدا ٣ نقطة
, #ولايحرمني منك ياحوريتي ٤ نقطة
, مسحت خدها بصدره العاري الصغيره تستطيع استحضار رغبته المجنونه بها بلحظه ٣ نقطةزفر بنعومه ليبعدها عنه ويقول بجديه ابعد ماتكون عن عيناه الغائمه
, #اسمعي بقي بنوتي محتاجه حمام ٣ نقطة وتاكل كويس عشان عندك ماده صعبه بكره ماشي
, هزت راسها وقالت بطفوليه
, #انا عاوزه افضل في حضنك وبس
, ضمها الي صدره وتاوه بقوه ليقول
, # اه،،،،بتعملي فيه ايه ياحور٤ نقطةيااجمل جنه بعيش فيها ٤ نقطة مين قال بس انك هتبعدي عن حضني ٤ نقطة . هتاخدي حمام سخن عشان تقدري تتحركي وجسمك يفك ٤ نقطةوبعدين هقول للواحظ تجيبلنا الاكل وهقعد معاكي نذاكر تمام
, لمعت عيناها وفالت بلهفه
, #_يعني مش هتروح الشغل وهتفضل معايا صح
, هز راسه موافقا ليحظي بقبله ناعمه علي شفتيه ٤ نقطة الصغيره تتصرف بعفويه تجعله كالبركان الثائر علي طول الخط زفر بقوه ليبعدها عنه قبل ان يطيح بها ولن يتركها ٤ نقطةتحرك ناحيه الحمام ليعاود بعد ان ضبط الماء وترك الحوض يمتليء كاد ان يرفع الاغطيه ليحملها ولكنها قالت
, #انت هتعمل ايه
, #في ايه هدخلك الحمام
, شهقت وقالت بخضه
, #لاء عيب
, ورغما عنه انفجر ضاحكا
, # نعم يااختي ٤ نقطة هو انتي مفهوم العيب عندك ايه بالظبط
, اشتعل وجهها وعضت المجنونه علي شفتيها تمسكت بالاغطيه
, #والنبي ياجاسر بتكسف
, قرب وجهه منها وهمس من خلف اسنانه
, #يابت بطلي بقي ٤ نقطة
, رفعها بالاغطيه وانزلها بالحمام لتتاوه
, ماان لمس الماء جسدها قال بلهفه
, #حسه بايه
, قالت باختناق
, #انا كويسه بس اطلع بره
, لدغ خدها وقال بمشاكسه
, #ليه بس دا ناوي اليفك
, احتضنت جسدها بيدها وقالت
, #انت قليل الادب ٣ نقطة
, ارتج المكان بضحكاته العاليه وقال
, #انا قلت من الاول البت دي مجنونه
, #**** يسمحك بس اطلع بره بقي
, تامل وجهها المشتعل وعيناها الدامعه
, #طب خلاص بس اهدي انا خارج اهوه
, خرج من الغرفه وجلس علي المقعد ليزفر بقوه ويهمهم
, #وبعدين ياجاسر ٤ نقطة بطل استغلال دي حته عيله ٢ نقطة .يعني مكنتش عارف انها عيله من الاول اتجوزتها ليه ٣ نقطة
, اغمض عيناه واراح راسه للخلف ضميره يذبحه من اجل طفله مندفعه وراء مشاعر مراهقه ٣ نقطةطفله تحتاج ان تنضج وتكبر حتي تستوعب ٤ نقطةحتي تكتمل مشاعرها ٣ نقطةزفر بقوه ليعتدل
, جالسا ليري الصغيره تخرج من الحمام ترتدي مئذر تربطه حولها وشعرها الطويل منسدل علي ظهرها مأثور مغيب عيناه تتبع قطره ماء ساقطه علي رقبتها تنحدر ببطء للاسفل تتحرك نحوه ولكن ببطء ٣ نقطة اللعنه جسدها الضعيف لايحتمل عنفوانه انها هشه اكثر مما يجب
, #طب ليه الحزن دا
, رفع عيناه للصغيره التي تقف امامه وقال باسف
, # حور انا اسف ٣ نقطةرجلك بتوجعك مش كده ٦ نقطة
, قالت بسرعه
, #لاء خالص ٤ نقطة انا واقفه قدامك اهوه
, قال بتحذير
, #حور قلتلك مش بحب الكذب
, قالت بسرعه
, #هي بتوجعني شويه صغيرين بس انا كويسه ٢ نقطةانا بس سقعانه شويه ٢ نقطةانت مش هتبعد عني صح
, الصغيره تصر علي تمزيقه لالف قطعه زفر بضيق اجلسها علي المقعد وهب واقفا اخرج احد منامتها الطفوليه العجيبه .البسها لها ٢ نقطة جفف شعرها الطويل ومشطه بحنان اللعنه انها مجرد طفله تحتاج للرعايه طفله تتحكم برغبته لتشعله بطريقه لم يعهدها بحياته ليغرقها بطوفان شغف يؤذيها ٤ نقطةطفلته المسكينه ٢ نقطةانه
, مجرد ذئب وحش من اكلي لحوم البشر ولكن مستمتع بدور الاب الذي يؤديه
, الان ٣ نقطةلترفع يده وتقبلنا بحب لتهمس
, #**** يخليك ليه ياجاسر ٣ نقطة انت وعدتني مش هتسيبني مش كده ربت علي خدها
, #لاء مش هسيبك حور انتي محتاجه دكتور مش كده
, قالت بسرعه
, #لاءدكتور ايه انا كويسه ٣ نقطةانا عاوزه بس اطلب منك طلب لاء طلبين
, هاهي الصغيره ستطلب انه الثمن لقد تعود علي هذا غامت عيناه لما يؤلمه هذا
, #عاوزه ايه ياحور
, #تفضل معايا حتي النهارده بس
, لما قلبه الاحمق يتراقص بين ضلوعه هكذا لقد طلبت قربه قال بحذر
, #طب وايه كمان
, #اصل هموت من الجوع ٣ نقطة عارف حاسه ان بقالي قرن ماكلتش ٣ نقطة وو يعني مش عاوزه اطلع بره ٣ نقطة معلش ينفع تقول بس للواحظ تجيب لينا ناكل هنا
, لما تخلف توقعاته وتسير عكس الاتجاه المعروف لما تقتحم داخله بتلك القوه ابتسم وقبل راسها وخرج شارد ٦ نقطة الصغيره تصر علي تعجيزه لم يلاحظ الجمع الجالس بغرفه الاستقبال الاعندما تحدثت عائشه
, # هو انت هنا ياابيه
, رفع راسه ليتامل الحضور اشاح بصره فور رؤيته لعزه وتلك الابتسامه السمجه علي وجهها ولم يفهم معني للمعان النصر بعيناها ٣ نقطة
, #ايوه ياعيشه في حاجه
, تقدمت منه وقالت بقلق
, #مالك ياابيه شكلك متضايق اوي
, ربت علي كتفها وابتسم بفتور
, #مفيش حاجه بس حور تعبانه شويه
, قالت بلهفه
, #ملها دي كانت كويسه امبارح ٣ نقطة انا هروح اشوفها
, قالت جملتها وتحركت ناحيه الممر المؤدي لجناحها وجناح والدته والمكتب زفر بضيق وتحرك حتي استوقفه سؤال عزه
, #وانت بقي زعلان كده عشان هي تعبانه
, التف اليها رمقها بنظرة ناريه انكمشت قليلا مالبثت ان اقتربت منه وقال
, #ايه يفرق معاكي
, قالت بنعومه
, #طبعا يابيبي ٤ نقطةمش جوزي ٣ نقطةوعارفاك كويس اوي
, ابتسم بسخريه
, #متاكده
, تعلقت بعنقه وهمست
, #طبعا ٥ نقطة ممكن تضحك علي الناس كلها بس عليه انا ٣ نقطةزوزه
, نظر في عيناها وقال
, #وانا هضحك عليكي ليه ٣ نقطةمتضايق عشان مراتي تعبانه شيء طبيعي جدا
, مررت سبابتها علي وجهه وابتسمت
, #تمام طلاما دا اللي مضيقك خليك جنبها ياحبيبي
, ابعد ذراعيها وقال
, #مش مستني اذنك ياست عزه
, هزت كتفها وقالت
, #اوكيه طالما مش محتجني ياحبيبي انا هسافر لماما اقعد اسبوع ولااتنين
, فهم الان معني لمعه النصر وابتسامتها المستفذه ٤ نقطة وللمره الاولي يراها عزه تعتقد انها تتحكم برغبته ٣ نقطة اقترب منها حتي اغمضت عيناها لقد اعتادت علي تدليله المفرط واعلان عشقها في كل لحظه اعتادت ان يخبرها الاتبتعد عنه ٣ نقطةكان يظن هذا عشق ولكن هي ظنته تنازل وتحكم حمقاء بجداره ربت علي خدها
, #ابقي سلميلي علي مرات عمي ياعزه وخدي السواق يوصلك
, قال جملته وتحرك ناحيه المطبخ ليتركها بذهولها تحترق
, حمل الطعام من لواحظ وتحرك للخارج كانت ماتزال واقفه مكانها
, #ايه ياعزه انت اتحنطتي ولاايه يلا عشان تلحقي توصلي بالنهار ٤ نقطة عندك فوق فلوس في در ج الكوميد خوديها وانتي مسافره
, رمقته بنظره غاضبه لايعرف لما اسعدته لقد رد واحده من صفعاتها المؤلمه دوما رمقت الطعام وقالت بغيض
, #انت شايل الاكل ليه مش في خدامين في البيت
, ابتسم وقال باستفذاذ
, # لاء ازاي في طبعا ٢ نقطة بس انا عاوز ادخلها الاكل بنفسي
, #بس انت عمرك ما عملت كده معايا
, # المره الجايه لما تبقي تعبانه هبقي اجيبلك الاكل متنسيش تسلميلي علي مرات عمي واتصلي لما توصلي عشان اطمن عليكي
, قال جملته واتجه الي الممر ورغما عنه شعر بالرضا ٤ نقطة يعلم جيدا ان عزه ليست من نوعيه النساء الغيوره ٣ نقطةكما يعلم جيدا ان غضبها الان نابع من جرح كرامتها ٤ نقطة ولكن جمودها الدائم يقتله هل مازال يحبها سؤال سمج مشوش يتردد بداخله ٥ نقطة ولم يجد له اجابه ضحكات الصغيره العاليه جذبت اذنه ليدخل الي الغرفه لقد نسي ان عائشه ذهبت اليها التفتت الاثنين اليه وعلقت عائشه
, #ابيه جاسر بحاله جيبلك الاكل يابرنسيس
, وكزت كتف عائشه التي قالت ضاحكه
, #شايف ياابيه خليك شاهد فينا من مد الايد اهوه
, حملت عائشه الطعام منه ووضعته علي الطاوله الصغيره ٣ نقطة قال بمرح
, #معلش بقي ياعيشه ٤ نقطةعشان تعبانه بقي لازم ندلعها شويه
, عائشه بمرح وهي تضع يدها علي صدرها
, #ايه ضاااااه ابيه جاسر بيهزر ٤ نقطة
, وكز جاسر كتفها فتاوهت وجلست بجوار حور قائله بمرح وهي تفرك كتفها
, # انا بقول ياابيه نهذر بالبق بس ٣ نقطة انت ايدك تقيله اوي٧ نقطةتعالي يابنتي اكشف عليكي واهو اعمل بلقمتي في البيت ده
, حور بحماس #ايه ده هو انتي دكتوره ياعيشه
, جلس جاسر علي الطرف الاخر وقال ضاحكا
, #علي اخر الزمن اخلي بيطريه تكشف علي مراتي
, حور ضاحكه
, #تصدقي فكرتيني بسليم اما كنت اقوله هتبقي دكتور حمير زي رشدي اباظه ٣ نقطة يقولي اه انا داخل بيطري مخصوص عشان اعالجك
, عائشه بفضول #سليم دا اخوكي اصل انا مشفتش حد من عيلتك خالص
, حور بحماس #لاء بن عمي سليم دا دحيح العيله ٣ نقطة كان مربلنا الرعب انا ويونس في البيت ٦ نقطة عشان كنا بنعمل دوشه جنبه ٢ نقطةوناخد ورق المحاضرات بتعته نعمله مراكب وصوريخ ٤ نقطة بس ايه طلع الاول علي دفعته واجتله بعثه وسافر من اربع سنين ٤ نقطة بس ماما قلتلي انه راجع
, لما يشعر بكل هذا الضيق ٣ نقطةانه بالكاد يتحكم باعصابه حتي لاينزع لسانها ويغسل عقلها ليمحو منه ذكري كل رجل غيره حتي لو كان عمها تؤمها او ذلك السليم الاحمق ٤ نقطة ورغما عنه تفلتت عصبيته
, #مش كفايه رغي بقي الاكل هيبرد
, احمق ويستحق الرجم ٢ نقطةلان ما قاله جعل عائشه تتململ وتهب واقفه وتقول بحرج
, #استاذن انا بقي
, زفر بضيق
, #تستاذني فين يازفته انتي اقعدي عشان ناكل مع بعض
, #معلش بقي
, حور #علي فكرة لو ماكلتيش معانا مش هاكل وهيبقي ذنبي في رقبتك
, هاهي الصغيره تصحح اخطائه ٣ نقطة للمره الكم لايدري تستحوذ الصغيره علي اعجابه لتخرج عائشه من جو التوتر الذي انشئه هو بكلماته الحمقاء
, #يلا ياعيشه بقي اعملي بلقمتك وتعالي اسنديني عشان رجليه وجعاني
