NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة منقول عشق الجاسر | السلسلة الأولي | (للكاتبة مروى عبد الجواد) خمسة وثلاثون جزء

ناقد بناء

معاون
طاقم الإدارة
معاون
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
إنضم
17 ديسمبر 2021
المشاركات
9,624
مستوى التفاعل
3,156
نقاط
22,057
الجنس
ذكر
الدولة
كندا
توجه جنسي
أنجذب للإناث
الفصل الأول



توقفت سيارته بصوت صدح يفزع الجميع فأسرع السائق بفتح باب السياره له ، هبط منها وهو يعدل يافطه بدلته السوداء إنه جاسر الحديدي .
, يبلغ من العمر خمسه وثلاثون عاما حاد الملامح طويل القامه ذات جسد رجولي عريض ، عيناه بنيتان تميل الي القاتم ، يهاب من يقترب منه لشده حذمه في حياته وشغله .
, ذهب الي قصر عمه خالد الحديدي الذي يعتبره مثل والده بناءا علي طلبه فهو مريض وجاسر هو الذي يحمل عبء الشركه الخاصه بعمه ، حتي اصبحت اكبر شركه بالشرق الاوسط تحت إدارته .
, بعدما جلس جاسر مع عمه قليلا وضع يده علي جبينه بضيق ، ترنجت هي بخطواتها المدلله تهبط من على درج قصرها دنيا الحديدي .
, فتاه العشرين جميله وجذابه جدا فوالدتها فرنسيه اخذت جمال والدتها بعينان زرقاء فاتحه مثل لون السماء الصافيه تتداخل معها لون الازرق القاتم مثل لون البحر ، ذات شعر ذهبي ناصع اللون ناعم وطويل الي بعد خصرها بكثير واخره ملفوف قليلا ويفي ذات بشره بيضاء ، في اولي كليه آداب .
, هاتفه بابتسامه الي والدها .
, ٢ شرطة بابا حبيبي ، صباح الخير .
, ثم طبعت قبله علي خد والدها .
, فهتف لها بابتسامه .
, ٢ شرطة تعالى يا دنيا اقعدي جنب جاسر .
, جلست بجواره وهي تهتف به .
, ٢ شرطة ازيك ياابيه جاسر .
, ابعد جاسر يده عن راسه وهو يتطلع الي عمه .
, ٢ شرطة طيب استاذن انا ياعمي .
, خالد : لا يا جاسر استنى .
, دنيا : بتعجب ، هو ابيه جاسر زعلان من حاجه يا بابا .
, خالد : باستياء ، انتي عارفه يا دنيا اني خلاص هسافر اعمل عمليه القلب .
, دنيا : وانا مش هسيبك يا بابا هاجي معاك .
, خالد : لا يا دنيا انتي هتخليكي هنا .
, دنيا : لا مستحيل ، انا مستحيل اسيبك لوحدك .
, خالد : خلاص يادنيا ومتتعبنيش قلبي .
, دنيا هزت راسها باستياء .
, خالد : العمليه اللي هعملها في فرنسا كبيره ، ونسبه نجاحها مش كبيره يعني ممكن اموو
, دنيا : قاطعته بحزن ، بعد الشر عليك يا بابا ان شاء **** تقوم بالسلامه يا حبيبي .
, جاسر : **** يرجعك بالسلامه ياعمي .
, خالد : انا هاخذ الدكتور اللي متابع حالتي ، وانتي هتفضلي هنا علشان جامعتك ودراستك .
, دنيا : ازاي بس يابابا هتسافر لوحدك.
, خالد : متنهدنيش يا دنيا انا مش قادره اتكلم .
, دنيا : طيب خد ابيه جاسر معاك علشان اكون متطمنه عليك .
, خالد : لا جاسر هيفضل هنا علشان يتابع الشغل ، وعلشان يخلي باله منك ، لكن في حاجه عايز اقولك عليها الاول .
, دنيا : اتفضل يا بابا .
, خالد : بعد وفاه مامتك وانتي صغيره ربيتك لوحدي وعليه مامتك كلهم في فرنسا ، وانتي ملكيش حد دلوقتي بعد **** غير ابن عمك يا دنيا ، من لحمك ودمك ويخاف عليكي زي بالضبط واكثر كمان .
, دنيا : **** يخليك ليا يا بابا ، ملوش لازمه الكلام ده .
, خالد : لا ليه لازمه ودلوقتي بالذات ، اسمعي اللي هقوله كويس قوي ، انا قررت انك تتجوزي جاسر يادنيا .
, دنيا : بدهشه ، ايه اللي بتقوله دا يابابا لا طبعا مستحيل ، اتجو ٢ نقطة اتجوزه ازاي ، انا اتجوز جاسر مستحيل وبعدين دا خاطب وبحب خطيبته ، و ٣ نقطة واكبر مني الكلام اللي انت بتقوله ده يا بابا مستحيل طبعا .
, خالد : نظر الي جاسر ، وانت ياجاسر مش عايز تعترض انت كمان .
, قبل نزول دنيا قال خالد الي جاسر الحديدي ان يتزوج ابنته ولكن قبل رده اتت دنيا اليهم .
, جاسر : باحراج ، بعد وفاه والدي مكنش ليا حد غيرك يا عمي ، من وانا صغير وانت شيلني على راسك انا وامي ، ومخلتناش نتحوج لحد لحد لما كبرت وشغلتني معاك ،
, علشان كده مقدرش اعارضك في اي حاجه تقولها .
, دنيا : رفعت حاجبها بضيق ووقفت ، ايه ده انتم متفقين سوا بقى ، ثم انت مش خاطب وبتحب خطيبتك ولا طمعت في ثروه عمك .
, خالد : وقف وصفعها على وجهها ، يظهر اني دلعتك زياده عن اللزوم ، اعملي حسابك كتب الكتاب والجواز بكره قبل ما اسافر .
, دنيا : وضعت يدها على خدها بحزن وتبكي ، انت بتضربني علشانه يا بابا ، دا انت عمرك مامديت ايدك عليا .
, ثم ذهبت بضيق وهي تبكي الي الحديقه .
, وضع خالد يده على قلبه بعدما شعر بوغزه في قلبه ، فأسنده جاسر واجلسه علي الكرسي .
, خالد : خرج كلماته بصعوبه ، وصيتك دنيا يا جاسر .
, جاسر : حاضر يا عمي كل اللي انت عايزه هيحصل ، بس متتعبش نفسك واستريح ، اجبلك الدكتور .
, خالد : لا انا هبقى كويس كتب الكتاب هيكون بكره ، علشان يادوب اسافر ولو حصلي اي حاجه انت عارف وصيتك ياجاسر .
, جاسر : بحزن ، حاضر يا عمي .
, نظرت دنيا علي جاسر وهو يخرج من بابا القصر فاقتربت منه بصوت حاد .
, ٢ شرطة لو فاكر اني هوافق على الجوازه دي تبقى غلطان ، واوعي تحلم انك تتجوزني .
, جاسر : نظر لها بعدم اهتمام وتركها وهو يتمتم ، قال يعني انا اللي هموت عليكي .
, مسكت هاتفها واتصلت علي فارس حبيبها .
, ( فارس الصياد ابن رجل الاعمال عامر الصياد في اخر سنه بكليه التجاره شاب جذاب تتهافت عليه بنات الجامعه )
, ٢ شرطة الو فارس انت فين ٥ نقطة انا في كارثه ٣ نقطة هقولك لما اقابلك ٢ نقطة اوكي هلبس واجي .
, ٩ نقطة
, ركب جاسر سيارته بضيق وهو يفكر في منار خطيبته وحبيبته ايضا حتي رن هاتفه فوجدها منار ادهم العادلي .
, فتاه جميله في السابعه والعشرون من عمرها الان ، طويله ذات قوام ممشوق ولكنها ممتلئه قليلا من اخر خصرها مما يجعلها جذابه ايضا ، ذات شعر بني قاتم وعينان خضراء مثل لون خضار البستان اوان ربيعه .
, ( فلاش باك )
, منذ خمس سنوات ذهب جاسر الى شركه العدلي لينهي بعض اوراق الشغل ، مر علي مكتب السكرتيره فلم يجدها فوجد باب المكتب مفتوحا فدخل ، وجد فتاه تجلس على المكتب تعطيه ظهرها و تتمتم بتغنج
, ٢ شرطة و**** الكرسي لايق عليكي قوي يا بنت يا ميمي ، ازاي ما يكون المكان بالمكتب مرسومين عليكي بالضبط ، عيزاكي ترفعي راسي كده وتشرفينا في الشغل .
, ثم وقفت وهي تنظر امامها من نافذه المكتب .
, ٢ شرطة المنظر دا يجنن ياسلام لما اشوف المنظر ده كل يوم دا احلي شغل بقي ولا ايه .
, جاسر : و قف خلفها وهو يراقبها ابتسم جاسر وهو يكتم ضحكته ، مش هاتيلا بقى يا بت يا ميمي تشوفي شغلك ولا هتعطلي الناس معاكي .
, منار : بخضه وهي تلتفت خلفها ، انت مين و دخلت هنا ازاي ، انت سمعت ايه .
, جاسر : جلس على الكرسي امامها بأريحيه وضع قدما على الاخرى ، فنجان قهوه يا بت يا ميمي وناديلي صاحب الشركه .
, منار : اقتربت منه خطوات ، ايه دا انت اتجننت قهوه ايه اللي اجبهالك .
, جاسر : جذبها من مرفقها واجلسها علي قدميه ، وهو ينظر لعينيها ، مين دا اللي مجنون .
, منار : حاولت ان تنهض ، ابعد عني .
, جاسر : كان متحكم بها فأعجبته شراستها فهمس بعنقها لو قلتلي مجنون تاني هوريكي الجنان علي اصله .
, ثم تركها فابتعدت عنه .
, منار : علي فكره انت سافل وقليل الادب وهطلبلك الامن .
, نهض جاسر من كرسيه واقترب منها ولكنها ابتعدت عنه حتي التصقت بالحائط فاقترب منها وحاوطها بيديه وطبع قبله عنيفه علي شفتيها حاولت ابعاده ولكنها فشلت ثم تركها .
, منار : بتوتر ، ايه اللي عملته ده .
, جاسر : قليل الادب بقي .
, منار : علي فكره انت انسان ٥ نقطة
, وقبل ان تنطق الكلمه دخل فجأه ادهم العادلي .
, ادهم : جاسر باشا الحديدي نورت المكتب ، اتفضل اقعد .
, جلس جاسر وهو يغمز لها عابسا وجلس ادهم .
, ادهم : دا جاسر الحديدي يامنار المدير العام والتنفيذي لشركه الحديدي سلمي عليه يامنار .
, منار : بغرور مدت يدها ، وانا منار ادهم العادلي .
, جاسر : بحنق ، تشرفنا بنتك دي ياادهم .
, ادهم : اه بنتي منار ، لسه متخرجه جديد واول يوم ليها النهارده هنا في الشغل .
, جاسر : علي كده هنتقابل مع بعض كتير يامنار .
, ادهم : منار بنتي الوحيده ، وهي اللي هتمسك الشركه بعد مني .
, منار : **** يديك الصحه يا بابا .
, جاسر: ورق المناقصه خلص ولا لسه .
, ادهم : خرج بعض الاوراق من درج مكتبه واعطاله ، اتفضل كله تمام ياجاسر باشا .
, جاسر : اخذ الاوراق واخرج شيكا من جيب بدلته واعطاله له ، المبلغ اللي اتفقنا عليه .
, ادهم : ان شاء **** مش اخر تعامل .
, جاسر : نظر الى منار ، اكيد طبعا .
, ثم تركه وخرج .
, منار : مش اوراق مناقصه المعدات العربيات االي احنا خدناها .
, ادهك : اه هي .
, منار : وانت بتديهاله ليه وايه الشيك دا .
, ادهم : شركتنا دخلت المناقصه دي واجهه لشركه الحديدي ، ولما رسيت علينا هو استلامها واحنا اخدنا نصيبنا .
, منار : ازاي دي مناقصه كبيره ، ازاي تدهاله بالساهل كده .
, ادهم : دا شغل يابنتي احنا لو ما عملناش كده مع شركه الحديدي الف مين هيعمل كده ويتمنوا يشتغلوا معهم باشاره منهم ، و احنا اخدنا نصيبنا على الجاهز واشيك اهو .
, منار : اول مره اعرف ان شركه العدلي بيتكون واجهه لحد ثاني ، ده مش اليزنسس بتاعك يا بابا .
, ادهم : شركه الحديدي مش اي شركه يامنار ، في حاجات لازم نعملها علشان محدش يعادينا خصوصا لوو شركه كبيره زي شركه الحديدي .
, منار : وهو جاسر دا صاحب الشركه .
, ادهم : لا ده ابن اخوه خالد الحديدي وهو اللي ماسك كل حاجه لعمه خصوصا لما تعب وبقي يسافر كتير علشان يتعالج ، جاسر هو اللي كبرها وخلالها اسم مسمع في السوق لحد مابقت اكبر شركه في الشرق الاوسط .
, منار : بس شكلي مغرور قوي .
, ادهم: لا ابدا دا عشان اول مره تشوفيه ، انسان محترم وخلوق جدا ومبفكرش غير في شغل .
, منار : باستهزاء ، اه ما انا عارفه انه محترم .
, ادهم : لكن اي حد بيجي عليه في شغله مبيرحموش .
, بااااااك
, وصل جاسر الى منزله ودخل الفيلا فوجد والدته امينه تجلس في الريسبشن .
, امينه : حمد لله على سلامتك يا حبيبي ، احضرلك الغداء .
, جاسر : بصوت مخنوق ، لا .
, ثم تركها وذهب الي غرفته .
, امينه : بتعجب ذهبت وراءه ، في ايه يا جاسر .
, جاسر : مفيش ياماما .
, امينه : لا في هو انا مش عارفاك ، منار زعلتك في حاجه .
, جاسر : بضيق ، لا .
, امينه : طب في حاجه حصلت في الشغل .
, جاسر : لا .
, امينه : امال في ايه يا ابني ، قلقتني عليك ايه اللي حصل .
, جاسر : باستياء ، انا كنت عند عمي وعايزني اتجوز دنيا بنته .
, امينه : بدهشه ، ايه تتجوز دنيا ، دي عيله وبعدين هو مش عارف انك خاطب و بتحب خطيبتك .
, جاسر : بحزن ، عمي مسافر يعمل عمليه كبيره بره ونسبه نجاح بسيطه جدا ، وهو خايف يسيب دنيا لوحدها او حد يضحك عليها وياخد فلوسها علشان لسه صغيره .
, امينه : وانت قلتله ايه .
, جاسر : مقلتش حاجه ، وافقت .
, امينه : بتعجب ، وافقت ليه ياجاسر ليه تعمل في نفسك كده ، ومنار البنت اللي بتحبها و بتحبك هتقولها ايه ، طيب ودنيا قالت ايه وافقت .
, جاسر : لا طبعا دنيا مش موافقه ، وبعدين انا ما اقدرش اقول لعمي لا ، انت نسيتي لما بابا كان بيستغل ان توأمه وانه نفس الشكل ، وكان يروح ينصب على الشركات المنافسه لعمي علشةن ياخد منهم فلوس ، وكل مره عمي يقف معاه ويساعده ويخرحوا منها ولا لما بابا مات وانا عندي عشر سنين وهو اللي اتكفل بيا وبيكي وبدراستي لحد لما كبرت واتخرجت ووظفني عنده لحد لما ماسكني كل حاجه في الشركه وسلملي كل حاجه لما تعب لحد ما بقيت مدير الاداري لاكبر شركه في الشرق الاوسط ، بعد كل ده لما يطلب مني اول طلب في حياته عايزاني ارفض بالساهل كده .
, امينه : بحزن ، و**** ما انا عارفه اقولك ايه يا ابني ، لكن جميل عمك على عينا وعلى راسنا ماانت برضو كبرت الشركه لحد ما بقت اكبر شركه في السوق ، فهمه انك هتفضل ماسك الشغل وتخلي بالك من دنيا لحد ما يرجع من السفر .
, جاسر : هعمي حاسس ان هو مش هيرجع يا ماما العمليه كبيره جدا ونسبه نجاحها لا تتعدى الخمسه في المئه علشان كده عمي خالد مصمم كتب الكتاب يكون بكره قبل ما يسافر .
, امينه : بحزن ، يا لهوي هيروح مش يرجع .
, جاسر : مالك يا ماما في حاجه .
, امينه : لا يابني ، طيب منار هتعمل معها ايه ده انت فرحك بعد اسبوعين .
, جاسر : مش عارف دماغي هتتجنن من كتر التفكير ، عماله تتصل عليا من بدري ومش عارف ارد اقولها ايه المفروض انها بدات تحضر للفرح دلوقتي .
, امينه : كسرت قلبى عليكي يا منار ، يا ترى يا بنتي هتعملي ايه لما تعرفي ، يعني هو مفيش حل غير جوازك من دنيا .
, جاسر : ياريت .
, ٨ نقطة
, تجلس دنيا الحديدي مع فارس الصياد بأحدي الكافيهات .
, فارس : بضيق ،ازاي باباكي يعمل كده هو اتتجنن يجوزك لواحد اكبر منك ب ١٥ سنه .
, دنيا : لو سمحت يا فارس ما تقولش كده على بابا .
, فارس : امال اقول ايه ماهو مفيش حد عاقل يعمل كده ، وبعدين هو جاسر دا مش خاطب وبيحبها .
, دنيا : ما هو ده اللي مجنني دي بموت فيها بيحبوا بعض بقالهم يجي خمس سنين ، انا مش عارفه ازاي موافق بابا كده بالساهل .
, فارس : طبعا حاطط عينه على فلوس ابوكي وهو هيلاقي عروسه مال وجمال وجياله على طبق من ذهب كده ازاي .
, دنيا : لا جاسر مش كده ولا دا تفكيره انا عارفاه هو بحب شغله جدا .
, فارس : بطلي هبل بقى ، امال هيتجوزك ليه .
, دنيا : ايه ده يعني ايه ، هو انا ما استاهلش حد يحبني يتجوزني ولا ايه .
, فارس : لا طبعا اقصد علشان بيحب خطيبته واصل مفيش تفسير تاني ، انتي مش بتقولي فرحهم كمان اسبوعين .
, دنيا : مش عارفه يا فارس ايه الحل دلوقتي
, فارس : انا عندي الحل ٧ نقطة
, ١٠ نقطة
, تجلس منار العادلي في مكتبها بشركتها بعد وفاه والدها منذ سنتين مسكت هاتفها وهي تكرر اتصالها علي جاسر الحديدي خطيبها ولكنه لم يجيب كالعاده ، نظرت لها ساره صديقتها وتعمل معها ايضا بالشركه .
, ساره : ايه خطيبك لسه مردش .
, منار : مبيردش عليا من الصبح مش عارفه في ايه خايفه ليكون حصله حاجه ، دا عمره مااتاخر عليا كده في الرد .
, ساره : يمكن مشغول او وراه حاجه مهمه .
, منار : باستياء ، اخر مره كلمني قالي انه رايح لعمه واول ما يخلص هيكلمني الساعه بقت عشره بالليل ومكلمتنيش .
, ساره : طيب يا بنتي يمكن لسه عنده .
, منار : معقول ده كله عند عمه ، لا لا انا قلقانه انا هاتصل على طنط امينه .
, منار : هتقوليها ايه ، هتقلقيها كده .
, منلر : لا انا مش هقدر استحمل ، انا لازم اتصل واطمن عليه .
, ثم اتصلت على والدته ، كانت امينه تجلس بجوار جاسر فقالت له دي منار بتتصل .
, جاسر : مترديش .
, امينه : ازاي يا ابني كده هتقلق هيبقى انا ولا انت بنرد عليها ، وبعدين دي مجنونه ممكن تلاقيها طبت علينا دلوقتي .
, جاسر : طيب ردي قوليلها اي حاجه .
, امينه : ردت عليها ازيك يا منار عامله ايه .
, منار : الحمد لله يا طنط ازيك انتي ، هو جاسر فين هو عندك .
, امينه : بتوتر ، اه هنا .
, جاسر : اشار الي والدته لا ، لا .
, امينه : هو جه من شويه ودخل نام على طول .
, منار : يعني هو بخير كويس يا طنط ، اصل انا كلمته كتير ومردتش فقلقت عليه .
, امينه : تلاقيه كان مشغول ولا حاجه ، اول لما يصحى هخليه يكلمك على طول وهاقوله انك اتصلتي .
, منار : شكرا يا طنط .
, ثم اغلقت الهاتف
, امينه : خطيبتك قلقانه عليك قوي ، لازم تشوفلك حل يا جاسر .
, جاسر : هز راسه بضيق .
, ١٠ نقطة
, فارس : انا لقيت الحل .
, دنيا : ايه هو بسرعه .
, فارس : قومي نكتب الكتاب ونتجوز وحطيهم قدام الامر الواقع .
, دنيا : ايه الجنان دا ، ده بابا كان يموت فيها .
, فارس : امال انتي عايزه ايه وجايه ليه ، طالما ناويه تبعيني بالساهل كده وتبيعي حبي .
, دنيا : انا منكرش اني معجبه بيك بس مش بالطريقه دي ، انا هكلم بابا و احاول اقنعه تاني .
, فارس : تقنعيه ازاي ، انتي مش بتقولي بكره كتب الكتاب
, دنيا : مش عارفه لكن اكيد في حل .
, ١٤ نقطة
, في اليوم الثاني تبكي دنيا بشده وبجوارها مربيتها زينب ست كبيره بالسن .
, دنيا : مستحيل يا داده زينب اتتجوزه ، انا ممكن اموت نفسي ولااني اتجوزو جاسر .
, زينب : استهدي ب**** يا دنيا يا بنتي ، ابوك عايز مصلحتك .
, دنيا : مصلحتي اني اتجوز الشخص اللي طول عمري بقوله يا آبيه ، ده اتجوزوا ازاي وانا طول حياتي بعامله زي اخويا الكبير .
, زينب : دا جاسر بيه دا قيمه وسيما طول بعرض كده حاجه تشرح القلب ، و**** لو قالولي اتجوزه لاتجوزه علي طول واطلق ابو محمد جوزي .
, دنيا : ضحكت .
, زينب : ايوه يابنتي اضحكي كده وروقي .
, دنيا : برضوا مش هتجوزه .
, ١١ نقطة
, جلس جاسر مع صديقه معتز الخولي بالشركه
, معتز الخولي صديق جاسر المقرب منذ الطفوله ويعمل معه بالشركه طويل القامه ذات شعر اسود انسيابي عريض المنكبين في عمر جاسر تقريبا .
, معتز : ومنار دي ممكن تروح فيها وبعدين انت بتحبها ، انت لازم تتكلم مع عمك وتفهمه دي حياتك انت .
, جاسر : انا مش هتجنن غير على منار دي حب حياتي ، مش عارف هواجها ازاي واقولها ايه ، اخر مره كنا مع بعض كانت بتختار فستان الفرح ، دلوقتي هاقولها ايه اني هتجوز بس واحده تانيه غيرك ، دي اختارت كل فرش الفيلا بتاعتنا وراحت فرشته مع مهندسه الديكور كل قطعخ في الفيلا هي اللي اختارتها علي ذوقها .
, معتز : دا اختبار صعب جدا عليك ياجاسر ، و دنيا رايها ايه .
, جاسر مش موافقه طبعا اكثر مني دي طول حياتها بتعتبرني زي اخوها ،دا انا كنت بشيلها وهي صغيره .
, معتز : خلاص روحوا انتوا الاتنين لعمك وحاولوا تقنعوه ، يمكن لما يلاقيكوا انتوا الاثنين رافضين يشيل من دماغه الفكره دي .
, جاسر : مستحيل يامعتز ، ستحيل ارفض طلب لعمي بعد اللي عمله معايا انت ناسي هو عمل معايا ايه .
, معتز : هو علشان تردي الجميل تقوم تدمر حياتك .
, جاسر : مش عارف انا رايح لعمي دلوقتي يادوب اروحله اشوف عايز ايه واروح اقابل منار .
, معتز : انت كلمتها .
, جاسر : اه هنتقابل بالليل .
, معتز : انت مش بتقول كتب كتابك علي دنيا النهارده .
, جاسر : بضيق ، مش عارف يامعتز احنا دلوقتي العصر لسه بدرى وبعدين يمكن عمي يغير رايه ولا يحصل اي حاجه .
, ذهب جاسر الي عمه ودخل ففوجيء بالمأذون يجلس بجوار عمه .
, جاسر : بتوتر ، اذيك ياعمي واذي صحتك ، ثم سلم علي المأذون .
, خالد : الحمد**** ، تعالا ياجاسر .
, ثم اخذه وذهبوا الي مكتبه الخاص جلسوا سويا .
, خالد : وقد لاحظ توتر جاسر عندما شاهد المأذون ، بص يا جاسر يا ابني انا طول حياتي بعتبرك زي ابني اللي مخلفتهوش ، من لما ابوك مات وانت عندك عشر سنين ومن قبلها كمان ، انا مش قصدي ابوظلك حياتك اللي انت رسمها ، ولا خطيبتك اللي انا عارف انك بتحبها ، لكن انا في اشد الحاجه اليك في الوقت ده بالذات ، دنيا بنتي لما والدتها ماتت وهي بتولدها ، محبتش اتجوز واجيبلها امراه اب تضايقها ، دلعتها علشان عوضها عن غياب امها و منكرش اني دلعتها زياده عن اللزوم ، انت دلوقت شايف الكيان اللي انا بتديته وانت كملته بمجهودك لما انا تعبت في السنوات الاخيره والشركه وصلت لفين وبقيت اكبر اسم في الشرق الاوسط وفي السوق كله ، انا لو سبت كل ده لها ممكن تضيعوا ٤ نقطة لا ده اكيد هتضيعوا وياريت هتضيع وبس ، ده تضيع نفسها معاه انا خايف عليها هتتبهدل من بعدي وهي لسه صغيره زي ما انت عارف ، علشان كده مفيش حد اقدر آآمن ليه علي بنتي دنيا ومالي غيرك انت يا جاسر ، الماذون بره لو موافق يا ابني وقد الشيله دي قول ولو مش موافق انا مش هزعل منك يا ابني .
, جاسر : ١٣ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل الثاني


جاسر : موافقتي او رفضي ملوش لازمه بعد كلامك يا عمي ، انا مستحيل اعصيلك امر .
, خالد : بسعاده **** يبارك فيك يا ابني ، يلا نطلع للماذون .
, تم اخذه وذهبوا الى المأذون بالريسبشن .
, نادي خالد الى احدى الخدم .
, خالد : اطلع نادي دنيا وقولها المأذون مستني تحت .
, زينب الداده مع دنيا بغرفتها .
, زينب : يلا يا بنتي **** لا يسيئك ، ابوكي تحت هو المأذون وجاسر بيه مستنينك .
, دنيا : بدموع ، يعني ايه ، يعني كده خلاص هتتجوز جاسر
, زينب : اسمعي كلام ابوكي ، هو اكتر واحد عايز مصلحتك ، وجربي لو معجبكيش الجواز ، لما ابوكي يجي بالسلامه من العمليه ابقي اتكلمي معه .
, دنيا : هو انا رايحه اشترى فستان ياداده لو معجبنيش هرجعه .
, زينب : طيب ياريت يجوزوني انا جاسر بيه دا حتي قيمة وسيما وراجل كده طول بعرض حاجة اخر حلاوة تشرح القلب و**** لطلق ابومحمد جوزي واتجوزه .
, دنيا : تضحك بدموع .
, طبطبت عليها زينب واخذتها ونزلوا الى الاسفل .
, المأذون أتم كتب الكتب في هدوء وصمت كل من دنيا وجاسر ، وبعد الانتهاء ذهب المأذون للخارج .
, خالد ة اعمل حسابك يا جاسر علشان تيجي تعيشي هنا.
, جاسر : بعد اذنك يا عمي ، انا هعيش في الفيلا بتاعتى الخاصة .
, دنيا : بضيق ، بص يا بابا انا وافقت على الجوازه دي علشانك وعلشان ظروف العملية ، إنما اكثر من كده لا مستحيل .
, خالد : بحده ، انتي خلاص اتجوزتي وبقيتي علي ذمه جاسر اطلعي يلا جهزي شنطتك علشان تروحي مع جوزك .
, دنيا : انتي بتطردني يا بابا من بيتي .
, ادهم : دا مبقاش بيتك خلاص ، بيتك هو اللي فيه جاسر الحديدي .
, ذهبت دنيا بغضب الى غرفتها وبعثرت ملابسها وهي تضعهم في شنطتها بطريقة عشوائيه .
, زينب : في ايه يا بنتي مالك .
, دنيا : بضيق ، بابا طردني يا داده ، عشان زفت جاسر ، انا اللي غلطانه اني مسمعتش كلام فارس واتجوزنا .
, زينب : عيب يا دنيا الكلام ده ، انتي تجوزتي خلاص .
, دنيا : لا مستحيل مستحيل جوازنا هيكون علي الورق بس .
, احدى الخدم : يطرق الباب ، البيه بيقول انسة دنيا خلصت ولا لسه .
, زينب : اه قوله خلصت ونازله اهي .
, دنيا : شفتي يا داده ، بابا طردني من بيتي ازاي ، انا مش عارفه زفت جاسر ، عامل لبابا ايه .
, زينب : ابوكي خايف عليكي يادنيا .
, دنيا : خايف علي من ايه ، هو انا لسه صغيره .
, زينب : يلا يادنيا علشان متتاخريش علي جوزك .
, دنيا : يووه انتي هتقولي جوزي انتي كمان .
, ثم نزلوا إلى أسفل .
, دنيا : بدموع وشنطتها بجوارها ، انا جاهزه .
, ادهم : اقترب منها وحضنها ، سامحيني يا بنتي ده عشان مصلحتك .
, دنيا : حضنته بدموع ، مش عايزاه يا بابا ، مش عايزه اتجوز متخلنيش اسيب البيت .
, ادهم : مسح دموع بنته من على خدها ، يلا يا دنيا روحي مع جوزك .
, دنيا : دبدبت بقدمها بضيق ، يووه ثم اخذت شنطتها وذهبت تجاه سيارة جاسر .
, ادهم : خلي بالك منها يا جاسر ، انا خلاص مسافر كمان يومين ، حجزت يوم الخميس الجاي علشان العمليه .
, جاسر : متقلقش ياعمي ، **** يرجعك بالسلامه .
, ثم تركه وذهب الى سيارته التي تركب بها دنيا وقادها دون كلام سواء منها او منه ، كان تفكيره مشغول كيف يأخذها للفيلا التي اختارتها منار حبيبته والتي اختارت كل فرشها علي ذوقه ، حتى وقف أمام فندق خمس نجوم .
, جاسر : يلا انزلي علشان نطلع الفندق .
, دنيا : بدهشه ، ايه دا نطلع الفندق ليه ، انت فاكر نفسك جاي تقضي الهاني مول ولا ايه .
, جاسر : بضيق ، هنقضي هنا كام يوم لحد ما الفيلا تخلص ، ناقصها شوية حاجات ناقصه .
, دنيا : امال بتقول قدام بابا الفيلا خلصانه واصريت اني اجي معاك ، ياما تحت الساهي دواهي .
, جاسر : بتعجب ، الساهي و دواهي ، هتنزلي ولا هتباتي في العربيه .
, اخذ شنطتها وذهب للفندق وهي وراه
, دنيا : استني ، انت هتسيبنى هنا ولا ايه .
, جاسر : بتمتمه ساهي ودواهي ، هستني اي منها ما الخدم هما اللي ربوها .
, ذهبت ودخلت خلفه الفندق وحجز سويت كبير .
, دنيا : بتعجب ، انت جبت سرير واحد ليه ، ها ليه .
, جاسر : وهو يخلع جاكيته ، هو احنا مش متجوزين .
, دنيا : ترفع يدها ، لا متحلمش ده جواز على الورق بس ، ولو فكرت انك تلمسني انا هصوت والم عليك الناس .
, جاسر : شدها من مرفقها واجلسها على السرير بعصبيه .
, دنيا : بخوف ، يالهوي انت هتعمل فيا ايه يامتوحش .
, جاسر : لو فكرتي تكلميني بالطريقه دي تاني او تهدديني هيكون عقابك معايا مش كويس .
, حاولت دنيا ان تبعد يدها عنه ولكنه كان يمسكها بقوه .
, دنيا : ابعد ايدك ابعد ايدك ، اه ما انت وصلت خلاص اللي انت عايزه .
, جاسر : تركها بابتسامه استهزاء ، ايه بقى اللي انا عايزه .
, دنيا : مسكت شغل بابا كله واتجوزتنى يعني اخدت كل حاجه ، ودلوقتي عايز تاخد غرضك مني .
, جاسر : يا بنتي هو انا شاقطك من الشارع ، اتكلمي باسلوب احلي من كده ، ثم طمني انت مش في دماغي اصلا ولا انا شايفك من اساسه ، وان كان على الشغل انا ممكن اسيبه من بكره ، انا عملت ده كله علشان خاطر عمي بس .
, دنيا : بضيق ، ليه بقى هو انا مااتشفش ولا ايه دا انا حلوه وزي القمر .
, جاسر : اووف .
, تركها وذهب الى التواليت ليغسل وجهه
, دنيا : بتمتمه ، ايه ده بقى ، هو مش شايفني ولا ايه ولا انا وحشه ولا ايه بالظبط دا تاني واحد يقولي كده مره جاسر ومره فارس .
, خرج جاسر من التواليت يشاور إلى دنيا
, ٢ شرطة يلا
, دنيا : وضعت يدها على صدرها بتوتر ، يلا ايه انت هتتحمرش بيا ولا ايه .
, جاسر : كتم ضحكته ، يلا علشان تدخلي تتوضي وتصلي المغرب قبل ما يفوتك .
, دنيا : اصلي .
, جاسر : اه تصلي ايه ما بتصليش .
, دنيا : بتوتر ، لا انا مبصليش .
, جاسر : بتعجب ، ليه عندك ظروف .
, دنيا : ايه ده يا اخ متحاسب على كلامك في احد يقول لحد كده فى وشه .
, جاسر : اومال بيقولوا ايه ، ما هو دا السبب الوحيد اللي يخليكي متتصليش .
, دنيا: باسف ، لا انا معنديش حاجه .
, جاسر : امال مبتصليش ليه .
, دنيا : انا حره وانت مالك اساسا ، هو انت اللي هتحاسبني .
, جاسر : لا بس انا اللى هتحاسب عليكي .
, دنيا : يعني ايه .
, اقترب جاسر منها .
, دنيا : ايه انت بتقربلي ليه .
, جاسر : عايز افهمك .
, دنيا : لافهمني من بعيد يعني الكلام مينفعش الا بالتلزيق .
, جاسر : صبرني يارب ، هو انتى عمرك ما سمعتي عن الحديث اللي بيقول كلكم راع وكلكم مسؤول عن رعيته ، يعني انتي دلوقتي تحت رعايتي وهتحاسب عليكي .
, دنيا : لا ياعم متبقاش تحاسب عليا انا اللى هتحاسب عن نفسي .
, جاسر : بضيق ، انا مبهزرش قومي يلا توضي عشان تصلي .
, دنيا : بخوف وتوتر ، اتوضا ازاى .
, جاسر : انتي كمان مبتعرفيش تتوضى ، تعالى معايا
, واخذها الى التواليت وشرح لها كيف تتوضأ ، بعدما توضأت وخرجوا .
, جاسر : البسي بقى اي عبايه او اي حاجه طويله وغطي شعرك عشان نصلي .
, دنيا : لكن انا معنديش حاجه طويله ، ولا عندي طرحه احطها على شعري .
, جاسر جز على شفتيه ضيق وطلب لها اسدال **** من المحلات الموجودة بالاوتيل وبدأوا الصلاة وهي خلفه .
, ارتاحت دنيا قليلا .
, دنيا : انا عايزه انام .
, جاسر : ما تنامي وانا ماسك فيكي .
, دنيا : طيب وانت هتنام فين .
, جاسر : لا انا مش هانام هنزل اروح البيت اجيب هدوم وهاجي على طول
, دنيا : ايه ده انت هتسيبنى لوحدي .
, جاسر : اسيبك لوحدك ليه هو وانتي صغيره .
, دنيا : لكن انا بخاف انام لوحدى .
, جاسر : لا متخافيش لو حد دخل عليكي ابقي صوتي ولمي الناس ، مااحنا في سويقة بقي .
, دنيا : سويقة ، ايه الملافظ دي ما تحسن ملافظك .
, جاسر : لا سواهي ودواهي هي اللي مش ملافظ .
, دنيا : علي فكره بجد انا بخاف انام لوحدى .
, جاسر : يعني اعمل ايه دلوقتي ، اقعد احرسك .
, دنيا : لا مش للدرجادي ، لكن ابقى سيب النور ، ومتتاخرش .
, جاسر : انا رايح اعمل مكالمه فى البراندا .
, وسابها ودخل البرندا واتصل علي منار .
, ٢ شرطة معلشي يا منار معرفتش ارد عليكي ٤ نقطة انا نص ساعه وهكون هناك مستنيكي ٦ نقطة سلام .
, دخل جاسر الي الغرفه فوجد دنيا نامت بعد يوم شاق عليها .طفي النور وذهب لمقابلة منار في مكانهم المخصوص بأحد الكافيهات .
, منار : معقول يا جاسر بقالي يومين معرفش عنك حاجة ، انت نسيتني ولا ايه المشغوليات دي كلها .
, جاسر : انا اسف يا حبيبتي ، معلشي مكنتش عارف ارد عليك ، بس كنت مشغول شويه .
, منار : ولا يهمك يا حبيبي ، مسكت هاتفها وقلبت فيه .ايه رايك في صوره الفستانين دول لفرحنا ، انا بعد ماشفت الكوليكشن كله احترت بين الاتنين دول ، ده احسن بقى ولا ده .
, جاسر : باستياء ابعد الهاتف عنه .
, منار : بتعجب ، في ايه يا جاسر مالك ، من وقت ماجيت وانا حاسه ان في حاجه غريبه .
, جاسر : بتوتر ، في حاجه حصلت كنت عايز اقولك عليها يا منار ، بس لو سمحتي تسمعيني للاخر .
, منار : قول يا حبيبي .
, جاسر : انا اتجوزت .
, منار : بأبتسامه سخريه ، انت بتهزر مالك بجد في ايه .
, جاسر : انا اسف يا منار لكن و**** غصب عني .
, منار: بتريقه ، اتجوزت بجد هو انت اصلا تقدر تتجوز واحده غيري ،دا انا كنت اقتلك .
, جاسر : بضيق ، هو ده اللي حصل للاسف يا منار .
, منار : بتعجب ، يعني ايه بجد انا مش فاهمه حاجه .
, جاسر: انا اضطريت اتجوز دنيا بنت عمي .
, منار : بدأت الدموع تنزل منها ، دن ٢ نقطة دنيا هو انت فعلا بتتكلم جد ٢ نقطة اتجوزت ازاي وامتى ٣ نقطة انا مش فاهمه حاجه ، هو احنا مبنحبش بعض بقالنا خمس سنين و فرحنا كمان اسبوعين ولا انا بيتهيالي ولا انا بحلم ولا في ايه ٢ نقطة
, جاسر : انا عايزة اوضحلك بس ان جوزي من دنيا دا علشان ٣ نقطة
, منار : بصوت المرتفع ،جوازك من دنيا ، اسكت اسكت خالص مش عايزه اسمع صوتك ، انت ٢ نقطة انت ازاي خاين وكداب كده ٢ نقطة انا مش مصدقه
, وقفت لتمشي فمسك جاسر يدها ليمنعها .
, جاسر : اسمعيني بس وافهمي كلامي للاخر .
, منار : بحده ، اسمع ايه انت كسرتني وكسرت فرحة قلبي ، حرام عليك ٢ نقطة حرام عليك تعمل في كده ليه .
, اخذت شنطتها وذهبت الى الخارج .
, جاسر : يتمتم بضيق ، ليه ليه تعمل كده في البنت الوحيده اللي حبيتها وحبيتك ، انا لازم اروح افهمها .
, وقبل أن يقوم رن هاتفه وكانت دنيا المتصلة .
, جاسر : هو دا وقته يادنيا ، ليكون عمي حصله حاجه .
, فتح هاتفه .
, جاسر : ايوه يا دنيا .
, دنيا : بدموع وصوت مبحوح ، الحقني يا جاسر ، الحقني .
, جاسر : بخضه ، في ايه مالك ، ايه اللي حصل .
, دنيا : هموت الحقني الحقني بسرعه ٤ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل الثالث


دنيا : بدموع وصوت مبحوح ، الحقني يا جاسر ، الحقني .
, جاسر : بخضه ، في ايه مالك ، ايه اللي حصل .
, دنيا : هموت ، الحقني الحقني بسرعه .
, ذهب بسرعه إليها فوجد انوار الجناح كامل مضاءة ، وهي تجلس على الأرض في ركن بالغرفه وتبكي .
, جاسر : بخضه في ايه مالك ، ايه اللي حصل ، اتكلمي .
, دنيا : بدموع ، اص ٢ نقطة اصل قلقت من النوم .
, ثم مسكت منديلا ونفت به بصوت مرتفع .
, جاسر : بقلق ، ها كملي .
, دنيا : اشارت بيدها ، صحيت من النوم فجأه لقيت الدنيا مضلمه .
, جاسر : وبعدين ايه اللي حصل .
, دنيا : بدموع ، وهي تنف بصوت عالي ، ما هو دا اللي حصل .
, جاسر : يهز راسه ببلاهه ، مش فاهم .
, دنيا : عااااا ، اصل انا بخاف من الضلمه ، وارتمت بحضنه .
, جاسر : اغمض عينيه وعض علي شفتيه بضيق ، **** يخرب عقلك ياشيخه خضتيني عليكي .
, وابعدها عنه بضيق .
, دنيا : تنف بصوت مرتفع .
, جاسر : بطلي قرف بقي نف نف ايه ارحمي امي .
, دنيا : ببكاء ، هي طنط جت .
, جاسر : اووف ، يعني جيباني علي ملا وشي علشان كده .
, دنيا : وهي تنف بصوت عالي ، من وانا صغيره وانا بخاف من الضلمه معرفش ليه عااااااا .
, ثم ارتمت بحضنه وهو بجوارها ، صعبت عليه فطبطب عليها وهي بحضنه وحاول ان يهديها .
, جاسر : طيب اهدي شويه وبطلى عياط .
, دنيا : ابتعدت براسها ، مش انا قلتلك متطفيش النور قبل ما تمشي هاا مش انا قلتلك كده .
, جاسر : انا اسف انا اللي نسيت و طفيته حقك عليا .
, ثم وقف وحاول أن يسندها وحملها على السرير .
, دنيا : وهو شايلها ، **** المرجيحه دى حلوه خليني شويا كده .
, جاسر : علي فكره انتي مش خفيفه ، ووضعها على السرير
, دنيا : ايه دا قصدك اني تخينه دا انا ٦٥ كيلو بس .
, جاسر : ضحك باستهزاء ، اه مانا عارف .
, دنيا : اه و**** انت مش مصدق .
, جاسر : غطاها يلا عشان تنامي .
, دنيا : انت هتسيبنى تاني .
, جاسر : مسح الدمعة من عينيها وهي نائمه ، لا هفضل جمبك وجلس جمبها .
, دنيا : بابتسامه ، طيب احكيلي حدوته .
, جاسر : احنا هنهزر حدوته ايه .
, دنيا : الشاطر حسن .
, جاسر : و**** .
, دنيا : اه .
, جاسر : لا معرفهاش .
, دنيا : طيب حدوته الكتاكيت الثلاثة كوكو وكاكي وكوكي .
, جاسر : ايه مين دول ٢ نقطة لا معرفش حواديت .
, دنيا : عااااا كده مش هعرف انام تاني .
, جاسر : طيب اسكتي ، اسكتي هحكيلك حدوته .
, دنيا : بفرحه ، حدوته ايه .
, جاسر : حدوته الشاطر جاسر .
, دنيا : ايه ده ، لا وحشة .
, جاسر : لا حلوه .
, دنيا : غطت وجهها بالغطاء ، لا خلاص هنام لوحدي .
, جاسر : بضحك ، مجنونه . له حق عمي يخاف عليها .
, دنيا : شالت الغطا من على وشها ، بتقول حاجه .
, جاسر : غطاها بهزار ، لا مبقلش نامي .
, نامت دنيا ، وهو نام بجوارها ولم يشعر الا بضربة كف على وجه وهو نائم .
, جاسر : بخضه ويد دنيا علي وجهه ، اه يابنت المجنونه .
, دنيا : بصوت نائم ، الفطار ياداده والايس كريم .
, جاسر : خبطها على كتفها ضربه خفيفه ، ايس كريم على الصبح يا مفتريه .
, دنيا : فتحت عينها فوجدته بجوارها ، وضعت يدها علي صدرها بخضه ووقفت علي السرير ، يا لهوي انت ايه اللي جابك هنا ، و**** لقول لبابا انك نايم جنبي على السرير ، انت كنت بتعمل ايه ، وبصوت عالي ، الحقني يا باباااااااااا .
, وقف جاسر على الأرض وتناول الفوطه من علي الكرسي .
, ٢ شرطة هبله و**** .
, وتركها ودخل الى التواليت .
, دنيا : ضربت يدها على راسها ، ايه دا هو مكنش حلم ، عاااااااا انا عايزه اروح بيتنا ، بعياط مصطتنع ،انتي فين يا دادا زينب .
, جاسر : اخذ شاور وخرج بجسمه المبلل وعضلاته البارزه يغطي وسطه التحتاني فقط .
, دنيا : يخربيتك ايه دا هي دي عضلات بجد ، انت هيرو ولا ايه .
, جاسر : ضحك ، أصل بشيل حديد .
, دنيا : لوت فمها بسخريه ، بتشيل حديد ، اه ما انا عارفه ، بإمارة مكنتش قادر تشيلني امبارح .
, جاسر : بصلها بضيق ، انا مش عارف أشيلك .
, ثم ذهب وحملها .
, دنيا : بتعمل ايه يامجنون .
, جاسر : بوريكي اقدر اشيلك ولا لا .
, حاولت ان تبعده عنها فوقعت علي السرير وهو فوقها ، نظر الي عينيها فشيء غريب بهما جذبه إليها .وجذبها اليه نظروا لبعض للحظات .
, جاسر : همس لها ، ها اقدر اشيك ولا لا .
, دنيا : ها ٢ نقطة
, جاسر : ابتعد عنها بابتسامة ، وارتدى ملابسه .
, دنيا : عضت على شفايفها ، يخربيت حلاوتك .
, جاسر : سمعتك علي فكره .
, دنيا : دخلت على التواليت بسرعه لشعورها بالكسوف .
, جاسر : بصوت عالي وهو يزرر قميصه ، انا رايح الشركه .
, دنيا : خرجت بسرعه ، طيب وانا .
, جاسر : وهو يزرر قميصه ، انتي ايه هتفضلي هنا لحد لما اجي ، هخليهم يطلعولك الفطار ، ولو احتاجتى حاجه تطلبيها تجيلك لحد هنا.
, دنيا : ليه يعني هو انا عايشه في سجن ، انت عايزني افضل طول اليوم هنا ، لحد لما جنابك تيجي ، انا عايز اروح الجامعه .
, جاسر : بضيق ، لا .
, دنيا : بضيق ، ايه ده انت صدقت نفسك انك جوزي ولا ايه ، بتتأمر عليا بقي وكده .
, جاسر : اقترب منها بتحذير ، الكلمة اللى بيقولها مبكررهاش تانى سامعه ولا لا .
, دنيا : ابتعدت عنه وطلعت فوق السرير ، لا يا بابا مش معايا الكلام دا ، دا عند الموظفين اللي بشتغلوا عندك .
, جاسر طلع قصادها علي السرير ،فنزلت هي بخوف وابتعدت فنزل هو وراها حتى وقفت في آخر الجناح .
, دنيا : بخوف ، هتعمل ايه .
, جاسر : اقترب منها بتحذير ، انا كلامي يمشي عليكي قبل الموظفين ، سامعه ولا لا .
, دنيا : وضعت يدها على جانب رأسها بتعظيم ، اوامرك تتنفذ ياباشا ، حاضر .
, جاسر : ايوه كده ، التفت للخروج .
, دنيا : بتصنع ، بس و**** حرام كده طول اليوم أفضل بين اربع حيطان وحيده حزينه مكسوره لوحدي ، طيب انزل الاوتيل تحت شويه .
, جاسر : ابتسم ثم لف لها ، مفيش مانع لكن خروج برا الاوتيل لا .
, دنيا : حاضر .
, ٦ نقطة
, تركها جاسر وذهب الي الشركه ومر علي سكرتيرته نهى .
, جاسر : خلي معتز الخولي يجيلي حالا .
, نهى : حاضر يا فندم .
, ٩ نقطة
, رن جرس هاتف دنيا وكان المتصل ياسمين .
, دنيا : ازيك يا سمسمه .
, فارس : اهلا بالعروسه .
, دنيا : بتعجب ، فارس ايه ده مش دا موبايل ياسمين ولا انا بيتهيألي .
, فارس : اه بتصل من تليفونها عشان اباركلك لاحسن عريسك يشوف رقمي .
, دنيا : لا هو انا مقولتلكش ، ما انا مسحت رقمك .
, فارس : لا و**** .
, دنيا : لا لا متفهمش غلط .
, فارس : فهميني انتي الصح .
, دنيا : اصل جاسر طلع عصبي اوي فأنا خفت ومسحت الرقم .
, فارس : خايفه على مشاعر عريسك اوي ياعروسه .
, دنيا : عريس ايه بس .
, فارس : ليه مش كتب كتابك كان امبارح .
, دنيا : اه اتجوزنا ، بس انا مبحبهوش يافارس ما انت عارف .
, فارس : والبيه جمبك ولا فين بتتكلمي بقلب جامد يعني .
, دنيا : لا نزل شغله .
, فارس : بسخريه ، نزل الشغل ليه مش عريس وفرحان بعروسته .
, دنيا : لا احنا متجوزين على الورق بس عشان خاطر بابا .
, فارس : يا سلام يعني ملمسكيش لحد دلوقتي ولا انت بتضحكي عليا .
, دنيا : ابدا و**** ، ولا يقدر .
, فارس : طيب عايز اشوفك .
, دنيا : لا مينفعش .
, فارس : ليه بقى .
, دنيا : جاسر لو عرف ممكن يبهدل الدنيا .
, فارس : انتي خايفه عليه وعلى زعله ولا ايه .
, دنيا : لا طبعا بس مش دلوقتي ، انا مش عايزه مشاكل معاه في الوقت دا .
, فارس : ماشي يا دنيا لما اشوف اخرتها معاكي .
, اغلق الهاتف وابتسم إلى ياسمين صديقتها .
, فارس : قال ملمسهاش قال فاكرني عبيط .
, ياسمين : وبعدين يا فارس كده خطتنا باظت على الاخر بعد ما اتجوزت .
, فارس : مفيش حاجه هتبوظ متقلقيش .
, ٩ نقطة
, في منزل منار العادلي مع صديقتها ساره وتعمل معها ايضا بالشركة .
, منار : بدموع ، شوفتي يا ساره الكذاب الغشاش ضحك عليا خمس سنين ، خمس سنين من عمري وحياتي وفي الاخر يقولي بكل سهوله انه اتجوز وامتا قبل فرحنا باسبوعين .
, ساره : مش معقول يا منار اكيد في سبب خلاه يعمل كده ، جاسر بحبك .
, دنيا : سبب ٢ نقطة سبب يتجوز قبل فرحنا با اسبوعين ، انا هموت يا ساره مش مصدقه ، بعد ما اخترت الفيلا والديكورات والالوان والفرش وكل حاجه حتى القاعه حجزناها سوا ، اكيد انا في كابوس ٢ نقطة كابوس ياسمين وعايزه اصحى منه .
, ساره : طيب اكلمه افهم منه ايه الحكايه وايه اللي حصل .
, منار : اوعي ، اوعي تكلميه ليفتكر اني انا اللي بعتاكي .
, ساره : لا طبعا ، انا هقوله انا اللي جتله علشان اعرف عمل كده ليه .
, منار : لا انا كرامتي متسمحش بكده مبقاش فضلي غيرها ، بس ورحمه ابويا لازم اندمه على كسره قلبي ٢ نقطة
, ١٢ نقطة
, دنيا تنظر من البراندا فشاهدت حمام السباحه بالاسفل .
, ٢ شرطة **** منظر المياه تجنن ، انا هنزل أفطر وانزل الميه شويه ، اهو افك عن نفسي شويه بدل الخنقه دى .
, ٩ نقطة
, ذهب معتز الخولي الى مكتب جاسر الحديدي و
, معتز : مبروك يا عريس .
, جاسر : مبروك على ايه بس ، انا تعبان يا معتز ومش عارف اعمل ايه ، انا تعبان جدا بين قلبي وبين عمي نفسي اروح لمنار دلوقتي حالا مش قادر اسيبها بالشكل دا .
, معتز : بيني وبينك خالد بيه برضو عنده حق في اللي عمله بنته وخايف عليها ، لكن لو كنت لسه عايز منار كنت حاول ترفض بشياكه .
, جاسر : أرفض ازاي ، عمي اللي وقف جنبي وجنب اهلي ومحرمنيش من حاجه حتى حبه وحنينه ومستخسر هوش فيا ، بعد اللي عمله معايا كل السنين دي اول ما يطلب مني طلب عايزني اقوله لا يا عمي مقدرش .
, معتز : مش عارف اقولك ايه ، معاك حق في اللي عملته ولا في منار اللي اتظلمت .
, جاسر : وانا متظلمتش لما فرحه عمري تتسرق قدام مني وارتبط بواحده كل علاقتي بها انها بتقولي يا آبيه جاسر ، لما ادوس على قلبي بالجزمة وامشي عليه ومبينش لحد ، ودنيا متظلمتش إنها عاشت مع واحد طول عمرها بتعتبره زي اخوها ، كلنا مظلومين يا معتز لكن في حد بيقدر يعيش ويكمل ، وفي حد بيموت في الدقيقة مليون مره .
, معتز : خلاص اقعد مع منار وافهمها انت عملت كده ليه وايه السبب ، وانه غصب عنك .
, جاسر : بحزن ، دي محاولتش حتى تسمعني وسابتني وجريت وانا لسه بشرحلها وبكلمها .
, معتز : أي واحدة مكانها كانت هتعمل نفس اللي هي عملته .
, جاسر : بضيق ، اي واحده مكانها بتحب بجد كانت تحاول تلاقي لحبيبها اي عذر علشان تسامحه ، انت ناسي لما شفتها قبل كده راكبه العربيه مع ابن السيوفي ، و قررت اقطع علاقتي بيها ، لكن هي اول لما كلمتني و فهمتني انا سمعتلها ، لما قالتلي عربيتها عطلت وانه شافها وعرض عليها يوصلها ، سامحتها بعد لما اتاكدت من كلامها .
, معتز : اتصل عليها كلمها .
, جاسر : اتصلت كذا مره لكن هي مبتردش زي ما تكون ماصدقت .
, معتز : هما البنات كده مشاعرهم سبقاهم مبيفكروش .
, جاسر : دي بقالها تلات سنين ماسكه شركة والدها بعد ما توفي ، يعني عقلها كبير وفاهمه وناضجه .
, معتز : مش عارف اقولك ايه ، سيبها شوية لما تهدا وحاول تكلمها تاني وتفهمها اللي حصل .
, جاسر : وتفتكر ده هيغير حاجة من اللي حصلت بالنسبالها .
, معتز : على الاقل متخدش فكره وحشه عنك وانك غدرت بيها .
, جاسر : انا برضوا بفكر في كده لازم اكلمها ، المهم خلي بالك اليومين دول من الشغل علشان هبقى مشغول شويه .
, معتز : ليه في حاجه .
, جاسر : عمي اللي مسافر عايز اكلم الدكتور وافهم ايه النظام بره والعملية ، ودنيا لسه عايز اشوفلها فيلا علشان تعيش فيها .
, معتز : بدهشه ، وفلتك فين .
, جاسر : بحزن ، الفيلا دي بتاعه منار هي اللي اختارت كل حاجه فيها مقدرش اعيش فيها من غيرها ، ولا ادخل واحده تانيه غيرها فيها .
, معتز : امال انت و الدنيا فين دلوقتي ، عند عمك .
, جاسر : لا رحنا اوتيل وحجزت فيه كام يوم ، أنا همش علشان متاخرش عليها ، خصوصا ان عمي شبه طردها علشان تيجي معايا .
, معتز : طيب ، ماشي .
, ٨ نقطة
, ذهب جاسر الي الاوتيل وصعد لجناحه وهو يبحث عن دنيا فلم يجدها ، اتصل عليها فلم ترد .
, ٢ شرطة راحت فين دي ، اه صح تلاقيها تحت .
, ذهب إلى أسفل وبحث عنها في المطعم فلم يجدها ثم ذهب الى حمام السباحه ونظر حوله فلم يجدها .
, دنيا : شاهدته وهي في حمام السباحة فشاورت له ، آبيه جااسر ٢ نقطة آبيه جااسر انا هنا .
, جاسر : شاهدها فوجدها بالمايوه البكيني تسبح ونظرات الشباب عليها ، يخربيتك .
, دنيا : تعالا خدلك غطس الميه تجنن .
, جاسر : بعصبيه جري عليها وقرب وهو بيقلع جاكيت البدلة وبصوت عالي ، اطلعي بسرعه ٢ نقطة اااااااطلعي
, دنيا : لا انا مبسوطه هنا سبني شوية .
, جاسر : بعصبيه اطلعي يخربيت ابوكي ، سامحني ياعمي ، ااااااطلعي .
, خرجت دنيا من المياه وجسمها مبلل وهي ترتدي البكيني لفتت أنظار كل من حولها فجسدها مثير حقا بشعرها المبلل لبعد اخر خصرها .
, دنيا : بخضه وهي تخرج ، في ايه مالك .
, جاسر لبسها الجاكيت بسرعه .
, دنيا : بدهشه ، ايه دا انت بتعمل ايه ، بتلبسني الجاكيت بتاعك ليه .
, تناول جاسر الفوطه ولف وسطها من تحت ليغطيها ويداريها عن عيون الناس .
, دنيا : ايه اللي بتعمله ده الناس بتبص عليا وبتضحك .
, جاسر : اغلق الجاكيت عليها بإحكام ، تضحك عليكي احسن ما يضحكوا عليا .
, ثم سحبها بسرعه الي الاسانسير وذهب الي غرفتهم .
, دنيا : خلعت الجاكيت والفوطة ، ووضعت يدها على وسطها ، ممكن اعرف ايه اللي انت عملته ده .
, جاسر : عندما شاهدها امامه هكذا بالبكيني وضع يده على رأسه ، يانهار اسود ٢ نقطة يا نهار اسود انتي نزلتي تحت كده بالبكيني يادنيااا .
, دنيا : باستهزاء ، امال عايزني انزل البول بايه .
, جاسر : بضيق ، وانتي لازم تقلعي علشان تنزلي البول ، وتخلي اللي يسوي واللي ميسواش يشوفك كده .
, دنيا : و**** انا متعوده علي كده مش حاجه جديده يعني .
, جاسر : لا دا كان زمان يا ماما .
, دنيا : و**** دي حياتي وانا حرة فيها .
, جاسر : بعصبيه ، طول ما اسمك جنب اسم جاسر الحديدي ، مسمعش كلمة حرة دي تاني .
, دنيا : ليه يعني انت كنت ملكتني ولا ملكتني .
, جاسر : يابت متجننيش ، محدش بينزل كده .
, دنيا : انا هنزل كده .
, جاسر : اقترب منها بضيق ، طيب اه يادنيا انا ملكتك وانتي بتاعتي .
, دنيا : بخوف ، رجعت لورا حتى التصقت بالحائط ، لا انا حره ملكش دعوه بيا .
, جاسر : بتحد وضع يده حول خصرها بأحكام ، انت ملكي انا ملك جاسر الحديدي فاهمه . ٦ علامة الدولار
, دنيا : تحاول إبعاده ، لا مش فاهمه ، ابعد عني .
, جاسر : اقترب منها وقبلها قبلة عنيفة .
, دنيا : لا لا حتى استسلمت لقبلته .
, استلذ جاسر بقبلتها ولكنه حاول منع نفسه فاابتعد عنها قليلا .
, دنيا : بعدما أفاقت بتوتر ، انت عملت ايه يامتوحش .
, فضربته بركبتها في أسفل بطنه .
, جاسر : بتألم ، اه اه فابتعد عنها .
, دنيا : ضحكت بصوت عالي باستهزاء ، قال جاسر الحديدي قال ، طب ما انا دنيا الحديدي .
, عض جاسر علي شفتيه بضيق فجرى عليها ، فجريت دنيا .
, دنيا : يالهوي هتعمل ايه يامجنون .
, دخلت التواليت واغلقت على نفسها من الداخل .
, ٢ شرطة ضحكت باستهزاء مش هتعرف تمسكني .
, جاسر : و**** انك عيله رسمي .
, دنيا : بسخريه رسمي فهمي نظمي ههههههه .
, جاسر : بقي كده ، ماشي .
, اغلق الباب عليها من الخارج .
, جاسر : ابقى باتي بقى في التواليت ، ان نازل اتغدى .
, دنيا : لا يا آبيه جاسر متهزرش ، وخبطت على الباب .
, جاسر : دلوقتي بقيت آبيه ، طب سلام ياقطه .
, وتركها وذهب .
, دنيا : خبطت على الباب بشدة ، افتح متهزرش علشان خاطري افتح .
, ولكن جاسر كان ذهب ليتناول غداءه وهو يتمتم ،
, ٢ شرطة هو انا كنت ناقص شغل عيال .
, ثم تالم من الضربه ، اه دي بتوجع قوي ، ماشي يادنيا نازله بالبكيني فضحتيني .
, دنيا حاولت ان تهدئ من نفسها فهي عندها فوبيا الأماكن المغلقة وتسبب لها الاختناق .
, دنيا : اهدي ٢ نقطة اهدي يا دنيا دول عشر دقايق وهيطلع يفتحلك تكوني اخذتي شاور لحد ما يطلع .
, اخذت شاور وغنت لكي لا تشعر بالوقت وبصوت عال اندال اندال اندال ليه مصر انك تخسرني هو انا زعلتك يا ابني ( تقطع الاغنيه بتصنع لا و**** مزعلتوش عاااااااا ثم تكمل ) عمال تكحتني فى ضهرى وتبصلي يا ابو الرجال ( قال جاسر الحديدي قال وكمان بيبوسني المتوحش ) وانا اقولهم اخويا براكودا ابن ابويا مع اني انا عارفك قلبك اسود يلا مدهون بالبويا ، اكرهني ياصاحبي براحتك برضو انت ادرى بمصلحتك .
, ٢ شرطة اووف انا زهقت .
, خرجت ونشفت جسدها وشعرها ، يووه الهدوم بره ، ثم لفت جسدها بالفوطه .
, ٢ شرطة بضيق ، ايه ده اتاخر قوي كده ليه ، ثم بدات تشعر بالاختناق حتى اغمي عليها عليه في ارضيه التواليت .
, انهي جاسر غداؤه وطلب لها غدا ، ثم ذهب لها وفتح باب الجناح وخبط علي باب التواليت وهو يفتح لها
, جاسر : اجهزي يلا عشان الغدا طالع .
, ولكن دنيا لم ترد فكرر كلامه مرة اخرى ولكنها لم ترد ، فشعر بالقلق دخل فوجدها مغمي عليها وجسدها مبلل أثر البخار وملفوفه بالفوطه ، حملها بسرعة ووضعها على السرير وجلس بجوارها .
, جاسر : ضربها على وجهها ضرب خفيف لافاقتها ، دنيا فوقي مالك .
, دنيا : فتحت عينها .
, جاسر : اجيبلك دكتور ايه اللي حصلك .
, دنيا : كنت هموت .
, جاسر : بلهفه ، بعد الشر .
, دنيا : بدموع انا عايزه اروح عند بابا ، انا بيحصل معايا كده ليه .
, جاسر : ايه اللي حصل .
, دنيا : عدلت نفسها وبحزن ، انا بيحصل معايا ليه كده ، ماما ماتت من وانا لسه في اللفه ، ملحقتش اشوفها واحبها وتحبني وتهتم بيا و تراعيني زي اي ام مع بنته ، اتيتمت من وانا صغير من امي ، وبابا دلوقتي عايز ييتمني منه وهو لسه عايش .
, جاسر : معلش يا دنيا اوقات القدر بيحكم علينا بحاجات لازم نتقبلها .
, دنيا : يعني القدر يحكم عليا كمان اني اتجوز واحد مبحبوش ، دا ايه الظلم دا .
, صمت جاسر ولم يرد حتى خبط الباب وكان الجرسون ، أخذ جاسر منه الطعام و أتي بالطعام إلى دنيا علي السرير
, جاسر : يله علشان تتغدى .
, دنيا : لا مش عايزه ماليش نفس .
, جاسر : ازاي ملكيش نفس ، انتي مفطرتيش
, دنيا : بدهشه ، انت عرفت ازاي اني مفطرتش .
, جاسر : انا تحت سالتهم قالولي إنك طلبتي الفطار يجيلك بعد ما تطلعي من البول ، وانا طبعا جيت وخدتك ومفطرتيش .
, دنيا : هزت راسها رافضه بزعل ، لا مليش نفسي اكل .
, جاسر : جلس بجوارها ، مفيش حاجه اسمها مليش نفس .
, مسك الشوكة واخذ قطعه من اللحم وادخلها بفمها ، فابعدته بيدها .
, دنيا : قلتلك مليش نفس هو انا هاكل عافيه كمان .
, جاسر : وضع قطعة اللحم بفمها غصب عنها .
, دنيا : **** دي حلوه قوي .
, جاسر : بابتسامه ، حلوه عجبتك .
, دنيا : بعند ، لا .
, جاسر : ابتسم واخذ قطعه اخرى من اللحم ، طيب فين الاسد اللي هياكل حته اللحمه دي ، هتدخل في بوق مين ها مين .
, دنيا : فتحت فمها وهي تلتهمها ، فهي رائعه جدا وهي لم تاكل منذ امس ، هم هم دخلت في بوق الاسد .
, جاسر : شطوره الاسد ده ، باين عليه جعان قوي .
, دنيا : هزت رأسها بالتأكيد : قوي ٢ نقطة قوى ٢ نقطة
, جاسر : اخذ قطعه من المكرونه طيب المكرونه دي هتروح لمين ، للغزاله افتحي بقك بسرعه ياغزال .
, دنيا : بسعادة شاورت على نفسها بيدها ، انا الغزاله هم هم .
, جاسر : بسخريه ، لا دي الغزال هتاكلني في الاخر كده .
, دنيا : أشارت بعينيها على الصوص ، الغزالة عايزة صوص .
, جاسر وضع الشوكه وأخذ المعلقة ليضعها في الصوص
, دنيا : لا مبحبهاش بالمعلقه بصباعك ، عايزه اكل الصوص بصباعك .
, جاسر : صباعي ايه القرف ده ، انت هتكليي بجد ولا ايه وكمان هتبتدي بصباعي .
, دنيا : وهي تضحك ، انا مبحبهاش غير وانا بلحسها .
, جاسر : لا انا بقول انتي تاكلي بنفسك بقي .
, دنيا : عااااا ، الغزالة عايزة صوص ٢ نقطة الغزاله عايزة صوص .
, جاسر : خلاص استني اروح اغسل ايدي .
, دنيا : بسرعه الغزاله جعانه قوي .
, جاسر : بتمتمه ، انا اللي جبته لنفسي و**** عيله ، له حق عمي يخاف عليها .
, غسل جاسر يده بسرعه وذهب لها .
, جاسر : مد احد اصباعه في الصوص ، اوعي تاكلي ايدي .
, دنيا : بابتسامه ، متخافش الغزالة مبتعضش ، بس لو اكلت الأسد هيعضك .
, جاسر : لا وعلى ايه خلينا في الغزالة احسن ، الصوص رايح فين رايح فين .
, دنيا : رايح للغزاله هم هم ، طعمه جميل قوي .
, جاسر : **** يقرفك يا شيخه .
, دنيا : بضحك ، عايزه صوص تاني .
, جاسر : بقرف ، تاني .
, دنيا : اه ، اه .
, جاسر : اه اه ، ماشي ياختي .
, دنيا : لا انا الغزالة .
, جاسر مد احد اصبعه في الصوص وهو يضعه في فمها ، نظرت له برومانسية وهي تاكل الصوص بهدوء منه حتى انسجم معها للحظات وهي أمامه بالفوطه وشعرها مسترسل على جسدها ، قبل أن تخرج فمها ، عضته هي .
, جاسر : اه ، ايدي يا مجنونه ، ايدي، وابتعد عنها
, دنيا : ضحكت بصوت مرتفع ، أصل الأسد مكلش وكان جعان .
, جاسر : بضيق ، و**** بقى كده ، شوفي مين بقي اللي هياكلك .
, دنيا :جلست على السرير بركبتها وبتوصل مصطنع ، لا لا عشان خاطري يا آبيه اكلني تاني ، مش هعرف اكل لوحدي ، اكلني ، اكلني .
, جاسر : و**** وبقينا نتريق كمان .
, دنيا : مسكت الشوكه وبدأت تاكل بسرعه ، وضعت اصبعها بالصوص ولحسته ، الاكل طعمه حلو قوي .
, جاسر : يضحك يامجنونه .
, دنيا : تعالا كل معايا .
, جاسر : لا كلت .
, دنيا : تعالا بس ، ثم وضعت اصبعها في الصوص وذهبت له وهي تريد وضع صباعها في فمه .، خد دا طعمه حلو .
, جاسر : حاول ابعادها عنها ، **** يقرفك انتي عيزاني الحس صباعك .
, دنيا : تضع يدها في فمه ، والنعمه صباعي طعمه حلو ، دا حتي بطعم الصوص ، دوق بس .
, جاسر أوقعها على الاريكه بدون قصد فمسكته هي من قميصه فوقع فوقها .
, دنيا : وهي تنظر لعينيه ، وتضع يدها بفمه ، دوق .
, جاسر : سرح في عنيها و فتح فمه ، واكل الصوص من اصبعها .
, دنيا : حلو .
, جاسر : اه حلو قوي ., خارج القائمة
 