, جمله عفويه ارادت ان تخرج بها عائشه من توترتها ونجحت ولكنها اصابته بالصميم وهو يري وجهها المحتقن التي تعتقد انه لن يراه ٣ نقطةولكنه يراها جيدا
, عائشه بقلق # حور انتي وقعتي
, حور # لاء دا بس شد عضل
, عائشه #_شد عضل ايه دا انتي مش قدرة تقفي ٤ نقطة
, همست #بس بقي ياعيشه
, رفعت عائشه ساقيها للاعلي لتتفلت صرخه من الصغيره وتمتليء عيناها دموع ليتوجه نحوهما
, #سيبيها ياعيشه
, عائشه بتركيز وهي تتفحص فخدها
, #استني بس ياابيه
, #استني ايه انت مش شايفه بتتالم ازاي
, رمقته بنظره سريعه وقالت
, #متقلقش الحمد لله مفيش كسور
, قالت جملتها ورفعت قدمي حور بيديها حتي اصبحت مستقيمه امامها ثم دفعتها بقوه لتصرخ حور قال بغضب
, #انتي اتهبلتي ٣ نقطة ايه العنف دا
, انزلت قدمي حور الباكيه في الارض وقالت بثقه
, #مش عارفه ليه محدش عاوز يديني فرصتي في البيت دا قومي يابنتي
, حور #مش قادره ياعيشه
, هزت عائشه راسها لتشدها واقفه بجوارها وقالت
, #اتحركي ياماما بلاش دلع
, تحركت ونظرت اليها
, #الوجع خف كتير
, عدلت عائشه وضع منظارها الطبي وقالت
, # شوفي بقي عشان الوجع يروح
, خالص انتي محتاجه تعدي في ميه سخنه بزياده شويه ووويبقي فيها مطهر وتحركي رجليكي واحده واحده جوا الميه هتقومي تبرطعي
, حور #ابرطع كده برضه ياعيشه
, جاسر ضاحكا # مهو شكل علاجها جاب نتيجه اهوه ياحور
, قالت بغيض #**** يكرم اصلكوا انتوا
, الاتنين ٣ نقطة
, جاسر # ٣ نقطة بس انتي عملتي ايه
, تنحنحت عائشه وعدلت وضع منظارها الطبي ونظرت الي جاسر وخفضت بصرها
, #اااشوف ياابيه ٣ نقطةالعضلات واحده زي ماتقول كده هي عملت تمرينات لفتره طويله وواضح انها اول مره ٣ نقطة
, فعضلات الحوض ركبت علي بعض بس البت دي حموله حموله يعني
, حور ببلاهه #بس انا معملتش تمرينات ياعيشه
, احتضنت عائشه كتفها وقالت ضاحكه
, #امال عملتي ايه ياحور
, كتم جاسر ضحكاته بصعوبه
, #اطلعي بره ياعيشه
, قالت بمرح #قعده علي قلبك ياابيه وبعدين انا هذاكر لحور حبيبتي بس هطلع اجيبلها مطهر واقول للواحظ تجيبلنا اكل غير ده
, قالت جملتها ورفعت الطعام لتخرج من الغرفه اقتربت حور منه
, #جاسر انت بتضحك علي ايه انا مش فاهمه حاجه
, بريئه وبرائتها تطيح بعقله لثم خدها وهمس
, #مش مهم بس انا فهمت ٣ نقطة انتي كويسه دلوقتي
, حركت ساقيها وقالت
, #احسن كتير
, احتضنها بين ذراعيه وقال بانفعال
, # ماانتي بتقولي من الصبح انك كويسه
, احتضنت خصره بقوه وقالت
, #خفت ااقولك تبعد عني ٣ نقطة وتقول ان انا صغيره ومش بستحمل وو
, اي البشر هي تلك الصغيره تتحمل الالم حتي لايبتعد عنها رفع وجهها وهمس
, # مش هبعد عنك ياحور ٣ نقطة
, #توعدني
, #اوعدك يااجمل حوريه في الدنيا ٣ نقطة
, # انا بحبك اوي ياجاسر
, #يبقي معنتيش تخبي حاجه تاني اتفقنا
, ارتفعت الصغيره لتطيح بالبقيه الباقيه من تماسكه لتعتنق رقبته وتقف علي اطراف اصابعها لتطبع قبله علي عنقه وتهمس
, #انت طويل اوي ياجاسر
, احاط خصرها بذراعه ليرفعها للاعلي وقال ضاحكا
, #انتي اللي قصيره اوي ياحوريتي
, اسندت مرفقيها الي كتفيه وقالت بمرح
, #تفتكر ممكن اطول تاني ٣ نقطة ممكن العب عقله بيقولوا بتطول
, اقتراب ودفيء رغبه وجنون عبث ومزاح الصغيره تحمل كل اللوان الحياه لتبعثها بداخله ٢ نقطة رفع يده ليزيح
, خصلاتها وهمس
, #بس انتي كده روعه اوي ٣ نقطة ضغننه ولذيذه ٢ نقطة زي العروسه اللعبه ٣ نقطةتوء عروستي اللعبه ٤ نقطةاللي عشقت اللعب بيها ٤ نقطة وقربت ادمنه
, انهي جملته وانفاسه تضرب صفحه وجهها حتي اقتربت انفاسها الدافئه منه كان علي وشك التهام شفتيها المغريه لولا طرق الباب زفر بضيق وانزلها مهمهما
, #**** يحرقك ياعيشه ٣ نقطة ادخلي يافقر
, ترجلت عائشه وخلفها لواحظ تحمل الطعام اما الصغيره فجلست تغطي وجهها وكان عيون عائشه الفضوليه ستعلم ماذا كان يحدث ورغم انه بالفعل مثار وعلي وشك القاء عائشه بالخارج الاانه انفجر ضاحكا, خارج القائمة
 
الفصل الرابع عشر


#ازاي يابويا تجوز حور في السن دا ولراجل ضعف عمرها ومتجوز ومش كده وبس لاء دا البلد كلها عارفه هو اد ايه بيحب مراته
, محمود #ااقعد ياسليم بطل عصبيتك دي البت جالها عدلها وانا سترتها عملت ايه غلط
, جلس سليم علي المقعد وقال
, # الغلط ان حور حته عيله ،،،،،،لاتعرف تحكم ولاتتحكم في مشاعرها ٣ نقطة الغلط انك تديها لراجل انت واثق انه شاريها جاريه ٣ نقطة لكن قلبه ملك لمراته ٥ نقطة الغلط انك تكسر عيله زي دي وتعيشها في قهره ان جوزها ملك واحده تانيه
, قطع حديثهم دخول يونس وهو يصرخ
, #هاي خلصت امتحانات روحي ياثانويه انتي طالق بالتلاته ٥ نقطة
, #يابني انت علي طول داخل بغاغتك كده
, اسرع يونس ليرتمي بين ذراعي سليم المفتوحتان ليضمه اليه
, #وحشتني اوي ياسليم حمدلله علي السلامه ٢ نقطة
, امسك سليم ذراعيه وقال
, #كبرت يايونس وبقيت راجل وحشتني ياوحش
, #وانت كمان دا حور هتفرح اوي لما تعرف
, ظهر الضيق علي وجهه سليم وقال بعتاب
, # ازاي تسيبهم يعملوا فيها كده يايونس
, محمود بغضب #جري ايه ياسليم هو في كلمه بعد كلمه ابوك في البيت
, يونس #متقلقش ياسليم حور زي الفل والشهاده لله جوزها شيلها من علي الارض شيل ٣ نقطة وهي بتحبه
, عقد سليم ذراعيه وقال بشك
, #هي اللي قلتلك كده
, #طبعا انا بكلمها كل يوم ياحبيبي وسعات بستناها عند المدرسه بعد الامتحان
, سليم #هو سبها تكمل
, يونس # لاء وايه هو اللي بيذكرلها ٣ نقطة
, وكل امتحان بيوديها ويجيبها دول لسه موصلني بس هي كانت هبطانه شويه فجاسر قلها مره تانيه نبقي ندخل عشان هي لازم ترتاح ٤ نقطةيمكن حور مكنتش موفقه قبل الجواز بس دلوقتي لاء ٣ نقطةاطمن ياسليم
, تنهد سليم بقوه وقال
, #طمنت قلبي **** يطمن قلبك ٣ نقطةحقك عليه يابابا ٣ نقطةانا مكنتش ااقصد اتعصب بس انت عارف حور ويونس غاليين عندي ازاي
, محمود بود #**** يخليكوا لبعض يابني
, سليم # احنا ينفع نروح نطمن عليها ونشوفها مش كده ولاايه
, محمود #ومالوا هتصل بجاسر بيه واقوله والراجل عمره مااتاخر ٢ نقطة
, نظر يونس حوله
, #اامال امي وبسمه فين
, محمود #راحو لستك سنيه اصلها بعافيه شويه ومكناش نعرف ان سليم جاي النهارده
, يونس # خلاص يابابا اتصل بجاسر وقله ان احنا هنروح عشان نطمن علي حور وهو سليم يشوفها بالمره
, سليم #لسه بتحس بوجعها يا وحش
, يونس وهو يعدل ياقته
, #طبعا مش تؤم متماثل
, ضرب سليم راسه # ياشيخ اتلهي
, صمت الاثنين ليستمعوا الي مكالمه والده
, #ايوه ياجاسر بيه ٣ نقطة
, ٨ علامة المربّع
, #الحمد لله كلنا تمام بس سليم اجا وكان عاوز يسلم علي حور ويباركلكوا علي الجواز ويونس كمان عايز يطمن علي اخته
, ٢١ علامة المربّع
, #**** يجعله ديما مفتوح بحسك يابيه مع السلامه
, اغلق الخط وقال باسما
, #يلا ياولاد ٣ نقطة حور بقت كويسه يايونس جاسر بيه طمني
, سليم بحنق
, # واد يايونس هي حور طولت زيك كده ولالسه اوزعه زي ماهييه ٣ نقطة
, #طولت شويه بس لسه اوزعه ليه
, #اصلي كنت جيبلها لبس وعرايس ودباديب عشان عارف انها بتحبهم ٢ نقطة
, هروح لعروسه وانا وخدلها دباديب
, يونس ضاحكا #و**** هتفرح بيهم اوي كمل جميلك بقي وهتلها شنطه حاجه حلوه زي بتاعه زمان عشان نتخانق عليها انا وهي
, محمود بغيض #طب عدي قدامي ياهبل قال شنطه حاجه حلوه قال
, سليم # خلاص انا هخدلها العرايس والدباديب
, يونس #وكسه ياسليم تكون جيبلي مسدس ميه
, سليم ضاحكا #لاء بندقيه صوت
, يونس #ياغلبك يايونس ٣ نقطةوانا قلت هيظبطني لما يرجع ويجبلي موزه من المانيا وهو جاي
, سليم بذهول #ولا انت اتهبلت موزه ايه اللي هجبهالك
, محمود #يلا يابني سيبك منه
, طوال الطريق وسليم عقله مشغول طوال عمره وهو يري يونس وحور جزء لايتجزء من تكوينه حتي اثناء وجود عمه ٣ نقطةوبعد انتقالهم لبيته احبهم اكثر كان دوما يتابعهم يحب مشاكساتهم المستمره له عندما سافر كانا في بدايه المرحله الاعداديه ليعود الان ليري يونس فتي يخطو اول خطواته نحو الرجوله وحور متزوجه بكبير البلده ٣ نقطةطوال عمره وهو يحترم جاسر يخشاه كما تخشاه كل بلدتهم الصفيره ٥ نقطةرجل تحاوطه هاله هيبه كبيره وقار فطري ٣ نقطةرجل كلمته سيف علي رقاب الجميع ٣ نقطةوهي حور الصفيره الفتاه المشاغبه الممتلئه حياه التي تخرج ضحكه من كل شيء ٣ نقطةيذكر جيدا حور ذات
, الاعوام الاثني عشر التي بكت بشده ليله سفره حتي نامت وهي متمسكه به ٣ نقطةتنهد بقوه وهم يعبرون البوابه الكبيره لبيت الراوي جالت عيناه في هذا القصر الضخم الحديقه المتسعه ثم فتاه بمنظار تخرج من الخلف تحمل عنزه بيضاء حديثه
, الولاده تربت علي راسها وتتحرك ناحيه المدخل
, #يلا ياسليم انت متنح كدا ليه
, تحرك للامام فلتقوا بصاحبه العنزه امام البوابه التي رمقتهم بنظره سريعه وخفضت بصرها لحظه واحده ثم رفعت بصرها لتحدق ببلاهه في المختل الذي بجواره اشارت بسببابتها
, #انت يونس صح
, عدل ياقته #هوانا مشهور اوي كده
, ضحكت قائله # قعدت تقولي انا احلي منه داانتو نسخه كاربون يابني الفرق بينكوا شعر ها طويل
, يونس بمشاكسه
, #لاء ركزي **** يخليكي مش شعر بس انتي كده هتضيعي مستقبلي
, وكزه قويه من يد سليم فقال بعدها وهو يفرك ذراعه
, #كده مستقبلي باظ
, سليم بهمس #لم نفسك يازفت
, ثم نظر لتلك العجيبه بنظره غضب
, #انتي وقفه في السكه ياانسه
, وكانها لم تلاحظ وجودهم من قبل محمود
, #معلش يابنتي بس انت وقفه في السكه فعلا
, احمر وجهها وخفضت بصرها مره اخري لتبتعد عن الطريق فيعبروها جميعا الايونس