الفصل الرابع


دنيا :جلست على السرير بركبتها وبتوصل مصطنع ، لا لا عشان خاطري يا آبيه اكلني تاني ، مش هعرف اكل لوحدي ، اكلني ، اكلني .
, جاسر : رفع حاجبه ، بتتريقي و**** .
, دنيا : مسكت الشوكه وبدأت تاكل بسرعه ، وضعت اصبعها بالصوص ولحسته ، الاكل طعمه حلو قوي .
, جاسر : يضحك يامجنونه .
, دنيا : تعالا كل معايا .
, جاسر : لا كلت .
, دنيا : تعالا بس ، ثم وضعت اصبعها في الصوص وذهبت له وهي تريد وضع صباعها في فمه .، خد دا طعمه حلو .
, جاسر : حاول ابعادها عنها ، **** يقرفك انتي عيزاني الحس صباعك .
, دنيا : تضع يدها في فمه ، والنعمه صباعي طعمه حلو ، دا حتي بطعم الصوص ، دوق بس .
, جاسر وهو ببعدها وقعها على الاريكه بدون قصد فمسكته هي من قميصه فوقع فوقها .
, دنيا : وهي تنظر لعينيه ، وتضع يدها بفمه ، دوووق .
, جاسر : سرح في عنيها و فتح فمه ، واكل الصوص من اصبعها .
, دنيا : حلو .
, جاسر : اه حلو قوي .
, دنيا : عاااااااا ، ضحكت عليك وخليتك تاكله .
, جاسر : يخربيتك فصلان ، وقف وبعد عنها ، انا ايه اللي حصلي .
, دنيا : تضحك ، انا دنيا الحديدي .
, جاسر : ضحك ، مجنونه و**** وهتجننيني معاكي .
, دنيا : وضعت صباعها قدامه ، تقدر علي التحدي .
, جاسر : زق ايدها وهو بيضحك ، لا مقدرش ٢ نقطة
, دنيا : yes .
, ١٢ نقطة
, ذهب خالد الحديدي الى امينه والده جاسر .
, خالد : ازيك يا امينه عامله ايه ، مشفتكيش من زمان .
, امينه : الحمد لله على كل حال ، ازيك انت وازى صحتك .
, خالد : رايح اعمل عمليه يوم الخميس ، واحتمال مرجعش يا امينه .
, امينه : بخضه ، بعدشر عليك متقلش كده .
, خالد : لسه بتخافي عليا يامينه .
, فلاش باك
, ( كانت أمينة فتاة عشرينية ، تحب خالد الحديدي وهو ايضا يحبها ، ولكنه سافر ليعمل بالخارج حتى يبدأ مشواره ويجمع الأموال ويأتي للزواج منها ، احمد اخوه طلب منه أموالا للزواج فأعطاه خالد ليساعده في استقامة طريقه ، ولكن أحمد أخذ الأموال وتقدم بها لامينه وهو يعلم انهم يحبوا بعض ، وفعل ذلك لانه كان بيغير من خالد اخوه لانه متفوق عنه منذ الصغر في الدراسة وفي العمل أيضا ، ضغط اهل امينه عليها للزواج من احمد وتزوجته وهي لا تعلم إلا يوم كتب كتبه انه اخو خالد حبيبها ، تفاجأ خالد بزواج اخوه من امينه عندما بعث احمد الي خالد صور فرحة لكي يقهر خالد وانه انتصر عليه .
, باااااك .
, امينه : بزعل ، اللي فات راح ياخالد ، وملوش لازمه الكلام دا ، جاي بعد السنين دي كلها تسال .
, خالد : معاكي حق ، طب رايك ايه في جواز جاسر من دنيا .
, امينه : هو اللي اتعمل فيك زمان ، جاي تعمله وتعيشوا لابني دلوقتي .
, خالد : ليه بتقولي كده .
, امينه : علشان اخوك زمان خذنى منك وانا وانت عارفين يعني ايه اتنين بيحبوا بعض وفي الاخر ميبقوش من نصيب بعض ، جوزت بنتك لابني وانت عارف انه بحب خطيبته .
, خالد : زمان احنا اتلعب علينا و**** يسامحه احمد ، وبعدين جاسر ده ابني اللي غلاوته متقلتش عن غلاوه دنيا بنتي ، دا كفايه انه من رحتك يا امينه .
, امينه : علشان كده سبتني لاخوك .
, خالد : احمد لعبها صح واتجوزك بسرعه وانا ملحقتش انزل من السفر ، وبعدين بعد لما احمد مات انا طلبت ايدك ونلم الشمل بس انتي موافقتيش .
, امينه : خلاص اللي حصل حصل ، بس لما جاسر زي ابنك عملت فيه كده ليه .
, خالد : علشان ده ابني اللي بخاف عليه ، ودنيا بنتي برضه اللي بخاف عليها ، الإمبراطورية اللي انت شايفاها دي اللي انا ابتديت بيها وجاسر كملها ، عايزه ده كله يضيع واسم الحديدي يضيع ، ودنيا نضيعه وتضيع معاه .
, امينه : يعني علشان تحافظ على مالك وبنتك تحطم قلب ابني .
, خالد : دايما مشاعرك سبقاكي كدا ، رفضتيني زمان علشان كنتي زعلانه ولسه زعلانه مني حتى بعد ما كبرنا وعجزنا .
, امينه : لا انت اللي عجزت لوحدك .
, خالد : يضحك ، وانتي زي ما انتي زي القمر .
, امينه : يوه ياخالد بطل معاكسه ياراجل .
, خالد : مفيش واحده ياخلوده زي بتاعت زمان .
, امينه : اتهد ياراجل .
, خالد : اتهديت و**** مبقاش فيا الا لسان .
, امينه : تضحك .
, خالد : افهميني يا امينه ، ده كله هيكون في ايد جاسر الشركه والفلوس وبنتي ، انا حطيت كل حاجه بين ايد جاسر الحديدي ، وعملت كده عشان هو تربيتك يا امينه وحته منك .
, امينه : بس صعبان عليا قلبه ومشاعره ياخالد ولا خلاص مبقتش تحس بالمشاعر والاحاسيس اللي كنت بتحسها زمان .
, خالد : فتره وهتعدي يا امينه متخفيش عليه وبعدين كله بيتغير .
, امينه : يعني انت اتغيرت .
, خالد : اللي يحبك لا يمكن يتغير يا منمن ، بس الزمن هو اللي اتغير .
, امينه : منمن ، انت لسه فاكر .
, خالد : وانا من امتى نسيت ، لسه بتحبيني يا امينه زي زمان .
, امينه : بكسوف **** يخليلنا عيالنا .
, خالد : وصيتك دنيا يا امينه .
, امينه : من غير وصية دنيا دي زي بنتي ، بس **** يقوي ابني على الاختبار الصعب ده .
, خالد : متقلقيش يا امينه جاسر قدها وقدود .
, ٧ نقطة
, تجلس منار الصواف على كرسي مكتبها وامامها السكرتيره . منار : عايزاكي تجمعيلي كل معلومة عن صفقة قطع غيار عربيات اللامبرجيني .
, السكرتيره : لكن دي شركه الحديدي المعتمداها وبتاخدها كل مرة .
, منار: اسمعي اللي بقولك عليه ، وتنفذيه .
, السكرتيره : حاضر يا منار هانم .
, خرجت السكرتيره ورفعت منار الهاتف واتصلت على طارق الرويعي .
, ( طارق الرويعي ثلاثيني العمر كان معجب بمنار قبل ذلك ولكنه يعلم انها تحب جاسر وهو غريم جاسر اللدود )
, منار : ازيك يا طارق ، انا منار الصواف .
, طارق : مش معقول منار الصواف ، بنفسها بتتصل انا مش مصدق ودانى .
, منار : لا صدق يا طارق ، كنا عايزين نشتغل سوا ايه رايك .
, طارق : غريبه يعني .
, منار : ايه الغريب .
, طارق : بخبث ، انتي عارفه اني انا وخطيبك جاسر الحديدي مبنرتحش لبعض .
, منار : قصدك اللي كان خطيبي .
, طارق : ايه ده ، مش معقول انتوا سبتوا بعض .
, منار : تحب نشتغل سوا ولا ٢ نقطة
, طارق : ولا ايه ، احب طبعا .
, منار : تمام هخلي السكرتيره تحدد ميعاد ونتقابل .
, طارق : تمام قوي.
, ٧ نقطة
, انتهت دنيا من طعامها وذهبت الى ارتداء ملابسها عبارة عن هوت شورت وبدي حمالة ، وفارده شعرها الطويل لدرجة ان شعرها اطول من الهوت شورت ، ثم ذهبت إلى جاسر فى البراندا .
, دنيا : يلا بقى علشان نروح لبابا .
, جاسر : كان يتصفح هاتفه بصلها ، ماشي غيري وانا جاهز .
, دنيا : اغير ايه ما انا لابسه اهو .
, جاسر : هو فين اللبس ، هو انتي كده لابسه .
, دنيا : بابتسامه ، اه ايه رايك .
, جاسر : قام قصادها ، زفت ، ايه دا يا ماما .
, دنيا : ايه التيشرت مش لايق علي الهوت شورت .
, جاسر : هوت شورت يانهار اسود ٢ نقطة يانهار اسود
, دنيا : ايه في ايه ، بتسود النهار ليه .
, جاسر : وانتي عايزه تطلعي بره كده .
, دنيا : اه ، عادي يعني .
, جاسر : عادي ايه ، دا انتي لو لابسه قميص نوم مش هيبقى بالشكل ده .
, دنيا : قميص نوم ايه ، عيب على فكره لو سمحت .
, جاسر : عيب ايه و اللي انتي لبساه دا مش عيب ، هو الصبح بكيني وبالليل هوت شورت ، صبرني يارب .
, دنيا : علي فكره دا لبسي من زمان مش حاجه جديده يعني .
, جاسر : لا طبعا مفيش بنت محترمه بتلبس كده .
, دنيا : و**** انت مش بابايا علشان تتحكم فيا وفي لبسي .
, جاسر : بضيق ، انا فعلا مش باباكي انا جوزك ولازم تسمعي كلامي ، وروحي غيري هدومك يلا .
, دنيا : بتحد ، لا مش هغير ، وانت مش جوزي احنا متجوزين على الورق بس ، علشان خاطر بابا وانا مش هسمع كلامك .
, جاسر : رفع حاجبه ، تمام يا دنيا يبقى جوازنا لازم يكون مش على الورق وبس ، واقترب منها .
, دنيا : وهي تجري بعيد عنه ، هتعمل ايه مجنون .
, جاسر : وهو بقرب منها ، هخلي جوازنا يبقى رسمي .
, دنيا : جريت وهو بيجري وراها ، انت اتجننت يالهوووي و**** اصوت والم عليك الاوتيل كله .
, جاسر : قرب منها وهي لازقه في الحيطه وهو قدامها ، ما تصوتي ساكته ليه .
, دنيا : بصوت واطي ، ابعد يا جاسر **** يهديك .
, جاسر : موطيه صوتك ليه .
, دنيا : علش ٤ نقطة علشان انت ابن عمي ومش عايزه افضحك .
, جاسر : تفضحيني ، انتي عبيطه يابت .
, دنيا : انا عبيطه ، طب و**** لصوت والم عليك الناس .
, جاسر : متنسيش وانت بتصوتي تقوليلهم ده جوزي و عاوز حقوقه الشرعية .
, دنيا : يا لهوي هي وصلت لحقوقه الشرعية ، علت صوتها ، يالهوي الحقوووووووووني
, جاسر : اول لما علت صوتها ، يا بنت المجنونه وقبلها من شفتيها بسرعه وعنف علشان تسكت .
, دنيا : حاولت ابعاده ولكنه كان متحكم بها جدا ، فتعمق جاسر بقبلته بها ، فحقا ملابسها مثيره وتظهر مفاتن جسدها ، فلم يتمالك نفسه ، ثم ابتعد بسرعه عنها قبل أن يفقد سيطرته .
, دنيا : ايه دا انت اتجننت ، هو انت كل شويه بوس بوس ما تحترم نفسك ايه قله الادب دي انت ماصدقت .
, جاسر : مش عايزه تصوتي وتلمي الناس تستاهلي ، ثم الكلمه الي اقولها متتكررش تاني انت متجوزه جاسر الحديدي ، وامشي من قدامي بلبسك دا ، وبصوت واطي يخربيت حلاوتك ياشيخه .
, دنيا : بضيق ، عااااااا ، يامتوحش وتمد يدها وتمسح شفايفها مكان قبلته ، و**** لوريك ياجاسر ، وفتحت دولابها لتختار ملابسها .
, جاسر : ضحك ، ومسك الهاتف الموجود بالغرفه واتصل وطلب فنجان قهوة وعصير برتقال فريش .
, دنيا : مش عايزه عصير .
, جاسر : غلق الهاتف ، لا هتشربي علشان صحتك انتي طول النهار ايس كريم وشيبسي .
, دنيا : عضت على شفايفها بضيق ، ماشي .
, جاسر : طلعي لبس كويس ومحتشم .
, وذهب الي البرانده .
, دنيا : بصت عليه لقيته ماسك الموبايل ، مسكت هاتف الفندق واتصلت وبصوت واطي ، لو سمحت احنا طلبنا قهوه وعصير برتقال .
, ٢ شرطة اه يا فندم عايزه حاجه ثانيه .
, دنيا : اه كنت عايزاك تحط علي القهوه خمس ٢ نقطة لا عشر نقط ولا اقولك عشرين نقطة ملين ، اصل البيه معدته تعبانه شويا .
, ٢ شرطة حاضر يافندم .
, دنيا : اغلقت الهاتف ، ماشي يا جاسر و**** لوريك .
, اخذت ملابسها ذهبت وغيرت ملابسها ولبست بنطلون مقطع ابيض وتيشرت بيبي بلو مفتوح من الصدر ، وكالعاده يبرز مفاتن جسدها .
, دخلت إلى جاسر فى البراندا .
, دنيا : ها كده كويس .
, جاسر : بسخرية ، مين اللي قطعلك البنطلون كده .
, دنيا : مقطوع ايه ، دي الموضه .
, جاسر : طيب لمى التيشرت من على صدرك شويه ، بدل مااهو طالع بره كده .
, دنيا : هو ايه دا اللي طالع بره ، متحترم نفسك ، ثم رفعت التيشرت .
, طرق الباب .
, دنيا : دا اكيد الجرسون جاب القهوه ، هروح افتحله .
, جاسر : استني .
, دنيا : بقلق خوفا من ان يفتضح امرها ، ايه .
, جاسر : خليكي انا اللي هفتح .
, دنيا : ضربت يدها علي وجهها يالهوي ليقوله .
, جاسر فتح وأخذ صينيه القهوه والعصير وجلس .
, دنيا : وضعت يدها على صدرها ، الحمد**** مقلوش .
, جاسر جلس وبدا يشرب القهوه ودنيا بتبص عليه .
, جاسر : شرق ، كح ٢ نقطة كح ،ثم بصلها ، ما تيجي تشربي العصير بدل ما انتي بصالي في القهوة بتاعتي كده ، ولا عايزاها .
, دنيا : تضحك بخبث ، تؤتؤ مبحبهاش ، ثم اخذت كوب العصير وبدات تشربه بتلذذ وهي تضحك علي جاسر .
, لكن سرعان ما بدأت بطنها تفرك .
, دنيا : ايه ده بطني بتوجعني ليه كده ، اه ٢ نقطة اه بتالم . .
, ثم ذهبت للتواليت وخرجت وماسكه بطنها.
, جاسر : مالك .
, دنيا : بطني بتوجعني ، آه ثم نظرت له ، هو انت بطنك مبتوجعكش .
, جاسر : لا .
, دنيا : اه يابطني .
, جاسر : حاسه بايه .
, دنيا : ماسكه بطنها ، حاسه إني عايزه ادخل الحمام .
, جاسر : بيضحك وكاتم الضحك ، طب ماتقومي .
, دنيا : ذهبت للتواليت وخرجت ، هو انت بطنك مبتوجعكش ، مش عايز تدخل الحمام .
, جاسر : وهو يضحك ، لا مش عايز .
, دنيا : طب اقوم ادخل انا ، وبصوت واطي هو الغبي دا حط الملين فين بالظبط .
, جاسر : في العصير .
, دنيا : ايه .
, جاسر : بضحكه مكتومه ، بقول العصير ٢ نقطة العصير يمكن مكنش فريش .
, دنيا : اه ، وبتالم اه يابطني وجريت علي الحمام .
, جاسر : كده مش هنروح لعمي ولا ايه .
, دنيا : وهي في التواليت ، لا مش قادره بطني وجعاني قوي .
, فلاش باك .
, جاسر وهو فى البراندا حس انه غلط في دنيا ، فراح يعتذر لها سمعها وهي بتتكلم في التلفون وبتقول يحط ملين في القهوه ، بعد ماقفلت ودخلت تغير في التواليت ، اتصل هو على الجرسون وقاله الملين يحطه في العصير .
, وحاوريني ياكيكااااا 😅😅
, باااك
, جاسر : بصوت عالي ، اجبلك حبيتين انتينال .
, دنيا : وهي في الحمام ، انتينال هو انا اتكشفت ولا ايه ٥ نقطة
, ٦ نقطة
, معتز راح لساره تحت الشركه ولما لقاها ركبت مع منار الصواف مشى وراهم ، وصلتها منار قدام بيتها ونزلت ساره ومنار مشيت بعربيتها .
, معتز نزل بسرعه وراح لساره .
, معتز : ساره .
, ساره : بدهشه ، معتز اي اللي جابك هنا .
, معتز : سبتيني ومشيتي ليه من غير ما نكمل كلامنا .
, ساره : بتتلفت حوليها خايفه لحد من اهلها يشوفها ، امشي دلوقتي لحد يشوفك انت تحت البيت عندي .
, معتز : ما يشوفوا وايه يعني .
, ساره : انت جاي تعملي مشاكل عند اهلي .
, معتز : طيب اطلع معاكي اكلمهم .
, ساره : تكلمهم في ايه ، انت اتجننت .
, معتز : طيب عايز اتكلم معاكي
, ساره : بعدين بعدين .
, معتز : لا دلوقتي .
, ساره : طيب بكره بعد الشغل .
, معتز : طلع شكولاته من جيبه واداها لساره .
, ساره : ايه ده .
, معتز : دي الشكولاته اللي انتي بتحبيها .
, ساره : وانت عرفت ازاي .
, معتز : لما كنت باجي الشركه كنت بشوفك بتاكلي منها وحطاها ع المكتب .
, ساره : ضحكت .
, معتز : غني ، ضحكت يعني قلبها مال وخلاص الفرق ما بينا اتشال .
, ساره : يخرب عقلك دا انا اللي هتشل ، امشي بقي .
, معتز : غمزلها ، بكره هستناكي ف نفس المكان .
, ساره : طيب وسبته وطلعت .
, معتز : البت وقعت اول ما ادتها الشكولاته ., خارج القائمة
 
الفصل الخامس


ساره شعرت انها لازم تساعد منار بعد ماعرفت انها هتشتغل مع طارق الرويعي فقررت تتصل علي معتز الخولي صديق جاسر وتحاول تفهم منه جاسر عمل ليه كده ، يمكن لما منار تعرف السبب ترتاح .
, معتز : ازيك يا ساره .
, ساره : الحمد لله ازيك يا استاذ معتز ، بتوتر ، انا اسفه اني كلمتك وطلبت اقابلك رغم إن معرفتنا قليله وعلي قد الشغل وبس ، لكن معرفتي بصداقتك بجاسر بيه الحديدي هو ده اللي شجعني .
, معتز : واي حاجه تخص جاسر انا متاخرش عنها .
, ساره : منار يا استاذ معتز تعبانه جدا ، ومش فاهمه جاسر بيه عمل فيها ليه كده ، دا نفسي انا لحد دلوقتي مش مصدقة اللي حصل ، دول كانوا بيحبوا بعض هو نفسه كان بيحبها جدا ده كان بعشقها .
, معتز : بصي يا ساره انتي عارفه اني بحترمك وبعزك جدا من وقت ما تعرفت عليكي في خطوبة جاسر ومنار ، وبعدها بقيت اشوفك في الشركه لما اشتغلتي هناك .
, ساره : وانا كمان بحترم حضرتك جدا .
, معتز : كل اللي اقدر اقولهولك ، ان جاسر فعلا بحب منار
, وعمره ما افكر يجرح مشاعرها لكن الظروف كانت اقوى منه و هي اللي دفعته انه يتجوز دنيا .
, ساره : ظروف ايه اللي تخليه يتجوز ويبيع حبه بالشكل ده ، الا لو مكنش بحب منار من الأساس .
, معتز : اهي الظروف دي بقي عند جاسر .
, ساره : طيب ايه هي الظروف دي قولها يمكن لما اقولها لمنار تهدي شويه ، دي مدمرة وبتعمل حاجات اول مره تعملها .
, معتز : انا مملكش اني اقول ، طالما جاسر مقلش ، وبعدين هو حاول يقولها لكن هي اللي سبته ومشيت من غير ما تسمعه .
, منار : يحاول تاني وتالت ولا منار ما تستاهلش المحاولة .
, معتز : و**** ده قراره هو ، مش قراري انا .
, ساره : بزعل ، يظهر اني غلطت اني اتكلمت معاك ، لكن قلت يمكن نقدر نحل المشكله دي .
, معتز : بابتسامه ، بالعكس دي احسن غلطه غلطيها ، دا انتي عملتي اللي مقدرتش اعمله بقالي ثلاث سنين .
, منار : بعدم فهم ، عملت ايه .
, معتز : اني اقابلك واتكلم معاكي .
, ساره : يعني ايه مش فاهمه .
, معتز : لما شفتك ايام خطوبه جاسر ومنار انا كنت معجب بيكي جدا وكان نفسي اكلمك ، لكن لما عرفت انك مقري فاتحتك وهتتخطبي ، بعدت عنك حتى لما رحتي شركه العادلي واشتغلتي فيها بقيت بروح بسيط جدا علشان متعلقش بيكي اكتر ، لكن كنت ببقي مبسوط اني شايفك وفي نفس الوقت زعلان انك مخطوبه .
, ساره : بتوتر ، ايه الكلام دا ، وايه اللى خلاك تتكلم دلوقتى .
, معتز : بص لايدها ، اني مش شايف دبلتك في ايدك .
, ساره : بصت علي ايدها وهي بتحط يدها على صباعها مكان الدبله وبتأثر ، صح .
, معتز : بسعادة يعني فعلا سبتي خطيبك .
, ساره : بتوتر ، انا لازم امشي .
, معتز : ليه انتي زعلتي مني .
, ساره : انا اسفه بس لازم امشي
, ومسكت شنطتها ومشيت بسرعه لكن معتز جرى وراها
, معتز : مسكها من ايدها ، انا زعلتك في حاجه .
, ساره : بعدت اديها ، لا ، بس لازم امشي .
, معتز : مش قبل ما نتكلم سوا واقولك على كل اللي حاسس بيه .
, ساره : بتوتر ، بعدين نتكلم .
, معتز : امتا .
, ساره : بعدين وسبته ومشيت .
, معتز : اووف .
, ٨ نقطة
, جاسر صحي من نومه لقي دنيا جمبه نايمه زي الملاك ، قام براحه من جمبها ودخل التواليت خد شاور ولبس هدومه ، رغم ان نور الصباح والشمس كانت منوره الجناح ، الا انه ساب الانوار كلها منوره علشان لما دنيا تصحي متتخضش ، وذهب للشركة .
, دخل مكتبه لقي عمة خالد .
, جاسر : انا مصدقتش لما نهي قالتلي انك هنا .
, خالد : اه كنت بخلص حاجات هنا ، انا مسافر النهارده بالليل يا جاسر .
, جاسر : اه عارف ، انا كنت جاي انا ودنيا امبارح .
, خالد : دنيا عامله ايه ، لسه زعلانه مني .
, جاسر : مفيش حد يقدر يزعل منك ياعمي ، اطمن دنيا بخير .
, خالد : أنا مش قلقان عليها يا جاسر طول ما هي معاك ، انا كلمت المحامي وجهز كل حاجه علشان لما اسافر او حصل اي حاجه الأمور كلها تكون تحت سيطرتك .
, جاسر : ان شاء **** مفيش حاجه هتحصل ، تروح وتيجي بالسلامه يا عمي .
, خالد : انا كنت عند والدتك امبارح بوصيها على دنيا .
, جاسر : اه ماما قالتلي .
, خالد : عرفت من والدتك انكم قاعدين في فندق لحد لما تجيبلها فيلا .
, جاسر : اه يا عمي فعلا
, خالد : وانا مش هقولك مخدتهاش على فلتك الجاهزة ليه ، لاني عارف انك في اختبار كبير بين قلبك وعقلك ومتأكد انك عمرك ما هتخذلني .
, جاسر : اكيد يا عمي وبعدين انت جمايلك مغرقاني .
, خالد : لا ياجاسر ، عمر اللي عملته معاك ما كان جميل ده حقك عليا علشان احنا من ددمم ولحم واحد ، زي ما حقي عليك انك تحافظ على دنيا اللي من لحمك ودمك .
, جاسر : دنيا في عيني يا عمي ، متشلش هم .
, خالد : انا مش خايف منك يا جاسر لاني عارف تربية امينه ، انا خايف من دنيا ٢ نقطة دنيا عقلها صغير ولسه مش فاهمه حاجه ، و للاسف ملقيتش اللي يقولها ده صح وده غلط انا طول اليوم في الشغل واوقات كثير كنت بسافر واسيبها لوحدها كان معظم وقتها بتقضيه مع الخدم من وهي صغيره ، خلي بالك منها يا جاسر .
, جاسر : حاضر يا عمي ، في عنيا .
, خالد : ليا عندك طلب تاني
, جاسر : ( في سره ايه هتجوزني زينب الداده هي كمان ) ، اؤمر ياعمي .
, خالد : طالما لسه مجبتش فيلا تعالو عيشوا في القصر عندي انا خلاص مسافر .
, جاسر : لا معلشي ياعمي ، دنيا لازم تعيش في المكان اللي انا اجيبهولها .
, خالد : بخبث وهو لسه بحب امينه ومش عايز امينة تعيش لوحدها ، طيب ما تروحوا تعيشوا مع والدتك ، اهو تسلوها ومتبقاش لوحدها .
, جاسر : لكن دنيا ممكن متوافقش مش عايزه اضغط عليها ، وبعدين الفيلا امرها سهل ، لو عايزه اجيب فيلا دلوقتي هيجيبها بس انا قلت نروح الفندق اهو نغير جو شويه عشان دنيا متحسش انها محبوسه .
, خالد : فاهم ياجاسر ، بس ده طلب مني انا شخصيا مش معقول بعد العمر ده كله هتسيب والدتك تعيش لوحدها ، واهي دنيا تسليها وأمينة تعوضها حنان الام اللي فقدته .
, جاسر : لكن انا فاكر زمان ان ماما عرضت عليك ان دنيا تيجي تعيش معانا وتاخد بالها منها وانت موافقتش ياعمي ، ايه اللي غير رايك دلوقتي .
, خالد : انا لو لفيت الدنيا كلها مكنتش هلاقي حد يخلي باله من دنيا بنتي غير والدتك ويعوضها عن حنان امها اللي مشفتوش لكن رفضت عشان ما ينفعش ، انت كنت صغير وهي مش ناقصه زن عيال كفايه عليها انت .
, فلاش بااك .
, ( تذكر عندما اتت له امينه تستنجد به من زوجها أحمد فهو يقوم بضربها وإذلالها بانها تحب خالد ، وطلبها من خالد أن يقف بجوارها ، ولكن خالد رفض وقال لها
, ٢ شرطة انا لو كلمته ووقفت قصاده يا امينه احمد هيتاكد ان احنا لسه على علاقه ببعض وانا مقدرش اساعدك يا امينه وكسر قلبها ) .
, باااااك
, جاسر : حاضر يا عمي هعرض الأمر على دنيا الاول ، واشوف رأيها ، هنيجي انا وهي النهارده علشان نوصلك للمطار .
, خالد : تمام ، انا خلصت اللي كنت جاي علشانه مع المحامي ، همشي .
, جاسر : هاجي اوصلك .
, خالد : لا خليك انت شوف شغلك .
, ثم ذهب خالد ودخل معتز ومعه بعض الأوراق الخاصة بقطع غيار عربيات لامبورجيني .
, معتز : دي كل الأوراق الخاصة بالمناقصة ، ثم وضعهم على المكتب .
, جاسر : تمام ، عرفت المناقصة امتا و عروض الاسعار بتاعت السوق .
, معتز : كمان شهر ، ما اهو السوق عارف ان احنا كل مره بناخدها ، و عامتا لسه مفيش اخبار عن الشركات اللي هتقدم فيها .
, جاسر : اللي يقدم يقدم هو احنا بيهمنا ، كده كده احنا هناخدها بس عايزين نعمل حسابنا برده ، عشان منتفجأش بحاجه جديده .
, معتز : علي فكره ساره صاحبه منار كلمتني وقابلتها كانت عايزه تعرف سبب جوازك من دنيا .
, جاسر : وقلتلها
, معتز : لا طبعا .
, جاسر : مقلتلكش منار عامله ايه .
, معتز : بتقول انها لحد دلوقتي مش مصدقة اللي حصل .
, جاسر : و**** ولا انا ، عايز اروح اقابلها واشرحلها اللي حصل .
, معتز : طيب ما تروح مستني ايه .
, جاسر : ما انت شايف اللخبطه اللي انا فيها ، بس عمي يسافر بالسلامه وهروح اشرحلها كل حاجه ممكن تسامحني .
, معتز : هترجعوا لبعض .
, جاسر : مبقاش ينفع خلاص يا معتز ، انا وعدت عمي
, معتز : اومال ايه لازمته بقى تشرحلها اللي حصل .
, جاسر : دي حب حياتي يا معتز ، على الاقل متحسش اني خنتها او غدرت بيها .
, معتز : على فكره ساره فسخت خطوبتها ، ولما جت اكلمها واعترفلها اني معجب بها سابتني وطلعت تجري معرفش ليه .
, جاسر : شكلهم بحبوا الجرى وهي صحبتها ، كلمها تاني يمكن اتكسفت .
, معتز : اتصلت بيها النهارده مبتردش ، انا بفكر اروحلها الشركة .
, جاسر : لا اوعى بلاش تروح شركة العدلي ، منار لو شفتك ممكن يحصل مشاكل .
, معتز : امال اعمل ايه و اشوفها ازاي واكلمها ازاي .
, جاسر : استناها بره الشركه وهي خارجه لما تخلص شغل وكلمها .
, معتز : خلاص هروحلها النهارده .
, جاسر : بتريقه ، مستعجل قوي .
, معتز : خايف للبت اطير .
, جاسر : طيب هاتلي بقى الاوراق اللي عايزه تتمضي ، علشان الحق اودي دنيا تقعد مع عمي شويه قبل ما يسافر .
, ٧ نقطة
, تقلبت دنيا على السرير بعد يوم بليله بين التواليت والكرسي اللي بجوار التواليت .
, دنيا : وهي بتفوق من النوم ، يااااا الواحد حاسس انه منمش من زمان ، ثم بصت حواليها، ايه ده جاسر سايب النور منور ليه هو مش عارف ان احنا الصبح ، ايه الذكاء دا .
, صوت جاسر وهو داخل وبقفل الباب وراه ، لا حضرتك احنا العصر .
, دنيا : شهقت بخضه ، ايه ده في حد يدخل على حد كده .
, جاسر : بتريقه ، ايه عندك المرادي فوبيا الخضه .
, دنيا : شدت البدى بتاعها وتفت في صدرها ، بعدشر عليا إن شا**** **** يكرهني .
, جاسر : ضحك ، ايه اللي عملتيه دا ، انتي بتفي فين .
, دنيا : بتف في عبي .
, جاسر : ضحك بصوت عال ، بتفي عبك ليه وبتقوليها بكل فخر .
, دنيا : دادا زينب كانت بتعمل كده لما بتتخض علشان بعد كده متتخضش وتتلبس .
, جاسر : وهو بيضحك ، ومين اللى هيلبسها .
, دنيا : العفاريت اللي تحت الارض .
, جاسر : عفاريت .
, دنيا : اه انت مبتخفش من العفاريت .
, جاسر : بتريقه ، وانا اخاف منهم ليه وانا عايش معاهم .
, دنيا : ايه دا انت تقصد مين بالكلام دا .
, جاسر : ضحك ، مفيش قومي يلا علشان نروح لعمي ونقعد معاه شويه قبل ما يسافر .
, دنيا : اه بابا .
, جاسر : كان معاه شنط ملابس فحطهم جنبها .
, دنيا : وهي تمسك الشنط وبتشوفها ، **** هدوم جديده ثم اخرجتها .
, جاسر : اعملي حسابك دي الهدوم اللي هتلبسيها بعد كده .
, دنيا : ايه ده ، دي بناطيل كبيرة ومقفله .
, جاسر : اومال عايزاني اجبلك بناطيل فيها شبابيك زي اللي بتلبسها .
, دنيا : مالها الشبابيك دي حتي بتجيب طراوه .
, جاسر : طراوه ٢ علامة التعجب وقرب عليها يخبطها بهزار .
, دنيا : جريت بعيد عنه ، خلاص خلاص مش عايزه طراوه .
, جاسر : وقف ، ايوه كده اتظبطي قال طراوة قال .
, دنيا : مسكت التيشرتات ، اووف التيشرتات مقفلة هي كمان .
, جاسر : بتقولي حاجه .
, دنيا : بتمثيل ، بكح ، كح كح ، بلاش اكح .
, جاسر : ضحك.
, دنيا : طلعت باقي الهدوم لقت مينى دريسات ، ايه دا انت عايزني البس الهبل ده .
, جاسر : انا جايب هبل .
, دنيا : طيب بناطيل وتيشرتات مقفلة وسكت إنما دريسات ليه ، وبعدين دا لبس محجبات .
, جاسر : خلاص اتحجبي .
, دنيا : لا دي وقعت منك على الاخر .
, جاسر : قرب منها هي لسه موقعتش بس لومقمتيش ولبستيهم هتقع حالا علي دماغك .
, دنيا : قامت بسرعه ودخلت الحمام ، برضو مش هلبسه .
, جاسر : وبتزعلي لما بقفل عليكي الحمام .
, دنيا : وهي تغسل اسنانها ، النهارده بالذات متقدرش .
, جاسر : ليه بقي .
, دنيا : فتحت الباب وطلعت راسها وهي بتغسل اسنانها ، علشان بابا مسافر النهارده ، ولو مرحتلوش هيتصل عليك ، هتقوله ايه ، ولعبت حواجبها وطلعت لسانها وقفلت الباب التاني .
, جاسر : **** يقرفك طيب اغسلي سنانك الاول ، على العموم هقوله انك لسه زعلانه منه ومش عايزه تشوفيه .
, دنيا : باستهزاء مش هيصدق .
, جاسر : تحبي تشوفي ، ومسك الموبايل وفتح مكبر الصوت ايوه ياعمي ٥ نقطة
, دنيا : خرجت بسرعه تشاور لجاسر لا لا هلبس الدريس .
, جاسر : ايوه يا عمي دنيا بتلبس وجاينلك علي طول ٢ نقطة سلام .
, دنيا : عااااااااااااا .
, جاسر : يلا البسي مستنيا ايه .
, دنيا : بعند ، مبعرفش البس دريسات .
, جاسر : مسك اديها ، خلاص تعالي البسك .
, دنيا : بعدت ايده ، ايه دا تلبس مين انت هتستهبل .
, جاسر : بسخرية ، ما انتي يادندن اللي مبتعرفيش تلبسي فساتين ، تعالي بس اساعدك دا انا حتي بلبس حلو ، وبيشدها .
, دنيا : ٧ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل السادس


دنيا : خرجت بسرعه تشاور لجاسر لا لا هلبس الدريس .
, جاسر : ايوه يا عمي دنيا بتلبس وجاين لك علي طول ٢ نقطة سلام .
, دنيا : عااااااااااااا .
, جاسر : يلا البسي مستنيا ايه .
, دنيا : بعند ، مبعرفش البس دريسات .
, جاسر : مسك اديها ، خلاص تعالي البسك .
, دنيا : بعدت ايده ، ايه دا تلبس مين انت هتستهبل .
, جاسر : بسخرية ، ما انتي يادندن اللي مبتعرفيش تلبسي فساتين ، تعالي بس اساعدك دا انا حتي بلبس حلو ، وبيشدها .
, دنيا : بعدت عنه ، ايه ٢ نقطة دا بجد .
, جاسر : قربلها ومال براسه عليها وغمز لها ، اه بجد يادندن .
, دنيا : بخوف شدت منه الدريس دخلت التواليت بسرعه ، خلاص بعرف البسه .
, لبست الدريس وكان لونه ابيض منقوش بورد روز ، كان قمه الجمال والاناقه عليها .
, جاسر : انبهر بجمال الدريس عليها فاول مره يشوفها بملابس تبرز نضوجها .
, دنيا : ذهبت للمرايا بتشوف الدريس عجبها جدا ، ما الفستان حلو اهو .
, جاسر : و**** يعني عجبك .
, دنيا : بص هو حلو بس حساه مكبرني شويا .
, جاسر : ليه وانتي فاكره نفسك صغيره ، مش احسن من لبس العيال اللي بتلبسيه .
, دنيا : انا بلبس لبس عيال ، وبعدين انا لسه ١٩ سنه.
, جاسر : ١٩ سنه وتمن شهور وواحد وعشرين يوم .
, دنيا : انت عدتهم .
, جاسر : حاول يغير الموضوع ، الفطار هيطلع افطرى وننزل علي طول .
, دنيا : لا مش جعانه ، انا لما بصحي مبقاش ليا نفس للاكل .
, جاسر : اومال ليكي نفس لايه ٢ نقطة للايس كريم .
, دنيا : ايه دا انت عرفت منين .
, جاسر : مفيش نزول قبل ماتفطرى .
, دنيا : بس كده مش هلحق اشوف بابا واقعد معاه .
, جاسر : خلاص هخليهم يعملولك سندوتشات تاكليها في الطريق .
, دنيا : برجر واندومي .
, جاسر : بصلها بضيق ، مردش عليها ومسك التلفون واتصل .
, الو عايزك تجهز سندوتشات بيض وجبنه ولبن لفرد واحد ، بس بسرعه ٣ نقطة سلام .
, دنيا : ايه دا ، بيض أي ولبن ايه هو انت هتاكل كتكوت .
, جاسر : كتكوت ٢ علامة التعجب لا هاكل عيله ، سيبك من أكل الرمرمه ده ، وكلي اكل مغذي .
, دنيا : بقي الاندومي رمرمة .
, جاسر : هتفضلي تتكلمى كتير ، يلا علشان ننزل .
, دنيا : وهي ماشيه معاه ونازلين ، بس انا مش عايزه لبن .
, جاسر : براحتك نجيب بداله عصير برتقال ، وضحك .
, دنيا : لا عصير تاني لا .
, جاسر : ضحك ، ليه دا حتي حلو .
, دنيا : لبن لبن هشرب اللبن ، اصل انا معزه .
, جاسر : ضحك ، لا انت غزاله ، وغمز لها .
, ٧ نقطة
, ذهب طارق الرفاعي الى منار في شركتها .
, طارق : علي فكره انا مبروحش لحد في الشغل اللي عايزني هو اللي بجيلي ، لكن انت مش اي احد يا منار ، عشان كده جيتلك اول لما كلمتيني .
, منار : عايزين نتفق .
, طارق : افهم الاول .
, منار : مش مهم المهم المصلحة .
, طارق : المصلحه لازم تكون على نور ، مش يمكن لعبه من لعب جاسر الحديدي وبلعبها عليا .
, منار : جاسر مش بتاع لعب في الشغل ، وبصوت واطي ده بيلعب بالقلوب بس .
, طارق : يعني فعلا سبتوا بعض .
, منار : بتأثر ، اه .
, طارق : وياتري الشغل معايا هيبقي بيزنس ولا انتقام .
, منار : بتحدى ، الاثنين .
, طارق : لو كنت قلتي غير كده مكنتش هصدق ، بحب انا الدماغ اللي شغاله .
, ٨ نقطة
, وقف معتز الخولي أمام شركة العدل ينتظر ساره ولكنه وجد طارق الرويعي ومنار نازلين مع بعض وهو بسلم عليها وسابعا وركب عربيته .
, معتز : واقف بعيد وبدهشه ، ايه الحكاية وايه اللي لم الشامي على المغربي .
, ثم نزلت ساره وركبت مع منار ومشيوا سوا .
, معتز : يوه يعني لازم تركبي معها .
, ثم أخذ سيارته وذهب وراهم .
, ٦ نقطة
, ساره في السياره مع منار.
, ساره : لا يا منار ازاي تتفقي مع طارق وعايزه تشتغلي معاه ، دا واحد سمعته مش كويسه في المجال وبتاع لعب وقرف .
, منار : انا ميهمنيش طارق ولا غيرو ، المهم عندي اني ارد القلم لجاسر .
, ساره : انتي ايه اللي حصلك ، انتي مكنتيش بدخلي الشغل في حياتك الشخصية .
, منار : لازم يدخل ياساره ، السوق كله هيعرف ان جاسر الحديدي اتجوز بنت عمه وساب منار العدلي ، شكلي هيبقي ايه وقتها .
, منار : يمكن مظلوم يا منار اسمعي منه وافهمي ايه اللي خلاه يعمل كده .
, منار : متجننيش انه يسيبنى قبل الفرح باسبوعين يبقى مظلوم بقولك ايه اسكتي اسكتي احسن .
, ٨ نقطة
, تجلس ياسمين مع فارس في احدى الكافيهات .
, ياسمين : هتعمل ايه دلوقت ، العصفوره هتطير منك .
, فارس : عاوزك تكلميها تشوفي ايه الاخبار ، هو فعلا زي ما هي بتقول ملمسهاش .
, ياسمين : و هتستفاد ايه ما كل حاجه باظت خالص واتجوزت .
, فارس : لا طبعا لو لسه ملمسهاش ، يبقي خطتنا كده ماشيه صح .
, ياسمين : ازاي احنا كنا عاملين حسابنا انك تتجوزها وكل حاجه تكون تحت يدك .
, فارس : لو كنت اتجوزتها كان ابوها وابن عمها وقفولي ، لو حاولت اخذ منها حاجه ، انما دلوقت ابوها مسافر هيعمل عمليه واحتمال كبير **** ياخذه وابن عمها بدل ما هيكون جمبها ، لو اطلقت منه مش هيبص في وشها ، ويبقى كده العصفوره جت متشفيه وعلى الاكل علي طول .
, ياسمين : يخرب بيت دماغك ، طيب وجاسر الحديدي هيسبهالك بالساهل كده ، اسمع انه صعب قوي .
, فارس : وقتها مش هيكون له اي لازمه لو عمه مات وهي ورثت كل حاجه .
, ياسمين : خلاص انا هكلمها في الموبايل .
, فارس : لا عايزك تروحيلها علشان تشوفي كل حاجه علي الطبيعه .
, ياسمين : قشطه
, ٨ نقطة
, جاسر ودنيا ذهبوا الى قصر والدها ، اول لما شافته جريت عليه وحضنته .
, دنيا : وحشتيني يا بابا قوي .
, خالد : حضنها وعيط ، انتي اللي وحشتيني قوي ولسه هتوحشيني يا دنيا .
, جاسر: فهم قصد عمه انه حاسس انه هيروح مش هيرجع وان دا اللقاء الاخير بينهم فحب يسيبهم سوا لوحدهم شويا ، طيب هطلع اعمل مكالمه بره واكلم الدكتور .
, خالد : فهم ان جاسر عايز يسيبهم لوحدهم ، فطبطب عليه ، فاهمني انت دايما ياجاسر .
, جاسر ابتسم له وخرج علي الحديقه .
, دنيا : قعدت جمب والدها وحضنته ، متسبنيش يابابا لوحدي خدني معاك ، انا مش عايزه اقعد مع جاسر
, خالد : ليه هو زعلك .
, دنيا: لا بس انا مبحبوش .
, خالد : هو انتي عندك شك اني مش عايز سعادتك يا دنيا .
, دنيا : بعدت عنه شويا ، لكن انا سعادتي مش معك جاسر .
, خالد : طول حياتك وانا سايبك تعملي اللي انت عايزاه ، و بتختاري اللي نفسك فيه .
, دنيا : صح لكن ليه دلوقتي بقى انت اللي بتختار لي ، وكمان بتحكم عليا اعيش معاه لبقية حياتي .
, خالد : علشان زمان لما كنتي بتغلطي كنت بكون جنبك وساندك ، لكن دلوقتي لما تغلطى مش هتلاقي غير جاسر اللي يسندك ويوقف في ظهرك ، لو مش علشان انتي بنت عمو هيكون علشان مراته .
, دنيا : بس انا مش متقبلاه ، مش شيفاه غير آبيه جاسر .
, خالد : مع الوقت هتقبليه ، جاسر مش وحش يا دنيا اي بنت في الدنيا تتمناه .
, دنيا : لكن مش انا البنت دي .
, خالد : متتعبيش قلبي معاكي يا بنتي .
, دنيا : خلاص يا بابا وانا مش هتكلم معاك دلوقتي ، لما تيجي من السفر نبقى نتكلم .
, خالد : بسخريه لما اجى بقى يا دنيا .
, جاسر : دخل عليهم ، انا لسه كلام الدكتور اللي هيسافر معاك وهو رايح على المطار دلوقتي .
, خالد : تمام يلا علشان منتاخرش .
, وذهبوا جميعا الى المطار وبعد وداع دنيا وجاسر لوالدها ، كانت دنيا في قمة الانهيار ، أخذها جاسر وركبوا السياره .
, جاسر : بحنيه ، معلش يا دنيا اجمدي ، ان شاء **** يرجع بالسلامه
, دنيا : يا رب يا آبيه جاسر .
, جاسر : تحبى نخرج في اي مكان تحبيه .
, دنيا : لا .
, جاسر : طيب ماما كانت عزمانا على الغداء النهارده ، ايه رايك تحبي نروح ولا نروح على الفندق على طول .
, دنيا : اوكي ، نروح لطنط انا باحب طنط امينه قوي .
, جاسر : تمام بس ممكن اطلب منك طلب .
, دنيا : طلب ايه .
, جاسر : بصي يادنيا ماما متعرفش اللي بيننا وان جوازنا على الورق ، ياريت متقوليش كلمة آبيه دي قدامها وقولي جاسر على طول .
, دنيا : مش فارقه أبيه من جاسر الاحساس واحد .
, جاسر : صريحه قوي انتي يادنيا .
, دنيا : اه طبعا ، اومال أخدعك واغشك .
, جاسر : ضحك لا وعلى ايه ، اجيبلك ايه تسلي بيه في الطريق .
, دنيا : ايس كريم .
, جاسر : ايه يا بنتي هو انتي صاحيه نايمه ايس كريم .
, دنيا : اصل انا بحبه قوي .
, جاسر : حاضر كل اللي نفسك فيه واللي بتحلمي بيه هجبهولك لحد عندك انتى تشاورى بس ياست البنات .
, دنيا : ضحكت ، دي تماحيك بقي ولا ايه .
, جاسر : بتعجب تماحيك ، وانا هتمحك فيكي ليه .
, دنيا : علشان اسيط بقي قدام طنط وإنك هيرو بقي والفارس الهمام .
, جاسر : ضحك تصيطيني ، يابنتي انتي بتجيبي الكلام دا منين ، علي العموم انا مش عايز تصييط .
, وصلو الفيلا عند امينه .
, امينه : وحشتيني يا دنيا ، مشوفتكيش من زمان ، معلش يا بنتي معرفتش اجي اباركلك .
, دنيا : هنعمل ايه بقى يا طنط ، جاسر بقي مستعجل على الجواز ملحقناش نعمل خطوبه وفرح وكده .
, جاسر : بدهشه ، انا .
, دنيا : اه يا ميجو انت هتتكسف من طنط ولا ايه .
, جاسر : ميجو مين .
, دنيا : ميجو انت ياحياتي امواااااه ،
, ثم اعطت له قبلة هوائية .
, امينه : بسعاده ، **** يسعدكم ياولادي .
, جاسر : ايه يا ماما احنا مش هناكل ، انا واقع من الجوع مكلتش من الصبح .
, امينه : ثواني والاكل يكون جاهز ، ثم ذهبت الى المطبخ .
, جاسر : ايه اللي انتي بتقوليه ده ميجو مين ، ومين دا اللي كان مستعجل علي الجواز .
, دنيا : انت يا ميجو ، امال انت عايزني اقول لمامتك ، ان انا البنت اللي واقعه و باباها جوزهالك غصبا عنك .
, جاسر : علي اساس ان ماما متعرفش
, دنيا : اهو بحفظ ماء وجهي شويه ، بدل الكسفه اللي انا فيها .
, جاسر : ضحك ، انتي مين اللي اداكي المعلومات الغلط دي ، ماء وجهه ايه اللي بتحفيظه انتي جبتي الكلام دا منين .
, دنيا : من الشيوخ اللي في التلفزيون .
, جاسر : انتي متاكده .
, دنيا : يعني ، وانا بقلب في التلفزيون سمعت حاجه زي كده .
, امينه : بصوت عالي ، يلا الاكل جاهز على السفره .
, جاسر : لا انتي بتسمعي غلط يلا عشان ناكل .
, ذهبوا الى السفره وشاهدت دنيا اصناف اكل غريبه ، وبدا تاكل منبار وشطيطه وكوارع .
, دنيا : وهي بتاخد قطعه من الكوارع ، طعمها يجنن
, والأكل تحفه وسبايسي ، انا بجد اول مره اكل كده ، تسلم ايدك ياطنط .
, امينه : بالهنا يا بنتي ، ما هو ده الاكل المفضل عند جاسر بعد ورق العنب باللحمه .
, دنيا : وهي تاخذ قطعه اخرى من الكوارع وتفضي ما بداخلها وتاكله ، البتاع اللي بيتلزق دا اسمه ايه يا طنط .
, امينه : دي كوارع ، انتي عمرك ما كلتيها قبل كده .
, جاسر : دي رجل الجاموسه .
, دنيا : تجاهلته ، لا خالص ياطنط انا اول مره اشوف الاكل ده ، ثم اكلت شطيطه والبتاع اللي بالطماطم دي تحفه ، اسمها ايه .
, جاسر : بسخرية ، دي بقي بطن البقرة .
, دنيا : ايه القرف اللي بتقوله ده ، احنا بناكل في حد بيقول كده على الأكل ، بطل الش مش وقته .
, جاسر : لا بجد دي معدة البقرة بيجيبوها وينظفونها ويقطعوها وتتطبخ وتتاكل .
, امينه : بس يا جاسر متقولش كده ، كده هتقرف ، دي امها شطيطه .
, دنيا : هي فعلا دي معدة البقرة ياطنط .
, امينه : مش بالظبط يعني .
, دنيا : اففف ، بعد ما كلتها تركتها واخذت المنبار ، دى بقى طعمها يجنن يهوس والرز فيها مفلفل ويجنن .
, جاسر : دي بقي مصارين البقره ، طبعا مقلكيش انتي عارفه المصارين واللي ببقي فيها وبيصرف علي فين .
, دنيا : والاكل بفمها اشارت الى امينه ، الكلام ده صح يا طنط .
, امينه : ايه الكلام ده يا جاسر ، بصي يادنيا هو مش بالظبط يعني .
, دنيا : عااااااا ، رجعت الاكل اللي كان في بقها ودخلت التواليت .
, امينه : ايه يا جاسر اللي قلته دا ، كده تخليها قرفت من الاكل .
, دنيا : خرجت من التواليت ، وبتالم اه يا بطني آه يا بطني .
, جاسر : اه يابطني ايه احنا هنستهبل ، دا انتي خلصتي الاكل كله .
, دنيا : كده تاكلني أحشاء البقر يامفترى .
, جاسر وأمينة ضحكوا على كلامها وحاولوا كتم ضحكتهم
, جاسر : ما انا باكلها اهو ، وبعدين دي حتى أحشاء البقره لذيذه و طعمها يجنن قوي .
, دنيا : اففف ، وهي تكتم انفها بيدها ذهبت للبراندا وذهبت وراءها امينه ، وأكمل جاسر طعامه .
, جاسر : و**** الاكل طعمه تحفه .
, امينه: بزعل ، معلش يا دنيا حقك عليا ، انا سالته تتغدى ايه هو اللي قالي عايز الاصناف دي ، قلتله ودنيا بتحبهم ولا اعملها اكل تاني ، قالي اه اه بتحبهم .
, دنيا : قالك اتنين اه ٢ نقطة
, امينه : اه و**** حتي اساليه .
, دنيا : ضحكت ، لا و**** الاكل حلو جدا بس انا فعلا اللي متعودتش عليه مش اكثر تسلم ايدك .
, امينه : انتي مكلتيش حلو ، هطلبلك من بره .
, دنيا : لا يا طنط انا شبعت خلاص .
, امينه : لا و**** لازم اجبلك اكلك غيره .
, دنيا : لو مصممه ممكن بروست ، بس بشرط تاكلي معايا .
, امينه : ايه ابو الروس دا يا دنيا .
, دنيا : بضحك ، ابو الروس مين ياطنط مش كفايه الأحشاء اللي كلتها ، بروست ياطنط بروست ، دي فراخ كده زي الكنتاكي بس بخلطه تانيه .
, امينه : خلاص نجيبه ، بس و**** لو اعرف انك مبتحبيش الاكل دا مكنتش هعمله ، هو اللي طلبه مخصوص مني .
, دنيا : بتريقه ، معلشي اصل نفسه حلوه .
, جاسر : جه من خلفها ، اكيد نفسي حلوه عشان اتجوزتك
, دنيا : يعني انا وحشه .
, جاسر : امال انا اللى ذوقي وحش في الأكل .
, دنيا : اه اعترف في احد ياكل رجل البقره وكمان بتلزق
, جاسر : مالها رجل البقره دي حتى ملفوفه وكلها بهريز .
, دنيا : يعععععععع ، بهاريز .
, جاسر : يعع بعد ما فضيتي الماسوره و اكلتي منها تلات حتت يامفتريه
, دنيا : هي الحاجات اللي كانت سايحه في بعضها دي اسمها بهاريز .
, جاسر : اه .
, دنيا : بتصنع ، لا كان طعمها وحش .
, جاسر : علشان كده سبتلك منها واحده .
, دنيا : طيب بالنسبه للجلد اللي محشي رز باللحمه ده لسه في منه
, جاسر : اه قصدك على مصارين البقرة .
, الدنيا : يعععع مصارين ، لا مش عايزه .
, جاسر : ضحك عليها ، اه في منها اربع قطع ، انا رايحه اعمل قهوه اعملك عصير برتقال
, دنيا : لا برتقال لا لا .
, جاسر ضحك وذهب الى المطبخ .
, امينه : انا هروح الم الاكل من على السفره واقول لجاسر يطلب لنا الحاجات اللي انتي قلتي عليها .
, دنيا : بصوت واطي ، انا باقول يا طنط حرام الاكل اللي على سفره ده وانتي تعبتي فيه ، احنا نروح ناكله احسن ، اصل بصراحه بغض النظر عن القرف اللي جاسر بيقوله ، انما طعمه حلو قوي .
, امينه : وهي تضحك ، انا هروح اعملي سندوتشين جبنه ،
, اصل معدتي مش هتستحمل اكل الشطه ، وياخساره العزومه اللي باظت .
, ذهبت دنيا بسرعه الى الاكل واكلت قبل أن يشاهدها جاسر ، ولكنه كان يراقبها ١٠ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل السابع