, #انتي عيشه صح
, #صح ياوحش
, # حور حكتلي عنك كتير اوي ٣ نقطة
, تحركت بجوار يونس وقالت باسمه
, #دي حكتلي عنك درر يابني
, #اوبس يعني اتفضحت ٣ نقطة حلوه اوي المعزه دي
, انفتح الباب لتظهر لواحظ ناولت ليونس العنزه وقالت
, #متغلاش عليك يايونس
, عبرتهم وقالت بترحاب
, #اتفضلو ياجماعه .لواحظ وصلي الجماعه لليفنج علي مادي خبر لابيه
, يونس ضاحكا #ينفع اجي معاكي
, سليم #متبس بقي يايونس
, حركت عائشه كتفها وتحركت مهمهمه
, #مالو دا
, جلس الجميع فقال محمود
, #تعرف ياسليم ان انا اول مره ادخل قصر الراوي من يوم جواز حور
, سليم #يعني ايه مفيش ولامره زرت حور
, محمود #لاء بس هي بتيجي علي طول
, قطع كلامهم خروج جاسر من الممر بوجهه مرحب بشوش
, #اهلا وسهلا الزياره دي غاليه عندي اوي
, وقف الجميع ليسلم عليهم جاسر الذي وجهه حديثه لسليم
, #نورت البلد ياسليم وحمدلله علي
, السلامه
, سليم #**** يسلم عمرك والف مبروك ولو انها متاخره شويه
, جاسر #اتفضلو ياجماعه وقفين ليه حور جايه علي طول
, #حمدلله علي السلامه ياسليم
, كان هذا صوت وردته المشرقه شيء ما بداخله جعله ينظر لسليم الذي رفع عيناه للحظه رمقها واتسعت عيناه ليخفض بصره ويهمهم
, #انتي كبرتي اوي ياحور
, جلست بجوار جاسر وقالت باسمه
, #منه لله يونس بقي هو اللي خرجني من التلاجه فكبرت
, تشاركا الجميع بالضحك فقال سليم
, #لاء مقصدش بس انا فكرك وانتي لسه اد كده
, اشار بيده فقال يونس ضاحكا
, #لاء هي لسه اد كده بس انت اللي مش واخد بالك
, نظرت حور لجاسر الباسم وقالت بغيض
, #عجبك كده سيبهم بيترقوا علي مراتك
, محمود #محدش بيتريق ولاحاجه ياحور هما بيقولوا الحقيقه
, حور بحنق # بقي كده حتي انت ياعمي
, ربت جاسر علي كتفها بحنان وقال
, #انتي يهمك رايهم في حاجه ٣ نقطةالمهم رايي انا وانتي عجباني كده ٢ نقطة
, بسعاده طفله تتراقص بعيناها قالت
, #**** يخليك ليه يارافع معنوياتي
, محمود #**** يخليكوا لبعض ويرزقكوا الزريه الصالحه ٥ نقطة بس انتي وشك اصفر شويه ياحور
, حور #يابابا يعني شهر ونص مذاكره وامتحانات وشده اعصاب دا كويس ان لسه عندي وش
, تشارك الجميع بالضحك ليعلق جاسر
, #يلا ياحور قوليلهم يجهزو الغدا
, سليم #لاء معلش خليها مره تانيه ٣ نقطةانا كنت جاي بس اطمن علي حور والحمد لله اطمنت ٢ نقطةوكنت جيبلك هدايا ٢ نقطة بس ياريت بلاش تريقه انا معرفش انك كبرتي كدا
, حور بحماس #جبتلي ايه
, يونس بحنق # عرايس لعبه ودباديب يانونو لاء وجيبلي بندقيه صوت
, وكزت حور راس يونس
, #دا بدل ماتقوله كتر خيرك انك افتكرتنا ٣ نقطة شكرا ياسليم وعلي فكره انا بحب الدباديب والعرايس ٤ نقطة انت شايل المعزه دي كدا ليه
, ناولها لها وقال #لاء دي بتاعه الست عيشه خدي وسليميلي عليها
, اخذت هداياها وانصرف الرجال
 
الفصل الخامس عشر


رفعها جاسر بين ذراعيه وهمس
, بتحبي الدباديب والعرايس مش كده
, تعلقت بعنقه وهمست
, اه مش انت كمان بتحب تلعب بالعروسه بتعتك
, تحرك ببطء وهمس
, داانا ادمنت اللعب بالعروسه بتعتي
, دفنت راسها بعنقه وهمست
, # وانت كمان وحشت العروسه اوي اوي
, الصغيره قادره علي اشعاله كالعاده بلحظه لم يخطيء بحرف لقد ادمنها بحق ٣ نقطة
, # ياااه داانت في دنيا تانيه ياجاسر
, كلمه بصوت يعرفه جيدا صوت يكرهه صاحبته ومنعها من الدخول لهذا البيت توقفت قدماه وانزل حور ليلتف تسمرت قدماه في الارض وهو يري عزه ايضا زفر بضيق وقال بغضب
, انتي ايه اللي جيبك هنا يابيان
, عقدت زراعيها وقالت بتحدي
, جايه بيت جدي يابن عمي ولانسيت
, عقد ذراعيه وقال بغضب
, بيت جدك اللي رحتي بعتي نصيبك فيه لكلب مش كده ٢ نقطة ملكيش مكان هنا يابيان وانتي عارفه
, خرجت عائشه علي صوت جاسر العالي ظنا منها انه احتد علي ذلك المتعجرف ولكنها تفاجات
, بيان ٣ نقطةوعزه انتوا ايه اللي لمكوا علي بعض
, بيان بغرور
, في ايه يابنت عمي داانا بقالي خمس سنين مشوفتكيش ٤ نقطةوبعدين ماعزه بنت عمي برضه
, امسكت عائشه يد حور وقالت بسرعه
, تعالي معايا ياحور
, رفعت عيون تائهه وتحركت بجوار عائشه ولكنها سمعت صوت المدعوه بيان
, شركتي اللي اشترت انتاج مصنعك
, قال بغضب
, دا علي اساس ايه بقي ٥ نقطة الشركه اللي اشترت انتاج المصنع
, قاطعته شركه روسيه بتاعه جوزي والشركه نقلها باسمي من كام يوم بس يعني الشغل هيبقي معايا
, قال بتحدي ولو حتي لو اللي بتقوليه حقيقي ٥ نقطة الشغل في المصنع مش في البيت ٤ نقطة
, قال جملته وامسك ذراع عزه بقوه ليسحبها من جوارها وقال بتحذير
, احذري انزل اتلقاكي لسه موجوده فاهمه لواحظ
, ايوه يابيه
, وصلي الهانم للباب وبلغي عبد الصمد لو شفها بعد كده ميدخلهاش
, قال جملته وسحب عزه للاعلي دخل جناحها ودفعها بقوه فركت كفها وقالت
, هي دي وحشتني ياجاسر
, قال بغضب عزه ٤ نقطة ايه اللي لمك علي بيان واياكي تكذبي
, قالت ببرود وانا هكذب ليه يعني بيان كانت بتزور ماما وقلتلي انها جايه البلد فقلت اجي معاها
, اه دا علي اساس انك متعرفيش اللي بيني وبين بيان مش كده
, قالت بنفاذصبر
, اووف ياجاسر هي كانت عملت ايه يعني عشان دا كله ٣ نقطة
, لاء معملتش حاجه ٣ نقطةلما تبيع نصيب ابوها في بيت العيله لكلب مرابي بقي معملتش حاجه ٥ نقطة لما تبقي السبب في شلل امي معملتش حاجه ولما تدخلي نص الليل قوضتي بقميص نوم يبقي معملتش حاجه
, قالت بحنق
, انت مكبر المواضيع اوي ياجاسر كانت محتاجه فلوس عشان تسافر وانت رفضت تديها هتعمل ايه يعني وبعدين اللي حصل لطنط كان مجرد حادثه هي كمان كان ممكن تموت فيها وبلاش افوره بقي يعني هي كانت جيه ليك عشان تكلمك في مشروعها ٣ نقطة
, قال بصدمه
, تكلمني في مشروع ايه بالظبط نص الليل بقميص نوم وهي عارفه ان جنابك مسافره
, اقتربت منه وقالت بنعومه
, سيبك من اللي فات بيان دلوقتي راجعه حاجه تانيه ٣ نقطةحاجه فوق اوعي بتلعب بملايين يا جاسر ٣ نقطة يعني لما تشتغل معاها هنترفع لفوق اوي ٣ نقطة
, حدقها بنظره ذهول وقال
, # وانتي بقي عرفتي هي جابت الفلوس دي كلها منين
, جلست علي طرف الفراش وقالت
, _طبعا اتجوزت رجل اعمال روسي ملياردير ياجاسر ٣ نقطة حاجه كده وهم ٣ نقطة
, وبيموت فيها مفيش اي حاجه تطلبها
, الالما تكون عندها ٥ نقطة جبلها قصر يجنن في باريس
, # والروسي الملياردير الوهم دا بقي **** ازاي ياعزه
, اشاحت بيدها وقالت بضيق
, يعني بزمتك انا بقول ايه وانت بتقول ايه
, اقترب وامسك ذراعها لينتذعها واقفه وقال بغضب
, # بتكلم في شرع **** ياست عزه شرع **** اللي مبيخطرش علي بالك ابدا ٣ نقطة الراجل ده ***** تقدري تقوليلي اتجوزته ازاي ودا حرام شرعا
, اي اي ايدي ياجاسر ٤ نقطة اوووف عليك انت عمرك ماهتبقي متحضر ابدا ٣ نقطة
, دفعها بقوه فسقطت علي الفراش ليقول بغضب
, متحضر ٣ نقطة وعايزاني ابقي متحضر ازاي بقي وسياده الهانم جايه من بره ببنطلون ضيق ودرعتها ونص شعرها باين وحطه كيلو بوهييه علي وشك وجيالي مع واحده شمال
, قالت بعصبيه لاء انت زودتها اوي بقي ٤ نقطة وبعدين ايه الجديد بقي مانا طول عمري بلبس كده
, امسك شعرها وقال بغضب
, #بتبقي لبسه كدا في البيت مش معرض لكل واحد يبص عليه شويه لكن ااقول ايه وانتي جايه تدفعي عن الست بيان .اللي مقضياها اي اي سيب شعري ياجاسر
, دفعها وقال بتحذير
, # الغلط مش عليكي الغلط عليه انا عشان دلعتك ٤ نقطة بس لحد كده وكفايه اوي ياعزه **** في سماه لكون مربيكي من اول وجديد ٤ نقطة اياكي اشوفك بره القوضه دي فاهمه
, #يعني ايه بقي هتحبسني ياجاسر
, قال بتاكيد
, #ودا مش العقاب ياعزه ٤ نقطةلسه العقاب اللي بجد جاي ٣ نقطة طبعا مش هيفرق معاكي وجودي من عدمه ٣ نقطة يبقي عدمه احسن ٤ نقطة
, قال جملته وخرج من الغرفه ليغلق الباب من الخارج بالمفتاح طرقت علي الباب
, #افتح ياجاسر ٣ نقطةافتح
, اشاح بوجهه وانصرف نزل سريعا ليقابل عا ئشه ليرعد بصوت مخيف
, # محدش يخرجها من القوضه
, عائشه # حاضر ياابيه
, تحرك بخطي سريعه ولكن الصغيره خرجت من حيث لايدري ليجدها امامه ازاحها وانصرف سريعا ٢ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل السادس عشر


إقتحم مكتب علاء الذي هب واقفا و قال بغضب
, #تعرف ايه عن الشركه الروسيه
, تحرك علاء من خلف مكتبه وقال بقلق
, #في ايه ياجاسر
, #انطق تعرف عنهم ايه
, #احنا عملنا سرش علي الشركه ونشاطها كويس في السوق وصاحبها رجل اعمال ناجح
, #الشرط الجزائي كام
, #اتنين مليون ممكن افهم في ايه بالظبط
, #الشركه دي بتاعه بيان
, قال بصدمه
, #انت بتقول ايه وبيان ايه اللي هيوصلها للراجل دا
, قال بعصبيه
, # بتقول جوزها ودا طبعا مستحيل المهم انها بتقول انه كتبلها الشركه باسمها وجايه عشان الشغل
, #طب ممكن تهدي شويه مهو متقنعنيش ان النرفزه دي كلها عشان بيان ٤ نقطة اصلا القصه خلصت والبضاعه في الطريق للمينا ٣ نقطةوانت عارف كده كويس ٣ نقطةفي ايه بقي ٣ نقطةانت عمرك مافقدت اعصابك كده
, زفر بقوه وارتمي علي الاريكه التي خلفه ليدفن راسه بين ذراعيه
, #عزه
, جلس بجواره وقال
, #مالها مهي بقالها شهر ونص عند امها
, بلع ريقه وقال بالم
, #بس يوم مافكرت ترجع رجعت ببيان لاء وايه مبهوره بفلوسها وبتقولي انسي اللي فات ٣ نقطةعارف المشكله انها عارفه بيان عايزه ايه بالظبط وراجعه ليه ومع كده اهم حاجه الفلوس
, ربت علي كتفه
, #مستحيل تكون لسه بتحبها بعد ده كله ٥ نقطةجاسر بص علي حالك لما بعدت عن البيت وانت تعرف انك مش بتحبها
, الكل لاحظ انك اتغيرت ماما وعيشه وحتي ايناس اللي مبتعدش يومين علي بعض رجعت ضحكتك ترج البيت تاني ٤ نقطة تقدر تقولي عزه موقعها ايه في حياتك ٤ نقطة بنت عمك وعشره سنين اتخيلتها انت حب ٤ نقطة انت كنت قافل علي نفسك اكتر من اللازم عشان ترضي ماما ٤ نقطة مدتش لنفسك حتي حريه الاختيار ٣ نقطة ولما اخترت اخترت صح ٤ نقطة يبقي متظلمش اللي انت اختارتها عشان واحده اتفرضت عليك ،،،،اوم روح الوقت اتاخر دااحنا قربنا علي نص الليل
, #محتاج اقعد مع نفسي شويه
, انصرف ليتمدد هو علي الاريكه قلبه حزين وكرامته تان من احب شيطان ٣ نقطة اي امراه كانت في كنفه وتحمل اسمه ٤ نقطة بيان تريد ضربه بها لانها تعلم انه يحبها ٤ نقطة بيان واهمه فما يحمله لعزه بداخله اصبح مشوش ومكسور ٤ نقطة مجرد اسم ولكن بلا اي معني ٥ نقطة بيان جاءت لتتحداه ٤ نقطة عادت وبقوه لتستغل تلك الحمقاء ٤ نقطة يوم طردها لم تكن تلك مرتها الاولي ٢ نقطة
, بيان ابنه عمه مراد التي ظهرت فجاه في حياتهم بعد موت عمه بعده اشهر في ايطاليا بيان ابنته من زوجه ايطاليه لم يعرفوا عنها شيء ٥ نقطة فتاه في العشرين من عمرها متحرره اكثر مما يجب وصدر فرمان ابيه بوجودها بينهم وكالعاده اعترض
, #ازاي يابابا بس تقعد بنت في وسطنا
, #كلامي مش هيتكرر
, وتقبل الجميع وجودها مرغما ٢ نقطة لعل الوحيده التي مالت اليها كانت عزه ٣ نقطة فهم علي نفس الشاكله ٣ نقطة ولكنه لم يتقبل ابدا تلك العلاقه ٣ نقطةولكن عزه دوما تتعلل انها ببلد ارياف وتركت المدينه واصدقاءها من اجله ٢ نقطةجاءت بيان بالخراب علي بيتهم والده اصيب بازمه قلبيه لتتبرع هي ان تقل والدته للمشفي فتنقلب بهم السياره تترك والدته بالداخل لتخرج هي من الحادثه ببعض الخدوش ووالدته العزيزه تفقد قدرتها علي المشي تصاب بشلل ٤ نقطة لهذا الوقت لم يكن ليحملها ذنب هذا ولكن
, كل شيء بدا يتضح امامه بعد موت والده بيان تريد حقها في الميراث لتعود لايطاليا او يعطيها المال لتقوم بمشروع رفض المشروع جمله وتفصيل الفاتنه الشقراء صاحبه العيون الزرقاء تريد اقامه ملهي ليلي في بلدتهم ٣ نقطةمن احمق يتقبل هذا الهراء ٣ نقطةيومها عندما عاد الي البيت وجدها بالمكتب تقترب بجراءه منه نعم كاد ان يسقط في اغوائها ولكن حفظه **** من تلك الذله ٣ نقطةلتقوم الحمقاء ببيع نصيبها لرجل يتعامل بالربا دون معرفه احد يتذكر جيدا يوم طردها وتلك الكلمات المسمومه التي القتها عليه كانت عزه عند والدتها وهو غارق في النوم عندما تنبه علي حركه علي صدره للحظه بين النوم واليقظه ظن انها عزه ولكن عقله تدارك انه ينام بمفرده في الغرفه ليفتح الاضاءه ليراها شبه عاريه في فراشه لم يشعر ماذا فعله ولكن ماهو متيقن منه انه كان يسحبها خلفه من شعرها القاها خارج البيت ٢ نقطةلم يكن بحاجه لتفسير اي شيء للجميع الذي استيقظ علي صوت صراخها
, #مينفعش ياجاسر نرميها بالمنظر دا في الشارع الصبح ليه عنين
, #حاضر ياامي بس البت دي متدخلش البيت تاني
, وبالفعل دخلت البيت ورحلت في الصباح جمله واحده فقط القتها علي مسامعه جعلته يحملها ذنب كل شيء
, #انا هندمك علي بتعمله دا ٤ نقطةزي ماحرقت قلبك علي مامتك . هحرق قلبك علي كل حاجه بتحبها وهتشوف انتقام بيان
, اذن بيان عادت لتنتقم فتجهت للمراه الثانيه بحياته ظنا منها انها الاهم ٢ نقطة عزه،،،،،،، وتلك الاخيره مجرد دميه بيد من يمتلك اكثر لعله خدع في امراءه احبها لعل مافعلته عزه جدد الجراح التي اختبئت قليلا ٢ نقطة ولكن مااغضبه لهذا الحد تحديها له ٤ نقطة بيان لاتعرف مع من تتعامل تحديدا ٤ نقطة علاء محق هو يحتاج ان يهدا ٣ نقطة نظر بساعه يده انها الواحده صباحا زفر بضيق ٢ نقطة حور تردد اسمها بداخله وذكري لعيونها اللامعه
, بالدموع قبل انصرافه ٣ نقطة عند ذكر احتياجه لابد ان يذكر حور وبقدر ما يحتاجها يخشي عليها ٣ نقطة يخشي ان يخرج غضبه فيها ٤ نقطة ما ذنبها في كل هذا فتاه انتشلت من حياتها البسيطه البريئه لتعيش وسط تلك النيران المشتعله ٤ نقطةوتذكر يوم امتلكها للمره .
, الاولي يوم اخبرته انها تشعر بوجعه ٤ نقطة
, المثير للاهتمام انها تحفظ حتي نظره عيناه تعرف مايريده قبل ان يتفوه به
, حور الصغيره ابنه الثامنه عشر تستطيع فهمه وادارت حوار طويل جدا ممتع معه عن اي شيء وكل شيء ٤ نقطة اعتاد علي ان تجلس بين ذراعيه ليقص عليها اخبار اليوم .وهي تستمع باهتمام . المشاركه اعتاد ان يكمل اعماله في الغرفه وهي جالسه امامه تراجع دروسها حتي تضبطه متلبس برسم صورتها ٤ نقطة صار دفتره ممتليء بتعابير وجهها فرح حزن غيض غضب شجن لهفه رغبه ٣ نقطةنعم الصغيره ترسل رسائلها بطريقه مميزه بشده ٣ نقطة حسنا هو ايضا استطاع فهم انفعالات عيناها حفظها ربما لانها من عالم نقي لم تعرف بعد دهاء النساء ٤ نقطةاو لعل هذا لانها تشبهه
, نعم الصغيره شبيهه لما كان عليه في الماضي ٣ نقطة قبل ان يكبر وتزيده الايام قسوه ٤ نقطة يستمتع بشطحاتها المجنونه بسرقه الطعام بالمطبخ ٢ نقطة باحد مقالبها المميزه التي تفعلها بعائشه . والتي يسقط بعدها كطفل من كثره الضحك ٣ نقطة
, هو لم يتغير ولكن الصغيره كشفت عن جزء مدفون بداخله ازاحت عنه الغطاء اقترب اكثر من عائشه صارت علاقتهم اخويه مميزه عائشه دوما كان يري الرعب بعيناها ماان يتحدث معها كانت اقرب لعلاء منه ولكن الصغيره ازالت كل الحواجز حتي مع والدته الصارمه بشده تذكر من يومين حملت صنيه طعام كبيره موضوع عليها جميع انواع التسالي
, #انتي راحه فين بدا كله لب بانواعه وفول ومكسرات ريحه السينما من ورايا
, حور بغيض #اه ريحه السينما بالصنيه هلف علي المتفرجين ابعها ٣ نقطة قوم يلا ياعيشه هندخل نعد مع ماما الحجه بدل ماهي قاعده لوحدها كده
, عيشه #طب ودخله بالحجات دي ٢ نقطة اقل واجب هتشنقك ياحبيبتي
, طفله مشاغبه تمليء الاجواء مرح
, #انتي ايش فهمك انتي ٣ نقطة اصل انا هخليها تعترف وتحكيلي تاريخكوا الاسود كله
, عائشه #ههاه بتحلم دي الحجه زينب تحكي قلها ياابيه
, جاسر# فعلا ياحور متحرجيش نفسك
, وضعت الصنيه علي الطاوله لتتخصر وقالت بتحدي
, #تمام بتتحدوني ماشي هنشوف
, رفعت الصنيه واتجهت ناحيه الممر
, #تعالي ياابيه نلحقها لماما تنفجر في وشها
, هب واقفا وقال بحنق
, #متجوز طفله امشي وراها واقولها كده كخ
, وصلو اليها وهي تحاول فتح الباب
, قالت بغيض
, #طب حد يفتح الباب طيب
, فتح لها الباب لتطلع براسها معلنه
, #ست الكل السلطانه الام بتعمل ايه
, #تعالي ياشقيه
, دخلت وانتظر كلاهما بالخارج عائشه
, #هي امك قتلتها ولاايه
, وكز راسها #تفتكري
, ثم علاصوت ضحكات امهم لينظروا لبعضهما باستغراب ثم يتحرك هو للداخل ليري حور جالسه بجوار امه تحت الاغطيه لم يجرؤ احد منهم ان يفعل هذا من قبل لتعلق المجنونه
, #تعالي الدنيا ساقعه ماما حبيبتي هتحكيلي كل حاجه صح ٢ نقطة خد حبه لب
, والدته # تعالي ياجاسر ااقعد
, جلس لتدخل عائشه وتقول بطريقه مسرحيه
, #امي بتاكل لب في السرير لاء ووخده حور في حضنها واااامصيبتاه
, لتفتح امها ذراعها الاخري لها وتضم الفتاتين اليها فتهمس عائشه
, #انتي عملتي ايه في امي
, لتطبع حور قبله علي خد والدته وتعلن انها امتلكت قلب العجوز عن اخره
, #زوزو دي حبيبتي اصلا
, جاسر بذهول # حور احترمي نفسك
, حور بمشاغبه
, #ملكش دعوه محدش يتدخل بيني وبين زوزو حبيبتي صح يازوزو
, امه ضاحكه
, #صح ياحبيبتي بس بلاش زوزو دي قدام حد ماشي
, لتخرج لسانها له ٣ نقطة نعم كانت امسيه رائعه ٣ نقطةوالدته تحكي عن طفولتهم اصواتهم ترتفع حتي يجذب صوتهم
, علاء لينضم اليهم ٤ نقطة كانت جلسه عائليه مميزه حتي سقطت الصغيره نائمه بين ذراع والدته ليرفعها ويذهب للغرفه ٤ نقطة الصغيره احيت البيت بكامله
, نعم ذكر الصغيره يسكن آلامه قليلا ٢ نقطةولكن همومه ثقيله بشده ٣ نقطة يحتاج ان يرتاح ينعم ببعض النوم حتي يستعيد تركيزه ٣ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل السابع عشر


وصل للبيت وكاد ان يعبر البوابه الخارجيه عندما استوقفه صوت
, #جاسر بيه
, نظر باستغراب للشبح الذي يقترب من السياره ترجل من السياره حتي استوضح ٣ نقطة قال بقلق
, #يونس في ايه حد جراله حاجه
, امسك جانب صدره وقال بقلق
, #انا اسف بس حور فيها حاجه،،،،، نفسي مكتوم وقلبي مقبوض،،،،،،،،، مش بترد علي التليفون حتي عشان تطمني ٣ نقطة
, قال بقلق #تعالي معايا **** يستر
, القلق كلا الرعب علي الصغيره قلبه يكاد ينخلع تحرك ركضا ناحيه البوابه ليفاجيء بالصغيره جالسه علي احد الدرجات المؤديه للبيت هبت واقفه يبدو انها تجلس هكذا منذ فتره لانها لم تستطيع الثبات في وقفتها اسرع الخطي ولكن يونس كان وصل اليها
, #فيكي ايه ياحور
, لم تنظر ليونس فقط تعلقت عيناها به تلومه وتنهره وتعاتبه تهمهم بكلمات
, لايسمعها ولكنه استوضح اسمه فيها ثم ترتخي ليسندها يونس ويهرع هو ليرفعها بين ذراعيه حتي لاتسقط ارضا جسدها مثلج بين ذراعيه اراحها علي الفراش في غرفتها ليربت يونس علي خدها بلطف
, #فوقي ياحور عشان خاطري انا ملييش غيرك
, هو لايحتمل ضغط اضافي علي اعصابه المنهاره لو انه في حاله تركيز كان اقتلع راس يونس الذي يبعد غطاء راسها الان ليمنحها مجال للتنفس ٣ نقطة جلس بجوارها شفتيها زرقاء ويديها كذلك انتبه علي صوت يونس المهزوز
, #حضرتك عملتلها ايه ٣ نقطة هي كانت بتقول حرام عليك ياجاسر
, زفر بقوه الصغيره تعاتبه ماذا فعل لها لتعاتبه نفض اضطرابه وقال بثبايه.