امينه : انا هروح الم الاكل من على السفره واقول لجاسر يطلب لنا الحاجات اللي انتي قلتي عليها .
, دنيا : بصوت واطي ، انا باقول يا طنط حرام الاكل اللي على سفره ده وانتي تعبتي فيه ، احنا نروح ناكله احسن ، اصل بصراحه بغض النظر عن القرف اللي جاسر بيقوله ، انما طعمه حلو قوي .
, امينه : وهي تضحك ، انا هروح اعملي سندوتشين جبنه ،
, اصل معدتي مش هتستحمل اكل الشطه ، وياخساره العزومه اللي باظت .
, ذهبت دنيا بسرعه الى الاكل واكلت قبل أن يشاهدها جاسر ، ولكنه كان يراقبها وهو يضحك .
, اتصل معتز الخولي علي جاسر الحديدي ليبلغه بأمر هام ، فقال له جاسر ان يأتي اليه ، ذهب معتز اليه .
, جاسر : تعالى حماتك بتحبك .
, معتز : وهي فين بس حماتي يا ما نفسي اروح لبنتها واتلم بقي .
, امينه : و**** لو عندي بنت لجوزهالك يا معتز .
, معتز : ست الحبايب عامله ايه يا ماما امينه ، ازيك يا دنيا
, دنيا: الحمد لله يا آبيه معتز .
, امينه : **** يسعدك يا معتز .
, جاسر : لو سمحتي يا ماما تعمللنا فنجانين قهوه ، انا ومعتز هنقعد في المكتب هنتكلم في شغل وذهبو إلى المكتب ، ذهبت أمينة ودنيا الي المطبخ .
, دنيا : هو مفيش خدامين هنا يا طنط يساعدوكي .
, امينه : لا لكن في واحده بتيجي تساعدني كل يومين وبتنضف الفيلا وتروقها .
, دنيا : ومبتجبيش حد يساعدك ليه .
, امينه : انا اتعودت اعمل الاكل بأيدي ، وجاسر مبعرفش ياكل غير من ايدي ، حتى كان عايز يجبلي ناس تقعد في الفيلا وتساعدني لكن انا رفضت .
, دنيا : ليه طنط .
, امينه : يابنتي انتي شيفاني مولده في فيلا يعني ، انا كل حياتي انا اللي بطبخ واغسل واكنس ، خلاص حياتي واتعودت عليها .
, في المكتب .
, جاسر : في ايه يا معتز قلقتني في التليفون ، ايه اللي حصل .
, معتز : مش هتصدق اللي انا شفته النهارده .
, جاسر : ماتنطق .
, معتز : طارق الرويعي .
, جاسر : لا ، دا انت كده هتشلني لحد ما تتكلم .
, معتز : ما انا بقول اهو ، شفته النهارده خارج من شركة منار العدلي .
, جاسر : بدهشه ، وايه اللي ودا طارق لمنار .
, معتز : ماهو دا اللي جابني ليك جري قلت لازم تعرف .
, جاسر : منار مبتشتغلش شغل مشبوه و طارق الرويعي شغله كله مشبوه وبلعب لعب قذر .
, معتز : كل مرة بيقف قصادك بيخسر ومنار عارفه كده ، تفتكر هو راحلها ليه .
, جاسر : ياريت يكون اللي في بالي غلط .
, معتز : ايه بتفكر في ايه وايه اللي في بالك .
, جاسر : وانت ايه اللي وداك شركة العادلي .
, معتز : كنت رايح لست الحسن والجمال .
, جاسر : اه ساره ، وكلمتها .
, معتز : لا ركبت مع منار ومعرفتش اكلمها ، احتمال اروحلها بكره تاني و استناها .
, جاسر : لا بكره انا رايح لمنار الشركة .
, معتز : ليه هتسالها عن طارق .
, جاسر : لا طبعا اسالها باي حق وباي صفه ٢ نقطة
, دخلت أمينة ودنيا عليهم المكتب وقدمت دنيا القهوه .
, معتز : تسلم ايدك يا ماما امينه ، **** يشفي خالد بيه يا دنيا ويرجع بالسلامه .
, دنيا : يا رب يا آبيه معتز .
, رن جرس هاتف دنيا وكان المتصل ياسمين .
, دنيا : الو ازيك يا سمسمه ٤ نقطة وانتي كمان ٦ نقطة مش عارفه ٥ نقطة طيب باي باي ٤ نقطة
, دي ياسمين صاحبتي كنت عايزه انزل اشوفها .
, جاسر : مش وقته يا دنيا .
, دنيا : ليه انا مشفتهاش بقالي اسبوع ، وبعدين انا هفضل محبوسه كده لا جامعه ولا اشوف اصحابي .
, امينه : متسيبها تنزل تشوف صاحبتها يا ابني ومش هتتاخر .
, جاسر : انا قلت مش وقته يا ماما مرفضتش .
, دنيا : بضيق ، هو كل حاجه مش وقته مش وقته ، اصحابي مش وقته الجامعه مش وقته ، امال امتى وقته ده .
, جاسر : وهو يعض علي اسنانه بضيق ، لكن انا مبرتحش لصاحبتك دي من ايام ما كنت بشوفها في القصر عندكم.
, دنيا : رفعت صوتها ، وانت ترتاحلها ولا مترتحلهاش ليه ، هو انت هتناسبها .
, جاسر بضيق من ردودها ، قام من علي الكرسي ومسك اديها وخدها على اوضته وهو بيشدها .
, معتز : شاورله ، بالراحة .
, امينه : اهدي ياجاسر ، وذهبت وراءه بخوف ان يفعل مع دنيا شيء .
, جاسر : وهو واقف علي باب غرفته لو سمحتي يا ماما متدخليش وامشي دلوقتي .
, امينه : ب**** عليك براحه ياجاسر ، دي لسه عيله .
, جاسر : قفل الباب بالمفتاح .
, دنيا : بخوف ، ايه هتعمل ايه .
, جاسر : هو انا مقولتلكيش مش وقته ، بتحرجينى قدام ماما ومعتز و بتعلي صوتك عليا كمان .
, دنيا : ما هي مش عيشه دي كل حاجه لا لا .
, جاسر : شدها من يدها فالتصقت بصدره ، مش عايزاني افكرك تاني ان انتي مراتي ولازم تسمعي كلامي .
, دنيا : بعند . وانا مش مرات حد .
, جاسر بص لشفايفها ، دنيا حطت اديها علي بقها بخوف ليبوسها .
, جاسر : ايه اللي عملتيه دا .
, دنيا : شالت اديها ، ما انت مش كل مره تضحك عليا وتبوسني .
, جاسر : قبل ما تنهي كلامها كان بيقبلها ثم همس لها في شفايفها ، علي فكره انا مش حد انا جاسر الحديدي جوووزك .
, دنيا : بعدت عنه ، عااااااا وهي تمسح اثار قبلته من شفايفها بيدها ، هو كل مره كده .
, جاسر : اذا كان عجبك ، واعملي حسابك يا دنيا كل ما تضايقني هعمل كده .
, دنيا : عااااااااا ، طيب و**** مش هضايقك تاني بس انا عايزه اطلع انا زهقت ، انا عايزه اشوف صحبتي .
, جاسر : لا ، انا قلت النهارده لا يعني لا .
, دنيا : طيب امتى علشان خاطرى بقى .
, جاسر : بعدين هقولك ، وانا اللي هوصلك بعربيتي واجيبك .
, دنيا : وانا مروحش بعربيتي ليه بقى .
, جاسر : لا اعملي حسابك في قواعد وشروط هقولك عليها علشان نبقي علي نور من اولها و**** نفذتيها انا تحت امرك منفذتهاش انتي عرفتي العقاب .
, دنيا : قواعد وشروط ايه دي ان شاء **** .
, جاسر : لما نروح علي الفندق هقولك عليها ، ولو علي صحبتك انا معنديش مانع تشوفيها .
, دنيا : بجد موافق .
, جاسر : اه ، بس بشرط .
, دنيا : شرط ايه .
, جاسر : زي الشاطرة كده لما نطلع بره تعتذريلي قدامهم زي ما عليتي صوتك .
, دنيا : بضحك ، اه علشان يقولوا عليك حمش وهيرو وكده يعني .
, جاسر : ضحك ، اه شفتي ازاي نفسي ابقي هيرو تعرفي تعملي كده .
, دنيا : وأنا في كده مقلكش ، دا انا هبهرك .
, جاسر : لما نشوف .
, خرجا سويا ومدت دنيا يدها في يد جاسر بحب مصطنع .
, امينه : اول لما شافتهم ،الحمد**** ، هديتوا .
, دنيا : الحمد**** ياطنط ، شيطان ودخل بينا هو انا اقدر ازعل ميجو حبيبي دا قرة عيني .
, جاسر : بصلها بسخريه ، قرة عينك .
, دنيا : طبعا يا ميجو ياحبيبي انت مش عارف غلاوتك ولا ايه ، وبعدين انت اصلك متعرفش انا شايفاك قدامي مين .
, جاسر : مين .
, دنيا : زي الأبطال الخارقين كويك سيلفر ٢ نقطة سوبر مان ٢ نقطة سونيك .
, جاسر : سونيك مين دا مكنش علي ايامنا .
, دنيا : سونيك في حد ميعرفش سونيك ٢ نقطة دا القنفذ السريع .
, جاسر : عض على شفتيه بضيق ، قنفد شيفاني قنفد .
, معتز : ضحك طب امشي انا ، اصلها قلبت علي ديزني لاند .
, امينه : ما هي قلتلك سريع ياجاسر يعني بطل خارق زي ما دنيا بتقول .
, جاسر : قنفد يادنيا .
, دنيا : قربت لجاسر وبصوت واطي هو انا عكيت ولا ايه .
, جاسر : انتي معكتيش يادنيا انتي نيلتيها ياحببتي ٤ نقطة
, دنيا : دا انا بكبرك .
, جاسر : بتكبريني ، لا صغريني وملكيش دعوه انتي ٢ نقطة انا قنفد
, دنيا : بس هيرو في نفسه كده ، زيك بالظبط .
, جاسر : كفايه يادنيا ٢ نقطة كفايه يا حبيبتي .
, دنيا : كفايه ، كفايه انت الخسران هو حد يطول يبقي زي سونيك .
, ١٣ نقطة
, طارق الرويعي يجلس مع عصام الصياد وابنه فارس عصام الصياد
, طارق : دلوقتي بقى معنا كارت تاني هنضرب به شركة الحديدي اللي مسيطرة على السوق كله ، اصلكوا مش هتصدقوا مين اللي كلمني
, عصام : كارت ايه ، ومين اللي كلمك .
, طارق : منار ، منار العادلي خطيبه جاسر الحديدي او اللي كانت خطيبته ، كلمتني و عايزاني ابقى معها في السوق و نشتغل سوا ضد جاسر الحديدي .
, فارس : يعني كلام دنيا صح ، انه ساب منار علشان عمه طلب منه انه يتجوز دنيا .
, عصام : معنى كده ان منار عايزه تنتقم من جاسر الحديدي ، ودا في مصلحتنا .
, طارق : اكيد يا عصام ، وانت يا فارس عامل ايه مع دنيا اوعى تكون سبتها ليه ، ده هو ده الكارت الاصلي اللي هنقش بيه بعد ما خالد سافر .
, فارس : متقلقش كله تحت السيطره وهقابلها قريب .
, طارق : على الهادي يا فارس على الهادي خالص ، علشان جاسر لو شم خبر هنروح كلنا وراء الشمس ، جاسر مش سهل لو حد فكر يقرب من اي حاجه تخصه ، احنا نركز كده علشان نضربه في مقتل ، دنيا تبقي تحت ايدك ومنار معانا كده جاسر لوحده ومفضلش الا معتز ودا هنشوف له سكه برضو .
, عصام : والناس اللي تبعك في شركته ، أي اخبارهم .
, طارق : لا اركن دي علي جنب دلوقتي لما نحتاجها .
, ١٠ نقطة
, ذهب جاسر ودنيا الى الفندق دخل جاسر واخذ شاور وارتدي الشورت وخرج عارى الصدر يتساقط على جسده العريض الرجوله بعض قطرات المياه .
, وجد أمامه دنيا تقف أمام المرآه ترتدى الكاش مايوه اسود اللون الذي يعكس بياض جسدها الصارخ وشعرها الطويل الاكثر طولا من الكاش مايوه الذي ترتديه .
, دنيا عندما شاهدت جاسر في المرآه ، التفتت وجريت عليه وحضنته .
, جاسر : بتعجب ، في ايه .
, دنيا : لفت يدها حول خصره متشكره جدا يا آبيه جاسر انك وافقت اروح اشوف صاحبتي .
, جاسر : وهي ملتصقة بيه حاول ابعدها ، ولكنها احتضنته بقوه وهي تضع خدها على صدره لفارق الطول ، وبخبث عقبال الجامعه كده لما اروحها بكره .
, جاسر : بعدها عنه ، ايه اللي انتي لابسه ده .
, دنيا : ده كاش مايوه ايه رايك حلو .
, جاسر : روحي غيريه .
, دنيا : ليه هو احنا نازلين .
, جاسر : لا بس غلط تقعدي كده .
, دنيا : بتعجب ، ليه غلط انا متعوده على كده ، طيب قدام الناس وقلت ماشي ، انما كمان وانا لوحدي مش عايزني البس الهدوم اللي بحبها .
, جاسر : انتي شايفه انك لوحدك .
, دنيا : اه هو في غيرنا .
, جاسر : تناول التيشرت وارتداه ورمى جسمه على السرير ، انا عايزه انام مش قادر .
, دنيا جلست على السرير واقتربت منه بجذعها العلوي على صدره وشعرها مسترسل عليه ، مقلتليش بقى هروح الجامعه امتى وحياتي وحياتي قول بقى .
, جاسر : حاول ابعاد شعرها عن جسده وهو يتطلع الى الجهة الاخرى بعيدا عنها ، فنهضت هي بجسدها الى الاعلى ، وحياتي اروح بكره عشان خاطري وافق بقى وافق .
, جاسر : بعدها عنه ، وزقها جامد وقام .
, دنيا : بحزن ، ايه ده انت بتزقني ليه ، هو انا عملت حاجه ولا قلت حاجه غلط .
, جاسر : لا مقلتيش ، بس انتي بتعملي حاجات ومش فاهمه انتي بتعملي ايه .
, دنيا : عملت ايه ، انا كل اللي عايزاه اني اروح الجامعه مش اكتر ، هي دي فيها ايه ، واتقمصت وبعدت عنه .
, جاسر : قرب لها بحنيه ، انا اسف يا دنيا بس انا كنت متضايق شويه .
, دنيا : وعلشان مضايق تزقني كده ، شايف ايدك علمت على ايدي ازاي .
, جاسر : معقول علمت علي طول كده ، حقك عليا متزعليش مني .
, دنيا : خلاص وانا مش زعلانه ، بس قولي ايه اللي مزعلك يمكن اقدر احل ليك المشكله .
, جاسر : وهو بفكر في منار وطارق اللي كان عندها ، مفيش حاجة افتكرت حاجه في الشغل ضايقتني .
, دنيا : طيب هروح الجامعه امتى بقى .
, جاسر : اللي يشوف كده يقول انك شاطره .
, دنيا : اه و**** شاطره جدا ، دا انا حتي بطلع من الاوائل .
, جاسر : طب وريني .
, دنيا : اوريك ايه .
, جاسر : كتابك ، هاتي اسالك واشوفك شاطره ولا بق علي الفاضي .
, دنيا : اوكي ، بس متسالنيش عن دروس المحاضرات الجديده اللي محضرتهاش الاسبوع دا .
, جاسر : ماشى لما اشوف .
, دنيا : ذهبت وجابت كل الكتب بثقة وحطتهم قدام جاسر علي الطاوله ، اتفضل .
, جاسر : ياسلام على الثقة جايبه الكتب كلها .
, دنيا : امال ، دا انا هبهرك .
, جاسر : لا ونبي بلاش ابهار كفايه ، تناول كتابا وسالها سؤالا ٨ نقطة
, دنيا : اجاوب .
, جاسر : المفروض يعني .
, دنيا : طيب استنا بس اخد نفس ( جاوبت السؤال )
, جاسر : اجابه صحيحه .
, دنيا : بسعادة ، مش قلتلك هبهرك .
, جاسر : السؤال التاني وسألها سؤالا خاص بالحسابات٥ نقطة
, دنيا : جاوبت السؤال بكل ثقه .
, جاسر : ايه الشطاره دي و**** ما يبان عليكي .
, دنيا : بجد و**** .
, جاسر : اه و**** ، الاجابه غلط .
, دنيا : ايه دا بجد ، ٢ نقطة طب استني متقلش ٣ نقطة جايه اهي ٢ نقطة بجمعها اهو
, جاسر : هااا .
, دنيا : استني بس باخد نفسي اهو .
, جاسر : افضلي خدي نفس كده لحد ماشفطي النفس اللي في المكان كله .
, دنيا : طيب هو رقم كبير ولا صغير ٥ نقطة طب مفيش اختيارات .
, جاسر : اختيارات ايه ، انتي مش عارفه تجمعي .
, دنيا : اصل انا كنت ادبي ، معلشي استنى شويا الإجابة ( وجاوبت السؤال ٧ نقطة ) ٣ نقطة
, جاسر : لا .
, دنيا : طيب الإجابة( وقالت الاجابه ٤ نقطة )
, جاسر : اجابه صحيحه .
, دنيا : شفت انا شاطرة ازاى ، ( وبخبث علشان يخليها تروح الكليه ) علي فكره قعادي من الكليه واني مبرحهاش هو دا اللي نساني ويمكن يضيع مستقبلي كمان ويشردني ويخليني فاشلة يرضيك مستقبلي يضيع وابقى فاشله .
, جاسر : ضحك لا ميرضنيش وقفل الكتاب ، انا معنديش مانع انك تروحي لكن بشروط زي ما قلتلك .
, دنيا : شروط ايه .
, جاسر : اولا هدومك اللي بتلبسيها دي تتغير كلها ، وتلبسي الحاجه اللي انا جايبها لك .
, دنيا : اوكي بس بلاش دريستات علشان متعودتش عليها ومبرتحش فيها خلينا بناطيل وتيشرتات .
, جاسر : وانا موافق بس بلاش الحاجات المقطعة اللي بتلبسيها .
, دنيا : اوكي يبقي اتفقنا .
, جاسر : لا لسه .
, دنيا : يوووه ايه تاني .
, جاسر : من اولها يوووه ، لا احنا نتعلم الادب والاحترام كده ونتكلم باسلوب احسن من كده ولا انتي حبيتي العقاب ٢ نقطة شكلك بقول انك حبيتي العقاب .
, دنيا : لا و**** محبتوش ، حاضر هتكلم بأدب .
, جاسر : ضحك ، لما انشوف .
, دنيا : ايه الشرط التاني .
, جاسر : انتي دلوقتي المفروض انك متجوزه واسمك ارتبط باسم جاسر الحديدي .
, دنيا : يعني ايه بقى .
, جاسر : يعني تخلي بالك من تصرفاتك و بعد اذنك مفيش كلام مع شباب في الجامعه .
, دنيا : لكن دول زمايلي .
, جاسر : ممنوع منعا باتا .
, دنيا : بتأفف ، حاجه تالته .
, جاسر : انا بقول انتي حبيتي العقاب محدش مصدقني .
, دنيا : لا و**** انا محترمه اهو ، وحطت اديها علي بقها .
, جاسر : انا اللي هوديكي الجامعه واي مشاوير تانيه ولو مكنتش فاضي هخلي السواق يوصلك .
, دنيا : لا انا عايزه اروح بعربيتي .
, جاسر : و**** دي شروطي موافقة يبقى بكره تروحي الكليه ، مش موافقه ده قرارك بقى وانا عملت اللي عليا .
, دنيا : وهي تعض على شفتيها بغيظ ، موافقة وكفايه شروط
, جاسر : انا عن نفسي خلصت .
, دنيا : هنام بقى علشان الحق اصحى بدرى ، ونامت على السرير وفردت شعرها جنبها .
, جاسر : ايه ده انتي هتنامي كده جنبي .
, دنيا : كده ازاي يعني .
, جاسر ؛ لا ولا حاجه و تركها وذهب على الاريكه امامها .
, دنيا : انت مش هتنام .
, جاسر : لا انا صاحي شويه .
, دنيا : طيب متطفيش النور .
, جاسر : تمتم ، كمان متطفيش النور وهتفضلي كده قدام مني ، شكلي هروح انام فى البلكونه .
, ذهب جاسر الى البرنده وهو يفكر بين عقله وقلبه ، والغيرة عندما علم أن طارق كان موجود عند منار ، ظل يفكر كثيرا حتى ذهب في النوم ، حتى أفاق على شعاع الشمس صباحا وضع يده على عينيه .
, جاسر : اه يا جسمي المدغدغ ، وبسخريه ، دي اخرتك يا جاسر يا حديدي تنام في البراندا .
, ذهب الى الغرفه وجد دنيا نائمه ، غطاها وغير ملابسه .
, ذهب إلى شركة العدلي وهو عازم الا يفتح موضوع طارق ، ولكن مشاعره سبقته وجد السكرتيره وتجاهلها ودخل على مكتب منار فتح الباب ودخل ودخلت وراه السكرتيره .
, السكرتيره : جاسر بيه ياجاسر بيه ، لو سمحت منار هانم عندها اجتماع .
, دخل جاسر ووجد منار تجلس وطارق الرويعي معها .
, منار : معقول جاسر بيه الحديدي عندي هنا في المكتب ،
, ثم اشارت الى السكرتيره ، روحي انتى، اتفضل يا جاسر بيه .
, طارق : ده انا حظي حلو اني شفتك النهاردة .
, جاسر : تجاهل طارق عايزة اتكلم معاكي يا منار لوحدنا .
, منار : طارق مش غريب اتفضل قول اللى انت عايزه .
, جاسر : بتحذير وحده ، اظن انتي سمعتيني كويس.
, منار : هيي تعلم عصبيه جاسر وانه متهور ، طيب معلش يا طارق بيه ممكن تسيبنا لوحدنا شويه .
, طارق ذهب للخارج واغلق الباب وراءه
, جاسر : وكمان بتستاذنيه تقوليله لو سمحت قدامي كده عادي .
, منار : المفروض اعمل ايه اطرده يعني .
, جاسر : طارق الرويعي بيعمل ايه عندك يا منار .
, منار : اظن ده شيء ميخصكش انت واحد متجوز .
, جاسر : اقترب منها ومسك يدها بشده ، طارق بيعمل ايه عندك يا منار اتكلمي .
, منار : وهي تحاول ابعاده ، شغل ، وبعدين انت مالك دي حياتي وانا حره فيها ، انت مش رحت تجوزت وسبتيني
, جاسر : لا مش حره وحياتك دي ملكي انا بس ، ملك جاسر الحديدي .
, منار : بدموع كانت ٢ نقطة كانت ملكك ياجاسر ، بعد جوازك من واحده غيري وكسره قلبي ملكش حاجه عندي .
, جاسر : افهمي جوازي دا مجرد ورقه علشان ارضي عمي انما انتي اللي حياتي انتي اللي حببتي .
, منار : الورقه دي كسرتني ودمرتني ، وبعدين هو في راجل بيتجوز غصب عنه ، لا ومين كمان جاسر الحديدي بجلالة قدره .
, جاسر : عمي ٢ نقطة عمي يامنار اللي رباني هو اللي طلب مني اني اتجوز بنته علشان تعبان ومسافر وخايف يسيبها لوحدها .
, منار : بسخريه ، ايه يسيبها لوحدها ، على اساس انها لسه نونو ، وانت مرفضتش ليه ما صدقت صح .
, جاسر : لا ، بس مكنش ينفع اقوله لا .
, منار : مينفعش تقوله لا ، اومال ينفع تبعني كده وتخرجي من حياتك بالسهولة دي ، تتجوز في يومين و احنا بقالنا خمس سنين بنحب بعض ، لا وجاي دلوقتي تسألني طارق عندي بيعمل ايه ، يا بجاحتك يا اخي .
, جاسر : منار متزودهاش انا مستحملك عشان الظروف اللي انتي فيها انا جاي افهمك اني مخنتكيش ولا غدرت بيكي .
, منار : بدموع ، مش عايزه افهم ٢ نقطة مش عايزه افهم حاجه .
, جاسر : طيب ابعدي عن طارق يا منار ، دا مش سكتك .
, منار : مش هبعد يا جاسر واسمع انت بقى ، انت من وقت ما اتجوزت ملكش اي علاقه بيا لا من قريب ولا من بعيد .
, جاسر : يعني ده اخر كلام عندك .
, منار : اه و هشتغل مع طارق كمان واتفقنا خلاص .
, جاسر : تمام يا منار ، بس افتكري اني جتلك وانت اللي بعدتي .
, منار : جيتلي ، بعد ايه بعد ماكسرتني انا كنت قصرت معاك في ايه ، اسال قلبك يا جاسر يا حديدي منار العدلي عملت ايه علشان تبعها وتقسى عليها وتجرحها بالشكل ده ،دا انا مليش حد بعد بابا **** يرحمه غيرك تبعني انا بالشكل دا .
, جاسر : ياحبيبتي .
, منار : خلصت يا جاسر .
, جاسر : لا مخلصتش و ٣ نقطة
, منار : قاطعته ، انا اتخطبت .
, جاسر : ٣ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل الثامن


منار : جيت بعد ايه ٢ نقطة بعد ماكسرتني انا كنت قصرت معاك في ايه ، اسأل قلبك يا جاسر يا حديدي منار العدلي عملت ايه علشان تبعها وتقسى عليها وتجرحها بالشكل ده ، دا انا مليش حد بعد بابا **** يرحمه غيرك تبعني انا بالشكل دا تبيع حبك بالسهولة دي ولا مكنتش بتحبني اصلا.
, جاسر : ياحبيبتي ٦ نقطة
, منار : خلصت يا جاسر .
, جاسر : لا مخلصتش و ٣ نقطة
, منار : قاطعته ، انا اتخطبت .
, جاسر : بدهشه ، ايه ازاي وامتى ومين الحيوان دا انطقي .
, منار : كانت بتكدب ، ازاي دي زي جوازك بالظبط الموضوع جه بسرعه ولا كنت فاكر اني هقعد أستناك .
, جاسر : يعني بعتي يامنار .
, منار : انت اللي بعت في الأول ياجاسر ، وبعدين انت زعلان ليه انت مش اتجوزت .
, جاسر : قدرتي ٢ نقطة قدرتي تدخلي حد تاني مكاني .
, منار : بعند ، زي ما انت قدرت .
, جاسر : يبقي فعلا خلصت خالص يامنار ، ومن اللحظه دي مبقاش ليكي وجود في حياتي ، بقيتي بالنسبالي ماضي ٣ نقطة
, ثم تركها وخرج بضيق فقابله طارق بسخريه .
, طارق : ما لسه بدري يا جاسر بيه .
, جاسر : خرج مضايق ، بدرى من عمرك ياروح امك و داله بوكس جامد في وشه وسابه ومشي .
, طارق : اه بتالم وانفه نزلت ددمم ، انت بتضربني و**** لوريك .
, منار : في المكتب انهارت من البكاء ، و**** لندمك يا جاسر ياحديدي ٢ نقطة هندمك .
, دخلت السكرتيره ادخل استاذ طارق يا منار هانم .
, منار : بدموع امشي اطلعي بره ومدخليش حد .
, وانهارت من البكاء ٤ نقطة
, ٧ نقطة
, ذهب جاسر الي دنيا في الفندق فوجدها افاقت وارتدت ملابسها عبارة عن بنطلون فانكي بيج ساده وتيشيرت مشجر وجهزت كتبها .
, دنيا : كنت لسه هتصل عليك ، انت خرجت امتى .
, جاسر : نزلت بدرى كان ورايا شغل ولازم اخلصه .
, دنيا : وخلصته .
, جاسر : بحزن ، خلص خالص لدرجه انه مبقاش ليه وجود في حياتي .
, دنيا : محستش بيك ، المهم مقلتليش ايه رايك في لبسي ، اهو زي ما الكتاب قال بالظبط ، ثم لفت علشان توريه الملابس عليها .
, جاسر : بصلها ببرود ، اه كويس .
, دنيا : يلا بقي علشان توصلني .
, جاسر : بصلها تاني ، بس انتي نسيتي حاجه .
, دنيا : بتعجب ، حاجه ايه .
, جاسر : شعرك ، انتى مش شيفاه .
, دنيا : مسكت شعرها وهو مفرود ، ماله شعرى .
, جاسر : لميه بدل ما اهو مطلوق علي الناس كده .
, دنيا : مطلوق ازاي بقي .
, جاسر : طويل اوي وهيفضل يطير بقي ويجي علي حد تبقي مصيبه .
, دنيا : بضيق ، حاضر حاجه تانيه .
, ومسكت التوكه ولمت شعرها ، ايه رايك ديل حصان معتبر اهو .
, جاسر : وانتي عملتي ايه كده ، ما اهو لسه مفرود .
, دنيا : لا دا انت بتتحجج بقي لم ولميتة ، في ايه تاني .
, جاسر : لا مش حجج يالمضه ، لميه ضفيره واخلصي ان كنتي عايزه تروحي كليتك ٢ نقطة
, دنيا : ايه ضفيره ، ليه شايفني رايحه الحضانه ولا ماشي مع بنت اختك علشان اعمله ضفيره .
, جاسر : بنت اختي و**** ، طب مفيش نزول يادنيا الا بالضفيره .
, دنيا : عااااااااا.
, جاسر : و**** لو عيطي من هنا لسنه الجايه ، انا قلت مفيش نزول الا لما تلمي شعرك ، يعني مفيش نزول يادنيا .
, دنيا : عااااا ، مبعرفش اعمله ضفيرة .
, جاسر : و**** ازاي ، هو في بنت متعرفش تعمل شعرها ضفيره .
, دنيا : انا و**** العظيم مبعرفش اعمله ، ولا عمري عملته في حياتي ضفيرة حتي ايام الحضانه داده زينب اللي كانت بتعملتهولي ، اجيب داده زينب منين دلوقتي .
, جاسر : خلاص كده مفيش نزول .
, دنيا : طب انا اعمل ايه ، ولا هي حجج وخلاص علشان منزلش .
, جاسر : استغفر **** العظيم تعالي يا دنيا ، ومسك فرشاة الشعر .
, دنيا : هتعمل ايه .
, جاسر : حلمهولك انا ، علشان متقليش اني بتحجج .
, دنيا : ايه ده بقى ، احنا فينا من كده .
, جاسر : طالما فينا من الاستهبال ، التفت خلفها وهو يمسك شعرها بيده وبالأخرى بدأ يمشطه .
, دنيا : انا بستهبل .
, جاسر : سرحلها شعرها وبدأ بتضفيره ، هو عمي مكنش بجبلك عرايس وانتي صغيره ولا ايه .
, دنيا : بتعجب ، عرايس لايه .
, جاسر : تتعلمي فيها ، هيكون لايه .
, دنيا : ضحكت ، طب و**** مبعرفش اعمله حتى اسال داده زينب .
, جاسر : بتريقه ، ما انا عارف ، ثم انتهي من شعرها .
, دنيا : وهي تمسك ضفيرتها بدهشه ، ايه دا و**** انت بتعمله احسن من داده زينب .
, جاسر : ضحك متخديش على كده .
, دنيا : و**** لو عليا مش عايزه اخد اصلا ، انما انت اللي مصمم .
, وتناولت كتبها ، يلا .
, جاسر : فطرتي .
, دنيا : لا ، هفطر في الكليه .
, جاسر : لا مفيش نزول من غير فطار .
, دنيا : مش جعانه .
, جاسر : خلاص ، هجبلك سندوتشات .
, دنيا : لا انت بتجبلي لبن وبيض وجبنة .
, جاسر : اومال عايزه ايه .
, دنيا : عايزه برجر وهوت دوج واندومي .
, جاسر : مسك الهاتف و اتصل على مطعم الفندق ، عايز سندوتشات بيض وجبنه ولبن ، خمس دقايق ونازل اخدهم .
, دنيا : عااااااا ، لا مش عايزه اكل .
, جاسر : بطلي الرمرمه دي .
, دنيا : وبالنسبه لأحشاء البقره كانت ايه .
, جاسر : ضحك ، أحشاء بس بذمتك مكنتش حلوه ٥ نقطة يلا ، وذهب الى السياره وركبت ومعها سندوتشات .
, دنيا : بدات تاكل في العربيه .
, جاسر : مش بتقولي مش جعانه .
, دنيا : انت عايزني ادخل الكليه بسندوتشات صحابي يضحكوا عليا ، ليه شايفني في كجي .
, جاسر : بتريقه اومال لو رحتي بيهم الشغل بقي .
, دنيا : تبقي هزلت بقي ، وخلصت اكلها .
, ثم وصلت الي الكليه.
, جاسر : لما تخلصي محاضرات اتصلي عليا .
, دنيا : حاضر .
, ٥ نقطة
, ذهبت دنيا الى الكليه وبحثت عن ياسمين فلم تجدها فاتصلت عليها فوجدت هاتفها مغلق ، ذهبت الى محاضراتها الى ان انتهت منها .
, ياسمين مع فارس في شقه مفروشه علي السرير في وضع مشبوه .
, ياسمين : تمسك هاتفها وتفتحه ، فوجدت دنيا قد اتصلت بها عدة مرات ، دي دنيا اتصلت عليا كذا مره والموبايل كان مقفول .
, فارس : ولع سيجاره ، اتصلي عليها شوفيها عايزه ايه .
, ياسمين : اتصلت على دنيا ، الو ازيك يادودو وحشتينى قووي ٤ نقطة ينفع مشفتكيش ده كله ياهرابه ٤ نقطة اه ماما كانت تعبانه وانا قاعده معاها معرفتش انزل الكليه النهارده ٥ نقطة
, ، ثم شاورت لفارس دي في الكليه .
, فارس : شاور لها قوليلها تتقابلوا .
, ياسمين : طيب انتي وحشاني قوي عايزه اشوفك ٤ نقطة لا ماما بقت كويسه انتي عارفه شويا تتعب وشويا تبقي كويسه ٤ نقطة خلاص ساعه و هنزل اقابلك في الكافيه باي باي يا حبي ، وقفلت معاها .
, فارس : ها هتقابليها .
, ياسمين : اه كمان ساعه يادوب روح اخذ شاور واغير هدومى وانزل اقابلها وانت .
, فارس : هاجي طبعا ، دي فرصه متتعوضش .
, ياسمين : هي مش كلمتك خالص .
, فارس : لا ولا بقت ترد عليا .
, ياسمين : ودا معناه ايه .
, فارس : مش عارف النهارده اروح اشوفها واشوف بتفكر ازاي .
, ياسمين : بس متنساش دى عمرها ماقالتلك بتحبك .
, فارس : بس علي الاقل مكنتش بتصدني لولا دخول جاسر في النص ، هو اللي لخبط كل حاجه .
, ياسمين : معاك حق ، هي فعلا كانت بتقول انها معجبه بيك .
, ٥ نقطة
, اتي جاسر الى الكليه فوجد دنيا بانتظاره ،صعدت السياره .
, جاسر : خلصتي كل محاضراتك .
, دنيا: اه خلصتهم .
, جاسر : تناول بعض الملخصات واعطاهم لها .
, دنيا : ايه الورق دا .
, جاسر : دا ورق المحاضرات اللي فاتتك الاسبوع دا .
, دنيا : انت جبتهم منين وازاي ، دا انا لسه قايله لواحده زميلتي تصورهملي .
, جاسر : بصلها ، جبتهم منين وازاي دي بتاعتي انا ، تحبي تروحي نتغدى فين في الفندق ولا تروحي مكان تاني .
, دنيا : لا انا اتفقت انا وياسمين نتغدا سوا .
, جاسر : امتا .
, دنيا : دلوقتي .
, جاسر : ومجتش معاكي ليه .
, دنيا : أصل مامتها كانت تعبانه شويه ومجتش الكليه النهارده .
, جاسر : بتعجب ، مامتها تعبانه وهتنزل تتغدى معاكي ازاي .
, دنيا : اكيد مامتها بقت كويسه ، هي طنط كل شويه كده تتعب وبعد كده تبقي كويسه ، وصلني بقي الكافيه دا ٤ نقطة وادته العنوان .
, جاسر : اوكي يا دنيا بس ساعه وهاجي اخدك .
, دنيا : ايه ده ، ساعه شويه خالص .
, جاسر : مش عايز كتر كلام ولا نروح احسن .
, دنيا : لا لا خلاص ساعه ساعه .
, وصلها جاسر الي الكافيه وتحرك بسيارته سريعا ، دخلت دنيا الكافية وجدت ياسمين وفارس .
, فارس : وحشتيني قوي يا دودو .
, دنيا: بدهشه ، فارس أنت هنا .
, ياسمين : قامت حضنتها ، عامله ايه يا قلبي وحشاني جدا وسلمت عليها .
, دنيا : قعدت ، الحمد**** ياسمسمه وانت عامل ايه يافارس ، مقلتليش يعني يا ياسمين ان فارس جاي .
, ياسمين : وانا نازله لقيته بيتصل عليا و بسأل عليكي ، قلتله اننا هنتقابل انا وانتي ، جيت الكافية لقيته فجاه قدامي .
, فارس : مقدرتش اعرف انك موجوده ومجيش اشوفك ، انتي وحشاني قوي .
, ياسمين : انتي وشك مخطوف كده ليه انتي فيكي حاجه .
, فارس : اوعى الزفت ده يكون اعمل فيكي حاجه و**** اقتله .
, دنيا : في ايه مالكم ، لا جاسر معملش حاجه ، وبعدين هو اللي انا فيه ده يا ياسمين شويه .
, ياسمين : **** يسامح باباكي هو اللي عمل فيكي كده .
, دنيا : ادعيله بس **** يشفيه ، اه والف سلامه على مامتك طنط عامله ايه دلوقتي .
, ياسمين : الحمد**** ، اهو كل ساعة في حال زي ما انتي عارفه ، معلشي **** يشفيها .
, فارس : ما تروحي يا ياسمين تطلبلنا الغدا .
, ياسمين : ايه ده ، دا انا بتوزع بقى .
, دنيا : لا خليكي يا ياسمين .
, فارس : ليه عايز اتكلم معاكي شويه لوحدنا .
, دنيا : معلش يا فارس مينفعش لحد يشوفنا ويقول لجاسر تبقى مشكله .
, فارس : انت خايفه على مشاعر ولا ايه .
, دنيا : لا طبعا ، بس مش عايزه مشاكل لحد لما بابا يجي .
, فارس : تمام .
, ثم طلبوا الغدا وبدأوا بالاكل .
, ياسمين: بتريقه ، معها حق يا فارس هي دلوقتي واحده متجوزه لازم تخاف على سمعة جوزها .
, دنيا : مالك يا ياسمين في ايه ،انا بس بحاول اهدي الدنيا معه ، اصل دماغه ناشفه قوي .
, فارس : دماغه ناشفه على نفسه مش علينا ، فكرة ان انتي عايشة مع واحد تاني دي مجنناني مش قادره استحملها .
, دنيا: و**** ولا انا ، بس دا آبيه جاسر طول عمرى بعتبره زي اخويا يعنى مش غريب .
, ياسمين : بخبث ،ايه ده معقول انتى لسه بتقوليله آبيه .
, دنيا : اه طبعا ، بس قدام الناس بقوله يا جاسر .
, فارس : ليه بقى .
, دنيا : علشان محدش يعرف ان انا متجوزين على ورق بس .
, فارس : واخره اللعبه دي ايه .
, دنيا : اكيد هيجي يوم وتخلص يعني .
, فارس : لما نشوف .
, ٧ نقطة
, جاسر وهو يقود سيارته ، موبايله رن .
, اه مين يعني ٣ نقطة تمام تجيبلي كل صغيرة وكبيرة عنه ٣ نقطة سلام .
, ثم اتصل على دنيا .
, دنيا : دا ابيه جاسر ، مش عايزه صوت يافارس ، ايوه يا ابيه جاسر .
, جاسر ، انا داخل عليكي دلوقتي دقيقتين واكون عندك .
, دنيا : وانا طالعه اهو ،واغلقت الهاتف .
, دا آبيه جاسر انا همشي بقى .
, ياسمين : احنا ملحقناش نقعد مع بعض .
, دنيا : معلشي يا سمسمه ، مره تانيه .
, فارس : بابتسامه خبث ، عندما سمعها تقول ابيه جاسر ، حب يحسسها انه بخاف عليها ، روحي معاها ياياسمين واقفي استنوه بره علشان ميشكش في حاجه .
, ياسمين : بسخريه ، ماشي ياحنين .
, دنيا : ابتسمت له ، باي باي يا فارس .
, فارس : باي يا حبي
, ذهبوا للخارج وجدوا جاسر فصعدت دنيا الى السياره مع جاسر وهي تودع ياسمين ، باي باي يا سمسمه .
, جاسر : عض على اسنانه وطار بالسياره بسرعه عاليه ،كاد أن يطيح بالسيارات امامه .
, دنيا: بالراحه يا ابيه جاسر بتسوق بسرعة ليه كده .
, جاسر : مردش عليها .
, دنيا : بخوف من سرعه السياره ، انت زعلان من حاجه ٢ نقطة في حاجه حصلت في الشغل ٢ نقطةما تتكلم انت هتموتنا بالسرعه دي ما تهدى بقى شويه .
, جاسر : بضيق ، ضربها على وجهها بشدة ., خارج القائمة
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الفصل التاسع


دنيا : بخوف من سرعه السياره ، انت زعلان من حاجه ٢ نقطة في حاجه حصلت في الشغل ٢ نقطةما تتكلم انت هتموتنا بالسرعه دي ما تهدى بقى شويه .
, جاسر : بضيق ، ضربها على وشها بشدة .
, دنيا : بعيون مليانه دموع ، ايه ده انت بتضربني بتضربني ليه انا عملت ايه .
, جاسر مردش عليها وهي فضلت تعيط بانهيار حتى وصلوا أمام الاوتيل نزلت دنيا جرى وطلعت على غرفتها .
, جاسر : بضيق ، ايه اللي انا عملته ده ، وضرب دلكسيون العربيه بايده بضيق لدرجه انه اتعور ، ازاي عملت كده هي دي وصية عمك .
, فلاش باك .
, ( بعد نزول دنيا الي الكافية وقف جاسر بالقرب منه واتصل على شخص .
, هبعتلك لوكيشن دلوقتي وصوره واحده على الواتس تيجي وتفضل واقف هنا وتخلي بالك منها اوعي مخلوق يمسها انا هقف استناك لحد ما تيجي ٤ نقطة تمام سلام .
, بعدما أتى الشخص وراقب دنيا من بعيدا في الكافيه ، اتصل علي جاسر وقال له انها تجلس برفقة شخص وفتاة وبعتله صور فارس وياسمين )
, باااااك .
, جاسر : وهو في العربيه وبيفكر ، يعني كانت بتكذب عليا و رايحه تقابل واحد ٢ نقطةطب ما يمكن زميلها قابلها صدفه ، واتحرجت منه ٤ نقطة اوف غلط ٢ نقطة حياتها كلها غلط ٢ نقطة هي نفسها واصحابها وطريقتها و كلامها كله غلط ٣ نقطةهي مش عارفه متجوزه مين ولا ايه ٣ نقطة اهدي كده ياجاسر وحاول تفهمها براحه ، ثم قاد سيارته و ذهب لشراء ورد وشيكولاته لمصالحتها ٢ نقطة
, دنيا طلعت وانهارت من البكاء حتى نامت على السرير بملابسها .
, ذهب جاسر اليها ومعه بوكيه ورد و شوكولاته فوجدها نائمه ازاح خصلات شعرها من على وجهها ، بصلها وهو بيبتسم ثم وضع الورد جمبها على السرير علشان اول ما تصحي تشوفه .
, ثم اذهب الى البراندا واتصل على عمه .
, ٢ شرطة عامل ايه يا عمي ٢ نقطة الدكتور قالي العمليه بكره ٣ نقطةتمام هي نايمه دلوقتي ٣ نقطة حاضر يا عمي في عيني ما تقلقش عليها اول لما تصحي اخليها تكلمك ٢ نقطة المهم صحتك ٢ نقطة اه الشغل كويس ٣ نقطة اكيد حاضر ٥ نقطة
, ٨ نقطة
, طارق الرويعي في مكتبه ومعه فارس وبيده الهاتف عليه صور تجمع فارس وياسمين ودنيا .
, طارق : يعني معرفتش تجيب صور ليك انت وهي لوحدكم .
, فارس : للاسف لا ، موافقتش ان ياسمين تسيبنا لوحدنا .
, طارق :الصور كلها صاحبتكم ناطه في النص ، وبعدين لا فيها ماسكه ايد ولا مقربين من بعض حتى صوركم القديمة كده .
, فارس : ما انا قلتلك مكنتش بتوافق امسك ايدها .
, طارق : مفيش صوره تجمعكم انت وهي لوحدكم قبل كده .
, فارس : ملحقتش وبعدين احنا كنا نعرف انها هتتجوز منين .
, طارق : مش مهم ، شويه فوتوشوب ونقرب الصور من بعض ونشيل صاحبتكم من النص .
, فارس : هي لازمة الصور دي ايه .
, طارق : كارت لو احتجنا هنستخدمه ، لو الامور مشيت طبيعي ، اكيد مش هنحتاجه .
, فارس : ايه اللي معور مناخيرك كده .
, طارق : بضيق ، حادثه عربيه .
, فارس : وهو يضحك على انف طارق فشكلها كبير جدا ووارمه ، دي شكلها تريله مش عربيه اللي خبطتك .
, طارق : دارى أنفه بيده بضيق .
, ٨ نقطة
, اغلق جاسر الهاتف مع عمه بعد حديث دار حوالي ساعة ثم ذهب ليصحي دنيا ويصالحها ، فوجدها لسه نايمه وجهها به بثور حمراء كثيره .
, جاسر : ايه ده اللى على وشها ، دنيا ٢ نقطة دنيا ٢ نقطة وبدأ يفيقها .
, دنيا : صحيت بخضه ، لا ابعد عني متضربنيش ٢ نقطةابعد عني ، وبدأت تعيط بخوف .
, جاسر : بحنيه ، مالك اهدى بس في ايه .
, دنيا : بخوف وهي بتعيط ، لا متضربنيش انا عايزه بابا ٢ نقطة بابا٢ نقطة يا بابا تعالي خدني .
, جاسر : بحنيه وخوف عليها ، اقترب منها وحاول يحضنها ويهديها وهو بيطبط عليها ، انا اسف و**** غصب عني اهدي مش هضربك متخافيش .
, دنيا: وهى تحاول إبعاده ، لا ابعد عني انت هتضربني انا معملتش حاجه علشان تضربني .
, جاسر : انا اسف و**** تتقطع ايدي لو عملتها تاني ، حقك عليا ٢ نقطة متزعليش غصب عني و**** ، وهو يحاول تهدئتها ،
, معلشي كنت متعصب سامحيني .
, دنيا : بعدما هدأت قليلا شعرت بالاحتكاك في جسدها ، جسمي بياكلني وبدأت تحك يدها بجسدها .
, جاسر : اه فعلا ، انتي وشك وايدك في حاجات حمراء كده .
, دنيا : وهي بتشوف ايدها وقبل ما تقوم من على السرير وجدت ورد بجوارها بخضه ، يالهوي ايه ده ٢ نقطة ايه دا ورد ٢ نقطة
, جاسر : بابتسامه ، اه ورد جايبه علشان اصالحك بيه وكده يعني .
, دنيا : يا لهوي٢ نقطة يا لهوي ٢ نقطة يالهوي ، انت جايبلي ورد وكمااان حاطه جنبي يالهوي ٢ نقطة يالهوي
, جاسر: ايه يا بنت المجنونه انتي ، ماله الورد .
, دنيا : زفت ٢ نقطة زفت ونطت من على السرير ، وكمان جايبه احمر وازرق يالهووي يا دنيا عليكي .
, جاسر : بعدم فهم ، ماله الورد وبعدين الوانه جميله احمر وابيض وازرق و**** شكله وريحته تحفه ، شويه رومانسيه بقي وكده .
, دنيا : وهي تحك يدها بجسدها بشده ، كمان احمر كمان جايب ورد احمر .
, جاسر : بدهشه ، ماله الورد الاحمر .
, دنيا : بيعملي حساسيه الورد بجبلي حساسية هو اللى عمل فيا كده ، وبعدين انت جايبه لايه ، ايه نفسك هفتك عليه .
, جاسر : لا يا لمضه جايبه علشان اصالحك ، امال لما بتصالحي بجبولك ايه صبااار .
, وبصوت واطي ايه الوقعة السودة دي .
, دنيا : لا مش صبار ، ايس كريم يا جاسر ، ايس كريم .
, جاسر : هو ايه اللي ايس كريم .
, دنيا : وهي بتحك ايدها بجسمها جامد ، اه جسمي بيحرقني قوي مش قادره .
, جاسر : طيب خلاص هاجيبلك دكتور واتصل على الطبيب الذي أتى فورا اليه .
, الطبيب : ايه مالك يا مدام .
, جاسر : الحبوب دي طلعتلها فجأه .
, الدكتور : تمام هشوف دلوقتي ، ولسه عايز يمسك ايدها يفحصها .
, جاسر : شد ايد الدكتور ، ايه يا دكتور انت هتعمل ايه دي مراتي .
, الدكتور : هشوف نوع البكتيريا دي وافحصها .
, جاسر : وتمسك اديها ليه ما تفحص من بعيد .
, دنيا : امال هيديني العلاج ازاي ، ما تسيبه يا يا ابيه اقصد سيبه يا جاسر .
, جاسر : انتي اتجننتي مين ده اللي يمسك ايدك ، علي اساس اني واقفلكم ايه محرم مثلا ٢ نقطةثم بص للدكتور ، اكشف عليها من بعيد .
, الدكتور : مينفعش يا جاسر بيه دي شكلها حساسيه ولازم تتفحص .
, جاسر : بحدة وصوت عالي ، لا ينفع هو كده ، انت مش دكتور اخلص .
, الطبيب : بخوف وقلق ، حاضر حاضر لفي كده يا مدام وريني ظهرك .
, جاسر : وضع جاسر يده على كتف الدكتور بتحذير ، كلمه تانيه وعهد **** هرميك من البلكونه ، ضهر ايه اللي تورهولك .
, الطبيب : بتوتر وخوف ، اقصد رقبتها بس .
, جاسر : ولا رقبتها ، اكتب العلاج واخلص في يومك دا .
, الطبيب : بخوف ، حا ٢ نقطة حاضر يا جاسر بيه ، كتب العلاج ٣ نقطة انا كتبتلها كريم وشراب ، الكريم على كل أماكن الحبوب مرتين والشراب ثلاث مرات يوميا ، وتستحمى بميه دافيه .
, جاسر : ايه تستحمى دي ، ما تيجي تقعد معنا احسن .
, دنيا : بصوت واطي علي مايفعله جاسر ، مجنون ده ولا ايه .
, الدكتور : انا اسف ٢ نقطة انا اسف انا اقصد يعني لما تجي ٥ نقطة بميه دافيه يعني .
, جاسر : خلاص عرفنا .
, الدكتور : و٢ نقطة
, جاسر : مفيش و ٣ نقطة كفايه كده واعطاله الفيزيتا.
, الدكتور : بتوتر ، وانا بقول كده برضو ، وذهب الى الخارج بسرعة .
, جاسر : عبيط الدكتور دا ولا ايه .
, دنيا : بصوت واطي وهي تلوي فمها ، هو برضو اللي عبيط .
, جاسر : انا هانزل اجيب العلاج لحد ما تاخذي شاور بميه دافيه زى الدكتور ما قال .
, دنيا : وهي تشاور له على الورد ، والورد ده خذه معاك .
, جاسر : التقط الورد وفتح باب الجناح ورماه بجوار الباب ، وادي الورد اهو .
, وهو بيكلم نفسه ونازل ، عندها فوبيا من التواليت ومن الضلمه وكمان من الورد ٣ نقطة انا اتدبست في الجوازة دي ولا ايه ، ولا دا ذنب منار ، **** يسامحك ياعمي .
, ذهبت دنيا الى التواليت واخذت شاور ولبست بدي عاري الضهر وهوت شورت وخرجت وهي بتكلم نفسها .
, دنيا : ده حتى مبيعرفش يصالح في واحد يجيب لحد ورد ، هو ميعرفش دلوقتي بقوا يجيبوا برجر وكريب وشيبسي واندومي و ٩ نقطة
, صوت جاسر من خلفها : لا معرفش و**** مكنش علي ايامنا الكلام دا .
, دنيا : بشهقه ، يالهووي عليا ، مش تكح قبل ما تدخل .
, جاسر : تصدقي ب**** ، قولي لا اله الا **** ياشيخه .
, دنيا ، بتعجب ، لا اله الا **** في ايه .
, جاسر : انا اتعبلك اقسم ب**** اتعبتلك .
, دنيا : ليه يعني .
, جاسر : رمي عليها شنطه الدوا ، ايه ياشيخه التواليت وعندك فوبيا ، الضلمه بتخافي منها ولا العيل الصغير ولا الورد مقولكيش بقى لا وكمان مش اي ورد ، دا الورد الاحمر اللي انا جايبه .
, دنيا : بسخريه وهي تضحك ، والازرق كمان .
, جاسر : بتريقه ، وبالنسبه للابيض عادي ولا ايه ظروفه .
, دنيا : الصراحه مش عارفه ٢ نقطة بس بحب الفل .
, جاسر : صباحك فل .
, دنيا : وهو في حد طلبك منك ورد اساسا .
, جاسر : حظي ٢ نقطة حظي الاسود بعيد عنك .
, تناول منها الدواء وفتح دواء الشراب واخذ منها معلقه و اعطاها له لتشربه .
, دنيا : ايه دا ، هو انا هشربه .
, جاسر : وهو بشربها ، لا هتستحمي بيه اشررربي ، وشربه لها .
, دنيا : يعععع طعمه مر قوي .
, جاسر : مش امر من اللي انا فيه .
, جاسر : فتح الكريم وأعطاها لها فتناولته ، حطي بقي على جسمك وظبطي كده علشان تخفي بسرعه .تركها وذهب الى البرندا بعيدا عنها .
, دنيا : حطت الكريم على جسدها و بعد انتهائها ذهبت الى جاسر ، انا خلصت وحطيت المرهم بس مش عارفه احطه على ظهري ورجلي من وراء .
, جاسر : وانا اعملك ايه يعني مش فاهم .
, دنيا : تعالا حطلي الكريم على ظهري .
, جاسر : وانا مالي ، مش مهم ظهرك .
, دنيا : نعم مش انت السبب ، حد قالك تجيب ورد .
, جاسر : معاكي حق انا غلطان انا اللي جبته لنفسي ، ثم قام من الكرسي ، ومسكها من شعرها بسخريه ، قدامي يا هانم على جوه .
, دنيا : بصحك ، تستاهل ، دخلت معاه وقعدت على السرير واعطته ظهرها وشعرها مفرود على ظهرها .
, جاسر : بعد شعرها عن ظهرها ووضعه على كتفها ، ما تلمي شعرك يا حلوة بدل ما انت طلقاه علينا كده.
, دنيا : شدت شعرها على كتفها بعيدا عنه ، ايه طلقاه دي ماتحسن كلامك
, جاسر : أخذ الكريم وبدا يضع لها على ظهرها منه ، اللي هو انا برضو اللي احسن كلامي ، اقسم ب**** حاسس انك بهتي عليا ياشيخه .
, دنيا : بهت عليك ليه شايفني وباء .
, جاسر : بتريقه ، لا خالص .
, وبعدما انتهي ، انا خلصت وقام .
, دنيا : رايح فين لسه رجلي .
, جاسر : نعم ، لا شطبنا خلاص .
, دنيا : يعني ايه ، امال مين اللي هيعملي بقى اروح اجيب حد من بره .
, جاسر : دا انا كنت اموتك .
, دنيا : بضحك طب يلا ، وقفت امامه و اعطته ظهرها وهو يجلس على السرير .
, جاسر : ايه ده ان شاء **** انتي واقفه زي الغفير كده ليه .
, دنيا : انا غفير ، البركة في حضرتك ثم اكيد يعني مش هنام على السرير وجسمي كله مرهم ، يلا بقى اعملي رجلي من فوق .
, جاسر : صبرررني يارب .
, دنيا : اعمل بزمه .
, جاسر : وكمان بتشرطي ، جلس جاسر على ركبتيه على الأرض وهي تقف امامه ، بصوت واطي **** ، يخربيت حلاوتك ياشيخه وحطلها علي رجلها وبعد انتهائه .
, دنيا : اخذت منة الكريم وهي داخله الى التواليت ، اروح اكمل انا بقى .
, جاسر : بسخرية ، وهو لسه فى تكمله .
, دنيا : اه طبعا في حاجات تحت الهدوم اللي لابساها .
, جاسر: بصوت واطي ، وهي فين الهدوم اللي انت لابسها .
, دنيا : بتقول حاجه .
, جاسر : بقول اخلصي عشان نكلم عمي ونطمئن عليه .
, دنيا : حاضر ٢ نقطة حاضر ٢ نقطة
, ٤ نقطة
, معتز راح لساره تحت الشركه ولما لقاها ركبت مع منار الصواف مشى وراهم ، وصلتها منار قدام بيتها ونزلت ساره ومنار مشيت بعربيتها .
, معتز نزل بسرعه وراح لساره .
, معتز : سارة .
, ساره : بصتله بدهشه ، معتز ايه اللي جابك هنا .
, معتز : سبتيني ومشيتي ليه من غير ما نكمل كلامنا .
, سارة : ايه دا انت جاي علشان كده ، اتلفتت حوليها خايفه لحد من اهلها يشوفها ، امشي دلوقتي لحد يشوفك انت تحت البيت عندي .
, معتز : ما يشوفوا وايه يعني .
, ساره : انت جاي تعملي مشاكل عند اهلي .
, معتز : طيب اطلع معاكي اكلمهم .
, ساره : تكلمهم في ايه ، انت اتجننت .
, معتز : طيب عايز اتكلم معاكي .
, ساره : بعدين بعدين .
, معتز : لا دلوقتي .
, ساره : طيب بكره بعد الشغل .
, معتز : طلع شكولاته من جيبه واداها لساره .
, ساره : ايه ده .
, معتز : دي الشوكولاته اللي انتي بتحبيها .
, ساره : بتعجب ، وانت عرفت ازاي .
, معتز : لما كنت بجيلك الشركه كنت بشوفك تاكلي منها وحطها ع المكتب .
, ساره : ضحكت .
, معتز : غني ، ضحكت يعني قلبها مال وخلاص الفرق مبينا اتشال .
, ساره : يخربيت عقلك دا انا اللي هتشل ، امشي بقي .
, معتز : غمزلها ، لما توافقي نتقابل الاول .
, ساره : طيب طيب هكلمك ، وسبته وطلعت .
, معتز : البت وقعت أول ما أدتها الشكولاته ٣ نقطة
, ٧ نقطة
, طارق اتصل علي منار .
, طارق : عامله ايه طمنيني عليكي .
, منار : انا اسفه ياطارق علي اللي حصل لما كنت عندي ، واني معرفتش اقابلك .
, طارق : ولا يهمك انا بس كنت عايز اطمئن عليكي .
, منار : هو فعلا جاسر ضربك .
, طارق : بإحراج ، دا خدني علي خوانه اول ما شافني ، انا لولا اني مكنتش واخد بالي كنت كسرته ، وبخبث انا مش فاهم بس كان خارج متعصب ليه هو ايه اللي حصل لده كله .
, منار : مش مهم اللي حصل ، خلينا في الشغل انا جمعت كل الورق اللي يخص المناقصة .
, طارق : وانا عرفت كل الشركات اللي داخله وتقريبا الاسعار كلها معايا ما عدا شركة الحديدي .
, منار : دي اهم شركه لازم نعرف اسعارها هتكون ايه علشان لما نيجي نقدم .
, طارق : انا بحاول اجمع واعرف الاخبار من جوه الشركه نفسها ، بيني وبينك انا حاطط جواسيس في الشركه عنده ، وبخبث علشان يقرب منها ، في حاجات لازم اقولهالك بس مينفعش في الموبايل .
, منار : خلاص تعال النهارده الشركه نتكلم مع بعض ونشوف هنعمل ايه .
, طارق : بخوف لجاسر يجي تاني ، لا شركة تاني لا .
, منار : حست انه خايف فضحكت ، خلاص اجيلك انا في شركتك .
, طارق : انا بقول نسيبنا شويه من مقابلة المكاتب دي و نتقابل بره علشان نعرف ناخذ راحتنا في الكلام .
, منار : لا ، ثم فكرت في غيره جاسر عليها من طارق ، طيب اوكي نتقابل بره .
, طارق : تمام يبقى اقابلك في المكان ٨ نقطة
, منار : اوكي باي .
, وقفلت ، دخلت ساره عليها وفي ايدها ورق .
, منار : تعالى يا ساره جبتي ورق شركه الهبه .
, ساره : اه اتفضلي .
, منار : انتي واقفه ليه كده ، ما تقعدي مالك .
, ساره : أصل في حاجه حصلت امبارح .
, منار : حاجه ايه ، في الشغل يعني .
, ساره : لا ، بعد ما نزلت من العربيه معاكي لقيت معتز الخولي كان واقف مستنيني عند البيت .
, منار : سابت الورق اللي في ايدها ، ودا كان عايز ايه .
, ساره : روت لها ما يحدث وأنه يريد مقابلتها .
, منار : فكرت قليلا ، طيب وانتى ايه رايك يا ساره هتقابليه .
, ساره : مش عارفه بفكر ارفض بأي حجه .
, منار : بمكر ، لا قابلية يا ساره .
, ساره : ليه .
, منار : عايزاكي تقربي منه وتعرفي اخبار جاسر الحديدي ، أصل معتز دا اقرب حد ليه وصاحبه من وهما صغيرين ومبخبيش عنه حاجه خالص .
, ساره : وانتي فاكره ان معتز اهبل او هيقولي حاجه مثلا تخص جاسر بيه .
, منار : اي حاجه يا ساره ، وقعيه في الكلام شوفي هيدخل المناقصة طب الاسعار حطوها ايه ، ثم بتوتر ، و ٣ نقطة وعلاقته مع امراته عامله ايه ، كده يعني .
, ساره لا مينفعش يا منار ، ايه الكلام اللي انت بتقوليه ده انا مقدرش اعمل كده .
, منار : بتترجاها ، علشان خاطري يا سارة ده رجاء خاص مني ليكي ، لو سمحتي ممكن تساعديني .
, ساره : مينفعش يا منار متدخلنيش في اللي بينك وبين جاسر بيه لو سمحتي .
, منار : بتوسل ، علشان خاطري تساعديني وحياة صحوبيتنا ياساره دا اول طلب اطلبه منك ، ارجوكي .
, ساره : بعد تردد ، حاضر يا منار .
, ٧ نقطة
, يجلس جاسر فى البرانده ودنيا نايمه رن هاتف جاسر .
, جاسر : دكتور عاطف ٣ نقطةعمي عمل العمليه ولا لسه ٢ نقطة
, الدكتور : انا اسف انا اسف يا جاسر بيه .
, جاسر : بخضه . في ايه .
, الدكتور : أنا بتصل عشان اقولك البقاء لله عمك مات .
, جاسر : بصوت عالي وحاد ، ايه مات مات ازاي هو مش معاده يعمل العمليه ، الساعه ٦ الصبح .
, الدكتور : خالد بيه مستحملش يدخل العمليات جاله هبوط حاد ومات على طول .
, جاسر : بدموع ، لا حول **** ٢ نقطةلا حول ولا قوه الا ب**** عمي مات ، انا مش مصدق .
, دنيا : صحيت على صوت جاسر وهي بتسمعه ، بابا مات لا لا ، بابا مات ياجاسر ، ثم وقعت على الارض .
, جاسر : رمي الموبايل من ايده وجرى عليها ، دنيا ٢ نقطة دنيا
, وشالها ووضعها على السرير وهو بفوقها .
, دنيا : وهي بتفوق وبتعيط ، لا بابا عايش ممتش صح ، قول انك تكذب ياجاسر قوول .
, جاسر : عيط وهو بحضنها بحنيه ، اهدي يادنيا ٢ نقطة أهدي .
, دنيا : وهي في حضنه بتعيط جامد وبتخبطه في صدره ، لااا ٣ نقطةبابا لااااا ٢ نقطة بابا عايش .
, جاسر : طبطب عليها وبهديها بخوف عليها ، البقاء لله يادنيا **** يصبرنا .
, دنيا : بتعيط بانهيار ، ليه يا رب ليييييه ماما ماتت وانا صغيره وبابا دلوقتي ليه ، ليه بيحصل فيا كده مبقاش ليا حد بقيت لوحدي ، اناعايزه بابا عايزه بابا ياجاسر ، ودفنت راسها بين صدره بخوف من موت والدها واحساسها انها لوحدها .
, جاسر : بحنيه وخوف عليها حضنها وفضل يطبطب عليها ويهدي فيها .
, دنيا : متسبنيش يا جاسر انا خايفه قووي ، وهي حضناه بخوف .
, جاسر : بحنيه وحب ، أنا جمبك متخافش عمرى ما هسيبك ، وطبطب عليها وهي في حضنه علشان تحس بالامان ٢ نقطة متخافيش انا سندك يا دنيا مهما حصل عمري ما هسيبك انا في ضهرك و معاكي يادنيا .
, ٤ نقطة
, بعد محايلات من منار العادلي لساره صاحبتها علشان تكلم معتز الخولي ، ساره اتصلت عليه ٢ نقطة
, معتز : ايوه مين .
, ساره : انا ساره .
, معتز : ساره مين ، ساره ٢ نقطة ساره .
, ساره : بضحك ، اه ، ساره ٢ نقطة ساره .
, معتز : بسعاده . اسف و**** مقصدش ، انا بس مش مصدق يعني من الفرحه ، وبعدين دا رقم غريب مش نفس الرقم اللي بتكلميني منه كل مره في الشغل .
, ساره : انت مسجل رقمي .
, معتز : ودا سؤال اكيد طبعا .
, ساره : ده رقمي الشخصي انما التاني بتاع الشغل .
, معتز : انا مبسوط قووي اني سمعت صوتك ، طب و**** ما مصدق ودانى ، علي فكره متزعليش مني انا جتلك عند البيت علشان اشوفك ، مكنش في طريقه غير دي و**** ، علشان اعرف اكلمك .
, منار : بأبتسامه ، طيب وعملت ليه كده وعرفت بيتي ازاي اصلا .
, معتز : عملت كده علشان اشوفك ، عرفت بيتك ازاي مش هقول لتضحكي عليا وتقولي شغل مراهقين .
, ساره : لا اقول مش هضحك .
, معتز : وعد .
, ساره : امممم ، وعد .
, معتز : استنيتك عند الشركه اول لما لقيتك ركبتي مع منار فضلت ماشي وراكي بالعربيه ، لحد لما وصلتي ونزلتي سبت عربيتي مفتوحه وجريت عليكي علشان الحقك قبل ماتطلعي .
, ساره : ضحكت بصوت عالي .
, معتز : مش قلنا من غير ضحك .
, ساره : وهي بتضحك ، اسفه و**** مقدرتش امسك نفسي .
, معتز : اومال لو قلتلك اني سبت العربيه في نص الطريق ورجعت لقيت الونش سحبها هتعملي ايه .
, ساره : بضحك ، مش معقول .
, معتز : الونش سحبها من وهي جنبي مفيش خمسه متر بيني وبينها .
, ساره : معقول مختش بالك ولا شفتها .
, معتز : اقسم ب**** ماكنت شايف غيرك .
, ساره : تستاهل علشان متعملش كده تاني .
, معتز : دا انا اعمل كده تاني وتالت ورابع .
, ساره : وليه دا كله .
, معتز : علشان اشوفك .
, ساره : قلبها اتخطف ، امم طيب هقفل بقي .
, معتز : طيب مش هقابلك .
, ساره : معلشي يا معتز مينفعش .
, معتز : يبقي انتي بقي عايزه اجيلك تانى .
, ساره : لا اوعي تعملها .
, معتز : و**** مقدرش اوعدك الا ٢ نقطة
, ساره : الا ايه .
, معتز : الا لو وافقتي اننا نتقابل .
, ساره : بعد تفكير في اقل من دقيقه ، طيب موافقه .
, معتز : ايوه بقى مسيطر انا صح .
, ساره : بضحك اه خالص ، علي فكره شكرا على الشيكولاته
, معتز : عجبتك .
, ساره : اكيد ده النوع المفضل بتاعي .
, معتز : خلاص النهارده هاجيبلك منها .
, ساره : لا خليها بكره بعد الشغل .
, معتز : وعهد **** ما مهكسرلك كلمه .
, ساره : بضحك ، باي .
, معتز : باي ، وحط التلفون على قلبه بحب .
, ٧ نقطة
, بدأ الدكتور في اتخاذ الإجراءات اللازمة لنقل جثمان خالد الحديدي من فرنسا إلى مصر بناء على طلب جاسر بأقصى سرعة .
, ٥ نقطة
, ذهبت ياسمين الى فارس في شقته .
, فارس : بسعادة بجد يا ياسمين خالد الحديدي مات .
, ياسمين : الخبر لسه طازه ، كنت لسه بكلمها من شويه قالتلي ان باباها مات قبل ما يعمل العملية والعزا والدفن اول ما يجي من المطار ، بس انت مبسوط قوي ليه كده .
, فارس : طبعا لازم اتبسط كل حاجة كده بقت ملك دنيا و خطتنا ماشيه تمام .
, ياسمين : دا على اساس ان دنيا لوحدها مش متجوزه من جاسر الحديدي وأنه هسيبهالك عادي كده .
, فارس : جواز على الورق واحنا اتاكدنا لما كانت بتكلمه قدامنا انتي ناسيه ولا ايه لما قالته آبيه جاسر ، بقولك ايه اتصلي عليها من تليفونك اكلمها .
, ياسمين : مش وقته يا فارس اكيد جاسر معاها دلوقتي ومش هيسيبها في الظروف دي ، وهي مش هتعرف تتكلم معاك .
, فارس : طيب هقوم اعمل مكالمه واجيلك .
, ابتعد عنها و اتصل على طارق الرويعي .
, فارس : مش هتصدق خالد الحديدي مات .
, طارق : مين قالك ، متأكد يعني .
, فارس : دنيا لسه قايله لياسمين وياسمين بلغتني .
, طارق : يااا الأحداث ماشيه بتجري .
, فارس : والعمل ايه دلوقتي يا طارق ايه الخطوة اللي بعدها .
, طارق : دا دورك بقى كده الملعب فاضي ، وطالما الجواز لسه علي الورق خش انت بقي بتقلك .
, فارس : و جاسر الحديدي .
, طارق : انت مش بتقول انها مكنتش عايزاه ومغصوبه على الجواز ولسه الجواز على الورق ، تطلب منه الطلاق .
, فارس : و هو هيوافق بالساهل كده .
, طارق : لو موافقش تخلعه ، هي دي محتاجة كلام ، حاول بقي تخليك جمبها علشان تحس بوجودك دا اصعب وقت هتحتاجك فيه .
, فارس : تمام .
, ٨ نقطة
, ذهبت دنيا وجاسر لاستقبال نعش والدها من المطار ودفنه بمقابر الاسره ، طبعت دنيا القبله الاخيره على جبين والدها بعياط وانهيار .
, وجاسر كان في حاله حزن كبير على عمه الذي يعتبره بمثابة والده الروحي الذي يحنو عليه ويعطيه من الحب والحنين كما يعطي ابنته ٣ نقطة
, وسط جموع من الناس المقربين وياسمين تقغ بجوار دنيا وهي تودع والدها وجاسر يودعه الوداع الأخير وامينه وقفت تبكي بحرقه علي حبيب قلبها .
, جاسر وهو يسند دنيا طلب من معتز ان يوصل والدته بالسيارة ، وذهب هو ودنيا الي السياره وهو يسندها .
, فارس : قرب منهم ، دنياا البقاء لله .
, جاسر شافه وعرفه لان الراجل اللي كان براقبهم في الكافيه كان صوره وبعت الصور لجاسر .
, جاسر : ٧ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل العاشر


ذهبت دنيا وجاسر لاستقبال نعش والدها من المطار ودفنه بمقابر الاسره ، طبعت دنيا القبله الاخيره على جبين والدها بعياط وانهيار .
, جاسر كان في حاله حزن كبير على عمه الذي يعتبره بمثابة والده الروحي الذي يحنو عليه ويعطيه من الحب والحنين كما يعطي ابنته ٣ نقطة
, وسط جموع من الناس المقربين وياسمين التي كانت تقف بجوار دنيا وهي تودع والدها ، وجاسر يودعه الوداع الأخير وامينه وقفت تبكي بحرقة علي حبيب قلبها .
, جاسر وهو يسند دنيا طلب من معتز ان يوصل والدته بالسيارة ، وذهب هو ودنيا الي السياره .
, فارس : قرب منهم ، دنياا البقاء لله .
, جاسر شافه وعرفه لان الراجل اللي كان براقبهم في الكافيه كان صورهم وبعت الصور لجاسر .
, جاسر قبل ما يتكلم ، دنيا كانت حالتها سيئه جدا و اغمي عليها ٢ نقطة
, جاسر : شالها بسرعه ودخلها السياره في الكنبه الخلفيه وهو بحاول افاقتها بجوارها .
, فارس وقف متنح وهو شايف جاسر شالها و بفوقها ، بدأت دنيا تفوق ، جاسر غلق باب السيارة وأمر السائق بالقيادة .
, ياسمين : اقتربت من فارس وهي كانت تراقبهم من بعيد ، ايه مبلم ليه .
, فارس : ها ٤ نقطة شفتي شالها ازاي ودخلها العربية .
, ياسمين : طبيعي مش جوزها .
, فارس : ملحقتش اعزيها .
, ياسمين : لما تهدي ابقي اخليك تكلمها او نقابلها نعزيها ، يالا بقي علشان الجو حر اوي وانا اتخنقت من هنا .
, فارس : مش اكتر مني المكان كئيب جدا .
, وذهبوا الي السياره ٢ نقطة
, جاسر : لما دنيا بدات تفوق ، دنيا عامله ايه اجبلك دكتور .
, دنيا : هزت راسها ، لا وحطت راسها في حضنه وهي بتعيط .
, جاسر : طبطب عليها بحنيه وخوف ، وهو بيلعب في شعرها بحركه عفويه منه حتى نامت .
, السائق : عندما وصل امام الاوتيل ، احنااا وصلنا ٥ نقطة ولسه بيكمل كلامه .
, جاسر : شاورله يسكت وينزل من العربيه براحه .
, السائق : ركن السيارة ونزل بهدوء .
, جاسر : بحنيه ، حاضن دنيا ومش عايز يتحرك خايف تصحي ، لحد ما نام هو كمان جنبها وهو حاضنها ٢ نقطة
, ٧ نقطة
, اتصل طارق علي منار ٢ نقطة
, طارق : مش هتصدقني اللي حصل ، خالد الحديدي مات .
, منار : بفرحه ، بجد .
, طارق : بسعادة اه ، انتي عارفه ان ده ممكن يخفض من سمعه الاسهم بتاعت شركه الحديدي .
, منار : بفرحه وهي بتفكر ان يكون موت خالد الحديدي
, سبب رجوعها لجاسر وأن زواجه من دنيا لم يعد له لازمه بعد وفاة عمه ، معقول مات .
, طارق : بشك ، اه ٢ نقطة في حاجه .
, منار : لا ، ولا حاجه كنت بقول كلامك صح ومظبوط .
, طارق : المناقصة معادها قرب ، ياسلام لو جاسر فضل مشغول شويا بموت عمه .
, منار : كل تفكيرها في جاسر ، اه .
, طارق : مالك في ايه .
, منار : مشغوله شويه ، سلام ٢ نقطة
, ٦ نقطة
, دنيا صحيت بقلق وهي بحضن جاسر واتعدلت في قعدتها ، جاسر حس بيها وهو بيفتح عينيه .
, جاسر : بحنيه ، عامله ايه دلوقتي .
, دنيا : ايه ده احنا نمنا في العربيه .
, جاسر : اه نمتي على كتفي واحنا في العربيه ، محبيتش اقلقك ويظهر اني نمت جنبك ومحستش ، المهم انتى عامله ايه دلوقت .
, دنيا : بحزن وهي بتعيط بابا مات يا جاسر ٢ نقطة بابا مات انا مش مصدقه .
, جاسر : طبطب عليها بحنيه وحزن ، البقاء لله يا دنيا **** يرحمه انا جمبك ، ومسح دموعها من على خدها ، تحبي نطلع الفندق علشان تستريحي شويه .
, دنيا : هزت راسها بحزن وعايط ، لا مش عايزه اقعد في أي مكان مقفول انا حاسه بخنقه رهيبه .
, جاسر : حاضر ٢ نقطة تحبي تروحي فين وانا اوديكي .
, دنيا : بحزن ، اي مكان مفتوح في هواه ٢ نقطة وفي بحر وياريت يكون هادي مش عايزه دوشه .
, جاسر : حاضر ، تحبي نروح اسكندريه ده اقرب مكان لينا دلوقت فرق ساعتين تقريبا .
, دنيا : بعدم اهتمام ، اي حاجه .
, نزلوا من السياره وركبوا قدام جاسر قفل العربيه وشغل المكيف ، اول لما دخلوا طريق اسكندريه الصحراوي ، دنيا قفلت المكيف و فتحت شباك السياره وطلعت راسها منه تشم الهواء كانها كانت بتتنفس علشان تعيش .
, جاسر : بصلها بابتسامه وحزن داخلي .
, دنيا : أخرجت نص جسمها وشعرها الطويل بره الشباك زي ******* بالظبط وهي مطلعه ايدها في الهواء كأنها كانت عايزه تمسكه .
, جاسر : بخوف ، لا بتعملي ايه .
, دنيا : دخلت من الشباك ، في ايه بشم الهواء .
, جاسر : لا شعرك طويل ادخلي ليشبك في حاجه ولا تتخبطي .
, دنيا : بزعل ، سيبني شوية ياجاسر انا مخنوقه قوي .
, جاسر : معلش انا خايف عليكي و**** ، احنا على الطريق .
, دنيا : بزعل دخلت وسكتت .
, جاسر : حس ان هي زعلت ، انتي عارفه لما اوديكي علي البحر الهوا هناك هيطير شعرك و هتشمي هوا براحتك .
, دنيا : مردتش عليه .
, جاسر : طيب و**** الهوا لو مطيرش شعرك لاطيره انا .
, دنيا : ودي هتعملها ازاي بقى .
, جاسر : هقف وراكي وامسكه وافضل اطير فيه .
, دنيا : ابتسمت ، و**** .
, جاسر : اه و**** لما نروح هوريكي ، اجبلك بقي ايس كريم .
, دنيا : نظرت إلى الساعة في السياره وحواليها ، الساعه ثلاثه الفجر مفيش حد فاتح على الطريق دلوقتي .
, جاسر : اكيد هنلاقي ، بص على الطريق وهو ماشي يمكن يكون في حد قريب فاتح ، وعندما اقتربوا شاهد محل صغير
, ، في محل اهو .
, وقف جاسر على الطريق بجوار سوبر ماركت صغير ونزل هو ودنيا .
, جاسر : شاف ثلاجة عرض خارج السوبر ماركت بها بعض المشروبات والايس كريم لكن المحل مقفول .
, دنيا : السوبر ماركت قافل خلاص بقى يلا نمشي .
, جاسر بص حواليه ملقاش حد ، فبص لدنيا لقاها واقفه قدام التلاجة وبتبص علي الايس كريم وهى بتلحس شفايفها زي ******* الصغيرين ،
, هو عارف انها بتحبه ، اول ما شافها كده ذهب امام الثلاجة وبايده ضرب الزجاج و كسره من اول خبطه .
, دنيا : بدهشه ، يالهوي بتعمل ايه يامجنون .
, جاسر : مد ايده جوه التلاجه وغمز لها ، عايزه الايس كريم بطعم ايه .
, دنيا : ضحكت ، بالشوكولاته والفانيليا .
, جاسر : اخذ علب الشوكولاته و الفانيليا واعطها لها وأخذ في يده كام علبه ، اجرى يا دنيا بسرعة لنتقفش .
, دنيا : يالهوي هنتقفش ، وطلعت تجرى هي وهو وركبوا السيارة وقادها جاسر بسرعه وهو ودنيا بيضحكوا بسخرية .
, دنيا : وهي بتفتح الآيس كريم ، نسينا نجيب معالق ينفع كده .
, جاسر : اعملك صابعي معلقه .
, دنيا : بسخريه ، لا طبعا .
, جاسر : بسخرية ، وبالنسبه للصوص كان ببقي حلو ، ومسك غطا علبه الايس كريم ومسحه بمنديل وثناه زي المعلقة وحطه في الآيس كريم بتاعها واخد معلقه وادهالها في بقها .
, دنيا : كلتها من ايده ، عملت المعلقه دي ازاي ، طب و**** انت بتفهم .
, جاسر : مبحبش اتكلم عن نفسى كتير .
, دنيا : بصتله بضحك وسخرية ، بس انت مجنون كسرت تلاجه عمو ٤ نقطة
, جاسر مفكرش عمل كده ازاي ، هو دايما بيفكر بعقله ، حتى وهو مع خطيبته كان بحبها بس دايما بفكر بعقله عمره ما كان متهور .
, هل حاول انه ينفذ وصية عمه في إسعاد دنيا ولا في حاجة تانية هي اللي دفعته انه يكون متهور وميفكرش وهو مع دنيا ؟؟؟ مبفكرش غير ازاى يرسم السعادة على وجهها فقط .
, وصلا اسكندريه تحديدا أمام شاطئ البحر .
, دنيا : نزلت بسرعه من السياره ووقفت قدام البحر وهي فاتحه اديها وغمضت عنيها ، جاسر نزل وراها بسرعه ووقف جمبها وهو ببصلها وببتسم .
, دنيا : فتحت عينها لقت جاسر جمبها ، عينيها لمعت بحب وهي بتبصله بسعادة ، لم تشعر بنفسها الا وهي تطبع طبعت قبله على خده .
, جاسر : اندهش وهو بمد ايده على خده مكان قبلتها.
, دنيا : بابتسامه ، شكرا يا جاسر .
, جاسر لمعت عنيه وهو بيبصلها ، دنيا بصت للبحر تاني .
, جاسر : انتي للدرجادي دي بتحب البحر .
, دنيا : كل ما احس نفسي زعلانه ومخنوقه مبرتحتش غير وانا قاعده قدامه ، البحر ده الحاجه الوحيده اللي بتريح اعصابي و ٦ نقطة
, جاسر : و ٥ نقطة ايه .
, دنيا خلعت حذاءها وجريت ونزلت البحر بملابسها .
, جاسر : اتجنن وجه في باله انها ممكن تاذي نفسها او بتحاول تنتحر ، جرى وراها بسرعه ودخل البحر بكامل هدومه وحذائه ، دنيا رايحه فين استنى يامجنونه .
, دنيا : كانت دخلت جوه البحر وهي بتعوم ، بحب البحر قوووي .
, جاسر : وهو خلفها بخضه ، وقفتي قلبي حرام عليكي .
, دنيا : ايه خفت عليا .
, جاسر : وهو يقترب منها ، اكيد .
, دنيا : متقلقش انا بعرف اعوم .
, جاسر : وهو بحاول يقرب لها ورجله بدأت متلمسش قاع البحر ، لكن انا مبعرفش اعوم ٢ نقطةالحقيني يادنيااااا
, دنيا : بخضه ، قربت عليه بسرعه ومسكته وهي بتحاول تخرجه شويا ، يخربيتك انت بجد مبتعرفش تعوم .
, جاسر : وهو يلتقط انفاسه واول ما رجله لمست قاع البحر ، لا مبعرفش .
, دنيا : بدهشه ، طيب دخلت ورايا البحر ليه ، لما انت مببتعرفش تعوم .
, جاسر : وهو ببصلها وخايف عليها ، كنت خايف عليكي لتعملي في نفسك حاجه .
, دنيا : اتخطف قلبها لما قالها كده وتوترت ، يا مجنون تغرق نفسك علشان تنقذني .
, جاسر : وارمى نفسى جوه البحر لو دا هيسعدك .
, دنيا : بابتسامه فرح ، طب يلا اطلع بقى طالما مبتعرفش تعوم .
, جاسر : لا خليني معاكي شويه ، طالما رجلي لامسه الارض خلاص .
, دنيا : ضحكت ، طيب مش خايف اغرقك انا .
, جاسر : انتي غرقتيني خلاص ٢ نقطة
, دنيا : و**** ما جيب جمبك دا انا انقذتك .
, جاسر : طيب تقدري تغرقيني .
, دنيا : بضحك وسخريه ، اه طبعا تحب تشوف .
, جاسر : وريني .
, دنيا : قربت منه ووضعت ايدها على كتفه بهزار وهي بتحاول نزوله الى البحر ، لكنه شاله من وسطها ورفعها الى اعلى ، اطيرك انا ابقى .
, دنيا : لا نزلني ياجاسر نزلني يامجنون .
, جاسر : نزلها ، خفتي .
, دنيا : لما نزلت وهي بتضحك ، انا مبحسش بالامان غير وانا جمبك .
, جاسر : قلبه فرح ، وفضل يطرطشها بالمياه وهي كمان وفضلوا يعوموا حتى شروق الشمس .
, جاسر : يلا بقى نطلع علشان المية بدات تبرد عليكي .
, دنيا : لا ، اطلع انت انا عايزه استنى شويه .
, جاسر : مينفعش اسيبك لوحدك ، انتي مزهقتيش .
, دنيا : لا مبزهقش من البحر ٢ نقطة وبدأت تخرج معاه .
, خرجوا من المياه وملابسهم بتنزل مياه دنيا فضلت تضحك علي الجاسر وهو طالع بالبدلة ، والبدله بتنزل ميه كتير ، منظرك تحفه عامل زي الحنفيه البايظه اللي بطرتش مياه .
, جاسر : بصلها و**** وبالنسبالك ايه ، مش زي الماسوره المكسوره .
, دنيا : بتضحك وتناولت حذائها ، انا ماسوره مكسوره ، طب البس جذمتك .
, جاسر : ضرب ايده على راسه بدهشه ، اكيد وقعت في البحر وانا نازلك بيها .
, دنيا : انت نزلت بيها ، البحر قلبك ولا ايه ، هتمشي حافي . وعماله تضحك عليه .
, جاسر : بسخرية ، هبقي حافي مبلول الاتنين مع بعض ، **** يسامحك يادنيا ، كده مبقتش جاسر الحديدي نهائي .
, دنيا : حافي ومبلول هههههه .
, ذهب جاسر تجاه سيارته واخذ هاتفه واتصل على صديقه معتز .
, ٢ شرطة ايوه يا معتز كنت محتاج تجبلي بدله وغيار داخلي ٤ نقطة انا في اسكندريه ٢ نقطة لا مفيش حاجه سفر كان مفاجيء كده ٢ نقطة تمام ابعت اي حد من اللي شغالين في فرع شركتنا هنا وانا هبعتلك اللوكيشن ، بقولك في سوبر ماركت صغير كدا في اول داخله اسكندريه اسمه ٥ نقطة ومكانه بالظبط ٤ نقطة عايزك تبعت له حد وتديله ٥٠ ألف جنيه وتقوله دا تمن التلاجه اللي اتكسرت بس حالا يامعتز قبل ما يفتح ٣ نقطة سلام وقفل الهاتف .
, دنيا : كانت واقفه جمبه ، ايه ده انت ما قلتلوش يجيبلي هدوم انا كمان ليه .
, جاسر : لا طبعا مينفعش حد يجيبلك هدوم غيري ولا حتى يعرف مقاسك غيري ، اول لما يجي هنروح واجبلك اللي انتي عيزاه .
, دنيا : وده ليه بقى .
, جاسر : علشان انت مراتي .
, دنيا : كل مره بتسمع انها مراته بتفتكر انها متجوزة غصب عنها فبتحس بالضيق و انها مغصوبه علي كدا ، انت هتصدق اننا متجوزين ولا ايه .
, جاسر : مش وقته الكلام ده يا دنيا .
, دنيا : ٨ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل الحادي عشر


دنيا : كانت واقفه جنب جاسر ، ايه ده انت مقلتلوش يجيب لي هدوم انا كمان ليه .
, جاسر : لا طبعا مينفعش حد يجيبلك هدوم غيري ولا حتى يعرف مقاسك غيري ، اول لما يجي هنروح واجبلك اللي انتي عيزاه .
, دنيا : وده ليه بقى .
, جاسر : علشان انتي مراتي .
, دنيا : كل مره بتسمع انها مراته بتفتكر انها متجوزة غصب عنها فبتحس بالضيق و انها مغصوبه علي كدا ، انت هتصدق اننا متجوزين ولا ايه .
, جاسر : مش وقته الكلام ده يا دنيا .
, دنيا : شعرت بالاحراج منه بعد كل اللي بيعمله ليها وهي حاسه بكده ، فأكتفت بالصمت .
, ٤ نقطة
, معتز قابل ساره في المطعم .
, معتز : بسعادة ، اخيرا القمر حن علينا وجه علشان اشوفه .
, ساره : بكسوف ، اذيك يا معتز .
, معتز : وهو دا سؤال يتسأل اكيد زي العسل علشان شفتك.
, ساره : ضحكت وبصت على الأرض بكسوف .
, معتز : يخربيت جمال ضحكتك اللي بتخليني هتجنن دي .
, ساره : وبعدين معاك انت جايبني علشان كده .
, معتز : طلع شكولاته من جيبه وادهالها ، لا جايبك علشان اديكي دي .
, ساره : خدتها منه وبسخريه ، و**** .
, معتز : و**** انك زي العسل ، ياولاد في شوكولاته بتاكل شوكولاته .
, ساره : ضحكت معتز همشي ٢ نقطة
, معتز : يالهوي علي كلمه معتز ونبي قوليها تاني .
, ساره : بتنهيده وبعدين بقي اتكلم جد شويا .
, معتز : نفسي و**** اتكلم جد بس انتي ختي عقلي وانا دلوقتي قاعد معاكي بقلبي بس .
, ساره : هو انا لحقت اخد حاجه ولا لحقنا نتعرف علي بعض .
, معتز : يمكن انتي ملحقتيش بس انا لحقتك من وقت ما شفتك من تلات سنين ، ساره انتي ختي كل حاجه قلبي ومشاعري واحساسي ٢ نقطة
, ساره : حبت تهرب من كلامه ، طيب مش هنشرب حاجه ولا القعده ناشفه .
, معتز : رفع حاجبه بهزار ، وبالنسبه للشوكولاته اللي لسه مدهالك ايه نظامها .
, ساره : ضحكت ، لا دي هخدها معايا البيت .
, معتز : علشان كل ما تاخدي قطمه تفتكريني بقي وكده وتسرحي فيا ، طول عمرك ياواد يا معتز مسيطر .
, ساره : و**** دا انت خيالك واسع قوي .
, معتز : طالما معاكي مش مهم .، هتشربي ايه بقي علشان متقوليش عليا بخيل .
, ساره : اي حاجه .
, معتز : نادي علي الجرسون ، اتنين اي حاجه معاك يابني .
, ساره : ضحكت بتريقه ، بس خليه يزود السكر .
, معتز : والنعمة لو حطيتي انتي صباعك هيبقى عسل مش سكر دا انا مش هشربه دا انا هلحسه لحس .
, ساره : معتز هموت من الضحك مش قادره انت بتجيب الكلام دا منين .
, معتز :من عنيكي ياست البنات .
, الجرسون : جه وجاب عصير مختلف الألوان وشكله غريب .
, معتز : بتعجب ، ايه دا يابني .
, الجرسون : اي حاجه ياباشا .
, معتز : انت هتقلش معانا .
, الجرسون : مش حضرتك طلبت عصير اي حاجه .
, معتز : اه .
, الجرسون : ما هو ده بقى اسمه عصير اي حاجه .
, معتز : رفع حاجبه بسخريه ، و**** .
, ساره : ضحكت .
, الجرسون : أصل يافندم كل اتنين مخطوبين او مرتبطين كل ما نسألهم تشربوا ايه يقوللنا أي حاجة في الكافيه حب يريحهم ويريح نفسه وعملنا عصير اي حاجه .
, معتز : بص لساره ، شفتي الخيال الواسع بقي ، حط يابني الأي حاجة دي علي الترابيزة .
, الجرسون : حط العصير ومشي .
, معتز : اشربي بقي ال اي حاجه اهو محرمتكيش من حاجه
, ساره : شربت بق .
, معتز : شرب هو كمان ، يعععع دا ماسخ اوي .
, ساره : بالعكس دا مظبوط جدا بس طعمه غريب شويا .
, معتز : طب ماتحطي صباعك في كوبايتي يمكن يسكر .
, ساره : لا طبعا .
, معتز : ليه بس دا انا جايبك عصير ال اي حاجه ، مش اي حد بجيبه دا .
, ساره : و**** انت غريب والكافية غريب والعصير نفسه غريب .
, معتز : بس احسن حاجه هنا انك انتي فيه .
, ساره : طيب اشرب ال اي حاجة بتاعتك دي ، معتز .
, معتز : عيون معتز .
, ساره : هو انت فعلا بتحبني من زمان كده ، يعني من تلات سنين زي ما بتقول .
, معتز : لا طبعا وانا اهبل .
, ساره : و**** ، اومال جايبني ليه .
, معتز : انا بعشقك من تلات سنين .
, ساره : بكسوف ، معقول .
, معتز : لما كنت بشوفك ايام خطوبه جاسر ، وانتي مع منار كان قلبي بتخطف مني بحس اني متبنج لا عارف اكلمك ولا عارف اقول ايه ببقى متنح وبس .
, ساره : وانا كل ما اشوفك اقول ماله دا متنح كده ليه دا ، حتى مببقاش في اي ايموشن على وشك افهم منه انت بتبصلى كتير ليه .
, معتز : يوم ما جيت اتكلم واسال عليكي عرفت من جاسر انك مقرى فاتحتك وبتحبي خطيبك ، و**** ياساره صورتك من بعدها ما كانت بتفارق خيالي .
, ساره : هو انت مرتبطش قبل كده خالص .
, معتز : اه ، مره .
, ساره : وسبتوا بعض ليه .
, معتز : بضيق ، كانت خاينه .
, ساره : بتوتر ، ازاي ٣ نقطة
, معتز : اتعرفنا على بعض وحبيتها وعرفت بعدها انها كانت عايزه تتجوز وبس وأنها كانت بتقابلني بوش الكذب والخداع ، انما الوش الحقيقي بتاعها انها كانت بتكلم كذا واحد غيري ؛ علشان كانت كلبه فلوس بتعبد الفلوس .
, ساره : يمكن ظلمتها .
, معتز : شفتها بعيني يا ساره وهي في شقة واحد وكانت في وضع مش كويس .
, ساره بتعجب ازاي ، وانت عرفت ازاي اصلا .
, معتز : واحده صاحبتها لما عرفت انها مدوراها وبعد ده كله هتتجوز وتعيش حياتها عادي غارت منها ، وقالتلي وورتني صور ليها هي وشباب و فويس كثير بصوتها وهي بتكلم شباب واديتني العنوان اللي رايحه تقابل فيه واحد منهم ، بضيق ممكن تقفلي على الموضوع ده .
, ساره : انا اسفه مكنتش حابه اضايقك .
, معتز : عادي ولا يهمك ، وانا بقى مش هسالك سيبتي خطيبك ليه ؛ علشان ميهمنيش اللي يهمني انك معايا دلوقتي .
, ساره : بتوتر عادي مكنش في تفاهم .
, معتز : وانا بعرف اتفاهم قوي ، وهعجبك مش بعيد تلفيني وتحطيني في شنطتك وانتي مروحه .
, ساره : ضحكت ، و**** على اساس انك صابع روج .
, معتز : والنعمه يارتني كنت روج بس اكون علي شفايفك .
, ساره : معتز وبعدين معاك .
, معتز : وبعدين معاكي انتي بقي ٣ نقطة
, ٦ نقطة
, أتى رجل من الشركه ومعه ملابس لجاسر ، أخذها منه وذهب لتغيير ملابسه في السيارة ثم انتهى وذهب اتجاه دنيا التي كانت تجلس على البحر .
, جاسر : شافها بتعيط بصوت بصوت مكتوم ، بخضه وخوف عليها ، في ايه بتعيطي ليه .
, دنيا : بابا وحشني قوي .
, جاسر : ووحشني انا كمان .
, دنيا : لا مش زيي .
, جاسر : قعد جمبها علي ، لا ازيك واكتر اصلك متعرفيش عمي ده كان بالنسبالي ايه .
, دنيا : بتعيط ، انا بقيت وحيدة مليش حد لا اب ولا ام ولا اخ ولا حد في الدنيا .
, جاسر : انا جنبك يا دنيا ، هفضل جمبك لاخر لحظه في عمري .
, دنيا : انا خايفه قوي ياجاسر .
, جاسر : حضنها ، متخافيش طول ما انا معاكي ، وفضل يطبطب عليها بحنيه
, دنيا : فضلت شويه في حضنه ، اصلها بدات تحس بالامان وهو جمبها ، وبعدين بصتله ، على فكره هدومك اتبلت تاني مني .
, جاسر : ابتسم لها ، ولا يهمك ، نجيب هدوم تاني سوا .
, دنيا : بس بشرط انا اللي اختارلك هدومك .
, جاسر : وانا موافق ، يلا بقي علشان متبردش .
, دنيا : ده الجو حر جدا أبرد ازاي بس .
, جاسر : حط ايده علي شعرها وهو بيملس عليه و بص في عنيها ، مش عارف ازاي بس عارف اني خايف عليكي اكتر من
, نفسي .
, دنيا : بصتله في عنيه و فرحت بكلامه .
, ذهبوا الى السياره واخذها الى براند مشهور بالاسكندرية .
, التقطتت دنيا بدي وشورت وذهبت لارتدته وخرجت من البروفه علشان جاسر يشوفه .
, جاسر : شاور لها ، لا قصير .
, ذهبت مرة أخرى والتقطتت تيشرت وبنطلون وارتدتهم وخرجت ليشاهدها جاسر .
, جاسر : شاور لها ، لا مفتوح من الصدر .
, دنيا : عضت على شفتيها بضيق .
, وذهب وارتدت كذا طقم وكان جاسر يرفض كل مره ، بحجه مره قصير مره مفتوح مره مقطوع ومجسم عليها .
, دنيا : اوف كل حاجه البسها لا لا مفيش حاجه عجباك خالص .
, جاسر : و**** انا قلت اسيبك تختاري يمكن تفاجأيني .
, دنيا : وفاجأتك .
, جاسر : بسخرية ، جدا .
, دنيا : طيب انا هبهرك .
, جاسر : لا بلاش والنبي ٢ نقطة
, دنيا : طيب و**** لابهرك .
, جاسر : ابوس ايدك بلاش ٢ نقطة
, دنيا : ذهبت وهي تتفحص الملابس حتى استقرت علي دريس مقفول الصدر وقصير قليلا وراحت لبسته وخرجت تورهوله .
, دنيا : ها ايه رأيك انبهرت صح .
, جاسر : ضحك وهو ببص انه قصير شويا ، مش قوي .
, دنيا : طب و**** بهرتك بس انت اللي مش واخد بالك .
, جاسر : الصراحه تحفه عليكي .
, دنيا : بسخريه وتوعد ، يلا بقى علشان اختارلك انا
, جاسر.: بسخرية ، الحمد**** مش هجيب حاجه قصيره ولا مفتوحه من فوق ، أنا راجل شريف .
, دنيا : ضحكت ، طب يلا قدامي يا شريف افندي .
, جاسر ذهب و ارتدي بدله سمراء اللون ذات قميص زهري غامق وكرافت ساده منقوش على خفيف ، البدله كانت قمه الشياكه عليه وكانت ظاهرة عرض منكبيه وعضلاته ، خرج جاسر من البروفه وهو يمسك يافته البدلة بشياكه .
, جاسر : ها ايه رايك .
, دنيا : عضت على شفتيها ، يخربيت طعامتك .
, جاسر : غمز لها ، ايه عجبتك .
, دنيا : لا وحش قوي .
, جاسر : ليه بقى دا شيك جدا .
, دنيا : ينفع تطلع كده بالمنظر دا وشاورت على عضلاته البارزة من تحت البدله ، البنات يقولوا عليك ايه لما يشوفوك كده .
, جاسر : بتريقه ، اه تصدقي هيقولوا مراته مش عارفه اتلمه ، وطلع لها لسانه بسخريه .
, دنيا : و**** .
, جاسر : غمز لها ، ايه مش هتلميني بقى .
, دنيا : ضحكت ، وراحت اختارت له تيشرت مشجر لبنى اللون وشورت ابيض وراح لبسه .
, جاسر : بسخرية ، وانتي كده بتلميني ، ده انتي لو لقياني في الشارع مش هتلبسيني كدا .
, دنيا : و**** دا الاستايل اللي انا بحبه .
, جاسر : ماشى يا وحش يا مسيطر ، بس محدش قالك اننا مسافرين وفي شغل وكدا ولا ايه .
, دنيا : هو انا مقولتلكش .
, جاسر : لا و**** مقلتليش ولا حد قالي .
, دنيا : ضحكت ، النهارده هنقضي اليوم هنا وهنروح بالليل .
, جاسر : طيب معلشي ممكن استفسار بسيط يعني .
, دنيا : ها ٢ نقطة
, جاسر : ده ايه علاقته باللبس اللي لبستهولي مش فاهم برده .
, دنيا : زي ما انا بلبس على مزاجك مفروض انت كمان تلبس على مزاجي .
, جاسر : **** ، وده ليه بقى .
, دنيا : غمزتله ، علشان انت جوزي .
, جاسر : بسخرية زي ماقالتله وهما علي البحر ، طب متصدقيش نفسك .
, دنيا : وهي بتقلده ، مش وقته الكلام دا يا جاسر .
, جاسر : بصوت واطي ، ااقسم ب**** مجنونه .
, ذهبوا واشتروا بعض الملابس .
, جاسر : يلا بقى نروح نقعد في فندق نغير هدومنا وناخد شاور ونفطر ونستريح شويه .
, دنيا : اوكي .
, ٦ نقطة
, منار : وراح إسكندرية ليه .
, سارة : معرفش، بس معتز في واحد اتصل عليه وقاله انه راح لجاسر بيه ووصله الحاجات اللي كان طالبها .
, منار : طيب مقلش رايح ليه شغل مثلا ولا ايه الحاجات دي .
, ساره : لا مقلش .
, منار : غريبه في ايه في اسكندرية يروح علشانه دا مكنش بيروح الا بسيط جدا يعني لو في حاجه مهمه قوي ، طيب هي دنيا معاه .
, ساره : مش عارفه بس اكيد معاه اومال هيسيبها هنا لوحدها.
, منار : انا لازم اعرف .
, ساره : و هتستفادي ايه لما تعرفى .
, منار : هستفاد اكيد يا ساره ، لو مش معاه يبقى فعلا كلامه صح وانه متجوزها على الورق وانها مبتشاركوش حياته انما لو معاه هتفرق كثير .
, ساره: يابنتي عادي برده ممكن تكون معاه علشان ميسبهاش لوحدها وخصوصا بعد والدها ما اتوفي .
, منار : بحزن يبقي كده خايف عليها .
, ساره : وده معناه ايه .
, منار : معناه كبير قوي يا ساره ، المهم عامله ايه مع معتز .
, ساره : ضحكت وهي بتفتكره ، طلع دمه خفيف قوي وبحبني من زمان .
, منار : دمه خفيف وبحبك ، انتي وقعتي ولا ايه ٢ نقطة
, ساره : بتوتر ، لا طبعا انا بس بقولك على اللي حصل ، وبعدين انا رحت اقابله عشانك انتي بس .
, منار : واضح في عنيكي قووي .
, ساره : يعني ايه .
, منار : يعني خلي بالك ياساره من نفسك ومتغلطيش نفس الغلطه اللي غلطيها مع خطيبك قبل كده وتصدقي اي حد يقولك كلمتين حلوتين انتي صحبتي وانا بخاف عليكي .
, ساره : بس انا حاسه ان معتز غيره ماجد .
, منار : لما كنت بحذرك من ماجد برضو كنتي بتقوليلي نفس الكلام .
, ٨ نقطة
, ذهب جاسر ودنيا الي الفندق واخذوا شاور وغيروا ملابسهم ثم استريحوا قليلا وبعدها نزلوا لتناول الغداء وبعد انتهائهم .
, جاسر : تحبي تروحي فين ، في مكان هنا بتحبيه اوديكي فيه .
, دنيا : انا معرفش اي مكان هنا اصلا .
, جاسر : معقول ازاي ، مكنتش بتيجى هنا خالص .
, دنيا : جيت من زمان في رحله مع المدرسه ، انما كل سفري في دهب وشرم والساحل كدا يعني .
, جاسر: خلاص سيبيلي نفسك بقى وانا حلففك اليكس كلها .
, ذهبوا الى كوبري استانلس والتقط لها الصور لوحدها وسويا ، ثم ذهبوا الى القلعه وميامي والعجمي واخيرا المنشية و زنقه الستات .
, دنيا : وهي بتتمشي لفت انتباهها العبايه اللف السوداء ، والبيشه التي كان يرتديها نساء اسكندرية قديما وهي مثل الشبكه تضع على الوجه ، دنيا شاورت عليهم ، **** الحاجات دي جميله قوي٠
, جاسر : اخذهم ولبسهم لدنيا فرحت جدا وهي ترتديهم ومبسوطه بيهم .
, جاسر : لا اسكندرانيه اصيله ، تجنن عليكي .
, دنيا : بجد حلوه عجبني قوي ، وشاورت علي والحزام الشخاليل ده حلو هو كمان .
, جاسر : لا احنا كده هنرقص في الشارع ولا ايه .
, دنيا : شكله حلو خالص انا اول مره اشوف الحاجات دي .
, جاسر : اشتراهم لها ، نفسك في حاجه ثانيه .
, دنيا : لا ، مسكتهم وهما في الشنطه وكانت فرحانه بيهم زي الطفله الصغيره .
, جاسر : يلا نروح الفندق بقى ، علشان انا خلاص جبت اخر .
, دنيا : وانا كمان مبقتش قادره خالص ، رجلي مش شيلاني .
, ركبوا السياره حتى وصلوا الفندق ، دخلت دنيا ورمت نفسها على السرير نامت من التعب والف طول اليوم .
, جاسر ذهب واخذ شاور خرج من التواليت وجدتها نائمه وعلى جبينها دموع مسحها من على خدها بحزن ، بحاول بكل الطرق يسعدها وينسيها اي زعل .
, فاقوا في الصباح واستعدوا للرجوع إلي القاهرة حتى وصلوا الى الفندق ، امينه اتصلت علي جاسر .
, جاسر : الو ايوه يا ماما ٥ نقطة اه احنا وصلنا من ساعة ٦ نقطة الحمد لله بخير ٤ نقطةهي جنبي مش عارف هسالها الاول ٣ نقطةحاضر يا ماما سلام ٣ نقطة
, دنيا : دي طنط امينه .
, جاسر : اه ، بتسلم عليكي .
, دنيا : **** يسلمها ، هي اتصلت عليا من شويه ، وانا كنت في التواليت بس مسمعتش الفون .
, جاسر : بحنيه ، انتي عامله ايه دلوقتي .
, دنيا : الحمد لله .
, جاسر : على فكره انا كنت سامعك وانت بتعيطي وانا في التواليت ومردتش اخرج علي طول علشان متضايقيش
, دنيا : عيطت و انهارت بالبكاء ، بابا واحشني قوي يا جاسر مش قادره اتخيل اني وحيده من غيره احساس وحش قوي ، انك تحس انك يتيم الاب والام وكل حاجه .
, جاسر : قرب منها بحنيه وحب ، متخوفنيش عليكي يا دنيا انا خايف عليكي جدا ، براحه على نفسك وبعدين لازم تعتمدي على نفسك انت اقوى من كده ، وانا جنبك ومش هاسيبك ابدا ولا هتخلي عنك مهما حصل .
, دنيا لسه حاسه انها متجوزة غصب عنها ومش عارفه تحس بمشاعرها تجاه جاسر ، كل اللي مسيطر عليها فكرة انه متجوزها بس علشان ينفذ وصية والده وهي اتجوزته غصب عنها .
, دنيا : مش هتتخلى عني ، كزوج ولا كأخ ياجاسر ٣ نقطة
, جاسر : ٩ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل الثاني عشر


دنيا لسه حاسه انها متجوزة غصب عنها ومش عارفه تحس بمشاعرها تجاه جاسر ، كل اللي مسيطر عليها فكرة انه متجوزها بس علشان ينفذ وصية والده وهي اتجوزته غصب عنها .
, دنيا : مش هتتخلى عني ، كزوج ولا كأخ ياجاسر ٣ نقطة
, جاسر : هتفرق .
, دنيا : لو كأخ أنا ممكن اصدقك ، انما لو كزوج ٤ نقطة .
, جاسر : ابتسم ، وهو يضع يده علي خدها بحنيه ،الاثنين يا دنيا ٢ نقطة الاثنين .
, دنيا : بس مش دي الاجابه اللي انا عايزة اسمعها .
, جاسر : عايزه تسمعى ايه وانا اقولهولك .
, دنيا : و**** الحاجات دي تتحس متتقلش .
, جاسر : ضحك ، ايه اللي بتحس بالظبط .
, دنيا : تقف جمبي يعني ، اومال انت فهمت ايه .
, جاسر : انا عن نفسي مفهمتش حاجه غير كده ، انما لو في حاجه تانيه و حابه تفهمهالي انا معنديش مانع .
, دنيا : عضت على شفايفها بضيق .
, (كانت منتظرة يعترفلها باحساسه ناحيتها او ع الاقل انه مبسوط وهو معاها ، بس هو بيلاعبها ) .
, جاسر : علي فكره انا جبتلك فيلا جاهزه لو زهقتي من الفندق وحابه نروح فيها .
, دنيا : هعيش فيها لوحدي ، وقصر بابا هسيبه .
, جسار : قصر عمي دا ملكك انتي خاص بيكي ، انما طول ما انتي عايشه معايا يبقى لازم تعيش في ملكي انا .
, دنيا : يعني مقلتليش تعالى عيشي مع طنط امينه .
, جاسر : بتعجب ليه ، انتي عايزه تقعدي مع ماما .
, دنيا : بابا قبل ما يسافر كان موصيني اني اروح اقعد معها علشان متبقاش لوحدها وانا كمان مبقاش لوحدى ، وقالي انه وصاك انت كمان بكده .
, جاسر : فعلا قالي كده ، انما انا مقدرش اجبرك انك تعيشي مع حد غصب عنك ، لان دي حياتك .
, دنيا : حبت تستفزه ، غريبه ما انت عارف اني عايشه معاك غصب عني ورغم كده لسه مخليني معاك ومتمسك بيا معرفش ليه .
, جاسر : غلطانه ، انا عمرى ما غصبتك ولا غصبت اي حد مهما كان انه يعيش معايا غصب عنه ، لو عمي هو اللي ضغط عليكي فدا مش ذنبي انك وافقتي ، وجايه دلوقتي تحميلني ذنب موافقتك .
, دنيا : بضيق ، شكرا لتوضيحك ، علي العموم انا
, حابه اروح اعيش مع طنط امينه ، مش حابه اكون لوحدي وخصوصا انك بتسيبني طول اليوم بين اربع حيطان .
, جاسر : لا ، ما انا بعد كده مش هاسيبك طول اليوم لوحدك .
, دنيا : بتريقه ، ايه هتسيب شغلك و تقعد جنبي .
, جاسر : ضحك لا طبعا ، لكن انتي هتروحي كليتك و تهتمي بدراستك شويا .
, دنيا : مش هقدر يا آآبيه جاسر ، واتكت على كلمه آبيه قووي .
, جاسر : لازم تحاولي ياروح قلب آبيه ، واتكي هو كمان علي كلمه آبيه ، لازم تنزلي وتقابلي زمايلك وتتكلمي مع صحابك علشان تخرجي من اللي انت فيه .
, دنيا : لا ما انا خرجت خلاص .
, جاسر : بتريقه ، بجد خرجتي يادندن من غير ماتقوليلي مش قلنا كده غلط .
, دنيا عضت على شفايفها جامد بضيق وهو ضحك بخبث عليها .
, ٤ نقطة
, في شركة العدلي منار انا عرفت مكان ماجد .
, ( ماجد كان خطيب ساره عن حب ضحك عليها وخطبها علشان ينول غرضه الدنيء بعد ماعشمها بالجواز وفي الاخر اعتدي عليها وسابها وسافر ومتعرفش مكانه فين )
, ساره : بجد يا منار فين .
, منار : في بيروت بيشتغل في شركه مقاولات .
, ساره : بحزن ، يعني بره مصر ، كده مفيش امل خالص .
, منار : بالعكس طالما وصلنا لمكانه بقى سهل علينا قووي اننا نقدر نوصله لو وصلت اننا نسافر له هنسافر .
, ساره : انا خايفه قوي يا منار ، تفتكري يعني لما نروحله هيوافق يتجوزني بالساهل كده .
, منار : انا هفضل جنبك يا ساره متقلقيش .
, رن هاتف ساره وكان المتصل معتز الخولي .
, منار : بصت علي الهاتف ، ردي ده معتز .
, ساره : هقوله ايه .
, منار : اكيد عايز يقابلك كلميه .
, ساره : هو انا رايقه يامنار .
, منار : علشان خاطرى كلميه .
, ساره : حاضر ، الو ٦ نقطة مش عارفه ٥ نقطةهحاول ٤ نقطة طيب باي ، وقفلت السماعه ، عايز يقابلني .
, منار : وافقتي .
, ساره : اه .
, منار : تمام ، عايزاكي توقعيه في الكلام ٢ نقطة يعني جاسر سافر ليه ٣ نقطة دنيا كانت معاه ولا لا ٣ نقطة اعرفي منه اي اخبار .
, ساره : حاضر يا منار .
, ٦ نقطة
, ذهبت دنيا و جاسر الي الفيلا التي تعيش بها والدته لتقيم معهم .
, رحبت امينه بها جدا فهي بنت حبيبها ، جهزت لهم الجناح الخاص بهم وقد اشترت لهم غرفه نوم جديده اخر موديل باللون الأبيض الذي تحبه دنيا .
, جاسر : ايه ده يا ماما انت غيرتي فرش الاوضه بتاعتي امتا .
, امينه : من وقت عمك **** يرحمه لما كان هنا ، بعدها طلبت المعرض يجيبلى احلى اوضة نوم عندهم باللون الابيض اللي دنيا بتحبه .
, دنيا : هو بابا جالك هنا .
, امينه : قبل ما يسافر **** يرحمه بيومين ، كان جاي يوصيني عليكي مكنش يعرفش ان غلاوتك من غلاوه جاسر .
, دنيا : بحب ميرسي يا طنط ، بس عرفتي منين اني بحب الاستايل الابيض .
, امينه : طنط ايه من هنا ورايح تقوليلي يا ماما امينه ، من لبسك كل مرة كنت بشوفك بتلبسي لبس فيه ابيض فخدتها بالبركه كده .
, دنيا : ضحكت ، فعلا انا بحب الاستايل الأبيض في اللبس وفي الديكورات بحس بالراحه ، ياماما امينه .
, امينه : ماما امينه طالعه منك زي العسل .
, جاسر : هسيبك تستريحي انتي يادنيا وتغيري هدومك .
, امينه : انا عاملاك اكل انما ايه هتاكلى صوابعك وراه .
, دنيا : بضحك ، ايه حاجات من اللي بتلزق زي المرة اللي فاتت .
, امينه : لا ، المرادي الاكل علي ذوقي ورق عنب باللحمه و صينيه بشاميل ورقاق بالمفروم والجبن .
, دنيا : تسلم يدك يا طنط بس ده كتير قوي .
, امينه : انا هجهز العشا لحد ما تغيروا ، اكون انا جهزت لكم الاكل على طول .
, غيرت ملابسها في التواليت الخاص بغرفتهم ، وجاسر غير ملابسه بالغرفه ونزلوا لتناول العشاء .
, دنيا : الاكل تحفه تسلم ايدك يا ماما امينه .
, امينه : بالف هنا يا حبيبتي ، اي حاجه نفسك فيها قوليلي وانا اعملهالك علي طول من هنا ورايح تعتبريني زي والدتك **** يرحمها .
, دنيا : حاضر ياماما .
, جاسر : انا هطلع انام بقى و استريح شويه .
, دنيا : وانا كمان علشان اصحى بدرى للكلية .
, ذهبوا الى غرفتهم وناموا على نفس السرير كالعاده كل واحد على الحرف الأخير للسرير حتى آتي الصباح ، افاق جاسر وابتدي بارتداء ملابسه ، ودنيا قلقت وافاقت هي الاخرى
, جاسر : يلا يا دنيا قومي البسي واجهزي علشان اوصلك في طريقي .
, دنيا : وهي تتمغط على السرير ، لا مش عايزه اقوم سبني شوية .
, جاسر : بطلي كسل وقومي بقي .
, دنيا : يووه ، ثم افاقت ودخلت التواليت وارتدت بنطلون اسود اللون وتشيرت موف ولمت شعرها بالتوكه وجهزت كتبها .
, تناول جاسر فرشاة الشعر وبدء تمشط لها شعرها ،
, دنيا : بتذمر وبصوت واطي ، هو كل يوم ضفيرة .
, جاسر : بتقولي حاجه .
, دنيا : بضيق ، لا شرقت كح كح . .
, جاسر : خبطها براحه علي ضهرها وهو بعملها الضفيره .
, دنيا : بتخبط على ضهرى ليه .
, جاسر : علشان الشرقه تروح .
, دنيا : وانا كنت شربت حاجه علشان اشرق .
, جاسر : علشان تبطلي برطمه سمعتك علي فكره ، ورمالها ضفيرتها علي كتفها من قدام بهزار ، خدي شعرك اهو .
, دنيا : مدت اديها ورجعت الضفيرة لورا ، بغيظ .
, و نزلو لتحت .
, امينه : كانت تحت مستنياهم ، حضرتلكم الفطار يلا علشان تفطروا قبل ما تمشوا .
, دنيا : ايه ده يا ماما امينه ، انت صحيتي امتى ولحقتي تجهزي الفطور امتى .
, جاسر : ماما متعوده على كده كل يوم لازم تفطرني قبل ما انزل الشغل .
, دنيا : بتمنى ، يا بختك .
, امينه : ويا بختك انتي كمان ، ماانتي من النهارده مش هتنزلي بعد كده الا لما تفطري .
, دنيا : لكن انا مبفطرش دلوقتي ، بفطر على الظهر كده .
, جاسر : ضحك بسخريه وهو يتناول الاكل ، استلقي وعدك بقى .
, امينه : خلاص هعملك سندوتشات ، وبدات تمسك العيش الفينو و تعمل السندوتشات .
, دنيا : في سرها هو انتي وابنك ، لا يا طنط سندوتشات ايه وانا صغيره ولا ايه .
, جاسر : متحاوليش يا دنيا شفتي لو عملتي ايه لازم تفطري لاما هتاخدي سندوتشاتك معاكي .
, امينة : قامت بتحضير السندوتشات ، اهو جاسر خلاص خد علي كده وقالك علي اللي فيها .
, دنيا : سندوتشات ايه اللي اخدها ، قعدت علي السفره ، لا خلاص هقعد أفطر ، وبدأت بتناول الفطار ، ونبي دا كلام امشي بسندوتشات في الكليه وانا كبيرة كده .
, امينه : عادي يا بنتي دا جاسر واهو راجل اهو لما مبفطرش بعمله سندوتشات ياخدها معاه الشركة .
, جاسر : بصوت واطي ، لا وحياتك بديهم للبواب .
, دنيا : سمعته وبصتله ، و**** .
, جاسر : يصلها وشورلها من غير والدتهه ما تاخد بالها ، هووس .
, دنيا : ماشي .
, بعد انتهائهم من الفطار ذهبت دنيا مع جاسر في سيارته .
, دنيا : بقي بتاخد السندوتشات تديها للبواب صح .، وانا تاكلهملي عادي .
, جاسر : مين دا ، انا .
, دنيا : ماشي اهو ابقى اعمل ذيك .
, جاسر : ورحمه ابويا لو فكرتي تعملي كده لقعدك على رجلي واكلهمك غصب عنك .
, دنيا : واشمعنى انت بقي .
, جاسر : محصلش هو انا بتاع كده برضوا .
, دنيا : لا صدقتك .
, جاسر : شوفتي انا قنوع ازاي .
, وقف جاسر امام كليتها بالسياره وقبل أن تهبط هي .
, جاسر : دنيا .
, دنيا : التفتت ليه قبل ماتفتح باب السياره ، عارفه يا جاسر متكملش مع شباب ومقفش مع حد غريب في حاجه تانيه .
, جاسر : بحنيه ، لا مكنتش هقول كده خلي بالك من نفسك ولو احتجتي اي حاجة اتصلي عليا فورا .
, دنيا : اتكسفت وبصتله بابتسامه ، ونزلت من السياره.
, وهو ذهب الى الشركة .
, دنيا قابلت ياسمين .
, دنيا : ازيك يا سمسمه وحشتيني قوي .
, ياسمين : الحمد**** ، عامله ايه يا حبيبتي انتي اللي وحشتيني قوي ، اتصلت عليكي كثير ياهرابه بس مردتيش .
, دنيا : معلشي يا ياسمين ، انا كنت تعبانه جدا ومعرفتش اكلم احد .
, ياسمين : انا كنت قلقانه عليكي جدا البقاء لله ، ده فارس هو كمان كان هيتجنن عليكى عايز يكلمك ويطمن عليكي بس انا قلتله لا ليكون جاسر معاكي ولا حاجه .
, دنيا : مكنتش هعرف اكلمه ، ما انتي عارفه .
, ياسمين : بس انتي ايه اللي نزلك الجامعه بدري كده ، انا قلت هتقعديلك اسبوع ولا حاجه لحد ما تفكرى تنزلي الكلية .
, دنيا : علشان اغير جو وانسى اللي انا فيه ، ووفاه بابا .
, ياسمين : هتصل على فارس يجي ، ده مش هيصدق انك هنا وهيفرح زي المجنون ، ولسه بتطلع هاتفها وتتصل عليه .
, دنيا : مسكت ايديها ، بلاش دلوقتى ياسمين انا بجد مش فايقه لحد .
, ياسمين : ليه في حاجه .
, دنيا : لا بس خايفه حد يشوفنا مع بعض ويقول لجاسر وتبقى مشكلة .
, ياسمين : انتي لسه خايفه منه حتى بعد باباكي ما مات .
, دنيا : مش عايزه مشاكل على أقل دلوقتي.
, ياسمين : طيب كلميه حتى في الفون ، طمنيه ده هيتجنن عليكى وبعدين دا مجنون لو مردتيش عليه ممكن تلاقيه لو شافك يوقفك في قلب الجامعه عادي .
, دنيا لما نخلص بس المحاضرات اللي علينا .
, ٧ نقطة
, جاسر في الشركه مع معتز الخولي .
, جاسر : بص بقى يا معتز صفقة قطع غيار اللامبورجيني دى بالنسبالى حياه او موت ، عايزك تعملي حصر بالشركات اللي داخله الصفقه دي ، وخصوصا شركة العادلي والرويعي لانهم اكيد داخلينها .
, معتز : منار اللي قالتلك كده .
, جاسر : من غير ماتقول انا قريت الكلام في عينيها هي وطارق اخر مره ؛ علشان كده لازم تدور كويس قوي وتعرف الاسعار بتاعه الشركات ، واهمهم العادلي والرويعي .
, معتز : متقلقش محدش يقدر يحط الاسعار اللي احنا بنكتبها .
, جاسر : عارف بس وقت العند والمكابرة ، العين بتكون غشيمه .
, معتز : يعني ايه .
, جاسر : يعني منار وطارق ممكن يعملوا اي حاجه حتى لو هيخسروا علشان ياخذوا المناقصة دي مني ، وكمان متنساش دى أول مناقصة هندخلها بعد وفاة عمي ، يعني لو خسرناها أسهم شركة الحديدي هتنزل في الأرض .
, معتز : تمام ، مش هسيب صغيره ولا كبيره غير لما اجيب كل المعلومات عن الشركات اللي داخله واشتركت فيها .
, جاسر : تمام .
, ٥ نقطة
, اتي فارس الى قاعة المحاضرات التي بها دنيا وياسمين .
, فارس : دنيا وحشتيني قوي ، البقاء لله يا حبيبتي .
, دنيا : تفاجئت بفارس وبصت لياسمين ، برده اتصلتي عليه .
, فارس : انتي مكنتيش عايزاني اجي ولا اية .
, ياسمين : لا ياسيدي خايفه حد يشوفها معاك .
, فارس : ليه هو ممشي وراكي مراقبين ولا ايه ، وبخبث ، ولا مش واثق فيكي .
, دنيا : ايه الكلام ده يا فارس كل الموضوع ان الظروف دلوقتي تغيرت والمفروض دلوقتي اني مراته .
, فارس : ايه ده ، دا الكلام شكله اتغير وانا اللي قلت انك خلاص هتاخدي حريتك بعد ما والدك توفي .
, دنيا : بحزن ، ازاي وانا مابقاش ليا حد اتسند عليه .
, ياسمين : اومال انا اتصلت على فارس ليه .
, دنيا : وفارس هيعمل ايه يعني .
, فارس : هيعمل كتير علشانك يا دنيا ، أولها انك متفضليش على ذمة جاسر الحديدي دقيقة واحدة ولا انتي بقى عايزاه .
, دنيا : بتردد ، انا لا ٢ نقطة بس ازاى وانا لوحدي .
, فارس : تطلبي الطلاق منه ، ولو موافقش المحامي يرفع قضيه طلاق وهتكسبيها من اول جلسه ، وفلوس والدك وثروتك والشركة بكل فروعها ملكك يعني كل حاجة بتاعتك ومش هتحتاجى لحد .
, دنيا : بدهشه ارفع قضيه طلاق ، ودي حاجه سهله يعني .
, فارس : والاسهل كمان الخلع وتبقى حرة نفسك ونتجوز بقى يا حبيبتي .
, دنيا : مش عارفه افكر دي مش حاجه سهله .
, فارس : بالعكس كل حاجه ملكك دلوقتي وانتي مش محتجاه وهتبقي حره ومحدش يتحكم فيكي ، يا بنتي انتي مش شايفه نفسك شكلك بقى عامل ازاى معقول دي دنيا الحديدي اللي شباب الجامعه كله كان بتجنن عليها ، اتغيرتي ولبسك اتغير وكل حاجه فيكى اتغيرت وكمان ماشيه بضفيرة ، اكيد هو اللي حاكم عليكي بكده ، فاكرك لسه في الحضانة وهو باباكي .
, دنيا : بضيق ، خلاص بقي يافارس .
, فارس : لا فوقي لنفسك يادودو كده انتي مش عبده عنده نازل فيكي تحكمات واحدة مكانك تعيش ملكه تؤمر وتنهي وهو اللي ينفذ متنسيش انه شغال عندك وفي ملكك مش انتي اللي شغاله عنده .
, ياسمين : دا حتي ياحببتي مش مهنيكي علي عربيتك ولا مره ركبتيها من وقت ما اتجوزتيه الا هو اللي بوصلها رايح جاي
, ، دا ايه الذل دا فلوسك وكمان مش عارفه تتهني بيها .
, دنيا : بضيق ، في ايه انتوا بتتكلموا ليه كده هو بس ٣ نقطةخايف عليا .
, ياسمين : باستهزاء ، اه خايف عليكي صح .
, فارس : في واحد بخاف علي واحده يعمل فيها دا كله دا انتي عايشه في رعب اتصال مبترديش ، و نزول كافيه لصحابك بمواعيد وياريت بسيبك تلات ساعات اربعه الا ساعه ويا يوافق لميوفقش .
, دنيا : خلاص بقي يافارس ، امشي دلوقتي لحد يشوفك معانا وتبقى مشكلة .
, فارس : ايه الرعب اللي انتي فيه دا يادنيا علي العموم ، حاضر يا دنيا همشي علشان خايف عليكي ، بس فكري في الكلام اللي قلتلك عليه ، ولما اتصل عليكي يا ريت تبقى تردي .
, ٧ نقطة
, جلست منار وطارق في كافيه .
, منار : ميعاد المناقصة قرب يا طارق .
, طارق : اطمني انا بعت ناس يشوفوا الاسعار اللي الشركات هتنزلها ويدعبسوا كده ، وشركة الحديدي بعت واحد ينخور جوه الشركه علشان نشوف اسعارها ، وننزل احنا باقل سعر .
, منار : احنا لازم ناخذ المناقصة دي ، انت مش عارف اسمنا هيكبر ازاي لو اخذناها من شركه الحديدي وخصوصا بعد خالد الحديدي ماتوفي ، احنا لو هنضحي في الاسعار مش مهم انا مستعده اتحمل الخسارة ، المهم اكسب المناقصة دي باي طريقة .
, طارق : وانا مش ساكت لازم اخدها منه .
, ٦ نقطة
, اتصل جاسر على دنيا .
, جاسر : انا مستنيكي عند الكليه ٦ نقطة
, دنيا : انا جايه خمس دقايق واكون عندك ثم اغلقت الهاتف ، مش قلتلك ياسمين اهو واقف بره يعني لو كان دخل وشاف فارس معايا كان هيعمل ايه دلوقت .
, ياسمين : انا نفسي افهم انتي مرعوبه منه ليه كده .
, دنيا : وهي تلتقط كتبها من على البنش ، بعد ما مشيت من الكافيه اخر مره وانا معاكم وركبت معاه عنيه كانت بطق شرارة وضربني بالقلم على وشى .
, ياسمين : بدهشة ، ضربك ليه .
, دنيا : معرفش بس شكيت انه يكون حد قاله ان فارس كان معانا وخصوصا هو محرج عليا مكلمش شباب علشان اسمه وسمعته .
, ياسمين : طيب مسالتهوش ليه ضربك .
, دنيا : بقول انه كان متعصب وعنده مشكله ، بس لا انا حسيت فى حاجه غير كده .
, ياسمين : يبقى كلام فارس كله صح ، وبخوف مصطنع ، طيب رحيله بسرعه ، ومتنسيش الكلام اللي فارس قالك عليه ، بدل السجن اللي انتي عايشه فيه ده .
, دنيا : يلا باي .
, ذهبت دنيا بسرعه وصعدت السياره مع جاسر ، قاد سيارته .
, جاسر : ها خلصتي محاضرات .
, دنيا : اه .
, جاسر : وعملتي ايه تاني.
, دنيا : عادي يعني .
, جاسر : في حد ضايقك او في حاجه حصلت .
, دنيا : بتوتر ، هو في حاجه حصلت عايزه اقولك عليها .
, جاسر : قولي .
, دنيا : كان في واحد زميلنا جه واتكلم معانا انا وياسمين كان بسال علي حاجه في المحاضرات ، بس خليته يمشي على طول .
, جاسر : تقصدي فارس .
, دنيا : شهقت بخصه ، انت عرفت ازاي .
, جاسر : تحب تروحي مكان نتغدى ولا نروح على البيت على طول .
, دنيا : بتوتر ، على البيت ، بس مقولتليش انت عرفت ازاي انت مراقبني ولا ايه .
, جاسر : قلتلك مفيش حاجه بتحصل الا لازم اعرفها .
, دنيا : يعني بتراقبني ، انت مش واثق فيا بقي .
, جاسر : وقف العربيه في وسط الطريق وبصلها بضيق ، مش جاسر الحديدي اللي مبثقش فى مراته ، قلتلك و هقولهالك تاني ده خوف عليكي .
, دنيا : بعصبيه ، خوف ليه وخوف من مين .
, جاسر : من اي حد يضايقك او يفكر يأذيكي .
, دنيا : لكن انا في الجامعه مش في الشارع .
, جاسر : لو في التواليت نفسه لازم اخلي بالي منك ولا نسيتي اللي حصلك في الفندق ولما اغمي عليكي في التواليت .
, دنيا : نظرت الى الارض باحراج ، بس مش لدرجادي المفروض تدينى شويه حريه .
, جاسر : انا لو مش مديكي حريتك وواثق فيكي مش هخرجك من باب الاوضه يادنيا مش الفيلا .
, دنيا : على فكره انا مش عايشه في سجن .
, جاسر : قاد السيارة ، لو حاسه انك عايشه في سجن فالباب مفتوح .
, دنيا : يعني ايه .
, جاسر : مردش وسكت .
, وصلوا الفيلا وطلع جاسر علي غرفته ودنيا بضيق طلعت وراه .
, دنيا : هو انا هستلم ورثي امتى .
, جاسر : وهو يخلع الجاكيت ، المفروض كل حاجه دلوقتي بتاعتك لو عايزه اكلم المحامي اكلمه .
, دنيا : اه يا ريت وكمان تخليه يخلص اجراءات الطلاق بالمره .
, جاسر : طلاق مين .
, دنيا : طلاقنا.
, جاسر : وهو يخلع حذائه ، ومين قالك اني عايز اطلق .
, دنيا : مش بمزاجك ، انا مش عايزه اعيش معاك واللي كان جابرني خلاص **** يرحمه .
, جاسر : اقترب منها وهو يعض على شفتيه بضيق ، وانا مبطلقش .
, دنيا : ابتعدت عنه وهي تقف ملتصقه بالحائط وبصوت واطي قليلا ، خلاص هخلعك .
, جاسر : نار قادت فيه اول ما سمع الكلمة دي وعنيه كلها شر قربلها ٨ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل الثالث عشر