, #معملتلهاش حاجه ٣ نقطة اوم هات ازازه البرفيوم اللي هناك دي
, تحرك يونس واحضر الزجاجه ليضع بعضها علي انفها وتبدا الصغيره تأن وتستفيق متاوهه ثم تفتح عيناها بتثاقل ليطالعها وجهه يونس فتقول بلوعه
, # يونس ٣ نقطة جاسر جراله حاجه
, جاسر بقلق # انا اهوه ياحور انتي حاسه بايه
, مطت شفتيها كالاطفال وانفجرت باكيه لترتمي بين ذراعيه تنتحب وتقول كلمات غير مرتبه
, #حرام ٣ نقطةعليك ٢ نقطةبتعمل فيه ليه كده
, ربت علي شعرها بحنان
, #اشششش اهدي ٢ نقطة بس عشان افهم
, انا عملتلك ايه ياحور
, دفعته في صدره وتجلت القطه الشرسه من خلف دموعها
, #انت خارج متعصب ٢ نقطةومشيت
, بالعربيه بسرعه ،،،،،،،،ميه واربعين مره اتصل بيك مبتردش،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، حرام عليك قلبي كان هيقف من الخوف ٢ نقطة
, قلبه يتزلزل من قوه خفقاته،،،،،،،، الصغيره قادره علي مسح كل شيء بداخله بتصرف عفوي ،،،،،،،الصغيره تستطيع الشعور به ،،،،،،،،تتالم لالمه كان علي وشك ارتكاب اكبر حماقه بحياته،،،،،، لولا كلمات يونس الحانقه
, #روحي ياشيخه منك لله انتي وابوكي في يوم واحد يعني مكنش عارف يجيب كل واحد فينا لوحده،،،،،، كان لازم يحشرني معاكي
, تطلع لوجه يونس ورغما عنه انفجر ضاحكا ليقول باستغراب لهذه الرابطه الغريبه نوعا ما
, #انت بتحس بيها فعلا
, يونس بغيض#انا قلبي كان هيقف ونفسي طبق عليا كنت بتخنق وكل اما اتصل بيها يايديني مشغول ياتنكسل
, جاسر ضاحكا
, # مهي بتقولك اتصلت ميه واربعين مره ،،،،،،،،ومفيش ولامره سمعت صوت التليفون في المكتب ،،،،،،انا اصلا خرجت من غيره
, اشتعل وجهها ونظرت ناحيه الشرفه فركت يديها
, #مهووووواصل الشباك مقفول
, يونس بغيض #يعني اخنقك اعمل فيكي ايه ٣ نقطة انا عارف ان الجوازه دي هتيجي علي دماغي انا
, جاسر بحنق # اشمعني ياسي يونس
, هب يونس واقفا وقال بغيض
, # عشان الهانم لما بتتخنق او تخاف او تتعب انا بحس بيها ٤ نقطة داانا قلت الحياه بقت فل ومفيش مشاكل تقوم الهانم تجيبني علي ملي وشي اترزع في البرد ده علي الرصيف ٣ نقطة داخل في خمس سعات لما كنت هتجنن عشان سيادتك نسيت التليفون طب انا ذنب امي ايه ٤ نقطة اشد في شعري والناس تقول يونس اتجنن
, حور #خلاص بقي يايويو متبقاش غلس
, يونس بغيض
, #بصي جوزك واقف انا مش هرد عليكي علشان لو رديت هقطع ام شعرك ده وهشوهك ماشي
, يضحك بقوه علي هذا الثنائي المشاغب ٣ نقطة حسنا هناك قلب اخر يشعر به مرغما ٣ نقطة الموقف برمته مضحك برغم انه كان يقطعه الالم منذ قليل ولكنه الان يضحك بقوه لدرجه انه لم يتحكم بدموعه اعتدلت علي الفراش وقالت بتحدي
, # اخبط دماغك في الحيطه يايونس
, #و**** اخبط دماغك انتي في الحيطه
, قالت باستفزاز
, #مهي دماغك هتوجعك برضه ياذكي وبعدين احترم نفسك انا اختك الكبيره يعني ارزعك في البرد اشلفط وشك عادي
, #اه دا عشان بس انتي كنتي بتكلي الاكل كله اللي بينزل من عند ماما فنزلتي انتي الاول طول عمرك طفسه
, #باااااس
, كان هذا صوته الصارم جلس يونس بجوارها ٣ نقطة بعيناهما نفس النظره نظره *** ينتظر التوبيخ اللعنه انهما متطابقان في كل شيء كتم ضحكاته وقال بغيض
, #بس انا قاعد في حضانه هنا ٣ نقطةكفايه عليا واحده كتير عليا اتنين
, يونس بحرج #و**** عندك حق ٣ نقطة كفايه عليك الفقريه دي تتوبك عن صنف الحريم كله ٤ نقطة
, وكزته حور في كتفه وقالت
, #امشي بره يابارد انت ايه اللي جيبك هنا اصلا
, يونس #تعرفي لوبتموتي كده ماهعبرك
, حوربتحدي #متقدرش
, جاسر #بس بقي تعالي يايونس اما اوصلك
, يونس#لاء انا هروح
, جاسر #انا مبكررش كلامي مرتين ٣ نقطة مينفعش تروح لوحدك الغيطان عتمه ومفيش امان
, رفعت حور الاغطيه لتهب واقفه وتقول
, #انت صح نروح عشان نوصل النونه دا
, يونس بحنق #مين دا اللي نونه
, جاسر # مش عاوز اسمع صوتكوا انتو
, الاتنين ٣ نقطة
, تحركت ناحيه يونس ودفعته لتحمل طرحتها وتقف تربطها
, #ديما جيلنا الكلام كده
, جاسر #هو سيادتك بتلبسي الطرحه وريحه فين
, قالت بحماس
, #هاجي معاك نوصل النونو دا ٣ نقطة
, #تخرجي ازاي يعني دا الساعه قربت علي اربعه
, تصرفات عفويه بحته تقفز لتتعلق بعنقه وتقول بالحاح
, #والنبي والنبي والنبي اجي معاك والنبي
, #عليه الصلاه والسلام اهبطي ٣ نقطة
, انزلها وتحرك بالثنائي المضحك امامه يحتضن كتفيهما يمكنه قضاء امتع اوقات الفراغ في مراقبتهم ٤ نقطة لو انه يرزق باثنين كهولاء ٤ نقطة يتشاكسون طوال الوقت ٣ نقطة نعم يغار من هذا التقارب بينهما ولكن رغما عنه يتقبله فهذا الفتي جزء لايتجزء من صغيرته المبهره اسرع كلاهما علي الباب الامامي للسياره
, يونس #انا اللي هقعد اودام انتي قعدتي المره اللي فاتت
, حور #يابرودك انا هقعد جنب جوزي تعد انت ليه يابارد
, جاسر بحنق
, #بس انتو الاتنين
, يونس بحنق #مش كل مره بتوصلوني هي اللي بتعد قدام والنبي اقعد انا بقي نفسي اتعلم السواقه
, جاسر بهمس #خلاص كل يوم بعد المغرب تعالي وانا هعلمك السواقه بس سيبها تقعد قدام
, #بجد والنبي
, يتعامل مع نسخه مذكره من حبيبته نفس الانفعالات والردود والحماس الطفولي ورغما عنه ابتسم
, #بجد
, نفس رد الفعل باختلاف الشعور احتضنه يونس حسنا يمكنه ممارسه دور الاب علي هذا الفتي ربت علي كتفه
, #يلا بقي وبطلوا خناق
, جلست الصغيره بجواره ليركب هو بالخلف حسنا سيكون اب مميز يستطيع ارضاء اولاده دون ان يفرق بينهما ٤ نقطةالحنين للاطفال الصغيره شعور لم يتحفذ بداخله الابعد دخول الجميله حياته ٤ نقطة لقد نسي كل شيء عزه بيان جرحه كل شيء مع تلك الصغيره ٤ نقطةاوصلوا يونس للبيت وتحرك عائدا للبيت
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الفصل الثامن عشر


الفجر قرب يأذن تعالي نتمشي شويه جنب الساقيه ٤ نقطة البلد دلوقتي فاضيه ومحدش هيشوفنا
, احمق ينقاد خلف حمقاء لايستطيع مجابهه رجاء عيناها اوقف السياره بجوار الساقيه وترجل لتتعلق الصغيره بذراعه كانت تسير بصمت حتي وصلوا للساقيه رفعها لتجلس فوقها فاصبحت في مواجهته همست بعشق
, #بحبك اوي ٣ نقطة بس زعلانه منك اوي
, تصريح رائع يحتاجه وعتاب غريب
, #طب انا عملت ايه
, تاملت وجهه لتلمس اصابعها الصغيره ملامحه
, #هربت بعيد عني ٤ نقطة مع ان احنا اتفقنا ان احنا واحد وجعنا واحد ٣ نقطة وقفت قدامك عشان تترمي في حضني وتحكيلي بس انت هربت ٤ نقطة ومتقلش خفت عليكي ٤ نقطة انت عمرك ماهتاذيني. وجعك غضبك جرحك يروحوا في حضني ٤ نقطة مين يستحملك غيري ٢ نقطة بس انت حسستني اني مليش لازمه في حياتك ٥ نقطة اني عيله صغيره علي الهامش ٤ نقطة قفلت علي وجعك وهربت
, طفله تربت علي قلبه المتالم تداوي جروحه وتهدهده كطفل ٣ نقطة عشقها وعشق كلامها وعتابها ودموعها ٢ نقطةلحظه فريده في حياته ٤ نقطةلحظه علمته طفله معني الحب الحقيقي ٣ نقطة الحب الذي يمليء القلب يقف امامها عاجز عن النطق يتمني وبشده ان يرتمي بين ذراعيها ويبكي ويصرخ ٢ نقطةيخرج ضعف نفسه وهوانه علي امراه باعت حبه من اجل المال ٦ نقطةواخري تحاربه من اجل رغبه مدنسه ٤ نقطة وعليها علي امراءه مكتمله في كل شيء تهبه كل شيءدون انتظار مقابل واحد لتدمع عيناه ويهمس بانفعال
, #يااااه ياحور ٤ نقطة انتي حاجه كبيره اوي عليه
, لتضم الصغيره راسه الي صدرها تربت علي شعره بحب وتهمس
, #وانت دنيتي كلها ٣ نقطة مهما كان الجرح جامد لما يتقسم علي اتنين يخف
, سقطت دموعه للمره الاولي في حياته بين ذراعيها همس باختناق
, # وانت ذنبك ايه
, داعبت شعره بحنان
, # الحب مش ذنب ياجاسر
, دفن راسه اكثر في صدرها وهمس بانفعال
, #اه٦ نقطةلاء ذنب،،،،،،،، لما تحبي غلط يبقي ذنب ،،،،،،،،لما
, اتخدع بحب عشر سنين يبقي ذنب ٤ نقطة لما اتكسر في كل حاجه يبقي ذنب،،،،،،،، لما مبقاش فارق مع اللي حبتها يبقي ذنب،،،،،،، لما اللي حبتها تبعني عشان الفلوس يبقي ذنب ٤ نقطة لما تجيبلي واحده لبيتي رمتها نص الليل بقميص نوم في الشارع وتقولي اتعامل معاها عادي عشان الفلوس يبقي ذنب،،،،،،،ذنب وملوش توبه يبقي وجع وجرح