جاسر : وهو يخلع الجاكيت ، المفروض كل حاجه دلوقتي بتاعتك لو عايزه اكلم المحامي اكلمه .
, دنيا : اه يا ريت ، وكمان تخليه يخلص اجراءات الطلاق بالمره .
, جاسر : طلاق مين .
, دنيا : طلاقنا.
, جاسر : وهو يخلع حذائه ببرود ، ومين قالك اني عايز اطلق .
, دنيا : مش بمزاجك ، انا مش عايزه اعيش معاك واللي كان جابرني خلاص **** يرحمه .
, جاسر : اقترب منها وهو يعض على شفتيه بضيق ، وانا مبطلقش .
, دنيا : ابتعدت عنه وهي ترجع للخلف حتى التصقت بالحائط وبصوت منخفض قليلا ، خلاص هخلعك .
, جاسر : نار قادت فيه اول ما سمع الكلمة دي وعنيه كلها شر قربلها و بصوت حاد بتقولي اااااايه .
, دنيا : ابتلعت ريقها بخوف وتوتر ، ها ها هخلع .
, جاسر : قبل ان تكمل الكلمة غضبه عماه وقربلها ورفع ايده ولسه هيديها بالبوكس في وشها ، ضرب الحيطه اللى جنب وشها علشان يتفاداها ويخرج شحنة غضبه لدرجه ان ايده اتعورت جامد .
, دنيا : شافت كده اتصدمت ووقعت اغمي عليها .
, جاسر : بخضه ، دنياا ٢ نقطة دنياا وشالها من علي الارض وحطها على السرير بقلق ، دنيا فوقي انا ملمستكيش و**** ٢ نقطة دنياا دا انا اللي اتعورت .
, دنيا بدات تفوق ، اول ما شافها فتحت عينها قربلها وبدأ يفوقها بحنيه وهو لسه غضبان منها لكن كان لسه محتاج يطفي غضبه .
, طبع قبله علي شفايفها بتمعن وحب ، دنيا بدات تفوق وهي مستمتعه بقبلته كأنه رد روحها فيها .
, جاسر لما لقاها مبسوطه بعد عنها علشان ينزع استمتاعها وتحس بغلطتها وتعتذر ، لكن حركته دي ضايقتها اكتر قامت من السرير .
, دنيا : بضيق ،انت بتعمل ايه وازاي تسمح لنفسك تعمل كده انا مبحبكش اصلا .
, جاسر : بصلها و سكت ومردش .
, دنيا : حبت تستفزه اكتر ، على فكره انا مش هعيش معاك غصب عني سامع ولا لا .
, جاسر : قربلها بتحذير ، لو سمعتك نطقتي الكلمة دي تاني متلوميش الا نفسك .
, دنيا : بصوت عالي وضيق ، مش عايزاك ٢ نقطة مش عايزاك ٢ نقطة هو عافيه .
, جاسر : ما تتهدي بقي انتي عايزه بالظبط .
, دنيا : بكرهك ٢ نقطة بكرهك .
, دخلت أمينة على صوتهم ، في ايه يا بنتي صوتكم جايب اخر الفيلا ايه اللي حصل ياجاسر .
, دنيا عيطت جامد ومتكلمتش ، وجاسر لبس هدومه وخرج ، وأمينة خدت دنيا في حضنها وبطبطب عليها .
, ٧ نقطة
, بدء معتز يتقرب من ساره وبدا قلبها يدق تجاه معتز الخولي .
, معتز : انا اسعد واحد في الدنيا يا ساره اخيرا حسيت بيا وبقيتي عايزة تشوفيني زي ما انا عايز اشوفك .
, ساره : بتعجب وابتسامه ، اشوفك ازاي هو انت ناسي مين اللي اتصل علي التاني ولا ايه ٤ نقطة
, معتز : بس انتي وافقتي ، تقولي ياختي البت ماصدقت .
, ساره : لا و**** متتعشمش قوي كده .
, معتز : ايه لسه موقعتيش .
, ساره : ضحكت لا ، لسه .
, معتز : يبقي اكيد لسه في مرحله التفكير .
, ساره : امم ممكن .
, معتز : كويس و**** .
, ساره : ايه اللى كويس .
, معتز : اني شاغل تفكيرك طبعا .
, ساره : ضحكت ، واثق من نفسك قوي حضرتك .
, معتز : عيب دا انا معتز الخولي الواد الفتك .
, ساره : فتك ، و**** ما لايقه عليك خالص .
, معتز : الصراحه انا فعلا مش بتاع بنات ولا كده ، بس يعني بعرف اقول كلام حلو وكده بس محتاج فرصه .
, ساره : بسخريه ، وملقتش الفرصه دي الا معايا .
, معتز : اهو بقي بجبر بخاطرك .
, ساره : لا كتر خيرك و**** .
, معتز : عدي الجمايل .
, ساره : ادي واحد .
, معتز : برومانسيه ، عارفه ، انا خلاص اتعودت اشوفك مبقاش يعدي يوم عليا الا لازم اشوفك فيه علشان يتحسب من عمرى واليوم اللي مبشفكيش مبحسبوش من عمرى .
, ساره : ضحكت ، وادي اتنين .
, معتز : انتى هتعدى بجد ولا ايه .
, ساره : ضحكت ، اه ما انت شكلك رومانسي قوي .
, معتز : يابنتي مش اي حد يطلع مني الكلام الحلو ، طيب عارفه اني بفرح قوي لما بشوف ضحكتك قدامي وانتي معايا ، بتريقه ، قولي تلاته بقي .
, ساره : اتكسفت ، هو إنت بتحبني يا معتز .
, معتز : بتريقه ، لو لسه محستهاش يبقي الغلط فيكي اكيد .
, ساره : ضحكت .
, معتز : بتضحكي علي ايه .
, ساره : بضحك علي كلامك لا ومتأكد ان في غلط وكمان فيا انا .
, معتز : بثقه مصطنعه ، اه طبعا اومال فيا انا دا كلام والنبي .
, ساره : لكن انت معملتش حاجه تخليني اتاكد انك بتحبني زي ما بتقول .
, معتز : بتعجب حاجه ازاي يعني ، انا افتكرت انك عايزة تتاكدي من مشاعرنا الاول لاني بحس انك متردده معرفش ليه وانا اصلا نفسي ارتبط بيكي ونتخطب .
, ساره : وهو كل المخطوبين ولا المتجوزين مبسوطين ، الحب مواقف سند ٢ نقطة ضهر ٢ نقطة ثقه ٢ نقطة خوف على اللي بنحبهم مش مجرد كلام .
, معتز : اكيد بس كل اللي بتقوليه ده مبيجيش من مقابله ولا اتنين بيجي بالوقت لما اعرفك وتعرفيني أو لما تحتاجيني وتقعي في مشكلة مثلا بعدشر يعني .
, ساره : فعلا .
, معتز : بس ايه القمر دا تقولش بمبونايه يا ناس .
, ساره : بثقه مصطنعه ، ضحكت عاارفه .
, معتز : اه هنتغر بقي وكده .
, ساره : ابدا و**** ، بس اقولك فعلا انا كمان بقيت بفرح لما بكون قاعده معاك ونتكلم وكدا يعني .
, معتز : طب عيني في عينك .
, ساره : لا .
, معتز : خايفه عينك تكشفك ولا ايه .
, ساره : تليفونها رن وكانت المتصله منار ، ساره اضايقت وهي بترد .
, منار : ايوه يا ساره انتي مع معتز ٣ نقطة متنسيش تساليه عن المناقصة اوعى تنسى بس هاتيها بطريقه غير مباشره علشان متشكش فيكي .
, منار : طيب ٢ نقطة طيب ٢ نقطة حاضر ، باي .
, معتز : في حاجه .
, ساره رغم انها عايزه تساعد منار لكن مشاعرها ابتدت تتجه ناحية معتز الخولي ، ومش عايزه تأذيه لكن منار برضو صاحبه عمرها اللي واقفه علي طول في ضهرها .
, ساره : بتوتر وضيق ، لا دي منار كانت بتكلمني في الشغل وبتوتر اكتر ، هو صحيح انتم داخلين مناقصة قطع الغيار .
, معتز : اكيد طبعا ، السوق كله عارف .
, سار : بس اسمع ان كل الشركات هتدخل فيها .
, معتز : الشركات تدخل زي ما هي عايزه ، المهم من اللى هياخدها في الاخر .
, ساره : معنى كده ان انت هتنزلوا في الاسعار جامد .
, معتز : سيبك من الشغل دلوقتي ، وخلينا نتكلم في اللي يخصنا هتتغدى ايه .
, ساره ارتاحت لما هو مقلهاش حاجه تخص الشغل وغيرت الموضوع .
, ٨ نقطة
, جاسر بعد تفكير طويل في حديث دنيا وأفعالها المتهورة ، اللي بيحاول أنه يتغاضى عنها من حيث مقابلاتها مع فارس التي لا يعلم حد علاقتها به غير أن فارس يحاول التقرب منها ، ولكن جاسر يحاول أن يتحكم بعقله ويعاملها بحنيه فمهما كان في باديء الامر هي مغصوبه علي هذا الزواج ويشعر انها مشتته ولا يريد استغلال هذا الأمر بها حتى يتأكد من مشاعرها ومشاعره أيضا .
, آتي جاسر فجرا ، وجد والدته بانتظاره بالريسبشن .
, جاسر : ماما ايه اللي مصحيكي لحد دلوقتي .
, امينه : تعالى يا جاسر اقعد عايزاك .
, جلس جلس بجوار والدته .
, جاسر : في حاجه يا ماما .
, امينه : بصي يا ابني عايزة اقولك كلمتين افهمهم كويس .
, جاسر : خير في ايه .
, امينه : دنيا ٢ نقطة دنيا ياجاسر دلوقتي يتيمه اب وام يعني ملهاش حد مالهاش غيرك يا جاسر .
, جاسر : انا تعبت يا ماما محايله ومداديه وهي دماغ طفلة اصلا دماغها صغيره قوي .
, امينه : ما هو ده مربط الفرس يا ابني ، هي لسه صغيره مكملتش ٢٠ سنه يعني عقلها صغير وكمان مكنش معاها مامتها تعلمها الصح من الغلط من العيب ، وعمك دايما كان مشغول عنها يعني انت دلوقتي بقيت ليها الاب والام والزوج والحبيب ٣ نقطة خليك الاب اللي يعلم والام اللي بتطبطب والزوج اللي يسند ٢ نقطة والحبيب اللي يعشق ، خليك كل دول يا ابني هتلاقيها حطاك تاج على رأسها بتتباهى بيك تقولك شبيك لبيك انا ملك اديك ، استحملها يا جاسر دي مهما كان مراتك ٢ نقطة
, جاسر : بعد تفكير قليلا ، هي الست بتتعلق بمين اكثر جوزها ولا حبيبها .
, امينه : ضحكت ، باللي يكون لها سند وظهر ٣ نقطة
, بالي يوم ماتحس بوجع يكون أمانها في حضنه هو ، باللي يطبطب من غير ما تطلب ٢ نقطة باللي يضحي بنفسه علشانها ٢ نقطة الست بتتعلق بالراجل يا جاسر ٢ نقطة
, جاسر : ارتاح لحديث والدته ، طيب يا ماما ٢ نقطة هي دنيا فين دلوقتي .
, امينة : بعد لما انت مشيت غصبت عليها تاكل ونامت بعدها .
, جاسر : تمام انا كمان هدخل انام .
, امينه : احضرلك العشا .
, جاسر : لا .
, ثم تركها وذهب إلى غرفته وجد دنيا نائمه ، اخذ شاور وغير ملابسه بهدوء ، وجلس على الكرسي الذي امام السرير وهو ينظر لوجهها وهي نائمه .
, جاسر : بصوت واطي ، وبعدين معاكي يا دنيا وايه حكايه فارس ده ، مره في الكافيه ومره في الجامعه ٢ نقطة ومره في العزا .
, دنيا شعرت بوجود جاسر امامها فتقلبت واعطته ظهرها .
, جاسر اضايق والتفكير بينهش في عقله حس انه مخنوق ، خرج من الغرفه ونزل نام في الريسبشن ، و أفاق على صوت والدته .
, امينه : هي دي الوصيه اللي وصتهالك امبارح يا جاسر
, جاسر : ماما .
, امينه : منمتش ليه في اوضتك يا جاسر .
, دنيا فاقت وبعند لما ملقتهوش نام جنبها ، دورت علي ملابسها اللي كانت بتلبسها قبل الزواج ملقتش حاجه منها فاضطرت ترتدى ملابسها اللي جاسر اشتراها لها وفردت شعرها بعند وخدت كتبها ونزلت .
, دنيا : مسكت شعرها وهي بتعدله وتفرده بعند قدام جاسر وبضحكه مصطتنعه ، صباح الخير يا ماما امينه .
, امينه : صباح الخير يا دودو هعملك فطار .
, دنيا : ميرسي ياماما .
, جاسر : نظر الى دنيا ، روحي لمي شعرك لو رايحه الجامعه .
, دنيا : لما اكون عايزه المه هلمه ، بس انا عايزاه كده وبحبه كده .
, جاسر : انا مش هكرر الكلمة .
, امينه : بالراحه يا جاسر مش كده .
, دنيا : و انا مش عيله علشان المه انا كبيره وحرة في حياتي ومش من حق اي حد يتحكم في حياتي مهما كان مين .
, جاسر نهض من على الاريكه ومسك مرفق دنيا وشدها الى الغرفه وطلعت هي معاه بتذمر ثم تركها .
, دنيا : انت عايز ايه مني .
, جاسر : التقط فرشاة الشعر ، لفي علشان المهولك .
, دنيا : بعند مش هلف ، ومش حلمه .
, جلس جاسر على حرف السرير وهي تقف أمامه شدها واجلسها على قدميه .
, دنيا : ايه ده بتعمل ايه .
, جاسر : بلملك شعرك اللي متفرعنه بيده .
, دنيا : فضلت تزقه وهي بتبعد عنه وجاسر كان متحكم بيها .
, فوقعوا على السرير وهي فوقه بجذعها العلوي ، بصلها في عينيها قوي وهو بمد يده وببعد خصلات شعرها المتمرده علي عيناها وهى بتبص له بحب .
, جاسر : وبعدين معاكي بقي .
, دنيا : بدلع ، اايه .
, جاسر : كده تزعليني منك .
, دنيا : تؤ تؤ ، انت اللي مزعلني .
, جاسر : قلب موضعهم وصار هو فوقها بجزعه العلوي ، طب اصالحك .
, دنيا : عضت على شفايفها ، وبدلع تؤ .
, جاسر : طبع قبله بحنيه علي شفايفها وهو يتمعن بها ، ثم بعد انشا عنها ، وبصوت رجولي مثخن بالعاطفة ، اتصالحتي ولا لسه .
, دنيا : اتكسفت وسكتت .
, جاسر : يبقي لسه زعلانه ، وقبلها مرة اخرى بتمعن وحب وهي تايهه في بحر حبه ، حتى بعد عنها مرة اخرى ،وبداعبها بانفه علي انفها ، زعلانه .
, دنيا : اكتفت بنظراتها له بحب .
, جاسر : لا انتي استحلتيها بقي .
, دنيا : ابتسمت بخجل وخبطته على صدره وبدلع ، بس .
, جاسر : بس انا لسه زعلان وعايز اصالح .
, دنيا : لا ٢ نقطةابعد ٣ نقطة
, جاسر : يعني مش هتصالحيني .
, دنيا : بكسوف عضت علي شفايفها وهي بتلمس شفايفه ولسه وبتقول ، انا ٣ نقطة اسف ٥ نقطة ولسه مكملتش الكلمة .
, رن هاتفها اللي كان بأديها يدها ووقع جمبها على السرير .
, جاسر بص لقي المتصل فارس ، قام وبعد عنها .
, دنيا : بضيق اول ما شافت اسم فارس ، هو ده وقته ، مردتش عليه وبصت لجاسر اللي بعد عنها .
, دنيا : بتوتر ، علي فكره دا زميلنا في الجامعه ورقمه معايا من زمان هو رخم كده بتصل علي اي حد .
, جاسر : بضيق ، وانا مسالتكيش .
, دنيا : انا مكلمتوش و**** الا صدفه .
, جاسر : طيب .
, دنيا : قربتله ، طيب ايه .
, جاسر : عادي يادنيا .
, دنيا : حطت ايدها على خده ، اومال انا حسيت انك اضايقت ليه .
, جاسر : وانا هضايق ليه ، دي حياتك وانتي حره فيها .
, دنيا : امم ،طيب مش هتملي شعرى بقى .
, جاسر : لا .
, دنيا : براحتك ، بس لو انا ماشيه وطار علي حد وانا مشيه انا مليش دعوه .
, جاسر : دا انا اموتك ، وشدها وقعدها على رجله وبدأ يمشط شعرها ويضفره وهي مستمتعه ، مش هتتعلمي بقي تعملي الضفيرة لوحدك .
, دنيا : بضحك واتعلم ليه وانت موجود .
, جاسر : اه هتاخدي على الدلع بقي ، باستفزاز بس لاحظي
, انك تقيله قوي .
, دنيا : بنرفزه ، ايه ده ٢ نقطة دا انا ٥٨ كيلو بس ، بس و**** .
, جاسر : بسخرية ، لا شكلك اكثر انت بتهزري .
, دنيا : لا و**** ٥٨ ، يبقي اكيد زدت من أكل ماما امينه ، هو انا كده لازم اخس .
, جاسر: وهو بضفر لها شعرها ، امممم لا وزنك حلو .
, دنيا : ما انت مش قادر تشيلني على رجلك .
, جاسر انتهى من تضفير شعرها ووضعه لها على كتفها بحب ، فوقفت هي .
, دنيا : بشك ، بجد انا تخنت صح قول .
, جاسر : هو مين ده اللي مش قادر يشيلك .
, دنيا : انت .
, جاسر : بعضلاته وعرض منكبيه شالها بقوه ٢ نقطةولف بيها الجناح .
, دنيا : ضحكت ، خلاص بقى ٢ نقطة خلاص نزلني.
, جاسر : قادر اشيلك ولا لا .
, دنيا : بهزار وعند علشان مبسوطه ردت بدلع ، لا مش قادر .
, جاسر : فتح باب الغرفه وهو شايلها و نزل بيها علي السلم ولف بيها في السفره والريسبشن وباقي الفيلا .
, دنيا : يا لهوي ، خلاص بقى ٢ نقطة ماما هتشوفني عيب كده ٢ نقطة وبضحك ، ميصحش كده ٢ نقطة يخرب بيتك نزلني وعماله تخبط علي كتفه .
, جاسر : قدر ولا مش قادر .
, دنيا : قادر ، و**** قادر ٣ نقطة طب ورحمه بابا قادر .
, جاسر : بعند ، لا .وخرج بيها الى حديقة الفيلا .
, دنيا : كفايه يا جاسر ٢ نقطة كفايه بقى **** يخليك فضحتني .
, امينه كانت قاعده في الحديقه وشافتهم وضحكت ، **** يهديكم ويسعدكم يا اولادي .
, دنيا : نزلني بقى يا جاسر ماما شافتنا .
, جاسر : نزلها ، عشان تبقي تستفزيني .
, دنيا : بكسوف ، ينفع كده تكسفني .
, امينه : تتكسفي من ايه دا انتي مراته .
, دنيا : شعرت بالحرج يلا بقى علشان توصلني .
, جاسر : ضحكلها حاضر .
, امينة : بصت لشعرها وضحكت ، هو ضحك عليكي برضو وخلاكي تلمي شعرك .
, جاسر : ايه ياماما انتي بتهدي النفوس ولا ايه .
, دنيا : اتكسفت وضحكت .
, امينه : بصت لجاسر ، مش قلتلك البت دي هبله وبضحك عليها بكلمتين .
, دنيا : انا يا ماما هبله .
, امينه : ضحكت ، تعالي في حضني تعالي ومدتلها اديها .
, دنيا : دخلت في حضن امينه وهي حاسه بالحب والحنان .
, امينه : فطار ولا سندوتشات .
, دنيا : بعدت شويا وبضحك ، هو انتي وابنك عليا ، فطار طبعا .
, امينه : حبيبتى يا دودو **** يهديكم يارب ويسعدكم
, جاسر : بسخرية لدنيا ناس مبتجيش الا بالعين الحمراء .
, دنيا : اكيد انت عايز سندوتشات ، نفسي اشوفك وانت نازل وفي ايدك السندوتشات بلانش بوكس وداخل بيه الشركه والموظفين يتفرجوا عليك ، وضحكت بتريقه .
, جاسر : و**** عايزة تضحكي عليا طب ايه رايك بقى هنقضيها النهارده سندوتشات اعمليلنا سندوتشات يا ماما .
, دنيا : لا لا ٢ نقطة انا هفطر هنا .
, جاسر : لا هننزل سوا بالسندوتشات .
, امينه : سيبها براحتها يا جاسر .
, جاسر : مش بتتريق عليا وريني شطارتك بقى يا دنيا وانت داخله الجامعه بالسندوتشات .
, دنيا : بعينك .
, بعد اصرار جاسر ذهبت أمينة وقامت بعمل سندوتشات ووضعته في الايس بوكس اخذ جاسر ودنيا ، كلا من الايس بوكس تبعه . ثم ركبو السياره .
, دنيا : بتوعد ، ماشي يا جاسر تمشيني كده بسندوتشات .
, جاسر : ومش اي سندوتشات دي في اللانش بوكس تستاهلي عشان تتريقي عليا ٣ نقطة
, على فكره يا دنيا انا كلمت المحامي امبارح علشان نجهز ورق ميراثك .
, دنيا : باحراج وليه مستعجل كده .
, جاسر : علشان ده حقك ولازم يتنقل باسمك و الإجراءات اول ما تخلص تقدرى تصرفي فيها براحتك .
, دنيا : بكسوف ، بس انت طبعا مكانك زي ما هو في الشركه لان انا مبفهمش حاجة فيها وانت اللي ماسكها لما بابا كان عايش .
, جاسر : وانا لاخر نفس اتنفسه مش هتخلى عنك ولا عن الشركه ، و لو احتجتيني في أي وقت هتلاقيني جنبك .
, دنيا : بتعجب ، يعني ايه .
, جاسر : بحنق ، يعني انتي كان عندك حق انا نفذت وصية عمي لكن بنته مش موافقه فاكيد انا مش هاعيش معاكي غصب عنك .
, دنيا وقد زادت ضربات قلبها لم تعلم لماذا شعرت بالخوف ٣ نقطة ظلت صامتة حتى وصلوا الى الكلية وقبل نزولها .
, جاسر : على فكره يا دنيا انا عمري ما فكرت اراقبك ، دا كان خوفي عليك وانا شيلت المراقبة خلاص .
, دنيا : باستياء يعني بطلت تخاف عليا .
, جاسر : يلا علشان متتاخريش علي محاضراتك بعد ما تخلصي هعدي عليكي علشان نروح للمحامي .
, ٩ نقطة
, شعرت ساره بتأنيب الضمير بأنها تستغل معتز وتنقل لمنار اخبار جاسر الحديدي عن طريق معتز ، وليس كذلك فقط بل ان علاقتهم لن تكتمل مهما حاولت بعد ما فعله بها خطيبها السابق ، معتز لم تر منه إلا كل حب واهتمام والثقة ٢ نقطة فقد أعطاها ما كانت تفتقده .
, فقررت مقابلته عازمة على الابتعاد عنه .
, ساره : الحقيقه يا معتز انا عايزه اقولك حاجه.
, معتز : عارف .
, ساره : بخضه ، عارف ايه .
, معتز : مش قادره علي بعدي وعايزه تشوفيني طبعا .
, ساره : انا بتكلم بجد هو ده وقت هزار .
, معتز : بجد انا اللي عايز اقولك علي حاجه .
, ساره : حاجه ايه .
, معتز : اني بحبك وعايز اتجوزك .
, ساره خفق قلبها من حديثه وسكتت
, معتز : مالك مردتيش ليه .
, سارة : تفاجئت بس .
, معتز : مفاجاه حلوه ولا يا ترى وحشه .
, ساره : بصوت مبحوح ، حلوه ٢ نقطة حلوه قوي .
, معتز : بقلق ، مالك يا سارة ٢ نقطة في ايه انت هتعيطي ولا ايه .
, ساره : مسحت دموعها من على خدها ، انا لازم امشي .
, معتز : ليه انا قلت حاجه ضايقتك
, ساره : لا خالص بس ٣ نقطة
, معتز : محتاجه وقت تفكري مثلا ٢ نقطة انا اكيد فجئتك
, ساره : اه فعلا محتاجه وقت افكر .
, معتز : وانا مش هضغط عليكي يا ساره ٢ نقطة بس لو وافقتي هكون اسعد واحد في الدنيا كلها .
, ساره : التقطت حقيبتها ، انا لازم امشي .
, معتز : طيب خليكي معايا شوية ده انتي حتى مشربتيش العصير بتاعك .
, ساره : مره تانيه باي .
, ٧ نقطة
, بعد انتهاء المحاضرة .
, ياسمين : مالك يادنيا سرحانه طول المحاضره في ايه .
, دنيا : جاسر ٢ نقطة
, ياسمين : ماله .
, دنيا : عايزني اروح للمحامي علشان استلم ورثي .
, ياسمين : معقول بالسهولة دى .
, دنيا : اه طبعا هو هيسرقني ولا ايه .
, ياسمين : انا مقلتش كده انا مستغربه بس ، اصل دلوقتي كل حاجه تحت ايده وهو اللي متحكم فيها ، ازاي يعني هيدهالك بالساهل كده ويطلع هو من المولد بلا حمص مش غريبه شويه
, دنيا : لا جاسر مبفكرش كده .
, ياسمين :و**** شكلك هبله وبضحك عليكي بالصعبنيات دي وانه جمبك ومحدش هيقدر ياذيكي ولا يجي ناحيتك وى . وى ٢ نقطة وي ٦ نقطةوهو في الآخر براقبك ومتحكم فى كل حاجه في حياتك علشان هو اللي ماسك كل فلوسك وشركات باباكي ، وفي الاخر عايزه تقنعيني انه هيديكي كل حاجه بالساهل كده يبقي غريبه ولا مش غريبه ٢ نقطة
, دنيا : لا طبعا ايه اللي بتقوليه دا .
, بعد انتهاء محاضراتها ذهبت دنيا مع جاسر الي المحامي وحديث ياسمين يشغل تفكيرها بعض الشيء .
, ايمن المحامي : الحقيقه احنا منقدرش نحدد الورث حاليا ولا نصيب كل واحد فيكم بحكم اولا ان خالد بيه مخلفش غير دنيا هانم ومعندوش اولاد وطبعا جاسر هيكون له نصيب .وثانيا حاجه اهم .
, جاسر : حاجه ايه يا ايمن .
, ايمن : لان خالد بيه سايب وصيه لازم نفتحها الاول .
, دنيا : اوكي افتحها .
, ايمن خرج الوصيه بختم خالد الاحمر وفتحها امامهم وبدأ يقراها .
, ( بنتي وحبيبتي دنيا وحشتيني جدا ، اتمنى انك تكوني بخير ، اكيد انتي اللي استعجلتي في طلب الميراث علشان كده كتبت الوصية دي لاني عارف دماغك لسه صغيره ٣ نقطة
, نظر جاسر لها ونظرت دنيا إلى الأرض باحراج ، وأكمل ايمن قراءة الوصية ٤ نقطة
, عايزك تعرفي يا دنيا ان جوازك من جاسر مكنش عقاب ليكي زي ما انتي فاكره او متخيله بالعكس ده امان ليكى بعد وفاتي ٢ نقطة انتي هتاخدي كل الورث و الفلوس والشركات وكل ما املك ملكك لوحدك ، لكن بشرط لو منفذتهوش مش هتاخدي اي حاجه وكل حاجه هتؤل لجاسر وشرطي هو ٨ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل الرابع عشر


ايمن خرج الوصيه بختم خالد الاحمر وفتحها امامهم وبدأ يقراها .
, ( بنتي وحبيبتي دنيا وحشتيني جدا ، اتمنى انك تكوني بخير اكيد انتي اللي استعجلتي في طلب الميراث علشان كده كتبت الوصية دي لاني عارف دماغك لسه صغيره ٣ نقطة
, نظر جاسر لها ونظرت دنيا إلى الأرض باحراج ، وأكمل ايمن قراءة الوصية ٤ نقطة
, عايزك تعرفي يا دنيا ان جوازك من جاسر مكنش عقاب ليكي زي ما انتي فاكره او متخيله بالعكس ده امان ليكى بعد وفاتي ٢ نقطة انتي هتاخدي كل الورث و الفلوس والشركات وكل ما املك لكن بشرط لو منفذتهوش مش هتاخدي اي حاجه وكل حاجه هتؤل لجاسر وشرطي هو ٨ نقطة
, نظرت دنيا الي جاسر ثم عادت النظر بتعجب الي المحامي ، جاسر بتعجب قطب حاجبيه وهو ينظر إلى المحامي .
, أكمل المحامي .
, انك تجيبي حفيد لعيله الحديدي من صلب جاسر الحديدي علشان الورث كله يكون ليكي .
, دنيا : بدهشه وضيق ، ايه اللي بتقوله ده ، حفيد ايه انتوا اتجننتوا٣ نقطة
, ايمن : لو سمحتي يا استاذه سيبيني اكمل الوصية .
, دنيا : تكمل ايه ، يعني عشان اخد حقي و ميراثي لازم اخلف ازاي ده .
, ايمن : نظر الى جاسر ، لو سمحت يا جاسر بيه خليها تسكت شويه انا مش عارف اكمل الوصية .
, جاسر : لو سمحتي يادنيا اهدي شويه لما يخلص بس .
, دنيا : سكتت بغيظ .
, ايمن : وهو يكمل الوصية .
, انا عارف انك عايزه تاخذي الورث و تطلقي من جاسر وده ضد رغبتي ؛ لانك للاسف متسرعه في قراراتك وسهل جدا تضيعي كل اللي عملته واللي جاسر كمله بعدي ، دا شرطي يادنيا لو نفذتيه كل ما املك هيكون ملكك وبعدها انتي حرة التصرف تكملي مع جاسر او لا ٢ نقطة
, دنيا : بعصبيه ، مستحيل الكلام ده ٢ نقطة ده كذب اكيد ، ازاي بابا يعمل كده انا مش مصدقه ، بابا لا يمكن يعمل كده .
, ايمن : كل حاجه موثقة صوت وصورة في سي دي المرفق بالوصية .
, دنيا : يعني ايه ، يعني انا مملكش اي حاجه خالص دلوقتي ولا حتى القصر ولا مصاريف ولا اي حاجه .
, ايمن : علشان تاخذي كل دا و ورثك كامل من غير جاسر بيه ما ياخد نصيبه الشرعي هو كمان ، لازم تنفذي شرط والدك وهو وجود حفيد له من جاسر بيه الحديدي .
, دنيا : بعناد ومكابرة وعصبيه ، مستحيل ٢ نقطة مستحيل اخلف منه .
, ووقفت ، انتم اكيد متفقين سوا انت وجاسر ، عايزين تضحكوا عليا . ثم بدأ تعيط بانهيار وذهبت للخارج .
, جاسر : بضيق ، ليه مقولتليش يا ايمن .
, ايمن : دي وصية عمك انا مليش دخل فيها ، ثم اعطا له ال سي دي ، عليها فيديو صوت وصوره لخالد بيه وهو بيقر ويعترف بالشرط اللي حاطه في الوصية ، يظهر كان متاكد ان مدام دنيا مش هتصدق ، ابقي ادهالها يا جاسر بيه يمكن تهدي .
, جاسر : أخذها منه ، و**** ولا انا كمان مصدق .
, ايمن : عمك كان بحبك يا جاسر ومعتبرك ابنه واكيد انت قد المسؤليه دي ، ولكنه كان متأكد انك لوحدك مش هتقدر على أفعال بنته المتهورة خصوصا لو استلمت الورث لانه عارف ان دماغها لسه صغيره ، مخبيش عليك انا حاولت اقنعه ان كده غلط وانها ممكن تحس بالظلم لكن هو رد عليا رد اقنعني بيه .
, جاسر : بتعجب ، رد ايه .
, ايمن : اللي يكون مع جاسر مستحيل يتظلم .
, والحقيقه انا متاكد من كده لانك غيرت مسار الشركة وكبرتها وخليت اسمها يسمع مش في مصر بس لا دا في الشرق الاوسط كله ، متاخذنيش واحد غيرك كان استغل غياب عمه بسبب المرض واستولي علي كل حاجه بالتوكيلات اللي عمك عملهالك .
, جاسر : بتاثر ، اصل متعرفش عمي دا بالنسبالي ايه ، شكرا يا استاذ ايمن .
, ذهب جاسر الى الخارج وهو في حيرة من امره يفكر انه كل مايهد حاجز مع دنيا يطلعه حاجز اكبر .
, اما دنيا كل ماتحس انها بتكسر قيود انها متجوزة غصب عنها القيود بتزيد عليها اكتر وتبدأ تنفر وتبعد .
, ذهب جاسر تجاه سيارته وجد دنيا تجلس بانتظاره في السياره فصعد الى السياره .
, دنيا : بعصبيه ، اتفقتوا خلاص انت والمحامي عليا .
, جاسر : متكلمش وأعطي لها ال سي دي .
, دنيا : اخذته منه ووضعته في الدي في دي بالسياره وشاهدت والدها وهو يقر ويعترف بالوصية وإن جاسر لا يعلم بامر الوصيه .
, دنيا اتحرجت جدا وهي بتسمع وصية والدها أمام جاسر ،
, لكنها تمردت .
, دنيا : يعني المفروض دلوقتي افضل اسيره ليك ومذلوله علشان اخذ ورثي صح .
, جاسر : حاول يتمالك نفسه ومردش .
, دنيا : لااا يا استاذ محدش يقدر يمنعني من حقي ولا هعيش مع حد غصب عني ويتحكم فيا ، انا هعرف اجيب حقي كويس قوى وأنا مش هسكت وفي قانون يجبلي حقي .
, جاسر : اوقف السياره بمنتصف الطريق فجاه وبعصبيه ،
, عايزاني اعمل ايه وانا اعمله حالا يا دنيا ، اللي هتقوليلي عليه هنفذ هولك حالا .
, دنيا : يعني اللي هقولك عليه هتنفذه بجد ولا بتضحك عليا .
, جاسر :انا مبضحكش علي حد ، لكن جربي وانتي تشوفي بعينك .
, دنيا : بتوتر وعند ، يعني لو قلتلك طلقني ورجعلي ورثي هتعمل كده .
, جاسر : هتشوفي ، قاد سيارته وصار بطريق غريب لها .
, دنيا : بقلق ، انت رايح فين ده مش طريق البيت ولا الشركه .
, جاسر : رايح للمأذون علشان انفذلك رغبتك وبعدها هنطلع علي المحامي علشان اعملك تنازل عن الورث .
, دنيا : زادت ضربات قلبها وبتوتر ، انا ٢ نقطة انا مقلتش ده طلبي .
, جاسر : قطب حاجبيه وبصلها بتعجب .
, دنيا : بتوتر ، انا اقصد لو طلبت يعني بقول لو ٢ نقطة
, جاسر : ابتسم بحنق ثم سحب ابتسامته وبحده مصطنعه ، يعني اعمل ايه دلوقتي .
, دنيا : بصوت واطي يكاد يسمع وكسوف ، رَوْحٌ
, جاسر : دق قلبه بالسعادة عندما سمعها ، بتقولي ايه مش سامع .
, دنيا : بكسوف اكبر ، رَوْحٌ .
, جاسر : اروح للمأذون يعني .
, دنيا : بنرفزه ، روح على البيت ياجاسر .
, جاسر : رفع حاجبه بابتسامه ، اه ٢ نقطة طيب .
, دنيا عضت على شفايفها بضيق .
, جاسر : بصوت منخفض، مجنونه .
, دنيا : حاولت تنقذ ما يمكن انقاذه ، أصل اسمع ان اللي مينفذش الوصية يبقي حرام عليه ٢ نقطة هو مش صح برده انه حرام ، اصل انا عايزه اريح بابا في تربته بس من غير حفيد طبعا اه .
, جاسر : بسخرية تمتم ، باللاسلكي .
, دنيا : ايه ، بتقول ايه .
, جاسر : بقول اه ما انا عارف طبعا .
, دنيا مش عارفه هي غيرت رايها ليه علي طول ، يمكن عشان بتحس بالامان وهي بجانب جاسر ولا خايفه من الايام اللي هتواجهها لو هي لوحدها من غير درع حامي لها في الحياة ، خصوصا انها بقت وحيده ، ولا مشاعرها هي اللي اجبرتها تغير رايها ٢ نقطة
, ٣ نقطة
, وصلو الي الفيلا وصعدت دنيا الي غرفتها وجاسر خلفها .
, دنيا : حست ان جاسر كشفها ،
, على فكرة مش معنى اني وافقت على الوصية دي ، ان انا اتجوز واخلف منك وكده يعني عادي .
, جاسر: بخلع الجاكيت ، ليه هو احنا مش متجوزين .
, دنيا : بس على الورق بس اه .
, لم تكن تعلم برفضها للطلاق قد مضت معه عقد توثيق زواجهم ٢ نقطة
, جاسر : بصلها وضحك وغير الموضوع ، مقلتليش عملتي ايه النهارده في الجامعه .
, دنيا : ببلاهه ، عادي يعني بتاع كل يوم .
, جاسر : بحنق ، في حد ضايقك ولا حاجه .
, دنيا : حست انه عايز يسال علي فارس ، لا محدش ضايقني ومقابلتش حد ولا شفت حد .
, جاسر : بابتسامة ، طيب انا مسافر النهارده رايح بورسعيد وهاجي بكره بالليل هخلي السواق بكره يوصلك ويجيبك من الجامعه .
, دنيا : بخضه ، ايه ده انت هتسيبنى لوحدي .
, جاسر : ماما هنا معاكي وبعدين دي ليله مش كثير ولا مش قادره على بعدي .
, دنيا : لا طبعا اقدر على بعدك عادي جدا ، انا اقصد كنت عايزه اجي معاك بس.
, جاسر : ضحك ، تيجي معايا لا واضح فعلا انك قادره عادي .
, علي فكره يا دنيا انا مشفتكيش بتذاكري خالص .
, دنيا : وايه دخل المذاكرة في اني اجي معاك .
, جاسر : ده مستقبلك وبعدين لازم تعوضي الايام اللي مكنتيش بتروحي فيها الكليه .
, دنيا : بضيق ، طيب .
, ذهب جاسر لياخذ شاور وغير ملابسه وذهب الى بورسعيد لانهاء ورق الجمارك .
, جلست دنيا مع امينه يتحدثون سويا فدنيا تشعر معها بحنان الأم الذي فقدته وأمينة تنصحها وتحتويها دائما ، ثم ذهبت الى غرفتها وجدت عدة اتصالات من فارس تجاهلته تماما وبدأت تذاكر وتراجع ما فاتها حتى غفت ونامت ، ثاني يوم فاقت وارتدت تي شيرت مقفول بكم وبنطلون جينز وذهبت إلى الجامعة صباحا .
, جاسر : اتصل بها صباح الخير يا دندن .
, دنيا : بفرح صباح الخير ، خلصت شغل ٢ نقطة
, جاسر : لا لسه بخلصه .
, دنيا : هتيجى امتى .
, جاسر : هاجي بالليل ان شاء **** ، رحتي الجامعه ٢ نقطة السواق وصلك .
, دنيا : اه وصلني انا في الكليه دلوقتي ، وقلتله يعدي عليا الساعه اتنين لحد ما اخلص محاضرات .
, جاسر : فطرتي .
, دنيا : ضحكت ، ودي تفوت ماما امينه يعني .
, جاسر : عندك حق و**** ، امم طيب لبستي ايه وعملت ايه في شعرك .
, دنيا : لبست اللبس اللي بتجبهولي ، على فكره انا عملت ضفيره في شعري بس شكلها وحش قوي .
, جاسر : ضحك ، لما اجي هظبطهالك ، خلي بالك من نفسك .
, دنيا : بتنهيده ، باي باي ، وقفلت التليفون بسعاده .
, أتت ياسمين وسألتها عما حدث بالأمس ، فحكت لها دنيا ما حدث مع المحامي والسي دي ورد فعل جاسر ، انها لو عايزه تطلق هتطلق ويديها ورثها كامل وانها رفضت .
, ياسمين : نار قادت فيها ، ازاي الفرصة تجيلك على طبق من ذهب واطيريها انتي اتجننتي دي فلوسك وورثك يعني حقك .
, دنيا : مش عارفه بس خايفه يا ياسمين ، خايفه ابقى لوحدي وكمان انا مبفهمش حاجه في شغل بابا ، والشركه جاسر اللي ماسك كل حاجه فيها .
, ياسمين : خايفه من ايه ، انك تبقى حره ومحدش يتحكم فيكي ، ولا عاجبك تحكماته وتنزلي وتخرجي بمواعيد ، وايه اللي انتي عاملاه في نفسك دا ، بقى دا لبسك وشعرك ده ، معقول انتي دنيا الحديدي اللي اي حد يشوفها كان بتجنن عليها ، دلوقتي بقيتي زي المسجونه وكمان بفلوسك ومن غير باباكي .
, ثم بهدوء وخبث .
, وبعدين لو على الشغل الموظفين بيشتغلوا وبيمشوا كل حاجه ، ولو احتاجتى حاجه فارس موجود وانتي عارفه انه بموت فيكي وانه بيشتغل مع والده يعني فاهم في الشغل وبابا فارس ممكن يمشيلك الشغل كله كمان .
, دنيا : مش عارفه حاسه انى تايهه ومش عارفه اخد قرار على الأقل في الوقت ده ، انا حاسه اني مرتاحه كده .
, ياسمين : بخبث و ضحكه مصطنعه ، ايه يا قطه هو الجواز مببقاش علي الورق بس ولا ايه .
, دنيا : لا و**** لسه جوازنا علي الورق .
, ياسمين : وانتي عايزاه بقي ميبقاش علي الورق بس .
, دنيا : ايه اللي بتقوليه دا يا ياسمين لا طبعا وانا اصلا شارطه كده علي جاسر ومش معني اني محتاجه وقت افكر كويس اني اغير رايي .
, ياسمين : لما نشوف .
, ١٠ نقطة
, بعد الجامعة اتي السواق واخذ دنيا إلى الفيلا ، وذهبت ياسمين الى فارس في مقابلته وحكت له كل ما قالته دنيا .
, فارس : انا حاسس ان في حاجه غلط ، دنيا تغيرت و بتصل عليها مبقتش ترد عليا من وقت جوازها .
, ياسمين : معاك حق ده كل مااقولها اتصل على فارس يجي يشوفك او تكلمك من الموبايل تقولي لا ، انا حاسه في حاجه غريبه بتحصل و العصفوره شكلها هتطير ، هتعمل ايه دلوقتي .
, فارس : مش عارف بس معقول كل حاجة هتضيع بالسهولة دي .
, ياسمين : لا بقولك ايه اتصرف احنا على اتفاقنا انا ليا عشرين في الميه من فلوسها .
, فارس : وانتي شيفاني كنت خدت حاجه لسه .
, ياسمين : طيب ما تتصل علي طارق بيه ده اللي بتقول عليه يمكن يساعدك .
, فارس : انا لازم اروحله مينفعش اتصالات .
, ياسمين : اتلحلح كده واتصرف انا ممكن يحصلي حاجه لو مخدتش الفلوس انا خلاص رستأت نفسي علي كده ، نفسي اسافر واهج من البلد دي واشوف الدنيا بجد .
, ٩ نقطة
, منار مع ساره في المكتب .
, منار : يعني ايه يا ساره .
, ساره : يعني هبعد عنه ، بقولك معتز طلب يتجوزنى وانا مش عارفه اعمل ايه .
, منار : فعلا دي مشكلة كبيرة .
, ساره : معلش يا منار انا خلاص كده مش هقدر اكلمه فى حاجه تانيه سامحيني ، وهو اصلا مبقولش حاجه تخص شغله .
, منار : ولا يهمك مش مهم الشغل المهم انتي ، بس متاكده انه بحبك وفعلا عايز يتجوزك .
, ساره : يعني ، كلامه وانه عايز يتقدملي ونتجوز يبقى اكيد يحبني .
, منار : بتأثر : ما جاسر برضو كان كده حبينا بعض واتخطبنا وكنا هنكتب الكتاب بس قبل الفرح باسبوعين سابني ، ومسحت دمعتها .
, ساره : مش عارفه ٢ نقطة مش عارفه بس انا حاسه ان جاسر عمل كده غصب عنه زي ما قال .
, منار : ما انتي مشفتيش صورته هو وامرأته على السوشيال ميديا في العزاء وهو حضنها ازاي ، خلاص نسيني وحبها هي .
, ساره : هو ده وقت جاسر يامنار ، انا في المصيبه اللي انا فيها دلوقتي .
, منار : اسفه ياساره ، بس لو معتز فعلا بحبك وانتي متاكده من كده ممكن تحكيله اللي حصل معاكي وهو هيسامحك لو بحبك بجد .
, ساره : لا طبعا مفيش راجل مهما كان بيحب بيسامح في الحاجات دي .
, منار : طيب تحبي نروح للدكتور يشوفلك حل .
, ساره : لا ، لا طبعا انا لا يمكن أبني حياتي على كذب وخداع .
, منار : حيرتيني ، اومال هتعملي ايه دلوقتي .
, ساره : بحزن هبعد عنه واختفى عن حياته خالص ، واحتمال كمان مجيش الشغل علشان ميقدرش يوصلي ، حتى البيت مش هنزل منه .
, منار : هتقدري يا ساره ، انا حاسه انك انتى كمان بتحبيه .
, ساره : للاسف مفيش حل غير ده يامنار .
, ١١ نقطة
, تجلس دنيا في الريسبشن ليلا بانتظار وصول جاسر بعدما تركتها امينه ودخلت تنام ، كانت ترتدي بدي مفتوح الصدر وهوت شورت .
, كانت حاسه بالوحده وان في حاجه كبيره نقصاها وجاسر غايب عنها ، اليوم ده فرق معاها جدا مقدرتش تنام وفضلت مستنياه ، سمعت صوت باب الفيلا بتفتح فوجدت جاسر يدخل من الباب .
, دنيا : اول لما شافت جاسر طلعت تجرى عليه بفرحه وحضنته جامد ، اتاخرت عليا قوي .
, جاسر : حضنها بشوق وحنية ، ثم بعد عنها شويا ، شفتي جبتلك ايه معايا .
, دنيا : ايه .
, أخرج من يده ايس كريم وبعض الملابس لها .
, جاسر : الايس كريم اللي بتحبيه وهدوم ليكي .
, دنيا : بعدتهم وحطيتهم على جنب .
, جاسر : بتعجب ، مختهمش ليه .
, دنيا : مش عايزاهم .
, جاسر : ليه مش عجبينك .
, دنيا : حضنته تاني بحب وشوق وهي مغمضه عنيها ويدها حوالين خصره ، كده تبعد عني دا كله جالك قلب .
, جاسر : بسعاده ، دي ليله مش كتير يعني .
, دنيا : بعدت عنه وحست انه يستهزئ بمشاعرها .
, جاسر : زعلتي .
, دنيا : اه .
, جاسر : طب ما انا عايز كده .
, دنيا : عايز تزعلني ، ليه بقي .
, جاسر : عشان اصالحك .
, ولسه بقربلها بعدت هي .
, دنيا : ضحكت ، بعينك .
, جاسر : وانا معنديش مانع تاخدي عيني .
, دنيا : بكسوف ، بجد .
, جاسر : وهو بيبصلها بحب قوي في عينيها ، بجد وبدا يقرب لها ويطبع قبلاته بشوق حار ، حتى تاهت بين يديه ، وبدلع بعدت عنه شويه .
, دنيا : ابعد ٢ نقطة
, جاسر : ليه .
, دنيا : بصتله بسحر عيونها بدلع ، علشان سافرت وسبتني لوحدي .
, جاسر مسكها من ايدها بحنيه و خدها وجلس على الاريكه واجلسها على ساقيه .
, جاسر : بس انا بقي مكنتش لوحدي .
, دنيا : بخضه ، ايه دا ، كان في حد معاك انطق قول .
, جاسر : دنيا ٢ نقطة دنيا اللي كانت معايا .
, دنيا : يا سلام ازاي بقي .
, جاسر : مغبتيش عن بالي لحظة واحدة .
, دنيا : بس برضوا لو سافرت خدني معاك مليش دعوه .
, جاسر : حاضر ٢ نقطة ولسه بحط ايده علي شعرها ويلمسه ، ايه ده .
, دنيا : ايه في ايه .
, جاسر : ضحك ، ايه اللي انتي عملاه في شعرك ده ثم مسك الضفيرة كانت بشكل عشوائي متلعبكه .
, دنيا : بتزمر ما انا مبعرفش اعملها ، حتى لما جيت من الكلية علشان افكها معرفتش ، ثم ضحكت ، فسبتهالك بقي انت تظبطها .
, جاسر : و**** بجد .
, دنيا : بسخرية ، اه امال ايه .
, جاسر : راح شايلها ومطلعها الغرفة .
, دنيا : ضحكت انت هتعمل ايه .
, جاسر : هعملك الضفيرة .
, دنيا ضحكت وهو شايلها بدخلها الغرفه وقعدها على السرير
, وقعد هو وراها ومسك شعرها وهو بيحاول يفكه و يهمس في أذنها .
, جاسر : على فكره حضنك كان حلو قوي ، هو انا وحشتك للدرجادي .
, دنيا : بخجل ودلع ، تؤ تؤ موحشتنيش .
, جاسر : همس لها من خلفها في اذنها ، بس انتي وحشتيني قوي ٢ نقطة قوي يادنيا .
, دنيا : هربت من كلامه ، طب يلا فك شعري بقى .
, جاسر : مسك شعرها ، يعني لما اسافر مش هتيجي معايا بقي .
, دنيا : بخضه لفت له ، انت هتسافر تاني .
, جاسر : مسك يدها بحب ، وانا مقدرش اروح اي مكان تاني من غيرك .
, دنيا : اتكسفت جدا .
, ثم اقترب منها حتى لمس شفتيها وهو يهمس لها بخشونه رجولية ، على فكره انا كلى ملكك مكسوفه مني ليه بقي .
, عضت دنيا على شفتيها فطبع قبلة على شفتيها بشوق ، فاستسلمت له وروحها تنسحب بشوق اتجاهه واتجاه تلك المشاعر التي أول مرة تشعر بها بعد غيابه عنها .
, ثم دفن وجهه في عنقها بحب وهو يقبلها وهي تشعر انها في دنيا اخرى وهي بين يديه .
, فبعد عنها انشين وهو يضع يده بحنيه على وجهها ،
, دودو رحتي فين .
, بوجهها تحسست ومالت علي يده فأخذها في حضنه و بين ضلعيه وضعت راسها فضمها بشدة وحب وهو يتحسس شعرها هاتفا .
, ٢ شرطة لو تعرفي وحشتيني قد ايه في الليله دي .
, دنيا : وانت كمان وحشتيني قوي يا جاسر متبعدش عني تاني
, جاسر : بحنيه ، مقدرش ابعد عن دنيتي وحياتي عمرى ما اقدر ابعد عنك لحظه من عمرى .
, دنيا : بسعاده وراحة تنهدت ، ولا انا .
, جاسر داعب خصلات شعرها حتي ارتاح قلبها و نامت في حضنه كانت عايزه تطمن بوجوده جمبها . ابتسم عندما وجدها نامت واحتضنها ونام هو الآخر .
, ٨ نقطة
, افاق وهي بحضنه فتامل وجهها وتحسسه بيده وهو يداعب خصلات شعرها الموجوده علي وجهها وهي بين حضنه فبدات تفيق .
, دنيا : بسعادة نظرت له ثم بخضه ، انت عملت ايه وازاي انا كده في حضنك .
, جاسر : بتعجب مالك ، ثم ابتسم وبتصنع .
, انتي مش فاكره امبارح ولا ايه .
, دنيا : بخضه وهي تشهق وتضع يدها على صدرها ، هو ايه اللي حصل امبارح اوعى يكون حصل حاجه .
, جاسر : وهو يفرد ظهره على السرير بأريحية ، حاجه واحده بس هيييح دي حاجات .
, دنيا : يا لهوي حصل ايه ، انا مش فاكره حاجه انت خدشت حيائي ولا ايه .
, جاسر : ضحك ، خدشت حيائك ، يلا يا مجنونه علشان افكلك شعرك المتبهدل ده انتي مش شايفه نفسك عامله ازاي .
, دنيا : لو سمحت متقولش كده على شعري .
, جاسر : وهو ببص لشعرها ، لا بجد ، طب قومي شوفي منظرك في المرايه عامل ازاي .
, دنيا : قامت وبصت على نفسها في المرايه ، وبخضه اعوذ ب**** مين دي .
, كان شعرها متشابك ومنكوش بطريقة عشوائية بصت لجاسر ، ايه ده هو عمل كده ازاي وهنسرحه ازاي بقى .
, جاسر : نسررحوا ٢ نقطة نسرحوا ، اسمها تسرحيه زي ما عملتيه انتي تسرحيه .
, دنيا : بجد ، بقى كده يعني هتسيبني اعمله لوحدي .
, جاسر : مش من شويه كنتي عامله زي ابو العريف ومتتكلمش كده على شعري ولو سمحت ومعرفش ايه .
, دنيا : خلاص انا هروح البيوتي سنتر وهخلي هاني يضبطهولي .
, جاسر : قام من على السرير زي المجنون وراحلها وهو ماسك شعرها ، مين هاني ده ان شاء **** اللي عايزه تروحيله .
, دنيا : دا هاني اللي في البيوتي سنتر .
, جاسر : وهو بشد شعرها براسها بهزار ، والبتاع ده بيفضل يمسك في شعرك و يلعب فيه .
, دنيا : اه مالك في ايه سيب شعرى بقى .
, جاسر : عض على شفتيه بضيق وهو ماسك شعرها وسحبها منه بسخريه للتواليت ووضعها تحت الحوض وفاتح عليه الميه .
, دنيا : يا لهوي انت بتعمل ايه .
, جاسر : هلعبلك انا فيه .
, ثم وضع كل الشامبوهات والبلسم على شعرها .
, دنيا : ايه ده كله يا مجنون .
, جاسر : وهو بيحط الشامبو على شعرها ويدعك فيه بذمتك مش لعبي احسن من لعب هاني .
, دنيا : اه يا عينى مش شايفه الشامبو دخل فيها .
, جاسر : بسخرية امال كنتي بتشوفي مع هاني ازاي ، هي عينك مكنتش بتحرقك معاه .
, ثم أعطاها المنشفة تمسح عينيها وهو يطلق الماء على شعرها حتى يفك التشابك عنه .
, وبعد انتهائه قام بتنشيفه لها بالمنشفة .
, دنيا : وهى بتدعك في عينها، اه يا عيني حرام عليك عيني بتحرقني قوي .
, جاسر : عشان تبقي تقولي اروح لهاني .
, دنيا : مش رايحه مش رايحه خلاص .
, جاسر : قال هاني قال وانا ايه سوسن .
, دنيا : ضحكت ، لا انت جاسر .
, تناول جاسر السشوار ليجفف لها شعرها .
, جاسر : لفي وبدا يجفف شعرها وهو يتطاير ويميل يمينا وشمالا وكل مره يتطاير ويلمس وجهه يستنشقه بحب .
, دنيا : خلاص و**** شعري نشف .
, جاسر : طيب يلا عشان اعملك الضفيرة واسرحه .
, دنيا : اوف ، هو كل يوم ضفيرة .
, جاسر : خلاص هعملك ديل حصان .
, دنيا : اوكي ، اهو ارحم من الضفيرة .
, جاسر : بسخرية ، بس هعملك اتنين واحده يمين وواحده شمال .
, دنيا : ده مش هيبقى ديل حصان ده هيبقى ديل حمار ٢ نقطة
, جاسر : ضحك ، طب و**** هيبقى شكله حلو عليكي .
, ثم بدأ يقسم شعرها نصفين ولم نصفه في الجهه اليمين .
, دنيا : بعدت عنه ، انت هتعمل كده بجد عايزني امشي بضفرتين .
, جاسر : اه عادي على فكره .
, دنيا : لا مستحيل طبعا متهزرش مش همشي كده ولا هروح الكليه كده .
, جاسر : ما انتي يا دندن اللي مش عاجبك الضفيرة بتاعتي قلت اغير لك .
, دنيا : بتذمر ، لا عجباني ضفيرة ضفيرة اهي ارحم من الضفيرتين ٣ نقطة
, .
, ٥ نقطة
, طارق الرويعي في المكتب مع فارس .
, طارق : كده خطتنا باظت يا فارس واللي عملناه طول الكم شهر دول هيروحوا على الفاضي .
, فارس : امال انا جتلك ليه .
, طارق : ما انا كل مره اكلمك تقولي انا مسيطر .
, فارس : بضيق ، اللي حصل بقى ، وكويس ان ياسمين معانا بتجبلنا اخبار دنيا وجاسر أول بأول .
, طارق : انا مش فاهم جاسر ده عامل ايه للبنات ، منار قربتلي بس علشان عايزه تنتقم من جاسر وهي عنيها كلها حب له ، ودنيا اللي كنا بنقول عليها هبله وهناخد كل حاجه منها وقعت في حبه وسلمتله كل حاجه واتغيرت معاك ، هو بيعملهم ايه بحبوه قوي كده ليه .
, فارس : المهم هنعمل ايه دلوقتي ، شوف لنا حل .
, طارق : مفيش غير اللي كنت عامل حسابه من الاول ، ولازم يتنفذ في اسرع وقت عشان نطير جاسر من دنيا وبعدين ناخدها بقي علي حجرنا ونتسلي ، ودا كله مش هيحصل الا بمساعده ياسمين .
, فارس : اللي هو ايه ، وياسمين دخلها ايه في الموضوع .
, طارق : هقولك كل حاجه ٨ نقطة
, ٨ نقطة
, صعدت دنيا السياره مع جاسر بسعاده حتى اوصلها امام الكليه .
, جاسر : خلي بالك من نفسك .
, دنيا : حاضر وانت كمان .
, جاسر : هبعتلك الحراسة النهارده .
, دنيا : امم ، تاني .
, حاسر : انا مردتش ابعتهم من غير ماتعرفي علشان متضايقيش ، علشان خاطرى وعلشان اكون مطمن اكتر عليكي .
, دنيا : بسعادة ، اوكي .
, كانت تنتظرها و تراقبها ياسمين من بعيد ، وبعدما ذهب جاسر بسيارته اتت اليها بسرعه .
, ياسمين بتنهج بتصطنع ، ازيك يا دنيا كويس اني لقيتك .
, دنيا : تمام في ايه بتنهجي ليه .
, ياسمين : انا نسيت الشيت بتاع دكتور سيد واخر يوم تسليم النهارده ورايحه اجيبه تعالي معايا .
, دنيا : لا مينفعش .
, ياسمين : ليه .
, دنيا : أصل جاسر هيبعتلي الحراسة دلوقتي وانا مقلتلوش اني رايحه معاكي .
, ياسمين : ايه يا بنتي جو المافيا دا ، هو احنا اول مره نخرج سوا ، وبعدين ما انت عارفه بيتي ورا الجامعه يعني مش هنكمل عشر دقائق نروح نجيبه ونيجي على طول .
, دنيا : معلشي روحي انتي وانا هستناكي هنا .
, ياسمين : باستفزاز ، ده انتي تغيرتي خالص و مش على فارس بس دا عليا انا كمان صاحبتك ، هو للدرجادى جاسر عرف يسيطر عليكي وعملك غسيل مخ حتى لأقرب الناس ليكي صاحبتك الوحيده انا يادنيا ياسمين .
, دنيا : لا طبعا ، ايه الكلام اللي بتقوليه ده .
, ياسمين : امال ايه هو انتي اول مره تيجي البيت عندي ، وبعدين ما انتى عارفه ماما في البيت لوحدها و بابا متوفي ومليش اخوات شباب يعني خايفه من ايه .
, دنيا : بتردد ، طيب استني اقول لجاسر الاول .
, ولسه بتفتح شنطة يدها تلتقط هاتفها .
, ياسمين : شدتها من ايديها ، دول عشر دقايق والبيت ورا الجامعه مش مستاهلين يعني اتصال وتشغيله .
, وشغلتها ، تعالى بس عايزة احكيلك على البت هايدي ، شوفي حصل معها ايه ، وفضلت تلاهيها في الكلام .
, دنيا : هايدي زميلتنا .
, ياسمين : اه طبعا مش عرفتي اللي حصل .
, ثم قصت لها رواية فارغة عن قصة صديقتهم حتى وصلت الى منزل ياسمين وصعدت وعند دخولهم تفاجأت دنيا بفارس يخرج من الغرفه .
, دنيا : بدهشه ، فارس انت ايه اللي جابك هنا .
, فارس : علشان اشوفك يا دنيا انتي وحشتيني قوي .
, ياسمين : ايه رايك في المفاجأة دي .
, دنيا : بصت لياسمين بضيق ، هو ده الشيت .
, ياسمين : و**** هو اللي ضغطت عليا علشان كان عايز يشوفك ويتكلم معاكي براحته ، انا هدخل جوه لحد ما تخلصي كلام ونمشي على طول .
, ثم دخلت بسرعة إلى إحدى الغرف وهي تتنصت عليهم .
, دنيا : لقت ياسمين دخلت بسرعه الغرفه ، انا هامشي .
, فارس : قربلها وشدها من مرفقها حتى ارتمت بحضنه ، رايحه فين انا مش هسيبك ١١ نقطة, خارج القائمة
 
  • عجبني
التفاعلات: حتحور
الفصل الخامس عشر


معتز اتصل كتير علي ساره مبتردش عليه بقالها كذا يوم ، راحلها علي الشركه وملقهاش راح عند بيتها ووقف ف الشارع علشان يشوفها وبرضوا مبتخرجش ومش فاهم في ايه من اخر رساله بعتتهاله .
, ( كل شيء نصيب وياريت تشوف واحده غيرى تكون من نصيبك وياريت كمان متتصلش بيا ولا تفكر تشوفني ) .
, كل يوم يروح الشركه يسال عليها وبعدها يروح يقف عند بيتها ، هيتجنن ومش فاهم حاجه وخايف يروحلها البيت تحصل مشكله بسببه ، لحد في يوم لقاها نازله من بيتها ، اول لما شافها نزل من سيارته ونادي عليها .
, معتز : بلهفة وقلق ، ساره ٢ نقطة ساره انتي فين انتي كويسه مبترديش عليا ليه .
, ساره : بخضه ، معتز انت ايه اللي جابك هنا .
, معتز : جاي علشان اشوفك و افهم في ايه ، اختفيتي مرة واحدة والشركة مبترحهاش والبيت مبتنزليش منه ايه اللي حصل ، وايه المسج اللي بعتهالي دي في ايه .
, ساره : بتوتر ، مفيش حاجه عادي يعني ، وبعدين انا رديت عليك في رسالة وخلاص بقي .
, معتز : بقلق ، لا في حاجه انتي متغيره مالك ياحبيبي ، انا عملت حاجه تضايقك او تزعلك .
, ساره : بضعف ، لا بس .
, معتز: بس ايه ، انا عايز افهم فيه ايه ، لازم اقعد معاكي ونتكلم سوا شويه .
, ساره : طيب امشي دلوقتي .
, معتز : مش همشي يا ساره غير لما اعرف فيه ايه .
, ساره : ممكن حد يشوفني وانا معاك ، انا مش عايزه مشاكل هنا .
, خلاص : تعالي اركبي معايا العربيه .
, ركبت ساره معاه السياره وهم قاعدين فيها .
, معتز : ممكن افهم بقى ياحبيبي في ايه و متغيره من ناحيتي ليه ، في حاجه حصلت وايه الرساله اللي بعتيها دي .
, ساره : بقلق ، مفيش حاجه يا معتز انا مش مستعده .
, معتز : مش مستعده لايه .
, ساره : للجواز ، مش عايزه اتجوز .
, معتز : لا و**** ، وانتي فاكره انى هصدق الهبل اللي بتقوليه دا ، واختفاءك من الشركه بتستخبي مني ليه في ايه مش عايزه تقوليه او تواجهيني بيه ياساره ، انا معتز قوليلي في ايه .
, ساره : بتوتر ، هيكون في ايه يعني مفيش حاجه .
, معتز : يعني افهم من كده انك مبتحبنيش .
, ساره: بتوتر ، يعني تقريبا كده .
, معتز : بضيق ، ازاي امال انا كنت بحس معاكي واحنا مع بعض ان انت بتحبيني وبتبادليني نفس المشاعر .
, ساره: و**** يامعتز كل شيء قسمه ونصيب .
, ولسه بتفتح باب العربيه علشان تنزل منها ، معتز مد ايده واقفل الباب .
, معتز : مش هتنزلي من هنا غير لما اعرف في ايه ، انا مش مصدقك ياساره في ايه مخبياه عليا ، هو في حد تاني في حياتك .
, ساره : لا طبعا .
, معتز : امال فيه ايه مالك ، و متحاوليش تقنعيني ان انتي مبتحبنيش انا حاسس غير كده .
, ساره : اه مبحبكش وكل شيء قسمه ونصيب .
, معتز : ايه يابنتي كل شويه كل شيء قسمه ونصيب هي لبانه في بقك ، ولا انتي كنتي بتلعبي بمشاعري ولا ايه فهميني .
, ساره : بدات الدمعه تنزل على خدها ، اعتبره زي ما تعتبره وياريت متكلمنيش تاني ولا تحاول تشوفني وفتحت باب السياره ونزلت وتركته .
, معتز هيتجنن وحاسس بان قلبه اتكسر وهو مش عارف في ايه ، وايه اللي حصل وازاى مشاعرها تحولت فجأة كده .
, ٨ نقطة
, ذهب معتز لجاسر لانه مكنش عارف يفكر وكان هيتجنن وحكاله اللي حصل مع ساره وردها عليه .
, معتز : بعصبيه ، انا هتجنن ياجاسر برج من دماغي هيطير ازاي بالسهولة دي تقولي كل حاجه قسمه ونصيب ، ايه اللي حصل انا مش فاهم ، دي لاخر لحظه كنا مع بعض كويسين قوي .
, انا مش فاهم في ايه انا هتجنن انا مش عارف اركز في اي حاجه خالص اتغيرت مره واحده معرفش ليه وايه السبب مش عايزه تتكلم و مش عايزه تقول حاجه اقتنع بيها علي الاقل .
, جاسر : طيب يمكن كلامها حقيقي وفعلا محبتكش انتم مبقلكوش فتره كبيره مع بعض مكملتوش تقريبا شهرين .
, معتز : باستياء ، كنت بشوف في عينيها غير كده يا جاسر ، كنت بشوف في عينيها كل مره الفرحه لما بتشوفني ، كنت بحس من كلامها ان هي كمان بتحس نفس المشاعر اللي انا بحسها معاها ، لكن ٢ نقطة لكن كنت بحس كل مرة في حاجه مخلياها متردده ان هي تعترف بمشاعرها ناحيتي .
, جاسر : طيب مسالتهاش .
, معتز : بحزن ، لا ، قلت لما اطلبها للجواز ونتخطب رسمي ده يكسر الحاجز اللي هي حساه ناحيتي .
, جاسر : مش يمكن اتسرعت مثلا باستعجالك للارتباط بيها .
, معتز : مش عارف ٢ نقطةمش عارف بس انا فعلا دماغي واقفة خالص .
, جاسر : متقلقش هتتحل ان شاء **** ، قوم دلوقتي روح وحاول تستريح شويا .
, معتز : بحزن ، طيب انا فعلا مش هقدر اشتغل وانا كده .
, جاسر : ابتسم له ولا يهمك خد راحتك على الاخر .
, ذهب معتز وتركه ، تصفح جاسر هاتفه وهو بيدور علي رقم ساره ، لانه كان بكلمها قبل كده في الشغل ولما منار كان هاتفها يكون مغلق أو في اجتماع كان بتصل على ساره يسألها علي منار .
, اتصل جاسر علي ساره وطلب مقابلتها لأمر هام فوافقت ساره وهي حاسه بحاجه غريبه لكنها مقدرتش ترفض علشان لو رفضت ممكن جاسر يجيبها بطريقته لانه في الشغل معندوش رحمه .
, ٧ نقطة
, ثم قصت لها رواية فارغة عن قصة صديقتهم حتى وصلت الى منزل ياسمين وصعدت وعند دخولهم تفاجأت دنيا بفارس يخرج من الغرفه .
, دنيا : بدهشه ، فارس انت ايه اللي جابك هنا .
, فارس : علشان اشوفك يا دنيا انتي وحشتيني قوي .
, ياسمين : ايه رايك في المفاجأة دي .
, دنيا : بصت لياسمين بضيق ، هو ده الشيت .
, ياسمين : و**** هو اللي ضغط عليا علشان كان عايز يشوفك ويتكلم معاكي براحته ، انا هدخل جوه لحد ما تخلصي كلام ونمشي على طول .
, ثم دخلت بسرعة إلى إحدى الغرف وهي تتنصت عليهم .
, دنيا : لقت ياسمين دخلت بسرعه الغرفه ، انا هامشي .
, فارس : قربلها وشدها من مرفقها حتى ارتمت بحضنه ، رايحه فين انا مش هسيبك بتهربي مني ليه وعشان مين .
, من خلف الباب هناك شخص يلتقط لهم الصور من الموبايل .
, دنيا : ابعد يا حيوان .
, وحاولت ابعاده لكنه كان ماسك فيها جامد وبشدها لحضنه ، وهو يحاول تقبيلها فضربته بالقلم ولكنه قرب لها اكثر فضربته هي بركبتها أسفل بطنه .
, فارس : بعد عنها ، وبتالم اه .
, دنيا : بعدت عنه واخذت شنطتها وذهبت بسرعة تجاه الباب وفتحته وبصوت مرتفع وهي واقفه على الباب ، تفووووو عليك يا حيوان .
, و ذهبت للخارج بسرعة .
, خرجت ياسمين ولوت فمها بسخريه وهي بتبصله وهو يتألم ،
, ٢ شرطة هربت منك يا خايب و معرفتش تعملها حاجة .
, فارس : بصلها بضيق .
, ياسمين : وانا اللى فكراك ياما هنا وياما هناك ، معرفتش تكسر عينها .
, فارس : انتي عايزة جنازة وتشبعي فيها .
, خرج الشخص الآخر الذي كان يصور فارس ودنيا ، مش مهم اتفرجوا بقى على الصور .
, ثم فتح الهاتف على صور فارس وهو يحضن دنيا ويقبلها ، ايه رايكم في الصور دي .
, فارس : ضحك بخبث ، حلو قوي ، ابعتهم يلا على الرقم ده ، دا طارق هيفرح قوي .
, ياسمين : وريني كده ، ثم ضحكت بخبث ، دا مش بعيد جاسر يقتلها ونخلص منها .
, فارس : لا قتل ايه ، هو بس يرميها علينا واحنا نخلص براحتنا .
, وأعطي له رقم جاسر الحديدي .
, دنيا : خرجت بانهيار وبتعيط ، تفكيرها اتشل ومش عارفه تروح فين وتعمل ايه ، تروح على البيت ولو روحت هتقول لجاسر ايه وروحت ليه والحراسة إللي بتستناها في الجامعه طيب تروح على الكليه تانى ولا تعمل ايه .
, ١٠ نقطة
, يجلس جاسر في مكتبه يتصفح بعض الأوراق ، دق جرس هاتف الرسائل الخلوي فالتقطه جاسر وفتح الرسائل .
, انصدم وهو يشاهد صور دنيا وفارس ، حاول تكذيب عينه وهو يمد يده على عينه ومسحها للتأكد من الصور ، ودنيا بحضن فارس بل بنفس ملابسها اليوم .
, جاسر بغضب عارم القي الهاتف و الاوراق من يده وكسر المكتب والأشياء الموجودة على مكتبه .
, ٢ شرطة مستحيل مستحيل دنيا تعمل كده ، لااااااا .
, بعد تكسيره للمكتب بالكامل حاول أن يهدئ من نفسه ، فاتصل بها .
, دنيا : اول لما شافت رقم جاسر قلبها اتنفض و مسحت دموعها وهي بتحاول تتمالك نفسها وهي في طريقها للكلية فتحت الهاتف .
, جاسر : انتي فين .
, دنيا : انا في الكليه .
, جاسر : متاكده .
, دنيا : بتوتر وقلق ، اه فى حاجه .
, جاسر : بحنق ، لا ، بس انا مروح دلوقتي تحبي اعدي عليكي ولا مشغوله .
, دنيا : لا مش مشغوله ، يا ريت تيجي تاخدني علشان عايزه اروح .
, جاسر : غلق الهاتف في وجهها ، ولكنها لم تهتم فعقلها مشغول بما حدث لها اليوم .
, ذهبت بسرعه الى الكليه بانتظار جاسر .
, اتصل جاسر علي الحراسه .
, جاسر : دنيا هانم عندكم ، شفتوها .
, الحراسة : احنا عند باب الكليه دلوقتي ومش موجودة ، ثم لمحها الحارس وهي تدخل الكليه ، اهي يا جاسر بيه لسه واصله الكليه يظهر مكنتش هنا ، نروحلها .
, جاسر : لا ، امشوا انتوا .
, الحراسة : ودنيا هانم .
, جاسر : قفل السماعه في وجه ، بقي كده يادنيا وكمان بتضحكي عليا ومكنتيش في الكليه كمان .
, نزل من مكتبه وركب سيارته وذهب إليها في الكليه ، فشاهدته دنيا وصعدت الى السيارة ومتكلمتش ولا نطقت وهي كل تفكيرها في اللي حصل معاها وهل هتحكي لجاسر ولا متتكلمش افضل .
, اما جاسر مكنش طايق يبص لها ولا يتكلم معاها حتي النفس اللي كان بتنفسه كان بودي وشه تجاه شباك السياره علشان ياخد اكسجينه بعيد عنها ومتشاركوش حتى النفس وهي جمبه ،
, عقله كان هيتجنن من التفكير وصورها هي وفارس مش رايحه عن باله .
, وصلوا الى الفيلا بعد صمت رهيب بينهم .
, نزلت دنيا وذهبت الى اعلى بسرعة .
, فشاهدتها امينه وهي نازله من السلم ودنيا طالعه جرى .
, امينه : اذيك يادنيا .
, دنيا مردتش ودخلت غرفتها بسرعه لخلع ملابسها واخذت شاور وهي بتعيط و مش طايقه نفسها ولا ملابسها اللي فارس لمسها .
, جاسر ذهب وجلس في الريسبشن .
, أتت امينه بتعجب من رجوعهم بدرى عن مواعيدهم ودنيا اللى مردتش عليها .
, امينه : بتعجب ، جاسر في حاجه يابني انتوا رجعتوا بدري ليه .
, جاسر : لا مفيش .
, امينه : ازاي ، دنيا جريت علي فوق وانت قاعد هنا .
, جاسر : بعصبيه وصوته عالي ، عادي ياماما ( مكنش قادر ينطق اسمها واكتفي بقول هي ) هي خلصت كليه وانا خلصت شغل .
, امينه : سكت لما علا صوته عليها .
, جاسر : حس ان والدته زعلت ، انا اسف يا ماما بس عادي مشاكل في الشغل معصباني شويه .
, امينه : انا مش عايزه حاجه يا بني ، انا عايزه اطمن عليكم بس .
, جاسر : اطمني ، احنا بخير .
, ٣ نقطة
, دنيا فوق اخذت شاور وهي مش مبطله عياط لحد ماهديت شويا وارتدت ملابسها ، وهي مشغول تفكيرها باللي حصل وعزمت انها هتنزل تقول لجاسر علي اللي حصل معاها .
, نزلت دنيا من علي السلم ولسه رايحه الريسبشن في الاتجاه الآخر سمعت هاتف جاسر برن .
, جاسر : ايوه ياساره .
, ساره : انا جيت في الميعاد زي ما قلتلي يا جاسر بيه و قاعده مستنيه حضرتك
, جاسر : اه انا اسف قوي يا ساره ، عشر دقايق واكون عندك في الكافيه ، مش هتاخر جايلك علي طول .
, ساره : لو مشغول ممكن نتقابل في وقت تاني .
, جاسر : لا طبعا ياساره ، انا جايلك متمشيش .
, وقام ومشي بسرعه ومشفش دنيا .
, دنيا : وقفت سمعت مكالمه جاسر مع سارة ،
, وبصوت منخفض ، ايه ده مين ساره دي ان شاء **** ، وبعدين طالع يجري عليها اول ما كلمته ليه كده ، يمكن شغل لا لا شغل وهيقابلها في كافيه ، اتاريه جه خدني من الكليه بدرى النهارده وكان مستعجل و طاير بالعربيه عشان يقابلها .
, تفكيرها انشغل بجاسر وعلاقته بساره ومين ساره ، ونسيت كل اللي حصلها وهي بتفكر في ساره وجاسر اللي طلع يجرى علشان يروحلها
, ١٠ نقطة
, ذهب جاسر غصب عنه فى الوقت دا بالذات لساره ، عشان عايز يساعد معتز ويطمنه لأنه صاحب عمره وفي نفس الوقت باله مشغول بصور دنيا وفارس وعقله هيتجنن من التفكير ، الي ان وصل الكافيه .
, جاسر : انا اسف يا ساره اني تاخرت عليكي معلش كنت مشغول شويه .
, ساره : ولا يهمك يا جاسر بيه .
, جاسر : الحقيقه ، كنت عايزة اتكلم معاكي شويه بخصوص معتز .
, ساره : بتوتر ، ماله معتز .
, جاسر : بصي معتز دا مش هقولك عليه دا صاحبي ولا اخويا لا دا نفسي ، يعني اي حاجه تزعله انا ممكن اهد الدني ( مقدرش ينطق اسم الدنيا علشان علي اسم دنيا ) اهد العالم علشانه .
, ساره : طيب انا مالي بالكلام دا .
, جاسر : انا عارف ان معتز بحبك لكن مش متاكد ان انتي بتحبيه ولا لا ، فلو كنتي بتلعبي بمشاعره مش عايز اقولك انا عملت ايه فى خطيبته الأولى .
, ساره : يعني ايه .
, جاسر : يعني لو كنتي بتلعبي بمشاعره ممكن ابعتك ليها تزوريها في السجن بعيش وحلاوة أهو تونسوا بعض .
, ساره : ايه الكلام اللي بتقوله دا يا جاسر بيه .
, جاسر : عملتي كده مع معتز ليه عشمتيه بحبك وبعد كده سبتيه بالطريقه دي .
, ساره : بدات تعيط ، انا عمرى ما فكرت اضحك علي معتز او العب عليه زي ما حضرتك بتقول لاني بحبه .
, جاسر : اقنعيني ، وبعدين بتعيطي ليه لما انتي بتحبيه كده ، ليه رفضتيه لو صادقه في كلامك .
, ساره : الحقيقه ان اي حد كان بيحاول يقربلي كنت ببعد عنه ، لحد معتز ما حاول يقربلي وانا رفضت في الاول ولما قلت لمنار لانها صاحبتي زي ما حضرتك عارف ، اقنعتني اني اقربله علشان اوصلها اي اخبار عنك يعني عن الشغل او عن جوازك ، انا رفضت في الاول بس بعد كده وافقت لانها صاحبتي وحبيت اساعدها .
, جاسر : منار عملت كده .
, ساره : علشان بتحبك ، بس معتز و**** مكنش بقول حاجه خالص تخصك .
, جاسر : وبعدين .
, ساره : لما بدات اتقرب من معتز حبيته وحبيت معاملته ليا وحنانه وثقته فيا ، لكن بعدت علشان مظلموش .
, جاسر : تظلميه ازاي ، لو علي ان منار مشغلاكي جاسوسه ليها ، كنتي تقدري تقفي ليها وتقوليلها انك مش هتكملي معاها وافتحي صفحه جديده مع معتز دا لو بتحبيه بجد زي ما بتقولي .
, ساره : كنت هظلمه معايا .
, جاسر : بصي انا مش رايق لجو اللف والدوران ده ، لتقولي ايه السبب الأساسي لتقولي انك كنتي وخداه كوبري انتي ومنار علشان توصلوا لاخبارى وقسما ب**** لانسفكم من علي وش الارض ومش هرحمكم كله الا معتز .
, ساره : بدات تعيط ، ابدا و**** انا بحب معتز قوي ، وهعترفلك بكل حاجة بس قبل اي حاجه بترجاك معتز ميعرفش الكلام اللى انا هقوله ده وعد يا جاسر بيه .
, جاسر : وعد يا ساره ، بس تقولي في ايه بالظبط من غير لف ودوران .
, ساره : انا كنت مخطوبه قبل كده زي ما حضرتك عارف وكنت بحب خطيبي ده وفاكره ان هو كمان بيحبنى ، اتاريه كان بيضحك عليا ،
, وبدأت تبكي ، في يوم كان عايز يوريني تشطيب الشقه بتاعتنا ورحت معاه عادي وانا واثقه فيه من غير ما احس بالغدر ، وقدملي عصير للاسف كان فيه مخدر وانا معرفش ، وبعد ماغبت عن الوعي كان حصل اللي حصل ، وبعد كده اختفى وسابني وعرفت من منار انه سافر بيروت وأنها هتساعدني انه يصلح غلطه ، ويمكن دا من ضمن الاسباب اللي خلتني اوافق منار اني اسمع كلامها وانقلها اخبارك علشان هي هتساعدني ، انا لو كنت عايزه العب علي معتز كنت خدعته واستمريت معاه وعملت عمليه اصحح اللي حصل لكن و**** العظيم انا حبيته وكنت صادقه معاه .
, جاسر : بضيق ، سيبك من منار دلوقتي ، لكن الكلام ده حقيقي يا ساره وكان غصب عنك فعلا زي ما بتقولي .
, ساره : وهي بتعيط ، و**** العظيم هو دا اللي حصل ، وانا مكنتش اعرف حاجه كان غصب عني و**** واني اتخذت غدر .
, جاسر : متخافيش يا ساره انا جنبك ومش هسيبك الا لما الموضوع ده ينحل باذن **** .
, ساره : بجد بجد يا جاسر بيه هتساعدني .
, جاسر : اكيد هساعدك لكن لازم اتاكد الاول ان الموضوع ده حصل غصب عنك زي ما بتقولي .
, ساره : هزت راسها ، بس ارجوك معتز ميعرفش حاجه .
, جاسر : وانا عند وعدي ياساره ، لكن منار حسابها معايا تقل قوي ، من اللحظه دي عايزك تسيبي الشغل عندها لو لسه عايزه معتز ومحتاجه مساعدتي .
, ساره : بس منار صحبتي وليها عذرها دي بتحبك .
, جاسر : الصاحبه اللي تستغل الصحوبيه متستهلش تكون صاحبتك انا مبقلكيش متكلمهاش بس علي الاقل مترميش نفسك تحت درسها علشان متحاولش تستغلك تاني .
, ساره : باستياء ، حاضر يا جاسر بيه .
, خرج جاسر وكان حاسس بخنقه متملكاه وصور دنيا وفارس مبتغبش عن باله لحظه خرج بسيارته اتمشي بيها ولف في الشوارع لحد مارجع الساعه اتنين بالليل .
, ١٠ نقطة
, ذهب جاسر الي الفيلا وجد دنيا تجلس في الريسبشن بانتظاره .
, جاسر اول ما شافها تجاهلها ودخل مكتبه .
, دنيا : بضيق وتمتمه من واحده الضهر للساعه اتنين بالليل و**** عال ياسي جاسر ، دخلت وراه وبتفكر ان الوقت دا كله مقضية مع سارة .
, دنيا : انت كنت فين واتاخرت ليه كده .
, جاسر : بتجاهل متبصلهاش وفضل باصص في الورق اللي على المكتب وكلمها ببرود ، كنت في الشغل .
, دنيا : هو مش المفروض ان انت خلصت شغل وجبت وصلتني ، نزلت تاني ليه بقي ورحت فين .
, جاسر : رد ببرود ، لو سمحتي اخرجي بره دلوقتي لاني مشغول .
, دنيا : بضيق تركته وذهبت الى غرفتها وهي بتفكر ان ساره دي ممكن تكون حبيبته وعلشان كده اتغير معها ٨ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل السادس عشر


دنيا : انت كنت فين واتاخرت ليه كده .
, جاسر : بتجاهل مبصلهاش وفضل باصص في الورق اللي على المكتب وكلمها ببرود ، كنت في الشغل .
, دنيا : هو مش المفروض ان انت خلصت شغل وجيت وصلتني ، نزلت تاني ليه بقي ورحت فين .
, جاسر : رد ببرود ، لو سمحتي اخرجي بره دلوقتي لاني مشغول .
, دنيا بضيق تركته وذهبت الى غرفتها وهي بتفكر ان ساره دي ممكن تكون حبيبته وعلشان كده اتغير معاها ، خرجت من المكتب وعلى بعد خطوات رجعت تاني وعقلها هيقتلها من الغيره .
, دنيا : مش هتطلع تنام .
, جاسر بتجاهل : لا .
, دنيا بضيق خرجت وصعدت الى غرفتها وهي تنتظره حتى غفت في النوم ، ثاني يوم فاقت ولم تجد بجوارها .
, دنيا : وكمان نمت تحت علشان خاطر الزفته بتاعتك و**** لانزل اهدها علي دماغك يا بتاع سارة ، ثم تراجعت اهدي كده يادندن وفكرى كويس نهضت و ارتدت ملابسها وفردت شعرها وذهبت إلى أسفل فلم تجده ففتحت باب المكتب ودخلت وجدته نايم على الاريكة بملابسه .
, دخلت وهي بتبص له بابتسامه وهو نايم واقتربت منه بهدوء وجثت بركبتها على الأرض بابتسامة حب ،
, حاولت مداعبة خصلات شعره بهدوء دون ان يشعر فقد قتله النوم من شدة التفكير ، اقتربت بوجهها الي انفاس انفه وهي تستنشق الهواء الذي يخرج منه كأنه اكسجينها وتغمض عينيها لتتلذذ بأنفاسه ، ثم فتحت عيناها التي نظرت تلقائيا إلى شفايفه وبسحر انجذبت له ولم تشعر بنفسها الا ٥ نقطة
, وهي تطبع اول قبله منها علي شفايفه وتغمض عيناها وهي تتمعن بقبلتها فكم اشتاقت له ، تلذذ جاسر بطعم قبلتها الأولى له لدرجة أنه شعر كأنه في حلم فاستمتع هو الآخر بقبلتها وهو يحاوط يده حول خصرها كانه يقتل صمت تفكيره بها في حلمه بقبلة عنيفة مليئة بالاشواق و يحاوطها بشوق يقتل تفكيره وهو يداعب كل أنشا بها سواء بشعرها وعنقها وظهرها وخصرها ، حتى انه قلب موضعهم حتى صار هو أعلى منها .
, فجأة شعر جاسر ان الامر ليس مجرد حلما بل حقيقه فابعدها عنه بشده وابتعد عنها ، ووقف وهو يدير لها ظهره بغضب مما صدر منه وشعوره بالضعف معها .
, دنيا : عدلت ملابسها بضيق وهي تنهض من على الأريكة ، في ايه يا جاسر بعدت ليه .
, جاسر : صمت بغضب .
, دنيا التفتت له ووقفت أمامه ، مالك ايه اللي حصل غيرك كده .
, جاسر لم ينظر لها وقلبه يكاد يجن ويفكر ،هل ما تفعله معي مثل مافعلته مع فارس ؟؟٢ علامة التعجب
, دنيا : بحزن ، طيب انا جاهزه علشان اروح الكليه .
, جاسر : تمام ، هخلي السواق يوصلك .
, دنيا : بدهشه وانت مش هتوصلني .
, جاسر : لا ورايا شغل ومستعجل .
, دنيا مدت يدها على شعرها عمدا لتريه انه مفرود .
, ولكنه لم يهتم .
, دنيا : بتهكم ، انا بفكر اسيب شعرى النهارده مفرود اغير التسريحه شويا .
, جاسر : بتجاهل ، التقط هاتفه واتصل على السائق ، الو ٢ نقطة الهانم مستنياك علشان توصلها الكلية . تشوف هترجع امتى وتروح تجيبها .
, دنيا : بضيق تركته وخرجت للذهاب الي كليتها وعقلها يجن من كتر التفكير وهي بالسياره خرجت التوكه من شنطه يدها ولمت شعرها بحزن ودموعها علي خدها .
, ٢ شرطة للدرجادي ساره عرفت تغيرك من ناحيتي .
, وذهبت الي كليتها .
, اما جاسر فكل تفكيره ان اللي حصل معاه حالا من دنيا اكيد هو نفس اللي حصل مع فارس .
, التفكير عماه ٢ نقطة بل عشقه لها عماه ، غير انه يفكر في الصور اللي مبترحش عن باله لحظه كأنها محفورة بخياله ، ولم يشغل فكره ولو للحظة عن من ارسل له الصور ، فمهما كان من أرسلها لا يغير مما حدث وهي قبلات واحضان دنيا وفارس سويا .
, ٧ نقطة
, في الكليه
, ياسمين بدموع التماسيح اقتربت من دنيا : انا اسفه و**** يادنيا ، مكنتش اعرف ان الحيوان فارس دا هيعمل فيكي كده ٢ نقطة و**** ضحك عليا وقال انه بحبك ونفسه يشوفك وهيموت لو مشفكيش وانك هتفرحي لما تشوفيه .
, دنيا : انتي اتجننتي تعملي فيا كده يا ياسمين عقلك فين تلعبي عليا لعبه قذره مع فارس ضدي .
, ياسمين : بدموع وانهيار ، اقسم ب**** ما حصل ولا كنت اعرف اللي هيعمله ، دا جنني بيكي ٢ نقطة كل شويه يقولى انتى مبتحبيش دنيا ومش عاوزة تساعديها انتي بتغيري منها علشان انا بحبها وانتي مفيش حد يحبك ، انتي لو بتحبي دنيا هتساعدني اشوفها .
, دنيا : وده كلام حد عاقل يا ياسمين يصدقه ، عايزة تفهميني ان فارس لعب في دماغك .
, ياسمين : بحزن وتوتر مصطنع ، انا كان نفسى اساعدك ومش عارفه ازاي ، وفارس كل شويه يقولي انه بموت من غيرك ٢ نقطة انه مش قادر يعيش من غيرك ، و مش متخيل تكوني عايشه مع واحد تاني ، وكل ما أصبره واقنعه انه غصب عنك ، يفضل يقولي اني بغير منك ويستفز فيا ملقتش حل غير اني اساعده زي ما هو عايز .
, دنيا : تقومي تجبيه في بيتك وتضحكي عليا علشان اروحله البيت ثم ان والدتك كانت فين ، وانتي لما سمعتيه بتهجم عليا مجتيش ليه ليه سبتيني ومخرجتيش من اوضتك .
, ياسمين : و**** ماما كانت في المستشفى ما انتي عارفه انها كل شويه بتتعب ، واقسم ب**** لو كنت اعرف انه عمل كده وسمعته لكنت قتلته ولا حد يقرب منك ولا يلمس شعره منك ، اصلك متعرفيش انتي بالنسبالي ايه دا انتي اختي يا دنيا .
, دنيا : أو مال مخرجتش ليه .
, ياسمين : انا دخلت الاوضه على طول ومنها للبرندا علشان تكونوا براحتكم ومتحسوش ان في حد بسمعكم او اني لسمح **** بصنت عليكم ، ولما سمعت صوتك عالي مره واحده قلقت وخرجت ملقتكيش ، وهو كانت عينه بطق شرارة ، اول لما سألته في ايه مردش عليا وسابني وخرج وانا استنتجت اللي حصل ٤ نقطة بس في حاجه مش فهماها .
, دنيا : حاجه ايه .
, ياسمين : بخبث ، انا لما خرجت لقيت في واحد معاه في الشقه معرفش جه منين .
, دنيا : واحد ٢ نقطة واحد مين مكنش في حد .
, ياسمين : ما انا هتجنن ومعرفش مين دا وجه منين ، انا يومها سبته في الشقه وقلت هاجي اخدك علشان يبطل يقولي اني بغير منك وفي نفس الوقت اساعدكم انكم تتقابلوا وتتكلموا براحتكم ، خصوصا اني عارفه ان جاسر مبسبكيش لوحدك وعلى طول براقبك ، فحبيت اساعدكم مش اكتر واني عارفه انك معجبه بفارس .
, دنيا : كنت يا ياسمين ٢ نقطةكنت ٢ نقطة
, ياسمين : طيب خلاص بقى حقك عليا و**** ما هعملها تاني ولا هعمل اي حاجه من وراكي تاني .
, دنيا : مش قادره اسامحك يا ياسمين بجد .
, ياسمين : عيطت ، يعني خلاص مش هتكلميني تاني وانتي عارفه اني مليش صحاب بثق فيهم واامنهم غيرك انتي ، واني بعتبرك اختي وبخاف عليكي اكتر من نفسي واني مستحيل أاذيكي للدرجادي بعتيني من اول غلطه ، طيب يارب اموت حالا وقطر يدوسني لو مكلمتنيش .
, دنيا : ضحكت و حضنتها ، بعد الشر عليكي ياهبله ، انتي عارفه اني بحبك .
, ياسمين : حضنتها بدموع و بتمتمه ، و**** ما حد اهبل غيرك .
, ١٠ نقطة
, في الشركة معتز دخل على جاسر مكتبه .
, معتز : مبروك يا باشا عطا قطع غيار عربيات لامبورجيني رسي علينا .
, جاسر : تمام ( وهو يتوعد لمنار علي اذيتها له ولصديقه )
, ، قول للمحامي يجهز أوراق التنازل بتاعت الصفقه دي لشركة العدلي .
, معتز : بدهشه ، صفقة ايه .
, جاسر : صفقة قطع الغيار يا معتز ، مالك .
, معتز : ببلاهه ، اه مالها بقي .
, جاسر : ايه يامعتز مالك ، اوراق العطا اديها للمحامي علشان يعمل تنازل مننا لشركة العادلي عليها .
, معتز : هو انت عايز تتنازل عن الصفقة لشركة العادلي بالساهل كده، بعد المصاريف اللي انصرفت في السوق علشان نعرف اسعارهم ننزل باقل سعر وناخدها ، بعد ماطلع عنينا فيها ، عايز تديها لشركه منار بالساهل كده وكمان بعد ما منار اتفقت مع طارق عليك ، انت فاهم انت بتعمل ايه وأسهم الشركة اللي ممكن تقع هنعمل فيها ايه ، انت واعي ياجاسر للي بتقوله ٤ نقطة انا مش موافق علي كده .
, جاسر : انت اتجننت يا معتز ولا ايه ، انت من امتى وانت بتناقشني في قراراتي .
, معتز : لما اشوفك ماشي في سكة غلط لازم اتكلم وأنصحك.
, جاسر : ابتسم لانه عارف معتز بحبه وبخاف عليه قد ايه ، طيب نفذ اللي قلتلك عليه وياريت بسرعه يامعتز لو سمحت .
, معتز : برضو .
, جاسر : لو سمحت يامعتز ٣ نقطة
, معتز : باندهاش ، حاضر ٢ نقطة وذهب لتنفيذ ما امر بيه جاسر .
, ٤ نقطة
, التقط جاسر هاتفه واتصل على الحراسة الخاصة بدنيا .
, جاسر : الهانم فين دلوقتي .
, الحراسه : قاعده مع واحده صحبتها وعماله تحضن فيها .
, جاسر : (بتمتمه هي ايه حكاية الأحضان دي ) ، عايزكم ترقبوها من بعيد من غير ما تاخد بالها ، و خلو بالكم منها ولو خرجت بره الكليه لأي ظروف تعرفوني حالا وتمنعها واوعوا تغيب عن عينكم لحظة .
, الحراسة : حاضر يا باشا ٢ نقطة
, اغلق جاسر الهاتف ،
, ٢ شرطةلما اشوف اخرتها معاكي يادنيا وازاي وامتى حصل اللي عملتيه دا .
, ١٦ نقطة
, ياسمين : يعني خلاص مش زعلانه مني .
, دنيا : بابتسامه ، لا طبعا خلاص بس متعملهاش تاني .
, ياسمين : بخبث ، وانا هبله علشان اخسر اختي ، وانتي بقي يا مزه اخبارك مع جوجو ايه .
, دنيا : بتعجب ، جوجو مين .
, ياسمين : جاسر هو مش بقي الجو بتاعك ولا ايه .
, دنيا : ضحكت ، عادي زي ما احنا .
, ياسمين : ازاى معقول القمر دا يبقي معاه في نفس البيت ولسه جوازكم على الورق .
, دنيا : اه عادي يعني ٢ نقطة
, ياسمين : لا شكلك مش مسيطر يا ابو جبل هههه.
, دنيا : ضحكت لا أصل ولسه بتحكيلها ٢ نقطة ٢ نقطة
, اتى السائق : انا جيت يا هانم لو عايزة تروحي .
, دنيا : تمام ياعم محمد انا جايه ، بصت لياسمين نكمل بعدين بقي علشان متاخرش .
, ياسمين : ماشي ياحبيبتي خلي بالك من نفسك .
, دنيا : باي باي ٥ نقطة
, وبعد ذهاب دنيا ، اتصلت ياسمين علي فارس .
, ياسمين : كلمتها واتصالحنا خلاص .
, فارس : جاسر شاف الصور .
, ياسمين : مش عارفه ، بس متهيالي لا ، مقلتش حاجه وعلاقتها عاديه مع جاسر لحد دلوقتي .
, فارس : ازاي يعني .
, ياسمين : مش فاهمه السواق جه قبل ما تتكلم ٢ نقطة ولحد دلوقتي جوازهم لسه على الورق ، يعني لو كنت اتشمللت دلوقتي وجبت مناخرها الأرض وهي معاك ، مش كان زمان جاسر رميها دلوقتي
, فارس : اسكتي بقي متفكرنيش ، المهم تخليكي وراها لحد ما نعرف الاخبار اول باول علشان لما يحصل حاجه تكوني جمبها واجي انا في الوقت المناسب .
, ياسمين : حاضر لما اشوف اخرتها معاك ، ولو اني مش طايقاها .
, ١٠ نقطة
, ذهبت دنيا الي الفيلا وسلمت علي امينه .
, امينه : انا هطلع يا دنيا اروح للخياطه علشان ميعادها النهارده .
, دنيا : اوكي يا ماما وانا هستناكي نتغدا سوا .
, ذهبت أمينة للخارج وصعدت دنيا لاخذ شاور سريع وبعد انتهائها جففت جسدها وشعرها وخرجت للغرفه وهي تلف المنشفة حول جسدها .
, دخل جاسر فشاهدها وهو يحاول تجاهلها ودخل غرفه الدريسنج روم( غرفه الملابس ) لكي يتناول ملابسه .
, دنيا بضيق لتجاهل جاسر لها عزمت علي اقتحام صمته ودخلت وراءه ، واتت من خلفه وهي تحاوط خصره وتضع رأسها علي ظهره .
, دنيا : هتفضل ساكت كده كتير .
, جاسر : عض على شفايفه وجسده انتفض بضيق وهو يحاول ان يبعد يدها عنه .
, دنيا التفتت له ووقفت امامه ، لفت يدها حول عنقه وهي تقترب منه وتنظر له ، وبعدين معاك .
, جاسر : طرد زفيرا ، عايزه ايه .
, دنيا : اقتربت منه ، مش عايزه حاجه .
, جاسر : عزم أن يلاوع قلبها وعقلها ، فاقترب منها بأنفه وهو يداعب انفها ، فابتسمت هي ، وهي تهمس له بشفايفها ، فاقترب جاسر أكثر وهو يحاوط خصرها و همس لها هو .
, ٢ شرطة عايزه ايه ٢ نقطة
, دنيا : بتوهان قليلا وابتسامه اقتربت بشفايفها له وهي تداعبه .
, جاسر : ابتعد نصف انش عنها وهو يهمس لها بصوت رجولي مثخن بالعاطفة ، عايزه ايه .
, دنيا : بهمس له وهي تقترب لشفايفه ، عيزااااك .
, جاسر : ابتلع ريقه وهو يجاهد لصدها وابتعد عنها وهو ينظر خلفها للملابس ، مش عارف البيجامه السودا اللي كانت هنا راحت فين ، ثم نظر لدنيا ، مشفتهاش
, دنيا : بدهشه ، بتقول ايه .
, جاسر : البيجامه السوده .
, دنيا : ببرطمه ، سوده علي دماغك يا بعيد .
, جاسر : وهو يكتم ضحكته ، بتقولي حاجه .
, دنيا : عضت علي شفايفه بضيق ،ثم التفتت وتناولت البيجامه ووضعتها فوق راسه بضيق ، اهي .
, وذهبت بضيق تجاه المرأة .
, جاسر : بصوت منخفض وهو يخلع ملابسه ، لو معلمتكيش الادب يا دنيا ، هو عشان احنا متجوزين علي الورق تروحي تقابلي وتحبي واحد غيري كده عادي ، ماشي .
, وقفت دنيا امام المرآه وهي تغلي منه وقلبها يحترق من فعلته معها فتناولت السشوار لبدأ تجفيف شعرها .
, انتهي جاسر من خلع ملابسه وذهب لاخذ شاور سريع وخرج وهو مبلل الجسد ويغطي أسفل بطنه فقط ، خرج وجدها قد اقتربت من انتهاء تجفيف شعرها .
, فاقترب جاسر منها وهو خلفها و يمد يده لتناول فرشاة الشعر
, وبيده الاخرى هو يحاوط خصرها ويجذبها له عن عمد ، تنهدت هي لاقترابه منها بسعادة وهي تبتلع ريقها وتغمض عيناها .
, جاسر : وهو يداعب اذنها بشفايفه همس لها ، علي فكره البرفيوم اللي انتي حطاه ده ريحته وحشه قوي .
, دنيا : فتحت عيناها بضيق ووكزته بكوعها في بطنه ، ولفت له ، انا ريحتي وحشه .
, جاسر : بتألم مصطنع ، اه . انا قلت اعرفك بس علشان محدش يشمئز منك ووضع يده علي انفه ، اففف وبعد عنها ٢ نقطة
, دنيا : وكمان مشمئز مني ، بعدت عنه بضيق ودخلت غرفه الدريسنج روم وبدلت ملابسها وهي تتمتم ، انا ريحتي وحشه دا انا مبجبش الا اغلي ماركات ٣ نقطة هو انا ريحتي وحشه بجد .
, ثم انتهت من ملابسها ودخل هو وارتدي بنطلون بدلته السوداء والقميص وخرج ليضع برفان ويغرق نفسه بالبرفان وهو يداعب خصلات شعره ويطلق صفاره غزل ليغازل نفسه في المرآة .
, دنيا : وياترى الحلو رايح فين .
, جاسر : رايح اقابل .
, دنيا : ايه .
, حاسر : اا اقابل صاحبي .
, دنيا : و**** صاحبك هتقابله بالشياكة دى ومغرق نفسك برفان ليه كده .
, جاسر : علشان لما اقرب منه يلاقي ريحتي حلوه .
, دنيا : عضت علي شفايفها بغيظ ، تقرب من صاحبك برضو .
, جاسر : قرب لها وهو يضع يده علي ذقنها ، اه يدندن مش هسلم عليه وابوسه .
, دنيا : شالت يده من عليها ، اومال كنت بتسال علي البيجامه ليه لما انت خارج .
, جاسر : يمكن احتاجها واخدها معايا .
, دنيا : نااااعم .
, جاسر : اقصد لو سافرنا انا وهي ٢ نقطة يووه قصدي لو سافرت يعني .
, دنيا : انت وصاحبك برضو ، انت متاكد انه صاحبك مش صاحبتك .
, جاسر : عيب يادندن هو انا بتاع الكلام دا .
, دنيا : طيب انا عايزه اخرج .
, جاسر : تناول شرابه وهو يرتديه ، براحتك .
, دنيا : عضت على شفايفها ، ومش هاخد السواق معايا .
, جاسر : تناول حذاءه ، اللي يريحك اعمليه .
, دنيا : بضيق ، وهاخد عربيتي وهسوقها .
, جاسر : ارتدي جاكيت بدلته ، المفتاح في درج التسريحه ، ووضع برفانه بكثرة .
, دنيا : عااااااااااااااا جاااسر .
, جاسر : اقترب منها وهو يبعد خصلات شعرها المتمرده على وجهها ، فنظرت دنيا له وقلبها يدق ، فأقترب من شفايفها وطبع قبله رقيقه عليها ، دنيا بسعادة ودهشه من قبلته .
, اقترب جاسر من اذنها بمداعبه ، وضعت يدها علي شفايفها اثر قبلته وهي تستمتع لهمسه لها .
, جاسر : بهمس ، ياريت لما نبقى لوحدنا تقوليلي يا ابيه جاسر ٤ نقطة
, وتركها وذهب .
, دنيا : بعد ما هو مشي بضيق ، يا وااااااطي عاااااااا ، طب يا جاسر ٢ نقطة ياااااجاسر ٢ نقطة ياجاااااااسر .
, هبط جاسر من علي السلم وهو يبتسم بنصر وقلبه يتمزق بضيق وانكسار ٣ نقطة
, تناولت مفتاح سيارتها وذهبت وراءه والشك يقتلها مع من سوف يقابل .
, رمقها وهو يقود سيارته في مرآة سيارته ، ثم توقف أمام الكافيه وهبط من سيارته وتناول البرفان ورش كثيرا علي بدلته و عنقه ويده قبل أن يغلق باب السياره .
, دنيا : وهي مخبأة بعيدا وتشاهده ، وكمان بترشلها برفان مكفكش اللي رشيته في البيت .
, وضع البرفان في السياره وهو يرمقها من بعيد بنظراته ، ثم دخل لمقابلة ساره .
, ساره : ازيك يا جاسر بيه .
, جاسر : انا اسف اني طلبت اقابلك دلوقتي .
, ساره : ولا يهمك .
, جاسر : انا عرفت مكان ماجد واتاكدت من كل اللي قلتيه .
, ساره : انا مكدبتش عليك يا جاسر بيه .
, جاسر : عندما شاهد دنيا تراقبه من خلف الشجره الاصطناعية في الكافيه ، ابتسم لساره ، خلاص خلال يومين ماجد هيكون هنا في مصر لان الرجاله هتجيبه من طريق البحر ، هيكتب عليكي ويومين وتطلقي منه وكده افضل ليكي .
, ساره : معقول وهو وافق ٢ نقطة طيب اهلي ٢ نقطة و٢ نقطة ومعتز .
, جاسر : طبطب علي يد ساره بقصد ودنيا تراقبه ، متقلقيش كل خطوه انا عامل حسابها ومعتز لما يعرف انك كنتي متجوزة افضل ما يعرف انك ٣ نقطة الحقيقه انا مش عايز اجرح معتز وخصوصا انه بحبك جدا وعايزك انتي كمان تكوني قدامه بالصوره اللي هو متخيلها .
, (دنيا واقفه بعيد وبتراقبهم ، وكمان بتمسك اديها ، بقي هي دي اللي سبتني علشانها ٢ نقطة طيب اجي اطينها علي دماغكم دلوقتي ٢ نقطة طيب لو قالي دا شغل وكسفني قدامها ٣ نقطة)
, ساره : بس لما يعرف اني اتجوزت واطلقت هيقول عليا ايه ، تفتكر انه ممكن يفكر فيا تاني .
, جاسر : هنصرف وقتها ونقول مثلا ان اهلك غصبوا عليكي وانتي معرفتيش ترفضي ٢ نقطة اي حاجه هنصرف يعني متقلقيش .
, ساره : شكرا جدا يا جاسر بيه .
, جاسر : يلا بقي علشان اوصلك .
, ساره مش عايزه اتعبك .
, جاسر قام ووقف ورا ساره وشدلها الكرسي عن عمد وهي بتقف .
, ودنيا بتراقبه و هتتشل .
, ٢ شرطة وكمان بتشدلها الكرسي .
, ذهب جاسر ومعه سارة وركبوا السياره ، ودنيا وراءهم بسيارتها وتتمتم
, ٢ شرطة اكيد واخدها علي الشقه وهيطلعوا سوا ، و**** لخرب بيتك يا جاسر وافضحك واجرسك كمان ، اه علشان كده كنت بتسال علي البيجامه وكمان سودا دا انا هخلي ليلتك هي اللي سوده .
, وصل جاسر أمام منزل ساره ، وهبطت ساره ، وأكمل جاسر طريقه .
, دنيا وهي خلفه بسيارتها .
, ٢ شرطة ايه دا هو مطلعش معاها ليه ورايح فين تاني .
, ابتسم جاسر وهو يقود سيارته ويشاهد دنيا تراقبه .
, ٢ شرطة و**** للففك حوالين نفسك .
, ثم توقف أمام شركة العادلي جروب وهبط من سيارته ودخل الشركه .
, دنيا : العادلي جروب هي دي مش شركة منار ولا بتهيالي ، وهبطت من سيارتها لتسال وتستفسر من الأمن ٥ نقطة
, ١٩ نقطة
, دخل جاسر الي سكرتيرة منار .
, جاسر : عايز اقابل منار هانم لو سمحتي .
, السكرتيره : جاسر بيه ، ثم ابتلعت ريقها منار هانم عندها ميتنج ، لكن هدخل أبلغها حالا بوجودك .
, جاسر : قرأ في عين السكرتيره ان طارق جوه مع منار فدخل بسرعه وفتح الباب عليهم .
, طارق اول ما شاف جاسر حط ايده على مناخيره بقلق .
, منار : بدهشه ، جاسر .
, جاسر : عايز اتكلم معاكي لوحدنا .
, طارق خاف وطلع بره المكتب بسرعه .
, منار : مبروك المناقصة يا جاسر بيه .
, جاسر : بصلها من فوق لتحت ورمي ورق المناقصة على مكتبها .
, منار : بتعجب التقطت الورق ، ايه ده .
, جاسر: دا ورق الصفقه اللي بعتيني عشانه واتفقتي مع طارق عليا ، واللي كنتي بتتجسسي علي اخباري برضو علشانه .
, منار : انا مبعتش حد ، وبعدين انت جايبه ليه .
, جاسر : عملتلك تنازل من شركتي لشركتك علشان تخديها .
, منار : بتعجب وده ليه بقى .
, جاسر اقترب منها وهي تجلس علي كرسي مكتبها ووضع يده على يد الكرسي حولها ، منار بدقات قلبها تتسارع .
, ٢ شرطة في ايه .
, جاسر : تعرفي انك لسه حلوه زي ما انتي ، ملكه ٢ نقطة ملكه قدامي .
, منار : ابتلعت ريقها بتوتر ، علشان كده سبتني .
, جاسر : وعلشان كده جتلك وجبتلك الورق دا ، ثم اقترب من شفتاها وهو يطبع عليه قبلته بتلذذ فاستسلمت له .
, منار :بسعادة يعني هطلق دنيا ٤ نقطة
, قاطعهم صوت دنيا : يطلق مين يا عنيا .
, جاسر : بدهشة مصطنعة ، دنياا .
, منار : وقفت ، دنيااا .
, دنيا :, خارج القائمة
 