, شهقه فلتت من شفتيها جعلته يمسح وجهه ويعتدل في مواجهتها ٢ نقطةوجهها غارق في الدموع لقد اخرج جرحه وذبح الصغيره بسكين ليس له نصل ،،،،،مسحت دموعها بسرعه وهمست بانكسار يمليء عيناها البندقيه
, #حتي لو اخترت غلط الحب ملوش ذنب
, تحاول ان تبدو متماسكه امامه تهرب بعيناها منه ولكنه يفهمها جيدا ويعرف مقدار الالم الذي سببته كلاماته ليكسر صغيره صرحت بالعشق صغيره لملمت تشتته وداوت جرحه وهو ٦ نقطةهو ذبحها بدون واعظ من ضمير احتضن وجهها وقال
, #عشان كده كان لازم اهرب
, قالت باختناق
, #ليه مش مني ٤ نقطة انا من الاول عارفه انت اد ايه بتحبها ٤ نقطة بس انا راضيه بالحته الصغيره اللي ليه في قلبك ٣ نقطة الحته دي تكفيني ومش طلبه غيرها ٣ نقطة
, سقطت دموعها وتنهدت بقوه
, # منكرش غصب عني بموت لما بتبقي معاها ٤ نقطة مش بعرف انام ٣ نقطة وبيقي نفسي اوي اخنقك واضربك ٣ نقطة بس انت بتطيب بخطري وبتتصل بيه ٣ نقطة كفايه عليه نظره عينك الحلوه وانت معايا ٢ نقطة ببقي حاسه ان هي من قلبك ٧ نقطة بس انا بفهم و**** ٢ نقطة انا مش عيله صغيره ٤ نقطة نظره عينك ليه مش نظره حب واحد لمراته ٤ نقطة نظره ٢ نقطةحب واحد لبنته صحبته ٤ نقطةلحلاله اللي بيرتاح معاها ٤ نقطة
, مسحت عيناها بظاهر يدها و اكملت الصغيره ذبحه علي حالها
, #بس انا راضيه ٤ نقطة كفايه اني بشوفها في عنيك حتي لو مش ليه ٤ نقطة عارف بحسدها غصب عني ٤ نقطة شوفتها في عنيك يوم مااتخنقت معايا ٤ نقطة كانت بتلمع ليها ووو
, احتضن وجهها وهمس بانفعال
, #ومن اليوم ده عزه ماتت في قلبي ياحور،،،،، يمكن لسه مدفنتش لكن ماتت ٤ نقطة كل المشاعر الحلوه اللي كنت بحسها ليها راحت ٤ نقطة انا ندمان اكتر من اني موجوع ٥ نقطة ندمان علي عمر طويل راح وانا بقدم في تنازلات بفتكر ان هو دا الحب ٤ نقطة بس هي شفته ضعف ٣ نقطة عزه اتكسرت جوايا من يوم ماوقفت قدام رجاله العيله تقلهم اني مش فارق معاها ٣ نقطة حاولت اديها الف عذر مقدرتش عشان انا عارف كويس اوي انها قالت كده عشان الناس تقول عليها المضحيه الكبيره ٤ نقطة انا مخترتش احب عزه بس اخترتك انتي ليه مش عارف ٥ نقطةمن يوم ماشوفتك وانتي بتضربي الواد كريم وانا كل يوم برقبك وانتي راجعه من المدرسه من بعيد ببص عليكي وانا عارف ان **** هيحسبني علي النظره دي بس غصب عني ٢ نقطة ٢ نقطة لما قالت اتجوز ٣ نقطة محدش جه في دماغي غيرك ليه برضه معرفش ٢ نقطةيمكن ٢ نقطة كنت عايز اكسر عزه واشوف في عنيها نظره غيره واحده ،،،،،،، بس ليه انتي بالذات معرفش ٤ نقطة يوم الفرح كنت موجوع مدبوح بدور عليها يمكن اشوف اي حاجه تثبتلي ان ليه قيمه عندها ٥ نقطة مفيش ٤ نقطة جننتيني وخلتيني عايز اخنقك بالعمله اللي عملتيها ٣ نقطة قلبي وجعني وانتي بتتكلمي بحرقه علي انك جاريه عمري مافكرت فيكي كده ٦ نقطة موجوع منها بس اتخيلت للحظه انها بتقرب مني حب ٤ نقطة بس مش حقيقي هي كانت عايزه تكسرني وبس ٣ نقطة تقولي اني مقدرش استغني عنها برضه فسرت الحب ضعف ٤ نقطة عشان بتفضل بعيده عني بالشهر وهي عند امها ٣ نقطة بس انتي ذنبك ايه في دا كله ٤ نقطة انا من جوايا عارف ان مشاعرك لسه منضجتش انتي لسه صغيره ٤ نقطة مشاعرك بتتاثر بسرعه كان لازم ملمسكيش واسيبك تكبري عشان تختاري ٤ نقطة بس مقدرتش ضعفت وانتي في حضني ٤ نقطة عشت معاكي جنون معشتوش في حياتي كلها حتي وانا لسه مراهق ٥ نقطةعقلي بيتلغي لما بخدك في حضني ٤ نقطة مش ضعف ياحور،،،،، مش ضعف بس عشان انتي حته مني ٥ نقطة شبه جاسر زمان قبل ماالدنيا تأسيه ٣ نقطة انتي لسه صغيره متعرفيش ان قمه الحب لاي راجل في الدنيا ان اللي بيحبها تبقي بنته واخته وامه وصحبه وحلاله اللي بيشوف الجنه في حضنها ٤ نقطة اللي تغسل همومه بضحكه ويخرج كل ضعفه ادمها وهو مش قلقان ولاخايف ان صورته تتهز في عنيها ٤ نقطة عشان عارف انها فهماه اوي وحسه بيه اوي
, قفزت المجنونه من فوق الساقيه لتتعلق برقبته وتحتضن خصره بساقيها تمطره بوابل من القبلات الممتزجه بدموعها
, #بحبك لاء انا بعشقك بتنفسك انت كل حياتي ياجاسر مش عاوز ه من الدنيا غيرك انت وبس ٤ نقطة انا مشاعري كبيره بيك وناضجه عشانك ٣ نقطة
, اسند جبهته لجبهتها وقال بانفعال
, #بحبك يامجنونه ٢ نقطة
, يمكنه التسليم ورفع الرايه البيضاء امام تلك الشفاه المدمره التي لمست شفتيه ٣ نقطة لتعلمه معني العشق والغرام . ليختبر روعه المبادره من شفاه تعودت علي تلقي هجومه الضاري عليها ٣ نقطة يتلقي لمستها بشغف مجنون وكانها تقص عليه احد دروسها التي حفظتها عن ظهر قلب ليأن بمتعه داخل دفئها المنتشر ويفتح عيناه لتلاقي بندقها
, اللامع ٣ نقطة متحفذ مستعد للانقضاض ليروي ضمئه من تلك الفاتنه وضوء النهار ينير وجهها بروعه ٢ نقطة قطره مطر سقطت علي وجهها تبعها اخري علي وجهه انقذته من كارثه محققه انزلها وامسك يدها ليسحبها للسياره هروبا من المطر المنهمر قال
, #بزمتك دي تصرفات واحده ناضجه
, نظرت اليه وهمست
, #جوزي حبيبي واول مره يقولي بحبك يبقي اعمل ايه
, #تعملي ايه
, قفزت لتخطف قبله من شفتيه وتقول ضاحكه
, #ابوسوا من بقوا الحلو ده
, قال بحنق
, #يابت اتهدي هتفضحينا
, اوقف السياره امام البوابه الداخليه لدغت خده وقالت ضاحكه
, #عليه برضه ياجسوري دا لولا **** ستر والدنيا مطرت كان زمنا مفضوحين في البلد والاقاليم المجاوره
, اتسعت عيناه الصغيره تحفظه عن ظهر قلب
, # طب و**** مانا عتقك ياحور
, هربت من السياره ضاحكه وقالت
, #اهههه اللي يحصلني يكسرني ههههه
, مستفذه تبعها ركضا للداخل ليصدم بعائشه
, #في ايه ياابيه بتجري كده ليه
, زفر بقوه واعتدل ليقول
, #مفيش ياعيشه صباح الخير
, #متزعلش نفسك ياابيه
, عيناه تبحث عن المشاغبه التي تركته مشتعل واختفت
, #ابيه بتدور علي ايه انت سمعني
, نظر الي عائشه المتجهمه
, #كنتي بتقولي ايه
, #كنت بقلك يعني متزعلش نفسك عشان اللي حصل
, ربت علي كتفها
, #متشغليش بالك ٢ نقطة انا كويس ياعيشه
, #طب ياابيه يعني لو ينفع تفتح الباب لعزه هي مش هتخرج بره البيت يعني وووو
, صمتت لانه دس المفتاح بيدها وقال
, #خدي افتحلها
, #انت طيب اوي ياابيه
, #دا طيوب ولذوذ وكيوت ياخلاشي علي الطعامه سكره ياناس
, كتمت عائشه ضحكاتها بيدها والتف هو لتلك المشاعبه التي تفقده وقاره دفعه واحده يتحكم بضحكاته بالاكراه
, #_انتي بتقولي لمين الكلام ده يابت انتي
, خفضت بصرها واقتربت حتي وقفت امامه رفعت يديها لتمسك خديه وتهزهما
, #ليك ياعسليتي ٣ نقطة يااحلي جاسر في المجره ٣ نقطة يخربيت عينك السودا دي هنهار
, عائشه #يخرب بيت هبلك ياحور داانا اللي هنهار من الضحك
, نظرت لعائشه وامسكت يديها وكانها ترقص
, #اصل انا فرحانه فرحانه اوي يا احلي شوشو في الدنيا
, ترنحت قليلا ليسندها جاسر ويقول بقلق
, #مالك في ايه وشك اتخطف مره واحده
, تعلقت بعنقه #خفت عليه
, #هو انا ليه غيرك
, عائشه #احم احم طيب اروح انا بقي اقول للواحظ تعمل الفطار احتفالا بالمنسبه اللي انا معرفهاش دي
, جاسر #حسه بايه
, حور #مفيش حاجه بس عشان منمتش دوخت محتاجه بس حبيبي ياخدني في حضنه وانام
, همس بجوار اذنها #بتخلعي هاه
, #بخلع مين ياجسوري هو انا هعتقك ٣ نقطة بس هنام شويه صغننه عشان افوقلك
, انفجر ضاحكا وهمس باذنها
, #اعتبر دا وعد
, قالت بتحذير #بس اياك افتح عيني ومتلقكش ٣ نقطة عشان العروسه بتعتك تتحول لشاكي وتاكل مصرينك
, نظر اليها فهزت راسها موافقه ليحتضن كتفها بذراعه وبعد قليل يضمها الي صدره ويغرق معها في النوم بعد يوم طويل, خارج القائمة
 
الفصل التاسع عشر


#اسمع ياجاسر عزه لسه مراتك وانت هجرها بقالك شهر من يوم مارجعت ودا يابني ميرضيش ****
, هب واقفا
, #ياامي ارجوكي بلاش تضغطي عليه
, #اقعد انا مخلصتش كلامي ٤ نقطةانا عارفه ان جواك شرخ من نحيتها لكن لسه جواك والاكنت طلقتها ٣ نقطة وطالما لسه علي زمتك يبقي لازم تاخد حقوقها الشرعيه فيك ٤ نقطة عزه اجت واشتكتلي من هجرك ليها وقالت انها غلطت لما اجت مع بيان بس هي مكنتش متوقعه انك تزعل بالشكل ده
, عقد ذراعيه وقال بجديه
, #عزه مغلطتش فيكي عشان تعتذرلك انتي
, #يعني هو دا اللي انت عاوزه ٣ نقطة يعني لو اعتذرتلك هتسامح وتفتح صفحه جديده
, حائر هل يستطيع ان يفتح صفحه جديده وماذا عن حوريته الصغيره التي تتعلق بعنقه كطفله تخشي ابتعاد ابيها وتذكر همستها المختنقه بالامس
, #انا عارفه انها لسه مراتك وليها حقوق عليك ٣ نقطة بس مش قادره استحمل فكره انك تاخد واحده غيري في حضنك
, #محتار ليه ياجاسر ٣ نقطة لو علي حور سيبهالي انا هتكلم معاها ٣ نقطة عزه مستعده تعتذرلك
, #مش عارف ياامي حقيقي مش عارف
, اتصلت والدته وبعد قليل دخلت عزه بكبريائها وغرورها ٤ نقطة لما يراها كامراه غريبه عنه زفر بضيق
, #انا اسفه ياجاسر
, قالت جملتها اقتربت لتطبع قبله علي جبينه زفر بقوه
, #خلاص ٣ نقطة خلصنا ياعزه ٣ نقطة
, قال جملته وهب واقفا ليتحرك للخارج
, #عن اذنك ياامي
, تحرك بالممر لتوقفه عزه امام جناح حور صوتها عالي وهو يعلم السبب
, #هستناك النهارده ياجاسر متتاخرش اوكيه
, اشاح بيده وتحرك ناحيه المكتب ٢ نقطة اغلق الباب ووقف خلفه ٣ نقطة زفر بقوه لو اعتقد انه سيتهرب للابد فهو واهم تماما ٣ نقطة ازاح الستائر لينظر للصغيره تتحدث مع عائشه وتضحك بالتاكيد لم تستمع لكلمات عزه زفر بارتياح وهو يراها تلملم شعرها المجنون وترتدي حجابها لتخرج من الغرفه بصحبه عائشه٣ نقطة اغلق الستائر وجلس خلف مكتبه ٣ نقطةحسنا لقد تاجلت المواجهه لبعض الوقت دقات رقيقه ثم وجهها الباسم يطل
, #حبيبي مشغول ولاممكن اخد دقيقه من وقته
, ابتسم #تعالي ياحور
, اقتربت لترتفع علي طرف المكتب من جهته ترفع يده وتداعب اصابعه
, #شوف بقي عيشه قاعده في البيت زهقانه وكانت عايزه تقدم درسات عليا ٣ نقطة فكنا عاوزين موافقه البوس الكبير
, # طب وهي مقلتليش ليه
, رفعت عيناها ونظرت بعيناه وقالت بمرح
, #لاء مهو انا هنيمك مغمطيسي واندلها فتقولها انك موافق علي طول ماشي
, ابتسم بفتور #مفيش داعي تنيميني انا موافق
, طبعت قبله علي خده وقالت
, #تمام عشان ااقفل موضوع عيشه بعد اذنك هتصل بسليم واشوف الاوراق المطلوبه وميعاد التقديم وابقي اروح معاها
, #طب وهو سليم ماله
, #يونس قلي انه اتعين في الجامعه ٣ نقطة يعني هيبقي المدرس بتاعها ٣ نقطة ويضربها بالخرزانه ويذنبها وكدا
, #اكبري بقي من جو المدارس ده الجامعه مختلفه
, #يعني موافق
, #موافق عشان خاطر حوريتي
, احتضنت وجهه
, #مخبي عليه ايه
, بلع ريقه بصعوبه
, #مفيش حاجه
, لدغت خده #_متكذبيش ياجسورتي
, تنهد بقوه #مفيش حاجه بس الحجه بعتتلي الصبح عشان
, طرق علي الباب جعله يتوقف وتهبط هي من علي المكتب
, #ادخل
, لتطل لواحظ
, #ست حور الست الكبيره عاوزاكي في قوضتها
, #حاضر ياست لواحظ جايه اهوه
, تنهدت بقوه
, #اكيد عاوزاني لنفس السبب اللي كانت عايزاك فيه الصبح مش
, التهم انفاسها كلاماتها شفتيها يعلم ان الصغيره ستتالم ستبكي وهو لايحتمل دموعها ٣ نقطة يجب ان يهرب لن يستطيع مواجهتها ترك شفتيها ليتركها ويترك البيت باكمله
, تلمست حور شفتيها لقد باتت موقنه
, الان ان الامر له علاقه بعزه التي تحاول بكل الطرق في الاونه الاخيره ان تقترب منه وتتعمد هذا امامها عليها ان تتحلي بالشجاعه الكافيه لقد تزوجت جاسر وهي تعلم ان لها شريكه به وكانت متقبله هذا ٣ نقطةولكنها لم تكن عاشقه تحركت ناحيه غرفه والدته طرقت الباب دخلت
, #تعالي ياحور ااقعدي
, جلست تفرك يدها لاتريد سماع هذا
, #واضح انك عارفه انا بعتالك ليه
, #حسه مش عارفه
, ربتت العجوز علي كتفها وقالت
, # واللي حاسه بيه دا ليه علاقه بعزه
, قالت باختناق
, #دا حقها وحقه ٣ نقطة هو متجوزها وووو
, ارتمت بين ذراعي العجوز تبكي
, #اهدي ياحور
, #انا هاديه وفاهمه و**** بس غصب عني
, امسكت ذراعها لتنظر اليها
, #يعني انتي كده هاديه وفاهمه امال لومكنتيش بقي كنتي هتعملي ايه
, قالت بطفوليه
, #هشد شعره واخربشه ومش هخليه يطلع فوق خالص وهفجرها
, ضحكت العجوز #بس ٤ نقطة شوفي ياحور جاسر لسه فاكر ان ليها مكان في قلبه ٤ نقطة
, قالت بانكسار #عارفه محدش يقدر يشيل الحب من قلبه ولايلغي عشره سنين قضاها في الحب ده
, تاملتها العجوز بنظره تقدير حقيقيه فاكملت
, #زي مانا عارفه كمان انه مش قادر ينسي الجرح اللي جواه منها ٤ نقطة عزه بقالها فتره بتحوم حواليه انا فاهمه دا كويس بس مش عارفه ليه قلبي مش مستريح وحسه انها بتخطط لحاجه
, #انتي قولتيله كدا
, #لاء انا معنديش دليل ٤ نقطة انا بفضفض معاكي
, #انا كمان حسه نفس احساسك ده خصوصا ان ايناس بعدت عنها خالص ومعدتش بتيجي البيت وكل اما اسالها تقول مشغوله مع جاسر الصغير ٤ نقطة في حاجه بتدور مش مريحاني
, انا كمان
, #طب وهنعمل ايه
, #هنسبها تفتكر انها سحبت جاسر ٤ نقطة وعينك متنزلش من عليها
, #هي مبتخرجش من ساعه حكايه بيان دي بس علي طول بتتكلم في التليفون
, #مع مين
, #معرفش يمكن مع امها ٣ نقطة
, #خلاص يبقي تقربي منها وتعرفي بتتكلم مع مين
, # كان ممكن اول مادخلت البيت لكن دلوقتي بقت بتبصلي بكره مش طبيعي ٣ نقطة بس هحاول
, #حور اتصرفي طبيعي خالص يمكن نكون ظلمنها
, #حاضر مش هقتلها هسمها بس
, انفجرت ضاحكه
, #امشي اطلعي بره
, خرجت من الغرفه وهي تسمع ضحكات العجوز تحركت ناحيه نهايه الممر المطله علي خلفيه المنزل وقفت رفعت يدها لتزيح الستائر ولكنها سمعت صوت عزه
, #ايوه خلاص هيبات عندي النهارده
, ٢١ علامة المربّع
, #لامتي يعني
, ١٨ علامة المربّع
, #تمام هبقي اديكي الاخبار اول باول واول مااعرف اخد مفتاح الخزنه هبلغك سلام بقي
, انسحبت ببطء للخلف حتي لاتشعر بها كان شعورها صحيح عزه تخطط لشيء ما تريد اخذ شيء من خزانته ولكن تري مايكون
, #انتي فين يابنتي
, رفعت راسها لتري عائشه امامها
, #هاه بتقولي ايه ياعيشه
, #موفقش مش كده
, #لاء وافق وهكمل سليم اسبقيني علي القوضه وانا هحصلك علي طول عشان نتصل بالمز نقله
, #مز مين
, # هو في موز زي سليم طول بعرض وشباب مركز مروق وعازب ووحداني وعاوز اللي يونسه
, #ودي مين بقي اللي بتقولي فيه
, الاشعار دي كلها ياست حور
, رفعت عيناها لعزه التي تقف تربع يديها
, نظرت الي عائشه وقالت
, #متعرفيش ياعيشه ان مينفعش تلمعي اكر عشان عيب ياحبيبتي ميصحش
, عائشه ضاحكه #معلش ياحور بقي
, حور #طب يلا روحي وانا جايه وراكي
, تحركت حور لتتوقف علي كلماتها المسمومه
, # تعرفي ياعيشه انا كمان هطلع فوق اصل جاسر زمانه جاي ووحشني مووووت
, همهمت حور # موته تجيب اجلك يابعيده, خارج القائمة
 
الفصل العشرون


ايه ياجاسر مش هتروح
, رفع راسه ليري علاء
, علاء معنتش بتيجي البيت ليه ولاايناس كمان
, جلس علي المقعد امام المكتب وقال
, # مفيش حاجه انت عارف انا مش بحب اضغط عليها في الحكايه دي انا مستقر في شقتي ٣ نقطةوهي جنب امها
, جاسر بتفكير تمام خليها برحتها طب متعرفش بتتصل بعزه ولالاء
, في ايه ياجاسر ٣ نقطة انت قلقان من ايه هي ايناس عملت حاجه لاء انا بس عاوز افهم ايه اللي بعدها بالشكل ده عن عزه ٤ نقطة شافت ايه علي عزه خلاها تبعد انا عارف ايناس كويس اوي مبتحبش المشاكل
, فرك علاء ذقنه وقال
, اممممم طب انت شاكك في ايه
, مش مرتاح بس خصوصا ان عزه راحت اشتكت لامك اني انا هجرها ومش كده وبس دي اعتذرتلي
, قال بذهول دي عزه ومن امتي الكلام ده
, تنهد بقوه # انا شاكك من ساعه ما ايناس بعدت مره واحده وعزه بقلها فتره بتحوم
, طب مايمكن اتصلحت لما حسيت انك بتروح منها
, قال بغير اقتناع يمكن بس مش قادر اصدق الحكايه دي ٤ نقطة علي العموم حاول بطريقه مستخبيه كده تعرف ايه حكايه ايناس وسيبلي الباقي
, طب مش هتروح
, مش دلوقتي ٣ نقطة يعني لما الدنيا تهدي شويه
, اما الدنيا تهدي ولالما حور تنام .