الفصل السابع عشر


منار : انا مبعتش حد ، وبعدين انت جايب الورق دا ليه .
, جاسر : عملتلك تنازل من شركتي لشركتك علشان تخديها .
, منار : بتعجب وده ليه بقى .
, جاسر اقترب منها وهي تجلس علي كرسي مكتبها ووضع يده على يد الكرسي حولها وهو يحاوطها ، منار ودقات قلبها تتسارع .
, ٢ شرطة في ايه .
, جاسر : تعرفي انك لسه حلوه زي ما انتي ، ملكه ٢ نقطة ملكه قدامي .
, منار : ابتلعت ريقها بتوتر ، علشان كده سبتني .
, جاسر : وعلشان كده جتلك وجبتلك الورق دا ، ثم اقترب من شفتاها وهو يطبع عليه قبلته بتلذذ فاستسلمت له .
, منار :بسعادة يعني هطلق دنيا ٤ نقطة
, قاطعهم صوت دنيا : يطلق مين يا عنياااااا .
, جاسر : بدهشة مصطنعة ، دنياا .
, منار : وقفت ، دنيااا .
, دنيا : اه دنيا اتصدمتم ليه ٣ نقطة دخلت عليكم في وقت غلط صح ٢ نقطة فاتحينها مبوسه هنا٣ نقطة
, منار : بضحكه انتصار ، تقريبا .
, ووضعت يدها على كتف جاسر وهي تنفضه جاكته برقه .
, جاسر بص لمنار وشال ايدها بضيق من عليه ثم بص لدنيا وهو بقربلها من الجهة اليمني .
, جاسر : انتي فاهمه غلط على فكره .
, دنيا : بضيق ، لمنار و**** ، ثم اقتربت منها بعيون تنطلق شراسة من الجهة اليسرى للمكتب .
, منار بتعجب لاقتراب دنيا لها ، دنيا مدت يدها فجأه ومسكتها من شعرها وجابتها الارض وقعدت عليها .
, دنيا : بغل وشراسه ضربتها ببوكسات على وشها و بتشد في شعرها .
, ٢ شرطة تقريبا ياجذمه ياواطيه ياللي مش لاقيه حد يلمك ٣ نقطة
, منار تحاول إبعادها عنها ، اه ٣ نقطة اه ٢ نقطة الحقوني .
, جاسر راح يشد دنيا ويقومها من ايدها ، دنيا راحت عضاه في يده بوحشيه ، جاسر شال ايده بسرعه .
, جاسر : يخربيتك يابنت العضاضه .
, دنيا ،وهي قاعده علي منار وبتضربها في وشها و متحكمة فيها ومنار بتحاول تبعدها ( منار رقيقه ومش عارفه تضربها ازاي ، ودنيا كانت اتعلمت شوية كارتيه وهي صغيره للدفاع عن نفسها ) .
, دنيا : عاااااا ، وهجمت علي وش منار وعضتها من خدها .
, جاسر : مسك دنيا من كتافها من ورا ، قومي بقي ٢ نقطة قومي فضحتينا ٤ نقطة
, السكرتيره دخلت هي وطارق وشافوا المنظر ، طارق قرب منهم و لسه بمد ايده علي دنيا يشدها بعيد عن منار .
, جاسر مسك ايد طارق واتحكم فيها .
, جاسر : لو فكرت تلمسها هقتلك .
, طارق : ابتلع ريقه بخوف وابتعد عنهم ٢ نقطة
, السكرتيره : اتصلت علي الأمن ٢ نقطة
, جاسر : شد دنيا بأحكام وبعدها عن منار .
, ٢ شرطة اتهدي بقي وحاول يسحبها بعيد عن منار .
, دنيا وجاسر ببعدها وشدها بعيد .
, دنيا : مش هسيبك ٢ نقطة مش هسيبك يا منار ، دا انا هعمل منك طرنشات ٥ نقطة
, طارق راح لمنار يسندها تقوم من علي الارض ٢ نقطة
, منار : بتالم بتحاول تقف ، بره ٢ نقطة بره ياحيواااااانه ياااكلبه هو مش عايزك وجالي انا ٣ نقطة
, جاسر وهو ماسك دنيا وخارج عند باب المكتب ، سمع منار بتشتم دنيا عقله اتجنن ووقف وساب دنيا ورجع لمنار ،
, منار ابتسمت بانتصار ان جاسر رجعلها ، ودنيا اندهشت انه سابها .
, جاسر قرب لمنار وضربها قلم على وشها جامد وبحده .
, ٢ شرطة دنيا دي مراااتي ، مرات جاسر الحديدي لو فكرتي تقلي منها انا اللي هعملك طرنشات .
, دنيا : انشكحت بابتسامه لآخر اذنها .
, منار : بصدمه ايه ٢ نقطة ايه اللي بتقوله دا يا جاسر .
, جاسر : بعد عنها ، بقول محدش حيوان ورخيص غيرك يا منار ياعادلي دا انتي ماصدقتي اجيلك ، وقرب من دنيا وهو يضع يده حول خصرها ، دي يادندن كانت تغريني وفاتحاها مبوسه ، وقبل دنيا من شفايفها وشالها .
, وجاسر شايل دنيا ، دنيا بصت لمنار وطلعتلها لسانها بغيظ .
, جاسر شالها ونزل بيها علي العربيه ٣ نقطة
, ٤ نقطة
, منار : بصدمه وتوتر والم ، ايه دا ٢ نقطة انا ٢ نقطة دا هو اللي جالي ٢ نقطة هو اللي جالي يا طارق يصالحني حتي شوف ٢ نقطة
, واعطته ورق المناقصة ٢ نقطة
, طارق : بقرف وهو ببص لمنار .وتناول ورق المناقصه ، دا فعلا تنازل منه لشركتك .
, منار : صدقت دلوقتي دا كان جاي يصالحني لولا دخول الزفته دي ٣ نقطة
, طارق : غريبه يعني اومال هانك ليه وبهدلوكي ليه كده .
, منار : منار علشان خاطر السنيورة بتاعته ، بس و**** لاندمه واحرق قلبه وأعلمه مين منار العادلي ٢ نقطة انا يعملوا فيا كده ٢ نقطة
, جاسر كان ناوي يلعب بمشاعر منار علشان اتحدته ووقفت مع طارق وشغلت ساره جاسوسة عليه ، وكمان يشعل قلب دنيا بالغيرة وهي تراقبه ، بس دنيا جت نهت كل دا و مخلتهوش يكمل في لعبته بفعلتها دي وضربها لمنار ، جاسر اتأكد انها فعلا بتحبه و مسبتهوش بالساهل وانها دافعت عن حبها ، مش زي منار اللي بعدت من اول مشكله حصلت وكمان اتفقت ضده مع غريمه رغم انه راح يفهمها اللي حصل لكنها مسمعتلوش ٣ نقطة
, احيانا الحب يتركنا لنجد مكانه العشق ٥ نقطة❤
, جاسر ركب السياره هو ودنيا .
, جاسر : بضيق ، ايه اللي زفتيه دا ، وازاي تضربيها كده وبعدين انتي عرفتي منين اني هنا ٢ نقطة
, دنيا : هو دا كل اللي همك عرفت منين ، وبالنسبه للي كنت بتعمله معاها في المكتب متشفش عادي كده ٢ نقطة
, جاسر: دا شغل .
, دنيا : اه شغل ، شغل وفاتحها مبوسه واحضان فوق ، يعني انا اروح اتباس واتحضن واقولك شغل .
, جاسر : بصلها بشر ومسكها من شعرها ، دا انتي لو فكرتي بس تعملي كده دا انا اقتلك ٢ نقطة
, دنيا : حاولت تبعد يده ، فشال ايده ، اومال مضايق ليه من اللي عملته .
, جاسر : عشان مش من حقك ، احنا جوازنا علي الورق بس ولا نسيتي ٢ نقطة
, دنيا : بحزن ، اومال رجعت وضربت منار ليه ، مش علشان بتحبني
, جاسر : علشان فكرت تهين مرات جاسر الحديدي ، سواء انتي بقي او غيرك ٢ نقطة
, دنيا : بعايط ، يعني مبتحبنيش .
, جاسر : بصلها وهو بفكر يسالها لما انتي بتحبيني كده ايه اللي عملتيه مع فارس دا وازاي كده .
, اطرد زفيرا بضيق ، مش دا كان اتفاقنا يادنيا ودا شرطك ان جوازنا يكون على الورق ، لانك مش عيزاني ومتجوزاني غصب .
, دنيا : بس انا ٢ نقطة انا بحبك ٢ نقطة
, جاسر : ( قلبه رد بسرعه اقسم ب**** انا اللي بعشقك ) ،
, وقف بسيارته امام الفيلا وبصلها ومد ايده علي شعرها بحنيه وهي بتعيط ، وبقرب لها بشفايفه ، واناا ٣ نقطة
, دنيا : ابتسمت بدموع ٢ نقطة بتحبني ؟
, جاسر : ٢ نقطة حاسك زي اختي .
, دنيا : بصدمه وتعجب ، اييه ٢ نقطة
, جاسر : بتصنع ٣ نقطةمش عارف اشوفك غير كده ٢ نقطة صدقيني حاولت كتير ٣ نقطة لكن ٢ نقطة
, دنيا بضيق نزلت و رزعت باب السياره وراها .
, جاسر قعد شويا وهو بفكر وحاسس وشايف الحب في عنيها ، طيب ازاي حصل كده وازاي الصور كانت في البيت وفارس بحضنها وبقبلها ، ورغم أنه كان قالها انه شال عنها الحراسه إلا أن الحراسة كانت بتراقبها ومالهاش ٢ نقطة
, ويومها الحراسة اتصلت عليه وهو كان مشغول مع معتز وقاعد معاه بيسمع لمشكلته مع سارة ٢ نقطة
, وعرف بعدها انها راحت مع صديقتها ياسمين لبيتها وفضلت فوق شويه ونزلت لوحدها ٣ نقطة
, طيب ايه اللي حصل فوق كانت رايحه تقابل فارس علشان محدش يشوفهم مثلا ٤ نقطة والصور دي بنفس الملابس في نفس اليوم ٢ نقطة وازاي هي بتحبني وكانت في حضن معتز طيب لو ساره اللي صورتهم وبعتوله الصور علشان اطلق دنيا ٢ نقطة طيب دنيا مطلبتش الطلاق ليه ورفضت تطلق مني ٤ نقطة في نقطة مفقودة جاسر مش عارف يجمعها ٢ نقطة
, جاسر طلع وراها لقى دنيا بتلم في هدومها وبتحطهم في الشنطه .
, جاسر : بتعملي ايه ٢ نقطة .
, دنيا : بدموع ، همشي من هنا ومش هتشوف تاني ابدا ٢ نقطة
, جاسر : منك لنفسك كده ٢ نقطة
, دنيا : طالما مش حاسس بيا ولا بمشاعري اقعد معاك ليه .
, جاسر : امممم ، علشان مثلا لما اوصلك الجامعه تسبيها وتروحي تقابلي فارس الصياد في بيت صاحبتك ٢ نقطة
, دنيا : بصدمه ٢ نقطة ايه .
, جاسر : ولا مثلا علشان فاكره نفسك بتستغفليني وانتي الاشواق والحب مسكوكي اول لما شفتي فارس وقضتيها بوس واحضان معاه، انا شفت صوركم يا هانم .
, دنيا : بصدمه اكبر ابتلعت ريقها ٢ نقطة انت عرفت ازاي ٢ نقطة
, جاسر : ضحك بسخرية ، دا كل اللي همك عرفت ازاي ٣ نقطة
, بصلها من فوق لتحت ، انا اللي معرفتش اتخدعت فيكي كده .
, دنيا : قربت له وبتحط ايدها عليه ، لا انت فاهم غلط ٢ نقطة
, جاسر : شال ايدها بعيد عنه و باستياء ، أنا صدمه عمرى كله اني اتخدعت فيكي يادنياااا .
, دنيا : بعايط ، لا ياجاسر متقولش كده ارجوك .
, جاسر : بحزن غمض عنيه ، شفت ٢ نقطة شفت بعيني ، ثم فتح عينه ٢ نقطة ويارتني كنت اعمى علشان مبشوفش ٣ نقطة
, دنيا : انهارت بالبكاء ، اسفه و**** ياجاسر كان غصب عني ٣ نقطة
, جاسر : وضع يده علي شفايفها ، بااااس مش قادر اسمع منك كلمه تانيه ٣ نقطة واطرد زفيرا بضيق وهو يعطيها ظهره وذهب تجاه باب الغرفه .
, دنيا : انت رايح فين استنى ياجااسر .
, جاسر نزل وصعد إلى سيارته وقادها ٣ نقطة
, دنيا أمام باب الفيلا بدموع وعايط .
, ٢ شرطة استنى ياجااسر متسبنيش ارجوك .
, ووقعت علي الارض بانهيار ، دخلت أمينة من الخارج وشاهدت جاسر طار بسيارته و دنيا منهاااره على الارض .
, امينه : جريت عليها ، دنيااا بنتي مالك فيكي ايه .
, دنيا :بانهيار وعايط ، مظلومة يا ماما و**** العظيم مظلومه ٢ نقطة قولي لجاسر اني مظلومه يا ماما .
, امينه باستياء لحاله دنيا و مش فاهمه حاجه
, ٢ شرطة حاضر ٢ نقطة حاضر هقوله وخدتها في حضنها ، اهدي يادنيا ٢ نقطة
, دنيا : و**** ماعملت حاجه و**** مظلومه خليه يصدقني قوليله ياماما اني مظلومه ٢ نقطة
, امينه : طبطبت عليها ، حاضر ٢ نقطةحاضر هقوله ٢ نقطة اهدي شويه ٢ نقطة
, ٥ نقطة
, جاسر اتصل علي معتز . انا هغيب يومين يامعتز خلي بالك من الشغل واحتمال اقفل الموبايل .
, معتز : انت مسافر ، في حاجه يعني .
, جاسر : مخنوق شويه ومحتاج اريح اعصابي .
, معتز : انت فين ، انا جايلك ٢ نقطة
, جاسر : لا سبني لما اهدي ٢ نقطة
, معتز : مش هسيبك ، انا جايلك ابعتلي اللوكيشن ٤ نقطة
, ٦ نقطة
, طارق : بخبث ، شفتي اول لما مراته جت باعك في لحظة ازاي ٢ نقطة دا ملوش امان سابك قبل فرحكم باسبوعين ودلوقتي مقدرش يستحمل عليها كلمه رغم اللي عملته فيكي .
, منار : انا هتجنن اومال كان جاي ليه ٣ نقطة وجابلي ورق التنازل ليه ٢ نقطة
, طارق : كان عايز يسلي عليكي .
, منار : انا هرميله ورق المناقصة ده مش عايزه حاجه من وشه .
, طارق : بخبث ، بالعكس دا انتي تقهريه بيه وتاخدي الورق ونستلمه ونزله السوق علشان تقهره عليها ، ما انتي عارفه مكسبها كبير قد ايه .
, منار : معاك حق ٢ نقطة
, طارق : بخبث واللي يقهره اكتر بقي انك تتجوزي بجد علشان يتاكد انك مش معبراه ولا هو شاغل تفكيرك .
, منار : اتجوز ٢ نقطة ازاي ٤ نقطة ومين ٥ نقطة
, طارق : انا ٣ نقطة وانا عند كلمتي ومستني اشارة منك .
, ٧ نقطة
, امينه تجلس علي اريكه الريسبشن وتحضن دنيا ، بعدما روت لها دنيا ماحدث ٢ نقطة
, امينه : دي لعبه يابنتي اتلعبت عليكي انتي وجاسر ، علشان يوقعوكي في الغلط و يبعتوا الصور لجاسر علشان يبعدوكم عن بعض .
, دنيا : مش عارفه بس ياسمين قالت إن كان في واحد تاني مع فارس ، ممكن يكون هو اللي صورنا وهو بتهجم عليا .
, امينه : اهي ياسمين دي أوس المصايب ٢ نقطة
, دنيا : لا ياماما ياسمين اتخدعت من فارس زيي .
, امينه : مفيش واحدة تدخل راجل غريب بيتها وتجبله صحبتها علشان يعمل فيها اللى فارس كان عايز يعمله الا لو كانت مش مظبوطه ٣ نقطة
, دنيا : وهو جاسر هيصدق ويعرف اني مظلومه ٢ نقطة
, امينه : هو عارف انك مظلومه ٢ نقطة
, دنيا : ازاي هو قالك كده ٢ نقطة
, امينه : جاسر بحبك ومن كتر حبه ليكي ، حبه عماه ان يشوف الحقيقه ، لكن قلبه مصدق انك مستحيل تعملي كده .
, دنيا : بحزن ، طيب هعمل ايه دلوقتي وهو هيصدقني ويسامحني ٢ نقطة
, امينه : بضحكه ، تعملي ايه دلوقتي ٢ نقطة قومي اغسلي وشك والبسي احلي حاجه عندك ٢ نقطة
, دنيا : بدهشه ، ليه .
, امينه : علشان هنروحله ٢ نقطة
, دنيا : بفرح بجد
, وطلعت واخدت شاور وارتدت دريس قصير بعض الشي ٢ نقطة
, ١٠ نقطة
, معتز ذهب إلى جاسر في فيلا دوبلكس في برج على النيل ملك جاسر .
, جاسر حكي لمعتز كل حاجه حصلت مع دنيا وفارس ومنار .
, جاسر : مش عارف بتحبني ولا بتضحك عليا بس عنيها بتقول انها بتحبني ، قلبي بيقولي كده حتي افعالها النهارده اكدتلي كده ، يبقي ازاي عملت كده مع فارس عقلي هيتجنن والصور مبتغبش عن بالي لحظه .
, معتز : حاجه غريبه فعلا ، كنت اسمعها افهم منها .
, جاسر : قاطعه ، مقدرتش دي خيانه يامعتز مش حاجه سهله اقعد واسمع واتناقش فيها ازااي .
, رن هاتف معتز .
, معتز : دي ماما امينه .
, جاسر : متردش ، اكيد بتتصل عليك علشان انا قافل موبايلي .
, معتز : هتزعل كده ، هرد لو سالت عليك اطمنها بس .
, جاسر : طيب بس اوعى تقولها علي مكاني .
, معتز : حاضر ٢ نقطة
, جاسر قام وطلع التراس وهو ببص علي منظر النيل قدامه ويستنشق الهواء كانه بحاول ياخد نفسه .
, امينه : اذيك يا معتز جاسر فين و قافل موبايله ليه .
, معتز : متقلقيش يا ماما هو معايا .
, امينه : عايزه اجيله هو فين .
, معتز : هو مضايق شويه ، ممكن ميوافقش ان حضرتك تيجي .
, امينه : انا عارفه انه متضايق وجايه وجيباله الحل معايا .
, معتز : حل ايه ٢ نقطة
, امينه : ابعتلي بس مكانه واوعي تقوله ان انا جايه .
, معتز : ممكن يضايق مني لو قلتلك مكانه .
, امينه : بضحك ، لا دا مش بعيد يبوسك ويشكرك .
, معتز : ضحك ، لو كان كده ماشي ٣ نقطة وبعتلها العنوان ٣ نقطة
, قفل الهاتف وراح لجاسر ، دي ماما امينه بتطمن عليك وانا طمنتها .
, جاسر : اوعي تكون قلتلها مكاني .
, معتز : بتوتر ، عيب دا كلام .
, جاسر : معتز دي مفهاش هزار .
, معتز : عيب ياجدع ٢ نقطة بس المكان هنا تحفه ومنظر النيل يجنن ، مقلتليش انت اشتريت الفيلا الدوبلكس دي امتى .
, جاسر : كنت شاريها من زمان في بداية شغلي مع عمي علشان اتجوز فيها ولما **** كرمني ركنتها .
, معتز : بس دي نضيفه انت كنت بتيجي تتشاقي هنا ولا ايه ٢ نقطة
, جاسر : بابتسامة ، عيب عليك هو انا بتاع كده ، البواب يجيب مراته مرة كل شهر تنضفها ٢ نقطة
, رن جرس الباب .
, جاسر : بص لمعتز ، مين اللي جاي ده ٢ نقطة
, معتز : بتوتر ، دي اكيد مرات البواب هروح افتح ٣ نقطة
, ذهب معتز ليفتح الباب وجد امينه ودنيا .
, معتز : ادخلي يا ماما هو في التراس جوه ازيك يا مدام دنيا ، انا هنزل بقى علشان لو مسكني هيقسمني نصين .
, امينه : ضحكت طيب ودخلت هي ودنياا .
, دنيا : انا خايفه يا ماما .
, أمينه : اجمدي ٢ نقطة بس متتكلميش فى الاول لحد ما افهمه
, دنيا : حاضر .
, دخلوا ووقفت امينه خلف جاسر ودنيا خلف امينه تنظر للارض .
, امينه : بصوت عالي ، هي دي الوصيه ياجاسر .
, جاسر : التفت بدهشه ، ماما ٢ نقطة ثم نظر لدنيا ٢ نقطة انتوا ايه اللي جابكم هنا وعرفتوا مكانى ازاى ٢ نقطة
, بصوت عالي معتز ٢ نقطة يازفت يا معتز واتحرك علشان يدور عليه ، امينه شدته .
, امينه : بحده اقف هنا وانا بكلمك .
, جاسر : بضيق وهو يتجاهل دنيا ، نعم .
, امينه : بهدوء ، اسمع يابني وافهم الاول متبقاش غشيم في حبك كده .
, جاسر : بص لدنيا ، انتي ايه اللي جابك انتي معندكيش كرامه ولا احساس جايه لايه .
, دنيا عيطت
, امينه : بحده كلمه تانيه ورحمه عمك همشي انا ودنيا ومتعرفش لينا مكان ٢ نقطة
, جاسر : بحزن ، هتسبيني ياماما علشانها .
, امينه : خدته في حضنها وعيطت ، انت ابني ياعبيط ، وشدت دنيا وخدتها في حضنها ودنيا بنتي اللي مخلفتهااش .
, ثم جلست على الاريكه .
, امينه : بهدوء وهي تجلس في النصف بينهم ، دنيا وقعت في خيه اتنصبت لها من صاحبتها والزفت فارس ، صحبتها ضحكت عليها بحجة أنها نسيت شيت الامتحان واترجتها تروح معاها وهناك الزفت دا كان بحاول يتهجم عليها وصوروها علشان يبعتولك الصور ٢ نقطة
, جاسر : والمفروض اني اصدق الهبل دا ٢ نقطة
, امينه : الهبل دا هو اللي حصل ، مسالتش نفسك هي لو راحت بمزاجها وعارفه ان فارس هناك كانوا هيصوروها ليه ٢ نقطة مسالتش نفسك لما عرضت الطلاق على دنيا هي رفضت ليه ٣ نقطة
, جاسر : هي قالتلك على الطلاق
, امينه : اه وقالتلي علي اللعبه الهبله بتاعتكم ، اومال مش جواز على الورق .
, جاسر : وهي ايه اللي خلاها تخرج اصلا من الكليه من غير ماتعرفني لو كلامها صح ٢ نقطة
, دنيا : بعايط ، انا اسفه و**** بس قلت البيت قريب مش هكمل ربع ساعه ونرجع .
, جاسر : اه يا دوب ، تروحي تتباسي وتحتضني في ربع ساعه صح .
, دنيا : لا و**** مقربليش ولا باسني هو قرب مني بس انا ضربته وخبطته وطلعت اجرى ، و**** ماكنت اعرف انه هناك .
, جاسر : طيب مقلتليش ليه اللي حصل وانا بكلمك واسالك انتي فين ، كدبتي ليه وقلتي انك في الكليه وانتي اصلا كنتي بره الكليه .
, دنيا : ببكاء خفت ٢ نقطة و**** العظيم خفت ولما قررت يومها اني اقولك لقيتك بتكلم بنت اسمها ساره وطالع تقابلها ٢ نقطة كنت هقولك و**** بس انت اللي مشيت ٣ نقطة
, جاسر : لا و**** وبعدها متكلمتيش ليه ٢ نقطة دا لو كلامك صح فعلا ٣ نقطة
, دنيا : بكسوف ما انا كل ما اقربلك علشان تهدي واعرف احكيلك كنت بتصدني ٢ نقطة
, جاسر : مش مصدقك .
, امينه : ما خلاص يا جاسر ، البت هتعملك ايه اكتر من كده مش كفايه اللي هي فيه ٢ نقطة دي مموته نفسها من العياط ،
, ثم غمزتله ، دا بدل ما تاخدها في حضنك واطبطب عليها ٢ نقطة
, دنيا : لا ياماما دا بروح يطبطب علي البنت اللي في الكافيه ٢ نقطة دا غير منار كمان ٢ نقطة
, امينه : ضحكت لجاسر ، طيب طبطب جوه بدل ما اطبطب بره ٢ نقطة
, دنيا : لا مبطبطبش ياماما .
, امينة : بصت لجاسر ، كسفتني .
, جاسر : قلبه حن وهو ببص لدنيا ، انا مبطبطبش .
, دنيا : ضحكت لجاسر ، لا ٢ نقطة
, امينه وقفت علشان تسيبهم لوحدهم وبتصنع : مش عارفه انا نسيت الفستان عند الخياطه لازم اروح اجيبه ليضيع منها في الزحمه .
, دنيا : ببلاهه ، لا يا ماما انتي جبتيه ، انا كنت شايفه شنطه معاكي واحنا في الفيلا ٢ نقطة
, امينه : يادي الخيبه ، اتلهي واسكتي يادنيا ٢ نقطة
, جاسر : رفع حواجبه و وضع يده علي انفه وهو يكتم ضحكته .
, امينة : بصت لجاسر ، مش بقولك هبله انت مبتصدقش ٢ نقطة
, ومشيت تجاه الباب وجاسر خلفها .
, امينه : طبطبت على كتفه ، ابقي طبطب يا جاسر كسفتني ٣ نقطة
, جاسر : ضحك ، حاضر ٢ نقطة
, غلق الباب ودخل لدنيا .
, جاسر : بتصنع ، انا مبعرفش اطبطب .
, دنيا : ضحكت بكسوف ، لا وارتمت في حضنه .
, جاسر : حضنها وباس على رأسها حقك عليا يا دنيا ٢ نقطة
, دنيا : بصتله ، انا اللي اسفه اني مسمعتش كلامك وخبيت عليك ٢ نقطة
, جاسر : بص لعنيها بابتسامة و رومانسيه ، تعرفي انك وحشتيني قوي .
, دنيا : بدلع وهي في حضنه ، واضح يابتاع منار والبت بتاعت الكافيه .
, جاسر مسكها من ايدها وجلس علي الاريكه وشدها واجلسها على ساقيه وهو يلمس خصلات شعرها .
, ٢ شرطة تعرفي انك مفضوحة قوي ياحبيبي ، ومبتعرفيش تراقبي نمله .
, دنيا : ايه دا انت عرفت ازاي اني كنت براقبك .
, جاسر : غمز لها بعبث دا انا جاسر الحديدي اللي مبعرفش اطبطب ، ورفع حواجبه .
, دنيا : عضت على شفايفها بكسوف ، هو مش بالظبط يعني ٢ نقطة
, جاسر : بصلها في عينيها برومانسية ، وبصوت رجولي ، اومال ايه .
, دنيا تاهت في عنيه وهي بتبصله بسعاده ، ثم هربت بعينيها بعيدا عنه .
, جاسر : مد يده على ذقنها ، بصيلي ومتهربيش بعينك مني .
, دنيا : وهى بتبصله وتاهت من نظراته اللي كانت
, بتقتلها شوق ليه ، وبرومانسية ومقدرتش تمنع نفسها من اعترافها ليه بحبها .
, ٢ شرطة انا بحبك قوي يا جاسر .
, جاسر : نظر لشفايفها برومانسية ، ايه ٢ نقطة
, دنيا : عضت على شفايفها ، ب حبك ٣ نقطة
, جاسر اقترب من شفايفها برومانسيه وطبع قبله عليها ثم ابتعد انشا .
, ٢ شرطة ب .
, ثم اقترب وطبع قبلة اخرى وابتعد انشا .
, ٢ شرطة حا .
, ثم اقترب وطبع قبلة اخرى وابتعد انشا .
, ٢ شرطة ب .
, ثم اقترب وطبع قبلة اخرى وابتعد انشا .
, ٢ شرطة ك .
, تاهت دنيا بمخدر رومانسيته التي جعلتها في وادي اخر .
, جاسر برومانسيه وهو ينظر لكل انشا بوجهها ويتمعن بملامحها اقترب منها وهو يطبع قبلاته الحاره بشفايفها ، حتى غابت هي عن الوعي ٢ نقطة
, جاسر ابتعد انشا واحد عنها ، دندن رحتي فين ، لكنها لم تستجيب فحملها وصعد بها إلى أعلى ، ووضعها براحه علي السرير ٢ نقطة
, دنيا : برومانسية جاسر ٢ نقطة متبعدش تاني عني ٢ نقطة
, جاسر اقترب منها برومانسيه وهو يداعب خصلات شعرها بيده ويداعب انفها بأنفه .
, ٢ شرطة مش هبعد ٢ نقطة مش هعمل حاجه غير اني اقرب ٢ نقطة اقرب وبس .
, وبدا يطبع قبلاته علي وجهها بحب ولهفه ، وهو يدفن وجه بعنقها و يطبع قبلاته الحاره عليها ٣ نقطة
, حتى صك ملكيته بها واتم شرط عقد زواجه الاخير ٣ نقطة
, نامت وهي بحضنه وتضع راسها علي صدره بحب ، وهو يداعب خصلات شعرها ويضمها له بشوق ولهفه .
, دنيا : فتحت عيناها بسعاده وهي تشعر باحضانه وبصوت مرهق وناعس .
, ٢ شرطة منمتش ليه ٢ نقطة
, جاسر : قبلها من شفايفها ، علشان وحشتيني ٢ نقطة وملحقتش اشبع منك ٢ نقطة
, دنيا : بكسوف دفنت وجهها بين ضلعيه ، خلاص بقي .
, جاسر : لا بقي ، وبدا يحضنها بلهفه وهو يحاوط خصرها بيده يطبع قبلاته علي كل انا بها ٤ نقطة
, دنيا : حضنته بحب وهي تستجيب بكل حواسها له بشوق وهو يطفي لهيب ناره واشواقه بها ٣ نقطة
, حتى صك ملكيته بها مرة اخرى ٣ نقطة
, جاسر : مبسوطه ياحبيبي وانتي معايا ٢ نقطة
, دنيا بكسوف وابتسامه هزت راسها .
, ٢ شرطة قووي .
, جاسر : ضمها لحضنه بشوق ، وانا مبسوط وفرحان بيكي قوووي ٣ نقطة ياعشق الجاسر, خارج القائمة
 
الفصل الثامن عشر


بعد تفكير كثير قررت منار ان توافق على طلب طارق الرويعي ٢ نقطة
,
, منار : انا موافقه يا طارق على ارتباطنا ٢ نقطة
,
, طارق : بسعادة موافقة على الجواز .
,
, منار : لا خطوبه بس ٢ نقطة
,
, طارق : بتذمر خطوبه ليه بس ما نخليه كتب كتاب علي طول .
,
, منار : شويا بس لما ناخد علي بعض .
,
, طارق : طيب ،جهزتي الورق علشان نروح نستلم الصفقة ٢ نقطة
,
, منار : اه ، وخرجتها من المكتب ٢ نقطة
,
, طارق : تناولها منها ، انا هبعتهم علشان نخلص الاجراءات ويومين ونستلم ونغرق السوق بالبضاعة ٢ نقطة
,
, منار : تمام ٢ نقطة
,
, طارق : هنعمل الخطوبه امتي بقي .
,
, منار : هتصل علي خالو يجي من السفر اول ما يوصل هنعمل خطوبة على الضيق كده .
,
, طارق : وليه علي الضيق ، ما نعملها في أكبر مكان في مصر ، وبخبث علشان الكل يعرف ٢ نقطة
,
, منار : لا احنا هنعزم قرايبنا وأصحابنا وبس ٢ نقطة
,
, طارق : تمام وانا هحجز فندق واظبط معاهم علشان الخطوبه .
,
, منار : اوك ٢ نقطة
,
, ذهب طارق واتصلت منار علي ساره .
,
, منار : ازيك ياساره ، ايه يابنتي مش خلاص بقي هتيجي الشغل .
,
, ساره : بتذمر ، لا اصل ٣ نقطة
,
, منار : اصل ايه ، في حاجه حصلت مع معتز ٢ نقطة
,
, ساره روت لها ما حدث وان جاسر سوف يساعدها ولكن مقلتلهاش أنه منعها من الشغل مع منار .
,
, منار : طيب ياساره بس انا محتجالك جمبي اليومين دول علشان انا هتخطب لطارق .
,
, ساره : اكيد هكون جمبك ومش هسيبك ، بس انتي مقتنعة بقرار خطوبتك دا .
,
, منار : اصلك متعرفيش جاسر ودنيا جم هنا و عملوا فيا ايه .
,
, وبدت تحكي لها ما حدث ٣ نقطة
, ٨ نقطة
, جاسر نايم وبين احضانه دنيا ٢ نقطة
,
, جاسر براحه قام من جمب دنيا وخرج بره ، وطلب اكل ذهب واخذ شاور حتى وصل الطعام اخذه ووضعه علي الصينيه ودخل بهدوء ووضع الصينيه علي الكومدينو بجانب السرير ، وجلس بجانب دنيا وهو يتأملها بحب و يداعب خصلات شعرها وهو يستنشقه ٣ نقطة
,
, وبصوت رومانسي بدا يصحيها
,
, ٢ شرطة دندن ٢ نقطة دودو ٢ نقطة
,
, ولكن دنيا كانت نايمه باستمتاع ولم تستجيب ، فبدا يصحيها بطريقته وهو يداعبها بذقنه علي وجهها ثم وضع وشفايفه علي عنقها بحب وقبلات شوق ، ويده حول خصرها ٢ نقطة
,
, دنيا : بسعادة ورومانسية ، جاسر بتعمل ايه ٢ نقطة
,
, جاسر : بفوقك يا قلب جاسر ٢ نقطة
,
, دنيا : بكسوف ، لا انا فقت خلاص ٢ نقطة
,
, جاسر : وهو يطبع قبلاته عليها بشوق وحرارة ، لا لسه مفقتيش .
,
, وبدأ يصك ملكيته عليهااا مرة اخري وهي بين احضانه ، وبعد انتهاءه .
,
, دنيا : بحب ، خلاص بقي يا جاسر ٢ نقطة مبقتش قادره ٢ نقطة
,
, جاسر : اقسم ب**** وانا ما قادر ٢ نقطة
,
, وبدا يصك ملكيته عليها مره اخرى ، وبعدها اخذها بحضنه بشوق وحب .
,
, دنيا : بمداعبة ، كفايه يا هيرو هخلص في ايدك ٢ نقطة
,
, جاسر : ضحك ، وهو يطبع قبلة علي جبينها ، اعمل ايه بعشقك ياعشق الجاسر ٢ نقطة
,
, دنيا : بتنهيده ، هي مين البنت اللي كنت بتقابلها في الكافيه .
,
, جاسر : بدهشة ، نااعم هو دا وقته .
,
, دنيا : بصتله ، اه مين دي ، بسرعه انطق قبل ماتفكر ٢ نقطة
,
, جاسر : بصلها برومانسيه وطبع قبله علي شفايفها بتمعن ، وبعد عنها انشا ٢ نقطة
,
, دنيا : برومانسية وبصوت مثخن بالعاطفة ، برضو مين ٢ نقطة
,
, جاسر : قربلها وطبع قبله عليها مرة أخرى بتمعن وشوق ، وبعد انشا .
,
, دنيا : كانت نسيت نفسها وبتنهيده ، هااا
,
, جاسر قربلها مرة أخرى وهو يصك ملكيته بها حتي انتهي ٢ نقطة
,
, خدها في حضنه بس هي كانت راحت خالص وتعبانه ومرهقه جدا ، جاسر حاول يفوقها ٢ نقطة
,
, جاسر : حبيبي فوقي بقي .
,
, وتناول عصير ووضع به الشاليموه وبدأ يشربها وهي في حضنه ٢ نقطة
,
, دنيا : بدات تفوق ، وبعدت العصير ، خلاص .
,
, جاسر : طيب يلا علشان تاكلي انتي تعبتي ٢ نقطة
,
, دنيا : لا عايزه انام ٢ نقطة
,
, جاسر : لا طبعا ، وبدا يسندها علي السرير وهي في حضنه ووضع الطعام بيده الاخرى علي السرير امامه .
,
, دنيا : بارهاق وتعب ، طيب استنا اقوم اغسل ايدي ٢ نقطة
,
, جاسر : بابتسامه وحب ، تغسلي ايدك ليه ، انا اللي هاكلك .
,
, وبدا يطعمها ، بعد ما اكلت وبدات تفوق وهي في حضنه بصتله .
,
, دنيا : انت مكلتش ليه ٢ نقطة
,
, جاسر : لما انتي تاكلي واطمن عليكي هاكل .
,
, دنيا : لا كل انت مكلتش من امبارح ، دا احنا تقريبا المغرب ٢ نقطة
,
, جاسر : ابتسم واطعمها قطعه من الحمام بالشوكه ، ثم اخذ قطعه اخرى بنفس الشوكة واكلها ٢ نقطة
,
, دنيا : بمداعبة ، انت بتاكل بشوكتي ليه ٢ نقطة
,
, جاسر : علشان مكان بقك شهد ، وانا عايز اكل مكان الشهد .
,
, دنيا : طيب عايزه اكل من صوص الطحينه .
,
, جاسر : ضحك ، ومد أصابعه في الصوص واكلهالها ، وبصلها ، انا كمان عايز اكل من الصوص ٢ نقطة
,
, دنيا : لسه بتمسك المعلقة علشان تاكله .
,
, جاسر : لا مش كده ٢ نقطة
,
, دنيا : اومال ازاي ٢ نقطة
,
, جاسر حط صباعه في الصوص ووضعه على شفايف دنيا ، وقرب لها وهو بياكل الصوص من على شفايفها وبعد انتهائه ، بعد شويه .
,
, جاسر : كده .
,
, دنيا : بكسوف عضت على شفايفها ، جاسر عيب ٢ نقطة
,
, جاسر : هو انا لسه عملت عيب ٣ نقطة
,
, وقرب لها ونسيبهم بقي شويه علشان كده عيب .
, ٩ نقطة
, خلال فترة انقضاء جاسر بعسله مع دنيا ٤ نقطة
,
, منار العادلي اتخطبت لطارق الرويعي ٢ نقطة بوجود ساره وبعد الأقارب
,
, ومعتز حزين ومكسور لبعد ساره عنه ٣ نقطة
,
, وامينه سعيده لسعاده ابنها ودنيا لأنه أتم عقد زواجه بها ٢ نقطة
,
, أما ياسمين النار تاكلها وتفكيرها ليس مشغولا الا باذيه دنيا الحديدي ، فهي تستكتر عليها كل شيء حتى جمالها وشعرها ومالها واعجاب فارس بها وحب جاسر لها فهي تملك كل شيء ، اما ياسمين لا ٤ نقطة
,
, فارس : ها مفيش اخبار .
,
, ياسمين وهي بجواره علي السرير بعدما اتوا ما حرمه **** ٢ نقطة
,
, ياسمين : لا ، بتصل عليها فونها مقفول ، مش عارفه في ايه وليه قافلة الموبايل ، دا حتي الامتحان بعد اسبوع ومبترحش الكلية ٢ نقطة
,
, فارس : هي اختفت بعد ماراحت قفشت جاسر مع منار في مكتبها ٢ نقطة
,
, ياسمين : بسعادة ، يمكن جاسر خلص عليها وحابسها وبذلها علشان راحت فضحته ٢ نقطة
,
, فارس : اتلهي دا باسها وحضنها وشالها بعد ما جابت منار الأرض وفرجت عليها كل الموجودين .
,
, ياسمين : بضيق ، بنت المحظوظه .
,
, فارس : هو انتي بتغيري منها بتكرهيها ليه كده ٢ نقطة
,
, ياسمين : انا ، لا طبعا ٢ نقطة مين اللي قال كده .
,
, فارس : ضحك بخبث ، عنيكى فضحاكي ، انا مش فاهم دنيا ازاي مكشفتكيش لحد دلوقتي ٢ نقطة
,
, ياسمين : بغل علشان هبله ٢ نقطة
,
, فارس : برومانسية وهو سرحان في دنيا ، بالعكس دي ملاك حتي ملامحها كلها رقه وبراءه .
,
, ياسمين : وضعت يدها امام عينه بضيق ، اييييه .
,
, فارس : بخضه وهو بيبصلها اعوذ ب**** ٤ نقطة
, ٧ نقطة
, بعد مرور أسبوعين كاملين قضاة جاسر مع دنيا في عسل وهنا تاااام ولم يذهب خلالهم الشركة موبايله مغلق إلا انه كان يفتحه لطلب الاكل لهم فقط ويغلقه مرة أخرى .
,
, دنيا : وهي بحضن جاسر ، حبيبي ٢ نقطة
,
, جاسر : نعم ياقلبي ٢ نقطة
,
, دنيا : هو مش خلاص بقي ٢ نقطة
,
, جاسر : خلاص ايه ٢ نقطة
,
, دنيا : مش هنخرج ، انت تروح شركتك وانا اروح كليتي احنا بقالنا اسبوعين كده.
,
, جاسر : زهقتي ٢ نقطة
,
, دنيا : بصتله بحب ٢ نقطة تؤ .
,
, جاسر : وضع قبله على خدها ، اومال ايه بس ٢ نقطة
,
, دنيا : الصراحه الامتحانات بعد اسبوع وانا مخي دا اتمسح باستيكه ، يعني بقيت ابيض ومستحيل انجح السنادي ٢ نقطة
,
, جاسر : مش مهم .
,
, دنيا : ازاي يعني مش مهم ، أسقط يعني ومنجحش ٢ نقطة
,
, جاسر : حضنها وهو يلف يده حول خصرها وقلب موضعها من حضنه وهي بجانبه حتي صارت اعلى منه بجذعها العلوي ، وهو يهمس لشفايفها ، المهم تنجحي معايا انا .
,
, دنيا : بابتسامه وكسوف عضت على شفايفها ، انت مبتشبعش .
,
, جاسر : وهو يعدل موضعه حتى صار هو أعلى منها بجذعه العلوي ، وينظر لشفايفها وهي تعضها ، حد يشبع من الشهد ، وبدأ يصك ملكيته بها مرة أخرى ٦ نقطة
,
, وبعد انتهاءه ضمها بشده وشوق لها ، وهي وضعت رأسها على صدره بحب ٢ نقطة
,
, جاسر : حبيبي ايه رايك تاجلي السنادي لو حاسه انك مش هتقدرى تمتحني ٢ نقطة
,
, دنيا : بتنهيده كان نفسي اخلص السنادي بقى واخلص ٢ نقطة لسه هستني سنه كمان ٣ نقطة
,
, جاسر : خلاص ياحبيبي وانا هساعدك ٢ نقطة
,
, دنيا : ازاي بس ٢ نقطة
,
, جاسر وضع يده علي ذقنها ورفع وجهها فنظرت هي له ٢ نقطة
,
, جاسر : ازاي دي بتاعتي انا ٢ نقطة طول ما انتي معايا مفيش مستحيل ٣ نقطة
,
, دنيا : طيب هقوم اخد شاور ٢ نقطة وبدأت تقف .
,
, جاسر : و**** هتاخديه لوحدك دا من امتى بقى .
,
, دنيا : ضحكت .
,
, جاسر : قام من على السرير وشالها ، طيب انا بقي هغرقك في البانيو .
,
, دنيا : بسعادة ، هتعمل ايه يامجنون ٢ نقطة
,
, جاسر وضعها في البانيو المليء بالمياه ونزلها فيه وهي بملابس نومها ودخل معها ومسك رشاش الدش وغرقها بالميه ، وهي تضحك وتبعد الميه ٢ نقطة
,
, دنيا : يا مجنون بهدلتني ٢ نقطة
,
, جاسر ساب الدش وحضنها وهو يحاوط خصرها بحب ، والميه نازله عليهم سوا وهو بيداعبها بشفايفه وانفه على وجهها وعنقها
,
, جاسر : مجنون بيكي ، وبدا يقبلها بحب ولهفة وشوق ٤ نقطة
, ١٢ نقطة
, بعد.انتهاء جاسر ودنيا ، ذهبوا إلى فيلا والدتها .
,
, امينه اول لما شفتهم حضنتهم وقبلتهم وبعد السلامات .
,
, دنيا : بسعادة غارمه ، وحشتيني قوي ياماما ٢ نقطة
,
, جاسر : قبل ايد والدته وحضنها ، وحشتيني ياست الحبايب .
,
, امينه : انتوا استعجلتوا وجيتوا ليه ، مش تخليكو شويه تقضوا شهر العسل .
,
, جاسر : دنيا وراها امتحان كمان اسبوع ٢ نقطة
,
, امينه : اه ، لو علشان كده ماشي اهم حاجه مستقبلها .
,
, دنيا : **** يخليكي ليا ياماما ، وبصت لجاسر ، مش زي اللي كان عايز يخليني اأجل السنادي ٢ نقطة
,
, جاسر : و**** ٢ نقطة
,
, امينه : قربت لدنيا وبتهمسلها ، ايه يا دنيا عرف يطبطب ولا كسفني .
,
, دنيا : بصتلها وضحكت بكسوف وبصوت واطي ، عرف يا ماما ٢ نقطة
,
, جاسر : بتعجب بتقولوا اي
,
, امينه : زغرتت بصوت عالي .
,
, جاسر : في ايه يا ماما .
,
, امينه : رفعت راسي ياجاسر ٢ نقطة
,
, جاسر : بص لدنيا ، انتي قلتلها ايه ٢ نقطة
,
, دنيا ضحكت بكسوف ٢ نقطة
,
, امينه : انا هروح اعملكم غدا ٢ نقطة
,
, جاسر : لا انا كلمت حد هيجبلك واحده تساعدك ، كفايه عليكي كده .
,
, امينه : ليه يا ابني هو انا اشتكيت .
,
, جاسر : معلشي يا ماما علشان تساعدك وتساعد دنيا ٢ نقطة شغل البيت كتير .
,
, دنيا : معلشي ياماما وافقي كفايه عليكي تعب كده .
,
, امينه : اللي تشوفه يابني ٢ نقطة
,
, جاسر : تمام ، بص لدنيا ، انا هروح الشركه وانتي شوفي بقي هتذاكرى ايه و هتعملى ايه لحد ما أجيلك .
,
, دنيا : اوكي هطلع اذاكر شويه يمكن احاول افهم حاجه .
,
, جاسر : تمام ٢ نقطة
, ٦ نقطة
, ذهب جاسر الي الشركه وانهي بعض أوراق عمله ، دخل معتز فلاحظ جاسر شحوب وجه معتز .
,
, جاسر : بخضه ، مالك في ايه ٢ نقطة
,
, معتز : مالي ما انا كويس اهو .
,
, جاسر : لا انت متغير شكلك مش عاجبني .
,
, معتز : مفيش ، وجلس ، بقولك شركة العادلي والرويعي استلموا لمناقصة النهارده واكيد هيغرقوا السوق بها خلال يومين ٢ نقطة
,
, جاسر : لاحظ ان معتز حزين بسبب ساره ، تمام يامعتز .
,
, مسك هاتفه واتصل علي يوسف الشناوي في أمريكا.
,
, ( يووووسف الشناوي ثلاثيني العمر ، مقدم في الجيش المصري طلب سفره للكونغو في بعثة حفظ السلام ، بعد وفاة زوجته وابنته في حادثه بمصر منذ عامان ، خلالهما وطد علاقته بكبار البلد وانشاء شركة أمن وكان هو المسؤول بها ، كان ملتزم ومحترم ولكن بعد وفاة زوجته وابنته وسفره دخل بعلاقات كثيرة حتي ينسي ماحدث فكان يعشقهم )
,
, جاسر : اذيك ياجو .
,
, يوسف : ميجو اذيك ، كل ما اسالك عليك يقولولي انك مش موجود ، دا كلام .
,
, جاسر : ضحك يعني بقي عريس وكده في الهاني مول .
,
, يوسف : اه يا شقي علشان كده مبتردش ، طيب اعزمنا على الفرح .
,
, جاسر : احنا فيها كمان شهر الفرح ظبط امورك وتعالا .
,
, يوسف : ايه دا انتوا عندكم الدخله الاول وبعدين الفرح ، دي مصر اطورت قووي ، حصل امتا التطور دا .
,
, جاسر : ضحك ، شفت ازاي حصل في السنتين اللي سبتنا فيهم .
,
, يوسف : ضحك ، ياراجل ٢ نقطةمبروك يا ميجو ، المهم الصفقه وصلت مينا اليكس بقالها اسبوع .
,
, جاسر : لا اطلعت سداد ، تمام هخلي معتز يروح يستلمها .
,
, يوسف : زيزو عندك ، سلملي عليه لحد ما اشوفه .
,
, جاسر : **** يسلمك ، سلام .
,
, معتز : مين دا ٢ نقطة
,
, جاسر : دا يوسف الشناوي صاحبنا .
,
, معتز : المقدم يوسف ، دا كل شويه يتصل ويسال عليك .
,
, جاسر :اه ، كنا بندردش سوا وبقوله علي عطا الامبرجيني واني داخل فيها ، قالي ان عندهم بيبيعوها برخص التراب لانها متوفره بره كتير غير هنا وانه يقدر يجبهالى بسعر اقل بكتير من مصر تقريبا بنص التمن هنا .
,
, معتز : معقول ، يبقي علشان كده بعد ما رسي علينا العطا عملت بيه تنازل لشركة العادلي ٢ نقطة
,
, جاسر : علشان اضربهم في مقتل انا مخطط لهم من زمان ٢ نقطة
,
, معتز : لا ضربة معلم .
,
, جاسر : هتاخد الورق دا وتروح تستلم ، هي في جمرك اسكندرية استلمها ووديها المخازن وتنزل السوق بعد ما شركة العادلي العادلي والرويعي تنزل ببضاعتهم باسبوع .
,
, معتز : تمام ، شركه الصواف معاهم هي كمان عصام الصياد .
,
, جاسر : فكر قليلا ، تمام قوي كده بانت اللي فيها .
,
, معتز : ايه اللي فيها .
,
, جاسر : انهم التلاته متفقين يذوقوا فارس علي دنيا علشان يقربلها ولما ملقوش سكه ، عملولها فخ علشان فارس ابن عاصم يتهجم عليها ويبعتولي الصور فأسيبها ويتلموا علي دنيا من الجهه الثانيه، ويستولوا هما علي شركات الحديدى .
,
, معتز : يعني فارس ابن عاصم الصياد .
,
, جاسر : اه ، بص بقى عايزك تجبلي فارس وتروقه علي الاخر على انه فكر يقرب من مرات جاسر الحديدي ، اما منار وطارق وعاصم فهضربهم في مقتل اول ما البضاعه بتاعتنا تنزل السوق.
,
, معتز : تمام ، بس انت فعلا هتعمل فرح .
,
, جاسر : طبعا هي دنيا مش عروسه و عايزه تفرح زي اي بنت ، بس بعد امتحاناتها .
,
, معتز : بسعاده ، **** يباركلك ياصاحبي .
,
, جاسر : باستياء لحاله معتز ، و يباركلك انت كمان يا معتز
,
, معتز : بحزن ، ما خلاص ، انا رايح اكلم الرجاله يجيبوا فارس .
,
, وذهب معتز للخارج ، اتصل جاسر علي الرجاله اللي جابوا ماجد .
,
, جاسر : عملتوا ايه .
,
, الرجاله : كله تمام بقاله عشر ايام مربوط ومبطلناش في ضرب وكل ما يشم نفسه نضرب في تاني لحد ما اتنفخ .
,
, جاسر : تمام ، قلكم ايه علي البنت اللي اسمها ساره .
,
, الرجاله : انها كانت خطيبته وخدها الشقة وحطلها مخدر وضحك عليها ياباشا .
,
, جاسر : يعني الكلام صح ، حلو قوي ، روقوت بس اهم حاجه متجوش ناحية وشه لحد ما اجيلكم .
,
, جاسر : اتصل على ساره ، ايوه ياساره ماجد في مصر كلمي اهلك وقوليلهم ان ماجد كلمك عايز يجي يتكلم معاكم علشان تتجوزوا .
,
, ساره : بس احتمال اهلي ميوفقوش خصوصا انه سابني من غير كلام واختفي وسافر ٢ نقطة
,
, جاسر : اعملي بس اللي بقولك عليه والامور كلها هتمشي زي ما انتي عايزه بالظبط .
,
, ساره : حاضر يا جاسر بيه ، متشكره جدا لحضرتك .
,
, ٥ نقطة
,
, جاسر خلص شغله وراح لدنيا لقاها قاعده بتذاكر ٢ نقطة
,
, جاسر : حبيبي بيعمل ايه .
,
, دنيا : وقدامها كتب كتير وملخصات ، زي ما انت شايف بحاول افهم اي حاجه ، مفيش حاجه راضيه تثبت في دماغي .
,
, جاسر : خلع الجاكيت وقعد جنبها وقرب لها ، وريني كده .
,
, دنيا : اديته الكتاب .
,
, جاسر تناول الكتاب وقرأ شويه فيه ، دا شكله سهل جدا خصوصا الحسابات .
,
, دنيا : بتذمر ، اهو انا بقي مبكرهش فى حياتى قد الحسابات .
,
, جاسر : ضحك ، طيب هسألك سؤال سهل جدا ، لو جاوبتي عليه تبقى ممتازه .
,
, دنيا : سهل !
,
, جاسر : قووي .
,
, دنيا : طيب قول .
,
, جاسر : واحد زائد واحد يساوي كام .
,
, دنيا : بسخريه ، هو دا سؤال اتنين طبعا .
,
, جاسر : غلط ، واحد زائد واحد يساوي واحد .
,
, دنيا : بتذمر ، ازاي دا ان شاء **** .
,
, جاسر : واحد اللي هو انا ، و مسك ايدها وواحد اللي هو انتي يساوي واحد اللي هو انا وانتي .
,
, وضمها وحضنها جامد لقلبه .
,
, دنيا : رفعت راسها له ، **** انا كده هسقط .
,
, جاسر : بعدها شويه عنه ، عيب لما تبقى مرات جاسر الحديدي وتقولي أسقط .
,
, دنيا : وانا اللي بقول انك هتساعدني ، دا انت بوظتها خالص .
,
, جاسر : بصلها برومانسية وهو يداعب شعرها وقرب لها في اذنها بهمس ، طيب ما تيجي علشان اصلحها .
,
, دنيا : عضت على شفايفها بكسوف ، هو ايه دا .
,
, جاسر : اللي انا بوظته ، عايز اصلحه .
,
, دنيا : ضحكت وبعدت عنه ، وبعدين معاك يا جاسر انا عايزه أذاكر بقى بجد ٢ نقطة
,
, جاسر حاضر ياقلبي وتناول الكتاب وبدا يشرح لها ما فاتها بهدوء وطريقه شرح سلسه وبسيطه وبعد مرور ساعتين .
,
, جاسر : فهمتي ياحبيبي ولا اعيد تاني .
,
, دنيا : تعيد ايه دا انحفر في عقلي .
,
, جاسر : بجد يعني فهمتي ولا في حاجه مش فهماها .
,
, دنيا : دا انت لو خدوك الكلية تشرحلنا كل الدفعه هتنجح باكتساح .
,
, جاسر : قام وهو يخلع ملابس ، بس يابكاشه احنا كل يوم باذن **** نمسك مادة ونخلصها على الامتحان هتكوني لميتي المنهج .
,
, دنيا : قفلت الكتاب ، يااا واخيرا فهمت وهلم المنهج .
,
, جاسر : غمز لها بعبث ، وانا مين هيلم منهجي .
,
, دنيا : ضحكت وقامت تتناول ملابسه .
,
, جاسر : دخل التواليت لياخذ شاور وقبل ان يغلق باب التواليت جذبها الي احضانه ودخلها التواليت .
,
, دنيا : بتعمل ايه .
,
, جاسر : غمز لها عابثا ، عايز الم المنهج انا كمان ٢ نقطة, خارج القائمة
 