, تنهد بقوه # وليه متقلش لما عزه تنام
, للدرجادي معنتش طيقها ياجاسر طب سيبها علي زمتك ليه
, معتش عندي ثقه فيها فمش قادر اصدقها ممنهاش فايده القعده دي يلا خليهم يقفلوا
, تحرك علاء بجواره ربت علي كتفه مازحا
, # معلش ياكبير اعتبرها شربه زيت خروع
, ابعد ذراعه وقال حانقا
, انت هتهذر معايا يلا ٤ نقطة بالحق شوفلي حد في الكنترول عاوز نتيجه حور ويونس ٣ نقطة النتيجه دخلت الكنترول ٣ نقطةوعيشه هتكمل درسات عليه
, البت دي طول عمرها دحيحه غيرنا خالص
, اتكلم علي نفسك يافاشل ٣ نقطة ابقي بوسلي الواد جاسر وهاته عشان وحشني
, ماشي سلام
, بعد قليل كان يترجل للبيت سيطمئن فقط علي صغيرته دخل الغرفه ببطء كانت تتمدد علي الفراش علي احدي جانبيها وجهها يمتليء دموع وكالعاده تفتح الضوء الضئيل بجوارها مسح دموعها ليهمس
, انا عارف انك صاحيه ٣ نقطة بس كمان عارف انك مش هتزعلي مني ٤ نقطة شرع **** مقدرش اخالفه ٥ نقطة وبنوتي ميرديهاش اني ابقي ظالم ٣ نقطة تصبحي علي خير ياحوريتي
, انحني ليطبع قبله ناعمه علي جبينها يرفع عليها الاغطيه وينسحب بهدوء
, عارفه بس غصب عني ٤ نقطة مش عارفه ابطل تفكير انك هتاخدها في حضنك هتلمسها هتشوف عنيك بتلمع وشفيفك بتترعش ٣ نقطةصوتك بيهمس ليها هتفتكرني
, اعتدلت علي الفراش لتمسح دموعها وتقول
, فوقي ياحور انتي اللي اخدتيه منها مش العكس ٣ نقطةانتي قويه ومفيش حاجه هتكسرك ٣ نقطة
, ربتت علي كتفها وكانها تطمئن نفسها وقعت عيناها علي منامته المعلقه هبت واقفه حملتها تستنشق عطره لقد تذكرها اتي ليعتذر ٣ نقطةارتدت الستره حول نفسها احتضنتها وتقوقعت بالفراش تضع الهاتف امام عيناها لعله يتصل يبعث احدي رسائله
, ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
, ٢١واجب لابدمنه
, صعد جاسر للاعلي بتثاقل مازالت دموع الصغيره تؤرقه وقف امام الجناح وزفر بقوه ليفتح الباب ٣ نقطةرسم ابتسامه فاتره علي شفتيه وهو يراها تقترب
, #وحشتني ياجاسر ايه مش عاوز تدخل ولاايه
, زفر بقوه وتحرك للداخل جلس علي طرف الفراش لتقترب مره اخري تزيح سترته
, #شكلك تعبان
, #شويه ياعزه الشغل كان كتير شويه
, ارتفعت خلفه علي الفراش لتحتضن ظهره وتفك ازرار قميصه لحظه وابعدت القميص وبدات تدلك عضلات كتفه ظهره ،،،،،،،مستسلم ظاهريا وعقله يفكر في المقابل الذي ستطلبه،،،،،، ارتخت عضلاته ليشعر بشفتيها علي ظهره انها زوجته ٢ نقطةوهذا حقها الشرعي هذا ما كان يحاول ان يقنع به نفسه ليرغم جسده الاحمق علي الاستجابه ٣ نقطةجسده الذي تأمر عليه مع صغيره حمقاء مجنونه تمتلك كل رغباته بلحظه لمسه همسه حب صادق ٤ نقطة تلك الدموع علي وجهها ماتزال تؤرقه ٣ نقطةاين الدفيء الذي يشعره معها ٢ نقطةاين توهجه ورغبته التي لاتنطفيء ٤ نقطة متي اصبحت عزه واجب مفروض عليه يقوم به مكره ٤ نقطةجسده اصبح ملك لدميه صغيره وهو ادمن اللعب بها ٣ نقطةطبع قبله علي راس عزه ليهرب للحمام ٣ نقطة لايريد سوي اثر حوريته فقط وقف تحت الماء وهمهم #انا اسف ياحور ٣ نقطة
, تنهد بقوه وارتدي روبه المعلق في الحمام ليخرج لعزه التي ماتزال متمدده علي الفراش ترفع عليها الاغطيه
, #كنت وحشني اوي ياجاسر
, تمدد علي طرف الفراش بعيد عنها
, #ودلوقتي خلاص معنتش وحشك
, ضحكت بقوه
, #انت ايه اللي جرالك ياجاسر بقيت شقي واااا
, نظر اليها #وايه
, #وساكت ٤ نقطة مفيش حتي وحشيني يازوزه هو انا موحشتكش
, قال ببرود #عادي
, قطبت بين عيناها #عادي ازاي يعني
, ابتسم #انا بقالي اد ايه ملمستكيش ياعزه من يوم ماسافرتي صح ٣ نقطة اكيد لو كنتي وحشاني كنت اجتلك من غير ماتشتكي
, اعتدلت جالسه وارتدت روبها لتقف امامه
, #يعني انت جاي تذلني مش كده
, قال بتعجب
, #اذلك وليه شيفاها كده ٤ نقطة انا بردلك
, كلامك مش اكتر ٤ نقطةمش دا كلامك ياعزه ٣ نقطةليه شيفاها ذل
, جلست بجواره وقالت بنعومه
, #اخص عليك وانا اللي قلت هبقي وحشاك اوي زي ماانت وحشني
, عقد ذراعيه وقال #عايزه ايه ياعزه
, بلعت ريقها بصعوبه وقالت بارتباك
, #_هعوذ ايه يعني
, حدق بوجهها #معرفش انا اللي بسالك نلعب علي المكشوف احسن ياعزه
, قالت بخضه #ااااانت تقصد ايه يعني بكلامك دا هاه
, اعتدل بجلسته حتي صار في مواجهتها
, #هقصد ايه ومال وشك اتقلب مره واحده كده ليه ٣ نقطة مخبيه عليه ايه ياعزه
, #ووووواناااا هخبي عليك ايه بس ٤ نقطةانا بس مش فاهمه انت تقصد ايه
, اصبح الان متيقن ان عزه تخفي شيء ما ربت علي خدها
, #ااقصد الهديه اللي بتطلبيها بعد كل مرة لينا مع بعض
, تنهدت بارتياح وقالت
, #مش عاوزه حاجه ياجاسر ٣ نقطة شوف احنا نفتح صفحه جديده ٣ نقطة
, #طب مش اما نقفل القديمه الاول
, اقتربت ولمست شفتيه بشفتيها زفرت الضيق التي هربت منه جعلتها تبتعد
, #لاء انت اتغيرت اوي ٤ نقطة البت دي عملت فيك ايه
, قال بتحذير #ليها اسم واياكي تقللي منها ياعزه ٤ نقطة
, #داانت حبتها بقي
, ابتسم ببرود #هتفرق معاكي طبعا لاء عاوزه تفتحي صفحه جديده يبقي تفهمي انك هنا زيك ذيها انا هتقي **** فيكي عشان متحسبش ٣ نقطة الايام تتوزع بينكم يوم معاكي ويوم معاها ٣ نقطة مصاريفك زي ماهي انا مش هقلل منها بس لوحبيت اجبلك هديه هيبقي بمزاجي ياعزه ٥ نقطةمفهوم
, كان واثق انها سترفض احتقان وجهها انفاسها المتسارعه زفرت بقوه
, #موافقه
, حدق بها للحظه
, #تمام ممكن ننام بقي عشان جاي من الشغل تعبان
, قال جملته وتمدد علي الفراش ليرفع عليه الاغطيه. ويغلق الاضاءه بجواره
, #ابقي اطفي النور تصبحي علي خير
, حركتها العصبيه ٢ نقطةزفراتها العاليه تثبت انها وافقت رغما عنها ٣ نقطةهو يعرف عزه جيدا ٤ نقطة تري ماالذي تخبئه ٣ نقطةتنهد بقوه انتظر قليلا حتي سمع صوت انفاسها البارده ثم حمل هاتفه هو واثق انها لن تنام فاليوم سيكون الاصعب عليها كما كان عليه ٣ نقطةتسلل ببطء ليستلقي علي الاريكه ويكتب
, #نمتي عارف انك لسه صاحيه وقاعده جنب التليفون كمان
, اتت علامه المشاهده لتاكد الحمقاء كلماته ولكنها لم تكتب هل تبخل عليه الصغيره ببعض كلمات تؤنسه
, #يعني لسه زعلانه
, #😭😭😭😭😭😭😭😭
, تنهد بقوه #طب وحياه جاسر متعيطيش
, # مهو انا لو معيطش هموتك 😡😡
, كتم ضحكاته
, #واهون عليكي ياحوريتي
, #توء متهنش ٣ نقطة لو عمري يهون انت لاء
, تنهد بابتسامه
, # **** يخليكي ليه ياحبيبتي
, # ااقولك علي حاجه ومتزعلش
, #قولي
, #هواااانت قاعد جنبها
, ابتسم #لاء مريح علي الكنب
, #بجد طب اضحك عليه وقلي مش لمستها ٣ نقطة مش هتبقي كدب اضحك عليه بس
, تنهد بقوه #وبعدين معاكي متنسيش انها مراتي برضه
, #💔😭
, #طب خلاص متعيطيش زي ماانتي قلتي
, #😖كدااااااااب
, كتم ضحكاته #طب عاوزه ايه
, #انا بحبك اوي طب انت لابس ايه
, قطب # لابس بيجامه هلبس ايه يعني ياحور
, #تحرقها البيجامه دي فاهم ولالاء
, كتم ضحكاته #يخرب بيت جنانك ٢ نقطة
, مانا هدومي عندك هنزل بالبيجامه ليه
, #اه صح البيجامه بتعتك في حضني انا بحبها اوي مش سبتني وراحت لواحده تانيه
, #وحشتيني اوي ياحوريتي ٣ نقطة عارف ان اليوم صعب بس مش عليكي لوحدك ياحور ٤ نقطة
, #عارف نفسي انام اوي احط راسي علي صدرك وتحضني وانام
, #وانا كمان نفسي اخدك في حضني وانام وحشتني عروستي اللعبه
, # ماانت سيبتها لوحدها ورحت لعروسه المولد الملزقه
, #انا مليش عروسه لعبه غيرك ياحوريتي
, # طب اانت هتنزل امتي
, #يعني بعد الفجر
, #طب بص النهارده بس و**** مش هعمل كده تاني ٣ نقطةالفجر لسه عليه ساعتين لوينفع يعني ٢ نقطةتخدني في حضنك عشان انام اصل انا تعبانه اوي دماغي وجعاني وعنيا ونفسي انام
, اغلق الهاتف وتسلل ببطء ليخرج من الغرفه وفي دقيقه كان يفتح الباب ليصدم وهو يراها تضرب المنامه بيديها وعيناها تسقط سيل من الدموع منتفخه لدرجه الاغلاق وجهها احمر كحبه طماطم طازجه وبعض حبات العرق علي جبهتها شعرها مشعث وتهمهم
, #قفلت ليه ٢ نقطة دانا عاوزه انام بس ٣ نقطةوالنبي هموت ياجاسر قلبي هيقف
, #حور
, رفعت وجهها انها بحاله انهيار حقيقي اللعنه ماذا فعل بصغيرته مسحت دموعها بظاهر يدها وضحكت بهزيان
, #انت جيت عشاني صح
, شدها بين ذراعيه لتدفن راسها علي صدره وتطلق اه الم عاليه ربت علي شعرها
, #اشش اهدي ٣ نقطةاهدي ياحور انا معاكي اهوه ٣ نقطة
, قالت بهزيان
, # انا مش زعلانه منك ٣ نقطةو**** عارفه دا حقك وانا مش بعترض ،،،،،،بس غصب عني عارف قلت ليونس انا كويسه بس مخنوقه شويه مصدقنيش،،،،، قلي قلبي وجعني طب اعمل ايه
, اراحها علي الفراش ليضمها الي صدره ويداعب شعرها بحنان
, # اششش نامي ٣ نقطةعشان تهدي ٤ نقطة انا اسف ٣ نقطةاهدي عشان خاطري
, جسدها يرتعش ويديها مثلجه ٣ نقطةدقيقه واحده واستكانت بين ذراعيه وكانها كانت تنتظر حضوره فقط لتنام ٣ نقطة كما كتبت وكما كانت تهزي ٣ نقطةطبع قبله علي شعرها
, #يااااه ياحور انا عملت ايه في دنيتي حلو عشان **** يكفئني بيكي ٤ نقطة يااحلي حاجه في عمري كله ٣ نقطةو**** غصب عني انا كمان
, ضمها اكثر اليه ليغمض عيناه لينهي هذا اليوم بما فيه, خارج القائمة
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%