الفصل التاسع عشر


مرت الايام كالعادة ولكن لم ينقطع عشق جاسر لدنياه .
, افاق جاسر بسعاده وبين احضانه دنيا التي ينظر لها بحب وشوق ، وهو يداعب شعرها وينفخ علي خصلات شعرها الاماميه بمداعبه منه وقصه شعرها تتطاير علي جسده وهي بين احضانه.
, دنيا : بسعادة فاقت وبضحكه ، بتعمل ايه .
, جاسر : بطيرلك شعرك .
, دنيا : ليه .
, جاسر : اصل انا نسيت اطيرهولك في اسكندريه ، وحضنها بحب ، ومره واحده جذبها لأعلى بجذعها العلوي .
, دنيا : بدلع ، علي فكره انا عندي امتحان .
, جاسر : طيب ما انا عايز اراجع لك .
, دنيا : بكسوف وهي تنظر له ، لا انا راجعت .
, جاسر : وهو يحاوط خصرها بيده ، همس بشفايفها يبقي نأكد على المعلومات بقي .
, وبدأ تقبيلها بشوق وحب .
, دنيا : بدلع وهي تبعد شفايفها عنه ، ما انت اكدت امبارح .
, جاسر : عايز اطمن لتكون في معلومه نستيها كده ولا كده .
, دنيا : عضت على شفايفها ، انت مبتشبعش تأكيد .
, جاسر : لا .
, وبدا يقبلها بحب ولهفه وهو يحاوط خصرها بيده وهي اعلي منه ويقبل عنقها وهو يدفن وجهه بين صدرها .
, كأنه اول مره يصك ملكيته بها .
, وبعد انتهاءه من صك ملكيته بها ، حضنها بحب ووضع راسها علي صدره وهو يحاوطها بحنان .
, جاسر : هو احنا مش هنتجوز بقي .
, دنيا : بدهشه رفعت راسها له ، اومال انت كنت بتعمل ايه .
, جاسر : بس ياسافله ، انا اقصد نعمل الفرح .
, دنيا : خبطته على صدره بيدها ، بقي بعد دا كله انا اللي سافله .
, جاسر ضحك وحضنها وهي بجانبه ، ووضع وجهه بوجهها ونفسه بانفاسها وبدا يستنشق اكسجينه من انفاسها .
, دنيا : عضت على شفايفها ، بتعمل ايه .
, جاسر : وهو يستنشق نفسها ، بتنفسك .
, دنيا : برومانسية ، للدرجادي بتحبني .
, جاسر وهو يقترب من شفايفها ويستنشقه ثم الي عنقها وهو يستنشق رائحة جسدها برومانسيه .
, ٢ شرطة للدرجادي بعشقك .
, ثم وضع قبله بحب علي جبينها .
, ٢ شرطة نفسي اخليكي اسعد واحده في الكون .
, دنيا بصتله برومانسية وهي تدفن وجهها بين ضلعه بحب .
, ٢ شرطة انا اللي بموت فيك .
, جاسر : حضنها وضمها ليه بشدة ، حبيبي **** يخليكي ليا .
, وبعد قليل من الحب والرومانسيه .
, جاسر : يله علشان متتاخريش على امتحانك .
, دنيا : مش عايزه اسيب حضنك .
, جاسر : وانا وحضني وكلي على بعضي كده ملك دنيا هانم الحديدي .
, دنيا : بسعادة غامرة ، طيب هتوصلنى الامتحان.
, جاسر : بسخرية ، طبعا يادنيا هانم ، ما انا الشوفير بتاعك .
, دنيا : ضحكت ، احلي شوفير دا ولا ايه .
, جاسر: ضحك ، بتتريقي .
, وقام شالها ودخلها التواليت ، اهو انا دلوقتي داده زينب وهدخل احميكي .
, دنيا : ضحكت ، لاااا داده زينب لااااا .
, جاسر : وضعها في البانيو مسك رشاش المياه وغرقها ، ليه دي داده زينب حلوه .
, دنيا : وهي تبعد الميه بايدها اه ، الميه غاااااارقتني .
, جاسر : ترك الميه و قرب لها وحضنها ، طيب بلاش الشوفير وبلاش داده زينب ، ينفع جاسر اللي يديكي شاور .
, دنيا : عضت على شفايفها ، اه .
, ١٢ نقطة
, ماجد في المخزن بعدما أفاق قليلا .
, ماجد : حرام عليكم سيبوني انا معملتش حاجه حرام عليكم . دخل جاسر عليه .
, جاسر : بسخريه ، حرام علينا ، واللي عملته في البنت المسكينه مكنش حرام عليك .
, ماجد : بعايط وجسمه مدغدغ ضرب ، سيبوني انا معملتش حاجه انا معملتش حاجه يا بيه انتم عايزين مني ايه .
, جاسر أشار لاحدي الرجال أن يأتيه بكرسيا ، فأتي الرجل ووضع الكرسي بجانب جاسر ، فجلس عليه .
, جاسر : جلس وبتحذير ، هتسمع اللي هقولك عليه وتنفذه هسيبك ، مش هيتنفذ محدش هيعرف لك مكان .
, ماجد : هنفذ و**** هنفذ اللي هتقولي عليه ، بس سبوني.
, جاسر : ساره ٢ علامة التعجب
, ماجد : ساره مين ، اه ساره مالها وايه دخل ساره باللي انا فيه .
, جاسر : هتروح زى الشاطر كده وتتقدم لها علشان تصلح اللي انت هببته واظن انت فاهم انت عملت ايه .
, ماجد : موافق و**** موافق بس سبوني انا بقالي اسبوعين متبهدل هنا ضرب مبقتش قادر و**** .
, جاسر : تمام .
, وأشار إلى الرجاله يفكوا وثاقه .
, ٢ شرطة الرجاله هياخدوك دلوقتي هتروح تاخد شاور ، وعندك بدلة جديدة هتلبسها وهنروح سوا انا وانت عند ساره البيت ، ومتتكلمش في تفاصيل انا اللي هتكلم ، انت عارف لو والد ساره موافقش عليك هعمل فيك ايه .
, ماجد : وانا مالي لو موافقش .
, جاسر : تتنطط تقلب قرد المهم يوافق ، والا هتفضل مرمي هنا والرجاله تروقك .
, ماجد : طيب خلاص حاضر ، لكن هروح وانا متكسر كده .
, جاسر : الهدوم بدارى ، واحمد **** انى مخلتش الرجاله يلمسوا وشك .
, ٩ نقطة
, ذهب جاسر لياتي بدنيا من الكليه بعد امتحانها واشار للحراسة ان تمشي فصعدت دنيا معاه .
, جاسر : قبلها من خدها اول ما ركبت السياره ، عملتي اي ياحبيي في الامتحان .
, دنيا : كان سهل قوي حليته كله .
, جاسر : مسك يدها بحب ، علشان حبيبي شاطر ، وغمزلها شفتي مذاكرتي بتجيب نتيجه ازاي .
, دنيا : بدلع سحبت اديها ، سيبني سالكه بقي علشان اخلص الامتحانات علي خير .
, جاسر : رفع حاجه ، ما انا لو سبتك مش هتعرفي تحلي .
, دنيا : ضحكت بطل شقاوه .
, جاسر : مسك اديها وباسها برقه ورمانسيه وهو ينظر لها ، هو انا لسه عملت شقاوه .
, دنيا : بص قدامك لنتقلب .
, جاسر : ضحك ، ومد ايده حول عنقها ليحتضنها ويضمها إليه وهو يقود السيارة ، وحشتيني .
, دنيا : بحب وهي تضع راسها علي كتفه ويدها حول وسطه ، بحبك قووي .
, جاسر : قبل راسها ، انا اللي بعشقك .
, وصلوا الى الفيلا .
, جاسر : انزلي انتي بقي هروح مشوار واجي علي طول .
, دنيا : رايح فين .
, جاسر : بسخرية ، للبنت بتاعت الكافيه .
, دنيا : بخضه ، ايه .
, جاسر حضنها وقبلها من شفايفها بحنان وحب .
, دنيا : بصوت رومانسي ، برضوا رايح فين .
, جاسر : شغل ياحبيبي .
, دنيا : متتاخرش عليا .
, جاسر : غمز لها ، ايه عايزني اذاكر لك انزل .
, دنيا : بكسوف ضربته على صدره ، بس .
, و خدت شنطه يدها ونزلت جرى .
, ٨ نقطة
, ذهب جاسر الي منزل ساره برفقة ماجد .
, والد ساره علم منها بمجيء ماجد ولكنه رفض مقابلته، وبعد علمه بأن شخص بوضع ومكانة جاسر الحديدي الذي سيرته تسبقه سواء في التلفاز ودعاية شركته او في الشوارع المصرية ، سوف يأتي مع ماجد وافق .
, بعد السلامات والترحاب
, ماجد : ازيك يا عم ابراهيم .
, ابراهيم : بقرف ، و**** لولا وجود جاسر بيه معاك انا ماكنت هستقبلك في بيتي تاني .
, جاسر : **** يخليك ياحج ، تكرم دا من اصلك الطيب .
, ابراهيم : بعد ما سبت بنتي مره واحده لا كلام ولا اعتذار .
, ماجد : و**** كان غصب عني يا عم ابراهيم .
, ابراهيم: انت جاي لاقيه ياماجد وعايز ايه .
, ماجد: عايز ارجع لساره ونتجوز وهاخدها ونسافر .
, وقفت ساره بخوف وراء الباب تتصنت عليهم .
, ابراهيم : ده بعينك بعد ماسبتها وسافرت عايز ترجعلها بسهوله.
, جاسر : تسمحلي اتكلم يا حاج ابراهيم .
, ابراهيم : اتفضل يا بيه ، بس متأخذنيش مستحيل اوافق عليه تاني انا مش فاهم انت تعرف ماجد دا منين .
, جاسر : انا اعرف والد ماجد من زمان قبل ما يتوفي ، وماجد جالي عشان اتوسط وادخل في الموضوع بحكم معرفتي بوالده .
, ابراهيم : باستياء وهو ينفع يخطب بنتي ويربطها جمبه سنتين وبعدها يسيبها من غير كلام يا بيه ولا حتى اعتذار يسيبنا تايهين كده .
, جاسر : لا طبعا مينفعش ، لكن هو فهمني الموضوع ، انه مكنش جاهز وخاف يظلمها معاه فسافر يشتغل ولما جهز جه يتقدملها تاني .
, ثم اخرج شيكان كل شيك بقيمة مائة ألف جنيه .
, ابراهيم : وهو يلتقط الشيكات ، ايه دا يابيه .
, ماجد : بدهشه وهو يشاهد الشيكات
, جاسر : الشيك الاولاني دا مؤخر ساره ، والشيك التاني ده قايمتها ، يعني لو وافقت علي جوازهم ماجد هيكتب الكتاب و الآنسة ساره هتسافر معاه وده ضمان لحقها ، وطبعا دي فلوس ماجد ولولا حسيت انه فعلا شاريها لما اداني الشيكات دي ادهوملك قلت لازم اجي معاه واساعده .
, ابراهيم : بس دول كتير قوي ، ثم وضعهم علي الترابيزة ، لكن برضوا ميصحش اللي ماجد عمله .
, ماجد : انا اسف و**** ياعمي حقك عليا وقام باس علي راسه ، اخر مره و**** غصب عني سامحنى ، حقك عليا ابوس ايدك ، وقبل يده .
, ابراهيم : سحب يده ، لسمح **** .
, جاسر : ايه رايك بقي يا حج عفا **** عما سلف .
, ابراهيم بعد تفكير وضغط من جاسر وافق .
, جاسر : وعشان تطمن في حالة لاسمح **** لو ساره مرتحتش مؤخرها نص مليون جنيه .
, ماجد بص لجاسر بدهشه ، وبصوت منخفض ، يابنت المحظوظه .
, ابراهيم : ماشي عشان لو غلط تاني يبقي يتربي بالفلوس دي .
, جاسر : تمام ، خير البر عاجله ونكتب الكتاب وخلال يومين تكون هي مسافره معاه علشان شغله بره .
, ابراهيم : على طول كده .
, جاسر : هو انتم لسه هتعارفوا على بعض ، ما انتم عارفين بعض من زمان ملوش لازمه التأخير .
, ابراهيم : ماشي اللي تشوفه يا جاسر بيه ٣ نقطة
, ١١ نقطة
, طارق : البضاعة نزلت السوق مغرقاه كله ، مبدئيا المكاسب حلوه و المؤشر هيبقي عالي قوي وفي ورش وتوكيلات مستعجله هتدفع كاش .
, منار : كويس قوي ، بس انا مش عارفه لزمته ايه شركه الصياد تكون معانا .
, طارق : عصام الصياد شريكي فيها من الاول وبنخطط سوا للصفقة دي من بدري .
, منار : وانتوا كنتوا عرفتوا تاخدوها يعني ، ما جاسر اللي جبهالي لحد عندي .
, طارق : بخبث ، جاسر بحضر لفرحه .
, منار : بدهشه ، فرح ايه ولمين .
, طارق : فرحه علي دنيا .
, منار : زادت ضربات قلبها ، هو هيعمل فرح .
, طارق : الراجل اللي زارعه في شركة الحديدي ، بقول ان معتز بحضر للفرح ومكلف شركة مخصوص للفرح هيعمله علي اعلي مستوي .
, منار : بتصنع ، **** يوفقه .
, طارق : بخبث ، يارب طيب ايه رايك بدل ما خالك يجي مخصوص علشان الخطوبه نخليها كتب كتاب وجواز علي طول .
, منار : قلبها كان مولع وبدون تفكير ، وانا موافقه .
, طارق : ضحك بخبث ، مبروك ياعروسه .
, ٧ نقطة
, دخل جاسر الفيلا وجد والدته ودنيا بالحديقه يجلسان .
, جاسر : قبل يد والدته ورأسها ، ثم قبل وجنتي دنيا بحب ثم جلس .
, جاسر : عامله ايه يا ماما .
, امينة: الحمد**** ، ايه اللي اخرك كده ، دنيا مرديتش تاكل غير لما تيجي .
, دنيا : ده كله شغل .
, جاسر : معلشي غصب عني و**** في كذا حاجه لازم اخلصهم علشان لما اخد اجازه ابقى مطمن .
, دنيا : اجازه ليه .
, جاسر : مسك يدها وقبلها علشان الهاني مول ياقلبي .
, امينه : هاني مين دا اللي واخدله اجازه .
, جاسر : ضحك ، شهر العسل يا ماما .
, دنيا : ضحكت بكسوف .
, امينه : اه ، **** يسعدكم .
, جاسر : معتز خلاص اتفق مع الشركة على ترتيبات الفرح وحدد الميعاد بعد امتحاناتك على طول .
, دنيا : برضوا نفذت اللي في دماغك .
, امينة : انت هتعمل فرح .
, جاسر هرب من كلامهم لان دنيا ووالدته هيتكلموا على وفاة عمه وانه مش وقته لكن عشقه لدنيا خلاه مش فاكر اي حاجه غير انه يفكر في سعادة دنيا فقط .
, جاسر : علي فكره انا واقع من الجوع ، ثم وقف انتوا مش جعانين .
, ٦ نقطة
, بعد كتب كتاب سارة وماجد وحضور جاسر معهم ،
, ذهب ماجد و ساره في سياره بسائق تابعه لجاسر ، وسياره اخرى بها اهل ساره ووصلوا المطار ،
, قام اهل ساره بتوديعها وذهبوا ، واتي رجال جاسر الي ماجد واخذوه مره أخرى إلى المخزن .
, وساره اخذوها الى شقه مفروشه .
, جاسر : اتصل على ساره ، وصلتي الشقه .
, ساره : انا فيها دلوقتي يا جاسر بيه
, جاسر : تمام ، تفضلي قاعده فيها ، كل طلباتك موجوده لو احتجتي اي حاجه كلميني ، اوعي تنزلي لحد يشوفك .
, ساره : حاضر .
, جاسر : يومين كده وهسفر ماجد واخليه يطلقها من السفارة وبعدها ورقة الطلاق هتوصلك ، خلال أيام ، و اهلك كلميهم كل كام يوم ، اتصال من علي النت علشان ميشفوش رقمك المصرى تطمنيهم وتشتكي من ماجد انه بضربك وبهينك علشان تمهدي للطلاق يكون عدى اسبوعين تلاته تروحي لاهلك علي اساس انك اطلقتي ونزلتي من بيروت .
, ساره : مش عارفه اشكرك ازاي يا جاسر بيه .
, جاسر : على فكره في نصف مليون هيكونوا في حسابك ، ده المؤخر بتاعك اللي اتفقت مع والدك عليه .
, ساره : لا يا جاسر به مينفعش .
, جاسر : هو ايه اللي مينفعش انا اتفقت مع والدك وخلاص ، واعتبري المؤخر ده هدية مني ليكي .
, ساره : و**** انا مش عارفه ارد جمايل حضرتك دي ازاي.
, جاسر : ابقي خلي بالك من معتز يا ساره .
, ساره : معتز دا روحي .
, ١٠ نقطة
, بعدما امر جاسر بخطف فارس الصياد ، وبعد علمه بعلاقة غير شرعية تربط فارس ب ياسمين .
, التي خدعت دنيا لتأتي بها إلى فارس ، امر بخطفها هي الاخرى ، ذهبوا الرجاله بالتربص وراء فارس حتى خرج فجرا من نايت كلاب برفقة ياسمين ، فاقتربت الرجاله منهم وتحت تهديد السلاح اخذوهم بهدوء ، وبعد تخديرهم وضعوهم في مخزن وربطوهم وبعد افاقتهم .
, فارس : بخضه وخوف ، انتوا مين وعايزين ايه .
, ياسمين : بخوف وعياط احنا فين يا فارس مين دول ٢ نقطةحرام عليكم سبوني انتوا عايزين ايه .
, ذهب الرجاله وانهالوا علي فارس ضربا مبرحا .
, ياسمين : بخوف وعياط و**** انا مليش دعوه ٢ نقطة انا معرفوش سيبوني ، انا اول مره اشوفه .
, فارس : بصوت معدوم من كثرة الضرب ، ياواطيه .
, احدى الرجال : متخافيش احنا مش هنلمسك عندنا أوامر منلمسكيش .
, ياسمين : براحه وسعاده ، الحمد**** ، انا معرفوش اصلا ولا ليا علاقة به .
, أحد الرجال : بخبث ما احنا عارفين ، بس نسيت اقولك احنا مبندمش ادينا على رجاله ، في ستات هيجوا يروقوا عليكي دلوقتي .
, ياسمين بصوات وصراخ عندما وجدت سيدتين علي وجوههم ملامح الاجرام ، اقتربوا منها وسحلوها بسعاده .
, تعالي ياحلوه دا انتي متوصي عليكي جامد.
, وانهالوا عليها ضرب مبرحا .
, ١١ نقطة
, معتز قرر ان يذهب الى بيت ساره ويطلب يدها من والدها .
, ابراهيم : ساره اتجوزت يابني .
, معتز : بصدمه ، اتجوزت ٢ علامة التعجب ازاي وامتى ٢ نقطة ومين .
, ابراهيم : اتجوزت ماجد اللي كانت مخطوباله ، الجواز جه بسرعه كده ، بقالها تلات اسابيع اهي ، وسافرت معاه .
, معتز : بحزن ، بالساهل كده .
, ابراهيم : لا طبعا مش بالساهل انا مكنتش موافق لولا دخول جاسر بيه الحديدي في الموضوع مكنتش هوافق .
, معتز : مين ، جاسر مين وازاى .
, ابراهيم : هو انت يابني مش زميل ساره في الشغل زي ما بتقول .
, معتز : اه ٢ نقطة اه .
, ابراهيم : يبقي ازاي متعرفش جاسر بيه دا حتي اعلانات شركاته مالية التليفزيون .
, معتز بصدمه تركه وذهب الي جاسر في الشركة .
, ١٠ نقطة
, ذهب جاسر الى دنيا وانتظرها امام الكليه فصعدت الى السياره
, دنيا : بسعادة ، الحمد لله اخيرا خلصت
, جاسر : اخيرا ، دا انا اللي خلصت .
, دنيا : من ايه بقي .
, جاسر : ضمها له بحب ، من بعدك عني ياحبيبي .
, دنيا : ضحكت ، مقلتلكش البت ياسمين مجتش الامتحانات خالص ، معرفش ليه .
, جاسر : افف ايه اللي جاب السيرة دي دلوقتي .
, دنيا : بعدت عنه شويه ، معرفش بس هي جات على بالي كده ، مشفتهاش خالص ومحضرتش ولا ماده .
, جاسر : يعني انتي لو كنت شفتيها كنت هتكلميها بعد اللي عملته فيكي.
, دنيا : على فكره هي مظلومه زيي بالظبط ، مكاتش تعرف الي فارس هيعمله .
, جاسر : لا يا دنيا ، هي كانت عارفه كل حاجه وكانت متفقة مع فارس، وبعد اذنك لو صادف و شوفتيها يا ريت متكلمهاش تانى .
, دنيا : بعدت عنه ، ايه الكلام اللي انت بتقوله ده ، وازاي كانت متفقة مع فارس ، وانت عرفت ازاي .
, جاسر : اقفلي على الموضوع ده مش وقته ، المهم شفتي جبتلك ايه ، واخرج عود نعناع من جانبه .
, دنيا : بدهشه ، ايه دا نعناع .
, جاسر : بتريقه ، وضعه في شعرها ، بجانب اذنها و**** ريحته حلوه .
, دنيا : شالته ، جايبلي نعناع .
, جاسر : ضحك ، ما انتي اللي عندك فوبيا من الورد قلت اجبلك نعناع .
, دنيا : خبطته على كتفه ، نعناع .
, جاسر ضحك وخرج من تابلوه السيارة علبه قطيفه وأعطاها لدنيا .
, دنيا : التقطتها منه وفتحتها ، لقيتها سلسه دهب باسمها ، ****
, دي تحفه ، بس مجبتهاش باسمك ليه .
, جاسر : عايزاها باسمي .
, دنيا : اه .
, جاسر وقف السيارة ونظر الى دنيا ، غمضي عينك.
, دنيا : اغمضت عينيها ، خرج هو علبه قطيفه من جيب جاكيته واخرج منها السلسله باسمه ولبسها لها .
, دنيا : فتحت عينيها فوجدت السلسله باسم جاسر في عنقها ، **** جبتها امتى دي .
, جاسر : شبيكي لبيكي جاسر بين اديكي يحققلك كل امانيكي .
, دنيا ضحكت لكن بمناسبه ايه بقى الهديتين دول
, جاسر : الهديه الاولى بمناسبه انك خلصتي امتحانات
, دنيا؛ طيب والثانيه .
, جاسر بمناسبه ان مش لازم تكون في مناسبة عشان اهاديكي بيها .
, دنيا : حضنته بحب ، بحبك قوي .
, جاسر : انتي اللي حبيبي يلا بقي علشان نجهز لترتيبات الفرح .
, دنيا : …., خارج القائمة
 
الفصل العشرون


حمل جاسر فستان الفرح الخاص بدنيا ووضعه في غرفتها امامها وهى نائمه ، ثم اقترب منها وبدأ يفيقها .
, جاسر : بحب وحنان ملس على شعرها دودو ٢ نقطة دندن ٢ نقطة ثم قبلها من جبينها ٢ نقطة دودو .
, دنيا : وهي تفيق بصوت ناعس ، سبني انام شويا معرفتش انام طول الليل .
, جاسر : ضحك بسخريه ، وايه اللي منيمكيش بس .
, دنيا : بكسوف وهي تضحك وبتغير الموضوع ، انت لحقت تنام وتصحي .
, جاسر : وكمان نزلت الشغل .
, دنيا : ليه هي الساعه كام .
, جاسر : عشره الصبح .
, دنيا : بتعجب اومال جاي بدري ليه .
, جاسر : أشار بعينه علي الفستان ، ده اللي جابني .
, دنيا: تطلعت الى الفستان بدهشه ، واوو دا فستان فرحي .
, وقامت من علي السرير جرى علي الفستان فكان قمه الاناقه والجمال فصمم خصيصا لها في فرنسا .
, ٢ شرطةحضنت الفستان بسعادة دا تحفه ٢ نقطة يجنن ٢ نقطة يهوس .
, جاسر : وقف بجوارها يعني مش انا اولي بالحضن دا ، بجد عجبك .
, دنيا : سابت الفستان وحضنت جاسر بحب ب ، بجد قمه الروعه يهوووس .
, جاسر : قبلها من جبينها ، اول ما وصل واستلمته جبته مخصوص ليكي ومرضتش ابعته مع الشوفير ، علشان اشوف الفرحة فى عنيكى .
, دنيا : بعدت عنه يعني ايه انت هتنزل الشغل تاني .
, جاسر : اه ، ثم غمز لها وجلس على السرير بأريحية ، انما لو عايزاني اقعد معاكي اسليكي انا معنديش مانع .
, دنيا : ضحكت بكسوف ، لا كفايه تسلية ، انت مشبعتش تسلية طول الليل .
, جاسر : ايه زهقتي مني .
, دنيا: لا بس عايزه اجهز للفرح بقي .
, جاسر : جذبها من مرفقها له فصارت اعلي منه ، طيب تعالي نعمل بروفا .
, دنيا : بعدت عنه بسرعه وجريت بعيد عنه وراء الفستان ، لا .
, جاسر جرى وراها ، تعالي بس بروفا علي السريع قبل ما انزل الشغل تاني .
, دنيا جريت وهو يجرى وراها ويلفوا حوالين الفستان .
, جاسر : هنعمل بروفه على السريع كده .
, دنيا : وهي بتجرى وتضحك ، لااا .
, جاسر : بجرى وراها خدي يابت .
, دنيا : بضحك وهي بتجري في الجناح وتطلع علي السرير وتنزل ، جننته وهو يجري وراها وعامل نفسه مش عارف يمسكها علشان بحب يشوف الضحكه علي وشها ، لحد ما مسكها في كورنر غرفتهم وهو يحاوطها .
, جاسر : بتهربي مني ليه هو انا مبوحشكيش .
, دنيا : عضت على شفايفها وبدلع ، تؤ .
, جاسر : تؤ .
, دنيا : اه ، تؤ تؤ .
, جاسر : تؤ ٢ نقطة تؤ .
, دنيا : عضت على شفايفها اه ٢ نقطة تؤ ٢ نقطة تؤ ٢ نقطة تؤ ٢ نقطة تؤ .
, جاسر : قرب من شفايفها وقبلها برقه ثم بعد ، طب تؤ .
, ثم قرب مرة اخرة وقبل شفايفها بتمعن ٢ نقطة تؤ ٢ نقطةتؤ
, ثم برومانسية وحب دفن وجهه في عنقها ٢ نقطة تؤ ٢ نقطة تؤ ٢ نقطة تؤ .
, و بلهفة وشوق نزل اسفل عنقها تؤؤؤؤؤؤؤؤؤ.
, دنيا تاهت وغابت عن الوعي تماما وهي في قمة الاستمتاع فحملها ووضعها على السرير ليصك ملكيته بها .
, ١٠ نقطة
, ذهب معتز الى الشركة فوجد جاسر قد اتي .
, معتز واجهه جاسر بما علمه من والد ساره وأنه توسط لتزويجها من ماجد .
, معتز : بصوت عالي ، انا عايز افهم بالضبط ، انت ازاي تروح تجوز ساره وتكون شاهد علي العقد وانت عارف اني انا بحبها ، وايه علاقتك بالموضوع اساسا .
, جاسر : بدهشه ، انت عرفت ازاي .
, معتز : كنت فاكر اني مش هعرف صح ، انت بتلعب من ورايا ياجاسر .
, جاسر : لا مش بالظبط كده .
, معتز : بضيق وصوت مرتفع ، اومال ايه ، تروح تتوسط بينهم علشان ساره تتجوز واحد غيري وكمان تشهد علي عقد جوازها ، دا انا صاحبك ياجدع ٢ نقطة صاحب عمرك تعمل فيا كده ، تجوز حببتي لواحد تاني ، انا مش مصدق اللي بسمعه ، عملت فيا كده لييييييه ياجاسر كسرتني ليه ياصاحبي .
, جاسر التزم الصمت لوعده الذي وعده لساره بعدم البوح بسرها .
, معتز : بصوت عالي وجنون اتكلم ساكت ليه ردددد ، انا هتجنن رد عليا .
, جاسر : انت عندك شك اني ممكن اذيك .
, معتز : فهمني ياصاحبي ، ياصاحب عمرى يمكن اكون ظالمك .
, جاسر : مينفعش يا معتز .
, معتز : بجنون وصوت عالي ايه اللي مينفعش ، انك تفهمني انك غدرت بيا ليه ، لكن هقول ايه ما انت عملت فيا وغدرت بيا زي ما غدرت بمنار قبلي.
, جاسر : ضربات قلبه زادت و بدهشه ، ايه اللي بتقوله دا يامعتز .
, معتز : بقول انك بتبيع كل اللي بحبوك ، شكلك خدت علي كده ياصاحبي ٢ نقطة لا ٢ نقطةقصدي ياللي كنت فاكرك صاحبي .
, جاسر : بصدمه ، انا انا يامعتز .
, معتز : للاسف اخدت مقلب فيكي جامد ومفهتش الا متاخر .
, ثم تركه وذهب .
, جاسر من شدة حبه لمعتز لم يتحمل حديثه له ، شعر بالتعب فترك الشركة وأمر السائق بالقيادة واثناء ذهابه للمنزل ، ضغطه ارتفع فاخذه السائق إلى المستشفى .
, ٩ نقطة
, منار في مكتبها وقد وصلت لها دعوه فرح جاسر ودنيا ،
, ألقتها على الأرض بضيق وكسرت كل المحتويات على المكتب .ثم اتصلت على ساره .
, منار : شفتي يا ساره بيكيدني بعتلى دعوه فرحه ، عايز يقهرني .
, ساره : معلش يا منار يمكن مخدش باله ما انتي عارفه الشركة المسؤولة عن الفرح هي اللي بتبعت الدعاوى دي .
, منار : لا جاسر مبيعملش خطوة غير لما بكون عامل حسابها والشركة مش هتبعت دعوة الفرح إلا لما هو يراجع علي الاسماء .
, ساره : مش عارفه لكن جاسر بيه محترم هيعمل معاكي كده ليه ، دا كفايه وقوفه جمبي واللي بعمله علشاني ، هيعمل فيكي انتي كده .
, منار : ساره مش تشليني انا مش ناقصه ، عيزاكي تيجي تقعدي معايا شويه انا تعبانه قوي .
, ساره : ما انتي عارفه ان مينفعش اخرج .
, منار : اووف ، ماشي ياساره .
, ساره : متزعليش يا منار مني انتي عارف ظروفي ، وبعدين سيبك بقي من جاسر بيه وفرحه انتي مش بتقولي انك هتتجوزي طارق .
, منار : بضيق وقهره ، اسبني من مين ، هو مش بعتلي الدعوه انا رايحاله بقي وهوريه مين منار العادلي .
, ساره : اهدي وبلاش تروحى .
, منار : هو اللي ابتدي ، يستلقي بقي هو والمحروسة بتاعته ، بقولك ايه .
, ساره : ايه .
, منار : متعرفيش جاسر ومعتز اتخانقوا وسر خلافهم سوا ايه .
, ساره : اتخانقوا ، ازاي .
, منار : اه طارق مشغل جاسوس في شركة الحديدي ، وقاله ان صوت معتز كان عالي جدا و اتخانقوا وسابله الشركه بقاله يومين مبرحش ٢ نقطة
, ساره : لا معرفش وانا هعرف منين .
, ٦ نقطة
, ساره اتصلت على اهلها لتخبرهم أنها نازلة مصر بعد طلاقها ، اخبرتها والدتها ان شخصا اسمه معتز الخولي زميلها اتي وسال عليها ، ووالدها اخبره انها تزوجت وسافرت وأنه لم يكن يصدق ، حتى أن والدها قال له ان جاسر الحديدي بنفسه اتي يستسمحه أن يوافق على زواج من ماجد وأنه كان رافض زواجها .
, ٥ نقطة
, ذهبت دنيا وامينه إلى المستشفى بعد علمهم من السواق ان جاسر في المستشفي وقد كان تحت المحاليل وحالته سيئة بعض الشيء ، بقاله يومين .
, امينه : بانهيار اتصلت علي معتز .
, معتز : رد عليها لانها كانت مربياه مع جاسر واهتمت بيه بعد وفاه والدته من صغره ،ايوه يا ماما امينه .
, امينه : الحقني يا معتز صاحبك بقاله يومين في المستشفى تعبان .
, معتز : بخضه ، جاسر ماله انتوا فين .
, واتي معتز بسرعه .
, دنيا تجلس بجوار جاسر في غرفه العنايه .
, دنيا : بعايط وانهيار ، حبيبي مالك رد عليا .
, جاسر : صاحي وهو تحت المحاليل ولكنه مبردش علي حد من صدمته من كلام معتز .
, معتز : دخل بصدمه عندما شاهد جاسر احتضنه ، صاحبي مالك فيك ايه ، حقك عليا وفضل يبوس على رأسه وعلى يده .
, جاسر : بصله ونزل دمعه من خده .
, معتز : حقك عليا ياجاسر ، سامحني ياصاحبي الشيطان عماني .
, دنيا شافتهم كده سحبت نفسها وخرجت بره .
, جاسر ابتسم ومدله ايده علشان يسنده ويقومه ، معتز سنده وقعده ، جاسر حضن معتز وهو بسنده بصوت تعبان ، حقك عليا ٢ نقطة انا اللي مفهمتكش عملت كده ليه .
, معتز : عيط ، مش مهم افهم ، المهم انك تكون بخير ، وحضنه وقبل رأسه .
, جاسر : الحياه ملهاش طعم من غيرك يامعتز انت اخويا .
, معتز : بتأثر ، وانت نفسي ياجاسر علشان كده مكنتش مصدق اللي حصل .
, جاسر : رتب على يده بحب .
, معتز : اجمد يا عريس دا فرحك بعد بكره .
, جاسر : الفرح ميبقاش فرح من غير ياصاحبي .
, معتز : حضنه ، **** يجعل يومي قبل يومك ولا يحصلك حاجه.
, جاسر : خبطه على كتفه ، مش لما اجوزك واسلمك بايدي للعروسه .
, معتز : بتأثر ، خلاص بقي .
, جاسر : كل اللي انت عايزه هيحصل يامعتز .
, ثم أتى الطبيب .
, الطبيب بعد الكشف علي جاسر : ماشاء **** دا انت صحتك بومب ، اومال كان مالك اليومين دول .
, جاسر : بص لمعتز بهزار ، اصل مراتي كانت غضبانه عليا .
, معتز : ضحك و خبط علي كتف جاسر بهزار .
, ثم قاموا وذهبوا وركبت دنيا بجوار جاسر في السيارة والسائق يقودها ، واخذ معتز امينه في سيارته .
, امينه : انا قلت محدش هيقوم جاسر غيرك .
, معتز : بتاثر ، انتي عارفه اني بحب جاسر قد ايه .
, امينه : بس ايه اللي كان مزعله قوي كده .
, معتز : شيطان يا ماما وراح لحاله .
, في الجهه الاخرى دنيا تحضن جاسر بحب .
, دنيا : بسخريه ، انت اتحسدت ولا ايه ياعريس .
, جاسر : بضحك وتريقه ، و**** ما حد حسدني غيرك .
, دنيا : ضحكت ، بقي معتز اول ما يجي يقومك وانا بقالي يومين مش عارفه اافوقك .
, جاسر : اصلك متعرفيش معتز بالنسبالي ايه .
, دنيا : بزعل ، يعني ايه ٢ نقطة يعني انت بتحبه اكتر مني .
, جاسر : دا كلام برضو ، بس هو صاحب عمرى ومتربين سوا حياتى وعمرى كله كان معاه .
, دنيا : لا انا زعلانه .
, جاسر : انا بقول ننزل عم محمد السواق واخدك على جمب اصالحك ، حتى احنا مجربناش جو العربيات .
, دنيا : بصوت واطي ، خبطته على كتفه ، ياقليل الادب .
, جاسر : رفع احدى حاجبيه بسخرية ، قليل الادب انتي نسيتي ولا ايه ، انتي مراتي .
, دنيا : بس مش في العربيه .
, جاسر : وضع يده حول عنقها و قرب لها وهمس لها ، في أي مكان
, انتي بتاعتي ، ثم قبلها بتمعن وشوق وهو يحتضنها بشده .
, عم محمد السواق شافهم في مراية السياره اتكسف وبص الاتجاه الآخر .
, جاسر : تركها ، وحشتيني .
, دنيا بكسوف بصت للأرض .
, جاسر : مش بقول شكلك نسيتي .
, ١٠ نقطة
, بعد تفكير حاولت ساره ربط الأحداث واستنتجت خلاف معتز مع جاسر فعزمت على الاتصال بمعتز لمقابلته .
, معتز : بتعجب ، هو انتي مش مسافره انتي جيتي امتى ، وازاي اتجوزتي بالساهل كده و تخدعيني بالشكل دا ، انا مكنتش جاي لكن جيت بس عشان اكرهك اكتر .
, ساره : بدموع ، تكرهني .
, معتز : ياخساره ياساره طلعتي غداره وخاينه ، اخر حاجة كنت اتوقعها ان الغدر يجي منك انتي انا حبيتك وانتي بعدتي ، لما مكنتيش عايزاني مقلتيش ليه انك هتتجوزي وتسافرى وجاية ليه دلوقتي .
, ساره : انا مش جايه علشاني ، انا جايه ، علشان جاسر بيه .
, معتز : ماله جاسر .
, ساره : انا هحكيلك علي كل حاجه .
, وبدأت تروي له ماحدث من غدر خطيبها السابق بها لوقوف جاسر معها .
, معتز : بدهشه ، معقول جاسر عمل كل دا .
, ساره : علشانك يا معتز .
, معتز : طيب ليه مقليش .
, ساره : علشان انا طلبت منه انه ميقلكش ، جاسر بيه محترم وقد كلمته وبحبك قوي ، ولولا حبه ليك مكنش وقف جمبي .
, معتز : ابتسم ، وانا اللي ظلمته .
, ساره : دا اللي خلاني اجي واحكيلك مستحملتش اكون انا سبب خلافكم سوا ، لان دا اللي حسيته لما رحت سالت عليا في البيت وبعدها عرفت انكم متخانقين .
, معتز : بحنيه ، وانتي فين و عامله ايه دلوقتي .
, ساره : اناكنت في الشقه اللي جاسر بيه جبهالي وهسيبها وهروح لاهلي واقلهم اني اطلقت .
, معتز : بتحبيني ياساره ، ومش عايز هروب ل اه او لا .
, ساره : بدموع ، مبقاش ينفع بعد ما عرفت حقيقتي .
, معتز : متهربيش ، من سؤالي .
, ساره : بدموع وصوت مبحوح ، اه .
, معتز : رتب على اديها ، وانا لسه شاريكي .
, ساره : بفرحه ، معقول .
, معتز : انا بحبك ياساره .
, ساره : يعني مش هيجي يوم وتعايرني باللي حصل .
, معتز : اعايرك بايه ، دا كان غصب عنك ثم انك اتجوزتيه خلاص ٢ نقطة
, ٤ نقطة
, عصام بدور علي ابنه مش لقيه لا في المستشفيات ولا مراكز الشرطه .
, عصام : انا هتجنن فارس بقاله اسبوع مختفي .
, طارق : تلاقيه معاه حته جديده وراح يروق علي نفسه .
, عصام : اسبوع ياطارق وقافل تلفونه .
, طارق : انت ناسي لما كان مختفي تلات ايام وقافل تلفونه ومنعرفش عنه حاجه وكان في شرم شاقط واحدة .
, عصام : و**** لهخرب بيته لو كان عمل كده ، اسبوع يقلقني عليه .
, طارق : ابنك صايع ، كل فتره يغيب كده ويقلقك عليه بالايام .
, عصام : ماشي يافارس .
, ٥ نقطة
, استغل طارق ضعف منار وانشغالها بقهره جاسر ، وضغط عليها لكتب كتابهم ، حتى اتم كتب الكتاب ولكنها اكتفت بكتب الكتاب واصرت ان الدخله تكون في وقت آخر .
, ٤ نقطة
, يوم الفرح ❤
, جاسر افاق من نومه وذهب للغرفه التي بجوار غرفته وحاول فتحها فوجدها مقفوله من جوه ، دنيا كانت نايمه فيها .
, بدا يخبط علي الباب ويغني .
, ٢ شرطة دنيا ٢ نقطة يادندن ٢ نقطة دندون ٢ نقطة افتحيلي الباب .
, أفاقت دنيا : بصوت ناعس ، ايوه يا جاسر .
, جاسر : افتحيلي الباب يلا ٢ نقطة علشان انتي وحشاني قوووي .
, دنيا : قامت ووقفت ورا الباب ، لا مينفعش تشوفني النهارده .
, جاسر : وده ليه بقى ان شاء **** .
, دنيا : وهي ملتصقة وراء الباب ، عشان انا عروسه وعايزاك تشوفني وانا دخله الفرح وتتفاجئ بيا .
, جاسر : طيب افتحيلي الباب اصبح عليكي بس ، وانا اول ما اشوفك في الفرح و**** هعمل نفسي متفاجئ خالص .
, دنيا : ضحكت لا طبعا مينفعش .
, جاسر : يعني مش كفايه نمتي امبارح بعيد عني وكمان مش عايزاني اشوفك النهارده ، اصبح عليكي ازاي كده .
, دنيا : ضحكت ، هو انت كل يوم عايز تصبح وتمسي وتعصر .
, جاسر : ضحك ، ايه اعصر دي .
, دنيا : العصر يعني .
, جاسر : ماشى ما انا اللي جبته لنفسي ، كان لازم اتهور واعمل فرح يعني ، كان زمانك نايمه جنبي دلوقتي .
, دنيا : طب يلا بقى شوف انت رايح فين .
, جاسر : اوكي يا حبيبي هروح الشركه اخلص شوية حاجات ، علشان اجهز نفسي ليكي يا قلبي ، وانتي هتعملي ايه .
, دنيا : ضحكت ، هاخد شاور والبس علشان اروح للميك اب ارتست ونبدا نعمل شويه حاجات الأول.
, جاسر : تمام ، افطري قبل ما تمشي .
, ذهب جاسر وغير ملابسه ونزل قابل والدته .
, جاسر : صباح الخير ياماما .
, امينه : صباح الخير يا جاسر ، الف مبروك يا حبيبي .
, جاسر : **** يبارك فيكي يا ست الكل ، ايه رايك في الفستان اللي جبتهولك امبارح .
, امينه : حلو .
, جاسر : مالك يا ماما مكشره ليه ، في حاجه الفستان مش عاجبك نغيره .
, امينه : لا جميل .
, جاسر : اومال في ايه .
, امينه : بزعل ، حاسه انك استعجلت شويه في خطوة الفرح دي .
, امينه : ليه يا ماما بتقولي كده .
, امينه : بدات تعيط ، عمك يا ابني اللي لسه مكملش شهرين ولسه مرتحش في تربته ، و رايح تعمل فرح .
, جاسر : قبل راس والدته ، الحزن في القلب **** يعلم اني زعلت على عمي اكثر ما زعلت على أبويا .
, امينه : بحزن وصوت واطي ، ومين سمعك .
, جاسر : بس انا نفسي افرح دنيا واسعدها و اعوضها عن أي حزن حاسه به .
, امينة : بابتسامه ، **** يهنيكم يا حبيبي ، دنيا بنت حلال وتستاهل كل خير .
, جاسر : يعني هشوفك بقى لابسه الفستان النهارده .
, امينه : بسعادة ، حاضر .
, ٦ نقطة
, في أكبر قاعة افراح ، كانت مليئة بالمعازيم والسفراء والوزراء ومليئة بالضجه والصخب والفنانين ورجال الأعمال ، ومن بينهم عصام الصياد .
, وطارق الرويعي ومعه منار العدلي التي طلت بأبهى صوره لها بعدما ارتدت اغلى فستان يبرز ما ظهر من جسدها اكثر مما يخفيه بواسطة اكبر مصممين الازياء ، وتزينت باحترافية بواسطة اكبر ميك اب ارتست كانت حقا مثيرة وجميلة جدا لدرجه أبهرت كل من راها .
, واتي ايضا معتز ومعه سارة التي اتفق على خطبتها بعد شهور عدتها .
, في الجهة الاخرى عزم جاسر صديقه يوسف الشناوي ضابط جيش الذي اتي من إيطاليا بعد انتهاء بعثته إلى مصر .
, ( هيكون له دور معانا في الرواية )
, اتي يوسف بسيارته الفارهة ، ولكنه لم يجد صف لركن سيارته فبعد قليلا بحوالي اربع شوارع وكان مستعجل في ركن السيارة حتى لا يتأخر عن حفل زفاف جاسر .
, فخبطت بسيارته نهي سكرتيرة جاسر .
, نهى: بضيق وصوت مرتفع ، انت يا غبي ما تفتح عينك ايه اتعميت .
, يوسف في منتصف الطريق وقف سيارته عندما سمع نهي تشتمه وهبط منها .
, نهى : بصوت واطي ، ايه الحلاوه دي .
, يوسف : اقترب منها بغضب ، انتي يا حيوانه بتكلميني انا .
, نهى : حيوانه في عينك انت اهبل ، انت اللي خبطتني انت اتعميت .
, يوسف : اهبل ، انتي اتجننتي يا بتاعه انتي ، بتشتمنى انا .
, نهى : يابجاحتك وكمان ليك عين ترد ، ووضعت يدها امام وجهه ، امال لو ما كنتش غلطان كنت عملت ايه .
, يوسف: مسك ايدها بقوه ، انت بتقولي ايه يا مجنونه انتي ، انتي عارفة انا ممكن اعمل فيكي ايه دلوقتي
, نهي : نظرت حولها بخوف ملقتش حد ، انا اسفه يا بيه بقول انا اسفه .
, يوسف : تركها و بغرور ، ايوه كده ، خدي بالك يا شاطره بعد كده .
, وسابها وركب سيارته .
, نهى : وطت وقلعت حذائها العالي ومسكته في ايدها و بصوت عالي ، بقول انك اعمى مبتشوفش .
, وطلعت تجري وفي اديها الحذاء .
, يوسف وهو يبدأ بقياده السياره اتجنن ، يا حيوانه وجري وراها بالسياره ، لكن هي دخلت في شارع جانبي وبعدت عنه واستخبت وراء السيارات المصفوفة .
, يوسف : اتجنن وهو بيدور على اللى شتمته وملقهاش .
, نهى : بعد ما اطمنت وملقتش حد ، لبست حذائها ومشيت بتضحك عليك وبتكلم نفسها ، ده عبيط قوي عايز يخبطني ويشتمني وكمان انا اللي اعتذر اهبل ده ولا ايه .
, اتي يوسف من خلفها ومسك شعرها مين ده العبيط يا بنت العبيطه .
, نهي : بشقه يا لهوي انت جيت من مين .
, يوسف : وانتى فاكره انك هتشتميي واسيبك بالساهل كده .
, نهى : بخوف مين دي انا ، ده انا مهزءه اصلا وكنت بشتم نفسي ، طيب انت عارف انا معايا شهادة معاملة ***** ، سيب شعري بقي الفرمه هتبوظ .
, يوسف : معاملة ***** و**** .
, نهى : شعري يا باشا ، انت كبير وشكلك كبره وابن ناس ، مش معقول تهزق نفسك مع مهزقه زيي .
, يوسف : بضحكه مكتومه ، كويس و**** انك عارفه نفسك مهزقه .
, نهي : يعني هتسيب شعرى .
, يوسف : لا .
, نهى : لا ليه .
, يوسف : قربلها و بصلها من فوق لتحت بشهوة مصطنعة ، الصراحه اصل انا مزنوق فيكي .
, نهى : وضعت يدها على صدرها ، يا لهوي .
, وهي بتلم فستانها وبتداري نفسها ، لا انا مش كده احترم نفسك هصوت والم عليك الناس ، ثم نظرت حولها ملقتش حد والهدوء يعم المكان .
, يوسف : بضحك ، لا لا متفهمنيش صح .
, نهى : صح يا نهار اسود انت هتعمل فيا ايه ، يالهووووو
, ولسه بتصوت حط يده على بقها .
, يوسف : اتهدي ، هو انا ارضي ابص لواحده زيك ، انتي مش شايفه نفسك ولا ايه
, نهى بتحاول تتكلم وهو كاتم صوتها كمل هو كلامه .
, يوسف : انت غلطتي ولازم تتعاقبي ، وعلشان انا مش فاضي دلوقتي اعاقبك ، فكررت اخذك معايا فرح واحد صاحبي .
, نهى هزت راسها بالرفض .
, يوسف : لو موافقتيش هعمل ٧ نقطةثم نظر إلى أسفل عنقها ، و هعاقبك بطريقتي .
, نهى بخوف هزت راسها بالموافقه ، ابعد يوسف يده عنها .
, ٥ نقطة
, ذهب جاسر الي جناح دنيا الموجود اعلى القاعة والتي تتزين به وطرق الباب .
, جاسر : افتحي يادندن بقي وحشتيني .
, دنيا بعدت عن الميكب ارتست والمساعدين ووقفت خلف الباب .
, ٢ شرطة في ايه يا جاسر سبني اخلص بقي .
, جاسر : ياعشق جاسر وحشتيني قووي ، حرام عليكي انا مشفتكيش من امبارح .
, دنيا : ضحكت ، ما انت هتشوفني كمان شويه لما انزل للقاعة ، اومال هتنبهر بيا ازاي .
, جاسر : اقسم ب**** هنبهر بيكي عادي لما اشوفك تحت ، افتحي بقي .
, دنيا : لا .
, جاسر : اووف ، و**** حرام عليكي اللي بتعمليه فيا ، يابت وحشتيني حسي يابعيده .
, الميكب ارتيست والمساعدين بضحكوا .
, دنيا : بكسوف وصوت واطي ، خلاص بقي الناس اللي هنا سمعوك .
, جاسر : بصوت واطي ، طيب هاتي بوسه واحده بس وانا انزل .
, دنيا : لا .
, جاسر : بصوت عالي ، اقسم ب**** لما اشوفك لمقطعك يادنيا وفي قلب القاعة تحت وهبوسك برضو .
, وتركها ونزل الي القاعه .
, هبط جاسر بأبهى طله له عند دخوله القاعة ، بشعره المصفف للخلف وبدلته السمراء ذات اليافته الستان وقميصه الابيض وحذائه الاسمر اعلى الماركات ينتظر دنيا التي رفضت أن يشاهدها إلا داخل القاعة .
, وقف وسط المعازيم والمباركات ٣ نقطة
, منار اول لما شافته قلبها انخطف وكان نفسها تروح ترمي نفسها في حضنه كانت بتاكله بنظراتها اللي مليانه حب وشوق .
, لاحظ نظراتها عصام الصيام فاشار الي طارق وهو يدردش معه ، فالتفت طارق لها وهو يحدثها فلم تلتفت له .
, وضع طارق يده علي كتفها فلم تهتم منار فكان عقلها وتفكيرها وقلبها وعيونها علي جاسر وتحركاته وسط القاعة .
, .
, ٨ نقطة
, يوسف : لو موافقتيش هعمل ٧ نقطةثم نظر إلى أسفل عنقها ، و هعاقبك بطريقتي .
, نهى بخوف هزت راسها بالموافقه ، ابعد يوسف يده عنها .
, يوسف : تمام ظبطي شكلك اللي تبهدل ده .
, نهى : ضبطت نفسها وعدلت ملابسها ، بس على فكره يا باشا انا ورايا فرح انا كمان لازم احضره .
, يوسف : مش مهم فرحك ، المهم الفرح اللي انا رايحه
, نهى كانت بتاخدوا على قد عقله ، وكانت ناويه تخلع منه اول لما تمشي في شارع فيه ناس .
, يوسف : على فكره لو دماغك لعبت بيكي و عملتي حركه كده ولا كده هتبقى بتاذي نفسك .
, نهى : بتصنع لا طبعا هو انا بتاعه الكلام ده ، انا وعدتك خلاص .
, يوسف رفع حاجبه ومسك ايدها معلقه بيده ومشيوا شويه عدوا شارعين ، نهي اول لما شافت الناس في الشارع صوتت ٢ شرطة الحقوووزني الحقوني خطفني .
, يوسف : ببرود وصوت واطي غبيه .
, اتلم الناس عليهم ،
, ٢ شرطة في ايه ٢ نقطة
, ٢ شرطة انت خطفها ٤ نقطة
, يوسف بصلها من فوق لتحت بهدوء، ثم أخرج كارنيه الجيش ، أنه ضابط بالجيش ووراه للناس .
, يوسف : علي فكره دي مراتي ، بس احنا بنعملها معاملة ***** ، عقلها تعبان شويه .
, الناس: احنا اسفين يا باشا ٣ نقطة
, ٢ شرطة **** يعينك يا باشا ٢ نقطة
, ٢ شرطة **** ينصركم ٣ نقطة
, نهى : بتشد في الناس ، ايه ده ، انتم رايحين فين استنوا انا مخطوفه ٢ نقطةدا خاطفني
, ثم نظرت له بغضب انت وريتهم ايه طفشتهم كده .
, يوسف : وقف واقترب منها وقبلها من شفايفها يتمعن عنوة ، في وسط الشارع .
, حاولت ابعاده ولكنه استمر اكثر من دقيقه حتي ابتعد .
, نهى : انت عملت ايه يا مجنون انت ، انت تجننت .
, يوسف : علشان خلفتي وعدك معايا ابقى كرريها تاني بقى ، المرادي البوسه كانت علي شفايفك ، المره الجايه هتكون على ٣ نقطة ثم نظر إلى أسفل عنقها .
, نهي بخضه وضعت يدها على صدرها وهي تداري نفسها ، انت مين
, يوسف : شاور لها ، يلا ياحلوه عشان منتاخرش على الناس
, ٥ نقطة
, طارق : عايز يشغل منار ونظراتها لجاسر ومش عارف ، مش هنروح نسلم عليه ونباركله .
, منار : كمان شويه .
, معتز : ايه القمر ده جبتي الحلاوه دي منين .
, ساره : بكسوف ، ليه وانا مكنتش حلوه .
, معتز : كنتي قمر وبقيتي قمرين .
, ٧ نقطة
, طلت دنيا اعلي درج القاعه باجمل وارق فستان فرح من أكبر مصممي الأزياء واكبر ميك اب ارتست كانت جميلة جمال ميتوصفش بالفستان والميك اب وشعرها كان جمالها ساحر .
, أبهرت كل الموجودين .
, جاسر : اول ما شافها واقفه قدامه ، يخرب بيت جمال اهلك .
, دنيا ضحكتله وقلبها بيرقص من الفرح .
, جاسر صعد لها الدرج ومسك يدها وهو يحاوط خصرها ولم يتمالك نفسه إلا وهو يطبع قبله عليها بتمعن ولهفة ورومانسيه استمرت حوالي دقائق .
, صفق الحضور بشدة وحفاوة لهم .
, تمنت منار بأن تكون مكانها وضعت يدها على شفايفها لتتذكر طعم قبله جاسر التي لم تنساها للحظه فطعمها له مذاق خاص .
, قبل جاسر جبين دنيا بحب وهبطوا سويا الي الاستيدج ورقصوا على اول اغنيه لعمرو دياب ٣ نقطة
, وماله لو ليله توهنا بعيد وسبنا كل الناس انا يا حبيبي حاسس بحب جديد ماليني ده الإحساس .
, حاوط جاسر خصرها بحب وضمها له بشوق وهي تضع راسها علي كتفه ويدها حول عنقه .
, ٢ شرطة انا جمبي أغلي الناس جنبي أحلي الناس .
, جاسر : يهمس لدنيا وبغني لها في اذنها حبيبى المس ايديا عشان اصدق اللي انا فيه .
, دنيا : بصتله برومانسية وسعاده ، بحبك .
, جاسر : انتي اللي عشقي يادنيا ٢ نقطة عشق الجاسر .
, دنيا : ايه رايك في الفستان عليا والميك اب حلو .
, جاسر : حلو هو اللي انتي ، انتي سحرتيني وسحرتي كل الموجودين بجمالك ورقتك ٣ نقطة
, منار لم تتمالك نفسها وهي تشاهد دنيا وهي باحضانه فرت دموعها منها وذهبت بسرعة الى التواليت .
, بعد انتهاء عمرو دياب من أغنيته جلس جاسر ودنيا .
, دخل القاعه يوسف الشناوي ونهى .
, جاسر : شفتي يا زفته جينا متاخر بسببك .
, نهى : احترم نفسك ايه زفته دي .
, يوسف بصلها بضيق .
, نهى : بخوف من نظرته ، اقصد يعني احنا في فرح وفي ناس و كده يعني ، ثم نظرت للفرح دة فرح جاسر بيه .
, يوسف : وجاسر يعرف الاشكال اللي زيك دي منين .
, نهى : بعد ما قلبها اطمن انها في فرح جاسر ، بضيق تصدق انك مهزء وريني بقى هتعمل ايه هنا وسط الناس دي كلها وجاسر بيه هنا .
, يوسف : حاوط خصرها وضمها له بشده واحتضنها وقرب شفايفه من شفايفها هعمل كده ٢ نقطة
, نهى بتحاول تبعد فتركها .
, نهى : انت اتجننت .
, يوسف : وربي كلمه تانيه و هنفذ اللي قلتلك عليه قبل كده ، انا مبيهمنيش بشر سامعه ياحلوه ، وعادي وفي وسط الناس عادي خالص .
, نهى بخوف من تهوره بصتله بضيق .
, يوسف : يلا يا حلوه عشان ترتزي تقعدي .
, نهى : على فكره انا مش أسيرة عندك .
, يوسف : وانا لحد دلوقتي معملتلكيش معاملة الاسري ، انما لو عايزه تشوفي ازاي ، انا معنديش مانع .
, ذهبت نهي بتذمر معه وجلسوا على الترابيزه .
, يوسف : انتي تعرفي جاسر منين .
, نهى : بغرور انا السكرتيره الخصوصي بتاعته .
, يوسف : ضحك ، الخصوصي .
, نهى : اه بتضحك على ايه ، على فكره خصوصي دي يعني الخاصه مش اللي في دماغك انا محترمه على فكره .
, يوسف : مش متاكد ، بس متاكد ان جاسر هو اللي محترم .
, نهى : بضيق ، يعني ايه .
, يوسف : يعني لسانك طويل وعايز قصه اسكتي بقى ، مش ده الفرح اللي كنت عايزه تروحيه .
, نهى ، بخبث طيب عايزه اروح اسلم على جاسر بيه .
, يوسف : بتهكم ، تسلمي عليه ولا تخليه يحوشني عنك .
, نهى : ببلاهه ، ايه ده انت عرفت ازاي .
, يوسف : انت عبيطة يا بت .
, نهى : اومال انت وريت آية للناس لما التموا علينا واعتذرولك ودعولك كمان ، انت مخاوي ولا ايه .
, يوسف : وريتهم الكارنيه .
, نهى : كارنيه ايه ، وتناولت العصير الموجود علي الترابيزة وارتشفت منه .
, يوسف : كارنيه الجيش ، انا رائد في الجيش .
, نهى : بخضه ، رجعت العصير على هدومه وبدلته .
, يوسف : **** يخرب بيتك يا شيخه ، ايه اللي هبتيه ده .
, نهى : اسفه يا باشا و**** ما اقصد .
, يوسف : وقف بقرف ، ايه القرف ده قومي معايا .
, نهى : بخوف اقوم اروح فين انت هتعمل ايه ، ووضعت يدها بخوف على صدرها .
, يوسف : هعمل ايه يا حيوانه انتي ، قومي عشان تنظفي الهدوم دي وخلع الجاكيت ، امال عايزاني احط ايدي على القرف بتاعك .
, نهى : انظفه ليه ، وانا مالي ياخويا.
, يوسف بصلها بعين مليئة بالشرارة .
, نهى : وقفت ، حاضر ٢ نقطة حاضر هنضفه .
, وذهبت معه الى التواليت وبدأت تنظفه وهي قرفانه .
, يوسف كاتم ضحكته ، قرفانه من ايه مش ده القرف بتاعك .
, نهى : اصل انا بقرف .
, يوسف : تستاهلي عشان بعد كده تاخذي بالك .
, نهى : بعد ما نظفته ، ولسه بتدهوله ، تمام كده يا باشا .
, يوسف : اه و بقرف ، خليه معاكي.
, نهى : انت مش هتلبسه .
, يوسف : بعد عنها لا طبعا البسه ازاي بالقرف ده .
, ثم خرج من التواليت .
, نهى : اومال مخليني انظفه ليه .
, يوسف : أشار لها أن تعطيه للجرسون .
, يوسف : خد الجاكيت دا ليك
, الجرسون : تناوله منه شكرا شكرا يا باشا كتر خيرك .
, يوسف : نظر الى نهى علشان اديه للجرسون نضيف ، مستحيل البسه بالقرف اللي كان عليه طبعا
, نهى : بصوت منخفض يا ابن ال ٤ العلامة النجمية
, يوسف : بتبرطمي بايه
, نهى : ولا حاجه ٢ نقطة
, جاسر : يغمز لدنيا ، مش يلا بقى .
, دنيا : يلا ايه .
, حاسر : نروح على بيتنا .
, دنيا : دا احنا مكملناش ساعة .
, جاسر : مسك اديها ، حلو قوي كفايه كده ويلا احنا ،انتي وحشتيني قووي .
, دنيا : جاسر بطل جنان بقي واعقل .
, جاسر : اعقل ايه دا انا هاين عليا اقوم اقطعك دلوقتي .
, دنيا : ضحكت ، طيب اسكت بقي علشان نانسي عجرم جت وهي تغني ، انا بحبها قوي .
, جاسر : وهو يضع يده علي خصلات شعره بغرور مصطنع ، طيب و**** انا احلى من نانسي .
, دنيا : ضحكت .
, خرجت منار من التواليت بعد ما مسحت دموعها وضبطت الميك اب وذهبت لطارق .
, طارق : حاسس انها متضايقه ، تحبي نمشي .
, منار : بتحدي ، نمشي ازاي من غير ما نبارك للعريس .
, كانت نانسي عجرم تغني وتشعل الفرح بأغانيها .
, فقامت منار وذهبت الي نانسي علي الاستيدج وكلمتها تغني لها أغنية ٢ نقطة حاسه بيك .وافقت نانسي وبدات تغني
, ٢ شرطة حاسه بيك عارفه انك نفسك ابقى بين يديك ليه مخبي وانت بأن شوقك عليك ٤ نقطة ليه مخبي وانت شوقك بان عليك ٢ نقطة حاسه بيك حس بيا خلاص هتقتلني الظنون مش كفاية تقول بحبك بالعيون .
, جاسر بتعجب ينظر إلى منار التي تقف علي الاستيدج بجوار نانسي وتنظر له ، ودنيا تنظر لمنار وجاسر .
, دنيا : مالها دي .
, منار بدات تتراقص وتتمايل باكتافها وهي تضحك وتنظر لجاسر ، فكانت جذابه جذبت كل الموجودين بحركات رقصها .
, نانسي : حس بيا خلاص هتقتلني الظنون مش كفاية تقول بحبك بالعيون بص ليا انت شايف ولا مش عايز تشوف ٢ نقطة
, دنيا وهي تنظر لجاسر الذي مذهول من حركات منار .
, دنيا : بص يا حبيبي بص .
, جاسر : بص لدنيا و هز راسه بالرفض ، وانا مالي .
, دنيا : شكلها عايزه علقه تانيه .
, جاسر : بتحذير ، اهددي دي عايزه تبوظ فرحك .
, منار : اخذت المايك من نانسي وهي ترقص وتتمايل بأثاره ، وغنت الكوبليه وهي توجه نظرها لجاسر .
, ٢ شرطة لو صحيح بتحبني اوعى تاني تقول ظروف .
, دنيا : بضيق تنظر لجاسر ،و**** انا ظروف .
, جاسر بتعجب ودهشة مش عارف يعمل ايه .
, كل المعازيم والموجودين كانوا مبهورين برقص منار وهي تتمايل وتتراقص بإثارة ، ويعلموا ايضا ان منار تقصد جاسر . وطارق كان هيولع من موقفه واحراجهم خصوصا بعد كتب كتابه .
, معتز : يابنت المجنونه ، شفتي صاحبتك بتعمل ايه .
, ساره : بدهشه ، ايه اللي بتعمله دا .
, معتز : بضيق ، اطلع اجيبها من شعرها دلوقتي ، هتبوظ الفرح .
, ساره : معلشي يا معتز اهدي شويه .
, منار تتراقص وبدات تقترب من جسر وهي تنظر له بشوق ولهفه ، غنت له .
, ٢ شرطة ليه حنين بس مش باين عليك ، لمسه منك وتلاقيني بين ايديك ، حاسه بيك .
, ثم اقتربت من جاسر ومدت يدها وشدته ، ليرقص معها جاسر رفض وبعد ايده ، ولكن منار جذبت يده مره اخرى وشدته ليها .
, فشعر بالاحراج امام الحضور فنزل خطوتين ووقف ، تراقصت وتمايلت على صوت الموسيقى وهي تغني له .
, لكنه أدار وجهه الاتجاه الآخر ، فمدت يدها على ذقنه وهي وتلمسه علشان يبص لها ، فبعد اديها عنه .
, دنيا كانت بتغلي وجاسر واقف وببعد وشه عن منار وكل لما يبعد عنها هي تحاوطه برقصها وتمنعه .
, منار غنتله كوبليه
, ٢ شرطة حاسه بيك ليه حنين بس مش باين عليك ، حاسه بيك وانت عارف اني حاسه بكل دا ،، نفسي افهم قولي متسبنيش كده ،٢ نقطةبصلي انت شايف ولا مش عايز تشوف .
, رفعت ايديها برومانسيه علي ذقن جاسر لينظر لها .
, دنيا مسكت فستانها ونزلت وشدت المايك من منار وبصوت عالي في المايك .
, ٢ شرطة مش عايز يشوف يا حلوه .
, جاسر ابتسم وجذب دنيا له وحضنها وقبلها من شفايفها قبلة عميقة استمرت دقايق وهو يتمعن بها عن قصد ٥ نقطة
, منار وقفت وهي تتحسر من قلبها و تخشبت مكانها مقدرتش تتحرك خطوه جالها شلل ورهبه مقدرتش تتحرك سنتي واحد .
, بعد انتهاء جاسر من قبلته ، اخذ المايك من دنيا وهو ينظر لعينيها .
, ٢ شرطة انا مش شايف ولا عايز اشوف غيرك يا دنيا بعشقك يا دنيا الجاسر .
, دنيا ضحكت والفرحة دخلت قلبها وحست بانتصار .
, منار جرجرت رجليها بكل خذلان ودموعها علي خدها وسابت الفرح ، وطلعت تجري بره القاعه وطارق جري وراها .
, نهى : يا لهوي دي الحفله ولعت دي كلها بوسه ، هييييح جاسر بيه طلع هيرو .
, يوسف : ايه يا بت ما تتلمي ، هي بوستي مش عجباكي ولا أيه
, نهى : بصت له باستنكار واشارت بيدها بعدم اهتمام .
, يوسف قرب الكرسي بجوارها ، ووضع يده حول عنقها وقبلها قبله بتمعن ورومانسيه .
, حاولت ابعاده ولكن استسلمت بعدما تلذذت بقبلته .
, ساره : انا لازم الحق منار .
, ولسه عايزه تمشي معتز مسك يدها .
, معتز : استنى رايحه فين .
, ساره : انت مشفتش حاله منار عامله ازاي .
, معتز : تستاهل ، اومال كانت جايه عايزه تبوظ الفرح وتمشي عادي كده ، ثم طارق راح وراها يلا تعال عشان نرقص سوا .
, اتي حماقي ليغني ويشعلل الفرح بأغانيه .
, ٢ شرطة عارفه احلى حاجه فيكي ايه ، بتحلي اي شيء عنيكي تيجي فيه قمر ده ايه اللي تتساوى بيه ، تعالي اقولك احلى حاجة فيكي ايه .
, جاسر جذب دنيا وتناول المايك من حماقي وغني لدنيا .
, ٢ شرطة انا اللى هقول احلي حاجه فيها ايه وبدا يغني وهو يراقصها .
, ٢ شرطة فيكي اللي ياما حلمت بيه ليالي يلا ان شاء **** اموت في هواكي ٣ نقطة
, ويشاور علي نفسه وهما يرقصوا بسعاده وفرح ويكمل الكوبليه .
, ٢ شرطة ان شاء **** دا كتير عليا الحب ده و**** هتمنى اكتر من كده ايه ٢ نقطة اه ٢ نقطةياله ان شاء **** اموت في هواكي ٢ نقطة
, دنيا تتراقص وتتمايل معه بسعاده وتغني معه
, وبدا يرقصوا وبسعاده شعللوا الفرح ونزل معتز وساره ، ويوسف ونهي وهم يرقصوا بسعاده حواليهم .
, جاسر حمل دنيا ولف بها وبصوت مرتفع ، بعشقاااااااااك .
, واللي حوالين مبهورين بيهم وااااااااااااااو وهم يصفقون لهم, خارج القائمة
 
  • عجبني
التفاعلات: LoOoDy

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%